abonnement Unibet Coolblue
pi_163786803
Zie ook
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
quote:
Geert Wilders, leider van de PVV, hoopt dat dit het einde is van het fascistische regime van Erdogan -
Kari Piri, Europarlementariër voor de PvdA, zegt 'een angstig gevoel' te hebben gekregen toen ze de oproep van president Erdogan hoorde. Hij vroeg de Turken om zich te verzetten en de straat op te gaan. "Je weet dat het leger op dit moment heeft afgekondigd om dat juist niet te doen. Dan houd ik vooral mijn hart vast. Er mogen hier geen slachtoffers vallen. Ik heb vooral angst voor wat er de komende uren gaat gebeuren."
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47 Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56 NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije

AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38 Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet



Streams - Live - Blog
CNN Live

AlJazeera
SkyNews Liveblog
CNN liveBlog
Reddit
TRT via Periscope
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:56:14 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163786823
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:26 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Democratie = wil van de meerderheid van de bevolking.
Hahahahahahahahahahaha
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163786830
Democratie. *O*
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 15:56:42 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163786842
Vanaf vandaag kunnen we ons dus ook gaan voorbereiden op duizenden Turkse asielzoekers (echte) die vluchten voor het Erdogan regime. Dat kan er nog wel bij.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163786846
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:51 schreef Isee het volgende:

[..]

Zoals Hoessein en Assad ook altijd een overweldigende steun van het volk hadden!?
Die wonnen de schijnverkiezingen vaak met 99% van de stemmen.
Ik begrijp niet precies welke kant je op wil. Maar dat we types als Hoessein, Kadaffi en Assad beter kunnen laten zitten lijkt me inmiddels el duidelijk.

Democratie werkt niet in een land met een hoog percentage moslims. Daar moeten duidelijke kaders worden gesteld anders wordt het een puinhoop. Een democratie is daar veel te vrijblijvend voor.
pi_163786847
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hahahahahahahahahahaha
Lekker aan het trollen jongen? Waar blijft jouw definitie van democratie?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:56:50 #7
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163786849
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:23 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Vooralsnog heeft gisteravond de democratie gewonnen, ongeacht jouw mening daarover.
democratie heeft ook verloren.. want erdogan gaat onverminderd verder met de grondwet vormen naar zijn zieke geest...
Noem je dat democratie? Dat noem ik dictatuur!
Meisjes op scholen mogen geen broeken meer dragen.. Noem je dat democratie?
Erdogan maakt zichzelf herkiesbaar terwijl de grondwet dat niet toelaat.. noem je dat democratie?
Erdogan die de media in handen heeft.. Erdogan die demonstraties verbiedt, erdogan die de hoge rechterlijke machten waarschuwt en afzet..

Erdogan en democratie is zout zoet laten smaken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163786851
Jammer dat de staatsgreep is mislukt, zou een mooie manier zijn geweest om Erdogan weg te schoppen.

Helaas gaat Erdogan de uitkomst nu misbruiken om nog meer greep op de bevolking te krijgen.
pi_163786869
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:54 schreef maryen65 het volgende:
Waarom zijn die turken in rotterdam aan het demonstreren?
Omdat ze zich verbonden voelen met hun grote leider Erdohond. Behalve als het om geld en luilekkerij aankomt, dan voelen ze zich verbonden met Nederland. _O-

Wat een verschrikkelijk hypocriet ***volkje, maar ik mag niet generaliseren want er bestaat nog wel een clubje Turken met common sense :')
Why stay small, if you can grow big..
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:57:44 #10
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_163786872
Erdo pleegt een staatsgreep

Roept per sms zijn aanhangers op 'in actie' te komen tegen de tegenstanders
Say what?
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 15:57:53 #11
357044 Budapestenaar
pi_163786876
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:52 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ik zou zeggen praktiserend is zich aan alle geboden van het geloof houden.
Nee. Dat is onzin. Ken jij mensen die zichzelf katholiek of protestant noemen? En die mensen gaan elke week naar de kerk? Bidden voor en na het eten? Eten op vrijdag geen vlees maar vis? Vloeken nooit? Vasten tussen aswoensdag en Pasen?
pi_163786877
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:56 schreef Onnoman het volgende:

[..]

democratie heeft ook verloren.. want erdogan gaat onverminderd verder met de grondwet vormen naar zijn zieke geest...
Noem je dat democratie? Dat noem ik dictatuur!
Meisjes op scholen mogen geen broeken meer dragen.. Noem je dat democratie?
Erdogan maakt zichzelf herkiesbaar terwijl de grondwet dat niet toelaat.. noem je dat democratie?
Erdogan die de media in handen heeft.. Erdogan die demonstraties verbiedt, erdogan die de hoge rechterlijke machten waarschuwt en afzet..

Erdogan en democratie is zout zoet laten smaken
De meerderheid wil dat dus ja dat is democratie, dat jij er niet mee eens bent is iets anders.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:57:56 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163786878
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:56 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waar blijft jouw definitie van democratie?
Heb ik al gezegd. Het betekent niets anders dan 'het volk regeert'.

Dus niet 'de meerderheid van het volk regeert' _O- :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163786885
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe ben je precies een gekozen dictator?
Ik denk dat Erdogan inmiddels een steeds beter voorbeeld aan het worden is. Onder het mom van gekozen door het volk stelt hij werkelijk op elke machtspositie vertrouwelingen aan, critici gaan achter slot en grendel of erger. De media is 1 grote propaganda machine. Wetten worden naar eigen voordeel ontworpen en aangepast. Minderheden worden niet beschermd tegen de meerderheid.

Erdo's wil is de enige wet. Dat lijkt me prima voldoen aan de definitie van dictator. Heel het Midden-Oosten zit vol met dat soort types. Allen 'democratisch' gekozen.

Erdogan's Turkije lijkt me nou niet wat Ataturk in gedachten had.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_163786890
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen, dat valt wel mee, zijn juist een grote gedeelte overgestapt op Erdogan.
Tsja, zoals ik al zei, tijden veranderen dan toch enigszins.
pi_163786914
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Heb ik al gezegd. Het betekent niets anders dan 'het volk regeert'.

Dus niet 'de meerderheid van het volk regeert' _O- :').
Je bedoelt het volk regeert unaniem? Nee.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:59:47 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163786919
Turkey threatens WAR with America over cleric blamed for masterminding failed coup

http://www.express.co.uk/(...)-Gulen-military-coup
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:00:12 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163786931
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:59 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je bedoelt het volk regeert
Dat is wat het betekent ja.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163786943
Ik ben overigens wel benieuwd wat er gebeurt als ome Erdo onverhoopt een spontane loodvergiftiging krijgt.
pi_163786944
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is wat het betekent ja.
Unaniem?
pi_163786947
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:51 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

:')
Qua grootte is het toch het op een na grootste binnen de NAVO?
pi_163786950
Kan de OP aangepast worden met wat artieklen over de tweede staatsgreep?

Met bijv. dit artikel http://www.elsevier.nl/bu(...)met-rechters-328748/

Om het een beetje up to date te houden?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:01:09 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163786954
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Unaniem?
Democratie betekent letterlijk niets anders dan 'het volk regeert'. Hoe vaak moet ik je dat nog vertellen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:01:16 #25
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_163786958
Uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers met dit en zal Turkije verder afglijden onder de macht van Erdogan. Militairen en tegenstanders zullen waarschijnlijk geëxecuteerd worden.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:02:03 #26
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163786967
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:00 schreef invalidusername het volgende:
tweede staatsgreep?

:?
Heb ik iets gemist?
pi_163786972
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:01 schreef S95Sedan het volgende:
Uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers met dit en zal Turkije verder afglijden onder de macht van Erdogan. Militairen en tegenstanders zullen waarschijnlijk geëxecuteerd worden.
Eerst gemarteld en dan verdwijnen ze.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_163786979
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdogan heeft zijn eigen troepen, kom je niet zomaar tussen, echt niet.
Daarom moet je een scherpschutter inschakelen. Om van een afstand een kogel in zijn hoofd te schieten.
Ура для россии
pi_163786985
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:59 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je bedoelt het volk regeert unaniem? Nee.
Jouw enige definitie van democratie lijkt te zijn dat het volk moet kunnen stemmen. Dan zijn bv Noord-Korea en Wit Rusland ook voorbeeldige democratieën. Ook daar stemt het volk in meerderheid op hun verlichte roergangers.

Ik heb toch mijn twijfels.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:02:53 #30
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163786987
Obama bespreekt de toestand in Turkije

Persbureau Reuters meldt dat de Amerikaanse president Obama later vandaag overlegt over de situatie in Turkije. Hij spreekt dan zijn team op het gebied van nationale veiligheid en buitenlandse politiek.
NOS
pi_163786994
quote:
Salaheddine is echt een toffe gast. Super humoristisch, maar zoals je nu ziet ook serieus wanneer het moet.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:03:45 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163787002
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Jouw enige definitie van democratie lijkt te zijn dat het volk moet kunnen stemmen.
Nee, hij zegt letterlijk dat de meerderheid van het volk regeert. Dat betekent blijkbaar dat de minderheid die niet voor Erdogan stemt geen invloed hoeft te hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163787006
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik denk dat Erdogan inmiddels een steeds beter voorbeeld aan het worden is. Onder het mom van gekozen door het volk stelt hij werkelijk op elke machtspositie vertrouwelingen aan, critici gaan achter slot en grendel of erger. De media is 1 grote propaganda machine. Wetten worden naar eigen voordeel ontworpen en aangepast. Minderheden worden niet beschermd tegen de meerderheid.
Goed, we zijn het er in ieder geval over eens dat hij gekozen blijft worden door het volk? Is verder een vertrouweling een machtspositie geven serieus een punt van kritiek?

En nee, er is geen erger, critici gaan achter slot en grendel, er is geen sprake van erger dan dat in Turkije momenteel. Over welke media heb je het? Dogan, Cinar. Sabah? Als je dat allemaal over een hoop gooit als 'de' media weet je niet echt waar je het over hebt.

quote:
Erdo's wil is de enige wet. Dat lijkt me prima voldoen aan de definitie van dictator. Heel het Midden-Oosten zit vol met dat soort types. Allen 'democratisch' gekozen.
Erdogan's wil is wet? Hij zit al jaren te janken om een presidentieel systeem, waarom is dat niet doorgevoerd dan gezien zijn wil wet is? Wat houdt hem daar in tegen..

Welke vervolging van welke minderheden wil je op Erdogan's conto schrijven ben ik wel heel erg benieuwd naar.

quote:
Erdogan's Turkije lijkt me nou niet wat Ataturk in gedachten had.
Het enige verschil tussen Erdogan en Ataturk is dat de een een Islamist de ander seculier is, verder is het exact dezelfde manier van regeren.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 16:04:00 #34
357044 Budapestenaar
pi_163787009
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:02 schreef Zolderkamer het volgende:
Obama bespreekt de toestand in Turkije

Persbureau Reuters meldt dat de Amerikaanse president Obama later vandaag overlegt over de situatie in Turkije. Hij spreekt dan zijn team op het gebied van nationale veiligheid en buitenlandse politiek.
NOS
Wat een non-nieuws. Het zou pas nieuws zijn als Obama dit niet bespreekt...
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:04:05 #35
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_163787011
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Eerst gemarteld en dan verdwijnen ze.
Zullen flink wat mensen gaan verdwijnen ja, sneu, aangezien het overgrote deel gewoon voor democratie is alleen niet op deze manier.
pi_163787014
quote:
Het gaat goed met Turkije, Turkije wordt te sterk, economie groeit enz.

Maar blijkbaar is het nog niet goed genoeg gezien ze nog niet hun biezen gepakt hebben, helaas _O-
Why stay small, if you can grow big..
pi_163787015
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:58 schreef Slaro het volgende:

[..]

Tsja, zoals ik al zei, tijden veranderen dan toch enigszins.
Overstappen op Erdogan is een politieke voorkeur natuurlijk, geen ideologische.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 16:04:32 #38
408813 crew  trein2000
pi_163787018
Wat is momenteel de situatie bij die us airbase?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_163787019
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Democratie betekent letterlijk niets anders dan 'het volk regeert'. Hoe vaak moet ik je dat nog vertellen?
Hoe regeert het volk? Doordat de meerderheid het voor het zeggen heeft. Daarom had Plato het ook over het gevaar van een tirannie van de meerderheid en zoals Churchill citeerde: democracy is the worst form of government, except for all the others.

Lees je even in voordat je jezelf belachelijk maakt.
pi_163787023
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:04 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Zullen flink wat mensen gaan verdwijnen ja, sneu, aangezien het overgrote deel gewoon voor democratie is alleen niet op deze manier.
Dat is het risico van het vak als je couppleger bent.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_163787032
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:56 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik begrijp niet precies welke kant je op wil. Maar dat we types als Hoessein, Kadaffi en Assad beter kunnen laten zitten lijkt me inmiddels el duidelijk.

Democratie werkt niet in een land met een hoog percentage moslims. Daar moeten duidelijke kaders worden gesteld anders wordt het een puinhoop. Een democratie is daar veel te vrijblijvend voor.
Dat is weer een hele andere discussie. Al heeft Turkije bewezen prima te kunnen functioneren als een echte democratie.
pi_163787035
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Jouw enige definitie van democratie lijkt te zijn dat het volk moet kunnen stemmen. Dan zijn bv Noord-Korea en Wit Rusland ook voorbeeldige democratieën. Ook daar stemt het volk in meerderheid op hun verlichte roergangers.

Ik heb toch mijn twijfels.
Als het volk de facto niet kan kiezen, is er geen democratie.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:05:23 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163787051
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:56 schreef Ceberut het volgende:
Lekker aan het trollen jongen? Waar blijft jouw definitie van democratie?
Een democratie is een staatsvorm bestaande uit een gekozen volksvertegenwoordiging waarbij men regeert bij gratie van het volk.

Saillant detail: gratie betekent dat de volksvertegenwoordiging ook weggestemd kan worden. Erdogan ontneemt langzaam maar zeker deze mogelijkheden.

Als je de letterlijke definitie loslaat dan is een rechtsstaat en een trias politica inherent aan een democratische staatsvorm omdat zij de middelen zijn die de machthebbers controleren en zo ook afzetten.

Je bent niet de enige hier op Fok! die moeite hebben met de definitie van democratie. Vooral voor autoritaire nationalisten lijkt dit een blinde vlek te zijn.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:06:08 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163787058
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoe regeert het volk? Doordat de meerderheid het voor het zeggen heeft.
In Turkije, ja. In meer geciviliseerde landen gelukkig niet.

Nogmaals, democratie beketent niets anders dan 'het volk regeert'. Niets anders. Dus voor de zoveelste keer, hoe kan je dat als argument gebruiken voor welk punt dan ook?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:06:08 #46
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163787059
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:05 schreef Isee het volgende:

[..]

Dat is weer een hele andere discussie. Al heeft Turkije bewezen prima te kunnen functioneren als een echte democratie.
Mwah,

Op de lange termijn ontwikkelen ze consequent een hang naar willen afglijden naar een theocratie-light.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:06:25 #47
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787068
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:04 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Wat een non-nieuws. Het zou pas nieuws zijn als Obama dit niet bespreekt...
Als Amerika bescherming bied aan Fethullah Gulen dreigt Erdogan met oorlog...

En een luchtmachtbasis is dicht..

Geen idee verder hoor.. maar nogal spierballentaal van Erdogan
pi_163787069
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:05 schreef AchJa het volgende:
Arnoud v Doorn.... :') :') :')

[ afbeelding ]
Idioot :')
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:06:28 #49
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_163787071
3000 rechters eruit kicken :')

Stalin liked je Zuivering.
Dit, dus.
pi_163787077
Bericht van woensdag (13 juli):
quote:
Prosecutors in the capital Ankara have prepared a file for extraditing U.S.-based Fetullah Gülen, who is accused of leading a terrorist organization, as well as trying to infiltrate and overthrow the elected government, sources said Wednesday.
Met het beschuldigen van Gülen zeggen de Turken eigenlijk dat ze incompetent zijn. Zo'n dossier voorbereiden vraagt tijd, weten ze dus al weken dat er een coup voorbereid wordt, kunnen ze die nog niet voorkomen....
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163787085
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:05 schreef AchJa het volgende:
Arnoud v Doorn.... :') :') :')

[ afbeelding ]
Dat is Democratie, 2000 stemmen maar liefst, dan moet het wel kloppen toch?!
pi_163787108
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:05 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Een democratie is een staatsvorm bestaande uit een gekozen volksvertegenwoordiging waarbij men regeert bij gratie van het volk.

Saillant detail: gratie betekent dat de volksvertegenwoordiging ook weggestemd kan worden. Erdogan ontneemt langzaam maar zeker deze mogelijkheden.

Als je de letterlijke definitie loslaat dan is een rechtsstaat en een trias politica inherent aan een democratische staatsvorm omdat zij de middelen zijn die de machthebbers controleren en zo ook afzetten.

Je bent niet de enige hier op Fok! die moeite hebben met de definitie van democratie. Vooral voor autoritaire nationalisten lijkt dit een blinde vlek te zijn.
Ik heb geen enkele moeite met de term democratie en in tegenstelling tot anderen heb ik al meerdere malen een definitie gegeven. Zie ook mijn eerdere posts.
pi_163787115
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:00 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Qua grootte is het toch het op een na grootste binnen de NAVO?
Yup. En gewoon goed bewapend ook.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:08:22 #54
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_163787120
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:05 schreef wuuht het volgende:

[..]

hahaha grapjas
Wat een schijt irritante vent, ook gewoon niet iemand laten uitpraten :')
pi_163787127
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In Turkije, ja. In meer geciviliseerde landen gelukkig niet.

Nogmaals, democratie beketent niets anders dan 'het volk regeert'. Niets anders. Dus voor de zoveelste keer, hoe kan je dat als argument gebruiken voor welk punt dan ook?
Blijkbaar heb je geen zin om te discussiëren. Prima. Dan laat ik het hierbij.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 16:08:43 #56
357044 Budapestenaar
pi_163787130
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als Amerika bescherming bied aan Fethullah Gulen dreigt Erdogan met oorlog...

En een luchtmachtbasis is dicht..

Geen idee verder hoor.. maar nogal spierballentaal van Erdogan
Dat is allemaal waar. Maar verder is het tamelijk logisch dat Obama dit bespreekt. Net zo logisch als dat hij af en toe een plasje gaat doen. En daar wijden we ook geen nieuwsartikelen aan.
pi_163787135
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:08 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Wat een schijt irritante vent, ook gewoon niet iemand laten uitpraten :')
Dat was een beetje z'n punt? :')
pi_163787144
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:50 schreef Gezicht het volgende:
Volgens de NOS heeft men dus toch geprobeerd Erdogan gevangen te nemen of zelfs te doden.

http://nos.nl/artikel/211(...)-het-was-oorlog.html
Uren nadat hij weg was, kom op, hem gevangen nemen of aanvallen is toch het eerste wat je doet, maar ze wisten niet waar hij was, puike voorbereiding.
pi_163787154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:05 schreef AchJa het volgende:
Arnoud v Doorn.... :') :') :')

[ afbeelding ]
Kan deze man niet genegeerd worden?
pi_163787169
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:07 schreef Ceberut het volgende:
Ik heb geen enkele moeite met de term democratie en in tegenstelling tot anderen heb ik al meerdere malen een definitie gegeven. Zie ook mijn eerdere posts.
Die allemaal teruggaan tot de engste definitie van Plato. Enorm simplistisch en daarom uiteindelijk ook fout in deze discussie.

Daarom dat je de rest ook negeert. Gebrekkige kennis.
pi_163787172
Er zitten toch wel wat meer voorwaarden aan een democratie dan alleen de mogelijkheid om te stemmen. Het is bizar dat de politici nu zeggen dat er niet via een coup maar via democratie verandert moet worden....welke democratie?!?! Zonder persvrijheid, vrijheid van meningsuiting is er geen democratie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:10:49 #62
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787186
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:08 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat is allemaal waar. Maar verder is het tamelijk logisch dat Obama dit bespreekt. Net zo logisch als dat hij af en toe een plasje gaat doen. En daar wijden we ook geen nieuwsartikelen aan.
Maar ik ben dan wel benieuwd of Amerika hem uit gaat leveren....
pi_163787188
Ben benieuwd hoe Turkije gaat reageren op asielverzoek van militairen aan Griekenland
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 16:10:52 #64
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163787190
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als Amerika bescherming bied aan Fethullah Gulen dreigt Erdogan met oorlog...

En een luchtmachtbasis is dicht..

Geen idee verder hoor.. maar nogal spierballentaal van Erdogan
Turkije is dan wel hoogmoedig, maar ze zullen echt niet zo dom zijn om Amerika de oorlog te verklaren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_163787197
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Turkije is dan wel hoogmoedig, maar ze zullen echt niet zo dom zijn om Amerika de oorlog te verklaren.
Turken onderschatten. :')
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 16:12:13 #66
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163787223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turken onderschatten. :')
Hun domheid onderschatten bedoel je :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_163787229
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hun domheid onderschatten bedoel je :P
Jep. :')
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:12:38 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163787231
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turken onderschatten. :')
Turkije's militaire capaciteiten ontzettend overschatten :')
&lt;signature here&gt;.
pi_163787232
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hun domheid onderschatten bedoel je :P
Hun volgzaamheid onderschatten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 16:12:51 #70
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163787238
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:10 schreef maryen65 het volgende:
Ben benieuwd hoe Turkije gaat reageren op asielverzoek van militairen aan Griekenland
Als Griekenland slim is stellen ze gewoon een deal voor dat ze die militairen uitleveren in ruil voor Cyprus.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_163787242
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Turkije's militaire capaciteiten ontzettend overschatten :')
Of je snapt mij gewoon niet?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 16:13:05 #72
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163787243
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turken onderschatten. :')
De domheid van sommige Turken onderschatten :')
pi_163787245
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:10 schreef maryen65 het volgende:
Ben benieuwd hoe Turkije gaat reageren op asielverzoek van militairen aan Griekenland
Dat weet je toch, zoals ze telkens reageren, jij ons niet zin geven, wij vluchtelingen doorsturen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:13:12 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163787249
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jep. :')
:{

:D

O-)
&lt;signature here&gt;.
pi_163787257
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als Griekenland slim is stellen ze gewoon een deal voor dat ze die militairen uitleveren in ruil voor Cyprus.
Dat ze Grieks Cyprus mogen blijven houden ja :(
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:13:35 #76
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787258
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Turkije is dan wel hoogmoedig, maar ze zullen echt niet zo dom zijn om Amerika de oorlog te verklaren.
Erdogan is iig niet heel slim bezig tov de navo door een sms te sturen naar alle turken om de straat op te gaan en iedereen die tegen hem is kapot te meppen...
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 16:13:42 #77
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163787263
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jep. :')
Ik mag toch wel hopen dat ze niet zó dom zullen zijn.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_163787264
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Turkije's militaire capaciteiten ontzettend overschatten :')
Amerika of Europa bezetten zal misschien wat te ver gaan maar zeker Regionaal kunnen ze een flinke vuist maken, en 1 op 1 tegen Rusland, wie zal het zeggen.
pi_163787265
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:48 schreef Maver24 het volgende:
Hadden ze die lijst met de ontslagen rechters al klaarliggen want dat hebben ze wel snel samengesteld. Ergens klopt er iets niet of zie ik dat nu verkeerd?
Een verklaring kan zijn dat het om Gulen-aanhangers gaat die al langer in de gaten werden gehouden en nu door de poging tot coup ook ontslagen zijn. Weet overigens niet hoe betrouwbaar die berichtgeving is.
pi_163787276
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:06 schreef Buitendam het volgende:
3000 rechters eruit kicken :')

Stalin liked je Zuivering.
Rechters eruit, en doodstraf weer willen invoeren.

Dit verhaal schrijft zichzelf, Erdo bereikt langzaam zijn doel.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_163787282
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:10 schreef maryen65 het volgende:
Ben benieuwd hoe Turkije gaat reageren op asielverzoek van militairen aan Griekenland
Ben ik ook wel benieuwd naar. Terugsturen betekent voor die militairen de dood. Als ze dat dus doen zie je weer dat het uitzetbeleid inconsequent is, gezien de vluchtelingen uit Afrika/MO enz.

Maarja, het zal me (weer eens) niet verbazen.
Why stay small, if you can grow big..
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:15:20 #82
451005 Grems
Clown World
pi_163787294
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:13 schreef Slaro het volgende:

[..]

Amerika of Europa bezetten zal misschien wat te ver gaan maar zeker Regionaal kunnen ze een flinke vuist maken, en 1 op 1 tegen Rusland, wie zal het zeggen.
Hahaha, srs post?
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 16:15:35 #83
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163787297
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat ze Grieks Cyprus mogen blijven houden ja :(
En Turks-Cyprus erbij krijgen :D

Raki is trouwens gewoon een kopie van ouzo :6
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:15:45 #84
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787301
Gülen ontkent betrokkenheid bij coup

Fethullah Gülen, een van de belangrijkste criticasters van het regime in Ankara, ontkent alle betrokkenheid bij de couppoging door het leger. "Als iemand die zelf heeft geleden onder meerdere militaire coups, is het erg beledigend om beschuldigd te worden van betrokkenheid bij een poging daartoe", schrijft de geestelijke in een verklaring.

President Erdogan wees vannacht met een beschuldigende vinger naar Gülen. "Wij hebben genoeg van jouw verraad aan het volk", zei Erdogan. Hij noemde de naam van Gülen niet, maar noemde wel de Amerikaanse staat Pennsylvania, waar Gülen woont.
Bron NOS
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 16:15:53 #85
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163787306
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:14 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Rechters eruit, en doodstraf weer willen invoeren.

Dit verhaal schrijft zichzelf, Erdo bereikt langzaam zijn doel.
Hollywood kan nog wat leren van ome Erdo :D

Hoe je het ook bekijkt, of hij is super slim of hij heeft echt een super slim team achter zich. Daarnaast deinst hij er niet voor terug om een paar burgerslachtoffers te maken om zijn doel te bereiken. Gevaarlijk, maar effectief.

Hier gaat hij weer nog sterker uit komen.
pi_163787307
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:13 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik mag toch wel hopen dat ze niet zó dom zullen zijn.
Jij weet niet vriend

:7
pi_163787308
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:14 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Terugsturen betekent voor die militairen de dood. Als ze dat dus doen zie je weer dat het uitzetbeleid inconsequent is, gezien de vluchtelingen uit Afrika enz.

Maarja, het zal me (weer eens) niet verbazen.
De overheid van Griekenland zijn kontenlikkers. Tsipras gaan die militairen uitleveren denk ik.
pi_163787309
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:14 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Terugsturen betekent voor die militairen de dood. Als ze dat dus doen zie je weer dat het uitzetbeleid inconsequent is, gezien de vluchtelingen uit Afrika enz.

Maarja, het zal me (weer eens) niet verbazen.
Behalve een verkeerd geciteerde Minister-President is er geen enkele aanleiding om te denken dat de doodstraf met terugwerkende kracht zal worden ingevoerd. Dat wordt levenslang.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:16:49 #89
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787317
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:13 schreef Slaro het volgende:

[..]

Amerika of Europa bezetten zal misschien wat te ver gaan maar zeker Regionaal kunnen ze een flinke vuist maken, en 1 op 1 tegen Rusland, wie zal het zeggen.
_O- _O-
pi_163787323
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

Behalve een verkeerd geciteerde Minister-President is er geen enkele aanleiding om te denken dat de doodstraf met terugwerkende kracht zal worden ingevoerd. Dat wordt levenslang.
Oh, dan is het goed :D
pi_163787332
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]

En Turks-Cyprus erbij krijgen :D

Raki is trouwens gewoon een kopie van ouzo :6
Denk dat jij teveel raki op hebt.
pi_163787341
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

Behalve een verkeerd geciteerde Minister-President is er geen enkele aanleiding om te denken dat de doodstraf met terugwerkende kracht zal worden ingevoerd. Dat wordt levenslang.
Aha. Pfieuw, ik dacht ook al "straks gaat er iemand dood."

Maar da is nie.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:18:31 #93
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787352
247BZ twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 16:17:51 Situatie in heel #Turkije blijft onvoorspelbaar. Ankara en Istanbul nu rustiger, maar reis hier enkel heen indien strikt noodzakelijk reageer retweet
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:19:22 #94
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163787368
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit is gewoon een staatsgreep van Erdogan inmiddels.
Hele griezelige man echt tot elk kwaad in staat, ik zei al eerder dat ik hem voor zeer gevaarlijke zaken aanzag. Pienter boesoek zou mijn moeder hem noemen. :Y
Schijn baar is dat precies wat het Turkse volk wil en dus verdiend. Lekker volkje :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:20:33 #95
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_163787384
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:13 schreef Slaro het volgende:

[..]

Amerika of Europa bezetten zal misschien wat te ver gaan maar zeker Regionaal kunnen ze een flinke vuist maken, en 1 op 1 tegen Rusland, wie zal het zeggen.
Binnen 2 dagen is Turkije dan een parkeerplaats.
Ik denk trouwens dat Erdogan nu even stoer doet, maar gauw pas op de plaats maakt. Hij heeft het geduld van Poetin, maar ook Europa en de VS al behoorlijk op de proef gesteld.
pi_163787389
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hele griezelige man echt tot elk kwaad in staat, ik zei al eerder dat ik hem voor zeer gevaarlijke zaken aanzag. Pienter boesoek zou mijn moeder hem noemen. :Y
Schijn baar is dat precies wat het Turkse volk wil en dus verdiend. Lekker volkje :')
Die mogen straks niks meer, want dood.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163787393
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Goed, we zijn het er in ieder geval over eens dat hij gekozen blijft worden door het volk? Is verder een vertrouweling een machtspositie geven serieus een punt van kritiek?
Vertrouwelingen binnen je politieke representatieve functies: ministers dus. Niks mee. Vertrouwelingen aanstellen in openbare functies: rechters, hoge militairen, politie, etc: dat is dus juist iets wat binnen een moderne democratie niet aan de orde hoort te zijn.

Nog ondemocratischer: mensen in die functies uit hun functie ontheffen als ze je niet aanstaan.

quote:
En nee, er is geen erger, critici gaan achter slot en grendel, er is geen sprake van erger dan dat in Turkije momenteel. Over welke media heb je het? Dogan, Cinar. Sabah? Als je dat allemaal over een hoop gooit als 'de' media weet je niet echt waar je het over hebt.
Je doet alsof slot en grendel niet zo heel erg is. Maar toch opvallend dat er regelmatig aanslagen zijn op/geweld tegen zijn criticasters. Ik herinner me deze recente nog bv:


Erdogan is niet direct aan te wijzen bij erger. Ik durf ook niet hard te stellen dat hij direct opdrachtgever is, maar hij doet er alles aan om wel een klimaat te creëren waarin dit gebeurd. Hij is zeker niet bezig met een basiselement van een moderne democratie: de minderheid beschermen tegen de meerderheid.

quote:
Erdogan's wil is wet? Hij zit al jaren te janken om een presidentieel systeem, waarom is dat niet doorgevoerd dan gezien zijn wil wet is? Wat houdt hem daar in tegen..
Waarschijnlijk de nog functionerende delen van een moderne democratie. Uiteindelijk heeft ook Poetin dit weten te omzeilen. Het zal niet lang duren voordat ook Erdogan dit voor elkaar heeft. Hij heeft nu in elk geval een mooie gelegenheid om van alles door te drukken. Ik denk dat we elkaar over een tijdje hier nog eens op moeten aanspreken: ik voorspel dat hij het uiteindelijk voor elkaar gaat krijgen.

quote:
Welke vervolging van welke minderheden wil je op Erdogan's conto schrijven ben ik wel heel erg benieuwd naar.
Noem jij mij eens ethnische of politieke minderheden die blij zijn met Erdogan?

Verder: half Turks Koerdistan ligt in puin. Is dat echt omdat de Koerden dat helemaal eenzijdig hebben uitgelokt? Really?

quote:
Het enige verschil tussen Erdogan en Ataturk is dat de een een Islamist de ander seculier is, verder is het exact dezelfde manier van regeren.
Dat enige verschil is ook precies het verschil tussen dag en nacht. Wit en zwart. Ja of nee. Lijkt me geen klein verschilletje.

Verder is de manier van regeren op sommige vlakken gelijk. Maar met het grote verschil dat Ataturk tot doel had van harde hand naar verlichting te gaan. Erdogan doet precies het tegenovergestelde. Die gaat van verlichting steeds meer naar harde hand.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 16:21:35 #98
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163787398
quote:
18s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Denk dat jij teveel raki op hebt.
Of pastis, of sambuca, is allemaal een pot nat.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_163787410
What de fuck is er met de Turken gebeurd de laatste tijd. Die filmpjes uit Rotterdam en de turken in dit topic. Het lijken wel een stel brainwashed Erdogan zombies.Blind voor de negatieve politieke kant dat het land opgaat. Alles is een complot van het Westen :'). Lijken ook massaal aan het islamatiseren te zijn gegaan daar. 8)7
-géén blogabet, bvd-
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:22:23 #100
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_163787415
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hele griezelige man echt tot elk kwaad in staat, ik zei al eerder dat ik hem voor zeer gevaarlijke zaken aanzag. Pienter boesoek zou mijn moeder hem noemen. :Y
Schijn baar is dat precies wat het Turkse volk wil en dus verdiend. Lekker volkje :')
Uiteindelijk is er wel 48% tegen of neutraal.

Draait er straks gewoon op uit dat de democratie helemaal weg is daar. Vrij stemmen op gekozen regering zal er voorlopig niet meer inzitten als dit zich doorzet.
pi_163787422
Turkse vriend van me vind het ook heel jammer dat de coup mislukt is

maarja die is dan ook hooggeleid
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:23:31 #102
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163787439
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die mogen straks niks meer, want dood.
Zal wel meevallen hoor moslims zijn van huis uit gewend aan onvrijheid.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 16:23:56 #103
408813 crew  trein2000
pi_163787444
Wat is nu de situatie bij dat Amerikaanse vliegveld?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_163787450
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hele griezelige man echt tot elk kwaad in staat, ik zei al eerder dat ik hem voor zeer gevaarlijke zaken aanzag. Pienter boesoek zou mijn moeder hem noemen. :Y
Schijn baar is dat precies wat het Turkse volk wil en dus verdiend. Lekker volkje :')
Onze politici vinden dat ons volk oerdom is en niets begrijpt, maar wat denk je over de Turken? Ze leveren hun land nu uit aan een dictator.
I´m back.
pi_163787457
Ik vind Turkije toch redelijk agressief geworden, ben er recent nog geweest, maar zeker in vergelijking met de Arabische landen is Turkije gewoon erg opgefokt te noemen en dat zegt wat gezien wat er verder in de regio gebeurt.
pi_163787463
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:14 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Terugsturen betekent voor die militairen de dood. Als ze dat dus doen zie je weer dat het uitzetbeleid inconsequent is, gezien de vluchtelingen uit Afrika/MO enz.

Maarja, het zal me (weer eens) niet verbazen.
Merkel & Co. zullen Griekenland wel onder druk zetten om ze uit te leveren, want de (vluchtelingen) overeenkomst met Turkije mag niet in gevaar komen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:24:53 #107
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787467
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:23 schreef trein2000 het volgende:
Wat is nu de situatie bij dat Amerikaanse vliegveld?
Gesloten.. verder geen idee...
pi_163787477
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:22 schreef MagicIsland1 het volgende:
What de fuck is er met de Turken gebeurd de laatste tijd. Die filmpjes uit Rotterdam en de turken in dit topic. Het lijken wel een stel brainwashed Erdogan zombies.Blind voor de negatieve politieke kant dat het land opgaat. Alles is een complot van het Westen :'). Lijken ook massaal aan het islamatiseren te zijn gegaan daar. 8)7
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat de Westerlingen misschien de zombies zijn?
pi_163787481
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onze politici vinden dat ons volk oerdom is en niets begrijpt, maar wat denk je over de Turken? Ze leveren hun land nu uit aan een dictator.
Ze vechten letterlijk voor een dictator. Ze vangen bijna kogels voor hem. Ik snap er echt helemaal niks van. Ze vechten voor minder vrijheid.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163787486
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:00 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Qua grootte is het toch het op een na grootste binnen de NAVO?
Grootte zegt niet heel veel. Het Iraakse leger ten tijde van de Eerste Golfoorlog was volgens mij ook het op vier na grootste ter wereld Kwam later altijd de grap "Wat is het grootste leger in Irak? Het Amerikaanse" vandaan.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163787498
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:06 schreef crystal_meth het volgende:
Bericht van woensdag (13 juli):

[..]

Met het beschuldigen van Gülen zeggen de Turken eigenlijk dat ze incompetent zijn. Zo'n dossier voorbereiden vraagt tijd, weten ze dus al weken dat er een coup voorbereid wordt, kunnen ze die nog niet voorkomen....
Een van de 'complottheorieen' (ja, ik weet het), die ik langs zag komen op Reddit stelde voor dat Erdogan al ruim van te voren wist dat er een coup zou aankomen. Maar hij was er tegerlijktertijd ook op de hoogte van dat de opkomende coup behoorlijk ondermaats georganiseerd zou verlopen en het vervolgens z'n gangetje liet gaan om het neer te slaan en de macht verder naar zich toe te trekken.

Vond het opzich wel creatief bedacht en interessant.
NEE!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:26:26 #112
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_163787503
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:23 schreef trein2000 het volgende:
Wat is nu de situatie bij dat Amerikaanse vliegveld?
quote:
Turkey Halts U.S.-Led Strikes on ISIS From Air Base
The Turkish authorities on Saturday halted American-led strike missions against the Islamic State that are flying from the Incirlik air base, the first major impact of the coup on the broader allied campaign against the group.

“At this time, Turkish authorities are not permitting aircraft to depart Incirlik,” an American military official said on Saturday morning.

The American official said the United States was seeking an explanation for the decision and other details. The move may reflect a desire by Turkey to control its airspace for a time today, as opposed to any shift on its policy toward ISIS.

Pentagon officials had said late Friday that the unfolding coup had not affected the bombing and surveillance missions from Incirlik, the opening of which to the allies has enabled commanders to accelerate and intensify airstrikes against Islamic State targets in Iraq and Syria. (New York Times).
pi_163787507
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:25 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Heb je er wel eens bij stilgestaan dat de Westerlingen misschien de zombies zijn?
Ik doe een gok, jij bent links?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163787516
quote:
Wat deed die zwarte man daar tussen? Leek mij niet Turks, maar toch enthousiast mee doen :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163787525
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:26 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Een van de 'complottheorieen' (ja, ik weet het), die ik langs zag komen op Reddit stelde voor dat Erdogan al ruim van te voren wist dat er een coup zou aankomen. Maar hij was er tegerlijktertijd ook op de hoogte van dat de opkomende coup behoorlijk ondermaats georganiseerd zou verlopen en het vervolgens z'n gangetje liet gaan om het neer te slaan en de macht verder naar zich toe te trekken.

Vond het opzich wel creatief bedacht en interessant.
Ik vind dit ook niet geheel onlogisch.
pi_163787531
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:27 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat deed die zwarte man daar tussen? Leek mij niet Turks, maar toch enthousiast mee doen :')
Een verdwaalde antiPietert - ziet een demonstratie en loopt automatisch mee.
pi_163787533
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:22 schreef Ties02 het volgende:
Turkse vriend van me vind het ook heel jammer dat de coup mislukt is

maarja die is dan ook hooggeleid
Bij ons werkte er iemand die Erdogan wel eens een hand heeft gegeven.
En als hij dat vertelde keek hij zwoel, bijna verliefd naar zijn rechterhand.
Als het had gekund dan had hij zijn hand geamputeerd, in plexieglas gegoten en op zijn schouw gezet, denk ik.
Real World.
I´m back.
pi_163787541
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:27 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat deed die zwarte man daar tussen? Leek mij niet Turks, maar toch enthousiast mee doen :')
Mensen van kleur, hè.
I´m back.
pi_163787545
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze vechten letterlijk voor een dictator. Ze vangen bijna kogels voor hem. Ik snap er echt helemaal niks van. Ze vechten voor minder vrijheid.
Die types op straat zijn gewoon nationalistische zombies die niet zelf kunnen denken, maar een imam of dictator daarvoor nodig hebben.
pi_163787547
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij ons werkte er iemand die Erdogan wel eens een hand heeft gegeven.
En als hij dat vertelde keek hij zwoel, bijna verliefd naar zijn rechterhand.
Als het had gekund dan had hij zijn hand geamputeerd, in plexieglas gegoten en op zijn schouw gezet, denk ik.
Real World.
Ik stem Links en groot tegenstander van de VVD, maar ik heb een foto met Rutte, toch trots op.
pi_163787553
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:27 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat deed die zwarte man daar tussen? Leek mij niet Turks, maar toch enthousiast mee doen :')
Afgaande op het EK atletiek zou je juist denken dat elke Turk hartstikke zwart is....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_163787555
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik doe een gok, jij bent links?
Ik stel enkel vast dat veel mensen in het Westen hun eigen media haast blind geloven, maar wel allerlei complotten in andere landen zien.

In hun beleving is het onmogelijk dat Westerse regeringen bewust bepaalde dingen laten gebeuren, maar ze zijn er wal als de kippen bij om Erdogan van allerlei dingen te beschuldigen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:29:12 #123
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_163787557
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:24 schreef Slaro het volgende:
Ik vind Turkije toch redelijk agressief geworden, ben er recent nog geweest, maar zeker in vergelijking met de Arabische landen is Turkije gewoon erg opgefokt te noemen en dat zegt wat gezien wat er verder in de regio gebeurt.
Jaren terug ook geweest en toen ging het echt de goede kant op daar, lijkt nu binnen zeer korte tijd allemaal afgebroken te worden.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:29:36 #124
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_163787568
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:22 schreef Ties02 het volgende:
Turkse vriend van me vind het ook heel jammer dat de coup mislukt is

maarja die is dan ook hooggeleid
BlackBerry iPod..

Jeweettoch G.
pi_163787571
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze vechten letterlijk voor een dictator. Ze vangen bijna kogels voor hem. Ik snap er echt helemaal niks van. Ze vechten voor minder vrijheid.
Ik denk toch dat ze bij wijze van spreke een islamitische theocratie zien als juist de enige rechtvaardige manier van regering.
I´m back.
pi_163787572
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:25 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Heb je er wel eens bij stilgestaan dat de Westerlingen misschien de zombies zijn?
Nah. De westerling is misschien (politiek) passief, maar dat komt omdat het westen gewoon goed ontwikkeld is. Dan geraak je al snel in een comfortzone, waarom iets veranderen wat goed is?
Ik heb ook de indruk dat die zogenaamde nationalistische Turken in Nederland Turkije stiekem ook maar een kansloos landje vinden, maar hun gedrag meer van een soort "sociale verplichting of status quo" getuigt.
Why stay small, if you can grow big..
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 16:30:05 #127
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163787574
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Vertrouwelingen binnen je politieke representatieve functies: ministers dus. Niks mee. Vertrouwelingen aanstellen in openbare functies: rechters, hoge militairen, politie, etc: dat is dus juist iets wat binnen een moderne democratie niet aan de orde hoort te zijn.

Nog ondemocratischer: mensen in die functies uit hun functie ontheffen als ze je niet aanstaan.

[..]

Je doet alsof slot en grendel niet zo heel erg is. Maar toch opvallend dat er regelmatig aanslagen zijn op/geweld tegen zijn criticasters. Ik herinner me deze recente nog bv:


Erdogan is niet direct aan te wijzen bij erger. Ik durf ook niet hard te stellen dat hij direct opdrachtgever is, maar hij doet er alles aan om wel een klimaat te creëren waarin dit gebeurd. Hij is zeker niet bezig met een basiselement van een moderne democratie: de minderheid beschermen tegen de meerderheid.

[..]

Waarschijnlijk de nog functionerende delen van een moderne democratie. Uiteindelijk heeft ook Poetin dit weten te omzeilen. Het zal niet lang duren voordat ook Erdogan dit voor elkaar heeft. Hij heeft nu in elk geval een mooie gelegenheid om van alles door te drukken. Ik denk dat we elkaar over een tijdje hier nog eens op moeten aanspreken: ik voorspel dat hij het uiteindelijk voor elkaar gaat krijgen.

[..]

Noem jij mij eens ethnische of politieke minderheden die blij zijn met Erdogan?

Verder: half Turks Koerdistan ligt in puin. Is dat echt omdat de Koerden dat helemaal eenzijdig hebben uitgelokt? Really?

[..]

Dat enige verschil is ook precies het verschil tussen dag en nacht. Wit en zwart. Ja of nee. Lijkt me geen klein verschilletje.

Verder is de manier van regeren op sommige vlakken gelijk. Maar met het grote verschil dat Ataturk tot doel had van harde hand naar verlichting te gaan. Erdogan doet precies het tegenovergestelde. Die gaat van verlichting steeds meer naar harde hand.
Wow, onze gedachten komen echt 1 op 1 overeen _O_
pi_163787575
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:27 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat deed die zwarte man daar tussen? Leek mij niet Turks, maar toch enthousiast mee doen :')
Heb je niet geluisterd wat er gesteld werd? Het gaat de hele ummah aan, vermoedelijk maakt hij daar wel deel van uit.
pi_163787580
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:28 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik stem Links en groot tegenstander van de VVD, maar ik heb een foto met Rutte, toch trots op.
Lolwat?
I´m back.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:31:25 #130
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787601
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:


--knip--
:')
Uitgelachen..? Mooi.. dat is namelijk enkel een opsomming van de feiten.. genoemd door hem zelf

[ Bericht 18% gewijzigd door damian5700 op 16-07-2016 16:32:13 ]
pi_163787613
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

:')
Uitgelachen..? Mooi.. dat is namelijk enkel een opsomming van de feiten.. genoemd door hem zelf
Waar heb jij dat gelezen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163787616
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wow, onze gedachten komen echt 1 op 1 overeen _O_
Moet ik daar blij mee zijn?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:33:07 #133
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787628
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:32 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Waar heb jij dat gelezen?
http://www.express.co.uk/(...)-Gulen-military-coup

"Any country that protects Fethullah Gulen will be an enemy to Turkey."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 16:33:42 #134
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163787642
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Moet ik daar blij mee zijn?
Dat weet ik niet :P

Zie gewoon niet vaak anderen waar ik het helemaal mee eens ben, that's all :)
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:35:03 #135
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163787658
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onze politici vinden dat ons volk oerdom is en niets begrijpt, maar wat denk je over de Turken? Ze leveren hun land nu uit aan een dictator.
Ik heb nooit een hoge dunk gehad van de Turken. Arrogant volk dat misbruik maakt van verdraagzame mensen met een vriendelijke inborst. Huichelen en eisen en zodra ze dat kunnen spugen op de mensen waar ze gebruik van hebben gemaakt. Van mij mogen ze allemaal opkrassen. Ze krijgen in Erdogan wat ze graag zien, ze bewonderen hem zelfs om zijn wandaden. en de manier waarop hij mensen aanpakt die kritiek hebben. Dat zegt toch genoeg over dit volk dacht ik zo.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163787660
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

http://www.express.co.uk/(...)-Gulen-military-coup

"Any country that protects Fethullah Gulen will be an enemy to Turkey."
Wil nog niet zeggen dat Turkije dan de oorlog verklaart aan de VS hè. :D.
I´m back.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:35:30 #137
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787666
Merkel veroordeelt coup en 'vermaant' Erdogan

De Duitse bondskanselier Merkel veroordeelt de coup in Turkije ten scherpte. In een verklaring noemt ze het tragisch dat zoveel mensen hun leven hebben verloren. "Het bloedvergieten in Turkije moet stoppen", zegt ze.

Tanks in de straten en luchtaanvallen tegen de eigen bevolking zijn een onrecht, zegt Merkel. "Het is en blijft het recht van het volk om met vrije verkiezingen te kiezen wie ze regeert."

Ze voegt eraan toe dat de rechtstaat in Turkije zich de komende dagen moet bewijzen in de omgang met de coupplegers. Correspondent Judith van de Hulsbeek in Berlijn: "Dat kun je zien als een vermaning aan Erdogan".
Bron NOS
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:35:33 #138
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_163787668
quote:
News Analysis – U.S. Finds Itself on Shakier Ground as Erdogan Confronts Mutiny
WASHINGTON — With all the crises in the Middle East, the Obama administration took solace in the fact that there was one reliable, democratically elected strongman — a stalwart member of NATO — that Washington could depend on: President Recep Tayyip Erdogan of Turkey.

No matter how the coup attempt against Mr. Erdogan plays out over the next hours and days, that certainty is shattered. (New York Times).
pi_163787671
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Vertrouwelingen binnen je politieke representatieve functies: ministers dus. Niks mee. Vertrouwelingen aanstellen in openbare functies: rechters, hoge militairen, politie, etc: dat is dus juist iets wat binnen een moderne democratie niet aan de orde hoort te zijn.
Noem eens 1 naam.

quote:
Nog ondemocratischer: mensen in die functies uit hun functie ontheffen als ze je niet aanstaan.
Noem weer eens 1 naam van 1 persoon die uit zijn functie is gezet omdat Erdogan hem niet mocht.

quote:
Je doet alsof slot en grendel niet zo heel erg is. Maar toch opvallend dat er regelmatig aanslagen zijn op/geweld tegen zijn criticasters.
Achter slot en grendel is erg genoeg, maar ga niet doen alsof er sprake is van meer dan dat.
quote:
En wat heeft dat precies met de staat en Erdogan te maken? Niet de politie die de journalist beschermt maar de gek met de gun associeer jij met de overheid? Kom nou.

quote:
Erdogan is niet direct aan te wijzen bij erger. Ik durf ook niet hard te stellen dat hij direct opdrachtgever is, maar hij doet er alles aan om wel een klimaat te creëren waarin dit gebeurd. Hij is zeker niet bezig met een basiselement van een moderne democratie: de minderheid beschermen tegen de meerderheid.
Doet mij een beetje denken aan 'de kogel kwam van links" na de aanslag op Pim Fortuyn waarin er inderdaad ook zeker een klimaat werd gecreerd rondom Fortuyn, maar uiteindelijk is Volkert wel de schutter geweest natuurlijk en daarmee ook de verantwoordelijke, hoe zou dat anders zijn geweest in Turkije in dit geval? Mist Nederland dan ook een basiselement van de moderne democratie?

[..]
quote:
Waarschijnlijk de nog functionerende delen van een moderne democratie. Uiteindelijk heeft ook Poetin dit weten te omzeilen. Het zal niet lang duren voordat ook Erdogan dit voor elkaar heeft. Hij heeft nu in elk geval een mooie gelegenheid om van alles door te drukken. Ik denk dat we elkaar over een tijdje hier nog eens op moeten aanspreken: ik voorspel dat hij het uiteindelijk voor elkaar gaat krijgen.
Oke, dus Erdogan's wil is helemaal niet wet, dat kunnen we nu dus wel overeenkomen? Wat er in de toekomst gaat gebeuren ga ik mij niet aan wagen, ik of Erdogan kan ook over 2 seconde dood neervallen, dus beetje zinloos. In Erdogan's eigen oproep om de grondwet aan te passen heeft hij ieder ander partij net zoveel inspraak gegeven als zijn eigen partij die een ruime meerderheid heeft in het parlement, waarom hebben we het daar niet over, maar spreken we over Erdogan's wil is wet en wat hij er allemaal zogenaamd probeert door te drukken?

quote:
Noem jij mij eens ethnische of politieke minderheden die blij zijn met Erdogan?

Verder: half Turks Koerdistan ligt in puin. Is dat echt omdat de Koerden dat helemaal eenzijdig hebben uitgelokt? Really?
Eeehm, daar ga je dan ook de fout in, het zijn de Koerden die Erdogan aan een meerderheid hebben geholpen in de tweede verkiezingen van 2015, daar waar de Koerden leven is Erdogan of de eerste of de tweede, geen enkel ander partij kan concurreren met de HDP dan Erdogan's AKP als het gaat om de Koerden.

quote:
Dat enige verschil is ook precies het verschil tussen dag en nacht. Wit en zwart. Ja of nee. Lijkt me geen klein verschilletje.

Verder is de manier van regeren op sommige vlakken gelijk. Maar met het grote verschil dat Ataturk tot doel had van harde hand naar verlichting te gaan. Erdogan doet precies het tegenovergestelde. Die gaat van verlichting steeds meer naar harde hand. Daar dat een grote deel van de Koerden op Erdogan stemmen zegt al genoeg over dat het niet een Koerden vs Turken kwestie is.

Ehm nee, ik weet niet wat voor Ataturk jij kent, maar lees eens het echte leven van Ataturk, gewoon voor de fun, Ataturk was niet vies van mensen massaal op te hangen omdat ze tegen een hoed als klederdracht waren, complete steden en gebieden te bombarderen en de persvrijheid te onderdrukken.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:35:48 #140
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_163787673


Kreeg net een smsje waarin ze iedereen oproepen om de straat op te gaan. :')
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:35:55 #141
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787677
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wil nog niet zeggen dat Turkije dan de oorlog verklaart aan de VS hè. :D.
Neuh dat maakt die krant ervan... idd
pi_163787682
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wil nog niet zeggen dat Turkije dan de oorlog verklaart aan de VS hè. :D.
Daarmee zouden ze zichzelf in voet schieten. Met de VS wil je niet fucken.

Erdogan vloog onlangs nog naar Moskou om z'n excuses bij Poetin te bieden, nadat het toerisme-sector in Turkije instortte.
pi_163787687
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb nooit een hoge dunk gehad van de Turken. Arrogant volk dat misbruik maakt van verdraagzame mensen met een vriendelijke inborst. Huichelen en eisen en zodra ze dat kunnen spugen op de mensen waar ze gebruik van hebben gemaakt. Van mij mogen ze allemaal opkrassen. Ze krijgen in Erdogan wat ze graag zien, ze bewonderen hem zelfs om zijn wandaden. en de manier waarop hij mensen aanpakt die kritiek hebben. Dat zegt toch genoeg over dit volk dacht ik zo.
Ze gaan niet direct weg hoor. Velen hebben het hier wel naar de zin, ondanks dat ze de hele dag op van alles en nog wat Hollandi, Hollandi lopen te kankeren.
I´m back.
pi_163787693
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]

Kreeg net een smsje waarin ze iedereen oproepen om de straat op te gaan. :')
Een SMS?! Wat is dit, 2005?
pi_163787699
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]

Kreeg net een smsje waarin ze iedereen oproepen om de straat op te gaan. :')
Ja, nog een beetje lynchen vermoedelijk.
I´m back.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:37:23 #146
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_163787700
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]

Kreeg net een smsje waarin ze iedereen oproepen om de straat op te gaan. :')
Zou je het kunnen vertalen?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:37:25 #147
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_163787701
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb nooit een hoge dunk gehad van de Turken. Arrogant volk dat misbruik maakt van verdraagzame mensen met een vriendelijke inborst. Huichelen en eisen en zodra ze dat kunnen spugen op de mensen waar ze gebruik van hebben gemaakt. Van mij mogen ze allemaal opkrassen. Ze krijgen in Erdogan wat ze graag zien, ze bewonderen hem zelfs om zijn wandaden. en de manier waarop hij mensen aanpakt die kritiek hebben. Dat zegt toch genoeg over dit volk dacht ik zo.
Zo zijn de mensen daar helemaal niet, echt compleet het tegenovergestelde van degene die hier de straat op gaan.

Maar ja die zijn we liever kwijt dan rijk.
pi_163787705
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Neuh dat maakt die krant ervan... idd
Ja, dat is dan een domme krant. :D.
I´m back.
pi_163787709
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]

Kreeg net een smsje waarin ze iedereen oproepen om de straat op te gaan. :')
Hadi ama, we wachten op jou :7
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:38:19 #150
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787713
Maar Merkel begint ook al te sputteren iig.. en als die eenmaal begint te praten dan kun je je beter schuilhouden en opzitten en pootjes geven als je Erdogan heet...
pi_163787723
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

http://www.express.co.uk/(...)-Gulen-military-coup

"Any country that protects Fethullah Gulen will be an enemy to Turkey."
Dank je :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163787729
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:38 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar Merkel begint ook al te sputteren iig.. en als die eenmaal begint te praten dan kun je je beter schuilhouden en opzitten en pootjes geven als je Erdogan heet...
Merkel is een moslimlover
pi_163787740
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:36 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

Daarmee zouden ze zichzelf in voet schieten. Met de VS wil je niet fucken.

Erdogan vloog onlangs nog naar Moskou om z'n excuses bij Poetin te bieden, nadat het toerisme-sector in Turkije instortte.
Heeft wel een tikkeltje geholpen, geloof ik.
Nee, economisch wandelt Erdo over een slap koord natuurlijk, dat wat-ie ook wel.
Naar zijn eigen bevolking trekt hij een grote broek aan, maar vergeleken bij de echte mannen stelt hij niet veel voor.
I´m back.
pi_163787750
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heeft wel een tikkeltje geholpen, geloof ik.
Nee, economisch wandelt Erdo over een slap koord natuurlijk, dat wat-ie ook wel.
Naar zijn eigen bevolking trekt hij een grote broek aan, maar vergeleken bij de echte mannen stelt hij niet veel voor.
Wie zijn de echte mannen?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 16:40:15 #155
408813 crew  trein2000
pi_163787753
Ik lees dat incirlik als wisselgeld gebruikt gaat worden voor gulen. Dat lijkt me het begin van een leuke Rel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_163787761
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie zijn de echte mannen?
Grote westerse democratieën.
I´m back.
pi_163787763
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:29 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik stel enkel vast dat veel mensen in het Westen hun eigen media haast blind geloven, maar wel allerlei complotten in andere landen zien.

In hun beleving is het onmogelijk dat Westerse regeringen bewust bepaalde dingen laten gebeuren, maar ze zijn er wal als de kippen bij om Erdogan van allerlei dingen te beschuldigen.
Kijk maar eens bij bnw en the truth is in here. Zelfde mensen die tegen erdogan zijn, zijn net zo goed tegen sommige westerse dingen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:40:45 #158
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787764
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is dan een domme krant. :D.
Ja maar ik plaatste het nogal snel via twitter...

Aan de andere kant.. gesloten US base.. Merkel die een sneer geeft dat Erdogan het fatsoenlijk op moet lossen... Gulen die uitgeleverd moet worden....

Interesting...
pi_163787766
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Grote westerse democratieën.
Rutte en Cameron dus?
pi_163787775
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja maar ik plaatste het nogal snel via twitter...

Aan de andere kant.. gesloten US base.. Merkel die een sneer geeft dat Erdogan het fatsoenlijk op moet lossen... Gulen die uitgeleverd moet worden....

Interesting...
Kerry had al gereageerd: kom eerst maar eens met bewijzen dan.
I´m back.
pi_163787783
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Rutte en Cameron dus?
VS, Dld, Fr, UK.
I´m back.
pi_163787786
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze gaan niet direct weg hoor. Velen hebben het hier wel naar de zin, ondanks dat ze de hele dag op van alles en nog wat Hollandi, Hollandi lopen te kankeren.
Inderdaad. Als je in Turkije op dezelfde welvaartspijl wil geraken van een mbo nutjob hier in ons landje, moet je ten eerste een uitblinker zijn op de universiteit daar en dan ook nog de juiste connecties hebben voor een goede baan in bijv. Ankara/Istanbul.

Oftewel, je bent een idioot als je terug gaat en de hoeveelheid Turken hier beamen dat (en ik heb Turkse kennissen die dit ook gewoon zeggen).

Het is ergens wel een grote kutstreek dat Turken (maar ook andere minderheden) continu op ons lopen te kankeren terwijl ze het hier prima voor elkaar hebben (over het algemeen).
Why stay small, if you can grow big..
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:42:40 #163
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163787797
Als we ooit mogen spreken over de 100jarige vrede in de wereld... jank ik mezelf droog van vreugde :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163787802
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze vechten letterlijk voor een dictator. Ze vangen bijna kogels voor hem. Ik snap er echt helemaal niks van. Ze vechten voor minder vrijheid.
Erdogan is gewoon heel slim. Hij weet dat de Islam in het Midden-Oosten steeds populairder wordt, omdat men zich niet meer identificeert met het Westen (wat eind vorige eeuw nog wel zo was).

Met nationalistische retoriek, een toevallige Turkse economische opleving onder zijn regering en de islamitische aanhangers ruimte en steun geven heeft hij zichzelf ongekend populair gemaakt. Linkse intellectuele moeten niets van hem hebben maar niemand luistert naar hen.

Of Erdogan echt religieus is, valt te bezien. Als iedereen hem maar blijft aanbidden, dan vind hij het best.

Het gevaar van al die devotie, is dat Erdogan de grip op de werkelijkheid kan verliezen en domme dingen gaat doen: oorlog met US of Rusland voeren, of met Griekenland.

Dan is het snel afgelopen met zijn overheersing.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163787808
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hadi ama, we wachten op jou :7
Oh leuk, beginnen we in Nederland ook al te dreigen met geweld?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:43:05 #166
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:43:12 #167
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163787815
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze gaan niet direct weg hoor. Velen hebben het hier wel naar de zin, ondanks dat ze de hele dag op van alles en nog wat Hollandi, Hollandi lopen te kankeren.
Natuurlijk gaan ze niet, die blijven zolang er voor hun voordeel te behalen valt. Ik denk dat het in Turkije binnenkort ook niet prettig toeven is. Het land gaat een soort van wetteloosheid krijgen. Waarin Erdogan naar willekeur bepaald wat wel en niet is toegestaan en zodra iets hem niet bevalt/lukt dan gaat de wet die hem in de weg staat in zijn voordeel veranderd worden. IMO is dit dus een situatie waarin je over wetteloosheid kunt spreken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 16:43:14 #168
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163787816
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:41 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Inderdaad. Als je in Turkije op dezelfde welvaartspijl wil geraken van een mbo nutjob hier in ons landje, moet je ten eerste een uitblinker zijn op de universiteit daar en dan ook nog de juiste connecties hebben voor een goede baan in bijv. Ankara/Istanboel.

Oftewel, je bent een idioot als je terug gaat en de hoeveelheid Turken hier beamen dat (en ik heb Turkse kennissen die dit ook gewoon zeggen).

Het is ergens wel een grote kutstreek dat Turken (maar ook andere minderheden) continu op ons lopen te kankeren terwijl ze het hier prima voor elkaar hebben (over het algemeen).
En ondertussen gebruik maken van de democratie, persvrijheid en vrijheid van meningsuiting hier terwijl ze doodleuk op Erdo stemmen.
pi_163787819
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

VS, Dld, Fr, UK.
Erdogan lust hun allemaal rauw vriend. :7
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:43:40 #170
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163787822
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:43 schreef Zolderkamer het volgende:
Heftige gevechten in pand CNN Türk

http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter
bestaan al 8 uur volgens mij
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163787823
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:43 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Oh leuk, beginnen we in Nederland ook al te dreigen met geweld?
:') ?
pi_163787847
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

:') ?
niet zo hypocriet
pi_163787848
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Natuurlijk gaan ze niet, die blijven zolang er voor hun voordeel te behalen valt. Ik denk dat het in Turkije binnenkort ook niet prettig toeven is. Het land gaat een soort van wetteloosheid krijgen. Waarin Erdogan naar willekeur bepaald wat wel en niet is toegestaan en zodra iets hem niet bevalt/lukt dan gaat de wet die hem in de weg staat in zijn voordeel veranderd worden. IMO is dit dus een situatie waarin je over wetteloosheid kunt spreken.
Ja, nou lopen ze ook al vaak te kankeren op de benzineprijs in Turkije. Maar goed, het zal idd niet crescendo gaan in Turkije.
I´m back.
pi_163787851
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:43 schreef Zolderkamer het volgende:
Heftige gevechten in pand CNN Türk

http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter
Ja bedankt Hans, dit was vannacht al
pi_163787885
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:44 schreef invalidusername het volgende:

[..]

niet zo hypocriet
Nou, leg es uit.
pi_163787889
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdogan lust hun allemaal rauw vriend. :7
Waarom vind jij, als behoorlijk intelligente vent, die Erdogan zo geweldig?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163787905
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou, leg es uit.
Moet ik dat uitleggen met je kom op, we wachten op je? :D
pi_163787908
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom vind jij, als behoorlijk intelligente vent, die Erdogan zo geweldig?
Waarom niet eigenlijk?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:48:49 #179
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787919
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdogan lust hun allemaal rauw vriend. :7
Bij zijn ontbijt?
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 16:49:42 #181
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163787927
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk?
Het is toch een mooie vraag? Ben ik ook wel benieuwd naar, waarom kan je daar niet gewoon een antwoord op gegeven? Wat maakt hem zo geweldig? Een wereldleider? Een geweldenaar? Iemand waarvoor je de straat op gaat om een kogel op te vangen?
pi_163787931
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:48 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Moet ik dat uitleggen met je kom op, we wachten op je? :D
Dat lees jij als bedreiging? Godsamme :')

Ze ontvangt een smsje met kom op voor de Turkse republiek, blabla en ik zeg dat we nu ook op haar wachten, dear lord. :')
pi_163787935
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk?
De man is een dictator die critici opsluit en de persvrijheid aan banden legt.

Ik word daar niet bepaald vrolijk van. Maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163787937
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

En ondertussen gebruik maken van de democratie, persvrijheid en vrijheid van meningsuiting hier terwijl ze doodleuk op Erdo stemmen.
Uitzuigers dus.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:50:10 #185
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163787938
Er zit ook een "luik" in die vlag _O-
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 16:50:35 #186
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163787952
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat lees jij als bedreiging? Godsamme :')

Ze ontvangt een smsje met kom op voor de Turkse republiek, blabla en ik zeg dat we nu ook op haar wachten, dear lord. :')
Ja, ga dat lekker daar uitvechten, testosteronbommetje.
pi_163787955
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is toch een mooie vraag? Ben ik ook wel benieuwd naar, waarom kan je daar niet gewoon een antwoord op gegeven? Wat maakt hem zo geweldig? Een wereldleider? Een geweldenaar? Iemand waarvoor je de straat op gaat om een kogel op te vangen?
Niets mis met de vraag, verder ben je te voorbarig dat ik daar verder ook geen antwoord op kan geven, ook al is dit ook nog eens geen Triggershot Interview topic.
pi_163787962
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:50 schreef Zolderkamer het volgende:
Er zit ook een "luik" in die vlag _O-
Zal wel moeten van de vergunning. Toch?
pi_163787963
DIt topic neemt dramatische vormen aan
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:51:15 #191
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163787965
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is toch een mooie vraag? Ben ik ook wel benieuwd naar, waarom kan je daar niet gewoon een antwoord op gegeven? Wat maakt hem zo geweldig? Een wereldleider? Een geweldenaar? Iemand waarvoor je de straat op gaat om een kogel op te vangen?
Geweldige goede volksmenner. Heeft helaas voorgangers met zeer slechte reputatie die hij gaat proberen te overtreffen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163787968
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niets mis met de vraag, verder ben je te voorbarig dat ik daar verder ook geen antwoord op kan geven, ook al is dit ook nog eens geen Triggershot Interview topic.
Jammer :'(
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:51:27 #193
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_163787969
Conflicts twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 16:28:25 PHOTOS: Turkish gov arrests 490 soldiers in #Sirnak, deployed to fight #PKK, for backing coup - @arabthomness https://t.co/yxkah3Mlcn reageer retweet
Say what?
pi_163787972
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De man is een dictator die critici opsluit en de persvrijheid aan banden legt.

Ik word daar niet bepaald vrolijk van. Maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
Hij sluit journalisten op die hun werk niet goed doen. Zouden we hier ook moeten doen met journalisten Koos.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 16:52:17 #195
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163787979
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niets mis met de vraag, verder ben je te voorbarig dat ik daar verder ook geen antwoord op kan geven, ook al is dit ook nog eens geen Triggershot Interview topic.
Ben toch wel benieuwd, maar goed als je er niet op wil in gaan snap ik het ook wel. Jammer.
pi_163787980
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De man is een dictator die critici opsluit en de persvrijheid aan banden legt.

Ik word daar niet bepaald vrolijk van. Maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
Dictator is feitelijk onjuist. Leuke sneer, maar is empirisch onjuist.
Erdogan heeft verder geen macht om mensen op te sluiten, dat doet de rechterlijke macht. Is Can Dundar vrijgesproken? Ja.
De persvrijheid in Turkije wordt op basis van de huidige wetten aan banden gelegd, iedere partij en politci maakt zich in Turkije hier schuldig aan.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:52:29 #197
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_163787984
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:40 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees dat incirlik als wisselgeld gebruikt gaat worden voor gulen. Dat lijkt me het begin van een leuke Rel.
Nucleaire rel?

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_163787996
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:50 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ja, ga dat lekker daar uitvechten, testosteronbommetje.
Niet zo emotioneel worden he.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:53:21 #200
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163788005
Erdogan wil Turkije koste wat kost arabiseren

http://www.volkskrant.nl/(...)ent&utm_content=free
pi_163788008
quote:
Kunnen die AKP-orks niet gewoon even naar Turkije oprotten?
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 16:53:30 #202
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163788012
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dictator is feitelijk onjuist. Leuke sneer, maar is empirisch onjuist.
Erdogan heeft verder geen macht om mensen op te sluiten, dat doet de rechterlijke macht. Is Can Dundar vrijgesproken? Ja.
De persvrijheid in Turkije wordt op basis van de huidige wetten aan banden gelegd, iedere partij en politci maakt zich in Turkije hier schuldig aan.
Gewoon een totalitaire staat dus :7
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_163788013
_O- laten we hopen dat Erdogan zijn hand overspeelt door war on usa te verklaren. Dat wordt een anticlimax voor deze islamofascist
pi_163788015
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ben toch wel benieuwd, maar goed als je er niet op wil in gaan snap ik het ook wel. Jammer.
Stuur een DM.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 16:54:14 #205
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163788023
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dictator is feitelijk onjuist. Leuke sneer, maar is empirisch onjuist.
Erdogan heeft verder geen macht om mensen op te sluiten, dat doet de rechterlijke macht. Is Can Dundar vrijgesproken? Ja.
De persvrijheid in Turkije wordt op basis van de huidige wetten aan banden gelegd, iedere partij en politci maakt zich in Turkije hier schuldig aan.
Probleem is dat de rechterlijke macht bestaat uit poppetjes van Erdogan. Diegenen die hem niet aanstaan worden weggezet. Alleen vandaag al zijn er duizenden rechters uit hun functie gezet onder de mom van terrorisme en het steunen van de Gülen beweging.
pi_163788026
quote:
Mooi, al deze mensen mogen een enkeltje Turkije krijgen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:54:28 #207
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163788031
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hij sluit journalisten op die hun werk niet goed doen. Zouden we hier ook moeten doen met journalisten Koos.
Als 'je werk niet goed doen' gelijk staat aan 'misstanden aan de kaak stellen' dan kan ik me voorstellen dat je ze als 'democratisch gekozen leider' wilt opsluiten ja.
pi_163788032
Kan iemand uitleggen waarom CNN het heeft over 161 doden en NU.nl over 265 doden? Dat is een verschil van 104, dat is zeg maar niet echt een telfoutje of een typo...
pi_163788033
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Gewoon een totalitaire staat dus :7
Verdomde kaas.
pi_163788037
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dictator is feitelijk onjuist. Leuke sneer, maar is empirisch onjuist.
Erdogan heeft verder geen macht om mensen op te sluiten, dat doet de rechterlijke macht. Is Can Dundar vrijgesproken? Ja.
De persvrijheid in Turkije wordt op basis van de huidige wetten aan banden gelegd, iedere partij en politci maakt zich in Turkije hier schuldig aan.
Toch wordt door Erdogan en zijn partij een sfeer gecreëerd die het mogelijk maakt om critici de mond te snoeren en de persvrijheid aan banden te liggen.

Prima dat je Erdogan niet persoonlijk verantwoordelijk houdt, maar zijn regering is wel degelijk schuldig. Wat vind jij van die koers? Waarom zou je die toejuichen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:54:46 #211
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_163788043
quote:
NederTurken ga terug naar je eigen land.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:54:47 #212
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163788044
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat roepen ze?
Iets Turks denk ik.... oO< :@
Het zal wel geen oranje boven zijn
pi_163788045
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:51 schreef UpsideDown het volgende:
Conflicts twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 16:28:25 PHOTOS: Turkish gov arrests 490 soldiers in #Sirnak, deployed to fight #PKK, for backing coup - @arabthomness https://t.co/yxkah3Mlcn reageer retweet
Schandalig.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:55:04 #214
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163788047
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:53 schreef Dingflofbips het volgende:
_O- laten we hopen dat Erdogan zijn hand overspeelt door war on usa te verklaren. Dat wordt een anticlimax voor deze islamofascist
Nee dank je wel liever niet. De maniak zit me te dichtbij.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163788053
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:53 schreef Zolderkamer het volgende:
Erdogan wil Turkije koste wat kost arabiseren

http://www.volkskrant.nl/(...)ent&utm_content=free
Hij wil Syrische vluchtelingen ook stemrecht geven, las ik laatst? In de hoop dat ze op hem stemmen, zodat hij weer een paar miljoen stemmen erbij heeft en volgende verkiezingen absolute meerderheid behaalt?
Nou niet meer nodig wrs.
I´m back.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 16:55:28 #216
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163788057
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verdomde kaas.
8-)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:55:31 #217
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_163788060
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat roepen ze?
quote:
Enkele betogers roepen 'Allahoe akbar' en 'Turkye'. Voor zover bekend verloopt de betoging verder rustig.
http://nos.nl/artikel/211(...)en-in-rotterdam.html
Say what?
pi_163788064
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:40 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees dat incirlik als wisselgeld gebruikt gaat worden voor gulen. Dat lijkt me het begin van een leuke Rel.
Google translate is niet erg duidelijk, maar dat lijkt inderdaad de strekking te zijn van commentaren in de Turkse media: Incirlik sluiten zolang de VS Gülen niet uitlevert.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163788081
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Probleem is dat de rechterlijke macht bestaat uit poppetjes van Erdogan. Diegenen die hem niet aanstaan worden weggezet. Alleen vandaag al zijn er duizenden rechters uit hun functie gezet onder de mom van terrorisme en het steunen van de Gülen beweging.
Een poppetje van Erdogan spreekt Can Dundar vrij ja?
Hoeveel rechtzaken heeft Erdogan geopend en zijn niet gehonoreerd tot op heden?
Of zijn het pas zijn poppetjes sinds 16-7-2016, zeg het maar?
pi_163788082
Dat hele verhaal over dat het een kwestie is van de ummah is erg zorgelijk. Nog even en die gasten gaan hier een coup plegen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:56:37 #221
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_163788088
als ik het allemaal zo lees is het net of Erdogan alles gepland heeft.
Het komt gewoon goed uit, wat hij nu wil klaar spelen
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:56:56 #222
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163788095
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Kunnen die AKP-orks niet gewoon even naar Turkije oprotten?
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Mooi, al deze mensen mogen een enkeltje Turkije krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:54 schreef KingRadler het volgende:

[..]

NederTurken ga terug naar je eigen land.
Iets met NL vissers en een heel groot visnet? :7
pi_163788096
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Google translate is niet erg duidelijk, maar dat lijkt inderdaad de strekking te zijn van commentaren in de Turkse media: Incirlik sluiten zolang de VS Gülen niet uitlevert.
Dus als de USA een vliegtuig laat opstijgen of landen schieten ze het uit de lucht? Ik verwacht nog wel wat vluchten vandaag dan.
pi_163788097
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Google translate is niet erg duidelijk, maar dat lijkt inderdaad de strekking te zijn van commentaren in de Turkse media: Incirlik sluiten zolang de VS Gülen niet uitlevert.
Ik denk niet dat de VS van dat soort spelletjes houdt.
I´m back.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:57:42 #225
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_163788106
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Kunnen die AKP-orks niet gewoon even naar Turkije oprotten?
Seculieren zijn ook trotse Turken. Links of rechts en of je het nou leuk vindt of niet, chauvinistisch zijn ze allemaal in Turkije. Accepteer dat nou maar. Bovendien is het ook een prachtige vlag om ermee te wapperen ;)
pi_163788118
http://joostniemoller.nl/(...)-coup-reconstructie/

Je moet je gewoon je coup houden!
pi_163788120
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch wordt door Erdogan en zijn partij een sfeer gecreëerd die het mogelijk maakt om critici de mond te snoeren en de persvrijheid aan banden te liggen.
Jij denkt dat dit niet door CHP en de MHP wordt gedaan, wat maakt Erdogan zo uniek?
Dat hij de meerderheid van de stemmen heeft

quote:
Prima dat je Erdogan niet persoonlijk verantwoordelijk houdt, maar zijn regering is wel degelijk schuldig. Wat vind jij van die koers? Waarom zou je die toejuichen?
Je komt met problemen die in het land spelen wat echt niet alleen binnen de AKP kliek speelt, maar landsbreed zelfs door andere partijen mede in stand wordt gehouden, dan wel van profiteren. Het noemenswaardige aan Erdogan is dat niet hi, maar de oppositie, er is geen alternatief voor hem.
pi_163788122
Niemand die de 104 doden verschil tussen CNN en NU.nl kan verklaren???
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:58:24 #229
117098 Hathor
Effe niet
pi_163788123
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:53 schreef Dingflofbips het volgende:
_O- laten we hopen dat Erdogan zijn hand overspeelt door war on usa te verklaren. Dat wordt een anticlimax voor deze islamofascist
Dat gaat hem niet worden, de VS hebben zojuist aangeboden om te helpen uitvissen wat en wie er precies achterzitten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163788140
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat gaat hem niet worden, de VS hebben zojuist aangeboden om te helpen uitvissen wat en wie er precies achterzitten.
jammer dan. Enige kans nog
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:58:57 #231
117098 Hathor
Effe niet
pi_163788141
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verdomde kaas.
Kaas is lekker.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163788146
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:56 schreef Dingflofbips het volgende:
Dat hele verhaal over dat het een kwestie is van de ummah is erg zorgelijk. Nog even en die gasten gaan hier een coup plegen.
InshaAllah.
pi_163788151
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Silven het volgende:
Niemand die de 104 doden verschil tussen CNN en NU.nl kan verklaren???
Coupplegers wel/niet meetellen
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 16:59:19 #234
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163788156
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kaas is lekker.
:N

Kaas :r
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_163788158
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kaas is lekker.
:7
pi_163788161
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Silven het volgende:
Niemand die de 104 doden verschil tussen CNN en NU.nl kan verklaren???
aantal dode militairen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163788164
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kaas is lekker.
Turkse kaas is echt bleeeh.
Oud belegen Gouda daarentegen :9~
pi_163788168
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:59 schreef Kaas- het volgende:

[..]

:7
:D
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:00:26 #239
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163788184
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Silven het volgende:
Niemand die de 104 doden verschil tussen CNN en NU.nl kan verklaren???
Ik vermoed zomaar dat Erdogan's beulen momenteel van de gelegenheid gebruik maken om veel tegenstanders te vermoorden en dat men de aantallen niet bij kan houden. Het gaat nog wel verder oplopen.
pi_163788187
ragipsoylu twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 15:32:08 Journalist @sahmetsahmet says police was to arrest coup leaders yesterday before they mobilise, that led the coup https://t.co/UdXViNUf1V reageer retweet
pi_163788194
nos liveblog

Bulgaarse militairen naar grens met Turkije
Bulgarije heeft uit voorzorg 230 militairen naar grens met Turkije gestuurd. De Bulgaarse buitengrens van de EU moet worden versterkt, zegt de regering in Sofia.

Overigens zijn er geen aanwijzingen voor een vluchtelingenstroom van Turkije naar Bulgarije. Mocht dat alsnog gebeuren, dan zullen de twee landen samenwerken om dat te voorkomen, zei de Bulgaarse premier Bojko Borisov na een ontmoeting met de Turkse ambassadeur.
pi_163788197
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Silven het volgende:
Niemand die de 104 doden verschil tussen CNN en NU.nl kan verklaren???
Maakt het wat uit? andere bronnen, later tijdstip. ZIjn vast heel veel mensen die in kritieke toestand zijn en aantallen die veranderen. Turkse nieuws zou ik ook met een korrel zout nemen.
pi_163788210
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij denkt dat dit niet door CHP en de MHP wordt gedaan, wat maakt Erdogan zo uniek?
Dat hij de meerderheid van de stemmen heeft

[..]

Je komt met problemen die in het land spelen wat echt niet alleen binnen de AKP kliek speelt, maar landsbreed zelfs door andere partijen mede in stand wordt gehouden, dan wel van profiteren. Het noemenswaardige aan Erdogan is dat niet hi, maar de oppositie, er is geen alternatief voor hem.
Er zijn geen geschikte alternatieven. Prima, dat kan. Maar dat betekent toch niet dat je per se enthousiast moet zijn over de laatst overgebleven optie?

Als onze Tweede Kamer louter zou bestaan uit fascisten, dan ga ik die politici toch ook niet toejuichen, enkel omdat er geen alternatieven zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163788245
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat gaat hem niet worden, de VS hebben zojuist aangeboden om te helpen uitvissen wat en wie er precies achterzitten.
Mwa,
quote:
"We fully anticipate that there will be questions raised about Mr. Gulen," Mr. Kerry said at a brief news conference here in Luxembourg. "And obviously, we invite the government of Turkey, as we always do, to present us with any legitimate evidence that withstands scrutiny, and the United States will accept that and look at it and make judgments about it appropriately."


[ Bericht 10% gewijzigd door crystal_meth op 16-07-2016 17:09:01 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163788254
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn geschikte alternatieven. Prima, dat kan. Maar dat betekent toch niet dat je per se enthousiast moet zijn over de laatst overgebleven optie?

Als onze Tweede Kamer louter zou bestaan uit fascisten, dan ga ik die politici toch ook niet toejuichen, enkel omdat er geen alternatieven zijn?
Als we het er unaniem over eens zouden zijn dat Erdogan een fascist was dan had je een punt, ik ga een stapje verder juist, Erdogan is iemand die er juist voor zorgt dat fascisten en andere extremen niet aan de macht komen.
pi_163788281
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Coupplegers wel/niet meetellen
Yep, NYT:
quote:
At least 265 people have been killed in clashes, including 104 supporters of the coup attempt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 17:04:53 #247
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163788282
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als we het er unaniem over eens zouden zijn dat Erdogan een fascist was dan had je een punt, ik ga een stapje verder juist, Erdogan is iemand die er juist voor zorgt dat fascisten en andere extremen niet aan de macht komen.
Een soort Assad dus (al wil het daar niet echt soepel lukken, maar dat terzijde)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_163788285
Journalisten moeten er nu ook aan geloven.
pi_163788293
Dus Amerikanen hebben geen toegang tot Incirlik?
pi_163788295
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Silven het volgende:
Niemand die de 104 doden verschil tussen CNN en NU.nl kan verklaren???
Wat ik eerder had gelezen: 161 militairen dood en 100+ burgers.
I´m back.
pi_163788301
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als we het er unaniem over eens zouden zijn dat Erdogan een fascist was dan had je een punt, ik ga een stapje verder juist, Erdogan is iemand die er juist voor zorgt dat fascisten en andere extremen niet aan de macht komen.
De extremist Erdogan zorgt er inderdaad voor dat democratie of een andere dictatuur dan z'n eigen dictatuur geen kans krijgt.
pi_163788304
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:04 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Een soort Assad dus (al wil het daar niet echt soepel lukken, maar dat terzijde)
Alleen is Erdogan dan wel gewoon tof :7
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 17:06:21 #253
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163788314
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:04 schreef Nintex het volgende:
Journalisten moeten er nu ook aan geloven.
[ afbeelding ]
Alles volgens scenario.

Oscar waardig.
pi_163788315
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:04 schreef Nintex het volgende:
Journalisten moeten er nu ook aan geloven.
[ afbeelding ]
Ja, Erdogan heeft veel vijanden gemaakt, die worden nu stuk voor stuk opgeruimd.
I´m back.
pi_163788326
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:05 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De extremist Erdogan zorgt er inderdaad voor dat democratie of een andere dictatuur dan z'n eigen dictatuur geen kans krijgt.
Turkije noch Erdogan heeft een dictatuur, maar goed ik ga dat echt niet voor de 34929329 x uitleggen op FOK! blijf lekker herhalen wat je gevoerd is.
pi_163788347
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als we het er unaniem over eens zouden zijn dat Erdogan een fascist was dan had je een punt, ik ga een stapje verder juist, Erdogan is iemand die er juist voor zorgt dat fascisten en andere extremen niet aan de macht komen.
Ik noem Erdogan dan ook geen fascist. Het punt is dat het bewind van Erdogan nogal wat dubieuze kanten kent. Maar die worden door jou en veel andere Turken met de mantel der liefde bedekt. Er is zelfs sprake van fanboygedrag.

En daar kan ik met mijn verstand niet bij. Het kan zijn dat er geen geschikte alternatieven zijn. Ik zou echter een meer kritische houding richting Erdogan en zijn regering verwachten. Vooral van Turken die in Nederland wonen en dus beter horen te weten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:08:02 #257
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163788351
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:04 schreef Nintex het volgende:
Journalisten moeten er nu ook aan geloven.
[ afbeelding ]
Was al vrij vroeg ook iets met een NOS team/camera kapotgeslagen oid
pi_163788368
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:29 schreef Hochwinter het volgende:
In hun beleving is het onmogelijk dat Westerse regeringen bewust bepaalde dingen laten gebeuren, maar ze zijn er wal als de kippen bij om Erdogan van allerlei dingen te beschuldigen.
Er is echter wel een groot verschil tussen de huidige ontwikkelingen in Westerse democratieën en de trend die zich al jaren door lijkt te zetten in tweede wereldlanden. :')
pi_163788387
Lekker nuttig, die Turkse demonstraties hier in Nederland. Alsof dat maar enige verandering in de situatie daar oplevert :')

Gebeurt dit ook in andere Westerse landen met een Turkse minderheid (Duitsland/Oostenrijk)?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163788397
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turkije noch Erdogan heeft een dictatuur, maar goed ik ga dat echt niet voor de 34929329 x uitleggen op FOK! blijf lekker herhalen wat je gevoerd is.
Dus b.v. het oppakken van journalisten en het sluiten of overnemen van niet-overheids gezinde media is allemaal normaal en terecht? Laat je nakijken man. 8)7
pi_163788401
Soldaten worden vast gehouden in diverse makeshift gevangenissen.

Totale islamitische anarchie. Op social media ook geruchten dat er mogelijk een tweede coup poging komt, omdat het leger op zijn zachtst gezegd niet blij is met hoe er met de soldaten omgegaan wordt die zich al hebben over gegeven

pi_163788403
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik noem Erdogan dan ook geen fascist. Het punt is dat het bewind van Erdogan nogal wat dubieuze kanten kent. Maar die worden door jou en veel andere Turken met de mantel der liefde bedekt. Er is zelfs sprake van fanboygedrag.
Tot op heden heb ik geen enkel terecht en onderbouwd kritiek gezien op Erdogan op FOK!, men herhaalt maar alles zonder er enige feitelijke kennis over te hebben, zo kan je het ook zien natuurlijk.

quote:
En daar kan ik met mijn verstand niet bij. Het kan zijn dat er geen geschikte alternatieven zijn. Ik zou echter een meer kritische houding richting Erdogan en zijn regering verwachten. Vooral van Turken die in Nederland wonen en dus beter horen te weten.
Misschien moet je dan je verwachtingen wat bijstellen vrees ik, Erdogan is een populist en wie spreekt hij daar met name het meeste mee aan? Juist, het volk.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:10:07 #263
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163788405
dunhelmonder twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 17:06:20 2700 Turkse rechters ontslagen? Welke rechter heeft dat beslist? #TurkishCoup #turkije #CoupinTurkey #coup reageer retweet
_O-
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:10:12 #264
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_163788408
waar ik bang voor ben is dat het in West Europa de mis in kan gaan daar wonen ook veel Erdogan aanhangers.
  Moderator zaterdag 16 juli 2016 @ 17:10:21 #265
257132 crew  Awsom
pi_163788412
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:09 schreef Nintex het volgende:
Soldaten worden vast gehouden in diverse makeshift gevangenissen.

Totale islamitische anarchie. Op social media ook geruchten dat er mogelijk een tweede coup poging komt, omdat het leger op zijn zachtst gezegd niet blij is met hoe er met de soldaten omgegaan wordt die zich al hebben over gegeven

[ afbeelding ]
De countercountercoup
pi_163788416
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:58 schreef Silven het volgende:
Niemand die de 104 doden verschil tussen CNN en NU.nl kan verklaren???
Verschil zijn dode coupplegers
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:11:00 #267
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_163788425
Beweging_DENK twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 10:46:00 Kent u mensen in uw omgeving die de staatsgreep in Turkije steunden? Geef hun naam veiligheidshalve door aan ons. Dat kan uiteraard anoniem. reageer retweet
:')
Say what?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 16 juli 2016 @ 17:11:16 #268
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_163788429
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:11 schreef UpsideDown het volgende:
Beweging_DENK twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 10:46:00 Kent u mensen in uw omgeving die de staatsgreep in Turkije steunden? Geef hun naam veiligheidshalve door aan ons. Dat kan uiteraard anoniem. reageer retweet
:')
nog steeds een fake account.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:11:22 #269
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_163788431
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:11 schreef UpsideDown het volgende:
Beweging_DENK twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 10:46:00 Kent u mensen in uw omgeving die de staatsgreep in Turkije steunden? Geef hun naam veiligheidshalve door aan ons. Dat kan uiteraard anoniem. reageer retweet
:')
parodie
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:11:26 #270
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163788436
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:09 schreef Nintex het volgende:
Soldaten worden vast gehouden in diverse makeshift gevangenissen.

Totale islamitische anarchie. Op social media ook geruchten dat er mogelijk een tweede coup poging komt, omdat het leger op zijn zachtst gezegd niet blij is met hoe er met de soldaten omgegaan wordt die zich al hebben over gegeven

[ afbeelding ]
Daar had Merkel ook al een idee over idd...
pi_163788437
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:09 schreef Nintex het volgende:
Soldaten worden vast gehouden in diverse makeshift gevangenissen.

Totale islamitische anarchie. Op social media ook geruchten dat er mogelijk een tweede coup poging komt, omdat het leger op zijn zachtst gezegd niet blij is met hoe er met de soldaten omgegaan wordt die zich al hebben over gegeven

[ afbeelding ]
Leuk, na Syrië nog een burgeroorlog erbij. Kan IS weer van profiteren
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163788438
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:09 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dus b.v. het oppakken van journalisten en het sluiten of overnemen van niet-overheids gezinde media is allemaal normaal en terecht? Laat je nakijken man. 8)7
Als een journalist staatsgeheimen lekt dan is dat normaal ja.
Wat denk jij dat een IS hier op z'n gemak een krant kan uitbrengen? :')

Oh ja Turkije, dan is het inbreuk op vrijheid van meningsuiting, boehoeee.
pi_163788440
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Erdogan is gewoon heel slim. Hij weet dat de Islam in het Midden-Oosten steeds populairder wordt, omdat men zich niet meer identificeert met het Westen (wat eind vorige eeuw nog wel zo was).

Met nationalistische retoriek, een toevallige Turkse economische opleving onder zijn regering en de islamitische aanhangers ruimte en steun geven heeft hij zichzelf ongekend populair gemaakt. Linkse intellectuele moeten niets van hem hebben maar niemand luistert naar hen.

Of Erdogan echt religieus is, valt te bezien. Als iedereen hem maar blijft aanbidden, dan vind hij het best.

Het gevaar van al die devotie, is dat Erdogan de grip op de werkelijkheid kan verliezen en domme dingen gaat doen: oorlog met US of Rusland voeren, of met Griekenland.

Dan is het snel afgelopen met zijn overheersing.
Daar ziet het nu wel een beetje naar uit, dat hij zijn grip op de werkelijkheid verliest.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163788449
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:11 schreef UpsideDown het volgende:
Beweging_DENK twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 10:46:00 Kent u mensen in uw omgeving die de staatsgreep in Turkije steunden? Geef hun naam veiligheidshalve door aan ons. Dat kan uiteraard anoniem. reageer retweet
:')
Geert W had er wel een mening over.
Make my day!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:12:16 #275
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163788455
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:11 schreef UpsideDown het volgende:
Beweging_DENK twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 10:46:00 Kent u mensen in uw omgeving die de staatsgreep in Turkije steunden? Geef hun naam veiligheidshalve door aan ons. Dat kan uiteraard anoniem. reageer retweet
:')
Oh zal ik ze het hele telefoonboek sturen? 8-)

Edit oh parodie
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:12:44 #276
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_163788467
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Daar had Merkel ook al een idee over idd...
?
pi_163788468
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:11 schreef UpsideDown het volgende:
Beweging_DENK twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 10:46:00 Kent u mensen in uw omgeving die de staatsgreep in Turkije steunden? Geef hun naam veiligheidshalve door aan ons. Dat kan uiteraard anoniem. reageer retweet
:')
Beweging_DENK twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 16:17:52 Als er iemand verstand heeft van 'n mislukte coupe dan is het @SylvanaSimons wel. Benieuwd of er een programmaredactie is die haar uitnodigt reageer retweet
_O-
pi_163788469
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:09 schreef Nintex het volgende:
Soldaten worden vast gehouden in diverse makeshift gevangenissen.

Totale islamitische anarchie. Op social media ook geruchten dat er mogelijk een tweede coup poging komt, omdat het leger op zijn zachtst gezegd niet blij is met hoe er met de soldaten omgegaan wordt die zich al hebben over gegeven

[ afbeelding ]
link naar de foto ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163788471
De Amerikanen beginnen zich flink zorgen te maken.
Conflicts twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 17:08:11 BREAKING: Obama convenes security meeting with advisors on the situation in #Turkey: White House reageer retweet
pi_163788472
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:12 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh zal ik ze het hele telefoonboek sturen? 8-)

Edit oh parodie
_O-
pi_163788478
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:11 schreef UpsideDown het volgende:
Beweging_DENK twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 10:46:00 Kent u mensen in uw omgeving die de staatsgreep in Turkije steunden? Geef hun naam veiligheidshalve door aan ons. Dat kan uiteraard anoniem. reageer retweet
:')
Parodie-account.
I´m back.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:13:27 #282
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_163788482
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:11 schreef Nizno het volgende:

[..]

nog steeds een fake account.
En laag om uit te buiten, al was het dodental toen nog wat lager
Say what?
pi_163788490
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als een journalist staatsgeheimen lekt dan is dat normaal ja.
Wat denk jij dat een IS hier op z'n gemak een krant kan uitbrengen? :')

Oh ja Turkije, dan is het inbreuk op vrijheid van meningsuiting, boehoeee.
Gaat wel om andere zaken dan staatsgeheimen.
pi_163788491
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:12 schreef Nintex het volgende:
De Amerikanen beginnen zich flink zorgen te maken.
Conflicts twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 17:08:11 BREAKING: Obama convenes security meeting with advisors on the situation in #Turkey: White House reageer retweet
Ja, dat moet Erdo er nog bij krijgen.
I´m back.
pi_163788504
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:09 schreef Nintex het volgende:
Soldaten worden vast gehouden in diverse makeshift gevangenissen.

Totale islamitische anarchie. Op social media ook geruchten dat er mogelijk een tweede coup poging komt, omdat het leger op zijn zachtst gezegd niet blij is met hoe er met de soldaten omgegaan wordt die zich al hebben over gegeven

[ afbeelding ]
Dit soort praktijken houdt IS er ook op na.
pi_163788505
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tot op heden heb ik geen enkel terecht en onderbouwd kritiek gezien op Erdogan op FOK!, men herhaalt maar alles zonder er enige feitelijke kennis over te hebben, zo kan je het ook zien natuurlijk.

[..]

Misschien moet je dan je verwachtingen wat bijstellen vrees ik, Erdogan is een populist en wie spreekt hij daar met name het meeste mee aan? Juist, het volk.
Hij is een soort Turkse Wilders? Daar word je vrolijk van....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163788519
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Gaat wel om andere zaken dan staatsgeheimen.
Waar heb jij het over, vergeet journalisten, burgers die in Nederland de koning beledigen krijgen hier een celstraf of worden vervolgd.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:15:08 #288
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163788521
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:12 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

?
Merkel veroordeelt coup en 'vermaant' Erdogan
http://nos.nl/liveblog/21(...)-onder-controle.html
Ze voegt eraan toe dat de rechtstaat in Turkije zich de komende dagen moet bewijzen in de omgang met de coupplegers.
pi_163788527
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:09 schreef Nintex het volgende:
Soldaten worden vast gehouden in diverse makeshift gevangenissen.

Totale islamitische anarchie. Op social media ook geruchten dat er mogelijk een tweede coup poging komt, omdat het leger op zijn zachtst gezegd niet blij is met hoe er met de soldaten omgegaan wordt die zich al hebben over gegeven

[ afbeelding ]
Lijkt mij sterk dat er een tweede coup komt. Ze moeten nu toch wel doorhebben dat het niet gaat lukken.
pi_163788534
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

link naar de foto ?
Haberdar twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 16:58:39 Darbe girişimi yapan askerlerin gözaltı fotoğrafı https://t.co/J6Gt9epD68 https://t.co/qKoQc5p751 reageer retweet
pi_163788542
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij is een soort Turkse Wilders? Daar word je vrolijk van....
Een Turkse Wilders die minderheden knuffelt :7
pi_163788552
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar heb jij het over, vergeet journalisten, burgers die in Nederland de koning beledigen krijgen hier een celstraf of worden vervolgd.
Lees het nieuws zou ik zeggen.
pi_163788553
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

InshaAllah.
zou je dat graag willen, zo'n coup hier of wat bedoel je hiermee?
pi_163788554
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als een journalist staatsgeheimen lekt dan is dat normaal ja.
Wat denk jij dat een IS hier op z'n gemak een krant kan uitbrengen? :')

Oh ja Turkije, dan is het inbreuk op vrijheid van meningsuiting, boehoeee.
Weer dat vergoelijken en dat totale gebrek aan een kritische houding. Ik snap dat echt niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163788557
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:15 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk dat er een tweede coup komt. Ze moeten nu toch wel doorhebben dat het niet gaat lukken.
Het zal inderdaad niet lukken, maar uitgekleed worden en onthoofd over een brugrailing gegooid worden of met je F16 een bom gooien op het parlement als een soort van blaze of glory. Wat zou jij doen als piloot?
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 17:16:23 #296
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163788558
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een Turkse Wilders die minderheden knuffelt :7
Een soort linkse Wilders dus.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:17:16 #297
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163788577
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tot op heden heb ik geen enkel terecht en onderbouwd kritiek gezien op Erdogan op FOK!, men herhaalt maar alles zonder er enige feitelijke kennis over te hebben, zo kan je het ook zien natuurlijk.
Het "argument" "zonder kennis iets roepen" klinkt al als "ik heb zelf geen argumenten maar wil toch iets zeggen". Als je het niet kunt weerleggen dan heb je gewoon geen argument.
pi_163788578
Het Westen is wel de lul: altijd Turkije gesteund, maar nu?

Maatregelen tegen Turkije nemen betekent natuurlijk dat Erdogan de sluizen naar het Westen weer wagenwijd openzet.

Zelfde geld voor US. Turkije tegen de borst stoten, wat betekent dat voor de Navo alliantie? Turkije te vriend houden of niet? De CIA zal wel overuren draaien...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163788579
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Lees het nieuws zou ik zeggen.
Ik denk dat ik het nieuws rondom Turkije toch wel wat meer en dieper dan jij volg.
pi_163788583
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:16 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

zou je dat graag willen, zo'n coup hier of wat bedoel je hiermee?
Nee joh, ben je gek. :')
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:17:50 #301
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163788587
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat moet Erdo er nog bij krijgen.
Hij springt echt niet goed om met de coup plegers... En al is het oorlog.. je hebt je maar te gedragen mbt gevangenen.. ipv smsen naar je volk te sturen om het tegen elkaar op te zetten...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')