SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MotoGP kijken.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.
Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Nitroquote:Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.
Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Australië is natuurlijk sowieso lastig inhalen, dat is waar. Maar het baart me wel wat zorgen. Hogere snelheden betekent sowieso dat het moeilijker inhalen is, relatief minder tijd. Het moet niet te moeilijk worden, anders krijgen we straks weer optochten.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nitro [ link | afbeelding ]
Laten we China en Bahrein nog even afwachten.
Dat is de plaag van de commercie en dat is een reeel risico met de Amerikaanse eigenaren. Die hebben liever elke twee weken (elke week?) een zejse zodat het net leuk genoeg is om te blijven kijken en reclame te zien, dan af en toe een 4 en af en toe een 9.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat is daar zo geweldig aan? Je devalueert de waarde van een GP overwinning. Ipv dat je winnaar van de Monaco GP bent ben je winnaar van "Zaterdag heat 1" alsof het de Renault Clio Cup is.
Het is wel weer zeurkous numero 1 die het hardste zeurt en die zijn banden had opgerookt terwijl hij de meeste schone lucht van allemaal had gehad omdat hij vooraan reed.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.
Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Opbouwende spanningquote:Op maandag 27 maart 2017 19:00 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Australië is natuurlijk sowieso lastig inhalen, dat is waar. Maar het baart me wel wat zorgen. Hogere snelheden betekent sowieso dat het moeilijker inhalen is, relatief minder tijd. Het moet niet te moeilijk worden, anders krijgen we straks weer optochten.
Lol nitro :3quote:Op maandag 27 maart 2017 18:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nitro [ link | afbeelding ]
Laten we China en Bahrein nog even afwachten.
Blijkbaar was dat vroeger beter (in mijn beperkte herinnering zijn er altijd weinig gevechten of inhaalacties geweest en werden races vaak beslist door dominantie / in de kwalificatie / in de pit, en is dit juist de laatste jaren verbeterd, maar dat terzijde), maar hoe dan? Lijkt me gewoon een kwestie van fysische wetmatigheden. Of je moet elektrisch gaan rijden, maar dan is het gros van de F1-fan echt crystal mad.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb wel vertrouwen dat Brawn slim genoeg is om regels te ontwikkelen die maken dat de lucht achter een auto minder vuil wordt, en dat de auto's minder last hebben van vuile lucht, zonder de downforce heel veel te verminderen.
Het word zeker moeilijker maar dat hoeft niet persee slecht te zijn. De laatste jaren was het juist te makkelijk om in te halen vond ik. De meeste gevechten waren in na een paar rondjes voorbij of werden gestaakt ivm bandenslijtage. Nu ze langer kunnen pushen op de banden, er minder pitstops zijn, en het moeilijker wordt om te volgen zullen de gevechten op de baan waarschijnlijk langer duren. Als het inhalen moeilijker word zullen de acties ook beter moeten worden. De inhaalactie van Perez op Sainz was bijvoorbeeld wel een echte inhaalactie ondanks DRS. Als het straks in China en Bahrein wel echt te moeilijk blijkt om in te halen hoeven we ons pas zorgen te gaan maken. Het is nu nog te vroeg daar voor vind ik.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:00 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Australië is natuurlijk sowieso lastig inhalen, dat is waar. Maar het baart me wel wat zorgen. Hogere snelheden betekent sowieso dat het moeilijker inhalen is, relatief minder tijd. Het moet niet te moeilijk worden, anders krijgen we straks weer optochten.
Ground-effect.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.
Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Dat was meer omdat Australië gewoon een circuit is waar dat altijd lastig is.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Overigens, Max zei zelf ook al voor de race dat inhalen lastiger zou worden, dus het is niet alleen zeurkous numero 1 die erover zeurt.
Hij zei in het algemeen dat het lastiger zou worden... maar in Australië is het sowieso al lastig, vorig jaar kwam Hamilton ook niet voorbij "that guy", terwijl Max amper verdedigde. En zelfs Max kwam niet voorbij Sainz op het laatst.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat was meer omdat Australië gewoon een circuit is waar dat altijd lastig is.
Is het altijd al geweest. De auto's van de vorige 3 jaar hadden de minste downforce in tientallen jaren en waren ook niet in te halen zonder dat de banden van de auto die werd ingehaald compleet opgerookt waren.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn.
Je overdrijft. En Barcelona is nou ook niet een circuit waar het makkelijk inhalen is.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is het altijd al geweest. De auto's van de vorige 3 jaar hadden de minste downforce in tientallen jaren en waren ook niet in te halen zonder dat de banden van de auto die werd ingehaald compleet opgerookt waren.
Iedereen lijkt alweer te zijn vergeten dat Kimi ook geen schijn van kans had bij Max op Barcelona vorig jaar, terwijl die ook op nieuwere banden reed.
Net als Melbourne.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:39 schreef sasquatsch het volgende:
Je overdrijft. En Barcelona is nou ook niet een circuit waar het makkelijk inhalen is.
Tis sowieso enorm lastig om met dergelijke snelheden in te halen, in theorie (en praktijk) is DRS de enige oplossing dus...quote:Op maandag 27 maart 2017 19:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Net als Melbourne.
En nee, ik overdrijf niet. De enige manier om een andere auto in te halen was altijd gewoon met betere banden. Twee vergelijkbare auto's op hetzelfde rubber was ook gewoon een optocht. Vandaar altijd dat gezeik over die vreselijke 'undercut'.
De auto's van dit jaar hebben een stuk meer drag, dus DRS gaat een grotere rol spelen. De rechte stukken zijn daar in Melbourne niet lang genoeg voor.
Waarom werkt het zonder DRS in andere klassen dan wel?quote:Op maandag 27 maart 2017 19:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis sowieso enorm lastig om met dergelijke snelheden in te halen, in theorie (en praktijk) is DRS de enige oplossing dus...
Ja en dan overgaan op composiet remmen?quote:Op maandag 27 maart 2017 19:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom werkt het zonder DRS in andere klassen dan wel?
Grootste probleem is dat auto's niet in elkaars slipstream kunnen rijden, waardoor DRS noodzakelijk is.
Als men dat probleem nu eens oplost.
Minder downforce helpt wel íets maar is nog steeds niet de oplossing omdat de auto erachter nog steeds gevoelig is voor de luchtstroom.
Vandaar dus ground-effect.
Een ander probleem is de ultra korte remweg waardoor er weing ruimte is om een ander uit te remmen. Die zouden ze dus ook moeten verlengen. Bijvoorbeeld foor de carbon remmen te verbieden.
mja, bijtanken is ook niet zaligmakend, want toen werd er veel via de pits ingehaald.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat vroeger een extra tactische dimensie aan races gaf en voor inhaalacties zorgde was het feit dat er bijgetankt mocht worden tijdens de wedstrijd. Je had auto's die licht van start gingen, zwaar van start gingen etc. Ook had je twee bandenfabrikanten met ieder hun eigen sterke en zwakke punten. Je had meer variabelen wat voor interessantere races zorgde.
Als Bahrain dit jaar ook een optocht wordt dan werken de 2017 regels niet want dat is normaal gesproken altijd een erg spectaculaire race met veel inhaalacties. Persoonlijk vind ik F1 eigenlijk nooit saai om te kijken maar ik begrijp dat de huidige adhd Justin Bieber yoloswag generatie actie wil zien.
Enige voordeel van bijtanken is dat ze echt snelle stints kunnen rijden (en de auto's zien er beter uitquote:Op maandag 27 maart 2017 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, bijtanken is ook niet zaligmakend, want toen werd er veel via de pits ingehaald.
Mooiste voorbeeld was Schumacher met een vierstopsstrategie op Magny Cours. Zo won hij de race op tactiek, niet via een fraaie inhaalactie op de baan
Stalen remmen?quote:Op maandag 27 maart 2017 20:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja en dan overgaan op composiet remmen?![]()
Je zegt "andere" klasse, maar in de Formule 1 klasse zitten de coureurs letterlijk op het randje van wat de auto kan en dat is volgens mij ook het bijeffect dat ze niet in elkaars slipstream kunnen rijden (omdat ze zo ontiegelijk hard gaan, hitte/lucht etc). Vliegtuigen hebben ook last van elkaar slipstream
Omdat in sommige andere klassen auto's meer van elkaar mogen verschillen.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom werkt het zonder DRS in andere klassen dan wel?
Heerlijk gevecht.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Inhalen op Melbourne was vroeger al moeilijk:
Maar daar worden er wel tig pogingen per ronde ondernomen, in tegenstelling tot nu.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Inhalen op Melbourne was vroeger al moeilijk:
Ik denk dat het voornamelijk snelheid vs afstand te maken heeft, in de F1 overbrug je de afstand velen malen sneller dan bij andere klassen... dus minder kans om in te halen ook al heb je een betere exit.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Stalen remmen?
En vliegtuigen hebben geen ground-effect en moeten het dus ook hebben van de vleugels.
En in bijna iedere raceklassen rijden coureurs op het randje van wat de auto's kunnen.
Klassen als IndyCar en de LMP1 wagens komen aardig in de buurt.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornamelijk snelheid vs afstand te maken heeft, in de F1 overbrug je de afstand velen malen sneller dan bij andere klassen... dus minder kans om in te halen ook al heb je een betere exit.
Stalen remmen lijkt me erg onverstandig, zelfs bij snelle straatauto's zijn die vaak al een probleem.
Ik denk dat wij met z'n allen wel de laatsten zijn om daarvoor met een pasklare oplossingen te komenquote:Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.
Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Heeft vooral te maken met snelheid. Hoe lager de snelheid hoe closer er geraced kan worden.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom werkt het zonder DRS in andere klassen dan wel?
Schumigodquote:Op maandag 27 maart 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Inhalen op Melbourne was vroeger al moeilijk:
True, maar ook in klassen die de F1 in snelheid benaderen hebben geen DRS en prima races. Zoals de al eerder genoemde IndyCar en LMP1 sportwagens.quote:Op maandag 27 maart 2017 23:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Heeft vooral te maken met snelheid. Hoe lager de snelheid hoe closer er geraced kan worden.
Zoals gezegd, de banden. In die klassen zijn de banden gewoon goed, in F1 worden ze met opzet bagger gemaakt.quote:Op maandag 27 maart 2017 23:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
True, maar ook in klassen die de F1 in snelheid benaderen hebben geen DRS en prima races. Zoals de al eerder genoemde IndyCar en LMP1 sportwagens.
😂quote:To Stroll: “Box, box.”
Stroll: “Argh, I missed it, sorry.”
Klopt, hoewel indycar het push to pass systeem heeft.quote:Op maandag 27 maart 2017 23:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
True, maar ook in klassen die de F1 in snelheid benaderen hebben geen DRS en prima races. Zoals de al eerder genoemde IndyCar en LMP1 sportwagens.
Ik heb de afgelopen jaren anders mooie races gezien.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 00:26 schreef heywoodu het volgende:
IndyCar is vaak nog meer optochtrijden dan F1 en als het dat niet is laat de regie er niks van zien dus heb je het nog nauwelijks door.
Dat is juist een mooi gevechtquote:Op maandag 27 maart 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Inhalen op Melbourne was vroeger al moeilijk:
Hij komt nog wat moeizaam op gang die nieuwe legende.quote:Op maandag 27 maart 2017 23:55 schreef aesop het volgende:
[..]
😂
http://www.f1fanatic.co.u(...)ix-radio-notes-race/
Dat heb ik in de F1 ook en niet significant minder dan in de IndyCar.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen jaren anders mooie races gezien.
Ik ook. Maar ik verwacht dat dat dit jaar in de F1 minder zal zijn door de nieuwe aerodynamische regels die het inhalen bemoeilijken.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat heb ik in de F1 ook en niet significant minder dan in de IndyCar.
Toen waren de banden ook een stuk beterquote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is juist een mooi gevecht
Dit jaar zouden de banden ook een stuk beter moeten zijn.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:38 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Toen waren de banden ook een stuk beter
Daarom zat ook bijna iedereen op een 1 stopperquote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar zouden de banden ook een stuk beter moeten zijn.
Regie is bij beide sporten om te janken vaak ja.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 00:26 schreef heywoodu het volgende:
IndyCar is vaak nog meer optochtrijden dan F1 en als het dat niet is laat de regie er niks van zien dus heb je het nog nauwelijks door.
Ik wilde even de afloop weten en toen kwam ik hieruit:quote:Op maandag 27 maart 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Inhalen op Melbourne was vroeger al moeilijk:
jaquote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:13 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Ik wilde even de afloop weten en toen kwam ik hieruit:
https://nl.wikipedia.org/(...)_Australi%C3%AB_2002
Hoe kan het dat de top 8 niet allemaal de 58 rondjes volmaakt? Is dat nu ook nog?
Als ze op een ronde achterstand komen is dat toch logisch.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:13 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Ik wilde even de afloop weten en toen kwam ik hieruit:
https://nl.wikipedia.org/(...)_Australi%C3%AB_2002
Hoe kan het dat de top 8 niet allemaal de 58 rondjes volmaakt? Is dat nu ook nog?
Oke, beetje rookie. Ik dacht dat het pijnlijke daaraan dan de vernedering was dat je nog een nagenoeg leeg rondje moest rijden.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als ze op een ronde achterstand komen is dat toch logisch.
Ja, de race wordt afgevlagd als de leider de race afstand heeft afgelegd. De rest maakt de ronde af en worden dan ook afgevlagd. Als ze op een of meer ronden achter liggen hebben ze dus minder ronden gereden in de race.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:13 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Ik wilde even de afloop weten en toen kwam ik hieruit:
https://nl.wikipedia.org/(...)_Australi%C3%AB_2002
Hoe kan het dat de top 8 niet allemaal de 58 rondjes volmaakt? Is dat nu ook nog?
Stel je anders even voor dat er door een crash in 1 klap 10-12 auto's uit de race liggen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:13 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Ik wilde even de afloop weten en toen kwam ik hieruit:
https://nl.wikipedia.org/(...)_Australi%C3%AB_2002
Hoe kan het dat de top 8 niet allemaal de 58 rondjes volmaakt? Is dat nu ook nog?
Nee, dan zijn sommige teams al terug in de fabriek als jij nog bezig bent met je McLaren-Honda.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Stel je anders even voor dat er door een crash in 1 klap 10-12 auto's uit de race liggen.
En dat jij wel door kan, maar dat je om wat voor reden dan ook 20 ronden lang in de pits staat. Je wilt finishen (want WK punten). Dan laten ze jou die 20 ronden niet afrijden op het moment dat de winnaar al is afgevlagd?
Met de huidige motor niet.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:24 schreef polderturk het volgende:
Kan Redbull dit jaar concurreren met Mercedes en Ferrari volgens jullie?
Voorlopig niet. De achterstand lijkt ook te groot om in te halen. Meestal zie je ook dat men op zo'n moment meer tijd, geld en moeite gaat steken in het seizoen daarop.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:24 schreef polderturk het volgende:
Kan Redbull dit jaar concurreren met Mercedes en Ferrari volgens jullie?
Oh ja, daarom waren ze in de tweede helft van het vorige seizoen ook stukken beter dan Ferrari....quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voorlopig niet. De achterstand lijkt ook te groot om in te halen. Meestal zie je ook dat men op zo'n moment meer tijd, geld en moeite gaat steken in het seizoen daarop.
Ik begrijp even niet wat je wil zeggen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:32 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Oh ja, daarom waren ze in de tweede helft van het vorige seizoen ook stukken beter dan Ferrari....
Het is een beetje raar om nu al te stellen dat RBR een onoverbrugbare achterstand heeft en dus maar aan volgend seizoen gaat werken.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik begrijp even niet wat je wil zeggen.
Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voorlopig niet. De achterstand lijkt ook te groot om in te halen. Meestal zie je ook dat men op zo'n moment meer tijd, geld en moeite gaat steken in het seizoen daarop.
Ik heb niet gezegd dat ze dus aan volgend seizoen gaan. Ik heb gezegd dat als de achterstand te groot is er meestal meer aandacht gaat naar het seizoen daarop. Bij Ferrari lijkt het er wel op dat ze afgelopen seizoen ergens in de loop daarvan die keuze gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het is een beetje raar om nu al te stellen dat RBR een onoverbrugbare achterstand heeft en dus maar aan volgend seizoen gaat werken.
Ten eerste reden zit weekend met wat onderdelen van vorig jaar vanwege betrouwbaarheid. Ook komt Renault nog met een upgrade, waarschijnlijk in Barcelona.
Ten tweede bestaat er een kans dat de reglementen voor volgend seizoen weer aangepast gaan worden.
Reken er maar op dat RBR dit jaar nog wel wat dichterbij komt.
Lijkt mij wel. In ieder geval op dit moment.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
T.o.v. van begin vorig seizoen niet, t.o.v. eind vorig seizoen is het gat wel groter.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
Ten opzichte van de kwalificatie in Australië in 2016 verliezen ze 0.1 sec op Ferrari en winnen ze 0.4 sec op Mercedes. Vorig jaar hebben ze dat verschil op Ferrari al na een paar races goedgemaakt (Spanje 2016) en dat zal nu wat langer duren als de nieuwe motor pas in Canada komt. Dan verwacht ik RB op gelijke hoogte met Ferrari en hopelijk Mercedes.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
Tja, dat kan ook komen doordat Ricciardo en Kvyat vorig jaar onderpresteerden in Australië. Terwijl ik het idee had dat Max er nu al het maximale uit haalde.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ten opzichte van de kwalificatie in Australië in 2016 verliezen ze 0.1 sec op Ferrari en winnen ze 0.4 sec op Mercedes. Vorig jaar hebben ze dat verschil op Ferrari al na een paar races goedgemaakt (Spanje 2016) en dat zal nu wat langer duren als de nieuwe motor pas in Canada komt. Dan verwacht ik RB op gelijke hoogte met Ferrari en hopelijk Mercedes.
Kan, hoeft niet. Dat weet niemand, afwachten dus.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:00 schreef Schnitzels het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, we hebben hier allemaal over een motorupgrade in Barcelona of Canada en dat daar weer een kleine inhaalsprong mee gemaakt kan worden. Ik neem toch aan dat Ferrari en Mercedes ook nog wel upgrades gaan uitvoeren? Blijft het verschil dan niet weer even groot?
Je zou als vent zo TV moeten kijken.....quote:
Afgelopen weekend waren er slechts 5 echte inhaalacties (aldus AMuS).quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:59 schreef RingBewoner het volgende:
Hier wat interessante statistiekjes over inhalen in de F1.
http://cliptheapex.com/overtaking/
Zo erg iswas het dus allemaal nog niet.
5!? Ik had ergens het aantal van 7 gelezen, wat nog steeds laag is. Ik ben vooral benieuwd of dit over 2 weken ook gaan zien.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Afgelopen weekend waren er slechts 5 echte inhaalacties (aldus AMuS).
WELL DONE BAKUquote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:17 schreef Nattekat het volgende:
Baku had ook heel veel inhaalacties
Nee, dat was echt een geweldige race.
Waarschijnlijk wel wat meer, maar niet de 161 van vorig jaar.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
5!? Ik had ergens het aantal van 7 gelezen, wat nog steeds laag is. Ik ben vooral benieuwd of dit over 2 weken ook gaan zien.
Als die overtakes nooit lukken wordt dat uiteindelijk ook saai. Gaat om de balans, maar denk dat jij dat ook bedoelt.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik hoef niet zo nodig overtakes te zien, ik wil gevechten zien.
Attemps to overtake, ipv daadwerkelijk DRS inhaalacties.
Of het verschil wordt groter. Maar het scheelt als er al wat in de pijplijn zit, zoals bij Renault, die hebben dus kennelijk al een idee hoe ze de motor sterker gaan maken, alleen is dat nog niet af. Een ander voordeel voor RBR zou kunnen zijn dat ze inderdaad zoals ze claimen een tamelijk 'open' chassis hebben ontworpen dat zich goed leent voor doorontwikkeling. Een derde punt is dat als je al goed zit en in de winter flink opgeschoten bent met het ontwikkelingstraject, er gewoon niet zoveel meer te halen gedurende het seizoen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:00 schreef Schnitzels het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, we hebben hier allemaal over een motorupgrade in Barcelona of Canada en dat daar weer een kleine inhaalsprong mee gemaakt kan worden. Ik neem toch aan dat Ferrari en Mercedes ook nog wel upgrades gaan uitvoeren? Blijft het verschil dan niet weer even groot?
Moet zeggen dat afgelopen seizoen echt dikke actie had vergeleken met 2015 en Australië 2017 was in andere maten spannend... houden de motoren het? Kunnen ze inhalen? Hoe staan de teams tov elkaar?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Regie is bij beide sporten om te janken vaak ja.
Toch heb ik het idee dat ik bij de indycar wel meer naar spannende gevechten zit te kijken dan bij de F1.
Moet natuurlijk nog de rest van dit seizoen een beetje afwachten bij de F1, en wellicht gaat het heel erg meevallen. Maar heb toch het idee dat er weinig echte gevechten gaan ontstaan op de baan, en dat het meeste in de pit of via DRS op lange rechte stukken gaat gebeuren.
Dan is zo'n gevecht van Truli en Schumacher toch een stuk leuker om te kijken. Naar die tijd zou ik graag terug willen
Dat komt ook weer met z'n eigen spanning. Schumacher vs Alonso op San Marino 2005, het circuit waar inhalen onmogelijk is, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als die overtakes nooit lukken wordt dat uiteindelijk ook saai. Gaat om de balans, maar denk dat jij dat ook bedoelt.
De top van de 2004 auto's is niet zo hoog als de 2017 auto's dus denk dat de 2004 auto's sneller zijn in de bochten, ze hadden ook veel meer koppel toen dus is juist de corner exit speed hoger.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ze kunnen iets sneller door de bochten dan de 2004-auto's die op de rechte stukken dan weer sneller waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |