abonnement Unibet Coolblue
pi_163793545


Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2016 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163793594
Zo. Nieuw topic openen lijkt me gelukt. Vorige keer (tevens eerste keer) werd het een zooitje, daarna heb ik het vermeden :@
pi_163793721
@semtex, de marathon van etten-leur lijkt me een leuke.

Maar wel 2 rondjes. Maar misschien is dat ook wel fijn? Ik loop zelf soms een duurloop ook "heen en weer" in plaats van een rondje. Dus heen en terug dezelfde route. En daar heb ik ook geen probleem mee.
pi_163799945
Waar is topic #1121 gebleven?
pi_163801784
Ik ga zo een run bike run training proberen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163802063
Oja en Guard ik zie al wat dingen voorbijkomen, _O_
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163802098
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 00:49 schreef McTwente het volgende:
Waar is topic #1121 gebleven?
Oeps, dan is er toch wat mis gegaan met het topic openen... Ik heb er handmatig 1122 van gemaakt. Maar blijkbaar was 1121 nog niet aan de beurt geweest. Excuses mijnerzijds.
pi_163802148
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 09:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja en Guard ik zie al wat dingen voorbijkomen, _O_
Ja, die Eiger foto's die ik op strava zag zijn echt wel indrukwekkend. Strakblauwe lucht, zonnetje en nog redelijk wat sneeuw boven aan de top. Echt superknap (en supermooi!) om een dikke 50km over die bergen heen te rennen.

Zelfs bij een asfaltloper als ik begint het dan te kriebelen.
Maar het blijft bij dromen, want te ver en te zwaar voor mij. _O_
pi_163805391
Oke ik heb weer helemaal een adrenaline/endorfinerush want wat was dat tof zeg! En op één of andere manier gaat het lopen en fietsen ook echt beter als ik het in combinatie doe dan los :P

Eerst 3.8km gelopen, op redelijk rustige hartslag maar toch iets hoger dan ik wilde, de warmte was wel voelbaar. Daarna fietsen (30km), begon vrij langzaam maar ik kon steeds harder, ook op lage hartslag. En de laatste run (4.5km) heb ik progressief gedaan, begonnen op duur-tempo en steeds wat harder. Ik denk dat ik me maar ga inschrijven voor die Run Bike Run :D Ik weet nu in ieder geval dat ik het op dit tempo kan, en ik heb me nu nog flink ingehouden bij de eerste 2 onderdelen, dus kan alleen maar harder :P En misschien is het wel een voordeel dat ik nog niet op mijn 'oude' loopsnelheid zit, daarmee kun je je zelf alleen maar opblazen voor het fietsen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163805508
oepsie
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163805519
Oeps, quote ipv edit.. nja

Inclusief wissel bezig geweest van 11.10 tot 12.54, 1.45 uur dus, en in Ouderkerk is het wel iets verder lopen (2x5km) maar 10km minder ver fietsen en je hoeft natuurlijk niet voor stoplichten te wachten en zo en schuurdeuren open te maken voor het wisselen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163809256
Iemand had het hier eerder over de energiegels van de action. Van de week wat gehaald. Ze hadden maar 1 smaak en ook nog wat energierepen. Vandaag tijdens een lange duurloop beide maar eens gaan testen.

Als eerste de energiereep is vrij zacht en prima weg te krijgen er zat een aangename smaak aan wat mij een beetje aan cookie dough deed denken. Prima spul dus en niks mis mee.

De energiegel heeft de smaak fruit punch. De verpakking is redelijk compact. De smaak vond ik prima. De gel is totaal niet mierzoet of iets dergelijks en is prima zonder water weg te krijgen. Wat ook wel geld voor de energiereep. Verpakking was ook vrij gemakkelijk te openen.

Al met al prima spul voor een zacht prijsje. Ik meen dat ze beide nog geen ¤1 per stuk waren.
pi_163809340
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Iemand had het hier eerder over de energiegels van de action. Van de week wat gehaald. Ze hadden maar 1 smaak en ook nog wat energierepen. Vandaag tijdens een lange duurloop beide maar eens gaan testen.

Als eerste de energiereep is vrij zacht en prima weg te krijgen er zat een aangename smaak aan wat mij een beetje aan cookie dough deed denken. Prima spul dus en niks mis mee.

De energiegel heeft de smaak fruit punch. De verpakking is redelijk compact. De smaak vond ik prima. De gel is totaal niet mierzoet of iets dergelijks en is prima zonder water weg te krijgen. Wat ook wel geld voor de energiereep. Verpakking was ook vrij gemakkelijk te openen.

Al met al prima spul voor een zacht prijsje. Ik meen dat ze beide nog geen ¤1 per stuk waren.
Goede review! :D

Als iemand eens wat gels wil proberen wil ik trouwens ook best eens een proefpakketje opsturen, ik heb er nog zoveel liggen die ik al een jaar niet aangeraakt heb :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163809886
Zijn ze zo smerig?
pi_163809952
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zijn ze zo smerig?
Neuh dat niet maar ook niet eeuwig houdbaar volgens mij? Ik zal eens kijken..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163810003
Hmm ik heb nog een heel doosje Cliff Gels waarop staat, best before jan 15 :o

Aan de andere kant.. het is puur suiker :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163810024
Die van etix zijn blijkbaar zo chemisch dat ze 3 jaar houdbaar zijn.
pi_163810155
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Die van etix zijn blijkbaar zo chemisch dat ze 3 jaar houdbaar zijn.
Ja volgens mij heb ik ze allemaal redelijk tegelijk gekocht en sommigen zijn nog tot 2017 :P

Maar goed, als iemand dus nog ietwat over de datum cliff gels wil proberen

deze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stuur me een berichtje ;) Lijkt me niet dat je er dood aan gaat.
Of misschien ook wel.. Het is tenslotte wel organisch :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 17 juli 2016 @ 17:06:02 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_163810385
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:53 schreef steffelonio het volgende:
@semtex, de marathon van etten-leur lijkt me een leuke.

Maar wel 2 rondjes. Maar misschien is dat ook wel fijn? Ik loop zelf soms een duurloop ook "heen en weer" in plaats van een rondje. Dus heen en terug dezelfde route. En daar heb ik ook geen probleem mee.
Ik ook niet. Een paar mensen in dit topic hebben een hartgrondige hekel aan rondjes :P
Mijn lief is mee, dus die kan me mooi moed inspreken op mijn tweede rondje :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_163810498
Ik vind rondjes ook wel prima hoor, vooral als je goed gaat is het chill want dan denk je ha, zijn we hier alweer! En je weet altijd precies waar je bent dus je kunt het goed indelen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163811601
Ik heb gisteren bijna 9 uur gelopen op wat boterhammen, bananen, sinaasappel, meloen en 1 nakd reepje. Gels zijn dus overbodig.

Wat moet ik nu met al die energie repen en gels die ik nu nog heb liggen?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163812018
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:05 schreef Guard het volgende:
Ik heb gisteren bijna 9 uur gelopen op wat boterhammen, bananen, sinaasappel, meloen en 1 nakd reepje. Gels zijn dus overbodig.

Wat moet ik nu met al die energie repen en gels die ik nu nog heb liggen?
Meenemen naar je werk.
pi_163812082
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:50 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Meenemen naar je werk.
:D
pi_163812094
een broodtrommeltje vol energierepen en gels. Lekker stuiterend de middag in!
pi_163812232
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 09:47 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Zelfs bij een asfaltloper als ik begint het dan te kriebelen.
Maar het blijft bij dromen, want te ver en te zwaar voor mij. _O_
Mijn kriebel is nu weer verdwenen. Blijkbaar wil mijn enkel echt niet dat ik ga trailen. Misschien moet ik van naam wisselen met Zwabber.

Guard, komt er nog een verslag? *O*
Ben je al in NL?
pi_163812409
Of een hele vieze sinterklaas surprise mee maken..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 17 juli 2016 @ 19:40:20 #27
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_163812859
De WUU2K... the new ultra kid in the block maar nu al een evenent wat naam gemaakt heeft op de NZ'se hardloopkalendar. De organisatie was van het begin tot het eind perfect.
Ok, het was geen 60 maar 63km en geen 2000 maar 2600 hoogtemeters maar wat een schitterende tocht.
Superb weer, een lekker winterzonnetje en geen wind, iets wat voor een van de winderigste steden ter wereld een bonus is.
Als het even kan dan maak ik hier een vast uitje van.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_163813768
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:06 schreef wyccie het volgende:

[..]

Mijn kriebel is nu weer verdwenen. Blijkbaar wil mijn enkel echt niet dat ik ga trailen. Misschien moet ik van naam wisselen met Zwabber.

Guard, komt er nog een verslag? *O*
Ben je al in NL?
Nee nog in Zwitserland, en ik vind het zonde van mijn tijd om hier een verslag te tiepen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163813781
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
De WUU2K... the new ultra kid in the block maar nu al een evenent wat naam gemaakt heeft op de NZ'se hardloopkalendar. De organisatie was van het begin tot het eind perfect.
Ok, het was geen 60 maar 63km en geen 2000 maar 2600 hoogtemeters maar wat een schitterende tocht.
Superb weer, een lekker winterzonnetje en geen wind, iets wat voor een van de winderigste steden ter wereld een bonus is.
Als het even kan dan maak ik hier een vast uitje van.
Klinkt als een lekker dagje
^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163815050
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Iemand had het hier eerder over de energiegels van de action. Van de week wat gehaald. Ze hadden maar 1 smaak en ook nog wat energierepen. Vandaag tijdens een lange duurloop beide maar eens gaan testen.

Als eerste de energiereep is vrij zacht en prima weg te krijgen er zat een aangename smaak aan wat mij een beetje aan cookie dough deed denken. Prima spul dus en niks mis mee.

De energiegel heeft de smaak fruit punch. De verpakking is redelijk compact. De smaak vond ik prima. De gel is totaal niet mierzoet of iets dergelijks en is prima zonder water weg te krijgen. Wat ook wel geld voor de energiereep. Verpakking was ook vrij gemakkelijk te openen.

Al met al prima spul voor een zacht prijsje. Ik meen dat ze beide nog geen ¤1 per stuk waren.
Dat bericht kwam van mij. Mooi dat anderen het ook wat vinden.
Ik heb de energiegels zelf ook geprobeerd en ze bevallen wel. Enige nadeel is dat het nogal plakkerig op je vingers wordt als je wat knoeit en dat gebeurt mij regelmatig. Verder prima qua smaak en zijn erg vloeibaar, vooral in deze hitte.
De energiereep is volgens de omschrijving bedoeld voor na het sporten, maar voor of tijdens zal ook prima gaan. Prijs was 0,99 euro.

Ga er deze week nog maar een voorraadje van inslaan...
pi_163815314
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:20 schreef BlueT het volgende:

[..]

Dat bericht kwam van mij. Mooi dat anderen het ook wat vinden.
Ik heb de energiegels zelf ook geprobeerd en ze bevallen wel. Enige nadeel is dat het nogal plakkerig op je vingers wordt als je wat knoeit en dat gebeurt mij regelmatig. Verder prima qua smaak en zijn erg vloeibaar, vooral in deze hitte.
De energiereep is volgens de omschrijving bedoeld voor na het sporten, maar voor of tijdens zal ook prima gaan. Prijs was 0,99 euro.

Ga er deze week nog maar een voorraadje van inslaan...
Dat ze zo verschrikkelijk plakken hebben ze vrijwel allemaal. Ze hebben twee verschillende soorten repen. Eentje daarvan is de door jou bedoelde recovery reep maar ook de door mij bedoelde energy bar.
pi_163815353
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
De WUU2K... the new ultra kid in the block maar nu al een evenent wat naam gemaakt heeft op de NZ'se hardloopkalendar. De organisatie was van het begin tot het eind perfect.
Ok, het was geen 60 maar 63km en geen 2000 maar 2600 hoogtemeters maar wat een schitterende tocht.
Superb weer, een lekker winterzonnetje en geen wind, iets wat voor een van de winderigste steden ter wereld een bonus is.
Als het even kan dan maak ik hier een vast uitje van.
Bonus kilometers en hoogtemeters wat wil je nog meer. ^O^
  Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 21:45:14 #33
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163815630
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Iemand had het hier eerder over de energiegels van de action. Van de week wat gehaald. Ze hadden maar 1 smaak en ook nog wat energierepen. Vandaag tijdens een lange duurloop beide maar eens gaan testen.

Als eerste de energiereep is vrij zacht en prima weg te krijgen er zat een aangename smaak aan wat mij een beetje aan cookie dough deed denken. Prima spul dus en niks mis mee.

De energiegel heeft de smaak fruit punch. De verpakking is redelijk compact. De smaak vond ik prima. De gel is totaal niet mierzoet of iets dergelijks en is prima zonder water weg te krijgen. Wat ook wel geld voor de energiereep. Verpakking was ook vrij gemakkelijk te openen.

Al met al prima spul voor een zacht prijsje. Ik meen dat ze beide nog geen ¤1 per stuk waren.
Toch maar eens naar kijken. Zal toch wat moeten uitproberen voor de Afsluitdijk want alleen op winegums red ik het niet..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163815702
Hier nog steeds twijfels over de Afsluitdijk.
Het is ook vooral het tijdstip icm de verre locatie wat het lastig maakt. Hoe gaan jullie dat doen?
En ik weet ook nog niet of ik dienst heb.
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 20:25 schreef Guard het volgende:

[..]

Nee nog in Zwitserland, en ik vind het zonde van mijn tijd om hier een verslag te tiepen
Geniet er dan nog maar even van.
pi_163815723
Het. Is. Warm...
pi_163815776
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:05 schreef Guard het volgende:
Ik heb gisteren bijna 9 uur gelopen op wat boterhammen, bananen, sinaasappel, meloen en 1 nakd reepje. Gels zijn dus overbodig.

Wat moet ik nu met al die energie repen en gels die ik nu nog heb liggen?
En wat had je ervoor gegeten?
Hoe verhoudt zo'n Eiger zich nou t.o.v. die laatste marathon van 3:19 qua intensiteit/energieverbruik?
  Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 22:06:59 #37
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163816273
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:48 schreef wyccie het volgende:
Hier nog steeds twijfels over de Afsluitdijk.
Het is ook vooral het tijdstip icm de verre locatie wat het lastig maakt. Hoe gaan jullie dat doen?
En ik weet ook nog niet of ik dienst heb.

[..]

Geniet er dan nog maar even van.
Ik weet ook nog niet precies hoe. Tot nu toe lijkt het dat we om 1:00u die kant op gaan en slaapritme omgooien oid. En zondagavond weer vroeg op bed..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163816395
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:48 schreef wyccie het volgende:
Hier nog steeds twijfels over de Afsluitdijk.
Het is ook vooral het tijdstip icm de verre locatie wat het lastig maakt. Hoe gaan jullie dat doen?
En ik weet ook nog niet of ik dienst heb.

[..]

Geniet er dan nog maar even van.
Mocht je niet kiezen hoe laat je startte?

En @DeLuna, als je tot nu toe op winegums loopt, kan dat ook best werken hoor! Moet je alleen wel een flinke stash meenemen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 17 juli 2016 @ 22:30:39 #39
3878 Vork
Manisch creatief
pi_163817002
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:49 schreef DavetheNL het volgende:
Het. Is. Warm...
In Zwitserland? Ja. Het wordt ook alleen maar warmer de komende dagen.

Ik zit hier (Basel) trouwens in een hostel met wat Fransen die er net een Eigertrail op hebben zitten en nu al door filosoferen over Iron Mans en klimtochtjes van 160km met qwwt ik veel hoeveel hoogtemeters. Sportmachines zijn het, eten fruit met tassen tegelijk.

Maar goed, ik heb niets om me voor te schamen als ik morgen een kilometerteller of 10 door relatief vlak Basel sjok.
pi_163817537
quote:
11s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:30 schreef Vork het volgende:

[..]

In Zwitserland? Ja. Het wordt ook alleen maar warmer de komende dagen.

Ik zit hier (Basel) trouwens in een hostel met wat Fransen die er net een Eigertrail op hebben zitten en nu al door filosoferen over Iron Mans en klimtochtjes van 160km met qwwt ik veel hoeveel hoogtemeters. Sportmachines zijn het, eten fruit met tassen tegelijk.

Maar goed, ik heb niets om me voor te schamen als ik morgen een kilometerteller of 10 door relatief vlak Basel sjok.
Die kilometertellers kun je beter thuis laten. Overbodige ballast.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:58:47 #41
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_163818022
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 20:26 schreef Guard het volgende:

[..]

Klinkt als een lekker dagje
^O^
Het was een superdag! En een paar goede leermomenten. Mijn coretraining begint wel degelijk zijn vruchten af te werpen en de Injinja sokken zijn prima tegen blaren.
Verder weinig aan mijn eten gesleuteld, 1 standaard mueslibar, 2 gels en verder Tailwind.

Zo direct terug met de vliegmachine naar de deep South en morgen op weg naar The Motherland.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_163818159
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:51 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

En wat had je ervoor gegeten?
Hoe verhoudt zo'n Eiger zich nou t.o.v. die laatste marathon van 3:19 qua intensiteit/energieverbruik?
Ik ben al een tijdje afgestapt van het "stapelen" enzo. Dus niet absurd veel of anders gegeten dan anders.
Die marathon was veel intenser, daar lag de focus veel meer op tijd.
Nu was het doel finishen. Maar ja dat was mijn eerste marathon ook, dat was een leisurly morning run vergeleken met mijn meest recente marathon. Dus wellicht wordt de volgende Ultra ook wel anders.
Energie; geen idee. Ik heb het idee dat ik gisteren veel minder in de echt hoge hartslagregionen heb gelopen, maar ik heb geen idee hoe kilometers klimwerk op 2000+ meter zich verhoudt qua energieverbruik ten opzichte van kilometers lang op vlak asfalt op zeeniveau niet zo heel ver onder je omslagpunt lopen.

Ik denk dat ik voeding gebied nog wel wat kan verbeteren, zowel tijdens evenementen als in het dagelijks leven. Maar ach, ik haal nu ook de finish dus....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 23:16:56 #43
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163818590
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mocht je niet kiezen hoe laat je startte?

En @DeLuna, als je tot nu toe op winegums loopt, kan dat ook best werken hoor! Moet je alleen wel een flinke stash meenemen..
Dat kauwen duurt me te lang waardoor ik er te weinig neem. In Den Haag ging dat goed icm drinken langs de weg maar in Zwolle hadden ze dus alleen water waardoor het niet genoeg was.

Dat eten en drinken is nog een hele wetenschap..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163822448
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:48 schreef wyccie het volgende:
Hier nog steeds twijfels over de Afsluitdijk.
Het is ook vooral het tijdstip icm de verre locatie wat het lastig maakt. Hoe gaan jullie dat doen?
En ik weet ook nog niet of ik dienst heb.

Ik heb gekozen vorm een late start, maar weet nog niet hoe laat dat is, ik ga uit van 06:00. Dan vertrek ik rond 3:00 van huis dus vroeg naar bed.
Voor mij is het minder dan 2 uur reizen, dus te doen zo.
pi_163822450
PS de reistijd tussen start en finish is denk ik een groter probleem ☺
pi_163822619
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:58 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Het was een superdag! En een paar goede leermomenten. Mijn coretraining begint wel degelijk zijn vruchten af te werpen en de Injinja sokken zijn prima tegen blaren.
Verder weinig aan mijn eten gesleuteld, 1 standaard mueslibar, 2 gels en verder Tailwind.

Zo direct terug met de vliegmachine naar de deep South en morgen op weg naar The Motherland.
Goeie reis, als je er bent stuur maar een pm, kunnen we eens kijken of we een meet&run kunnen plannen (als je dat leuk vindt).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 18 juli 2016 @ 08:23:03 #47
3878 Vork
Manisch creatief
pi_163822802
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:45 schreef RunWithTheWind het volgende:

[..]

Die kilometertellers kun je beter thuis laten. Overbodige ballast.
stomme mobiel ook altijd met z'n eigen inbreng :o
pi_163822930
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:58 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Het was een superdag! En een paar goede leermomenten. Mijn coretraining begint wel degelijk zijn vruchten af te werpen en de Injinja sokken zijn prima tegen blaren.
Verder weinig aan mijn eten gesleuteld, 1 standaard mueslibar, 2 gels en verder Tailwind.

Zo direct terug met de vliegmachine naar de deep South en morgen op weg naar The Motherland.
Fijne vluchten hopelijk krijg je geen spierpijn van het lange zitten straks.
pi_163822995
Goede reis RD!
pi_163823172
Afgelopen weekend heb ik twee duurlopen gedaan, op zaterdag 17 km op een rustig tempo door het bos gelopen, met redelijk wat stops tussendoor. En gisteren 17 km duurloopje, zonder stops tussendoor (behalve de gebruikelijke stoplichten en wat kloten met mijn mobiel om een ander muziekje op te zetten). Ik was benieuwd hoe mijn benen dit zouden waarderen, normaal loop ik één duurloopje in het weekend. Gelukkig heb ik er weinig last van gekregen, de benen voelen wat zwaarder dan normaal, maar niet heel veel. Het gaat de goede kant op qua belastbaarheid.

De komende week nog proberen wat kilometers te maken, en dan wordt het een paar weken rustig aan ivm de vakantie. En daarna is het al weer snel de Tilburg Ten Miles. *O*

Toen ik begon met hardlopen, bijna 2 jaar geleden, was de Tilburg Ten Miles hét doel waar ik naar toe werkte. Aangezien mijn conditie op min 10 stond was dat echt wel een bizar groot doel, 16km! En nu loop ik die afstand soms een paar keer per week. Das het mooie van hardlopen vind ik. Gewoon elke week een paar keer een rondje lopen, en je merkt gewoon echt de vooruitgang.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:08:22 #51
3878 Vork
Manisch creatief
pi_163823812
Hoppa, 13km! (en dat met maar één kilometerteller) Net voordat het echt goed warm wordt. Dat ging wel makkelijk na zo'n weekje fietsen, bijna iets te makkelijk.

https://www.strava.com/activities/644806567
pi_163824651
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:48 schreef wyccie het volgende:
Hier nog steeds twijfels over de Afsluitdijk.
Het is ook vooral het tijdstip icm de verre locatie wat het lastig maakt. Hoe gaan jullie dat doen?
En ik weet ook nog niet of ik dienst heb.
Ik heb mij ingeschreven zonder me 1 moment druk te maken over hoe dat logistiek gaat werken.

Hopelijk kan ik meerijden met iemand, maar anders wordt het de laatste bus zaterdagavond naar Den Oever. Gelukkig start ik vroeg, dus hoef ik niet lang te wachten.
pi_163824799
Heb er dit weekend voor gekozen de knoop door te hakken en de TomTom Runner 2 Cardio te halen. Nog even finetunen welke gegevens ik op mijn beginscherm wil en dan kan het plezier beginnen. In het verleden wel gebruik gemaakt van Endomondo en Runkeeper. Zie hier veen Strava voorbij komen. Zit iedereen hier op Strava?
pi_163824889
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:06 schreef vanpers het volgende:
Heb er dit weekend voor gekozen de knoop door te hakken en de TomTom Runner 2 Cardio te halen. Nog even finetunen welke gegevens ik op mijn beginscherm wil en dan kan het plezier beginnen. In het verleden wel gebruik gemaakt van Endomondo en Runkeeper. Zie hier veen Strava voorbij komen. Zit iedereen hier op Strava?
Veel wel, ik gebruik zelf endomondo en Strava. Met endomondo doe ik niet veel maar de automatische sync van Garmin staat aan dus prima. En voor de totalen is het wel leuk. Strava is wel leuk omdat daar veel sportvrienden op zitten en dan kan ik zien hoe zij bezig zijn :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 11:14:14 #55
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163824954
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:59 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik heb mij ingeschreven zonder me 1 moment druk te maken over hoe dat logistiek gaat werken.

Hopelijk kan ik meerijden met iemand, maar anders wordt het de laatste bus zaterdagavond naar Den Oever. Gelukkig start ik vroeg, dus hoef ik niet lang te wachten.
Ik weet niet waar in NL je ongeveer woont, maar misschien komen wij er 'toevallig' langs :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163825019
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:14 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik weet niet waar in NL je ongeveer woont, maar misschien komen wij er 'toevallig' langs :P
Ik weet wel waar in NL jij ongeveer woont, dus ik reken er niet op :)

(Den Haag)
  Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 11:20:58 #57
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163825129
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:16 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik weet wel waar in NL jij ongeveer woont, dus ik reken er niet op :)

(Den Haag)
Owhja, dat wordt wel een heel eind om. Jammer.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163825257
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:20 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Owhja, dat wordt wel een heel eind om. Jammer.
Dat dacht ik al :)

Huidige plan: fiets mee in de trein; aankomst op Anna Paulowna om 1:29, en dan 18km fietsen. Dat valt nog best mee :)
  Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 12:37:55 #59
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163826738
Zou vandaag LDL doen maar het is warmer dan gedacht.. Morgen maar er vroeg uit dan
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163827208
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:25 schreef pijll het volgende:

[..]

Dat dacht ik al :)

Huidige plan: fiets mee in de trein; aankomst op Anna Paulowna om 1:29, en dan 18km fietsen. Dat valt nog best mee :)
Ik zal mijn oren open houden voor je op de club.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_163835537
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:25 schreef pijll het volgende:

[..]

Dat dacht ik al :)

Huidige plan: fiets mee in de trein; aankomst op Anna Paulowna om 1:29, en dan 18km fietsen. Dat valt nog best mee :)
Anna Paulowna, mooiste dorp ooit :P

Vanaf hoe laat kun je starten? De eerste trein is te laat zeker? Anders wil ik je nog wel vanaf Alkmaar die kant op rijden.

[ Bericht 4% gewijzigd door hatsaflats op 18-07-2016 19:09:08 ]
pi_163836134
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:59 schreef pijll het volgende:

[..]
Ik heb mij ingeschreven zonder me 1 moment druk te maken over hoe dat logistiek gaat werken.
En dat zonder auto, dat vind ik wel knap.
Erheen rijden is nog niet zo'n ramp. Maar terugrijden na een halve nacht lopen wil ik mijn medeverkeersdeelnemers eigenlijk niet aandoen.
  Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 19:32:46 #63
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163836313
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:26 schreef wyccie het volgende:

[..]

En dat zonder auto, dat vind ik wel knap.
Erheen rijden is nog niet zo'n ramp. Maar terugrijden na een halve nacht lopen wil ik mijn medeverkeersdeelnemers eigenlijk niet aandoen.
Jij woont ook niet/langs mijn route zeker...
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 18 juli 2016 @ 19:55:38 #64
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_163836925
Je bent hardloper als je je zorgen maak om de warmte op je vakantieadres ;(
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_163837824
Ik liep net 5km hard. Het was warm. Heel warm. Maar het moest even. En stiekem gaf het ook wel veel voldoening O+.
Ja doei.
pi_163837952
Weet iemand hoe die dienst ook alweer heet die een GPX als 3D hoogteprofiel kan printen? Ik wil de route van mijn eerste Skyrace laten printen O+ .
pi_163837981
Oh, die stond in de trail running mag. Als ik zo beneden ben zal ik even kijken voor je.
Ja doei.
  maandag 18 juli 2016 @ 20:39:14 #68
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_163838125
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 20:33 schreef Devv het volgende:
Weet iemand hoe die dienst ook alweer heet die een GPX als 3D hoogteprofiel kan printen? Ik wil de route van mijn eerste Skyrace laten printen O+ .
Tof, ik heb van GotC eentje van mijn loop in april gekregen.

www.nicetrails.com
F means you're fucked
pi_163838195
Heel erg bedankt _O_ . Dit is zoveel beter dan een gare medaille of de zoveelste poetsdoek ;) .
pi_163838601
Heeft de organisatie van de afsluitdijk niet nagedacht over pendelbussen of zo? Of kamperen daar, mag dat ook niet?

En wat een heerlijk weertje :D voor het eerst weer alle 15 200tjes gedaan, in 47 ongeveer, ging top!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163838880
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:32 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Jij woont ook niet/langs mijn route zeker...
:N
Wij hardlopers komen uit alle hoeken en gaten van het land.
pi_163838938
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:16 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik weet wel waar in NL jij ongeveer woont, dus ik reken er niet op :)

(Den Haag)
Ik kom uit Zoetermeer, maar start later. Weet voorlopig ook nog niet of gezin meegaat.
Mocht dat niet het geval zijn en je ook later willen starten wil ik best een klein stukje omrijden via Den Haag.
pi_163838953
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 20:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft de organisatie van de afsluitdijk niet nagedacht over pendelbussen of zo? Of kamperen daar, mag dat ook niet?
Alleen vanaf de eindpunten van de kwart en half heen en terug, dacht ik.
  Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 21:08:32 #74
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163839100
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:02 schreef wyccie het volgende:

[..]

:N
Wij hardlopers komen uit alle hoeken en gaten van het land.
-O- Jammer
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163839160
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:26 schreef wyccie het volgende:

[..]

En dat zonder auto, dat vind ik wel knap.
Erheen rijden is nog niet zo'n ramp. Maar terugrijden na een halve nacht lopen wil ik mijn medeverkeersdeelnemers eigenlijk niet aandoen.
Nouja,jij woont 3 kwartier rijden ofzo van mij af. Alleen jij gaat de hele lopen toch? Ik de kwart dus dan liggen de starttijden te ver van elkaar af wss.. Anders zou je rustig mee (heen) mogen rijden. Daarna maak ik er namelijk een dagje uit van. :P
pi_163839939
Ik zie tegen die tijd wel. Ga me er nu niet druk om maken. Eerst maar weer eens die stijve enkel loslopen.
pi_163840760
Ik heb ook weer lekker getraind. Heel rustig gedaan. En even wat geoefend voor de looptechniek beter te maken. Ik deed arminzet bijna goed, rechte houding deed ik wel goed en knie inzet moest ik iets minder grote stappen nemen dan was dat ook goed :D. Er was ook iets dan moest je of op je tenen soort van springen of met je tenen omhoog springen en vanuit daaruit wegrennen. Dat laatste was dus best lastig. Op mn tenen ging beter.
Toen nog met 2 x een klein intervalletje de knieinzet geoefend en die was dus nu wel goed :). En op het einde een sprintje van 90
meter in 24 seconden :+ (toch? hij stond op 2.87km en eindigde op, 2.96km)

Nouja was weer leuk en leerzaam, donderdag weer :)
pi_163841361
Sporten :'(
pi_163842953
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:03 schreef BlueT het volgende:

[..]

Ik kom uit Zoetermeer, maar start later. Weet voorlopig ook nog niet of gezin meegaat.
Mocht dat niet het geval zijn en je ook later willen starten wil ik best een klein stukje omrijden via Den Haag.
Helaas, ik start vroeg. Maar bedankt voor het aanbod!
pi_163843085
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:51 schreef xMissi het volgende:
Ik heb ook weer lekker getraind. Heel rustig gedaan. En even wat geoefend voor de looptechniek beter te maken. Ik deed arminzet bijna goed, rechte houding deed ik wel goed en knie inzet moest ik iets minder grote stappen nemen dan was dat ook goed :D. Er was ook iets dan moest je of op je tenen soort van springen of met je tenen omhoog springen en vanuit daaruit wegrennen. Dat laatste was dus best lastig. Op mn tenen ging beter.
Toen nog met 2 x een klein intervalletje de knieinzet geoefend en die was dus nu wel goed :). En op het einde een sprintje van 90
meter in 24 seconden :+ (toch? hij stond op 2.87km en eindigde op, 2.96km)

Nouja was weer leuk en leerzaam, donderdag weer :)
Als je een keer je sprintsnelheid wilt testen moet je naar de baan gaan of naar een plek met hectometerpaaltjes ;) GPS verspringt vaak met 10 meter tegelijk dus is niet supernauwkeurig ;) Maar klinkt als een leuke training!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 01:20:35 #81
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_163847235
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:59 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik heb mij ingeschreven zonder me 1 moment druk te maken over hoe dat logistiek gaat werken.

Hopelijk kan ik meerijden met iemand, maar anders wordt het de laatste bus zaterdagavond naar Den Oever. Gelukkig start ik vroeg, dus hoef ik niet lang te wachten.
En ik zou dan daar in de buurt iets te slapen zoeken.

Ik ga waarschijnlijk mijn startbewijs toch maar weg doen. Zie mezelf niet zonder slapen daarheen rijden vanuit Arnhem , 32 km lopen en terug naar rdam rijden. Als mn moeder niet jarig was kon ik overdag gaan slapen maar dat gaat niks worden nu :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:44:53 #82
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163853166
Pff het is warm.Ik denk dat ik vanavond heel laat maar een rondje ga doen. Het is nu echte TE warm.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163856864
Weet iemand trouwens nog een laagdrempelig 5km loopje ergens in de komende weken? Ik zag wel die Bertusloop in Delft maar dat is bijna niet te doen met OV op de vroege zondagmorgen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163858510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Weet iemand trouwens nog een laagdrempelig 5km loopje ergens in de komende weken? Ik zag wel die Bertusloop in Delft maar dat is bijna niet te doen met OV op de vroege zondagmorgen..
VTM Loop?
Balijloop (zonder brug, is n.l. in Pijnacker)?
3 Plassenloop?
Ronde van West in Augustus?

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

En ik zou dan daar in de buurt iets te slapen zoeken.
Ja precies! Altijd mooi om een weekendje om een loopje heen te bouwen.
pi_163858650
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:23 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

VTM Loop?
Balijloop (zonder brug, is n.l. in Pijnacker)?
3 Plassenloop?
Ronde van West in Augustus?

[..]

Ja precies! Altijd mooi om een weekendje om een loopje heen te bouwen.
Ha, bedankt voor de tips! Ik ga eens even checken! De Balijlopen voor 2016 zijn alleen gecanceld lees ik.. Maar die VTM en 3plassenloop zouden allebei prima kunnen denk ik! En als ik tegen die tijd nog niet fit genoeg ben idd die Ronde van West eventueel..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163858816
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:23 schreef Zwabberhark het volgende:

Ja precies! Altijd mooi om een weekendje om een loopje heen te bouwen.
Niet bij zo'n nachtelijk loopje. Want mevrouw pijll wil dan mee, dus dan gaan we overdag leuke dingen doen, 's nachts ben ik aan het lopen, en tegen de tijd dat ik bij de accommodatie terug ben, moeten we uitchecken.

Dus voor de Afsluitdijk Open heb ik geen slaapplaats geregeld.
pi_163862515
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als je een keer je sprintsnelheid wilt testen moet je naar de baan gaan of naar een plek met hectometerpaaltjes ;) GPS verspringt vaak met 10 meter tegelijk dus is niet supernauwkeurig ;) Maar klinkt als een leuke training!
Ohja, ik deed het eigenlijk gewoon voor de lol en dacht houd het even bij omdat ik vorige week dacht dat het 50 meter was. Maar het is dus meer. Maar lijkt me idd wel leuk om een keer te testen heb alleen geen plek met hectometerpaaltjes of een baan in de buurt. Ja 15 km verder zit een atletiekbaan maar daar
kom ik nooit haha . Met lantaarnpalen kan zoiets ook toch, die staan toch ook standaard om de zoveel meter?
Ben trouwens wel blij dat ik gewoon weer meetrain, voelt echt weer fijn om met mn eigen groepje mee te doen en ik ben de langzaamste niet meer hihi :)
pi_163864715
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ha, bedankt voor de tips! Ik ga eens even checken! De Balijlopen voor 2016 zijn alleen gecanceld lees ik.. Maar die VTM en 3plassenloop zouden allebei prima kunnen denk ik! En als ik tegen die tijd nog niet fit genoeg ben idd die Ronde van West eventueel..
Jammer van die Balijlopen, ik zie het. Overigens vraag ik me af of de 3PL nou zoveel makkelijker bereikbaar zijn dan de Kerkpolderlopen (die wel heel leuk zijn!)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:39 schreef pijll het volgende:

[..]

Niet bij zo'n nachtelijk loopje. Want mevrouw pijll wil dan mee, dus dan gaan we overdag leuke dingen doen, 's nachts ben ik aan het lopen, en tegen de tijd dat ik bij de accommodatie terug ben, moeten we uitchecken.

Dus voor de Afsluitdijk Open heb ik geen slaapplaats geregeld.
Dan boek je twee nachten? Of haal je je rijbewijs binnen 6 weken?
pi_163864865
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:01 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Jammer van die Balijlopen, ik zie het. Overigens vraag ik me af of de 3PL nou zoveel makkelijker bereikbaar zijn dan de Kerkpolderlopen (die wel heel leuk zijn!)

[..]

Dan boek je twee nachten? Of haal je je rijbewijs binnen 6 weken?
Ja scheelt wel een hoop, Utrecht Zoetermeer is een hele goede verbinding. Met vouwfiets mee zou Delft ook nog wel te doen zijn denk ik..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163867557
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja scheelt wel een hoop, Utrecht Zoetermeer is een hele goede verbinding. Met vouwfiets mee zou Delft ook nog wel te doen zijn denk ik..
Ja, alleen is de start van de 3PL nowhere near station Zoetermeer of Zoetermeer Oost.
pi_163869317
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:30 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja, alleen is de start van de 3PL nowhere near station Zoetermeer of Zoetermeer Oost.
Klopt, met OV is dat dan plm 30 minuten verder.
Beste verbinding is vanaf tram/bushalte centrum west. Dan is het plm 10 minuten.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 23:24:35 #92
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163869540
De kerkpolderloop is gewoon het juiste antwoord :Y Daar zit je zo vanaf cs en een (OV) fiets. Pas kwam ook iemand hardlopen vanaf het station. Vanaf de tramhalte kan ook (ca 1 km).
pi_163873216
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:24 schreef Quoi het volgende:
De kerkpolderloop is gewoon het juiste antwoord :Y Daar zit je zo vanaf cs en een (OV) fiets. Pas kwam ook iemand hardlopen vanaf het station. Vanaf de tramhalte kan ook (ca 1 km).
Oke, bedankt! Misschien doe ik dat dan. Wie weet zie ik je oude haasbaas nog ;)

Alles nog steeds oke met de miniQuoi?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163874686
De ultieme ultra wordt beschreven in het boek "The Long Walk" van Stephen King. Ik lees eigenlijk nooit fictie en vind 99% van alle hardloopliteratuur slaapverwekkende zweefshit, maar dit was wel vermakelijk.
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:36:59 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163874995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 07:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oke, bedankt! Misschien doe ik dat dan. Wie weet zie ik je oude haasbaas nog ;)

Alles nog steeds oke met de miniQuoi?
Zat ouwe haasbazen ;) En ook heule snelle jonge trouwens. Alles nog steeds goed hier, thanks!

Laat ff weten als je gaat, dan kom ik ff jompelen natuurlijk :)
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:11:50 #96
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_163877381
quote:
auw ;(

Wat slecht aangegeven zeg
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:27:56 #98
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_163877430
Ik voel m gewoon ;(
F means you're fucked
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:37:27 #99
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_163881697
Hardlopen in dit weer :{.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:59:52 #100
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_163882376
Ging prima gisteren!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
F means you're fucked
pi_163883608
Ik ging het gewoon proberen eind van de ochtend met deze hitte. Lekker rustig met hartslag continu onder de 140, maar toch na 4,5 km maar even een poosje gaan wandelen. Na plm 1km weer rustig gestart en iets meer dan 3 km gelopen.

In ieder geval even bewogen, maar had eigenlijk gedacht met een lage hartslag het langer vol te kunnen houden.

Komende weken op vakantie naar Azië, dus vast een voorproefje van de hitte bij het lopen... ☺
pi_163885704
Verslag van Eiger hier:
SPT / Trail, Fell en Ultra Running #4
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163886736
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:04 schreef Guard het volgende:
Verslag van Eiger hier:
SPT / Trail, Fell en Ultra Running #4
Mooi verslag! Dat "Run" in de sneeuw haha, fantastisch!

Wel lastig dat je nu inderdaad één van de mooiste races in jouw ogen gelopen hebt, dan valt alles daarna een beetje tegen. Dan moet je maar ziedend hard die halve gaan lopen! Toch niks moois te zien onderweg in Eindhoven ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163893750
Vandaag getraind met verstopte holtes (was vlak voor de Ultra Survivalrun verkouden geworden).
Het voelde nu bij elke stap of alle tanden en kiezen in m'n rechter bovenkaak los zaten. Heerlijk gevoel :')
Maar het mag van de nek-check :P
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_163894673
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:04 schreef Guard het volgende:
Verslag van Eiger hier:
SPT / Trail, Fell en Ultra Running #4
Mooi! Fantastisch gedaan en mooi opgeschreven.

Hier nog steeds rustige koopjes aan het sparen, al kwam de hartslag vanochtend wel iets hoger uit. Kort loopje in de warmte aan de kust in Callantsoog. Het duin over, mul zand, best zwaar in dit weer.

Nog even volhouden, volgende week fietstest en hopelijk uitslag van alle andere tests.
pi_163896403
Mooi verslag Guard!! Wat onthoud je toch veel van zo'n dag. Knap gelopen, top!

En ik zie een 100-miler in het verschiet liggen. Tenminste een "echt" doel. :P
pi_163898520
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 00:34 schreef steffelonio het volgende:
Mooi verslag Guard!! Wat onthoud je toch veel van zo'n dag. Knap gelopen, top!

En ik zie een 100-miler in het verschiet liggen. Tenminste een "echt" doel. :P
Nou een miler is nog ver weg, letterlijk en figuurlijk :P
Ik heb wel veel onthouden, maar ook veel gemist. Ik heb foto's gezien van andere lopers waarvan ik denk: Huh, waar was dat? :@
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163898820
Goed gedaan Guard! Leuk verslag ook. Misschien later als ik groot ben en een aantal marathon heb gelopen ooit ook eens zoiets doen.

Op het moment loop ik helemaal niet. De combinatie verhuizen en erg druk op het werk sloopt me al genoeg, dus even hardloopvakantie.
pi_163898828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:04 schreef Guard het volgende:
Verslag van Eiger hier:
SPT / Trail, Fell en Ultra Running #4
Gaaf hoor!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_163899176
Leuk Eigerverslag. Je krijgt gewoon zin om daar zelf te gaan lopen (behalve over dat wiebelrooster).

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:28 schreef McTwente het volgende:
Goed gedaan Guard! Leuk verslag ook. Misschien later als ik groot ben en een aantal marathon heb gelopen ooit ook eens zoiets doen.

Op het moment loop ik helemaal niet. De combinatie verhuizen en erg druk op het werk sloopt me al genoeg, dus even hardloopvakantie.
Hardloopvakantieboks!
Gewoon in September weer lekker gaan trainen en dan zien waar je in het voorjaar staat. Ik moet wel zeggen dat niet lopen, en eigenlijk niet sporten, me tamelijk sjacherijnig maakt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2016 09:05:47 ]
pi_163899450
Vanmorgen om 6 uur was het lekker koel om te lopen! En voor het eerst weer 400tjes gedaan, meteen 10. Merk wel dat ik er weer even in moet komen, was best aanzetten, maar dat is op zich ook niet gek als je net uit je bed komt rollen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:11:03 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163900106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:04 schreef Guard het volgende:
Verslag van Eiger hier:
SPT / Trail, Fell en Ultra Running #4
Goed leesvoer en puik gedaan! ^O^
pi_163901388
Zon. 22 Graden. Dauwpunt 19. Maar ik had vandaag twee keuzes: of een hele korte nacht en vroeg gaan lopen, of uitslapen en lopen als het al wat warmer is. Het werd het laatste. Goed insmeren natuurlijk. De factor 50 zonnebrand van de Decathlon is okee. Zowel vandaag als gisteren namelijk dienst van 14:30 tot 23:30.

Enfin, het was warm, maar het ging zo slecht eigenlijk niet.
pi_163905378
Mensen hier ervaring met Zombies! run?

Ik heb het net gedownload en heb de eerste 2 missies gedaan. Wordt het ook moeilijker hoe verder je komt? Ben aan het trainen voor uiteindelijk 18KM op MudMasters (rond de 13 per uur) maar wil eerst m'n 5K en 10K sneller kunnen lopen.

Ik train nu 3 keer per week na de krachttraining op hardlopen, waarvan 1 lange duurloop, 1 kortere "herstel" duurloop, en 1 pittige interval training met sprints erbij.

Hoe bouw je dat goed op.
pi_163905929
Wat betreft de zombies.. geen idee :P

Verder zou ik normaal gesproken zeggen dat je voor een 18km op lekker tempo vooral wat langere intervallen moet doen, maar met mudmasters is dat weer anders omdat het elke keer korte stukjes zijn.. Dus eigenlijk ook niet echt een zinnig advies :P
Hoe verwerk je die sprints in je intervaltraining dan? Aan het eind?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163908777
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat betreft de zombies.. geen idee :P

Verder zou ik normaal gesproken zeggen dat je voor een 18km op lekker tempo vooral wat langere intervallen moet doen, maar met mudmasters is dat weer anders omdat het elke keer korte stukjes zijn.. Dus eigenlijk ook niet echt een zinnig advies :P
Hoe verwerk je die sprints in je intervaltraining dan? Aan het eind?
Nouja Mudmasters is naast het hardlopen ook vooral werken met je eigen lijf. Maar ik wil sowieso de 18KM op dat tempo kunnen rennen dat ik weet dat ik voldoende conditie heb want ja, het water en modder zal je weerstand aardig wat verhogen.

En sprints ligt eigenlijk aan de intervaltraining, meestal aan het einde na een lange interval training ja, of de hele tijd korte sprints (geen 100% geven) voor langere stukken.
pi_163908995
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:47 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Nouja Mudmasters is naast het hardlopen ook vooral werken met je eigen lijf. Maar ik wil sowieso de 18KM op dat tempo kunnen rennen dat ik weet dat ik voldoende conditie heb want ja, het water en modder zal je weerstand aardig wat verhogen.

En sprints ligt eigenlijk aan de intervaltraining, meestal aan het einde na een lange interval training ja, of de hele tijd korte sprints (geen 100% geven) voor langere stukken.
Mja, is je conditie niet goed te noemen als je 18km op 12.5 km/u kunt lopen? Pin je niet teveel vast op een bepaald tempo, dat zie je vanzelf hoeveel sneller je wordt. Een combinatie van duurtraining en interval lijkt me een hele goede voor zo'n evenement. Je kan ook elke lange duurtraining afsluiten met 3 a 4 sprintjes van 50-80 meter, dat is goed voor de loopefficientie (zodat je spiergeheugen niet die laatste vermoeiende meters van de duurloop onthoudt) en voor je herstel. Fartlek is misschien ook een leuke, in een bos of in de stad gewoon 'speels' lopen, dat wil zeggen van boom tot boom versnellen, korte felle versnellingen afwisselen met langere soepele versnellingen, wat heuveltjes/viaducten pakken als het lukt. In het bos trainen is denk ik wel handig voor zo'n evenement. Je zou om de week zo'n fartlek kunnen doen en de andere week een intervaltraining doen waar je strict bepaalde tempo's loopt, bijvoorbeeld 10x400 meter op 10-15km wedstrijdtempo met gelijke rust, dus zeker niet voluit maar op souplesse.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:10:37 #118
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_163914611
Morgen zal ik wel redelijk naar de tering zijn. 2,66km in 25 minuten zonder enige training.
Heb weliswaar niet hard gelopen maar enkel gewandeld. Okay 2 hele korte sprintjes, maar dat werkt echt niet met spullen in de broekzak :D
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_163915008
quote:
4s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:10 schreef Rafeiro het volgende:
Morgen zal ik wel redelijk naar de tering zijn. 2,66km in 25 minuten zonder enige training.
Heb weliswaar niet hard gelopen maar enkel gewandeld. Okay 2 hele korte sprintjes, maar dat werkt echt niet met spullen in de broekzak :D
Waarom zou je van 2,6 km wandelen morgen naar de tering zijn? Dat moet een normaal mens toch wel aankunnen zonder training..?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:34:20 #120
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_163915277
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom zou je van 2,6 km wandelen morgen naar de tering zijn? Dat moet een normaal mens toch wel aankunnen zonder training..?
Ik lig al een half jaar heel veel op bed, laten we het maar zo zeggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de laatste keer dat ik iets vergelijkbaars liep had ik er ook 3 dagen last van.
Maar soms dan moet je gewoon weer even wat doen.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_163915308
quote:
4s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:34 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Ik lig al een half jaar heel veel op bed, laten we het maar zo zeggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de laatste keer dat ik iets vergelijkbaars liep had ik er ook 3 dagen last van.
Maar soms dan moet je gewoon weer even wat doen.
Ah oke, dan snap ik het! Fijn dat je weer een beetje kunt bewegen dan! Rustig opbouwen, dan kun je hopelijk binnenkort zonder na-effecten lekker wandelen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163924169
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:47 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Nouja Mudmasters is naast het hardlopen ook vooral werken met je eigen lijf. Maar ik wil sowieso de 18KM op dat tempo kunnen rennen dat ik weet dat ik voldoende conditie heb want ja, het water en modder zal je weerstand aardig wat verhogen.

En sprints ligt eigenlijk aan de intervaltraining, meestal aan het einde na een lange interval training ja, of de hele tijd korte sprints (geen 100% geven) voor langere stukken.
Wat loop je nu dan eigenlijk op de 18 km?
pi_163928428
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 11:12 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Wat loop je nu dan eigenlijk op de 18 km?
Ik heb al heel lang niet meer zulke afstanden gelopen maar mijn snelste tot nu toe op de 10 km is 42:17
pi_163935369
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:34 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik heb al heel lang niet meer zulke afstanden gelopen maar mijn snelste tot nu toe op de 10 km is 42:17
Dus eigenlijk zeg je maar wat en geef je je zelf niet echt een doordacht doel.
pi_163937142
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 09:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Vanmorgen om 6 uur was het lekker koel om te lopen! En voor het eerst weer 400tjes gedaan, meteen 10. Merk wel dat ik er weer even in moet komen, was best aanzetten, maar dat is op zich ook niet gek als je net uit je bed komt rollen.
Ik ging om kwart over 6 de deur uit, maar ik vond het toen al heel benauwd. Beetje gefartlekt, en zo voor het ontbijt voelt dat best pittig :P Wel goed gecompenseerd voor mn luiheid van gisteren.
pi_163937544
Iemand zin in een clinic met Ben Johnson in het Olympisch Stadion:http://runningholland.nl/Ben-Johnson ?
pi_163937964
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:13 schreef Zwabberhark het volgende:
Iemand zin in een clinic met Ben Johnson in het Olympisch Stadion:http://runningholland.nl/Ben-Johnson ?
Als hij nou een stukje ging vertellen over zijn boek.... Maar een training nou nee.
pi_163938076
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:27 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Als hij nou een stukje ging vertellen over zijn boek.... Maar een training nou nee.
Volgens de uitgever zelf is het ook een boekpresentatie?
pi_163938169
Compleet doorweekt tijdens mijn loopje eind van de ochtend, maar man, wat was dat heerlijk! Super ontspannen gelopen, door de regen voelde het qua temperatuur prima. Het was ook zo fijn mistig van de omtrekkende damp.

Hardlopen in een zomerse regenbui <3
pi_163938212
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:13 schreef Zwabberhark het volgende:
Iemand zin in een clinic met Ben Johnson in het Olympisch Stadion:http://runningholland.nl/Ben-Johnson ?
Ik ben bang dat Ben nog iets te hoog gegrepen is voor mij als niet-sprinter.
pi_163939270
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:02 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik ging om kwart over 6 de deur uit, maar ik vond het toen al heel benauwd. Beetje gefartlekt, en zo voor het ontbijt voelt dat best pittig :P Wel goed gecompenseerd voor mn luiheid van gisteren.
Vandaag was volgens mij ook alweer een stuk benauwder dan gisteren. Gisteren was het wel warmer, maar meer zuurstof in de lucht of zo. Of minder dauwpunten :P Weet ik veel.

Loopconditie begint weer een beetje terug te komen hier, net in benauwd weer 10km duurloopje in D1 gedaan, ongeveer 8 seconden/km langzamer dan hoe mijn zones waren tijdens mijn marathonschema vorig jaar!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163940103
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:30 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Volgens de uitgever zelf is het ook een boekpresentatie?
Het is trouwens voor niks: je krijgt voor ¤20,- een sprintclinic, meet and greet én het boek twv ¤19.99)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:58:40 #133
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_163950257
Vandaag weer 25 gelopen met de marathongroep en hoe-die-nie 12 met de halve marathongroep. *O*
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_163953259
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:23 schreef Zwabberhark het volgende:
Zon. 22 Graden. Dauwpunt 19. Maar ik had vandaag twee keuzes: of een hele korte nacht en vroeg gaan lopen, of uitslapen en lopen als het al wat warmer is. Het werd het laatste. Goed insmeren natuurlijk. De factor 50 zonnebrand van de Decathlon is okee. Zowel vandaag als gisteren namelijk dienst van 14:30 tot 23:30.

Enfin, het was warm, maar het ging zo slecht eigenlijk niet.
Klagen over hoge dauwpunten...hier gaan ze geregeld boven de 30 in Doha. :P

Deze week weer terug begonnen met rennen, m'n ribben zijn hersteld en volgende maand een halve marathon, dus moet wel wat trainen (helaas alles wel binnen momenteel). :P
Jack does it in real time...
pi_163964316
Vanavond een primeur voor mij, na bijna 2 jaar hardlopen. Ik begin een echte runnert te worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163968981
Gisteren ook in Doha langsgeweest en 1 nachtje doorgebracht, maar enkel gewandeld. Daar veel te heet. Vandaag in Jakarta wel 5km gelopen, toen met grote menigte cardio gedaan, daarna mie Ayam gegeten en daarna weer 2,5 gerend naar hotel. Ging eigenlijk best wel met die warmte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163969182
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:31 schreef steffelonio het volgende:
Vanavond een primeur voor mij, na bijna 2 jaar hardlopen. Ik begin een echte runnert te worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! Is inderdaad vooral afhankelijk van het shirt, beetje van weersomstandigheden. Bij langere afstanden plak ik uit voorzorg nog wel eens een paar pleisters.

Ga je nu door voor de blauwe teennagel?
  zondag 24 juli 2016 @ 10:48:37 #138
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163970092
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 08:53 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Is inderdaad vooral afhankelijk van het shirt, beetje van weersomstandigheden. Bij langere afstanden plak ik uit voorzorg nog wel eens een paar pleisters.

Ga je nu door voor de blauwe teennagel?
:D die staat inderdaad nog op de bucket list.
  zondag 24 juli 2016 @ 10:51:33 #139
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163970129
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 06:17 schreef BlueT het volgende:
Gisteren ook in Doha langsgeweest en 1 nachtje doorgebracht, maar enkel gewandeld. Daar veel te heet. Vandaag in Jakarta wel 5km gelopen, toen met grote menigte cardio gedaan, daarna mie Ayam gegeten en daarna weer 2,5 gerend naar hotel. Ging eigenlijk best wel met die warmte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk zeg om daar een rondje te hardlopen!
.
pi_163970703
Heeft La Tramposa de Kerkpolderloop nog gewonnen vanochtend?
pi_163970751
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Heeft La Tramposa de Kerkpolderloop nog gewonnen vanochtend?
Hehe deze week was niet mijn plan, eventueel volgende week! Maar voluit lopen doe ik nog niet hoor.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163971330
Pff 4-4,5 km gelopen maar ging iets minder vandaag. Merk wel dat ik minder vaak ga, steken in mijn zij. Hopelijk gaat het volgende week beter, dan wil ik tijd maken om vaker te gaan (laatste paar keer maar 1x per week ivm tijdgebrek).
pi_163971515
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:08 schreef DoubleDip het volgende:
Pff 4-4,5 km gelopen maar ging iets minder vandaag. Merk wel dat ik minder vaak ga, steken in mijn zij. Hopelijk gaat het volgende week beter, dan wil ik tijd maken om vaker te gaan (laatste paar keer maar 1x per week ivm tijdgebrek).
Het is ook wel weer om rustig aan te lopen, of alleen vroeg of laat.

En natuurlijk sowieso niet te snel als je nog opbouwt.
pi_163971517
Des te meer je gaat, des te makkelijker het gaat.
pi_163972600
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:21 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Des te meer je gaat, des te makkelijker het gaat.
Dit wordt mijn nieuwe mantra _O_

Vanmorgen bijna 11 km gelopen maar het viel niet mee om lekker op één tempo door te lopen, af en toe een paar meter gewandeld en water gedronken. Nu het vakantie is heb ik wel weer om de dag kunnen lopen en staat er deze week al 30 km op de teller, dat is een tijd geleden. Na het zien van hardloopfilmpjes in Porto heb ik besloten dat mijn loopschoenen ook mee moeten op vakantie. http://www.portoontherun.com/welcome/
pi_163974183
Ik had mijn eerste niet-gelogd-is-niet-gelopen momentje sinds tijden, dus ik voel me ook weer echt hardloper :P Ik deed een koppeltraining (23km fietsen - 8km lopen achter elkaar) en halverwege het lopen viel de Garmin uit. Ik ben er nu wel van overtuigd dat ze hem bij het terugsturen onder garantie omgewisseld hebben voor een refurbished ding, want hij waarschuwde maar 1x voor de batterij en viel 3 seconden later uit. Maar ach, verder wel heel lekker gefietst en gelopen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163974405
Wie kan een paar goede poles voor trails adviseren? Ik wil tijdens de Ultraks toch gebruik gaan maken van poles nu ik in de praktijk heb gezien hoe makkelijk dit kan zijn. Het is zonder ook wel te doen maar ieder hulpmiddel moet je gebruiken.
pi_163979038
Ik zag trouwens vandaag een meisje rennen in sportbh en lange tight :') Wat is er mis met shirtjes? Als je met dit weer wel een lange broek aantrekt kan je toch echt niet claimen dat je het om de warmte doet.

Ik trek ook wel eens mijn shirtje uit op de baan als het echt te warm is maar dan ben ik een intensieve training aan het doen en loop ik al in luchtige kleding verder.. Maar die hype van in sportbh door de stad rennen hoeft van mij niet echt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 24 juli 2016 @ 19:50:16 #149
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163982301
Gisteravond zag ik ook iemand rennen met lange tight, lange t-shirt en dan nog een hardloopjasje om d'r middel geknoopt. Misschien is er een medische verklaring voor (zonne-allergie of zo, chronisch onderkoeld, weet ik veel), maar anders vind ik het op dit moment een klein beetje overdone.
  Redactie Sport zondag 24 juli 2016 @ 22:02:00 #150
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163986199
Over triatlon gesproken. Stond vandaag als vrijwilliger bij het hardloopparcours van de WK paratriathlon, was echt geniaal _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163992738
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:02 schreef DeLuna het volgende:
Over triatlon gesproken. Stond vandaag als vrijwilliger bij het hardloopparcours van de WK paratriathlon, was echt geniaal _O_
^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163992806
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 14:49 schreef Devv het volgende:
Wie kan een paar goede poles voor trails adviseren? Ik wil tijdens de Ultraks toch gebruik gaan maken van poles nu ik in de praktijk heb gezien hoe makkelijk dit kan zijn. Het is zonder ook wel te doen maar ieder hulpmiddel moet je gebruiken.
Ik heb de Eiger gelopen met deze:
http://blackdiamondequipm(...)D11217700001201.html
Bevielen prima, vrij makkelijk uit en in te klappen.
Je zou ook voor alu poles kunnen kiezen, scheelt in prijs.Carbon is wat sterker, maar kan net zo goed kapot (heb een voorbeeld daarvan gezien tijdens de Eiger).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163993676
Ik ga wel voor de goedkopere aluminium poles, want ik ga ze in Nederland verder toch niet gebruiken. En om voor die drie keer per jaar dat ik in de bergen ben carbon te nemen, vind ik een beetje overdreven.
pi_163994864
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:50 schreef steffelonio het volgende:
nd rennen met lange tight, lange t-shirt en dan nog een hardloopjasje om d'r middel geknoopt. Misschien is er een medische verklaring voor (zonne-allergie
Ik zag er en lopen met lange broek en rode kerstman trui met ho ho ho erop. Toen moest ik ook wel even gniffelen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_163995908
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:04 schreef Devv het volgende:
Ik ga wel voor de goedkopere aluminium poles, want ik ga ze in Nederland verder toch niet gebruiken. En om voor die drie keer per jaar dat ik in de bergen ben carbon te nemen, vind ik een beetje overdreven.
Ja dat was ook mijn gedachte.
Was de eerste keer dat ik uberhaupt iets ging doen waar ik ze bij nodig had, en voor hetzelfde geld denk je daarna: "nooit meer" en daar zit je dan met je dure poles.
Deze kon ik lenen (van YUR, die ik gisteren op een gepaste manier daarvoor bedankt heb :) ), en tja ik heb nu UTMB punten dus tja de kans is wel aanwezig dat ik zoiets nog een keer ga doen (en de E101 zit ook al redelijk in mijn systeem :o ).
Dus zelf wel een keer gaan kijken voor die dingen. Ik denk ook alu poles. Ik ben niet echt overtuigd van de meerwaarde van carbon.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163996026
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:12 schreef Guard het volgende:

[..]

Deze kon ik lenen (van YUR, die ik gisteren op een gepaste manier daarvoor bedankt heb :) ), en tja ik heb nu UTMB punten dus tja de kans is wel aanwezig dat ik zoiets nog een keer ga doen (en de E101 zit ook al redelijk in mijn systeem :o ).

[..]

Tof! Ik wil volgend jaar eerst voor CCC gaan (7 UTMB punten). En dan pas een keer voor de echte UTMB gaan. Ik heb al twee kandidaten gevonden om de punten in te halen.
pi_163996115
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:19 schreef Devv het volgende:

[..]

Tof! Ik wil volgend jaar eerst voor CCC gaan (7 UTMB punten). En dan pas een keer voor de echte UTMB gaan. Ik heb al twee kandidaten gevonden om de punten in te halen.
ja ik ga niet meteen voor de CCC of zo.
Ik heb nu punten voor de OCC, en dat is voorlopig wel ver genoeg voor mij :)
Mocht ik toch verder willen (bijvoorbeeld TDS) dan zal ik toch eerst wat meer serieuze races moeten lopen.
Die trails in NL en Bel waar je 1 of 2 (nieuwe) punten kunt verdienen zijn leuk, maar je schiet er natuurlijk niets mee op...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 25 juli 2016 @ 12:47:22 #158
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163996461
Guard, hoe lang doe je eigenlijk over de e101? Uurtje of 20-24?

En hoe train je voor zoiets?
pi_163997504
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:47 schreef steffelonio het volgende:
Guard, hoe lang doe je eigenlijk over de e101? Uurtje of 20-24?

En hoe train je voor zoiets?
De E101 heeft een tijdslimiet van 26 uur.
De winnaar deed er dit jaar 11 uur en 39 minuten over.

Tja hoe train je daarvoor? Ik denk opbouwen naar zulke afstanden, meerdere zware trainingen in een weekend draaien om de vermoeidheid waar je mee te maken krijgt te simuleren.
En heel veel hoogtemeters maken...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_163998954
Ik las laatst trouwens iets over een Brit die ieder jaar als eerste wil finishen bij de vierdaagse van Nijmegen. Dan start hij een etappe om 4 uur 's ochtends en is om 10 uur klaar. 50 km in 6 uur. Dat is toch geen wandelen meer? Dat is 8,33 km/uur. Dat is 7:30/km :o
pi_163998977
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 14:36 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik las laatst trouwens iets over een Brit die ieder jaar als eerste wil finishen bij de vierdaagse van Nijmegen. Dan start hij een etappe om 4 uur 's ochtends en is om 10 uur klaar. 50 km in 6 uur. Dat is toch geen wandelen meer? Dat is 8,33 km/uur. Dat is 7:30/km :o
Snelwandelen gaat nog een stuk harder..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator maandag 25 juli 2016 @ 14:59:28 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_163999338
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 14:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Snelwandelen gaat nog een stuk harder..
Ik heb eens achter een snelwandelaar hardgelopen. En ja, ik moest rennen om hem bij te houden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_163999372
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:04 schreef Devv het volgende:
Ik ga wel voor de goedkopere aluminium poles, want ik ga ze in Nederland verder toch niet gebruiken. En om voor die drie keer per jaar dat ik in de bergen ben carbon te nemen, vind ik een beetje overdreven.
kijk anders eens op aliexpress. Volgens mij waren die van mij nog geen ¤16.. En zo te merken nog redelijk goed ook.
pi_163999486
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 14:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb eens achter een snelwandelaar hardgelopen. En ja, ik moest rennen om hem bij te houden
Het wereldrecord van snelwandelen bij de vrouwen is ongeveer mijn HM tempo ja. Maar goed, ze rennen ook wanneer de jury niet kijkt ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163999546
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het wereldrecord van snelwandelen bij de vrouwen is ongeveer mijn HM tempo ja. Maar goed, ze rennen ook wanneer de jury niet kijkt ;)
Tijdens de OS in Londen hadden ze beelden gemaakt met een ultra high speed camera. Toen bleek dat alle snelwandelaars voortdurend van de grond loskwamen en gediskwalificeerd hadden moeten worden.
pi_163999585
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:07 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Tijdens de OS in Londen hadden ze beelden gemaakt met een ultra high speed camera. Toen bleek dat alle snelwandelaars voortdurend van de grond loskwamen en gediskwalificeerd hadden moeten worden.
Ja, no kidding. Ze krijgen ook allemaal wel waarschuwingen en zullen ook heus wel toegeven dat ze rennen als de jury niet kijkt.. Dat is ook waarom het zo'n debiele sport is en van de OS mag verdwijnen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163999749
Jeutje, deze reeks gaat wel heeeel traag tegenwoordig :D
pi_164000130
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:15 schreef GotC het volgende:
Jeutje, deze reeks gaat wel heeeel traag tegenwoordig :D
Er wordt gelukkig niet minder gelopen.
  maandag 25 juli 2016 @ 15:34:30 #169
394924 steffelonio
steffelonio
pi_164000177
Klopt. Nu drie weken achter elkaar 50+ km gelopen. En de beentjes voelen nog prima.
pi_164000543
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Er wordt gelukkig niet minder gelopen.
Dat is het belangrijkste ^O^
pi_164000739
Nou, hier wel hoor. Ik loop nog maar 5 tot 20 kilometer per week. Dus ik moet het weer wat gaan opvoeren met over 4 weken de Ultraks en over 2 maanden Berlijn _O- .
  Redactie Sport maandag 25 juli 2016 @ 16:00:55 #172
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_164000871
Hier ook. Ik vind het hoe dan ook altijd te warm. Overdag vind ik het gewoon echt te warm, 's ochtends is het me veel te benauwd en klam en wil ik 's avonds zonder benauwdheid lopen dan moet ik om 23 uur gaan oid en dat vind ik niks zo laat. Doe mij maar weer winter ofzo. :N

Wel een nieuw shirtje en een drinkzak gekocht om de motivatie erin te houden. Ik wilde eigenlijk nog een nieuw shirtje en broekje zaterdag in de Decathlon maar alles ging niet verder dan M, en daar pas ik net niet in. :{
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_164000992
quote:
9s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:00 schreef DeLuna het volgende:
Hier ook. Ik vind het hoe dan ook altijd te warm. Overdag vind ik het gewoon echt te warm, 's ochtends is het me veel te benauwd en klam en wil ik 's avonds zonder benauwdheid lopen dan moet ik om 23 uur gaan oid en dat vind ik niks zo laat. Doe mij maar weer winter ofzo. :N

Wel een nieuw shirtje en een drinkzak gekocht om de motivatie erin te houden. Ik wilde eigenlijk nog een nieuw shirtje en broekje zaterdag in de Decathlon maar alles ging niet verder dan M, en daar pas ik net niet in. :{
Nou de zomer is vanaf vandaag weer voorbij dus je kunt je lol weer op ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport maandag 25 juli 2016 @ 16:07:19 #174
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_164001002
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou de zomer is vanaf vandaag weer voorbij dus je kunt je lol weer op ;)
Morgen de drinkzak maar eens testen. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_164001605
quote:
9s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:00 schreef DeLuna het volgende:

Wel een nieuw shirtje en een drinkzak gekocht om de motivatie erin te houden. Ik wilde eigenlijk nog een nieuw shirtje en broekje zaterdag in de Decathlon maar alles ging niet verder dan M, en daar pas ik net niet in. :{
Dat doe ik ook en het helpt echt. Gelukkig hoeft het niet al te vaak.
Kun je geen kleding van Nike/Asics/etc. in de uitverkoop scoren voor weinig? Mijn ervaring is dat de M en S dan altijd al op is.
pi_164001902
Ik heb al ruim een halfjaar geen nieuwe schoenen gekocht dus het mag wel weer :+ .

* Devv hoort deze week of Londen 2017 doorgaat O+
pi_164002233
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:15 schreef GotC het volgende:
Jeutje, deze reeks gaat wel heeeel traag tegenwoordig :D
Jij bent de Mater Familias van dit topic, dus neem je verantwoordelijkheid.
pi_164002688
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:51 schreef Devv het volgende:
Ik heb al ruim een halfjaar geen nieuwe schoenen gekocht dus het mag wel weer :+ .

* Devv hoort deze week of Londen 2017 doorgaat O+
Ik hoor pas in oktober dat ik niet ben ingeloot..
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_164003092
Ik ga die kansloze loting niet meer afwachten en heb mij via een ITP ingeschreven. Er zijn alleen meer aanmeldingen dan startbewijzen dus is het even afwachten of ik op tijd was. En anders heb ik nog wel alternatieven maar deze wil ik heel graag lopen.
pi_164003423
Ik verwacht er helemaal niets van dus ik heb al een back-up plan klaar. Al moet ik me daar al eerder voor inschrijven dan dat ik bericht uit London krijg. Misschien nog een luxe probleem in het voorjaar (yeah right :P)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_164003541
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou de zomer is vanaf vandaag weer voorbij dus je kunt je lol weer op ;)
Vond het net nog aardig zomers temperatuurtje.
pi_164003674
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:51 schreef Devv het volgende:
Ik heb al ruim een halfjaar geen nieuwe schoenen gekocht dus het mag wel weer :+ .

* Devv hoort deze week of Londen 2017 doorgaat O+
Hij gaat door hoor!

Of jij er ook bij bent, is weer een ander verhaal :+
pi_164004476
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 14:36 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik las laatst trouwens iets over een Brit die ieder jaar als eerste wil finishen bij de vierdaagse van Nijmegen. Dan start hij een etappe om 4 uur 's ochtends en is om 10 uur klaar. 50 km in 6 uur. Dat is toch geen wandelen meer? Dat is 8,33 km/uur. Dat is 7:30/km :o
Ik dacht dat hij nog veel harder liep. Hij is meestal om 9:30h al binnen. Wel mooi voor de hitte.

Wat een idiote 'sport' als iedereen stiekem rent. :(
  maandag 25 juli 2016 @ 19:11:13 #184
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_164004524
Even een hele stomme vraag, wat is een beetje een normaal tempo om mee te beginnen?
De eerste keer liep ik 8 km/uur dat was duidelijk iets te veel, 6 km/uur ging prima maar dat voelde weer zo "sloom".
Af en toe trek ik wel wat sprintjes, maar om een basis op te bouwen klungel ik nu eerst wat aan. Wil tzt. wel bij een groepje gaan lopen, ook om te techniek beter te maken, maar moet het eerst wel even kunnen volhouden :@.

En ik houd me dus nog niet aan schema's. Het is nu echt gewoon wandelen met af en toe een stukje hardlopen/sprinten. Puur en alleen om een basis op te bouwen. Oh en ik loop 30-60 minuten nu, net hoe het uitkomt, want ik pak random straatjes/steegjes/paadjes links en rechts waar ik nog nooit geweest ben. Thuis kom ik toch wel uiteindelijk :P (wel mooie omgeving hier met ook nog wel wat hoogte verschil, dus ik verveel me niet zolang ik muziek heb)
You sound reasonable...Time to up my medication.
  maandag 25 juli 2016 @ 19:11:45 #185
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_164004535
Let dus wel op dit is relatief korte afstand niet die 40-50 km :P
You sound reasonable...Time to up my medication.
  maandag 25 juli 2016 @ 19:27:35 #186
3878 Vork
Manisch creatief
pi_164004944
Ik Ben er achter gekomen dat er stukken metaal uitsteken in het park. Ik bleef er daarnet achter haken waardoor ik een flinke schuivert heb gemaakt, voorover in het zand, grind, vuil of waar het pad uit bestaat. Resultaat: een zere knie (gaat wel weer over) en overal schaafwonden. Dit is mijn eerste val, hopelijk blijft het hierbij. Tijd om de wonden schoon te maken.
pi_164004985
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:11 schreef Rafeiro het volgende:
Even een hele stomme vraag, wat is een beetje een normaal tempo om mee te beginnen?
De eerste keer liep ik 8 km/uur dat was duidelijk iets te veel, 6 km/uur ging prima maar dat voelde weer zo "sloom".
Af en toe trek ik wel wat sprintjes, maar om een basis op te bouwen klungel ik nu eerst wat aan. Wil tzt. wel bij een groepje gaan lopen, ook om te techniek beter te maken, maar moet het eerst wel even kunnen volhouden :@.

En ik houd me dus nog niet aan schema's. Het is nu echt gewoon wandelen met af en toe een stukje hardlopen/sprinten. Puur en alleen om een basis op te bouwen. Oh en ik loop 30-60 minuten nu, net hoe het uitkomt, want ik pak random straatjes/steegjes/paadjes links en rechts waar ik nog nooit geweest ben. Thuis kom ik toch wel uiteindelijk :P (wel mooie omgeving hier met ook nog wel wat hoogte verschil, dus ik verveel me niet zolang ik muziek heb)
niet lullig bedoeld, maar je weet dat dit het hardlooptopic is en niet het snelwandeltopic?
  maandag 25 juli 2016 @ 19:45:07 #188
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_164005346
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

niet lullig bedoeld, maar je weet dat dit het hardlooptopic is en niet het snelwandeltopic?
Yup en daar wil ik zo snel mogelijk naartoe. Maar wel zonder blessures etc. Dus beter iets te veel vragen dan als een dom paard blind rennen. Knieën enkels etc blijven altijd een risicopunt.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_164005486
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:11 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Jij bent de Mater Familias van dit topic, dus neem je verantwoordelijkheid.
:+. Was 'even' out of the running :P
pi_164006075
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:45 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Yup en daar wil ik zo snel mogelijk naartoe. Maar wel zonder blessures etc. Dus beter iets te veel vragen dan als een dom paard blind rennen. Knieën enkels etc blijven altijd een risicopunt.
Heel verstandig.
pi_164006395
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:51 schreef GotC het volgende:

[..]

:+. Was 'even' out of the running :P
Maar anders laat je toch even een zooltje aanmeten? :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_164006661
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:30 schreef Guard het volgende:

[..]

Maar anders laat je toch even een zooltje aanmeten? :P
WAT EEN GOED IDEEEE O+

:D
pi_164007032
Ik heb vandaag weer gelopen, op de waardeloze loopband, maar toch. Morgenavond denk ik maar even de groep opzoeken buiten, al is dat een beetje zelfmoord. :P Vooral om maar weer eens even te buurten en te vragen aan ze wanneer de indoorbaan open gaat voor de zomertrainingen. :D :')
Jack does it in real time...
pi_164008187
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:09 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij nog veel harder liep. Hij is meestal om 9:30h al binnen. Wel mooi voor de hitte.

Wat een idiote 'sport' als iedereen stiekem rent. :(
Wij wandelen toch ook wel eens tussendoor? Vaak de manier om uiteindelijk sneller te lopen, enkele seconden de spieren ontspannen.

quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:51 schreef GotC het volgende:

[..]

:+. Was 'even' out of the running :P
^O^
Blessure helemaal over hoop ik?
pi_164008301
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:36 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Wij wandelen toch ook wel eens tussendoor? Vaak de manier om uiteindelijk sneller te lopen, enkele seconden de spieren ontspannen.

[..]

^O^
Blessure helemaal over hoop ik?
Vorige week ontslagen door m'n fysio :). Gisteren 3-4-5-6-5 gelopen, vandaag 3x10 min. Conditie is niet aanwezig, maar ach :+.

Hoe gaat het met jou? Nog lekker aan het lopen over De Balijbrug?
pi_164008556
Hmm, mijn rug was donderdag losgemaakt door de fysio want daardoor blokkeerde mijn voet ook weer. Maar het is niet goed gegaan, voelde het het hele weekend al weer een beetje maar vandaag blokkeerde mijn voet weer teveel en heb ik de looptraining niet gedaan. Misschien dat ik maar eens de echte manueel therapeut ga bellen, scheelt weer in mijn fysiobehandeling-vergoedingen ook.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164008796
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:40 schreef GotC het volgende:

[..]

Vorige week ontslagen door m'n fysio :). Gisteren 3-4-5-6-5 gelopen, vandaag 3x10 min. Conditie is niet aanwezig, maar ach :+.
Goed zo! Al een doel gesteld, of eerst weer opbouwen?

quote:
Hoe gaat het met jou? Nog lekker aan het lopen over De Balijbrug?
Ik heb twee weken geleden met Hats de Balijbrug getrotseerd. Verder gaat het goed en ben ik sneller dan voor het blessurejaar.
pi_164009208
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:59 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Goed zo! Al een doel gesteld, of eerst weer opbouwen?

[..]

Ik heb twee weken geleden met Hats de Balijbrug getrotseerd. Verder gaat het goed en ben ik sneller dan voor het blessurejaar.
Ik riep gisteren 25k bij de Sallandtrail volgend jaar :+ Dus, nee, nog geen doel. Doe gewoon maar wat ^O^

Wow! Dat is wel heel goed nieuws! Mag ook wel, na zo'n lange periode ellende.
  maandag 25 juli 2016 @ 22:31:00 #199
394924 steffelonio
steffelonio
pi_164009665
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:11 schreef Rafeiro het volgende:
Even een hele stomme vraag, wat is een beetje een normaal tempo om mee te beginnen?
De eerste keer liep ik 8 km/uur dat was duidelijk iets te veel, 6 km/uur ging prima maar dat voelde weer zo "sloom".
Af en toe trek ik wel wat sprintjes, maar om een basis op te bouwen klungel ik nu eerst wat aan. Wil tzt. wel bij een groepje gaan lopen, ook om te techniek beter te maken, maar moet het eerst wel even kunnen volhouden :@.

En ik houd me dus nog niet aan schema's. Het is nu echt gewoon wandelen met af en toe een stukje hardlopen/sprinten. Puur en alleen om een basis op te bouwen. Oh en ik loop 30-60 minuten nu, net hoe het uitkomt, want ik pak random straatjes/steegjes/paadjes links en rechts waar ik nog nooit geweest ben. Thuis kom ik toch wel uiteindelijk :P (wel mooie omgeving hier met ook nog wel wat hoogte verschil, dus ik verveel me niet zolang ik muziek heb)
Tempo maakt in het begin niet veel uit. Je moet nog een beetje kunnen praten. Lukt dat niet meer, dan ga je te snel. Het gaat in het begin vooral om te zorgen dat je de minuten lopen kan volhouden.

Waarom gebruik je niet gewoon een beginners schema? Gewoon dat volgen, en dan ga je stap voor stap vooruit. Heb ik ook gedaan, en werkte voor mij perfect. Hoef je ook niet te veel nadenken of je wel op de juiste manier opbouwt. Vond ik fijn. Gewoon om de dag, of 3x per week, het schema volgen, en je staat versteld wat je na pakweg 10 weken kan.
  maandag 25 juli 2016 @ 22:35:03 #200
394924 steffelonio
steffelonio
pi_164009806
Rafeiro, waarom vraag je trouwens wat een normaal tempo is? Ik begreep uit een eerdere post dat je nogal veel op bed had moeten liggen afgelopen half jaar, dus je zal dan wel meer moeten opbouwen dan de gemiddelde beginner (tja, wat is gemiddeld eigenlijk?)
pi_164010810
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:11 schreef Rafeiro het volgende:
Even een hele stomme vraag, wat is een beetje een normaal tempo om mee te beginnen?
De eerste keer liep ik 8 km/uur dat was duidelijk iets te veel, 6 km/uur ging prima maar dat voelde weer zo "sloom".
De een begint gelijk al met 12km/h, de ander haalt met veel trainen 9km/h, er is niet echt een 'normaal' tempo.
Al is 6km/h inderdaad een (flink) wandeltempo, maar laat je daardoor niet ontmoedigen. Als dat voor jou goed aanvoelt om mee te beginnen, gewoon zo doorgaan. Met rustig opbouwen kom je er ook. Ik vind het sowieso al knap dat je het 30-60 minuten volhoudt. Al ga je voor je gevoel te sloom, je doet tenminste wat.
pi_164011442
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:11 schreef Rafeiro het volgende:
Even een hele stomme vraag, wat is een beetje een normaal tempo om mee te beginnen?
De eerste keer liep ik 8 km/uur dat was duidelijk iets te veel, 6 km/uur ging prima maar dat voelde weer zo "sloom".
Af en toe trek ik wel wat sprintjes, maar om een basis op te bouwen klungel ik nu eerst wat aan. Wil tzt. wel bij een groepje gaan lopen, ook om te techniek beter te maken, maar moet het eerst wel even kunnen volhouden :@.

En ik houd me dus nog niet aan schema's. Het is nu echt gewoon wandelen met af en toe een stukje hardlopen/sprinten. Puur en alleen om een basis op te bouwen. Oh en ik loop 30-60 minuten nu, net hoe het uitkomt, want ik pak random straatjes/steegjes/paadjes links en rechts waar ik nog nooit geweest ben. Thuis kom ik toch wel uiteindelijk :P (wel mooie omgeving hier met ook nog wel wat hoogte verschil, dus ik verveel me niet zolang ik muziek heb)
Gezien je eerdere berichten zou ik me nog niet bezig houder met sprinten en tempo's. Gewoon lekker bewegen op een niveau waardoor je geen last hebt erna ^O^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_164011489
Ik heb ook een eerste keer hardloop foutje, ben van het weekend mijn nieuwe groep kwijtgeraakt in Meyendel. Echt al na 1300 meter ofzo _O-

Gelukkig niets aan de hand want ze kwamen er pas na een uur ofzo achter ;( Gelukkig wel pannekoeken gehad erna
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 25 juli 2016 @ 23:41:48 #204
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_164011823
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:35 schreef steffelonio het volgende:
Rafeiro, waarom vraag je trouwens wat een normaal tempo is? Ik begreep uit een eerdere post dat je nogal veel op bed had moeten liggen afgelopen half jaar, dus je zal dan wel meer moeten opbouwen dan de gemiddelde beginner (tja, wat is gemiddeld eigenlijk?)
Heel stom gezegd, hoe kut ik me ook voel als ik wat doe heb ik geen rem.
Als ik nu loop forceer ik me al omlaag naar wandelen en zit ik op 6-8 km/uur.
Ik loop dan maar 2-3 kilometer, meer moet ik sowieso echt nog niet doen, dat weet ik ook.
Ik wil geen blind paard zijn, maar ben het wel. En misschien met een nummer qua snelheid heb ik dan een houvast voor mezelf.

Voor nu denk ik om de dag maar gewoon een half uur tot drie kwartier te gaan lopen. En zodra dat echt makkelijk gaat een loopgroepje te zoeken. En dan met goede schoenen etc. proberen technisch ook goed te lopen.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  maandag 25 juli 2016 @ 23:47:34 #205
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_164011974
Hoop dat het enigszins logisch overkomt, want het is een beetje een vaag verhaal sowieso.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 07:32:22 #206
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164014369
Jet lag begint een beetje weg te ebben en tevens de keelpijn die ik in het vliegtuig kado heb gekregen dus zo even de kilometers wat opvoeren voordat ik mij in het vakantieleed wat Batavia Stad ga storten.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_164014395
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 07:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Jet lag begint een beetje weg te ebben en tevens de keelpijn die ik in het vliegtuig kado heb gekregen dus zo even de kilometers wat opvoeren voordat ik mij in het vakantieleed wat Batavia Stad ga storten.
Je bent in Nederland en dan moet je daarheen? :P sterkte..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164014399
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 07:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Jet lag begint een beetje weg te ebben en tevens de keelpijn die ik in het vliegtuig kado heb gekregen dus zo even de kilometers wat opvoeren voordat ik mij in het vakantieleed wat Batavia Stad ga storten.
Daar ga je toch niet uit vrije wil heen ?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 08:11:34 #209
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_164014573
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 07:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Jet lag begint een beetje weg te ebben en tevens de keelpijn die ik in het vliegtuig kado heb gekregen dus zo even de kilometers wat opvoeren voordat ik mij in het vakantieleed wat Batavia Stad ga storten.
Mazzelaar :D
F means you're fucked
pi_164014659
Ben een tijdje weg geweest. Ben op het moment flink druk helaas, maar het hardlopen probeer ik nog in mijn planning te houden. 25 september moet gewoon de marathon van Nottingham gelopen worden namelijk. Zin in! ^O^

Gisteren een heerlijke HM gelopen in 1:39:46. Mijn vorige PR stond op 1:43:30 van begin dit jaar, dus ben enorm blij dat het zo goed ging. Had het totaal niet verwacht, want ik had he-le-maal geen zin en fut om naar buiten te gaan. Er valt soms ook geen lijn door te trekken...

Mijn doel voor mijn marathon blijft nog steeds om hem onder de 4:00:00 te lopen. Helaas heb ik afgelopen weekend een duurloop over moeten slaan, omdat ik beperkt ben tot de zaterdag middag in mijn planning, en het was gewoon ongezond benauwd. Helaas... Ik probeer wekelijks 60km te lopen. Hopelijk kan ik over 2 maanden mijn doel halen.

Ondertussen had ik een vraagje: Wie gebruikt hier de Garmin FR235? Ik lees op internet exclusief positieve verhalen, en ga hem zo goed als bestellen. Maar aangezien er op dit forum alleen maar lopers zitten ben ik benieuwd. Dit horloge heeft zo veel andere functies... Staat dat de hardloop functies niet in de weg? Is de optische hartslagmeter van goede kwaliteit voor hardlopen? Ik hoop dat jullie me over de streep kunnen trekken! ;)
  dinsdag 26 juli 2016 @ 09:06:12 #211
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164015025
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 07:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je bent in Nederland en dan moet je daarheen? :P sterkte..
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 07:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Daar ga je toch niet uit vrije wil heen ?
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 08:11 schreef YUR het volgende:

[..]

Mazzelaar :D
vergeet niet dat als je in een dorpje van 300 mensn woon, en in een provincie zo groot als Nederland met 100,000 inwoners, dat zoiets, vooral voor Mevr.RD, een novelty is :D

Het lopen ging nog niet helemaal super, als echt wintermens vind ik de omslag in klimaat nog het zwaarste
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_164015504
Veel ehm..plezier RD :D
  dinsdag 26 juli 2016 @ 09:46:57 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164015515
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:06 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]


[..]


[..]

vergeet niet dat als je in een dorpje van 300 mensn woon, en in een provincie zo groot als Nederland met 100,000 inwoners, dat zoiets, vooral voor Mevr.RD, een novelty is :D

Het lopen ging nog niet helemaal super, als echt wintermens vind ik de omslag in klimaat nog het zwaarste
Dan nog! Ik kreeg de eerste (en laatste) keer dat ik in Batavia Stad was acute emigratieplannen :+

Maar anders dan daar down under is het wel idd.

Leuk dat je in NL bent. Staan er nog wedstrijden op de planning?
pi_164015619
The Color Run toch :+ ?
pi_164015729
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2016 23:47 schreef Rafeiro het volgende:
Hoop dat het enigszins logisch overkomt, want het is een beetje een vaag verhaal sowieso.
Logisch = ja
menselijk ook nog

Maar is het ook realistisch?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_164015841
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 08:21 schreef Doncamatic het volgende:
Ben een tijdje weg geweest. Ben op het moment flink druk helaas, maar het hardlopen probeer ik nog in mijn planning te houden. 25 september moet gewoon de marathon van Nottingham gelopen worden namelijk. Zin in! ^O^

Gisteren een heerlijke HM gelopen in 1:39:46. Mijn vorige PR stond op 1:43:30 van begin dit jaar, dus ben enorm blij dat het zo goed ging. Had het totaal niet verwacht, want ik had he-le-maal geen zin en fut om naar buiten te gaan. Er valt soms ook geen lijn door te trekken...

Mijn doel voor mijn marathon blijft nog steeds om hem onder de 4:00:00 te lopen. Helaas heb ik afgelopen weekend een duurloop over moeten slaan, omdat ik beperkt ben tot de zaterdag middag in mijn planning, en het was gewoon ongezond benauwd. Helaas... Ik probeer wekelijks 60km te lopen. Hopelijk kan ik over 2 maanden mijn doel halen.

Ondertussen had ik een vraagje: Wie gebruikt hier de Garmin FR235? Ik lees op internet exclusief positieve verhalen, en ga hem zo goed als bestellen. Maar aangezien er op dit forum alleen maar lopers zitten ben ik benieuwd. Dit horloge heeft zo veel andere functies... Staat dat de hardloop functies niet in de weg? Is de optische hartslagmeter van goede kwaliteit voor hardlopen? Ik hoop dat jullie me over de streep kunnen trekken! ;)
Lijkt me dat je prima op weg bent voor je doelen en zelfs op een tijd van 3.30-3.40 kunt mikken!
Maar het is hier volgens mij al vaker gezegd, zo vaak een HM afstand (of ongeveer zoiets) op wedstrijdtempo of bijna-wedstrijdtempo lopen breekt meer af dan het opbouwt, waarom zou je dat doen in je marathonvoorbereiding? Loop gewoon de lange afstanden lekker op duurtempo, gooi er een intervaltraining bij en kies in de komende 2 maanden nog een leuke HM en of 10/15km wedstrijd uit waar je wel voluit mag gaan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164016636
-

[ Bericht 51% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 26-07-2016 10:57:50 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator dinsdag 26 juli 2016 @ 12:20:34 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_164018539
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:54 schreef Devv het volgende:
The Color Run toch :+ ?
Daar heeft ie zorgvuldig omheen gepland :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_164022141
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Lijkt me dat je prima op weg bent voor je doelen en zelfs op een tijd van 3.30-3.40 kunt mikken!
Maar het is hier volgens mij al vaker gezegd, zo vaak een HM afstand (of ongeveer zoiets) op wedstrijdtempo of bijna-wedstrijdtempo lopen breekt meer af dan het opbouwt, waarom zou je dat doen in je marathonvoorbereiding? Loop gewoon de lange afstanden lekker op duurtempo, gooi er een intervaltraining bij en kies in de komende 2 maanden nog een leuke HM en of 10/15km wedstrijd uit waar je wel voluit mag gaan..
Ik hoop het! Voorgaande marathons hoopte ik al de 4:00:00 te halen, maar is steeds niet gelukt, dus mijn doel hou ik bij deze lekker op de 4:00 :)

Ik houd me niet compleet aan een schema, ik probeer vooral zo veel mogelijk km's te maken tot de 60km per week. Mijn duurlopen doe ik meestal met een lage hartslag, wat ik wel best vind. Maar als ik savonds een keer een kortere afstand doe vind ik het lastig om me in te houden. Ik haal er meer voldoening uit als ik gewoon mijn normale tempo kan lopen. Die HM met dit tempo was niet gepland, het gebeurde vooral lol. Maar dat ga ik inderdaad niet nog een keer doen voor de Marathon, want ik merk dat mijn spieren nu wel wat vermoeider zijn dan normaal.
pi_164024056
quote:
99s.gif Op maandag 25 juli 2016 23:30 schreef CaLeX het volgende:
Ik heb ook een eerste keer hardloop foutje, ben van het weekend mijn nieuwe groep kwijtgeraakt in Meyendel. Echt al na 1300 meter ofzo _O-
Over Meijendel gesproken, zijn er mensen te porren voor een duurloopje door Meijendel?

Afstand: 10-15 km
Snelheid: ergens tussen 5:30 - 6:30/km
Wanneer: ergens in de periode 30 juli t/m 21 augustus, mits niet te heet.
pi_164024241
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:46 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dan nog! Ik kreeg de eerste (en laatste) keer dat ik in Batavia Stad was acute emigratieplannen :+

Maar anders dan daar down under is het wel idd.

Leuk dat je in NL bent. Staan er nog wedstrijden op de planning?
Nog nooit naar die in Roermond geweest zeker? Die is pas erg..
pi_164024989
Vanmorgen gewandeld in Yogyakarta, daarna gezwommen bij het hotel en in de middag mee met de becak. Is dat een rustdag of een vakantietriathlon? ☺
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:28:49 #223
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_164025204
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:37 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Over Meijendel gesproken, zijn er mensen te porren voor een duurloopje door Meijendel?

Afstand: 10-15 km
Snelheid: ergens tussen 5:30 - 6:30/km
Wanneer: ergens in de periode 30 juli t/m 21 augustus, mits niet te heet.
Ja hoor, mag ook overdag op werkdagen
F means you're fucked
pi_164025411
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:37 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Over Meijendel gesproken, zijn er mensen te porren voor een duurloopje door Meijendel?

Afstand: 10-15 km
Snelheid: ergens tussen 5:30 - 6:30/km
Wanneer: ergens in de periode 30 juli t/m 21 augustus, mits niet te heet.
Alleen na 11 augustus. En ik moet ook nog even kijken of ik nog in staat ben om te lopen, tzt.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:45:36 #225
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164030048
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:46 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dan nog! Ik kreeg de eerste (en laatste) keer dat ik in Batavia Stad was acute emigratieplannen :+

Maar anders dan daar down under is het wel idd.

Leuk dat je in NL bent. Staan er nog wedstrijden op de planning?
Nee, ik had graag met Gup de colour run gedaan maar ze heeft niets geregeld....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:47:02 #226
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164030108
Verder Batavia Stad overleefd! Het was gelukkig lekker rustig en niet te warm.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator dinsdag 26 juli 2016 @ 20:50:51 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_164030270
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:45 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Nee, ik had graag met Gup de colour run gedaan maar ze heeft niets geregeld....
Jij kwam gewoon te vroeg!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_164030318
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Jij kwam gewoon te vroeg!
TMI :P
  Moderator dinsdag 26 juli 2016 @ 20:52:38 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_164030338
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:52 schreef McTwente het volgende:

[..]

TMI :P
God, hoe oud zijn we? 14? :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_164030468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

God, hoe oud zijn we? 14? :P
Met een paar jaar ervaring (ik een paar jaar meer dan jij)
pi_164031827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
Verder Batavia Stad overleefd! Het was gelukkig lekker rustig en niet te warm.
Zeker weinig hardloop gerelateerds kunnen vinden wat je beviel? Kan daar zelf bijna nooit wat vinden wat mij bevalt.
pi_164033087
Je kan zondag nog mee doen met de Kerkpolderloop, RD? :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164035442
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 08:21 schreef Doncamatic het volgende:
Ben een tijdje weg geweest. Ben op het moment flink druk helaas, maar het hardlopen probeer ik nog in mijn planning te houden. 25 september moet gewoon de marathon van Nottingham gelopen worden namelijk. Zin in! ^O^

Gisteren een heerlijke HM gelopen in 1:39:46. Mijn vorige PR stond op 1:43:30 van begin dit jaar, dus ben enorm blij dat het zo goed ging. Had het totaal niet verwacht, want ik had he-le-maal geen zin en fut om naar buiten te gaan. Er valt soms ook geen lijn door te trekken...

Mijn doel voor mijn marathon blijft nog steeds om hem onder de 4:00:00 te lopen. Helaas heb ik afgelopen weekend een duurloop over moeten slaan, omdat ik beperkt ben tot de zaterdag middag in mijn planning, en het was gewoon ongezond benauwd. Helaas... Ik probeer wekelijks 60km te lopen. Hopelijk kan ik over 2 maanden mijn doel halen.

Ondertussen had ik een vraagje: Wie gebruikt hier de Garmin FR235? Ik lees op internet exclusief positieve verhalen, en ga hem zo goed als bestellen. Maar aangezien er op dit forum alleen maar lopers zitten ben ik benieuwd. Dit horloge heeft zo veel andere functies... Staat dat de hardloop functies niet in de weg? Is de optische hartslagmeter van goede kwaliteit voor hardlopen? Ik hoop dat jullie me over de streep kunnen trekken! ;)
Even inhakend op je FR235... Ik heb er een en ben er (uiteindelijk) erg blij mee.

Andere functies zitten het lopen zeker niet in de weg, je kan simpelweg uit een aantal activiteiten kiezen (hardlopen, hardlopen binnen, fietsen, fietsen binnen, ander, connect-iq).

Dan kun je per activiteit weer inschakelen of hij GPS of GPS+GLONASS moet gebruiken, welke dataschermen je wil zien, etc. Zeer flexibel.

En wat echt enorm tof is, connect-iq! Dat is een soort van app-store voor je horloge en maakt dat ding echt zo flexibel. Zo heb ik er ondertussen de Hike! app op staan welke gericht is op wandelen/hikes (plot ook de route die je hebt gelopen). Dan is er nog dwmap waarmee je een route op je horloge kan zetten en deze kan volgen... Custom watch-faces (hoe je horloge eruit ziet), custom data-velden, echt enorm veel.

De hartslagmeter is helaas het enige echte minpuntje, wat mij betreft iig. In principe doet hij het nu goed, was eerder best een drama, maar alsnog kan hij kuren vertonen. Truuk lijkt te zijn je horloge echt heel goed strak te doen en wat hoger op je pols.

Alsnog past hij zich niet snel aan, interval trainingen en dergelijke op hartslag zijn dus meh. De hartslagmeter is dan ook een tijdje voor mij de reden geweest alsnog een TomTom Spark te kopen (gezien mijn supergoede ervaringen met de TomTOm Cardio), maar de overige functies zorgden dat ik dit toch niet voor elkaar kreeg ;)

Hoe dan ook, super horloge. Veel mogelijkheden, maar zit het hardlopen totaal niet in de weg. De OHR is over het algemeen ok, niet heel geschikt voor intervallen. Structuur van het menu is niet altijd even logisch, maar kwestie van wennen en dan gaat ook dat wel ok.

Wat mij betreft een aanrader, maar zoals altijd... Your mileage may vary (en al helemaal qua OHR ervaringen).
  woensdag 27 juli 2016 @ 00:27:09 #234
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_164037056
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:37 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Over Meijendel gesproken, zijn er mensen te porren voor een duurloopje door Meijendel?

Afstand: 10-15 km
Snelheid: ergens tussen 5:30 - 6:30/km
Wanneer: ergens in de periode 30 juli t/m 21 augustus, mits niet te heet.
Gezellig!!
Plan maar iets, dan kijk ik wel wat ik kan regelen

Edit: als RD nou ook komt, is dat ook weer geregeld
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 27 juli 2016 @ 01:46:32 #235
3878 Vork
Manisch creatief
pi_164037860
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:37 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Over Meijendel gesproken, zijn er mensen te porren voor een duurloopje door Meijendel?

Afstand: 10-15 km
Snelheid: ergens tussen 5:30 - 6:30/km
Wanneer: ergens in de periode 30 juli t/m 21 augustus, mits niet te heet.
klinkt leuk, past ook goed binnen mijn 'schema' qua afstand/snelheid. Het enige probleem is de locatie, ietwat ver van huis en ik heb geen vakantie meer. Maar mocht er een datum bekend zijn kan ik kijken of ik allicht toch aan kan haken.
  woensdag 27 juli 2016 @ 01:53:46 #236
3878 Vork
Manisch creatief
pi_164037898
O en wat betreft die FR235, ik heb nu ook een paar maanden en kan me wel grotendeels vinden in de eerdergenoemde punten. Hartslagmeting deed het in het begin perfect bij mij, maar naarmate ik 'm vaker heb gebruikt, merk ik dat ook bij mij er wel eens geen hartslag wordt gemeten, of hij zakt of stijgt flink zonder aanleiding, maar meestal klopt het wel aardig en ook qua snelheid valt dat mee.

Het enige echte minpuntje vind ik de werkelijke loopsnelheid, die wordt best traag weergegeven en klopt naar mijn idee ook niet altijd. Bij een langer stuk in eenzelfde tempo is dat niet zo'n punt, met name bij versnellingen en intervallen kun je niet op die waarden vertrouwen. Achteraf zijn die waarden prima, alleen worden ze niet accuraat weergegeven op het moment zelf. Geen idee of dit bij andere horloges beter is.

Verder ben ik er iig erg tevreden mee.
  woensdag 27 juli 2016 @ 05:33:06 #237
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164038564
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 21:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zeker weinig hardloop gerelateerds kunnen vinden wat je beviel? Kan daar zelf bijna nooit wat vinden wat mij bevalt.
Helemaal niets, ze verkopen sowieso het verkeerde merk schoenen en geen merino :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_164040177
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:16 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Even inhakend op je FR235... Ik heb er een en ben er (uiteindelijk) erg blij mee.

Andere functies zitten het lopen zeker niet in de weg, je kan simpelweg uit een aantal activiteiten kiezen (hardlopen, hardlopen binnen, fietsen, fietsen binnen, ander, connect-iq).

Dan kun je per activiteit weer inschakelen of hij GPS of GPS+GLONASS moet gebruiken, welke dataschermen je wil zien, etc. Zeer flexibel.

En wat echt enorm tof is, connect-iq! Dat is een soort van app-store voor je horloge en maakt dat ding echt zo flexibel. Zo heb ik er ondertussen de Hike! app op staan welke gericht is op wandelen/hikes (plot ook de route die je hebt gelopen). Dan is er nog dwmap waarmee je een route op je horloge kan zetten en deze kan volgen... Custom watch-faces (hoe je horloge eruit ziet), custom data-velden, echt enorm veel.

De hartslagmeter is helaas het enige echte minpuntje, wat mij betreft iig. In principe doet hij het nu goed, was eerder best een drama, maar alsnog kan hij kuren vertonen. Truuk lijkt te zijn je horloge echt heel goed strak te doen en wat hoger op je pols.

Alsnog past hij zich niet snel aan, interval trainingen en dergelijke op hartslag zijn dus meh. De hartslagmeter is dan ook een tijdje voor mij de reden geweest alsnog een TomTom Spark te kopen (gezien mijn supergoede ervaringen met de TomTOm Cardio), maar de overige functies zorgden dat ik dit toch niet voor elkaar kreeg ;)

Hoe dan ook, super horloge. Veel mogelijkheden, maar zit het hardlopen totaal niet in de weg. De OHR is over het algemeen ok, niet heel geschikt voor intervallen. Structuur van het menu is niet altijd even logisch, maar kwestie van wennen en dan gaat ook dat wel ok.

Wat mij betreft een aanrader, maar zoals altijd... Your mileage may vary (en al helemaal qua OHR ervaringen).
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 01:53 schreef Vork het volgende:
O en wat betreft die FR235, ik heb nu ook een paar maanden en kan me wel grotendeels vinden in de eerdergenoemde punten. Hartslagmeting deed het in het begin perfect bij mij, maar naarmate ik 'm vaker heb gebruikt, merk ik dat ook bij mij er wel eens geen hartslag wordt gemeten, of hij zakt of stijgt flink zonder aanleiding, maar meestal klopt het wel aardig en ook qua snelheid valt dat mee.

Het enige echte minpuntje vind ik de werkelijke loopsnelheid, die wordt best traag weergegeven en klopt naar mijn idee ook niet altijd. Bij een langer stuk in eenzelfde tempo is dat niet zo'n punt, met name bij versnellingen en intervallen kun je niet op die waarden vertrouwen. Achteraf zijn die waarden prima, alleen worden ze niet accuraat weergegeven op het moment zelf. Geen idee of dit bij andere horloges beter is.

Verder ben ik er iig erg tevreden mee.
Bedankt! Klinkt als een goed horloge voor het geld.

Die minpuntjes kan ik over het hoofd zien, aangezien ik voorheen alles deed met mijn telefoon om mijn arm en een Polar hartslagband. Nu vind ik Runkeeper wel leuk, maar de GPS locatiebepaling van mijn telefoon is voor hardlopen soms net iets te onnauwkeurig. Hij snijd mijn bochten over het algemeen af en vooral hoogtemetingen zijn niet zo knal.

Die hartslagband heeft altijd goed gewerkt, tot op heden. Hij pakte mijn hartslag soms totaal niet, of liet waardes van 230 zien ofzo. En om eens in de zoveel tijd op zoek te gaan naar specifieke batterijtjes die ook aardig duur zijn... En Polar is best karig met zijn bluetooth protocollen, waardoor het onmogelijk was om hartslagdata te exporteren naar mijn Android telefoon.

Ik denk dat ik die FR235 helemaal leuk ga vinden. Ondertussen heb ik hem met 20% korting besteld via Sweatshop.com. Ik kreeg van de marathon in Nottingham gisteren een mailtje dat ik deze korting kreeg over Garmin producten, dus daar heb ik meteen gebruik van gemaakt :)
pi_164042215
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 00:27 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Gezellig!!
Plan maar iets, dan kijk ik wel wat ik kan regelen

Edit: als RD nou ook komt, is dat ook weer geregeld
10-15 km?
Dat is warming up voor RD
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_164042392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:21 schreef Guard het volgende:

[..]

10-15 km?
Dat is warming up voor RD
Hij kan de auto toch in hoek van holland of ijmuiden neerzetten?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_164043955
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:21 schreef Guard het volgende:

[..]

10-15 km?
Dat is warming up voor RD
Ik heb even overwogen om er 100-150 km van te maken, maar dan moet ik op iedere heuveltop een bak winegums klaarleggen. Ik heb niet zo'n grote auto.
pi_164044415
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:42 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik heb even overwogen om er 100-150 km van te maken, maar dan moet ik op iedere heuveltop een bak winegums klaarleggen. Ik heb niet zo'n grote auto.
Als jullie echt 100km gaan hardlopen wil ik best de winegum bevoorrading op me nemen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164045872
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 01:53 schreef Vork het volgende:
O en wat betreft die FR235, ik heb nu ook een paar maanden en kan me wel grotendeels vinden in de eerdergenoemde punten. Hartslagmeting deed het in het begin perfect bij mij, maar naarmate ik 'm vaker heb gebruikt, merk ik dat ook bij mij er wel eens geen hartslag wordt gemeten, of hij zakt of stijgt flink zonder aanleiding, maar meestal klopt het wel aardig en ook qua snelheid valt dat mee.

Het enige echte minpuntje vind ik de werkelijke loopsnelheid, die wordt best traag weergegeven en klopt naar mijn idee ook niet altijd. Bij een langer stuk in eenzelfde tempo is dat niet zo'n punt, met name bij versnellingen en intervallen kun je niet op die waarden vertrouwen. Achteraf zijn die waarden prima, alleen worden ze niet accuraat weergegeven op het moment zelf. Geen idee of dit bij andere horloges beter is.

Verder ben ik er iig erg tevreden mee.
Met connect iq kan je er waarschijnlijk een databeld opzetten dat je snelheid ongefilterd doorgeeft of met iets minder filter dan van garmin zelf. Je snelheid fluctueerd dan wel als een gek waarschijnlijk.
pi_164046229
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als jullie echt 100km gaan hardlopen wil ik best de winegum bevoorrading op me nemen!
Je bent te goed voor deze wereld.
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:09:25 #245
3878 Vork
Manisch creatief
pi_164046721
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:21 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Met connect iq kan je er waarschijnlijk een databeld opzetten dat je snelheid ongefilterd doorgeeft of met iets minder filter dan van garmin zelf. Je snelheid fluctueerd dan wel als een gek waarschijnlijk.
ik heb eigenlijk nog niet zoveel met connectiq gedaan, ik zal me daar binnenkort eens op storten.
pi_164046972
Ik heb vanmorgen in de fitness even 10 minuten op de loopband gelopen, gaat op zich prima maar het is toch nodig dat de gewrichten gemobiliseerd worden want er staat iets nog niet helemaal goed.

Het verraste me wel hoeveel makkelijker je inderdaad bepaalde snelheden haalt op die loopband, ik liep gewoon 13km per uur in D1 zone :o Wel zonder helling :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport woensdag 27 juli 2016 @ 17:06:35 #247
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_164047784
Vanochtend eindelijk weer eens gelopen. Drinkzak getest, ging eerst niet totdat ik doorhad hoe het werkte. Verder een nieuw rondje van precies 5km ontdekt en ik woon hier toch al een half jaar :') Brug stond open dus ik heb ook nog bootjes staan kijken.

Sowieso maar eens vaker nieuwe routes doen, misschien helpt dat wat. De standaard rondjes heb ik inmiddels wel gezien en motiveren mij totaal niet meer.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_164048718
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:06 schreef DeLuna het volgende:
Vanochtend eindelijk weer eens gelopen. Drinkzak getest, ging eerst niet totdat ik doorhad hoe het werkte. Verder een nieuw rondje van precies 5km ontdekt en ik woon hier toch al een half jaar :') Brug stond open dus ik heb ook nog bootjes staan kijken.

Sowieso maar eens vaker nieuwe routes doen, misschien helpt dat wat. De standaard rondjes heb ik inmiddels wel gezien en motiveren mij totaal niet meer.
Waarom heb je al even niet gelopen?
  Redactie Sport woensdag 27 juli 2016 @ 18:12:39 #249
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_164048963
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:58 schreef GotC het volgende:

[..]

Waarom heb je al even niet gelopen?
Een week hoor. En daar voor toch ook al 5 dagen niet. Het is me veel te warm en ik liep ook al niet lekker meer. Geen idee waar dat door kwam. Zag op tegen de rondjes en had ook niet echt zin om vroeg ervoor op te staan.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_164049429
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:12 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Een week hoor. En daar voor toch ook al 5 dagen niet. Het is me veel te warm en ik liep ook al niet lekker meer. Geen idee waar dat door kwam. Zag op tegen de rondjes en had ook niet echt zin om vroeg ervoor op te staan.
Oh ik las 'eindelijk' en dacht dat je al minstens een maand niet had gelopen :').
  Redactie Sport woensdag 27 juli 2016 @ 18:39:39 #251
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_164049532
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Oh ik las 'eindelijk' en dacht dat je al minstens een maand niet had gelopen :').
:D :@
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_164049538
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:39 schreef DeLuna het volgende:

[..]

:D :@
Addicted much? 8-) :P
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:50:06 #253
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_164050993
Heerlijk binnen een maand van hardlopen 5km in 30 min gehaald. Wel veel last van verzuring. Maar neem dan ook geen pauze tijdens de duurloop. Nu de 10km lopen in 60 min. Nog tips omdat tegen te gaan?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_164051076
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Heerlijk binnen een maand van hardlopen 5km in 30 min gehaald. Wel veel last van verzuring. Maar neem dan ook geen pauze tijdens de duurloop. Nog tips omdat tegen te gaan?
Verzuring betekent dat je boven je anaerobe drempel loopt, dus boven de hartslag waarop je een zuurstofschuld op gaat bouwen en je lichaam dus afvalstoffen (melkzuur) gaat aanmaken. Dit hoort niet te gebeuren bij een duurloop, duurlopen zijn bedoeld om je aerobe conditie te verbeteren, dus op een tempo waarbij je nog rustig kunt ademhalen. Dus de enige tip om dat tegen te gaan is om een heel stuk langzamer te lopen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:20:58 #255
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_164051762
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Verzuring betekent dat je boven je anaerobe drempel loopt, dus boven de hartslag waarop je een zuurstofschuld op gaat bouwen en je lichaam dus afvalstoffen (melkzuur) gaat aanmaken. Dit hoort niet te gebeuren bij een duurloop, duurlopen zijn bedoeld om je aerobe conditie te verbeteren, dus op een tempo waarbij je nog rustig kunt ademhalen. Dus de enige tip om dat tegen te gaan is om een heel stuk langzamer te lopen..
Het zijn voornamelijk de zware kuiten wat ik voel. Ben ook totaal niet moe na een lange inspanning. Maar merk gewoon dat ik last van mijn benen krijg.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_164052006
Net een flutrondje gelopen. Die moeten er ook zijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Het zijn voornamelijk de zware kuiten wat ik voel. Ben ook totaal niet moe na een lange inspanning. Maar merk gewoon dat ik last van mijn benen krijg.
Dan lijkt het erop dat je iets te hard opbouwt?
Heb je dat elke keer?

Meijendel is zeker trail?
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:33:16 #257
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_164052110
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:30 schreef wyccie het volgende:
Net een flutrondje gelopen. Die moeten er ook zijn.

[..]

Dan lijkt het erop dat je iets te hard opbouwt?
Heb je dat elke keer?

Meijendel is zeker trail?
Meijendel heeft ook hele mooie fietspaden :)
F means you're fucked
pi_164052956
Ik heb maandag ook weer lekker hardgelopen en net gefitnessd. Mijn hardlooptrainer waar ik het best wel gezellig mee heb, zei net tegen me dat hij een andere baan als fysio heeft gevonden in zijn woonplaats voor hem beter.Ik vind het erg jammer, het is zo'n aardige kerel.. Wie weet wat je er voor terugkrijgt.. :'(. Komt vast wel goed, hoop ik :P

Vorige week bij de nieuwe fysio geweest. Mijn stabiliteit is iig goed. Morgen weer terug en dan beginnen aan de compex training. En daarna weer fijn hardlopen O+
pi_164053106
Lief dagboek,

4x8 min gelopen. Ging prima! Eindelijk weer eens 5km aangetikt, bijna een half jaar na m'n struikelpartij. Fijn ^O^
pi_164053362
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:03 schreef GotC het volgende:
Lief dagboek,

4x8 min gelopen. Ging prima! Eindelijk weer eens 5km aangetikt, bijna een half jaar na m'n struikelpartij. Fijn ^O^
Dat zijn mooie momenten!

@Wyccie: Meijendel is van alles.
pi_164054251
Fijn GotC! ^O^
pi_164054325
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Het zijn voornamelijk de zware kuiten wat ik voel. Ben ook totaal niet moe na een lange inspanning. Maar merk gewoon dat ik last van mijn benen krijg.
Hmm dan is het denk ik geen verzuring maar gewoon spanning op je kuiten. Goed rekken of foamrollen na het lopen en genoeg rustdagen aanhouden na elke keer hardlopen tot dat gevoel minder wordt.. En alsnog denk ik dat als je langzamer loopt je er minder last van hebt. Hardlopen is nou eenmaal helaas geen sport waarbij je meteen conditioneel tot het gaatje kunt gaan, je moet je spieren de tijd geven om aan de belasting te wennen. Daardoor wordt je er in het begin vaak inderdaad niet zo moe van..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164055247
Hardlopen O+ . Ik baal wel een beetje van die rustdagen maar het moet o|O .
pi_164055617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:28 schreef Devv het volgende:
Hardlopen O+ . Ik baal wel een beetje van die rustdagen maar het moet o|O .
Gaat weer soepel dus zo te lezen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 22:42:05 #265
155227 crew  Guppy
dus
pi_164055671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:03 schreef GotC het volgende:
Lief dagboek,

4x8 min gelopen. Ging prima! Eindelijk weer eens 5km aangetikt, bijna een half jaar na m'n struikelpartij. Fijn ^O^
Welcome back!! *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_164056228
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Gaat weer soepel dus zo te lezen?
Het lijkt weer de goede kant op te gaan. Ik merk wel dat ik al ruim 2 maanden weinig kilometers op asfalt heb gemaakt. Het is toch weer even wennen aan het lopen van lange afstanden. Al heb ik tot mijn eigen verbazing weinig last van de 19 kilometer die ik gisteren heb gelopen. Als het morgen weer goed voelt dan wil ik zondag een duurloop van ongeveer 30 kilometer gaan proberen.
pi_164056629
Komend weekend op vakantie naar Zweden :) Hopelijk kan ik me in nieuwe omgeving wat makkelijker motiveren om te gaan lopen.
pi_164059403
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Welcome back!! *O*
Thanks :* *O*
  donderdag 28 juli 2016 @ 07:47:51 #269
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_164059618
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:21 schreef Guard het volgende:

[..]

10-15 km?
Dat is warming up voor RD
Dan doet ie daarna nog n rondje :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 28 juli 2016 @ 07:48:20 #270
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_164059625
GotC *O* fijn fijn!!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_164059930
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:09 schreef Vork het volgende:

[..]

ik heb eigenlijk nog niet zoveel met connectiq gedaan, ik zal me daar binnenkort eens op storten.
Zeker doen! Erg de moeite waard... Een overzicht van wat er allemaal is voor de 235:

https://apps.garmin.com/nl-NL/devices/forerunner235/apps

Watchface = Horloge zelf (verschillende weergaven, zelf fan van heartbeatface en digicwatch)
Widget = Tijdelijke app direct via up and down knoppen beschikbaar (tijdelijk als in draait 10-15 sec oid en dan ga je weer terug naar je watch face). Gebruik zelf oa compas en GPS Metric.
Datafield = veld wat je in je activiteiten kan gebruiken (bijv Chart Data Field welke je gelopen route trackt)
Applications = Volledige nieuwe activiteit/app. Zoals de Hike! app die gericht is op wandelen en hiken en de DwMap app waarmee je een route op je telefoon kan zetten en deze kan volgen :)

Njah, uit met de spam, ConnectIQ is gewoon echt heel tof en veelzijdig :D
pi_164061492
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nu de 10km lopen in 60 min. Nog tips omdat tegen te gaan?
Niet te snel lopen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_164066100
Ik vind connectIQ niet veel meer dan een gimmick.
pi_164069087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:40 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik vind connectIQ niet veel meer dan een gimmick.
Hoe dat zo? Het is gewoon een soort van appstore. Niet alles is even nuttig, maar ook dat is weer net aan wie je het vraagt.

Het breidt je funcionaliteit en mogelijkheden uit, meer dan een gimmick lijtk me toch.
pi_164069404
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:18 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Hoe dat zo? Het is gewoon een soort van appstore. Niet alles is even nuttig, maar ook dat is weer net aan wie je het vraagt.

Het breidt je funcionaliteit en mogelijkheden uit, meer dan een gimmick lijtk me toch.
zelf gebruik ik er volgens mij niks van. Maar de fenix3 is al vrij compleet van zich zelf. Ben ook niet zo'n veel eisende user.
pi_164069450
Een rondje van 16 km gelopen bij thuiskomst ben ik 2 kg lichter. Zou het beetje benauwd en zweterig weer zijn?
  donderdag 28 juli 2016 @ 18:45:25 #277
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_164070500
De Fenix 3 is inderdaad een mooi instapklokkie voor de niet-zo-veel-eisenden onder ons ^O^
F means you're fucked
  donderdag 28 juli 2016 @ 19:03:30 #278
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164070802
Wat als er een nietsvermoedende toerist uit NZ je hardloopspeciaalzaak binnen stapt... juist ja, as a salesman you move in for the kill.
De verkoper van natural born runners in Amsterdam begreeep dit niet helemaal, gemiste kans....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_164070816
Na een paar maanden een beetje pijn in m'n enkel/voet ben ik voor de zekerheid maar eens naar de huisarts gegaan. Lopen gaat prima - nog steeds nog lang niet zo prima als ik zou willen, maargoed - met nauwelijks last. Behalve het gebruikelijke "je bent wel erg soepel" niets te vinden. Als het over een paar weken niet vanzelf weg is eens langs de fysio. Moet ook vooral blijven lopen, maar liever niet onverhard. Dat moet lukken *O* O, en geen hoge hakken, dat lukt ook wel :P
pi_164071332
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:45 schreef YUR het volgende:
De Fenix 3 is inderdaad een mooi instapklokkie voor de niet-zo-veel-eisenden onder ons ^O^
Als je navigatie nodig hebt dan kom je al snel bij de wat uitgebreidere klokjes uit. En ik houd wel van een beetje overkill over het algemeen.
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 20:10:12 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_164072364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wat als er een nietsvermoedende toerist uit NZ je hardloopspeciaalzaak binnen stapt... juist ja, as a salesman you move in for the kill.
De verkoper van natural born runners in Amsterdam begreeep dit niet helemaal, gemiste kans....
Heb je nou niks gekocht??
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_164072612
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:10 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Heb je nou niks gekocht??
Hij zocht waarschijnlijk kleurpoeder. ;)
  donderdag 28 juli 2016 @ 21:25:48 #283
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164074859
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Hij zocht waarschijnlijk kleurpoeder. ;)
Ik was aan het kijken naar Topos maar ze hadden mijn maat niet.
Super lekkere schoen maar nagenoeg het zelfde als Altra dus daar houd ik het daar maar bij.
En de verkoper deed niet zijn best om me te overtuigen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_164075655
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:25 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ik was aan het kijken naar Topos maar ze hadden mijn maat niet.
Super lekkere schoen maar nagenoeg het zelfde als Altra dus daar houd ik het daar maar bij.
En de verkoper deed niet zijn best om me te overtuigen
Nog nooit van gehoord. Op welke atra's loop je nu het meest? Zelf loop ik bij trail nu voornamelijk op the lone peak 2,5.
pi_164077735
Ik mag Londen 2017 alvast op de kalender zetten O+ .
pi_164078311
Gaat London 2017 definitief door? :P

En mag jij meedoen? Hoe heb je dat geregeld. Niet via de gebruikelijke loting toch?
pi_164078358
Nog niks gelopen deze week. Als het zo blijft wordt dit de eerste non-running week in 2 jaar.

Dinsdagavond en woensdag was ik ziek, vanavond geen tijd gehad. Morgenavond waarschijnlijk ook niet, en zaterdag/zondag druk met vakantie (inpakken en rijden). Tja, dat kan natuurlijk niet...
pi_164078456
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 23:27 schreef steffelonio het volgende:
Gaat London 2017 definitief door? :P

En mag jij meedoen? Hoe heb je dat geregeld. Niet via de gebruikelijke loting toch?
Nee, via een ITP. Het is wel prijzig maar de loting is gewoon kansloos. Dan kan je nog wel een paar jaar wachten. Het was nog moeilijk zat om het via een ITP te regelen, want die hebben ook heel weinig startbewijzen.
pi_164079751
Ugh, ik wil mijn 5k tijd verbeteren (nu zo'n 19:00 rond... wil naar de 18:30, lager is ook goed ;) ). Ga 2 oktober aan mijn eerste echte 5k loop mee doen (singelloop utrecht) dus heb nog ~8-9 weken. Tot nu toe alleen 10k loopjes gedaan en een enkele HM.

Ik had een schema/site gevonden waar je oa met interval trainingen en je gewenste tempo eea op kon bouwen en trainen maar kan hem nu niet meer vinden :/

Wat is een beetje een logische/nette en verantwoorde opbouw? Vandaag 8 x (600m tempo/200m rust) waarbij tempo uiteindelijk op ~3:35m/km neerkwam en rust 6:00/km. (Tempo iets hoger dan geplanned, plan was 3:40-3:45, maar lastig te bepalen op horloge). Ging uiteindelijk net, laatste 2 herhalingen waren erg pittig.

Ik dacht elke week iets uitbouwen, dus naar bijv 6x800, 5x1000, 4x1200, 3x1600, 2x2500, etc? En wat is verder een goede verhouding intensief/rust? Heb het idee dat deze 600 om 200 niet ideaal was (liep ruim 2min tempo en daarna 1min rustig)

Morgen maar eens verder zoeken, maar tips zijn altijd welkom :)
pi_164081704
Vandaag lekker vroeg opgestaan om 4:45 en om 5:30 rondje van 8km Door de bergen en langs de sawa's in Indonesië. Toch wat ander uitzicht ☺. https://www.strava.com/activities/656921469

Voor het eerst echt hoogtemeters gemaakt (200m in 8km), dat was pittig, maar ging verder wel redelijk.

Wel blij met nieuwe fenix 3 hr ivm navigatie kunnen volgen, anders had ik terugweg niet snel gevonden.
Aangegeven hersteltijd van 39 uur ga ik maar eens braaf aanhouden.
pi_164082061
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 01:04 schreef m0ridin het volgende:
Ugh, ik wil mijn 5k tijd verbeteren (nu zo'n 19:00 rond... wil naar de 18:30, lager is ook goed ;) ). Ga 2 oktober aan mijn eerste echte 5k loop mee doen (singelloop utrecht) dus heb nog ~8-9 weken. Tot nu toe alleen 10k loopjes gedaan en een enkele HM.

Ik had een schema/site gevonden waar je oa met interval trainingen en je gewenste tempo eea op kon bouwen en trainen maar kan hem nu niet meer vinden :/

Wat is een beetje een logische/nette en verantwoorde opbouw? Vandaag 8 x (600m tempo/200m rust) waarbij tempo uiteindelijk op ~3:35m/km neerkwam en rust 6:00/km. (Tempo iets hoger dan geplanned, plan was 3:40-3:45, maar lastig te bepalen op horloge). Ging uiteindelijk net, laatste 2 herhalingen waren erg pittig.

Ik dacht elke week iets uitbouwen, dus naar bijv 6x800, 5x1000, 4x1200, 3x1600, 2x2500, etc? En wat is verder een goede verhouding intensief/rust? Heb het idee dat deze 600 om 200 niet ideaal was (liep ruim 2min tempo en daarna 1min rustig)

Morgen maar eens verder zoeken, maar tips zijn altijd welkom :)
Veel kortere intervallen zou k doen, minutenloopjes of 200 of 400 metertjes! En even uitrekenen hoeveel seconden je erover moet doen ipv de Pace, dat scheelt gehannes met je horloge ;) 1200 of 2500 meter intervallen vind ik meer iets voor iemand die voor een hele of halve marathon traint..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 29 juli 2016 @ 07:29:33 #292
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164082169
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord. Op welke atra's loop je nu het meest? Zelf loop ik bij trail nu voornamelijk op the lone peak 2,5.
Olympus 2.0, dit zijn de schoenen die voor mij het beste bij mijn ultras passen.
Ik heb alleen het oude model Lone Peak gehad maar daar miste ik toch wat demping.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_164082731
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 06:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Veel kortere intervallen zou k doen, minutenloopjes of 200 of 400 metertjes! En even uitrekenen hoeveel seconden je erover moet doen ipv de Pace, dat scheelt gehannes met je horloge ;) 1200 of 2500 meter intervallen vind ik meer iets voor iemand die voor een hele of halve marathon traint..
Thanks! :)

Dacht juist opbouwen vd afstand om meer richting de raceduur te gaan trainen? 1200 en 2500 is dan idd niet echt intervallen meer, dat is waar...

Loop trouwens gewoon buiten, niet op de baan, dus het berekenen van hoeveel tijd erover doen is denk ik vooral handig als je duidelijke stukken van 200/400m hebt? Nu blijf ik met die onzekerheid zitten vd meting.

Hoe dan ook, thanks voor de reactie. Zal ook wat kortere intervallen erin gooien :)
pi_164082798
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:36 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Thanks! :)

Dacht juist opbouwen vd afstand om meer richting de raceduur te gaan trainen? 1200 en 2500 is dan idd niet echt intervallen meer, dat is waar...

Loop trouwens gewoon buiten, niet op de baan, dus het berekenen van hoeveel tijd erover doen is denk ik vooral handig als je duidelijke stukken van 200/400m hebt? Nu blijf ik met die onzekerheid zitten vd meting.

Hoe dan ook, thanks voor de reactie. Zal ook wat kortere intervallen erin gooien :)
Nouja trainen is niet per se precies datgene doen wat je in de wedstrijd wilt doen ;) Je kan een keer wat langere stukken erin gooien als tempotraining of voor de mentale hardheid, maar dat hoeft zeker niet te vaak. Dan zou ik eerder zeggen; kies niet één 5km wedstrijd uit maar doe er daarvoor nog 2 en probeer elke keer iets harder te gaan. En met 15x200 meter of 10x400 meter zit je ook al op respectievelijk 3 en 4km op hoog tempo, je houdt de rust kort (200 en 400 meter dribbel) zodat je hartslag vrij hoog blijft. Door elke keer soepel op te bouwen naar die snelheid verhoog je het tempo wat je makkelijk kunt lopen. Buiten de baan is wel wat lastiger, dan zou je inderdaad minuutjes of 200 meters kunnen instellen op je horloge, maar dan wel zoveel mogelijk op gevoel lopen en niet op instant pace want dat is niet erg nauwkeurig op die korte stukjes inderdaad..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164082890
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja trainen is niet per se precies datgene doen wat je in de wedstrijd wilt doen ;) Je kan een keer wat langere stukken erin gooien als tempotraining of voor de mentale hardheid, maar dat hoeft zeker niet te vaak. Dan zou ik eerder zeggen; kies niet één 5km wedstrijd uit maar doe er daarvoor nog 2 en probeer elke keer iets harder te gaan. En met 15x200 meter of 10x400 meter zit je ook al op respectievelijk 3 en 4km op hoog tempo, je houdt de rust kort (200 en 400 meter dribbel) zodat je hartslag vrij hoog blijft. Door elke keer soepel op te bouwen naar die snelheid verhoog je het tempo wat je makkelijk kunt lopen. Buiten de baan is wel wat lastiger, dan zou je inderdaad minuutjes of 200 meters kunnen instellen op je horloge, maar dan wel zoveel mogelijk op gevoel lopen en niet op instant pace want dat is niet erg nauwkeurig op die korte stukjes inderdaad..
Die 600m deed ik idd ook redelijk op gevoel, dan halverwege de interval begon je pas te zien hoe en wat... Maar afstand tempo/rust is ongeveer hetzelfde begrijp ik? (Of, kun je iig prima hetzelfde doen?).

Dacht eens gelezen te hebben dat je 2x de rust afstand als tempo afstand 'moest' doen. Of juist even lang qua tijd in rust lopen als tempo (dan dus bijv 600m tempo en ~400m rust). Maar ja, er is natuurlijk niet 1 manier. Ik ga iig wat kortere intevallen doen (en kijken of ik nog een ander loopje of 2 ervoor kan plannen ;) )

Verder helemaal duidelijk, merci :)
pi_164082945
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:52 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Die 600m deed ik idd ook redelijk op gevoel, dan halverwege de interval begon je pas te zien hoe en wat... Maar afstand tempo/rust is ongeveer hetzelfde begrijp ik? (Of, kun je iig prima hetzelfde doen?).

Dacht eens gelezen te hebben dat je 2x de rust afstand als tempo afstand 'moest' doen. Of juist even lang qua tijd in rust lopen als tempo (dan dus bijv 600m tempo en ~400m rust). Maar ja, er is natuurlijk niet 1 manier. Ik ga iig wat kortere intevallen doen (en kijken of ik nog een ander loopje of 2 ervoor kan plannen ;) )

Verder helemaal duidelijk, merci :)
Hoeveel rust hangt er vanaf wat voor doel de training heeft. Als je echt op wedstrijdhardheid wilt trainen en dus 'dood' wilt gaan in de intervallen dan is het wel slim om echt voldoende rust te nemen. Maar als je ja anearobe drempel wilt trainen (wat wel een goed idee is voor bij een 5km loopje) wil je juist dat je in die intervallen niet helemaal stuk gaat maar loopt rondom die anaerobe drempel loopt (ongeveer je 10km tempo in jouw geval) en dat je in de rust niet helemaal herstelt, maar dat je hartslag hoog blijft..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164083070
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoeveel rust hangt er vanaf wat voor doel de training heeft. Als je echt op wedstrijdhardheid wilt trainen en dus 'dood' wilt gaan in de intervallen dan is het wel slim om echt voldoende rust te nemen. Maar als je ja anearobe drempel wilt trainen (wat wel een goed idee is voor bij een 5km loopje) wil je juist dat je in die intervallen niet helemaal stuk gaat maar loopt rondom die anaerobe drempel loopt (ongeveer je 10km tempo in jouw geval) en dat je in de rust niet helemaal herstelt, maar dat je hartslag hoog blijft..
Duidelijk! Ik verval in herhaling, maar top! Thanks ^O^
pi_164083114
Ik had zelf vanochtend mijn langzaamste loopje in jaren :P werd even met mijn neus op de feiten gedrukt dat slaap en voedsel toch wel belangrijk zijn voor herstel. Maar goed, gisterenavond ging het wel goed en ga nu een dagje naar de sauna om dat herstel in te halen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164085759
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had zelf vanochtend mijn langzaamste loopje in jaren :P werd even met mijn neus op de feiten gedrukt dat slaap en voedsel toch wel belangrijk zijn voor herstel. Maar goed, gisterenavond ging het wel goed en ga nu een dagje naar de sauna om dat herstel in te halen!
Heeft zo'n training dan niet meer afgebroken dan dat het zin heeft gehad?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:56:47 #300
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_164086382
Omdat een mens een doel nodig heeft:
Eind oktober op zaterdag 39km Trail bij de Beartrail en de dag daarna 35km bij de Duinentrail.

Status nu: krijg het niet voor elkaar om een uur te lopen.

Game on! :7
F means you're fucked
pi_164087169
Vol!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')