SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MotoGP kijken.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.
Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Nitroquote:Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.
Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Australië is natuurlijk sowieso lastig inhalen, dat is waar. Maar het baart me wel wat zorgen. Hogere snelheden betekent sowieso dat het moeilijker inhalen is, relatief minder tijd. Het moet niet te moeilijk worden, anders krijgen we straks weer optochten.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nitro [ link | afbeelding ]
Laten we China en Bahrein nog even afwachten.
Dat is de plaag van de commercie en dat is een reeel risico met de Amerikaanse eigenaren. Die hebben liever elke twee weken (elke week?) een zejse zodat het net leuk genoeg is om te blijven kijken en reclame te zien, dan af en toe een 4 en af en toe een 9.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat is daar zo geweldig aan? Je devalueert de waarde van een GP overwinning. Ipv dat je winnaar van de Monaco GP bent ben je winnaar van "Zaterdag heat 1" alsof het de Renault Clio Cup is.
Het is wel weer zeurkous numero 1 die het hardste zeurt en die zijn banden had opgerookt terwijl hij de meeste schone lucht van allemaal had gehad omdat hij vooraan reed.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.
Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Opbouwende spanningquote:Op maandag 27 maart 2017 19:00 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Australië is natuurlijk sowieso lastig inhalen, dat is waar. Maar het baart me wel wat zorgen. Hogere snelheden betekent sowieso dat het moeilijker inhalen is, relatief minder tijd. Het moet niet te moeilijk worden, anders krijgen we straks weer optochten.
Lol nitro :3quote:Op maandag 27 maart 2017 18:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nitro [ link | afbeelding ]
Laten we China en Bahrein nog even afwachten.
Blijkbaar was dat vroeger beter (in mijn beperkte herinnering zijn er altijd weinig gevechten of inhaalacties geweest en werden races vaak beslist door dominantie / in de kwalificatie / in de pit, en is dit juist de laatste jaren verbeterd, maar dat terzijde), maar hoe dan? Lijkt me gewoon een kwestie van fysische wetmatigheden. Of je moet elektrisch gaan rijden, maar dan is het gros van de F1-fan echt crystal mad.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb wel vertrouwen dat Brawn slim genoeg is om regels te ontwikkelen die maken dat de lucht achter een auto minder vuil wordt, en dat de auto's minder last hebben van vuile lucht, zonder de downforce heel veel te verminderen.
Het word zeker moeilijker maar dat hoeft niet persee slecht te zijn. De laatste jaren was het juist te makkelijk om in te halen vond ik. De meeste gevechten waren in na een paar rondjes voorbij of werden gestaakt ivm bandenslijtage. Nu ze langer kunnen pushen op de banden, er minder pitstops zijn, en het moeilijker wordt om te volgen zullen de gevechten op de baan waarschijnlijk langer duren. Als het inhalen moeilijker word zullen de acties ook beter moeten worden. De inhaalactie van Perez op Sainz was bijvoorbeeld wel een echte inhaalactie ondanks DRS. Als het straks in China en Bahrein wel echt te moeilijk blijkt om in te halen hoeven we ons pas zorgen te gaan maken. Het is nu nog te vroeg daar voor vind ik.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:00 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Australië is natuurlijk sowieso lastig inhalen, dat is waar. Maar het baart me wel wat zorgen. Hogere snelheden betekent sowieso dat het moeilijker inhalen is, relatief minder tijd. Het moet niet te moeilijk worden, anders krijgen we straks weer optochten.
Ground-effect.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.
Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Dat was meer omdat Australië gewoon een circuit is waar dat altijd lastig is.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Overigens, Max zei zelf ook al voor de race dat inhalen lastiger zou worden, dus het is niet alleen zeurkous numero 1 die erover zeurt.
Hij zei in het algemeen dat het lastiger zou worden... maar in Australië is het sowieso al lastig, vorig jaar kwam Hamilton ook niet voorbij "that guy", terwijl Max amper verdedigde. En zelfs Max kwam niet voorbij Sainz op het laatst.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat was meer omdat Australië gewoon een circuit is waar dat altijd lastig is.
Is het altijd al geweest. De auto's van de vorige 3 jaar hadden de minste downforce in tientallen jaren en waren ook niet in te halen zonder dat de banden van de auto die werd ingehaald compleet opgerookt waren.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn.
Je overdrijft. En Barcelona is nou ook niet een circuit waar het makkelijk inhalen is.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is het altijd al geweest. De auto's van de vorige 3 jaar hadden de minste downforce in tientallen jaren en waren ook niet in te halen zonder dat de banden van de auto die werd ingehaald compleet opgerookt waren.
Iedereen lijkt alweer te zijn vergeten dat Kimi ook geen schijn van kans had bij Max op Barcelona vorig jaar, terwijl die ook op nieuwere banden reed.
Net als Melbourne.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:39 schreef sasquatsch het volgende:
Je overdrijft. En Barcelona is nou ook niet een circuit waar het makkelijk inhalen is.
Tis sowieso enorm lastig om met dergelijke snelheden in te halen, in theorie (en praktijk) is DRS de enige oplossing dus...quote:Op maandag 27 maart 2017 19:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Net als Melbourne.
En nee, ik overdrijf niet. De enige manier om een andere auto in te halen was altijd gewoon met betere banden. Twee vergelijkbare auto's op hetzelfde rubber was ook gewoon een optocht. Vandaar altijd dat gezeik over die vreselijke 'undercut'.
De auto's van dit jaar hebben een stuk meer drag, dus DRS gaat een grotere rol spelen. De rechte stukken zijn daar in Melbourne niet lang genoeg voor.
Waarom werkt het zonder DRS in andere klassen dan wel?quote:Op maandag 27 maart 2017 19:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis sowieso enorm lastig om met dergelijke snelheden in te halen, in theorie (en praktijk) is DRS de enige oplossing dus...
Ja en dan overgaan op composiet remmen?quote:Op maandag 27 maart 2017 19:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom werkt het zonder DRS in andere klassen dan wel?
Grootste probleem is dat auto's niet in elkaars slipstream kunnen rijden, waardoor DRS noodzakelijk is.
Als men dat probleem nu eens oplost.
Minder downforce helpt wel íets maar is nog steeds niet de oplossing omdat de auto erachter nog steeds gevoelig is voor de luchtstroom.
Vandaar dus ground-effect.
Een ander probleem is de ultra korte remweg waardoor er weing ruimte is om een ander uit te remmen. Die zouden ze dus ook moeten verlengen. Bijvoorbeeld foor de carbon remmen te verbieden.
mja, bijtanken is ook niet zaligmakend, want toen werd er veel via de pits ingehaald.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat vroeger een extra tactische dimensie aan races gaf en voor inhaalacties zorgde was het feit dat er bijgetankt mocht worden tijdens de wedstrijd. Je had auto's die licht van start gingen, zwaar van start gingen etc. Ook had je twee bandenfabrikanten met ieder hun eigen sterke en zwakke punten. Je had meer variabelen wat voor interessantere races zorgde.
Als Bahrain dit jaar ook een optocht wordt dan werken de 2017 regels niet want dat is normaal gesproken altijd een erg spectaculaire race met veel inhaalacties. Persoonlijk vind ik F1 eigenlijk nooit saai om te kijken maar ik begrijp dat de huidige adhd Justin Bieber yoloswag generatie actie wil zien.
Enige voordeel van bijtanken is dat ze echt snelle stints kunnen rijden (en de auto's zien er beter uitquote:Op maandag 27 maart 2017 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, bijtanken is ook niet zaligmakend, want toen werd er veel via de pits ingehaald.
Mooiste voorbeeld was Schumacher met een vierstopsstrategie op Magny Cours. Zo won hij de race op tactiek, niet via een fraaie inhaalactie op de baan
Stalen remmen?quote:Op maandag 27 maart 2017 20:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja en dan overgaan op composiet remmen?![]()
Je zegt "andere" klasse, maar in de Formule 1 klasse zitten de coureurs letterlijk op het randje van wat de auto kan en dat is volgens mij ook het bijeffect dat ze niet in elkaars slipstream kunnen rijden (omdat ze zo ontiegelijk hard gaan, hitte/lucht etc). Vliegtuigen hebben ook last van elkaar slipstream
Omdat in sommige andere klassen auto's meer van elkaar mogen verschillen.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom werkt het zonder DRS in andere klassen dan wel?
Heerlijk gevecht.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Inhalen op Melbourne was vroeger al moeilijk:
Maar daar worden er wel tig pogingen per ronde ondernomen, in tegenstelling tot nu.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Inhalen op Melbourne was vroeger al moeilijk:
Ik denk dat het voornamelijk snelheid vs afstand te maken heeft, in de F1 overbrug je de afstand velen malen sneller dan bij andere klassen... dus minder kans om in te halen ook al heb je een betere exit.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Stalen remmen?
En vliegtuigen hebben geen ground-effect en moeten het dus ook hebben van de vleugels.
En in bijna iedere raceklassen rijden coureurs op het randje van wat de auto's kunnen.
Klassen als IndyCar en de LMP1 wagens komen aardig in de buurt.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornamelijk snelheid vs afstand te maken heeft, in de F1 overbrug je de afstand velen malen sneller dan bij andere klassen... dus minder kans om in te halen ook al heb je een betere exit.
Stalen remmen lijkt me erg onverstandig, zelfs bij snelle straatauto's zijn die vaak al een probleem.
Ik denk dat wij met z'n allen wel de laatsten zijn om daarvoor met een pasklare oplossingen te komenquote:Op maandag 27 maart 2017 18:49 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind de geluiden van diverse coureurs over de hoeveelheid 'dirty air' achter een auto toch wel verontrustend. Inhalen schijnt erg lastig te zijn. Leuk dat auto's sneller zijn door al het vleugelgenot, maar ik zie liever iets minder snelheid en meer inhaalmanouvres.
Wat zijn de oplossingen volgens de enorme groep echte kenners hier?
Heeft vooral te maken met snelheid. Hoe lager de snelheid hoe closer er geraced kan worden.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom werkt het zonder DRS in andere klassen dan wel?
Schumigodquote:Op maandag 27 maart 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Inhalen op Melbourne was vroeger al moeilijk:
True, maar ook in klassen die de F1 in snelheid benaderen hebben geen DRS en prima races. Zoals de al eerder genoemde IndyCar en LMP1 sportwagens.quote:Op maandag 27 maart 2017 23:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Heeft vooral te maken met snelheid. Hoe lager de snelheid hoe closer er geraced kan worden.
Zoals gezegd, de banden. In die klassen zijn de banden gewoon goed, in F1 worden ze met opzet bagger gemaakt.quote:Op maandag 27 maart 2017 23:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
True, maar ook in klassen die de F1 in snelheid benaderen hebben geen DRS en prima races. Zoals de al eerder genoemde IndyCar en LMP1 sportwagens.
😂quote:To Stroll: “Box, box.”
Stroll: “Argh, I missed it, sorry.”
Klopt, hoewel indycar het push to pass systeem heeft.quote:Op maandag 27 maart 2017 23:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
True, maar ook in klassen die de F1 in snelheid benaderen hebben geen DRS en prima races. Zoals de al eerder genoemde IndyCar en LMP1 sportwagens.
Ik heb de afgelopen jaren anders mooie races gezien.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 00:26 schreef heywoodu het volgende:
IndyCar is vaak nog meer optochtrijden dan F1 en als het dat niet is laat de regie er niks van zien dus heb je het nog nauwelijks door.
Dat is juist een mooi gevechtquote:Op maandag 27 maart 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Inhalen op Melbourne was vroeger al moeilijk:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |