Jij kwam gewoon te vroeg!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Nee, ik had graag met Gup de colour run gedaan maar ze heeft niets geregeld....
God, hoe oud zijn we? 14?quote:
Zeker weinig hardloop gerelateerds kunnen vinden wat je beviel? Kan daar zelf bijna nooit wat vinden wat mij bevalt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
Verder Batavia Stad overleefd! Het was gelukkig lekker rustig en niet te warm.
Even inhakend op je FR235... Ik heb er een en ben er (uiteindelijk) erg blij mee.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:21 schreef Doncamatic het volgende:
Ben een tijdje weg geweest. Ben op het moment flink druk helaas, maar het hardlopen probeer ik nog in mijn planning te houden. 25 september moet gewoon de marathon van Nottingham gelopen worden namelijk. Zin in!![]()
Gisteren een heerlijke HM gelopen in 1:39:46. Mijn vorige PR stond op 1:43:30 van begin dit jaar, dus ben enorm blij dat het zo goed ging. Had het totaal niet verwacht, want ik had he-le-maal geen zin en fut om naar buiten te gaan. Er valt soms ook geen lijn door te trekken...
Mijn doel voor mijn marathon blijft nog steeds om hem onder de 4:00:00 te lopen. Helaas heb ik afgelopen weekend een duurloop over moeten slaan, omdat ik beperkt ben tot de zaterdag middag in mijn planning, en het was gewoon ongezond benauwd. Helaas... Ik probeer wekelijks 60km te lopen. Hopelijk kan ik over 2 maanden mijn doel halen.
Ondertussen had ik een vraagje: Wie gebruikt hier de Garmin FR235? Ik lees op internet exclusief positieve verhalen, en ga hem zo goed als bestellen. Maar aangezien er op dit forum alleen maar lopers zitten ben ik benieuwd. Dit horloge heeft zo veel andere functies... Staat dat de hardloop functies niet in de weg? Is de optische hartslagmeter van goede kwaliteit voor hardlopen? Ik hoop dat jullie me over de streep kunnen trekken!
Gezellig!!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:37 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Over Meijendel gesproken, zijn er mensen te porren voor een duurloopje door Meijendel?
Afstand: 10-15 km
Snelheid: ergens tussen 5:30 - 6:30/km
Wanneer: ergens in de periode 30 juli t/m 21 augustus, mits niet te heet.
klinkt leuk, past ook goed binnen mijn 'schema' qua afstand/snelheid. Het enige probleem is de locatie, ietwat ver van huis en ik heb geen vakantie meer. Maar mocht er een datum bekend zijn kan ik kijken of ik allicht toch aan kan haken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:37 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Over Meijendel gesproken, zijn er mensen te porren voor een duurloopje door Meijendel?
Afstand: 10-15 km
Snelheid: ergens tussen 5:30 - 6:30/km
Wanneer: ergens in de periode 30 juli t/m 21 augustus, mits niet te heet.
Helemaal niets, ze verkopen sowieso het verkeerde merk schoenen en geen merinoquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zeker weinig hardloop gerelateerds kunnen vinden wat je beviel? Kan daar zelf bijna nooit wat vinden wat mij bevalt.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:16 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Even inhakend op je FR235... Ik heb er een en ben er (uiteindelijk) erg blij mee.
Andere functies zitten het lopen zeker niet in de weg, je kan simpelweg uit een aantal activiteiten kiezen (hardlopen, hardlopen binnen, fietsen, fietsen binnen, ander, connect-iq).
Dan kun je per activiteit weer inschakelen of hij GPS of GPS+GLONASS moet gebruiken, welke dataschermen je wil zien, etc. Zeer flexibel.
En wat echt enorm tof is, connect-iq! Dat is een soort van app-store voor je horloge en maakt dat ding echt zo flexibel. Zo heb ik er ondertussen de Hike! app op staan welke gericht is op wandelen/hikes (plot ook de route die je hebt gelopen). Dan is er nog dwmap waarmee je een route op je horloge kan zetten en deze kan volgen... Custom watch-faces (hoe je horloge eruit ziet), custom data-velden, echt enorm veel.
De hartslagmeter is helaas het enige echte minpuntje, wat mij betreft iig. In principe doet hij het nu goed, was eerder best een drama, maar alsnog kan hij kuren vertonen. Truuk lijkt te zijn je horloge echt heel goed strak te doen en wat hoger op je pols.
Alsnog past hij zich niet snel aan, interval trainingen en dergelijke op hartslag zijn dus meh. De hartslagmeter is dan ook een tijdje voor mij de reden geweest alsnog een TomTom Spark te kopen (gezien mijn supergoede ervaringen met de TomTOm Cardio), maar de overige functies zorgden dat ik dit toch niet voor elkaar kreeg
Hoe dan ook, super horloge. Veel mogelijkheden, maar zit het hardlopen totaal niet in de weg. De OHR is over het algemeen ok, niet heel geschikt voor intervallen. Structuur van het menu is niet altijd even logisch, maar kwestie van wennen en dan gaat ook dat wel ok.
Wat mij betreft een aanrader, maar zoals altijd... Your mileage may vary (en al helemaal qua OHR ervaringen).
Bedankt! Klinkt als een goed horloge voor het geld.quote:Op woensdag 27 juli 2016 01:53 schreef Vork het volgende:
O en wat betreft die FR235, ik heb nu ook een paar maanden en kan me wel grotendeels vinden in de eerdergenoemde punten. Hartslagmeting deed het in het begin perfect bij mij, maar naarmate ik 'm vaker heb gebruikt, merk ik dat ook bij mij er wel eens geen hartslag wordt gemeten, of hij zakt of stijgt flink zonder aanleiding, maar meestal klopt het wel aardig en ook qua snelheid valt dat mee.
Het enige echte minpuntje vind ik de werkelijke loopsnelheid, die wordt best traag weergegeven en klopt naar mijn idee ook niet altijd. Bij een langer stuk in eenzelfde tempo is dat niet zo'n punt, met name bij versnellingen en intervallen kun je niet op die waarden vertrouwen. Achteraf zijn die waarden prima, alleen worden ze niet accuraat weergegeven op het moment zelf. Geen idee of dit bij andere horloges beter is.
Verder ben ik er iig erg tevreden mee.
10-15 km?quote:Op woensdag 27 juli 2016 00:27 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Gezellig!!
Plan maar iets, dan kijk ik wel wat ik kan regelen
Edit: als RD nou ook komt, is dat ook weer geregeld
Hij kan de auto toch in hoek van holland of ijmuiden neerzetten?quote:
Ik heb even overwogen om er 100-150 km van te maken, maar dan moet ik op iedere heuveltop een bak winegums klaarleggen. Ik heb niet zo'n grote auto.quote:
Als jullie echt 100km gaan hardlopen wil ik best de winegum bevoorrading op me nemen!quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:42 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb even overwogen om er 100-150 km van te maken, maar dan moet ik op iedere heuveltop een bak winegums klaarleggen. Ik heb niet zo'n grote auto.
Met connect iq kan je er waarschijnlijk een databeld opzetten dat je snelheid ongefilterd doorgeeft of met iets minder filter dan van garmin zelf. Je snelheid fluctueerd dan wel als een gek waarschijnlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2016 01:53 schreef Vork het volgende:
O en wat betreft die FR235, ik heb nu ook een paar maanden en kan me wel grotendeels vinden in de eerdergenoemde punten. Hartslagmeting deed het in het begin perfect bij mij, maar naarmate ik 'm vaker heb gebruikt, merk ik dat ook bij mij er wel eens geen hartslag wordt gemeten, of hij zakt of stijgt flink zonder aanleiding, maar meestal klopt het wel aardig en ook qua snelheid valt dat mee.
Het enige echte minpuntje vind ik de werkelijke loopsnelheid, die wordt best traag weergegeven en klopt naar mijn idee ook niet altijd. Bij een langer stuk in eenzelfde tempo is dat niet zo'n punt, met name bij versnellingen en intervallen kun je niet op die waarden vertrouwen. Achteraf zijn die waarden prima, alleen worden ze niet accuraat weergegeven op het moment zelf. Geen idee of dit bij andere horloges beter is.
Verder ben ik er iig erg tevreden mee.
Je bent te goed voor deze wereld.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als jullie echt 100km gaan hardlopen wil ik best de winegum bevoorrading op me nemen!
ik heb eigenlijk nog niet zoveel met connectiq gedaan, ik zal me daar binnenkort eens op storten.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:21 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Met connect iq kan je er waarschijnlijk een databeld opzetten dat je snelheid ongefilterd doorgeeft of met iets minder filter dan van garmin zelf. Je snelheid fluctueerd dan wel als een gek waarschijnlijk.
Waarom heb je al even niet gelopen?quote:Op woensdag 27 juli 2016 17:06 schreef DeLuna het volgende:
Vanochtend eindelijk weer eens gelopen. Drinkzak getest, ging eerst niet totdat ik doorhad hoe het werkte. Verder een nieuw rondje van precies 5km ontdekt en ik woon hier toch al een half jaarBrug stond open dus ik heb ook nog bootjes staan kijken.
Sowieso maar eens vaker nieuwe routes doen, misschien helpt dat wat. De standaard rondjes heb ik inmiddels wel gezien en motiveren mij totaal niet meer.
Een week hoor. En daar voor toch ook al 5 dagen niet. Het is me veel te warm en ik liep ook al niet lekker meer. Geen idee waar dat door kwam. Zag op tegen de rondjes en had ook niet echt zin om vroeg ervoor op te staan.quote:
Oh ik las 'eindelijk' en dacht dat je al minstens een maand niet had gelopenquote:Op woensdag 27 juli 2016 18:12 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Een week hoor. En daar voor toch ook al 5 dagen niet. Het is me veel te warm en ik liep ook al niet lekker meer. Geen idee waar dat door kwam. Zag op tegen de rondjes en had ook niet echt zin om vroeg ervoor op te staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |