Gisteren in Oss ook nog ládingen kantoorartikelen, ze leken zelfs nauwelijks aangeraakt sinds de vorige keer dat ik er was (enkele weken terug).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:38 schreef F1gamer het volgende:
voornamelijk cd's, dvd's, servies en kantoorartikelen zijn nog wel aardige aantallen in mijn filiaal
Uiteraard. Wat anders?quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:15 schreef KingRadler het volgende:
worden spullen van de V&D die niet verkocht worden verbrand
Dat betekent niet dat er in de winkel nog geen werkzaamheden hebben plaatsgevonden. Rijzen, bewerking van sommige broodvarianten enz. enz.quote:Op woensdag 30 maart 2016 08:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die jonge werknemers hoeven het alleen in de oven te stoppen met de timer aan.
Ik heb nog nooit iemand deeg zien kneden in die afbakcentra.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat er in de winkel nog geen werkzaamheden hebben plaatsgevonden. Rijzen, bewerking van sommige broodvarianten enz. enz.
Dat doen ze ook niet recht voor je neus.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand deeg zien kneden in die afbakcentra.
Ze hebben nog aantal knedende pubers ergens uit het zicht?quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat doen ze ook niet recht voor je neus.
Dat wil niet zeggen dat het brood niet versgebakken wordt. De winkels krijgen het níet voorgebakken aangeleverd.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand deeg zien kneden in die afbakcentra.
Werk jij bij BB ofzo.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het brood niet versgebakken wordt. De winkels krijgen het níet voorgebakken aangeleverd.
Weet ik veel, ik weet alleen dat er achter die balie etc nog een ruimte is waar volgens mij ook ovens staan.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze hebben nog aantal knedende pubers ergens uit het zicht?
Om de een of andere reden vind ik het bij Bakker Bart beter smaken dan bij AH / Jumbo. Niet dat ik vaak verse broodjes koop maar toch.quote:Op woensdag 30 maart 2016 07:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die bakken broodjes af, doen ze bij de Lidl, Emte, Jumbo, AH, etc. ook.
quote:De laatste stuiptrekkingen van V&D
Door Dirk Mulder
Sectormanager food en retail bij ING
Ik moet u bekennen, ik ben er geweest. Bij de laatste tijdelijke opening van V&D. Was het een soort van ritueel afscheid namens mijn opa en vader die er hun hele leven lang vol plezier gewerkt hebben? Of was het uit nieuwsgierigheid? Of was ik gewoon achter koopjes aan, net als de rest? Het was in ieder geval een zeer treurig afscheid.
Voor de opening van de winkel om 10.00 uur hadden zich in Amstelveen al drommen mensen voor de deuren verzameld. Velen stonden daar al lange tijd om maar niets te hoeven missen.
En dat het veel mensen waren blijkt ook uit de verhalen van andere filialen. De bedrijfsleider van het filiaal in Rijswijk heeft zelfs de winkel moeten sluiten door ruziënde koopjesjagers, waardoor hij de veiligheid van de winkelbezoekers nier meer kon garanderen.
Na het openen van de deuren ontstond er een ware run op de winkel en de stellingen. Duwen en trekken om op de roltrap te komen om maar als eerste bij de gewenste producten te komen. En dat voor – in het begin – twintig procent korting op artikelen.
Ik heb me laten vertellen dat V&D en andere retailers zeer frequent twintig procent korting stickers hebben uitgedeeld, maar dat deze acties bij lange na niet het aantal consumenten heeft getrokken als nu het geval was.
Na de run ontstond er een soort verzamelwoede waarin mijn mede-V&D-bezoekers als ware hamsters allerlei producten om zich heen verzamelden, voordat ze in een enorme rij moesten gaan staan om af te rekenen. Overal zag je mensen zitten met spullen om zich heen en andere mensen die uit alle hoeken en gaten kwamen om daar nog meer spullen bij te gooien.
Er waren maar een beperkt aantal kassa’s open, die soms nog niet eens werkten. De wachttijden moeten zeker een uur of meer zijn geweest. Bizar! Gevolg was dan ook dat heel veel mensen hun spullen lieten liggen, zodat je overal achtergelaten hoopjes meuk zag liggen en inmiddels kapot gevallen artikelen.
En dat allemaal in een norm troosteloze omgeving, waar hele hoeken leeg waren waar bijvoorbeeld een La Place had gezeten, stellingen die al geheel leeg waren omdat leveranciers hun spullen al weg hadden gehaald, verdiepingen die met linten afgesloten waren en licht dat maar op halve kracht werkte. Zo leek het tenminste.
Dan de klachten die je om je heen hoort. ‘Waarom is de winkel pas om 10.00 uur open?’, ‘Waarom is er zo weinig personeel?’, ‘Waarom zijn de rijen voor de kassa zo groot?’, ‘Schandalig!’.
Wat triggert consumenten dat zij voor ‘slechts’ twintig procent korting dit gedrag laten zien? En dat terwijl veel van de artikelen die daar verkocht werden tegen dezelfde kortingen bij andere winkels in de omgeving te krijgen waren.
De retail heeft dit gedrag deels zelf veroorzaakt. Door de laatste jaren van de crisis alleen maar focus te hebben op prijs, korting en actie is de consument een verkeerd signaal gegeven. De consument heeft absoluut geen besef van de waarde van producten meer.
De retail kijkt alleen nog maar naar de hoogte van de omzet in vergelijking tot vorig jaar en tot het budget. Als die om welke reden dan ook achterloopt, breekt er paniek uit en wordt er aan de prijsknop gedraaid. Daarbij wordt de retail zenuwachtig als er in voorgaande jaren een succesvolle actie is geweest. Want hoe ga je die dit jaar overtreffen? Met nog diepere acties.
Retailers zouden meer moeten kijken naar wie ze zouden willen zijn en waarom ze überhaupt op deze wereld zijn in plaats van alleen maar bezig zijn met het ‘wat’ en ‘hoe’ van hun activiteiten. Prijs wordt dan minder belangrijk. Pas dan ga je weer waarde toevoegen en relevant zijn voor de consument.
Mag hopen van nietquote:Op woensdag 30 maart 2016 11:15 schreef KingRadler het volgende:
worden spullen van de V&D die niet verkocht worden verbrand
In dit topic is meerdere malen te lezen dat de kortingen, al dan niet onbedoeld door verkeerde prijzen, vaak veel hoger waren dan 20%. Eerder 40-60%. Dan snap ik de graaizucht wel. Al zou ik er zelf in geen 100 jaar aan meedoen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 15:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat triggert consumenten dat zij voor ‘slechts’ twintig procent korting dit gedrag laten zien? En dat terwijl veel van de artikelen die daar verkocht werden tegen dezelfde kortingen bij andere winkels in de omgeving te krijgen waren.
Dit verhaal kan ik zeker wel beamen. Ik heb tot 3 jaar terug gewerkt bij een keten uit de openingspost en daar werkte dat wel zo. Viel de omzet tegen hup weer een btw vrije actie. Lekker origineel. Om de omzet maar op peil te houden. Bruto winst viel dan zwaar tegen van een heel seizoen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 15:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.retailwatching(...)ekkingen-van-vd.html
[..]
Vergeet de foto's nietquote:Op woensdag 30 maart 2016 21:09 schreef W00fer het volgende:
Morgen ga ik wel eens kijken in Eindhoven wat er nog ligt en anders vrijdag in Tilburg.
Nou ja, bij MediaMarkt weten we nu hoe het werkt: die verhogen eerst de prijzen voordat er 'korting' af gaat.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:09 schreef Snoepje5 het volgende:
Ach die btw actie en dwaze dagen stellen tegenwoordig toch ook niks meer voor.
Het is allemaal nepperij met neppe kortingen.
Mediamarkt schiet zich vanuit PR oogpunt ook flink in de voet hiermee. De aandacht bij Tros Radar zullen ze niet blij mee geweest zijn op het hoofdkantoor. En ik kan me zo voorstellen dat een goede accountmanager van een merk ook wel even een belletje heeft gedaan waar dat op slaat. Het lijkt me voor je merkperceptie ook niet echt top als MM eerst de prijzen omhoog gooit om een korting te geven daarna. Klanten kijken namelijk ook het merk daarop aan omdat er geen actie wordt ondernomen. Kan zomaar zijn dat een merk de volgende keer niet meer mee doet met de BTW actie (toch een cashcow periode voor MM).quote:Op donderdag 31 maart 2016 05:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nou ja, bij MediaMarkt weten we nu hoe het werkt: die verhogen eerst de prijzen voordat er 'korting' af gaat.
En dat zal de rest ook wel doen.
Zoals zoveel ketens.quote:Op donderdag 31 maart 2016 05:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nou ja, bij MediaMarkt weten we nu hoe het werkt: die verhogen eerst de prijzen voordat er 'korting' af gaat.
En dat zal de rest ook wel doen.
Nooit begrepen waarom er hier twee in Emmen zittenquote:Op woensdag 30 maart 2016 03:18 schreef W00fer het volgende:
http://www.retailnews.nl/(...)oen-goede-zaken.html
Slechts 21 vd 189 Bakker Bart filialen draaien goed.
Van de V&D of van Hoog Catharije? Of van de combinatie?quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:01 schreef Q. het volgende:
Net even bij de V&D geweest op Hoog Catharijne, wat een triest gedoe. Ik word er bijna depressief van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |