abonnement Unibet Coolblue
pi_167439955


Wat :?
Een VUURWERK topic!!!

Waarom dan :?
Omdat het oud en nieuw is en iedereen dan traditioneel gezien vuurwerk afsteekt!

Wat kan ik hier doen dan? :?

Praten over alle soorten vuurwerk ! Van kippenscheten tot professioneel siervuurwerk!
Wat je gekocht hebt of wellicht gaat kopen, verkooppunten, veiligheid
aanraders en tips geven en/of ontvangen over wat je juist niet moet kopen!
Gewoon dom lullen over... naja... vuurwerk? *O*

Wat mag niet :?
Ik quote:
quote:
Het wordt niet getolereerd als er handleidingen of iets dergelijks worden uitgewisseld om zelf zwaar vuurwerk in elkaar te freubelen of zgn extreem zware vuurwerkbommen te maken.
1. Flamen, bashen en baggeren wordt standaard niet getolereerd.
2. Aankopen van en (ver)handelen in illegaal vuurwerk
3. Geen vuurwerk verkopen hier, dat mag ook niet.

Wanneer mogen mensen vuurwerk ophalen?
Er was even discussie over, maar volgens mij is het ook dit jaar gewoon 3 dagen van te voren

Hoe zit het dit jaar dan?

Oudjaarsdag valt op Zaterdag, dus kopen vanaf Donderdag de 29e. *O* *O* *O*

En stoken vanaf 18:00 in de gebieden waarin dat is toegestaan voor de geldende APV in de betreffende gemeente.

Aantal dagen nog tot 01-01-2017!



Oude vuurwerk topics vind je hier
Topicreeks: Het grote Vuurwerk topic !

Handige linkjes
Vuurwerk Startpagina
Vuurwerkcrew
FreakPyromaniacs
Vuurwerk-folders
Vuurwerkfilmpjes
Vuurwerk - informatie van de rijksoverheid

(Heb je meer linkjes voor de OP of andere nuttige toevoegingen? Meld het een MOD!)

En nu :D
AFTELLEN!


Owja, en blijven posten! Houd het gezellig en pas op je vingers (en ogen... en andere ledematen)




Aantal dagen en uren naar 01/01/2017:
Hier



[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 20-12-2016 11:27:42 ]
pi_167440210
Zo beroerd, stapel vuurwerk hebben liggen en nog zo lang moeten wachten tot je het af mag steken :'(

(Nee, ik steek niet eerder af, vind ik stom).
pi_167440310
af tellen is nu echt begonnen nadat afgelopen weekend het vuurwerk is besteld (voorverkoop).
bij ons in de buurt (omg eindhoven) word al flink wat afgestoken en de lucht in geschoten!
vervelend voor dun hond, maar toch vind ik het mooi blijven, flinke beuken al mogen vernemen :).

vuurwerklijst tot nu toe
1 x big momma
1 x fat cool
1 x camuro queen
1 x Phenomenon
1 x gold box 2.0
2 x crackling cry 2.0
1 x zena cakebox
1 x toxic
1 x thundertale
3 x bon bini
1 x gunfire`

totale bestelling om en nabij ¤ 450,-
daarbij zit er voor ¤ 75,- gratis vuurwerk bij maar daarvan weet ik nog niet welk of welke product(en) dit zullen zijn, blijft een verrassing dus!
pi_167440404
450 euro Nederlands vuurwerk. Waarom in hemelsnaam?
pi_167440420
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:05 schreef Coritchando het volgende:
450 euro Nederlands vuurwerk. Waarom in hemelsnaam?
1000 maar hier.
pi_167440490
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:05 schreef Coritchando het volgende:
450 euro Nederlands vuurwerk. Waarom in hemelsnaam?
omdat het aanbod van het andere behoorlijk tegen valt dit jaar ;).

en daarbij, de producten die ik nu op mijn lijst heb staan het ook prima zullen doen in de straat om 00:00
pi_167440495
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:05 schreef Coritchando het volgende:
450 euro Nederlands vuurwerk. Waarom in hemelsnaam?
Omdat in Nederland de prijs kwaliteit van vuurwerk erg goed is. Mensen die zeggen dat het siervuurwerk in Belgie zoveel beter is hebben geen idee, want dat is voor 90% hetzelfde als wat bij Nederlandse Zena dealers wordt verkocht. Als je hier een beetje slim bent en je met kortingen koopt kun je voor het geld erg veel mooi vuurwerk kopen.

Belgie is overrated.
Trotse Twentenaar
pi_167440756
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:11 schreef zlotka het volgende:

[..]

Omdat in Nederland de prijs kwaliteit van vuurwerk erg goed is. Mensen die zeggen dat het siervuurwerk in Belgie zoveel beter is hebben geen idee, want dat is voor 90% hetzelfde als wat bij Nederlandse Zena dealers wordt verkocht. Als je hier een beetje slim bent en je met kortingen koopt kun je voor het geld erg veel mooi vuurwerk kopen.

Belgie is overrated.
dit dus :s)
pi_167440942
quote:
17s.gif Op maandag 19 december 2016 12:06 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

1000 maar hier.
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:11 schreef zlotka het volgende:

[..]

Omdat in Nederland de prijs kwaliteit van vuurwerk erg goed is. Mensen die zeggen dat het siervuurwerk in Belgie zoveel beter is hebben geen idee, want dat is voor 90% hetzelfde als wat bij Nederlandse Zena dealers wordt verkocht. Als je hier een beetje slim bent en je met kortingen koopt kun je voor het geld erg veel mooi vuurwerk kopen.

Belgie is overrated.
Precies dit ja, kwaliteit wordt steeds beter hier in NL!
pi_167441474
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:11 schreef zlotka het volgende:

[..]

Omdat in Nederland de prijs kwaliteit van vuurwerk erg goed is. Mensen die zeggen dat het siervuurwerk in Belgie zoveel beter is hebben geen idee, want dat is voor 90% hetzelfde als wat bij Nederlandse Zena dealers wordt verkocht. Als je hier een beetje slim bent en je met kortingen koopt kun je voor het geld erg veel mooi vuurwerk kopen.

Belgie is overrated.
De kwaliteit is gelijk, maar minstens 1/3 goedkoper.
pi_167441552
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:56 schreef Coritchando het volgende:

[..]

De kwaliteit is gelijk, maar minstens 1/3 goedkoper.
Tijdens sommige acties misschien ja, maar als je in Nederland een beetje op tijd besteld krijg je ook 20/30/40/50% korting. Heb hier bijvoorbeeld de zena triumph voorbij zien komen voor 40 euro en een karton Crackling chry voor 80. Heb dat in Belgie zelf nooit gezien, maar correct me if i'm wrong.
Trotse Twentenaar
  maandag 19 december 2016 @ 13:01:10 #12
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167441572
Mwoah, als je inderdaad echt goede freakprijzen hebt dan hoef je er echt niet voor naar België.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167441597
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2016 13:01 schreef smegmanus het volgende:
Mwoah, als je inderdaad echt goede freakprijzen hebt dan hoef je er echt niet voor naar België.
Als in Brabant/Limburg/Zeeland woont kan het nog de moeite (en risico) waard zijn misschien, maar het geld dat ik aan brandstof kwijt zou zijn vanaf hier weegt niet op tegen de (soms) (iets) lagere prijs imo.
Trotse Twentenaar
pi_167445026
Ik heb van die fakkels gehaald bij de Action :P Super vet die dingen :P
Die kleine sierpotjes ook trouwens, zijn nog best mooi voor Cat 1 en kleine prijsjes.
pi_167445111
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:11 schreef zlotka het volgende:

[..]

Omdat in Nederland de prijs kwaliteit van vuurwerk erg goed is. Mensen die zeggen dat het siervuurwerk in Belgie zoveel beter is hebben geen idee, want dat is voor 90% hetzelfde als wat bij Nederlandse Zena dealers wordt verkocht. Als je hier een beetje slim bent en je met kortingen koopt kun je voor het geld erg veel mooi vuurwerk kopen.

Belgie is overrated.
Mee eens !
  maandag 19 december 2016 @ 15:58:21 #16
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167445571
Nope, de kwaliteit EN prijs van het siervuurwerk in Belgie is gewoon minder goed dan in Nederland. En dan doel ik op cakes en cakeboxen. Met akties bij bijv. de Zena in Olen, ben je wel degelijk goedkoper uit dan wanneer dan ook in Nederland (en dan doel ik vooral op de januari akties, want dan krijg je tot 70% korting).

De vuurpijlen zijn in Belgie beter (mag namelijk 75 gram kruit in zitten tegenover 40 gram in Nederland). Een pijlenpakket als de Big 3, kost 30 Euro voor 3 pijlen, en daar kan geen Nederlandse pijl aan tippen.

Qua knal vuurwerk en ratelbanden zit je in België nog steeds een stuk beter dan in Nederland. Puur vanwege flashkruit dat erin zit.
pi_167445844
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 15:58 schreef tja77 het volgende:
Nope, de kwaliteit EN prijs van het siervuurwerk in Belgie is gewoon minder goed dan in Nederland. En dan doel ik op cakes en cakeboxen. Met akties bij bijv. de Zena in Olen, ben je wel degelijk goedkoper uit dan wanneer dan ook in Nederland (en dan doel ik vooral op de januari akties, want dan krijg je tot 70% korting).

De vuurpijlen zijn in Belgie beter (mag namelijk 75 gram kruit in zitten tegenover 40 gram in Nederland). Een pijlenpakket als de Big 3, kost 30 Euro voor 3 pijlen, en daar kan geen Nederlandse pijl aan tippen.

Qua knal vuurwerk en ratelbanden zit je in België nog steeds een stuk beter dan in Nederland. Puur vanwege flashkruit dat erin zit.
Je kwaliteit verhaal vind ik onzin aangezien er grotendeels dezelfde producten worden verkocht als bij Zena nederland. Dat het goedkoper is met acites gaf ik net ook aan, dat klopt, maar in Nederland heb je ook genoeg acties waardoor je erg mooie prijzen hebt. Als ik vanaf mijn woonplaats naar Belgie moet rijden en weer terug dan weegt dat naar mijn mening niet op tegen de korting die je krijgt. Daarnaast ook nog het feit dat ik het niet graag een half jaar in huis zou hebben liggen, maar dat is persoonlijk.

Wat betreft vuurpijlen heb je natuurlijk gelijk, maar dat komt door de bijna dubbele toegestane hoeveelheid kruit. dat zei je zelf al.

Het ging mij om siervuurwerk maar knalvuurwerk is natuurlijk wel tien keer beter dan in Nederland. Mocht je er mee worden gepakt in Nederland heb je echter wel een groter probleem als wanneer je met een Belgische cakebox wordt gepakt. En vanaf volgend jaar is dit ook grotendeels afgelopen

Nu is dit verder natuurlijk een welles-nietes discussie aangezien sommige mensen het Belgisch vuurwerk heilig vinden. Het is absoluut gewoon goed vuurwerk maar ik vind dat het absoluut niet beter is dan Nederlands vuurwerk.

[ Bericht 0% gewijzigd door zlotka op 19-12-2016 16:13:44 ]
Trotse Twentenaar
pi_167445944
nog 12 dagen!
nu hopen dat het goed weer is met oud en nieuw.
en zijn er nog veranderingen van tijden waneer je mag afsteken?
pi_167446180
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 16:09 schreef vuurwerkje1 het volgende:
nog 12 dagen!
nu hopen dat het goed weer is met oud en nieuw.
en zijn er nog veranderingen van tijden waneer je mag afsteken?
Net zoals vorig jaar van 18:00 uur tot 02:00 uur.

En zoals het er nu naar uitziet komt er lichte regen op oudjaarsdag, maar dat zal allemaal wel mee gaan vallen denk ik zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Infection op 19-12-2016 16:17:28 (Infection) ]
pi_167446773
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2016 16:16 schreef Infection het volgende:

[..]

Net zoals vorig jaar van 18:00 uur tot 02:00 uur.

En zoals het er nu naar uitziet komt er lichte regen op oudjaarsdag, maar dat zal allemaal wel mee gaan vallen denk ik zo.
zonde eigenlijk voor de mannetjes zoals wij vroeger, toendertijd met ruk zakjes vol om 10:00 paraat staan om heel de dag te knallen tot savonds laat!

nu is het tegenwoordig voor mijzelf sier vuurwerk wat er gehaald word, om 18:00 even voorproeven (aangezien het dan net donker is).. om 00:00 gas erop!
pi_167446897
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 16:41 schreef handik het volgende:

[..]

zonde eigenlijk voor de mannetjes zoals wij vroeger, toendertijd met ruk zakjes vol om 10:00 paraat staan om heel de dag te knallen tot savonds laat!

nu is het tegenwoordig voor mijzelf sier vuurwerk wat er gehaald word, om 18:00 even voorproeven (aangezien het dan net donker is).. om 00:00 gas erop!
ja idd
  maandag 19 december 2016 @ 16:49:55 #22
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167446944
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 16:41 schreef handik het volgende:

[..]

zonde eigenlijk voor de mannetjes zoals wij vroeger, toendertijd met ruk zakjes vol om 10:00 paraat staan om heel de dag te knallen tot savonds laat!

nu is het tegenwoordig voor mijzelf sier vuurwerk wat er gehaald word, om 18:00 even voorproeven (aangezien het dan net donker is).. om 00:00 gas erop!
Jeugd gewoon laten stoken met rotjes en tolletjes. Doen ze hier ook en geen haan die er naar kraait. Zolang je geen overlast veroorzaakt moet dat gewoon kunnen.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167449377
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 16:41 schreef handik het volgende:

[..]

zonde eigenlijk voor de mannetjes zoals wij vroeger, toendertijd met ruk zakjes vol om 10:00 paraat staan om heel de dag te knallen tot savonds laat!

nu is het tegenwoordig voor mijzelf sier vuurwerk wat er gehaald word, om 18:00 even voorproeven (aangezien het dan net donker is).. om 00:00 gas erop!
Achja, daarvoor is categorie 1 vuurwerk. En om wat rotjes zal de politie ook niet moeilijk gaan doen denk ik zo. Of er moet wel een heel erge chagrijn tussen zitten.
pi_167451486
Kwam deze nog tegen op YT


Op zich ook niet verkeerd. Twijfel twijfel.
  maandag 19 december 2016 @ 19:59:47 #25
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167452594
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 19:27 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Kwam deze nog tegen op YT


Op zich ook niet verkeerd. Twijfel twijfel.
Mooi ding. Kope kope kope.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 december 2016 @ 20:01:47 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167452661
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 19:27 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Kwam deze nog tegen op YT


Op zich ook niet verkeerd. Twijfel twijfel.
Staat op het lijstje :9
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 19 december 2016 @ 20:17:45 #27
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167453217
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 16:06 schreef zlotka het volgende:

[..]

Je kwaliteit verhaal vind ik onzin aangezien er grotendeels dezelfde producten worden verkocht als bij Zena nederland. Dat het goedkoper is met acites gaf ik net ook aan, dat klopt, maar in Nederland heb je ook genoeg acties waardoor je erg mooie prijzen hebt. Als ik vanaf mijn woonplaats naar Belgie moet rijden en weer terug dan weegt dat naar mijn mening niet op tegen de korting die je krijgt. Daarnaast ook nog het feit dat ik het niet graag een half jaar in huis zou hebben liggen, maar dat is persoonlijk.

Wat betreft vuurpijlen heb je natuurlijk gelijk, maar dat komt door de bijna dubbele toegestane hoeveelheid kruit. dat zei je zelf al.

Het ging mij om siervuurwerk maar knalvuurwerk is natuurlijk wel tien keer beter dan in Nederland. Mocht je er mee worden gepakt in Nederland heb je echter wel een groter probleem als wanneer je met een Belgische cakebox wordt gepakt. En vanaf volgend jaar is dit ook grotendeels afgelopen

Nu is dit verder natuurlijk een welles-nietes discussie aangezien sommige mensen het Belgisch vuurwerk heilig vinden. Het is absoluut gewoon goed vuurwerk maar ik vind dat het absoluut niet beter is dan Nederlands vuurwerk.
Cakes als Immortal gold en Cruel Traction zijn (voor zover ik weet) niet verkrijgbaar in België. Tuurlijk heeft Zena ook boxen, maar kwalitatief zet ik die toch onder de topboxen uit Nederland.
De cakes die je in België wel kunt krijgen en in Nederland niet (Mjölnir bijv.) zijn dan weer behoorlijk aan de prijs.


Zoek eens Nederlands vuurwerk wat hier overheen kan qua geweld.
Dus nee, het is geen onzin. Sommige siervuurwerk artikelen zijn beter in Nederland, andere in België.

En nee, de kortingen die je in Nederland krijgt zijn lang niet altijd even scherp als in België. Ga voor de grap eens in de eerste week van januari naar Zena in Olen. Cakes van 30 Euro voor minder dan 10. Om maar te zwijgen over kortingen wanneer je een karton afneemt. Die bunkers moeten leeg, en als consument kun je daar behoorlijk van profiteren.

Niet iedereen woont ver van België af, dus of het de moeite waard is, is per persoon afhankelijk, en hoeveel je meeneemt. Ik heb daar in Olen mijn ogen uitgekeken. Winkelwagentjes vol met vuurwerk die zo de bestelauto in werden gereden. Veel voor de handel, veel liefhebbers. Geen controles, en mooi spul dat voor weinig geld weg ging.

Hoezo zou je met het importeren van knalvuurwerk een groter probleem hebben wanneer je gepakt wordt, dan wanneer je met een cake gepakt wordt? Het mag beide niet, en zodra je de grens overgaat met vuurwerk uit België, ben je het haasje. Been there done that, got the t-shirt. Ik ben er niet trots op, maar ik leer er wel van.

Vuurwerk bewaren vind ik geen probleem. Ik doe het alleen niet in huis.
pi_167456842
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 20:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Cakes als Immortal gold en Cruel Traction zijn (voor zover ik weet) niet verkrijgbaar in België. Tuurlijk heeft Zena ook boxen, maar kwalitatief zet ik die toch onder de topboxen uit Nederland.
De cakes die je in België wel kunt krijgen en in Nederland niet (Mjölnir bijv.) zijn dan weer behoorlijk aan de prijs.


Zoek eens Nederlands vuurwerk wat hier overheen kan qua geweld.
Dus nee, het is geen onzin. Sommige siervuurwerk artikelen zijn beter in Nederland, andere in België.

En nee, de kortingen die je in Nederland krijgt zijn lang niet altijd even scherp als in België. Ga voor de grap eens in de eerste week van januari naar Zena in Olen. Cakes van 30 Euro voor minder dan 10. Om maar te zwijgen over kortingen wanneer je een karton afneemt. Die bunkers moeten leeg, en als consument kun je daar behoorlijk van profiteren.

Niet iedereen woont ver van België af, dus of het de moeite waard is, is per persoon afhankelijk, en hoeveel je meeneemt. Ik heb daar in Olen mijn ogen uitgekeken. Winkelwagentjes vol met vuurwerk die zo de bestelauto in werden gereden. Veel voor de handel, veel liefhebbers. Geen controles, en mooi spul dat voor weinig geld weg ging.

Hoezo zou je met het importeren van knalvuurwerk een groter probleem hebben wanneer je gepakt wordt, dan wanneer je met een cake gepakt wordt? Het mag beide niet, en zodra je de grens overgaat met vuurwerk uit België, ben je het haasje. Been there done that, got the t-shirt. Ik ben er niet trots op, maar ik leer er wel van.

Vuurwerk bewaren vind ik geen probleem. Ik doe het alleen niet in huis.
Volgens mij had ik je in het siervuurwerk stuk verkeerd begrepen. Nederlandse cakeboxen zijn inderdaad een stukje beter over het algemeen.

Dat de kortingen niet altijd even scherp zijn is niet zo gek, ze verkopen hier maar een maand aan het grote publiek. Maar ze zijn er wel. Genoeg winkels waar je echt hoge kortingen krijgt, ook als je per karton koopt.

Controles zijn er toch wel regelmatig hoor. In verhouding misschien niet zo vaak, maar zie vaak voorbij komen dat mensen worden gepakt. Voor mij persoonlijk is het dus de moeite niet waard, een eind rijden en ook nog de kans om gepakt te worden. Als je er dichtbij woont is dit natuurlijk anders zoals ik al aangaf.

Ik doelde niet zozeer op het importeren van knalvuurwerk, maar vooral als je in Nederland wordt gepakt. Als ik word gepakt met een Belgische cake dan is de kans dat ze überhaupt weten dat het illegaal is vrij klein, met knalvuurwerk is dit hoog.

Het is ook niet mijn doel om het Belgische vuurwerk af te kraken, laat staan de mensen die er voor kiezen om het wel uit Belgie te halen. Ik kan me goed vinden in hoe jij er over denkt maar zelf denk ik er op sommige vlakken wat anders over.

Feit is wel dat volgend jaar met de nieuwe regelgeving er in Belgie heel wat gaat veranderen waardoor het minder aantrekkelijk wordt. En dan met name voor knalvuurwerk
Trotse Twentenaar
pi_167457285
Een andere hele goede reden om de grens over te gaan is het feit dat het niet zo'n drukke en beladen zooitje ongeregeld is. Geen 25 rijen dik met 16 jarige jochies van diverse komaf die zowat vechten voor een pakje astronauten.

Lekker ontspannen begin december op pad, op het gemak uitzoeken en kopen. Alleen dat kan voor veel mensen al een reden zijn om de grens over te steken denk ik.
pi_167457360
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 21:41 schreef Coritchando het volgende:
Een andere hele goede reden om de grens over te gaan is het feit dat het niet zo'n drukke en beladen zooitje ongeregeld is. Geen 25 rijen dik met 16 jarige jochies van diverse komaf die zowat vechten voor een pakje astronauten.

Lekker ontspannen begin december op pad, op het gemak uitzoeken en kopen. Alleen dat kan voor veel mensen al een reden zijn om de grens over te steken denk ik.
Tja, ik koop het grootste deel bij Valk en sta er dan tegen 07:00. Wel in de rij maar met allemaal freaks en dat in wat mij betreft flink sfeerverhogend. Ik snap wel wat je bedoeld maar dat is wel afhankelijk van waar je koopt.
Trotse Twentenaar
  dinsdag 20 december 2016 @ 09:36:04 #31
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167467157
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 21:43 schreef zlotka het volgende:

[..]

Tja, ik koop het grootste deel bij Valk en sta er dan tegen 07:00. Wel in de rij maar met allemaal freaks en dat in wat mij betreft flink sfeerverhogend. Ik snap wel wat je bedoeld maar dat is wel afhankelijk van waar je koopt.
Ik sta er nu ook al een aantal jaar achter elkaar. Ben er dan rond 08:00 maar echt hele lang rijen nooit gehad en het is nu niet bepaald een straf om daar even te moeten wachten en al dat moois voorbij te zien komen. Enige verbeterpuntje is het personeel dat soms ietwat onhandig met het vuurwerk omgaat maar ik denk dat ze daar dit jaar beter op letten.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 10:22:13 #32
8781 crew  Frutsel
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:47:54 #33
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167468248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:22 schreef Frutsel het volgende:
ik ben dr weer O+
Was je weg dan? :@
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167468756
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:11 schreef zlotka het volgende:

[..]

Omdat in Nederland de prijs kwaliteit van vuurwerk erg goed is
Hier moest ik lachen
pi_167469028
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:15 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Hier moest ik lachen
Kun je ook nog een beetje normaal mee posten, Oxy?
pi_167469488
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Kun je ook nog een beetje normaal mee posten, Oxy?
hehehe
  dinsdag 20 december 2016 @ 12:10:28 #37
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167469986
Vrijdag de demo van Morsink in Goor, daar ga ik de Transbomber eens bekijken.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 12:35:34 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167470541
Ik haal meestal siervuurwerk in Dld, vind het daar meestal gunstiger geprijsd.
Nu heb ik het meeste uit het assortiment van Weko al gehad, de meeste winkels verkopen Weko. Ken eetje die Niko verkoop maar dat vind ik niet zo

Wat zijn nog meer Duitse merken, dan kan ik verkopers zoeken op hun website. Of ken je zelf winkels in de omgeving Haren-Twist? Meppen kan eventueel ook nog.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167470834
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Kun je ook nog een beetje normaal mee posten, Oxy?
Ach hou toch. Je betaal in NL al snel 40/50 euro voor 1 cake (500 gram). In Belgie kostten die dingen 20 euro ofzo. Ik heb al mn vuurwerk uit Belgie dit jaar. Niet omdat het beter is maar veel meer waar voor je geld.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 13:24:00 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167471555
Ik dacht dat er maximaal 500g kruit in consumentenvuurwerk mag zitten?
Hoe zit dat met dit spul dan?

http://www.devuurwerkbunk(...)ke-500-4500-gr.html/

Zit wel leuk spul tussen, misschien dat ik toch in NL koop.

Anders heb ik dit op mijn Duitse lijstje staan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 13:32:05 #41
8781 crew  Frutsel
pi_167471735
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:24 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat er maximaal 500g kruit in consumentenvuurwerk mag zitten?
Hoe zit dat met dit spul dan?

http://www.devuurwerkbunk(...)ke-500-4500-gr.html/

Zit wel leuk spul tussen, misschien dat ik toch in NL koop.

Anders heb ik dit op mijn Duitse lijstje staan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zijn vaak meerdere 'potten' in één die je zelf kunt doorlonten, maar dat mag officieel niet, dat door lonten. Mogen de verkopers dus ook niet doen aangezien het dan gezien wordt als één pot waarmee de max kruitinhoud wordt overschreden.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 13:35:39 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167471828
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]

zijn vaak meerdere 'potten' in één die je zelf kunt doorlonten, maar dat mag officieel niet, dat door lonten. Mogen de verkopers dus ook niet doen aangezien het dan gezien wordt als één pot waarmee de max kruitinhoud wordt overschreden.
Dus als consument kan ik dit niet kopen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 13:36:07 #43
8781 crew  Frutsel
pi_167471836
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:35 schreef derLudolf het volgende:
Ik haal meestal siervuurwerk in Dld, vind het daar meestal gunstiger geprijsd.
Nu heb ik het meeste uit het assortiment van Weko al gehad, de meeste winkels verkopen Weko. Ken eetje die Niko verkoop maar dat vind ik niet zo

Wat zijn nog meer Duitse merken, dan kan ik verkopers zoeken op hun website. Of ken je zelf winkels in de omgeving Haren-Twist? Meppen kan eventueel ook nog.
Lesli, Diamond, Comet, Keller
  dinsdag 20 december 2016 @ 13:37:22 #44
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_167471872
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dus als consument kan ik dit niet kopen?
Jawel.
Thuis even de reservelont van cake 1 aan de hoofdlont van cake 2 knopen, reservelont van cake 2 weer aan de hoofdlont van cake 3 knopen etc. etc.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 13:38:27 #45
8781 crew  Frutsel
pi_167471902
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dus als consument kan ik dit niet kopen?
Zeker wel, alles wat Nederlandse sites aanbieden kan je kopen.

De verkopers mogen het niet doorlonten, maar vaak zitten de lontjes zo in de kist/doos dat het 2 seconden werk is om ze te verbinden. Officieel mag dat dus niet, maar iedereen weet dat het toch gebeurd. Dus je mag het kopen, je mag er ook mee over straat. Ze verkopen het als één doos, maar het zijn vaak meer potten in die doos. Immortal Gold bijv is één doos, maar bestaat uit vier delen die je zelf zou kunnen doorlonten. (lees: gaat men dus normaliter gewoon doen want je wil hem niet 4x aansteken)

Alleen telt volgens mij nog altijd 10 kilo vuurwerk per persoon wat je max mee mag nemen per keer dacht ik, maar ook dat wordt oogluikend toegestaan.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 13:41:24 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167471972
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zeker wel, alles wat Nederlandse sites aanbieden kan je kopen.

De verkopers mogen het niet doorlonten, maar vaak zitten de lontjes zo in de kist/doos dat het 2 seconden werk is om ze te verbinden. Officieel mag dat dus niet, maar iedereen weet dat het toch gebeurd. Dus je mag het kopen, je mag er ook mee over straat. Ze verkopen het als één doos, maar het zijn vaak meer potten in die doos. Immortal Gold bijv is één doos, maar bestaat uit vier delen die je zelf zou kunnen doorlonten. (lees: ga je dus normaliter gewoon doen)

Alleen telt volgens mij nog altijd 10 kilo vuurwerk per persoon wat je max mee mag nemen per keer dacht ik, maar ook dat wordt oogluikend toegestaan.
Aha op die manier :)
Zit wat op Youtube dat Rubro spul te bekijken, vind het voor bedragen rond de ¤100 weinig spannends -O- Koop ik liever dat rijtje van Weco, zit ook 500 grams spul bij.

Ga even verder kijken bij Lesli, Keller en Diamond :) Of kijken of er uberhaupt verkopers in de buurt zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 13:49:37 #47
8781 crew  Frutsel
pi_167472182
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha op die manier :)
Zit wat op Youtube dat Rubro spul te bekijken, vind het voor bedragen rond de ¤100 weinig spannends -O- Koop ik liever dat rijtje van Weco, zit ook 500 grams spul bij.

Ga even verder kijken bij Lesli, Keller en Diamond :) Of kijken of er uberhaupt verkopers in de buurt zijn.
Waar ga je voor die andere artikelen heen dan in Duitsland?
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 13:55:05 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167472358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Waar ga je voor die andere artikelen heen dan in Duitsland?
Vuurwerkcentro in Altenberge
http://vuurwerkcentro.nl/
Misschien niet de goedkoopste, maar wel leuke mensen, grote stamtafel met koffie en fris en spekkedikken (lokale specialiteit, koek van roggemeel met anijs, stroop en spek en worst er in O+ )
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 13:55:52 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167472378
Die andere merken moet ik nog even een handelaar voor zoeken :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167472398
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zeker wel, alles wat Nederlandse sites aanbieden kan je kopen.

De verkopers mogen het niet doorlonten, maar vaak zitten de lontjes zo in de kist/doos dat het 2 seconden werk is om ze te verbinden. Officieel mag dat dus niet, maar iedereen weet dat het toch gebeurd. Dus je mag het kopen, je mag er ook mee over straat. Ze verkopen het als één doos, maar het zijn vaak meer potten in die doos. Immortal Gold bijv is één doos, maar bestaat uit vier delen die je zelf zou kunnen doorlonten. (lees: gaat men dus normaliter gewoon doen want je wil hem niet 4x aansteken)

Alleen telt volgens mij nog altijd 10 kilo vuurwerk per persoon wat je max mee mag nemen per keer dacht ik, maar ook dat wordt oogluikend toegestaan.
25kg
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 13:58:43 #51
8781 crew  Frutsel
pi_167472459
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vuurwerkcentro in Altenberge
http://vuurwerkcentro.nl/
Misschien niet de goedkoopste, maar wel leuke mensen, grote stamtafel met koffie en fris en spekkedikken (lokale specialiteit, koek van roggemeel met anijs, stroop en spek en worst er in O+ )
Even gebookmarked... is voor mij nog te doen... :') :X

Anyway...ik moet me ff verdiepen in de prijzen maar vooralsnog denk ik niet dat het echt slechte prijzen zijn. Ik zie bijv. de Black Mamba ook bij de Hornbach in DE voor 33,95 euro
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:47 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Was je weg dan? :@
ja lang weekend weg :(
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 14:00:21 #52
8781 crew  Frutsel
pi_167472517
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:56 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

25kg
tering, dan moet ik gauw nog ff mijn bestelling verdubbelen :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 14:01:50 #53
8781 crew  Frutsel
pi_167472567
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:55 schreef derLudolf het volgende:
Die andere merken moet ik nog even een handelaar voor zoeken :)
ik raad je voor 300% deze in Haren aan:

http://www.posten-boerse.de/

ze hebben vaak in de winkel veel meer dan in de folder staat.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 14:04:28 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167472646
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:58 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Even gebookmarked... is voor mij nog te doen... :') :X
En ze hebben een lekkere dochter die meehelpt :P

quote:
Anyway...ik moet me ff verdiepen in de prijzen maar vooralsnog denk ik niet dat het echt slechte prijzen zijn. Ik zie bijv. de Black Mamba ook bij de Hornbach in DE voor 33,95 euro

Black Mamba is ¤24,95 bij de Grenzland Markt, maar hun assortiment is erg skeer.
En tja, laat ze iets duurder zijn, dan boeit dat me toch vrij weinig. Het is ook een beetje gunnen.
Bovendien zit er bij hun een sticker op met NL gebruiksaanwijzing, dus mocht je aangehouden worden heb je geen gedonder
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 14:05:48 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167472673
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ik raad je voor 300% deze in Haren aan:

http://www.posten-boerse.de/

ze hebben vaak in de winkel veel meer dan in de folder staat.
Vielen Dank _O_

* derLudolf gaat assortiment bekijken
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 14:12:01 #56
8781 crew  Frutsel
pi_167472856
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En ze hebben een lekkere dochter die meehelpt :P
met aansteken? :9

pics or that did not happen :{w

[..]
quote:
Black Mamba is ¤24,95 bij de Grenzland Markt, maar hun assortiment is erg skeer.
En tja, laat ze iets duurder zijn, dan boeit dat me toch vrij weinig. Het is ook een beetje gunnen.
Bovendien zit er bij hun een sticker op met NL gebruiksaanwijzing, dus mocht je aangehouden worden heb je geen gedonder
Ik zit zelf ook nog altijd te dubben. Aldi sloeg ik vorig jaar al over, vermoedelijk dit jaar weer. LIDL niet, PB ook niet. Misschien dat ik ook eens bij de Norma wat ga kopen.

Outlaw 7 euro

Dr.Pyro 16,99 euro

en Nico pijlen heb ik nog nooit gehaald.
pi_167474166
dit pakket is nu via social deal bon te verkrijgen voor ¤ 56,-.

https://www.socialdeal.nl/deals/eind...o-eindhoven%2F

erg apart natuurlijk aangezien ze bij de winkel (waar je de bon kan gebruiken) dit pakket word aangeboden voor ¤ 99,50!

in eerste instantie denk je dus aan een fikse korting die je mee pakt, maar het tegendeel is natuurlijk anders als dit pakket in werkelijkheid veel goedkoper blijkt te zijn.

in eerste instantie lijkt het nu dat je een korting pakt van ¤ 99,50 - ¤ 56 = ¤ 43,50 terwijl als je de richt prijsvan ¤ 69,- van vorig jaar pakt de korting maar minimaal is.

dit tafareel merk ik bij meerdere winkels op, zoals vuurwerktotaal.
heb daar overigens een e-mail met de vraag hoe het kan verstuurd.

twijfel om hier nu ook een e-mail te versturen.

vind dit namelijk echt niet kunnen, we worden zo wel heel erg op het verkeerde been gezet natuurlijk

daarbij ook afgelopen week zelfde soort geval gezien op vuurwerktotaal, daar word (vandaag alleen nog) een knalactie (¤119,95) aangeboden met de tricolore waar je volgens hun de freestyle double up gratis bij krijgt, niet is minder waar aangezien de tricolore een omlabeling is van de triple freestyle madness van vorig jaar en die werd toen aangeboden voor ¤ 75,-.

ik vind zoiets ruiken naar oplichten en/of geldklopperij waar inmiddels vast al een hoop mensen zijn ingetrapt, heb hierover ook een vraag neergelegd bij vuurwerktotaal.

wacht nog steeds op reactie!
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 15:36:10 #58
8781 crew  Frutsel
pi_167475176
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:00 schreef handik het volgende:
dit pakket is nu via social deal bon te verkrijgen voor ¤ 56,-.

https://www.socialdeal.nl/deals/eind...o-eindhoven%2F

erg apart natuurlijk aangezien ze bij de winkel (waar je de bon kan gebruiken) dit pakket word aangeboden voor ¤ 99,50!

in eerste instantie denk je dus aan een fikse korting die je mee pakt, maar het tegendeel is natuurlijk anders als dit pakket in werkelijkheid veel goedkoper blijkt te zijn.

in eerste instantie lijkt het nu dat je een korting pakt van ¤ 99,50 - ¤ 56 = ¤ 43,50 terwijl als je de richt prijsvan ¤ 69,- van vorig jaar pakt de korting maar minimaal is.

dit tafareel merk ik bij meerdere winkels op, zoals vuurwerktotaal.
heb daar overigens een e-mail met de vraag hoe het kan verstuurd.

twijfel om hier nu ook een e-mail te versturen.

vind dit namelijk echt niet kunnen, we worden zo wel heel erg op het verkeerde been gezet natuurlijk

daarbij ook afgelopen week zelfde soort geval gezien op vuurwerktotaal, daar word (vandaag alleen nog) een knalactie (¤119,95) aangeboden met de tricolore waar je volgens hun de freestyle double up gratis bij krijgt, niet is minder waar aangezien de tricolore een omlabeling is van de triple freestyle madness van vorig jaar en die werd toen aangeboden voor ¤ 75,-.

ik vind zoiets ruiken naar oplichten en/of geldklopperij waar inmiddels vast al een hoop mensen zijn ingetrapt, heb hierover ook een vraag neergelegd bij vuurwerktotaal.

wacht nog steeds op reactie!
Het gebeurd overal
http://www.rtlnieuws.nl/g(...)eer-met-nepkortingen
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 15:42:18 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167475348
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

met aansteken? :9

pics or that did not happen :{w

Nee, dat helaas niet :P
En volgens mij mag je geen FB foto's hier linken :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167475805
quote:
klopt, met speelgoed etc was dit algeheel een duidelijke zaak, met vuurwerk heb ik dit niet vaak gezien om eerlijk te zijn, want ik vergelijk met vuurwerk zo goed als alles wel 8)7 :s), zodoende ik hier ook achter kwam bij deze 2 (nep) aanbiedingen!

benieuwd naar de reactie van vuurwerk totaal! wachten we nog steeds op! denk eerlijk gezegd niet dat er nog een reactie gaat komen!
pi_167476103
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:49 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ach hou toch. Je betaal in NL al snel 40/50 euro voor 1 cake (500 gram). In Belgie kostten die dingen 20 euro ofzo. Ik heb al mn vuurwerk uit Belgie dit jaar. Niet omdat het beter is maar veel meer waar voor je geld.
En daar moest ik om lachen. Als jij 40 of 50 euro moet betalen voor een 500 grammer in Nederland dan kijk je toch niet goed. Regelmatig komen ze voorbij voor rond de 25 euro. Met vuurwerkmania acties waren verschillende zelfs voor een 10tje te krijgen.

Natuurlijk vind je er genoeg voor 40 of 50 euro, maar dat is in Belgie net zo.
Trotse Twentenaar
  dinsdag 20 december 2016 @ 16:43:29 #62
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167476644
Een eckte eckte freak vind een goede 500grammer ergens in de aanbieding voor 15 euro of koopt een karton voor weinig.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 16:46:40 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167476696
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:16 schreef zlotka het volgende:

[..]

En daar moest ik om lachen. Als jij 40 of 50 euro moet betalen voor een 500 grammer in Nederland dan kijk je toch niet goed. Regelmatig komen ze voorbij voor rond de 25 euro. Met vuurwerkmania acties waren verschillende zelfs voor een 10tje te krijgen.

Natuurlijk vind je er genoeg voor 40 of 50 euro, maar dat is in Belgie net zo.
Dan moet je het alsnog ophalen toch? Want het wordt niet verzonden
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167476732
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan moet je het alsnog ophalen toch? Want het wordt niet verzonden
Ja je moet het ophalen, maar dat moet je in België ook.
Trotse Twentenaar
pi_167479877
https://www.lootsvuurwerk.nl/index.php?c=98&pr=293

Vindt maar eens een betere NL pot van 15 euro die deze overtreft.
pi_167480419
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:59 schreef FL_Freak het volgende:
https://www.lootsvuurwerk.nl/index.php?c=98&pr=293

Vindt maar eens een betere NL pot van 15 euro die deze overtreft.
We like it

Super blinking willows

Verder was een karton valk big 19 110 euro. Dat komt neer op 9,17 per stuk. En dan heb 12 je zeer goede 19 shots cakes.
Trotse Twentenaar
  dinsdag 20 december 2016 @ 20:22:29 #67
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167482717
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:59 schreef FL_Freak het volgende:
https://www.lootsvuurwerk.nl/index.php?c=98&pr=293

Vindt maar eens een betere NL pot van 15 euro die deze overtreft.
240 grams pot kun je ook gewoon in NL kopen:

https://www.vuurwerkbeste(...)ecialist/jorge/styx/

Kun je hem nog beter in Duitsland halen:

https://shop.roeder-feuer(...)erkskoerper-759.html
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167483448
lees ik net op de FP (Politie vindt vuurwerk in slaapkamer) dat er weer vele Kilo's in beslag genomen zijn..

alleen zijn dat nou bruto of netto gewichten? :+

het gewicht van de hele handel inc karton, klei en andere troep? of alleen kruit gewicht? :')
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:20:41 #69
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167484714
Bruto natuurlijk.
Omdat media.
En het liefst ronden ze het naar boven af.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 22:55:13 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167488511
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:20 schreef smegmanus het volgende:
Bruto natuurlijk.
Omdat media.
En het liefst ronden ze het naar boven af.
En dan nog 20% er bij :P

Hebben jullie de petitie al ondertekend?
http://www.petitievoorvuurwerk.nl/
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 21 december 2016 @ 06:53:12 #73
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167491777
Petitie ondertekend.
Nog 10 dagen...
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  woensdag 21 december 2016 @ 09:51:47 #76
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167492992
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167495764
Ook getekend :D
pi_167496233
:@ Stiekem de OP op 10 nachtjes gezet
pi_167496750
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:51 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
:@ Stiekem de OP op 10 nachtjes gezet
Dat wordt 10 dagen bijhouden...of we moeten ff 1 topic per dag vol knallen
pi_167496772
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat wordt 10 dagen bijhouden...of we moeten ff 1 topic per dag vol knallen
Ik ben hier elke dag wel te vinden. Dat moet wel goed komen :P ghe ghe
  woensdag 21 december 2016 @ 15:33:04 #81
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167499217
Nog mensen die demo's gaan bezoeken de komende dagen?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 15:50:49 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167499653
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:33 schreef smegmanus het volgende:
Nog mensen die demo's gaan bezoeken de komende dagen?
Neuh, ik heb op YT al bekeken wat ik wil :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167499931
Neuh, ik ook niet. Heb online al h.e.e.a. gezien. :P
pi_167500134
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:33 schreef smegmanus het volgende:
Nog mensen die demo's gaan bezoeken de komende dagen?
Goor vrijdag.
Trotse Twentenaar
  woensdag 21 december 2016 @ 16:29:54 #85
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_167500605
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_167501331
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:33 schreef smegmanus het volgende:
Nog mensen die demo's gaan bezoeken de komende dagen?
Volgens mij zijn er geen demo's meer bij mij in de buurt komende dagen, als ik de kalenders bekijk.. -O-
  woensdag 21 december 2016 @ 18:01:35 #87
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167502668
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:10 schreef zlotka het volgende:

[..]

Goor vrijdag.
Daar wil ik ook nog naartoe is alleen al 19:30 meen ik?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  woensdag 21 december 2016 @ 18:03:20 #88
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167502707
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Neuh, ik heb op YT al bekeken wat ik wil :)
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:02 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Neuh, ik ook niet. Heb online al h.e.e.a. gezien. :P
Online bekijken heb je toch vaak een vertekend beeld vind ik. Sommige producten op een demo zien er IRL heel anders uit dan Wanneer je een YT filmpje kijkt.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167509629
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 18:01 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Daar wil ik ook nog naartoe is alleen al 19:30 meen ik?
Aanvang 19:45, begint dus 20:00 denk ik
Trotse Twentenaar
pi_167511118
ah de Lidl en Aldi in duitsland hebben wel redelijk leuke doosjes zo te zien :D
pi_167511844
En de transbomber van Rubro is wederom totaal anders dan op de winkeliersdemo. Ben blij dat ik toch even heb gewacht met deze bestellen...
vs.
Trotse Twentenaar
  donderdag 22 december 2016 @ 07:39:04 #92
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167519065
Zo slecht is hij denk ik niet, de kwaliteit van het filmpje van de demo van gisteren is ook niet echt goed te noemen + dat het regende. Ik wacht vrijdag even af.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  donderdag 22 december 2016 @ 07:45:10 #93
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167519077
Pfff de Vulcan prijsvraag van vandaag kan ik maar één van de twee cakes van vinden :(
Edit: nevermind :')

[ Bericht 24% gewijzigd door smegmanus op 22-12-2016 07:50:16 ]
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167519670
Had iemand hier gezien dat Bol.com vuurwerk verkocht?

Nu weet ik niet om wat voor vuurwerk het ging maar konden die lui zelf niet bedenken dat ze dat niet per post mochten versturen?
pi_167519987
Zit toch nog een beetje te twijfelen om deze box te kopen:


Enige waaier die ik heb is de Crackling Cry 2.0 (wel 4x) maar heb toch een zwak voor waaier cakes. Enige jammere is dat deze bak bij mijn dealer 90 euro kost, aanbiedingsprijs bij veel winkels is 'slechts' 75 euro wat toch een mooiere prijs is.
pi_167520070
Niet zeuren, maar kopen.
  donderdag 22 december 2016 @ 09:46:55 #97
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167520231
90 euro valt best mee.
Dan maar een stuk vlees minder met kerst... :P
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  donderdag 22 december 2016 @ 10:34:06 #98
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167520999
The junk is ook al zo'n afwijkend product.
Ik ga het zien dit jaar, anders is het wel de laatste keer Rubro...
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167521183
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:46 schreef smegmanus het volgende:
90 euro valt best mee.
Dan maar een stuk vlees minder met kerst... :P
Misschien moet ik het maar gewoon doen inderdaad ja, eet toch thuis bij m'n ouders met de kerst :P

quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:34 schreef smegmanus het volgende:
The junk is ook al zo'n afwijkend product.
Ik ga het zien dit jaar, anders is het wel de laatste keer Rubro...
Vind hem nog steeds wel mooi gelukkig, maar het effect is wel heel anders ja. Heb er 8 besteld en gelukkig niet specifiek voor het effect dus ik ben alsnog tevreden!
  donderdag 22 december 2016 @ 10:56:16 #100
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167521340
We gaan het meemaken, misschien valt het mee. Al lijkt het dat ze gisteren bij de demo een andere single shot geschoten hebben...
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167521379
Ik vind hem er best prima uitzien. Maar hoef 'm niet :P
  User die overal opduikt 2022 donderdag 22 december 2016 @ 10:59:49 #102
186611 Haags
pi_167521406
Neem net als vorig jaar geen vuurwerk. Is mij prima bevallen. Ben er toch echt overheen gegroeid.
Zonder wrijving geen glans
pi_167524180
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=259717&cat=1

tuulk, gewoon vuurwerk de schuld geven, terwijl het een handgranaat was :(
  donderdag 22 december 2016 @ 14:36:35 #104
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167525812
Een handgranaat ook :')
Lekker buurtje.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167525837
quote:
6s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:15 schreef Frutsel het volgende:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=259717&cat=1

tuulk, gewoon vuurwerk de schuld geven, terwijl het een handgranaat was :(
Zo'n handgranaat, dat schijnt al zo'n beetje met een cobra 6 te vergelijken zijn.
  donderdag 22 december 2016 @ 14:40:05 #106
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_167525862
Ja.. behalve de metalen behuizing :')

Ik durf wel op 3 meter van een cobra te gaan staan met een bril en gehoorbescherming

Doe dat maar met een granaat..
pi_167527443
Ik geloof dat die Cobra 8 wel meer richting een handgranaat gaat. Laatst een filmpje op youtube gezien dat zo'n ding was ingegraven...En de krater was nou niet echt klein te noemen.
pi_167528461
Dat zal uiteraard al dichter in de buurt komen, maar deze vergelijking maken de politiewoordvoerders al jaren.
pi_167528873
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 07:39 schreef smegmanus het volgende:
Zo slecht is hij denk ik niet, de kwaliteit van het filmpje van de demo van gisteren is ook niet echt goed te noemen + dat het regende. Ik wacht vrijdag even af.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:58 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik vind hem er best prima uitzien. Maar hoef 'm niet :P
Niet slecht, maar wel heel wat anders dan de eerste demofilm.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:13 schreef Frutsel het volgende:
Had iemand hier gezien dat Bol.com vuurwerk verkocht?

Nu weet ik niet om wat voor vuurwerk het ging maar konden die lui zelf niet bedenken dat ze dat niet per post mochten versturen?
Cat 1. denk ik, wordt wel door meer bedrijven verzonden
Trotse Twentenaar
pi_167529027
Wat ik niet begrijp, wondertollen / grondbloemen kunnen zowel onder categorie 1 als 2 vallen ben ik achter gekomen. Bij de ene winkel kan ik deze zo meekrijgen, bij de ander moet je wachten tot de 29e. Iemand enig idee wat de reden hierachter is?
pi_167529955
Ik heb verschillende sier- en knal- artikelen besteld die ik de 29e af mag halen en ik heb ook reapers gekocht, dat zijn een soort legale Nederlandse vlinders, ik vraag me af of ze wel harder knallen dan rotjes, maar ik heb het maar gegokt om ze te kopen. Weet iemand hier of ze duidelijk harder knallen?

Zo niet, dan merk ik het vanzelf wel.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 17:12 schreef Infection het volgende:
Wat ik niet begrijp, wondertollen / grondbloemen kunnen zowel onder categorie 1 als 2 vallen ben ik achter gekomen. Bij de ene winkel kan ik deze zo meekrijgen, bij de ander moet je wachten tot de 29e. Iemand enig idee wat de reden hierachter is?
Waarschijnlijk hebben de categorie 2 tollen een grotere area of effect dan de categorie 1 tollen en misschien maken ze meer geluid.
pi_167531012
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 18:06 schreef Firewarrior het volgende:
Ik heb verschillende sier- en knal- artikelen besteld die ik de 29e af mag halen en ik heb ook reapers gekocht, dat zijn een soort legale Nederlandse vlinders, ik vraag me af of ze wel harder knallen dan rotjes, maar ik heb het maar gegokt om ze te kopen. Weet iemand hier of ze duidelijk harder knallen?

Zo niet, dan merk ik het vanzelf wel.

[..]

Waarschijnlijk hebben de categorie 2 tollen een grotere area of effect dan de categorie 1 tollen en misschien maken ze meer geluid.
Zou kunnen. Heb alleen nooit het verschil gemerkt. Misschien toch maar eens 2 naast elkaar afsteken en vergelijken.

En die Nederlandse 'vlinders' zijn niets meer dan marketing trouwens. Zijn gewoon rotjes met een etiketje eromheen. _O-
pi_167531312
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:04 schreef Infection het volgende:

[..]

Zou kunnen. Heb alleen nooit het verschil gemerkt. Misschien toch maar eens 2 naast elkaar afsteken en vergelijken.

En die Nederlandse 'vlinders' zijn niets meer dan marketing trouwens. Zijn gewoon rotjes met een etiketje eromheen. _O-
Ik hoop toch dat ze iets harder knallen. Ik heb 6 euro betaald voor 48 van die dingen, terwijl gewone rotjes veel goedkoper zijn. Als het echt gewoon rotjes zijn dan koop ik ze gewoon nooit meer, 6 euro is ook geen hele bak vol met geld ofzo.

Maar hoe kom je er dan bij dat het gewoon rotjes zijn, heb je zelf wel eens afgestoken of in de buurt gehoord?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2016 19:15:53 ]
pi_167531380
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:15 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ik hoop toch dat ze iets harder knallen. Ik heb 6 euro betaald voor 48 van die dingen, terwijl gewone rotjes veel goedkoper zijn. Als het echt gewoon rotjes zijn dan koop ik ze gewoon nooit meer, 6 euro is ook geen hele bak vol met geld ofzo.

Maar hoe kom je er dan bij dat het gewoon rotjes zijn, heb je zelf wel eens afgestoken of in de buurt gehoord?
Ja. Heb vorig jaar voor de gein eens zo'n doosje gekocht en vergeleken. Gingen even hard. Als je het etiketje er vanaf haalt ziet het er ook gewoon hetzelfde uit als een rotje. Althans, een rotje zonder etiket, dus gewoon kartonkleur laat maar zeggen. _O-

Het aantal gram kruit is ook gewoon hetzelfde zover ik weet.
pi_167531486
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:17 schreef Infection het volgende:

[..]

Ja. Heb vorig jaar voor de gein eens zo'n doosje gekocht en vergeleken. Gingen even hard. Als je het etiketje er vanaf haalt ziet het er ook gewoon hetzelfde uit als een rotje. Althans, een rotje zonder etiket, dus gewoon kartonkleur laat maar zeggen. _O-

Het aantal gram kruit is ook gewoon hetzelfde zover ik weet.
https://gyazo.com/1df3ceaa1dcefbab47f2d547355b74bd
https://gyazo.com/21ec377b1a215b8bb52fb3c3a546961b

30:100 = 0,3 gram kruit per rotje
6:12= 0,50 gram kruit per reaper (de 6 gram is denk ik van 1 doosje, als het van 2 is dan is het 0,25 gram kruit per reaper wat dus minder is dan een rotje :') )

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2016 19:21:40 ]
pi_167531532
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:21 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

https://gyazo.com/1df3ceaa1dcefbab47f2d547355b74bd
https://gyazo.com/21ec377b1a215b8bb52fb3c3a546961b

30:100 = 0,3 gram kruit per rotje
6:12= 0,50 gram kruit per reaper (de 6 gram is denk ik van 1 doosje, als het van 2 is dan is het 0,25 gram kruit per reaper wat dus minder is dan een rotje :') )
Puur marketing. Mensen zien 'vlinders' en willen het gelijk kopen omdat ze het kennen als illegaal vuurwerk. Lekker de hoofdprijs ervoor vragen en iedereen die erin trapt. _O-

Nooit meer voor mij in ieder geval.
  donderdag 22 december 2016 @ 19:44:21 #117
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167532147
Hoeveelheid kruit is niet het enige wat bijdraagt aan de volume van de knal. De samenstelling van het kruit, en de hoeveelheid druk die er wordt opgebouwd tellen ook mee.

Maar koop die rotzooi gewoon niet.

Het mag niet, maar in België heb je kwalitatief veel betere knallers, en dan hoef je niet eens voor de knallers met 2 gram flash te gaan.
  donderdag 22 december 2016 @ 19:51:35 #118
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167532385
Ooit strijkers gehad met een halve gram flash en die gingen goed hard.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  donderdag 22 december 2016 @ 19:53:37 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167532453
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:51 schreef smegmanus het volgende:
Ooit strijkers gehad met een halve gram flash en die gingen goed hard.
Eens, zelfs knallers met nog minder flash knallen elke astronaut, kanonslag of rotje er makkelijk uit.
pi_167539103
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:44 schreef tja77 het volgende:
Hoeveelheid kruit is niet het enige wat bijdraagt aan de volume van de knal. De samenstelling van het kruit, en de hoeveelheid druk die er wordt opgebouwd tellen ook mee.

Maar koop die rotzooi gewoon niet.

Het mag niet, maar in België heb je kwalitatief veel betere knallers, en dan hoef je niet eens voor de knallers met 2 gram flash te gaan.
Dan moet ik helemaal naar België gaan, wat tijd en geld kost en dan riskeer ik ook nog een boete voor het afsteken van illegaal vuurwerk, ik kan mogelijk zelfs opgepakt worden.
  donderdag 22 december 2016 @ 22:34:02 #121
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167539213
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:31 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Dan moet ik helemaal naar België gaan, wat tijd en geld kost en dan riskeer ik ook nog een boete voor het afsteken van illegaal vuurwerk, ik kan mogelijk zelfs opgepakt worden.
Ik raad het ook af hoor, maar als je van knalvuurwerk houdt, zou ik nooit voor Nederlands vuurwerk gaan.

OF....

Koop wat Binkies, of andere goede single shots knalmortiertjes. Die knallen STUKKEN harder dan die reaper meuk.
  Moderator donderdag 22 december 2016 @ 22:39:55 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167539473
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:31 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Dan moet ik helemaal naar België gaan, wat tijd en geld kost en dan riskeer ik ook nog een boete voor het afsteken van illegaal vuurwerk, ik kan mogelijk zelfs opgepakt worden.
Is ook wel in NL te koop hoor :7

Even contant geld meenemen en vragen of ze niet wat andere spul hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167540329
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:34 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik raad het ook af hoor, maar als je van knalvuurwerk houdt, zou ik nooit voor Nederlands vuurwerk gaan.

OF....

Koop wat Binkies, of andere goede single shots knalmortiertjes. Die knallen STUKKEN harder dan die reaper meuk.
http://www.vuurwerkbieb.n(...)urwerk/03315-binkie/

Ik ga geen 4 euro betalen voor 1 knal.
pi_167540396
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is ook wel in NL te koop hoor :7

Even contant geld meenemen en vragen of ze niet wat andere spul hebben.
Dat mogen ze niet eens verkopen, als mensen erachter komen dat ik illegaal vuurwerk in NL heb gekocht worden ik en de verkoper opgepakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2016 22:59:55 ]
  vrijdag 23 december 2016 @ 06:20:40 #125
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167544373
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:58 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

http://www.vuurwerkbieb.n(...)urwerk/03315-binkie/

Ik ga geen 4 euro betalen voor 1 knal.
6 knallen.
Er zijn bulkverpakking single shots. Heb ergens acties gezien van rond de 20 euro voor 80 stuks.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  vrijdag 23 december 2016 @ 07:56:37 #126
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167544690
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:58 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

http://www.vuurwerkbieb.n(...)urwerk/03315-binkie/

Ik ga geen 4 euro betalen voor 1 knal.
http://www.vuurwerkbieb.n(...)kpack-asian-thunder/

Met wat rondneuzen heb je ze voor 50 cent (of minder) per stuk. Is natuurlijk een stukje duurder dan die nep vlinders.
Maar ja, je kunt ook die nep vlinders kopen, en keer op keer tot de conclusie komen dat het kreng voor geen meter knalt. Liever 6 keer een lekkere knal dan 48 keer een knal en het gevoel dat je genaait bent.
  vrijdag 23 december 2016 @ 08:00:59 #127
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167544725
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  vrijdag 23 december 2016 @ 12:01:34 #128
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167548483
En hier ziet de transbomber er toch alweer een stuk beter uit:

(eerste geschoten cakebox)
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator vrijdag 23 december 2016 @ 12:33:18 #129
8781 crew  Frutsel
pi_167549124
IK MOE NIE NOGMEER KOPUH>..
fasdf

oqtgjiowjg234²ót69j

beheersing....ademinademuit
pi_167549195
Legen die winkelwagen.
  vrijdag 23 december 2016 @ 12:50:14 #131
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167549443
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:33 schreef Frutsel het volgende:
IK MOE NIE NOGMEER KOPUH>..
fasdf

oqtgjiowjg234²ót69j

beheersing....ademinademuit
Gisteren nog een kartonnetje Zena cakes gescored dan?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  vrijdag 23 december 2016 @ 12:50:40 #132
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167549452
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:36 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Legen die winkelwagen.
Als je betaald is hij naderhand ook leeg :P
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator vrijdag 23 december 2016 @ 13:15:41 #133
8781 crew  Frutsel
pi_167549945
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:50 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Gisteren nog een kartonnetje Zena cakes gescored dan?
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

ik red het nu al niet tussen 1800 en 0200
  vrijdag 23 december 2016 @ 13:24:55 #134
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167550132
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 13:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

ik red het nu al niet tussen 1800 en 0200
Ik heb toch een karton gehaald. Omdat kerstbonus.
En ik moet inderdaad gang maken tussen 18:00 en 02:00 :')
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167550255
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:01 schreef smegmanus het volgende:
En hier ziet de transbomber er toch alweer een stuk beter uit:

(eerste geschoten cakebox)
Tja, ze schieten er dan ook 2 af. Leuke marketingtrucjes wel.
  vrijdag 23 december 2016 @ 16:33:55 #136
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_167553979
Wie van jullie hebben ervaring mee met http://www.hollandivani.nl/ vuurwerkgigant in Beverwijk.
Ik las een paginagroot advertentie van hun in een huis-aan-huisblad.
Ze geven kortingen weg van tot wel 85%, het is eigenlijk te mooi om waar te zijn :P
'It's a boy'
pi_167554335
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 16:33 schreef Ivy_Mike het volgende:
Wie van jullie hebben ervaring mee met http://www.hollandivani.nl/ vuurwerkgigant in Beverwijk.
Ik las een paginagroot advertentie van hun in een huis-aan-huisblad.
Ze geven kortingen weg van tot wel 85%, het is eigenlijk te mooi om waar te zijn :P
http://forum.vuurwerkcrew(...)-Hollandivani/page30
pi_167554464
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 07:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

http://www.vuurwerkbieb.n(...)kpack-asian-thunder/

Met wat rondneuzen heb je ze voor 50 cent (of minder) per stuk. Is natuurlijk een stukje duurder dan die nep vlinders.
Maar ja, je kunt ook die nep vlinders kopen, en keer op keer tot de conclusie komen dat het kreng voor geen meter knalt. Liever 6 keer een lekkere knal dan 48 keer een knal en het gevoel dat je genaait bent.
Dat is wel te doen, maar ik heb al betaald voor het vuurwerk wat ik af ga halen dus als ik dat erbij koop ben ik weer extra geld kwijt.
pi_167555313
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2016 13:24 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ik heb toch een karton gehaald. Omdat kerstbonus.
En ik moet inderdaad gang maken tussen 18:00 en 02:00 :')
Welke van de actie heb je gekocht?
Trotse Twentenaar
pi_167555508
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 07:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

http://www.vuurwerkbieb.n(...)kpack-asian-thunder/

Met wat rondneuzen heb je ze voor 50 cent (of minder) per stuk. Is natuurlijk een stukje duurder dan die nep vlinders.
Maar ja, je kunt ook die nep vlinders kopen, en keer op keer tot de conclusie komen dat het kreng voor geen meter knalt. Liever 6 keer een lekkere knal dan 48 keer een knal en het gevoel dat je genaait bent.
Maar ze hebben die niet bij mij in de buurt, knallen willekeurige thunderkings die ongeveer even veel kosten als die asian thunder ook beter dan rotjes?
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:42:50 #141
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167555764
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:32 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Maar ze hebben die niet bij mij in de buurt, knallen willekeurige thunderkings die ongeveer even veel kosten als die asian thunder ook beter dan rotjes?
Vrijwel alle singleshots mortiertjes knallen een heel stuk harder dan wel stukje legaal knalvuurwerk.
De ene single shot misschien wel iets harder dan de andere, zo wordt er geroepen dat Binkies de hardste zijn met de Asian thunder daar vlak achter. Welke er nog meer zo hard gaan? Poeh weet ik niet, maar check de talloze filmpjes op youtube en lees ervaringen op vuurwerkfora.
pi_167556026
Zit te twijfelen of ik morgen nog effe naar Zena Maaseik rij. Zit met de kerst in Venlo en maandag weer naar Friesland :)
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:57:55 #143
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167556083
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
Zit te twijfelen of ik morgen nog effe naar Zena Maaseik rij. Zit met de kerst in Venlo en maandag weer naar Friesland :)
Ik ben er vorige week geweest, maar vond de prijzen tegenvallen. En best wel wat dingen niet op voorraad.
pi_167556104
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik ben er vorige week geweest, maar vond de prijzen tegenvallen. En best wel wat dingen niet op voorraad.
Als je het om de prijzen gaat moet je gaan met aanbiedingen. Ik kom daar meer voor dingen die in NL niet te koop zijn ;)
  vrijdag 23 december 2016 @ 18:06:41 #145
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167556261
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Als je het om de prijzen gaat moet je gaan met aanbiedingen. Ik kom daar meer voor dingen die in NL niet te koop zijn ;)
Ik heb een paar aanbiedingen gezien (lvc) maar echt top was dat niet.
Wat dat betreft kun je beter de eerste week van januari gaan.
Als je voor knal of ratelbanden gaat, zou ik eerst ff informeren of ze hetgeen je wilt ook hebben. Ik weet niet hoe vaak alles wordt aangevuld.
pi_167557056
Mensen die naar Goor gaan vanavond, tot straks :9
Trotse Twentenaar
  vrijdag 23 december 2016 @ 18:54:22 #147
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167557420
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:38 schreef zlotka het volgende:
Mensen die naar Goor gaan vanavond, tot straks :9
Kan er niet bij zijn ivm werk ;(
Laat even weten hoe het was a.u.b.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167558407
Even een noob vraag, maar Aldi Nord en Aldi Sud slaat zeker gewoon op de ligging? Via de filialenzoeker probeer ik een beetje te achterhalen of er ter hoogte van Emmen ook een Aldi Nord zit. Maar daar kom ik niet helemaal uit. Hoe moet ik dat nou zien?
pi_167558808
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:35 schreef Skiet het volgende:
Even een noob vraag, maar Aldi Nord en Aldi Sud slaat zeker gewoon op de ligging? Via de filialenzoeker probeer ik een beetje te achterhalen of er ter hoogte van Emmen ook een Aldi Nord zit. Maar daar kom ik niet helemaal uit. Hoe moet ik dat nou zien?
Meppen en Haren zitten daar net over de grens. Als je een willekeurige postcode van 1 van die plaatsen invult in die filialenzoeker komen er wel een paar naar boven. Postcode kan je makkelijk via google maps achterhalen, klik op iets (winkel oid) dat je daar ziet en je hebt wel een postcode :)
pi_167567249
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:54 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Kan er niet bij zijn ivm werk ;(
Laat even weten hoe het was a.u.b.
Geschoten producten matig, harde wind waaide veel weg en geen interessante producten imo.

Finale goed, mooi veel geweld en shells dus altijd goed.

Transbomber goed, goede en verkeerde versie geschoten. Beide oke, maar toch enigszins tegenvallend naar mijn mening maar had er denk ik veel meer van verwacht.

Zlotka uit. ;)
Trotse Twentenaar
  zaterdag 24 december 2016 @ 07:59:50 #151
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167571514
Thanks. Erg jammer van de wind inderdaad.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167571707
Had je wellicht al gezien

pi_167572585
Ik sta als een klein kind te trappelen om de 30ste mijn vuurwerk op te halen :D
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:57:04 #154
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167573189
Fuck die kerst, ik kijk uit om 27 december met mijn zoontje vuurwerk te gaan bestellen. Hoort gewoon bij de opvoeding wat mij betreft.
  Moderator zaterdag 24 december 2016 @ 11:26:22 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167573595
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:57 schreef tja77 het volgende:
Fuck die kerst, ik kijk uit om 27 december met mijn zoontje vuurwerk te gaan bestellen. Hoort gewoon bij de opvoeding wat mij betreft.
Kerst was altijd het moment om met mijn neven alle foldertjes door te nemen.

Tegenwoordig krijg je bijna geen foldertjes meer geloof ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 24 december 2016 @ 11:37:20 #156
8781 crew  Frutsel
pi_167573739
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:35 schreef Skiet het volgende:
Even een noob vraag, maar Aldi Nord en Aldi Sud slaat zeker gewoon op de ligging? Via de filialenzoeker probeer ik een beetje te achterhalen of er ter hoogte van Emmen ook een Aldi Nord zit. Maar daar kom ik niet helemaal uit. Hoe moet ik dat nou zien?
Zoek op aldi nord via google maps. zitten dr twee in haren drie in meppen en 1 in twist. Sud is pas beneden nijmegen ofzo
pi_167574898
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 11:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kerst was altijd het moment om met mijn neven alle foldertjes door te nemen.

Tegenwoordig krijg je bijna geen foldertjes meer geloof ik.
Niet? Ik heb er 5-6 ofzo tot nu toe. Volgens mij is dat van elke vuurwerkverkoper in mijn omgeving..
Heb mn bestellingen allang gedaan, maar blijft leuk om de folders door te kijken :D
pi_167577097
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 11:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kerst was altijd het moment om met mijn neven alle foldertjes door te nemen.

Tegenwoordig krijg je bijna geen foldertjes meer geloof ik.
Internet heet dat
pi_167577146
Van mijn dichtstbijzijnde dealer heb ik 4 folders in de bus gekregen, van 3 importeurs elk 1 apart, waarvan 1 een week later nog 1.
pi_167577190
Ik kreeg alleen die van vuurwerk orthen binnen.
pi_167579184
Lekker hoor Koen
Verschilt nogal welke vuurwerkplanet dealer welke showboxen verkoopt, hier in de buurt zijn het er maar een stuk of wat showboxen. En deze twee dus niet :P

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2016 16:53:28 ]
pi_167579480
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:46 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Lekker hoor Koen
Verschilt nogal welke vuurwerkplanet dealer welke showboxen verkoopt, hier in de buurt zijn het er maar een stuk of wat showboxen. En deze twee dus niet :P
Ja zeker waar, heb ze ook beide bij een andere dealer besteld omdat de prijs nogal verschilde bij The Chosen One, een kleine 50 euro. :o

Was ook even een zoeken voordat ik een dealer had die deze boxen heeft want verschilt nogal wat idd.
pi_167579660
Manmanman wat een heerlijke boxjes bij vuurwerkplanet.. oa red bursting beauty, silver hero en fire king :P

silver hero


[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2016 17:26:12 ]
  zaterdag 24 december 2016 @ 18:19:38 #165
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167580889
Ik wens al mijn vuurwerkmatties een goede kerst.
Zie zoveel mooie boxen voorbijkomen., pfffft misschien toch tijdens de losse verkoop nog wat scoren :')
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167581139
Vandaag nog kerstinkopen gedaan. De Hema, Xenos, Blokker, Jumbo, Albert Heijn, Aldi en de plaatselijke sigarenboer. Allemaal cat1 vuurwerk. :P

Wat mij opviel is dat het meeste Lesli en GBV-Weco is.
pi_167582386
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2016 18:34 schreef Qunix het volgende:
Vandaag nog kerstinkopen gedaan. De Hema, Xenos, Blokker, Jumbo, Albert Heijn, Aldi en de plaatselijke sigarenboer. Allemaal cat1 vuurwerk. :P

Wat mij opviel is dat het meeste Lesli en GBV-Weco is.
Maak video's :D
pi_167582418
pi_167582491
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 19:35 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Maak video's :D
https://vine.co/v/OrLITrDUze1
pi_167583573
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 december 2016 18:19 schreef smegmanus het volgende:
Ik wens al mijn vuurwerkmatties een goede kerst.
Zie zoveel mooie boxen voorbijkomen., pfffft misschien toch tijdens de losse verkoop nog wat scoren :')
een goede kerst allen.
pi_167589454
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:27 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

een goede kerst allen.
Insgelijks ! :D
pi_167589478
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 december 2016 18:19 schreef smegmanus het volgende:
Ik wens al mijn vuurwerkmatties een goede kerst.
Zie zoveel mooie boxen voorbijkomen., pfffft misschien toch tijdens de losse verkoop nog wat scoren :')
Jij ook Smeggie :D In de losse verkoop ga ik ook snuffelen :D
pi_167589552
Fijne kerstdagen vuurwerk broeders *O*
pi_167591301
Voor de Duitsland hangers, wat zijn jullie lijstjes met toppers voor dit jaar?

Echt zo veel zin om donderdag die kant op te rijden!
  zondag 25 december 2016 @ 10:11:54 #175
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167592724
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 05:29 schreef Skiet het volgende:
Voor de Duitsland hangers, wat zijn jullie lijstjes met toppers voor dit jaar?

Echt zo veel zin om donderdag die kant op te rijden!
Reno/Poison/Black ice/Beastmaster/Bloody mary/Howling Wolf.
Deze zo even uit mijn hoofd.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167615206
Sjeit ik had het Hagebau krantje effe moeten meenemen die bij mijn ouders lag :P

Van deze bijv. vind ik de knallen wel lekker en de laatste 20 a 25 seconden zijn ook wel gruwelijk. Verder is ansich een prima bakkie.
pi_167622550
Iemand interesse in ¤5 korting op bestelling bij GBV-Weco?

Ik heb 5 coupons.
  Moderator maandag 26 december 2016 @ 19:15:16 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167622793
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 11:52 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Sjeit ik had het Hagebau krantje effe moeten meenemen die bij mijn ouders lag :P

Van deze bijv. vind ik de knallen wel lekker en de laatste 20 a 25 seconden zijn ook wel gruwelijk. Verder is ansich een prima bakkie.
Deze had ik vorig jaar daar gekocht

https://m.hagebau.de/bera(...)explosion-36-schuss/

Ook leuk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167623019
29ste maar even de grens weer over :Y
  maandag 26 december 2016 @ 19:45:24 #181
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167623276
Route is uitgestippeld.
Ik kom tijd te kort de 29ste.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  maandag 26 december 2016 @ 19:47:08 #182
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167623313
Ik ga morgen met mijn zoontje bestellen hier in de buurt.
Misschien de 29e nog een kort tripje naar Duitsland, dan heb ik uit 3 landen vuurwerk, primeur voor mij.
  maandag 26 december 2016 @ 19:54:14 #183
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167623464
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 19:47 schreef tja77 het volgende:
Ik ga morgen met mijn zoontje bestellen hier in de buurt.
Misschien de 29e nog een kort tripje naar Duitsland, dan heb ik uit 3 landen vuurwerk, primeur voor mij.
Nederland, Duitsland en Polen? :P
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  maandag 26 december 2016 @ 19:57:55 #184
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167623537
quote:
10s.gif Op maandag 26 december 2016 19:54 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Nederland, Duitsland en Polen? :P
Nederland, Belgie en Duitsland.
Polen wellicht volgend jaar...zolang het nog de moeite waard is athans.
  dinsdag 27 december 2016 @ 08:01:23 #185
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167633226
Over 2 dagen gaan we de kofferbak eens goed vullen ... *O*
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 27 december 2016 @ 09:02:29 #186
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167633702
Mark my words cat. 1 vuurwerk wordt binnen no time op dezelfde dagen verkocht als het overige vuurwerk. En mag dan ook pas 31 december vanaf 18:00 uur afgestoken worden. Er komen nu al 10 duizenden klachten binnen.

Betutteling kan weer verder gaan.
pi_167633737
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 09:02 schreef tja77 het volgende:
Mark my words cat. 1 vuurwerk wordt binnen no time op dezelfde dagen verkocht als het overige vuurwerk. En mag dan ook pas 31 december vanaf 18:00 uur afgestoken worden. Er komen nu al 10 duizenden klachten binnen.

Betutteling kan weer verder gaan.
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Ik had afgelopen week een cat. 1 pakketje van de Action vandaan en vond dat deze toch behoorlijk veel lawaai en vuur maakte.
  dinsdag 27 december 2016 @ 09:10:23 #188
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167633766
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 09:07 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Ik had afgelopen week een cat. 1 pakketje van de Action vandaan en vond dat deze toch behoorlijk veel lawaai en vuur maakte.
Hoorde het 10 minuten geleden op het nieuws, en dacht meteen. Tot zover de vrijheid met cat. 1 vuurwerk.
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 09:19:11 #189
8781 crew  Frutsel
pi_167633836
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 december 2016 08:01 schreef smegmanus het volgende:
Over 2 dagen gaan we de kofferbak eens goed vullen ... *O*
*O*
pi_167633930
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 09:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hoorde het 10 minuten geleden op het nieuws, en dacht meteen. Tot zover de vrijheid met cat. 1 vuurwerk.
Ze hebben wel een punt hoor.
Ik dacht dat Cat.1 bestond uit knalerwten en trektouwtjes.
Maar in de praktijk had ik fonteinen met behoorlijk wat vuur, knetterballen en zelfs kleine ratel matjes.
  dinsdag 27 december 2016 @ 09:34:30 #191
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167633997
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 09:28 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ze hebben wel een punt hoor.
Ik dacht dat Cat.1 bestond uit knalerwten en trektouwtjes.
Maar in de praktijk had ik fonteinen met behoorlijk wat vuur, knetterballen en zelfs kleine ratel matjes.
Ik vind niet dat ze een punt hebben, mensen zeiken en zeuren om niks. Tuurlijk komt er geluid, licht en rook vanaf. Maar er zijn tal van zaken die overlast veroorzaken. Het is gewoon je reinste muggenzifterij. Het vuurwerk valt onder een bepaalde grens, maar dan moet er toch weer over gezanikt worden.
pi_167634039
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 09:34 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik vind niet dat ze een punt hebben, mensen zeiken en zeuren om niks. Tuurlijk komt er geluid, licht en rook vanaf. Maar er zijn tal van zaken die overlast veroorzaken. Het is gewoon je reinste muggenzifterij. Het vuurwerk valt onder een bepaalde grens, maar dan moet er toch weer over gezanikt worden.
Daarin zullen we verschillen van mening. Waarschijnlijk omdat ik wel jonge kinderen heb en jij niet.

Voor mij is het probleem niet het geluid, licht en rook. Dat kan ik ook veroorzaken met mijn stereo en een sigaret.

Het probleem voor mij is dat ik verwacht dat Cat.1 vuurwerk afgestoken kan worden door kinderen. En daar was dit absoluut niet geschikt voor. Ik zal niet zeggen dat je er vingers mee afknalt (dat lukt sowieso bijna niet met Nederlands vuurwerk) maar als een kind een knetterbal vasthoudt dan heeft hij behalve kapotte kleren ook wel serieus brandwonden of erger (haar in de fik).
  dinsdag 27 december 2016 @ 09:46:12 #193
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167634156
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 09:38 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Daarin zullen we verschillen van mening. Waarschijnlijk omdat ik wel jonge kinderen heb en jij niet.

Voor mij is het probleem niet het geluid, licht en rook. Dat kan ik ook veroorzaken met mijn stereo en een sigaret.

Het probleem voor mij is dat ik verwacht dat Cat.1 vuurwerk afgestoken kan worden door kinderen. En daar was dit absoluut niet geschikt voor. Ik zal niet zeggen dat je er vingers mee afknalt (dat lukt sowieso bijna niet met Nederlands vuurwerk) maar als een kind een knetterbal vasthoudt dan heeft hij behalve kapotte kleren ook wel serieus brandwonden of erger (haar in de fik).
Knap dat jij weet of ik wel of geen jonge kinderen heb. Als je dit topic had doorgelezen had je volgens mij al kunnen weten dat ik een zoon heb.
Mijn zoon is bijna 6, maar dat wil nog niet zeggen dat ik door een categorisering laat bepalen wat hij wel en wat hij niet mag afsteken. Nee, dat bepaal ik nog altijd zelf. Ik vind dat je als ouder zelf die verantwoording moet nemen.
Je vergelijking met een knetterbal slaat natuurlijk nergens op. Als je vuurwerk op een andere manier gebruikt dan is voorgeschreven, dan is al het vuurwerk gevaarlijk. Ja ook sterretjes, want die krengen worden gloeiend heet.
Stukje verantwoording nemen als ouder, en je gezond verstand gebruiken.
  dinsdag 27 december 2016 @ 09:53:07 #194
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167634239
Overigens is categorie 1 vuurwerk te koop vanaf een leeftijd van 12 jaar. Ik denk dat een kind op die leeftijd wel hoort te weten dat vuur heet is, en kan lezen dat vuurwerk op de grond moet worden geplaatst.
pi_167634318
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 09:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hoorde het 10 minuten geleden op het nieuws, en dacht meteen. Tot zover de vrijheid met cat. 1 vuurwerk.
Ze zeiden niet dat de meerheid, of meeste, klachten van licht vuurwerk komen. Maar dat er ook klachten over zijn. Hoeveel dat dan zijn, 2, 10, 100, 1000 of meer, geen idee.

Ik denk nog steeds dat de meerheid gaat over zwaar vuurwerk dat al verboden is. Dat is in mijn ogen ook het kromme aan dat meldpunt. Ze willen al die klachten namelijk gebruiken als argument om legaal vuurwerk te gaan verbieden.

Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat men (op snelwegen waar je tussen 19.00 en 6.00 130 mag rijden) geen 130 meer mag rijden na 19.00, omdat er mensen zijn die tussen 6.00 en 19.00 te hard rijden. Het is een compleet idioot argument.

Ik vind het nog steeds erg jammer (zacht uitgedrukt) dat geen enkel nieuwsmedium die nuance in de berichtgeving over dat meldpunt meeneemt. Het enige dat ze zeggen is: "Er zijn nu al X duizend klachten over vuurwerk!".

Daarom denk ik ook dat wij als liefhebbers iets moeten doen. Onder de aandacht brengen dat wij ook vinden dat er iets aan het illegale vuurwerk gedaan moet worden, maar dat ze van het legale vuurwerk af moeten blijven. Als ze het legale vuurwerk verbieden, is er nog steeds illegaal vuurwerk.
Zou graag iets willen doen, maar hoe we dat moeten doen, ik ben geen media/communicatie expert. Ik heb geen idee hoe ik moet beginnen..
pi_167634375
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 09:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

Knap dat jij weet of ik wel of geen jonge kinderen heb. Als je dit topic had doorgelezen had je volgens mij al kunnen weten dat ik een zoon heb.
Ik heb nergens gezegd dat jij wel of geen jonge kinderen hebt. Ik heb gezegd dat het 'waarschijnlijk' is. En dat heb ik mis, prima, maar ik beweer nergens dat je ze wel of niet hebt.

quote:
Mijn zoon is bijna 6, maar dat wil nog niet zeggen dat ik door een categorisering laat bepalen wat hij wel en wat hij niet mag afsteken. Nee, dat bepaal ik nog altijd zelf. Ik vind dat je als ouder zelf die verantwoording moet nemen.
Bepaal je dat ook als 1 van zijn vriendjes met zo'n pakketje rondwandelt?
Het feit dat het verkrijgbaar is en dermate serieus vuurwerk is, dat is voor mij het probleem.

quote:
Je vergelijking met een knetterbal slaat natuurlijk nergens op. Als je vuurwerk op een andere manier gebruikt dan is voorgeschreven, dan is al het vuurwerk gevaarlijk. Ja ook sterretjes, want die krengen worden gloeiend heet.
Een sterretje vergelijken met een knetterbal, dat vind ik nog veel meer nergens op slaan. Een sterretje gaat bewust heel lastig aan, daar moet je je best voor doen. Een knetterbal heeft een standaard lontje wat al aangaat als je er naar kijkt.

quote:
Stukje verantwoording nemen als ouder, en je gezond verstand gebruiken.
Helemaal mee eens hoor. Echter wil ik ook liever niet dat het vuurwerk door vriendjes en vriendinnetjes bij mijn kinderen komt. En dat kan ik niet voorkomen, tenzij het niet verkocht zou worden.
Dat ik mijn verantwoordelijkheid neem, wil helaas niet zeggen dat andere ouders dat ook doen.

Gek genoeg doen we er wel alles aan om kinderen onder de 18 geen sterke drank te verkopen, tot aan legitimeren op je 40e aan toe.
  dinsdag 27 december 2016 @ 10:01:56 #197
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167634377
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 09:57 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ze zeiden niet dat de meerheid, of meeste, klachten van licht vuurwerk komen. Maar dat er ook klachten over zijn. Hoeveel dat dan zijn, 2, 10, 100, 1000 of meer, geen idee.

Ik denk nog steeds dat de meerheid gaat over zwaar vuurwerk dat al verboden is. Dat is in mijn ogen ook het kromme aan dat meldpunt. Ze willen al die klachten namelijk gebruiken als argument om legaal vuurwerk te gaan verbieden.

Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat men (op snelwegen waar je tussen 19.00 en 6.00 130 mag rijden) geen 130 meer mag rijden na 19.00, omdat er mensen zijn die tussen 6.00 en 19.00 te hard rijden. Het is een compleet idioot argument.

Ik vind het nog steeds erg jammer (zacht uitgedrukt) dat geen enkel nieuwsmedium die nuance in de berichtgeving over dat meldpunt meeneemt. Het enige dat ze zeggen is: "Er zijn nu al X duizend klachten over vuurwerk!".

Daarom denk ik ook dat wij als liefhebbers iets moeten doen. Onder de aandacht brengen dat wij ook vinden dat er iets aan het illegale vuurwerk gedaan moet worden, maar dat ze van het legale vuurwerk af moeten blijven. Als ze het legale vuurwerk verbieden, is er nog steeds illegaal vuurwerk.
Zou graag iets willen doen, maar hoe we dat moeten doen, ik ben geen media/communicatie expert. Ik heb geen idee hoe ik moet beginnen..
Het heet niet voor niets illegaal vuurwerk. Het is al verboden, wat wil je er nog meer aan doen?
pi_167634413
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 10:01 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het heet niet voor niets illegaal vuurwerk. Het is al verboden, wat wil je er nog meer aan doen?
Het enige wat je kan doen is meer handhaven en hopen op een betere opvoeding.

Tegen illegaal vuurwerk kan je helaas weinig. Een optie zou zijn om het voor een deel legaal te maken zoals in België of zoals wij met cannabis doen. Dan haal je een stuk fun ervan weg.

Maar dat gaat nog steeds dat achterlijke vuurwerk uit bijvoorbeeld Polen niet voorkomen. Dat moet je handhaven of als ouder aanpakken.
  dinsdag 27 december 2016 @ 10:09:12 #199
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167634470
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 10:01 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat jij wel of geen jonge kinderen hebt. Ik heb gezegd dat het 'waarschijnlijk' is. En dat heb ik mis, prima, maar ik beweer nergens dat je ze wel of niet hebt.

[..]

Bepaal je dat ook als 1 van zijn vriendjes met zo'n pakketje rondwandelt?
Het feit dat het verkrijgbaar is en dermate serieus vuurwerk is, dat is voor mij het probleem.

[..]

Een sterretje vergelijken met een knetterbal, dat vind ik nog veel meer nergens op slaan. Een sterretje gaat bewust heel lastig aan, daar moet je je best voor doen. Een knetterbal heeft een standaard lontje wat al aangaat als je er naar kijkt.

[..]

Helemaal mee eens hoor. Echter wil ik ook liever niet dat het vuurwerk door vriendjes en vriendinnetjes bij mijn kinderen komt. En dat kan ik niet voorkomen, tenzij het niet verkocht zou worden.
Dat ik mijn verantwoordelijkheid neem, wil helaas niet zeggen dat andere ouders dat ook doen.
Je zei, waarschijnlijk omdat jij wel kleine kinderen hebt en ik niet. Daarmee suggereer je dat ik geen kleine kinderen heb, en het om die reden waarschijnlijk niet met je eens ben.

De vriendjes van mijn zoon zijn ook 6 jaar, en mogen dus geen categorie 1 vuurwerk kopen. Dus dat is verantwoording van de ouder.

Een sterretje gaat bewust heel lastig aan? Wtf? Dat is toch geen issue. Het gaat erom dat het bij normaal gebruik geen gevaar oplevert. Knetterballen zijn niet gevaarlijk, en het lontje al aangaat als je er al naar kijkt? Je lijkt de moeder wel van mijn zoon, ook al zo panisch. _O-
pi_167634542
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 10:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je zei, waarschijnlijk omdat jij wel kleine kinderen hebt en ik niet. Daarmee suggereer je dat ik geen kleine kinderen heb, en het om die reden waarschijnlijk niet met je eens ben.
Oh, bij jou is 'waarschijnlijk' gelijk aan 'ik weet zeker dat'?
Bijzonder.

quote:
De vriendjes van mijn zoon zijn ook 6 jaar, en mogen dus geen categorie 1 vuurwerk kopen. Dus dat is verantwoording van de ouder.
Bel je me niet als jouw zoon geen vingers meer heeft omdat een andere ouder het niet zo nauw neemt met de regels en hun kinderen een paar strijkers in de handen duwt met het advies ze verstandig af te steken?

quote:
Een sterretje gaat bewust heel lastig aan? Wtf? Dat is toch geen issue. Het gaat erom dat het bij normaal gebruik geen gevaar oplevert. Knetterballen zijn niet gevaarlijk, en het lontje al aangaat als je er al naar kijkt? Je lijkt de moeder wel van mijn zoon, ook al zo panisch. _O-
Bij normaal gebruik leveren zowel knetterballen als sterretjes gevaar op voor kinderen in mijn ogen. Of ze nu 6 of 12 zijn. Ze komen echt wel aan het vuurwerk als ze dat willen, en dat staat me niet aan.
En een kind van 6 of 12 moet niet bepalen wat veilig gebruik van vuurwerk is. Die leeftijd is met andere zaken bezig, stoer doen is belangrijker dan vingers of haren behouden.

En ik ben alles behalve panisch. Ik ga verstandig om met vuurwerk en heb er geen moeite mee als kinderen onder toezicht met oud en nieuw wat afsteken. Alleen maar leuk.

Ben ook heel erg pro vuurwerk en zou een verbod vervloeken. Dus nee, ik ben niet panisch of tegen.
pi_167634776
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 december 2016 08:01 schreef smegmanus het volgende:
Over 2 dagen gaan we de kofferbak eens goed vullen ... *O*
Nice :D !
pi_167634794
gaan jullie ook naar Duitsland voor vuurwerk?
pi_167634835
Moet je het topic even lezen ;)
  dinsdag 27 december 2016 @ 12:48:00 #204
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167637241
https://docs.google.com/s(...)M/edit#gid=190628112

Daar heeft iemand serieus tijd in gestoken.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 13:00:51 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167637558
Even mijn kledingkast opgeruimd, nog 2 dozen vlinders (wit doosje geen opschriften) drie Chaout nitraten en drie dozen Tropic TP2 gevonden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 27 december 2016 @ 13:09:14 #206
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167637839
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 10:15 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Oh, bij jou is 'waarschijnlijk' gelijk aan 'ik weet zeker dat'?
Bijzonder.

[..]

Bel je me niet als jouw zoon geen vingers meer heeft omdat een andere ouder het niet zo nauw neemt met de regels en hun kinderen een paar strijkers in de handen duwt met het advies ze verstandig af te steken?

[..]

Bij normaal gebruik leveren zowel knetterballen als sterretjes gevaar op voor kinderen in mijn ogen. Of ze nu 6 of 12 zijn. Ze komen echt wel aan het vuurwerk als ze dat willen, en dat staat me niet aan.
En een kind van 6 of 12 moet niet bepalen wat veilig gebruik van vuurwerk is. Die leeftijd is met andere zaken bezig, stoer doen is belangrijker dan vingers of haren behouden.

En ik ben alles behalve panisch. Ik ga verstandig om met vuurwerk en heb er geen moeite mee als kinderen onder toezicht met oud en nieuw wat afsteken. Alleen maar leuk.

Ben ook heel erg pro vuurwerk en zou een verbod vervloeken. Dus nee, ik ben niet panisch of tegen.
Je zegt letterlijk dit, begrijp je nu zelf niet wat je bedoelt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 09:38 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Daarin zullen we verschillen van mening. Waarschijnlijk omdat ik wel jonge kinderen heb en jij niet.
Het woord waarschijnlijk slaat niet op het feit of ik wel of geen jonge kinderen heb, maar om de reden dat we verschillen van mening.

Waarom zou ik jou moeten bellen als mijn kind 1 of meerdere vingers mist? En wat heeft dat met cat. 1 vuurwerk te maken?

Jij vindt dat zowel knetterballetjes als sterretjes gevaar opleveren? Dat ligt dan toch echt aan de manier waarop je er mee omgaat. Vuurwerk is niet gevaarlijk. Het onjuist gebruiken/afsteken maakt het gevaarlijk. Hetzelfde als een auto of keukenmes.
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 13:22:18 #207
8781 crew  Frutsel
pi_167638249
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2016 10:33 schreef Evertjan het volgende:
gaan jullie ook naar Duitsland voor vuurwerk?
altijd he
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 13:24:06 #208
8781 crew  Frutsel
pi_167638299
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 12:48 schreef smegmanus het volgende:
https://docs.google.com/s(...)M/edit#gid=190628112

Daar heeft iemand serieus tijd in gestoken.
wow, sick :o
pi_167638330
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:09 schreef tja77 het volgende:
Hetzelfde als een auto of keukenmes.
Waarom plaatsen we keukenmessen dan vaak uit de buurt van (jonge) kinderen?
  dinsdag 27 december 2016 @ 13:41:54 #210
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167638865
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:25 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Waarom plaatsen we keukenmessen dan vaak uit de buurt van (jonge) kinderen?
Om diezelfde reden bewaar je ook geen vuurwerk binnen bereik van jonge kinderen. Wat is je punt nu?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167639432
Wat een gezeik en gezeur.
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 14:11:40 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167639829
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 09:57 schreef Tankiej het volgende:

Zou graag iets willen doen, maar hoe we dat moeten doen, ik ben geen media/communicatie expert. Ik heb geen idee hoe ik moet beginnen..
Ik heb online al een of andere petitie ondertekend :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 27 december 2016 @ 14:15:32 #213
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_167639960
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je zegt letterlijk dit, begrijp je nu zelf niet wat je bedoelt?

[..]

Het woord waarschijnlijk slaat niet op het feit of ik wel of geen jonge kinderen heb, maar om de reden dat we verschillen van mening.

Waarom zou ik jou moeten bellen als mijn kind 1 of meerdere vingers mist? En wat heeft dat met cat. 1 vuurwerk te maken?

Jij vindt dat zowel knetterballetjes als sterretjes gevaar opleveren? Dat ligt dan toch echt aan de manier waarop je er mee omgaat. Vuurwerk is niet gevaarlijk. Het onjuist gebruiken/afsteken maakt het gevaarlijk. Hetzelfde als een auto of keukenmes.
Kinderen onder de 18 hebben een niet volgroeid brein, waardoor ze gevaren niet op waarde kunnen inschatten. Daarom mogen kinderen ook niet auto rijden bijvoorbeeld.
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 14:16:56 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167640004
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:36 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Internet heet dat
Klopt, maar de shops waar ik heen ga heb ik toch echt leren kennen middels een foldertje in de brievenbus :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167640017
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb online al een of andere petitie ondertekend :)
Dat klopt, er zijn een paar petities vóór het behoud van vuurwerk. Maar daar hoor je niets over in de media, in tegenstelling tot dat meldpunt en dat manifest van o.a. artsen (vorige week nog http://nu.nl/binnenland/4(...)bod-consumenten.html).
Het enige dat je hoort zijn negatieve geluiden zonder enige nuance.
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 14:25:05 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167640243
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:15 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Kinderen onder de 18 hebben een niet volgroeid brein, waardoor ze gevaren niet op waarde kunnen inschatten. Daarom mogen kinderen ook niet auto rijden bijvoorbeeld.
Dat mag al op je 17e tegenwoordig, onder begeleiding. Trekker en brommer al vanaf 16 zonder begeleiding.

Ik ben denk ik op mijn 11e ofzo begonnen met 'echt' vuurwerk, Astronauten enzo. Mijn pa nam me toen mee naar de winkel, kreeg twee sloffen ofzo. Onder toeziend oog van m'n ouders in de tuin afsteken, houten plankje met wat spijkers er in waar het vuurwerk tussen kon liggen. Aansteken met een lont en weglopen.

Als je het gaat verbieden een je kinderen het vervolgens in het illegale circuit iets koopt, is juist dom toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 27 december 2016 @ 14:30:45 #217
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_167640412
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat mag al op je 17e tegenwoordig, onder begeleiding. Trekker en brommer al vanaf 16 zonder begeleiding.

Ik ben denk ik op mijn 11e ofzo begonnen met 'echt' vuurwerk, Astronauten enzo. Mijn pa nam me toen mee naar de winkel, kreeg twee sloffen ofzo. Onder toeziend oog van m'n ouders in de tuin afsteken, houten plankje met wat spijkers er in waar het vuurwerk tussen kon liggen. Aansteken met een lont en weglopen.

Als je het gaat verbieden een je kinderen het vervolgens in het illegale circuit iets koopt, is juist dom toch?
Wat een naive omschrijving van hoe kinderen vuurwerk afsteken.
Wij liepen met grote groepen door de wijk, astronaut vasthouden tot het lontje weg was en dan de lucht in gooien want dan fladderde het zo vet door de lucht. Je moet uitgaan van de idiote 5% die niet met dit soort dingen om kan gaan.
Ik ga ook heel verantwoordelijk met 170 over de weg, maar omdat enkele idioten zichzelf en anderen dood rijden mag je maar 130.
Ik pak xtc en paddo's als een pro, weet Mn grenzen en ben niet vervelend. Maar omdat sommige idioten uit ramen springen omdat ze denken dat ze kunnen vliegen is het verboden.
Je moet uitgaan van de idioten.

Even schaamteloos gejat van Jim, vanaf 3:00 ;)


[ Bericht 17% gewijzigd door Anus_Cocainus op 27-12-2016 14:37:39 ]
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 14:37:01 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167640620
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:30 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Wat een naive omschrijving van hoe kinderen vuurwerk afsteken.
Wij liepen met grote groepen door de wijk, astronaut vasthouden tot het lontje weg was en dan de lucht in gooien want dan fladderde het zo vet door de lucht. Je moet uitgaan van de idiote 5% die niet met dit soort dingen om kan gaan.
Ik ga ook heel verantwoordelijk met 170 over de weg, maar omdat enkele idioten zichzelf en anderen dood rijden mag je maar 130.
Ik pak xtc en paddo's als een pro, weet Mn grenzen en ben niet vervelend. Maar omdat sommige idioten uit ramen springen omdat ze denken dat ze kunnen vliegen is het verboden.
Je moet uitgaan van de idioten.
Zo ging het alleen de eerste twee jaren ofzo. Maar dan weet je wel een beetje wat het spul doet. Maak je kind beetje bewust van de eventuele gevaren.

Waarom die idiote 5% beschermen trouwens. Evolutietheorie en zulks *O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 27 december 2016 @ 14:42:14 #219
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_167640824
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zo ging het alleen de eerste twee jaren ofzo. Maar dan weet je wel een beetje wat het spul doet. Maak je kind beetje bewust van de eventuele gevaren.

Waarom die idiote 5% beschermen trouwens. Evolutietheorie en zulks *O*
Omdat bij 11 jarigen dat percentage wel wat hoger ligt ;)
Maargoed ik ben ook voor vrijheid blijheid hoor, heb zelf nog steeds een prachtig zwart litteken op m'n wijsvinger van toen ik 9 was, ik weet nu wat schietlont is ;)
pi_167641004
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:42 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Omdat bij 11 jarigen dat percentage wel wat hoger ligt ;)
Maargoed ik ben ook voor vrijheid blijheid hoor, heb zelf nog steeds een prachtig zwart litteken op m'n wijsvinger van toen ik 9 was, ik weet nu wat schietlont is ;)
Wijsheid komt met de jaren.

Trouwens ik denk en vind dat vuurwerkeducatie bij de ouders ligt en dat scholen daar ook prima voorlichtingen over kunnen geven. Ouders moeten hun telgen in de gaten houden voor wat betreft het rotzooien met vuurwerk.
pi_167641589
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:41 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Om diezelfde reden bewaar je ook geen vuurwerk binnen bereik van jonge kinderen. Wat is je punt nu?
Mijn punt is dat ik cat1 vuurwerk al behoorlijk echt vuurwerk vind, wat niet in de handel zou moeten zijn voor 29 december.
  dinsdag 27 december 2016 @ 15:09:15 #222
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167641723
Vind ik niet, meningen verschillen! Kat.1 is prima te hanteren voor kinderen vanaf 12 jaar. Beter focus je op het echte zwaardere illegale vuurwerk. Een knetterlint blaast je hand er niet af hoor.

Lees overigens net dat er wel een kooi om te transbomber zit, dat is weer goed nieuws.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167642151
Ik vind ook van niet. Een ijsfonteintje of een knetterballetje moet wat mij betreft best kunnen.
Wat je vooral ziet is dat wanneer je meer verbied er steeds meer overtredingen komen. Als er regels komen zoals in België, dat er het hele jaar door gekocht mag worden, is dag en nacht knallen niet eens meer zo bijzonder en lokt het niet uit tot overtredingen.
  dinsdag 27 december 2016 @ 15:44:18 #224
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167643154

Kartonnetje hiervan ligt voor mij klaar O+
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167645344
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klopt, maar de shops waar ik heen ga heb ik toch echt leren kennen middels een foldertje in de brievenbus :D
Je had ze ook kunnen vinden door te googlen.
  dinsdag 27 december 2016 @ 16:59:51 #226
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167645759
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 15:09 schreef smegmanus het volgende:
Vind ik niet, meningen verschillen! Kat.1 is prima te hanteren voor kinderen vanaf 12 jaar. Beter focus je op het echte zwaardere illegale vuurwerk. Een knetterlint blaast je hand er niet af hoor.

Lees overigens net dat er wel een kooi om te transbomber zit, dat is weer goed nieuws.
Eens...


En die Transbomber heb ik vandaag ook besteld.
pi_167646186
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 15:44 schreef smegmanus het volgende:

Kartonnetje hiervan ligt voor mij klaar O+
Nice

Ik heb dit soort potten besteld

Voor de rest nog fonteinen, grondbloemen, rotjes en ratelbanden. Misschien haal ik nog thunderkings er bij.
  dinsdag 27 december 2016 @ 18:42:22 #228
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167648567
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 17:13 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Nice

Ik heb dit soort potten besteld

Voor de rest nog fonteinen, grondbloemen, rotjes en ratelbanden. Misschien haal ik nog thunderkings er bij.
Netjes netjes ^O^
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167648689
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 18:42 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Netjes netjes ^O^
:)
pi_167649108
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 15:44 schreef smegmanus het volgende:

Kartonnetje hiervan ligt voor mij klaar O+
Wou ik ook nog bestellen met de zena actie maar vond 4 iets teveel :P
Trotse Twentenaar
  dinsdag 27 december 2016 @ 20:07:35 #231
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167651574
Ok en toen kreeg ik telefoon van Zena dat mijn karton besteld in Hoogeveen niet door ging vanwege problemen met de levering aan Hoogeveen. Helaas ook nergens meer dat karton meer te krijgen . Werd wel heeeel netjes gecompenseerd door Lesli/Zena door mijn aankoopbedrag te verdubbelen in de vorm van een tegoedbon code.

Dus nu heb ik een 3tal Zena boxjes die op mij wachten *O*
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 20:34:38 #232
8781 crew  Frutsel
pi_167652558
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 20:07 schreef smegmanus het volgende:
Ok en toen kreeg ik telefoon van Zena dat mijn karton besteld in Hoogeveen niet door ging vanwege problemen met de levering aan Hoogeveen. Helaas ook nergens meer dat karton meer te krijgen . Werd wel heeeel netjes gecompenseerd door Lesli/Zena door mijn aankoopbedrag te verdubbelen in de vorm van een tegoedbon code.

Dus nu heb ik een 3tal Zena boxjes die op mij wachten *O*
Wel netjes dat je gebeld wordt. Zal niet de eerste keer zijn dat ze het er gewoon uitlaten en je dat pas op afhaaldag merkt.

Aardig eindje weg of nie?
  dinsdag 27 december 2016 @ 20:37:11 #233
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167652637
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 20:34 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wel netjes dat je gebeld wordt. Zal niet de eerste keer zijn dat ze het er gewoon uitlaten en je dat pas op afhaaldag merkt.

Aardig eindje weg of nie?
Ja lag op de route.
Nu maar naar Hengelo :P
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167652732
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 20:37 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ja lag op de route.
Nu maar naar Hengelo :P
Busscher?
Trotse Twentenaar
  dinsdag 27 december 2016 @ 20:43:56 #235
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167652850
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 20:40 schreef zlotka het volgende:

[..]

Busscher?
Jep. Is dat wat?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167652912
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 20:43 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Jep. Is dat wat?
Kom er elk jaar, leuke tent! Geen bijzondere prijzen maar wel een breed assortiment. Ik ben er donderdagochtend ook
Trotse Twentenaar
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 20:49:27 #237
8781 crew  Frutsel
pi_167653021
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 20:45 schreef zlotka het volgende:

[..]

Kom er elk jaar, leuke tent! Geen bijzondere prijzen maar wel een breed assortiment. Ik ben er donderdagochtend ook
Ging zelf altijd naar Bunte. Dit jaar sla ik over.
  dinsdag 27 december 2016 @ 20:49:58 #238
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167653044
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 20:45 schreef zlotka het volgende:

[..]

Kom er elk jaar, leuke tent! Geen bijzondere prijzen maar wel een breed assortiment. Ik ben er donderdagochtend ook
Ik denk dat ik er eind van de ochtend ben.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167653136
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 20:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ging zelf altijd naar Bunte. Dit jaar sla ik over.
Ook wel eens geweest ja, maar duur. Valk is met bijna alles een stuk goedkoper
Trotse Twentenaar
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 21:27:56 #240
8781 crew  Frutsel
pi_167654907
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 20:51 schreef zlotka het volgende:

[..]

Ook wel eens geweest ja, maar duur. Valk is met bijna alles een stuk goedkoper
Klopt, daarom ga ik daar nu ook heen :)
pi_167661589
Iemand ervaring met een fysieke en toegewijde vuurwerkwinkel in Berlijn?

Vorig jaar bij de Aldi en Lidl geweest, was leuk, maar ik zoek iets zoals een Zena-achtige zaak, of in ieder geval iets met een groot assortiment.

https://www.pyrothron.com/

http://www.spandau-feuerwerk.de/

https://www.feuerwerksvitrine.de/

Ik kom op die websites uit maar ik krijg niet door of zij online versturen of dat zij ook echt een zaak hebben. Op adresgegevens kom ik uit bij woonhuizen en zo.
pi_167664924
Versturen?
pi_167665010
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:58 schreef Faazz het volgende:
Iemand ervaring met een fysieke en toegewijde vuurwerkwinkel in Berlijn?

Vorig jaar bij de Aldi en Lidl geweest, was leuk, maar ik zoek iets zoals een Zena-achtige zaak, of in ieder geval iets met een groot assortiment.

https://www.pyrothron.com/

http://www.spandau-feuerwerk.de/

https://www.feuerwerksvitrine.de/

Ik kom op die websites uit maar ik krijg niet door of zij online versturen of dat zij ook echt een zaak hebben. Op adresgegevens kom ik uit bij woonhuizen en zo.
Die Pyrothron heeft volgens mij wel een winkel, als ik deze pagina bekijk:
https://pyrothron.com/info/feuerwerksverkauf_berlin/

Edit1:
En Spandau ook: http://www.spandau-feuerwerk.de/silvestershop/

Edit2:
De laatste ook: https://www.feuerwerksvit(...)nd-auslieferung.html

Vooral bij die laatste lijkt het alsof er verstuurd wordt inderdaad. Er staan updates bovenaan het bericht dat alle trackingnummers verstuurd zijn. Apart..
  woensdag 28 december 2016 @ 09:49:44 #244
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167665790
Manmanmanman wat heb ik zin in morgen.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167669114
Had niet verwacht dat ik nog iets aan mijn lijstje toe kon voegen maar heb een VOLT! Chemical Box gewonnen bij VWC! Leuke toevoeging aan mijn collectie! ^O^
  Moderator woensdag 28 december 2016 @ 12:01:04 #246
8781 crew  Frutsel
pi_167669210
quote:
17s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:49 schreef smegmanus het volgende:
Manmanmanman wat heb ik zin in morgen.
anders ik wel *O*
  Moderator woensdag 28 december 2016 @ 12:04:54 #247
8781 crew  Frutsel
pi_167669301
hmmm


die Goldrausch raketten zijn leuk maar volgens mij heeft LIDL die niet... Kaufland wel...
pi_167669892
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 11:57 schreef koenie95 het volgende:
VOLT! Chemical Box
Da's wel vet man ! Gefeliciteerd :D
pi_167670623
Duitsland lijstje

Aldi Nord
Poison 2,99

Lidl
Tiger & Dragon 12,99
Aligator 3,99
Beastmaster 12,99
Black Ice 16,99
Shock Attack 20
Goldrausch 8,99

Posten Borse
Golden rain diamond 4,99
Pegasus 4,99
Cube 2,5
Jubilee 2,5
Pyranha attack 2,49


Kaufland
Bloody Mary 4,99


101,4

Nog tips of aanpassingen?
pi_167670992
Eventueel de Gladiator nog bij de Aldi? Die vond ik altijd wel leuk in ieder geval :)
  Moderator woensdag 28 december 2016 @ 13:11:12 #251
8781 crew  Frutsel
pi_167671070
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:54 schreef Skiet het volgende:
Duitsland lijstje

Aldi Nord
Poison 2,99

Lidl
Tiger & Dragon 12,99
Aligator 3,99
Beastmaster 12,99
Black Ice 16,99
Shock Attack 20
Goldrausch 8,99

Posten Borse
Golden rain diamond 4,99
Pegasus 4,99
Cube 2,5
Jubilee 2,5
Pyranha attack 2,49


Kaufland
Bloody Mary 4,99


101,4

Nog tips of aanpassingen?
Niet alle LIDL's hebben Goldrausch... zet hem voorzekerheid ook maarbij Kaufland
pi_167672245
Ja ja, eindelijk de prijsvraag van Vulcan Europe gewonnen. :Y

Nog meer FOK!kers onder de winnaars?
  Moderator woensdag 28 december 2016 @ 13:54:45 #253
8781 crew  Frutsel
pi_167672380
Helaas niets gewonnen -O-
pi_167674678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:54 schreef Frutsel het volgende:
Helaas niets gewonnen -O-
Het is nog niet voorbij. Vanavond de laatste prijsvraag volgensmij.
pi_167678084
Ik kan niet wachten tot overmorgen *zucht
pi_167678735
Misschien een domme vraag, maar heb voor het eerst vuurwerk gekocht wat doorgelont moet worden(vermoed ik, aangezien het 1900 gram is) maar zit er normaal gesproken iets van een handleiding bij over hoe het moet worden doorgelont?

Had wel wat filmpjes op youtube bekeken, maar vroeg me af of het per cakebox ook nog kan variëren?
PSN: Metal_Akilla
pi_167679810
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 16:57 schreef Akilla het volgende:
Misschien een domme vraag, maar heb voor het eerst vuurwerk gekocht wat doorgelont moet worden(vermoed ik, aangezien het 1900 gram is) maar zit er normaal gesproken iets van een handleiding bij over hoe het moet worden doorgelont?

Had wel wat filmpjes op youtube bekeken, maar vroeg me af of het per cakebox ook nog kan variëren?
Doorlonten hoeft helemaal niet.
pi_167680073
Doorlonten mag helemaal niet, het moet niet :+

Cake voor cake afsteken is toch ook veel leuker, heb je meer om aan te steken :P
pi_167680615
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 16:57 schreef Akilla het volgende:
Misschien een domme vraag, maar heb voor het eerst vuurwerk gekocht wat doorgelont moet worden(vermoed ik, aangezien het 1900 gram is) maar zit er normaal gesproken iets van een handleiding bij over hoe het moet worden doorgelont?

Had wel wat filmpjes op youtube bekeken, maar vroeg me af of het per cakebox ook nog kan variëren?
Sommige Rubro boxen hebben een automatisch systeem. Bij (bijna?) alle andere boxen wordt het gewoon hoofdlont aan reservelont maken.
Trotse Twentenaar
  woensdag 28 december 2016 @ 19:29:08 #260
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_167682772
Morgen weer naar de oosterburen *O*
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  woensdag 28 december 2016 @ 19:46:59 #261
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167683413
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:50 schreef Infection het volgende:
Ja ja, eindelijk de prijsvraag van Vulcan Europe gewonnen. :Y

Nog meer FOK!kers onder de winnaars?
Heb echt alle prijsvragen meegedaan. Helaas daar niets.
Gelukkig met een like en share actie van Valk wel wat gewonnen.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167683468
quote:
17s.gif Op woensdag 28 december 2016 19:46 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Heb echt alle prijsvragen meegedaan. Helaas daar niets.
Gelukkig met een like en share actie van Valk wel wat gewonnen.
Met beiden win ik nooit wat :')
pi_167684148
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 19:48 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Met beiden win ik nooit wat :')
Zonder zielig verhaal win je niet ;(
  woensdag 28 december 2016 @ 20:11:08 #264
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167684273
quote:
9s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:07 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Zonder zielig verhaal win je niet ;(
Dat werkt juist averechts :P
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167684278
De Aldi heeft ook vuurwerk in de aanbieding, jammer genoeg was de Herfstbok op. :{w
pi_167684326
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:11 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Dat werkt juist averechts :P
Wel?
pi_167684457
quote:
9s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:07 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Zonder zielig verhaal win je niet ;(
Ha die vertel ik nooit :') Ik schaam me kapot joh. Sommige mensen die een hele familiegeschiedenis neerpleuren :')
  woensdag 28 december 2016 @ 20:33:53 #268
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167685196
quote:
11s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:12 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Wel?
100%
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167685581
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:50 schreef Infection het volgende:
Ja ja, eindelijk de prijsvraag van Vulcan Europe gewonnen. :Y

Nog meer FOK!kers onder de winnaars?
Lekker voor je ^O^

Vorige jaar zelf ook gewonnen, dit jaar helaas nog niet. :{
Vanavond de laatste kans :X
BOE!
pi_167689398
Veel plezier morgen trouwens voor de ophalers.
pi_167693808
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:43 schreef I_PANDA_I het volgende:

[..]

Lekker voor je ^O^

Vorige jaar zelf ook gewonnen, dit jaar helaas nog niet. :{
Vanavond de laatste kans :X
Ik vorig jaar niet terwijl ik aan alle prijsvragen meegedaan had. Ben dus wel blij dat ik dit keer wel gewonnen heb. :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 december 2016 @ 23:45:37 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167693846
Ik bedenk me net dat de voorverkoop over een kwartier eindigt en ik moet nog een keuze maken.

Lekker last minute weer :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator woensdag 28 december 2016 @ 23:48:54 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167693991
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:15 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Ha die vertel ik nooit :') Ik schaam me kapot joh. Sommige mensen die een hele familiegeschiedenis neerpleuren :')
Winkel hier in het dorp heeft een FB weggeefactie met het meest ludieke verhaal. Staat duidelijk bij "geen jankverhalen, die lezen we al genoeg op FB, we willen graag lachen" _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167694108
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Winkel hier in het dorp heeft een FB weggeefactie met het meest ludieke verhaal. Staat duidelijk bij "geen jankverhalen, die lezen we al genoeg op FB, we willen graag lachen" _O-
TA :P ?
pi_167694406
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Winkel hier in het dorp heeft een FB weggeefactie met het meest ludieke verhaal. Staat duidelijk bij "geen jankverhalen, die lezen we al genoeg op FB, we willen graag lachen" _O-
_O_ _O_ _O_
pi_167695931
HEUTE GEHTS LOS!!
  Moderator donderdag 29 december 2016 @ 01:02:16 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167696276
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:50 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

TA :P ?
NW
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167697381
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 08:51 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Die Pyrothron heeft volgens mij wel een winkel, als ik deze pagina bekijk:
https://pyrothron.com/info/feuerwerksverkauf_berlin/

Edit1:
En Spandau ook: http://www.spandau-feuerwerk.de/silvestershop/

Edit2:
De laatste ook: https://www.feuerwerksvit(...)nd-auslieferung.html

Vooral bij die laatste lijkt het alsof er verstuurd wordt inderdaad. Er staan updates bovenaan het bericht dat alle trackingnummers verstuurd zijn. Apart..
Yo bedankt! Ik zie het ook inderdaad. Het lijkt er op dat dit soort bedrijven aan het eind van het jaar leegstaande panden afhuren om zo hun spul te slijten. Zelfs de kebab-kraam op de hoek verkocht vorig jaar vuurwerk :')

Dit potje kost 4,00 euro :')

quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2016 08:42 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Versturen?
Ja dat dacht ik ook.. Kennelijk kan het, het ligt daar ook gewoon in de supermarkt, dus zij hebben geen strenge regels :')
  donderdag 29 december 2016 @ 05:00:58 #279
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_167697749
Gvd wat een mist :{
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 29 december 2016 @ 05:45:14 #280
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167697772
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 05:00 schreef Zelfscanner het volgende:
Gvd wat een mist :{
Beter nu dan op oudjaarsdag.
Na een brakke nacht zeg ik goedemorgen.
Allen een goede ophaaldag gewenst.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167697800
Elk jaar geld verbranden. *O*
  donderdag 29 december 2016 @ 06:24:51 #283
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_167697810
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 06:15 schreef 6star6lord6 het volgende:
Elk jaar geld verbranden. *O*
Heerlijk nu het nog kan *O*
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 29 december 2016 @ 06:30:29 #284
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_167697819
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 06:15 schreef 6star6lord6 het volgende:
Elk jaar geld verbranden. *O*
*O*
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_167697884
It giet oan. Op naar Nijverdal ^O^

Edit: wachten op een 4seasons ooit Rijssen. Toch iets mindere service dan vorig jaar

[ Bericht 26% gewijzigd door zlotka op 29-12-2016 08:20:34 ]
Trotse Twentenaar
  donderdag 29 december 2016 @ 08:36:28 #286
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_167698401
pff kan morgen pas naar dld

maar at the other hand, dan ben ik rond deze tijd weer terug.
Drop you like an ill, bad habit
pi_167699990
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 01:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

NW
Aaah van der Veen zeker :') ? ¡
  donderdag 29 december 2016 @ 11:01:15 #288
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_167700802
Alles is weer binnen c_/
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_167700904
Eerste bestelling is binnen! Zometeen nog even m'n bestelling bij de Zena verkoper ophalen *D
pi_167702390
Ik ga zo toch maar effe wat halen ondanks ik voor vandaag geen bestelling heb.
Zie iedereen met zakken en bakken lopen, ik wil ook ;( !
pi_167703097
Zo tripje oosterburen zit er op. Alles gekregen wat ik wilde hebben op de bloody mary en goldrausch pijlen na. Maar genoeg gecompenseerd haha.
pi_167703124
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:03 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik ga zo toch maar effe wat halen ondanks ik voor vandaag geen bestelling heb.
Zie iedereen met zakken en bakken lopen, ik wil ook ;( !
Zo mag ik het horen ;)
  Moderator donderdag 29 december 2016 @ 12:32:17 #293
18653 crew  D.
pi_167703302
Mensen die in Duitsland bij de Aldi gaan halen

Enig idee hoe het daar zit met de voorraad/aanlevering?
pi_167703859
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:32 schreef D. het volgende:
Mensen die in Duitsland bij de Aldi gaan halen

Enig idee hoe het daar zit met de voorraad/aanlevering?
Poison was al zo goed als op daarnet. Morgen krijgen ze nog wat. Zaterdag niet denk ik
  Moderator donderdag 29 december 2016 @ 12:50:53 #295
18653 crew  D.
pi_167703911
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Poison was al zo goed als op daarnet. Morgen krijgen ze nog wat. Zaterdag niet denk ik
Ik hoorde dat ze meerdere keren per dag geleverd krijgen :Y
  donderdag 29 december 2016 @ 15:05:23 #296
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_167708309
En hier zoals elk jaar weer een bescheiden vuurwerkaankoop van een euro of 50:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!mycroftheld donderdag 29 december 2016 @ 15:42:17 #297
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_167709671
Dit jaar even rustig aan gedaan, daarbij vind ik 100 euro meer dan genoeg voor wat vuurwerk.

pi_167710620
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:26 schreef Frutsel het volgende:
Zo tripje oosterburen zit er op. Alles gekregen wat ik wilde hebben op de bloody mary en goldrausch pijlen na. Maar genoeg gecompenseerd haha.
Hoe bedoel je met gecompenseerd? Had je bestellingen gedaan? Welke winkel ben je geweest?

Heb alles op de Poison na. Heb bij de Lidl nog een pijlenpakket van 10 euro gekocht. Puur omdat het leuk is om pijlen af te steken.

Mijn tanz der vampire staat op het bonnetje als signalwaffen + munition haha
  donderdag 29 december 2016 @ 16:35:46 #299
405257 Fred0w
Life is Music
pi_167711640
Ze zijn al flink aan het knallen hier.
Vanavond ook maar eens mijn bestelling ophalen. :)
Hopen dat het zaterdag niet zo mistig is als nu. :{
pi_167712025
Maar het blijft formeel wel illegaal om over de grens in te slaan. „Wie betrapt wordt, is zijn vuurwerk kwijt en moet een boete van 500 tot 750 euro betalen”, aldus de politie.

Bangmakerij is het dit soort berichten.
pi_167712087
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 16:44 schreef Skiet het volgende:
Maar het blijft formeel wel illegaal om over de grens in te slaan. „Wie betrapt wordt, is zijn vuurwerk kwijt en moet een boete van 500 tot 750 euro betalen”, aldus de politie.

Bangmakerij is het dit soort berichten.
laat de politie zich maar zorgen maken over hoe ze dat in beslag genomen vuurwerk volgens de regeltjes moeten opslaan / vervoeren :+

geen controles gezien hier op de grens :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')