Een bedrijf met meer dan 2 miljard omzet boeit het nog wel mag ik hopen. Ja er is een verlies geleden maar je zou toch denken dat ze hier wel een mannetje (of 2) op hebben zitten.quote:Op zondag 26 maart 2017 14:02 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Het boeit ze niet meer, want binnenkort moeten ze toch de hele site op zwart zetten. Waarom nu nog tijd investeren in het bijhouden welke winkels sluiten, blijf je bezig :p.
Als diezelfde marketing-directeur die we vorig jaar op TV zagen, hiermee bezig is, hebben ze alle hoop opgegeven.quote:Op maandag 27 maart 2017 02:51 schreef W00fer het volgende:
[..]
Een bedrijf met meer dan 2 miljard omzet boeit het nog wel mag ik hopen. Ja er is een verlies geleden maar je zou toch denken dat ze hier wel een mannetje (of 2) op hebben zitten.
http://www.telegraaf.nl/d(...)n_op_Kijkshop__.htmlquote:Winkelketen Kijkshop sluit twintig van zijn 87 filialen. Door de drastische maatregel hopen de Zweedse eigenaren van het fenomeen uit de jaren tachtig het hoofd boven water te kunnen houden.
Maandag bevestigde het bedrijf de ingreep. Van de twintig geslachtofferde winkels zijn er de afgelopen weken al drie in stilte gesloten.
„Een goede retailer houdt zijn portfolio up-to-date en Kijkshop heeft dat de afgelopen jaren minder gedaan”, aldus een woordvoerder. „Deze maatregel is eigenlijk achterstallig onderhoud.”
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 07:11 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)n_op_Kijkshop__.html
Bron: https://www.pressreader.c(...)0328/281784218926103quote:Kijkshop-werknemers met vaste contracten worden gespaard, maar over de gevolgen voor flexwerkers doet het bedrijf geen mededelingen. Volgens de woordvoerder zullen de vaste werknemers van gesloten filialen de andere winkels versterken met ’extra sales- en servicepower’.
Terwijl overal de winkelstraten zijn opgeschud door nieuwe concepten en er bovendien stevige concurrentie van het internet is ontstaan, wijzigde Kijkshop zijn formule de afgelopen decennia echter nauwelijks, constateert Moers. „Kijkshop is een totaal verouderd concept.”
Gast... 3 posts boven jequote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:19 schreef KingRadler het volgende:
Winkelketen Kijkshop sluit 20 van de 87 filialen.
[..]
Bron: https://www.pressreader.c(...)0328/281784218926103
ik heb hier het premium artikel van de telegraaf geplaatst met bron: daar staat meer info over wat er gaat gebeuren met werknemers.quote:
Er staat toch echt exact hetzelfde.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:23 schreef KingRadler het volgende:
[..]
ik heb hier het premium artikel van de telegraaf geplaatst met bron: daar staat meer info over wat er gaat gebeuren met werknemers.
ik zal mijn tekst aanpassen wat er nog niet staat.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 08:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Er staat toch echt exact hetzelfde.
Die waren 10 jaar geleden al verleden tijd. Ik ken echt niemand die er komt, laat staan koopt.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:58 schreef Cynix ® het volgende:
De Kijkshop had ook steeds meer bakken met Action-achtige plastic rommel die je dus wel gewoon zelf kunt pakken. Al zou je dat eigenlijk niet moeten willen.
Een verzameling van vergeelde vitrines met nepgouden horloges en plastic oorbellen en daartussen allemaal losse Big Bazar bakken met opblaasbedden, verlengsnoeren en zaklantaarns.
Dood, alleen weten ze het zelf nog niet.
Vroeger leek het nog wel wat, maar tegenwoordig echt een winkel vol prullen. De Action heeft een gezelliger uitstraling. En dat is al niks.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:08 schreef Cynix ® het volgende:
[ afbeelding ]
Kijkshop. Niet kijken en niet shoppen.
Ooit, voor internet, was zoiets misschien een goed idee.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:39 schreef myShizzle het volgende:
Die in Deventer is nu in de regio de enige (eerste) die dicht gaat. Woon hier al meer dan 10 jaar en heb er werkelijk nooit mensen gezien (die 3 keer dat ik er ben wezen _kijken_).
Heb het hele concept ook nooit gesnopen.
Ik kom ruim van vóór internetquote:Op dinsdag 28 maart 2017 22:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ooit, voor internet, was zoiets misschien een goed idee.
Nee hoor, het stond ook op de (fysieke) folder...quote:
het heeft een super goedkope uitstraling gekregen, in negatieve zin.quote:Op woensdag 29 maart 2017 08:33 schreef LurkJeRot het volgende:
Oh man, de Kijkshop, dat was vroeger inderdaad echt wel wat hoor. Ging ik dan met mijn vader heen om mijn eerste stereotoren te kopen, ik vond het zo cool dat alles in kasten stond en je er niet zo maar aan kan, alsof ik iets heel bijzonders kocht
Nu zit er een in het winkelcentrum bij mij in de buurt. Ik zie er nooit iemand, ik ben er zelf ook nog nooit geweest en de hele etalage hangt al zeker 1,5 jaar vol met opgheffingsuitverkoop borden.
Wat is ditquote:Op woensdag 29 maart 2017 08:40 schreef KingRadler het volgende:
de Blokker gebruikt nu een aap in hun winkels om mensen weg te jagen:
[ afbeelding ]
Oh myquote:Op woensdag 29 maart 2017 08:53 schreef KingRadler het volgende:
[..]
een Aap is de mascotte van Blokker kijk maar op www.Blokker.nl
Jij ook al.quote:Op woensdag 29 maart 2017 08:33 schreef LurkJeRot het volgende:
Oh man, de Kijkshop, dat was vroeger inderdaad echt wel wat hoor. Ging ik dan met mijn vader heen om mijn eerste stereotoren te kopen,
Misschien in de steden, ik zag m'n eerste kijkshop pas toen ik 20 was ofzo (inmiddels ook alweer 18 jaar geleden). Bij ons in het dorp gingen we gewoon naar de kleine zelfstandige.quote:Op woensdag 29 maart 2017 10:14 schreef female81 het volgende:
[..]
Jij ook al.
Misschien was die keten vóórdat MediaMarkt in beeld kwam wel 'groot' in electronica. Ik heb nog tot de mid 00's goed bruikbare middenklasse-electronica gekocht bij Kijkshop.
Daarna is het daar mis gegaan.
Verpaupering van het winkelaanbod is al langer gaande. Het beste zou zijn het aantal m2 winkelvloer flink terug te brengen en meer woonfuncties te maken in de centra.quote:Op woensdag 29 maart 2017 09:03 schreef LurkJeRot het volgende:
In het grote pand waar voorheen Perry Sport zat (ik heb het over Maastricht nu) komt trouwens een winkel die ik eerder alleen in Roemenië gezien heb, misschien zitten er wel al andere filialen in de rest van Nederland.
Stradivarius heet het, en ze verkopen voornamelijk kleding en wat prullaria voor in huis. Het zal mij benieuwen.
Zit in vrijwel alle grote Nederlandse steden. Onderdeel van de Inditex-keten (Zara).quote:Op woensdag 29 maart 2017 09:03 schreef LurkJeRot het volgende:
In het grote pand waar voorheen Perry Sport zat (ik heb het over Maastricht nu) komt trouwens een winkel die ik eerder alleen in Roemenië gezien heb, misschien zitten er wel al andere filialen in de rest van Nederland.
Stradivarius heet het, en ze verkopen voornamelijk kleding en wat prullaria voor in huis. Het zal mij benieuwen.
Zal pas gebeuren als de huurprijzen met 95% dalen. Zelfs een Action is per vierkante meter 5-8 keer lucratiever dan woonruimte.quote:Op woensdag 29 maart 2017 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verpaupering van het winkelaanbod is al langer gaande. Het beste zou zijn het aantal m2 winkelvloer flink terug te brengen en meer woonfuncties te maken in de centra.
Hieraan zijn ze dan ook ten onder gegaan. Ik vulde regelmatig het nummer in van een duurdere variant van het artikel en de prijs van het goedkoopste. Nooit mee gepakt trouwens. Als iedereen zo heeft gehandeld, houd je het niet vol natuurlijkquote:Op woensdag 29 maart 2017 08:52 schreef borisz het volgende:
Kijkshop was wel lollig. Deed je een bestelling. Nummertje invullen. Formulier aan de kassamiep geven en dan hoop lawaai en er kwam uit de wand je product.
Maar ja de laatste keer dat ik er iets kocht was tien jaar geleden.
Nou, nee hoor... Per m2 levert verhuur van winkelruimte in het centrum vergelijkbare prijzen op.quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:10 schreef GSbrder het volgende:
Zal pas gebeuren als de huurprijzen met 95% dalen. Zelfs een Action is per vierkante meter 5-8 keer lucratiever dan woonruimte.
Over welk centrum heb je het dan? Kalverstraat doet 3000 per vierkante meter, met een appartement daar doe je het knap als je daar 10% van haalt. Buiten Amsterdam is ¤ 150 per jaar per m2 appartement al keurig.quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, nee hoor... Per m2 levert verhuur van winkelruimte in het centrum vergelijkbare prijzen op.
Daarnaast verhuur je winkels casco zonder contract voor onbepaalde tijd en heb je met huurders te maken met inrichting en een contract tot in de eeuwigheid.quote:Daarnaast moet je vooral gaan knabbelen aan onrendabele ruimtes. Juist daardoor blijft de prijs van winkelruimte op niveau en er is ruim voldoende vraag naar die woonruimte.
Ligt een beetje aan de centra. Afgelopen jaar daalde voor het eerst de beschikbare hoeveelheid winkelruimte, maar dat lost het nog niet meteen op in gebieden met forse leegstand.quote:Op korte termijn kost het natuurlijk geld omdat het omgebouwd moet worden, maar het lijkt mij de taak van de overheid om de centra leefbaar te houden.
Het gaat zoals gezegd niet over het deel van het aanbod wat nu nog rendabel is. Zelfs bij rendabel aanbod op de Keizersgracht constateer ik dat de prijzen voor woonruimte tussen de 300-450 per m2 liggen en de winkelruimte kent een vraagprijs van rond de 600 (en bij winkelruimte is er vaak wel ruimte voor onderhandeling). En dan hebben we het over rendabel aanbod, waar natuurlijk geen noodzaak bestaat voor omzetting.quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Over welk centrum heb je het dan? Kalverstraat doet 3000 per vierkante meter, met een appartement daar doe je het knap als je daar 10% van haalt. Buiten Amsterdam is ¤ 150 per jaar per m2 appartement al keurig.
[..]
Daarnaast verhuur je winkels casco zonder contract voor onbepaalde tijd en heb je met huurders te maken met inrichting en een contract tot in de eeuwigheid.
[..]
Ligt een beetje aan de centra. Afgelopen jaar daalde voor het eerst de beschikbare hoeveelheid winkelruimte, maar dat lost het nog niet meteen op in gebieden met forse leegstand.
Een appartement op de Keizersgracht van 50m2 waar je tegen de ¤2000 per maand voor mag neertellen? Ik ben ze nog niet veel tegen gekomen. De vraagprijs van winkelruimte op een vergelijkbare A1-locatie ligt ook zeker niet op ¤ 600 per m2 per jaar. Dat zijn prijzen die je in de grote steden in aanloopstraten tegen komt en in mindere steden ziet.quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat zoals gezegd niet over het deel van het aanbod wat nu nog rendabel is. Zelfs bij rendabel aanbod op de Keizersgracht constateer ik dat de prijzen voor woonruimte tussen de 300-450 per m2 liggen en de winkelruimte kent een vraagprijs van rond de 600 (en bij winkelruimte is er vaak wel ruimte voor onderhandeling). En dan hebben we het over rendabel aanbod, waar natuurlijk geen noodzaak bestaat voor omzetting.
Ik word er zeker niet vrolijk van, maar de plekken waar je nu verpaupering ziet, kun je ook niet eenvoudig omkatten naar gemeubileerde huurwoningen. Zeker niet voor de ¤300-450 per m2 per jaar.quote:Woningen kun je ook gewoon gestoffeerd verhuren. En zoveel kost die inrichting nou ook weer niet als je het goed doet. Hetgeen je gemeubileerd verhuurd komt vaak genoeg vrij, vrijwel niemand blijft langdurig in een gemeubileerde woning. Daar heb je kale huur voor.
Mijn punt is vooral dat de overheid om de centra leefbaar te houden een kerngebied in moet stellen en wat daarbuiten valt uitfaseren en omzetten in woonruimte. Dat is niet overal even simpel, maar gewoon wel nodig.
Het alternatief is pauperwinkels. Ik weet niet of jij vrolijk wordt van de zoveelste Poolse winkel, maar ik niet. En leegstand is ook geen gezicht.
Ik heb even gekeken naar wat op dit moment aangeboden wordt en die prijzen aangehouden. Als jij meent dat de waarde veel hoger ligt zijn die aanbieders niet op de hoogte van de marktwaarde, of jij bent dat niet.quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een appartement op de Keizersgracht van 50m2 waar je tegen de ¤2000 per maand voor mag neertellen? Ik ben ze nog niet veel tegen gekomen. De vraagprijs van winkelruimte op een vergelijkbare A1-locatie ligt ook zeker niet op ¤ 600 per m2 per jaar. Dat zijn prijzen die je in de grote steden in aanloopstraten tegen komt en in mindere steden ziet.
[..]
Ik word er zeker niet vrolijk van, maar de plekken waar je nu verpaupering ziet, kun je ook niet eenvoudig omkatten naar gemeubileerde huurwoningen. Zeker niet voor de ¤300-450 per m2 per jaar.
Ik wil het er liever op houden dat we andere begrippen hanteren als het gaat om "minder rendabele winkelruimte". Bestaat er winkelruimte die te huur is tegen de door jou genoemde huurniveau's? Zeker. Bestaan er woningen die >¤300/m2 opbrengen per jaar. Zeker. Dan hebben we het wel om fundamenteel verschillende woon- en winkelmilieus. Je kunt dat trucje van gemeubileerde verhuur in de G4 wel proberen, maar daar zijn de winkelhuren ook op peil.quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken naar wat op dit moment aangeboden wordt en die prijzen aangehouden. Als jij meent dat de waarde veel hoger ligt zijn die aanbieders niet op de hoogte van de marktwaarde, of jij bent dat niet.
En als ik zie dat jij denkt minder rendabele winkelruimte nog steeds 300-450 per m2 waard is gok ik op dat jij het niet helemaal scherp hebt.
Ik vergelijk gewoon op straatniveau op basis van huidig aanbod. Maar laten we maar net doen alsof jij het allemaal beter weet dan de huidige aanbieders.quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik wil het er liever op houden dat we andere begrippen hanteren als het gaat om "minder rendabele winkelruimte". Bestaat er winkelruimte die te huur is tegen de door jou genoemde huurniveau's? Zeker. Bestaan er woningen die >¤300/m2 opbrengen per jaar. Zeker. Dan hebben we het wel om fundamenteel verschillende woon- en winkelmilieus. Je kunt dat trucje van gemeubileerde verhuur in de G4 wel proberen, maar daar zijn de winkelhuren ook op peil.
Heb je een linkje? Ik ben wel benieuwd in welke straat je voor 125 per m2 een winkel kunt huren in het centrum.quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vergelijk gewoon op straatniveau op basis van huidig aanbod. Maar laten we maar net doen alsof jij het allemaal beter weet dan de huidige aanbieders.
Kalverstraat is overigens 2.000 tot 3.000 per m2.
In het centrum kun je ook in Amsterdam al terecht vanaf 125 per m2.
Onderzoek van DTZ Zadelhoff, winkelhuren in Amsterdam september 2016.quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Ik ben wel benieuwd in welke straat je voor 125 per m2 een winkel kunt huren in het centrum.
Op Funda zie ik één aanbieding in BoLo, één in de Indische buurt en één in Watergraafsmeer tussen ¤ 125-150.
thanks!quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zit in vrijwel alle grote Nederlandse steden. Onderdeel van de Inditex-keten (Zara).
Maar geen actueel aanbod voor die prijs, dus?quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onderzoek van DTZ Zadelhoff, winkelhuren in Amsterdam september 2016.
Google even op winkelhuren amsterdam 2016, heb je het hele rapport.
Wat wil je nu? Als ik naar actueel aanbod kijk roep je dat het meer waard is en als ik naar een uitgebreid onderzoek verwijs naar de huurprijzen, dan is dat weer niet goed.quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar geen actueel aanbod voor die prijs, dus?
Waar heb ik geroepen dat het door jou genoemde actuele aanbod niet goed is? Ik blijf er bij dat het punt dat ik maakte, over dat de prijzen verder moeten dalen voordat omzetting naar woonruimte aantrekkelijk is, overeind blijft. Ook dit onderzoek van DTZ (thans C&W) met lagere vanafprijzen in delen van het centrum, geeft niet aan dat omzetting naar woonruimte lucratief is. In de gewone winkelstraten moet er echt nog wel meer van de prijzen af voordat je een pandeigenaar kunt bewegen om woonruimte te realiseren op de begaande grond.quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat wil je nu? Als ik naar actueel aanbod kijk roep je dat het meer waard is en als ik naar een uitgebreid onderzoek verwijs naar de huurprijzen, dan is dat weer niet goed.
Ben nou gewoon eerlijk dat jij een verkeerde inschatting gemaakt hebt van de waarde van winkelruimte. Dat geeft toch niet?
Ik mag in ieder geval hopen dat je inmiddels accepteert dat de huren niet nog 95% moeten dalen voordat het interessant kan worden.quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waar heb ik geroepen dat het door jou genoemde actuele aanbod niet goed is? Ik blijf er bij dat het punt dat ik maakte, over dat de prijzen verder moeten dalen voordat omzetting naar woonruimte aantrekkelijk is, overeind blijft. Ook dit onderzoek van DTZ (thans C&W) met lagere vanafprijzen in delen van het centrum, geeft niet aan dat omzetting naar woonruimte lucratief is. In de gewone winkelstraten moet er echt nog wel meer van de prijzen af voordat je een pandeigenaar kunt bewegen om woonruimte te realiseren op de begaande grond.
In sommige delen van de stad nog steeds .quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik mag in ieder geval hopen dat je inmiddels accepteert dat de huren niet nog 95% moeten dalen voordat het interessant kan worden.
Je bent een beetje eigenwijs. Mag.quote:Op woensdag 29 maart 2017 13:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In sommige delen van de stad nog steeds .
quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zal pas gebeuren als de huurprijzen met 95% dalen. Zelfs een Action is per vierkante meter 5-8 keer lucratiever dan woonruimte.
Wanneer was de vorige keer dan?quote:
Klopt. Ging om de franchisenemer van de Intertoys hier in het winkelcentrum. Die had een contract waarin stond dat er geen andere Intertoys in een straal van 1.5km van zijn vestiging zou komen. Met de rebranding zou er dus contractbreuk worden gepleegd.quote:Op maandag 3 april 2017 20:11 schreef KingRadler het volgende:
met ombouwen Bart Smit naar Intertoys is ook al op hold gezet omdat Franchisers een rechtzaak hebben aangespannen tegenover Blokker Holding.
Mijn boerenverstand zegt dat dat inderdaad verstandig zou zijn. Maar met strategische managementsbeslissingen weet je maar nooit, die willen nog wel eens niet al te risicomijdend zijn. Kijk maar naar de ombouw naar Konmar destijds. Die werd er destijds ook gewoon doorheen geramd totdat de hele tent failliet ging.quote:Op maandag 3 april 2017 02:47 schreef W00fer het volgende:
Ik denk dat Blokker nog even wacht met nog meer filialen ombouwen. Eerst maar eens Q1 resultaten afwachten en dan verder.
Dat schijnt maar om 20/25 winkels te gaan. Dat is niet veel op een bestand van ongeveer 200 (voormalig) bart smit winkels. Volgens mij is bijna alles nu omgebouwd.quote:Op maandag 3 april 2017 20:11 schreef KingRadler het volgende:
met ombouwen Bart Smit naar Intertoys is ook al op hold gezet omdat Franchisers een rechtzaak hebben aangespannen tegenover Blokker Holding.
Top 1 Toysquote:Op maandag 3 april 2017 22:06 schreef KingRadler het volgende:
bestaan er nog meer speelgoed winkels?
De enige die ik ken bij mij de buurt is de Intertoys.
Ja. Maar waar is Toys 'R' Us eigenlijk gebleven?quote:
Die zijn allemaal weg, maar zouden terugkomen geloof ik. Ze bestaan in NL nu alleen als onlineshop (waarschijnlijk vanuit Duitsland).quote:Op dinsdag 4 april 2017 10:29 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja. Maar waar is Toys 'R' Us eigenlijk gebleven?
Die in de Brusselse Poort is nog open, benieuwd hoe lang het duurtquote:
http://www.volkskrant.nl/(...)kelstraten~a4482511/quote:Weinig verrassend is de door het CBS geconstateerde groei van het aantal webwinkels. Telde Nederland in 2007 nog maar vijfduizend webshops, afgelopen jaar waren het er al 32 duizend. Webshops die zich toeleggen op de verkoop van kleding groeien het hardst in aantal: sinds 2013 met 68 procent.
Ok, deze reeks kan dus nog járen vooruit. Alleen zetten we dan [WEB] voor de TT.quote:Op dinsdag 4 april 2017 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Volkskrant:
Weinig verrassend is de door het CBS geconstateerde groei van het aantal webwinkels. Telde Nederland in 2007 nog maar vijfduizend webshops, afgelopen jaar waren het er al 32 duizend.
Amby en Malbergquote:Op dinsdag 4 april 2017 10:41 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Die in de Brusselse Poort is nog open, benieuwd hoe lang het duurt
Welke zijn er dicht gegaan?
Goed punt, de tendens die je de afgelopen jaren merkt dat mensen vanuit huis een webshop beginnen bevestigd deze groei. Aan de andere kant is het kostenplaatje van een (eenvoudige) webshop echt drastisch veel goedkoper geworden in de laatste 5-10 jaar, waardoor ook kleinere bedrijven en ondernemers deze 'must-have' voor een bedrijf zijn aangegaan. Daardoor heb je nu zo'n ontzettend overschot aan webshops waarvan misschien wel meer dan 50% het niet gaat redden uiteindelijk.quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:39 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ok, deze reeks kan dus nog járen vooruit. Alleen zetten we dan [WEB] voor de TT.
Bijzonder eigenlijk, volgens mij is dat een ontzettend lastige branche voor webshops (om winst te maken).quote:Op dinsdag 4 april 2017 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Volkskrant:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)kelstraten~a4482511/
Ik zal er wel overheen lezen maar over welke plaats gaat dit?quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:01 schreef Ceased2Be het volgende:
Geen keten, maar wel een interessant artikel.
Wessing was hier in de stad wel een begrip.
http://www.bd.nl/stadsgez(...)nkel-ermee~a3226f33/
Den Boschquote:Op dinsdag 4 april 2017 23:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zal er wel overheen lezen maar over welke plaats gaat dit?
https://fashionunited.nl/(...)stores/2017040428479quote:Het bedrijf geeft op deze manier de ambitie om één van de grootste moderetailers in Nederland te worden vorm.
Vidrea Retail heeft vorige maand 95 winkels van het failliete Charles Vögele overgenomen. Tachtig hiervan worden verbouwd in de loop van het jaar. In vacatures voor de winkels wordt de ‘sympathieke service, gezelligheid en goede collectie met goede prijs-kwaliteit verhouding’ genoemd.
In de overeenkomst die Remt Melles, hoofd van Vidrea Retail met Charles Vögele sloot is ook een licentieovereenkomst opgenomen. Hierdoor komt het merk ook in de nieuwe winkelketen te hangen.
Eind januari werd de Nederlandse tak van de bekende modeketen Charles Vögele failliet verklaard. Het Zwitserse moederbedrijf werd in december overgenomen door Sempione Retail die de focus legt op potentiële markt. Hierdoor werd een faillissement voor de Nederlandse tak onvermijdelijk.
Idd, staat niet heel duidelijk op de site, alleen de URL maakt het duidelijk.quote:
Wat is een "multibrandstore" nu weer? Is dat niet gewoon een winkel waarvan er al 300 andere bestaan?quote:Op woensdag 5 april 2017 06:17 schreef KingRadler het volgende:
Vidrea Retail, de nieuwe eigenaar van de winkels van Charles Vögele opent binnenkort tachtig multibrandstores.
[..]
https://fashionunited.nl/(...)stores/2017040428479
Wordt gewoon weer zo'n soort V&D met shop-in-shops, maar dan met totaal niet hippe kleding.quote:Op woensdag 5 april 2017 08:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat is een "multibrandstore" nu weer? Is dat niet gewoon een winkel waarvan er al 300 andere bestaan?
.quote:Van Zetten gelooft in nostalgische waarde van V&D
V&D Concepthouse wil met een mobile-firststrategie de mode-industrie heruitvinden. Mede-eigenaar Ronald van Zetten licht in het aprilnummer van RetailTrends een tipje van de sluier op. “Gebruikers kunnen straks collages maken van items die ze zelf hebben gevonden op internet. Vergelijk het met Pinterest, maar wij willen faciliteren dat die items altijd te koop zijn. Die mogelijkheid ontbreekt vaak.”
Gebruikers kunnen elkaars moodboards volgen en die bieden zo een bepaald stijlbeeld. “Dat geeft het gevoel van de personal shopper”, aldus Van Zetten. Bij het zogenaamde clippen van items wordt straks automatisch productinformatie toegevoegd.
Om de persoonlijke collages te verrijken is er een sleepfunctie en kunnen items onder meer vrijstaand worden gemaakt. Naarmate het platform groeit, wordt het volgens de voormalig HEMA-topman steeds interessanter. “Er ontstaan inzichten in persoonlijke voorkeuren en wat trending is. Dat is waardevolle informatie. De retailer bepaalt straks niet meer wat de collecties zijn, dat doen de consumenten zelf.”
Van Zetten gelooft dat de nostalgische waarde van V&D ook commercieel ingezet kan worden. Bovendien maken ook namen als Prijzencircus en Schoolcampus onderdeel uit van de V&D-merkrechten, die hij met Roland Kahn en Jaco Scheffers heeft gekocht. “Daar kunnen we nieuwe concepten omheen bouwen. En we hebben merken als LIV en Soho. Het is geen weggegooid geld. Daar zit veel potentie.”
Van Zetten vertelt in het aprilnummer van RetailTrends meer over zijn plannen met V&D Concepthouse, de samenwerking met Kahn en blikt terug op zijn tijd bij HEMA. Hij ziet dat zijn vorige werkgever zijn beleid grotendeels voortzet. “Laat ik dat dan maar als een compliment beschouwen”, aldus Van Zetten.
Goed dat dat plat gaat inderdaad, alleen jammer dat het waarschijnlijk nog een jaar of drie/vier duurt voor er iets nieuws staat. En dan de verhuizing van de bibliotheek naar een winkelcentrum terwijl de huidige locatie 300 meter verderop meer dan prima is.. onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 5 april 2017 10:30 schreef female81 het volgende:
Over V&D gesproken; Oss lijkt over twee jaar een lelijke puist in het centrum kwijt te zijn.
http://www.d-tv.nl/cultuu(...)/content/item?954738
Huh? Welk merk? Charles Vögele is een merk?quote:Op woensdag 5 april 2017 06:17 schreef KingRadler het volgende:
In de overeenkomst die Remt Melles, hoofd van Vidrea Retail met Charles Vögele sloot is ook een licentieovereenkomst opgenomen. Hierdoor komt het merk ook in de nieuwe winkelketen te hangen.
Nog een keer huh? Focus op potentiële markt? Is dat Nederlands? Welke markt?quote:Eind januari werd de Nederlandse tak van de bekende modeketen Charles Vögele failliet verklaard. Het Zwitserse moederbedrijf werd in december overgenomen door Sempione Retail die de focus legt op potentiële markt.
quote:Op woensdag 5 april 2017 08:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat is een "multibrandstore" nu weer? Is dat niet gewoon een winkel waarvan er al 300 andere bestaan?
Heeft toch jarenlang (in kleinere plaatsen zeker) een belangrijke plaats in 't centrum ingenomen. Het is hier niet hip om te zeggen, maar ik 'mis' V&D af en toe best wel. Al was 't vaak Idd alleen kijken naar uiteenlopende artikelen: sport, elektronica, boeken, en kleding in aardig segment: geen Primarkprut, maar ook niet te duur. Maar zeker ook regelmatig wat gekocht (maar dus niet vaak genoeg).quote:Op woensdag 5 april 2017 10:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.retailnews.nl/(...)e-waarde-van-vd.html
[..]
.
Wat een bullshit. Als V&D zoveel nostalgische waarde had, had 't nu nog bestaan.
Qftquote:Op woensdag 5 april 2017 17:44 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Heeft toch jarenlang (in kleinere plaatsen zeker) een belangrijke plaats in 't centrum ingenomen. Het is hier niet hip om te zeggen, maar ik 'mis' V&D af en toe best wel. Al was 't vaak Idd alleen kijken naar uiteenlopende artikelen: sport, elektronica, boeken, en kleding in aardig segment: geen Primarkprut, maar ook niet te duur. Maar zeker ook regelmatig wat gekocht (maar dus niet vaak genoeg).
Kleding kijken/kopen was ook fijn omdat er niet meteen zo'n hijgerige verkoopster naar je toe kwam, zoals dat vaak wel gebeurt in kleinere kledingwinkels.
Alleen met die 'jeuktermen' als 'mobile-firststrategie' en 'moodboards' heb ik wat minder...
Van Zetten was toch ook niet zo'n succes bij HEMA?quote:Op woensdag 5 april 2017 10:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.retailnews.nl/(...)e-waarde-van-vd.html
[..]
.
Wat een bullshit. Als V&D zoveel nostalgische waarde had, had 't nu nog bestaan.
Nee, niet echt nee.quote:Op woensdag 5 april 2017 23:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Van Zetten was toch ook niet zo'n succes bij HEMA?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ema-5099612-a1531415quote:Wat trof u aan toen u aantrad?
„Een bedrijf dat sturing miste. De magazijnen puilden uit, stonden vol met oude voorraden. Die hadden een verkoopwaarde van 540 miljoen euro. We zijn nog steeds aan het afbouwen. En de kosten rezen de pan uit. Vier jaar lang was de omzet gedaald, maar de kosten in de winkels waren omhooggegaan. Dat is niet zo handig. Ik heb elke winkel en afdeling een wekelijks budget gegeven. ‘Zoveel mag je uitgeven en daar doe je het maar mee.’”
ik kwam gisteren nog een oude reclame tegen van Wigwam speelgoed. Dat bestaat ook al lang niet meer toch?quote:Op donderdag 6 april 2017 00:58 schreef megamandy het volgende:
[..]
Aah dat is de naam waar de Speelboom naar werd omgebouwd
Hebben we het een aantal posts terug over gehad. Nee, in NL niet, alleen als online shop en waarschijnlijk 'gevoed' vanuit Duitsland.quote:
Ah ja, Wigwam, dat waren de wat kleinere in de buurt toch? Zegt me wel iets.quote:Op donderdag 6 april 2017 07:55 schreef Peter het volgende:
[..]
ik kwam gisteren nog een oude reclame tegen van Wigwam speelgoed. Dat bestaat ook al lang niet meer toch?
terwijl zijn voorganger in die docu een beetje popi jopi aan het doen was hoe hij de HEMA er weer bovenop hielp en dan zo'n zooi achterlatenquote:Op donderdag 6 april 2017 01:16 schreef megamandy het volgende:
[..]
Nee, niet echt nee.
Uit een interview met de huidige CEO Tjeerd Jegen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ema-5099612-a1531415
Sowieso een heel interessant interview om te lezen, die man is super enthousiast, zijn Instagram staat vol met blije en trotse foto's over de HEMA. Mensen die op het hoofdkantoor werken vinden hem ook super leuk en inspirerend.
https://fd.nl/ondernemen/(...)mperium-hudson-s-bayquote:Hudson's Bay ruikt het succes in Nederland
Warenhuisconcern gaat gat vullen tussen Bijenkorf en Hema
Met 2.500 supergoed getrainde Nederlandse werknemers gaat warenhuis Hudson's Bay hier de markt veroveren, zegt de zelfverzekerde bestuursvoorzitter Jerry Storch.
'We openen dit jaar in Nederland het verbazingwekkende aantal van tien warenhuizen, dat heeft nog nooit iemand gepresteerd in de geschiedenis.' Jerry Storch, topman van het Canadese warenhuisconcern Hudson's Bay, is klein van postuur en liefhebber van grote woorden. In de nog kale betonnen ruimten van Hudson's Bay's in aanbouw zijnde flagship store in Amsterdam strooit de Amerikaanse bestuursvoorzitter donderdag zo kwistig met superlatieven dat de associatie met het vocabulaire van zijn landgenoot Donald Trump zich als vanzelf opdringt.
Op de bovenste etage van zijn toekomstige Nederlandse paradepaardje aan het Rokin - of 'Rockin', zoals hij die straatnaam in Amsterdam-Centrum uitspreekt - verhaalt Storch vol vuur over zijn ontmoeting met het eerste cohort werknemers van Hudson's Bay in Nederland. De zeventig Nederlandse kwartiermakers op het landelijke hoofdkantoor in Leiden zien onder meer toe op de rekrutering van de 2.500 winkelmedewerkers die straks nodig zijn voor de twintig vestigingen die Hudson's Bay dit jaar en de jaren erna in Nederland zegt te gaan openen.
'Geweldig hoe gretig Nederlanders solliciteren bij ons', zegt Storch. 'Zij krijgen het beste trainingsprogramma dat je ooit hebt gezien.' De in aanbouw zijnde Hudson's Bay in Amsterdam, een samenstel van vier afzonderlijke gebouwen, deels nieuw opgetrokken, wordt uniek in zijn soort, zegt de hoogste baas van het concern. Hij licht de plannen toe staande in het toekomstige restaurant, onder een koepelvormig dak met in grootte variërende ramen. 'Deze plek wordt de belangrijkste winkellocatie van Amsterdam, de consument gaat hier iets meemaken wat nog nooit in Nederland is vertoond.'
Uitgerekend deze week moest Hudson's Bay een verlies over het voorbije jaar bekendmaken van 516 miljoen dollar (485 miljoen euro) deels veroorzaakt door eenmalige afschrijvingen. 'Onze beurskoers steeg na de bekendmaking met 7 procent', reageert Storch. 'Ik respecteer uw vraag, maar dit hier vandaag is een opwindende gebeurtenis.'
De koersstijging waar Storch op doelt had overigens vooral van doen met de verwachting van investeerders dat Hudson's Bay zijn waardevolle onroerendgoedportefeuille binnen afzienbare tijd onder de paraplu van een joint venture, een afzonderlijk vastgoedfonds, naar de beurs brengt.
'Geen twijfel mogelijk', erkent Storch, 'het is voor de warenhuisbranche een moeilijke markt op dit moment. Maar we zetten de juiste stappen. Ook wij zijn groot op internet en geloven in de samenhang van onze stenen winkels en webshops. We luisteren naar onze klanten en vernieuwen onszelf constant. We verplaatsen een substantieel deel van ons kapitaal van de Verenigde Staten, waar onmiskenbaar een groot overschot is aan winkelmeters, naar Europa. We geloven dat onze activiteiten in Nederland en Duitsland de komende jaren garant staan voor flinke groei.'
Gat in de markt
Samen met topman Richard Baker heeft Storch uitgebreid de Nederlandse markt en de Nederlandse culturele gewoonten verkend, reizend langs de twintig steden waar hun bedrijf een dominante rol verwacht te gaan spelen. Wat hun is opgevallen: er liggen in Nederland grote kansen voor een warenhuisconcern als Hudson's Bay, met een formule die minder exclusief is dan De Bijenkorf, maar een slag hoogwaardiger dan de HEMA, Blokker en Action. 'Het gat tussen de exclusieve winkels en de discounters is enorm', zegt Storch. 'Nederland is een rijk land met een welvarende bevolking.'
Het klinkt alsof Hudson's Bay alleen nog maar een zacht klopje op de fruitautomaat hoeft te geven voordat die rinkelend de jackpot begint uit te keren. Zeker, Baker en Storch hebben op hun tocht door Nederland met eigen ogen aanschouwd hoe winkeliers in middelgrote en kleinere steden worstelen om te overleven. En ja, ze weten dat veel winkelstraten in Nederland kampen met structurele leegstand. 'Die gebieden missen een anker', zegt Baker. Geen wonder dus, zegt hij, dat veel Nederlanders voor een lekker dagje shoppen uitwijken naar de meest nabijgelegen grote stad.
De tijd dat je als warenhuisconcern filialen oprichtte in zestig, zeventig Nederlandse gemeenten, is voorbij, zegt Storch. Hudson's Bay gaat niet De Bijenkorf nabootsen en niet dezelfde fouten maken als V&D, is de stille hint. 'We hebben enorm veel respect voor De Bijenkorf, maar wij focussen niet op de klandizie van Chinese toeristen. Wij richten ons op de behoeften van de Nederlandse consument.'
Welke merken Hudson's Bay in Nederland gaat voeren, wil het bedrijf nog niet bekendmaken. Storch: 'Maar het zijn er veel en onze klanten gaan het geweldig vinden.'
quote:Nederland wordt proeftuin warenhuisimperium Hudson's Bay
Zestig tot zeventig Nederlandse steden bezochten Richard Baker en Jerry Storch, de twee topmannen van het Canadese warenhuisconcern Hudson's Bay. Met hun luxebestelwagen reisden ze kriskras door het land.
Een schitterend land en ook veel groter en gevarieerder dan ze ooit hadden kunnen denken, zegt ceo Storch terugkijkend op de lange trip. Hij is donderdag aanwezig in Amsterdam. Daar wordt komend najaar op het Rokin de eerste vestiging van Hudson's Bay geopend. 'Maar wat is dit land slecht bediend met kwalitatief goede winkels voor de gemiddelde consument.'
Waardige opvolger
Vlak na het faillissement van 'gewone mensenwinkel' V&D, eind 2015, dienden de Canadezen zich aan als opvolgers van de oer-Hollandse warenhuisketen. Hudson's Bay is naast de exploitant van de gelijknamige Canadese keten ook eigenaar van het prestigieuze Saks Fifth Avenue, Galeria Kaufhof in Duitsland en het Belgische Inno.
Zestig vestigingen zouden ze willen openen in Nederland, althans volgens goed ingevoerde bronnen destijds. Voor de talloze gemeenten met een failliete V&D in de winkelstraat -- van Alphen aan den Rijn tot aan Zaandam -- gloorde zo hoop op een waardige opvolger.
Ook in Groningen
Overal hebben Baker en Storch gekeken. Maar er komen voorlopig niet meer dan vijftien Hudson's Bay-warenhuizen. Plus twee vestigingen van outletformule Saks Off Fifth. Mogelijk dat het aantal Hudson's Bays in Nederland nog oploopt tot twintig. Zo zou het bedrijf dolgraag in Groningen een locatie willen vinden. Maar dan is het welletjes.
'Zestig of zeventig is te veel', zegt Storch nu stellig. Waarmee het concern afscheid neemt van de gedachte dat een keten diep in de Nederlandse haarvaten moet doordringen om succesvol te zijn. 'Er zijn niet meer zo veel winkels nodig als in het verleden', meent Storch, die met zijn bedrijf ¤300 mln in Nederland investeert.
'Nederland wordt een laboratorium voor de hele wereld'
Maar het ambitieniveau is er niet minder om. 'Nederland wordt een laboratorium voor de hele wereld', zegt bestuursvoorzitter Richard Baker, de andere topman. Op het Rokin bijvoorbeeld krijgt het bedrijf straks 17.000 vierkante meter tot zijn beschikking, verdeeld over vier aanpalende gebouwen.
Hudson's Bay gaat hier een assortiment van modewaren, juwelen, accessoires, speelgoed, cadeauartikelen en huisraad verkopen. De formule zet in op een wat jonger publiek, zal boordevol technische snufjes zitten, is ruimtelijk opgezet en herbergt pakweg zeshonderd bekende maar vooral ook minder bekende merken. En er is veel aandacht voor service en beleving.
Het is nieuw, nieuw, nieuw
Verder zal de collectie volgens de huidige tijdgeest snel wisselen. Daarmee wordt de Nederlandse formule permanent werk in uitvoering. 'Het is nieuw, nieuw, nieuw. Wat mij betreft zetten jullie dat boven het artikel', aldus Storch, die eerder topman was van speelgoedketen Toys''R''Us.
Maar een klein halfjaar voor de opening blijft ook nog veel onduidelijk. Zo wil Hudson's Bay niet vertellen welke merken straks te koop zijn. Ook is de naam van de horecapartner geheim. Het bedrijf zegt van plan te zijn een logistiek centrum te openen in Nederland, maar de locatie is nog onbekend.
Bijenkorf voor koopbeluste toeristen
Zonneklaar is wel dat de Canadezen in de hoofdstad een overvolle arena betreden, met veel winkels voor de gewone man of vrouw en bovendien Magazijn de Bijenkorf vlakbij.
Baker zegt veel respect te hebben voor dit warenhuis, dat net als zijn Saks Fifth Avenue sterk inzet op luxewaren. Maar hij ziet ook dat de Bijenkorf zich meer en meer richt op koopbeluste toeristen in de hoofdstad. Voor Baker is het kans om zich met zijn warenhuis te profileren: 'Hudson's Bay zal onderdeel zijn van Nederland. Dit wordt het warenhuis van de Nederlanders, niet van de toeristen uit China.'
quote:Beurswaarde onder die van Sligro
Hudson's Bay presenteerde eerder deze week zijn cijfers van boekjaar dat liep tot en met januari 2017. Vooral door overnames en nieuwe winkels zag het concern de omzet met 29,5% groeien tot C$14,5 mrd, oftewel ruim ¤10 mrd.
Door afboekingen op eerder betaalde goodwill schreef het bedrijf een nettoverlies van ¤516 mln. Op vergelijkbare basis daalden de verkopen bijna 2%. Zo hadden Inno in België en Galeria Kaufhof in Duitsland last van mindere verkopen door de terroristische aanslagen in respectievelijk Brussel en Berlijn. De marktwaarde van Hudson's Bay is met circa C$ 2 mrd (¤1,4 mrd) bescheiden en bijna drie keer lager dan begin 2015. Ter vergelijking: Sligro (groot- en detailhandel) zit er al boven met ¤1,6 mrd.
De Canadezen zitten boordevol ambitie en beschouwen Europa als groeigebied. In vergelijking met de VS is het aantal vierkante winkelmeters er per hoofd van de bevolking een stuk lager.
Hudson's Bay is ook actief als webwinkel, waarbij het streeft naar een integrale benadering van de fysieke en online omgeving. De stenen winkels zijn vooralsnog niet uitgespeeld, ook al zit de groei vooral bij de online verkopen. 'Maar 90% van de boodschappen worden gewoon nog in de winkel gedaan', aldus Hudson's Bay-topman Richard Baker.
quote:'Geweldig hoe gretig Nederlanders solliciteren bij ons', zegt Storch. 'Zij krijgen het beste trainingsprogramma dat je ooit hebt gezien.' De in aanbouw zijnde Hudson's Bay in Amsterdam, een samenstel van vier afzonderlijke gebouwen, deels nieuw opgetrokken, wordt uniek in zijn soort, zegt de hoogste baas van het concern. Hij licht de plannen toe staande in het toekomstige restaurant, onder een koepelvormig dak met in grootte variërende ramen. 'Deze plek wordt de belangrijkste winkellocatie van Amsterdam, de consument gaat hier iets meemaken wat nog nooit in Nederland is vertoond.'
Het erge is, sommige mensen geloven die irritante opgepompte blabla-praatjes ook nog.quote:Op vrijdag 7 april 2017 11:13 schreef Ericr het volgende:
Is Donald Trump eigenaar geworden van Hudson Bay?:
[..]
Schoot ook even door me heen idd . Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 7 april 2017 11:13 schreef Ericr het volgende:
Is Donald Trump eigenaar geworden van Hudson Bay?:
[..]
Of het middensegment dusquote:Op vrijdag 7 april 2017 11:46 schreef KingRadler het volgende:
Het zal een Hudson Fail worden. Je moet niet ergens tussen in gaan zitten, je zit bij het laag segment of het hoog segment.
Ik vind het een verschrikkelijke armoede en een aftakeling van je merk als je dingen gaat produceren speciaal voor de uitverkoop.quote:Op vrijdag 7 april 2017 22:11 schreef Ericr het volgende:
Ook al is een groot deel van die kortingitems helemaal geen item dat met echte korting wordt verkocht maar iets wat speciaal is gefabriceerd om als koopje te kunnen verkopen.
Maar goed ze hebben zelf ook Saks Off 5th wat ook een introductie op de Nederlandse markt zal krijgen. Goede kans dat ze daarmee wel direct gaan scoren.
Dat is niet waar want in The Wall in Utrecht zit nog steeds een Toys XLquote:Op donderdag 6 april 2017 11:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Hebben we het een aantal posts terug over gehad. Nee, in NL niet, alleen als online shop en waarschijnlijk 'gevoed' vanuit Duitsland.
[..]
Ah ja, Wigwam, dat waren de wat kleinere in de buurt toch? Zegt me wel iets.
ToysXL is geen Toys-R-Us. Het is Intertoys (Blokker heeft al jaaaaren daar de vinger in de pap en vorig jaar besloten om ze om te gaan bouwen en hernoemen).quote:Op maandag 10 april 2017 02:42 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat is niet waar want in The Wall in Utrecht zit nog steeds een Toys XL
https://www.google.nl/sea(...)l+leidsche+rijn+toys
+oplichterij van merkgeile mensen, en daarvan zijn er nogal wat.quote:Op maandag 10 april 2017 02:39 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik vind het een verschrikkelijke armoede en een aftakeling van je merk als je dingen gaat produceren speciaal voor de uitverkoop.
Hoezo? Ik lees in dit nieuwsbericht niets zorgwekkends en 2015 was het beste boekjaar ooit voor Hans. (2016 nog niet bekend).quote:
Juist bij ketens als Tk Maxx. Dat is hun core business eigenlijk. Spullen met zogenaamde korting verkopen terwijl 80-90% nooit in een winkel heeft gelegen voor de originele prijs.quote:Op maandag 10 april 2017 06:26 schreef female81 het volgende:
[..]
+oplichterij van merkgeile mensen, en daarvan zijn er nogal wat.
Is dit bij Tk Maxx ook zo? Dat zijn zogenaamd merkspullen, maar vaak vind ik ze er niet uit zien.
Nee hoor.quote:Op maandag 10 april 2017 09:34 schreef AlwaysConnected het volgende:
Hans Anders komt in handen van investeringsfonds 3i. Dit neemt de Nederlandse optiekketen over van Alpinvest en Alpha.
3i legt hiervoor 200 miljoen euro neer, meldt Hans Anders maandag.
Volgens vennoot Robert van Goethem van het investeringsfonds heeft Hans Anders veel potentie voor verdere internationale groei. 3i zal een ondersteunende rol spelen bij dat streven.
Remco Boerefijn, na de overname CEO van Hans Anders, denkt dat het brillenmerk kan profiteren van 3i's ervaring in de detailhandel en van het internationale netwerk van de investeerder. 3i heeft onder meer geïnvesteerd in discountketen Action en in fitnessketen Basic-Fit.
Winst
De optiekketen was weer winstgevend nadat Alpinvest en Alpha een lening van 107 miljoen euro hadden omgezet in eigen vermogen.
Hans Anders heeft 456 verkooppunten, waarvan 253 in Nederland. Verder is de keten actief in België, Frankrijk en Zweden. Volgens directeur Remco Boerefijn moet de onderneming aan het eind van dit jaar 475 vestigingen tellen.
Hans Anders was sinds 2011 in handen van Alpinvest en Alpha, die het bedrijf toen overnamen van Gilde en Comnaar Investments.
Door: NU.nl
Bron:
http://www.nu.nl/economie(...)teringsfonds-3i.html
De volgende?
Dat gebeurt al heel lang en is zo achterlijk. Dat je een kaartje op een broek ziet met "Nu van 39,95 voor 15 euro!" en die broek is nooit duurder geweest dan 15 euro.quote:Op maandag 10 april 2017 02:39 schreef W00fer het volgende:
Ik vind het een verschrikkelijke armoede en een aftakeling van je merk als je dingen gaat produceren speciaal voor de uitverkoop.
Hele rekken vol 'merk'-truien die ik nog niet aan wil als ik ziek op de bank lig.quote:Op maandag 10 april 2017 06:47 schreef Cynix ® het volgende:
De TK Maxx in Eindhoven ziet er sowieso al uit als een Mega-Wibra. Daar moet je als merk niet willen hangen.
Waren die brillenboeren niet ook massaal op de hoortoestellen gedoken? Daar kunnen ze met de huidige vergrijzing nog járen mee vooruit.quote:Op maandag 10 april 2017 10:01 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hoezo? Ik lees in dit nieuwsbericht niets zorgwekkends en 2015 was het beste boekjaar ooit voor Hans. (2016 nog niet bekend).
Klopt idd, je ziet ze daarmee net zoveel reclame maken als met hun brillenacties.quote:Op maandag 10 april 2017 11:42 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Waren die brillenboeren niet ook massaal op de hoortoestellen gedoken? Daar kunnen ze met de huidige vergrijzing nog járen mee vooruit.
Leuk, maar da's een broodje aap.quote:Op maandag 10 april 2017 11:49 schreef KingRadler het volgende:
als we zo doorgaan met gebruik maken van Smartphones/Tablets heeft straks elk kind een bril nodig.
Daarom zijn brillen zaken een goede business .
Niet echt een broodje aap hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er steeds meer kinderen op jongere leeftijd kampen met bijziendheid door het overvloedig staren naar telefoon- en tabletschermen.quote:Op maandag 10 april 2017 12:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Leuk, maar da's een broodje aap.
Wel lopen mensen krommer doordat ze veel naar hun mobiel staren en moeten ze eerder naar de fysio
Ja, las er wat wisselende dingen over. Daarnaast wordt het tot -1 weer als geen issue gezien, maar die nuance ontbreekt dan weer in de artikelen. Niet zo heel makkelijk te fact-checken de bewering.quote:Op maandag 10 april 2017 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet echt een broodje aap hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er steeds meer kinderen op jongere leeftijd kampen met bijziendheid door het overvloedig staren naar telefoon- en tabletschermen.
Zeker waar! Feit blijft dat die opticiens/hoorspecialisten de komende decennia gebakken zitten. Wel is de controle en onderlinge concurrentie strenger aan het worden, waardoor speciaalzaken met vakkundige kennis en klantgerichtheid wel degelijk zichzelf beter in de markt prijzen.quote:Op maandag 10 april 2017 12:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja, las er wat wisselende dingen over. Daarnaast wordt het tot -1 weer als geen issue gezien, maar die nuance ontbreekt dan weer in de artikelen. Niet zo heel makkelijk te fact-checken de bewering.
De gehoordproblemen bij de jeugd door overmatig gebruik van in-ear koptelefoons op te hoog volume daarentegen laat minder aan de verbeelding over en die komen ook weer bij Hans Anders terecht
Bij zulke overnames zijn de snel kassie wijlen.quote:Op maandag 10 april 2017 10:01 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hoezo? Ik lees in dit nieuwsbericht niets zorgwekkends en 2015 was het beste boekjaar ooit voor Hans. (2016 nog niet bekend).
Dus bij een overname waarin specifiek staat dat men gaat voor verdere internationale groei van het merk is jouw conclusie dat ze het in Nederland op gaan doeken?quote:Op maandag 10 april 2017 14:22 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Bij zulke overnames zijn de snel kassie wijlen.
Onzin. Hans Anders is inmiddels al twee keer verkocht door private equity-partijen en ze bestaan nog steeds.quote:Op maandag 10 april 2017 14:22 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Bij zulke overnames zijn de snel kassie wijlen.
Wil jij samen paasvla met mij etenquote:Op maandag 10 april 2017 10:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat gebeurt al heel lang en is zo achterlijk. Dat je een kaartje op een broek ziet met "Nu van 39,95 voor 15 euro!" en die broek is nooit duurder geweest dan 15 euro.
Zelfde overigens met feestdagenaanbiedingen. Dat de Paasvla nu maar liefst een euro is afgeprijsd. Maar de supermarkt heeft die vla nog nooit duurder dan de reclameprijs aangeboden
Waarom is het logo en de mascotte dan hetzelfde?quote:Op maandag 10 april 2017 06:08 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
ToysXL is geen Toys-R-Us. Het is Intertoys (Blokker heeft al jaaaaren daar de vinger in de pap en vorig jaar besloten om ze om te gaan bouwen en hernoemen).
quote:Op maandag 10 april 2017 17:51 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wil jij samen paasvla met mij eten
[..]
Waarom is het logo en de mascotte dan hetzelfde?
Waarom zouden ze NOG een speelgoedformule startten naast Intertoys / Bart Smit / E-Plaza en alles wat ze nog meer hebben/hadden ?quote:Op maandag 10 april 2017 17:58 schreef rubbereend het volgende:
voor de volledigheid:
OVER TOYS XL
Toys XL is een formule van grootschalige speelgoed- en multimediawinkels en maakt sinds april 2016 deel uit van Blokker Holding B.V.
Op dit moment heeft Toys XL 15 megastores verspreid over Nederland. Toys XL is onderscheidend door de grootte van haar winkels en collectie. Alle filialen hebben gemiddeld een oppervlakte van 2.000 m² en de formule heeft meer dan 12.000 artikelen in het assortiment. De winkel is ingedeeld in verschillende sfeerwerelden waardoor de grootste collectie in speelgoed, buitenspeelgoed en multimedia van Nederland op overzichtelijke wijze wordt aangeboden.
Overzichtelijkheid en alles bij elkaar.quote:Op dinsdag 11 april 2017 00:59 schreef W00fer het volgende:
[..]
Waarom zouden ze NOG een speelgoedformule startten naast Intertoys / Bart Smit / E-Plaza en alles wat ze nog meer hebben/hadden ?
waarom Xenos opdoeken?quote:Op dinsdag 11 april 2017 07:10 schreef KingRadler het volgende:
Nu moet Blokker Holding doorpakken en Xenos en Marskramer opdoeken.
lijkt me dat Big Bazaar eerder overbodig is in de portfolio.quote:
Idd, is een beetje het gehandicapte neefje van de Action.quote:Op dinsdag 11 april 2017 08:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
lijkt me dat Big Bazaar eerder overbodig is in de portfolio.
Xenos draait volgens mij nog wel aardig en is ook aardig onderscheidend, die zou ik echt niet weg doen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 07:10 schreef KingRadler het volgende:
Nu moet Blokker Holding doorpakken en Xenos en Marskramer opdoeken.
Ooit 1 keer bij een Tkmaxx naar binnen gelopen in Rotterdam, omdat ik er wel eens over gelezen had op o.a. dit forum.quote:Op maandag 10 april 2017 06:47 schreef Cynix ® het volgende:
De TK Maxx in Eindhoven ziet er sowieso al uit als een Mega-Wibra. Daar moet je als merk niet willen hangen.
overzichtelijk zijn die winkels niet (mijn ervaring)quote:Op maandag 10 april 2017 17:58 schreef rubbereend het volgende:
voor de volledigheid:
OVER TOYS XL
Toys XL is een formule van grootschalige speelgoed- en multimediawinkels en maakt sinds april 2016 deel uit van Blokker Holding B.V.
Op dit moment heeft Toys XL 15 megastores verspreid over Nederland. Toys XL is onderscheidend door de grootte van haar winkels en collectie. Alle filialen hebben gemiddeld een oppervlakte van 2.000 m² en de formule heeft meer dan 12.000 artikelen in het assortiment. De winkel is ingedeeld in verschillende sfeerwerelden waardoor de grootste collectie in speelgoed, buitenspeelgoed en multimedia van Nederland op overzichtelijke wijze wordt aangeboden.
Volgens mij heeft Xenos al 20 jaar exact hetzelfde assortiment Wel handig als een deel van je servies oid kapot valt, dan stap je zo 10 jaar later binnen om het onderdeel te vervangen.quote:
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Buiten december is het er ook niet meer zo druk als vroeger.quote:Op dinsdag 11 april 2017 18:56 schreef KingRadler het volgende:
Ik zie helemaal geen toekomst in speelgoed winkels.
Ik ben het met je eens hoor dat spellen/speelgoed duur is. Maar gebruik dan wel een goed voorbeeld. Jij pakt de versie van Catan met allemaal extras, een normale versie van Catan is 30/35 euro. Monopoly 20/25 dus dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 11 april 2017 20:17 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Buiten december is het er ook niet meer zo druk als vroeger.
Wat me verder opvalt is dat spellen:
a) vrijwel uitsluitend uit plastic, papier en wat karton bestaan. Degelijke houten speelstukken of een stevig speelbord zie je niet meer.
b) daarbij ook nog eens ontzettend duur zijn; een dikke 50 euro voor een spel is niks.
Ergo: als je toch rommel koopt, kun je net zo goed naar Action of Ali Baba.
Het gehele artikel is te vinden op https://fd.nl/ondernemen/(...)v-d-een-tweede-levenquote:Sociaal shoppen geeft V&D een tweede leven
Het nieuwe V&D heet geen V&D en is ook geen warenhuis of webshop. De opvolger van de eind 2015 omgevallen keten gaat donderdag van start met een app onder de naam Frendz. Mode-adepten kunnen op dit platform met behulp van tips van vrienden op netwerken, bijvoorbeeld Pinterest en Instagram, hun nieuwe outfit bij elkaar shoppen.
.....
Social commerce.
‘Dat is de trend’, meent Van Zetten. Niet webwinkels zijn de toekomst, maar sociale media gaan de modebranche op zijn kop zetten. Hij wijst erop dat ook grotere spelers al in die richting bewegen. Pinterest maakt het makkelijker om de spullen die je in foto’s op het netwerk ziet te kopen. Instagram test foto’s met een soort koopknop en Amazon wil de verkoop stimuleren met 'influencers', invloedrijke sterren op sociale media.
Een paar honderd mensen testen Frendz al enkele maanden. Het grote voordeel is dat bij dit concept niet het advertentiebudget bij Google bepaalt wat zij zien wanneer ze kleding zoeken, maar de social influencers of vrienden die ze volgen. Daarom doemt niet tot vervelens toe dat zwarte jurkje van H&M op, maar ook kleine, ongeziene pareltjes van kleinere labels die door andere modeliefhebbers getipt worden.
In de praktijk zien Frendz-gebruikers foto’s, waarop ze bijvoorbeeld kunnen klikken op influencer Lotte Visser, maar ook op een broek van Levi’s en een shirtje van Josh V of oorbellen van Lovelings. Frendz heeft tussen de veertig en vijftig partners waarvan de artikelen direct in de app gekocht kunnen worden: veel coole merkjes, maar ook Bijenkorf. Voor producten van bedrijven die geen partner zijn, gaat de bezoeker naar hun website of winkel.
Half miljoen mensen
Het Frendz-concept, dat nu alleen nog te zien is voor genodigden, breidt zich al langzaam uit. Een kleine vijfduizend mensen volgen inmiddels op Instagram Frendz On Tour: drie vrienden die de wereld afreizen op zoek naar kekke mode. Het bereik van Frendz is nu een half miljoen en daar kan het initiatief volgens Van Zetten goed mee uit de voeten.
.....
Geld wordt verdiend door een afdracht van ¤1 per transactie en een commissie van 10% van netto-omzet, na retourzendingen. ‘Daarmee zijn we de goedkoopste in de markt’, zegt Van Zetten. Hij hoopt dat die inkomsten genoeg zijn om de kosten kunnen dekken. De winst moet komen uit verkoop van data over trends en modevoorkeuren, inzichten die het concept ook gaat delen met partnerbedrijven.
....
Eens, mijn kleine nichtjes logeren wel eens bij hun oma, en dan spelen ze met Lego van meer als 30 jaar oud waar mijn zus en ik nog mee gespeeld hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2017 23:24 schreef alopio het volgende:
Speelgoed van kwaliteit is duurder, dan krijg je bijvoorbeeld hout, en hout is duur (als je goed hout speelgoed koopt, goedkoop hout is vaak slecht en gevaarlijk). LEGO is ook duur, maar dan koop je wel wat. Heb weleens nep LEGO via allibaba gekocht en dat was me toch kut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |