Oh wat ergquote:
Als de V&D nou standaard 20% goedkoper was geweest, was het dan altijd zo druk?quote:
Ongelofelijkquote:
Je bent serieus bereid om anderhalf uur te wachten voor de V&D? Wow, wat een toewijding!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:54 schreef Zelfscanner het volgende:
Amsterdam Noord - 25 Maart 2016
Zo begon deze ochtend. Ik was er om 08:35, gezien de ervaring op woensdag niet overbodig vroeg. De winkel ging om 10 uur open
En dan nog 1,5 uur in de rij voor de kassa, waarna je aan kan sluiten in de rij naar de uitgang. En dat doet ie al 3 dagen lang. Ik vind het ook knap, zoveel geduld.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bent serieus bereid om anderhalf uur te wachten voor de V&D? Wow, wat een toewijding!
Ik begrijp er weinig van, maar goed, ieder z'n hobby I guessquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:22 schreef Soho het volgende:
[..]
En dan nog 1,5 uur in de rij voor de kassa, waarna je aan kan sluiten in de rij naar de uitgang. En dat doet ie al 3 dagen lang. Ik vind het ook knap, zoveel geduld.
En dat voor een koffer en nog wat zooi.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:22 schreef Soho het volgende:
[..]
En dan nog 1,5 uur in de rij voor de kassa, waarna je aan kan sluiten in de rij naar de uitgang. En dat doet ie al 3 dagen lang. Ik vind het ook knap, zoveel geduld.
Nou nou, zooi....het is natuurlijk wel goed spul hè.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dat voor een koffer en nog wat zooi.
Het is iets meer dan een uur wachten jaquote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bent serieus bereid om anderhalf uur te wachten voor de V&D? Wow, wat een toewijding!
Goed werk hoor. Reportage is wel leuk.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:19 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Het is iets meer dan een uur wachten ja
3 dagen lang gedaan. Stond dan ook wel overal vooraan en wist waar ik heen moest. Als je in het 1e kwartiertje bij de kassa bent, dan ben je zo aan de beurt.
En ja, het is kwaliteit. Daar ga ik voor. En een tefal pan waar ik een 10tje voor betaal i.p.v 50 daar doe ik het voor.
Ben blij dat ik nog v&d heb mogen meemaken.
Volgende week maar weer even kijken.
'Want ik kom hier al meer dan 50 jaar en jullie sokken zijn zo fijn, ik vind het zo erg voor je meisje, ach kind, hoe lang werk je hier? Ow net een paar uur via tempo-team, ach ja, het blijft zonde! Ik weet nog toen ik voor het eerst met mijn moeder in de V&D kwam......'quote:Op vrijdag 25 maart 2016 22:09 schreef Snoepje5 het volgende:
Hier maar 10 minuten in de rij bij de kassa gestaan.
En dan nog oude mensen die een praatje met de cassiere gaan maken
Die coolcat man kan natuurlijk altijd nog een warenhuis beginnen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:02 schreef KingRadler het volgende:
nu zie je eigenlijk hoe V&D had moeten zijn.
Dan had het nog bestaan.
Je snapt niet dat dat soort dingen nu werken omdat het anders dan anders is?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 08:26 schreef KingRadler het volgende:
V&D had jaren geleden gewoon een Outlet etage moeten beginnen.
Als iets goedkoop is en afgeprijsd dan komen ze wel.
Net als de prijzencircus die hadden ze het hele jaar door moeten doen.
Achterlijk schapenvolk..quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:08 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ongelofelijk
Misschien moet iemand toch maar de naam V&D kopen .
Een zaak waar alles voor dumpprijzen weg moet om goedkoop volk te trekken? No thanksquote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:02 schreef KingRadler het volgende:
nu zie je eigenlijk hoe V&D had moeten zijn.
Dan had het nog bestaan.
Denk het niet, in tijden van nood kan hij goede huurpenningen bedingen, uit de losse pols niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 00:21 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Die coolcat man kan natuurlijk altijd nog een warenhuis beginnen.
Het nieuwtje is er na een tijdje ook wel vanaf. Overigens verlaag je jezelf dan tot een verkapte Primark waar het welliswaar vaak druk is, maar V&D kan daar niet tegenop met merkartikelen. Geen enkel merk zal er trots op zijn om tegen een dumpprijs verkocht te worden.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 08:26 schreef KingRadler het volgende:
V&D had jaren geleden gewoon een Outlet etage moeten beginnen.
Als iets goedkoop is en afgeprijsd dan komen ze wel.
Net als de prijzencircus die hadden ze het hele jaar door moeten doen.
Ben bang dat we die kant wel op moeten gaan. Of iedereen moet 1000 euro per maand erbij krijgen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:14 schreef W00fer het volgende:
[..]
Geen enkel merk zal er trots op zijn om tegen een dumpprijs verkocht te worden.
Onzin.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:19 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ben bang dat we die kant wel op moeten gaan. Of iedereen moet 1000 euro per maand erbij krijgen.
De 100 mil is bereiktquote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:13 schreef Elvi het volgende:
In Gouda is de v&d vandaag dicht gebleven volgens mij. Ik ben er 3 keer langsgelopen maar de deuren en luiken bleven dicht. "Technisch probleem" dus de kassa's zullen wel stuk zijn
Dat besteed ik per jaar nog niet eens aan kleding en ik koop alleen merkspulquote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:19 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ben bang dat we die kant wel op moeten gaan. Of iedereen moet 1000 euro per maand erbij krijgen.
Naar mijn weten is het distributiecentrum zo goed als leeg. Er stond de laatste dagen dat V&D bestond nog wel transport op de planning, maar meer dan wat basisartikelen zoals ondergoed en sokken kan dat niet geweest zijn, want dat is ook het enige wat we de laatste weken nog binnen kregen.quote:Op zondag 27 maart 2016 16:45 schreef Zelfscanner het volgende:
De winkels worden nog gevuld vanuit het magazijn. Wat weet SoHo hiervan?
Nu ook met een wachtrij
[ afbeelding ]
Opmerkelijk, ik dacht dat deze naar een opkoper gingen.quote:Op zondag 27 maart 2016 17:03 schreef Soho het volgende:
[..]
Naar mijn weten is het distributiecentrum zo goed als leeg. Er stond de laatste dagen dat V&D bestond nog wel transport op de planning, maar meer dan wat basisartikelen zoals ondergoed en sokken kan dat niet geweest zijn, want dat is ook het enige wat we de laatste weken nog binnen kregen.
Er staan/stonden nog wel ruim 40 containers met nieuwe collectie in de Rotterdamse haven. Deze artikelen zullen de komende dagen over de grotere filialen verdeeld worden.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:54 schreef Zelfscanner het volgende:
Amsterdam Noord - 25 Maart 2016
Zo begon deze ochtend. Ik was er om 08:35, gezien de ervaring op woensdag niet overbodig vroeg. De winkel ging om 10 uur open
[ afbeelding ]
08:50 - De manager doet voor ons de voordeur open. Even denken de inmiddels 15 aanwezige mensen dat ze al neer binnen mogen. (Had geen slecht plan geweest ) Maar omdat het koud was en het regende mochten we alvast binnen staan.
[ afbeelding ]
Stipt 10 uur ging het luik omhoog. Daarvoor nog even de vraag van de manager of iedereen er klaar voor was. Deze man had denk ik al een nieuwe baan gevonden. Ik snelloopte naar de pannen toe, waren hier alle pannen al weg Dan maar wat rituals graaien tussen de inmiddels volgepropte gangpaden.
De roltrap na nog geen 5 minuten binnen. Iedereen ging weer voor de koffers. (Wat is dat toch?)
[ afbeelding ]
Na 20 minuten zat deze v&d eigenlijk overvol. Waarom er een aanslag op een vliegveld word gepleegt is mij een raadsel, hier was het 4x zo druk.
[ afbeelding ]
Schoenen worden niet netjes overhoop gehaald.
[ afbeelding ]
10:30 - De rij bij de kassa is inmiddels langer dan 45 minuten. Uitzendkrachten melden aan mensen dat ze beneden ook kunnen afrekenen. Jaja, alleen was de rij daar even lang
[ afbeelding ]
De wachtrij naar de uitgang bedraagt 15 minuten.
[ afbeelding ]
En tenslotte de weggehaalde LaPlace Food. Alleen een oven en de meelstorter is achtergelaten.
[ afbeelding ]
11 uur zat ik weer in de bus terug naar provincie Utrecht.
Foto wat ik heb gekocht komt nog.
quote:
Wat een krankzinnigheid!!quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:10 schreef DJKoster het volgende:
Enschede, vrijdagmiddag. 1 dag na opening:
[ afbeelding ]
Chaos!!
[ afbeelding ]
DVD's en meer.
[ afbeelding ]
Ook aan de zolderautist is gedacht! fap fap fap
[ afbeelding ]
Kassarij op de lege eerste verdieping. (Shops in shop en/of verplaatst naar de andere verdiepingen)
[ afbeelding ]
Uitzicht op de in- en uitgang. Niet drukker dan een standaard (zater)dag. Wel druk bij de sieraden.
Niets gekocht, de puzzels en bordspellen waren allemaal al weg. En ik verwacht dat binnen 1 week alles wel weg is.
Grappig, ik had ook sokken gekocht van ¤10, dus ik dacht ¤8 te moeten betalen. Maar het was ¤ 5 - 20% = ¤ 4.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:57 schreef Snoepje5 het volgende:
Heel vreemd, prijzen op de artikelen wijken fors af van de prijs bij de kassa. 7 paar sokken ¤10, maar bij de kassa maar ¤5 + -20%.
Ik bevestig ook:quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:29 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Grappig, ik had ook sokken gekocht van ¤10, dus ik dacht ¤8 te moeten betalen. Maar het was ¤ 5 - 20% = ¤ 4.
Dus in feite 60% korting
Winkeldiefstal plegen en dan doen alsof het de schuld is van de caissières. Pauper.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:33 schreef Dovenwereld het volgende:
[..]
Ik bevestig ook:
Fotolijst kost 15 euro.... het blijkt: 9 euro..... dus 7,20 euro afgerekend
Jas kost 35 euro... Het blijkt nog langer... 25 euro.. dus 23,20 euro afgereknd
Rugzak had geen prijskaart. .dus 52 euro. (aanvullend nog V&D spullen erin zoals fles enzoort) .Cassiers hebben neit in de gaten gehouden.. daar kon ik dus spullen zoals fles (7 euro, 0 euro) en handdoekjes (3 euro, 0 euro) .. het is ook niet beveiligd tegen diefstal .pfff
of je hebt het alarm niet gehoord.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:33 schreef Dovenwereld het volgende:
[..]
.. het is ook niet beveiligd tegen diefstal .pfff
Bedoel je niet dat er maar één uitgang open was waar een beveiliger stond die de tassen controleerde?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:12 schreef KingRadler het volgende:
bij ons hadden ze een ingang afgesloten er was maar 1 deur met een brede beveiliger die tassen deed controleren
Gok op dat laatste.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Is inmiddels bekend of de mensen die online besteld en betaald hadden hun spullen gekregen, hun geld terug of gewoon genaaid zijn?
ja 1 ingang/uitgangquote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bedoel je niet dat er maar één uitgang open was waar een beveiliger stond die de tassen controleerde?
quote:Prijzen Macintosh-ketens komen aan oppervlakte
Uit het faillissementsverslag van de Macintosh Retail Group zijn de verschillende prijzen voor de ketens van de failliete groep naar boven gekomen. Daaruit blijkt dat vooral Scapino en Brantano veel geld in het laatje brachten.
Helft winkels gered
Zo betaalde Henk Ziengs ongeveer 19 miljoen euro voor de overname van Scapino. Daarvan werd 16,5 miljoen euro neergeteld voor de voorraden van de keten, terwijl de rest ging naar de immateriële activa, inventaris en kasgeld. Voor dat bedrag kreeg Ziengs 140 tot 180 filialen in handen, schrijft RetailNews. Voor het Belgische Brantano, de enige keten die met het faillissement van Macintosh zelf niet ten onder ging, betaalde een groep bestaande uit FNG Group, Torfs en R&S Retail dan weer 25 miljoen euro voor de overname van 130 vestigingen.
De andere ketens trokken veel minder interesse en gingen dus voor een veel lager bedrag van de hand. Sacha betaalde 3 miljoen euro voor de overname van Manfield en Nelson had dan weer 2 miljoen euro over voor Dolcis. Voor de voorraden, inventaris en immateriële activa van PRO en Invito werd telkens 2 miljoen euro neergeteld, terwijl Steve Madden slechts 300.000 euro in het laatje bracht.
Na alle overnames blijven volgens de curatoren minstens 208 van de 402 Nederlandse winkels van Macintosh open. Daardoor kunnen 1.750 van de 4.000 werknemers hun baan behouden.
Dat denk ik ook, gewoon de spullen 2 keer verkopenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gok op dat laatste.
Zou niet gek opkijken als de online spulletjes gewoon in de graairekken lagen dit weekend.
Online shoppers kun je altijd makkelijker afknijpen dan fysieke. De fysieke klant gaat stennis schoppen in de zaak, terwijl een negatieve review over een failliete keten niemand kan imponeren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, gewoon de spullen 2 keer verkopen
Ik vind het ronduit asociaal, en dan hier nog lopen pochen ook... en doen alsof het aan hen ligt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:23 schreef Dovenwereld het volgende:
alarm doet niet meer .. en ik zag dat beveiligers .... ze merken ook niet .
Het was eenvoudig test....... ik schrok dat resultaat erg slecht was.
wat een kutsmoes om je gedrag goed te praten.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:27 schreef Dovenwereld het volgende:
niet vergeten dat sommigen een cadeaukaart hebben .dus ter compensatie gaan ze uitzoeken.. en pikken dit spullen mee ..
Ga je nu serieus ordinaire diefstal proberen recht te lullen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:27 schreef Dovenwereld het volgende:
niet vergeten dat sommigen een cadeaukaart hebben .dus ter compensatie gaan ze uitzoeken.. en pikken dit spullen mee ..
En dat noemt zichzelf een Ingenieur Informaticaquote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:27 schreef Dovenwereld het volgende:
niet vergeten dat sommigen een cadeaukaart hebben .dus ter compensatie gaan ze uitzoeken.. en pikken dit spullen mee ..
Als je zo geschrokken bent van je 'test' dan breng je de spullen terug.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:23 schreef Dovenwereld het volgende:
alarm doet niet meer .. en ik zag dat beveiligers .... ze merken ook niet .
Het was eenvoudig test....... ik schrok dat resultaat erg slecht was.
Triest persoonquote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:27 schreef Dovenwereld het volgende:
niet vergeten dat sommigen een cadeaukaart hebben .dus ter compensatie gaan ze uitzoeken.. en pikken dit spullen mee ..
Manmanman.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:27 schreef Dovenwereld het volgende:
niet vergeten dat sommigen een cadeaukaart hebben .dus ter compensatie gaan ze uitzoeken.. en pikken dit spullen mee ..
Zoals wat? Wat blijft er liggen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:27 schreef Pnothy72 het volgende:
Als nu na een paar dagen de rook is opgetrokken krijg je wel een aardig beeld van welk deel van het assortiment gewoon echt niet in de smaak valt bij het huidige publiek. Dat lijkt me nog wel interessante informatie voor vergelijkbare winkels. Het is niet voor niks dat de bordspellen en puzzels wel snel weg zijn en sommige andere artikelen zelfs afgeprijsd een stampede van koopjesjagers overleven.
Boeken hebben we hier nog genoeg.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:27 schreef Pnothy72 het volgende:
Als nu na een paar dagen de rook is opgetrokken krijg je wel een aardig beeld van welk deel van het assortiment gewoon echt niet in de smaak valt bij het huidige publiek. Dat lijkt me nog wel interessante informatie voor vergelijkbare winkels. Het is niet voor niks dat de bordspellen en puzzels wel snel weg zijn en sommige andere artikelen zelfs afgeprijsd een stampede van koopjesjagers overleven.
Gejat dus. Hoe "Robin Hood" het ook lijkt, het blijft triest als mensen op deze manier misbruik maken van de situatie.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:40 schreef Zelfscanner het volgende:
Toegeven moet je wel, er wordt heel veel gratis meegenomen deze dagen. De poortjes lopen ze ook gewoon omver.
Servies kan ik niets over zeggen, maar die andere zaken zijn al jaren overal goedkoper dan bij de V&D.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:38 schreef F1gamer het volgende:
voornamelijk cd's, dvd's, servies en kantoorartikelen zijn nog wel aardige aantallen in mijn filiaal
Gut, wat een mooie enquetequote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:30 schreef Studente26 het volgende:
Interessant dat het toch nog bij veel mensen leeft zo'n V&D.
Ik doe onderzoek voor mijn afstuderen over wat de toekomst van warenhuizen zal zijn in NL.
zou echt tof zijn als jullie mij daarbij helpen.. door deze enquête in te vullen!
https://milouverheijen.typeform.com/to/wN9LFx
Alvast bedankt!
Ach ja, ik vond hem wel te doen. Een paar spelfoutjes ("sierraden", "Koop u" etc.) maar het kostte niet teveel tijdquote:
Alleen weten we dan nog niet of die artikelen echt helemaal niet (meer) lopen of dat V&D zelfs nu tegen 'afbraakprijzen' nog steeds te duur is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:38 schreef F1gamer het volgende:
voornamelijk cd's, dvd's, servies en kantoorartikelen zijn nog wel aardige aantallen in mijn filiaal
Ook maar even ingevuld. Al kun je volgens mij niet veel met de uitkomsten, maar goed, ik ben dan ook geen student.quote:
cd's koopt toch bijna niemand meer. En kantoorartikelen zou ik ook echt nooit bij V&D halen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:38 schreef F1gamer het volgende:
voornamelijk cd's, dvd's, servies en kantoorartikelen zijn nog wel aardige aantallen in mijn filiaal
Bijzonder, nieuwe vracht naar de V&D?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:15 schreef Zelfscanner het volgende:
Vanmorgen op de radio iemand die gewoon bij het distributiecentrum aan de slag ging om vracht te laden.
Hopelijk herken ik de nieuwe vracht. Ze zullen vast geen bordje nieuwe colectie neerzetten.
Een gedeelte heeft z'n geld terug gekregen. Ik weet niet hoe groot dat gedeelte is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Is inmiddels bekend of de mensen die online besteld en betaald hadden hun spullen gekregen, hun geld terug of gewoon genaaid zijn?
De artikelen voor de webshop stonden bij Doc Data, dat bedrijf regelde verder alle online bestellingen. Na het faillissement heeft dat bedrijf wat onenigheid gehad met de curator over de vergoeding die ze er voor wilden hebben. Ik geloof dat de curator de spullen terug wilde voor 50 cent per artikel, maar dat Doc Data er 2 euro per artikel voor wilde hebben. Na wat heen en weer geruzie zijn ze overeen gekomen dat Doc Data de webshop voorraad zelf gaat verkopen. Deze spullen zijn dus nooit in de winkel geweest. V&D had nog een schuld bij Doc Data, dus ik ga er vanuit dat die hiermee voldaan is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gok op dat laatste.
Zou niet gek opkijken als de online spulletjes gewoon in de graairekken lagen dit weekend.
Je kan proberen recht te lullen wat krom is, maar dit is gewoon ordinaire diefstal. Je kan de schuld proberen af te schuiven op een uitzendkracht die misschien voor het eerst in haar leven achter een kassa staat, of een beveiliger die je tas niet controleert, maar jij bent toch echt zelf degene die de spullen in je tas hebt gestopt en niet hebt afgerekend.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:23 schreef Dovenwereld het volgende:
alarm doet niet meer .. en ik zag dat beveiligers .... ze merken ook niet .
Het was eenvoudig test....... ik schrok dat resultaat erg slecht was.
Als het je echt om de nieuwe collectie te doen is, dat kan je herkennen aan het prijskaartje. Rechts boven staat een code, 6A is voorjaar 2016, 5B is najaar 2015.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:15 schreef Zelfscanner het volgende:
Vanmorgen op de radio iemand die gewoon bij het distributiecentrum aan de slag ging om vracht te laden.
Hopelijk herken ik de nieuwe vracht. Ze zullen vast geen bordje nieuwe colectie neerzetten.
Dat van die huren hoorde ik ook, daarom gaat de Bakker Bart in Boxtel weg.quote:Op woensdag 30 maart 2016 03:18 schreef W00fer het volgende:
http://www.retailnews.nl/(...)oen-goede-zaken.html
Slechts 21 vd 189 Bakker Bart filialen draaien goed.
Die bakken broodjes af, doen ze bij de Lidl, Emte, Jumbo, AH, etc. ook.quote:Op woensdag 30 maart 2016 03:18 schreef W00fer het volgende:
http://www.retailnews.nl/(...)oen-goede-zaken.html
Slechts 21 vd 189 Bakker Bart filialen draaien goed.
Boxtel blijft open, maar met andere franchisenemer.quote:Op woensdag 30 maart 2016 07:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat van die huren hoorde ik ook, daarom gaat de Bakker Bart in Boxtel weg.
De winkels krijgen deegstukken aangeleverd. Het rijsproces en bakken vindt dagelijks in de winkels zelf plaats, vaak meerdere keren per dag. Dus altijd vers.quote:Op woensdag 30 maart 2016 07:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die bakken broodjes af, doen ze bij de Lidl, Emte, Jumbo, AH, etc. ook.
Goed, dan hebben de ondernemers eromheen het verkeerd begrepen... dat kan ookquote:Op woensdag 30 maart 2016 07:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Boxtel blijft open, maar met andere franchisenemer.
Voorgebakken vers met wat mazzel loopt er nog iemand rond die er verstand van heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2016 07:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De winkels krijgen deegstukken aangeleverd. Het rijsproces en bakken vindt dagelijks in de winkels zelf plaats, vaak meerdere keren per dag. Dus altijd vers.
Het is geen voorgebakken brood. Winkels krijgen geen kant-en-klaar brood aangeleverd.quote:Op woensdag 30 maart 2016 08:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Voorgebakken vers met wat mazzel loopt er nog iemand rond die er verstand van heeft.
Plan was eerder dat Boxtel zou sluiten, maar dat is gewijzigd .quote:Op woensdag 30 maart 2016 07:59 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Goed, dan hebben de ondernemers eromheen het verkeerd begrepen... dat kan ook
Gisteren in Oss ook nog ládingen kantoorartikelen, ze leken zelfs nauwelijks aangeraakt sinds de vorige keer dat ik er was (enkele weken terug).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:38 schreef F1gamer het volgende:
voornamelijk cd's, dvd's, servies en kantoorartikelen zijn nog wel aardige aantallen in mijn filiaal
Uiteraard. Wat anders?quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:15 schreef KingRadler het volgende:
worden spullen van de V&D die niet verkocht worden verbrand
Dat betekent niet dat er in de winkel nog geen werkzaamheden hebben plaatsgevonden. Rijzen, bewerking van sommige broodvarianten enz. enz.quote:Op woensdag 30 maart 2016 08:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die jonge werknemers hoeven het alleen in de oven te stoppen met de timer aan.
Ik heb nog nooit iemand deeg zien kneden in die afbakcentra.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat er in de winkel nog geen werkzaamheden hebben plaatsgevonden. Rijzen, bewerking van sommige broodvarianten enz. enz.
Dat doen ze ook niet recht voor je neus.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand deeg zien kneden in die afbakcentra.
Ze hebben nog aantal knedende pubers ergens uit het zicht?quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat doen ze ook niet recht voor je neus.
Dat wil niet zeggen dat het brood niet versgebakken wordt. De winkels krijgen het níet voorgebakken aangeleverd.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand deeg zien kneden in die afbakcentra.
Werk jij bij BB ofzo.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het brood niet versgebakken wordt. De winkels krijgen het níet voorgebakken aangeleverd.
Weet ik veel, ik weet alleen dat er achter die balie etc nog een ruimte is waar volgens mij ook ovens staan.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze hebben nog aantal knedende pubers ergens uit het zicht?
Om de een of andere reden vind ik het bij Bakker Bart beter smaken dan bij AH / Jumbo. Niet dat ik vaak verse broodjes koop maar toch.quote:Op woensdag 30 maart 2016 07:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die bakken broodjes af, doen ze bij de Lidl, Emte, Jumbo, AH, etc. ook.
quote:De laatste stuiptrekkingen van V&D
Door Dirk Mulder
Sectormanager food en retail bij ING
Ik moet u bekennen, ik ben er geweest. Bij de laatste tijdelijke opening van V&D. Was het een soort van ritueel afscheid namens mijn opa en vader die er hun hele leven lang vol plezier gewerkt hebben? Of was het uit nieuwsgierigheid? Of was ik gewoon achter koopjes aan, net als de rest? Het was in ieder geval een zeer treurig afscheid.
Voor de opening van de winkel om 10.00 uur hadden zich in Amstelveen al drommen mensen voor de deuren verzameld. Velen stonden daar al lange tijd om maar niets te hoeven missen.
En dat het veel mensen waren blijkt ook uit de verhalen van andere filialen. De bedrijfsleider van het filiaal in Rijswijk heeft zelfs de winkel moeten sluiten door ruziënde koopjesjagers, waardoor hij de veiligheid van de winkelbezoekers nier meer kon garanderen.
Na het openen van de deuren ontstond er een ware run op de winkel en de stellingen. Duwen en trekken om op de roltrap te komen om maar als eerste bij de gewenste producten te komen. En dat voor – in het begin – twintig procent korting op artikelen.
Ik heb me laten vertellen dat V&D en andere retailers zeer frequent twintig procent korting stickers hebben uitgedeeld, maar dat deze acties bij lange na niet het aantal consumenten heeft getrokken als nu het geval was.
Na de run ontstond er een soort verzamelwoede waarin mijn mede-V&D-bezoekers als ware hamsters allerlei producten om zich heen verzamelden, voordat ze in een enorme rij moesten gaan staan om af te rekenen. Overal zag je mensen zitten met spullen om zich heen en andere mensen die uit alle hoeken en gaten kwamen om daar nog meer spullen bij te gooien.
Er waren maar een beperkt aantal kassa’s open, die soms nog niet eens werkten. De wachttijden moeten zeker een uur of meer zijn geweest. Bizar! Gevolg was dan ook dat heel veel mensen hun spullen lieten liggen, zodat je overal achtergelaten hoopjes meuk zag liggen en inmiddels kapot gevallen artikelen.
En dat allemaal in een norm troosteloze omgeving, waar hele hoeken leeg waren waar bijvoorbeeld een La Place had gezeten, stellingen die al geheel leeg waren omdat leveranciers hun spullen al weg hadden gehaald, verdiepingen die met linten afgesloten waren en licht dat maar op halve kracht werkte. Zo leek het tenminste.
Dan de klachten die je om je heen hoort. ‘Waarom is de winkel pas om 10.00 uur open?’, ‘Waarom is er zo weinig personeel?’, ‘Waarom zijn de rijen voor de kassa zo groot?’, ‘Schandalig!’.
Wat triggert consumenten dat zij voor ‘slechts’ twintig procent korting dit gedrag laten zien? En dat terwijl veel van de artikelen die daar verkocht werden tegen dezelfde kortingen bij andere winkels in de omgeving te krijgen waren.
De retail heeft dit gedrag deels zelf veroorzaakt. Door de laatste jaren van de crisis alleen maar focus te hebben op prijs, korting en actie is de consument een verkeerd signaal gegeven. De consument heeft absoluut geen besef van de waarde van producten meer.
De retail kijkt alleen nog maar naar de hoogte van de omzet in vergelijking tot vorig jaar en tot het budget. Als die om welke reden dan ook achterloopt, breekt er paniek uit en wordt er aan de prijsknop gedraaid. Daarbij wordt de retail zenuwachtig als er in voorgaande jaren een succesvolle actie is geweest. Want hoe ga je die dit jaar overtreffen? Met nog diepere acties.
Retailers zouden meer moeten kijken naar wie ze zouden willen zijn en waarom ze überhaupt op deze wereld zijn in plaats van alleen maar bezig zijn met het ‘wat’ en ‘hoe’ van hun activiteiten. Prijs wordt dan minder belangrijk. Pas dan ga je weer waarde toevoegen en relevant zijn voor de consument.
Mag hopen van nietquote:Op woensdag 30 maart 2016 11:15 schreef KingRadler het volgende:
worden spullen van de V&D die niet verkocht worden verbrand
In dit topic is meerdere malen te lezen dat de kortingen, al dan niet onbedoeld door verkeerde prijzen, vaak veel hoger waren dan 20%. Eerder 40-60%. Dan snap ik de graaizucht wel. Al zou ik er zelf in geen 100 jaar aan meedoen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 15:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat triggert consumenten dat zij voor ‘slechts’ twintig procent korting dit gedrag laten zien? En dat terwijl veel van de artikelen die daar verkocht werden tegen dezelfde kortingen bij andere winkels in de omgeving te krijgen waren.
Dit verhaal kan ik zeker wel beamen. Ik heb tot 3 jaar terug gewerkt bij een keten uit de openingspost en daar werkte dat wel zo. Viel de omzet tegen hup weer een btw vrije actie. Lekker origineel. Om de omzet maar op peil te houden. Bruto winst viel dan zwaar tegen van een heel seizoen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 15:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.retailwatching(...)ekkingen-van-vd.html
[..]
Vergeet de foto's nietquote:Op woensdag 30 maart 2016 21:09 schreef W00fer het volgende:
Morgen ga ik wel eens kijken in Eindhoven wat er nog ligt en anders vrijdag in Tilburg.
Nou ja, bij MediaMarkt weten we nu hoe het werkt: die verhogen eerst de prijzen voordat er 'korting' af gaat.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:09 schreef Snoepje5 het volgende:
Ach die btw actie en dwaze dagen stellen tegenwoordig toch ook niks meer voor.
Het is allemaal nepperij met neppe kortingen.
Mediamarkt schiet zich vanuit PR oogpunt ook flink in de voet hiermee. De aandacht bij Tros Radar zullen ze niet blij mee geweest zijn op het hoofdkantoor. En ik kan me zo voorstellen dat een goede accountmanager van een merk ook wel even een belletje heeft gedaan waar dat op slaat. Het lijkt me voor je merkperceptie ook niet echt top als MM eerst de prijzen omhoog gooit om een korting te geven daarna. Klanten kijken namelijk ook het merk daarop aan omdat er geen actie wordt ondernomen. Kan zomaar zijn dat een merk de volgende keer niet meer mee doet met de BTW actie (toch een cashcow periode voor MM).quote:Op donderdag 31 maart 2016 05:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nou ja, bij MediaMarkt weten we nu hoe het werkt: die verhogen eerst de prijzen voordat er 'korting' af gaat.
En dat zal de rest ook wel doen.
Zoals zoveel ketens.quote:Op donderdag 31 maart 2016 05:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nou ja, bij MediaMarkt weten we nu hoe het werkt: die verhogen eerst de prijzen voordat er 'korting' af gaat.
En dat zal de rest ook wel doen.
Nooit begrepen waarom er hier twee in Emmen zittenquote:Op woensdag 30 maart 2016 03:18 schreef W00fer het volgende:
http://www.retailnews.nl/(...)oen-goede-zaken.html
Slechts 21 vd 189 Bakker Bart filialen draaien goed.
Van de V&D of van Hoog Catharije? Of van de combinatie?quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:01 schreef Q. het volgende:
Net even bij de V&D geweest op Hoog Catharijne, wat een triest gedoe. Ik word er bijna depressief van.
Combinatie. Heel HC wordt momenteel compleet verbouwd en van de huidige staat word je niet vrolijk. De V&D helpt niet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Van de V&D of van Hoog Catharije? Of van de combinatie?
quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Van de V&D of van Hoog Catharije? Of van de combinatie?
De v&d helpt juist mee aan het nog lelijker wordenquote:Op donderdag 31 maart 2016 14:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Combinatie. Heel HC wordt momenteel compleet verbouwd en van de huidige staat word je niet vrolijk. De V&D helpt niet.
2 weken geleden al gekocht in Utrecht. Bij de hoek waar etos en subway zit.quote:
Kom net bij Amsterdam Centrum vandaan. Nog erger dan bij jou denk. Alles staat in groene bakken ( )quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:45 schreef F1gamer het volgende:
Ik was vandaag weer in v7d geweest.
Echt treurig ziet er nu uit.
Bijna alles wordt naar begane grond gebracht en er wordt niks aangevuld.
De 1e verdieping is helemaal leeg.
De 2e verdieping wordt nog boeken, cd's, dvd's en blurays verkocht, maar dat is bijna ook allemaal weg.
Op de 3e verdieping servies, hobby, keuken en serviespullen.
De korting is nu wel 30%
Nou, ik heb toch echt ¤1,80 voor een boek betaald gisterenquote:Op zaterdag 2 april 2016 20:10 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik dacht dat de prijs van boeken wettelijk stond vastgesteld en dat je niet zomaar een andere prijs voor een bepaald boek mag vragen.
Volgens mij geldt dit alleen voor Nederlandse literatuur.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:10 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik dacht dat de prijs van boeken wettelijk stond vastgesteld en dat je niet zomaar een andere prijs voor een bepaald boek mag vragen.
Klopt, maar in het geval van een faillissement kan er wel van afgeweken worden. En als het boek al maar ¤3,- kostte dan zal het niet de nieuwste bestseller zijn, maar een ouder boek waarvan de vaste prijs al is losgelaten, dan kan na een jaar,quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:10 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik dacht dat de prijs van boeken wettelijk stond vastgesteld en dat je niet zomaar een andere prijs voor een bepaald boek mag vragen.
Dan steel je toch nog een keer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:01 schreef Dovenwereld het volgende:
De boeken zijn nu afgeprijsd tot 40 % korting ..........
Naja, enig sinds begrijp ik de terugnaai reflex wel. Zeker van mensen die online iets gekocht hadden of die over cadeaukaarten beschikten. Zie het als een uitwisseling van vorderingen .quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:42 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
wat een kutsmoes om je gedrag goed te praten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |