abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / PR maandag 27 maart 2017 @ 18:00:25 #1
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_169817512
Voorbeschouwing Grand Prix van Australië 2017


Aankomend weekend is de eerste race van het nieuwe Formule 1 seizoen. Een seizoen waar door velen naar uitgekeken wordt. Door de nieuwe aerodynamische regels zien de auto's er een stuk aggressiever uit en zijn ze een stuk sneller dan de afgelopen jaren. De verwachting is dat de auto's 4 à 5 seconden sneller zijn dan vorig jaar. Of het racen er ook beter op wordt is afwachten, want daar zijn de meningen over verdeeld. Volgens Lewis Hamilton wordt het moeilijker om in te halen, maar volgens Max Verstappen maakt het niet zoveel uit. Een ding is zeker, de coureurs zullen een stuk vermoeider uit hun auto's komen na de race. Dat zal Nico Rosberg niet meer ervaren, want de wereldkampioen is na het behalen van zijn titel vorig seizoen gestopt.


Een vereenvoudigde weergave van de nieuwe regels

Australië is de traditionele opening van het seizoen, dus dat betekent voor velen vroeg opstaan, want zowel de kwalificatie als de race is 's ochtends om 7:00 uur Nederlandse tijd. Sinds 1985 staat de Australische Grand Prix op de Formule 1 kalender en sinds 1996 wordt deze op het circuit in het Albert Park in Melbourne verreden. Hier zullen de coureurs zondag 58 keer in de rondte rijden om uiteindelijk een afstand van ruim 307 kilometer af te leggen.


Wie dat het snelste doet is afwachten, maar als de voortekenen niet bedriegen kan het een spannende strijd worden tussen Mercedes en Ferrari met kort daarachter Red Bull Racing met onze eigen Max Verstappen. Ferrari was de afgelopen twee testsessies het snelste, zowel over één enkele ronde als tijdens de racesimulatie.

Vorig jaar werd de race uiteindelijk een makkelijke overwinning voor Nico Rosberg, nadat Lewis Hamilton bij de start slecht weg kwam en beide Ferrari's de verkeerde strategie kozen na de herstart. Het ongeluk van Fernando Alonso, die met zijn McLaren achterop de Haas van Esteban Gutierrez reed resulteerde in een rode vlag en herstart achter de safety car. Max Verstappen scoorde in deze race in de Toro Rosso slechts één puntje doordat hij te vroeg binnenkwam en het team nog niet klaar stond.


FIA Grand Prix van Australië informatie

160315_134184_tijdschema.jpg


160315_134184_tvgids.jpg


160315_134184_hetweer.jpg

Voor het actuele weer in Melbourne

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 maart 2017 @ 18:49:15 #2
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169818386
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.

Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
pi_169818491
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.

Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
MotoGP kijken.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169818545
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.

Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Nitro

Laten we China en Bahrein nog even afwachten.
  maandag 27 maart 2017 @ 19:00:44 #5
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169818613
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nitro [ link | afbeelding ]

Laten we China en Bahrein nog even afwachten.
Australië is natuurlijk sowieso lastig inhalen, dat is waar. Maar het baart me wel wat zorgen. Hogere snelheden betekent sowieso dat het moeilijker inhalen is, relatief minder tijd. Het moet niet te moeilijk worden, anders krijgen we straks weer optochten.
pi_169818683
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Wat is daar zo geweldig aan? Je devalueert de waarde van een GP overwinning. Ipv dat je winnaar van de Monaco GP bent ben je winnaar van "Zaterdag heat 1" alsof het de Renault Clio Cup is.
Dat is de plaag van de commercie en dat is een reeel risico met de Amerikaanse eigenaren. Die hebben liever elke twee weken (elke week?) een zejse zodat het net leuk genoeg is om te blijven kijken en reclame te zien, dan af en toe een 4 en af en toe een 9.

We hebben die vervlakking ook al met DRS gezien, dan gaat het om meer 'inhaalacties', dat zo'n inhaalactie niets meer voorstelt doet er niet toe. Ik heb de enquete wel ingevuld maar de suggesties vind ik al bijzonder verontrustend. Punten voor de FL, punten voor de quali, reversed grid? Snappen die mensen en de respondenten wel waar ze het over hebben?

quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.

Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Het is wel weer zeurkous numero 1 die het hardste zeurt en die zijn banden had opgerookt terwijl hij de meeste schone lucht van allemaal had gehad omdat hij vooraan reed.

De ene auto (of de ene coureur?) heeft er ook meer last van dan de ander. Vorig jaar was er ook gezeur over, en bleek menig coureur wel dicht achter een ander te kunnen rijden en inhaalacties te plaatsen. Op zich is het voor toekomst wel leuker als het minder wordt, en slipstreamen weer ipv DRS kan komen.

Ik heb wel vertrouwen dat Brawn slim genoeg is om regels te ontwikkelen die maken dat de lucht achter een auto minder vuil wordt, en dat de auto's minder last hebben van vuile lucht, zonder de downforce heel veel te verminderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 maart 2017 @ 19:03:45 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169818691
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Australië is natuurlijk sowieso lastig inhalen, dat is waar. Maar het baart me wel wat zorgen. Hogere snelheden betekent sowieso dat het moeilijker inhalen is, relatief minder tijd. Het moet niet te moeilijk worden, anders krijgen we straks weer optochten.
Opbouwende spanning *O*
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169818772
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nitro [ link | afbeelding ]

Laten we China en Bahrein nog even afwachten.
Lol nitro :3

verbrandde zuigers :o
pi_169818981
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik heb wel vertrouwen dat Brawn slim genoeg is om regels te ontwikkelen die maken dat de lucht achter een auto minder vuil wordt, en dat de auto's minder last hebben van vuile lucht, zonder de downforce heel veel te verminderen.
Blijkbaar was dat vroeger beter (in mijn beperkte herinnering zijn er altijd weinig gevechten of inhaalacties geweest en werden races vaak beslist door dominantie / in de kwalificatie / in de pit, en is dit juist de laatste jaren verbeterd, maar dat terzijde), maar hoe dan? Lijkt me gewoon een kwestie van fysische wetmatigheden. Of je moet elektrisch gaan rijden, maar dan is het gros van de F1-fan echt crystal mad.
pi_169818991
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Australië is natuurlijk sowieso lastig inhalen, dat is waar. Maar het baart me wel wat zorgen. Hogere snelheden betekent sowieso dat het moeilijker inhalen is, relatief minder tijd. Het moet niet te moeilijk worden, anders krijgen we straks weer optochten.
Het word zeker moeilijker maar dat hoeft niet persee slecht te zijn. De laatste jaren was het juist te makkelijk om in te halen vond ik. De meeste gevechten waren in na een paar rondjes voorbij of werden gestaakt ivm bandenslijtage. Nu ze langer kunnen pushen op de banden, er minder pitstops zijn, en het moeilijker wordt om te volgen zullen de gevechten op de baan waarschijnlijk langer duren. Als het inhalen moeilijker word zullen de acties ook beter moeten worden. De inhaalactie van Perez op Sainz was bijvoorbeeld wel een echte inhaalactie ondanks DRS. Als het straks in China en Bahrein wel echt te moeilijk blijkt om in te halen hoeven we ons pas zorgen te gaan maken. Het is nu nog te vroeg daar voor vind ik.
pi_169819020
Overigens, Max zei zelf ook al voor de race dat inhalen lastiger zou worden, dus het is niet alleen zeurkous numero 1 die erover zeurt.
pi_169819279
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.

Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Ground-effect.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 27 maart 2017 @ 19:31:13 #13
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169819307
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Overigens, Max zei zelf ook al voor de race dat inhalen lastiger zou worden, dus het is niet alleen zeurkous numero 1 die erover zeurt.
Dat was meer omdat Australië gewoon een circuit is waar dat altijd lastig is.
pi_169819351
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:31 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat was meer omdat Australië gewoon een circuit is waar dat altijd lastig is.
Hij zei in het algemeen dat het lastiger zou worden... maar in Australië is het sowieso al lastig, vorig jaar kwam Hamilton ook niet voorbij "that guy", terwijl Max amper verdedigde. En zelfs Max kwam niet voorbij Sainz op het laatst.
  maandag 27 maart 2017 @ 19:34:35 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169819388
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn.
Is het altijd al geweest. De auto's van de vorige 3 jaar hadden de minste downforce in tientallen jaren en waren ook niet in te halen zonder dat de banden van de auto die werd ingehaald compleet opgerookt waren.

Iedereen lijkt alweer te zijn vergeten dat Kimi ook geen schijn van kans had bij Max op Barcelona vorig jaar, terwijl die ook op nieuwere banden reed.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169819438
Ik las trouwens vandaag dat het aantal echte inhaalacties 5 was. En als ik de lap charts van F1 Fanatic erbij pak lijkt dat wel te kloppen.

Die 16 die ik gister las zal dan wel met positiewisselingen door pit stops en crashes en zo zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169819534
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Is het altijd al geweest. De auto's van de vorige 3 jaar hadden de minste downforce in tientallen jaren en waren ook niet in te halen zonder dat de banden van de auto die werd ingehaald compleet opgerookt waren.

Iedereen lijkt alweer te zijn vergeten dat Kimi ook geen schijn van kans had bij Max op Barcelona vorig jaar, terwijl die ook op nieuwere banden reed.
Je overdrijft. En Barcelona is nou ook niet een circuit waar het makkelijk inhalen is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 27 maart 2017 @ 19:41:36 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169819585
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:39 schreef sasquatsch het volgende:

Je overdrijft. En Barcelona is nou ook niet een circuit waar het makkelijk inhalen is.
Net als Melbourne.

En nee, ik overdrijf niet. De enige manier om een andere auto in te halen was altijd gewoon met betere banden. Twee vergelijkbare auto's op hetzelfde rubber was ook gewoon een optocht. Vandaar altijd dat gezeik over die vreselijke 'undercut' :r.

Overigens reed Mercedes altijd zo ver voor aan dat zij er nooit last van hadden, en als ze dat wel hadden veranderden ze de strategie gewoon en wonnen meestal alsnog. Omdat ze nou eenmaal de snelste auto hadden, met een flink gat er achter. Dat is dit jaar zeer waarschijnlijk niet meer zo.

De auto's van dit jaar hebben een stuk meer drag, dus DRS gaat een grotere rol spelen. De rechte stukken zijn daar in Melbourne niet lang genoeg voor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169819659
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Net als Melbourne.

En nee, ik overdrijf niet. De enige manier om een andere auto in te halen was altijd gewoon met betere banden. Twee vergelijkbare auto's op hetzelfde rubber was ook gewoon een optocht. Vandaar altijd dat gezeik over die vreselijke 'undercut' :r.

De auto's van dit jaar hebben een stuk meer drag, dus DRS gaat een grotere rol spelen. De rechte stukken zijn daar in Melbourne niet lang genoeg voor.
Tis sowieso enorm lastig om met dergelijke snelheden in te halen, in theorie (en praktijk) is DRS de enige oplossing dus...
pi_169819930
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:45 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis sowieso enorm lastig om met dergelijke snelheden in te halen, in theorie (en praktijk) is DRS de enige oplossing dus...
Waarom werkt het zonder DRS in andere klassen dan wel?

Grootste probleem is dat auto's niet in elkaars slipstream kunnen rijden, waardoor DRS noodzakelijk is.

Als men dat probleem nu eens oplost.

Minder downforce helpt wel íets maar is nog steeds niet de oplossing omdat de auto erachter nog steeds gevoelig is voor de luchtstroom.

Vandaar dus ground-effect.

Een ander probleem is de ultra korte remweg waardoor er weing ruimte is om een ander uit te remmen. Die zouden ze dus ook moeten verlengen. Bijvoorbeeld foor de carbon remmen te verbieden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169820070
Wat vroeger een extra tactische dimensie aan races gaf en voor inhaalacties zorgde was het feit dat er bijgetankt mocht worden tijdens de wedstrijd. Je had auto's die licht van start gingen, zwaar van start gingen etc. Ook had je twee bandenfabrikanten met ieder hun eigen sterke en zwakke punten. Je had meer variabelen wat voor interessantere races zorgde.

Als Bahrain dit jaar ook een optocht wordt dan werken de 2017 regels niet want dat is normaal gesproken altijd een erg spectaculaire race met veel inhaalacties. Persoonlijk vind ik F1 eigenlijk nooit saai om te kijken maar ik begrijp dat de huidige adhd Justin Bieber yoloswag generatie actie wil zien.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_169820118
OlavGod vanavond bij Sjamberto Tan.
pi_169820135
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Waarom werkt het zonder DRS in andere klassen dan wel?

Grootste probleem is dat auto's niet in elkaars slipstream kunnen rijden, waardoor DRS noodzakelijk is.

Als men dat probleem nu eens oplost.

Minder downforce helpt wel íets maar is nog steeds niet de oplossing omdat de auto erachter nog steeds gevoelig is voor de luchtstroom.

Vandaar dus ground-effect.

Een ander probleem is de ultra korte remweg waardoor er weing ruimte is om een ander uit te remmen. Die zouden ze dus ook moeten verlengen. Bijvoorbeeld foor de carbon remmen te verbieden.
Ja en dan overgaan op composiet remmen? :o

Je zegt "andere" klasse, maar in de Formule 1 klasse zitten de coureurs letterlijk op het randje van wat de auto kan en dat is volgens mij ook het bijeffect dat ze niet in elkaars slipstream kunnen rijden (omdat ze zo ontiegelijk hard gaan, hitte/lucht etc). Vliegtuigen hebben ook last van elkaar slipstream :+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 maart 2017 @ 20:05:05 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169820168
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat vroeger een extra tactische dimensie aan races gaf en voor inhaalacties zorgde was het feit dat er bijgetankt mocht worden tijdens de wedstrijd. Je had auto's die licht van start gingen, zwaar van start gingen etc. Ook had je twee bandenfabrikanten met ieder hun eigen sterke en zwakke punten. Je had meer variabelen wat voor interessantere races zorgde.

Als Bahrain dit jaar ook een optocht wordt dan werken de 2017 regels niet want dat is normaal gesproken altijd een erg spectaculaire race met veel inhaalacties. Persoonlijk vind ik F1 eigenlijk nooit saai om te kijken maar ik begrijp dat de huidige adhd Justin Bieber yoloswag generatie actie wil zien.
mja, bijtanken is ook niet zaligmakend, want toen werd er veel via de pits ingehaald.

Mooiste voorbeeld was Schumacher met een vierstopsstrategie op Magny Cours. Zo won hij de race op tactiek, niet via een fraaie inhaalactie op de baan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169820232
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, bijtanken is ook niet zaligmakend, want toen werd er veel via de pits ingehaald.

Mooiste voorbeeld was Schumacher met een vierstopsstrategie op Magny Cours. Zo won hij de race op tactiek, niet via een fraaie inhaalactie op de baan
Enige voordeel van bijtanken is dat ze echt snelle stints kunnen rijden (en de auto's zien er beter uit :+ )
  maandag 27 maart 2017 @ 20:10:28 #27
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_169820325

ik moest lachen O-)
(ik weet niet of het echt klopt maar vindt hem wel leuk)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 maart 2017 @ 20:14:52 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169820480
Neuh, die rechter foto komt uit 2014
http://www.dailymail.co.u(...)rian-Grand-Prix.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169820712
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:03 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ja en dan overgaan op composiet remmen? :o

Je zegt "andere" klasse, maar in de Formule 1 klasse zitten de coureurs letterlijk op het randje van wat de auto kan en dat is volgens mij ook het bijeffect dat ze niet in elkaars slipstream kunnen rijden (omdat ze zo ontiegelijk hard gaan, hitte/lucht etc). Vliegtuigen hebben ook last van elkaar slipstream :+
Stalen remmen?

En vliegtuigen hebben geen ground-effect en moeten het dus ook hebben van de vleugels. :)

En in bijna iedere raceklassen rijden coureurs op het randje van wat de auto's kunnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 27 maart 2017 @ 20:25:14 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169820763
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Waarom werkt het zonder DRS in andere klassen dan wel?

Omdat in sommige andere klassen auto's meer van elkaar mogen verschillen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 27 maart 2017 @ 20:26:31 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169820802
quote:
Heerlijk gevecht.

Tegenwoordig had Schumi gewoon Trulli aan de kant gebeukt met een divebomb :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169822491
quote:
Maar daar worden er wel tig pogingen per ronde ondernomen, in tegenstelling tot nu. ;)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_169822968
edit
pi_169823215
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Stalen remmen?

En vliegtuigen hebben geen ground-effect en moeten het dus ook hebben van de vleugels. :)

En in bijna iedere raceklassen rijden coureurs op het randje van wat de auto's kunnen.
Ik denk dat het voornamelijk snelheid vs afstand te maken heeft, in de F1 overbrug je de afstand velen malen sneller dan bij andere klassen... dus minder kans om in te halen ook al heb je een betere exit.

Stalen remmen lijkt me erg onverstandig, zelfs bij snelle straatauto's zijn die vaak al een probleem.
pi_169823574
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:34 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik denk dat het voornamelijk snelheid vs afstand te maken heeft, in de F1 overbrug je de afstand velen malen sneller dan bij andere klassen... dus minder kans om in te halen ook al heb je een betere exit.

Stalen remmen lijkt me erg onverstandig, zelfs bij snelle straatauto's zijn die vaak al een probleem.
Klassen als IndyCar en de LMP1 wagens komen aardig in de buurt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 27 maart 2017 @ 22:15:32 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169824654
It's the tyres, stupid.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 27 maart 2017 @ 22:23:33 #37
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_169824911
De circuits breder maken, met z'n vijven naast elkaar door een bocht. *O*
  maandag 27 maart 2017 @ 22:36:42 #38
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_169825366
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.

Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Ik denk dat wij met z'n allen wel de laatsten zijn om daarvoor met een pasklare oplossingen te komen ;)... maar iets zegt me dat we de vorige generaties formule 1 bolides meer gaan weten te waarderen de komende jaren.
Ondanks het feit dat ze er mallotig uitzagen met die hoge smalle vleugel.
pi_169825698
Ik had deze hier nog niet gezien:

https://www.formula1.com/(...)_Australia_2017.html
Woei!
pi_169826120
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Waarom werkt het zonder DRS in andere klassen dan wel?
Heeft vooral te maken met snelheid. Hoe lager de snelheid hoe closer er geraced kan worden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 maart 2017 @ 23:08:14 #41
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169826311
quote:
Schumigod _O_

Klopt wat je zegt, maar nu kan je er niet eens binnen een seconde achter gaan rijden of je verliest al je downforce.
pi_169827021
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Heeft vooral te maken met snelheid. Hoe lager de snelheid hoe closer er geraced kan worden.
True, maar ook in klassen die de F1 in snelheid benaderen hebben geen DRS en prima races. Zoals de al eerder genoemde IndyCar en LMP1 sportwagens.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 maart 2017 @ 23:30:05 #43
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169827170
Ik vind die DRS ook niks om eerlijk te zijn, vanaf dag 1 al niet.

Het gaat mij niet om inhalen, maar om spannende gevechten. Al heeft Verstappen vorig jaar keer op keer laten zien dat je ook zonder DRS mooi kan verdedigen, maar daar kreeg hij dan meteen gezeur over.

Dat je nu met DRS en al nog steeds niet kan inhalen omdat je downforce weg is is dan weer een ander uiterste. Die video van hierboven rijden de auto''s rondenl ang echt op 0.5 seconden van elkaar, zonder downforce te verliezen. Dat wil ik zien.

Afhgelopen jaren was het met je snelle Mercedes naar de kont van een auto rijden en dan op je DRS / overtake knopje drukken en er voorbij zijn.

Nu is het met je snelle Mercedes naar de kont van een auto rijden en dan weer een gat van 2 seconden moeten laten vallen omdat je anders van de baan vliegt.

Beide heb je weinig aan qua gevechten.
  maandag 27 maart 2017 @ 23:39:52 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169827491
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

True, maar ook in klassen die de F1 in snelheid benaderen hebben geen DRS en prima races. Zoals de al eerder genoemde IndyCar en LMP1 sportwagens.
Zoals gezegd, de banden. In die klassen zijn de banden gewoon goed, in F1 worden ze met opzet bagger gemaakt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 maart 2017 @ 23:40:32 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169827509
En dan heb je die brede banden ook nog gelukkig, zonder die was het helemaal niks geweest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169827873
quote:
To Stroll: “Box, box.”
Stroll: “Argh, I missed it, sorry.”
😂

http://www.f1fanatic.co.u(...)ix-radio-notes-race/
pi_169828197
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

True, maar ook in klassen die de F1 in snelheid benaderen hebben geen DRS en prima races. Zoals de al eerder genoemde IndyCar en LMP1 sportwagens.
Klopt, hoewel indycar het push to pass systeem heeft.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 maart 2017 @ 00:26:03 #48
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_169828385
IndyCar is vaak nog meer optochtrijden dan F1 en als het dat niet is laat de regie er niks van zien dus heb je het nog nauwelijks door.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_169830164
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 00:26 schreef heywoodu het volgende:
IndyCar is vaak nog meer optochtrijden dan F1 en als het dat niet is laat de regie er niks van zien dus heb je het nog nauwelijks door.
Ik heb de afgelopen jaren anders mooie races gezien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 08:45:01 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_169830192
quote:
Dat is juist een mooi gevecht
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 28 maart 2017 @ 08:45:03 #51
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169830193
quote:
Hij komt nog wat moeizaam op gang die nieuwe legende.
Vandoorne maakt trouwens ook nog een hoop foutjes.
Geeft toch wel aan imo dat Max en bijv Ocon iets meer puur racer in zich hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 maart 2017 @ 09:24:52 #52
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_169830640
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen jaren anders mooie races gezien.
Dat heb ik in de F1 ook en niet significant minder dan in de IndyCar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_169830706
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat heb ik in de F1 ook en niet significant minder dan in de IndyCar.
Ik ook. Maar ik verwacht dat dat dit jaar in de F1 minder zal zijn door de nieuwe aerodynamische regels die het inhalen bemoeilijken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169830867
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat is juist een mooi gevecht
Toen waren de banden ook een stuk beter 8-)
pi_169830933
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:38 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Toen waren de banden ook een stuk beter 8-)
Dit jaar zouden de banden ook een stuk beter moeten zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 28 maart 2017 @ 09:58:09 #56
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169831140
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit jaar zouden de banden ook een stuk beter moeten zijn.
Daarom zat ook bijna iedereen op een 1 stopper
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_169831741
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 00:26 schreef heywoodu het volgende:
IndyCar is vaak nog meer optochtrijden dan F1 en als het dat niet is laat de regie er niks van zien dus heb je het nog nauwelijks door.
Regie is bij beide sporten om te janken vaak ja.

Toch heb ik het idee dat ik bij de indycar wel meer naar spannende gevechten zit te kijken dan bij de F1.

Moet natuurlijk nog de rest van dit seizoen een beetje afwachten bij de F1, en wellicht gaat het heel erg meevallen. Maar heb toch het idee dat er weinig echte gevechten gaan ontstaan op de baan, en dat het meeste in de pit of via DRS op lange rechte stukken gaat gebeuren.

Dan is zo'n gevecht van Truli en Schumacher toch een stuk leuker om te kijken. Naar die tijd zou ik graag terug willen :Y
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_169832306
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:10:21 #60
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169835314
Misschien heeft mijn vraag een simpeler antwoord dan ik nu vermoed. Maar waarom kan de F1 niet gebruik maken van voorvleugels die simpeler zijn? Zoals bijvoorbeeld GP2, dan wordt het in theorie toch een stuk makkelijker om dicht achter elkaar te rijden?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169835364
quote:
Ik wilde even de afloop weten en toen kwam ik hieruit:

https://nl.wikipedia.org/(...)_Australi%C3%AB_2002

Hoe kan het dat de top 8 niet allemaal de 58 rondjes volmaakt? Is dat nu ook nog?
- Met zuidelijke groet -
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:16:44 #62
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169835406
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:13 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Ik wilde even de afloop weten en toen kwam ik hieruit:

https://nl.wikipedia.org/(...)_Australi%C3%AB_2002

Hoe kan het dat de top 8 niet allemaal de 58 rondjes volmaakt? Is dat nu ook nog?
ja
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:16:45 #63
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169835407
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:13 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Ik wilde even de afloop weten en toen kwam ik hieruit:

https://nl.wikipedia.org/(...)_Australi%C3%AB_2002

Hoe kan het dat de top 8 niet allemaal de 58 rondjes volmaakt? Is dat nu ook nog?
Als ze op een ronde achterstand komen is dat toch logisch.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169835426
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:16 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Als ze op een ronde achterstand komen is dat toch logisch.
Oke, beetje rookie. Ik dacht dat het pijnlijke daaraan dan de vernedering was dat je nog een nagenoeg leeg rondje moest rijden.
- Met zuidelijke groet -
pi_169835430
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:13 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Ik wilde even de afloop weten en toen kwam ik hieruit:

https://nl.wikipedia.org/(...)_Australi%C3%AB_2002

Hoe kan het dat de top 8 niet allemaal de 58 rondjes volmaakt? Is dat nu ook nog?
Ja, de race wordt afgevlagd als de leider de race afstand heeft afgelegd. De rest maakt de ronde af en worden dan ook afgevlagd. Als ze op een of meer ronden achter liggen hebben ze dus minder ronden gereden in de race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:21:30 #66
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169835504
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:13 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Ik wilde even de afloop weten en toen kwam ik hieruit:

https://nl.wikipedia.org/(...)_Australi%C3%AB_2002

Hoe kan het dat de top 8 niet allemaal de 58 rondjes volmaakt? Is dat nu ook nog?
Stel je anders even voor dat er door een crash in 1 klap 10-12 auto's uit de race liggen.
En dat jij wel door kan, maar dat je om wat voor reden dan ook 20 ronden lang in de pits staat. Je wilt finishen (want WK punten). Dan laten ze jou die 20 ronden niet afrijden op het moment dat de winnaar al is afgevlagd?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:24:02 #67
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169835544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Stel je anders even voor dat er door een crash in 1 klap 10-12 auto's uit de race liggen.
En dat jij wel door kan, maar dat je om wat voor reden dan ook 20 ronden lang in de pits staat. Je wilt finishen (want WK punten). Dan laten ze jou die 20 ronden niet afrijden op het moment dat de winnaar al is afgevlagd?
Nee, dan zijn sommige teams al terug in de fabriek als jij nog bezig bent met je McLaren-Honda.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169835548
Kan Redbull dit jaar concurreren met Mercedes en Ferrari volgens jullie?
pi_169835558
Klinkt logisch inderdaad. Duidelijk!
- Met zuidelijke groet -
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:26:44 #70
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169835598
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:24 schreef polderturk het volgende:
Kan Redbull dit jaar concurreren met Mercedes en Ferrari volgens jullie?
Met de huidige motor niet.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169835690
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:24 schreef polderturk het volgende:
Kan Redbull dit jaar concurreren met Mercedes en Ferrari volgens jullie?
Voorlopig niet. De achterstand lijkt ook te groot om in te halen. Meestal zie je ook dat men op zo'n moment meer tijd, geld en moeite gaat steken in het seizoen daarop.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:32:20 #72
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169835706
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voorlopig niet. De achterstand lijkt ook te groot om in te halen. Meestal zie je ook dat men op zo'n moment meer tijd, geld en moeite gaat steken in het seizoen daarop.
Oh ja, daarom waren ze in de tweede helft van het vorige seizoen ook stukken beter dan Ferrari....
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169835731
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:32 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Oh ja, daarom waren ze in de tweede helft van het vorige seizoen ook stukken beter dan Ferrari....
Ik begrijp even niet wat je wil zeggen.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:36:59 #74
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169835769
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik begrijp even niet wat je wil zeggen.
Het is een beetje raar om nu al te stellen dat RBR een onoverbrugbare achterstand heeft en dus maar aan volgend seizoen gaat werken.

Ten eerste reden zit weekend met wat onderdelen van vorig jaar vanwege betrouwbaarheid. Ook komt Renault nog met een upgrade, waarschijnlijk in Barcelona.

Ten tweede bestaat er een kans dat de reglementen voor volgend seizoen weer aangepast gaan worden.

Reken er maar op dat RBR dit jaar nog wel wat dichterbij komt.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169835788
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voorlopig niet. De achterstand lijkt ook te groot om in te halen. Meestal zie je ook dat men op zo'n moment meer tijd, geld en moeite gaat steken in het seizoen daarop.
Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
pi_169835861
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:36 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het is een beetje raar om nu al te stellen dat RBR een onoverbrugbare achterstand heeft en dus maar aan volgend seizoen gaat werken.

Ten eerste reden zit weekend met wat onderdelen van vorig jaar vanwege betrouwbaarheid. Ook komt Renault nog met een upgrade, waarschijnlijk in Barcelona.

Ten tweede bestaat er een kans dat de reglementen voor volgend seizoen weer aangepast gaan worden.

Reken er maar op dat RBR dit jaar nog wel wat dichterbij komt.
Ik heb niet gezegd dat ze dus aan volgend seizoen gaan. Ik heb gezegd dat als de achterstand te groot is er meestal meer aandacht gaat naar het seizoen daarop. Bij Ferrari lijkt het er wel op dat ze afgelopen seizoen ergens in de loop daarvan die keuze gemaakt hebben.

Ik heb ook niet gezegd dat ze niet dichterbij zullen komen. Ik heb gezegd dat ik verwacht dat de achterstand te groot is om in te halen.

Daar staan wel hele diepe zakken tegenover, alleen hebben Ferrari en Mercedes ook hele diepe zakken.
pi_169835869
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
Lijkt mij wel. In ieder geval op dit moment.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:44:49 #78
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169835893
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
T.o.v. van begin vorig seizoen niet, t.o.v. eind vorig seizoen is het gat wel groter.
pi_169836003
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
Ten opzichte van de kwalificatie in Australië in 2016 verliezen ze 0.1 sec op Ferrari en winnen ze 0.4 sec op Mercedes. Vorig jaar hebben ze dat verschil op Ferrari al na een paar races goedgemaakt (Spanje 2016) en dat zal nu wat langer duren als de nieuwe motor pas in Canada komt. Dan verwacht ik RB op gelijke hoogte met Ferrari en hopelijk Mercedes.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169836049
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ten opzichte van de kwalificatie in Australië in 2016 verliezen ze 0.1 sec op Ferrari en winnen ze 0.4 sec op Mercedes. Vorig jaar hebben ze dat verschil op Ferrari al na een paar races goedgemaakt (Spanje 2016) en dat zal nu wat langer duren als de nieuwe motor pas in Canada komt. Dan verwacht ik RB op gelijke hoogte met Ferrari en hopelijk Mercedes.
Tja, dat kan ook komen doordat Ricciardo en Kvyat vorig jaar onderpresteerden in Australië. Terwijl ik het idee had dat Max er nu al het maximale uit haalde.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:59:46 #81
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169836147
Hier wat interessante statistiekjes over inhalen in de F1.

http://cliptheapex.com/overtaking/

Zo erg is het dus allemaal nog niet.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169836164
Wat ik mij trouwens afvraag, we hebben hier allemaal over een motorupgrade in Barcelona of Canada en dat daar weer een kleine inhaalsprong mee gemaakt kan worden. Ik neem toch aan dat Ferrari en Mercedes ook nog wel upgrades gaan uitvoeren? Blijft het verschil dan niet weer even groot?
- Met zuidelijke groet -
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:03:35 #83
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_169836218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:00 schreef Schnitzels het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, we hebben hier allemaal over een motorupgrade in Barcelona of Canada en dat daar weer een kleine inhaalsprong mee gemaakt kan worden. Ik neem toch aan dat Ferrari en Mercedes ook nog wel upgrades gaan uitvoeren? Blijft het verschil dan niet weer even groot?
Kan, hoeft niet. Dat weet niemand, afwachten dus.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:06:20 #84
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169836274
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:14 schreef Aitvaras het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou als vent zo TV moeten kijken.....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_169836404
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:59 schreef RingBewoner het volgende:
Hier wat interessante statistiekjes over inhalen in de F1.

http://cliptheapex.com/overtaking/

Zo erg iswas het dus allemaal nog niet.
Afgelopen weekend waren er slechts 5 echte inhaalacties (aldus AMuS).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:17:47 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836535
Baku had ook heel veel inhaalacties :Y
Nee, dat was echt een geweldige race.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:18:10 #87
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169836549
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Afgelopen weekend waren er slechts 5 echte inhaalacties (aldus AMuS).
5!? Ik had ergens het aantal van 7 gelezen, wat nog steeds laag is. Ik ben vooral benieuwd of dit over 2 weken ook gaan zien.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:21:51 #88
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169836635


Dit gaan we hopelijk vaker zien dit jaar.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:23:31 #89
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169836669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:17 schreef Nattekat het volgende:
Baku had ook heel veel inhaalacties :Y
Nee, dat was echt een geweldige race.
WELL DONE BAKU
Flesje bier
pi_169836863
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:18 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

5!? Ik had ergens het aantal van 7 gelezen, wat nog steeds laag is. Ik ben vooral benieuwd of dit over 2 weken ook gaan zien.
Waarschijnlijk wel wat meer, maar niet de 161 van vorig jaar. :)
Ik denk dat ze daar ver vandaan blijven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:58:37 #91
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169837355
Ik hoef niet zo nodig overtakes te zien, ik wil gevechten zien.

Attemps to overtake, ipv daadwerkelijk DRS inhaalacties.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_169837751
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik hoef niet zo nodig overtakes te zien, ik wil gevechten zien.

Attemps to overtake, ipv daadwerkelijk DRS inhaalacties.
Als die overtakes nooit lukken wordt dat uiteindelijk ook saai. Gaat om de balans, maar denk dat jij dat ook bedoelt.
pi_169838030
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:00 schreef Schnitzels het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, we hebben hier allemaal over een motorupgrade in Barcelona of Canada en dat daar weer een kleine inhaalsprong mee gemaakt kan worden. Ik neem toch aan dat Ferrari en Mercedes ook nog wel upgrades gaan uitvoeren? Blijft het verschil dan niet weer even groot?
Of het verschil wordt groter. Maar het scheelt als er al wat in de pijplijn zit, zoals bij Renault, die hebben dus kennelijk al een idee hoe ze de motor sterker gaan maken, alleen is dat nog niet af. Een ander voordeel voor RBR zou kunnen zijn dat ze inderdaad zoals ze claimen een tamelijk 'open' chassis hebben ontworpen dat zich goed leent voor doorontwikkeling. Een derde punt is dat als je al goed zit en in de winter flink opgeschoten bent met het ontwikkelingstraject, er gewoon niet zoveel meer te halen gedurende het seizoen.

Dus het is heel goed mogelijk dat RBR zich beter ontwikkelt dan Ferrari en Mercedes, alleen is dat niet zeker. Ook is de vraag of als ze er vermogen en koppel bijkrijgen, dit wel optimaal gebruikt kan worden omdat ze wegens gebrek aan vermogen de auto hebben ontworpen om met relatief weinig downforce te rijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169838247
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:40 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Regie is bij beide sporten om te janken vaak ja.

Toch heb ik het idee dat ik bij de indycar wel meer naar spannende gevechten zit te kijken dan bij de F1.

Moet natuurlijk nog de rest van dit seizoen een beetje afwachten bij de F1, en wellicht gaat het heel erg meevallen. Maar heb toch het idee dat er weinig echte gevechten gaan ontstaan op de baan, en dat het meeste in de pit of via DRS op lange rechte stukken gaat gebeuren.

Dan is zo'n gevecht van Truli en Schumacher toch een stuk leuker om te kijken. Naar die tijd zou ik graag terug willen :Y
Moet zeggen dat afgelopen seizoen echt dikke actie had vergeleken met 2015 en Australië 2017 was in andere maten spannend... houden de motoren het? Kunnen ze inhalen? Hoe staan de teams tov elkaar?
Hopelijk krijgen we in 2017 ook dergelijke actie maar ben er een beetje bang voor.

Weet niet of ik terug zou willen naar het V10 tijdperk, de motor en de kortere auto's hebben wel meer appeal ;) maar de huidige V6T zijn een stuk sneller (al komt dat deels door de 8e versnelling?)

:o
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:36:21 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169840445
Ze kunnen iets sneller door de bochten dan de 2004-auto's die op de rechte stukken dan weer sneller waren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:39:58 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840503
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als die overtakes nooit lukken wordt dat uiteindelijk ook saai. Gaat om de balans, maar denk dat jij dat ook bedoelt.
Dat komt ook weer met z'n eigen spanning. Schumacher vs Alonso op San Marino 2005, het circuit waar inhalen onmogelijk is, bijvoorbeeld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169840504
Gelukkig geen Honda gehoord :P
pi_169840743
Bottas > maxje _O_
pi_169841008
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ze kunnen iets sneller door de bochten dan de 2004-auto's die op de rechte stukken dan weer sneller waren.
De top van de 2004 auto's is niet zo hoog als de 2017 auto's dus denk dat de 2004 auto's sneller zijn in de bochten, ze hadden ook veel meer koppel toen dus is juist de corner exit speed hoger.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:14:17 #100
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169841270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:51 schreef Syntix het volgende:
Bottas > maxje _O_
Niet echt. Mercedes > RBR.

Maar tenzij je onder een steen woont, had je dat geweten.


Ow wacht, je bent Syntix.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 19:34:24 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169841860
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:02 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

De top van de 2004 auto's is niet zo hoog als de 2017 auto's dus denk dat de 2004 auto's sneller zijn in de bochten, ze hadden ook veel meer koppel toen dus is juist de corner exit speed hoger.
ik denk dat we beide gelijk hebben. Qua topsnelheid is het zo dat ik heb kunnen achterhalen dat Fisichella in 2004 in Australië aan het eind van het rechte stuk 318,7 klokte, tegenover 328,6 van Stroll dit jaar.

Op Monza klokte de V10 van Pizzonia dat jaar 369,9 km/h en dat zie ik de huidige V6 nog niet doen.

Dit jaar gaan ze weer bruut hard door de bochten en vermoedelijk nog iets sneller dan in 2004. Het was Alonso die ze lieten zien, niet een Benz of een Ferrari. Zijn tijden uit die jaren zijn vergelijkbaar, maar de poletijd van Hamilton was 2,2 seconden sneller dan die van Schumacher uit 2004. Dat verschil pak je niet alleen op het rechte stuk.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:53:49 #102
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169842400
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik denk dat we beide gelijk hebben. Qua topsnelheid is het zo dat ik heb kunnen achterhalen dat Fisichella in 2004 in Australië aan het eind van het rechte stuk 318,7 klokte, tegenover 328,6 van Stroll dit jaar.

Op Monza klokte de V10 van Pizzonia dat jaar 369,9 km/h en dat zie ik de huidige V6 nog niet doen.

Dit jaar gaan ze weer bruut hard door de bochten en vermoedelijk nog iets sneller dan in 2004. Het was Alonso die ze lieten zien, niet een Benz of een Ferrari. Zijn tijden uit die jaren zijn vergelijkbaar, maar de poletijd van Hamilton was 2,2 seconden sneller dan die van Schumacher uit 2004. Dat verschil pak je niet alleen op het rechte stuk.
Wow echt 370km/u op Monza? :o ik dacht serieus dat de V10's maar tot 320 gingen :o tijd voor de herintroductie van de V10 met 8-speed versnellingsbak _O_
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 19:58:48 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169842521
Het record is van Montoya die in 2005 op Monza met de V10 (van BMW) 372 km/h klokte.

Het onofficiële record is sinds vorig jaar in handen van Bottas die op het stratencircuit van Baku aan het eind van het 2,2 kilometer lange rechte stuk volgens Williams op 378 km/h kwam.

Voor de vergelijking is het handiger om Monza aan te houden. Daar was Hamilton vorig jaar de snelste met 359 km/h.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 maart 2017 @ 20:01:49 #104
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169842615
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het record is van Montoya die in 2005 op Monza met de V10 (van BMW) 372 km/h klokte.

Het onofficiële record is sinds vorig jaar in handen van Bottas die op het stratencircuit van Baku aan het eind van het 2,2 kilometer lange rechte stuk volgens Williams op 378 km/h kwam.

Voor de vergelijking is het handiger om Monza aan te houden. Daar was Hamilton vorig jaar de snelste met 359 km/h.
Mercedes bedoel je? ;o


edit;
die topsnelheden zijn echt veel hoger :9~ :9~ ik begin vergeetachtig te worden hah
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 20:05:23 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169842716
McLaren ja :@

Was even vergeten dat hij overgestapt was voor dat jaar
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 28 maart 2017 @ 21:45:09 #106
176766 crew  zoem
zoemt
pi_169846947
Interessant verhaal van een (ex-)engineer van Honda:
quote:
Well, Friday was officially my last day at HRD. I decided to leave and go back to retirement for many personal reasons. This has nothing to do with my feelings towards Honda. They have been extremely good to me and some of my most enjoyable times in the 40 plus years in the automotive industry have been at Honda Motors.

This will be my last post in this forum. I will visit from time to time and for those of you who have my personal email, please feel free to contact me there. I think it’s time to move on and focus on my personal projects that I have neglected in the recent years. Some of you may be wondering why someone like me would be posting here. Well this forum has been a diversion, entertainment and therapy for me. I have had some very difficult mental struggles over the past 18 months and this forum has been a tremendous escape and relief for me though some difficult times. Thank you for many of your kind words and thank you to the haters as you too have given me many a laugh. Being called spineless, clueless, a fraud, idiot, uneducated, etc., has brought me a lot more smiles than anger. If you don’t have thick skin then you don’t belong in F1.

Here’s a recap of my experiences including material based on documents, meetings and conversations with fellow HRD personnel including my nephew.

I was quite surprised when my nephew told me during New Year’s 2013 that Honda was going back into F1. It takes numerous resources and lots of money. I couldn’t understand why Honda would spend hundreds of millions of dollars for this but yet part of me was excited. I figured Honda would enter in the 2017 season based on the new formula proposed for 2014 and the amount of time it takes for R and D to produce a “new concept” PU. And then later when I heard that they were going to supply McLaren starting in 2015 I was quite shocked. There is word 無理 which I think is a very difficult word to translate correctly but it seems Honda forget the meaning and concept of that word. To put together a PU of this complexity in 20 months when others had 48 to 60 months to develop this formula PU seemed like a daunting task. Furthermore with this new token system and PU number restriction, well this was not going to be good no matter how you looked at it.

Then I learned that McLaren had set parameters for an overall packaging requirement. In the past it’s always been my experience in F1, you built the engine and then the bodywork around it. Apparently this time it was going to be the other way around. I blame Honda 100% for accepting this methodology. There were four proposed layouts I discovered for the new PU. Two were based on turbine and compressor both at rear and two with a turbine and compressor on top and in the “V”. Only one fit the proposed requirements and apparently there was no negotiating at this point. Many things were said about how there was no “Size zero” requirement and Honda took it upon themselves to make the packaging as small as possible. Well it really wasn’t quite that simple. For 2016, it’s easy to say that the requirement is no longer needed when wholesale changes can’t be made between 2015 and 2016 because of the token system. But again, I blame Honda 100% for agreeing to this concept knowing that success was going to be impossible in that short a timeframe and with a much compromised layout design. 2016 was trying to make the best of a compromised situation from the start. Hard to win the Kentucky Derby with a 3 legged horse.

I started working with a team dedicated to the 2017 PU back in the spring of last year. I had hopes that some of the concepts could be introduced in 2016 but that did not happen. Lack of time for development and testing made it impossible for an upgrade that I was hoping could be introduced in Malaysia. So it was tabled for 2017. We knew that the previous layout was not a winning combination and as time went on there was no way it ever could be. A major layout change was needed and both Honda and McLaren moved forward making wholesale changes. This in my opinion should have been the PU introduced in 2015. So in essence in my opinion, another 18 months behind. So in that aspect I am extremely proud of what Honda has accomplished in that short amount of time.

On the dyno this year’s PU has shown very impressive numbers; better than I ever expected. Reliability is a big issue with so many new, “untested” components. At the end of day, I believe the new PU is a diamond in the rough. New combustion process, completely new layout including block, pistons, crankshaft, rods, pistons, new ERS, new MGU-H etc. It’s all new. There’s going to be a lot of teething pains but in my opinion the only way to beat Mercedes. Obviously they are the benchmark and so far Ferrari, Renault and Honda all have failed in their PU’s compared to them. Honda with the biggest amount of “catching up” to do. How much time will it take? I think realistically 4 to 6 months to resolve the reliability issues. Including one major one that I have mentioned to some of you after the first week of testing, the cylinder head. The PU is a highly stressed component of the chassis and I believe the method of components being attached to the upper portion of the engine including the heads needs to be readdressed.

Honda has made a accomplishment given the timeframe. So that is my take. I am so very proud of HRD no matter what anyone may say. We are not clueless nor a bunch of idiots. Flawed yes, stubborn yes, competitive yes, with a very strong with to win. Honda is not doing this for fun or as a research exercise, they’re in it to win it. That I know for sure. Will they? Time will tell….. The relationship between McLaren and Honda can vastly be improved in my opinion. Kaeru-san needs to go. My dream…..a WCC for Williams Honda in 2019.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 22:13:21 #107
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169848108
Naja, ze hebben binnen 2 weken de (ICE) reliability issues opgelost... wat ik persoonlijk onmogelijk achtte gezien de 7 engine swaps tijdens de test weken. De motor/versnellingsbak klinkt nog enigszins "ziek", maar beiden hebben het de gehele race volgehouden en dat is toch wel een positief dingetje (note: 1 Ferrari 2016 en 1 Ferrari 2017 motor hebben het begeven afgelopen race...)
Ik hoop dat Honda zeer grote stappen gaat nemen, alleen al ten goede van de sport *O*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 22:15:44 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169848198
Ik hoop dat Honda het waar kan maken

Die 2017-motor van Ferrari is niet gesneuveld, want het was een waterlekkage bij Grosjean
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 maart 2017 @ 22:17:13 #109
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169848259
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoop dat Honda het waar kan maken

Die 2017-motor van Ferrari is niet gesneuveld, want het was een waterlekkage bij Grosjean
Oh ik dacht dat de motor oververhit was geraakt en dat daarom de leiding was gesprongen :o
pi_169852650
Het onofficiële record van een F1 wagen is 400 km/uur door een Honda V10 op de zoutvlakten van Bonneville in 2006.

http://www.autoblog.com/2(...)cords-at-bonneville/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 maart 2017 @ 01:23:13 #111
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169853772
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Mercedes bedoel je? ;o


edit;
die topsnelheden zijn echt veel hoger :9~ :9~ ik begin vergeetachtig te worden hah
Wat waren dat toch mooie auto's. Om nog maar te zwijgen over het geluid.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169857712


goeie start voor tweeduizendSebentien

:P
pi_169858116
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:47 schreef King_Merc het volgende:
[ afbeelding ]

goeie start voor tweeduizendSebentien

:P
En allemaal hebben ze deel uitgemaakt van de Red Bull familie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 maart 2017 @ 12:21:18 #114
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169858526
Misschien al gepost?

pi_169859082
Toch best sneu dat hij in de situatie zit dat hij liever thuis blijft dan dat hij mensen teleur wil stellen. Mensen zullen toch ook moeten accepteren dat hij ook gewoon een privé leven heeft en gewoon ergens een hapje wilt eten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 maart 2017 @ 13:10:49 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 maart 2017 @ 13:25:02 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169859958
Deze kan ook niet ontbreken, al is het geen bijzondere natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:25:27 #119
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169859966
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 12:47 schreef Yashaaaaa het volgende:
Toch best sneu dat hij in de situatie zit dat hij liever thuis blijft dan dat hij mensen teleur wil stellen. Mensen zullen toch ook moeten accepteren dat hij ook gewoon een privé leven heeft en gewoon ergens een hapje wilt eten.
Ik begrijp max compleet als hij dat zo zegt, kijk hoe die hele hype rondom hem is opgeblazen van zogenaamde 'fans' en mensen die nu opeens wel f1 kijken. Mensen snappen gewoon niet dat naast hun als 'fan' er nog honderdduizenden zijn.
pi_169860136
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:25 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik begrijp max compleet als hij dat zo zegt, kijk hoe die hele hype rondom hem is opgeblazen van zogenaamde 'fans' en mensen die nu opeens wel f1 kijken. Mensen snappen gewoon niet dat naast hun als 'fan' er nog honderdduizenden zijn.
Ik snap het ook wel, maar ik vind het sneu voor hem. Dat hij dus inderdaad geen normaal leven meer kan hebben in Nederland.
pi_169860520
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:34 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ik snap het ook wel, maar ik vind het sneu voor hem. Dat hij dus inderdaad geen normaal leven meer kan hebben in Nederland.
Hoeveel selfies en handtekeningen zou die al uitgedeeld hebben. Ik denk dat je je dat geeneens voor kunt stellen.
pi_169860550
Ik snap dat hele fangebeuren ook sowieso niet :@ Die mensen, wie dan ook, hebben ook gewoon een leven. Dat je op zo'n circuit je dingen doet enzo, prima, maar men moet ook gewoon uit eten kunnen enzo, ik zou dan ook echt nooit om een handtekening gaan vragen ofzo :')
Ja doei.
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:00:16 #123
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169860711
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:25 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik begrijp max compleet als hij dat zo zegt, kijk hoe die hele hype rondom hem is opgeblazen van zogenaamde 'fans' en mensen die nu opeens wel f1 kijken. Mensen snappen gewoon niet dat naast hun als 'fan' er nog honderdduizenden zijn.
Zogenaamde fans en mensen die nu opeens wel F1 kijken.
Wat is dit nu weer voor iets belachelijks?
Wat zijn zogenaamde fans? Mensen die er minder verstand van hebben dan een ander?
Ik denk juist dat er heel veel "stille" Formule 1 fans zijn geweest, die er (nu Max succesvol is) wat openlijker over zijn en er meer tijd in steken. Wees blij dat hij zoveel publiciteit krijgt, wellicht spoort het een hoop toekomstige talentjes vandaag de dag aan om te gaan karten.
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:00:31 #124
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_169860717
Waarom gaat die update in Montréal dan deze keer wel werken? :')


Ze hadden toch kunnen deliveren voor aanvang van het seizoen..
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_169860732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap dat hele fangebeuren ook sowieso niet :@ Die mensen, wie dan ook, hebben ook gewoon een leven. Dat je op zo'n circuit je dingen doet enzo, prima, maar men moet ook gewoon uit eten kunnen enzo, ik zou dan ook echt nooit om een handtekening gaan vragen ofzo :')
Bij die Max Verstappen dagen op Zandvoort gaan ze dan ook uren staan te wachten op een handtekening zodat ze vooraan staan. Missen nog die demo's voor een krabbel :')
pi_169860902
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:00 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Bij die Max Verstappen dagen op Zandvoort gaan ze dan ook uren staan te wachten op een handtekening zodat ze vooraan staan. Missen nog die demo's voor een krabbel :')
Laat toch lekker iedereen op zijn eigen manier genieten.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_169861027
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap dat hele fangebeuren ook sowieso niet :@ Die mensen, wie dan ook, hebben ook gewoon een leven. Dat je op zo'n circuit je dingen doet enzo, prima, maar men moet ook gewoon uit eten kunnen enzo, ik zou dan ook echt nooit om een handtekening gaan vragen ofzo :')
Ik snap het van beide kanten wel, hoe vaak kom je nou een beroemd iemand op straat tegen? Maar andersom kan ik het me ook voorstellen dat het bloed irritant wordt/is.
Vond het wel cool om te lezen dat Bieber en Garrix laatst gewoon naar de AH gingen om bier en snacks te halen (zonder serieus lastig gevallen te worden).
pi_169861367
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:14 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik snap het van beide kanten wel, hoe vaak kom je nou een beroemd iemand op straat tegen? Maar andersom kan ik het me ook voorstellen dat het bloed irritant wordt/is.
Vond het wel cool om te lezen dat Bieber en Garrix laatst gewoon naar de AH gingen om bier en snacks te halen (zonder serieus lastig gevallen te worden).
Ik was pas in Barcelona in een restaurant aan het lunchen. Op een gegeven moment komen er vier heren aan de tafel naast ons zitten, waarna er na verloop van tijd hele tijd mensen om een foto en handtekening kwamen vragen. Scheen een van hen een bekende voetballer van FC Barcelona te zijn. Maar het leek er niet op dat hij even lekker wat kon eten.

Zelfs de obers wilden allen met hem op de foto...
  woensdag 29 maart 2017 @ 15:53:48 #129
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_169863366
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:00 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zogenaamde fans en mensen die nu opeens wel F1 kijken.
Wat is dit nu weer voor iets belachelijks?
Wat zijn zogenaamde fans? Mensen die er minder verstand van hebben dan een ander?
Ik denk juist dat er heel veel "stille" Formule 1 fans zijn geweest, die er (nu Max succesvol is) wat openlijker over zijn en er meer tijd in steken. Wees blij dat hij zoveel publiciteit krijgt, wellicht spoort het een hoop toekomstige talentjes vandaag de dag aan om te gaan karten.
Mijn mening, 'zogenaamde fans' oftewel mensen die van de ene hype naar de andere gaan omdat ze dan erbij horen.

Ik vind het uberhaupt onzin dat er zoiets voor nodig is en dan heeft iedereen opeens wel interesse in autosport in het algemeen. Oh laten we de F1 naar Nederland halen want nu opeens omdat er een Nederlander in rijdt is het wel belangrijk.

Over een paar jaar als het minder gaat met formule 1 of max een slechte auto heeft of misschien niet eens meer daar rijdt dan haken al die 'zogenaamde fans' weer af.
  woensdag 29 maart 2017 @ 16:05:59 #130
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169863726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:53 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Mijn mening, 'zogenaamde fans' oftewel mensen die van de ene hype naar de andere gaan omdat ze dan erbij horen.

Ik vind het uberhaupt onzin dat er zoiets voor nodig is en dan heeft iedereen opeens wel interesse in autosport in het algemeen. Oh laten we de F1 naar Nederland halen want nu opeens omdat er een Nederlander in rijdt is het wel belangrijk.

Over een paar jaar als het minder gaat met formule 1 of max een slechte auto heeft of misschien niet eens meer daar rijdt dan haken al die 'zogenaamde fans' weer af.
Mensen die van de ene hype naar de andere gaan zijn geen fans. Dat zijn liefhebbers van hypes, en dat staat los van een (tijdelijke) Formule 1 Fan. Sowieso vind ik de term "om er maar bij te horen"een erg vage. Je vindt iets interessant of je vindt het niet interessant. En natuurlijk zijn er tijdelijke fans die alleen interesse tonen wanneer er een Nederlander (voorin) meedoet. Maar ook daar zie ik niet iets kwaads in. Dat zie je bij de olympische spelen ook, sporten die normaliter niet of nauwelijks aandacht krijgen, staan dan ineens in de picture. Maar juist daardoor zijn er wel kinderen die met de sport in aanraking komen, wat weer een hoop nieuwe talentjes geeft over x jaar. Ik vind het allemaal prima en til er niet zo zwaar aan.
pi_169863861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:53 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Mijn mening, 'zogenaamde fans' oftewel mensen die van de ene hype naar de andere gaan omdat ze dan erbij horen.

Ik vind het uberhaupt onzin dat er zoiets voor nodig is en dan heeft iedereen opeens wel interesse in autosport in het algemeen. Oh laten we de F1 naar Nederland halen want nu opeens omdat er een Nederlander in rijdt is het wel belangrijk.

Over een paar jaar als het minder gaat met formule 1 of max een slechte auto heeft of misschien niet eens meer daar rijdt dan haken al die 'zogenaamde fans' weer af.
Ik word zo simpel van deze discussie. Alsof er fans zijn die geen fan zouden mogen zijn. Al zij. Ze gisteren fan geworden en hebben ze er geen bal verstand van. Het kan me aan mn reet roesten en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik krijg een kolere hekel aan het type 'fan' dat zich verheven voelt omdat ze de naam Verstappen beter kunnen spellen dan een ander.
pi_169863960
Het is altijd mooi als mensen fan zijn van iets of iemand, maar het moet niet doorslaan.

Nu is het vaak in Nederland alsof de F1 alleen bestaat uit Max. Als Max dit en als Max zus en als Max zo. Het is niet zo dat Max wel ff zou winnen in een Mercedes of beter is dan een Alonso, Vettel of Hamilton.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 16:20:33 #133
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169864033
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:17 schreef 2snel2furieus het volgende:
Het is altijd mooi als mensen fan zijn van iets of iemand, maar het moet niet doorslaan.

Nu is het vaak in Nederland alsof de F1 alleen bestaat uit Max. Als Max dit en als Max zus en als Max zo. Het is niet zo dat Max wel ff zou winnen in een Mercedes of beter is dan een Alonso, Vettel of Hamilton.
Ik denk wel dat Max beter is dan in ieder geval Vettel en Hamilton. Hamilton is de meest overschatte coureur die er op dit moment rondrijdt in mijn ogen. Alsonso durf ik niks over te zeggen, zijn behoorlijk gelijk denk ik.
pi_169864095
Max is pas 19 jaar en rijdt nu voor het eerst een heel seizoen bij een topteam. Max is snel, maar moet ook nog veel leren. Ervaring zal hem nog sneller maken. Schumacher was in 1992 en 1993 ook snel, vocht ook met bijv. Senna en Prost maar miste nog de finesse die deze twee andere grootheden wel hadden. Talent heeft Max genoeg, maar je moet ook ervaring hebben en die ervaring maakt je nog net wat sneller en foutlozer.

In Nederland is het soms irritant dat men doet alsof je 19 coureurs hebt die meerijden en koning Max rolt het veld wel ff op. Vettel 4 titels, Hamilton 3 en Alonso 2. Dat zijn geen pannenkoeken.
  woensdag 29 maart 2017 @ 16:31:40 #135
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169864286
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 29 maart 2017 @ 16:32:54 #136
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169864314
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:23 schreef 2snel2furieus het volgende:
Max is pas 19 jaar en rijdt nu voor het eerst een heel seizoen bij een topteam. Max is snel, maar moet ook nog veel leren. Ervaring zal hem nog sneller maken. Schumacher was in 1992 en 1993 ook snel, vocht ook met bijv. Senna en Prost maar miste nog de finesse die deze twee andere grootheden wel hadden. Talent heeft Max genoeg, maar je moet ook ervaring hebben en die ervaring maakt je nog net wat sneller en foutlozer.

In Nederland is het soms irritant dat men doet alsof je 19 coureurs hebt die meerijden en koning Max rolt het veld wel ff op. Vettel 4 titels, Hamilton 3 en Alonso 2. Dat zijn geen pannenkoeken.
Vettel werd ook pas kampioen in zijn derde seizoen en daarbij had hij nog een half seizoen bij STR gereden.
Plus was wel wat ouder.
We hebben nog wat jaren met hem te gaan hahaha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 29 maart 2017 @ 16:38:38 #137
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169864399
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hamilton is de meest overschatte coureur die er op dit moment rondrijdt in mijn ogen.
Daarom is hij ook drievoudig wereldkampioen.
UI Made bij VanilleKwark.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 maart 2017 @ 16:51:35 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169864575
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:38 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Daarom is hij ook drievoudig wereldkampioen.
Maar dat betekent niet dat hij ook de beste coureur was, wel de coureur met de snelste wagen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 maart 2017 @ 16:56:05 #139
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169864648
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar dat betekent niet dat hij ook de beste coureur was, wel de coureur met de snelste wagen.
Ik denk dat Hamilton toch echt wel een coureur is van een niveau dat je niet alledaags ziet. Als je het dan over overgewaardeerde coureurs heb ik wel wat andere suggesties.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169864690
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:12 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik word zo simpel van deze discussie. Alsof er fans zijn die geen fan zouden mogen zijn. Al zij. Ze gisteren fan geworden en hebben ze er geen bal verstand van. Het kan me aan mn reet roesten en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik krijg een kolere hekel aan het type 'fan' dat zich verheven voelt omdat ze de naam Verstappen beter kunnen spellen dan een ander.
Mee eens. En alsof we niet meer een beetje chauvinistisch mogen zijn. Ik heb het Nederlands voetbalelftal jaren lang met plezier gevolgd, maar door de zeer matige kwaliteit die ze nu al een poosje op de mat leggen is er niet zoveel meer aan. Ik kijk gedeeltelijk omdat ik de sport leuk vind (als het van hoge kwaliteit is) en gedeeltelijk omdat ik het leuk vind als een Nederlander goed presteert. Als 1 van deze 2 ontbreekt haak ik vrij snel af. Sport volgen is een totale bijzaak in dit leven dus daarin ben ik niet al te loyaal.
Woei!
pi_169864717
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar dat betekent niet dat hij ook de beste coureur was, wel de coureur met de snelste wagen.
Jij vindt hem de meest overschatte coureur?
pi_169864733
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar dat betekent niet dat hij ook de beste coureur was, wel de coureur met de snelste wagen.
In het algemeen contracteren de topteams ook de beste rijders.
in a crowd you lose humanity
pi_169866551
De enige overschatte racers op dit moment zijn Ericsson en Magnussen :P (Palmer is gewoon iemand die rondjes rijdt... die valt niet onder de racers).
pi_169866590
Ghehehe :')
Ja doei.
  woensdag 29 maart 2017 @ 18:42:41 #145
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169866747
Spot hebben ze bij mercedes wel gezien hun laatste Lego filmpje
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_169867028
Alonso blijft de beste.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In het algemeen contracteren de topteams ook de beste rijders.
Maar in 2012 was Mercedes niet het top team, ook in 2013 niet. Is Bottas ook een van de beste rijders? En als Ferrari momenteel de beste is waarom zit Räikkönen daar dan nog?
pi_169867302
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:33 schreef SnowOokami het volgende:
De enige overschatte racers op dit moment zijn Ericsson en Magnussen :P (Palmer is gewoon iemand die rondjes rijdt... die valt niet onder de racers).
Niet helemaal mee eens. Niet dat ik nu Ericsson een echt top talent vind, hij is mij vorig jaar op positieve manier opgevallen. Stel dat Stroll nu bijvoorbeeld het veld moet ruimen voor een wat ervarene coureur, dan zou ik uit Magnussen, Ericsson en Palmer voor Ericsson kiezen. Een harde werker denk ik en loyaal aan het team. Magnussen is naast de pannekoek die hij op de baan is ook een flapuit naast de baan. Palmer, meh, liever hem dan Magnussen, maar haalt wel makkelijk z'n schouders op, zie weinig winnaars mentaliteit bij hem.
pi_169867359
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:54 schreef Nober het volgende:
Alonso blijft de beste.

[..]

Maar in 2012 was Mercedes niet het top team, ook in 2013 niet. Is Bottas ook een van de beste rijders? En als Ferrari momenteel de beste is waarom zit Räikkönen daar dan nog?
Nee, maar Mercedes was wel een team dat potentie had. Sowieso zijn autofabrikanten in potentie altijd een topteam, maar komt het er niet altijd uit (Toyota, Honda). Dat is een risico dat je neemt als coureur.

Bottas is het beste wat Mercedes kon krijgen. Erkende topcoureurs lagen al vast bij andere teams en waren niet makkelijk los te weken. Niet zo makkelijk als Bottas in ieder geval. Volgend jaar is een ander verhaal als de contracten van bijvoorbeeld Alonso en Vettel aflopen.

Raikkonen is ook een top coureur. Misschien niet van het kaliber Vettel of Alonso, maar wel één die wereldkampioen is geworden en een paar jaar geleden bij Lotus mooie dingen liet zien. Heb de afgelopen jaren ook niet een coureur gezien die goed genoeg was om zijn plek bij Ferrari in te nemen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 maart 2017 @ 19:13:10 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169867485
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 19:05 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Niet dat ik nu Ericsson een echt top talent vind, hij is mij vorig jaar op positieve manier opgevallen. Stel dat Stroll nu bijvoorbeeld het veld moet ruimen voor een wat ervarene coureur, dan zou ik uit Magnussen, Ericsson en Palmer voor Ericsson kiezen. Een harde werker denk ik en loyaal aan het team. Magnussen is naast de pannekoek die hij op de baan is ook een flapuit naast de baan. Palmer, meh, liever hem dan Magnussen, maar haalt wel makkelijk z'n schouders op, zie weinig winnaars mentaliteit bij hem.
Giovanazzi is me afgelopen weekend in positieve zin opgevallen. Krijgt vlak voor VT3 te horen dat hij Wehrlein mag vervangen en rijdt daarna vrijwel foutloos rond in een tempo dat vrijwel gelijk is aan dat van Ericsson
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 maart 2017 @ 19:23:20 #150
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169867710
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In het algemeen contracteren de topteams ook de beste rijders.
Mannen als Irvine, Barrichello, Lehto waren natuurlijk prima coureurs, maar waren gewoon de bitch van Schumacher.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 19:40:41 #151
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169868196
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:38 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Daarom is hij ook drievoudig wereldkampioen.
Rosberg is ook wereldkampioen en die is nog minder in mijn ogen.

Tuurlijk ben je geen pannenkoek als je WK wint, maar je bent niet automatisch de beste.
pi_169868664
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 19:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Giovanazzi is me afgelopen weekend in positieve zin opgevallen. Krijgt vlak voor VT3 te horen dat hij Wehrlein mag vervangen en rijdt daarna vrijwel foutloos rond in een tempo dat vrijwel gelijk is aan dat van Ericsson
Mij ook, maar die heb ik bewust niet in de discussie meegetrokken aangezien hij in China hoogstwaarschijnlijk staat toe te kijken. Magnussen is echt een pannenkoek, Ericsson viel een beetje door de mand toen je Giovanazzi zag rijden en Palmer... tja.
Stroll was veel te nerveus leek het, dus hopelijk rijdt ie volgende race een stuk beter.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 19:56:04 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169868669
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 19:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Giovanazzi is me afgelopen weekend in positieve zin opgevallen. Krijgt vlak voor VT3 te horen dat hij Wehrlein mag vervangen en rijdt daarna vrijwel foutloos rond in een tempo dat vrijwel gelijk is aan dat van Ericsson
Dat die gozer goed was, wisten we toch allang? :s)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169868810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik denk wel dat Max beter is dan in ieder geval Vettel en Hamilton. Hamilton is de meest overschatte coureur die er op dit moment rondrijdt in mijn ogen. Alsonso durf ik niks over te zeggen, zijn behoorlijk gelijk denk ik.
Dit getuigt al van erg weinig tot geen kennis van de F1, wat je zegt over Hamilton en Alonso.
  woensdag 29 maart 2017 @ 20:03:18 #155
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169868896
Laten we een keer alle coureurs in exact dezelfde auto zetten, dan kom je er snel genoeg achter wie de beste is. Al zijn alle coureurs natuurlijk wereldtop, hoe kom je anders in de F1 terecht. Los van papa met een zak geld natuurlijk, *kuchstrollkuch* :P
Flesje bier
pi_169869124
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:38 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Daarom is hij ook drievoudig wereldkampioen.
Slechts drievoudig wereldkampioen. Terwijl hij 3 jaar in de met afstand beste auto heeft gezeten en alleen Rosberg om te verslaan en daarvoor nog hulp kreeg ook. In die 6 andere jaren had hij ook een auto die best WK had kunnen worden. Ja, hij is overschat. Hij is qua pure snelheid wel bij de allerbesten van zijn generatie, maar er is meer dan snelheid en mentaal, qua inhalen en de ontwikkeling van een auto is hij maar matig.

Verstappen is wel een bijzonder talent, maar ook weer geen Schumacher. En het is niet eens duidelijk of het qua pure snelheid wel echt helemaal top is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 29 maart 2017 @ 20:12:34 #157
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169869183
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:03 schreef Gezicht het volgende:
Laten we een keer alle coureurs in exact dezelfde auto zetten, dan kom je er snel genoeg achter wie de beste is. Al zijn alle coureurs natuurlijk wereldtop, hoe kom je anders in de F1 terecht. Los van papa met een zak geld natuurlijk, *kuchstrollkuch* :P
Vroeger had je zo'n kartrace met f1 coureurs op oudejaarsavond. Dan hoorde je ook altijd dat die karts oneerlijk afgesteld waren en dat je er niks over kon zeggen ;)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169869411
Ik denk juist dat Hamilton een van de meest onderschatte coureurs is. Velen denken dat hij op zijn sloffen alles wint door de auto en dat ieder andere coureur dat ook gedaan zou hebben.
Hij is echt niet voor niets op zijn 14e al gecontracteerd, en heeft voor de F1 ook al diverse kampioenschappen in andere klasses op zijn naam staan. Een van de weinige coureurs die met zijn debuut in F1 op het podium kwam. En een van de beste qualifiers ooit.
  woensdag 29 maart 2017 @ 20:25:19 #159
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169869621
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:03 schreef Gezicht het volgende:
Laten we een keer alle coureurs in exact dezelfde auto zetten, dan kom je er snel genoeg achter wie de beste is.
Gelijke wagens zoals GP2F2, GP3 en het voormalige WSbR? Daar komt ook heel veel op de engineer aan die de wagens afstelt, elke willekeurige coureur rijdt beter met andere afstellingen.
In principe kun je nooit coureurs vergelijken door te stellen dat ze in dezelfde wagen rijden omdat afstellingen nagenoeg altijd verschillen. Het enige wat je zou kunnen stellen is dat "het pakket" beter is, of dat een coureur icm zijn engineer een betere wagen heeft neer kunnen zetten naverhand de omstandigheden die er zijn en daardoor beter presteert.

Maar op die manier is het niet leuk discussiëren over wie nou de betere coureur is :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169870356
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:03 schreef Gezicht het volgende:
Laten we een keer alle coureurs in exact dezelfde auto zetten, dan kom je er snel genoeg achter wie de beste is.
De beste waarin? In de F1 hoort afstellen van de auto en helpen doorontwikkelen er ook bij, de beste formule 1-coureur is de coureur die het beste is in WK worden met een van de verschillende F1-auto's van zijn tijd. Maar de allerbesten onderscheiden zich juist door wat ze met de mindere auto's doen. Met iedereen in dezelfde F1-auto was Schumacher 16-voudig WK, dat is voor niemand leuk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 29 maart 2017 @ 21:17:55 #161
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169871329
Ik snap ook wel dat persoonlijke afstelling van enorm belang is, was eerder een reactie op de eerdere discussie over wie de betere coureur is. Kan je bijna niet vergelijken dus, al is het natuurlijk leuk om te speculeren.
Flesje bier
  woensdag 29 maart 2017 @ 21:27:57 #162
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169871696
Er staat nu zelfs op Teletekst wanneer Max zijn nieuwe motor kan verwachten. Is toch positief dat dit soort nieuwtjes voor heel Nederland bekend worden gemaakt?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 21:34:08 #163
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169871883
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dit getuigt al van erg weinig tot geen kennis van de F1, wat je zegt over Hamilton en Alonso.
Ok, jou mening is een feit, mijn mening is het hebben van geen kennis ;)

Ik heb gewoon in al die jaren niks bijzonders gezien van Hamilton. Hij rijdt zijn rondjes, doet nauwelijks iets speciaals en als het een beetje tegenzit is het huilie huilie en met vingertje naar anderen wijzen. Wat heeft hij nou daadwerkelijk laten zien? Verloren van Rosberg en 3x kampioen geworden in een auto waar iedere goede coureur kampioen mee was geworden. Ik zeg niet dat Hamilton slecht is, want er zijn maar een paar slechte F1 coureurs, maar hij is wel overrated.

Alonso vind ik een prima coureur en in mijn ogen vele malen beter dan Hamilton. Vettel vind ik een maatje kleiner, maar ook een prima coureur, alleen heeft hij het bij mij erg verpest afgelopen jaar met zijn huilacties, dus vandaar dat ik hem misschien minder inschat dan dat die daadwerkelijk is.

Max is nog jong, Max is nog onervaren, maar wat hij de afgelopen jaren heeft laten zien in auto's die eigenlijk niet goed genoeg zijn zegt voor mij meer dan Hamilton die met twee vingers in de neus zijn rondjes rijdt op 99% i.p.v. 100%. In de F1 is verschil tussen 99% en 100% bijzonder groot.

Max is geen Schumacher, maar hij doet mij wel denken aan de eerste jaren van Schumacher. Alleen in die tijd had een coureur VEEL meer invloed op het verbeteren van een auto, dat kan nu niet meer en dat is juist wat Schumi zo bijzonder maakte.
pi_169872231
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik denk juist dat Hamilton een van de meest onderschatte coureurs is. Velen denken dat hij op zijn sloffen alles wint door de auto en dat ieder andere coureur dat ook gedaan zou hebben.
Hij is echt niet voor niets op zijn 14e al gecontracteerd, en heeft voor de F1 ook al diverse kampioenschappen in andere klasses op zijn naam staan. Een van de weinige coureurs die met zijn debuut in F1 op het podium kwam. En een van de beste qualifiers ooit.
In de regen zag je 't ook. Oké hij had voordeel geen spray voor zich te hebben maar hij was op Silverstone en Brazilië toch wel klasse apart samen met Max.

Wel valt ie vaak wat tegen als ie uit middenveld naar voren moet rijden, dat doet Max beter
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 21:44:23 #165
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169872252
2008 Hamilton wint eerste titel met één punt verschil op Massa .... Massa. Als hij een fatsoenlijke tweede coureur naast zich had gehad dan ene Heikki Kovalainen was hij geen wereldkampioen geworden. Dit jaar was de McLaren absoluut niet de beste auto, dus toch goed gedaan.

2e titel was in 2014, in een auto die 16 van de 20 racen won, waarvan 11x een 1-2 finish.

3e titel was in 2015, Mercedes wint 14 van de 17 races, waarvan negen met een 1-2 finish.

2016 verliest hij van Rosbergin weer een dominante auto.

Ja, in mijn ogen is alleen 2008 een goed gewonnen titel en is de rest gewoon redelijk makkelijk zijn kant op gevallen.
  woensdag 29 maart 2017 @ 21:47:52 #166
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169872370
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ok, jou mening is een feit, mijn mening is het hebben van geen kennis ;)

Ik heb gewoon in al die jaren niks bijzonders gezien van Hamilton. Hij rijdt zijn rondjes, doet nauwelijks iets speciaals en als het een beetje tegenzit is het huilie huilie en met vingertje naar anderen wijzen. Wat heeft hij nou daadwerkelijk laten zien? Verloren van Rosberg en 3x kampioen geworden in een auto waar iedere goede coureur kampioen mee was geworden. Ik zeg niet dat Hamilton slecht is, want er zijn maar een paar slechte F1 coureurs, maar hij is wel overrated.

Alonso vind ik een prima coureur en in mijn ogen vele malen beter dan Hamilton. Vettel vind ik een maatje kleiner, maar ook een prima coureur, alleen heeft hij het bij mij erg verpest afgelopen jaar met zijn huilacties, dus vandaar dat ik hem misschien minder inschat dan dat die daadwerkelijk is.

Max is nog jong, Max is nog onervaren, maar wat hij de afgelopen jaren heeft laten zien in auto's die eigenlijk niet goed genoeg zijn zegt voor mij meer dan Hamilton die met twee vingers in de neus zijn rondjes rijdt op 99% i.p.v. 100%. In de F1 is verschil tussen 99% en 100% bijzonder groot.

Max is geen Schumacher, maar hij doet mij wel denken aan de eerste jaren van Schumacher. Alleen in die tijd had een coureur VEEL meer invloed op het verbeteren van een auto, dat kan nu niet meer en dat is juist wat Schumi zo bijzonder maakte.
Pfffff, wat een onzin praat jij zeg.
Vooral je bullshit over Hamilton en Vettel.
_O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 21:48:53 #167
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169872405
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:47 schreef tja77 het volgende:

[..]

Pfffff, wat een onzin praat jij zeg.
Vooral je bullshit over Hamilton en Vettel.
_O-
Kom dan met jou mening lieverd in plaats van dit soort niks zeggende posts :)
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 29 maart 2017 @ 21:53:46 #168
176766 crew  zoem
zoemt
pi_169872545
Tja, dat krijg je met het eeuwige in hokjes willen plaatsen van coureurs. Bij de ene moet-ie in een blauw hokje, bij de ander in een rode :P

Hamilton is zonder meer een heel snelle coureur, maar hij heeft daarnaast geen bijzondere of opvallende kwaliteiten waarin hij uitblinkt. Misschien dat Kyran dit bedoelt?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 21:54:45 #169
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169872578
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:53 schreef zoem het volgende:
Tja, dat krijg je met het eeuwige in hokjes willen plaatsen van coureurs. Bij de ene moet-ie in een blauw hokje, bij de ander in een rode :P

Hamilton is zonder meer een heel snelle coureur, maar hij heeft daarnaast geen bijzondere of opvallende kwaliteiten waarin hij uitblinkt. Misschien dat Kyran dit bedoelt?
Dit.
pi_169873406
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:34 schreef Kyran het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat Hamilton slecht is, want er zijn maar een paar slechte F1 coureurs, maar hij is wel overrated.

Alonso vind ik een prima coureur en in mijn ogen vele malen beter dan Hamilton. Vettel vind ik een maatje kleiner, maar ook een prima coureur, alleen heeft hij het bij mij erg verpest afgelopen jaar met zijn huilacties, dus vandaar dat ik hem misschien minder inschat dan dat die daadwerkelijk is.

Hamilton heeft Alsonso in zijn rookie seizoen al verslagen.
Van de vier seizoenen met Rosberg er eentje van verslagen, in een jaar met redelijk wat pech.
Daarnaast slechts 1 keer eerder verslagen door een teamgenoot.
Als je het dan toch over overrated wilt hebben, waarom heeft men het dan altijd over hem en niet b.v. Alonso.
pi_169873449
Misschien omdat als Hamilton dan eens een keer iemand moet inhalen hij helemaal in paniek is?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 maart 2017 @ 22:26:28 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169873649
tsja, Hamilton had ook in 2007 wereldkampioen kunnen zijn als hij niet zo ongeduldig was geweest

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169873868
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, Hamilton had ook in 2007 wereldkampioen kunnen zijn als hij niet zo ongeduldig was geweest

Die voorband aanduwen, wtf.... Dat is toch levensgevaarlijk.... Wat als die auto wel ineens grip krijgt..
pi_169873998
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, Hamilton had ook in 2007 wereldkampioen kunnen zijn als hij niet zo ongeduldig was geweest

Kwam eerder door Ron Dennis die zo halsstarrig weigerde een keus te maken wie eerder naar binnen moest zodat hij buiten bleef totdat de banden helemaal op waren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 maart 2017 @ 22:45:24 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169874404
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Kwam eerder door Ron Dennis die zo halsstarrig weigerde een keus te maken wie eerder naar binnen moest zodat hij buiten bleef totdat de banden helemaal op waren.
Dan had de coureur maar het initiatief moeten nemen of voorzichtiger moeten rijden bij het binnenkomen van de pits. Ongeacht wat Ron Dennis deed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169874879
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan had de coureur maar het initiatief moeten nemen of voorzichtiger moeten rijden bij het binnenkomen van de pits. Ongeacht wat Ron Dennis deed.
Gaan heel veel verhalen over. Maar de meeste verhalen wijzen vooral naar de leiding en niet naar Hamilton. Hij had slecht zicht en was niet verteld dat de pitlane nog nat was (itt de baan).
Woei!
  donderdag 30 maart 2017 @ 08:06:40 #177
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169878826
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:25 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Gelijke wagens zoals GP2F2, GP3 en het voormalige WSbR? Daar komt ook heel veel op de engineer aan die de wagens afstelt, elke willekeurige coureur rijdt beter met andere afstellingen.
In principe kun je nooit coureurs vergelijken door te stellen dat ze in dezelfde wagen rijden omdat afstellingen nagenoeg altijd verschillen. Het enige wat je zou kunnen stellen is dat "het pakket" beter is, of dat een coureur icm zijn engineer een betere wagen heeft neer kunnen zetten naverhand de omstandigheden die er zijn en daardoor beter presteert.

Maar op die manier is het niet leuk discussiëren over wie nou de betere coureur is :P
Aan de A1GP kon je prima zien welke teams door top GP2/F2 teams werden gerund want die reden vooraan mee.
Dus de know how binnen zo'n team kan je echt wel maken en breken ook al ben je een talent maar als je dus bij het verkeerde team zit moet je het hebben van dagsuccesjes als ze een keer het pakket goed voor elkaar hebben.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_169878898
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:20 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Hamilton heeft Alsonso in zijn rookie seizoen al verslagen.
Van de vier seizoenen met Rosberg er eentje van verslagen, in een jaar met redelijk wat pech.
Daarnaast slechts 1 keer eerder verslagen door een teamgenoot.
Als je het dan toch over overrated wilt hebben, waarom heeft men het dan altijd over hem en niet b.v. Alonso.
Gaan daar ook weer verhalen over dat Hamilton zwaar werd bevoordeeld als veelbelovende Britse coureur bij een Brits team. Maar ben het er mee eens dat het onzin is om te zeggen dat Hamilton overrated is, op fora als FOK! is hij eerder underrated. In Engeland zelf wellicht een tikje overrated.
pi_169878921
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, Hamilton had ook in 2007 wereldkampioen kunnen zijn als hij niet zo ongeduldig was geweest

Fantastische beelden waren dat _O_
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 08:21:23 #180
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169878941
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 08:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Gaan daar ook weer verhalen over dat Hamilton zwaar werd bevoordeeld als veelbelovende Britse coureur bij een Brits team. Maar ben het er mee eens dat het onzin is om te zeggen dat Hamilton overrated is, op fora als FOK! is hij eerder underrated. In Engeland zelf wellicht een tikje overrated.
Ik heb het dan ook niet alleen over hier op FOK! natuurlijk. Je zegt dat het onzin is om te zeggen dat hij overrated is en dan zeg je paar woorden later dat hij wel overrated is in Engeland zelf.

Hamilton is een prima coureur, anders word je geen wereldkampioen. Hoe goed je auto ook is. Hij is echter niet de beste ooit of beste van de afgelopen jaren. Hij heeft niks speciaals laten zien en als ze het hem een beetje moeilijk maken valt hij door de mand. Daar gaat het mij om.

Niemand kan beweren dat Hamilton slecht is, maar ik vind hem overrated en niet zo goed als zijn stats hem doen lijken, mijn mening ... niks meer niks minder :)
pi_169879581
Lil' Lewis kan hard rijden, zeker in de kwalificatie, maar ik vind hem nou niet bepaald een complete coureur zoals Alonso of Schumacher dat waren. Mentaal is Lewis erg zwak. In een wanhopige poging om stoer en zelfverzekerd over te komen heeft hij zich allerlei stoere tatoeages, bad boy kapsels en gouden kettingen aan laten meten maar als ik naar hem kijk zie ik een onzeker jongetje. Zijn instagram is ook lachwekkend. Vermoedelijk reist hij iedere dag met een privé fotograaf in zijn kielzog, want van enige spontaniteit in zijn foto's is geen sprake. https://www.instagram.com/p/BQTJtEphji1/?taken-by=lewishamilton

Op de boordradio klinkt Lulu ook altijd alsof hij volledig in paniek is wanneer hij niet met 30 seconden voorsprong aan de leiding gaat. Die race in Brazilië toen hij met de hakken over de sloot kampioen werd ipv Massa was ook tekenend. Zoveel fouten onder druk en volledig in paniek op de radio. Hij scheen ook negen van de tien keer de setup van Rosberg gekopieerd te hebben dus dat wordt nog wat nu meneertje zelf zijn auto af moet stellen. Nogmaals hij kan hard rijden maar hij mag nog niet in de schaduw staan van de echt groten van de sport. Senna, Schumacher, Alonso.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:32:37 #182
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169879593
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kom dan met jou mening lieverd in plaats van dit soort niks zeggende posts :)
1. Jouw is een bezittelijk voornaamwoord dus met een W op het einde.
2. Waarom zou ik moeten reageren op jouw onderbuikgevoelens?

Maar vooruit, dan krijg je mijn onderbuikgevoelens te lezen.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ok, jou mening is een feit, mijn mening is het hebben van geen kennis ;)
Ook hier geldt jouw is een bezittelijk voornaamwoord, dus met een W op het einde.

quote:
Ik heb gewoon in al die jaren niks bijzonders gezien van Hamilton. Hij rijdt zijn rondjes, doet nauwelijks iets speciaals en als het een beetje tegenzit is het huilie huilie en met vingertje naar anderen wijzen. Wat heeft hij nou daadwerkelijk laten zien? Verloren van Rosberg en 3x kampioen geworden in een auto waar iedere goede coureur kampioen mee was geworden. Ik zeg niet dat Hamilton slecht is, want er zijn maar een paar slechte F1 coureurs, maar hij is wel overrated.
Wie bepaalt of Hamilton (te)veel credits krijgt voor zijn wereldtitels?
In je eentje vooraan rijden oogt wellicht niet spectaculair, maar je kunt het ook anders zien. Hoeveel fouten heb je hem zien maken? Je bent overduidelijk geen fan van hem, ik ook niet hoor, maar ik zie wel degelijk zijn kwaliteiten. Het is gewoon een hele goede coureur, mijn inziens zit hij bij de beste 5 van de grid. De race in Brazilië was daar
Verloren van Rosberg? Frappant dat je die eruit pikt, over al die jaren dat hij Rosberg tot 2e rijder maakt rap je met geen woord. Er zijn maar een paar slechtere coureurs? Hier sla je de plank echt finaal mis.Zoals ik al zei Hamilton zit bij de beste 5 coureurs van de grid. Anders zou hij ook niet de beste auto krijgen.
Rosberg reed Schumacher ook naar huis in de laatste jaren dat Schumacher nog mee deed. Rosberg is geen top 5, maar kan echt wel behoorlijk racen. Mijns inziens top 10 op de grid. Mercedes zou ook geen genoegen met iemand die geen top 10 coureur is.

quote:
Alonso vind ik een prima coureur en in mijn ogen vele malen beter dan Hamilton. Vettel vind ik een maatje kleiner, maar ook een prima coureur, alleen heeft hij het bij mij erg verpest afgelopen jaar met zijn huilacties, dus vandaar dat ik hem misschien minder inschat dan dat die daadwerkelijk is.
Alonso vele malen beter dan Hamilton?
Ik denk dat ze een heel eind gelijkwaardig zijn net als Vettel.
Vettel, Alonso en Hamilton ontlopen elkaar echt niet veel en zitten alle 3 bij de beste coureurs van de grid.

quote:
Max is nog jong, Max is nog onervaren, maar wat hij de afgelopen jaren heeft laten zien in auto's die eigenlijk niet goed genoeg zijn zegt voor mij meer dan Hamilton die met twee vingers in de neus zijn rondjes rijdt op 99% i.p.v. 100%. In de F1 is verschil tussen 99% en 100% bijzonder groot.

Max is geen Schumacher, maar hij doet mij wel denken aan de eerste jaren van Schumacher. Alleen in die tijd had een coureur VEEL meer invloed op het verbeteren van een auto, dat kan nu niet meer en dat is juist wat Schumi zo bijzonder maakte.
Max is onervaren, maar ik mis de relevantie daarvan. Villeneuve werd in zijn eerste jaar vice kampioen, en het jaar erop Wereldkampioen. Max is zijn hele leven al gewend te racen en zijn hoofd koel te houden. Het zit hem in zijn bloed en dat hij gebrek aan ervaring zou hebben om wereldkampioen te worden, daar ben ik het niet mee eens. Hij is juist jong en onbevangen. Zijn eerste race in de RBR wist hij de ervaren Raikonen achter zich te houden en te winnen. Ervaring is een overschat iets, en voor mensen die niet koelbloedig zijn is het misschien wel een differencemaker. Max kan pushen, kan consolideren, kan zijn banden uitstekend managen enz.
Het feit dat Hamilton (zoals jij het zegt) met 2 vingers in de neus 3x wereldkampioen wordt, zegt ook iets over zijn klasse natuurlijk. Rosberg is geen koekenbakker, en die bleef hij toch vrij makkelijk voor (om over Kovalainen meer te zwijgen) tijdens zijn kampioenschapsjaren.

Hamilton is 1 van mijn minst favoriete coureurs, maar racen kan hij echt wel. Ik denk dat jij een beetje door een gekleurde bril kijkt.
Maar dat zijn mijn onderbuikgevoelens.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 09:40:11 #183
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169879699
Als je nou eerst even leert lezen in plaats van de politie uithangen ;)

Ik zeg nergens dat er maar een paar slechtere coureurs dan Hamilton zijn. Ik zeg dat er sowieso maar een paar slechte coureurs in de F1 rondrijden. Hamilton is geen slechte coureur, maar Hamilton is ook geen hele goede coureur.

Ik baseer dit vooral op races waar hij onder druk stond en niet met 30 seconden voorsprong aan kop reed. Wat hij dan laat zie is meestal zwak, vooral mentaal.

Nu is het inhalen dit jaar misschien moeilijker dan ooit, maar zijn reactie toen het team hem vroeg op Verstappen in te halen is een typisch voorbeeld van hoe zwak hij kan reageren.

Als je het Kimi zou vragen om Max in te halen zou die zeggen "wtf you think I am trying to do". Als je het Hamilton vraagt zegt die "I have no idea how to pass this guy".

Dat is het verschil in mentaliteit en dat is het verschil (in ieder geval voor mij) tussen een goede coureur en eentje die alleen maar kan winnen als alles meezit.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:46:11 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169879785
Ik krijg het idee dat mensen hier de boordradio melding in deze race

"how do you expect me to do that"

nu als leidraad voor zijn carriere nemen, waar dit volgens mij eerder een informatieve inblik in de nieuwe regelgeving was.

Het is bijna raar om Hamilton als een dertien in een dozijn coureur te bestempelen. Ook al zat hij vaak in een erg sterke auto.

Dat het een vervelend mannetje is, of dat je dat over hem kunt vinden. Zo klaar als een klontje. Dat hij een van de 4 beste coureurs op de 2017 grid is en dat ook de afgelopen jaren steeds was... lijkt me niks tegen in te brengen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169879805
Natuurlijk is Lewis een van de beste coureurs op de 2017 grid. Dat lijkt me ook niet zo'n prestatie. Maar ik mag toch hopen dat niemand buiten Groot-Brittannië hem een F1 legende vindt.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 maart 2017 @ 09:48:52 #186
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_169879827
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:40 schreef Kyran het volgende:

Dat is het verschil in mentaliteit en dat is het verschil (in ieder geval voor mij) tussen een goede coureur en eentje die alleen maar kan winnen als alles meezit.
Ik snap met de beste wil van de wereld niet hoe je Hamilton kan zien als iemand die alleen maar kan winnen als alles meezit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 09:49:21 #187
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169879831
Nogmaals, misschien kom ik niet helemaal over met wat ik bedoel.

Ik zeg niet dat Hamilton slecht is of niet tot de top 5/10 op de grid hoort. Ik zeg alleen dat hij bij een deel van de F1-fans overrated is.

Overrated betekent niet dat hij slecht is ...
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:50:48 #188
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169879853
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:49 schreef Kyran het volgende:
Nogmaals, misschien kom ik niet helemaal over met wat ik bedoel.

Ik zeg niet dat Hamilton slecht is of niet tot de top 5/10 op de grid hoort. Ik zeg alleen dat hij bij een deel van de F1-fans overrated is.

Overrated betekent niet dat hij slecht is ...
Je zegt letterlijk dat er maar een paar slechter zijn.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 09:51:36 #189
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169879866
quote:
11s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik snap met de beste wil van de wereld niet hoe je Hamilton kan zien als iemand die alleen maar kan winnen als alles meezit.
Ik kan geen 5 races noemen waar hij met een mindere auto en/of rot situatie een race heeft gewonnen.

Misschien vergis ik me hoor, dan hoor ik het ook graag :) Wat maakt hem zo bijzonder volgens jou? Echt serieuze vraag want ik zie niet wat hem zo bijzonder maakt t.o.v. een Alonso, Vettel of Kimi.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 09:51:56 #190
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169879876
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je zegt letterlijk dat er maar een paar slechter zijn.
Waar? Quote eens ...
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:52:04 #191
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169879879
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik kan geen 5 races noemen waar hij met een mindere auto en/of rot situatie een race heeft gewonnen.

Misschien vergis ik me hoor, dan hoor ik het ook graag :) Wat maakt hem zo bijzonder volgens jou? Echt serieuze vraag want ik zie niet wat hem zo bijzonder maakt t.o.v. een Alonso, Vettel of Kimi.
Hij kan verdomd goed racen, dat maakt hem bijzonder
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 09:52:50 #192
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169879890
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:52 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hij kan verdomd hoed racen, dat maakt hem bijzonder
Waar baseer je dit op, nogmaals serieuze vraag. Welke acties? Welke races? Ik wil die dan serieus een keer terugkijken, want ik zie het niet. In ieder geval niet consequent genoeg.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:53:54 #193
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169879901
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je zegt letterlijk dat er maar een paar slechter zijn.
Nee hoor, dat zegt hij nergens. Hij kraamt veel onzin uit, maar dat zegt hij nergens.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:54:15 #194
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169879906
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Waar? Quote eens ...
Als je zegt dat Hamilton niet slecht is omdat er maar een paar slechte coureurs zijn, dan schat jij hem tussen de goede coureurs en de slechte in. En er zijn er echt wel meer dan 10 goed.

Hamilton is gewoon top 5.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:55:23 #195
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169879925
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op, nogmaals serieuze vraag. Welke acties? Welke races? Ik wil die dan serieus een keer terugkijken, want ik zie het niet. In ieder geval niet consequent genoeg.
In al zijn races die hij wint bijvoorbeeld.
Brazilië vorig jaar was gewoon een geniaal goede race van Hamilton.
pi_169879946
Top 5 op de 2017 grid is ook vrij simpel: Alonso, Vettel, Max, Ricciardo Lewis in willekeurig volgorde.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:57:06 #197
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169879966
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Top 5 op de 2017 grid is ook vrij simpel: Alonso, Vettel, Max, Ricciardo Lewis in willekeurig volgorde.
Klopt, dat is ook mijn top 5.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:01:09 #198
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169880033
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op, nogmaals serieuze vraag. Welke acties? Welke races? Ik wil die dan serieus een keer terugkijken, want ik zie het niet. In ieder geval niet consequent genoeg.
Wat dacht je van de 11 races die hij won in de Vettel jaren. Zoveel heeft hij er in de afgelopen mercedes jaren niet afgegeven hoor.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 10:02:45 #199
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169880068
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Top 5 op de 2017 grid is ook vrij simpel: Alonso, Vettel, Max, Ricciardo Lewis in willekeurig volgorde.
Hier ben ik het ook mee eens, maar dan is Hamilton in ieder geval niet nummer 1 voor mij. Dat is alles wat ik duidelijk probeer te maken. Dat mensen willen lezen wat ze willen lezen kan ik ook niks aan doen :)

Lewis is GEEN slechte coureur, maar hij is ook niet de beste. Aangezien hij vaak wel als beste wordt gezien door 'kenners' is de reden dat ik zeg dat hij 'overrated' is.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:03:39 #200
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169880090
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Top 5 op de 2017 grid is ook vrij simpel: Alonso, Vettel, Max, Ricciardo Lewis in willekeurig volgorde.
Ocon
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 10:04:00 #201
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169880099
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:03 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ocon
Stroll!
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:04:41 #202
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169880105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Natuurlijk is Lewis een van de beste coureurs op de 2017 grid. Dat lijkt me ook niet zo'n prestatie. Maar ik mag toch hopen dat niemand buiten Groot-Brittannië hem een F1 legende vindt.
Ik moest hier hardop om lachen.

Je weet dat hij wat betreft overwinningen meer heeft dan bijvoorbeeld Prost, Vettel en Alonso? Dat hij het record voor overwinningen in je debuutseizoen gedeeld tweede staat en dat hij waarschijnlijk dit seizoen ook de tweede plaats inneemt wat betreft meeste pole posities.

Hij hoort echt wel bij de besten van de sport hoor.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:08:09 #203
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169880164
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op, nogmaals serieuze vraag. Welke acties? Welke races? Ik wil die dan serieus een keer terugkijken, want ik zie het niet. In ieder geval niet consequent genoeg.
Het eerste waar ik zo snel op kom is toch wel een fantastisch mooi gevecht tussen Hamilton en Raikkonen op Spa. Ook met Rosberg een paar jaar geleden in Bahrein was tof.
UI Made bij VanilleKwark.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 10:09:15 #204
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169880180
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:04 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik moest hier hardop om lachen.

Je weet dat hij wat betreft overwinningen meer heeft dan bijvoorbeeld Prost, Vettel en Alonso? Dat hij het record voor overwinningen in je debuutseizoen gedeeld tweede staat en dat hij waarschijnlijk dit seizoen ook de tweede plaats inneemt wat betreft meeste pole posities.

Hij hoort echt wel bij de besten van de sport hoor.
Dit is precies wat ik bedoel. Als je alleen naar statistieken kijkt heb je gelijk, maar je kan toch niet alles zo blind vergelijken? Verschillende tijdperken, verschillende tegenstanders, verschillende regels.

Alsof pole-position halen met de Mercedes van de afgelopen jaren nou zo moeilijk was. Hij moest alleen maar afrekenen met Rosberg ... nou woopdiedoe.

Sowieso, Hamilton vergelijken met Prost. Straks zeggen ze nog dat die beter is dan Senna.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:10:21 #205
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169880203
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik kan geen 5 races noemen waar hij met een mindere auto en/of rot situatie een race heeft gewonnen.

Misschien vergis ik me hoor, dan hoor ik het ook graag :) Wat maakt hem zo bijzonder volgens jou? Echt serieuze vraag want ik zie niet wat hem zo bijzonder maakt t.o.v. een Alonso, Vettel of Kimi.
Kimi en Vettel reden in dezelfde auto vorige race he?
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:10:50 #206
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169880219
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:44 schreef Kyran het volgende:

Ja, in mijn ogen is alleen 2008 een goed gewonnen titel en is de rest gewoon redelijk makkelijk zijn kant op gevallen.
Wat is de titel van Rosberg vorig jaar dan waard? Of die van Button in 2009? Een aantal titels van Schumacher toen Barrichello aan zijn teamgenoot was?

Je bent dus alleen waardig kampioen als je het doet met een auto die niet bij de reguliere top 3 hoort?
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:12:13 #207
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169880235
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik bedoel. Als je alleen naar statistieken kijkt heb je gelijk, maar je kan toch niet alles zo blind vergelijken? Verschillende tijdperken, verschillende tegenstanders, verschillende regels.

Alsof pole-position halen met de Mercedes van de afgelopen jaren nou zo moeilijk was. Hij moest alleen maar afrekenen met Rosberg ... nou woopdiedoe.

Sowieso, Hamilton vergelijken met Prost. Straks zeggen ze nog dat die beter is dan Senna.
Alsof de titels die Vettel in de Red Bull tegenstand had van Webber. Zijn dat dan ook titels die niet zo veel waard zijn?
UI Made bij VanilleKwark.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 10:12:23 #208
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169880243
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:10 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat is de titel van Rosberg vorig jaar dan waard? Of die van Button in 2009? Een aantal titels van Schumacher toen Barrichello aan zijn teamgenoot was?

Je bent dus alleen waardig kampioen als je het doet met een auto die niet bij de reguliere top 3 hoort?
Nee, zo bedoel ik het niet :)

Ik zuig met uitleggen I guess haha ... Het gaat mij om wat je laat zien als je geen top auto hebt of als het tegenzit en daarmee heeft Lewis nooit indruk op mij gemaakt.
pi_169880278
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, zo bedoel ik het niet :)

Ik zuig met uitleggen I guess haha ... Het gaat mij om wat je laat zien als je geen top auto hebt of als het tegenzit en daarmee heeft Lewis nooit indruk op mij gemaakt.
Vettel op mij ook niet. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169880367
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, zo bedoel ik het niet :)

Ik zuig met uitleggen I guess haha ... Het gaat mij om wat je laat zien als je geen top auto hebt of als het tegenzit en daarmee heeft Lewis nooit indruk op mij gemaakt.
De jaren voordat Mercedes kampioen werd, heeft hij toch best wel nette dingen laten zien. Hij had in 2007 ook gewoon kampioen moeten worden. Als zijn team het niet verneukt had in China. In 2008 had hij makkelijk kampioen moeten worden als hij niet de de FIA genaaid was in België.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 10:19:05 #211
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169880371
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:14 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vettel op mij ook niet. :)
Vettel vind ik mentaal ook niet super sterk. Vettel heeft vooral in zijn eerste paar jaar in mindere auto's indruk gemaakt op mij. Daarnaa ook niet meer. Ik denk dat ik gewoon allergisch ben voor coureurs die mentaal niet sterk zijn en beginnen te huilen als het tegenzit. Vettel met al zijn gehuil op de radio vorig jaar, Hamilton die fouten maakt als het tegenzit etc.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:21:31 #212
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169880431
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, zo bedoel ik het niet :)

Ik zuig met uitleggen I guess haha ... Het gaat mij om wat je laat zien als je geen top auto hebt of als het tegenzit en daarmee heeft Lewis nooit indruk op mij gemaakt.
Ah, dat kan. Maar aan die lijst kan ik ook wel wat coureurs toevoegen ;).
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169880452
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:18 schreef Waffle het volgende:

[..]

De jaren voordat Mercedes kampioen werd, heeft hij toch best wel nette dingen laten zien. Hij had in 2007 ook gewoon kampioen moeten worden. Als zijn team het niet verneukt had in China. In 2008 had hij makkelijk kampioen moeten worden als hij niet de de FIA genaaid was in België.
En in 2012 als die McLaren niet om de haverklap stuk ging. Dat was ook de reden dat hij overstapte naar Mercedes.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 10:25:21 #214
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169880513
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:21 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ah, dat kan. Maar aan die lijst kan ik ook wel wat coureurs toevoegen ;).
Tuurlijk :) zeker nog wel wat andere namen te noemen.

Wat ik probeerde te zeggen wordt een beetje uit verband gerukt hier. Blijkbaar heb ik op een paar lange tenen getrapt.
pi_169880546
Haha, mensen die hamilton maar een matige coureur vinden :')wtf

Die kennen hem pas sinds '14 zeker.


  donderdag 30 maart 2017 @ 10:29:20 #216
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169880621
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Vettel vind ik mentaal ook niet super sterk. Vettel heeft vooral in zijn eerste paar jaar in mindere auto's indruk gemaakt op mij. Daarnaa ook niet meer. Ik denk dat ik gewoon allergisch ben voor coureurs die mentaal niet sterk zijn en beginnen te huilen als het tegenzit. Vettel met al zijn gehuil op de radio vorig jaar, Hamilton die fouten maakt als het tegenzit etc.
Ik vind Vettel juist erg goed in goede auto's waar de balans klopt. Vandaar dat dit seizoen het gat met Raikonen ook groter zal zijn dan vorig seizoen...althans dat verwacht ik.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 10:33:54 #217
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169880744
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:29 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik vind Vettel juist erg goed in goede auto's waar de balans klopt. Vandaar dat dit seizoen het gat met Raikonen ook groter zal zijn dan vorig seizoen...althans dat verwacht ik.
Dat spreek ik niet tegen :)

Vettel is mentaal niet sterk en dat zie je pas terug als het tegenzit (zie vorig jaar).
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:51:33 #218
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169881139
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:12 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Alsof de titels die Vettel in de Red Bull tegenstand had van Webber. Zijn dat dan ook titels die niet zo veel waard zijn?
Alleen die van 2010 heeft echt waarde vind ik, al blijkt dat achter de schermen Marko er alles aan gedaan heeft om Vettel het voordeel te geven tov Webber. Zoals kapotte onderdelen van Vettel te laten vervangen door iets van Webber's auto af te schroeven. Volgens mij was dat toen een nieuwe voorvleugel.
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:52:03 #219
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169881151
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat spreek ik niet tegen :)

Vettel is mentaal niet sterk en dat zie je pas terug als het tegenzit (zie vorig jaar).
En ook dat is weer een breed begrip.
Ik denk dat je te makkelijk iemand een stempel opdrukt. Als je mentaal niet sterk bent, bereik je nooit de hoogste trede in een zeer competitieve sport. Om formule 1 te mogen rijden (waar een team vele miljoenen investeert in een auto die jij mag rijden) moet je al mentaal vrij sterk zijn. Tuurlijk is de ene coureur mentaal niet kapot te krijgen, en mekkert de ene sneller dan de andere.
pi_169881202
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Natuurlijk is Lewis een van de beste coureurs op de 2017 grid. Dat lijkt me ook niet zo'n prestatie. Maar ik mag toch hopen dat niemand buiten Groot-Brittannië hem een F1 legende vindt.
Daar hoort hij qua prestaties helaas bij, om dat te ontkennen is een stukje hersengymnastiek nodig. En dat stukje hersengymnastiek kan je bij elke kampioen wel toepassen, zoals fans van bepaalde coureurs ook vaak doen over de concurrenten van die coureur.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 10:55:31 #221
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169881220
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:52 schreef tja77 het volgende:

[..]

En ook dat is weer een breed begrip.
Ik denk dat je te makkelijk iemand een stempel opdrukt. Als je mentaal niet sterk bent, bereik je nooit de hoogste trede in een zeer competitieve sport. Om formule 1 te mogen rijden (waar een team vele miljoenen investeert in een auto die jij mag rijden) moet je al mentaal vrij sterk zijn. Tuurlijk is de ene coureur mentaal niet kapot te krijgen, en mekkert de ene sneller dan de andere.
Alles is relatief natuurlijk. Ben het met je eens dat je sowieso een bepaald niveau qua mentale sterkte moet hebben om in de F1 mee te kunnen komen. Wat ik zeg is dan natuurlijk ook relatief en in verhouding met andere coureurs. Max of Ric heb ik daar nog niet op kunnen betrappen bijvoorbeeld.

Een Senna, een Prost, een Schumacher waren mentaal allemaal ijzersterk. Al wilde Schumacher ook wel eens gekke dingen doen als het niet helemaal ging zoals hij wilde :P
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:08:50 #222
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169881401
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alles is relatief natuurlijk. Ben het met je eens dat je sowieso een bepaald niveau qua mentale sterkte moet hebben om in de F1 mee te kunnen komen. Wat ik zeg is dan natuurlijk ook relatief en in verhouding met andere coureurs. Max of Ric heb ik daar nog niet op kunnen betrappen bijvoorbeeld.

Een Senna, een Prost, een Schumacher waren mentaal allemaal ijzersterk. Al wilde Schumacher ook wel eens gekke dingen doen als het niet helemaal ging zoals hij wilde :P
Tijden veranderen, was er in die tijd boardradio voor de mensen thuis? De sport is transparanter geworden.
Ik ben altijd fan van Senna geweest, maar het was qua gedrag zeker geen heilige.




pi_169881402
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:44 schreef Kyran het volgende:
2008 Hamilton wint eerste titel met één punt verschil op Massa .... Massa. Als hij een fatsoenlijke tweede coureur naast zich had gehad dan ene Heikki Kovalainen was hij geen wereldkampioen geworden. Dit jaar was de McLaren absoluut niet de beste auto, dus toch goed gedaan.

2e titel was in 2014, in een auto die 16 van de 20 racen won, waarvan 11x een 1-2 finish.

3e titel was in 2015, Mercedes wint 14 van de 17 races, waarvan negen met een 1-2 finish.

2016 verliest hij van Rosbergin weer een dominante auto.

Ja, in mijn ogen is alleen 2008 een goed gewonnen titel en is de rest gewoon redelijk makkelijk zijn kant op gevallen.
Vergeet ook niet die jaren dat hij doodleuk zijn team liep af te maken omdat hij achterstond in het WK terwijl Button aanzienlijk meer punten had dan hij en hij door eigen fouten en blunders nogal wat had laten liggen.

Ik zou eigenlijk geen coureur weten die zo vaak een goede WK-waardige auto heeft gehad in de jaren dat hij in de F1 actief is geweest. Grote F1-coureurs moeten doorgaans opklimmen tot in een goed team, dan met dat team in de loop der tijd tot een WK-waardige auto komen en dan elk jaar dat het erin zit de wereldtitel er ook uithalen. Hamilton heeft toch een stuk of 4 titels laten liggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat spreek ik niet tegen :)
Dat is wel een belangrijke factor.

quote:
Vettel is mentaal niet sterk en dat zie je pas terug als het tegenzit (zie vorig jaar).
Grappig, want ik ben juist fan van hem vanwege zijn mentaliteit. Daarop heeft hij met name Alonso twee keer afgetroefd in de strijd om de titel. Altijd maximaliseren en pieken op de momenten dat het het hardste nodig is en bij tegenslag het beste van jezelf laten zien. Je kunt niet zeggen dat hij geen tegenslagen heeft overwonnen voor zijn titels.

Als de balans hem niet ligt dan heeft hij geen vertrouwen in de auto en ook niet wat hij ermee kan, dat geeft hij ook gewoon toe trouwens, en dan brengt hij niks extra's of zelfs minder. Dat zou je een mentale zwakte kunnen noemen, alleen is zo'n auto dan toch niet goed genoeg om potten mee te breken. Puntjes sprokkelen met een auto die hem niet ligt is een probleem voor hem, dat ook een mentale component heeft. Maar als het gaat om strijden om en het winnen van een WK dan toont hij zich juist mentaal ijzersterk.

4 keer een auto gehad waarmee een titel mogelijk was, 4 keer een titel. Dat zijn cijfers waarbij Hamilton en Alonso niet in de buurt komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169881460
Laatste twee posts zijn uitstekende voorbeelden van desbetreffende hersengymnastiek :)
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:15:39 #225
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169881501
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alles is relatief natuurlijk. Ben het met je eens dat je sowieso een bepaald niveau qua mentale sterkte moet hebben om in de F1 mee te kunnen komen. Wat ik zeg is dan natuurlijk ook relatief en in verhouding met andere coureurs. Max of Ric heb ik daar nog niet op kunnen betrappen bijvoorbeeld.

Een Senna, een Prost, een Schumacher waren mentaal allemaal ijzersterk. Al wilde Schumacher ook wel eens gekke dingen doen als het niet helemaal ging zoals hij wilde :P
Wat is mentale kracht? Schumacher en Senna maakte genoeg rare sprongen en dat is toch vaak een teken van momenten van mentale zwakte.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 11:18:48 #226
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169881552
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:15 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wat is mentale kracht? Schumacher en Senna maakte genoeg rare sprongen en dat is toch vaak een teken van momenten van mentale zwakte.
Het is ook een beetje wat Tja77 zegt, sport is veel transparanter geworden. Misschien zaten Schumi en Senna ook wel iedere race op de radio te janken :)
pi_169882011
Schumacher was toch wel ijzersterk hoor, in alle opzichten. Zowel bij Benetton als Ferrari niet in een gespreid bedje terechtgekomen. Adelaide 94 en Jerez 97 waren in mijn ogen geen fouten. Hij deed op die momenten wat hij moest doen om de titel nog te kunnen winnen. Heel berekenend.

Alonso vind ik ook erg sterk. Hij heeft alleen een aantal ongelukkige (domme?) keuzes gemaakt qua carrièreplanning. Ik snap dat hij er moe van werd om tweede te worden met Ferrari maar zo ver ben je dan toch niet verwijderd van een toekomstige titel? Ferrari verlaten en dan verwachten dat het met McLaren-Honda beter zal gaan lijkt me vrij naïef. Zeker omdat McLaren in hun laatste Mercedes jaar Force India amper voor wist te blijven. Zonde dat hij zoveel jaren verspild heeft in ondermaatse auto's. Geen idee ook waar hij nu nog heen kan gaan. De deur bij Ferrari heeft hij achter zich dichtgetrokken, Red Bull heeft Sainz in de startblokken staan en Mercedes zal niet zo dom zijn om hem naast Lewis te zetten. Twee titels is te weinig voor hem.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 maart 2017 @ 11:46:51 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169882044
Hill heeft in 1994 in Adelaide de titel laten liggen. Als Hill iets minder gretig was geweest had hij de gecrashte Schumacher wel ingehaald en was hij kampioen geworden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:48:50 #229
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169882086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Schumacher was toch wel ijzersterk hoor, in alle opzichten. Zowel bij Benetton als Ferrari niet in een gespreid bedje terechtgekomen. Adelaide 94 en Jerez 97 waren in mijn ogen geen fouten. Hij deed op die momenten wat hij moest doen om de titel nog te kunnen winnen. Heel berekenend.

Alonso vind ik ook erg sterk. Hij heeft alleen een aantal ongelukkige (domme?) keuzes gemaakt qua carrièreplanning. Ik snap dat hij er moe van werd om tweede te worden met Ferrari maar zo ver ben je dan toch niet verwijderd van een toekomstige titel? Ferrari verlaten en dan verwachten dat het met McLaren-Honda beter zal gaan lijkt me vrij naïef. Zeker omdat McLaren in hun laatste Mercedes jaar Force India amper voor wist te blijven. Zonde dat hij zoveel jaren verspild heeft in ondermaatse auto's. Geen idee ook waar hij nu nog heen kan gaan. De deur bij Ferrari heeft hij achter zich dichtgetrokken, Red Bull heeft Sainz in de startblokken staan en Mercedes zal niet zo dom zijn om hem naast Lewis te zetten. Twee titels is te weinig voor hem.
Maar vraag is en blijft natuurlijk, was de auto waarin Schumacher zijn grootste successen behaalde legaal?
pi_169882098
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Hill heeft in 1994 in Adelaide de titel laten liggen. Als Hill iets minder gretig was geweest had hij de gecrashte Schumacher wel ingehaald en was hij kampioen geworden.
Inderdaad, maar ik hoor weleens mensen zeggen dat ze dat een fout van Schumacher vonden of dat hij toen in paniek was. Jerez hetzelfde verhaal. Villeneuve was aan de horizon verdwenen als Schumacher hem niet geprobeerd had uit te schakelen. Het zijn vuile streken maar geen fouten.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 11:53:21 #231
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169882169
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ik hoor weleens mensen zeggen dat ze dat een fout van Schumacher vonden of dat hij toen in paniek was. Jerez hetzelfde verhaal. Villeneuve was aan de horizon verdwenen als Schumacher hem niet geprobeerd had uit te schakelen. Het zijn vuile streken maar geen fouten.
Dit _O_

Ben blij dat ik niet de enige ben die zo denkt _O_

Die acties vergelijk ik een beetje met een laatste verdediger of keeper die een overtreding moet maken en een rode kaart krijgt, maar wel een doelpunt voorkomt. Vuil? Misschien wel, maar wel iets wat op dat moment moet gebeuren als je nog een kans wil maken op de titel. Mentaal ben je dan ijzersterk en je wil er alles aan doen om te winnen.

Netjes is het niet, maar het is wel een hele andere mindset en dat is wat ik ook een beetje terug lijk te zien bij Max. Ik zeg niet dat Max net zo goed is of zelfs ooit gaat worden, maar hij heeft wel een soortgelijke mindset als Schumi.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 11:54:40 #232
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169882198
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:48 schreef tja77 het volgende:

[..]

Maar vraag is en blijft natuurlijk, was de auto waarin Schumacher zijn grootste successen behaalde legaal?
Benetton? De 1994 traction control verhaal of iets anders?
pi_169882344
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Lil' Lewis kan hard rijden, zeker in de kwalificatie, maar ik vind hem nou niet bepaald een complete coureur zoals Alonso of Schumacher dat waren. Mentaal is Lewis erg zwak. In een wanhopige poging om stoer en zelfverzekerd over te komen heeft hij zich allerlei stoere tatoeages, bad boy kapsels en gouden kettingen aan laten meten maar als ik naar hem kijk zie ik een onzeker jongetje. Zijn instagram is ook lachwekkend. Vermoedelijk reist hij iedere dag met een privé fotograaf in zijn kielzog, want van enige spontaniteit in zijn foto's is geen sprake. https://www.instagram.com/p/BQTJtEphji1/?taken-by=lewishamilton

Op de boordradio klinkt Lulu ook altijd alsof hij volledig in paniek is wanneer hij niet met 30 seconden voorsprong aan de leiding gaat. Die race in Brazilië toen hij met de hakken over de sloot kampioen werd ipv Massa was ook tekenend. Zoveel fouten onder druk en volledig in paniek op de radio. Hij scheen ook negen van de tien keer de setup van Rosberg gekopieerd te hebben dus dat wordt nog wat nu meneertje zelf zijn auto af moet stellen. Nogmaals hij kan hard rijden maar hij mag nog niet in de schaduw staan van de echt groten van de sport. Senna, Schumacher, Alonso.
Dit vat voor mij precies samen waarom ik Lewis ook 'overrated' vind.
pi_169882697
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Schumacher was toch wel ijzersterk hoor, in alle opzichten. Zowel bij Benetton als Ferrari niet in een gespreid bedje terechtgekomen. Adelaide 94 en Jerez 97 waren in mijn ogen geen fouten. Hij deed op die momenten wat hij moest doen om de titel nog te kunnen winnen. Heel berekenend.
Adelaide was mentaal heel sterk van Schumacher, in een fractie van een seconde bedenken dat nog niet alles verloren is en Hill er nog langs moet en weleens te enthousiast zou kunnen zijn. 97 vond ik een heel ander verhaal, het mocht ook gewoon niet, belangrijk verschil met Adelaide waar Hill fout zat, maar het was ook gewoon een beetje hulpeloos. Te laat de deur dicht gooien, niet realiseren wat de situatie is.

quote:
Alonso vind ik ook erg sterk. Hij heeft alleen een aantal ongelukkige (domme?) keuzes gemaakt qua carrièreplanning. Ik snap dat hij er moe van werd om tweede te worden met Ferrari maar zo ver ben je dan toch niet verwijderd van een toekomstige titel? Ferrari verlaten en dan verwachten dat het met McLaren-Honda beter zal gaan lijkt me vrij naïef. Zeker omdat McLaren in hun laatste Mercedes jaar Force India amper voor wist te blijven. Zonde dat hij zoveel jaren verspild heeft in ondermaatse auto's. Geen idee ook waar hij nu nog heen kan gaan. De deur bij Ferrari heeft hij achter zich dichtgetrokken, Red Bull heeft Sainz in de startblokken staan en Mercedes zal niet zo dom zijn om hem naast Lewis te zetten. Twee titels is te weinig voor hem.
Hij had Vettel natuurlijk twee keer kunnen verslaan. Maar ja, zijn bijdrage aan de ontwikkeling van de auto gedurende het seizoen is twijfelachtig, en in de laatste races van die seizoenen was hij niet goed bezig en was Massa juist vaak sneller en rommelde Alonso maar wat. Dat telt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169884892
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:04 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik moest hier hardop om lachen.

Je weet dat hij wat betreft overwinningen meer heeft dan bijvoorbeeld Prost, Vettel en Alonso? Dat hij het record voor overwinningen in je debuutseizoen gedeeld tweede staat en dat hij waarschijnlijk dit seizoen ook de tweede plaats inneemt wat betreft meeste pole posities.

Hij hoort echt wel bij de besten van de sport hoor.
Meeste pole posities gaat hij na dit jaar aan kop denk ik. Nog maar drie om Senna te passeren en maar vijf om Schumacher voorbij te gaan.
pi_169884990
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is ook een beetje wat Tja77 zegt, sport is veel transparanter geworden. Misschien zaten Schumi en Senna ook wel iedere race op de radio te janken :)
Schumacher zat sowieso vaak te janken als wat anderen deden hem niet zinden. En inderdaad toen hoorden we nog niet alles van de boardradio's. En wat denk je van dat parkeren in Rascasse? Of volg je het nog niet zo lang.
pi_169885026
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ik hoor weleens mensen zeggen dat ze dat een fout van Schumacher vonden of dat hij toen in paniek was. Jerez hetzelfde verhaal. Villeneuve was aan de horizon verdwenen als Schumacher hem niet geprobeerd had uit te schakelen. Het zijn vuile streken maar geen fouten.
Eh... in de Formule 1 is het nog altijd niet geoorloofd om zo in te sturen dat je willens en wetens iemand van de baan rost. Gelukkig werkte het niet.
pi_169885060
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:02 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Dit vat voor mij precies samen waarom ik Lewis ook 'overrated' vind.
Ik vind dat stuk juist echt kolder. Wat heeft hoe iemand privé is en zich kleedt of wat dan ook met zijn prestaties als coureur te maken. Echt een beetje dom die opmerking van hem, daarom had ik er ook niet op gereageerd in eerste instantie.
pi_169885160
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Lil' Lewis kan hard rijden, zeker in de kwalificatie, maar ik vind hem nou niet bepaald een complete coureur zoals Alonso of Schumacher dat waren. Mentaal is Lewis erg zwak. In een wanhopige poging om stoer en zelfverzekerd over te komen heeft hij zich allerlei stoere tatoeages, bad boy kapsels en gouden kettingen aan laten meten maar als ik naar hem kijk zie ik een onzeker jongetje. Zijn instagram is ook lachwekkend. Vermoedelijk reist hij iedere dag met een privé fotograaf in zijn kielzog, want van enige spontaniteit in zijn foto's is geen sprake. https://www.instagram.com/p/BQTJtEphji1/?taken-by=lewishamilton

Op de boordradio klinkt Lulu ook altijd alsof hij volledig in paniek is wanneer hij niet met 30 seconden voorsprong aan de leiding gaat. Die race in Brazilië toen hij met de hakken over de sloot kampioen werd ipv Massa was ook tekenend. Zoveel fouten onder druk en volledig in paniek op de radio. Hij scheen ook negen van de tien keer de setup van Rosberg gekopieerd te hebben dus dat wordt nog wat nu meneertje zelf zijn auto af moet stellen. Nogmaals hij kan hard rijden maar hij mag nog niet in de schaduw staan van de echt groten van de sport. Senna, Schumacher, Alonso.
Interessant, bron?
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:32:35 #240
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169885207
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Meeste pole posities gaat hij na dit jaar aan kop denk ik. Nog maar drie om Senna te passeren en maar vijf om Schumacher voorbij te gaan.
Die kans is wel groot ja. Al ben ik er met een sterk Ferrari niet 100% zeker van.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:33:47 #241
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169885221
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Interessant, bron?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169885242
quote:
Fernando Alonso has jumped to number one in early voting for F1’s most-popular driver, according to Motorsport.com’s Global Fan Survey, despite McLaren’s recent travails.

After the first 72 hours of the Global Fan Survey – which has already attracted a response of over 50,000 fans – Alonso has leapt up from fourth place in the 2015 poll to grab the top spot currently.

Alonso’s stock has risen by a third in two years, despite his struggles with an uncompetitive McLaren-Honda in that time, to gain the fans’ acclaim.

However, three-time world champion Lewis Hamilton is numerically the biggest gainer, jumping from sixth in 2015 to second so far in 2017, grabbing almost two-thirds more votes than the previous survey.

Kimi Raikkonen has only lost 0.6% of his vote, but that’s enough to drop him from first to fourth, with Sebastian Vettel taking a 20% rise on his 2015 tally to jump ahead of him to third.

Red Bull’s Daniel Ricciardo and Max Verstappen fill the remaining top six places.
Weinig Nederlanders die er aan meegedaan hebben tot dusver denk ik haha
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 maart 2017 @ 14:44:38 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169885371
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:35 schreef franklop het volgende:

[..]

Weinig Nederlanders die er aan meegedaan hebben tot dusver denk ik haha
mailtje zat bij mij in de spambox waar ik het uitgevist heb :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 14:46:46 #244
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169885405
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:19 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Schumacher zat sowieso vaak te janken als wat anderen deden hem niet zinden. En inderdaad toen hoorden we nog niet alles van de boardradio's. En wat denk je van dat parkeren in Rascasse? Of volg je het nog niet zo lang.
Wij hadden het over mentaal zwak zijn en dus het laten liggen als niet alles volgens plan gaat. Je kan Schumi veel dingen aanrekenen. Je kan hem vuil noemen, je kan hem onsportief noemen maar mentaal zwak was hij niet. Hij deed er altijd alles aan om te winnen en ging hier een aanvaring voor niet uit de weg. Parkeren in Rascasse was ook geniaal. Nogmaals, niet netjes, maar wel geniaal.

Ik volg de F1 al sinds 1994, dus even over een andere boeg gooien dan "volg je het nog niet zo lang" :) Is het zo moeilijk om andere meningen te accepteren ook al komen die niet over met je eigen mening?

Ik probeer nergens mijn mening als een feit te presenteren, maar word keer op keer persoonlijk aangevallen om mijn mening. Jij vindt Lewis een prima coureur, ik ook, maar niet de beste. Agree to disagree.
pi_169885438
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wij hadden het over mentaal zwak zijn en dus het laten liggen als niet alles volgens plan gaat. Je kan Schumi veel dingen aanrekenen. Je kan hem vuil noemen, je kan hem onsportief noemen maar mentaal zwak was hij niet. Hij deed er altijd alles aan om te winnen en ging hier een aanvaring voor niet uit de weg. Parkeren in Rascasse was ook geniaal. Nogmaals, niet netjes, maar wel geniaal.

Ik volg de F1 al sinds 1994, dus even over een andere boeg gooien dan "volg je het nog niet zo lang" :)
Oh haha, dat is wel langer ja. Dat dacht ik omdat het leek of je Hamilton alleen de laatste twee jaar kende.
En wel mee eens dat Schumacher niet mentaal zwak is. Maar wel een jankerd. Maar ik denk eigenlijk dat er helemaal geen mentaal zwakke F1coureurs bestaan.
pi_169885461
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:35 schreef franklop het volgende:

[..]

Weinig Nederlanders die er aan meegedaan hebben tot dusver denk ik haha
Mja, ik denk dat het tot nu toe onder de eckte F1 fans is gebleven. En Alonso heeft mij ook positief weten te verrassen met zijn uitspraken en sympathieke gedrag. Dat is wel eens anders geweest. Alonso gedraagt zich sinds een half jaar alsof het hem geen zak meer uitmaakt en gewoon lol probeert te maken. Dat maakt hem 1 van de sympathiekere coureurs op de grid.

Hamilton is Brits en heeft sowieso een grote schare fans, daarnaast is hij naar de buitenwereld wel een beetje een enfant-terrible, en dat trekt altijd mensen aan.

Kimi en Seb rijden voor Ferrari, die na hun overwinning afgelopen week natuurlijk een extra boost krijgen van een grote schare fans van de scharlaken-rode bolides.

Daniel is Daniel, en verdient sowieso met zijn nuchtere benadering en brede glimlach een hoge positie.

Max is gewoon Max.

Max klimt nog wel als de specifieke Max fans ook gaan invullen. Maar ik denk dat het op dit moment representatief is voor wat Max allemaal al gedaan heeft in, en voornamelijk voor, de F1 met zijn rijstijl.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 14:53:44 #247
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169885501
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh haha, dat is wel langer ja. Dat dacht ik omdat het leek of je Hamilton alleen de laatste twee jaar kende.
En wel mee eens dat Schumacher niet mentaal zwak is. Maar wel een jankerd. Maar ik denk eigenlijk dat er helemaal geen mentaal zwakke F1coureurs bestaan.
Nee, tuurlijk zijn ze allemaal mentaal wel sterk, maar je hebt sterk en je hebt sterk :D Misschien komt mijn mening soms harder over dan dat ik bedoel. Lastig om online soms je mening netjes te brengen :)

De reacties van Vettel vorig jaar en Hamilton afgelopen jaar toen het niet liep. Beetje schouders laten hangen en lopen zeuren op alles. Dat is wat ik bedoel met mentaal niet sterk zijn. Een echte kampioen moet om kunnen gaan met tegenslag en met een oplossing komen. Nu is je auto parkeren in Rascasse of in je tegenstander niet de meest mooie of nette oplossing, maar het is wel een oplossing :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 14:55:12 #248
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169885518
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:35 schreef franklop het volgende:

[..]

Weinig Nederlanders die er aan meegedaan hebben tot dusver denk ik haha
Alonso verdient plek 1 al omdat hij met een Honda-motor moet rijden :P Gewoon omdat het sneu is :)
  donderdag 30 maart 2017 @ 15:06:54 #249
192683 AMDB
Visionair.
pi_169885711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat spreek ik niet tegen :)

Vettel is mentaal niet sterk en dat zie je pas terug als het tegenzit (zie vorig jaar).
Vertel is by far de meest gedreven coureur op de grid. De beste man heeft veruit de meeste test kilometers gemaakt (zowel banden als pre-season). De drive om te winnen heeft bijna niemand momenteel zo sterk.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 15:10:27 #250
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169885780
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:06 schreef AMDB het volgende:

[..]

Vertel is by far de meest gedreven coureur op de grid. De beste man heeft veruit de meeste test kilometers gemaakt (zowel banden als pre-season). De drive om te winnen heeft bijna niemand momenteel zo sterk.
Geloof ik ook wel, maar dat veranderd niet dat hij het zijn schouders laat hangen als het tegenzit. Beetje van "als ik toch niet kan winnen dan maakt het allemaal weinig uit". Dat waardeer ik persoonlijk gewoon niet zo.

Verder niks mis met Vettel als coureur :)
  donderdag 30 maart 2017 @ 15:28:01 #251
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169886121
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Geloof ik ook wel, maar dat veranderd niet dat hij het zijn schouders laat hangen als het tegenzit. Beetje van "als ik toch niet kan winnen dan maakt het allemaal weinig uit". Dat waardeer ik persoonlijk gewoon niet zo.

Verder niks mis met Vettel als coureur :)
En Verstappen dan? Die was vorig jaar niet blij met een punt in Australië. Is dat dan ook een slechte mentaliteit?
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 30 maart 2017 @ 15:30:21 #252
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169886168
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 15:38:40 #253
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169886310
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:28 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En Verstappen dan? Die was vorig jaar niet blij met een punt in Australië. Is dat dan ook een slechte mentaliteit?
Nee, want ik denk niet dat Verstappen er met de pet naar gegooid heeft. Argh, hoe moet ik het uitleggen.

Ik vind het juist heel goed dat iemand wil winnen en niet blij is met een tweede plek. Het is wat anders als je niet voluit gaat omdat je toch niet kan winnen. Dat bedoel ik :D Dat gevoel krijg ik in ieder geval een beetje bij Vettel.

Als hij de juiste auto heeft is hij niet te stoppen (let op: ik zeg juiste auto, niet perse beste :P)
  donderdag 30 maart 2017 @ 15:43:37 #254
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169886390
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, want ik denk niet dat Verstappen er met de pet naar gegooid heeft. Argh, hoe moet ik het uitleggen.

Ik vind het juist heel goed dat iemand wil winnen en niet blij is met een tweede plek. Het is wat anders als je niet voluit gaat omdat je toch niet kan winnen. Dat bedoel ik :D Dat gevoel krijg ik in ieder geval een beetje bij Vettel.

Als hij de juiste auto heeft is hij niet te stoppen (let op: ik zeg juiste auto, niet perse beste :P)
Ik wil je niet aanvallen, ben gewoon benieuwd naar je visie en mening :).

Maar denk jij dan ook dat Alonso nu maar half gas geeft omdat hij toch niet kan winnen? Elke coureur wil toch winnen en zal dat toch ook altijd proberen voor zover mogelijk.
UI Made bij VanilleKwark.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 maart 2017 @ 15:49:05 #255
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169886464
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:43 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik wil je niet aanvallen, ben gewoon benieuwd naar je visie en mening :).

Maar denk jij dan ook dat Alonso nu maar half gas geeft omdat hij toch niet kan winnen? Elke coureur wil toch winnen en zal dat toch ook altijd proberen voor zover mogelijk.
Alonso geeft volgens mij altijd vol gas :D
  donderdag 30 maart 2017 @ 16:06:42 #256
192683 AMDB
Visionair.
pi_169886757
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Geloof ik ook wel, maar dat veranderd niet dat hij het zijn schouders laat hangen als het tegenzit. Beetje van "als ik toch niet kan winnen dan maakt het allemaal weinig uit". Dat waardeer ik persoonlijk gewoon niet zo.

Verder niks mis met Vettel als coureur :)
Dat vind ik juist niet, z'n gezeur komt meer uit gedrevenheid en falen van de auto - niet de schouders laten hangen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 maart 2017 @ 16:14:05 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169886874
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alonso geeft volgens mij altijd vol gas :D
Hij haalt iig het maximale uit die knakenbak :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169886944
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alonso geeft volgens mij altijd vol gas :D
Dat kan en moet hij ook met die motor :') Vol gas door de bochten toch!
pi_169892880
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:18 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Dat kan en moet hij ook met die motor :') Vol gas door de bochten toch!
Die theorie klopt wel degelijk. Omdat je minder snel kan hoef je dus ook minder te remmen en verlies je dus minder tijd bij het inkomen van de bocht en omdat de pickup minder agressief is kan je dus ook weer sneller op het gas, daarom kon Alonso zo goed meekomen afgelopen race (tot z'n suspension kapot ging 8)7 )

Bij drag- en driftraces wordt eenzelfde tactiek toegepast omdat het motor vermogen negatief kan uitpakken voor dergelijke circuits of asfalt/betoncondities.
pi_169901194
Mooie geruchten duiken weer op over Honda/McLaren. De Engelsen zouden de bak verkeerd ontworpen hebben en de oorzaak van vibraties zijn in de auto en niet de motor zoals eerst gedacht werd.

Verklaart misschien ook het uitvallen van Alonso na die aai tegen zijn achterwiel.

Honda zelf zou nog niet op 100% draaien omdat de verbranding nog niet helemaal optimaal is. Dit kost tijd om het perfectioneren.
.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 10:12:22 #261
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169901222
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:10 schreef Fer het volgende:
Mooie geruchten duiken weer op over Honda/McLaren. De Engelsen zouden de bak verkeerd ontworpen hebben en de oorzaak van vibraties zijn in de auto en niet de motor zoals eerst gedacht werd.

Verklaart misschien ook het uitvallen van Alonso na die aai tegen zijn achterwiel.

Honda zelf zou nog niet op 100% draaien omdat de verbranding nog niet helemaal optimaal is. Dit kost tijd om het perfectioneren.
Als dat waar is mogen ze wel even een dikke vette officiële excuus persbericht de wereld in helpen. Honda is de afgelopen weken afgebrand en als het uiteindelijk toch niet aan Honda maar aan McLaren zelf lag is dat best kwalijk.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 10:37:06 #262
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169901568
Sowieso bizar dat na dat kleine tikje de auto kapot ging...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 10:46:36 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169901740
Lekker dan ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 31 maart 2017 @ 10:54:45 #264
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169901882
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:37 schreef SnowOokami het volgende:
Sowieso bizar dat na dat kleine tikje de auto kapot ging...
Moet wel zeggen dat toen Ocon daar over het rechte stuk Alonso voorbij ging dat het ook leek alsof ie m raakte.
Heb alleen geen onboard gezien ervan of het zo was.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 31 maart 2017 @ 10:55:16 #265
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169901894
Deze hele thread staat vol met geruchten over Honda en McLaren :D

http://www.f1technical.ne(...)4&t=18874&start=7275
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 10:58:23 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169901963
Het hele verhaal zou wel kloppen met dit filmpje van Alonso die ik begin deze week postte:
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 31 maart 2017 @ 10:59:12 #267
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169901976
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het hele verhaal zou wel kloppen met dit filmpje van Alonso die ik begin deze week postte:
Die verrotte gear change?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 11:02:19 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169902019
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:59 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Die verrotte gear change?
ja. Dat door de resonantie de boel niet meteen opgepakt wordt en alle componenten tegelijkertijd nog een extra optater krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 31 maart 2017 @ 11:17:58 #269
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169902318
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja. Dat door de resonantie de boel niet meteen opgepakt wordt en alle componenten tegelijkertijd nog een extra optater krijgen
Dat moet lekker voelen dan, een vibrerend vliegwiel in je rug :P altijd gedonder met die krengen...
pi_169902537
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 31 maart 2017 @ 12:05:40 #271
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169903051
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als dat waar is mogen ze wel even een dikke vette officiële excuus persbericht de wereld in helpen. Honda is de afgelopen weken afgebrand en als het uiteindelijk toch niet aan Honda maar aan McLaren zelf lag is dat best kwalijk.
Idd en Honda heeft meen ik ook een deel van het motorvermogen moeten terugdraaien omdat alles kapot trilde en dan ook nog eens zo'n berg kritiek over je heen krijgen.... blijkt het de versnellingsbak te zijn :o 8)7
  vrijdag 31 maart 2017 @ 12:13:43 #272
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169903180
quote:
Waarom zou Sauber of McLaren uberhaupt halverwege een seizoen overstappen naar een andere motor? Het hele chassis is rondom de huidige motoren gebouwd...
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 12:59:58 #273
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169903923
http://www.bbc.com/sport/formula1/39445434

Mooi stukje voor mensen die alleen het goede nieuws over Red Bull willen horen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169904246
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:13 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Waarom zou Sauber of McLaren uberhaupt halverwege een seizoen overstappen naar een andere motor? Het hele chassis is rondom de huidige motoren gebouwd...
De geruchten gingen rond dat Sauber met de Honda motoren zou gaan rijden (als voorbereiding op 2018, en omdat ze nu toch al achteraan rijden) en McLaren tijdelijk met Mercedes motoren zou gaan rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 31 maart 2017 @ 13:25:42 #275
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169904382
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De geruchten gingen rond dat Sauber met de Honda motoren zou gaan rijden (als voorbereiding op 2018, en omdat ze nu toch al achteraan rijden) en McLaren tijdelijk met Mercedes motoren zou gaan rijden.
Ja dat snap ik, vandaar ook mijn reactie. Je kunt niet zomaar een totaal ander motorblok in hetzelfde chassis gooien en verwachten dat het fatsoenlijk werkt...
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_169908695
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:25 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, vandaar ook mijn reactie. Je kunt niet zomaar een totaal ander motorblok in hetzelfde chassis gooien en verwachten dat het fatsoenlijk werkt...
Ach welja, gewoon vol gas.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 18:33:34 #277
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_169909587
Zo een interview met Max Verstappen bij RTL Boulevard. Zal wel ergens aan het einde worden uitgezonden.

Ze beginnen er meteen mee. Je mist niets.

- Max speelt Fifa als hij niet traint.
- Ging over de motor update (juni)

En verder wat dom gelul tussen Fatima en Peter R. De Vries over het waarom men niet tijdens het start van het seizoen een snelle motor erin zet :')

[ Bericht 19% gewijzigd door Razor21 op 31-03-2017 18:43:06 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  vrijdag 31 maart 2017 @ 20:32:49 #278
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169911850
Hijzelf zou er ook wel stapel van worden van 10000 dezelfde vragen per dag.
pi_169912966
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 18:33 schreef Razor21 het volgende:
Zo een interview met Max Verstappen bij RTL Boulevard. Zal wel ergens aan het einde worden uitgezonden.

Ze beginnen er meteen mee. Je mist niets.

- Max speelt Fifa als hij niet traint.
- Ging over de motor update (juni)

En verder wat dom gelul tussen Fatima en Peter R. De Vries over het waarom men niet tijdens het start van het seizoen een snelle motor erin zet :')
Ik vind dit wel een goed punt eigenlijk. Renault had best de betere motor erin kunnen zetten.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:17:30 #280
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_169913172
Hier het interview van het RTL Nieuws met Max (7 minuten) http://www.rtlnieuws.nl/n(...)iet-zijn-leven-eruit.

Dus niet het interview met die Fatima :')
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_169913353
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:17 schreef Razor21 het volgende:
Hier het interview van het RTL Nieuws met Max (7 minuten) http://www.rtlnieuws.nl/n(...)iet-zijn-leven-eruit.

Dus niet het interview met die Fatima :')
Wat een kutvragen zeg. "Ben je miljonair?" Man man man.
pi_169914369
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:22 schreef Justevo het volgende:

[..]

Wat een kutvragen zeg. "Ben je miljonair?" Man man man.
Tenenkrommend slecht interview inderdaad...
  vrijdag 31 maart 2017 @ 22:11:23 #283
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_169914843
Dit is echt gaaf trouwens:
pi_169916427
Vond dat die kerel bij Boulevard wel heel makkelijk sprak over een GP naar Zandvoort halen.. Aanpassing hier en daar dan moet het wel lukken.
pi_169916512
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:17 schreef Razor21 het volgende:
Hier het interview van het RTL Nieuws met Max (7 minuten) http://www.rtlnieuws.nl/n(...)iet-zijn-leven-eruit.

Dus niet het interview met die Fatima :')
Wat een kwal van een vent zeg.. Bah bah.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 23:15:15 #286
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_169916635
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 23:11 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Wat een kwal van een vent zeg.. Bah bah.
Echt, wat een compleet nutteloze vragen .... Je vraagt aan Messi toch ook niet waarom die altijd Adidas schoenen draagt of of hij miljonair is ....

Hoe anders denk je dat je bent dan een 19-jarige student ... WTF is dat voor een vraag.

Ook dat gedoe over geld en aandacht ... de tering.

Respect voor Max dat hij er zo rustig mee omgaat _O_ Wat een volwassen kerel.
pi_169916715
Wel grappig dat Max hier juist weer zegt dat hij zich niet gaat verbergen thuis en wel gewoon dingen gaat doen. Terwijl hij in Australië nog zei dat hij dan liever thuis blijft :P
  zaterdag 1 april 2017 @ 11:02:19 #288
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169921604
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:17 schreef Razor21 het volgende:
Hier het interview van het RTL Nieuws met Max (7 minuten) http://www.rtlnieuws.nl/n(...)iet-zijn-leven-eruit.

Dus niet het interview met die Fatima :')
Ik wil 7 minuten van mijn leven terug.
UI Made bij VanilleKwark.
  zaterdag 1 april 2017 @ 11:05:24 #289
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169921633
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 22:11 schreef SnowOokami het volgende:
Dit is echt gaaf trouwens:
2020........
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169921726
Nog geen 1 aprilgrapjes in de F1 wereld gespot?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 april 2017 @ 11:18:40 #291
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169921819
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 april 2017 11:13 schreef Geralt het volgende:
Nog geen 1 aprilgrapjes in de F1 wereld gespot?
FI gaat met een roze wagen rijden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169921849
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 11:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

FI gaat met een roze wagen rijden.
:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169921898
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 april 2017 11:13 schreef Geralt het volgende:
Nog geen 1 aprilgrapjes in de F1 wereld gespot?
Ik hoop het niet.
Als iets vervelend is zijn het zogenaamd grappige 1 april """""""""""""""grappen""""""""""""""".
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169921903
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 april 2017 11:13 schreef Geralt het volgende:
Nog geen 1 aprilgrapjes in de F1 wereld gespot?
http://www.f1fans.nl/arti(...)nder-belgische-vlag/
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_169922030
Ecclestone en Dennis zouden dit weeekend een licentie aanvragen voor 2018 om met een eigen team mee te gaan doen. Daartoe zouden ze de boedel van Manor overnemen en vanwege de contacten tussen Dennis en Honda waarschijnlijk met Honda motoren gaan rijden.
Ik nam het serieus, maar idd, 1 april he...
Zie http://www.motorsport-tot(...)s-team-17040102.html
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 april 2017 @ 11:31:04 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169922195
Stroll says his critics are motivated by "jealousy"
https://www.motorsport.co(...)-by-jealousy-888573/
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 1 april 2017 @ 12:07:18 #298
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169922538
quote:
quote:
Zo ook de heer E. A. Pril, voorzitter van de Max Verstappen Fanclub.
:')_!

Was nog enigszins te geloven voor de Facebook succesfans tot daar.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169922550
Alfa Romeo neemt McLaren over.

http://en.f1i.com/news/26(...)-shock-takeover.html

Verder las ik ook nog dat Maldonado naar Sauber gaat, Rosberg terugkomt bij Mercedes en de Grand Prix van Groot-Brittannië tegen de klok in gereden gaat worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 1 april 2017 @ 12:22:20 #300
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169922773
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 12:07 schreef sasquatsch het volgende:
Alfa Romeo neemt McLaren over.

http://en.f1i.com/news/26(...)-shock-takeover.html

Verder las ik ook nog dat Maldonado naar Sauber gaat, Rosberg terugkomt bij Mercedes en de Grand Prix van Groot-Brittannië tegen de klok in gereden gaat worden.
Ja, 1 april gaat goed los...
pi_169922806
vol
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')