En dat is waarschijnlijk is niet verhuurde staat. SiG gaat uit van een waarde van het dubbele (140K met huurders)quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:55 schreef Horsemen het volgende:
¤ 72k dus en dat met de 15jaars combi is voor mij een dikke nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 28-10-2016 16:05:44 ]
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:59 schreef djh77 het volgende:
[..]
En dat is waarschijnlijk is niet verhuurde staat. SiG gaat uit van een waarde van het dubbele (140K met huurders)
EDIT: De 72K is alleen voor 39B. 39A heeft een waarde van 49K. Totaal nog steeds een stuk lager dan de waarde die SiG er aan koppelt.Oké, dus het gaat om zowel 39 A + B? Dan klopt het dus wel. Ik dacht even dat het alleen om B ging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo te zien is onroerend goed in eigendom maar vermoedelijk wel geheel hypothecair belast. Korte schuld is opgelopen van 2014 naar 2015. Personeelskosten toegenomen in lopend 2016 en kosten afgenomen. Dus vermoedelijk minder zzp ers en meer mensen in dienst. Ik kan er nog geen chocolade van maken en stap er (nog) niet in. Misschien kan een ander hier meer positiefs over dit bedrijf uit de cijfers halen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:40 schreef peterc het volgende:
[..]
ook nog ff nadenken, bestaat al lang, dus stabiel, maar als je naar de foto's kijkt zie je dat er geen sprake is van één stijl in het complex, Het heeft het midden tussen een finse sauna, apres skihut uitstraling en een klassieke romeinse inrichting. Zegt iets over het concept en bedrijfsvoering. Is wel nodig in mijn visie dat er gepimpt wordt. En Gorredijk, achterland van Heerenveen, beperkt in omvang, misschien trouwe bezoekers, EV positie niet sterk, en dat na 50 jr.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, helaas......... Graag of anders niet. De handelwijze van deze persoon doet mij ook het ergste vrezen voor zijn betalingsmoraal dus blij dat het niet doorgaat. Er komen nog genoeg andere.......quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:46 schreef Aalsmeer15 het volgende:
mail van fc
karperverhaal bij fc gaat helaas niet door.
ondernemer reageert nergens meer op.(contract niet terug nog reden van vertraging doorgegeven
geld was nog niet geincasseerd
Zorgautomobielen , mij een nog een beetje te amateuristisch, goedbedoeld en wellicht gedreven.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat dit nog projecten zijn die al in de pijplijn zaten.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:14 schreef djh77 het volgende:
KoM heeft eindelijk een lening pas verstrekt nadat pandakte is getekend.
Ik kom er af en toe langs, prachtige locatie vlakbij de oude Waalbrug uit de jaren '30. Sowieso een van de mooiste steden van Nederlandquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik was er vanmorgen niet anders had ik hem (edit: Johnny's Burger Nijmegen) ook meegenomen. Goed verhaal, Ervaren ondernemer, en een borgstelling die wat voorstelt.
Misschien leuk om de ondernemer hier eens naar te vragen. Ik heb dat in het verleden ook wel gedaan. Deze ondernemer gaf aan dat hij samenwerkte met een administratiekantoor wat contacten met KoM had. Vandaar dat hij zijn tweede project via KoM had laten lopen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:58 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik kom er af en toe langs, prachtige locatie vlakbij de oude Waalbrug uit de jaren '30. Sowieso een van de mooiste steden van NederlandHet ziet er keurig uit.
Vroeg me alleen even af waarom hij nu met Collin in zee gaat want hij had het bij GvE waarschijnlijk ook wel weer gered.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Zoiets moet je eigenlijk van elk project krijgen. Klein puntje van kritiek; Deze update over 2015 had alleen wat eerder in het jaar moeten komen of wat meer over 2016 moeten zeggen.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:46 schreef william0199 het volgende:
1 voor de statistieken van GvEMooi om te horen dat een van converteerbare leningen van GVE met succes is afgerond. Ik heb altijd een beetje negatief gevoel bij dit soort leningen met mogelijkheid van omzetting naar aandelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoiets van als het niet lukt om uiteindelijk de lening af te lossen dan kunnen we de mensen altijd alsnog (waardeloze )aandelen in de maag splitsen. Hier is zoals ik het lees dus een echte keuze mogelijk geweest en zo hoort het ook! Prima.
