abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164069450
Een rondje van 16 km gelopen bij thuiskomst ben ik 2 kg lichter. Zou het beetje benauwd en zweterig weer zijn?
  donderdag 28 juli 2016 @ 18:45:25 #277
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_164070500
De Fenix 3 is inderdaad een mooi instapklokkie voor de niet-zo-veel-eisenden onder ons ^O^
F means you're fucked
  donderdag 28 juli 2016 @ 19:03:30 #278
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164070802
Wat als er een nietsvermoedende toerist uit NZ je hardloopspeciaalzaak binnen stapt... juist ja, as a salesman you move in for the kill.
De verkoper van natural born runners in Amsterdam begreeep dit niet helemaal, gemiste kans....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_164070816
Na een paar maanden een beetje pijn in m'n enkel/voet ben ik voor de zekerheid maar eens naar de huisarts gegaan. Lopen gaat prima - nog steeds nog lang niet zo prima als ik zou willen, maargoed - met nauwelijks last. Behalve het gebruikelijke "je bent wel erg soepel" niets te vinden. Als het over een paar weken niet vanzelf weg is eens langs de fysio. Moet ook vooral blijven lopen, maar liever niet onverhard. Dat moet lukken *O* O, en geen hoge hakken, dat lukt ook wel :P
pi_164071332
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:45 schreef YUR het volgende:
De Fenix 3 is inderdaad een mooi instapklokkie voor de niet-zo-veel-eisenden onder ons ^O^
Als je navigatie nodig hebt dan kom je al snel bij de wat uitgebreidere klokjes uit. En ik houd wel van een beetje overkill over het algemeen.
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 20:10:12 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_164072364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wat als er een nietsvermoedende toerist uit NZ je hardloopspeciaalzaak binnen stapt... juist ja, as a salesman you move in for the kill.
De verkoper van natural born runners in Amsterdam begreeep dit niet helemaal, gemiste kans....
Heb je nou niks gekocht??
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_164072612
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:10 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Heb je nou niks gekocht??
Hij zocht waarschijnlijk kleurpoeder. ;)
  donderdag 28 juli 2016 @ 21:25:48 #283
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164074859
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Hij zocht waarschijnlijk kleurpoeder. ;)
Ik was aan het kijken naar Topos maar ze hadden mijn maat niet.
Super lekkere schoen maar nagenoeg het zelfde als Altra dus daar houd ik het daar maar bij.
En de verkoper deed niet zijn best om me te overtuigen
pi_164075655
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:25 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ik was aan het kijken naar Topos maar ze hadden mijn maat niet.
Super lekkere schoen maar nagenoeg het zelfde als Altra dus daar houd ik het daar maar bij.
En de verkoper deed niet zijn best om me te overtuigen
Nog nooit van gehoord. Op welke atra's loop je nu het meest? Zelf loop ik bij trail nu voornamelijk op the lone peak 2,5.
pi_164077735
Ik mag Londen 2017 alvast op de kalender zetten O+ .
pi_164078311
Gaat London 2017 definitief door? :P

En mag jij meedoen? Hoe heb je dat geregeld. Niet via de gebruikelijke loting toch?
pi_164078358
Nog niks gelopen deze week. Als het zo blijft wordt dit de eerste non-running week in 2 jaar.

Dinsdagavond en woensdag was ik ziek, vanavond geen tijd gehad. Morgenavond waarschijnlijk ook niet, en zaterdag/zondag druk met vakantie (inpakken en rijden). Tja, dat kan natuurlijk niet...
pi_164078456
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 23:27 schreef steffelonio het volgende:
Gaat London 2017 definitief door? :P

En mag jij meedoen? Hoe heb je dat geregeld. Niet via de gebruikelijke loting toch?
Nee, via een ITP. Het is wel prijzig maar de loting is gewoon kansloos. Dan kan je nog wel een paar jaar wachten. Het was nog moeilijk zat om het via een ITP te regelen, want die hebben ook heel weinig startbewijzen.
pi_164079751
Ugh, ik wil mijn 5k tijd verbeteren (nu zo'n 19:00 rond... wil naar de 18:30, lager is ook goed ;) ). Ga 2 oktober aan mijn eerste echte 5k loop mee doen (singelloop utrecht) dus heb nog ~8-9 weken. Tot nu toe alleen 10k loopjes gedaan en een enkele HM.

Ik had een schema/site gevonden waar je oa met interval trainingen en je gewenste tempo eea op kon bouwen en trainen maar kan hem nu niet meer vinden :/

Wat is een beetje een logische/nette en verantwoorde opbouw? Vandaag 8 x (600m tempo/200m rust) waarbij tempo uiteindelijk op ~3:35m/km neerkwam en rust 6:00/km. (Tempo iets hoger dan geplanned, plan was 3:40-3:45, maar lastig te bepalen op horloge). Ging uiteindelijk net, laatste 2 herhalingen waren erg pittig.

Ik dacht elke week iets uitbouwen, dus naar bijv 6x800, 5x1000, 4x1200, 3x1600, 2x2500, etc? En wat is verder een goede verhouding intensief/rust? Heb het idee dat deze 600 om 200 niet ideaal was (liep ruim 2min tempo en daarna 1min rustig)

Morgen maar eens verder zoeken, maar tips zijn altijd welkom :)
pi_164081704
Vandaag lekker vroeg opgestaan om 4:45 en om 5:30 rondje van 8km Door de bergen en langs de sawa's in Indonesië. Toch wat ander uitzicht ☺. https://www.strava.com/activities/656921469

Voor het eerst echt hoogtemeters gemaakt (200m in 8km), dat was pittig, maar ging verder wel redelijk.

Wel blij met nieuwe fenix 3 hr ivm navigatie kunnen volgen, anders had ik terugweg niet snel gevonden.
Aangegeven hersteltijd van 39 uur ga ik maar eens braaf aanhouden.
pi_164082061
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 01:04 schreef m0ridin het volgende:
Ugh, ik wil mijn 5k tijd verbeteren (nu zo'n 19:00 rond... wil naar de 18:30, lager is ook goed ;) ). Ga 2 oktober aan mijn eerste echte 5k loop mee doen (singelloop utrecht) dus heb nog ~8-9 weken. Tot nu toe alleen 10k loopjes gedaan en een enkele HM.

Ik had een schema/site gevonden waar je oa met interval trainingen en je gewenste tempo eea op kon bouwen en trainen maar kan hem nu niet meer vinden :/

Wat is een beetje een logische/nette en verantwoorde opbouw? Vandaag 8 x (600m tempo/200m rust) waarbij tempo uiteindelijk op ~3:35m/km neerkwam en rust 6:00/km. (Tempo iets hoger dan geplanned, plan was 3:40-3:45, maar lastig te bepalen op horloge). Ging uiteindelijk net, laatste 2 herhalingen waren erg pittig.

Ik dacht elke week iets uitbouwen, dus naar bijv 6x800, 5x1000, 4x1200, 3x1600, 2x2500, etc? En wat is verder een goede verhouding intensief/rust? Heb het idee dat deze 600 om 200 niet ideaal was (liep ruim 2min tempo en daarna 1min rustig)

Morgen maar eens verder zoeken, maar tips zijn altijd welkom :)
Veel kortere intervallen zou k doen, minutenloopjes of 200 of 400 metertjes! En even uitrekenen hoeveel seconden je erover moet doen ipv de Pace, dat scheelt gehannes met je horloge ;) 1200 of 2500 meter intervallen vind ik meer iets voor iemand die voor een hele of halve marathon traint..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 29 juli 2016 @ 07:29:33 #292
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_164082169
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord. Op welke atra's loop je nu het meest? Zelf loop ik bij trail nu voornamelijk op the lone peak 2,5.
Olympus 2.0, dit zijn de schoenen die voor mij het beste bij mijn ultras passen.
Ik heb alleen het oude model Lone Peak gehad maar daar miste ik toch wat demping.
pi_164082731
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 06:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Veel kortere intervallen zou k doen, minutenloopjes of 200 of 400 metertjes! En even uitrekenen hoeveel seconden je erover moet doen ipv de Pace, dat scheelt gehannes met je horloge ;) 1200 of 2500 meter intervallen vind ik meer iets voor iemand die voor een hele of halve marathon traint..
Thanks! :)

Dacht juist opbouwen vd afstand om meer richting de raceduur te gaan trainen? 1200 en 2500 is dan idd niet echt intervallen meer, dat is waar...

Loop trouwens gewoon buiten, niet op de baan, dus het berekenen van hoeveel tijd erover doen is denk ik vooral handig als je duidelijke stukken van 200/400m hebt? Nu blijf ik met die onzekerheid zitten vd meting.

Hoe dan ook, thanks voor de reactie. Zal ook wat kortere intervallen erin gooien :)
pi_164082798
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:36 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Thanks! :)

Dacht juist opbouwen vd afstand om meer richting de raceduur te gaan trainen? 1200 en 2500 is dan idd niet echt intervallen meer, dat is waar...

Loop trouwens gewoon buiten, niet op de baan, dus het berekenen van hoeveel tijd erover doen is denk ik vooral handig als je duidelijke stukken van 200/400m hebt? Nu blijf ik met die onzekerheid zitten vd meting.

Hoe dan ook, thanks voor de reactie. Zal ook wat kortere intervallen erin gooien :)
Nouja trainen is niet per se precies datgene doen wat je in de wedstrijd wilt doen ;) Je kan een keer wat langere stukken erin gooien als tempotraining of voor de mentale hardheid, maar dat hoeft zeker niet te vaak. Dan zou ik eerder zeggen; kies niet één 5km wedstrijd uit maar doe er daarvoor nog 2 en probeer elke keer iets harder te gaan. En met 15x200 meter of 10x400 meter zit je ook al op respectievelijk 3 en 4km op hoog tempo, je houdt de rust kort (200 en 400 meter dribbel) zodat je hartslag vrij hoog blijft. Door elke keer soepel op te bouwen naar die snelheid verhoog je het tempo wat je makkelijk kunt lopen. Buiten de baan is wel wat lastiger, dan zou je inderdaad minuutjes of 200 meters kunnen instellen op je horloge, maar dan wel zoveel mogelijk op gevoel lopen en niet op instant pace want dat is niet erg nauwkeurig op die korte stukjes inderdaad..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164082890
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja trainen is niet per se precies datgene doen wat je in de wedstrijd wilt doen ;) Je kan een keer wat langere stukken erin gooien als tempotraining of voor de mentale hardheid, maar dat hoeft zeker niet te vaak. Dan zou ik eerder zeggen; kies niet één 5km wedstrijd uit maar doe er daarvoor nog 2 en probeer elke keer iets harder te gaan. En met 15x200 meter of 10x400 meter zit je ook al op respectievelijk 3 en 4km op hoog tempo, je houdt de rust kort (200 en 400 meter dribbel) zodat je hartslag vrij hoog blijft. Door elke keer soepel op te bouwen naar die snelheid verhoog je het tempo wat je makkelijk kunt lopen. Buiten de baan is wel wat lastiger, dan zou je inderdaad minuutjes of 200 meters kunnen instellen op je horloge, maar dan wel zoveel mogelijk op gevoel lopen en niet op instant pace want dat is niet erg nauwkeurig op die korte stukjes inderdaad..
Die 600m deed ik idd ook redelijk op gevoel, dan halverwege de interval begon je pas te zien hoe en wat... Maar afstand tempo/rust is ongeveer hetzelfde begrijp ik? (Of, kun je iig prima hetzelfde doen?).

Dacht eens gelezen te hebben dat je 2x de rust afstand als tempo afstand 'moest' doen. Of juist even lang qua tijd in rust lopen als tempo (dan dus bijv 600m tempo en ~400m rust). Maar ja, er is natuurlijk niet 1 manier. Ik ga iig wat kortere intevallen doen (en kijken of ik nog een ander loopje of 2 ervoor kan plannen ;) )

Verder helemaal duidelijk, merci :)
pi_164082945
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:52 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Die 600m deed ik idd ook redelijk op gevoel, dan halverwege de interval begon je pas te zien hoe en wat... Maar afstand tempo/rust is ongeveer hetzelfde begrijp ik? (Of, kun je iig prima hetzelfde doen?).

Dacht eens gelezen te hebben dat je 2x de rust afstand als tempo afstand 'moest' doen. Of juist even lang qua tijd in rust lopen als tempo (dan dus bijv 600m tempo en ~400m rust). Maar ja, er is natuurlijk niet 1 manier. Ik ga iig wat kortere intevallen doen (en kijken of ik nog een ander loopje of 2 ervoor kan plannen ;) )

Verder helemaal duidelijk, merci :)
Hoeveel rust hangt er vanaf wat voor doel de training heeft. Als je echt op wedstrijdhardheid wilt trainen en dus 'dood' wilt gaan in de intervallen dan is het wel slim om echt voldoende rust te nemen. Maar als je ja anearobe drempel wilt trainen (wat wel een goed idee is voor bij een 5km loopje) wil je juist dat je in die intervallen niet helemaal stuk gaat maar loopt rondom die anaerobe drempel loopt (ongeveer je 10km tempo in jouw geval) en dat je in de rust niet helemaal herstelt, maar dat je hartslag hoog blijft..
pi_164083070
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoeveel rust hangt er vanaf wat voor doel de training heeft. Als je echt op wedstrijdhardheid wilt trainen en dus 'dood' wilt gaan in de intervallen dan is het wel slim om echt voldoende rust te nemen. Maar als je ja anearobe drempel wilt trainen (wat wel een goed idee is voor bij een 5km loopje) wil je juist dat je in die intervallen niet helemaal stuk gaat maar loopt rondom die anaerobe drempel loopt (ongeveer je 10km tempo in jouw geval) en dat je in de rust niet helemaal herstelt, maar dat je hartslag hoog blijft..
Duidelijk! Ik verval in herhaling, maar top! Thanks ^O^
pi_164083114
Ik had zelf vanochtend mijn langzaamste loopje in jaren :P werd even met mijn neus op de feiten gedrukt dat slaap en voedsel toch wel belangrijk zijn voor herstel. Maar goed, gisterenavond ging het wel goed en ga nu een dagje naar de sauna om dat herstel in te halen!
pi_164085759
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had zelf vanochtend mijn langzaamste loopje in jaren :P werd even met mijn neus op de feiten gedrukt dat slaap en voedsel toch wel belangrijk zijn voor herstel. Maar goed, gisterenavond ging het wel goed en ga nu een dagje naar de sauna om dat herstel in te halen!
Heeft zo'n training dan niet meer afgebroken dan dat het zin heeft gehad?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:56:47 #300
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_164086382
Omdat een mens een doel nodig heeft:
Eind oktober op zaterdag 39km Trail bij de Beartrail en de dag daarna 35km bij de Duinentrail.

Status nu: krijg het niet voor elkaar om een uur te lopen.

Game on! :7
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')