quote:Op woensdag 27 juli 2016 18:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Oh ik las 'eindelijk' en dacht dat je al minstens een maand niet had gelopen.
Verzuring betekent dat je boven je anaerobe drempel loopt, dus boven de hartslag waarop je een zuurstofschuld op gaat bouwen en je lichaam dus afvalstoffen (melkzuur) gaat aanmaken. Dit hoort niet te gebeuren bij een duurloop, duurlopen zijn bedoeld om je aerobe conditie te verbeteren, dus op een tempo waarbij je nog rustig kunt ademhalen. Dus de enige tip om dat tegen te gaan is om een heel stuk langzamer te lopen..quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Heerlijk binnen een maand van hardlopen 5km in 30 min gehaald. Wel veel last van verzuring. Maar neem dan ook geen pauze tijdens de duurloop. Nog tips omdat tegen te gaan?
Het zijn voornamelijk de zware kuiten wat ik voel. Ben ook totaal niet moe na een lange inspanning. Maar merk gewoon dat ik last van mijn benen krijg.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Verzuring betekent dat je boven je anaerobe drempel loopt, dus boven de hartslag waarop je een zuurstofschuld op gaat bouwen en je lichaam dus afvalstoffen (melkzuur) gaat aanmaken. Dit hoort niet te gebeuren bij een duurloop, duurlopen zijn bedoeld om je aerobe conditie te verbeteren, dus op een tempo waarbij je nog rustig kunt ademhalen. Dus de enige tip om dat tegen te gaan is om een heel stuk langzamer te lopen..
Dan lijkt het erop dat je iets te hard opbouwt?quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk de zware kuiten wat ik voel. Ben ook totaal niet moe na een lange inspanning. Maar merk gewoon dat ik last van mijn benen krijg.
Meijendel heeft ook hele mooie fietspadenquote:Op woensdag 27 juli 2016 20:30 schreef wyccie het volgende:
Net een flutrondje gelopen. Die moeten er ook zijn.
[..]
Dan lijkt het erop dat je iets te hard opbouwt?
Heb je dat elke keer?
Meijendel is zeker trail?
Dat zijn mooie momenten!quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:03 schreef GotC het volgende:
Lief dagboek,
4x8 min gelopen. Ging prima! Eindelijk weer eens 5km aangetikt, bijna een half jaar na m'n struikelpartij. Fijn
Hmm dan is het denk ik geen verzuring maar gewoon spanning op je kuiten. Goed rekken of foamrollen na het lopen en genoeg rustdagen aanhouden na elke keer hardlopen tot dat gevoel minder wordt.. En alsnog denk ik dat als je langzamer loopt je er minder last van hebt. Hardlopen is nou eenmaal helaas geen sport waarbij je meteen conditioneel tot het gaatje kunt gaan, je moet je spieren de tijd geven om aan de belasting te wennen. Daardoor wordt je er in het begin vaak inderdaad niet zo moe van..quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk de zware kuiten wat ik voel. Ben ook totaal niet moe na een lange inspanning. Maar merk gewoon dat ik last van mijn benen krijg.
Gaat weer soepel dus zo te lezen?quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:28 schreef Devv het volgende:
Hardlopen. Ik baal wel een beetje van die rustdagen maar het moet
.
Welcome back!!quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:03 schreef GotC het volgende:
Lief dagboek,
4x8 min gelopen. Ging prima! Eindelijk weer eens 5km aangetikt, bijna een half jaar na m'n struikelpartij. Fijn
Het lijkt weer de goede kant op te gaan. Ik merk wel dat ik al ruim 2 maanden weinig kilometers op asfalt heb gemaakt. Het is toch weer even wennen aan het lopen van lange afstanden. Al heb ik tot mijn eigen verbazing weinig last van de 19 kilometer die ik gisteren heb gelopen. Als het morgen weer goed voelt dan wil ik zondag een duurloop van ongeveer 30 kilometer gaan proberen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gaat weer soepel dus zo te lezen?
Zeker doen! Erg de moeite waard... Een overzicht van wat er allemaal is voor de 235:quote:Op woensdag 27 juli 2016 16:09 schreef Vork het volgende:
[..]
ik heb eigenlijk nog niet zoveel met connectiq gedaan, ik zal me daar binnenkort eens op storten.
Niet te snel lopen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nu de 10km lopen in 60 min. Nog tips omdat tegen te gaan?
Hoe dat zo? Het is gewoon een soort van appstore. Niet alles is even nuttig, maar ook dat is weer net aan wie je het vraagt.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:40 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik vind connectIQ niet veel meer dan een gimmick.
zelf gebruik ik er volgens mij niks van. Maar de fenix3 is al vrij compleet van zich zelf. Ben ook niet zo'n veel eisende user.quote:Op donderdag 28 juli 2016 17:18 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Het is gewoon een soort van appstore. Niet alles is even nuttig, maar ook dat is weer net aan wie je het vraagt.
Het breidt je funcionaliteit en mogelijkheden uit, meer dan een gimmick lijtk me toch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |