abonnement Unibet Coolblue
pi_164487859


Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!
pi_164487867
Goeie TT
pi_164487877
Wel verkeerd gespeld :@
pi_164487893
Boeiend, het is toch kut.
pi_164487966
Net even op Beergium.com gekeken, maar echt goedkoop zijn die niet hoor. Vijf euro voor een Struise die je in de winkel voor 2,50 à 3,50 koopt, da's aardig aan de prijs.
Schip ahoy!
pi_164490279
Ik heb een poosje terug een Zundert gedronken. Zeer goed te drinken al zeg ik het zelf.
Daarnaast kan ik de Vedett reeks, Stella Artois en Floreffe erg waarderen.
Voor de rest van de namen moet ik toch echt even mijn grijze massa laten kraken of de
speciaalzaak even in lopen om (oude) herinneringen op te halen :+
pi_164493067
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 11:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Net even op Beergium.com gekeken, maar echt goedkoop zijn die niet hoor. Vijf euro voor een Struise die je in de winkel voor 2,50 à 3,50 koopt, da's aardig aan de prijs.
Ik heb altijd gezegd nooit Belgische bieren online te kopen als je in Belgie of NL woont... Check hun US bieren...

Six hours of work tomorrow, then my 5th and 6th week of paid vacation commence. I regret nothing.

pi_164493116
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 11:23 schreef Saind het volgende:
Goeie TT
Eindelijk es een goeie... En Mikkeller is inderdaad grotendeels troep... Sorry, maar ik zit echt niet te wachten op komkommerbier van 3.5% dat dan nog es gewoon KUT is ook... Gelukkig maken ze ook nog goeie zaken...
pi_164495701
MCH heb jij nog een geheimtipp voor Bamberg? Ga er morgenochtend naar toe. Nurnberg is trouwens echt een prachtige stad maar qua craftbier niet echt boeiend. Is een nieuwe plek en bijna iedereen die daar komt heeft geen idee wat ze bestellen. Dan schrikken ze van iets van 7% dus het gros gaat maar voor pils of het mooiste flesje wat ze hebben staan.
pi_164496763
Weekend biertjes;

2x The Bruery's Or Xata, Bell's Black Note 2016, Three Floyd's Moloko, Omnipollo's Fatamorgana, 18th Street's Hunter Vanilla, 4x Evil Twins Imperial Biscotti Break, 6x 18th Street's Black Exodus;



Eén van de Or Xata's en de Biscotti Breaks gaan morgen mee naar een verjaardagspartijtje. :9.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164499527
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 17:22 schreef opperkleurder het volgende:
MCH heb jij nog een geheimtipp voor Bamberg? Ga er morgenochtend naar toe. Nurnberg is trouwens echt een prachtige stad maar qua craftbier niet echt boeiend. Is een nieuwe plek en bijna iedereen die daar komt heeft geen idee wat ze bestellen. Dan schrikken ze van iets van 7% dus het gros gaat maar voor pils of het mooiste flesje wat ze hebben staan.
Nee, zijn daar eigenlijk te kort geweest (2 nachten) dus gewoon de bekende stadsbrouwerijen afgaan. Wel sowieso even naar Spezial gaan voor het uitzicht. Nurnberg heeft inderdaad niet zoveel boeiends. Heb daar wel een lekkere Rode Weisse gedronken van Hausbrauerei Altstadhof.

Hier staan nog wel wat speciale adressen voor Bamberg (Bierothek en Weyermann Craft Beer Fan Shop)
pi_164500076
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:07 schreef OMG het volgende:
Bell's Black Note 2016
4x Evil Twins Imperial Biscotti Break
Jaloers... Laat je even weten hoe die Biscotti in blik is?..
pi_164501023
Die Biscotti Break in blik vind ik denk ik wel even goed als in fles. Heb er van de week nog 1 op. Het voordeel van blik vind ik wel dat ik het bijna 1 glas kan houden in plaats van 2 glazen uit een bomber.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164526905
^Had ook al gehoord dat de Even More Jesus in blik (bijna) even goed is als in fles... Goed nieuws, want de blikken zijn spotgoedkoop...

Yesterday // earlier today // right now.

Would've never guessed the Living End being bourbon barrel aged...





pi_164537139
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 11:08 schreef Seul het volgende:
Ik heb alleen ervaring met de Mikkeller beerboxes, aangezien mijn maat al meer dan een jaar ge-abonneerd is... Mijn gevoel: de meest interessante bieren, zijn bieren die je zelf ook wel vindt als je geregeld speciaalzaken bezoekt, en de "zeldzame" Mikkeller bieren zijn meestal niet erg goed...

Natuurlijk, misschien heb je ook abo's die niets met een bepaalde brouwerij te maken hebben, en misschien is dat aanbod dan gevarieerder... In elk geval kies en koop ik mijn bieren liever zelf... Als je nood hebt aan wat nieuwe shit, check gewoon Beergium.com en plaats een bestelling... :)
Waar ik woon (Groningen) zijn nog wel wat slijterijen die af en toe wat verrassends hebben staan (of in het plaatselijke bierlokaal), maar het lijkt me toch leuk eens zoiets te laten bestellen en me eens helemaal laten verrassen.

Ik denk dat ik maar eens de proef op de som neem, dan ga ik na afloop wel bitchen in dit topic :P
pi_164538891


_O_ _O_

Genot
  maandag 15 augustus 2016 @ 00:21:28 #17
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_164539092
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 00:14 schreef Saind het volgende:
[ afbeelding ]

_O_ _O_

Genot
Toevallig, ik had gister Fantôme Magic Ghost.

(foto van internet)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_164539144
quote:
6s.gif Op maandag 15 augustus 2016 00:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Toevallig, ik had gister Fantôme Magic Ghost.

[ afbeelding ] (foto van internet)
Foto van ddb zelfs _O_ enige bierblog die ik echt volg. Die man is een koning.
Heb nog een viertal flessen Magic ghost liggen, ben er best fan van.
  maandag 15 augustus 2016 @ 00:24:45 #19
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_164539186
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 00:23 schreef Saind het volgende:

[..]

Foto van ddb zelfs _O_ enige bierblog die ik echt volg. Die man is een koning.
Heb nog een viertal flessen Magic ghost liggen, ben er best fan van.
Had hem van de tap gister bij Markies in Leeuwarden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_164540104
quote:
6s.gif Op maandag 15 augustus 2016 00:24 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Had hem van de tap gister bij Markies in Leeuwarden.
Oeh shit dat is wel top. Wist niet eens dat hij op fust verkocht wordt in Nederland. Toch de bestellijsten eens beter in de gaten houden
  maandag 15 augustus 2016 @ 00:59:08 #21
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_164540125
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 00:58 schreef Saind het volgende:

[..]

Oeh shit dat is wel top. Wist niet eens dat hij op fust verkocht wordt in Nederland. Toch de bestellijsten eens beter in de gaten houden
Was een eenmalige actie geloof ik, zeer lastig om aan te komen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_164540733
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:30 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Waar ik woon (Groningen) zijn nog wel wat slijterijen die af en toe wat verrassends hebben staan (of in het plaatselijke bierlokaal), maar het lijkt me toch leuk eens zoiets te laten bestellen en me eens helemaal laten verrassen.

Ik denk dat ik maar eens de proef op de som neem, dan ga ik na afloop wel bitchen in dit topic :P
Wel wat slijterijen? Mitra Vismarkt? :')
pi_164558706
quote:
6s.gif Op maandag 15 augustus 2016 00:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Toevallig, ik had gister Fantôme Magic Ghost.

[ afbeelding ] (foto van internet)
Wat een geniale etiketten. _O-

Toen ik vorige maand in Brugge was, ben ik naar het biermuseum geweest. Uiteraard heb ik de proeverij niet overgeslagen. :9

Allereerst was de Oude Lambiek (van de tap!) aan de beurt. Een bier zoals het al eeuwen gebrouwen wordt, met een spontane gisting.

Het mag dan een specialiteit zijn, ik vond het niet te zuipen en mijn gezelschap ook niet. Om haar even te quoten: "Het is net bier wat in het vat een hele zomer in de zon gelegen heeft, daarna geprobeerd heeft zelfmoord te plegen, maar daar helaas niet in geslaagd is."
Sorry voor wie ik hiermee beledig, maar het was echt smerig. Het rook en smaakte naar pis, het feit dat het in pisstraaltjes uit de tap kwam was al een voorbode...

Gelukkig was de rest van het bier wel zeer smakelijk. O.a. een Brugse Tripel, een Poperings Hommel en Steenbrugge Dubbel Bok passeerden de revue. Vooral de laatste was erg lekker!

Uiteraard ook eerder op een terrasje van Brugse Zot genoten. Heerlijk blond bier.

[ Bericht 34% gewijzigd door Ewelina op 15-08-2016 19:45:18 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 15 augustus 2016 @ 19:50:00 #24
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_164559358
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:27 schreef Ewelina het volgende:

[..]
geniale etiketten. _O-
Oedipus O+



pi_164560338
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:27 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat een geniale etiketten. _O-

Toen ik vorige maand in Brugge was, ben ik naar het biermuseum geweest. Uiteraard heb ik de proeverij niet overgeslagen. :9

Allereerst was de Oude Lambiek (van de tap!) aan de beurt. Een bier zoals het al eeuwen gebrouwen wordt, met een spontane gisting.

Het mag dan een specialiteit zijn, ik vond het niet te zuipen en mijn gezelschap ook niet. Om haar even te quoten: "Het is net bier wat in het vat een hele zomer in de zon gelegen heeft, daarna geprobeerd heeft zelfmoord te plegen, maar daar helaas niet in geslaagd is."
Sorry voor wie ik hiermee beledig, maar het was echt smerig. Het rook en smaakte naar pis, het feit dat het in pisstraaltjes uit de tap kwam was al een voorbode...

Gelukkig was de rest van het bier wel zeer smakelijk. O.a. een Brugse Tripel, een Poperings Hommel en Steenbrugge Dubbel Bok passeerden de revue. Vooral de laatste was erg lekker!

Uiteraard ook eerder op een terrasje van Brugse Zot genoten. Heerlijk blond bier.
:') :') :') !

:W
pi_164561100
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:17 schreef MCH het volgende:

[..]

:') :') :') !

:W
QFT
pi_164561249
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:37 schreef Saind het volgende:

[..]

QFT
Dit. Keer oneindig.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164561610
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:27 schreef Ewelina het volgende:
O.a. een Brugse Tripel, een Poperings Hommel en Steenbrugge Dubbel Bok passeerden de revue.
:O
pi_164561703
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:27 schreef Ewelina het volgende:
Allereerst was de Oude Lambiek (van de tap!) aan de beurt. Een bier zoals het al eeuwen gebrouwen wordt, met een spontane gisting.
pi_164570255
zie je, het ligt niet aan mij..
pi_164577022
Deze keer niet, nee.
pi_164577090
Kan me dr wat bij voorstellen. Heb t inmiddels leren drinken, maar mijn favoriete biertjes gaan t toch niet worden.
Overigens heb ik ook een afkeer ontwikkeld van mierzoet.

Gelukkig verschillen smaken nog een beetje. Tis al heel wat dat madam zich aan wat anders dan pils durft te wagen, hele volksstammen komen niet verder dan dat. Dus het begin is er.
Tijdje terug een kameraad die altijd maar roept dat die speciaalbiertjes die ik drink toch maar zoete ranja is een flink bittere IPA voorgezet. "Bah oorsmeerbier" was zijn reactie. Maar dat speciaalbier zoete troep voor vrouwen is, is hij wel van terug gekomen, mietje dat t is.
pi_164580890
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:27 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat een geniale etiketten. _O-

Toen ik vorige maand in Brugge was, ben ik naar het biermuseum geweest. Uiteraard heb ik de proeverij niet overgeslagen. :9

Allereerst was de Oude Lambiek (van de tap!) aan de beurt. Een bier zoals het al eeuwen gebrouwen wordt, met een spontane gisting.

Het mag dan een specialiteit zijn, ik vond het niet te zuipen en mijn gezelschap ook niet. Om haar even te quoten: "Het is net bier wat in het vat een hele zomer in de zon gelegen heeft, daarna geprobeerd heeft zelfmoord te plegen, maar daar helaas niet in geslaagd is."
Sorry voor wie ik hiermee beledig, maar het was echt smerig. Het rook en smaakte naar pis, het feit dat het in pisstraaltjes uit de tap kwam was al een voorbode...

Gelukkig was de rest van het bier wel zeer smakelijk. O.a. een Brugse Tripel, een Poperings Hommel en Steenbrugge Dubbel Bok passeerden de revue. Vooral de laatste was erg lekker!

Uiteraard ook eerder op een terrasje van Brugse Zot genoten. Heerlijk blond bier.
Het is een heel verschil met andere bieren, zeker als je vooral "zoetige" bieren gewend bent. En er zit ook wel wat verschil tussen verschillende brouwers en geuze stekers. Ik zou sowieso niet beginnen met zo'n bier bij een proeverij; ik zou dan eerder een "versnijbier" pakken, zoals een Bourgogne des Flandres (is ook in Brugge gevestigd trouwens).

Brugse Tripel en de andere bieren die je noemt, zie ik juist weer als meh; leuk, maar niet echt boeiend. Mijn bezwaar tegen veel Belgische bieren is juist dat ze nogal naar de zoete kant gaan, met name de dubbels en quadrupels. Juist daarom zijn de zure bieren, en andere stijlen/bieren die afwijken (Orval) veel boeiender.

Het biermuseum heb ik eigenlijk gemeden in Brugge; mijn indruk was dat het een "tourist trap" is. Ik ben wel bij de Halve Maan langsgeweest (van de Brugse Zot). Daar hadden ze hun quadrupel gerijpt op wijn/cognac vaten ook op tap, en dat was toch wel de topper. De Wild variant van hun tripel is ook boeiend.
pi_164581837


sowieso zuur bier, dat is niet hoe het bedoeld is. dat was de pure onkunde van vroeger :P
(ok ok, als ik 1 bier mocht kiezen voor de rest van mn leven was het orval..)
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:00:04 #35
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_164582073
Onlangs een keer min of meer op de gok een Berliner Weisse meegenomen (de Kreuzberg van Põhjala). Dat zure was even wennen maar na een paar slokken eigenlijk best goed te doen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_164583806
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 16 augustus 2016 12:49 (ok ok, als ik 1 bier mocht kiezen voor de rest van mn leven was het orval..)
Ik zou waarschijnlijk dezelfde keuze maken...
pi_164584311
Onbewoond eiland bieren;

Orval
Zinnebir
3F oude geuze
pi_164589142
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:06 schreef Seul het volgende:
Ik zou waarschijnlijk dezelfde keuze maken...
Ik heb mijn kloon op de recente trip in België aan de Orval gekregen. Hij dacht dat het in de stijl was van de andere trappisten bieren. Niet dus, en het is ook redelijk vaak op de bierkaart te vinden bij eetgelegenheden. Mijn kloon heeft een uitgesproken afkeer van de zoete bieren, dus hij was wel blij met deze optie.

Wat zijn jouw ervaringen met het langer bewaren van Orval? Theoretisch kun je dat (volgens het label) zo'n 4-5 jaar laten staan, maar dat lijkt mij wat lang, en er is dan wel wat kans op oxidatie.
pi_164589557
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:25 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik heb mijn kloon op de recente trip in België aan de Orval gekregen. Hij dacht dat het in de stijl was van de andere trappisten bieren. Niet dus, en het is ook redelijk vaak op de bierkaart te vinden bij eetgelegenheden. Mijn kloon heeft een uitgesproken afkeer van de zoete bieren, dus hij was wel blij met deze optie.

Wat zijn jouw ervaringen met het langer bewaren van Orval? Theoretisch kun je dat (volgens het label) zo'n 4-5 jaar laten staan, maar dat lijkt mij wat lang, en er is dan wel wat kans op oxidatie.
Wtf is je kloon nou weer.
pi_164590272
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:32 schreef MCH het volgende:
Wtf is je kloon nou weer.
Letterlijk (tweeling), niet in de forum context; we zijn met z'n tweeën een aantal dagen in België geweest. Brugge-Gent-Ieper-Oostvleteren (Struise Brouwers) en Oostakker (Dranken Geers) en weer terug. Minpunt was dat ik de Bob was bij de Struise Brouwers.
pi_164590448
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:48 schreef drexciya het volgende:

[..]

Letterlijk (tweeling), niet in de forum context; we zijn met z'n tweeën een aantal dagen in België geweest. Brugge-Gent-Ieper-Oostvleteren (Struise Brouwers) en Oostakker (Dranken Geers) en weer terug. Minpunt was dat ik de Bob was bij de Struise Brouwers.
Praat in godsnaam normaal dan. :')
pi_164591079
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:25 schreef drexciya het volgende:
Wat zijn jouw ervaringen met het langer bewaren van Orval? Theoretisch kun je dat (volgens het label) zo'n 4-5 jaar laten staan, maar dat lijkt mij wat lang, en er is dan wel wat kans op oxidatie.
Heb Orval van drie jaar oud gedronken en ik verkies de jongere... Heb er nu staan van ong 10 maandjes jong, en dat nadert de perfectie... Heb nog drie kratjes staan, dus zal volgend jaar wel nog over hebben... Ik laat het dan wel weten :)
pi_164591408
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 17:13 schreef Seul het volgende:

[..]

Heb Orval van drie jaar oud gedronken en ik verkies de jongere... Heb er nu staan van ong 10 maandjes jong, en dat nadert de perfectie... Heb nog drie kratjes staan, dus zal volgend jaar wel nog over hebben... Ik laat het dan wel weten :)
Groene Orval wel eens gehad?
pi_164594823
Nope - maar als het zoals Westmalle Extra of Chimay Dorée is, hoeft 't niet voor me...

Good beer day...



pi_164617612
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 01:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Wel wat slijterijen? Mitra Vismarkt? :')
Bij de Roemer en Van Erp heb je altijd wel wat.
pi_164618009
Laatst een drie jaar oude groene Orval op. Niet super.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 13:20:31 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_164618168
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 13:10 schreef Saind het volgende:
Laatst een drie jaar oude groene Orval op. Niet super.
De gewone is wel een van de lekkerste vind ik.
pi_164618313
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 13:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

De gewone is wel een van de lekkerste vind ik.
Ja absoluut. Maar de groene is gewoon een slappere versie ervan dus niet echt de moeite.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2016 13:30:18 ]
pi_164619283
Gister ook weer wat inkopen gedaan. La Trappe Oak Aged zit voortaan in cadeauverpakkingen, prijs is van 10,5 naar 12,5 gegaan..... Moet ook maar eens een keer een krat Orval gaan halen...

pi_164619818
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:14 schreef Rvhkd het volgende:
Gister ook weer wat inkopen gedaan. La Trappe Oak Aged zit voortaan in cadeauverpakkingen, prijs is van 10,5 naar 12,5 gegaan..... Moet ook maar eens een keer een krat Orval gaan halen...

[ afbeelding ]
Toffe glazen. Volgens mij heb je er twee voor me staan :P
Eigenlijk niks meer van gehoord
pi_164621101
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:14 schreef Rvhkd het volgende:
Gister ook weer wat inkopen gedaan. La Trappe Oak Aged zit voortaan in cadeauverpakkingen, prijs is van 10,5 naar 12,5 gegaan..... Moet ook maar eens een keer een krat Orval gaan halen...

[ afbeelding ]
Die van BBP had je kunnen laten staan. Die maken zelden iets echt drinkbaars.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:30:06 #52
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_164621195
Vorige maand me nog gewaagd aan een fles Ketelbink, sloeg gelijk pieredood en kraak noch smaak.
pi_164623109
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:37 schreef Saind het volgende:

[..]

Toffe glazen. Volgens mij heb je er twee voor me staan :P
Eigenlijk niks meer van gehoord
Klopt zitten er 2 voor jou bij. Heb je via FB een groepsbericht gestuurd. Zaterdag om 14.00 uur gaan we met een man of 6 naar Thornbridge Den Bosch, daar geef ik hen al de glazen. Mocht dat niet lukken dan houden we ff contact, komen wel bij jou terrecht.
pi_164624549
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:40 schreef Rvhkd het volgende:

[..]

Klopt zitten er 2 voor jou bij. Heb je via FB een groepsbericht gestuurd. Zaterdag om 14.00 uur gaan we met een man of 6 naar Thornbridge Den Bosch, daar geef ik hen al de glazen. Mocht dat niet lukken dan houden we ff contact, komen wel bij jou terrecht.
Berichten van niet-vrienden krijgen, toch onhandig. Staat ergens verstopt :')
maar top, danjewel ^O^
pi_164631333
Omnipollo Bianca Blueberry vs Raspberry Lassi Gose... Blueberry wins...

pi_164632446


Proevertje tijdens het bottelen van onze eerste homebrew *O*
Lijkt een goede APA te worden
pi_164646842
apa +1
  donderdag 18 augustus 2016 @ 13:42:28 #58
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_164647811
Het ziet eruit als ochtend urine.
pi_164647960
Nee nee. Ochtendurine ziet eruit als bier.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164650074
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 12:43 schreef mckroket het volgende:
apa +1
+2.
pi_164652006
Met een hele bak Simcoe, Mosaic en Cascade.
pi_164652794
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:50 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Oedipus O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De meest geniale naam voor een biertje van die brouwerij is toch wel Mama. (niet de lekkerste overigens..)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ewelina op 18-08-2016 17:59:43 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_164652949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:09 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het is een heel verschil met andere bieren, zeker als je vooral "zoetige" bieren gewend bent. En er zit ook wel wat verschil tussen verschillende brouwers en geuze stekers. Ik zou sowieso niet beginnen met zo'n bier bij een proeverij; ik zou dan eerder een "versnijbier" pakken, zoals een Bourgogne des Flandres (is ook in Brugge gevestigd trouwens).

Brugse Tripel en de andere bieren die je noemt, zie ik juist weer als meh; leuk, maar niet echt boeiend. Mijn bezwaar tegen veel Belgische bieren is juist dat ze nogal naar de zoete kant gaan, met name de dubbels en quadrupels. Juist daarom zijn de zure bieren, en andere stijlen/bieren die afwijken (Orval) veel boeiender.

Het biermuseum heb ik eigenlijk gemeden in Brugge; mijn indruk was dat het een "tourist trap" is. Ik ben wel bij de Halve Maan langsgeweest (van de Brugse Zot). Daar hadden ze hun quadrupel gerijpt op wijn/cognac vaten ook op tap, en dat was toch wel de topper. De Wild variant van hun tripel is ook boeiend.
Oh, het museum is ook wel toeristisch hoor. :Y Wel leuk. Alleen jammer dat Heineken bijna als enige bier uit Nederland werd genoemd... ;(

Bourgogne des Flandres heb ik op een terras op, die vond ik wel lekker (al is het zeker niet mijn favoriet). Van Halve Maen heb ik nu Straffe Hendrik thuisliggen.

Dat ik van zoet hou, klopt wel. Maar smaak verandert, toen ik 18 was hield ik niet eens van bier...

Ik ben overigens zeker geen bierkenner (maar dat verraadde mijn eerdere post over het biermuseum al).
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_164653032
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:17 schreef MCH het volgende:

[..]

:') :') :') !

:W
... want als je smaak afwijkt van jouw smaak mag je hier niet posten?

Smaken verschillen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_164653229
Good breakfast. Smell > taste.

pi_164654344
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:58 schreef Ewelina het volgende:

[..]

... want als je smaak afwijkt van jouw smaak mag je hier niet posten?

Smaken verschillen.
Drink het eerst nog maar een keer of 2 voordat je met zo'n inferieure gedachtegang komt als dat het naar pis ruikt en smaakt. Wat de boer niet kent...
pi_164657097
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 18:47 schreef MCH het volgende:

[..]

Drink het eerst nog maar een keer of 2 voordat je met zo'n inferieure gedachtegang komt als dat het naar pis ruikt en smaakt. Wat de boer niet kent...
Doe even normaal. Dat je het niet eens bent met mijn vergelijking, soit. Dat kan natuurlijk - maar is het nou echt nodig om mijn gedachtegang meteen als 'inferieur' te betitelen? Ik was niet de enige met die associatie.

Overigens zou ik niet eens weten waar dit nog meer van de tap verkrijgbaar is (ik denk wel dat je dit inderdaad vaker moet drinken) - één van de redenen waarom ik het wilde proberen. Wat de boer waar jij naar verwijst niet eens zou doen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Moderator donderdag 18 augustus 2016 @ 20:08:46 #68
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_164657219
De biersnobs hier moeten een keertje rustig gaan doen en de niet-biersnobs moeten eens wat vaker andere dingen proberen, voor ze een oordeel hebben.

Wel heel vermoeiend hoor, iedere keer hetzelfde in dit topic. We zijn toch allemaal begonnen met Duvel en dat soort dingen joh. Mijn eerste zure bier vond ik ook niet te doen. Ondertussen vind ik ze allemaal fantastisch. Laat gaan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_164658055
Ik snap heus wel dat sommige stijlen niet zijn weggelegd voor mensen die net zijn begonnen met het drinken van speciaalbier, of niet bekend zijn met een bepaalde stijl. Iemand die alleen maar Heineken drinkt zal best flink over zijn/haar nek kunnen gaan van het drinken van wat dan ook. Maar als je hier binnen komt wandelen en meteen begint over dat stijl zus of zo naar pis smaakt en ruikt, dan zet je zelf wel een beetje de stemming.

[ Bericht 0% gewijzigd door OMG op 18-08-2016 20:48:44 ]
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164658221
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mijn eerste zure bier vond ik ook niet te doen.
Mee eens. Alleen val ik zeker en vast onder de noemer "biersnob"... Maar hoe meer mensen met meer bieren en bierstijlen experimenteren, hoe gelukkiger ik ben... Alleen heb ik zo 'n ongelukkig gevoel voor humor...
pi_164659910
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De biersnobs hier moeten een keertje rustig gaan doen en de niet-biersnobs moeten eens wat vaker andere dingen proberen, voor ze een oordeel hebben.

Wel heel vermoeiend hoor, iedere keer hetzelfde in dit topic. We zijn toch allemaal begonnen met Duvel en dat soort dingen joh. Mijn eerste zure bier vond ik ook niet te doen. Ondertussen vind ik ze allemaal fantastisch. Laat gaan.
Andersom geldt ook dat je niet hoeft te kankeren dat al het zure bier naar pis smaakt
pi_164659925


proost
pi_164660009
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:54 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Oh, het museum is ook wel toeristisch hoor. :Y Wel leuk. Alleen jammer dat Heineken bijna als enige bier uit Nederland werd genoemd... ;(

Bourgogne des Flandres heb ik op een terras op, die vond ik wel lekker (al is het zeker niet mijn favoriet). Van Halve Maen heb ik nu Straffe Hendrik thuisliggen.

Dat ik van zoet hou, klopt wel. Maar smaak verandert, toen ik 18 was hield ik niet eens van bier...

Ik ben overigens zeker geen bierkenner (maar dat verraadde mijn eerdere post over het biermuseum al).
Ik denk dat redelijk veel mensen, die wat langer speciaalbier drinken, van de reguliere zoete bieren afstappen. IPA, stouts en zure bieren voegen een hele wereld toe aan de klassieke, meer zoete bieren. Het is niet redelijk om te verwachten dat iedereen meteen maar in dat soort bieren stapt. Dat zou ik wat voorzichtiger opbouwen. Het is inderdaad ook een soort ontwikkeling van je smaak; ik begon vroeger ook met "zoete" bieren (al was het aanbod toen minder breed) begonnen.

Een Bourgogne des Flanders (zoet met een licht zure smaak), en wellicht een goede saison (meer droog) kunnen een soort opstap zijn naar wat andere smaken.
pi_164660452
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De biersnobs hier moeten een keertje rustig gaan doen en de niet-biersnobs moeten eens wat vaker andere dingen proberen, voor ze een oordeel hebben.

Wel heel vermoeiend hoor, iedere keer hetzelfde in dit topic. We zijn toch allemaal begonnen met Duvel en dat soort dingen joh. Mijn eerste zure bier vond ik ook niet te doen. Ondertussen vind ik ze allemaal fantastisch. Laat gaan.
Hallo Rene.
pi_164660603
Welke steden hebben nog meer massale bierfeesten a la Oktoberfest? Ik zoek een alternatief voor Munchen. Hoeft niet per se in de Oktoberfestperiode te zijn.
pi_164660689
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:42 schreef MCH het volgende:
Welke steden hebben nog meer massale bierfeesten a la Oktoberfest? Ik zoek een alternatief voor Munchen. Hoeft niet per se in de Oktoberfestperiode te zijn.
[url]http://www.bierfestival.amsterdam/[/url]

Geen idee of het wat is.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_164660718
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:44 schreef Ewelina het volgende:

[..]

[url]http://www.bierfestival.amsterdam/[/url]

Geen idee of het wat is.
Ik bedoel Duitse steden.
pi_164660800
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:42 schreef MCH het volgende:
Welke steden hebben nog meer massale bierfeesten a la Oktoberfest? Ik zoek een alternatief voor Munchen. Hoeft niet per se in de Oktoberfestperiode te zijn.
Hannover is de grootste na Munchen
pi_164660840
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:27 schreef Saind het volgende:

[..]

Andersom geldt ook dat je niet hoeft te kankeren dat al het zure bier naar pis smaakt
Ik had het alleen over dat specifieke bier. ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:27 schreef Saind het volgende:
[ afbeelding ]

proost
Geniet ervan :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_164660843
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:47 schreef Saind het volgende:

[..]

Hannover is de grootste na Munchen
Ik kreeg van een Duitser als tips de Bergkirchweih in Erlangen (duurt twee weken) en dat Erding ook een goed feest heeft.
pi_164660903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:29 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik denk dat redelijk veel mensen, die wat langer speciaalbier drinken, van de reguliere zoete bieren afstappen. IPA, stouts en zure bieren voegen een hele wereld toe aan de klassieke, meer zoete bieren. Het is niet redelijk om te verwachten dat iedereen meteen maar in dat soort bieren stapt. Dat zou ik wat voorzichtiger opbouwen. Het is inderdaad ook een soort ontwikkeling van je smaak; ik begon vroeger ook met "zoete" bieren (al was het aanbod toen minder breed) begonnen.

Een Bourgogne des Flanders (zoet met een licht zure smaak), en wellicht een goede saison (meer droog) kunnen een soort opstap zijn naar wat andere smaken.
IPA's vind ik erg lekker, voorlopige favoriet is die van De Prael. Al is de Black IPA van Brouwerij 't IJ ook goed.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_164661031
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:50 schreef Ewelina het volgende:
IPA's vind ik erg lekker, voorlopige favoriet is die van De Prael. Al is de Black IPA van Brouwerij 't IJ ook goed.
Maar dat zijn bepaald geen zoete bieren, dus zo "beperkt" is je smaak nu ook weer niet. Er zijn best veel mensen die moeite hebben met IPA's; dat is ook niet iets wat ik iedereen zou voorschotelen.
pi_164661131
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:53 schreef drexciya het volgende:

[..]

Maar dat zijn bepaald geen zoete bieren, dus zo "beperkt" is je smaak nu ook weer niet. Er zijn best veel mensen die moeite hebben met IPA's; dat is ook niet iets wat ik iedereen zou voorschotelen.
Dat is trouwens ook een beetje een pet peeve van me, dat IPA's altijd maar kneiterbitter moeten zijn. Is absoluut niet waar.
pi_164662231
Ik verkies juicy over dank over kneiterbitter...
pi_164662312
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 22:20 schreef Seul het volgende:
Ik verkies juicy over dank over kneiterbitter...
Ik had gisteren nog een natte droom over Trillium Skimpy Sparrow en Galaxy dryhopped fort point
pi_164671522
Die laatste... Ik ga er echt voor ruilen... Zit er al enkele weken op te broeden...
pi_164673086
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:45 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik bedoel Duitse steden.
Stuttgart, http://cannstatter-volksfest.de/de/landing-page/

Voor een complete lijst: http://bierhaus100.blogsp(...)deutschland.html?m=1

Zelf ga ik dit jaar weer eens naar het Oktoberfest in München. Altijd wel gezellig daar.

[ Bericht 20% gewijzigd door bassieVL op 19-08-2016 09:53:14 ]
Stop rockin' the boat.
pi_164678405
quote:
[img] http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 19 augustus 2016 06:31 schreef Seul het volgende:
Die laatste... Ik ga er echt voor ruilen... Zit er al enkele weken op te broeden...
Is de moeite
pi_164679185
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:55 schreef Saind het volgende:
Dat is trouwens ook een beetje een pet peeve van me, dat IPA's altijd maar kneiterbitter moeten zijn. Is absoluut niet waar.
Dat is inderdaad een beetje uit de hand gelopen. Het hoeft inderdaad geen hopbom te zijn. Ik vermoed dat de opkomst van Fruit IPAs, dat lijkt toch een lichte trend de laatste tijd, een soort van tegenbeweging is.
pi_164680269
Er zijn best IPAs (en IIPAs en APAs) te vinden met een flinke juicy citrussige kwaliteit waar geen fruit bij in de buurt is geweest. Alleen mist dat vaak een beetje bij de standaard pale ales die in de supermarkt staan / overal wel te vinden zijn.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164681953
In de VS zie je wel een trend naar lage IBU IPA's zoals die new England stijl van trillium en tree House bijvoorbeeld en zelfs 0 IBU bieren van the Veil. Dat betekent dus dat hier ook nog wel gaat komen maar dan over een paar jaar. Die Me Myself & IPA van het Uiltje heeft daar ook wel wat weg van.
pi_164683701
Prairie Coffee Okie... DAT CARAMEL COFFEE...

pi_164686247
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:20 schreef Seul het volgende:
Prairie Coffee Okie... DAT CARAMEL COFFEE...

[ afbeelding ]
Is ie lekker en proef je de koffie goed? Ik heb ooit koffiebok op bij Brouwerij 't IJ, echt heerlijk. :9
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_164688222
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:54 schreef OMG het volgende:
Er zijn best IPAs (en IIPAs en APAs) te vinden met een flinke juicy citrussige kwaliteit waar geen fruit bij in de buurt is geweest. Alleen mist dat vaak een beetje bij de standaard pale ales die in de supermarkt staan / overal wel te vinden zijn.
Dat is waarschijnlijk een kwestie van de balans tussen aromahop en bitterhop; het is net hoe ver je gaat in de verschillende stappen van het brouwproces. Het is sowieso een beetje zonde om alleen voor bitter te gaan.
pi_164689172
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 19:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Is ie lekker en proef je de koffie goed?
Jazeker x2. Alhoewel het iets meer koffie met dessert is...
pi_164689745
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 20:53 schreef Seul het volgende:

[..]

Jazeker x2. Alhoewel het iets meer koffie met dessert is...
Dat verraadde de caramel in je vorige post al ;)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_164689864
TRUE DAT (CARAMEL)
pi_164689955
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:53 schreef drexciya het volgende:

[..]

Maar dat zijn bepaald geen zoete bieren, dus zo "beperkt" is je smaak nu ook weer niet. Er zijn best veel mensen die moeite hebben met IPA's; dat is ook niet iets wat ik iedereen zou voorschotelen.
De eerste die ik ooit op had was die van Brand (die is ook lekker). Sindsdien meerdere geprobeerd, er zit onderling best wat verschil in.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_164690099


Net geopend. :9
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_164692726
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 20:25 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk een kwestie van de balans tussen aromahop en bitterhop; het is net hoe ver je gaat in de verschillende stappen van het brouwproces. Het is sowieso een beetje zonde om alleen voor bitter te gaan.
Ook versheid. Om de een of andere reden lukt het in Nederland zelden om IPA's echt vers het schap in te krijgen. Na een maand ben je al een heel groot deel van de fruitigheid kwijt, laat staan na een paar maanden zoals bij de appie.
pi_164700014
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De biersnobs hier moeten een keertje rustig gaan doen en de niet-biersnobs moeten eens wat vaker andere dingen proberen, voor ze een oordeel hebben.

Wel heel vermoeiend hoor, iedere keer hetzelfde in dit topic. We zijn toch allemaal begonnen met Duvel en dat soort dingen joh. Mijn eerste zure bier vond ik ook niet te doen. Ondertussen vind ik ze allemaal fantastisch. Laat gaan.
Helemaal mee eens ouwe pik, moet wel zeggen dat ik nog steeds bitter boven zuur verkies maar zo af en toe is het heerlijk. Ik vind wel dat de echt goede geuzes en whatever wel enigszins prijzig zijn.
pi_164700315
Weekend!

Omnipollo's Nautilus, The Bruery's Hottenroth, Prairie's Ace, Upland's Hopsynth, Stone's Stone Farking w00tstout 2016, Three Floyd's Permanent Funeral;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 05:06:50 #103
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164701839
Wel een mooi liefhebber vs. bierhipster experiment nu hier. Four Winds Nectarous is een geniaal gedrooghopped zuur bier, heel fruitig maar puur door de hop. Was altijd heel gelimiteerd verkrijgbaar maar nu heeft de brouwerij besloten het in hun reguliere lijn op te nemen.

Ook nog een internationale bierprijs gewonnen ondertussen, dus de snobs beginnen nu te klagen dat het allemaal minder is geworden en dat het recept veranderd is :D Het smaakt nog steeds hetzelfde, en omdat het beter verkrijgbaar is kan ik het alleen maar toejuichen :)
pi_164702972
Da's altijd leuk, zo 'n beslissingen... Ik moet het trouwens beslist eens drinken :)
pi_164709265
Mijn favourites pub in Reading heeft vandaag zowel Brouwerij Kees en De Molen op keg :D
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_164713886
Meanwhile, in quaint Belgium...

pi_164718413
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 22:26 schreef Saind het volgende:
Ook versheid. Om de een of andere reden lukt het in Nederland zelden om IPA's echt vers het schap in te krijgen. Na een maand ben je al een heel groot deel van de fruitigheid kwijt, laat staan na een paar maanden zoals bij de appie.
Dat is ook een reden dat The Kernel nogal hoge eisen stelt aan de winkels die hun bier verkopen staat me bij.

Maakt gekoeld bewaren ook nog iets uit? De Bierverteller opent binnenkort een winkel in Utrecht, en een belangrijk detail is dat men IPAs expliciet gekoeld gaat bewaren.
pi_164718474
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 21:36 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat is ook een reden dat The Kernel nogal hoge eisen stelt aan de winkels die hun bier verkopen staat me bij.

Maakt gekoeld bewaren ook nog iets uit? De Bierverteller opent binnenkort een winkel in Utrecht, en een belangrijk detail is dat men IPAs expliciet gekoeld gaat bewaren.
Worden ze minder snel oud in het schap maar dat maakt zelden uit als het drie maanden oud een keer die winkel binnenkomt. Gewoon fatsoenlijk inkopen en je inventaris snel laten doorlopen werkt net zo goed.
pi_164719522
Buxton Axe Edge is echt precies mijn smaak IPA. Iemand suggesties die qua smaken vergelijkbaar zijn?
pi_164739131
Me rn.

pi_164804776
2 extra als backup, w00tstout en Hunter Vanilla, en 2 nieuwe. Nou ja, eigenlijk 5, Stillwater's árcáná en 4x Prairie's Weisse;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164808025
Picture taken before one of my friend's kid knocked over the table, broke a glass, spilt half the bottle, was subsequently buried alive.

pi_164818170
Heatwave action.

pi_164818988
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:00 schreef Seul het volgende:
Heatwave action.

[ afbeelding ]
Tegenvallertje vind ik dat ivm de Marzen
pi_164819195
Is 5.2% - wel rekening mee houden... Heerlijke doordrinker... Hoge kwaliteit... Spotgoedkoop...

Heatwave action pt II.

pi_164825040
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:47 schreef Seul het volgende:
Is 5.2% - wel rekening mee houden... Heerlijke doordrinker... Hoge kwaliteit... Spotgoedkoop...

Heatwave action pt II.

[ afbeelding ]
Dus, marzen is ook maar 5.1?
pi_164828890
Ik verwarde Märzen effe met de Doppelbock... Märzen vind ik persoonlijk té veel as/ turf...
pi_164846165
Heatwave action pt III...

pi_164846272
Gisteren eens 2 early entry kaartjes voor Canvitational gekocht. $150 bij elkaar. ;( :'). Je moet wat met bier als hobby.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164847453
Heatwave pt IV. New batch 2016. So good.

pi_164847597
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:01 schreef OMG het volgende:
Gisteren eens 2 early entry kaartjes voor Canvitational gekocht. $150 bij elkaar. ;( :'). Je moet wat met bier als hobby.
:')

Wat krijg je daarvoor, blikjes met gouden lipjes?
pi_164847645
Echt chill dit topic. Volgende deel zal ik noemen: Welkom op de untappd pagina van Seul.
pi_164847702
Ze herhalen op EEN iedere dag van 18.30 tot 19.00 Toernee Generale. Leuke serie over bier.
pi_164847741
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:55 schreef opperkleurder het volgende:
Toernee Generale
Wat vond je van Bamberg?
pi_164847822
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:52 schreef MCH het volgende:

[..]

:')

Wat krijg je daarvoor, blikjes met gouden lipjes?
Was het maar zo. Onbeperkt samplen van 60+ brouwerijen, best leuk. En met early entry kun je ook speciaal spul drinken wat sommige brouwerijen mee hebben gebracht, barrel aged gedoe bijvoorbeeld, gelimiteerd spul in fles, en zo.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164847841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat vond je van Bamberg?
Prachtig stadje allereerst. Had iets meer rookbieren verwacht eerlijk gezegd. Ben naar Schlenkerla, Spezial Keller en Spezial, Mahr’s Bräu, Klosterbrau en Abseits geweest. Stuk voor stuk mooie plekken met aardig tot goed bier. Brouwerijmuseum was ook de moeite waard. Was er helaas op Maria Hemelvaart waardoor niet alles open was.
pi_164848170
quote:
6s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:53 schreef MCH het volgende:
Echt chill dit topic. Volgende deel zal ik noemen: Welkom op de untappd pagina van Seul.
Lijkt me in de lijn van de vorige titels: echt kut... :P
pi_164854072
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 19:16 schreef Seul het volgende:

[..]

Lijkt me in de lijn van de vorige titels: echt kut... :P
Zou wel terecht zijn, meer is het topic niet.
pi_164854162
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 19:01 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Prachtig stadje allereerst. Had iets meer rookbieren verwacht eerlijk gezegd. Ben naar Schlenkerla, Spezial Keller en Spezial, Mahr’s Bräu, Klosterbrau en Abseits geweest. Stuk voor stuk mooie plekken met aardig tot goed bier. Brouwerijmuseum was ook de moeite waard. Was er helaas op Maria Hemelvaart waardoor niet alles open was.
Ik had ook meer rookbier verwacht. Ik had van Bamberg naar Berlijn twee lifters uit Bamberg in de auto. Die zeiden ook dat alleen toeristen voor het rookbier komen, Bambergers zelf drinken het sporadisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2016 22:47:21 ]
pi_164854263
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:45 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik had ook meer rookbier verwacht. Ik had van Bamberg naar Berlijn twee lifters uit Bamberg in de auto. Die zeiden ook dat alleen toeristen voor de rookbier komen, Bambergers zelf drinken het sporadisch.
Bij Mahr's raakte ik in gesprek met 2 gasten uit Bamberg en die dronken het juist wel regelmatig. Zijn we daarna op de fiets (ik achterop) nog even naar Schlenkerla gegaan om daar op straat nog 2 halve liters te drinken (wel chill zo'n klein loketje waar ze tappen). Daarna nog wat gegeten met ze in een restaurant er tegenover.
pi_164854315
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:48 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Bij Mahr's raakte ik in gesprek met 2 gasten uit Bamberg en die dronken het juist wel regelmatig. Zijn we daarna op de fiets (ik achterop) nog even naar Schlenkerla gegaan om daar op straat nog 2 halve liters te drinken (wel chill zo'n klein loketje waar ze tappen). Daarna nog wat gegeten met ze in een restaurant er tegenover.
Pittige tantes werken er bij Schlenkerla. Epische Star Trek deur hebben ze daar trouwens voor het toilet, zou je niet verwachten in zo'n oud bolwerk.
pi_164854393
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Pittige tantes werken er bij Schlenkerla. Epische Star Trek deur hebben ze daar trouwens voor het toilet, zou je niet verwachten in zo'n oud bolwerk.
Ze zijn in al die traditionele restaurants in Frankenland niet echt vriendelijk maar wel super efficiënt. In Nurnberg ook gegeten bij dat restaurant met de traditionele worsten, die hadden echt een enorme omloopsnelheid. Eten en bier was echter prima.
pi_164854467
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:51 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ze zijn in al die traditionele restaurants in Frankenland niet echt vriendelijk maar wel super efficiënt. In Nurnberg ook gegeten bij dat restaurant met de traditionele worsten, die hadden echt een enorme omloopsnelheid. Eten en bier was echter prima.
Dat is denk ik een beetje het serveerderscultuurtje wat je wel vaker in Duitsland ziet (alt brouwerijen in Dusseldorf)
pi_164854523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is denk ik een beetje het serveerderscultuurtje wat je wel vaker in Duitsland ziet (alt brouwerijen in Dusseldorf)
Vergelijkbaar met Schumacher ja, heb daar ook 2x gegeten. Maar je staat er zo weer buiten.
pi_164863229
Gisteravond het zomerbiertje van Het Uiltje op, prima fris hoppig bier! Daarnaast ook een Growler bij hun meegenomen, altijd handig en voor een goede prijs te hervullen met bier naar keuze bij Het Uiltje.

pi_164871109
Heatwave pt V. Quick beer whilst I decide what beer I wanna beer tonight.

pi_164873861
Heatwave action pt VI. Always love this'un...

pi_164892612
Heatwave action pt VII. Final battle pt I.

pi_164894080
Heatwave action pt VII. Final battle pt I. Act 2. Prologue.

This is Lambic beer to which two kinds of local berries were added, and cherries. It is my favourite sour, mainly because of the absolutely gorgeous colour, with a slight pink hue to it, and the nose, well, is just divine... Sour, but fruity... Taste has an acidic start, but softens up almost immediately, and gives way to a soft Lambiek finish with lots of fruit. No carbonation, which makes it even easier to drink, although some people would dislike that I'm sure.

Anyway... Sour beers have gotten me through this sweaty madness... Thank fuck it's over. Thanks for putting up with all my shitty pics.

pi_164894945
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:44 schreef Seul het volgende:
Heatwave action pt VII. Final battle pt I. Act 2. Prologue.

This is Lambic beer to which two kinds of local berries were added, and cherries. It is my favourite sour, mainly because of the absolutely gorgeous colour, with a slight pink hue to it, and the nose, well, is just divine... Sour, but fruity... Taste has an acidic start, but softens up almost immediately, and gives way to a soft Lambiek finish with lots of fruit. No carbonation, which makes it even easier to drink, although some people would dislike that I'm sure.

Anyway... Sour beers have gotten me through this sweaty madness... Thank fuck it's over. Thanks for putting up with all my shitty pics.

[ afbeelding ]
Kap met dat pretentieuze kut Engels.

Knippen en plakken van Untapped is helemaal debiel.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_164894983
Het is niet eens untappd, aangezien dat een limiet van 140 karakters heeft.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164895260
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 18:38 schreef Godshand het volgende:
Kap met dat pretentieuze kut Engels.

Knippen en plakken van Untapped is helemaal debiel.
Nogmaals: dit is het enige Nederlandstalige forum waarop ik post... Pretentious?.. Moi?..
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:57:05 #144
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_164895271
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 18:56 schreef Seul het volgende:

[..]

Nogmaals: dit is het enige Nederlandstalige forum waarop ik post... Pretentious?.. Moi?..
Post het dan gewoon even in het Nederlands.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_164895608
Dit was ook errug lekker.

pi_164895622
Popcornnnnn
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:35:06 #147
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164897209
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:44 schreef Seul het volgende:

[ afbeelding ]
"Niet zoet"... Geweldig :)
pi_164921036
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:35 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

"Niet zoet"... Geweldig :)
Met die ingrediënten kan het best zoet worden. Denk maar aan de kriek van Lindemans. Daarbij vergeleken is dit toch hele andere koek.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_164947290
Gisteren naar Van Mollfest geweest. Leuk festival met ook wat brouwerijen die je niet al te vaak in Nederland ziet (Bevog en Wild Beer Co) en een mooie omgeving.

Als het goed is ben ik zondag de eigenaar van enkele verse Amerikaanse hoptoppers. Heady Topper, The Crusher, Focal Banger, Julius, Threehouse Green en Juice Jr. _O_
pi_164958663
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:11 schreef opperkleurder het volgende:
Gisteren naar Van Mollfest geweest. Leuk festival met ook wat brouwerijen die je niet al te vaak in Nederland ziet (Bevog en Wild Beer Co) en een mooie omgeving.
Ik was er ook, vond het weer een goede editie. Leuke bieren, goede sfeer en prima locatie.
Stop rockin' the boat.
pi_164966016
Leuk topic! O+
pi_164966234
Van Mollfest was inderdaad weer geslaagd. Zo over de dag heen 18 glaasjes geproefd en dan nog balen dat je een paar niet gehad hebt.
pi_164966635
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:33 schreef jaipurholic het volgende:
Van Mollfest was inderdaad weer geslaagd. Zo over de dag heen 18 glaasjes geproefd en dan nog balen dat je een paar niet gehad hebt.
neppert. echte ratebeerians drinken er minstens 50.

(niet eens een grapje :s)
pi_164966932
Als ik volgend weekend de 25 haal bij de proeverij mag ik blij zijn. Vorig jaar 23 biertjes geproefd, maar van sommig sterker spul stond ik soms toch bijna een half normaal glas te drinken. Marshal Zhukov's Imperial Stout hakte er behoorlijk in toen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164967268
Mwah was voor mij sowieso al een duur weekje en gisteren al weer vroeg de wekker dus heb t rustig aan gedaan. Ik heb eigenlijk te langzaam opgebouwd qua percentage, het laatste uur waren helaas een paar van de zwaardere van de wishlist weg.
pi_164967354
En tel maar 8 check-ins bij Opper dus dat is goed voor mijn zelfvertrouwen. Ahum.
pi_164981575
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:36 schreef jaipurholic het volgende:
En tel maar 8 check-ins bij Opper dus dat is goed voor mijn zelfvertrouwen. Ahum.
Moest ook weer terug naar Den Haag en de dag daarna weer werken. Viel inderdaad goed mee maar had ook weinig dat ik per se wilde proeven. Hou meer van festivals op zaterdag.
pi_164981576
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:53 schreef mckroket het volgende:

[..]

neppert. echte ratebeerians drinken er minstens 50.

(niet eens een grapje :s)
50 glazen van 15cl, no way.
pi_164982021
Vijandig sfeertje hier de laatste tijd. :+
pi_164982080
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:21 schreef MCH het volgende:
Vijandig sfeertje hier de laatste tijd. :+
Echte mannen kunnen tegen een stootje.

Zondag even op en neer naar Lot voor de open dagen bij 3F. Daarna nog even Brussel in voor het Brussel Beer weekend of het Italiaanse bier bij Moeder Lambic.
pi_164982218
Wat zijn de toppers onder de Imperial Stouts?
pi_164982335
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:33 schreef Questular het volgende:
Wat zijn de toppers onder de Imperial Stouts?
Hunahpu’s schijnt heel goed te zijn maar is lastig te krijgen. Heb hem staan, maar moet hem nog drinken. Parabola is ook heel fijn.

De beste imperial stouts die je in Nederland af en toe tegen komt zijn voor mij Black Albert van Struise, Dog D van Brewdog en Omnipollo Noa Pecan Mud Cake Stout. De Molen maakt met bijv. Hel en Verdoemenis ook prima imperial stouts.
pi_164985384
Lastig te krijgen is wel een kleine understatement voor een bier dat alleen op Hunahpu Day te krijgen is in Florida.

Maar goed, dan zijn er nog de Bourbon County Brand Stouts van Goose Island, ik geloof dat Alesmith ook goed spul maakt, Evil Twins heeft ook wel goed spul met Even More Jesus, Imperial Biscotti Break en de nodige varianten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164985896
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:44 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Moest ook weer terug naar Den Haag en de dag daarna weer werken. Viel inderdaad goed mee maar had ook weinig dat ik per se wilde proeven. Hou meer van festivals op zaterdag.
Waar ben je uiteindelijk gaan eten?
We moeten trouwens ff iets verzinnen dat ik de gist uit je Heady Topper kan oogsten gap. Conan is niet te krijgen in Europa voor zover ik weet
pi_164985916
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:33 schreef Questular het volgende:
Wat zijn de toppers onder de Imperial Stouts?
Black Tuesday en Cuvee Delphine niet te vergeten
pi_164987336
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 14:02 schreef Saind het volgende:

[..]

Waar ben je uiteindelijk gaan eten?
We moeten trouwens ff iets verzinnen dat ik de gist uit je Heady Topper kan oogsten gap. Conan is niet te krijgen in Europa voor zover ik weet
Die twee tenten die jullie hadden aangeraden waren helaas dicht op zondag. Uiteindelijk zijn we maar naar die all you can eat Aziaat t.o. het station gegaan. Die is best okay, was alleen erg druk.
pi_164987368
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:31 schreef OMG het volgende:
Lastig te krijgen is wel een kleine understatement voor een bier dat alleen op Hunahpu Day te krijgen is in Florida.

Maar goed, dan zijn er nog de Bourbon County Brand Stouts van Goose Island, ik geloof dat Alesmith ook goed spul maakt, Evil Twins heeft ook wel goed spul met Even More Jesus, Imperial Biscotti Break en de nodige varianten.
Met trades is er wel aan te komen, dus onmogelijk is het zeker niet.
pi_164987499
Dat zeg ik ook niet. Maar voor iemand zoals ik, die niet aan trades doet, zit het wel dichter tegen onmogelijk aan als ik geen vakantie in de buurt rond dezelfde tijd als die dag plan.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164987586
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:33 schreef OMG het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Maar voor iemand zoals ik, die niet aan trades doet, zit het wel dichter tegen onmogelijk aan als ik geen vakantie in de buurt rond dezelfde tijd als die dag plan.
Voor mensen in Europa is het ook lastig om de bieren die jij noemt te bemachtigen. Alesmith heb ik volgens mij 1x van tap gezien en van Goose Island zie je alleen die laffe pale ale/ipa van ze, Evil Twins is nog wel redelijk verkrijgbaar omdat het half Deens is.
pi_164987703
Klopt, maar een Hunahpu is toch wel net iets anders, net als een Dark Lord; 1 dag per jaar bij de brouwerij zelf te krijgen. Met een BCBS en dergelijke is er nog een kans dat het geïmporteerd wordt. Zag iemand hier in 't topic dat bier niet ooit voor een enorm hoge prijs ergens in Zeeland of iets dergelijks?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_164987747
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:42 schreef OMG het volgende:
Klopt, maar een Hunahpu is toch wel net iets anders, net als een Dark Lord; 1 dag per jaar bij de brouwerij zelf te krijgen. Met een BCBS en dergelijke is er nog een kans dat het geïmporteerd wordt. Zag iemand hier in 't topic dat bier niet ooit voor een enorm hoge prijs ergens in Zeeland of iets dergelijks?
Ja in Middelburg zit een kroeg die het verkoopt, 25 de fles ofzo
pi_165000547
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:37 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Voor mensen in Europa is het ook lastig om de bieren die jij noemt te bemachtigen. Alesmith heb ik volgens mij 1x van tap gezien en van Goose Island zie je alleen die laffe pale ale/ipa van ze, Evil Twins is nog wel redelijk verkrijgbaar omdat het half Deens is.
die alesmith speedway stout (en varianten) zie ik de laatste paar maanden echt overal op tap! (belgie) en eerlijk is eerlijk, geweldig bier.
pi_165001608
Ik geloof dat ik vrijdag naar een drive-in film ga, dus neem ik zelf wel wat biertjes mee, waaronder een paar van de nieuwe aanwinsten;

4x 18th Street + Mikkeller's Grapefruit Dead, 6x The Sour Note's Mango Gose en 6x Kiwi Gose, 18th Street's Sinister, Evil Twin's Femme Fatale Yuzu Pale, en een Saison Dupont Cuvée Dry Hopping van 2014.

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165003094
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 00:01 schreef mckroket het volgende:

[..]

die alesmith speedway stout (en varianten) zie ik de laatste paar maanden echt overal op tap! (belgie) en eerlijk is eerlijk, geweldig bier.
Die Alesmiths zijn inderdaad erg smakelijk, de Hammerhead is in Antwerpen op het vat te krijgen op moment en in Vichte de Hawaiian van de growler. Als je van kokos houdt, zie je daar goed mee. Jammer dat het zo een eind rijden is naar Vichte.
Stop rockin' the boat.
pi_165101757
Was dit weekend in Haarlem. Schandalig eigenlijk dat het bij Jopen smoordruk is en bij het Uiltje een paar 100 meter verderop zo veel rustiger. Niet dat Jopen slecht is maar het Uiltje is toch wel het summum.
pi_165103906
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 12:50 schreef MCH het volgende:
Was dit weekend in Haarlem. Schandalig eigenlijk dat het bij Jopen smoordruk is en bij het Uiltje een paar 100 meter verderop zo veel rustiger. Niet dat Jopen slecht is maar het Uiltje is toch wel het summum.
Tijdje geleden was ik ook in Haarlem (met de familie), helaas was 't Uiltje in het centrum nog niet open. Jopen was wel open en de locatie is ook wel erg gaaf. Kan me voorstellen dat het wel meespeelt voor veel mensen die minder om bier geven.

De pop-up van Uiltje in de V&D was wel open, even binnen gewipt voor een biertje. .
Stop rockin' the boat.
  maandag 5 september 2016 @ 15:42:48 #177
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_165104861
Gisteren een bierproeverij gehad.
Gedronken:
gouden Carolus hopsinjoor. Niet echt superspeciaal. Geen wow factor
Bachus frabouise. Lekker frambozenbier. Zoet heerlijk vrouwenbiertje.
Kasteel rouge: zeker mijn favoriete bier. Ook een fruitbier maar dan 8% zodat de smaken er weer veel complexer uit komen. Echt een aanrader!
Mooie Nel van Jopen: uhhh ja. Ik weet niet zo goed
Ergens vind ik hem best lekker. Moet er aan wennen denk ik. Citrus frisje.
Barista chocolate quad.
Ja hier hou ik van. Gewoon 1 glas want het zijn hele zware smaken. Koffie en karamel erg aanwezig.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 5 september 2016 @ 17:44:26 #178
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165107523
Ik drink een cul noir van brasserie du pepere.
pi_165113483

Gisteren een geslaagde dag gehad bij 3F met een mooie trade met een Amerikaan.
pi_165114658
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 20:59 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren een geslaagde dag gehad bij 3F met een mooie trade met een Amerikaan.
Waar vind je je trades? Laatst een keer gekeken op het ratebeer forum, aangezien ik nog wat lambiek heb om mee te ruilen.
Stop rockin' the boat.
pi_165114905
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 21:36 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Waar vind je je trades? Laatst een keer gekeken op het ratebeer forum, aangezien ik nog wat lambiek heb om mee te ruilen.
Ratebeer forum en daar een DM gestuurd. Was een jongen uit Seatlle die voor 2 weken naar België en Parijs kwam. Hij wilde bijzondere flessen van Cantillon en 3F. Uiteindelijk alles rechts op de foto (vanaf de HF Flora BBR) geruild voor een Fou Foune, Saint Lamvinus en een Vigneronne, allen 2015.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 september 2016 @ 07:15:53 #182
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165193262
Nog even het biernieuws van gisteren :P
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2761626
quote:
AB InBev neemt Brouwerij Bosteels uit Buggenhout over, de brouwer van Kwak, Tripel Karmeliet en DeuS. Met de overname wil de bierreus uit Leuven zijn positie verstevigen in de markt van de speciaalbieren. De deal zou AB InBev ruim 200 miljoen euro kosten.
Het is ze menens bij Anheuser-Busch InBev. Eind juli nam het bedrijf zijn Zuid-Afrikaans-Amerikaanse concurrent SAB Miller over. Nu kondigt de bierreus een iets bescheidener overname aan: die van Brouwerij Bosteels uit Buggenhout.

Bosteels is opgericht 1791, toen in Vlaanderen zowat elk dorp zijn eigen familiebrouwerij had. Het bedrijf was al zeven generaties lang in handen van de familie Bosteels. Midden 2014 stapte de private investeerder Waterland in het kapitaal en hield een minderheidsbelang aan.

Speciaalbieren

Brouwerij Bosteels brouwt de bieren Kwak, Tripel Karmeliet en DeuS. AB InBev neemt het bedrijf nu volledig over, een deal die naar verluidt ruim 200 miljoen euro kost. Brouwerij Bosteels zal deel uitmaken van het "crafts & specialty" netwerk van AB InBev, waar de grootste brouwerij ter wereld zijn speciaalbieren in onder brengt.

In tegenstelling tot de pilsbieren zit er in de markt voor de speciaalbieren wel nog groei. Vooral in het segment van de blonde speciaalbieren. AB InBev staat hier relatief zwak in en ziet zijn positie nu dus verstevigd.

Antoine Bosteels, die aan het hoofd staat van de brouwerij, noemt de overname het beste van twee werelden. "We blijven inzetten op onze eigenheid en kwaliteit én we krijgen een sterke partner met een Belgische verankering, die extra mogelijkheden biedt naar distributie en marketing."

Almachtige brouwer?

Dat juist AB InBev opdaagt als overnemer is een verrassing. Het waren Heineken en vooral Duvel-Moortgat die al hun oog hadden laten vallen op Bosteels. Een overname door AB InBev zou de bierreus uit Leuven te machtig maken. Maar de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) uitte blijkbaar geen bezwaar.

Met een productie in 2015 van 145.000 hectoliter behoort brouwerij Bosteels tot de top tien van Belgische brouwerijen. In drie jaar tijd zag de brouwer de productie stijgen van 100.000 naar 145.000 hectoliter, als gevolg van het stijgend succes van speciaalbieren.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_165193755
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 07:15 schreef borisz het volgende:
Nog even het biernieuws van gisteren :P
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2761626

[..]

Het zal ze voornamelijk om Kwak gaan. Binnenkort zal je op ieder terras van die Kwakglazen zien,
  vrijdag 9 september 2016 @ 10:20:41 #184
389107 elhasa
mijn naam is haas
pi_165195562
Als ze het maar niet wagen het recept van Karmeliet aan te passen! Deze staat toch altijd standaard op mijn boodschappenlijstje.
pi_165196526
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:32 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Het zal ze voornamelijk om Kwak gaan. Binnenkort zal je op ieder terras van die Kwakglazen zien,
Denk eerder karmeliet
pi_165204011
Dit is heul erg lekker.

pi_165231651
Godver, waarom staat Beavertown's Athena Paradiso niet op untappd?! Heerlijk spul. Te veel lekkers geproefd op de CANvitational, untappd werkte niet helemaal lekker dus een hoop late check ins .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165231901
OK, ik ben een pik, bedoelde Creature Comforts, en die bestaat wel, Beavertown's Neck Oil en Farmhouse waren wel prima.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165342240
Zijn jullie er mee eens?

KLB / Kasteel bier
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_165358566
Nieuwe biertjes;

4x Sun King + 18th Street's Eighteenth Sun, Stone 20th Anniversary Citracado IPA, Three Floyds' War Muller, Founders' KBS 2016 12.4%, 4x Triton's Barn Phantom Gose, 6x Stillwater's Classique;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 september 2016 @ 18:19:25 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165409964
AH alles uit het buitenland -25% komende week. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_165412380
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 16:29 schreef hemarookworst het volgende:
Zijn jullie er mee eens?

KLB / Kasteel bier
Nee. Hij is wel zoet maar niet direct vies.
pi_165459844
Nog Borefts gangers dit weekend? Ben er zelf zaterdag. Net even een wishlist gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165459984
Al die Cascades O+. Heb van die lijst alleen de Kriek op. Goed spul maken ze.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165460131
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:36 schreef OMG het volgende:
Al die Cascades O+. Heb van die lijst alleen de Kriek op. Goed spul maken ze.
Heb bij het festival van Oedipus de Shrieking Violet (die is er nu ook weer) en de Sang Royal op. Beide erg goede bieren, maar er werd niet hard genoeg van gedronken dat ze hun andere bieren aan konden sluiten in de tijd dat ik er was.
pi_165460377
Sang Royal is ook goed inderdaad. Ik denk dat Blueberry en Apricot m'n favorieten zijn van wat ik van ze op heb, maar ze krijgen allemaal wel redelijk hoge waarderingen van me op untappd.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165467130
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:32 schreef opperkleurder het volgende:
Nog Borefts gangers dit weekend? Ben er zelf zaterdag. Net even een wishlist gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een mooie en flinke wish list. Hunahpu hoor ik iedereen over; of zal dat net zoals bv met Bourbon County, samen hangen met de verkrijgbaarheid?

Afgelopen week zijn we bij Beer & Boots in Waalwijk geweest. Ook een mooie lineup, leuke festival en iets beter bereikbaar voor mij.
Stop rockin' the boat.
pi_165467373
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:33 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Dat is een mooie en flinke wish list. Hunahpu hoor ik iedereen over; of zal dat net zoals bv met Bourbon County, samen hangen met de verkrijgbaarheid?

Afgelopen week zijn we bij Beer & Boots in Waalwijk geweest. Ook een mooie lineup, leuke festival en iets beter bereikbaar voor mij.
Ik heb de Hunahpu toevallig dit weekend al op. Gewoon thuis van fles. Is een heel goed bier, maar de hype niet helemaal waard.
pi_165507355
Nieuwe biervangst;

Three Floyds' Skeletonwitch Red Death Sour, 18th Street's Overlords Revenge, Boon's Framboise 2012, 4x Founders' Breakfast Stout;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165524222
Groetjes vanuit Borefts Beer Festival @ Brouwerij de Molen :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_165537524
Ben daar ook nu. Raar festival hoor, vooral erg sfeerloos en veel lange rijen. Ook wel kinderachtig om af te gaan tellen als er een speciaal vat opengaat.
pi_165541551
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:38 schreef MCH het volgende:
Ben daar ook nu. Raar festival hoor, vooral erg sfeerloos en veel lange rijen. Ook wel kinderachtig om af te gaan tellen als er een speciaal vat opengaat.
Ik was er ook. Niet heel sfeervol inderdaad, rijen vielen me op zich mee. Maximaal 10 minuten gewacht voor de Närke Stormaktsporter en de rest minder. Nadeel is dat het louter om de hele zware bieren draait.
pi_165560957
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 21:13 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik was er ook. Niet heel sfeervol inderdaad, rijen vielen me op zich mee. Maximaal 10 minuten gewacht voor de Närke Stormaktsporter en de rest minder. Nadeel is dat het louter om de hele zware bieren draait.
Wel bizar hoor. Er komen van over de hele wereld mensen speciaal voor dit festival naar fuckin Bodegraven. Ik denk ook dat De Molen de lijst beter kan beperken tot 12/15 bieren. Nu krijg je tig probeersels die nauwelijks de moeite waard zijn. Heb wel genoten van Cascade. Vriendelijke mensen achter de tap en ziek hoge cijfers op Untappd.
pi_165560988
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Wel bizar hoor. Er komen van over de hele wereld mensen speciaal voor dit festival naar fuckin Bodegraven. Ik denk ook dat De Molen de lijst beter kan beperken tot 12/15 bieren. Nu krijg je tig probeersels die nauwelijks de moeite waard zijn. Heb wel genoten van Cascade. Vriendelijke mensen achter de tap en ziek hoge cijfers op Untappd.
Hoge cijfers op Untappd zegt niet zoveel.
Blijkt ook wel bij Cascade, vond dat ronduit kut.
pi_165561009
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:30 schreef Saind het volgende:

[..]

Hoge cijfers op Untappd zegt niet zoveel.
Blijkt ook wel bij Cascade, vond dat ronduit kut.
Ook een goedenavond.
pi_165561073
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:31 schreef MCH het volgende:

[..]

Ook een goedenavond.
:D

Maar goed ik vond ze heel eendimensionaal en saai eigenlijk.
Allemaal precies hetzelfde ook, heb er uiteindelijk vier geproefd en dat had er net zo goed 1 kunnen zijn.
En dat dan voor ¤30 de fles _O-
pi_165561188
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:33 schreef Saind het volgende:

[..]

:D

Maar goed ik vond ze heel eendimensionaal en saai eigenlijk.
Allemaal precies hetzelfde ook, heb er uiteindelijk vier geproefd en dat had er net zo goed 1 kunnen zijn.
En dat dan voor ¤30 de fles _O-
Misschien was mijn beoordelingsvermogen wel aangetast door de drukte op het festival. :P

Dag ervoor nog naar Caigny geweest, duizend keer beter. Eindelijk eens Fantome mee kunnen nemen. *O*

:')
pi_165561826
Hoge cijfers untappd zeggen net zoveel als hoge cijfers op beeradvocate of ratebeer.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165563288
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 20:56 schreef OMG het volgende:
Hoge cijfers untappd zeggen net zoveel als hoge cijfers op beeradvocate of ratebeer.
Mwoah wel minder imo
pi_165570434
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 21:38 schreef Saind het volgende:

[..]

Mwoah wel minder imo
Ik had een lijst voor Borefts met zowel de Ratebeer scores als de Untappd scores en in de meeste gevallen waren hoge cijfers bij de ene ook hoog bij de andere. Het is wel een goede graadmeter in de meeste gevallen, maar Amerikaanse bieren scoren wel structureel hoger dan Europese bieren.
pi_165570851
Je moet eigenlijk ook raten zonder de cijfers vooraf te zien of te kennen.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2016 11:10:23 ]
pi_165571329
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 10:39 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik had een lijst voor Borefts met zowel de Ratebeer scores als de Untappd scores en in de meeste gevallen waren hoge cijfers bij de ene ook hoog bij de andere. Het is wel een goede graadmeter in de meeste gevallen, maar Amerikaanse bieren scoren wel structureel hoger dan Europese bieren.
Ik bedoel meer dat ik RB toch serieuzer neem en meer vertrouw dan Untappd.
En ja bij USA moet je het met 0,9 of 0,8 ofzo vermenigvuldigen.
pi_165571415
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:10 schreef MCH het volgende:
Je moet eigenlijk ook raten zonder de cijfers vooraf te zien of te kennen.
Je kiest je bieren toch vaak op basis van een bepaalde reputatie van de brouwerij of het bier zelf. Al was het op de Biermeile ook gewoon leuk om dingen te halen van obscure brouwerijen, beetje hit or miss.

Ik zit volgende week in Korea en ga daar ook een festival bezoeken. Daar heb ik nauwelijks enige referentie, maar verwacht er niet al te veel van.
pi_165571449
Ik laat mij alleen leiden door m'n vrienden van Fok! :@
pi_165571498
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:42 schreef MCH het volgende:
Ik laat mij alleen leiden door m'n vrienden van Fok! :@
Dat is vaak heel verstandig.
pi_165580660
Ben ik hier aan het goede adres als je van bokbier houdt? Al wat geproeft van dit jaar?
pi_165589995
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 17:16 schreef Ludacriss het volgende:
Ben ik hier aan het goede adres als je van bokbier houdt? Al wat geproeft van dit jaar?
Bokbier is een aardige traditie, maar goed bier zit er bijna niet tussen. Is niet dat ik nu massaal bokbier ga hamsteren.
pi_165590089
Zoete troep :r
pi_165590210
Ayinger Celebrator Doppelbock ^O^
En Schneider aventinus
pi_165590460
Als we toch bezig zijn:



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2016 23:08:45 ]
pi_165590502
Kortom, laat alle Nederlandse bocken (en zeker de macro's) links liggen en haal wat Duitsers in huis als je echt een bock wilt.
pi_165590507
Heb deze ook nog staan, kan mooi aankomend weekend open:

pi_165590548
Eigenlijk wel erg dat La Chouffe zichzelf zo verlaagt door voor de Nederlandse ook maar een bok uit te brengen. :N
pi_165595231
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 23:11 schreef MCH het volgende:
Eigenlijk wel erg dat La Chouffe zichzelf zo verlaagt door voor de Nederlandse ook maar een bok uit te brengen. :N
Wat is er erg aan?
Nederland is volgens mij een van de grootste afzetmarkten voor La Chouffe. De bok 6666 bestaat al een tijdje volgens mij, of is er een nieuwe uitgebracht?
Stop rockin' the boat.
pi_165596419
Goede tips. Kan je deze bieren gemakkelijk vinden over de grens of is dat vrij lastig?
pi_165597101
De betere Getränkemarkten over de grens hebben wel een paar van de genoemde Duitse Bocken. Ayinger en Schneider zullen wat beter verkrijgbaar zijn, en zijn ook in Nederland te vinden.
Stop rockin' the boat.
pi_165597533
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:59 schreef Ludacriss het volgende:
Goede tips. Kan je deze bieren gemakkelijk vinden over de grens of is dat vrij lastig?
De betere Mitra heeft wel meerdere Schneider Weisses, Tap 6 moet je dus hebben.
pi_165597546
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:03 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Wat is er erg aan?
Nederland is volgens mij een van de grootste afzetmarkten voor La Chouffe. De bok 6666 bestaat al een tijdje volgens mij, of is er een nieuwe uitgebracht?
Een gewone La Chouffe heeft nog een typische smaak. Dat valt helemaal weg bij de 6666, krijg je dus net zo'n inwisselbare bok als alle andere grote merken.
pi_165605356
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 11:42 schreef MCH het volgende:
Ik laat mij alleen leiden door m'n vrienden van Fok! :@
Dankzij jullie heb ik best wat leuke nieuwe bieren ontdekt :) Jammer dat Seul hier niet meer post.

De Chouffe Bok smaakt wel anders dan de andere grote merken. Ik vind die bok veel minder zoet.
pi_165612406
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:27 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Dankzij jullie heb ik best wat leuke nieuwe bieren ontdekt :) Jammer dat Seul hier niet meer post.
Niet? Heb ik wat gemist
Ik was btw bij de caigny, daar hebben ze ff wat pallets spencer trappist ingeslagen.. Hier heb ik op gewacht. Dus ipv van 5+ euro voor zon biertje nu net iets meer dan 2 euro. Imperial stout grote fles 6,50 ofzo. Kijk dat is leuk. Nu nog die italiaan iets goedkoper en dan heb ik ze allemaal gehad
pi_165612798
Misschien is ie wat gekrenkt vanwege z'n Engelse reviews.
pi_165613122
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:37 schreef mckroket het volgende:

[..]

Niet? Heb ik wat gemist
Ik was btw bij de caigny, daar hebben ze ff wat pallets spencer trappist ingeslagen.. Hier heb ik op gewacht. Dus ipv van 5+ euro voor zon biertje nu net iets meer dan 2 euro. Imperial stout grote fles 6,50 ofzo. Kijk dat is leuk. Nu nog die italiaan iets goedkoper en dan heb ik ze allemaal gehad
Chill dat ze goedkoper zijn ja. Was ook wel blij dat ik er 2,50 voor betaalde en niet 8 ofzo want ik vond ze allemaal een beetje matig
pi_165615048
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:37 schreef mckroket het volgende:

[..]

Niet? Heb ik wat gemist
Geen idee of het opzet is, misschien is hij op vakantie of heeft hij een alcoholvrije maand. :)
Mooie prijs voor die spencers, hier zijn de kleine flesjes even duur als de grote fles Imperial Stout bij de caigny..
pi_165619058
Minder tekst, meer foto's (laat maar weten als ik dit moet vertalen).

Heeft er iemand de nieuwe Emelisse White Labels al op?.. Behalve de Imperial Saison, ben 'k wel benieuwd...

- White Label, Imperial Dobbelbock Bruichladdich BA 11%
- White Label, Imperial Russian Stout Old Smokey moonshine BA 11%
- White Label, Imperial Russian Stout Bruichladdich BA peated 11%
- White Label, Imperial Saison white wine BA 10%
- White Label, Barley Wine Tres Hombres rum BA 12%
- White Label, Barley Wine Old Smokey Moonshine BA 12%

Van al deze bieren, waren de nieuwe St Amatus en vooral Dugges Jamaica 2000 erg slecht...













































pi_165619156
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:13 schreef Seul het volgende:
Minder tekst, meer foto's (laat maar weten als ik dit moet vertalen).

Heeft er iemand de nieuwe Emelisse White Labels al op?.. Behalve de Imperial Saison, ben 'k wel benieuwd...

- White Label, Imperial Dobbelbock Bruichladdich BA 11%
- White Label, Imperial Russian Stout Old Smokey moonshine BA 11%
- White Label, Imperial Russian Stout Bruichladdich BA peated 11%
- White Label, Imperial Saison white wine BA 10%
- White Label, Barley Wine Tres Hombres rum BA 12%
- White Label, Barley Wine Old Smokey Moonshine BA 12%

Van al deze bieren, waren de nieuwe St Amatus en vooral Dugges Jamaica 2000 erg slecht...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat vond je van die live oak hefeweizen?
Hoe is ie vergeleken met een klassieke Duitse?
pi_165620910
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:13 schreef Seul het volgende:
Minder tekst, meer foto's (laat maar weten als ik dit moet vertalen).

Heeft er iemand de nieuwe Emelisse White Labels al op?.. Behalve de Imperial Saison, ben 'k wel benieuwd...

- White Label, Imperial Dobbelbock Bruichladdich BA 11%
- White Label, Imperial Russian Stout Old Smokey moonshine BA 11%
- White Label, Imperial Russian Stout Bruichladdich BA peated 11%
- White Label, Imperial Saison white wine BA 10%
- White Label, Barley Wine Tres Hombres rum BA 12%
- White Label, Barley Wine Old Smokey Moonshine BA 12%

Van al deze bieren, waren de nieuwe St Amatus en vooral Dugges Jamaica 2000 erg slecht...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie update. Ik las trouwens het gerucht dat Emelisse gaat stoppen met de White Label reeks en zich toe gaat leggen op hun normale assortiment. Heeft iets te maken met een van de brouwers die overstapt naar de Molen.

Heb die White Label, Imperial Saison white wine BA 10% op. Is erg "wijnig".
pi_165622409
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:22 schreef Saind het volgende:
Wat vond je van die live oak hefeweizen?
Hoe is ie vergeleken met een klassieke Duitse?
Heeeeeel veel "bubblegum" - je weet wat ik bedoel. Maar enorm lekker.

opperkleurder: is één van Emelisse's brouwers al niet naar Kees verkast?.. De dude die de White Label reeks begon zelfs, naar ik me herinner... Ik hoop allesinds dat ze de WL reeks gaande houden... Al enorm lekker spul van gedronken...
pi_165622421
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:51 schreef Seul het volgende:

[..]

Heeeeeel veel "bubblegum" - je weet wat ik bedoel. Maar enorm lekker.

opperkleurder: is één van Emelisse's brouwers al niet naar Kees verkast?.. De dude die de White Label reeks begon zelfs, naar ik me herinner... Ik hoop allesinds dat ze de WL reeks gaande houden... Al enorm lekker spul van gedronken...
Ja, maar ik begreep dus dat er nog eentje weg zou gaan. Hopen dat het gerucht niet waar is.

Net een fles Rodenbach Alexander besteld. Zijn maar 750 flessen en het gaat hard.
pi_165623344
Drankenhandel De Caigny
1 uur ·

Nieuw: De Struise Brouwers!

We have something special for you today! But being quick is advised since our stock is limited!

All bottles are limited to 1 per person! Except for Aardnon you are allowed to take 2! We hope you understand this measure due to the limited amount of bottles we have!

- Cuvee Delphine 2015, Cask Strength Limited Edition Bourbon Barrel 1 Year
- Sint Amatus 2013, Cask Strength Limited Edition Bourbon Barrel 3 Years
- Vanilla Bourbon Dream 2013, Cask Strength Limited Edition Bourbon Barrel 3 Years Vanilla Stick Infused
- Pannepot Reserva 2012, Cask Strength Limited Edition Bourbon Barrel 4 Years
- Pannepot Grand Reserva 2011, Cask Strength Limited Edtion Calvados Barrel 5 Years
- Aardnon 2009, Cask Strength Blend In Barrel Limited Edition
Barrel 7 Years, 1/3 Earthmonk + 2/3 Pannepot Reserva
pi_165623740
quote:
4s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:35 schreef MCH het volgende:
Drankenhandel De Caigny
1 uur ·

Nieuw: De Struise Brouwers!

We have something special for you today! But being quick is advised since our stock is limited!

All bottles are limited to 1 per person! Except for Aardnon you are allowed to take 2! We hope you understand this measure due to the limited amount of bottles we have!

- Cuvee Delphine 2015, Cask Strength Limited Edition Bourbon Barrel 1 Year
- Sint Amatus 2013, Cask Strength Limited Edition Bourbon Barrel 3 Years
- Vanilla Bourbon Dream 2013, Cask Strength Limited Edition Bourbon Barrel 3 Years Vanilla Stick Infused
- Pannepot Reserva 2012, Cask Strength Limited Edition Bourbon Barrel 4 Years
- Pannepot Grand Reserva 2011, Cask Strength Limited Edtion Calvados Barrel 5 Years
- Aardnon 2009, Cask Strength Blend In Barrel Limited Edition
Barrel 7 Years, 1/3 Earthmonk + 2/3 Pannepot Reserva
Die stonden/staan ook in Waalwijk. De Caigny kennende zullen ze wel wat betere prijzen hebben. Helaas te ver weg om langs te wippen.
- edit: Cuvee Delphine 25 euro, Vanilla Bourbon 18 euro -

[ Bericht 2% gewijzigd door bassieVL op 28-09-2016 14:36:12 ]
Stop rockin' the boat.
pi_165627852
"Cask strength" => dus % van 40 en meer?.. Skip...

Ik zag net de foto: 13%. Shit... Tripje naar Decaigny plannen dan maar zeker?..

[ Bericht 46% gewijzigd door Seul op 28-09-2016 17:30:10 ]
pi_165630312
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:24 schreef Seul het volgende:
"Cask strength" => dus % van 40 en meer?.. Skip...

Ik zag net de foto: 13%. Shit... Tripje naar Decaigny plannen dan maar zeker?..
Is wel echt smerig duur, iig in Nederland.
Aan de 30 euro voor zo'n 75cl fles
pi_165637294
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:54 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Die stonden/staan ook in Waalwijk. De Caigny kennende zullen ze wel wat betere prijzen hebben. Helaas te ver weg om langs te wippen.
- edit: Cuvee Delphine 25 euro, Vanilla Bourbon 18 euro -
Krijgen we dat struise gekut weer. Ik ben fan, maar ik doe dit niet meer. Cuvee delphine is het beste bier van belgie, en die was altijd al 13% aangezien het black albert is. De vorige batch hebben ze gewoon naar 11% verdund. Nu is het dus zogenaamd super speciaal dat het "cask strenght" is op 13%. Niet dus. Een klein flesje cuvee delphine kostte 2,50 oid. Nu kost een grote (onverdund welliswaar), 25 euro. Hype hype hype.
Gelukkig heb ik nog bijna 2 kratten cuvee delphine staan. Proost!
pi_165637442
Het jammere is ook dat het allemaal nu zo gehypte word en zo exclusief is elke release zowat, dat we gewoon geen fatsoenlijke aanvoer hebben van bieren zoals black albert en cuvee delphine. Pannepot is niet eens super goed te verkrijgen, slechts sporadisch.
pi_165640460
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:55 schreef mckroket het volgende:

[..]

Krijgen we dat struise gekut weer. Ik ben fan, maar ik doe dit niet meer. Cuvee delphine is het beste bier van belgie, en die was altijd al 13% aangezien het black albert is. De vorige batch hebben ze gewoon naar 11% verdund. Nu is het dus zogenaamd super speciaal dat het "cask strenght" is op 13%. Niet dus. Een klein flesje cuvee delphine kostte 2,50 oid. Nu kost een grote (onverdund welliswaar), 25 euro. Hype hype hype.
Gelukkig heb ik nog bijna 2 kratten cuvee delphine staan. Proost!
Als ik jouw reacties soms lees, denk ik dat je alleen maar van zure bieren houdt. :7
Stop rockin' the boat.
pi_165640476
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 08:17 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Als ik jouw reacties soms lees, denk ik dat je alleen maar van zure bieren houdt. :7
O+ Zuur bier
Dit weekend bezoekje brengen aan Cantillon en Tilquin *O*
Cantillon ken ik ondertussen wel maar LPF, FF en Mamouche _O_

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2016 08:20:32 ]
pi_165645811
Advocaat van de duivel: ik vind het NIET (te) duur...

pi_165647105
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:53 schreef Seul het volgende:
Advocaat van de duivel: ik vind het NIET (te) duur...

[ afbeelding ]
Dat is ook wel half zo duur als in Waalwijk. Prima betaalbaar idd
pi_165647291
ach ja het is maar wat je zelf ervan vind natuurlijk.
33cc cuvee delphine 2,50, 75cc 25 euro.
seems legit.
die anderen vallen wel mee, omdat die ook langer zijn barrel aged (de cuvee delphine is gewoon net als normaal een jaar op bourbon).
pi_165653141
Als het inderdaad zo is dat de Cuvée Delphine eigenlijk niet verschilt met de gewone CD zoals we 'm kennen, is dit jazeker gewoon boerenbedrog (zoals we in Belgie zeggen)... Ondertussen zelf es proberen uitzoeken hoe 't zit... (Vraag verstuurd naar Struise...)
pi_165653305
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:59 schreef mckroket het volgende:
ach ja het is maar wat je zelf ervan vind natuurlijk.
33cc cuvee delphine 2,50, 75cc 25 euro.
seems legit.
die anderen vallen wel mee, omdat die ook langer zijn barrel aged (de cuvee delphine is gewoon net als normaal een jaar op bourbon).
Doen ze dat niet gewoon voor de Amerikaanse markt? Idiote prijzen voor grote flessen.
pi_165653447
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:55 schreef mckroket het volgende:
Cuvee delphine is het beste bier van belgie, en die was altijd al 13% aangezien het black albert is. De vorige batch hebben ze gewoon naar 11% verdund. Nu is het dus zogenaamd super speciaal dat het "cask strenght" is op 13%.
Antwoord van Struise:

quote:
Deze editie is de volle inhoud uit 1 barrel of meerdere barrels zonder dat daarbij jong bier werd aan toegevoegd. Vandaar de connotatie "cask strength"
Ik wacht op antwoord op mijn tweede vraag:

quote:
Dus zoals de CD oorspronkelijk was (toen ie nog 13% was)?..
Allesinds lijkt het er sterk op dat je gelijk hebt, mckroket... Spaart me alvast 25¤ uit...
pi_165656408
Antwoord Struise:

quote:
uw tweede vraag is deels een analyse. Wij hebben ooit een Cuvée Delphine gebracht waarvan de vergisting lager was dan was verwacht. Deze versie haalde 11% abv op het einde van de rijping op eikenhouten vaten. Gist blijft dus een onvoorspelbare factor in de vervaardiging van bier.

Wat belangrijk is dat de kleine flesjes CD doorgaans een blend zijn tussen ⅔ oud gerijpt bier en ⅓ jong bier, dit ten voordele van balans in het smaak- en aroma profiel. Dit is dan wel geen "cask strength" en wordt als dusdanig ook zo niet gebracht.

Wij hebben beslist, gezien onze 15e verjaardag dit jaar, om een paar specials te brengen. Deze wijken af van onze standaard afvullingen. Ik hoop bij deze info u iets meer duidelijkheid te hebben gebracht.
pi_165663032
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:22 schreef Seul het volgende:
Antwoord Struise:

[..]

we wisten al dat we genept werden toen de CD van 13 naar 11 procent ging he :P
fuck smaakbalans, als je barrel aged wil je toch die dikke bourbon smaken hebben? dan moet je zeggen, ow shit, na 8 maanden is het al perfect! ipv na een jaar te zeggen, oei, iets te veel bourbon, ff verdunnen hoor. meer volume, meer winst. doh.
of ben ik dan gekke henkie die dat denkt?
maargoed
cask stenght is hun nieuwe stokpaardje. alles noemen ze zo. en nu heet ook alles vintage. 2015 vintage. 2016 vintage. of real ale. real ale dit. real ale dat. heeft er iemand zijn marketing diploma gehaald daar?
maar ik heb ook wel eens gehoord, dat struise hun grote flessen altijd heel hoog prijzen, omdat ze vinden dat dat net zo duur als een goede fles wijn mag zijn.
pi_165663039
overigens heb ik de cuvee delphine cask strengt al wel een paar keer op hoor. moeilijk te vergelijken als je ze niet naast het flesje hebt, maar goed smaken deed hij zeker!

wat is die vanilla dream eigenlijk? die klinkt wel goed namelijk.
pi_165663167
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 02:48 schreef mckroket het volgende:
overigens heb ik de cuvee delphine cask strengt al wel een paar keer op hoor. moeilijk te vergelijken als je ze niet naast het flesje hebt, maar goed smaken deed hij zeker!

wat is die vanilla dream eigenlijk? die klinkt wel goed namelijk.
Quadruppel volgens mij.
Stop rockin' the boat.
pi_165663693
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:52 schreef opperkleurder het volgende:
Net een fles Rodenbach Alexander besteld. Zijn maar 750 flessen en het gaat hard.
Ook weer zo een onzin... 750 genummerde flessen online, en duizenden gewone flessen in de winkels...
pi_165682942
Crooked Stave's Table Beer (want lekker), Prairie's 4th Anniversary (want aged on ginger), Cascade's Blackcap Raspberry 2016 (want Cascade), en 4x Bloomington Brewing Company's 10-Speed Hoppy Wheat (want uit Indiana);

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165692499
Drink een goede Nederlandse bok nu, SNAB IJsbok!
pi_165724892
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 08:14 schreef Seul het volgende:

[..]

Ook weer zo een onzin... 750 genummerde flessen online, en duizenden gewone flessen in de winkels...
Enkel een nummer op de doos. Fles is hetzelfde als in de winkel. Lang leve de marketing.......
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:22:56 #261
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_165725019
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:16 schreef Rvhkd het volgende:

[..]

Enkel een nummer op de doos. Fles is hetzelfde als in de winkel. Lang leve de marketing.......
:')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_165725466
Deze gisteren bij de AH gekocht, was erg lekker!

pi_165730187
ik zie al lange tijd geen jack hammer meer (liefste in blik). balen man, dat vind ik de lekkerste ipa
pi_165733552
Over een paar weken ga ik richting Hongarije. Iemand tips voor bier ?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_165750390
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:16 schreef Rvhkd het volgende:

[..]

Enkel een nummer op de doos. Fles is hetzelfde als in de winkel. Lang leve de marketing.......
Bestelling annuleren lukte iig nog :')
pi_165750596
Voor de mensen uit het zuiden die nog een plek zoeken om leuke biertjes te scoren:

https://www.facebook.com/zythotheek/
pi_165751319


Gisteren voor het eerst een Mikkeller op. O-M-G wat was deze lekker!
Nr. 800 op Untappd trouwens 8-)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:52:41 #268
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_165752408
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:22 schreef MCH het volgende:
Drink een goede Nederlandse bok nu, SNAB IJsbok!
Eens! Een van de enige goede ook trouwens.
AZ
ALKMAAR
pi_165754215
De SNAB IJsbok heb ik vorige week ook gehaald, zal hem binnenkort eens proeven :)
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:22 schreef Ewelina het volgende:
Over een paar weken ga ik richting Hongarije. Iemand tips voor bier ?
Niet een heel bekend bierland, maar misschien vind je wat op ratebeer?
https://www.ratebeer.com/places/countries/94/
https://en.wikipedia.org/wiki/Beer_in_Hungary
pi_165762840
Twee extra flessen van de Kromme Staaf's bier tafel tafel bier gehaald, en Stone's 20th Anniversary Encore Series: Beachwood / Heretic / Stone Still Unapologetic IPA;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165783254
Gerucht wat betreft Emelisse klopt. Brouwmeester John de Vries heeft zijn vertrek aangekondigd. Hij start 1 november bij de molen. Einde van de White labels maar zeker een kwaliteitsinjectie voor de molen.
pi_165786535
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:46 schreef larry_flynt het volgende:
Deze gisteren bij de AH gekocht, was erg lekker!

[ afbeelding ]
https://www.brewdog.com/lowdown/blog/hello-my-name-is-elvis

De nazaten van Mr Presley zijn geloof ik niet zo blij met de naam...
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_165786574
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:21 schreef bartrid het volgende:

[..]

https://www.brewdog.com/lowdown/blog/hello-my-name-is-elvis

De nazaten van Mr Presley zijn geloof ik niet zo blij met de naam...
Hahaha :') Geniaal
pi_165786661
Gisteren in Amsterdam een AH binnengelopen en hadden ze zowaar twee bieren die ik niet kenden. De brouwerij The Flying Dutchman, kende ik ook niet. Dus meegenomen, ben erg benieuwd.





Elk 2,49 per stuk. Heb het idee dat de flesjes bier in de supermarkt steeds duurder worden, maar ja in de horeca betaal je al standaard 5 euro.
pi_165786683
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 16:52 schreef Durmada het volgende:

[..]

Eens! Een van de enige goede ook trouwens.
De gewone of de Hout versie? Die laatste vond ik toch wat te duur voor ongeveer 3,50 euro. :@
pi_165806990
Ik zit nu echt in een craftbierwoestijn (gyeongju, Zuid Korea). In de wijde omtrek geen plaatsen op ratebeer of checkins op untappd. Lopend door de stad kom je alleen slecht pils tegen. Gelukkig is er nog soju en rijstwijn.
pi_165811028
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 01:17 schreef opperkleurder het volgende:
Gerucht wat betreft Emelisse klopt. Brouwmeester John de Vries heeft zijn vertrek aangekondigd. Hij start 1 november bij de molen. Einde van de White labels maar zeker een kwaliteitsinjectie voor de molen.
Waarom dan gelijk einde van white label? Einde van dat merk dan, iig voor mij. Basis range is niet bijzonder. Sommigen zelfs vies. Alleen de whitelabels zijn geniaal alsmede de earl grey ipa.
pi_165814236
Heb een Ayinger Celebrator kunnen fixen bij mijn lokale Mitra. Ga hem vanavond proberen. :9~
pi_165814294
1 voordeel van de herfst, bier uit de garage geraakt weer automatisch op drinktemperatuur. *O* o|O
pi_165814359
Drinkt iemand wel eens dit merk?



En wat vinden we er van?
pi_165823098
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:53 schreef mckroket het volgende:

[..]

Waarom dan gelijk einde van white label? Einde van dat merk dan, iig voor mij. Basis range is niet bijzonder. Sommigen zelfs vies. Alleen de whitelabels zijn geniaal alsmede de earl grey ipa.
Omdat ze nu zonder capabele brouwer zitten.
pi_165827208
bij de molen hebben ze nu trouwens ook wel echt een paar knallers van brouwers. zijn geen 'hulpjes' meer maar echt bewezen vakmannen die elk al een eigen brouwerij onder de hoede hebben gehad.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 05:55:21 #283
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_165827279
Fresh hop seizoen *O*

Wel een beetje teleurgesteld dat mijn favoriete bier van vorig jaar Play Dead Fresh Hop niet gebrouwen wordt dit jaar.
pi_165827283
Net eens een Founders KBS op. Goed te doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165827335
ik ga slapen
  zondag 9 oktober 2016 @ 01:28:14 #286
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_165843805
Mijn eerste Steinbier op, lager waarbij tijdens het mashen gloeiend hete stenen in het vat gegooid worden. Wel lekker, duidelijke caramel maar nou ook weer niet zo heel erg veel anders dan een goede amber.
pi_165843906
quote:
14s.gif Op zondag 9 oktober 2016 01:28 schreef GoCanucksGo het volgende:
Mijn eerste Steinbier op, lager waarbij tijdens het mashen gloeiend hete stenen in het vat gegooid worden. Wel lekker, duidelijke caramel maar nou ook weer niet zo heel erg veel anders dan een goede amber.
Wat hebben die gloeiende stenen voor effect? Of is het puur een gimmick?
  zondag 9 oktober 2016 @ 01:54:32 #288
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_165844072
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 01:37 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Wat hebben die gloeiende stenen voor effect? Of is het puur een gimmick?
Oorspronkelijk was het om de wort te verwarmen zonder direct vuur, en door contact met de hete stenen carameliseert de mout gedeeltelijk. Dat is wel duidelijk te proeven, maar volgens mij hebben ze het toch vooral gedaan omdat het cool en uniek was. Samenwerking met Freigeist uit Duitsland, die doen veel alternatieve dingen.
pi_165874286
Zaterdag langs Cantillon geweest om wat Fou'Foune en Lou Pepe Framboise op te halen. Zelfde avond een Fou op, maand geleden gebotteld, heerlijk.....

pi_165874561
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 15:51 schreef Rvhkd het volgende:
Zaterdag langs Cantillon geweest om wat Fou'Foune en Lou Pepe Framboise op te halen. Zelfde avond een Fou op, maand geleden gebotteld, heerlijk.....

[ afbeelding ]
Toen ik er was hadden nog wel Mamouche maar geen Iris ;( Ben best wel fan van Iris.
Goed excuus om nog even terug te gaan, ook maar meteen een Zwanze '16 erin knallen.
pi_165876953
:W

Hier fan van BrewDog Punk IPA, zou graag bieren in dezelfde stijl willen halen. Wat raden jullie aan?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_165877009
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 18:45 schreef roos85 het volgende:
:W

Hier fan van BrewDog Punk IPA, zou graag bieren in dezelfde stijl willen halen. Wat raden jullie aan?
De Molen Vuur en Vlam
pi_165877056
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:10 schreef Saind het volgende:

[..]

Toen ik er was hadden nog wel Mamouche maar geen Iris ;( Ben best wel fan van Iris.
Goed excuus om nog even terug te gaan, ook maar meteen een Zwanze '16 erin knallen.
Op de nieuwe website kun je nu zien wat er te koop is in de brouwerij
pi_165879181
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 18:50 schreef MCH het volgende:

[..]

Op de nieuwe website kun je nu zien wat er te koop is in de brouwerij
I know. Ze hadden 'm toen ook maar de gelabelde flessen waren op.
pi_165880204
quote:
14s.gif Op zondag 9 oktober 2016 01:28 schreef GoCanucksGo het volgende:
Mijn eerste Steinbier op, lager waarbij tijdens het mashen gloeiend hete stenen in het vat gegooid worden. Wel lekker, duidelijke caramel maar nou ook weer niet zo heel erg veel anders dan een goede amber.
Hipsterbier dus als je de reviews van de 'kenners' leest op Untappd.
pi_165880279
Koop zelf regelmatig wat flessen Leikeim Steinbier voor de afwisseling. Wel lekker hoor, wist alleen niet dat het zo bijzonder was.

pi_165880319
50 cent de fles 8-)
pi_165880859
Eigenlijk wel grappig dat dezelfde soorten bier zulke verschillende cijfers op Untappd krijgen. Leikeim, groot merk dus zal wel weinig wezen (laag in de 3). Brewcollab van twee craftbeer brouwerijen en iedereen loopt elkaar weer na te apen met hoge cijfers (bijna een 4).
  maandag 10 oktober 2016 @ 22:41:06 #299
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_165885666
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Hipsterbier dus als je de reviews van de 'kenners' leest op Untappd.
Tuurlijk is het hipsterbier, maar daar komen ze zelf ook voor uit. Net als die tientallen Goses die ineens gebrouwen worden terwijl dat een uitermate saaie biersoort is.
  maandag 10 oktober 2016 @ 22:43:47 #300
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_165885758
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:50 schreef MCH het volgende:
Eigenlijk wel grappig dat dezelfde soorten bier zulke verschillende cijfers op Untappd krijgen. Leikeim, groot merk dus zal wel weinig wezen (laag in de 3). Brewcollab van twee craftbeer brouwerijen en iedereen loopt elkaar weer na te apen met hoge cijfers (bijna een 4).
Is ook wel omdat Europeanen sowieso wat conservatiever zijn met raten dan Noord Amerikanen, daar zit je zo een half punt hoger voor vergelijkbaar bier.
pi_165885871
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')