Of het middensegment dusquote:Op vrijdag 7 april 2017 11:46 schreef KingRadler het volgende:
Het zal een Hudson Fail worden. Je moet niet ergens tussen in gaan zitten, je zit bij het laag segment of het hoog segment.
Ik vind het een verschrikkelijke armoede en een aftakeling van je merk als je dingen gaat produceren speciaal voor de uitverkoop.quote:Op vrijdag 7 april 2017 22:11 schreef Ericr het volgende:
Ook al is een groot deel van die kortingitems helemaal geen item dat met echte korting wordt verkocht maar iets wat speciaal is gefabriceerd om als koopje te kunnen verkopen.
Maar goed ze hebben zelf ook Saks Off 5th wat ook een introductie op de Nederlandse markt zal krijgen. Goede kans dat ze daarmee wel direct gaan scoren.
Dat is niet waar want in The Wall in Utrecht zit nog steeds een Toys XLquote:Op donderdag 6 april 2017 11:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Hebben we het een aantal posts terug over gehad. Nee, in NL niet, alleen als online shop en waarschijnlijk 'gevoed' vanuit Duitsland.
[..]
Ah ja, Wigwam, dat waren de wat kleinere in de buurt toch? Zegt me wel iets.
ToysXL is geen Toys-R-Us. Het is Intertoys (Blokker heeft al jaaaaren daar de vinger in de pap en vorig jaar besloten om ze om te gaan bouwen en hernoemen).quote:Op maandag 10 april 2017 02:42 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat is niet waar want in The Wall in Utrecht zit nog steeds een Toys XL
https://www.google.nl/sea(...)l+leidsche+rijn+toys
+oplichterij van merkgeile mensen, en daarvan zijn er nogal wat.quote:Op maandag 10 april 2017 02:39 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik vind het een verschrikkelijke armoede en een aftakeling van je merk als je dingen gaat produceren speciaal voor de uitverkoop.
Hoezo? Ik lees in dit nieuwsbericht niets zorgwekkends en 2015 was het beste boekjaar ooit voor Hans. (2016 nog niet bekend).quote:
Juist bij ketens als Tk Maxx. Dat is hun core business eigenlijk. Spullen met zogenaamde korting verkopen terwijl 80-90% nooit in een winkel heeft gelegen voor de originele prijs.quote:Op maandag 10 april 2017 06:26 schreef female81 het volgende:
[..]
+oplichterij van merkgeile mensen, en daarvan zijn er nogal wat.
Is dit bij Tk Maxx ook zo? Dat zijn zogenaamd merkspullen, maar vaak vind ik ze er niet uit zien.
Nee hoor.quote:Op maandag 10 april 2017 09:34 schreef AlwaysConnected het volgende:
Hans Anders komt in handen van investeringsfonds 3i. Dit neemt de Nederlandse optiekketen over van Alpinvest en Alpha.
3i legt hiervoor 200 miljoen euro neer, meldt Hans Anders maandag.
Volgens vennoot Robert van Goethem van het investeringsfonds heeft Hans Anders veel potentie voor verdere internationale groei. 3i zal een ondersteunende rol spelen bij dat streven.
Remco Boerefijn, na de overname CEO van Hans Anders, denkt dat het brillenmerk kan profiteren van 3i's ervaring in de detailhandel en van het internationale netwerk van de investeerder. 3i heeft onder meer geïnvesteerd in discountketen Action en in fitnessketen Basic-Fit.
Winst
De optiekketen was weer winstgevend nadat Alpinvest en Alpha een lening van 107 miljoen euro hadden omgezet in eigen vermogen.
Hans Anders heeft 456 verkooppunten, waarvan 253 in Nederland. Verder is de keten actief in België, Frankrijk en Zweden. Volgens directeur Remco Boerefijn moet de onderneming aan het eind van dit jaar 475 vestigingen tellen.
Hans Anders was sinds 2011 in handen van Alpinvest en Alpha, die het bedrijf toen overnamen van Gilde en Comnaar Investments.
Door: NU.nl
Bron:
http://www.nu.nl/economie(...)teringsfonds-3i.html
De volgende?
Dat gebeurt al heel lang en is zo achterlijk. Dat je een kaartje op een broek ziet met "Nu van 39,95 voor 15 euro!" en die broek is nooit duurder geweest dan 15 euro.quote:Op maandag 10 april 2017 02:39 schreef W00fer het volgende:
Ik vind het een verschrikkelijke armoede en een aftakeling van je merk als je dingen gaat produceren speciaal voor de uitverkoop.
Hele rekken vol 'merk'-truien die ik nog niet aan wil als ik ziek op de bank lig.quote:Op maandag 10 april 2017 06:47 schreef Cynix ® het volgende:
De TK Maxx in Eindhoven ziet er sowieso al uit als een Mega-Wibra. Daar moet je als merk niet willen hangen.
Waren die brillenboeren niet ook massaal op de hoortoestellen gedoken? Daar kunnen ze met de huidige vergrijzing nog járen mee vooruit.quote:Op maandag 10 april 2017 10:01 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hoezo? Ik lees in dit nieuwsbericht niets zorgwekkends en 2015 was het beste boekjaar ooit voor Hans. (2016 nog niet bekend).
Klopt idd, je ziet ze daarmee net zoveel reclame maken als met hun brillenacties.quote:Op maandag 10 april 2017 11:42 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Waren die brillenboeren niet ook massaal op de hoortoestellen gedoken? Daar kunnen ze met de huidige vergrijzing nog járen mee vooruit.
Leuk, maar da's een broodje aap.quote:Op maandag 10 april 2017 11:49 schreef KingRadler het volgende:
als we zo doorgaan met gebruik maken van Smartphones/Tablets heeft straks elk kind een bril nodig.
Daarom zijn brillen zaken een goede business .
Niet echt een broodje aap hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er steeds meer kinderen op jongere leeftijd kampen met bijziendheid door het overvloedig staren naar telefoon- en tabletschermen.quote:Op maandag 10 april 2017 12:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Leuk, maar da's een broodje aap.
Wel lopen mensen krommer doordat ze veel naar hun mobiel staren en moeten ze eerder naar de fysio
Ja, las er wat wisselende dingen over. Daarnaast wordt het tot -1 weer als geen issue gezien, maar die nuance ontbreekt dan weer in de artikelen. Niet zo heel makkelijk te fact-checken de bewering.quote:Op maandag 10 april 2017 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet echt een broodje aap hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er steeds meer kinderen op jongere leeftijd kampen met bijziendheid door het overvloedig staren naar telefoon- en tabletschermen.
Zeker waar! Feit blijft dat die opticiens/hoorspecialisten de komende decennia gebakken zitten. Wel is de controle en onderlinge concurrentie strenger aan het worden, waardoor speciaalzaken met vakkundige kennis en klantgerichtheid wel degelijk zichzelf beter in de markt prijzen.quote:Op maandag 10 april 2017 12:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja, las er wat wisselende dingen over. Daarnaast wordt het tot -1 weer als geen issue gezien, maar die nuance ontbreekt dan weer in de artikelen. Niet zo heel makkelijk te fact-checken de bewering.
De gehoordproblemen bij de jeugd door overmatig gebruik van in-ear koptelefoons op te hoog volume daarentegen laat minder aan de verbeelding over en die komen ook weer bij Hans Anders terecht
Bij zulke overnames zijn de snel kassie wijlen.quote:Op maandag 10 april 2017 10:01 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hoezo? Ik lees in dit nieuwsbericht niets zorgwekkends en 2015 was het beste boekjaar ooit voor Hans. (2016 nog niet bekend).
Dus bij een overname waarin specifiek staat dat men gaat voor verdere internationale groei van het merk is jouw conclusie dat ze het in Nederland op gaan doeken?quote:Op maandag 10 april 2017 14:22 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Bij zulke overnames zijn de snel kassie wijlen.
Onzin. Hans Anders is inmiddels al twee keer verkocht door private equity-partijen en ze bestaan nog steeds.quote:Op maandag 10 april 2017 14:22 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Bij zulke overnames zijn de snel kassie wijlen.