Ik vermoed dat de grote mutatie van personeelskosten en overige kosten lopend 2016 tov 2015 te maken heeft met dat 2016 enkelvoudige cijfers zijn en 2015/2014 geconsolideerd, dus na eliminatie doorberekening. Omzet stabiel, brutomarge is ook stabiel rond de 80%-82%. OG in eigendom, naast de hypotheek, ook nog behoorlijke kortlopende schulden, dus wel sprake van stapelen. Cashflow zou toch behoorlijk moeten zijn rekening houdend met de afschrijving MVA in het resultaat. Waardering op Google ook behoorlijk, concurrentie lijkt pas ten westen van Heerenveen te zijn. Ik denk dat ik met een klein bedrag mee doe.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 17:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Zo te zien is onroerend goed in eigendom maar vermoedelijk wel geheel hypothecair belast. Korte schuld is opgelopen van 2014 naar 2015. Personeelskosten toegenomen in lopend 2016 en kosten afgenomen. Dus vermoedelijk minder zzp ers en meer mensen in dienst. Ik kan er nog geen chocolade van maken en stap er (nog) niet in. Misschien kan een ander hier meer positiefs over dit bedrijf uit de cijfers halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals op dit forum eerder al is gemeld gaat de voorgenomen verhuizing naar de nieuwe locatie niet door vanwege een combinatie van factoren.
Als bijlage bij de mail van KoM zat een uitgebreid persbericht waarin de ondernemer de situatie en de gewijzigde plannen uiteenzet. Op zich vanuit de ondernemer een duidelijk en transparant verhaal, wat ik kan waarderen.
Waar ik alleen een beetje moeite mee heb, is dat KoM de situatie in hun mail afdoen met de mededeling:
"Na lang nadenken heeft ondernemer het project afgeblazen en betrekt de Kapitaal Op Maat investeerders bij zijn volgende stappen."
Dat kan toch eigenlijk niet zomaar? De leningovereenkomst stelt dat de ondernemer garandeert dat de lening voor geen enkel ander doel zal worden gebruikt dan zoals omschreven in het projectvoorstel. Aan deze voorwaarde wordt in dit geval niet voldaan.
Voor de duidelijkheid: ik heb nog steeds vertrouwen in de ondernemer en zijn bijgestelde plannen, dus de lening kan wat mij betreft gewoon door blijven lopen. Maar ik vind wel dat van de kant van KoM de situatie iets meer toelichting behoeft dan de simpele mededeling dat de ondernemer zijn plannen heeft gewijzigd en "de KoM investeerders bij zijn volgende stappen betrekt"...
Ik heb deze (bij uitzondering) meegenomen. Duidelijk verhaal, helder waarom geld nodig is, geen hockeystick prognoses maar voorzichtige prognoses en nog een mooi doel an sich ook. Daarbij is het een 5S omdat er nog geen 2 volledige boekjaren zijn. Ik dacht dat dit vroeg 1 boekjaar was. Het gaan een beetje op FNC lijken, waarbij ondernemers ook minimaal 2 boekjaren moeten hebben. Wat mij betreft een goede zaak.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:26 schreef marathon2000 het volgende:
Care to Change Amsterdam
Project:15439 Zakelijk
Leendoel:Overig
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,29
Creditsafe score:50
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 140.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Annuīteit
Rente per jaar:7,0%
Looptijd:36 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)steren.aspx?id=15439
idem.quote:Op maandag 31 oktober 2016 12:05 schreef tiara1977 het volgende:
Ik doe ook mee, deze durf ik wel aan.
ik heb hem meegepakt, ook looptijd is aantrekkelijkquote:Op maandag 31 oktober 2016 12:11 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
idem.
Goed van GVE om in de pitch al openheid te geven over betrokkenheid van een van de geldnemers bij een faillissement.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een boekingssite heeft vanaf 1 april 2017 voor drie jaar alle kamers gehuurd (!...) waardoor de investeerders slechts tot 1 april gebruik kunnen maken van hun incentive. Alsjemenou!
quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:14 schreef FINONAF het volgende:
Vandaag aanpassing ontvangen van de incentive van een project van GVE.Iig goed nieuws voor de komende drie jaar aan betalingen zou je zeggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een boekingssite heeft vanaf 1 april 2017 voor drie jaar alle kamers gehuurd (!...) waardoor de investeerders slechts tot 1 april gebruik kunnen maken van hun incentive. Alsjemenou!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |