abonnement Unibet Coolblue
pi_166197534

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2015) werd in Nederland 128 miljoen euro opgehaald, twee keer zoveel als het jaar ervoor. Er zijn ruim 3500 projecten gefinancierd. Het geld ging naar maatschappelijke projecten (1247), ondernemingen (1208) en creatieve projecten (856). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent .

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 4.25% (bruto rente = netto rente)
Funding Circle (FNC voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K en maximale looptijd 3 jaar (bruto rente -1,0% = netto rente)
Lendico, kredieten MKB en particulier (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Duurzaam investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (bruto rente -0.25%= netto rente).

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1 x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
Krijg je liever een melding via telegram,ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_166199645
De top 10 van week 41 en 42:


pi_166200551
Ter info: Bij Samen in Geld kan je nu een toezegging doen i.p.v. direct betalen.
quote:
Waar velen van onze investeerders - en ook potentiële investeerders - om hebben gevraagd is vanaf nu beschikbaar op ons platform! Zij hebben aangegeven dat hun geld voor hen (te) lang zonder rente al bij SamenInGeld staat voordat de funding is voltooid en de rentedragende hypotheek is gevestigd. Dit zorgt dus voor een ongewenst rente-gat. Dit hebben we opgelost met een nieuwe keuzeknop in het betaalproces: "Uitgesteld Betalen". De andere keuze van direct betalen laten we intact want we horen ook van investeerders dat verschillende opties wenselijk zijn.

Wat houdt uitgesteld betalen precies in?
Als u kiest voor uitgesteld betalen doet u een investering met de belofte deze pas te betalen na een oproep daartoe van SamenInGeld. Deze oproep komt pas op het moment dat het gevraagde bedrag in zijn geheel is geïnvesteerd door de crowd. De oproep sturen wij per mail met een link naar onze betaalpagina op de site waar er keuze is om te betalen met IDEAL of vanuit uw eigen e-Wallet, waar u wel zorg heeft te dragen dat er dan wel genoeg tegoed op staat.

Kortom: SamenInGeld, dé financiële start-up, brengt uw geld in beweging, transparant en in uw belang. Want wij werken volgens het principe betaalde rente is ook de te ontvangen rente, zonder tussenstations zoals tijd en afdracht.

Binnenkort komt er een nieuw project online! Houd onze website in de gaten of meld u aan voor de nieuwsbrief dan bent u altijd als eerste op de hoogte!


[ Bericht 45% gewijzigd door djh77 op 26-10-2016 16:28:33 ]
pi_166200657
Je verwacht het niet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_166201136
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:49 schreef djh77 het volgende:
Ter info: Bij Samen in Geld kan je nu een toezegging doen i.p.v. direct betalen.
Dat is mooi! Ik begreep al dat het er op korte termijn aan zat te komen maar fijn dat het nu geïmplementeerd is ^O^
pi_166202470
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mee eens, Alleen soms heb ik wel eens het idee dat de ratings niet geheel kloppen. In dit geval denk ik dat ook. Afijn we gaan het zien.
Is zo. Moeilijk te beoordelen zonder de info.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_166214422
Het nieuwe stapellaartje @Collin, al eerder gevonden door 007
Promeon Security
Uitbreidingsfinanciering
¤ 90.000
8,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/promeon-security/
pi_166214459
Schoenen @GVE:
Tiptoo Schoenencentrum
Project:15505 Zakelijk
Leendoel:Onroerend goed / verbouwing
Classificatie:5
G-PD percentage:0,53
Creditsafe score:66
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 90.000
Geinvesteerd:¤ 200
Product:Groeilening
Rente per jaar:8,0%
Looptijd:66 maanden
Aflosvrij periode6 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15505
pi_166214502
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 11:02 schreef marathon2000 het volgende:
Het nieuwe stapellaartje @Collin, al eerder gevonden door 007
Promeon Security
Uitbreidingsfinanciering
¤ 90.000
8,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/promeon-security/
Ja, jammer dat het weer een "stapellaartje" is.
pi_166214682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 11:04 schreef marathon2000 het volgende:
Schoenen @GVE:
Tiptoo Schoenencentrum
Project:15505 Zakelijk
Leendoel:Onroerend goed / verbouwing
Classificatie:5
G-PD percentage:0,53
Creditsafe score:66
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 90.000
Geinvesteerd:¤ 200
Product:Groeilening
Rente per jaar:8,0%
Looptijd:66 maanden
Aflosvrij periode6 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15505
De schoenenbranche heeft het moeilijk en als je dan ook nog in een leeglopend winkelcentrum zit.............
Ik denk dat het wel slim is van de ondernemers om zich te concentreren op de speciaal schoenen markt. Er komen steeds meer ouderen met moeilijke voeten en je hebt tenminste geen concurrentie van de zalando's.
Ik vraag me wel af ze niet iets te lang gewacht hebben met het verplaatsen van de winkel immers er is nu al een negatief eigen vermogen. Gelukkig geen hockeystick prognose voor na de verhuizing. Niet geheel kansloos denk ik maar ik laat hem toch lopen
pi_166214789
Ik zat nog even bij de pitch van het Amsterdamse Proeflokaal te kijken.
https://www.collincrowdfund.nl/het-amsterdamse-proeflokaal/
Er zijn na het sluiten van de inschrijving nog wat vragen gesteld en gisteren door Collin beantwoord.

Zo te zien heeft een investeerder behoorlijk door moeten vragen om het jokken van de ondernemer en van Collin boven water te krijgen. Je gaat je dan toch afvragen wat de rest van de pitch aan waarheidsgehalte heeft.

Wat denken jullie van het eind antwoord van Collin dat deze verkeerde berekeningen de Collin score niet beïnvloeden? Volgens mij moet het cashflow overschot wel degelijk afnemen in 2017 daar omzet in 2017 minimaal 700k lager is en bijvoorbeeld aan de kosten kant de Collin lening gelijk blijft. En zo zal het met wel meer kosten zijn.

Misschien veranderen de scores inderdaad niet maar het is wel weer een dingetje!
pi_166214900
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 11:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De schoenenbranche heeft het moeilijk en als je dan ook nog in een leeglopend winkelcentrum zit.............
Ik denk dat het wel slim is van de ondernemers om zich te concentreren op de speciaal schoenen markt. Er komen steeds meer ouderen met moeilijke voeten en je hebt tenminste geen concurrentie van de zalando's.
Ik vraag me wel af ze niet iets te lang gewacht hebben met het verplaatsen van de winkel immers er is nu al een negatief eigen vermogen. Gelukkig geen hockeystick prognose voor na de verhuizing. Niet geheel kansloos denk ik maar ik laat hem toch lopen
Ik heb 'm wel voor een klein bedrag meegenomen.
Geloofwaardig verhaal, 30K eigen inbreng, 2xHA (dat hopelijk door de aflossingen op hun huis ook nog wat waarde heeft), geen andere financiers.
pi_166217386
Failliet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166217405
Voor de liefhebbers van Lendahand, er staat een nieuwe lening op: Colombia | 36 maanden | 4.25% rente.
pi_166217492
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:37 schreef rockenfeller het volgende:
Failliet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is toch die koffieboer?
pi_166217500
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is toch die koffieboer?
Yep
pi_166217569
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:42 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Yep
Volgens mij is er hier bijna geen project te vinden waar (vooraf) nog negatiever over geoordeeld is. Ik hoop dat de mensen nog wel hun koffie pakket gehad hebben, dan hebben zo nog iets…..
  woensdag 26 oktober 2016 @ 14:18:49 #18
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166218267
Ik meen me te herinneren dat bij deze de pandakte en de nieuwe overeenkomst zijn getekend.
Dus nu gaan we echt zien wat de St Zekerheden waard is. Nog los van de waarde ben ik wel benieuwd of een en ander zal worden erkend door de curator. Want dan zijn we al 1 stap verder.
Tot nooit .......
pi_166219544
Weer een nieuwe collin. Zekerheden zijn er niet dus ik sla over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166219755
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 11:25 schreef marathon2000 het volgende:
Ik zat nog even bij de pitch van het Amsterdamse Proeflokaal te kijken.
https://www.collincrowdfund.nl/het-amsterdamse-proeflokaal/
Er zijn na het sluiten van de inschrijving nog wat vragen gesteld en gisteren door Collin beantwoord.

Zo te zien heeft een investeerder behoorlijk door moeten vragen om het jokken van de ondernemer en van Collin boven water te krijgen. Je gaat je dan toch afvragen wat de rest van de pitch aan waarheidsgehalte heeft.

Wat denken jullie van het eind antwoord van Collin dat deze verkeerde berekeningen de Collin score niet beïnvloeden? Volgens mij moet het cashflow overschot wel degelijk afnemen in 2017 daar omzet in 2017 minimaal 700k lager is en bijvoorbeeld aan de kosten kant de Collin lening gelijk blijft. En zo zal het met wel meer kosten zijn.

Misschien veranderen de scores inderdaad niet maar het is wel weer een dingetje!
Tja, als ik dit zo lees is dit eigenlijk wel schokkend. Ik begrijp hieruit dat zowel de ondernemer als Collin hebben zitten jokken :( . Eigenlijk zouden ze alle investeerders van dit project hierop moeten attenderen zodat deze zelf de afweging kunnen maken om wel of niet in dit project te blijven zitten. Dit verwacht je natuurlijk niet als investeerder. Collin zakt hierbij natuurlijk wel een beetje door het ijs. En de volgens Collin “zeer gedetailleerd opgestelde prognose” uit de pitch kunnen we dus ook wel met een kilo zout nemen.
pi_166219891
Ben vorige week al uit het Amsterdamse Proeflokaal gestapt, o.a. vanwege bovenstaande constatering. Hoeft geen ramp te zijn dat ze drie maanden later opengaan, maar de uitleg daaromheen was me te zwakjes. Vond de vragen van de betreffende investeerder juist heel sterk.
pi_166220500
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:39 schreef Thomas88 het volgende:
Vond de vragen van de betreffende investeerder juist heel sterk.
En die heeft het ook helemaal bij het rechte eind gehad. Ik snap gewoon niet waarom de ondernemer maar zeker Collin niet gelijk open en transparant geweest zijn. Fouten maken is menselijk maar wees daar gewoon eerlijk over.
pi_166220825
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En die heeft het ook helemaal bij het rechte eind gehad. Ik snap gewoon niet waarom de ondernemer maar zeker Collin niet gelijk open en transparant geweest zijn. Fouten maken is menselijk maar wees daar gewoon eerlijk over.
Helemaal mee eens. Ik ga denk ook afhaken al vind ik de zekerheden eigenlijk te mooi om nu af te haken.
pi_166220906
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:19 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik ga denk ook afhaken al vind ik de zekerheden eigenlijk te mooi om nu af te haken.
Ik zit ook nog te twijfelen. Ik baal er vooral van dat Collin (en ondernemer) er niet open over geweest is, in het project zelf geloof ik eigenlijk wel.
pi_166220951
Morgen een nieuw project op SiG (nu met toezegging ipv direct betalen)

pi_166220985
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:25 schreef djh77 het volgende:
Morgen een nieuw project op SiG (nu met toezegging ipv direct betalen)

[ afbeelding ]
Ze houden jou goed op de hoogte ^O^
pi_166221039
opschorting aflossing project GVE 6948

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166221105
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:29 schreef Mau-Risico het volgende:
opschorting aflossing project GVE 6948

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit er zelf niet in, maar lijkt mij een mooie oplossing. Dit gebeurd wel vaker bij banken en volgens mij kan je beter dan 16 maanden rente ontvangen en daarna weer verder de aflossingen dan in ene keer alles af moeten schrijven en hopen dat je nog iets terug ontvangt...
pi_166221186
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:32 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik zit er zelf niet in, maar lijkt mij een mooie oplossing. Dit gebeurd wel vaker bij banken en volgens mij kan je beter dan 16 maanden rente ontvangen en daarna weer verder de aflossingen dan in ene keer alles af moeten schrijven en hopen dat je nog iets terug ontvangt...
Mee eens.
Prima dat GvE er dit keer (terecht!!!) wel voor gezorgd heeft dat ze de rente doorbetalen.
pi_166221370
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens.
Prima dat GvE er dit keer (terecht!!!) wel voor gezorgd heeft dat ze de rente doorbetalen.
In dit soort gevallen heeft GvE eigenlijk geen keuze, ze moeten het voorstel van de bank wel volgen anders klapt de boel. Dat is hier waarschijnlijk geen bezwaar, tegelijkertijd zegt meteen wel iets over de relatieve machtspositie die de banken houden.

Proeflokaal twijfel ik over. Het is niet netjes van Collin en ik vind het vooral vervelend dat we niet actief geïnformeerd worden. De zekerheden worden er niet minder van en dat was in eerste instantie de reden voor mij om mee te doen. Denk dus dat ik dit door de vingers zie, maar kan nog van mening veranderen door de reacties hier :)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_166222084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:25 schreef djh77 het volgende:
Morgen een nieuw project op SiG (nu met toezegging ipv direct betalen)

[ afbeelding ]
Hmm, geen al te beste buurt. Hier heeft men in 2008 rake klappen gekregen, dit soort buurten op Zuid heeft veel huizen enorm onder water staan.
pi_166226735
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:21 schreef tiara1977 het volgende:

[..]

Hmm, geen al te beste buurt. Hier heeft men in 2008 rake klappen gekregen, dit soort buurten op Zuid heeft veel huizen enorm onder water staan.
De slechte buurten in nederlandhebben in de afgelopen jaren een prima ontwikkeling doorgemaakt qua verbetering leefbaarheid etc. Er zijn eigenlijk geen buurten in Nederland waar je als normale (mannelijke) burger niet fatsoenlijk over straat kunt. Ik denk dus dat je als huurder niet direct zorgen maakt over de buurt en ben je al blij dat je iets kunt huren.

Aan de andere kant zal het wel de maximale huurprijs iets beperken maar zal het pand ook goedkoper in aanschaf zijn.
pi_166227818
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:32 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

De slechte buurten in nederlandhebben in de afgelopen jaren een prima ontwikkeling doorgemaakt qua verbetering leefbaarheid etc. Er zijn eigenlijk geen buurten in Nederland waar je als normale (mannelijke) burger niet fatsoenlijk over straat kunt. Ik denk dus dat je als huurder niet direct zorgen maakt over de buurt en ben je al blij dat je iets kunt huren.

Aan de andere kant zal het wel de maximale huurprijs iets beperken maar zal het pand ook goedkoper in aanschaf zijn.
Project SIG boekweitstraat 39 Rotterdam.
Ik kan natuurlijk niet beoordelen wat de huidige staat is. Maar ik denk dat als het er uitziet als op de foto van het kadaster http://rotterdam.kadasterdata.nl/boekweitstraat/39a dat je hier geen geld in moet steken. Kijk naar muur en gebroken kozijnen.

Eind 2015 is het met een vraag prijs van onder de ton in de verkoop geweest. http://rotterdam.maarssen(...)raat-39-Ab-Rotterdam.

Het vreemde is dat het op andere foto's een andere voordeur heeft als op de kadaster foto.
Misschien woont een van de posters hier in de buurt en kan die eens een blik werpen op het pand?

Heeft SIG taxatie rapporten bij zijn panden?

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-10-2016 21:19:56 ]
pi_166228004
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Project SIG boekweitstraat 39 Rotterdam.
Ik kan natuurlijk niet beoordelen wat de huidige staat is. Maar ik denk dat als het er uitziet als op de foto van het kadaster http://rotterdam.kadasterdata.nl/boekweitstraat/39a dat je hier geen geld in moet steken. Kijk naar muur en gebroken kozijnen.
Lijkt mij meer een google streetview foutje
pi_166228546
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Project SIG boekweitstraat 39 Rotterdam.
Ik kan natuurlijk niet beoordelen wat de huidige staat is. Maar ik denk dat als het er uitziet als op de foto van het kadaster http://rotterdam.kadasterdata.nl/boekweitstraat/39a dat je hier geen geld in moet steken. Kijk naar muur en gebroken kozijnen.
Volgens mij gaat het om het pand ernaast: https://www.google.nl/map(...)6355604491cb!6m1!1e1
pi_166228728
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zit ook nog te twijfelen. Ik baal er vooral van dat Collin (en ondernemer) er niet open over geweest is, in het project zelf geloof ik eigenlijk wel.
Ik twijfel ook. Kijk een materiële borgstelling van in totaal ruim 2 * de hoogte van de lening en van materiële aard verdeeld over 3 personen zie je niet vaak. Aan de andere kant hoe geloofwaardig is die prognose nog?? En de beoordeling in de Collin score van het project, is omdat het een geheel nieuwe zaak is zonder historie, geheel op prognose gebaseerd.
pi_166228786
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:23 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het om het pand ernaast: https://www.google.nl/map(...)6355604491cb!6m1!1e1
Heeft hij nu de kliko van zijn buurman gejat? _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166230226
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik twijfel ook. Kijk een materiële borgstelling van in totaal ruim 2 * de hoogte van de lening en van materiële aard verdeeld over 3 personen zie je niet vaak. Aan de andere kant hoe geloofwaardig is die prognose nog?? En de beoordeling in de Collin score van het project, is omdat het een geheel nieuwe zaak is zonder historie, geheel op prognose gebaseerd.
De geloofwaardigheid van Collin in zijn algemeenheid heeft hier wel een deuk opgelopen. Wie zegt mij dat het bij het volgende project wel klopt? Maar als ik zo ga denken dan moet ik gewoon stoppen met Collin. Zo ver wil ik na deze misser niet gaan maar ik hoop dat iets dergelijks niet vaker voorkomt want dan is het voor mij klaar.
Mbt dit project denk ik er toch aan, mede door de zekerheden, om ze het voordeel van de twijfel te geven.
pi_166236484
De september betaling van het postkantoor van FNC staat deze maand toch in mijn overzicht (betaald in oktober)... Die had ik eigenlijk niet verwacht...De oktoberbetaling is echter nog leeg...Foutje van FNC of gaat het toch weer voorspoedig?
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:05:38 #41
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_166236637
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:55 schreef najra1990 het volgende:
De september betaling van het postkantoor van FNC staat deze maand toch in mijn overzicht (betaald in oktober)... Die had ik eigenlijk niet verwacht...De oktoberbetaling is echter nog leeg...Foutje van FNC of gaat het toch weer voorspoedig?
Bij mij hetzelfde verhaal, maar dan van de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_166236682
quote:
Dit faillissement van de koffieboer hadden we gisteren al via Rockefeller langs zien komen.
pi_166236707
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:55 schreef najra1990 het volgende:
De september betaling van het postkantoor van FNC staat deze maand toch in mijn overzicht (betaald in oktober)... Die had ik eigenlijk niet verwacht...De oktoberbetaling is echter nog leeg...Foutje van FNC of gaat het toch weer voorspoedig?
Bij mij hetzelfde, Ik was in de veronderstelling dat men nog bezig was met het opstellen van een eventuele betalingsregeling. Nu doet FNC inderdaad net alsof er gewoon betaald wordt en staat hij niet meer op 'vertraagd', terwijl hij wel een maand achter loopt.

Maar goed, als het bij een maandje achterstand blijft dan maak ik me er niet zo druk om. Communicatie van FNC kan/moet wel een stuk beter!
pi_166236815
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:09 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Bij mij hetzelfde, Ik was in de veronderstelling dat men nog bezig was met het opstellen van een eventuele betalingsregeling. Nu doet FNC inderdaad net alsof er gewoon betaald wordt en staat hij niet meer op 'vertraagd', terwijl hij wel een maand achter loopt.

Maar goed, als het bij een maandje achterstand blijft dan maak ik me er niet zo druk om. Communicatie van FNC kan/moet wel een stuk beter!
Ik gok dat dit een foutje was van FNC. Daarbij klopt het dat hij nu niet vertraagd meer is, want de oktober betaling hoeft pas over 3 dagen binnen te zijn. Ik denk dat hij dus weer vanaf begin november weer op vertraagd staat.
pi_166236839
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De geloofwaardigheid van Collin in zijn algemeenheid heeft hier wel een deuk opgelopen. Wie zegt mij dat het bij het volgende project wel klopt? Maar als ik zo ga denken dan moet ik gewoon stoppen met Collin. Zo ver wil ik na deze misser niet gaan maar ik hoop dat iets dergelijks niet vaker voorkomt want dan is het voor mij klaar.
Mbt dit project denk ik er toch aan, mede door de zekerheden, om ze het voordeel van de twijfel te geven.
Dit baart me zorgen voor de toekomst: http://www.nu.nl/werk-en-(...)len-makkelijker.html :)
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:21:38 #46
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_166236846
Uit de nieuwsbrief van Lendahand: uit het overzicht blijkt dat t/m september de gemiddelde marge voor LAH 3,15% is en het gemiddeld effectief rendement voor uitleners 3,64%. Er zijn (nog) geen defaults.
pi_166237013
Boekweitstraat 39AB Rotterdam looptijd 15jaar met een onduidelijke uitstap na 5 jaar. Ik had na de foto's en andere info al niet zoveel zin in dit project maar nu is het voor mij helemaal een no go. Er is overigens ook nergens een taxatie verslag te vinden voor dit object op de site van SIG.

Schijf 1 – een aflossingsvrije hypothecaire lening van ¤ 77.000,00 gedekt door de vestiging van een eerste hypotheek. Schijf 1 beloopt de eerste 55% van de waarde van het te financieren pand in verhuurde staat. De lening heeft een looptijd van 15 jaar en onder voorwaarden bestaat de mogelijkheid uit de lening te stappen na de rentevast periode van 60 maanden. De rente is 5,00% over de eerste rentevast periode van 60 maanden. U ontvangt tijdens de hele rentevast periode een vast maandbedrag dat bestaat uit rente.
pi_166237511
De door 007 al gepresenteerde https://www.collincrowdfund.nl/brooklyn-audio/ staat er nu op en zit al bijna vol.
pi_166237526
Ziet er leuk uit en het product spreekt mij aan. Heb hem meegenomen
pi_166237812
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De door 007 al gepresenteerde https://www.collincrowdfund.nl/brooklyn-audio/ staat er nu op en zit al bijna vol.
Heb deze ook meegenomen, lijkt me wel een ondernemer met pit, die wel weet wat die doet.
pi_166238325
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:29 schreef Appeltje58 het volgende:

[..]

Heb deze ook meegenomen, lijkt me wel een ondernemer met pit, die wel weet wat die doet.
zoals eerder opgemerkt er zijn niet veel zekerheden en de markt is door goedkope Chinese import erg concurrentie gevoelig. In het hogere segment bewegen ook veel grote en minder grote spelers dus de vraag is of hij zijn verhaal over de door hem geleverde kwaliteit staande kan houden binnen dit geweld. Hij is naar mijn idee niet kansloos maar hij zal wel moeten knokken voor markt aandeel. Het komt in deze branche niet aanwaaien.
pi_166238362
Klopt, maar ook dan zijn er buurten waar je liever niet wilt wonen. Je vrouw en kinderen moeten er ook over straat kunnen :). Ik ken Rotterdam vrij goed, heb er jaren gewoond en gewerkt en werk er nu weer. Ik rijd met het OV elke dag langs deze buurt en trust me, het is geen goede buurt. Huizenprijs is er laag, met een goede reden. De te vragen huur is dus ook laag, niemand gaat hier wonen als ie voor evenveel geld elders terecht kan.
Bij een eventuele executie staan er nog genoeg vergelijkbare panden te koop in de buurten eromheen.

Gezien het lage bedrag en de hypotheekrechten is het een gokje waard, al haak ik af bij de 15 jaar.
pi_166238462
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:01 schreef tiara1977 het volgende:
Klopt, maar ook dan zijn er buurten waar je liever niet wilt wonen. Je vrouw en kinderen moeten er ook over straat kunnen :). Ik ken Rotterdam vrij goed, heb er jaren gewoond en gewerkt en werk er nu weer. Ik rijd met het OV elke dag langs deze buurt en trust me, het is geen goede buurt. Huizenprijs is er laag, met een goede reden. De te vragen huur is dus ook laag, niemand gaat hier wonen als ie voor evenveel geld elders terecht kan.
Bij een eventuele executie staan er nog genoeg vergelijkbare panden te koop in de buurten eromheen.

Gezien het lage bedrag en de hypotheekrechten is het een gokje waard, al haak ik af bij de 15 jaar.
Zou je marktwaarde van 140K in verhuurde staat volgens jou kunnen kloppen? Lijkt me een beetje veel als de woning zonder huurders 2 jaar geleden ongeveer 100K waard was. Het huis is weliswaar helemaal opgeknapt, maar toch...
pi_166238684
Dat is inderdaad veel. Dan zou er wel heel veel en heel goed opgeknapt moeten zijn, wil je met die waardestijging -/- de minderwaarde wegens verhuurde staat, nog op 140k uitkomen. Ik heb verder geen inzicht in het pand, want de kosten van verbouwing en de staat na verbouwing, zijn niet in de pitch bekend gemaakt.
Ook de website http://woonrendement.nl/woonrendement.nl/aanbod/ bevat alleen foto's van de buitenkant (en wat spelfouten...).

De benedenwoning wordt voor 600 euro exl verhuurd, de bovenwoning voor 750 euro excl.

Ik heb er zo op het eerste gezicht geen goed gevoel bij. De waarde voelt hoog ingeschat en ik heb te weinig info om die waarde te staven,
pi_166238890
Alle projecten bij KOM waar ik in zit bieden verpanding van voorraden, inventaris en/of privé bezittingen als zekerheid in de pitch.

Bij navraag ('goh, mag ik misschien een kopie van deze pandaktes?') blijkt dit nog voor géén van deze projecten geregeld te zijn...

quote:
Naar aanleiding van uw mail kunnen wij berichten dat uw mail onze prioriteit heeft, wij zijn druk bezig met het verkrijgen van de juiste stukken voor de verpandingen. Daarin zijn wij echter wel afhankelijk van ondernemers.

Zodra alle pandakten door ons kantoor zijn ontvangen zullen wij u daarvan op de hoogte stellen.
pi_166240968
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:39 schreef AapNootMuis het volgende:
Alle projecten bij KOM waar ik in zit bieden verpanding van voorraden, inventaris en/of privé bezittingen als zekerheid in de pitch.

Bij navraag ('goh, mag ik misschien een kopie van deze pandaktes?') blijkt dit nog voor géén van deze projecten geregeld te zijn...

[..]
NIET BEST OF GEWOON SLECHT , en eigenlijk onprofessioneel, hoort gewoon bij de standaard afhandeling van een dossier of aanvraag.
Mijn inziens krijgen ze met deze nalatigheid nog veel problemen met investeerders bij defaults. Met mij zouden ze problemen krijgen, maar gelukkig zit ik nog niet in KOM projecten, en dit blijft ff zo.
Als ik KOM was ging ik direct als de sodemieter alle ondernemers langs om de aktes te verkrijgen. In de auto, volgooien, afspreken en rijden.
ECHT SLECHT ALS HET ZO IS
pi_166241555
quote:
12s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:32 schreef peterc het volgende:

[..]

Mijn inziens krijgen ze met deze nalatigheid nog veel problemen met investeerders bij defaults. Met mij zouden ze problemen krijgen, maar gelukkig zit ik nog niet in KOM projecten, en dit blijft ff zo.
Als ik KOM was ging ik direct als de sodemieter alle ondernemers langs om de aktes te verkrijgen. In de auto, volgooien, afspreken en rijden.
ECHT SLECHT ALS HET ZO IS
Helaas ik kan beamen dat het zo is.

Argument KoM nadat we het geld hebben over gemaakt werken de ondernemers er niet aan mee om dit soort zekerheden af te sluiten.

Dus storten we het geld van af nu af nadat we de zekerheden hebben ontvangen.

Wat blijft dat de investeerders op verkeerde gronden hebben geinvesteerd en daar ben ik er een van.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 15:13:42 #58
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166241671
Die kapper op GvE, in ieder geval geen hockeystick prognose.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 15:14:09 #59
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166241680
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:06 schreef bambricks het volgende:
Dus storten we het geld van af nu af nadat we de zekerheden hebben ontvangen.
Ik meen dat Obligitaire laatst nog een project had waarin dit niet het geval was.
(iets met een hypotheek???)
Tot nooit .......
pi_166241742
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:13 schreef xzaz het volgende:
Die kapper op GvE, in ieder geval geen hockeystick prognose.
maar 5 K eigen inbreng... vind ik best laag om eerlijk te zijn.
Ik skip hem in ieder geval. Beginnende ondernemers / startende ondernemingen doe ik sowieso niet
  donderdag 27 oktober 2016 @ 15:19:43 #61
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166241788
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:17 schreef najra1990 het volgende:

[..]

maar 5 K eigen inbreng... vind ik best laag om eerlijk te zijn.
Ik skip hem in ieder geval. Beginnende ondernemers / startende ondernemingen doe ik sowieso niet
Mijn boxjes tikt het aan behalve inderdaad startende ondernemer. Eigen inbreng is niet veel maar toch eigen inbreng. Periode is ook wat lang.
pi_166242027
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:06 schreef bambricks het volgende:

[..]

Helaas ik kan beamen dat het zo is.

Argument KoM nadat we het geld hebben over gemaakt werken de ondernemers er niet aan mee om dit soort zekerheden af te sluiten.

Dus storten we het geld van af nu af nadat we de zekerheden hebben ontvangen.

Wat blijft dat de investeerders op verkeerde gronden hebben geinvesteerd en daar ben ik er een van.
Dat is dus een kul argument. Ze hebben hun zaakjes niet op orde. Hoort gewoon bij hun core werkzaamheden en afspraken. Als ik KOM investeerder was, vast aan dossiervorming beginnen, docu, pitches, bevestigingen, e-mails vastleggen. Nalatig, onprofessioneel, komen veul troubles van.
pi_166248353
Een nieuwe bij FC. Lekker zweten in de sauna (Onderhoud Bedrijfspand Sauna/Thermen).
Bestaat al bijna 50 jaar. Duidelijk verhaal. Ga er nog een nachtje over slapen.
pi_166248852
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:01 schreef FINONAF het volgende:
Een nieuwe bij FC. Lekker zweten in de sauna (Onderhoud Bedrijfspand Sauna/Thermen).
Bestaat al bijna 50 jaar. Duidelijk verhaal. Ga er nog een nachtje over slapen.
Geen verkeerde, het 'lek' lijkt boven en nu achterstallig onderhoud plegen.
Maar het is een stapelfinanciering, en laat ik deze toch passeren.
pi_166252275
De "Oase" bij Moneybrothers loopt nog niet zo hard. Mooi project met zekerheden, maar misschien te groot voor dit kleine platform. https://www.moneybrothers(...)ername-reformwinkels

Die had bij Collin no time vol gezeten vermoed ik............
Pecunia non olet
pi_166253539
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:13 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Geen verkeerde, het 'lek' lijkt boven en nu achterstallig onderhoud plegen.
Maar het is een stapelfinanciering, en laat ik deze toch passeren.
ook nog ff nadenken, bestaat al lang, dus stabiel, maar als je naar de foto's kijkt zie je dat er geen sprake is van één stijl in het complex, Het heeft het midden tussen een finse sauna, apres skihut uitstraling en een klassieke romeinse inrichting. Zegt iets over het concept en bedrijfsvoering. Is wel nodig in mijn visie dat er gepimpt wordt. En Gorredijk, achterland van Heerenveen, beperkt in omvang, misschien trouwe bezoekers, EV positie niet sterk, en dat na 50 jr.

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 27-10-2016 23:46:31 ]
pi_166259509
Nieuwe vandaag op Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/johnnys-burger-nijmegen/

Ik heb 'm meegenomen. Ik dacht al, ik ken dat pand ergens van :)
Hotel Courage, heb ik aan meegedaan via GvE. Daar betaalt hij keurig.
Ik denk dat het een slim idee is om op deze manier zijn pand en keuken beter te benutten.
Op deze manier kan hij veel goedkoper opereren dan zijn collega's.
Pecunia non olet
pi_166261422
Status van koffieboer Avicenna staat nu ook open en duidelijk aangegeven op het platform:

https://www.kapitaalopmaat.nl/Crowdfunding-projecten
Avicenna Koffie en Thee
Innovatief bedrijf gaat de markt veroveren met award winning product en uitstraling.
Restant hoofdsom niet afgelost: ¤ 93.271
Vorderingsprocedure vanuit St. Zekerheden KOM is gestart
Rente 9%
Risico C
Looptijd 60 maanden
Lening ¤ 100.000
pi_166262557
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:36 schreef escortmk2 het volgende:
Status van koffieboer Avicenna staat nu ook open en duidelijk aangegeven op het platform:

https://www.kapitaalopmaat.nl/Crowdfunding-projecten
Avicenna Koffie en Thee
Innovatief bedrijf gaat de markt veroveren met award winning product en uitstraling.
Restant hoofdsom niet afgelost: ¤ 93.271
Vorderingsprocedure vanuit St. Zekerheden KOM is gestart
Rente 9%
Risico C
Looptijd 60 maanden
Lening ¤ 100.000
93% van de inleg moet afgeboekt worden, die hak er wel in op je rendement c_/ :'(
pi_166262820
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

93% van de inleg moet afgeboekt worden, die hak er wel in op je rendement c_/ :'(
100k ontvangen, 7k terugbetaald, wat rente, innovatief bedrijf inderdaad in no time 90k weg, wat is het verhaal hierachter. 90k koffie (ver)branden in korte tijd?
pi_166263535
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:48 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe vandaag op Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/johnnys-burger-nijmegen/

Ik heb 'm meegenomen. Ik dacht al, ik ken dat pand ergens van :)
Hotel Courage, heb ik aan meegedaan via GvE. Daar betaalt hij keurig.
Ik denk dat het een slim idee is om op deze manier zijn pand en keuken beter te benutten.
Op deze manier kan hij veel goedkoper opereren dan zijn collega's.
Ik was er vanmorgen niet anders had ik hem ook meegenomen. Goed verhaal, Ervaren ondernemer, en een borgstelling die wat voorstelt.
pi_166263701
quote:
Mijn vermoeden is dat dit nog projecten zijn die al in de pijplijn zaten.
pi_166263741
De top 10 van week 43:
pi_166264423
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heeft SIG taxatie rapporten bij zijn panden?
Die kan je bij ze opvragen.

Ik heb even de woz waarde (als indicatie) opgezocht:
Resultaat
Adres Adres: Boekweitstraat 39 B Postcode: 3073 DA
Plaatsnaam: Rotterdam

WOZ-waarde
Identificatie: 059900148094
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2015 72.000 euro

Kenmerken
Bouwjaar: 1927
Gebruiksdoel: woonfunctie
Oppervlakte: 92 m²

¤ 72k dus en dat met de 15jaars combi is voor mij een dikke nee.
pi_166264529
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:55 schreef Horsemen het volgende:

¤ 72k dus en dat met de 15jaars combi is voor mij een dikke nee.
En dat is waarschijnlijk is niet verhuurde staat. SiG gaat uit van een waarde van het dubbele (140K met huurders) :N

EDIT: De 72K is alleen voor 39B. 39A heeft een waarde van 49K. Totaal nog steeds een stuk lager dan de waarde die SiG er aan koppelt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 28-10-2016 16:05:44 ]
pi_166264738
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

En dat is waarschijnlijk is niet verhuurde staat. SiG gaat uit van een waarde van het dubbele (140K met huurders) :N

EDIT: De 72K is alleen voor 39B. 39A heeft een waarde van 49K. Totaal nog steeds een stuk lager dan de waarde die SiG er aan koppelt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké, dus het gaat om zowel 39 A + B? Dan klopt het dus wel. Ik dacht even dat het alleen om B ging.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:58:30 #78
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166265745
Aan de andere kant zijn dit soort wijken de WoZ vaak wat aan de lage kant doordat er een hoop huizen in slechte staat zijn. Heb je een huis in goede staat dan is het vaak meer waard dan de WoZ.

Zaken als dubbelglas en CV zijn geen onderdeel van de WoZ in dit soort wijken.
Een verschil in verkoopprijs in onverhuurde staat van 25% kijk ik niet gelijk van op.
Tot nooit .......
pi_166266217
quote:
12s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 23:40 schreef peterc het volgende:

[..]

ook nog ff nadenken, bestaat al lang, dus stabiel, maar als je naar de foto's kijkt zie je dat er geen sprake is van één stijl in het complex, Het heeft het midden tussen een finse sauna, apres skihut uitstraling en een klassieke romeinse inrichting. Zegt iets over het concept en bedrijfsvoering. Is wel nodig in mijn visie dat er gepimpt wordt. En Gorredijk, achterland van Heerenveen, beperkt in omvang, misschien trouwe bezoekers, EV positie niet sterk, en dat na 50 jr.
Zo te zien is onroerend goed in eigendom maar vermoedelijk wel geheel hypothecair belast. Korte schuld is opgelopen van 2014 naar 2015. Personeelskosten toegenomen in lopend 2016 en kosten afgenomen. Dus vermoedelijk minder zzp ers en meer mensen in dienst. Ik kan er nog geen chocolade van maken en stap er (nog) niet in. Misschien kan een ander hier meer positiefs over dit bedrijf uit de cijfers halen.
pi_166268713
mail van fc
karperverhaal bij fc gaat helaas niet door.
ondernemer reageert nergens meer op.(contract niet terug nog reden van vertraging doorgegeven
geld was nog niet geincasseerd
pi_166272964
KoM heeft eindelijk een lening pas verstrekt nadat pandakte is getekend.
pi_166273756
1 voor de statistieken van GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166274643
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:46 schreef Aalsmeer15 het volgende:
mail van fc
karperverhaal bij fc gaat helaas niet door.
ondernemer reageert nergens meer op.(contract niet terug nog reden van vertraging doorgegeven
geld was nog niet geincasseerd
Nou ja, helaas......... Graag of anders niet. De handelwijze van deze persoon doet mij ook het ergste vrezen voor zijn betalingsmoraal dus blij dat het niet doorgaat. Er komen nog genoeg andere.......
Pecunia non olet
pi_166274819
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mijn vermoeden is dat dit nog projecten zijn die al in de pijplijn zaten.
Zorgautomobielen , mij een nog een beetje te amateuristisch, goedbedoeld en wellicht gedreven.

Geen project waar ik wild van wordt.

by the way moet KOM eerst zijn toko op orde krijgen, dan ga ik mogelijk met KOM in zee

[ Bericht 8% gewijzigd door peterc op 28-10-2016 23:38:46 ]
pi_166275178
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:14 schreef djh77 het volgende:
KoM heeft eindelijk een lening pas verstrekt nadat pandakte is getekend.
^O^ hehe, eindelijk! Gelukkig is er blijkbaar toch een ietsiepietsie lerent vermogen. Hopelijk houden ze zich aan deze afspraak.
pi_166275324
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik was er vanmorgen niet anders had ik hem (edit: Johnny's Burger Nijmegen) ook meegenomen. Goed verhaal, Ervaren ondernemer, en een borgstelling die wat voorstelt.
Ik kom er af en toe langs, prachtige locatie vlakbij de oude Waalbrug uit de jaren '30. Sowieso een van de mooiste steden van Nederland :) Het ziet er keurig uit.

Vroeg me alleen even af waarom hij nu met Collin in zee gaat want hij had het bij GvE waarschijnlijk ook wel weer gered.
Pecunia non olet
pi_166277761
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 23:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik kom er af en toe langs, prachtige locatie vlakbij de oude Waalbrug uit de jaren '30. Sowieso een van de mooiste steden van Nederland :) Het ziet er keurig uit.

Vroeg me alleen even af waarom hij nu met Collin in zee gaat want hij had het bij GvE waarschijnlijk ook wel weer gered.
Misschien leuk om de ondernemer hier eens naar te vragen. Ik heb dat in het verleden ook wel gedaan. Deze ondernemer gaf aan dat hij samenwerkte met een administratiekantoor wat contacten met KoM had. Vandaar dat hij zijn tweede project via KoM had laten lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 29-10-2016 08:19:04 ]
pi_166285536
DNB heeft op 15 december een informatiebijeenkomst, onder meer bestemd voor: "belangenbehartigers en andere externe betrokkenen die meer willen weten over de bestuurderstoetsingen door DNB (en AFM)." Iemand die er graag heen gaat? Anders schrijf ik mezelf wel in.
pi_166306026
Afgelopen week een update van een van mijn projecten- leverancier van waterkoelers-van Collin gehad
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoiets moet je eigenlijk van elk project krijgen. Klein puntje van kritiek; Deze update over 2015 had alleen wat eerder in het jaar moeten komen of wat meer over 2016 moeten zeggen.
pi_166306163
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:46 schreef william0199 het volgende:
1 voor de statistieken van GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi om te horen dat een van converteerbare leningen van GVE met succes is afgerond. Ik heb altijd een beetje negatief gevoel bij dit soort leningen met mogelijkheid van omzetting naar aandelen.
Zoiets van als het niet lukt om uiteindelijk de lening af te lossen dan kunnen we de mensen altijd alsnog (waardeloze )aandelen in de maag splitsen. Hier is zoals ik het lees dus een echte keuze mogelijk geweest en zo hoort het ook! Prima.
pi_166309271
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zo te zien is onroerend goed in eigendom maar vermoedelijk wel geheel hypothecair belast. Korte schuld is opgelopen van 2014 naar 2015. Personeelskosten toegenomen in lopend 2016 en kosten afgenomen. Dus vermoedelijk minder zzp ers en meer mensen in dienst. Ik kan er nog geen chocolade van maken en stap er (nog) niet in. Misschien kan een ander hier meer positiefs over dit bedrijf uit de cijfers halen.
Ik vermoed dat de grote mutatie van personeelskosten en overige kosten lopend 2016 tov 2015 te maken heeft met dat 2016 enkelvoudige cijfers zijn en 2015/2014 geconsolideerd, dus na eliminatie doorberekening. Omzet stabiel, brutomarge is ook stabiel rond de 80%-82%. OG in eigendom, naast de hypotheek, ook nog behoorlijke kortlopende schulden, dus wel sprake van stapelen. Cashflow zou toch behoorlijk moeten zijn rekening houdend met de afschrijving MVA in het resultaat. Waardering op Google ook behoorlijk, concurrentie lijkt pas ten westen van Heerenveen te zijn. Ik denk dat ik met een klein bedrag mee doe.
pi_166322950
Care to Change Amsterdam
Project:15439 Zakelijk
Leendoel:Overig
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,29
Creditsafe score:50
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 140.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Annuïteit
Rente per jaar:7,0%
Looptijd:36 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)steren.aspx?id=15439
pi_166323138
Afgelopen vrijdag heb ik een mail ontvangen van KoM over project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals op dit forum eerder al is gemeld gaat de voorgenomen verhuizing naar de nieuwe locatie niet door vanwege een combinatie van factoren.
Als bijlage bij de mail van KoM zat een uitgebreid persbericht waarin de ondernemer de situatie en de gewijzigde plannen uiteenzet. Op zich vanuit de ondernemer een duidelijk en transparant verhaal, wat ik kan waarderen.
Waar ik alleen een beetje moeite mee heb, is dat KoM de situatie in hun mail afdoen met de mededeling:

"Na lang nadenken heeft ondernemer het project afgeblazen en betrekt de Kapitaal Op Maat investeerders bij zijn volgende stappen."

Dat kan toch eigenlijk niet zomaar? De leningovereenkomst stelt dat de ondernemer garandeert dat de lening voor geen enkel ander doel zal worden gebruikt dan zoals omschreven in het projectvoorstel. Aan deze voorwaarde wordt in dit geval niet voldaan.
Voor de duidelijkheid: ik heb nog steeds vertrouwen in de ondernemer en zijn bijgestelde plannen, dus de lening kan wat mij betreft gewoon door blijven lopen. Maar ik vind wel dat van de kant van KoM de situatie iets meer toelichting behoeft dan de simpele mededeling dat de ondernemer zijn plannen heeft gewijzigd en "de KoM investeerders bij zijn volgende stappen betrekt"...
pi_166323573
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:26 schreef marathon2000 het volgende:
Care to Change Amsterdam
Project:15439 Zakelijk
Leendoel:Overig
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,29
Creditsafe score:50
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 140.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Annuïteit
Rente per jaar:7,0%
Looptijd:36 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)steren.aspx?id=15439
Ik heb deze (bij uitzondering) meegenomen. Duidelijk verhaal, helder waarom geld nodig is, geen hockeystick prognoses maar voorzichtige prognoses en nog een mooi doel an sich ook. Daarbij is het een 5S omdat er nog geen 2 volledige boekjaren zijn. Ik dacht dat dit vroeg 1 boekjaar was. Het gaan een beetje op FNC lijken, waarbij ondernemers ook minimaal 2 boekjaren moeten hebben. Wat mij betreft een goede zaak.
pi_166323739
Ik doe ook mee, deze durf ik wel aan.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:11:42 #96
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_166323865
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:05 schreef tiara1977 het volgende:
Ik doe ook mee, deze durf ik wel aan.
idem.
Goed van GVE om in de pitch al openheid te geven over betrokkenheid van een van de geldnemers bij een faillissement.
pi_166325108
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:11 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

idem.
Goed van GVE om in de pitch al openheid te geven over betrokkenheid van een van de geldnemers bij een faillissement.
ik heb hem meegepakt, ook looptijd is aantrekkelijk
pi_166326406
Na een tijdje mee te hebben gelezen heb ik besloten om ook eens mee te doen. Dus vandaag een klein bedrag geïnvesteerd in care to change.
pi_166335141
Vandaag aanpassing ontvangen van de incentive van een project van GVE.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een boekingssite heeft vanaf 1 april 2017 voor drie jaar alle kamers gehuurd (!...) waardoor de investeerders slechts tot 1 april gebruik kunnen maken van hun incentive. Alsjemenou!
pi_166335168
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:14 schreef FINONAF het volgende:
Vandaag aanpassing ontvangen van de incentive van een project van GVE.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een boekingssite heeft vanaf 1 april 2017 voor drie jaar alle kamers gehuurd (!...) waardoor de investeerders slechts tot 1 april gebruik kunnen maken van hun incentive. Alsjemenou!
Iig goed nieuws voor de komende drie jaar aan betalingen zou je zeggen :)
pi_166340249
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:14 schreef FINONAF het volgende:
Vandaag aanpassing ontvangen van de incentive van een project van GVE.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een boekingssite heeft vanaf 1 april 2017 voor drie jaar alle kamers gehuurd (!...) waardoor de investeerders slechts tot 1 april gebruik kunnen maken van hun incentive. Alsjemenou!
Toch maar even snel een nachtje Amsterdam boeken in december

[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 01-11-2016 08:03:36 ]
pi_166341557
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:15 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Iig goed nieuws voor de komende drie jaar aan betalingen zou je zeggen :)
Dat lijkt mij ook + minder fees en inspanningen om klanten binnen te halen, nou maar hopen dat men niet té gemakzuchtig wordt.
pi_166347088
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:14 schreef FINONAF het volgende:
Vandaag aanpassing ontvangen van de incentive van een project van GVE.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een boekingssite heeft vanaf 1 april 2017 voor drie jaar alle kamers gehuurd (!...) waardoor de investeerders slechts tot 1 april gebruik kunnen maken van hun incentive. Alsjemenou!
Wantrouwig als ik ben heb ik even op de site gekeken of er op 01-05-2017 een kamer vrij is. En wat denk je: ik kan kiezen uit ca. 6 kamers.

Dus ik denk dat het een leugentje om bestwil is, en dat ze bij de bekende bookingsites (booking, expedia etc.) al hun kamers wilden earmarken als "beschikbaar"......
pi_166347111
Zijn er hier mensen die in het volgende project geinvesteerd hebben?

https://www.collincrowdfund.nl/brownies-downies-ijsselstein/
  dinsdag 1 november 2016 @ 15:19:24 #105
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166347317
Waarom moet ik bij GvE een heel formulier invullen om mijn adres te wijzigen? Waarom kan ik niet gewoon mijn adres wijzigen?
pi_166347373
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:07 schreef Remond1977 het volgende:
Zijn er hier mensen die in het volgende project geinvesteerd hebben?

https://www.collincrowdfund.nl/brownies-downies-ijsselstein/
Ik niet, maar ben wel benieuwd, die lening is een jaar geleden afgesloten.
Kan je er wat nieuws over vertellen, en bij minder goed nieuws in de [spoiler]?
pi_166348111
Hoe kan ik iets in een spoiler zetten? :-(
pi_166348216
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:02 schreef Remond1977 het volgende:
Hoe kan ik iets in een spoiler zetten? :-(
Meteen boven het tekst-invoerveld zie je een aantal symbolen staan; je moet de horizontale zwarte balk hebben.
pi_166348225
[ spoiler ] jouw tekst [ /spoiler ]
en dan geen spaties tussen het haakjes en 'spoiler'
pi_166348459
http://www.nu.nl/binnenla(...)tijdens-intocht.html

Tegenstanders willen komen, alsmede de lieden van de Nederlandse Volksunie.
Dat wordt een mooi "kinderfeest" dus.
Wie weet komt de NVU wel met inschrijfformulieren voor de Custer-Jugend.
Maar goed: Alle gekheid op een stokje.
Wellicht een goed idee om nu al bekend te maken met welke tinten grijs (of roet) de NPO tijdens de intocht de gelaten van het pietengilde wil schminken. Als dat net als de RTL-variant gewoon roetveeg-pieten worden, hebben die Quincy Gario's toch eigenlijk niks meer te klagen.
Alleen zit je dan nog met die NVU-lieden. Die kunnen we dan sommeren om helemaal aan de andere kant van de stad hun zegje te doen. En daar komen natuurlijk ook weer van die AFA-nazi's op af. Maar dan zitten ze iig niet in het zicht van de kids.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_166348580
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166348648
Ondertussen bij de buren….

https://www.google.nl/sea(...)d+krampus&gs_l=img.3...1233.6263.0.6512.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1ac.1.64.img..0.0.0.MWXGU40ZaAg
https://www.youtube.com/results?search_query=nikolaus+und+krampus

Meine Güte!!!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 1 november 2016 @ 16:29:48 #113
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_166348694
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ondertussen bij de buren….

https://www.google.nl/sea(...)d+krampus&gs_l=img.3...1233.6263.0.6512.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1ac.1.64.img..0.0.0.MWXGU40ZaAg
https://www.youtube.com/results?search_query=nikolaus+und+krampus

Meine Güte!!!
Zit je niet een beetje verkeerd?
pi_166348708
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)tijdens-intocht.html

Tegenstanders willen komen, alsmede de lieden van de Nederlandse Volksunie.
Dat wordt een mooi "kinderfeest" dus.
Wie weet komt de NVU wel met inschrijfformulieren voor de Custer-Jugend.
Maar goed: Alle gekheid op een stokje.
Wellicht een goed idee om nu al bekend te maken met welke tinten grijs (of roet) de NPO tijdens de intocht de gelaten van het pietengilde wil schminken. Als dat net als de RTL-variant gewoon roetveeg-pieten worden, hebben die Quincy Gario's toch eigenlijk niks meer te klagen.
Alleen zit je dan nog met die NVU-lieden. Die kunnen we dan sommeren om helemaal aan de andere kant van de stad hun zegje te doen. En daar komen natuurlijk ook weer van die AFA-nazi's op af. Maar dan zitten ze iig niet in het zicht van de kids.
Je zit op het verkeerde adres graag je gal spuwen op andere pagina's
pi_166348788
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:25 schreef Remond1977 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ziet er niet goed uit. Is dit een bericht van CCF? Wordt er nog iet geschreven over de afbetaling van de lening?
  dinsdag 1 november 2016 @ 16:39:25 #116
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166348939
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Je zit op het verkeerde adres graag je gal spuwen op andere pagina's
#123 zwarte, gekleurde of roet projecten.
zo gek zit hij niet :-)
Tot nooit .......
pi_166349033
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat ziet er niet goed uit. Is dit een bericht van CCF? Wordt er nog iet geschreven over de afbetaling van de lening?
Staat op de facebook pagina van hen. Bericht is net 2 uur oud.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166349041
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

#123 zwarte, gekleurde of roet projecten.
zo gek zit hij niet :-)
Scherp, speekselklier, scherp!
pi_166349199
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:43 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Staat op de facebook pagina van hen. Bericht is net 2 uur oud.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net ook even gelezen op FB. "Game Over" is dus al ver heen. Een van de commentaren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B&D is toch misschien niet zo'n sterke formule of zou het moederbedrijf te veel van de koek opeisen? Dit is dus nr twee waarvan wij weten dat hij het loodje legt. Deze laatste alleen HA en geen andere zekerheden.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-11-2016 17:56:10 ]
pi_166349390
Een kinderopvang wil geld op gaan halen via collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166349408
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

#123 zwarte, gekleurde of roet projecten.
zo gek zit hij niet :-)
tja, foutje van mij. oO/ :)
pi_166349590
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:01 schreef Mynheer007 het volgende:
Een kinderopvang wil geld op gaan halen via collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze lijkt me wel aardig. Met borgstelling van materiële waarde. Alleen wel een lage rente. Afijn zal wel met een poep en een scheet vol zitten. Staat op 31 dagen dus zal morgen wel voor komen te staan.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-11-2016 17:52:05 ]
pi_166350285
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat ziet er niet goed uit. Is dit een bericht van CCF? Wordt er nog iet geschreven over de afbetaling van de lening?


[ Bericht 5% gewijzigd door paardendokter op 01-11-2016 17:58:06 (te cru) ]
pi_166350423
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:05 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Wantrouwig als ik ben heb ik even op de site gekeken of er op 01-05-2017 een kamer vrij is. En wat denk je: ik kan kiezen uit ca. 6 kamers.

Dus ik denk dat het een leugentje om bestwil is, en dat ze bij de bekende bookingsites (booking, expedia etc.) al hun kamers wilden earmarken als "beschikbaar"......
Ik heb een 404 error als ik naar hun site ga en ook al vaker gehad. Geen idee of de focus op de site ligt aangezien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166351411
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Deze lijkt me wel aardig. Met borgstelling van materiële waarde. Alleen wel een lage rente. Afijn zal wel met een poep en een scheet vol zitten. Staat op 31 dagen dus zal morgen wel voor komen te staan.
Helemaal mee eens; zo lust ome obli ze wel :)

Het is me zelfs gelukt om te investeren, ik dacht eerlijk gezegd dat dit niet kon bij een niet-officieel gepubliceerd project.
Pecunia non olet
  dinsdag 1 november 2016 @ 19:10:53 #126
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_166351890
Net die nieuwsbrief van noizess ontvangen, dacht eerst waarom sturen ze hem 3X maar ik zit in al did 3 projecten dat was ik even vergeten.. :')
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_166353234
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

Helemaal mee eens; zo lust ome obli ze wel :)

Het is me zelfs gelukt om te investeren, ik dacht eerlijk gezegd dat dit niet kon bij een niet-officieel gepubliceerd project.
Ik doe ook mee en de investering is al gedaan.
pi_166354708
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:01 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik doe ook mee en de investering is al gedaan.
Lage rente maar ik ook.
pi_166355014
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:01 schreef Mynheer007 het volgende:
Een kinderopvang wil geld op gaan halen via collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewel voor het delen! Ik doe ook mee.
pi_166355176
En ik ook, wordt een Fok-project.
pi_166355417
Wat ik me afvraag: als Brevink toch persoonlijk garant staat voor 50k, waarom dan niet zelf die 50k lenen? Heb het idee dat ie dat nog wel ergens in een holding of privé heeft liggen.
Schip ahoy!
  dinsdag 1 november 2016 @ 21:27:56 #133
62913 Blik
The one and Only!
pi_166355866
Als jullie maar ook investeren als het kinderdagverblijf project van mijn vriendin gepubliceerd wordt :)
pi_166355914
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat ik me afvraag: als Brevink toch persoonlijk garant staat voor 50k, waarom dan niet zelf die 50k lenen? Heb het idee dat ie dat nog wel ergens in een holding of privé heeft liggen.
Wat zou kunnen en veel zorgelijker is, is dat Brevink helemaal geen geld heeft of bezittingen behalve een vordering van 54K op BMA Welzijn & Zorg. Ik ga er maar van uit dat Collin zich voor zo'n constructie niet leent.
pi_166355976
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat ik me afvraag: als Brevink toch persoonlijk garant staat voor 50k, waarom dan niet zelf die 50k lenen? Heb het idee dat ie dat nog wel ergens in een holding of privé heeft liggen.
Prettig toch. ik zal kijken of ik de data vd hld kan lichten.50k is ook te overzien. Wat ik meer dan prima vind is de deelneming van de dames / personeel in de toko. Betrokkenheid, commitment, inzet en professionaliteit is dan wat je krijgt. Bovendien geeft dit de dames ook een heel andere kijk op hun werk en leren ze vlgs mij veel als bestuurder van een onderneming. PLUSPUNT
Ook deelneming van ondergetekende in dit project

google maar eens op BMA, kom je uit op een stijlvol vestigingsadres.
of op zijn website brevinkmana...............puntnl

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 01-11-2016 21:41:48 ]
pi_166356274
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:27 schreef Blik het volgende:
Als jullie maar ook investeren als het kinderdagverblijf project van mijn vriendin gepubliceerd wordt :)
Als jij ook 'materieel' borg staat dan zal dat best goed komen ^O^
Pecunia non olet
  dinsdag 1 november 2016 @ 21:40:32 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_166356328
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als jij ook 'materieel' borg staat dan zal dat best goed komen ^O^
Met een overwaarde op de hypotheek van 2x het leenbedrag moet dat niet zo'n probleem zijn :)
pi_166356364
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Met een overwaarde op de hypotheek van 2x het leenbedrag moet dat niet zo'n probleem zijn :)
En bij voorkeur zorgen dat Mynheer007 tijdig het geheime linkje vindt.
pi_166356433
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Met een overwaarde op de hypotheek van 2x het leenbedrag moet dat niet zo'n probleem zijn :)
En niet via KOM a.u.b. _O-
Pecunia non olet
pi_166356461
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:41 schreef mike79_n het volgende:

[..]

En bij voorkeur zorgen dat Mynheer007 tijdig het geheime linkje vindt.
Geld is niet het probleem, da regelen wij wel, op het forum, draag zorg voor een goed project, pitch , plan, dan komt alles TOPPIE JOPPIE

inderdaad niet via KOM, tip ons maar tzt, oprecht succes
pi_166356542
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:29 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Wat zou kunnen en veel zorgelijker is, is dat Brevink helemaal geen geld heeft of bezittingen behalve een vordering van 54K op BMA Welzijn & Zorg. Ik ga er maar van uit dat Collin zich voor zo'n constructie niet leent.
Wat ik me nog afvraag
Wat gebeurt er in de situatie dat de heer Brevink overlijdt binnen de looptijd? Niet wenselijk of iets dergelijks maar ook niet ondenkbaar bij deze leeftijd...
Wat blijft er dan over van deze borgstelling?
  dinsdag 1 november 2016 @ 21:47:30 #142
62913 Blik
The one and Only!
pi_166356595
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:43 schreef obligataire het volgende:

[..]

En niet via KOM a.u.b. _O-
Het wordt GvE of CCF, GvE doen gratis kredietcheck dus die heeft de voorkeur.
pi_166356603
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:46 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Wat ik me nog afvraag
Wat gebeurt er in de situatie dat de heer Brevink overlijdt binnen de looptijd? Niet wenselijk of iets dergelijks maar ook niet ondenkbaar bij deze leeftijd...
Wat blijft er dan over van deze borgstelling?
Niets. De bezittingen en schulden van Brevink gaan naar de erfgenamen en die hebben geen borgstelling afgegeven.
pi_166356623
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Het wordt GvE of CCF, GvE doen gratis kredietcheck dus die heeft de voorkeur.
Waarom geen IVM?
pi_166356646
dus vandaar die overlijdensrisicoverzekeringen die je wel eens ziet bij Collin?
Pecunia non olet
pi_166356774
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:48 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Waarom geen IVM?
Ja, dat vraag ik me ook af. IVM heeft op het moment absoluut mijn voorkeur.
pi_166356894
Overlijden
Anders is het wanneer de borg of de schuldeiser zou
overlijden. In die gevallen eindigt de overeenkomst van
borgtocht niet, maar gaan de rechten dan wel plichten
daaruit over op de erfgenamen van de overledene.
www.jurapunt.nl/wp-content/themes/micron/pdf/pdf_Borgtocht.php
pi_166356987
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:55 schreef marathon2000 het volgende:
Overlijden
Anders is het wanneer de borg of de schuldeiser zou
overlijden. In die gevallen eindigt de overeenkomst van
borgtocht niet, maar gaan de rechten dan wel plichten
daaruit over op de erfgenamen van de overledene.
www.jurapunt.nl/wp-content/themes/micron/pdf/pdf_Borgtocht.php
Dat klopt, als wij doodgaan ontslaat dat Brevink niet van zijn borgstelling.
pi_166357076
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:48 schreef obligataire het volgende:
dus vandaar die overlijdensrisicoverzekeringen die je wel eens ziet bij Collin?
Inderdaad. Daar kunnen de erfgenamen niets aan doen. Overigens zijn er natuurlijk ook nog andere manieren om erfgenamen te binden.
  dinsdag 1 november 2016 @ 22:03:09 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_166357180
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:52 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me ook af. IVM heeft op het moment absoluut mijn voorkeur.
IVM laat je echt alles zelf doen, en als je maar enige vorm van hulp wilt hebben mag je 2.500 aftikken en is daarmee dus meer dan 2.500 euro duurder voor de ondernemer dan GvE/CCF.

Ik begrijp dat het voor investeerders fijn is om geen fee te betalen, maar aan de ondernemerszijde is wat begeleiding die inbegrepen is ook wel fijn.

Daarnaast heb ikhet idee dat ccf en gve het grootste zijn op dit moment, maar dat kan ik fout hebben.
pi_166357399
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 22:03 schreef Blik het volgende:

[..]

IVM laat je echt alles zelf doen, en als je maar enige vorm van hulp wilt hebben mag je 2.500 aftikken en is daarmee dus meer dan 2.500 euro duurder voor de ondernemer dan GvE/CCF.

Ik begrijp dat het voor investeerders fijn is om geen fee te betalen, maar aan de ondernemerszijde is wat begeleiding die inbegrepen is ook wel fijn.

Daarnaast heb ikhet idee dat ccf en gve het grootste zijn op dit moment, maar dat kan ik fout hebben.
Het is mooi meegenomen om geen fee te betalen.
Maar veel belangrijker vind ik het dat IVM degelijk cijfermateriaal aanlevert. Bij andere platformen is het vaak toch een vaag verhaal als het om de cijfers gaat.
pi_166358258
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 22:03 schreef Blik het volgende:

[..]

IVM laat je echt alles zelf doen, en als je maar enige vorm van hulp wilt hebben mag je 2.500 aftikken en is daarmee dus meer dan 2.500 euro duurder voor de ondernemer dan GvE/CCF.

Ik begrijp dat het voor investeerders fijn is om geen fee te betalen, maar aan de ondernemerszijde is wat begeleiding die inbegrepen is ook wel fijn.

Daarnaast heb ikhet idee dat ccf en gve het grootste zijn op dit moment, maar dat kan ik fout hebben.
Tja, dat is een groot verschil en begrijpelijk dat je om die reden voor een van de andere twee kiest. Ik denk dat je bij beide prima zit en dat het project ook bij beide snel vol kan lopen. Laat je het ons bijtijds weten? :7
  dinsdag 1 november 2016 @ 22:36:29 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_166358616
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 22:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, dat is een groot verschil en begrijpelijk dat je om die reden voor een van de andere twee kiest. Ik denk dat je bij beide prima zit en dat het project ook bij beide snel vol kan lopen. Laat je het ons bijtijds weten? :7
Uiteraard :)
pi_166360295
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:58 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Dat klopt, als wij doodgaan ontslaat dat Brevink niet van zijn borgstelling.
Voor wat het waard is, 1). Wat ik van Dhr Brevink kan vinden geeft de imdruk v e deskundig en 2 voeten op de vloer persoon, en geen signalen van een .........., anders was hij nooit in de kinderopvang gestapt, je kan wel een andere buss verzinnen waar meer gebakken lucht in kan.

2). gebakken lucht projecten / hockeystick prognoses / stapelfinancieringen hebben we de afgelopen periode vaker voorbij zien komen. En dat is deze zeker niet, niet vrij van risico, maar transparant. 3). de persoonlijke betrokkenheid vd personeelsleden is een plus.

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 01-11-2016 23:38:37 ]
  dinsdag 1 november 2016 @ 23:37:23 #155
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_166360416
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 22:03 schreef Blik het volgende:

[..]

IVM laat je echt alles zelf doen, en als je maar enige vorm van hulp wilt hebben mag je 2.500 aftikken en is daarmee dus meer dan 2.500 euro duurder voor de ondernemer dan GvE/CCF.

Ik begrijp dat het voor investeerders fijn is om geen fee te betalen, maar aan de ondernemerszijde is wat begeleiding die inbegrepen is ook wel fijn.

Daarnaast heb ikhet idee dat ccf en gve het grootste zijn op dit moment, maar dat kan ik fout hebben.
Beste Blik,
De 2500 euro die u aanhaalt is voor ondernemers die op zoek gaan naar een investeerder die aandelen koopt (zogenoemde business angel) in het bedrijf. Dit is heel specifiek maatwerk en staat geheel los van crowdfunden. Voor CF zijn de tarieven anders, zie: https://www.investormatch.nl/ik-zoek-financiering/tarieven/ (waaronder geen kosten voor de 'kredietcheck' (dus feitelijk no cure no pay).
MvG
Team IVM
pi_166360455
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 23:37 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Beste Blik,
De 2500 euro die u aanhaalt is voor ondernemers die op zoek gaan naar een investeerder die aandelen koopt (zogenoemde business angel) in het bedrijf. Dit is heel specifiek maatwerk en staat geheel los van crowdfunden. Voor CF zijn de tarieven anders, zie: https://www.investormatch.nl/ik-zoek-financiering/tarieven/ (waaronder geen kosten voor de 'kredietcheck' (dus feitelijk no cure no pay).
MvG
Team IVM
ad rem, IVM is nog wakker,
pi_166362121
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:01 schreef Mynheer007 het volgende:
Een kinderopvang wil geld op gaan halen via collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dank, ik doe ook mee :7
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_166362575
Ik pak de kinderopvang ook mee. Ik heb alleen vragen bij de ontwikkeling van de lokale markt en de politieke ontwikkelingen mbt de kinderopvangtoeslag.
pi_166362632
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 23:37 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Beste Blik,
De 2500 euro die u aanhaalt is voor ondernemers die op zoek gaan naar een investeerder die aandelen koopt (zogenoemde business angel) in het bedrijf. Dit is heel specifiek maatwerk en staat geheel los van crowdfunden. Voor CF zijn de tarieven anders, zie: https://www.investormatch.nl/ik-zoek-financiering/tarieven/ (waaronder geen kosten voor de 'kredietcheck' (dus feitelijk no cure no pay).
MvG
Team IVM
Op jullie website staat toch echt iets anders:

2. Actieve matching

Bij actieve matching gaan wij actief op zoek naar financiering voor uw bedrijf. Wij helpen u met uw financieringsvraag en vorm (participaties, lening, crowdfunding, subsidies, etc.) en zetten uw propositie actief uit binnen ons business angel netwerk.

Wij bieden u:
een adviesgesprek met onze matchmaker
concrete feedback bij het maken en aanscherpen van uw pitch
de gelegenheid om uw kapitaalbehoefte te presenteren tijdens een (besloten) investeerdersbijeenkomst met onze informal investors
wij gaan actief op zoek naar investeerders (telefonisch, per mail en face-to-face)
begeleiding van de gesprekken met geïnteresseerde investeerders

De kosten voor actieve matching bedragen EUR 2500,- (excl. BTW). Deze betaling gaat vertrouwd, veilig en gemakkelijk via iDEAL. Bij een deal tussen u en een investeerder brengen wij een succesfee in rekening van 2 - 4% over het totaal opgehaalde bedrag.
  woensdag 2 november 2016 @ 08:31:29 #160
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_166362685
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 08:24 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Op jullie website staat toch echt iets anders:

2. Actieve matching

Bij actieve matching gaan wij actief op zoek naar financiering voor uw bedrijf. Wij helpen u met uw financieringsvraag en vorm (participaties, lening, crowdfunding, subsidies, etc.) en zetten uw propositie actief uit binnen ons business angel netwerk.

Wij bieden u:
een adviesgesprek met onze matchmaker
concrete feedback bij het maken en aanscherpen van uw pitch
de gelegenheid om uw kapitaalbehoefte te presenteren tijdens een (besloten) investeerdersbijeenkomst met onze informal investors
wij gaan actief op zoek naar investeerders (telefonisch, per mail en face-to-face)
begeleiding van de gesprekken met geïnteresseerde investeerders

De kosten voor actieve matching bedragen EUR 2500,- (excl. BTW). Deze betaling gaat vertrouwd, veilig en gemakkelijk via iDEAL. Bij een deal tussen u en een investeerder brengen wij een succesfee in rekening van 2 - 4% over het totaal opgehaalde bedrag.

Beste Rockenfeller,
Wij snappen de onduidelijkheid. Wij bedoelen hier als er een combinatie nodig is van ten miste de business angels en bijvoorbeeld crowdfunding, subsidies etc. Wij zien echter de onduidelijkheid en gaan het aanpassen. Dank!

Team Investormatch
pi_166362852
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 08:17 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik pak de kinderopvang ook mee. Ik heb alleen vragen bij de ontwikkeling van de lokale markt en de politieke ontwikkelingen mbt de kinderopvangtoeslag.
lokale markt > basismarkt zal er altijd zijn > ook in Vroomshoop ; meer aanbieders (nw instappers) daarvoor zal de markt inderdaad beperkt zijn, zorgdragen dat er geen nw concurrenten bijkomen door een goed product te leveren.
En by the way, als er iets onbetrouwbaar en inconsequent is , dan is het de politiek wel, dat is een gegeven.

Project gaat al aardig, moet Collin blij mee zijn, (met ons) , zie het forum als een additioneel communicatie kanaal, like IVM
pi_166363283
Controle bij crowdfunding schiet tekort

Wekelijks vindt een bedrijf dat gebruik maakt van crowdfunding wel ergens de weg naar de media. De inhoud van de berichten is zonder uitzondering positief. ‘Succesvolle investeringsronde’, ‘recordtempo’, ‘nu nog meer geld opgehaald met crowdfunding’.


https://fd.nl/ondernemen/(...)unding-schiet-tekort


Weer die professor Lex met zijn 40% default rate :7

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 02-11-2016 09:28:56 ]
Pecunia non olet
  woensdag 2 november 2016 @ 09:36:50 #163
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166363516
Over klantencommunicatie kunnen alle platformen nog wat leren van IVM.

Jammer dat Collin alleen vanaf 500 euro is, dat wordt mij nog te gortig.
  woensdag 2 november 2016 @ 09:50:31 #164
62913 Blik
The one and Only!
pi_166363716
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 23:37 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Beste Blik,
De 2500 euro die u aanhaalt is voor ondernemers die op zoek gaan naar een investeerder die aandelen koopt (zogenoemde business angel) in het bedrijf. Dit is heel specifiek maatwerk en staat geheel los van crowdfunden. Voor CF zijn de tarieven anders, zie: https://www.investormatch.nl/ik-zoek-financiering/tarieven/ (waaronder geen kosten voor de 'kredietcheck' (dus feitelijk no cure no pay).
MvG
Team IVM
Dan is de boodschap op de website niet echt duidelijk, want zo staat het echt niet omschreven. Zie ook de melding van rockenfeller

Maar ik zie dat je dat ook al in hebt gezien
pi_166363740
Eigenlijk is het kinderdagverblijf een stapelfinanciering, de holding van Brevink heeft het pand gefinancierd via Rabobank (en verhuurt dat aan Giraffe).
De zekerheid valt of staat bij de hardheid van het vermogen van de holding en Brevink in prive.
Maar de vooruitzichten zijn ok, het kabinet wil kinderopvang beter betaalbaar maken.
https://www.rijksoverheid(...)ngtoeslag-vanaf-2017

Ben gisteren ook ingestapt, dus als we gaan, gaan we met z'n allen ;)
  woensdag 2 november 2016 @ 09:52:01 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_166363741
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 08:17 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik pak de kinderopvang ook mee. Ik heb alleen vragen bij de ontwikkeling van de lokale markt en de politieke ontwikkelingen mbt de kinderopvangtoeslag.
Lokale markt is altijd de vraag natuurlijk. Maar de ontwikkelingen op korte termijn (langere termijn heeft geen zin bij politiek) zijn zeer positief, namelijk dat er meer vergoedt wordt door de politiek en zelfs gedeeltelijk gratis wordt aangeboden bij minima-inkomens.
pi_166363966
Ik heb de kinderopvang ook meegenomen.
Dank voor het delen, jullie overwegingen en ik vond het ook wel fijn om een Collin-aanvraag even rustig te kunnen bekijken. Het leenbedrag is te overzien, constructie met eigenaren is goed, dan is de beperkte rentevergoeding acceptabel.
pi_166364587
https://blog.mintos.com/m(...)ginator-perspective/

Q&A over Mogo bij Mintos.

In het verhaal kom ik tegen:
"We charge interest rates ranging from 30% to 60% per annum."

Toch wel heel apart dat dan de hoogste lening in het platform zo'n 15% rente is (no buyback guarantee).

Ik zie zojuist dat er wel weer mogo leningen met buyback guarantee aangeboden worden, maar deze gaan nu weg voor 8,5-9%. Zo gaat ook bij p2p de rente toch wel snel omlaag..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_166364753
Nu live, een paar dagen geleden al bekend via 007:
Tables TBLS.nl
¤ 150.000 | 6,5% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/tables-tbls-nl/
pi_166365663
Helaas slecht bericht betreffende
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166365773
Wow E 0,03 in mijn eWallet ontvangen van SiG. Schiet lekker op ^O^
pi_166365999
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:55 schreef djh77 het volgende:
Wow E 0,03 in mijn eWallet ontvangen van SiG. Schiet lekker op ^O^
Dan heb je ¤250,- in de Fenixloft zitten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166366090
Ik heb twee betalingen ontvangen, maar volgens mij kloppen de bedragen niet... ik heb weer eens gemaild.
pi_166366198
Ik had ook wat anders verwacht:

E 250 * (5%/12) -/- E 250 * (0,5%/12) = E 1,04 -/- E 0,10 = E 0,94
pi_166366363
ik ben er ondertussen achter dat ze de kosten per jaar berekenen, dus die 1,25 aan kosten voor het eerste jaar, houden ze bij de eerste betaling meteen in. vervolgens krijg je de tweede maand het restbedrag. De betaling van oktober heb je dus denk ik niets van teruggezien... Ik hoop nog steeds dat SIG met betaaloverzichten komt zoals GvE, KOM en FNC. Dit zou voor veel meer duidelijkheid zorgen.
  woensdag 2 november 2016 @ 12:28:48 #176
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166366459
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:24 schreef najra1990 het volgende:
ik ben er ondertussen achter dat ze de kosten per jaar berekenen, dus die 1,25 aan kosten voor het eerste jaar, houden ze bij de eerste betaling meteen in. vervolgens krijg je de tweede maand het restbedrag. De betaling van oktober heb je dus denk ik niets van teruggezien... Ik hoop nog steeds dat SIG met betaaloverzichten komt zoals GvE, KOM en FNC. Dit zou voor veel meer duidelijkheid zorgen.
Die MOETEN er toch ook komen? Want nu heb je toch ook geen idee wat er is afgelost, wat de kosten waren en hoeveel rente er is betaald. Het openstaande saldo weet je nu ook niet en dat is toch wel handig voor de betastingaangfte.
Tot nooit .......
pi_166366866
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:28 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
betastingaangfte.
Worden die tegen Donald Trump gedaan? :P
  woensdag 2 november 2016 @ 12:47:25 #178
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166366900
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:45 schreef iw84t het volgende:

[..]

Worden die tegen Donald Trump gedaan? :P
Yep want van belastingaangifte heeft Trump nog niet gehoord. :)
Tot nooit .......
pi_166367131
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:50 schreef AapNootMuis het volgende:
Helaas slecht bericht betreffende
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf zat ik er niet in; maar weer vervelend nieuws over een viszaak (na o.a. Fishpoint)
pi_166367829
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:57 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Zelf zat ik er niet in; maar weer vervelend nieuws over een viszaak (na o.a. Fishpoint)
We gaan dit meer zien. Het voorbeeld dat een trekker van publiek weg valt waardoor de spin off
voor in dit geval de viswinkel ook weg valt.
Om dat deze viswinkel weg valt zijn er ook weer mensen die dan toch besluiten om naar een andere lokatie tegaan omdat ze dan one stop shopping kunnen doen in een complex/centrum.

Gevolg is dat dit een ketting reactive teweeg brengt. Helaas.
pi_166370379
Verwacht je niet: People's Avenue is van KOM verdwenen.
En de regenboog bar zit nu voor 85% vol; het helpt ook wel als iemand er 25K tegenaan smijt.
pi_166370579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:57 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Zelf zat ik er niet in; maar weer vervelend nieuws over een viszaak (na o.a. Fishpoint)
heb er ok nog twee

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de 2de

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166370791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:16 schreef marathon2000 het volgende:
Verwacht je niet: People's Avenue is van KOM verdwenen.
En de regenboog bar zit nu voor 85% vol; het helpt ook wel als iemand er 25K tegenaan smijt.
Zat die People's Avenue vol eigenlijk? Het idee sprak me wel aan, maar ben zeer huiverig met mode/retail. Ben dan ook niet ingestapt.
  woensdag 2 november 2016 @ 15:48:03 #184
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166370994
Nee, die zat niet vol, ik zag hem toevallig een uur geleden nog staan.
Tot nooit .......
pi_166374012
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:23 schreef obligataire het volgende:
Controle bij crowdfunding schiet tekort

Wekelijks vindt een bedrijf dat gebruik maakt van crowdfunding wel ergens de weg naar de media. De inhoud van de berichten is zonder uitzondering positief. ‘Succesvolle investeringsronde’, ‘recordtempo’, ‘nu nog meer geld opgehaald met crowdfunding’.


https://fd.nl/ondernemen/(...)unding-schiet-tekort

Weer die professor Lex met zijn 40% default rate :7
Lekker representatief die Lex met z'n 8 projecten..

Ik heb geïnvesteerd in 130 projecten op diverse platforms en heb tot nu toe 2 defaults (beide KoM)
Begin 2014 ben ik begonnen dus het defaultpercentage wat professor Lex heeft is niet helemaal eerlijk;)

Ik doe tevens mee met de kinderopvang op Collin 8-)
pi_166374083
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:50 schreef AapNootMuis het volgende:
Helaas slecht bericht betreffende
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alweer een project omgevallen bij GVE, ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het aantal default projecten toch erg groot is bij GVE en hoger is of gaat worden dan 5%. Ik heb in het verleden daar wel eens een vraag over gesteld en toen kreeg ik o.a. als antwoord dat het aantal projecten dat gepubliceerd wordt nog steeds toeneemt waardoor het percentage dus zou dalen.
Zo lust ik er nog wel een, het percentage daalt natuurlijk alleen maar als nieuwe projecten niet meer default gaan en dat geloof ik niet.

Mijn eigen ervaring bij GVE is dat nu dat ik 3,25 procent defaults heb. Als ik puur kijk naar het aantal projecten dat default is gegaan dan is het zelfs 7%.
pi_166374907
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:42 schreef iw84t het volgende:

[..]

Alweer een project omgevallen bij GVE, ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het aantal default projecten toch erg groot is bij GVE en hoger is of gaat worden dan 5%. Ik heb in het verleden daar wel eens een vraag over gesteld en toen kreeg ik o.a. als antwoord dat het aantal projecten dat gepubliceerd wordt nog steeds toeneemt waardoor het percentage dus zou dalen.
Zo lust ik er nog wel een, het percentage daalt natuurlijk alleen maar als nieuwe projecten niet meer default gaan en dat geloof ik niet.

Mijn eigen ervaring bij GVE is dat nu dat ik 3,25 procent defaults heb. Als ik puur kijk naar het aantal projecten dat default is gegaan dan is het zelfs 7%.
Ik heb dat voor mijzelf vandaag in kaart gebracht. Mijn defaultpercentage is tot nu op ongeveer 100 projecten 0,47%. (Afgeboekt bedrag / totaal bedrag aan investeringen * 100%) over de verschillende CF platforms) Valt mij (nog) niet tegen.
pi_166375074
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:38 schreef impact9 het volgende:

[..]

Lekker representatief die Lex met z'n 8 projecten..

Ik heb geïnvesteerd in 130 projecten op diverse platforms en heb tot nu toe 2 defaults (beide KoM)
Begin 2014 ben ik begonnen dus het defaultpercentage wat professor Lex heeft is niet helemaal eerlijk;)

Ik doe tevens mee met de kinderopvang op Collin 8-)
Zo raar vind ik die percentages van professor Lex anders niet. Zoals de trouwe lezers van dit forum wel weten heb ik kennelijk een gave om de default projecten te selecten en ben al geruime tijd zeer terughoudend met het nog selecteren van nieuwe projecten.

Ik mis elke maand maar liefst 31% van mijn maandelijkse uitbetalingen en als er geen enkele default meer bijkomt (...) heb ik aan het einde van de rit een negatief rendement van -8,8%. Maar dit kan dus alleen nog erger worden.

Ik heb wel het idee dat er steeds meer mensen richting een negatief rendement gaan als ik het zo lees.
pi_166375707
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:32 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Zo raar vind ik die percentages van professor Lex anders niet. Zoals de trouwe lezers van dit forum wel weten heb ik kennelijk een gave om de default projecten te selecten en ben al geruime tijd zeer terughoudend met het nog selecteren van nieuwe projecten.

Ik mis elke maand maar liefst 31% van mijn maandelijkse uitbetalingen en als er geen enkele default meer bijkomt (...) heb ik aan het einde van de rit een negatief rendement van -8,8%. Maar dit kan dus alleen nog erger worden.

Ik heb wel het idee dat er steeds meer mensen richting een negatief rendement gaan als ik het zo lees.
Voor mij is een positief rendement ook niet meer realistisch. Ik wist van de risico's en mijn insteek was ervaring op doen met crowdfunding. Die ervaring heb ik nu en crowdfunding is voor mij niets. Voor een beetje rendement moet ik veel te veel tijd steken in het goed uitpluizen van de projecten, aangezien ik geen goede beslissingen kan nemen op basis van de informatie die wordt verspreid via het platform. Daarnaast vind ik de risico's te groot. Je krijgt per project een paar euro rente, maar de kans is ook zeer groot dat je meer dan 90% van je inleg kwijt raakt.

Als ik alles voor mijzelf afweeg dan vind ik crowdfunding niet de moeite waard voor de tijd die ik erin moet steken. Ik blijf daarom maar bij wat simpele ETF's waar ik geen omkijken naar heb en die ik desgewenst elk moment kan verkopen.
  woensdag 2 november 2016 @ 20:08:20 #190
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_166376049
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 22:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Uiteraard :)
Graag ja want dan doe ik ook mee!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 2 november 2016 @ 20:15:27 #191
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_166376300
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:56 schreef Baklapper het volgende:

[..]

Voor mij is een positief rendement ook niet meer realistisch. Ik wist van de risico's en mijn insteek was ervaring op doen met crowdfunding. Die ervaring heb ik nu en crowdfunding is voor mij niets. Voor een beetje rendement moet ik veel te veel tijd steken in het goed uitpluizen van de projecten, aangezien ik geen goede beslissingen kan nemen op basis van de informatie die wordt verspreid via het platform. Daarnaast vind ik de risico's te groot. Je krijgt per project een paar euro rente, maar de kans is ook zeer groot dat je meer dan 90% van je inleg kwijt raakt.

Als ik alles voor mijzelf afweeg dan vind ik crowdfunding niet de moeite waard voor de tijd die ik erin moet steken. Ik blijf daarom maar bij wat simpele ETF's waar ik geen omkijken naar heb en die ik desgewenst elk moment kan verkopen.
Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het echt werkt om projecten uit te zoeken, ik heb projecten die iedereen hier liet liggen en die zijn alweer bijna klaar en ik heb A/1 projecten die default gingen. Denk dat veel afhangt van de persoon achter de aanvraag maar daar weten we in principe niets over.

Denk wel dat het veel risicovoller is dan veel dachten maargoed ik doe voorlopig niets meer todat mn uitstaand bedrag is gezakt alleen die van Blik wil ik wel meepakken als die komt.

Maar CF is wel een goeie spreiding naast je aandelen en ETF's enz maar dan moet het wel lonen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_166376664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:52 schreef marathon2000 het volgende:
Eigenlijk is het kinderdagverblijf een stapelfinanciering, de holding van Brevink heeft het pand gefinancierd via Rabobank (en verhuurt dat aan Giraffe).
De zekerheid valt of staat bij de hardheid van het vermogen van de holding en Brevink in prive.
Maar de vooruitzichten zijn ok, het kabinet wil kinderopvang beter betaalbaar maken.
https://www.rijksoverheid(...)ngtoeslag-vanaf-2017

Ben gisteren ook ingestapt, dus als we gaan, gaan we met z'n allen ;)
correct maar de financiering pand en vervolgens verhuur constructie beschouw ik als een normale financiering, iets dat ik / wij ook zo zouden doen in dergelijke situatie.
pi_166376847
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:42 schreef iw84t het volgende:

[..]

Alweer een project omgevallen bij GVE, ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het aantal default projecten toch erg groot is bij GVE en hoger is of gaat worden dan 5%. Ik heb in het verleden daar wel eens een vraag over gesteld en toen kreeg ik o.a. als antwoord dat het aantal projecten dat gepubliceerd wordt nog steeds toeneemt waardoor het percentage dus zou dalen.
Zo lust ik er nog wel een, het percentage daalt natuurlijk alleen maar als nieuwe projecten niet meer default gaan en dat geloof ik niet.

Mijn eigen ervaring bij GVE is dat nu dat ik 3,25 procent defaults heb. Als ik puur kijk naar het aantal projecten dat default is gegaan dan is het zelfs 7%.
Op dit moment zijn 67 van de 1100 GvE projecten hier gemeld als in min of meerdere mate in de problemen. Gemiddeld gaan ze na afgerond 0.4 van de looptijd onderuit. Bij sommige is er al een regeling dat er uitgesmeerd naar de toekomst nog (wat) geld komt. Bij sommige komt niets meer zoals bijvoorbeeld de ijsboer Talamini. Maar er zijn er ongetwijfeld veel meer waar niets meer uitgekeerd zal gaan worden. Ik heb geen systematisch zicht op de uitwinning na het in problemen raken van projecten. Dat vergt te veel admin om bij te houden.
pi_166376996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:26 schreef amp25 het volgende:

[..]

heb er ok nog twee

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de 2de

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze laatste twee zijn al eerder gemeld.
pi_166377517
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Op dit moment zijn 67 van de 1100 GvE projecten hier gemeld als in min of meerdere mate in de problemen. Gemiddeld gaan ze na afgerond 0.4 van de looptijd onderuit. Bij sommige is er al een regeling dat er uitgesmeerd naar de toekomst nog (wat) geld komt. Bij sommige komt niets meer zoals bijvoorbeeld de ijsboer Talamini. Maar er zijn er ongetwijfeld veel meer waar niets meer uitgekeerd zal gaan worden. Ik heb geen systematisch zicht op de uitwinning na het in problemen raken van projecten. Dat vergt te veel admin om bij te houden.
Niet alle projecten zullen hier gemeld zijn, dus ga er maar vanuit dat het werkelijke aantal projecten in de problemen nog groter is.

Heb net nog even uitgerekend wat het defaultpercentage van mijn totale CF protefuille is: 2,2%

Ik ben overigens gestopt met investeren een paar maanden geleden omdat ik mijn geld in mijn eigen zaak ga steken, dat kan ik beter doen dan in die van een ander :)

[ Bericht 3% gewijzigd door iw84t op 02-11-2016 21:03:02 ]
pi_166377822
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:32 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Zo raar vind ik die percentages van professor Lex anders niet. Zoals de trouwe lezers van dit forum wel weten heb ik kennelijk een gave om de default projecten te selecten en ben al geruime tijd zeer terughoudend met het nog selecteren van nieuwe projecten.

Ik mis elke maand maar liefst 31% van mijn maandelijkse uitbetalingen en als er geen enkele default meer bijkomt (...) heb ik aan het einde van de rit een negatief rendement van -8,8%. Maar dit kan dus alleen nog erger worden.

Ik heb wel het idee dat er steeds meer mensen richting een negatief rendement gaan als ik het zo lees.
31% is wel heel erg veel. Zijn er zo veel projecten default gegaan of zijn er een paar default gegaan waar je relatief veel geld in had gestoken?
pi_166377875
Nadat 007 de Giraffe hier gemeld had, was er pas een investering van 2500 euro in de pot. Inmiddels is hij op 500 euro na voor de helft vol door 33 investeerders. Dus tot nu toe misschien wel 32 fok meelezers/posters die ruim 20k hebben bijgedragen. Dat is niet verkeerd zou ik zeggen. :) Misschien moet de nieuwe tweede vestiging maar het FOKSCHAAP o.i.d. gaan heten, :)

[ Bericht 18% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-11-2016 21:10:34 ]
pi_166379011
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 21:00 schreef iw84t het volgende:

[..]

31% is wel heel erg veel. Zijn er zo veel projecten default gegaan of zijn er een paar default gegaan waar je relatief veel geld in had gestoken?
Het laatste. In het begin weinig gespreid en veel te enthousiast geweest bij een paar projecten (de zgn pareltjes). Maar achteraf ...juist.
pi_166379993
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Op dit moment zijn 67 van de 1100 GvE projecten hier gemeld als in min of meerdere mate in de problemen. Gemiddeld gaan ze na afgerond 0.4 van de looptijd onderuit. Bij sommige is er al een regeling dat er uitgesmeerd naar de toekomst nog (wat) geld komt. Bij sommige komt niets meer zoals bijvoorbeeld de ijsboer Talamini. Maar er zijn er ongetwijfeld veel meer waar niets meer uitgekeerd zal gaan worden. Ik heb geen systematisch zicht op de uitwinning na het in problemen raken van projecten. Dat vergt te veel admin om bij te houden.
Ik ben benieuwd hoeveel van de 1100 GvE projecten succesvol afgerond zijn en helemaal terugbetaald zijn. Is dat ook ergens te achterhalen?
pi_166381686
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Op dit moment zijn 67 van de 1100 GvE projecten hier gemeld als in min of meerdere mate in de problemen. Gemiddeld gaan ze na afgerond 0.4 van de looptijd onderuit. Bij sommige is er al een regeling dat er uitgesmeerd naar de toekomst nog (wat) geld komt. .
Je zou kunnen zeggen dat de gemiddelde default is (67*0,6)/1100 * 100% = 3,65%.
Minus een beetje rente in die eerste 0,4.

Maar zoals iemand terecht opmerkte, ze houden het percentage laag door telkens nieuwe projecten toe te voegen. Dat slaat helemaal nergens op. Zo kan ik het ook |:( .
Het is pas zuiver te berekenen als alle projecten die in een bepaalde periode zijn gefund ook helemaal zijn afgerond, hetzij door stipte betaling hetzij door default.
Pecunia non olet
pi_166382048
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:23 schreef obligataire het volgende:
Controle bij crowdfunding schiet tekort
Wekelijks vindt een bedrijf dat gebruik maakt van crowdfunding wel ergens de weg naar de media. De inhoud van de berichten is zonder uitzondering positief. ‘Succesvolle investeringsronde’, ‘recordtempo’, ‘nu nog meer geld opgehaald met crowdfunding’.

https://fd.nl/ondernemen/(...)unding-schiet-tekort
Ik heb het artikel gelezen en de inhoud geeft reden tot zorg. Platforms die cijfers krijgen van MKB'ers die door niemand op volledigheid hoeven te worden gecontroleerd. Pitches die een veel te rooskleurig beeld schetsen of waarin essentiële (minder positieve) informatie gewoon wordt achtergehouden. Ratings die te weinig voorspellende waarde hebben. En wat wij eigenlijk ook al vermoeden wordt bevestigd: crowdfunding is het afvoerputje voor leningaanvragen. Uit het artikel komt in ieder geval het beeld naar voren van een onvolwassen markt die potentie heeft, maar nog wel heel veel moet bijleren (lees: veranderen).
pi_166383081
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 21:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nadat 007 de Giraffe hier gemeld had, was er pas een investering van 2500 euro in de pot. Inmiddels is hij op 500 euro na voor de helft vol door 33 investeerders. Dus tot nu toe misschien wel 32 fok meelezers/posters die ruim 20k hebben bijgedragen. Dat is niet verkeerd zou ik zeggen. :) Misschien moet de nieuwe tweede vestiging maar het FOKSCHAAP o.i.d. gaan heten, :)
Op de keper beschouwd, nog ff en ze hoeven het project de Giraffe niet meer te publiceren, zit het onderhands al vol,
pi_166384393
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 22:09 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoeveel van de 1100 GvE projecten succesvol afgerond zijn en helemaal terugbetaald zijn. Is dat ook ergens te achterhalen?
Zijn ze als het goed is mee bezig:

quote:
Geldvoorelkaar.nl is voorstander van transparantie inzake (netto) rendementen, defaults en ontwikkeling van de totale portefeuille aan uitstaande leningen.

In het kader van deze transparantie is Geldvoorelkaar.nl in een afrondende fase om effectieve rendementen, inclusief kosten en defaults, duidelijk inzichtelijk te maken in de "mijn Geldvoorelkaar.nl" omgeving van onze investeerders. Op dit moment wordt de hiervoor ontwikkelde rekenmethodiek en weergave richting investeerders getest door ons investeerderspanel. Verwachting is dat op korte termijn alle investeerders inzage hebben in de ontwikkeling van het effectieve rendement per individuele investeerdersportefeuille, alsmede een periodieke update hiervan. Daarnaast wordt in november 2016 een uitgebreide infographic uitgebracht met een totaaloverzicht aan statistieken van Geldvoorelkaar.nl. De infographic zal de ontwikkeling van de totale Geldvoorelkaar.nl portefeuille weergeven, alsmede het gerealiseerde effectieve rendement door investeerders, defaults per risicoclassificatie, gemiddeld kredietbedrag, investeringsbedrag, etc.
pi_166384792
Ik vond de manier van berekenen van FNC altijd wel mooi (helaas was die alleen voor het UK gedeelte...) Zij pakten de projecten die in 1 kwartaal waren gestart en bekeken daarvan de default rate. daarmee zag je ook dat de projecten die een paar jaar terug waren gestart, mede door andere manieren van beoordelen, ook een hogere default rate hadden.
pi_166384862
Ik zit momenteel nog op 0% default *even hard afkloppen* op 32 lopende projecten, projecten varieren van gloedje nieuw (Giraffe) tot inmiddels 53% looptijd (sinds ongeveer 1/1/2015 mijn eerste project na maanden meelezen hier)

Ik zit inmiddels op zo een 14% van alle te verwachten individuele betalingen en haal maandelijks nog steeds een (netto) rendement van 7% of meer. Gezien mijn huidige spreiding in looptijden zit er nog een dikke kans in dat ik ergens in het komende jaar 2017 wel tegen een of meerdere defaults aan zal lopen gezien dat die rond de 40 tot 50% van de looptijd het meest voor schijnen te komen. Zonder default volgend jaar rond deze tijd voel ik me waarschijnlijk een stuk zekerder (of juist onzekerder)

Het is (gelukkig) niet overal en altijd kommer en default
pi_166384864
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 05:15 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zijn ze als het goed is mee bezig:

[..]

Als ze het effectieve rendement op dezelfde manier als Collin berekenen, kun je het hooguit gebruiken als basis van een schatting.
pi_166385005
ik heb nu 20 defaults op 197 projecten. Daarvan zijn er 100 het laatste jaar gestart en precies een jaar geleden ben ik mijn investeringstactiek aan gaan passen. op 1 default na (parfumboer) liepen ze allemaal al voor 2015. van de 20 passen er 15 niet meer in mijn strategie. Ook ik heb een periode gehad waarin in grote bedragen investeerde in elk project, wat mij nu duur is komen staan. Tegenwoordig investeer ik in elk project een vast (relatief laag) bedrag. Als er dit jaar geen projecten meer omvallen, speel ik ongeveer quitte.
Ik ben dus nog redelijk positief. Het is vervelend om te zien dat projecten omvallen, maar ik ben blij dat ik nu geleerd heb niet meer in zulke projecten te investeren. in 2015 heb ik een behoorlijk verlies geleden en ik wist dat 2016 nog de naweeën van mijn slechte investeringen zou bevatten. Dat is ook uitgekomen, maar ik verwacht 2017 toch positief af te kunnen sluiten. Daarbij vertrouw ik gewoon op mijn bijna 4 jaar ervaring ondertussen :)
pi_166385147
Ik heb iets van 40 projecten in Nederland. Daarvan hebben er een paar problemen, maar slechts 1 (bij CAN) is omgevallen. En dat is precies het project waarin ik investeerde omdat ik de eigenaar ken. Ik verwacht dat er nog wel wat omvalt, maar ik verwacht toch een mooi rendement. Ik ben pas ruim een jaar bezig.
Ik heb de indruk dat selecteren werkt. Als je niet denkt dat je beter kunt selecteren dan de gemiddelde crowdfunder, zou ik je adviseren om heel rustig aan te doen totdat de platforms hun zaken beter op orde krijgen. Sparen bij de bank geeft momenteel nog met grote zekerheid (tot 100k) een positief rendement.
pi_166385154
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:16 schreef marathon2000 het volgende:
Verwacht je niet: People's Avenue is van KOM verdwenen.
En de regenboog bar zit nu voor 85% vol; het helpt ook wel als iemand er 25K tegenaan smijt.
quote:
KoM: Project People's Avenue ingetrokken
Vandaag hebben wij, in goed overleg met de ondernemer, besloten de financieringsaanvraag van People's Avenue - duurzame mode in te trekken. Er is momenteel onvoldoende interesse in deze crowdfunding aanvraag. Volgens Roland Wiegert gaat het daarentegen erg goed met Peoples Avenue. Met name de lancering van de Martin Garrix collectie heeft hen wereldwijd op de kaart gezet en heeft vele soortgelijke 'collectie' aanvragen tot gevolg gehad. Wij wensen het team van People's Avenue alle succes toe.
pi_166385324
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

vraag blijft, waar de ¤ nu vandaan komen / moeten komen / niet komen / niet nodig zijn.
pi_166385724
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 22:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Je zou kunnen zeggen dat de gemiddelde default is (67*0,6)/1100 * 100% = 3,65%.
Minus een beetje rente in die eerste 0,4.

Maar zoals iemand terecht opmerkte, ze houden het percentage laag door telkens nieuwe projecten toe te voegen. Dat slaat helemaal nergens op. Zo kan ik het ook |:( .
Het is pas zuiver te berekenen als alle projecten die in een bepaalde periode zijn gefund ook helemaal zijn afgerond, hetzij door stipte betaling hetzij door default.
Exact je zou dus als platform bijvoorbeeld per kalenderjaar je default rapportage moeten doen. Dit heb ik ook aangegeven bij de AFM toen ik daar op bezoek was met Horseman. Ben benieuwd welk platform de eerste is die op deze wijze met de billen bloot gaat!

Aan de andere kant zegt het wel iets bij een gemiddelde looptijd van een annuïteiten project van GvE van 4jaar. Kan je grofweg zeggen, dat je op basis van de huidige defaults, 2% van je rendement per jaar af moet trekken bij random investeren. Trek daar nog eens 2% af voor toekomstige defaults. Dus ik vermoed dat als je uiteindelijk uitkomt op > 7.5%(gem. bruto rente)- 0.5% (kosten) -4%(default kosten) dus > 3% netto rendement per jaar op je investering dat je het bovengemiddeld doet. Daarbij kan de uitwinning van defaults als dit goed gedaan wordt natuurlijk je netto rendement behoorlijk omhoog brengen. Ik denk dat uiteindelijk de zekerheden en dus de uitwinning bij default heel belangrijk gaat worden voor een platform om zich te profileren als hoog rendementsplatform.

En dan nog even over het FD artikel:
Het is toch te zot voor woorden dat deze zogenaamde professor zijn cijfers op basis van een portefeuille van 8 projecten in een gerenommeerd blad als het FD mag presenteren. Je hoeft geen professor in de kansrekening te zijn om te beseffen dat zijn rendementscijfers nog minder zeggen als de cijfers van de jonge platformen die tenminste over het hele portfolio van het totale platform berekend zijn.
Wat de Professor of Finance and Firm Acquisition (Naar ik aanneem heeft hij verstand van bedrijfscijfers) wel aantoont is dat het verdomde lastig is om door de marketing prietpraat in de pitches heen, de goede projecten uit te kiezen. Want dat dacht hij vermoedelijk toch echt gedaan te hebben. ?

Dus omdat voor veel mensen inclusief professor Teeffelen :) het erg moeilijk is om goede projecten te selecteren blijft spreiden een belangrijk instrument om risico te mijden.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-11-2016 10:39:06 ]
pi_166386376
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik denk dat uiteindelijk de zekerheden en dus de uitwinning bij default heel belangrijk gaat worden voor een platform om zich te profileren als hoog rendementsplatform.
Ik vraag me af of de zekerheden en uitwinning bij default wel zo belangrijk gaan worden. Bepaalde platforms (of in ieder geval 1) wekken verwachtingen zonder de moeite te nemen om zekerheden veilig te stellen. Dan mag je verwachten dat ze uit eigen zak bijpassen. De vraag is dan meer hoe lang ze dat vol gaan houden.
pi_166386477
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:53 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de zekerheden en uitwinning bij default wel zo belangrijk gaan worden. Bepaalde platforms (of in ieder geval 1) wekken verwachtingen zonder de moeite te nemen om zekerheden veilig te stellen. Dan mag je verwachten dat ze uit eigen zak bijpassen. De vraag is dan meer hoe lang ze dat vol gaan houden.
Ze hebben laten weten dat ze het borgen van zekerheden beter gaan doen. Ik heb begrepen dat er ook daadwerkelijk een begin mee is gemaakt om boter bij de vis te vragen. Dus eerst documenten onderteken en dan pas geld verstrekken.
De vraag is natuurlijk of KOM in staat is het gekwetste vertrouwen van investeerders weer terug te winnen.
Dat zal heel moeilijk zijn. Je bent vertrouwen eerder kwijt dan dat je het terug wint.
Aan de andere kant is iedere investeerder er uiteindelijk bij gebaad dat KOM de boel op orde krijgt. Je centjes moeten wel terug en dat gaat makkelijker met als zonder KOM.
pi_166386907
U heeft ¤ geïnvesteerd in het kredietproject 996694205 - Verbouwing Eetcafé Rosmalen.

Helaas moeten wij u mededelen dat de ondernemer zijn kredietaanvraag heeft geannuleerd. Uw investering zal daarom niet worden geïncasseerd van uw rekening en worden verwijderd van uw dashboard.

Wij verwijzen u graag naar ons platform voor nieuwe investeringsmogelijkheden

FUNDING CIRCLE
pi_166386913
Mijn vertrouwen zijn ze al lang kwijt.

mailtje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
reactie KoM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166386943
Een maar weer eens vervolg aan gegeven....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166387112
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 10:28 schreef AapNootMuis het volgende:
Een maar weer eens vervolg aan gegeven....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt groot gelijk om op deze wijze te eisen orde op zaken te stellen. En wat ik zeg, vertrouwen terug winnen is erg moeilijk, daar zal KOM heel hard aan moeten werken, het zal moeilijk/ en bij sommige investeerders zelfs onmogelijk zijn. Uiteindelijk blijft het wel zo dat voor de mensen die de centen in de projecten van KOM hebben zitten, dat het beter is dat KOM de boel op de rit krijgt dan dat ze verder verzanden in de ellende.
pi_166387382
Nieuwe op FNC:
Financiële Buffer Bouwservice
¤ 10.000 Kredietbedrag
2 jaar Termijn
¤ 453,32 Maandbedrag
8.23 % Nominale rente
B Risicoklasse
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/14147

éénpitter die door ziekte en verbouwing van zijn eigen huis krap bij kas is komen te zitten.
10.000EURO is te overzien, dit moet uit de bedrijfsvoering te betalen zijn, en lukt dit niet dan zal hij in loondienst dit kunnen ophoesten. Ik chip een klein bedrag in.

Binnen 10minuten vol, snel voor een FNC project

[ Bericht 4% gewijzigd door marathon2000 op 03-11-2016 11:02:15 ]
pi_166387509
3 nieuwe in een minuut :o
జ్ఞ‌ా
pi_166387535
Ik heb net mail gehad van Collin dat de Giraffe open staat.
pi_166387603
Mu's mailer slaat idd op hol:

Cedexis Medical Eyewear
Project:15533 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,28
Creditsafe score:51
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 65.000
Geinvesteerd:¤ 10.600
Product:Annuïteit
Rente per jaar:8,5%
Looptijd:60 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15533
pi_166387655
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:04 schreef Benger het volgende:
Ik heb net mail gehad van Collin dat de Giraffe open staat.
zat in 4 minuten vol.
Ik had deze ook meegenomen
pi_166387706
Ik heb van Collin alleen een mail gehad dat de Giraffe is volgeschreven :)
pi_166387715
Nieuwe op GVE
Cedexis Medical Eyewear Project:15533 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,28 Creditsafe score:51
Kredietbedrag:¤ 65.000 Product:Annuïteit
Rente per jaar:8,5% Looptijd:60 maanden
pi_166387765
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:10 schreef marathon2000 het volgende:
Mu's mailer slaat idd op hol:

Cedexis Medical Eyewear
Project:15533 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,28
Creditsafe score:51
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 65.000
Geinvesteerd:¤ 10.600
Product:Annuïteit
Rente per jaar:8,5%
Looptijd:60 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15533
Ik sla deze over, geen vertrouwen in het product en matige cijfers
pi_166387801
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:19 schreef Ballys het volgende:

[..]

Ik sla deze over, geen vertrouwen in het product en matige cijfers
Och, van de 65.000 wordt al 25.000 gegarandeerd door borgstellingen. Mevrouw dekt de vaste lasten. Dus meneer kan dit proberen en als het niet lukt kan-ie weer een reguliere baan in de ICT nemen en daaruit alsnog de lening terug betalen.
  donderdag 3 november 2016 @ 11:25:42 #227
62913 Blik
The one and Only!
pi_166387881
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:11 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik heb het artikel gelezen en de inhoud geeft reden tot zorg. Platforms die cijfers krijgen van MKB'ers die door niemand op volledigheid hoeven te worden gecontroleerd. Pitches die een veel te rooskleurig beeld schetsen of waarin essentiële (minder positieve) informatie gewoon wordt achtergehouden. Ratings die te weinig voorspellende waarde hebben. En wat wij eigenlijk ook al vermoeden wordt bevestigd: crowdfunding is het afvoerputje voor leningaanvragen. Uit het artikel komt in ieder geval het beeld naar voren van een onvolwassen markt die potentie heeft, maar nog wel heel veel moet bijleren (lees: veranderen).
Aangezien ik zelf zijdelings betrokken ben bij een financieringsaanvraag kan ik hier wel een beetje op inhaken. En kortgezegd kun je de banken hiervan de schuld geven. Zelfs met borgstelling van de overheid van 65% en inleg van eigen vermogen en verpanding van de inventaris zijn banken niet geneigd om zelf de financiering volledig op zich te nemen. Er wordt bijzonder snel gewezen op de mogelijkheid tot crowdfunding en een bank gaat enkel en alleen financieren als ze 100% zeker zijn dat ze het geld terug krijgen.

Dus het risico leggen ze bij crowdfunding neer
pi_166388103
Nieuw project KOM , Hotel aan de Linge in Kedichem, in een ver verleden (30jr) , het hotel dat afbrandde na een bijeenkomst van de Centrumdemocraten, en waar de partner van Dhr Janmaat toen haar been verloor als gevolg hiervan.

Maar dat is ver verleden tijd inmiddels. Ben gezien de problematieken bij KOM geen KOMmer, dus deze gaat voorbij aan mij
pi_166388505
quote:
12s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:39 schreef peterc het volgende:
Nieuw project KOM , Hotel aan de Linge in Kedichem, in een ver verleden (30jr) , het hotel dat afbrandde na een bijeenkomst van de Centrumdemocraten, en waar de partner van Dhr Janmaat toen haar been verloor als gevolg hiervan.

Maar dat is ver verleden tijd inmiddels. Ben gezien de problematieken bij KOM geen KOMmer, dus deze gaat voorbij aan mij
Zelfs de nieuwe beoordelaar van KoM is zeer kritisch. Ze geven behoorlijk wat risico's aan in de beoordeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166389371
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:01 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zelfs de nieuwe beoordelaar van KoM is zeer kritisch. Ze geven behoorlijk wat risico's aan in de beoordeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dank, zover had ik het nog niet gelezen. zegt veel over het ondernemerschap van de aanvrager
pi_166389468
quote:
12s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:46 schreef peterc het volgende:

[..]

dank, zover had ik het nog niet gelezen. zegt veel over het ondernemerschap van de aanvrager
Tja, het kan ook iets zeggen over degene die deze aanvraag heeft beoordeeld. Normaal gesproken zeggen ze: op basis van de mij toegeleverde informatie geef ik het volgende oordeel: ...
Deze beoordelaar zegt: de mij toegeleverde informatie is onvoldoende onderbouwd.
De vraag is dan of er in deze pitch ook echt minder onderbouwing is meegeleverd dan gebruikelijk, of dat de beoordelaar gewoon strenger is. Ik vermoed dat laatste.
pi_166389686
Hulde wat betreft de uitgebreide en kritische rapportage bij nieuwe KOM hotel.
pi_166390280
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Exact je zou dus als platform bijvoorbeeld per kalenderjaar je default rapportage moeten doen. Dit heb ik ook aangegeven bij de AFM toen ik daar op bezoek was met Horseman. Ben benieuwd welk platform de eerste is die op deze wijze met de billen bloot gaat!

Aan de andere kant zegt het wel iets bij een gemiddelde looptijd van een annuïteiten project van GvE van 4jaar. Kan je grofweg zeggen, dat je op basis van de huidige defaults, 2% van je rendement per jaar af moet trekken bij random investeren. Trek daar nog eens 2% af voor toekomstige defaults. Dus ik vermoed dat als je uiteindelijk uitkomt op > 7.5%(gem. bruto rente)- 0.5% (kosten) -4%(default kosten) dus > 3% netto rendement per jaar op je investering dat je het bovengemiddeld doet. Daarbij kan de uitwinning van defaults als dit goed gedaan wordt natuurlijk je netto rendement behoorlijk omhoog brengen. Ik denk dat uiteindelijk de zekerheden en dus de uitwinning bij default heel belangrijk gaat worden voor een platform om zich te profileren als hoog rendementsplatform.

En dan nog even over het FD artikel:
Het is toch te zot voor woorden dat deze zogenaamde professor zijn cijfers op basis van een portefeuille van 8 projecten in een gerenommeerd blad als het FD mag presenteren. Je hoeft geen professor in de kansrekening te zijn om te beseffen dat zijn rendementscijfers nog minder zeggen als de cijfers van de jonge platformen die tenminste over het hele portfolio van het totale platform berekend zijn.
Wat de Professor of Finance and Firm Acquisition (Naar ik aanneem heeft hij verstand van bedrijfscijfers) wel aantoont is dat het verdomde lastig is om door de marketing prietpraat in de pitches heen, de goede projecten uit te kiezen. Want dat dacht hij vermoedelijk toch echt gedaan te hebben. ?

Dus omdat voor veel mensen inclusief professor Teeffelen :) het erg moeilijk is om goede projecten te selecteren blijft spreiden een belangrijk instrument om risico te mijden.

Helemaal eens. Ik vraag me of het gemiddelde rendement van de gemiddelde GvE belegger de 3% haalt. Ook dat zouden ze per jaar kunnen rapporteren trouwens. Feit dat ze dat niet doen en bijvoorbeeld beleggingsportefeuilles (in verschillende risico klasses) wel, zegt mij ook wel iets. Als ze namelijk wel kunnen aantonen dat ze daarmee kunnen concurreren, zouden ze het niet nalaten.
pi_166390536
nieuwe op FNC: certificaten bedrijf.
ziet er prima uit.
pi_166390665
Lijkt mij ook niet verkeerd, ik word alleen minder warm van de forse prive opname 2015 (76K).
En 2016 loopt ook goed, dan had hij ook (deels) uit eigen zak kunnen investeren.
Is de goede man een big spender?
pi_166391660
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:52 schreef marathon2000 het volgende:
Lijkt mij ook niet verkeerd, ik word alleen minder warm van de forse prive opname 2015 (76K).
En 2016 loopt ook goed, dan had hij ook (deels) uit eigen zak kunnen investeren.
Is de goede man een big spender?
En z'n website is uit de lucht...
http://www.bnab.nl
pi_166391765
werkt gewoon
pi_166392729
En voor de liefhebber een stapelfinanciering bij FNC:
Opslagruimte Bewegingscentrum
20.000 2jaar D-risico 12.86%

http://bewegingscentrumterapel.com/
http://fysiotherapieterapel.nl/
pi_166392957
Was de sauna/thermen uit Gorredijk op FNC hier al besproken?
Komt me zo bekend voor
pi_166393006
Ja, die sauna is al een weekje online
pi_166393043
ah, ok. thnx
pi_166393391
En weer een nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog niet echt naar gekeken maar gezien de 500k borgstelling met materiële waarde en een leuk incentiveje zal ik hem binnenkort eens goed bekijken.
pi_166393650
Toevallig via google op deze site beland over flex-in (over mogelijke problemen in 2015):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166393837
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 16:52 schreef Red_arrow het volgende:
Toevallig via google op deze site beland over flex-in (over mogelijke problemen in 2015):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het delen. Ik denk dat ik deze niet ga doen. Het mag dan wel allemaal gebakken lucht zijn volgens meneer blanken maar ik weet het niet. Tevens moeten we hopen dat het onroerend goed winstgevend verkocht kan worden want anders is het gewoon weer een stapelfinanciering.
pi_166393946
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 16:52 schreef Red_arrow het volgende:
Toevallig via google op deze site beland over flex-in (over mogelijke problemen in 2015):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed gevonden...het is een beetje een welles nietes discussie op deze manier. Het lijkt bijna een familieruzie en strontgooien.

Ik laat hem hierom lopen aangezien je niet kan inschatten wat nu precies klopt
pi_166394011
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:12 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Goed gevonden...het is een beetje een welles nietes discussie op deze manier. Het lijkt bijna een familieruzie en strontgooien.

Ik laat hem hierom lopen aangezien je niet kan inschatten wat nu precies klopt
Precies. Waar rook is is meestal vuur. Dus gewoon risico niet lopen ondanks materiële borgstelling. Daarnaast is dit natuurlijk ook een zeer moeilijke bedrijfstak met veel concurrentie, lage marges, veel faillissementen. De eerste default van Collin zat ook in deze bedrijfstak. :)
pi_166394263
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:54 schreef marathon2000 het volgende:
En voor de liefhebber een stapelfinanciering bij FNC:
Opslagruimte Bewegingscentrum
20.000 2jaar D-risico 12.86%

http://bewegingscentrumterapel.com/
http://fysiotherapieterapel.nl/
Die ziet er niet zo heel gek uit voor deze rente. Redelijk eigen vermogen. Stapel financiering zit hem vermoedelijk in hypotheek eigen pand.
pi_166394917
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Precies. Waar rook is is meestal vuur. Dus gewoon risico niet lopen ondanks materiële borgstelling. Daarnaast is dit natuurlijk ook een zeer moeilijke bedrijfstak met veel concurrentie, lage marges, veel faillissementen. De eerste default van Collin zat ook in deze bedrijfstak. :)
Ik vind de verkoop van het onroerend goed vaag. Ze willen al hun onroerend goed verkopen om de schuld aan de bank te voldoen. En dan? Werken vanonder een brug? Of vanuit een vrachtwagen? Ik lees er niets over. Deze pitch roept vragen op. Hier geldt het principe: bij twijfel niet doen.

Die meneer Dijkhuis van de ABN AMRO als directeur is een indicatie dat dit bedrijf onder bijzonder beheer van de bank valt. Op LinkedIn staat niks over Flex-In, wel dat we hem kunnen inhuren voor bancaire vraagstukken.

En dan zou er sprake zijn van een groeiende omzet. Ik neem aan dat Collin dat gecontroleerd heeft, maar cijfers worden helaas niet gedeeld.

Ik vermoed dat er inderdaad sprake is van een naheffing van sociale lasten. Die gaat voor op de ABN AMRO. Dus moet er geld van de crowd bij om de schuld aan de ABN in te lossen. Zodra het geld binnen is, gaat de stekker er uit.

[ Bericht 7% gewijzigd door Benger op 03-11-2016 18:53:40 ]
pi_166395489
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 16:37 schreef Mynheer007 het volgende:
En weer een nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog niet echt naar gekeken maar gezien de 500k borgstelling met materiële waarde en een leuk incentiveje zal ik hem binnenkort eens goed bekijken.
Weer helemaal top, bedankt!
Fijn dat we hem hier in alle rust kunnen beoordelen.
pi_166395503
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 16:52 schreef Red_arrow het volgende:
Toevallig via google op deze site beland over flex-in (over mogelijke problemen in 2015):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel goed gevonden! Mijn complimenten

Hoeveel waarschuwingsbellen kunnen hier nog rinkelen!!
pi_166395547
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:04 schreef bleyenburg het volgende:
Hulde wat betreft de uitgebreide en kritische rapportage bij nieuwe KOM hotel.
Nou, inderdaad!
Ik hoop dat ze dit vast houden. Echt een hele verbetering.
pi_166395562
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 16:52 schreef Red_arrow het volgende:
Toevallig via google op deze site beland over flex-in (over mogelijke problemen in 2015):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook super gevonden! ^O^
pi_166397747
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]En dan nog even over het FD artikel:
Het is toch te zot voor woorden dat deze zogenaamde professor zijn cijfers op basis van een portefeuille van 8 projecten in een gerenommeerd blad als het FD mag presenteren. Je hoeft geen professor in de kansrekening te zijn om te beseffen dat zijn rendementscijfers nog minder zeggen als de cijfers van de jonge platformen die tenminste over het hele portfolio van het totale platform berekend zijn.
Professor ben ik allerminst en ik heb hetzelfde aantal 'harde' defaults als hij (de steigerman niet meegeteld). Verschil is dat ik ruim 30x zoveel projecten heb als hij :) We zullen zien hoe het afloopt, de verhouding kan alleen maar slechter worden vanaf het moment dat je stopt met investeren. Een paar procent uitval hoeft inderdaad niet dramatisch te zijn.
Pecunia non olet
pi_166398272
Doet er iemand mee aan de gezamenlijke procedure aan het project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van KOM?

Ben benieuwd wat jullie vinden van de Last tot incasso. Ik lees hem snel door, en val eigenlijk al over het eerste punt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat station ligt toch al achter ons? Dat is de afgelopen maanden toch al gedaan? Ze vragen nu een bijdrage, maar gaan weer aan de onderhandel tafel?

Verder is dit ook een apart punt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met andere woorden: maak nog een extra bedrag over, en geef schriftelijk akkoord dat wij verder niets hoeven te doen?
pi_166398811
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:10 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik vind de verkoop van het onroerend goed vaag. Ze willen al hun onroerend goed verkopen om de schuld aan de bank te voldoen. En dan? Werken vanonder een brug? Of vanuit een vrachtwagen? Ik lees er niets over. Deze pitch roept vragen op. Hier geldt het principe: bij twijfel niet doen.

Die meneer Dijkhuis van de ABN AMRO als directeur is een indicatie dat dit bedrijf onder bijzonder beheer van de bank valt. Op LinkedIn staat niks over Flex-In, wel dat we hem kunnen inhuren voor bancaire vraagstukken.

En dan zou er sprake zijn van een groeiende omzet. Ik neem aan dat Collin dat gecontroleerd heeft, maar cijfers worden helaas niet gedeeld.

Ik vermoed dat er inderdaad sprake is van een naheffing van sociale lasten. Die gaat voor op de ABN AMRO. Dus moet er geld van de crowd bij om de schuld aan de ABN in te lossen. Zodra het geld binnen is, gaat de stekker er uit.
Goede analyse! Met wat recente defaults in het achterhoofd waarbij ook ABN betrokken was, ben je al gauw geneigd om in die richting te denken.

Alleen die materiële borgstelling zou me nog over de streep kunnen trekken maar dan zou ik toch wel iets meer willen weten over de samenstelling van het vermogen. Is dat bedrijfsgebonden, is het snel en zonder verlies liquide te maken, etc. Voor de ABN is ook al een borgstelling getekend dus je zou zeggen dat hij er warmpjes bij zit.......
Pecunia non olet
pi_166399022
Bedankt mijnheer, goed gevonden en heb hem meegepakt
pi_166399247
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 20:39 schreef snoopy40 het volgende:
Bedankt mijnheer, goed gevonden en heb hem meegepakt
Goede gelegenheid om dat ene knopje eens uit te proberen 8-)
Pecunia non olet
pi_166408112
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 17:12 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Het lijkt bijna een familieruzie en strontgooien.

Het lijkt erop dat vader en zoon Blanken beide uit de zaak zijn/gaan (vader vanwege gezondheidsredenen, zoon vanwege verschil van mening over bedrijfsvoering), die zullen misschien ook nog een zak geld nodig hebben om uitgekocht te worden en aangezien het vastgoed verkocht gaat worden ook nog een nieuw pand. Dan ook nog de problemen met de ierse bedrijfsconstructie Het rommelt mij te veel in dat bedrijf.
pi_166408118
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 20:20 schreef didi80 het volgende:
Doet er iemand mee aan de gezamenlijke procedure aan het project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van KOM

Het alternatief is zelf incassomaatregelen nemen of de vordering geheel afschrijven. Ik teken de last tot incasso iig wel
pi_166408138
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ook super gevonden! ^O^
Goed gevonden. Zit er gelukkig niet in. Vrees dat deze kandidaat is voor het beruchte lijstje
pi_166408349
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 09:04 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat vader en zoon Blanken beide uit de zaak zijn/gaan (vader vanwege gezondheidsredenen, zoon vanwege verschil van mening over bedrijfsvoering), die zullen misschien ook nog een zak geld nodig hebben om uitgekocht te worden en aangezien het vastgoed verkocht gaat worden ook nog een nieuw pand. Dan ook nog de problemen met de ierse bedrijfsconstructie Het rommelt mij te veel in dat bedrijf.
BREDA - Het op Hazeldonk gevestigde uitzendbureau Flex-In wordt opnieuw beschuldigd van het uitbuiten van Poolse chauffeurs.

Bekijk ook...

BN de Stem 2014
'Fraude' met Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs bij bedrijf op Hazeldonk

Hazeldonks bedrijf Flex-in is keurmerk kwijt

Ditmaal zou het bedrijf de Oost-Europese truckers onder druk zetten af te zien van achterstallig loon. Dat beweert vakbondsbestuurder Henry Stroek van CNV Vakmensen.

Afstand van salaris
"Deze chauffeurs hebben lang voor de Ierse vestiging van Flex-In gewerkt waar ze niet het salaris kregen waar ze wettelijk gezien recht op hadden. Vervolgens zijn ze overgeheveld naar de vestiging van Flex-In op Hazeldonk en daar krijgen ze nu alleen loon uitbetaald als ze verklaren afstand te doen van het salaris dat ze nog tegoed hebben.''

Honderd
Volgens Stroek is van ten minste twee Poolse chauffeurs bekend dat er op die manier met hen is omgegaan. "Dat zijn mensen die zich bij ons hebben gemeld. Maar wij vermoeden dat het om veel meer mensen gaat, mogelijk honderd."

Helpen
De bedragen die de chauffeurs nog van de Ierse vestiging tegoed zouden hebben, variëren volgens Stroek van 5.000 tot 30.000 euro. Flex-In ontkent de beschuldigingen. Volgens een w
oordvoerder probeert het bedrijf juist buitenlandse [i]chauffeurs te helpen
.

Teveel gedoe, teveel negatieve communicatie ook bijv op het chauffeursforum over dit bedrijf, onduidelijke structuren, assests met een vraagteken, vandaag failliet morgen doorstart bizness.

[/i]Flex-in heeft de beschikking over een rekening courant krediet bij ABN AMRO Bank van ¤ 450.000,- met een jaarlijkse inperking van ¤ 150.000,-, Risico verplaatsing van de bank >crowd

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 04-11-2016 09:58:16 ]
pi_166408808
Ik zag dat ze van het KOM project de Spits Veronica (bootje) een blog bijhouden. Staat ook onder andere een stukje in over de zoektocht naar het geld, wellicht leuk om te lezen voor de mensen die erin zitten: http://varenopdeveronica.(...)ar-vind-je-geld.html
pi_166408816
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 09:04 schreef Red_arrow het volgende:

[...]

, die zullen misschien ook nog een zak geld nodig hebben om uitgekocht te worden [...]
Dat lijkt niet nodig, omdat er een STAK (stichting administratiekantoor) in de BV structuur zit.
pi_166409595
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 09:59 schreef Benger het volgende:

[..]

Dat lijkt niet nodig, omdat er een STAK (stichting administratiekantoor) in de BV structuur zit.
Dat de continuïteit goed geregeld is, wil toch niet zeggen dat er niet betaald hoeft te worden aan uittredende aandeelhouders?
Pecunia non olet
pi_166410270
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 10:53 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat de continuïteit goed geregeld is, wil toch niet zeggen dat er niet betaald hoeft te worden aan uittredende aandeelhouders?
Iemand die uit het bedrijf stapt hoeft dan zijn aandelen niet per se te verkopen. Hij kan gewoon dividend opstrijken, of in dit geval wachten tot de boel ploft.
pi_166410710
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:34 schreef Benger het volgende:

[..]

Iemand die uit het bedrijf stapt hoeft dan zijn aandelen niet per se te verkopen. Hij kan gewoon dividend opstrijken, of in dit geval wachten tot de boel ploft.
Naar mijn bescheiden mening, speelt er teveel bij dit bedrijf, juri problemen, overname aandelen, verkoop onr goed, koop onr goed, terugtreden, en op div forums div discussies, slechte pers dan nog uitbreiding van activiteiten van de transport > bijv. de bouw, ook een sector met lastige regelgeving en wetgeving vwb buitenlandse werknemers, terugtredende bank, kan de toko nog wel redelijk draaien, al weet je dat ook niet. Dunne marges, weinig onderscheidend vermogen.
pi_166411002
8 gele balletjes bij GVE :o, hopelijk hebben ze gewoon wat administratieve achterstanden daar
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_166411102
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:52 schreef peterc het volgende:

[..]

Naar mijn bescheiden mening, speelt er teveel bij dit bedrijf, juri problemen, overname aandelen, verkoop onr goed, koop onr goed, terugtreden, en op div forums div discussies, slechte pers dan nog uitbreiding van activiteiten van de transport > bijv. de bouw, ook een sector met lastige regelgeving en wetgeving vwb buitenlandse werknemers, terugtredende bank, kan de toko nog wel redelijk draaien, al weet je dat ook niet. Dunne marges, weinig onderscheidend vermogen.
En een vaag doel voor het geld, 2.5 ton voor financiering debiteuren/werkkapitaal en een ton automatisering.
pi_166411424
Als deze door de strenge selectie van Collin heen komt en opengesteld wordt, is het een mooie aanvulling voor de discussie op LinkedIn. oO/
pi_166411830
Ik weet niet of we de afgeronde projecten ook nog bijhouden?

Project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van GVE is vandaag succesvol afgerond.
24 maanden 8%
pi_166412007
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 09:59 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik zag dat ze van het KOM project de Spits Veronica (bootje) een blog bijhouden. Staat ook onder andere een stukje in over de zoektocht naar het geld, wellicht leuk om te lezen voor de mensen die erin zitten: http://varenopdeveronica.(...)ar-vind-je-geld.html
Ja, leuk stukje (eventueel ook voor investeerders die niet in het project zitten). Geeft wat inzicht in een geldvrager en hoe hij uiteindelijk bij een platform terecht komt.
pi_166412352
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2016 13:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, leuk stukje (eventueel ook voor investeerders die niet in het project zitten). Geeft wat inzicht in een geldvrager en hoe hij uiteindelijk bij een platform terecht komt.
Inderdaad een goed verhaal dat inzicht geeft in het proces wat de leningnemer mogelijk doormaakt.
  vrijdag 4 november 2016 @ 13:43:18 #273
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166412802
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 09:59 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik zag dat ze van het KOM project de Spits Veronica (bootje) een blog bijhouden. Staat ook onder andere een stukje in over de zoektocht naar het geld, wellicht leuk om te lezen voor de mensen die erin zitten: http://varenopdeveronica.(...)ar-vind-je-geld.html
Leuk stukje :)
pi_166412905
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 09:59 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik zag dat ze van het KOM project de Spits Veronica (bootje) een blog bijhouden. Staat ook onder andere een stukje in over de zoektocht naar het geld, wellicht leuk om te lezen voor de mensen die erin zitten: http://varenopdeveronica.(...)ar-vind-je-geld.html
Inderdaad interessant stukje dat de kant en emoties van de geldnemer laat zien.
Dit KOM project, de Spits Veronica (boot), is een goed project waar ik alle vertrouwen in heb.
Pandakte en hypotheekakte zijn hier ook geregeld.
Niet alles is slecht bij Kapitaal Op Maat. Dit mag ook wel eens gezegd worden !!
pi_166412929
Waar is de vrijdag projecten dag gebleven.... :O

Overigens nog 1,5 dag voor het project Jol 24 36 op SiG. Hij staat nu op 65% maar hij gaat zo wie zo door.
Looptijd 10 jaar, rente na kosten ruim 5%, aflossingsvrij met een 1e hypotheekrecht of met aflossing gedurende deze 10 jaar met een 2e hypotheek.
Zelf heb ik hem, ondanks de lange looptijd, eerder al meegepakt met het 1e hypotheekrecht. Ik zie het als een redelijk zekere investering en de 5% met de huidige rentestanden passend. Dit gaat mijn derde investering worden bij SiG. De site is wat mij betreft nog maar matig maar de hypotheekaktes van de notaris zien er allemaal netjes uit en dat geeft wel vertrouwen.
  vrijdag 4 november 2016 @ 13:59:14 #276
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_166413085
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 12:50 schreef didi80 het volgende:
Ik weet niet of we de afgeronde projecten ook nog bijhouden?

Project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van GVE is vandaag succesvol afgerond.
24 maanden 8%
Die had ik ook, mooi om er ook weer eentje aan die kant bij te kunnen zetten.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_166413169
wat een ontzettend leuk en goed verhaal van die boot mensen.
pi_166413698
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 13:59 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Die had ik ook, mooi om er ook weer eentje aan die kant bij te kunnen zetten.
inderdaad.
pi_166413814
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 14:03 schreef bleyenburg het volgende:
wat een ontzettend leuk en goed verhaal van die boot mensen.
bootjes en veeboeren doen het goed bij mij *) zelfs als ze bij KOM zitten
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_166414214
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 12:50 schreef didi80 het volgende:
Ik weet niet of we de afgeronde projecten ook nog bijhouden?

Project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van GVE is vandaag succesvol afgerond.
24 maanden 8%
Succesvol afgeronde projecten mogen met hoofdletters 7091 FORSTROM zonder spoiler in het forum.
Daar zijn we blij mee!
Dat zijn de echte champagnemomenten voor platformen, leningnemers en investeerders! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-11-2016 15:14:56 ]
pi_166414487
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2016 13:51 schreef Horsemen het volgende:
Waar is de vrijdag projecten dag gebleven.... :O

Overigens nog 1,5 dag voor het project Jol 24 36 op SiG. Hij staat nu op 65% maar hij gaat zo wie zo door.
Looptijd 10 jaar, rente na kosten ruim 5%, aflossingsvrij met een 1e hypotheekrecht of met aflossing gedurende deze 10 jaar met een 2e hypotheek.
Zelf heb ik hem, ondanks de lange looptijd, eerder al meegepakt met het 1e hypotheekrecht. Ik zie het als een redelijk zekere investering en de 5% met de huidige rentestanden passend. Dit gaat mijn derde investering worden bij SiG. De site is wat mij betreft nog maar matig maar de hypotheekaktes van de notaris zien er allemaal netjes uit en dat geeft wel vertrouwen.
Ik vind de opzet interessant maar de looptijden zijn zo lang. Daarom hoop ik op meer projecten bij crowdestate
pi_166414611
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2016 13:51 schreef Horsemen het volgende:
Waar is de vrijdag projecten dag gebleven.... :O
Projecten dag? Betaal dag zal je bedoelen, mijn bankrekening ontploft zowat :)
  vrijdag 4 november 2016 @ 15:28:59 #283
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166414650
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 15:26 schreef namliam het volgende:

[..]

Projecten dag? Betaal dag zal je bedoelen, mijn bankrekening ontploft zowat :)
Leuk, administratie weer bijwerken :).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door xzaz op 04-11-2016 15:47:49 ]
pi_166415313
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 15:26 schreef namliam het volgende:

[..]

Projecten dag? Betaal dag zal je bedoelen, mijn bankrekening ontploft zowat :)
Hier ook 12 bijschrijvingen vandaag, grotendeels KOM, blij dat alles weer binnen is zonder vertragingen daar :)
pi_166415445
Ik heb ook alles van KoM weer binnen. Plus een nagekomen betaling van FnC.
Ik keek toevallig net bij Collin en zag dat het default% is toegenomen naar 1,04%. Ook daar heeft men blijkbaar de administratie bijgewerkt.
pi_166415465
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 15:26 schreef namliam het volgende:

[..]

Projecten dag? Betaal dag zal je bedoelen, mijn bankrekening ontploft zowat :)
Hier ook, 26 vandaag.
pi_166415560
Hier 11, 8x KOM, 2x GvE en 1x IM

En de veeboer was zelfs op tijd :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 4 november 2016 @ 16:21:03 #288
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166415567
Jullie hebben ook wat projecten lopen _O-

Als je nog naar KoM wilt om wat kritische vragen te stellen:

quote:
Uitnodiging Masterclass Investeren via Crowdfunding

Crowdfunding heeft de toegang tot kapitaal voor zowel ondernemers als investeerders vergroot. Door de online mogelijkheden kunnen ondernemers na een nauwgezette screening hun financieringsaanvraag aan een grote groep mensen kenbaar maken. Investeren kan al vanaf een relatief laag bedrag en dit maakt investeren via crowdfunding heel toegankelijk. Wij vinden het belangrijk dat u weet waar u aan begint als u investeert in crowdfunding projecten en geven daarom deze masterclass voor investeerders.

Overweegt u om te investeren, maar wilt u graag eerst meer weten over de risico's en de gevolgen voor de belasting hiervan?

Wij nodigen u van harte uit voor de eerste editie van onze Masterclass Investeren via Crowdfunding.

Tijdens de masterclass op dinsdag 29 november a.s. van 19:00 - 21:30 uur bij ons op kantoor in Delft vertellen we u alles over het investeren in crowdfunding projecten via Kapitaal Op Maat.

We vroegen Marije Lutgendorff van crowdlokaal en Erik van de Ruit, een ervaren crowdfunding investeerder, om deze avond een programma te verzorgen waarin u alles hoort over de mogelijkheden en de risico's van investeren in het MKB. Uiteraard bespreken zij ook het gemiddelde rendement, hoe is de toelating van aanvragen via Kapitaal Op Maat en hoe wordt er met de zekerheden omgegaan.

Marije Lutgendorff is onafhankelijk adviseur van ondernemers die met crowdfunding aan de slag willen. Ze is co auteur van het in 2014 verschenen boek 'crowdfunding de hype voorbij'. Marije schrijft ook de teksten op ons platform en heeft dus al menig aanvraag voorbij zien komen.

Erik van de Ruit is al vele jaren privé belegger en sinds enkele jaren belegger in crowdfundprojecten. Erik is lid van het investeerders klankbordgroep van Kapitaal Op Maat en vertelt u graag meer over hoe het proces van investeren via crowdfunding verloopt.

Fons Wagenmans is ondernemer en deed onlangs een tweede crowdfunding ronde voor zijn bedrijf Zorgautomobiel. Hij zal u deze avond vertellen hoe crowdfunding en het maandelijks aflossen voor de ondernemer is.

Programma:
18:30 uur Inloop
19:00 uur Wat is crowdfunding? Marije Lutgendorff
19:30 uur Investeren in het MKB! Erik van de Ruit
20:00 uur Ondernemen met crowdfunding! Fons Wagenmans
20:30 uur Interactief gedeelte
21:00 uur Afsluitende borrel met ook daar ruimte voor vragen
21:30 uur Einde

Meld u snel aan! Er is plek voor 25 deelnemers. We kijken uit naar uw komst en zijn als Kapitaal Op Maat uiteraard ook aanwezig om al uw vragen te beantwoorden!

U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar vanessa [antispam] kapitaalopmaat. U ontvangt dan zo snel mogelijk een bevestiging van uw deelname en de routebeschrijving naar ons kantoor.
Zit Erik hier ook op FOK!?

[ Bericht 0% gewijzigd door xzaz op 04-11-2016 16:27:29 ]
pi_166415601
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:21 schreef xzaz het volgende:
Jullie hebben ook wat projecten lopen _O-

57 projecten inclusief Lendahand :9
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_166415924
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:21 schreef xzaz het volgende:
Jullie hebben ook wat projecten lopen _O-

Als je nog naar KoM wilt om wat kritische vragen te stellen:

[...]
Ik heb helaas geen uitnodiging gehad. Ik heb maar weinig geld in KoM zitten. Jammer, want ik woon op maar ~12 km afstand.
  vrijdag 4 november 2016 @ 16:43:23 #291
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166415931
quote:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Wiebkes-Weihnachten-PU-Amstelveen
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Als je dit ziet is er geen sponsor en betaalt mu deze maand zelf

Naam: Wiebkes-Weihnachten-PU-Amstelveen

Afmelden? Stuur deze mail door naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl
Problemen? Mail hostmaster@crowdfundmailer.nl
pi_166416003
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:43 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wiebke is terug! *O*
  vrijdag 4 november 2016 @ 16:48:53 #293
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166416045
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:46 schreef didi80 het volgende:

[..]

Wiebke is terug! *O*
Toch wel wat zekerheden, maar wat als het niet lukt; wat zijn kerstspullen waard in januari?
pi_166416087
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:48 schreef xzaz het volgende:

[..]

Toch wel wat zekerheden, maar wat als het niet lukt; wat zijn kerstspullen waard in januari?
Dan is ze er volgend jaar gewoon weer. Wiebke heeft mij al meerdere keren verbaasd. Ik dacht elke keer dat ze het niet zou halen, maar toch lukt het haar.
Ik doe dit keer mee. Pure gun factor. Ik mag haar inzet wel.
pi_166416093
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:21 schreef xzaz het volgende:
Jullie hebben ook wat projecten lopen _O-

Als je nog naar KoM wilt om wat kritische vragen te stellen:

[..]

Zit Erik hier ook op FOK!?
Nee, dat denk ik niet.
pi_166416206
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:51 schreef didi80 het volgende:

[..]

Dan is ze er volgend jaar gewoon weer. Wiebke heeft mij al meerdere keren verbaasd. Ik dacht elke keer dat ze het niet zou halen, maar toch lukt het haar.
Ik doe dit keer mee. Pure gun factor. Ik mag haar inzet wel.
Ik doe mee voor ¤ 100,-. Mijn 3e KoM project in ruim een jaar tijd. Gewoon een leuk projectje, geen gelul. Bedrag is te overzien. En jouw enthousiasme werkt aanstekelijk.
pi_166416225
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:42 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen uitnodiging gehad. Ik heb maar weinig geld in KoM zitten. Jammer, want ik woon op maar ~12 km afstand.
Ik heb er wel een gehad en heb (nog) geen KOM projecten, als je wilt en kunt gewoon inschrijven en gaan. En een positief kritische instelling erbij, dan mag je tot bij de borrel blijven. Kun je ons informeren omtrent de veranderingen binnen KOM
  vrijdag 4 november 2016 @ 17:00:50 #298
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166416239
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:51 schreef didi80 het volgende:

[..]

Dan is ze er volgend jaar gewoon weer. Wiebke heeft mij al meerdere keren verbaasd. Ik dacht elke keer dat ze het niet zou halen, maar toch lukt het haar.
Ik doe dit keer mee. Pure gun factor. Ik mag haar inzet wel.
Je hebt me overtuigd, Wiebke lijkt me ook een vrouw die niet bij de pakken gaat neerzitten. Loopt haar zaak niet vanwege locatie gaat ze gewoon op de markt staan. Ik doe het niet om het gunnen (ik investeer niet in gun projecten) maar om haar ondernemingsgeest.
pi_166416243
Uitnodiging Masterclass Investeren via Crowdfunding
Crowdfunding heeft de toegang tot kapitaal voor zowel ondernemers als investeerders vergroot. Door de online mogelijkheden kunnen ondernemers na een nauwgezette screening hun financieringsaanvraag aan een grote groep mensen kenbaar maken. Investeren kan al vanaf een relatief laag bedrag en dit maakt investeren via crowdfunding heel toegankelijk. Wij vinden het belangrijk dat u weet waar u aan begint als u investeert in crowdfunding projecten en geven daarom deze masterclass voor investeerders.

Overweegt u om te investeren, maar wilt u graag eerst meer weten over de risico's en de gevolgen voor de belasting hiervan?
Wij nodigen u van harte uit voor de eerste editie van onze Masterclass Investeren via Crowdfunding.
Tijdens de masterclass op dinsdag 29 november a.s. van 19:00 - 21:30 uur bij ons op kantoor in Delft vertellen we u alles over het investeren in crowdfunding projecten via Kapitaal Op Maat.

We vroegen Marije Lutgendorff van crowdlokaal en Erik van de Ruit, een ervaren crowdfunding investeerder, om deze avond een programma te verzorgen waarin u alles hoort over de mogelijkheden en de risico's van investeren in het MKB. Uiteraard bespreken zij ook het gemiddelde rendement, hoe is de toelating van aanvragen via Kapitaal Op Maat en hoe wordt er met de zekerheden omgegaan.

Marije Lutgendorff is onafhankelijk adviseur van ondernemers die met crowdfunding aan de slag willen. Ze is co auteur van het in 2014 verschenen boek 'crowdfunding de hype voorbij'. Marije schrijft ook de teksten op ons platform en heeft dus al menig aanvraag voorbij zien komen.

Erik van de Ruit is al vele jaren privé belegger en sinds enkele jaren belegger in crowdfundprojecten. Erik is lid van het investeerders klankbordgroep van Kapitaal Op Maat en vertelt u graag meer over hoe het proces van investeren via crowdfunding verloopt.

Fons Wagenmans is ondernemer en deed onlangs een tweede crowdfunding ronde voor zijn bedrijf Zorgautomobiel. Hij zal u deze avond vertellen hoe crowdfunding en het maandelijks aflossen voor de ondernemer is.

Programma:
18:30 uur Inloop
19:00 uur Wat is crowdfunding? Marije Lutgendorff
19:30 uur Investeren in het MKB! Erik van de Ruit
20:00 uur Ondernemen met crowdfunding! Fons Wagenmans
20:30 uur Interactief gedeelte
21:00 uur Afsluitende borrel met ook daar ruimte voor vragen
21:30 uur Einde

Meld u snel aan! Er is plek voor 25 deelnemers. We kijken uit naar uw komst en zijn als Kapitaal Op Maat uiteraard ook aanwezig om al uw vragen te beantwoorden!

U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar vanessa@kapitaalopmaat.nl. U ontvangt dan zo snel mogelijk een bevestiging van uw deelname en de routebeschrijving naar ons kantoor.
pi_166416356
Ik doe wederom Wiebke niet :) Wel kuddo's voor haar inzet en enthousiasme.
pi_166416362
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:58 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik doe mee voor ¤ 100,-. Mijn 3e KoM project in ruim een jaar tijd. Gewoon een leuk projectje, geen gelul. Bedrag is te overzien. En jouw enthousiasme werkt aanstekelijk.
Idem
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')