Wil jij samen paasvla met mij etenquote:Op maandag 10 april 2017 10:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat gebeurt al heel lang en is zo achterlijk. Dat je een kaartje op een broek ziet met "Nu van 39,95 voor 15 euro!" en die broek is nooit duurder geweest dan 15 euro.
Zelfde overigens met feestdagenaanbiedingen. Dat de Paasvla nu maar liefst een euro is afgeprijsd. Maar de supermarkt heeft die vla nog nooit duurder dan de reclameprijs aangeboden
Waarom is het logo en de mascotte dan hetzelfde?quote:Op maandag 10 april 2017 06:08 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
ToysXL is geen Toys-R-Us. Het is Intertoys (Blokker heeft al jaaaaren daar de vinger in de pap en vorig jaar besloten om ze om te gaan bouwen en hernoemen).
quote:Op maandag 10 april 2017 17:51 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wil jij samen paasvla met mij eten
[..]
Waarom is het logo en de mascotte dan hetzelfde?
Waarom zouden ze NOG een speelgoedformule startten naast Intertoys / Bart Smit / E-Plaza en alles wat ze nog meer hebben/hadden ?quote:Op maandag 10 april 2017 17:58 schreef rubbereend het volgende:
voor de volledigheid:
OVER TOYS XL
Toys XL is een formule van grootschalige speelgoed- en multimediawinkels en maakt sinds april 2016 deel uit van Blokker Holding B.V.
Op dit moment heeft Toys XL 15 megastores verspreid over Nederland. Toys XL is onderscheidend door de grootte van haar winkels en collectie. Alle filialen hebben gemiddeld een oppervlakte van 2.000 m² en de formule heeft meer dan 12.000 artikelen in het assortiment. De winkel is ingedeeld in verschillende sfeerwerelden waardoor de grootste collectie in speelgoed, buitenspeelgoed en multimedia van Nederland op overzichtelijke wijze wordt aangeboden.
Overzichtelijkheid en alles bij elkaar.quote:Op dinsdag 11 april 2017 00:59 schreef W00fer het volgende:
[..]
Waarom zouden ze NOG een speelgoedformule startten naast Intertoys / Bart Smit / E-Plaza en alles wat ze nog meer hebben/hadden ?
waarom Xenos opdoeken?quote:Op dinsdag 11 april 2017 07:10 schreef KingRadler het volgende:
Nu moet Blokker Holding doorpakken en Xenos en Marskramer opdoeken.
lijkt me dat Big Bazaar eerder overbodig is in de portfolio.quote:
Idd, is een beetje het gehandicapte neefje van de Action.quote:Op dinsdag 11 april 2017 08:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
lijkt me dat Big Bazaar eerder overbodig is in de portfolio.
Xenos draait volgens mij nog wel aardig en is ook aardig onderscheidend, die zou ik echt niet weg doen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 07:10 schreef KingRadler het volgende:
Nu moet Blokker Holding doorpakken en Xenos en Marskramer opdoeken.
Ooit 1 keer bij een Tkmaxx naar binnen gelopen in Rotterdam, omdat ik er wel eens over gelezen had op o.a. dit forum.quote:Op maandag 10 april 2017 06:47 schreef Cynix ® het volgende:
De TK Maxx in Eindhoven ziet er sowieso al uit als een Mega-Wibra. Daar moet je als merk niet willen hangen.
overzichtelijk zijn die winkels niet (mijn ervaring)quote:Op maandag 10 april 2017 17:58 schreef rubbereend het volgende:
voor de volledigheid:
OVER TOYS XL
Toys XL is een formule van grootschalige speelgoed- en multimediawinkels en maakt sinds april 2016 deel uit van Blokker Holding B.V.
Op dit moment heeft Toys XL 15 megastores verspreid over Nederland. Toys XL is onderscheidend door de grootte van haar winkels en collectie. Alle filialen hebben gemiddeld een oppervlakte van 2.000 m² en de formule heeft meer dan 12.000 artikelen in het assortiment. De winkel is ingedeeld in verschillende sfeerwerelden waardoor de grootste collectie in speelgoed, buitenspeelgoed en multimedia van Nederland op overzichtelijke wijze wordt aangeboden.
Volgens mij heeft Xenos al 20 jaar exact hetzelfde assortiment Wel handig als een deel van je servies oid kapot valt, dan stap je zo 10 jaar later binnen om het onderdeel te vervangen.quote:
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Buiten december is het er ook niet meer zo druk als vroeger.quote:Op dinsdag 11 april 2017 18:56 schreef KingRadler het volgende:
Ik zie helemaal geen toekomst in speelgoed winkels.
Ik ben het met je eens hoor dat spellen/speelgoed duur is. Maar gebruik dan wel een goed voorbeeld. Jij pakt de versie van Catan met allemaal extras, een normale versie van Catan is 30/35 euro. Monopoly 20/25 dus dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 11 april 2017 20:17 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Buiten december is het er ook niet meer zo druk als vroeger.
Wat me verder opvalt is dat spellen:
a) vrijwel uitsluitend uit plastic, papier en wat karton bestaan. Degelijke houten speelstukken of een stevig speelbord zie je niet meer.
b) daarbij ook nog eens ontzettend duur zijn; een dikke 50 euro voor een spel is niks.
Ergo: als je toch rommel koopt, kun je net zo goed naar Action of Ali Baba.
Het gehele artikel is te vinden op https://fd.nl/ondernemen/(...)v-d-een-tweede-levenquote:Sociaal shoppen geeft V&D een tweede leven
Het nieuwe V&D heet geen V&D en is ook geen warenhuis of webshop. De opvolger van de eind 2015 omgevallen keten gaat donderdag van start met een app onder de naam Frendz. Mode-adepten kunnen op dit platform met behulp van tips van vrienden op netwerken, bijvoorbeeld Pinterest en Instagram, hun nieuwe outfit bij elkaar shoppen.
.....
Social commerce.
‘Dat is de trend’, meent Van Zetten. Niet webwinkels zijn de toekomst, maar sociale media gaan de modebranche op zijn kop zetten. Hij wijst erop dat ook grotere spelers al in die richting bewegen. Pinterest maakt het makkelijker om de spullen die je in foto’s op het netwerk ziet te kopen. Instagram test foto’s met een soort koopknop en Amazon wil de verkoop stimuleren met 'influencers', invloedrijke sterren op sociale media.
Een paar honderd mensen testen Frendz al enkele maanden. Het grote voordeel is dat bij dit concept niet het advertentiebudget bij Google bepaalt wat zij zien wanneer ze kleding zoeken, maar de social influencers of vrienden die ze volgen. Daarom doemt niet tot vervelens toe dat zwarte jurkje van H&M op, maar ook kleine, ongeziene pareltjes van kleinere labels die door andere modeliefhebbers getipt worden.
In de praktijk zien Frendz-gebruikers foto’s, waarop ze bijvoorbeeld kunnen klikken op influencer Lotte Visser, maar ook op een broek van Levi’s en een shirtje van Josh V of oorbellen van Lovelings. Frendz heeft tussen de veertig en vijftig partners waarvan de artikelen direct in de app gekocht kunnen worden: veel coole merkjes, maar ook Bijenkorf. Voor producten van bedrijven die geen partner zijn, gaat de bezoeker naar hun website of winkel.
Half miljoen mensen
Het Frendz-concept, dat nu alleen nog te zien is voor genodigden, breidt zich al langzaam uit. Een kleine vijfduizend mensen volgen inmiddels op Instagram Frendz On Tour: drie vrienden die de wereld afreizen op zoek naar kekke mode. Het bereik van Frendz is nu een half miljoen en daar kan het initiatief volgens Van Zetten goed mee uit de voeten.
.....
Geld wordt verdiend door een afdracht van ¤1 per transactie en een commissie van 10% van netto-omzet, na retourzendingen. ‘Daarmee zijn we de goedkoopste in de markt’, zegt Van Zetten. Hij hoopt dat die inkomsten genoeg zijn om de kosten kunnen dekken. De winst moet komen uit verkoop van data over trends en modevoorkeuren, inzichten die het concept ook gaat delen met partnerbedrijven.
....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |