abonnement Unibet Coolblue
pi_160436350


Op dinsdag 10 mei zal Douwe Bob op het Eurovisie Songfestival in de eerste halve finale aantreden met het nummer Slow Down, een protest tegen de snelheid en prestatiedrang in de huidige maatschappij. Hij denkt dat het lied, hoewel het een up-tempo nummer is, een rustmoment zal zijn in de chaos op het songfestival. "Daar gaan we wel voor zorgen."
"Hoe chaotischer het is op het songfestival, hoe meer power mijn nummer krijgt", zegt hij. "Daar win je denk ik heel veel mee qua gevoel. Ik denk dat dat werkt."

quote:
Als je het niet tof vindt, ben je behoorlijk de lul want het gaat de komende tijd wel heel veel door de speakers pompen.

- Singer-songwriter Douwe Bob
Het nummer beluister je hier:


Als je benieuwd bent naar reacties van YouTube, buitenlandse ESF forums etc dan kan je die hier vinden: ESF / Verzameltopic reacties op inzending Douwe Bob

  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 12:36:12 #2
368283 ato
pi_160436700
Wat ik leuk vind is dat mensen in mijn omgeving het een goed liedje vinden.
Trijntje vonden ze niets, TCL in het begin saai en Anouk was men verschillend over.

Maar bij DB hoor ik echt iedereen positief over.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160437093
Hopelijk zijn er ook veel niet-eurofans gek op dit liedje. Want die zijn in de meerderheid
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 13:29:14 #4
368283 ato
pi_160437680
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:56 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Hopelijk zijn er ook veel niet-eurofans gek op dit liedje. Want die zijn in de meerderheid
Mijn vrienden, collega's zijn grotendeels niet fan het ESF.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 13:30:12 #5
368283 ato
pi_160437698
En tot nu toe zijn er veel liedjes met de beat en heeft wat weg van elkaar.
Dat is ook de kracht van het liedje van DB het vist tot nu toe in andermans vijver.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 13:33:50 #6
368283 ato
pi_160437769
Grappig dat nu Gordon en Carlo Boshard ook het liedje leuk vinden.
Zij waren toch altijd weg van power ballads?
Life can be a bitch, so like it..
  ESF Reporter zaterdag 5 maart 2016 @ 13:36:00 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_160437807
Jongens ik geniet nog steeds van dit nummer. Er zit een stukje My Sweet Lord in hoor ik nu.
pi_160438042
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:33 schreef ato het volgende:
Grappig dat nu Gordon en Carlo Boshard ook het liedje leuk vinden.
Zij waren toch altijd weg van power ballads?
Jep, helemaal
  Vis een optie? zaterdag 5 maart 2016 @ 13:57:39 #9
70532 loveli
N
pi_160438188
Net op de radio. Gewoon een fijn nummer.
crap in = crap out
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 13:59:21 #10
368283 ato
pi_160438220
Ik vind het een lekker nummertje,zal je zien met een goede perfomance gaat goed komen.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160438252
Ik volg het esf enigszins (hoe ouder ik word, hoe leuker ik het begin te vinden) en ik vind het een leuk liedje!
Maar daar staat tegenover dat ik het nummer van Joan Franka ook heel leuk vond, dus of ik nou een goede graadmeter ben...
pi_160438623
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:01 schreef _Joy_ het volgende:
Ik volg het esf enigszins (hoe ouder ik word, hoe leuker ik het begin te vinden) en ik vind het een leuk liedje!
Maar daar staat tegenover dat ik het nummer van Joan Franka ook heel leuk vond, dus of ik nou een goede graadmeter ben...
Ach ja... je weet toch nooit hoe het valt
pi_160438638
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:59 schreef ato het volgende:
Ik vind het een lekker nummertje,zal je zien met een goede perfomance gaat goed komen.
Voornamelijk over het laatste heb ik nog m'n twijfels. Hans werkt een beetje wisselend. Of heel goed, of hij verkloot het helemaal. :o
  ESF Reporter zaterdag 5 maart 2016 @ 14:30:33 #14
87554 Cee
Welluk?
pi_160438865
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:21 schreef Unites het volgende:

[..]

Voornamelijk over het laatste heb ik nog m'n twijfels. Hans werkt een beetje wisselend. Of heel goed, of hij verkloot het helemaal. :o
Trijntje omringt zich graag met jaknikkers en is helemaal overtuigd van haar eigen talent. Niks mis met zo'n zelfvertrouwen maar het maakt je wel blind voor de dingen om je heen en zorgt ervoor dat kritieken van buitenaf lastig te verwerken zijn. Dan ga je wild om je heen slaan, trek je een parachute aan en blijf je 'dicht bij jezelf', oftewel je laat geen buitenstaanders als Pannecoucke toe. Denk dat die arme Hans amper de ruimte heeft gehad voor zijn ideeën en Team Trijn een van zijn lastigste klanten is geweest.

Pure speculatie natuurlijk, maar dat denk ik dus.
Zo'n Douwe Bob lijkt me super relaxed, go with the flow en gefocused en een veel prettiger persoon om mee te werken.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 14:30:36 #15
368283 ato
pi_160438866
In Pauw:
Ik hoorde van Van Cornald dat zij met iets komen wat nog niet gedaan is. Op de staging
Wel goed Cornald werd gecorrigeerd door Jeroen Pauw, Hij zei destijds dat Trijntje 5e werd in de finale.
Nu zegt over DB, finale en top 10)
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 14:32:08 #16
368283 ato
pi_160438897
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:30 schreef Cee het volgende:

[..]

Trijntje omringt zich graag met jaknikkers en is helemaal overtuigd van haar eigen talent. Niks mis met zo'n zelfvertrouwen maar het maakt je wel blind voor de dingen om je heen en zorgt ervoor dat kritieken van buitenaf lastig te verwerken zijn. Dan ga je wild om je heen slaan, trek je een parachute aan en blijf je 'dicht bij jezelf', oftewel je laat geen buitenstaanders als Pannecoucke toe. Denk dat die arme Hans amper de ruimte heeft gehad voor zijn ideeën en Team Trijn een van zijn lastigste klanten is geweest.

Pure speculatie natuurlijk, maar dat denk ik dus.
Zo'n Douwe Bob lijkt me super relaxed, go with the flow en gefocused en een veel prettiger persoon om mee te werken.
Mee eens en ik las op zijn Facebook dat hij al gepraat had met Pannecoucke en dat het een relaxte meeting was.

Over Trijntje heb ik zoiets niet gehoord.
Life can be a bitch, so like it..
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 maart 2016 @ 15:04:22 #17
862 Arcee
Look closer
pi_160441151
Hoe vaker ik het hoor, hoe beter het klinkt.

Ik ben blij dat het weer wat 'echte' muziek is en niet zo vreselijk overgeproduceerd.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:04:46 #19
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160441282
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:21 schreef Unites het volgende:

[..]

Voornamelijk over het laatste heb ik nog m'n twijfels. Hans werkt een beetje wisselend. Of heel goed, of hij verkloot het helemaal. :o
Ik ben het met Cee eens dat het vorig jaar zeer waarschijnlijk niet aan Pannecoucke heeft gelegen, alleen is mijn redenering bijna het tegenovergestelde van die van Cee. :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:30 schreef Cee het volgende:

[..]

Trijntje omringt zich graag met jaknikkers en is helemaal overtuigd van haar eigen talent. Niks mis met zo'n zelfvertrouwen maar het maakt je wel blind voor de dingen om je heen en zorgt ervoor dat kritieken van buitenaf lastig te verwerken zijn. Dan ga je wild om je heen slaan, trek je een parachute aan en blijf je 'dicht bij jezelf', oftewel je laat geen buitenstaanders als Pannecoucke toe. Denk dat die arme Hans amper de ruimte heeft gehad voor zijn ideeën en Team Trijn een van zijn lastigste klanten is geweest.

Pure speculatie natuurlijk, maar dat denk ik dus.
Zo'n Douwe Bob lijkt me super relaxed, go with the flow en gefocused en een veel prettiger persoon om mee te werken.
Op mij kwam het juist heel anders over, maar dat gooi ik ff in een spoiler.
Anders wordt het wel heel veel Trijn in een Douwe Bob topic. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit jaar zie ik dat niet gebeuren. DB straalt nu al meer zekerheid uit dan Trijn. Hij lijkt er ook echt van overtuigd dat het optreden straks moet kloppen en dat je daar een concertregisseur bij nodig hebt, omdat een ESF optreden echt iets heel anders is dan een gewoon optreden.

Hij zal misschien niet zo minutieus te regisseren zijn als Waylon (die echt in elk optreden op de seconde de juiste blikken optoverde), maar daar leent dit lied zich ook niet voor.

Komt er op neer dat ik het helemaal goed zie komen.
Pannecoucke pakt zijn titel van god terug en Douwe Bob neemt het ESF mee terug naar Nederland. *O*
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  ESF Reporter zaterdag 5 maart 2016 @ 16:13:59 #20
87554 Cee
Welluk?
pi_160441503
Daar heb je een punt, Roger!
pi_160441698
Alleen al het steeds wisselen van kleding van Trijntje gaf m.i. al aan dat ze bloednerveus was.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:27:44 #22
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_160441843
Het nummer zit goed in mijn hoofd hoor. Heb het gisteren 1x helemaal gehoord en een paar keer korte stukjes. Vandaag nog helemaal niet gehoord maar ik betrap me erop dat ik iedere keer het refrein in mijn hoofd heb :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_160444447
Ik heb het nummer nog eens beluisterd en er zit iets muzikaal niet lekker. Het gaat mij om het mini-solootje na het tweede refrein dat heel plotseling overgaat naar het derde, dubbele refrein. Ik vind die overgang wat gekunsteld klinken.

Het liedje duurt maar 02:43, dus er zijn 17 seconden over. Uit die solo had je meer kunnen halen. En doordat de solo zo kort is, wordt ook het gevoel van te veel herhaling versterkt. Het tweede refrein en het dubbele derde refrein zitten immers heel dicht op elkaar.

Het nummer zou er beter van worden als de solo iets wordt verlengd en wellicht uitmondt in een stilte. Ik zou het derde refrein dan opbouwen, in plaats van twee keer hetzelfde te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2016 18:38:07 ]
pi_160444587
De solo klinkt wel lekker maar mag idd iets langer
pi_160444905
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:23 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
De solo klinkt wel lekker maar mag idd iets langer
Stilte kan ook functioneel zijn. Luister The Common Linnets nog eens terug; hun finale-optreden tijdens het Songfestival. Let op het moment van stilte (op 3:05 minuten), net voor het laatste refrein en de reactie vanuit de zaal.

  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 5 maart 2016 @ 18:44:04 #26
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_160445451
We zijn trouwens wel gedaald naar een 16e plaats bij de bookies
pi_160445741
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:59 schreef aarontje112 het volgende:
We zijn trouwens wel gedaald naar een 16e plaats bij de bookies
Oh, das wel een fikse daling.
pi_160445829
Ik heb het liedje na een paar keer luisteren nu geregeld in mijn hoofd, maar op de één of andere manier fietst deze er nog regelmatig doorheen.

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160445920
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb het nummer nog eens beluisterd en er zit iets muzikaal niet lekker. Het gaat mij om het mini-solootje na het tweede refrein dat heel plotseling overgaat naar het derde, dubbele refrein. Ik vind die overgang wat gekunsteld klinken.

Het liedje duurt maar 02:43, dus er zijn 17 seconden over. Uit die solo had je meer kunnen halen. En doordat de solo zo kort is, wordt ook het gevoel van te veel herhaling versterkt. Het tweede refrein en het dubbele derde refrein zitten immers heel dicht op elkaar.

Het nummer zou er beter van worden als de solo iets wordt verlengd en wellicht uitmondt in een stilte. Ik zou het derde refrein dan opbouwen, in plaats van twee keer hetzelfde te spelen.
Er moet iets zijn wat op de één of andere manier de spanning opbouwt en daarmee de aandacht van de kijker vasthoudt. Een stilte of aanzwellende muziek is de makkelijkste manier daarvoor, en zoiets ontbreekt aan het eind van het lied inderdaad. Daardoor heeft de gemiddelde kijker na een minuut of 2 zijn mening wel bepaald.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160446239
Ik hoop dat hij zijn eigen look houdt, die style enzo, maar dat ze hem echt Smoking Hot maken. Dat het net ff spannender wordt :Y)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_160446270
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:39 schreef Pisces29 het volgende:
Ik hoop dat hij zijn eigen look houdt, die style enzo, maar dat ze hem echt Smoking Hot maken. Dat het net ff spannender wordt :Y)
Het kan voor de verandering in elk geval een keer niet fout gaan met de jurk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160446882
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het kan voor de verandering in elk geval een keer niet fout gaan met de jurk.
Ook dat! En ook heeft hij wat betere looks.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_160447291
Deze hoort hier ook 8-)

pi_160447761
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:39 schreef Pisces29 het volgende:
Ik hoop dat hij zijn eigen look houdt, die style enzo, maar dat ze hem echt Smoking Hot maken. Dat het net ff spannender wordt :Y)
Een donkerblauw pak en dan zwarrwitbeelden waarbij ze alleen zijn ogen en pak kleuren O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160448217
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Een donkerblauw pak en dan zwarrwitbeelden waarbij ze alleen zijn ogen en pak kleuren O+
Noh, daar zeg je wat :o _O_

Of fris zoals eerste plaatje in de OP, net liedje en jong wilder koppie en shirtje als contrast :Y)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 21:49:59 #37
375570 crew  Cyan9
pi_160450741
Wüst! *O*

Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_160451066
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het kan voor de verandering in elk geval een keer niet fout gaan met de jurk.
Het pak van de leadzanger van de 3JS laat zien dat het ook bij mannen kledingtechnisch dramatisch uit kan pakken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:02:13 #39
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_160451238
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 21:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Het pak van de leadzanger van de 3JS laat zien dat het ook bij mannen kledingtechnisch dramatisch uit kan pakken.
Ik schat Douwe toch echt wel smaakvoller in dan de 3J's :) . Hij ziet er altijd prima uit.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_160455867
quote:
Slow Down

iTunes:
#1 Netherlands
#166 Finland
~The present is all there is~
pi_160455901
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 6 maart 2016 @ 01:40:51 #42
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_160456090
Slow down, you move too fast...

Ik moet ook steeds aan Simon & Garfunkel denken, om er nog maar eens een associatie in te gooien.


O+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 maart 2016 @ 01:51:45 #43
163650 Greys
pi_160456215
Er staat een 'exclusive' interview met DB online op FB door Eurovision, ook gedeeld door Songfestivalweblog geloof ik. Krijg het mobiel nu niet geplakt hier.

Wat me opvalt is dat onder dat interview bijna elke reactie van buitenlanders negatief is.. :( Veel negatiever dan op YouTube. Iemand vindt hem ook 'snotty and cockie' overkomen in het interview, omdat hij wil winnen. Lied vinden ze boring op FB voornamelijk. Anouk en TCL vonden ze terechte top 10, dit vinden ze minder.

Verder zie ik op FB onder de Russische entry alleen maar gejuich en gejubel en 'we have a winner'. Mweh, fake hijgerig gedoe.

Mijn hoop is weer een pietsie getemperd :@ :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 maart 2016 @ 02:04:48 #44
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_160456312
quote:
11s.gif Op zondag 6 maart 2016 01:51 schreef Greys het volgende:

Mijn hoop is weer een pietsie getemperd :@ :P
Shhhhht, rustig maar meisje, het komt goed. Echt! :*
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 6 maart 2016 @ 02:06:33 #45
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160456330
quote:
11s.gif Op zondag 6 maart 2016 01:51 schreef Greys het volgende:
Er staat een 'exclusive' interview met DB online op FB door Eurovision, ook gedeeld door Songfestivalweblog geloof ik. Krijg het mobiel nu niet geplakt hier.

Wat me opvalt is dat onder dat interview bijna elke reactie van buitenlanders negatief is.. :( Veel negatiever dan op YouTube. Iemand vindt hem ook 'snotty and cockie' overkomen in het interview, omdat hij wil winnen. Lied vinden ze boring op FB voornamelijk. Anouk en TCL vonden ze terechte top 10, dit vinden ze minder.

Verder zie ik op FB onder de Russische entry alleen maar gejuich en gejubel en 'we have a winner'. Mweh, fake hijgerig gedoe.

Mijn hoop is weer een pietsie getemperd :@ :P
Luisteren naar feesboekers. :{w
Volgens mij zijn mensen op facebook altijd zuur en negatief over alles, zie het ook aan de reacties onder rtl nieuws artikelen. (Niet de mensen in dit ESF forum die op facebook zitten natuurlijk, die zijn allemaal lief :* )

quote:
Iemand vindt hem ook 'snotty and cockie' overkomen [...] omdat hij wil winnen.
Eh hallo, het is een wedstrijd. :?
Als je niet wil winnen doe je lekker niet mee. Dan doe je maar een knoopcursus bij je plaatselijke scouting, krijgt na afloop iedereen een schouderklopje en is niemand echt de beste. Kom op zeg.

Nee Greys, niks aantrekken van deze zure-zult-eters. :7

Ik zat vanochtend nog eens naar het lied te luisteren en ik voelde gewoon dat het goed zou gaan. De hele kamer leek een beetje lichter te worden en ik wist gewoon met absolute zekerheid dat we nr 1 in de semi zouden worden en daarna nr 1 in de finale.

Dus de enige vraag die nog rest is: Regel jij volgend jaar de kaartjes of proberen we ieder afzonderlijk kaarten te bemachtigen? :D
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 6 maart 2016 @ 02:10:23 #46
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_160456359
En wat doe je dan ook op Facebook? :{w
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 6 maart 2016 @ 02:14:05 #47
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160456384
quote:
13s.gif Op zondag 6 maart 2016 02:10 schreef Jane het volgende:
En wat doe je dan ook op Facebook? :{w
Precies, zeg ik al jaren. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_160457720
quote:
11s.gif Op zondag 6 maart 2016 01:51 schreef Greys het volgende:
Er staat een 'exclusive' interview met DB online op FB door Eurovision, ook gedeeld door Songfestivalweblog geloof ik. Krijg het mobiel nu niet geplakt hier.

Wat me opvalt is dat onder dat interview bijna elke reactie van buitenlanders negatief is.. :( Veel negatiever dan op YouTube. Iemand vindt hem ook 'snotty and cockie' overkomen in het interview, omdat hij wil winnen. Lied vinden ze boring op FB voornamelijk. Anouk en TCL vonden ze terechte top 10, dit vinden ze minder.

Verder zie ik op FB onder de Russische entry alleen maar gejuich en gejubel en 'we have a winner'. Mweh, fake hijgerig gedoe.

Mijn hoop is weer een pietsie getemperd :@ :P
Hebben ze daar dit filmpje geplaatst? Want daar stonden in het begin inderdaad ook een paar van zulke reacties onder.

Maar ach, ik betwijfel het of die mensen in eerste instantie wel positief waren over Birds of CATS. :P
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 09:19:23 #49
368283 ato
pi_160458201
Je zal zien dat hij in de eerste halve finale, een goed optreden neerzet.
Ik vind her negatief commentaar wel meevallen..

En ja dat zijn de echte Fan wank mensen, die kwijlen bij de perfecte liedjes.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160458598
quote:
11s.gif Op zondag 6 maart 2016 01:51 schreef Greys het volgende:
Er staat een 'exclusive' interview met DB online op FB door Eurovision, ook gedeeld door Songfestivalweblog geloof ik. Krijg het mobiel nu niet geplakt hier.

Wat me opvalt is dat onder dat interview bijna elke reactie van buitenlanders negatief is.. :( Veel negatiever dan op YouTube. Iemand vindt hem ook 'snotty and cockie' overkomen in het interview, omdat hij wil winnen. Lied vinden ze boring op FB voornamelijk. Anouk en TCL vonden ze terechte top 10, dit vinden ze minder.

Verder zie ik op FB onder de Russische entry alleen maar gejuich en gejubel en 'we have a winner'. Mweh, fake hijgerig gedoe.

Mijn hoop is weer een pietsie getemperd :@ :P
:'(
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 6 maart 2016 @ 10:19:10 #51
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_160458675
Het is een leuk radioliedje, maar waarom zou dit een winnaarsliedje moeten zijn?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 6 maart 2016 @ 11:35:57 #52
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_160459574
Hallo mensen, ff wat minder depri hier, aub! }:|

Anouk en TCL hebben aangetoond dat Nederland het verst komt als we echte muzikanten met hun eigen muziek - waar ze zelf in geloven - sturen. Douwe Bob valt in die categorie. Dat is goed nieuws. Bovendien neemt hij het heel serieus. Dat is nog beter nieuws!

Wij moeten niet proberen om plastic pop a la Zweden te maken, omdat die daar zo vaak mee gewonnen hebben. Of een excentrieke novelty act te verzinnen, omdat Lordi, Conchita, enzovoort. Dat is niet waar Nederland goed in is.

Natuurlijk spreekt dit nummer niet elke ESF-fan aan, zeker niet degenen die van de dramatische over-the-top-acts houden. Maar DB krijgt over het algemeen toch veel positievere reacties dan ik me kan herinneren van Anouk en TCL in dit stadium. Volgens mij begon men daar pas een klein beetje warm voor te lopen toen de repetities al zo'n beetje begonnen waren.

Ik zeg niet dat hij gaat winnen, maar hij gaat ons zeker niet voor paal zetten. En ik geloof serieus dat hij bezig is er iets moois van te maken qua staging. En itt bij Trijntje geloof ik er wel in dat het wat wordt. Trijn heeft geen smaak, Douwe wel. B-)

Als ik Rusland zie, dan zijn die volledig op de Mans-tour gegaan. De ervaring leert dat proberen de winnaar van het jaar ervoor te imiteren eigenlijk nooit werkt.

Jongens, heb vertrouwen!!! *O* :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 06-03-2016 12:16:01 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 12:08:41 #53
368283 ato
pi_160460034
Heel goed Jane,
Ik blijf ook positief hoor en her valt wel mee met de negatieve reacties vanuit het buitenland.

Zo en zo vallen wij op door dat er geen act us wat op iets anders lijkt en is gpher geen kloon van een ander ( bombastisch) liedje..

Wij gaan voor goud..
Life can be a bitch, so like it..
pi_160460578
De meeste liedjes zijn idd van die schreeuwerige bombastische liedjes. Ben blij dat wij daar niet voor kozen
pi_160460618
quote:
11s.gif Op zondag 6 maart 2016 01:51 schreef Greys het volgende:
Er staat een 'exclusive' interview met DB online op FB door Eurovision, ook gedeeld door Songfestivalweblog geloof ik. Krijg het mobiel nu niet geplakt hier.

Wat me opvalt is dat onder dat interview bijna elke reactie van buitenlanders negatief is.. :( Veel negatiever dan op YouTube. Iemand vindt hem ook 'snotty and cockie' overkomen in het interview, omdat hij wil winnen. Lied vinden ze boring op FB voornamelijk. Anouk en TCL vonden ze terechte top 10, dit vinden ze minder.

Verder zie ik op FB onder de Russische entry alleen maar gejuich en gejubel en 'we have a winner'. Mweh, fake hijgerig gedoe.

Mijn hoop is weer een pietsie getemperd :@ :P
Ik heb de Russische entry even opgezocht en zie dit bericht eronder staan dat 114 keer geliked is:
quote:
Generic, cheap, typical trash. Another dull song that will do well just because it's Russia. :) Well, at least it's not another propaganda ballad about peace...
Dan is er dit positieve bericht dat 51 keer geliked is en toevallig van iemand is uit Rusland zelf:
quote:
This song is catchy and absolutely amazing. Must win, but even if it doesn't, it will be anyway the best entry at this ESC and best Russian entry ever. Haters gonna hate and Sergey's gonna slay.
Denk dat algehele jubelstemming wel meevalt.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator zondag 6 maart 2016 @ 12:54:11 #56
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_160460737
Kortom, hate it or love it. :D En da's precies wat nodig is.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 6 maart 2016 @ 13:37:52 #57
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_160461591
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:46 schreef Fascination het volgende:

Dan is er dit positieve bericht dat 51 keer geliked is en toevallig van iemand is uit Rusland zelf:

Ik denk inderdaad dat het belangrijk is om ook de volksaard een beetje in je achterhoofd te houden. Nederlanders hebben de neiging om onszelf met dit soort dingen af te zeiken. We maken we ons er constant schuldig aan.* Ik denk dat het vooral is om - onbewust - een teleurstelling te voorkomen, maar daar mogen psychologen zich verder over buigen. :P

Nu zijn we hierin niet uniek, maar er zijn ook landen waar men dit helemaal niet heeft. Landen waar het klassieke patriottisme nog hoogtij viert. Zoals o.a. Rusland, maar bijvoorbeeld ook in de VS. Daar wapperen ze te pas en te onpas lustig met hun vlag, ook buiten sportwedstrijden en nationale feestdagen om. Ongekend in Nederland.

* En soms is het ook terecht. Zie Trijntje B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 6 maart 2016 @ 13:45:38 #58
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_160461732
Klassieke voorbeelden (van YouTube):

Nederlander:
quote:
Jochem Scharenborg
ik denk jammer
Nederlander:
quote:
Joeperdepoep
Ben ik de enige dit nummer niet zo heel geweldig vind?
Brit:
quote:
Gamesda Entertainment
This song can win! Go Netherlands! 12 Points from UNITED KINGDOM!
I rest my case.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_160461836
quote:
6s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:45 schreef Jane het volgende:
Klassieke voorbeelden (van YouTube):

Nederlander:

[..]

Nederlander:

[..]

Brit:

[..]

I rest my case.
Haha ja en de reacties van de Nederlanders zijn ook altijd zo heerlijk direct. :') Weer geen winnaar, dit wordt niks, gaat weer helemaal nergens over, hiermee win je niet, etc. etc. :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 maart 2016 @ 13:57:30 #60
163650 Greys
pi_160462050
Op Facebook jubelen voornamelijk Nederlanders over Rusland. :D

Maar jullie hebben gelijk. Ons nummer wordt er niet minder goed door!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 maart 2016 @ 14:21:43 #61
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160462619
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:57 schreef Greys het volgende:
Op Facebook jubelen voornamelijk Nederlanders over Rusland. :D

Maar jullie hebben gelijk. Ons nummer wordt er niet minder goed door!
Och, dat zijn waarschijnlijk allemaal BNWers die vinden dat er in Europa te veel anti-Rusland propaganda is. Om dat goed te maken gaan ze dan overdreven positief zijn over de Russische inzending. :P

Dus maak je daar niet druk om en berust je in het feit dat wij een goede inzending hebben en alle anderen bagger zijn. 8-)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_160463913
Eén van de eerste covers op youtube:

pi_160464541
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:06 schreef Soren het volgende:
Eén van de eerste covers op youtube:

^O^

Dat 'wont you help me' vind ik echt zo lekker klinken
~The present is all there is~
pi_160465192
Vanavond in Carlo's tv cafe

~The present is all there is~
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 16:20:26 #65
368283 ato
pi_160466084
Het verbaast mij dat hij het een leuk liedje vind.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160466524
Eindelijk heeft Carlo dezelfde smaak als ik
  Moderator / Miss SHO zondag 6 maart 2016 @ 19:48:57 #67
22592 crew  Ole
pi_160471546
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:49 schreef grazz het volgende:
Vanavond in Carlo's tv cafe

[ afbeelding ]
Zat er aan te komen: Speed it up Douwe
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_160476934
dit optreden is gefilmd met een koffiezetapparaat, maargoed.. zijn eerste liveoptreden:

pi_160477369
Klinkt goed, uiteraard :)
~The present is all there is~
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 00:43:26 #71
368283 ato
pi_160479854
Het valt mij vooral op dat gewoon een live liedje is.
En instrumentaal , let op dat gaat beloond worden.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160482629
18e bij bookmakers.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:04:19 #73
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_160482839
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:38 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
18e bij bookmakers.
ITUNES NETHERLANDS TOP 100 SONG DOWNLOADS

1. Slow Down
... en huiver mee
pi_160483387
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 00:43 schreef ato het volgende:
Het valt mij vooral op dat gewoon een live liedje is.
En instrumentaal , let op dat gaat beloond worden.
Maar mogen niet eens live spelen volgens mij, alleen zang, rest een bandje ;( :')
  Vis een optie? maandag 7 maart 2016 @ 09:50:45 #75
70532 loveli
N
pi_160483540
Wut? Moet z'n gitaar playbacken?
crap in = crap out
pi_160483569
1999 Countries preferences to use backing tracks virtually leads to the abolition of orchestras. Live music became optional and all broadcasters since 1999 have declined to use an orchestra. In 2004, all live music was banned; even artists on stage were not allowed to play their instruments live, even if they explicitly voiced their wish to do so. This live music prohibition is still in place.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:52:46 #77
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160483570
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:50 schreef loveli het volgende:
Wut? Moet z'n gitaar playbacken?
:Y
Alle muziek is van het bandje.
Leuk om in je achterhoofd te houden bij elke act waar een hele band op het podium staat te "spelen".
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Vis een optie? maandag 7 maart 2016 @ 09:53:40 #78
70532 loveli
N
pi_160483580
:')100
crap in = crap out
pi_160484627
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:36 schreef Soren het volgende:
dit optreden is gefilmd met een koffiezetapparaat, maargoed.. zijn eerste liveoptreden:

Het liedje staat iig, komt live prima uit de verf.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 maart 2016 @ 12:10:55 #80
163650 Greys
pi_160486025
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:38 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
18e bij bookmakers.
Meh!
Maar goed, dat was bij TCL ook zo.
(Al stonden die niet eerst hoog en daarna laag :P )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 7 maart 2016 @ 12:33:11 #81
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160486460
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:38 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
18e bij bookmakers.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160487064
Blijf het refrein slappe hap vinden. Eigenlijk hetzelfde probleem dat Birds en CATS hadden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 17:26:14 #83
368283 ato
pi_160494058
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:02 schreef Fascination het volgende:
Blijf het refrein slappe hap vinden. Eigenlijk hetzelfde probleem dat Birds en CATS hadden.
Gelukkig werden birds en calm after the storm later gewaardeerd.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160494094
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 17:26 schreef ato het volgende:

[..]

Gelukkig werden birds en calm after the storm later gewaardeerd.
Ze werden allebei erg goed gebracht daar op het podium. Denk dat dat deze keer ook enorm goed kan uitpakken.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160496612
CATS was wel van een buitencategorie en met de graphics was dit onovertroffen.
Duidelijk een geval waarbij de graphics hebben bijgedragen aan het suc6. Dat was zo goed neergezet!

Hopelijk heeft die pannenkoek weer zo'n niveau want vorig jaar met Trijntje was op zn zachts gezegd een fiasco :') :') :')
The secret of getting ahead is getting started
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 19:08:47 #86
368283 ato
pi_160496654
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:07 schreef Poison-Ivy het volgende:
CATS was wel van een buitencategorie en met de graphics was dit onovertroffen.
Duidelijk een geval waarbij de graphics hebben bijgedragen aan het suc6. Dat was zo goed neergezet!

Hopelijk heeft die pannenkoek weer zo'n niveau want vorig jaar met Trijntje was op zn zachts gezegd een fiasco :') :') :')
Hahaha zij hebben wat goed te maken..
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 19:09:14 #87
368283 ato
pi_160496671
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 17:27 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ze werden allebei erg goed gebracht daar op het podium. Denk dat dat deze keer ook enorm goed kan uitpakken.
Gelukkig nog iets positiefs :-)
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 maart 2016 @ 19:40:45 #88
163650 Greys
pi_160497538
Dit is echt niet negatief bedoeld, maar ik vraag me wel oprecht af of Hans met dit nummer net zoiets bijzonders kan doen visueel als met TCL. Dat nummer leende zich er ook wel bijzonder goed voor.

Al zal het deze keer (itt bij Trijntje) niet aan hun/zijn voorbereiding liggen want ze zijn er tijdig over na gaan denken. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160498345
Ik hoop iets à la die bar in de setting
  Moderator maandag 7 maart 2016 @ 20:07:35 #90
375570 crew  Cyan9
pi_160498362
Ik weet niet, maar ik heb nog niet echt het positieve gevoel dat ik wel had bij Anouk en TCL. Ik twijfel zelfs nog een beetje aan kwalificatie voor de finale.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 7 maart 2016 @ 20:15:59 #91
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160498705
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:40 schreef Greys het volgende:
Dit is echt niet negatief bedoeld, maar ik vraag me wel oprecht af of Hans met dit nummer net zoiets bijzonders kan doen visueel als met TCL. Dat nummer leende zich er ook wel bijzonder goed voor.

Al zal het deze keer (itt bij Trijntje) niet aan hun/zijn voorbereiding liggen want ze zijn er tijdig over na gaan denken. *O*
Waarschijnlijk niet zoiets, moet je ook niet willen bij dit nummer.

Ik zou zelf niet weten wat je hierbij moet doen, daarom ben ik ook geen concertregisseur. Misschien zoiets als Italië een paar jaar terug (die vent met die piano, toen ze na lange afwezigheid ineens weer op nr2 binnenkwamen).

Of inderdaad een kroeg nabootsen.

Of misschien krijgen we nu eindelijk die reality-troep die ons vorig jaar werd voorgehouden? :(

Kan jij Sietze niet ff polsen of Nederland al een plan heeft ingediend? :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_160499071
En hij moet er gewoon geweldig uitzien, niet dat bruine pak of zwart. Haar gelikt en tiptop!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 20:46:07 #93
368283 ato
pi_160500062
Douwe Bob moet een eigen setting hebben waar hij zich prettig bij voelt.
Een mooie setting zoals zijn Fools bar kroeg
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 7 maart 2016 @ 20:53:57 #94
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_160500411
quote:
15s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:07 schreef Cyan9 het volgende:
Ik weet niet, maar ik heb nog niet echt het positieve gevoel dat ik wel had bij Anouk en TCL. Ik twijfel zelfs nog een beetje aan kwalificatie voor de finale.
CATS werd destijds pas op 12 maart bekendgemaakt. Had jij daarna gelijk een positief gevoel? Zo ja, dan denk ik dat je één van de weinigen was. Dat optreden bij DWDD was natuurlijk ook weinig sprankelend.

Bij mijzelf kwam het positieve gevoel destijds pas bij de halve finale. :+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 7 maart 2016 @ 20:58:13 #95
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_160500580
Ik vind Douwe Bob normaal gesproken geweldig, maar het nummer heeft niet dezelfde magie als CATS. Hoor het trouwens nog heel regelmatig op de Duitse radio.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator maandag 7 maart 2016 @ 21:46:29 #96
375570 crew  Cyan9
pi_160502743
quote:
2s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:53 schreef Jane het volgende:

[..]

CATS werd destijds pas op 12 maart bekendgemaakt. Had jij daarna gelijk een positief gevoel? Zo ja, dan denk ik dat je één van de weinigen was. Dat optreden bij DWDD was natuurlijk ook weinig sprankelend.

Bij mijzelf kwam het positieve gevoel destijds pas bij de halve finale. :+
Ik ben denk ik zo'n liefhebber van vooral Ilse haar zangstem dat ik meteen fan was. Ook echt meteen finale gevoel. *O*

Misschien komt het toch vooral doordat Slow Down niet echt m'n eigen smaak is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 23:03:00 #97
43556 miss_dynastie
pi_160505412
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:09 schreef ato het volgende:

[..]

Gelukkig nog iets positiefs :-)
Nou, pfoe. Op het moment dat ik positiever ben dan tachtig procent van de posters, ga ik ook twijfelen.... Misschien wil ik wel gewoon te graag dat het goed is? :@
  dinsdag 8 maart 2016 @ 00:34:20 #98
131278 moemoe
#teampanda
pi_160507711
Ik las iets over de kroeg van Henk op de dag des oordeels.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 maart 2016 @ 00:51:39 #99
163650 Greys
pi_160507912
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 00:34 schreef moemoe het volgende:
Ik las iets over de kroeg van Henk op de dag des oordeels.
Ja! Wees welkom! w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160507959
Als dat nummer van Frans voor Zweden wordt gekozen, is dat nog wel een redelijke concurrent voor Douwe lijkt me. Tapt een beetje uit hetzelfde vaatje. Ook een liedje zonder opsmuk en vrij "klein".
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 01:25:53 #101
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160508236
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 00:56 schreef Fascination het volgende:
Als dat nummer van Frans voor Zweden wordt gekozen, is dat nog wel een redelijke concurrent voor Douwe lijkt me. Tapt een beetje uit hetzelfde vaatje. Ook een liedje zonder opsmuk en vrij "klein".
Maar wel veel meer een (redelijk) standaard popliedje, dus daar zit DB beter mee. Wat dat betreft is die Frans een concurrent voor Douwe zoals een snackbar een concurrent is van de Librije (ze bieden hetzelfde basisproduct, maar er zit een wereld van verschil in kwaliteit.) :7
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat die Frans het waarschijnlijk zou winnen op looks, als hij zijn haar een beetje fatsoeneert. :@
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_160508476
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 01:25 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Maar wel veel meer een (redelijk) standaard popliedje, dus daar zit DB beter mee. Wat dat betreft is die Frans een concurrent voor Douwe zoals een snackbar een concurrent is van de Librije (ze bieden hetzelfde basisproduct, maar er zit een wereld van verschil in kwaliteit.) :7
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat die Frans het waarschijnlijk zou winnen op looks, als hij zijn haar een beetje fatsoeneert. :@
Maar er zijn genoeg mensen met een wansmaak, ik kies de snackbar. 8-)
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2016 @ 09:28:14 #103
368283 ato
pi_160510757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 00:56 schreef Fascination het volgende:
Als dat nummer van Frans voor Zweden wordt gekozen, is dat nog wel een redelijke concurrent voor Douwe lijkt me. Tapt een beetje uit hetzelfde vaatje. Ook een liedje zonder opsmuk en vrij "klein".
Ik vind het liedje toch iets anders, wel een leuk liedje overigens.
Life can be a bitch, so like it..
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:07:08 #104
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160511404
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 01:57 schreef tralalala het volgende:

[..]

Maar er zijn genoeg mensen met een wansmaak, ik kies de snackbar. 8-)
En dat is maar goed ook.
Zou een saai festival worden als echt iedereen alleen maar op hetzelfde lied zou stemmen.
Een land duizend punten en de rest nul. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_160522323
De kwaliteit van de overige inzendingen die ik tot nu toe heb gehoord is echt bagger. Zelfs een favoriet als Spanje vind ik zo triest qua kwaliteit. Waar zijn de goede zangers en zangeressen gebleven? Het is vooral gillen... en wat zingen ze slecht zeg. Ik heb spontaan plaatsvervangende schaamte.

Dit is voor mij wel een teken dat we dit jaar echt weer een goede kans maken om goed te gaan scoren *O*
pi_160524126
Douwe heeft tot nu toe echt de muzikaalste inzending. Wie hopen jullie trouwens voor 2017? Ik zelf hoop Dotan.
pi_160524304
Ik ben het eens met Unites. Ik vind dit echt zo'n baggerjaar. Ik kan met moeite een top 5 samenstellen met nummers die ik leuk vind, maar dan houd het ook wel op. Het is dit jaar voornamelijk geforceerd hip willen doen met slappe dancenummertjes, gillende wijven en niemendalletjes. Ik merk zelfs dat ik er minder zin in heb dan andere jaren door de prutkwaliteit. :X Zelfs wetende dat smaken kunnen verschillen kan ik me van bepaalde nummers niet voorstellen wat iedereen erin ziet.
Ook vind ik het verschil met semi 1 en semi 2 wel heel erg dramatisch groot. Ik vrees ervoor dat er in semi 1 betere nummers af gaan vallen dan er in semi 2 doorgaan. Dit risico zit er natuurlijk altijd in met loten, maar dit jaar is het wel heel erg extreem.

Daarnaast ben ik er ondanks dit alles ook niet echt van overtuigd dat we dit jaar goed gaan scoren eigenlijk. Op alle Youtube topjes die ik tot nu toe gezien heb staat Douwe Bob ergens helemaal onderaan en veel reacties zijn ook niet echt positief. Ik vind het ook niet zijn beste nummer en het einde is te voortkabbelend, maar het verbaast me hoeveel mensen het nummer minder vinden dan bepaalde gedrochten dit jaar.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_160524581
Die lijstjes worden wel vaak gemaakt door wiwifans; geen echte graadmeter.
pi_160524682
Ja oke dat is wel een beetje waar. :P Laten we daar op hopen dan.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_160524880
Ik zie trouwens nu bij DWDD trouwens nu Giels talentenjacht. Dat zie ik echt als potentiële kweekvijver voor het ESF.
pi_160525011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 01:25 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Maar wel veel meer een (redelijk) standaard popliedje, dus daar zit DB beter mee. Wat dat betreft is die Frans een concurrent voor Douwe zoals een snackbar een concurrent is van de Librije (ze bieden hetzelfde basisproduct, maar er zit een wereld van verschil in kwaliteit.) :7
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat die Frans het waarschijnlijk zou winnen op looks, als hij zijn haar een beetje fatsoeneert. :@
Het lied van Frans kan winnen en het lied van Douwe kan de finale halen, dat is het belangrijkste verschil. Er eten nu eenmaal meer mensen kroketten dan reerug.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160525069
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:52 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Ik zie trouwens nu bij DWDD trouwens nu Giels talentenjacht. Dat zie ik echt als potentiële kweekvijver voor het ESF.
Ik kijk niet, maar ik denk dan automatisch aan mensen in t-shirt en spijkerbroek, die met een gitaar op schoot een zeikliedje zingen met een gezicht alsof ze eerst een kilo bananen hebben opgegeten en nu niet kunnen poepen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160525088
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het lied van Frans kan winnen en het lied van Douwe kan de finale halen, dat is het belangrijkste verschil. Er eten nu eenmaal meer mensen kroketten dan reerug.
_O_
pi_160525105
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik kijk niet, maar ik denk dan automatisch aan mensen in t-shirt en spijkerbroek, die met een gitaar op schoot een zeikliedje zingen met een gezicht alsof ze eerst een kilo bananen hebben opgegeten en nu niet kunnen poepen.
Precies... daarbij... Giel Beelen :')
pi_160525157
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:43 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Die lijstjes worden wel vaak gemaakt door wiwifans; geen echte graadmeter.
Ik vraag me ook af hoe dit zit voor ESC United. Ik lees sinds dit jaar een beetje mee, maar heb het gevoel dat ze daar nogal overdreven positief zijn over bepaalde nummers. Ook geen goede graadmeter of voorspellen ze het daar altijd wel aardig goed?
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:05:21 #116
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_160525221
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik kijk niet, maar ik denk dan automatisch aan mensen in t-shirt en spijkerbroek, die met een gitaar op schoot een zeikliedje zingen met een gezicht alsof ze eerst een kilo bananen hebben opgegeten en nu niet kunnen poepen.
Komt DB hier ook niet uit voort?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_160525425
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:02 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af hoe dit zit voor ESC United. Ik lees sinds dit jaar een beetje mee, maar heb het gevoel dat ze daar nogal overdreven positief zijn over bepaalde nummers. Ook geen goede graadmeter of voorspellen ze het daar altijd wel aardig goed?
Geen idee, volg dat forum op dat punt niet echt. Denk dat ze in een iets gematigdere hoek zitten dan wiwi.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Komt DB hier ook niet uit voort?
Die komt uit een eerdere giel-talentenjacht, De beste singer-songwriter van Nederland. Daar komt zijn enige solo top 40-hit uit voort.
  ESF Reporter dinsdag 8 maart 2016 @ 20:40:26 #118
87554 Cee
Welluk?
pi_160526302
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Komt DB hier ook niet uit voort?
Won het eerste seizoen van De Beste Singer Songwriter van Nederland, in dat zelfde seizoen werd Nielson tweede. Dus met die ene show heeft ie al meer succesvolle artiesten weten te kweken dan de 1600 seizoenen van The Voice tot nu toe. :D
pi_160526439
Aan het tweede seizoen Maaike Ouboter en Michael Prins. Daarna werd het een stuk minder.
pi_160534075
Ik vind het een lekker liedje.
Als het maar goed klinkt.
pi_160534087
Ik wou ook even mijn korte, eenvoudige en bescheiden mening delen.
Als het maar goed klinkt.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 maart 2016 @ 11:38:19 #122
163650 Greys
pi_160538380
Met de YouTube views gaat het wel lekker geloof ik :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160539805
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb het nummer nog eens beluisterd en er zit iets muzikaal niet lekker. Het gaat mij om het mini-solootje na het tweede refrein dat heel plotseling overgaat naar het derde, dubbele refrein. Ik vind die overgang wat gekunsteld klinken.
Dat kun je zien als een muzikaal stijlfiguur. Normaal ligt het accent op de eerste en de derde tel. Nu ff een keer niet --> op de tweede namelijk. Valt op door afwijkendheid, prima vind ik. Zeker omdat er zo veel herhaald wordt op het einde.

[ Bericht 11% gewijzigd door geitenbrei op 09-03-2016 16:09:46 ]
Als het maar goed klinkt.
pi_160541058
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 11:38 schreef Greys het volgende:
Met de YouTube views gaat het wel lekker geloof ik :D
Qua reacties gelukkig ook nog positief.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 14:13:18 #125
368283 ato
pi_160541250
Op zich scoort Nederland niet slecht hoor..
Life can be a bitch, so like it..
pi_160545044
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:02 schreef geitenbrei het volgende:

[..]

Dat kun je zien als een muzikaal stijlfiguur. Normaal ligt het accent op de eerste en de derde tel. Nu ff een keer niet --> op de tweede namelijk. Valt op door afwijkendheid, prima vind ik. Zeker omdat er zo veel herhaald wordt op het einde.
Ik snap de overgang ritmisch wel, maar ik vind 'm vooral muzikaal geforceerd klinken. En mijn punt was ook dat het tweede en derde refrein te dicht op elkaar zitten, terwijl het liedje 17 seconden korter is dan wat is toegestaan.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 maart 2016 @ 17:01:23 #127
163650 Greys
pi_160545190
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap de overgang ritmisch wel, maar ik vind 'm vooral muzikaal geforceerd klinken. En mijn punt was ook dat het tweede en derde refrein te dicht op elkaar zitten, terwijl het liedje 17 seconden korter is dan wat is toegestaan.
Eens. Met die seconden zouden ze straks live nog iets moeten doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 17:27:53 #128
368283 ato
pi_160545848
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens. Met die seconden zouden ze straks live nog iets moeten doen.
Kan altijd nog gebeuren he..

Maar live moet het goed neergezet worden en ik zie er wel een finale plaats in hoor..
Life can be a bitch, so like it..
pi_160546138
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap de overgang ritmisch wel, maar ik vind 'm vooral muzikaal geforceerd klinken. En mijn punt was ook dat het tweede en derde refrein te dicht op elkaar zitten, terwijl het liedje 17 seconden korter is dan wat is toegestaan.
Nah, ik vind de overgang juist wel vet klinken. Maar dat is subjectief natuurlijk :)

Over die resterende 17 seconden ben ik het sowieso met je eens. Vind het een goed punt om die laatste refreinen wat uit elkaar te halen met behulp van de solo.

Het eerste couplet is trouwens twee keer zo lang als het tweede, misschien dat het tweede nog aangevuld kan worden en dat er dan een refrein uit gehaald kan worden. Da's een andere optie.
Als het maar goed klinkt.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 17:47:58 #130
368283 ato
pi_160546293
Over de kansen van DB wordt veel gespeculeerd vooral door Nederlanders, dat wij de finale niet halen omdat het zo'n sterke eerste finale is.

Is het misschien ook, maar toch zeg maar eerlijk: Armenië en Kroatië vissen in elkaars vijver.
Montenegro en Cyprus met hun rock ( waarvan ik Cyprus stukken beter vind).
SAN Marino met zijn babbel candlelight light muziek.. Meeste liedjes met moderne beat..

Echt als DB een sterk live optreden geeft gaat het heus wel door hoor.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160550602
Fijn al die sterke bijdrages in onze semi ;( en toch moet het lukken. Slow Down is een lied dat zowel jong als oud gaat aanspreken. DB komt op beeld sympathiek over (altijd goed). Het enige dat nog moet gebeuren is een briljante act. Daar vertrouw ik Pannecouke wel in, maar wordt zijn plan ook goedgekeurd door de organisatie? Elk land heeft natuurlijk wel zo een wensenlijstje, maar echt niet alles kan uitgevoerd worden.
~The present is all there is~
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:55:44 #132
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_160551331
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 21:12:34 #133
375570 crew  Cyan9
pi_160551948
quote:
Dat hoeft van mij dan weer niet..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:14:52 #134
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160552023
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 14:04 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Qua reacties gelukkig ook nog positief.
Wel te veel dislikes.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:15:17 #135
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160552033
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160552538
quote:
Als je dat doet, loop je het risico op een chaotische boel ;)

Maar goed ze hebben in ieder geval nog wel fans...
pi_160553188
Als je echt voor de fans gaat, doe dan Within temptation. Dan win je waarschijnlijk. Die hebben echt een enorme fanbase door heel Europa heen.
Als het maar goed klinkt.
pi_160553957
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:45 schreef geitenbrei het volgende:
Als je echt voor de fans gaat, doe dan Within temptation. Dan win je waarschijnlijk. Die hebben echt een enorme fanbase door heel Europa heen.
Volgens mij doet bijna elk land het voor de "fans", want als ik het dit jaar een beetje goed inschat gaan ze bijna allemaal gebruik maken van ventilatoren. En zo niet, dan zie je wel een storm van vuur en andere rare dingen verschijnen op de schermen/projecties erachter/eromheen.

Ook iets waar Douwe door zal opvallen wat dat betreft (tenminste dat mogen we hopen).
pi_160554664
Dat lijkt mij inderdaad niets voor Douwe. Hij moet een lekker bescheiden optreden krijgen.
pi_160555062
~The present is all there is~
  donderdag 10 maart 2016 @ 06:53:21 #141
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_160559823
WTF K-otic?????

Maar goed, wel oke nummer van Bob, wie weet halen we de finale... :)
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 08:44:56 #142
368283 ato
pi_160560414
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:34 schreef grazz het volgende:
Fijn al die sterke bijdrages in onze semi ;( en toch moet het lukken. Slow Down is een lied dat zowel jong als oud gaat aanspreken. DB komt op beeld sympathiek over (altijd goed). Het enige dat nog moet gebeuren is een briljante act. Daar vertrouw ik Pannecouke wel in, maar wordt zijn plan ook goedgekeurd door de organisatie? Elk land heeft natuurlijk wel zo een wensenlijstje, maar echt niet alles kan uitgevoerd worden.
Gelukkig houdt hij het eenvoudig, wie weet weer een camera gericht op DB.
Achtergrond wat te maken heeft met snelheid..?

Ik draai het liedje vaak en vind het zo'n leuk liedje.
Life can be a bitch, so like it..
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:02:45 #143
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_160560630
quote:
moeten ze er eerst weer k-otic-er lozen: 7 too crowded - 6 is toch de max?
... en huiver mee
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:16:20 #144
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160560831
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het lied van Frans kan winnen en het lied van Douwe kan de finale halen, dat is het belangrijkste verschil. Er eten nu eenmaal meer mensen kroketten dan reerug.
Hij zou idd de Zweedse voorronde kunnen winnen.

Ik weet dat Zweden nog moet kiezen, maar met dat nummer zie ik ze echt niet winnen.
Beetje dit jaars Eric Saade, maar met een minder pakkend riedeltje, imo.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_160560939
quote:
Ik vond ze destijds heel geschikt :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:24:01 #146
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160560956
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 11:38 schreef Greys het volgende:
Met de YouTube views gaat het wel lekker geloof ik :D
Zeker, bijna 430.000 al.
Nog niet zo veel als sommige anderen, maar veel van die andere staan al langer online.

Polen is ook flink hard gegaan met views, bijna 800.000 in een paar dagen. Polen heeft dan ook veel meer inwoners dan Nederland. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:24:49 #147
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160560974
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:02 schreef Giggio het volgende:

[..]

moeten ze er eerst weer k-otic-er lozen: 7 too crowded - 6 is toch de max?
:Y
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_160561033
Als we in semi 2 hadden gezeten had ik op dit moment wel een wat positiever gevoel gehad.

Maar goed, hopelijk gaat het er live gewoon perfect uitzien. w/
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 09:48:43 #149
43556 miss_dynastie
pi_160561470
Anna (is het toch? Met die krullen) is echt mooi ouder aan het worden. Of ja, niet ouder dan eigenlijk, de tijd lijkt stil te staan...
pi_160561564
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vond ze destijds heel geschikt :D
Ja!
Tig keer leuker dan een Osjien en Maan. :7

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Anna (is het toch? Met die krullen) is echt mooi ouder aan het worden. Of ja, niet ouder dan eigenlijk, de tijd lijkt stil te staan...
Ze ziet er mooi en fris uit. Sita ook wel :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 10:14:33 #151
368283 ato
pi_160561930
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:54 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ja!
Tig keer leuker dan een Osjien en Maan. :7

[..]

Ze ziet er mooi en fris uit. Sita ook wel :)
Bart ook wel, is toch met die gitaar ?

Nogmaals niet doemdenken komt goed met onze inzending
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 10:21:52 #152
368283 ato
pi_160562029
Oh ja voor Azerbeidzjan wordt wederom een mooie dame en ballad gekozen.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 maart 2016 @ 10:34:18 #153
163650 Greys
pi_160562227
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:28 schreef Em31 het volgende:
Als we in semi 2 hadden gezeten had ik op dit moment wel een wat positiever gevoel gehad.

Maar goed, hopelijk gaat het er live gewoon perfect uitzien. w/
Ja shit is dat he, zaten we maar in de 2e semi :D
Maar goed, nu blijft het extra spannend.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 maart 2016 @ 10:37:32 #154
163650 Greys
pi_160562279
Mensen hou eens op met dat K-Otic geneuzel. Leuk groepje hoor, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Er is een reden dat we daar nooit meer iets van hoorden. ZE ZIJN NIET GOED EN BIJZONDER GENOEG :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160562371
Ik hoop zo dat we een beetje aan het einde van de eerste helft zitten. Want qua loting hebben we het dit jaar écht niet getroffen..
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 maart 2016 @ 10:46:38 #156
163650 Greys
pi_160562428
Sietse liet weten dat het waarschijnlijk eind maart bekend is, wie wanneer precies moet zingen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 10 maart 2016 @ 11:49:53 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_160563539
Ik vind het een leuk liedje, lekker ritme, beetje country. Vind alleen het einde wat zwak.
pi_160564778
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2016 10:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja shit is dat he, zaten we maar in de 2e semi :D
Maar goed, nu blijft het extra spannend.
Ja ik zat nog te hopen dat Kroatië gisteren tegen zou vallen, maar helaas. :P Wordt inderdaad spannend.
pi_160572080
http://m.telegraaf.nl/article/25366861/douwe-bob-komt-uit-de-kast

Behoort dit tot de promotiecampagne? :o

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2016 19:23:42 ]
pi_160572258
quote:
Niet voor de 12 punten van Azerbeidzjan in elk geval.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160575734
Uitkomen voor biseksualiteit is voor mannen vaak een opstapje naar volledige eerlijkheid over homoseksualiteit. Let's give it some time.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160577345
Ik sla m'n tentenkamp vast op voor z'n huis *O*
pi_160577756
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 10:46 schreef Greys het volgende:
Sietse liet weten dat het waarschijnlijk eind maart bekend is, wie wanneer precies moet zingen.
Is er al een meezingfeest in A'dam gepland? :o
Wat je vorig jaar leuk vond en waar ik dit jaar dus ook heen ga? :+
dag
pi_160578297
Wat maakt het nou uit dat Douwe bi is? Het gaat om wat hij als artiest kan.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 maart 2016 @ 22:30:26 #166
163650 Greys
pi_160579224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 21:54 schreef Peter het volgende:

[..]

Is er al een meezingfeest in A'dam gepland? :o
Wat je vorig jaar leuk vond en waar ik dit jaar dus ook heen ga? :+
Ik zal eens navragen, zou tof zijn!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 maart 2016 @ 22:31:07 #167
163650 Greys
pi_160579250
Dat ie niet vies is van mannen was al lang bekend toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 10 maart 2016 @ 22:31:47 #168
449427 bogtrotter
namelijk Robrecht Veeckman
pi_160579282
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2016 21:09 schreef Fascination het volgende:
Uitkomen voor biseksualiteit is voor mannen vaak een opstapje naar volledige eerlijkheid over homoseksualiteit. Let's give it some time.
Ja, effe rustig met dit gezeik. Ik ben het als biseksuele man wel flink beu om dit te horen, zelfs van mensen in mijn naaste omgeving. Ik weet best wel wat ik ben, ik weet best wel waar ik op val. Laat mensen maar uit de kast komen zoals ze uit de kast willen. Een label geef je jezelf ook maar omdat men verwacht dat je jezelf beschrijft. Nou, dat doet ie. En ik vind het een heerlijke uitspraak die hij doet. Topkerel.
  Moderator donderdag 10 maart 2016 @ 22:35:11 #169
375570 crew  Cyan9
pi_160579416
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2016 22:31 schreef Greys het volgende:
Dat ie niet vies is van mannen was al lang bekend toch?
Dacht dacht ik eigenlijk ook, het komt in ieder geval niet als een verrassing.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_160579483
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2016 22:31 schreef Greys het volgende:
Dat ie niet vies is van mannen was al lang bekend toch?
Yup. Weet ook niet waarom het nu opeens nieuws is :D
pi_160579525
quote:
11s.gif Op donderdag 10 maart 2016 22:36 schreef iBenny het volgende:

[..]

Yup. Weet ook niet waarom het nu opeens nieuws is :D
Omdat songfestival. Even de kijkende homo's lekker maken. :9~
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160580542
Sorry als ik het vraag maar zijn er ook songfestivalsites en blogs die echt alleen hetero's als doelgroep hebben? Niet dat het mij veel uitmaakt
  Moderator donderdag 10 maart 2016 @ 23:08:16 #173
375570 crew  Cyan9
pi_160580581
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:07 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Sorry als ik het vraag maar zijn er ook songfestivalsites en blogs die echt alleen hetero's als doelgroep hebben? Niet dat het mij veel uitmaakt
Even los van het feit dat muzieksmaak compleet los staat van seksuele voorkeur?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_160580666
Ik zou het zelf onzin vinden als het bestaat overigens. Want het past niet bij de songfestivalgedachte van niemand uitsluiten
pi_160580859
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2016 21:09 schreef Fascination het volgende:
Uitkomen voor biseksualiteit is voor mannen vaak een opstapje naar volledige eerlijkheid over homoseksualiteit. Let's give it some time.
Dat dacht ik ook meteen :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 maart 2016 @ 23:24:32 #176
163650 Greys
pi_160581116
quote:
11s.gif Op donderdag 10 maart 2016 22:36 schreef iBenny het volgende:

[..]

Yup. Weet ook niet waarom het nu opeens nieuws is :D
Omdat OUT-TV een interview met hem had, dat uiteraard ter sprake kwam en mensen die het nog niet wisten het ineens 'nieuws' vinden. Maar eerder maakte hij er ook geen geheim van.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160581455
Zijn er eigenlijk al geruchten over het Pannecoucke-deel?
pi_160581728
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:07 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Sorry als ik het vraag maar zijn er ook songfestivalsites en blogs die echt alleen hetero's als doelgroep hebben? Niet dat het mij veel uitmaakt
Als je songfestivalsites en blogs bezoekt ben je toch geen hetero? ;)
pi_160581854
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:41 schreef Soren het volgende:

[..]

Als je songfestivalsites en blogs bezoekt ben je toch geen hetero? ;)
Denk dat er genoeg dat wel zijn
pi_160582098
Hier overigens een mooie column over het onderwerp:http://www.eurostory.nl/column-niets-zo-onbetwistbaar/. Maar laten we het hier over Douwe hebben
pi_160582185
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat OUT-TV een interview met hem had, dat uiteraard ter sprake kwam en mensen die het nog niet wisten het ineens 'nieuws' vinden. Maar eerder maakte hij er ook geen geheim van.
Ik zat even op je twitterpagina te kijken, maar what the hell, wat veel volgers heb jij. :D
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160583533
Ik durf te wedden dat hij iets met Michael Prins heeft gedaan of dat dat nog komt.
Somebody that I used to know
pi_160583537
Het is geen slecht nummer voor ESF. Maar da's mijn mening.
pi_160584834
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat OUT-TV een interview met hem had, dat uiteraard ter sprake kwam en mensen die het nog niet wisten het ineens 'nieuws' vinden. Maar eerder maakte hij er ook geen geheim van.
Klinkt logisch
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 09:22:29 #185
368283 ato
pi_160584941
Tsechie heeft ook een ballad , Azerbeidjan een ballad, Armenië, Kroatië.
Griekenland, Monte Negro en Sanmarino hebben slechte nummers..

Man die finale moet lukken hoor mits hij een leeft live optreden heeft ( oh dat dan weer wel :-))
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 09:30:16 #186
163650 Greys
pi_160585076
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:03 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik zat even op je twitterpagina te kijken, maar what the hell, wat veel volgers heb jij. :D
Ik snap er ook geen hol van! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 09:31:32 #187
163650 Greys
pi_160585098
Goede tweet van Douwe Bob.

"Guys.. Je kunt alleen een coming out hebben als je ooit in de kast hebt gezeten."

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 11-03-2016 10:23:14 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:20:09 #188
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160585699
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:31 schreef Greys het volgende:
Goede tweet van Douwe Bob.

"Guus.. Je kunt alleen een coming out hebben als je ooit in de kast hebt gezeten."
Gelijk heeft hij.

Maar... wie is Guus? O-)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 10:23:34 #189
163650 Greys
pi_160585748
Oh fak, damn you autocorrect.

GUYS. GUYS.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 10:24:06 #190
163650 Greys
pi_160585755
Slow Down was vanmorgen voor het eerst live op de radio bij 538.
Heeft iemand het gehoord?



[ Bericht 58% gewijzigd door Greys op 11-03-2016 10:31:08 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160585803
De kwaliteit van de concurrentie is zo abominabel dit jaar dat ik onze finalekansen toch hoog in begin te schatten :) Ondanks het vrij saaie nummer.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 10:29:47 #192
163650 Greys
pi_160585835
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:27 schreef Mystikvm het volgende:
De kwaliteit van de concurrentie is zo abominabel dit jaar dat ik onze finalekansen toch hoog in begin te schatten :) Ondanks het vrij saaie nummer.
Die in de eerste semi toch niet? :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:30:25 #193
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160585849
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:23 schreef Greys het volgende:
Oh fak, damn you autocorrect.

GUYS. GUYS.
Ja, ik zag het later ook. :')

Nadat ik eerst had opgezocht hoe die interviewer heette en wie het artikel eromheen had geschreven. Die bleken allebei geen Guus te heten.
Uiteindelijk bedacht ik me dat ik ook op jouw twitter pagina kon kijken om te zien of hij misschien op ene Guus had geantwoord.

Kortom, morning well spent. _O-
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 10:30:29 #194
163650 Greys
pi_160585851
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 10:31:23 #195
163650 Greys
pi_160585864
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:30 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ja, ik zag het later ook. :')

Nadat ik eerst had opgezocht hoe die interviewer heette en wie het artikel eromheen had geschreven. Die bleken allebei geen Guus te heten.
Uiteindelijk bedacht ik me dat ik ook op jouw twitter pagina kon kijken om te zien of hij misschien op ene Guus had geantwoord.

Kortom, morning well spent. _O-

Hahaha. Oops. Sorry :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:32:19 #196
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160585874
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:24 schreef Greys het volgende:
Slow Down was vanmorgen voor het eerst live op de radio bij 538.
Heeft iemand het gehoord?

[ afbeelding ]
Ik probeer het niet live mee te krijgen.
Dat wil ik pas op de avond zelf.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 10:32:23 #197
163650 Greys
pi_160585875
Even kijken of het fragment van het live gebeuren vanmorgen al ergens online staat *O*

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 10:32:44 #198
163650 Greys
pi_160585884
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:32 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik probeer het niet live mee te krijgen.
Dat wil ik pas op de avond zelf.
Oké, dan zet ik er heel groot SPOILER boven als ik het gevonden heb :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160585904
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Die in de eerste semi toch niet? :o
De eerste is wel veel beter, maar ik denk dat dit nummer er toch bij zit. Ik heb gewoon een goed gevoel over DB en zijn instelling. Die podiumpresentatie gaat er denk ik gewoon fantastisch uit zien omdat hij zich niet in een broekpak voor een matige screensaver zal laten installeren. Dat, gecombineerd met het feit dat het liedje kwalitatief best wel goed is trekt de voters wel over de streep.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 10:34:46 #200
163650 Greys
pi_160585910
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De eerste is wel veel beter, maar ik denk dat dit nummer er toch bij zit. Ik heb gewoon een goed gevoel over DB en zijn instelling. Die podiumpresentatie gaat er denk ik gewoon fantastisch uit zien omdat hij zich niet in een broekpak voor een matige screensaver zal laten installeren. Dat, gecombineerd met het feit dat het liedje kwalitatief best wel goed is trekt de voters wel over de streep.
Ik denk en hoop het ook! :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 11 maart 2016 @ 10:34:52 #201
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160585911
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:30 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een leuke foto van hem. Leuker dan die campagnefoto's.

en pas na drie keer kijken zag ik dat beest in zijn jas zitten. :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_160585947
Hier de link naar het optreden van vanmorgen: http://www.538.nl/gemist/29817/douwe-bob-slow-down
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 10:45:19 #203
368283 ato
pi_160586105
Wow wat een goed optreden.

Ik vind het zo'n leuk liedje , finale waardig.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160586108
We zakken wel steeds verder bij de bookmakers. }:|
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 10:52:32 #205
163650 Greys
pi_160586239
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:36 schreef Em31 het volgende:
Hier de link naar het optreden van vanmorgen: http://www.538.nl/gemist/29817/douwe-bob-slow-down
Lekker gezongen, live.
En wat een pretbek de hele tijd :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 10:52:39 #206
368283 ato
pi_160586242
Ik ben team Douwe Bob en wij gaan zeker de finale halen.. Yeah.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 10:54:07 #207
368283 ato
pi_160586261
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:45 schreef Em31 het volgende:
We zakken wel steeds verder bij de bookmakers. }:|
Dat komt omdat nog niet alle liedjes bekend zijn.
Nogmaals Common linnits hingen rond de 30e plaats.

En nu rond de 20 e plaats toch?
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 10:54:34 #208
368283 ato
pi_160586272
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Lekker gezongen, live.
En wat een pretbek de hele tijd :D
Mee eens
Life can be a bitch, so like it..
pi_160586308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:45 schreef Em31 het volgende:
We zakken wel steeds verder bij de bookmakers. }:|
TCL stond er ook verschrikkelijk voor. En misschien nog wel meer terecht want dat nummer was ook redelijk shaky.

Bookmakers zou ik nu niet teveel waarde aan hechten. Pas nadat de eerste rehearsals zijn geweest begint dat echt waardevol te worden.
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 10:56:59 #210
368283 ato
pi_160586310
Ik weet zeker dat Nederland hoog eindigt, 5e plek
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 10:57:45 #211
368283 ato
pi_160586326
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

TCL stond er ook verschrikkelijk voor. En misschien nog wel meer terecht want dat nummer was ook redelijk shaky.

Bookmakers zou ik nu niet teveel waarde aan hechten. Pas nadat de eerste rehearsals zijn geweest begint dat echt waardevol te worden.
Dan vallen veel live optredens door de mand hoor
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 10:59:04 #212
368283 ato
pi_160586347
Het valt mij ook nu op dat er van die super ballads uitkomen van Kroatia, Armenië etc.
Nederland ook zakt.. Zegt dat ook niets van die echte die hard Eurovisie fans
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 10:59:43 #213
163650 Greys
pi_160586357
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

TCL stond er ook verschrikkelijk voor. En misschien nog wel meer terecht want dat nummer was ook redelijk shaky.

Bookmakers zou ik nu niet teveel waarde aan hechten. Pas nadat de eerste rehearsals zijn geweest begint dat echt waardevol te worden.
Maar TCL begonnen en bleven vreselijk laag bij de bookies. Pas bij de eerste camerarepetitie gingen ze omhoog. Douwe Bob begon in de top 10, stond zelfs 5e. Is nu gekelderd.

Al zegt het idd nog niet veel, zo benieuwd naar de Hans Pannecoucke-magie *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 11:05:54 #214
368283 ato
pi_160586477
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar TCL begonnen en bleven vreselijk laag bij de bookies. Pas bij de eerste camerarepetitie gingen ze omhoog. Douwe Bob begon in de top 10, stond zelfs 5e. Is nu gekelderd.

Al zegt het idd nog niet veel, zo benieuwd naar de Hans Pannecoucke-magie *O*
Vanwege de mysterie en de debacle van verleden jaar. Het duurde lang en Nederland werd hoog in gezet.
Bij de Odds is het altijd is het bekend, dan zakthet.
Hoe kan jij mij verklaren dat Polen nog zo hoog is?
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 11:06:43 #215
368283 ato
pi_160586493
En veel mensen bv als Polen zetten veel in..
Datdoenwij minder
Life can be a bitch, so like it..
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:09:03 #216
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160586534
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar TCL begonnen en bleven vreselijk laag bij de bookies. Pas bij de eerste camerarepetitie gingen ze omhoog. Douwe Bob begon in de top 10, stond zelfs 5e. Is nu gekelderd.

Al zegt het idd nog niet veel, zo benieuwd naar de Hans Pannecoucke-magie *O*
Maar in het begin ging het vooral omhoog vanwege de hype: "Wat gaat Nederland doen na het debacle van vorig jaar?"

Dat het zo schommelt geeft wel aan dat Nederland weer interessant is geworden, weer een land is waar rekening mee moet worden gehouden. TCL hadden dat nog niet, die stonden vanaf het begin laag, mede omdat niemand er iets om gaf wat Nederland zou sturen. We waren net jarenlang het lachertje geweest en hadden (zoals iedereen in Europa waarschijnlijk dacht) een eenmalig succesje met Anouk gehad.

Na TCLs liveoptreden waren we in een klap weer een serieuze deelnemer. Nu wordt er weer op ons gelet.

Komt nog bij dat veel mensen (ook hier, heb ik het idee) de radioversie van "Slow Down" vergelijken met het uiteindelijke stage-optreden van CATS. Wat natuurlijk een totaal oneerlijke vergelijking is.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:11:19 #217
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160586573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:06 schreef ato het volgende:
En veel mensen bv als Polen zetten veel in..
Datdoenwij minder
Dat, en Polen is een veel groter land met meer inwoners om te wedden.
Ik denk ook dat mede daardoor hun video in een paar dagen al zoveel kijkers heeft.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 11:13:30 #218
368283 ato
pi_160586607
Even een vraagje:

Hoeveel schatten mensen in dat DB de finale gaat halen?

Ik denk dik voldoende..
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 11:26:36 #219
163650 Greys
pi_160586840
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:13 schreef ato het volgende:
Even een vraagje:

Hoeveel schatten mensen in dat DB de finale gaat halen?

Ik denk dik voldoende..
Ik denk NET NET NET NET aan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 11:30:42 #220
368283 ato
pi_160586929
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk NET NET NET NET aan.
Die gaat het echt halen hoor
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 11:32:29 #221
163650 Greys
pi_160586957
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:30 schreef ato het volgende:

[..]

Die gaat het echt halen hoor
Eerst zien, dan geloven.
Het blijft nog altijd het Eurovisie, waar afgrijselijk slechte walgelijke meuk vaak gewoon naar de finale gaat :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160587023
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Eerst zien, dan geloven.
Het blijft nog altijd het Eurovisie, waar afgrijselijk slechte walgelijke meuk vaak gewoon naar de finale gaat :)
Behalve Trijntje ;(
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 11:36:31 #223
368283 ato
pi_160587049
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Eerst zien, dan geloven.
Het blijft nog altijd het Eurovisie, waar afgrijselijk slechte walgelijke meuk vaak gewoon naar de finale gaat :)
Ik vind je een beetje negatief grey. Niet zijn...

DB heeft echt een leuk nummer en heeft een goede act.

Echt geloven hoor.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160587123
Ik denk wel dat Douwe Bob naar de finale gaat, maar of het net aan of moeiteloos door gaat hangt af van hoe het live wordt gebracht en in hoeverre andere landen gaan tegenvallen. Er zijn genoeg nummers van andere landen waarvan we nog geen live versie hebben gehoord; als dat straks live tegen gaat vallen dan gaan jurys dat echt wel afstraffen.
Zoals hier al is gezegd kun je er eigenlijk pas iets over zeggen naarmate de live optredens al bekend zijn (in de repetitieweek).
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 11:42:43 #225
163650 Greys
pi_160587190
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:36 schreef ato het volgende:

[..]

Ik vind je een beetje negatief grey. Niet zijn...

DB heeft echt een leuk nummer en heeft een goede act.

Echt geloven hoor.
Ik ben niet negatief, ik noem het liever realistisch :P
Serieus, ik heb al best veel gejubeld over onze inzending, ik vind het een tof nummer, ik vind Douwe Bob enig, voldoende om positief over te zijn.

MAAR het is niet een nummer waarvan je na één keer luisteren denkt OMG OMG OMG WAT EEN PAREL. Dat komt na de tweede of derde keer bij de meesten. Daarbij genomen dat de eerste semi final een nogal sterke is met behoorlijk goede inzendingen én met landen die zelfs nog doorgaan als ze het telefoonboek zingen... is het absoluut niet vanzelfsprekend.

Dus om mezelf te beschermen tegen teleurstellingen ga ik er nog even niet klakkeloos vanuit dat we de finale halen. Maar ik hoop het uiteraard wel, dat is wat anders. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160587262
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Eerst zien, dan geloven.
Het blijft nog altijd het Eurovisie, waar afgrijselijk slechte walgelijke meuk vaak gewoon naar de finale gaat :)
Ja precies, neem Griekenland. Echt een nummer waar veel landen écht niet mee door zouden gaan, maar het zou me niet eens verbazen als zij straks gewoon weer de finale halen. 8)7 Hopelijk gaat dat dit jaar door de sterke nummers in semi 1 eindelijk eens anders worden.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 maart 2016 @ 11:50:19 #227
163650 Greys
pi_160587327
Elk jaar zijn er weer momenten bij het voorlezen van de finalisten dat ik mijn haren uit mijn hoofd wil trekken van boosheid en frustratie, dat zal dit jaar niet anders zijn :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 11 maart 2016 @ 12:14:24 #228
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160587780
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ben niet negatief, ik noem het liever realistisch :P
Serieus, ik heb al best veel gejubeld over onze inzending, ik vind het een tof nummer, ik vind Douwe Bob enig, voldoende om positief over te zijn.

MAAR het is niet een nummer waarvan je na één keer luisteren denkt OMG OMG OMG WAT EEN PAREL. Dat komt na de tweede of derde keer bij de meesten. Daarbij genomen dat de eerste semi final een nogal sterke is met behoorlijk goede inzendingen én met landen die zelfs nog doorgaan als ze het telefoonboek zingen... is het absoluut niet vanzelfsprekend.

Dus om mezelf te beschermen tegen teleurstellingen ga ik er nog even niet klakkeloos vanuit dat we de finale halen. Maar ik hoop het uiteraard wel, dat is wat anders. *O*
Daar ben ik het persoonlijk niet zo helemaal mee eens.
Heb net (voor zover bekend) alle liedjes uit de eerste semi geluisterd, maar ik vind het behoorlijk tegenvallen, eerlijk gezegd.

Van de niet Nederlandse inzendingen vind ik eigenlijk alleen Hongarije en Estland echt meevallen (waarbij die gast van Estland vocaal niet altijd even sterk is). Griekenland vind ik ook nog wel goed, maar zeker geen winnaar.
Oh en niet doorvertellen, maar stiekem vind ik het lied van San Marino wel wat hebben, maar die gaat echt nergens eindigen. :P

Daar stopt het voor mij wel een beetje, de rest is "net wel/net niet" of gewoon "Nee". :7

Edit: Estland ipv IJsland. My bad 8)7

PS: Mocht de lieftallige dame uit IJsland het hebben gelezen, ik bedoelde niet te zeggen dat u op een gast lijkt. Ik vergiste me slechts in het land wat ik wilde noemen. Mijn oprechte excuses. :7

[ Bericht 2% gewijzigd door Roger_Epiales op 11-03-2016 12:53:21 ]
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 12:40:25 #229
449427 bogtrotter
namelijk Robrecht Veeckman
pi_160588365
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 12:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
die gast van IJsland
Dat gaat ze niet graag horen.
  Moderator vrijdag 11 maart 2016 @ 12:41:51 #230
375570 crew  Cyan9
pi_160588389
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 12:14 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Daar ben ik het persoonlijk niet zo helemaal mee eens.
Heb net (voor zover bekend) alle liedjes uit de eerste semi geluisterd, maar ik vind het behoorlijk tegenvallen, eerlijk gezegd.

Van de niet Nederlandse inzendingen vind ik eigenlijk alleen Hongarije en IJsland echt meevallen (waarbij die gast van IJsland vocaal niet altijd even sterk is). Griekenland vind ik ook nog wel goed, maar zeker geen winnaar.
Oh en niet doorvertellen, maar stiekem vind ik het lied van San Marino wel wat hebben, maar die gaat echt nergens eindigen. :P

Daar stopt het voor mij wel een beetje, de rest is "net wel/net niet" of gewoon "Nee". :7
Echt?

Ik vind de eerste halve finale heel erg sterk, en ik zie Douwe nog niet één twee drie kwalificeren. Natuurlijk zijn er ook echt nummers die nergens terecht gaan komen waarschijnlijk. Even op een rijtje:

1. Armenië is ondanks een nummer die niet iedereen aanspreekt vaak toch wel redelijk zeker van de finale. Ik zou het zelf niet helemaal terecht vinden, maar zo zit het nou eenmaal in elkaar.
2. Kroatië vind ik een goed nummer, en wordt ook positief ontvangen. Ik denk dat het zou kunnen opvallen tussen de vele uptempo nummers.
3. Finland is een grote "maybe" voor mij. Ik vind het nummer leuk, maar live is het niet heel erg sterk.
4. Griekenland verdient echt geen finale dit jaar. Ik zie zo veel reacties van mensen die gewoon hopen dat Griekenland met dit de finale gaat missen, dus wie weet gaat het nog gebeuren ook.
5. Hongarije is erg sterk. Ik vind het zelf erg goed, en met mij heel wat mensen getuige de vele youtube tops, blogs, etc.
6. Moldavië komt zo'n 10 jaar te laat met dit nummer, dus dat wordt denk ik geen finale.
7. Nederland.. Misschien hè, misschien. Risico is dat mensen het opvatten als saai en het niet blijft hangen. Zal waarschijnlijk meer kans hebben bij de jury dan de televoting.
8. Rusland is een zekerheidje. Beetje nep en wat te gelikt, maar het spreekt veel mensen aan. En het is ook nog een Rusland. Rusland jongens!
9. San Marino maakt absoluut geen kans. Nul punten in de halve finale is zo maar mogelijk. :P

10. Oostenrijk valt op met z'n taalkeuze, maar ik weet niet of het nummer sterk genoeg is om door te gaan naar de finale. De act kan het maken of breken.
11. Azerbeidzjan is nog niet bekend, maar het stuurt een zangeres met mogelijk een ballad. Dan hangt het van de zangkwaliteiten af, en het is natuurlijk een land dat sowieso vaak in de finale staat.
12. Bosnië & Herzegovina valt op door een inzending in de eigen taal, maar meer dan een middenmoter zie ik dit echt niet worden. Haalt de final net wel, of net niet.
13. Cyprus rockt, en op een goede manier. Lijkt door veel mensen gewaardeerd te worden, en verdient wat mij betreft ook wel de finale. Kan het best wel eens goed gaan doen.
14. Tsjechië lijkt dit jaar eindelijk eens kwaliteit in te sturen, en heeft een enorme "we-gunnen-het-ze-zo" factor. Ze stonden nog nooit in de finale, maar nu verdienen ze het echt, als je naar de vele reacties kijkt.
15. Estland heeft een nummer die je helemaal geweldig vindt, of haat. De meeste mensen lijken voor het eerste te gaan, dus dat zie ik wel in de finale.
16. IJsland lijkt met dit nummer wel weer te gaan scoren. Heel origineel is het allemaal niet, maar het lijkt wel aan te slaan.
17. Malta is ook een beetje een "maybe". Ira Losco is natuurlijk iemand die wel kan zingen, maar het nummer (als het dit nummer blijft) lijkt een beetje onder te sneeuwen.
18. Montenegro hoeft niet op de finale te hopen, dat zit er gewoon niet in dit jaar.

Ik denk dat Douwe Bob heel erg in de "maybe" hangt, ik durf er m'n geld niet op te zetten.
Dat is sowieso niet m'n ding.. ;)

Oh, en IJsland is absoluut geen gast!
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 12:49:33 #231
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160588547
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 12:40 schreef bogtrotter het volgende:

[..]

Dat gaat ze niet graag horen.
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 12:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Oh, en IJsland is absoluut geen gast!
Nee, klopt. Ik had net alle nummers geluisterd en was met "vorige pagina" even aan het terugbladeren naar welk land het ook weer was met die 'gast'. Op die pagina aangekomen stond de zoekopdracht erboven en dat was IJsland, maar dat was natuurlijk de zoekopdracht voor het volgende nummer. :')

Ik bedoelde die gast van Estland. :P
Landnamen lijken ook nog op elkaar.

Edit: Intussen aangepast.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 12:57:50 #232
449427 bogtrotter
namelijk Robrecht Veeckman
pi_160588745
Wat mij betreft zijn de sterkste landen in deze semi inderdaad ook Estland, Hongarije en IJsland, maar Kroatië bevalt me ook best en Armenië vind ik, nu ik er meermaals naar geluisterd heb, toch ook best interessant. Ik vind de rest niet allemaal even goed, maar het zijn wel veel nummers die normaal in de finale zouden moeten komen. Je moet ook maar naar de andere halve finale kijken om er zeker van te zijn dat de eerste echt een heel stuk sterker is.

In de tweede zit je met Polen, Roemenië, Albanië, België, Israel, Wit-Rusland, Georgië, Slovenië - allemaal nummers die niet echt met open armen werden onthaald. Ierland vind ik zelf behoorlijk zwak. In de andere semi zouden ze wat mij betreft niet kwalificeren, maar hier dus wel. Macedonië is prima, maar dat is het ook wel. Australië vind ik zelf een compleet leeg nummer. Zwitserland is prima. Letland is een topfavoriet en Oekraïne is controversieel, dus die twee zijn alleen echt gegarandeerd door. Of ja, Denemarken en Noorwegen vliegen ook naar de finale, maar dat zijn voor niemand echt favorieten.
  Moderator vrijdag 11 maart 2016 @ 13:03:08 #233
375570 crew  Cyan9
pi_160588840
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 12:57 schreef bogtrotter het volgende:
Wat mij betreft zijn de sterkste landen in deze semi inderdaad ook Estland, Hongarije en IJsland, maar Kroatië bevalt me ook best en Armenië vind ik, nu ik er meermaals naar geluisterd heb, toch ook best interessant. Ik vind de rest niet allemaal even goed, maar het zijn wel veel nummers die normaal in de finale zouden moeten komen. Je moet ook maar naar de andere halve finale kijken om er zeker van te zijn dat de eerste echt een heel stuk sterker is.

In de tweede zit je met Polen, Roemenië, Albanië, België, Israel, Wit-Rusland, Georgië, Slovenië - allemaal nummers die niet echt met open armen werden onthaald. Ierland vind ik zelf behoorlijk zwak. In de andere semi zouden ze wat mij betreft niet kwalificeren, maar hier dus wel. Macedonië is prima, maar dat is het ook wel. Australië vind ik zelf een compleet leeg nummer. Zwitserland is prima. Letland is een topfavoriet en Oekraïne is controversieel, dus die twee zijn alleen echt gegarandeerd door. Of ja, Denemarken en Noorwegen vliegen ook naar de finale, maar dat zijn voor niemand echt favorieten.
Eens met je stuk over de tweede halve finale, en dat je ook naar de verhouding moet kijken tussen beide halve finales. Het verbaast me daarnaast dat het er heel erg op lijkt dat de Big 5 het best wel goed gaat doen dit jaar. :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 13:04:05 #234
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160588855
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 12:57 schreef bogtrotter het volgende:
Wat mij betreft zijn de sterkste landen in deze semi inderdaad ook Estland, Hongarije en IJsland, maar Kroatië bevalt me ook best en Armenië vind ik, nu ik er meermaals naar geluisterd heb, toch ook best interessant. Ik vind de rest niet allemaal even goed, maar het zijn wel veel nummers die normaal in de finale zouden moeten komen. Je moet ook maar naar de andere halve finale kijken om er zeker van te zijn dat de eerste echt een heel stuk sterker is.

In de tweede zit je met Polen, Roemenië, Albanië, België, Israel, Wit-Rusland, Georgië, Slovenië - allemaal nummers die niet echt met open armen werden onthaald. Ierland vind ik zelf behoorlijk zwak. In de andere semi zouden ze wat mij betreft niet kwalificeren, maar hier dus wel. Macedonië is prima, maar dat is het ook wel. Australië vind ik zelf een compleet leeg nummer. Zwitserland is prima. Letland is een topfavoriet en Oekraïne is controversieel, dus die twee zijn alleen echt gegarandeerd door. Of ja, Denemarken en Noorwegen vliegen ook naar de finale, maar dat zijn voor niemand echt favorieten.
Ben het met je eens dat semi 2 de zwakkere is, maar dat semi 1 minder zwak is maakt hem nog niet sterk.

Hooguit zwaar, omdat er een aantal landen in zit uit de "die gaan bijna altijd wel door" categorie.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_160589281
Ik stel me nu helemaal voor dat iemand ook echt een telefoonboek zingt.
pi_160589282
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 22:37 schreef Fascination het volgende:

[..]

Omdat songfestival. Even de kijkende homo's lekker maken. :9~
Er zijn denk ik zat mannen die 'm er bij hem in willen douwe.
Als het maar goed klinkt.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 13:33:30 #237
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_160589340
Ik vind Douwe Bob wel cool, maar na ik net dat nummer gehoord heb weet ik vrij zeker dat het weer niks wordt.

Het klinkt als een slappe combi van indie/britpop, country en een vleugje avicii.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_160589496
Azerbeidzjan zou dit jaar best wel eens de boot kunnen missen. Ondanks dat het nummer nog niet bekend is, lijkt het niet veel te worden met een zangeres die alles behalve toonvast is. Bovendien heeft Azerbeidzjan de afgelopen twee jaar maar kantje boord de finale gehaald.

Voorlopige voorspelling van qualifiers:
Armenië, Rusland, IJsland, Estland, Nederland, Kroatië, Bosnië-Herzegovina, Hongarije, Cyprus. En de laatste plek is dan voor Griekenland of Finland.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 14:01:41 #239
449427 bogtrotter
namelijk Robrecht Veeckman
pi_160589814
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 13:43 schreef aarontje112 het volgende:
Voorlopige voorspelling van qualifiers:
Armenië, Rusland, IJsland, Estland, Nederland, Kroatië, Bosnië-Herzegovina, Hongarije, Cyprus. En de laatste plek is dan voor Griekenland of Finland.
Zo heb ik het voorlopig ook staan, ja. Op basis van kwaliteit zou dat het in elk geval moeten zijn. Maar toch begin ik telkens weer te twijfelen. Nog even afwachten wat ze in Malta precies gaan doen met het nummer (daar werd nog over gediscussieerd), en wat als ze in Oostenrijk de act plots op punt zetten en het nummer zo toch weer in de aandacht springt? Blijft wel spannend zo.
pi_160590680
Ik gok dat Bosnië-Herzegovina ook gaat falen, staging lijkt me daar een probleem. Zelfde geldt voor Armenië, die begint met kletsen en heeft een refrein waar je eigenlijk weinig van kunt verstaan, maar goed die zal natuurlijk wel doorgaan (net als vorig jaar, wat ik ook onbegrijpelijk vond).

Nederland maak ik me geen zorgen over, die valt wel op als enige in zijn genre met goede kwaliteit. Spreekt denk ik vooral aan bij de oudere generatie, dus daarom zie je in de polls en odds hier minder goede berichten over, want die zitten in de internet/socialmedia-generatie. Zelfde argument kun je natuurlijk deels gebruiken voor San Marino, alleen is dat qua kwaliteit natuurlijk een probleempje.

En ik vind ook dat Rusland een keer mag blijven zitten dit jaar, klinkt als een schlager in vermomming waar de lyrics zijn geschreven door een 6 jarig jongetje dat bliksem ziet uit zijn raam en het geweldig vind. Vervolgens maakt hij een tekening van hoe hij wil dat er allemaal vuur en bliksem op het podium is en laat dat aan de stagemanager zien. Te goedkoop en safe.

Dus genoeg ruimte voor Nederland.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:04:41 #241
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_160591280
49 in de top 100

good or bad?
... en huiver mee
pi_160591379
Voor de jury's ben ik niet zo bang, die zetten Trijntje vorig jaar al als 5e weg... Dan mag dit lied + uitstraling minimaal hetzelfde worden beoordeeld
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160591745
De reacties zijn voor al minder bij de 'extravagante sites'. Op YouTube waar ook casual fans reageren is het stukken beter bij ons lied. Ik heb er daardoor wel vertrouwen.
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 16:37:06 #244
368283 ato
pi_160593486
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:22 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
De reacties zijn voor al minder bij de 'extravagante sites'. Op YouTube waar ook casual fans reageren is het stukken beter bij ons lied. Ik heb er daardoor wel vertrouwen.
Ik ook hoor
Life can be a bitch, so like it..
pi_160595371
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
  Moderator vrijdag 11 maart 2016 @ 17:56:50 #246
375570 crew  Cyan9
pi_160595499
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
2006 was het eerste jaar dat ik het hele songfestival bekeken heb, dus toen was ik 15. :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 17:59:45 #247
368283 ato
pi_160595569
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
Ik was 12 1976 :-)
Life can be a bitch, so like it..
pi_160595712
Soms voel ik mij echt vreemd door de late leeftijd
pi_160595808
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
in 1999 met One Good Reason van Marlayne. Ik was toen 12 *O*
pi_160595872
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:13 schreef ato het volgende:
Even een vraagje:

Hoeveel schatten mensen in dat DB de finale gaat halen?

Ik denk dik voldoende..
Slown down staat of valt met de performance. Ik denk dat dat wel goed zit, dus een gegarandeerde finaleplaats.
  ESF Reporter vrijdag 11 maart 2016 @ 18:13:57 #251
87554 Cee
Welluk?
pi_160595894
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
M'n zusje en ik waren op een ochtend aan het spelen en m'n moeder vertelde dat er gisteren zo'n leuk liedje had gewonnen met een wedstrijd. Dat was J'aime la vie. Wanneer was dat, 1986, 1987? Vanaf dat jaar dus. Ieder jaar met volle belangstelling gekeken.
pi_160596039
Ik moet wel zeggen dat ik al daarvoor af en toe volgde wat er gebeurde en dat ik aan een aantal klassiekers fijne herinneringen heb.
pi_160596273
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
De erg sterke editie van 1998. Ik was 8.

quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 12:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Echt?

Ik vind de eerste halve finale heel erg sterk, en ik zie Douwe nog niet één twee drie kwalificeren. Natuurlijk zijn er ook echt nummers die nergens terecht gaan komen waarschijnlijk. Even op een rijtje:

1. Armenië is ondanks een nummer die niet iedereen aanspreekt vaak toch wel redelijk zeker van de finale. Ik zou het zelf niet helemaal terecht vinden, maar zo zit het nou eenmaal in elkaar.
2. Kroatië vind ik een goed nummer, en wordt ook positief ontvangen. Ik denk dat het zou kunnen opvallen tussen de vele uptempo nummers.
3. Finland is een grote "maybe" voor mij. Ik vind het nummer leuk, maar live is het niet heel erg sterk.
4. Griekenland verdient echt geen finale dit jaar. Ik zie zo veel reacties van mensen die gewoon hopen dat Griekenland met dit de finale gaat missen, dus wie weet gaat het nog gebeuren ook.
5. Hongarije is erg sterk. Ik vind het zelf erg goed, en met mij heel wat mensen getuige de vele youtube tops, blogs, etc.
6. Moldavië komt zo'n 10 jaar te laat met dit nummer, dus dat wordt denk ik geen finale.
7. Nederland.. Misschien hè, misschien. Risico is dat mensen het opvatten als saai en het niet blijft hangen. Zal waarschijnlijk meer kans hebben bij de jury dan de televoting.
8. Rusland is een zekerheidje. Beetje nep en wat te gelikt, maar het spreekt veel mensen aan. En het is ook nog een Rusland. Rusland jongens!
9. San Marino maakt absoluut geen kans. Nul punten in de halve finale is zo maar mogelijk. :P

10. Oostenrijk valt op met z'n taalkeuze, maar ik weet niet of het nummer sterk genoeg is om door te gaan naar de finale. De act kan het maken of breken.
11. Azerbeidzjan is nog niet bekend, maar het stuurt een zangeres met mogelijk een ballad. Dan hangt het van de zangkwaliteiten af, en het is natuurlijk een land dat sowieso vaak in de finale staat.
12. Bosnië & Herzegovina valt op door een inzending in de eigen taal, maar meer dan een middenmoter zie ik dit echt niet worden. Haalt de final net wel, of net niet.
13. Cyprus rockt, en op een goede manier. Lijkt door veel mensen gewaardeerd te worden, en verdient wat mij betreft ook wel de finale. Kan het best wel eens goed gaan doen.
14. Tsjechië lijkt dit jaar eindelijk eens kwaliteit in te sturen, en heeft een enorme "we-gunnen-het-ze-zo" factor. Ze stonden nog nooit in de finale, maar nu verdienen ze het echt, als je naar de vele reacties kijkt.
15. Estland heeft een nummer die je helemaal geweldig vindt, of haat. De meeste mensen lijken voor het eerste te gaan, dus dat zie ik wel in de finale.
16. IJsland lijkt met dit nummer wel weer te gaan scoren. Heel origineel is het allemaal niet, maar het lijkt wel aan te slaan.
17. Malta is ook een beetje een "maybe". Ira Losco is natuurlijk iemand die wel kan zingen, maar het nummer (als het dit nummer blijft) lijkt een beetje onder te sneeuwen.
18. Montenegro hoeft niet op de finale te hopen, dat zit er gewoon niet in dit jaar.

Ik denk dat Douwe Bob heel erg in de "maybe" hangt, ik durf er m'n geld niet op te zetten.
Dat is sowieso niet m'n ding.. ;)

Oh, en IJsland is absoluut geen gast!
Helemaal eens met je analyse Cyan. De nummers die het makkelijk gaan halen (Armenië, Cyprus, Hongarije, Rusland en Estland) zijn niet moeilijk te raden. Dan heb je nog eens IJsland, Kroatië en Azerbeidzjan waarvan de kans enorm groot is. Ja dan hou je nog maar 2 plekken over voor een vijftal gegadigden ofzo.
pi_160596364
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
Ik was 9 :o, 2005 is het eerste jaar dat ik me kan herinneren.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:44:59 #255
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160598059
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
Volgens mij stond het thuis elk jaar wel aan, m'n moeder keek het.
Eerste die ik me echt herinner was 2000, mede vanwege de reden dat het niet volledig werd uitgezonden.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 20:14:24 #256
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_160598740
Ik ben een oud wijf, dus deze:


Zelfde jaar als ato dus, alleen was ik nog maar 8. Toen mocht ik ook echt kijken en kreeg daarna een lp van The Brotherhood of Man, omdat ik zo dol was op het liedje. :P (ja, de lp heb ik nog! B-) )

Ik kan me de winst (en de euforie) van Dingedong het jaar ervoor ook nog wel herinneren, maar ik heb toen volgens mij niet live mogen kijken. En Waterloo en Ik Zie Een Ster uit 1974 vond ik als 6-jarige ook heel leuk, maar toen had ik helemaal nog geen benul van het ESF.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_160599275
Bij ons werd het niet echt gekeken vroeger, door waren de jaren '00 en mijn ouders vonden het act- en Oost-Europagehalte te hoog. Ik wou wel een keer kijken in dieen periode omdat ik benieuwd was.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 20:47:01 #258
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_160599651
Mijn moeder is nooit fan geweest, maar in de jaren 70 MOEST je (bijna) wel kijken, wantje had alleen Nederland 1 en 2. :P
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 11 maart 2016 @ 21:09:58 #259
449427 bogtrotter
namelijk Robrecht Veeckman
pi_160600452
De eerste winnaar die ik me herinner als klein jochie was Katrina and the Waves in 1997. Maar ik denk dat "Love Shine a Light" sowieso ook gewoon een geweldige hit was toen, want ik was toen echt bijzonder klein en van de wedstrijd zelf herinner ik me niets. Pas vanaf 1999 kan ik me echt herinneringen voor de geest halen, maar ik ga er wel van uit dat er bij ons thuis sowieso gewoon gekeken werd. Mijn oudere zus is sowieso ook een gigantische fan, dus dat zit wel gewoon in de genen.

In 2006 (14 aan het begin van dat jaar) ontdekte ik op voorhand dat Lordi ging meedoen en mijn contraire tienerbrein vond dat natuurlijk geweldig. Ik was hevig #teamLordi, laat ons zeggen. Sindsdien keek ik elk jaar steeds enthousiaster, en de laatste drie jaar is het echt heftiger en heftiger geworden.
pi_160600613
Love shine a Light is echt een geweldig nummer.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 21:28:23 #261
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_160601094
Vanaf de jaren tachtig keken we bij ons thuis allemaal. Dat kon ook niet anders, want op de antenne kwamen ook niet veel meer zenders door. Maar ESC-zaterdag was in mijn herinnering in die tijd wel supergaaf. Ongeveer gelijk aan oudejaarsavond, gezellig met z'n allen opblijven, Chips en cola :9 Echt wat bijzonders. En dat gevoel zit er nog altijd in c_/
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_160601490
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
Denk toen ik elf was ofzo. Maar ik ben er een tijdje klaar mee geweest, omdat ik toentertijd als rebelse rockpuber Sieneke en De Toppers, etc. echt niet kon uitstaan.
Als het maar goed klinkt.
pi_160601502
.

[ Bericht 99% gewijzigd door geitenbrei op 11-03-2016 21:41:07 ]
Als het maar goed klinkt.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 21:48:05 #264
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160601720
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:40 schreef geitenbrei het volgende:

[..]

Denk toen ik elf was ofzo. Maar ik ben er een tijdje klaar mee geweest, omdat ik toentertijd als rebelse rockpuber Sieneke en De Toppers, etc. echt niet kon uitstaan.
Och, je hoeft natuurlijk niet per se een rebelse rockpuber te zijn om Sieneke en De Toppers niet uit te kunnen staan. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_160603686
NL gaat de finale wel halen. Heb er een goed gevoel bij. Nummer ademt kwaliteit + stem en uitstraling DB is al echt voldoende, nu alleen nog een wowmoment creëren in de act en we krijgen een heel mooi resultaat. NL is tot nu toe nog het enige 'echte' liedje. Oke Georgie ook wel, maar lang niet zo herkenbaar voor de massa als Slow Down. Als ik YT reacties lees, dan spreekt het zowel jong als oud aan. Geen garantie, maar ook gezien de vele likes vind ik het wel een interessant gegeven.
~The present is all there is~
pi_160603806
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
Ik kan me herinneren dat ik vanaf 1996 keek, heel misschien nog eerder maar mn geheugen laat me in de steek. 1998 was volgens mij het jaar dat ik echt fan werd, omdat NL ook gewoon goed presteerde en ik de puntentelling zo spannend vond, dat wilde ik gewoon elk jaar opnieuw beleven. Daarna elk jaar de kranten gekocht. De liedjes werden van te voren beoordeeld, favorieten uitgelicht en de NLse inzending stond groot afgebeeld in veel kranten. Vond dat erg gaaf om te hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door grazz op 12-03-2016 15:32:06 ]
~The present is all there is~
pi_160605756
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 23:10 schreef grazz het volgende:
NL gaat de finale wel halen. Heb er een goed gevoel bij. Nummer ademt kwaliteit + stem en uitstraling DB is al echt voldoende, nu alleen nog een wowmoment creëren in de act en we krijgen een heel mooi resultaat. NL is tot nu toe nog het enige 'echte' liedje. Oke Georgie ook wel, maar lang niet zo herkenbaar voor de massa als Slow Down. Als ik YT reacties lees, dan spreekt het zowel jong als oud aan. Geen garantie, maar ook gezien de vele likes vind ik het wel een interessant gegeven.
Precies, ik had gisteren alle inzendingen op Youtube achter elkaar beluisterd, was echt geen doorkomen aan.. Tussen alle zielloze popdeuntjes met alle vocale uithalen was Douwe Bob wat mij betreft echt wel een van de uitblinkers.
pi_160606697
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 00:52 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Precies, ik had gisteren alle inzendingen op Youtube achter elkaar beluisterd, was echt geen doorkomen aan.. Tussen alle zielloze popdeuntjes met alle vocale uithalen was Douwe Bob wat mij betreft echt wel een van de uitblinkers.
Het gebeurt wel vaker dat "we" ons eigen nummer heel erg goed vinden, vervolgens de finale niet halen en daarna verontwaardigd zijn omdat Europa onze minimale krachtsinspanning niet waardeert.
pi_160607336
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
Wij hebben het altijd gekeken. In de jaren '00, toen het echt een rariteitenkabinet werd, heb ik het niet intensief gevolgd en bleef ik er niet voor thuis. Sinds een jaar of zes wel weer.
pi_160607344
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 03:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gebeurt wel vaker dat "we" ons eigen nummer heel erg goed vinden, vervolgens de finale niet halen en daarna verontwaardigd zijn omdat Europa onze minimale krachtsinspanning niet waardeert.
Precies, en het is ook op basis van Noord-west Europese smaak. In de regio van Kroatie of Armenie hebben ze heel andere voorkeuren.

Toch denk ik op zich wel dat Nederland zich moet kunnen plaatsen. Het hangt af van de live zang, de act en de loting. Als Nederland per ongeluk als 3e ofzo moet zingen, en de act is niet zo indrukwekkend, dan kun je er vanuit gaan dat DB wordt weggeblazen door latere optredens die beter blijven hangen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 12:01:37 #271
368283 ato
pi_160609856
Ik heb net alle liedjes geluisterd enwatlijken weer veel liedjes op elkaar.
Nederland spring terecht tussen uit. Nogmaals wordt geen winnaar maar wel finalist en top 10
Life can be a bitch, so like it..
pi_160612334
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 08:30 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Precies, en het is ook op basis van Noord-west Europese smaak. In de regio van Kroatie of Armenie hebben ze heel andere voorkeuren.

Toch denk ik op zich wel dat Nederland zich moet kunnen plaatsen. Het hangt af van de live zang, de act en de loting. Als Nederland per ongeluk als 3e ofzo moet zingen, en de act is niet zo indrukwekkend, dan kun je er vanuit gaan dat DB wordt weggeblazen door latere optredens die beter blijven hangen.
Over de zang maak ik me niet zo'n zorgen; dat loopt wel los. De vraag is waarmee die Pannekoucke op de proppen komt voor de act. Die van 2014 was uitstekend, die van vorig jaar een drama.

Ik ben er nog lang niet van overtuigd dat Nederland de finale haalt, laat staan dat daarin een goede eindklassering wordt bereikt. Eerst zien, dan geloven.
pi_160614742
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
Vanaf mijn 7e, ik weet nog dat ik Marga Bult mocht kijken en dat ik de volgende dag om half 7 aan het bed van mijn ouders stond om te vragen of ze had gewonnen :D . Dat landencompetitie-element vond en vind ik nog steeds magisch, daarom hou ik denk ik ook zoveel van sport kijken en programma's zoals Zeskamp en Spel Zonder Grenzen vroeger :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160614747
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Over de zang maak ik me niet zo'n zorgen; dat loopt wel los. De vraag is waarmee die Pannekoucke op de proppen komt voor de act. Die van 2014 was uitstekend, die van vorig jaar een drama.

Ik ben er nog lang niet van overtuigd dat Nederland de finale haalt, laat staan dat daarin een goede eindklassering wordt bereikt. Eerst zien, dan geloven.
Ik ook niet hoor. Als alle landen een goede uitvoering brengen en de finalisten zijn Armenië, Kroatië, Rusland, Hongarije, Azerbeidzjan, Bosnië, Cyprus, Estland, IJsland en Tsjechië, dan zou dat waarschijnlijk in de rest van Europa weinig wenkbrauwen doen fronzen. Sterker nog, dan kan je als Nederland nog prima achter Finland, Malta en Griekenland eindigen.

Ik denk alleen wel dat een goede act en goede uitvoering in elk geval gaan leiden tot jurypunten, waarmee je in een veld van 18 best bij de eerste 10 moet kunnen komen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160614901
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor. Als alle landen een goede uitvoering brengen en de finalisten zijn Armenië, Kroatië, Rusland, Hongarije, Azerbeidzjan, Bosnië, Cyprus, Estland, IJsland en Tsjechië, dan zou dat waarschijnlijk in de rest van Europa weinig wenkbrauwen doen fronzen. Sterker nog, dan kan je als Nederland nog prima achter Finland, Malta en Griekenland eindigen.

Ik denk alleen wel dat een goede act en goede uitvoering in elk geval gaan leiden tot jurypunten, waarmee je in een veld van 18 best bij de eerste 10 moet kunnen komen.
Vorig jaar, bij Trijntje Oosterhuis, was het optimisme over een finaleplaats vooraf ook groot. Ook toen was Pannecoucke de regisseur en dat pakte dramatisch uit.

Bovendien zijn we heus niet het enige land dat een goede act / beeldregie als wapen in de strijd gooit.
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 17:01:27 #276
43556 miss_dynastie
pi_160615039
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vorig jaar, bij Trijntje Oosterhuis, was het optimisme over een finaleplaats vooraf ook groot. Ook toen was Pannecoucke de regisseur en dat pakte dramatisch uit.

Bovendien zijn we heus niet het enige land dat een goede act / beeldregie als wapen in de strijd gooit.
Optimisme? Bij wie? Zelfs Anouk, die een half hotel had afgehuurd, bleef liever thuis _O-
pi_160615363
De punten voor Douwe zullen in de basis moeten komen van: Estland, Finland, IJsland en Zweden. De liedjes van Anouk en de Linnets hadden dezelfde basis, je ziet dat Nederland met hun muzikantenmuziek en deze country/alternatieve stijl steeds meer aansluiting vindt bij het Scandinavische en Baltische blok.

We zijn gelukkig niet meer alleen afhankelijk van Belgie :P

Een goede graadmeter zullen verder de diverse previewshows in Europa zijn. Daar zag je met name de Common Linnets bijvoorbeeld al enorm gewaardeerd worden terwijl bij de bookies nog niks gebeurde.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160615408
(...gewist)

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2016 21:50:29 (Te offtopic) ]
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 17:37:07 #279
368283 ato
pi_160615779
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vorig jaar, bij Trijntje Oosterhuis, was het optimisme over een finaleplaats vooraf ook groot. Ook toen was Pannecoucke de regisseur en dat pakte dramatisch uit.

Bovendien zijn we heus niet het enige land dat een goede act / beeldregie als wapen in de strijd gooit.
Ik was geen fan van Nederland en ik wist al datniet niets zal worden.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 17:38:14 #280
368283 ato
pi_160615799
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 17:14 schreef TheVulture het volgende:
De punten voor Douwe zullen in de basis moeten komen van: Estland, Finland, IJsland en Zweden. De liedjes van Anouk en de Linnets hadden dezelfde basis, je ziet dat Nederland met hun muzikantenmuziek en deze country/alternatieve stijl steeds meer aansluiting vindt bij het Scandinavische en Baltische blok.

We zijn gelukkig niet meer alleen afhankelijk van Belgie :P

Een goede graadmeter zullen verder de diverse previewshows in Europa zijn. Daar zag je met name de Common Linnets bijvoorbeeld al enorm gewaardeerd worden terwijl bij de bookies nog niks gebeurde.
Is ook zo
Life can be a bitch, so like it..
pi_160615861
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 17:37 schreef ato het volgende:

[..]

Ik was geen fan van Nederland en ik wist al datniet niets zal worden.
Ik las een boel optimisme vorig jaar. Het was een goed, catchy liedje. Ze kan zo geweldig zingen, enzovoort.

Serieus: hoe vaak is het de afgelopen 10 jaar niet gebeurd dat we zelf vonden dat we iets stuurden dat prima is, om vervolgens verbolgen te zijn als Europa ons afstrafte.

Acht keer, is het antwoord.
pi_160615912
Inmiddels kun je wel al 150 keer je inzet voor 'm krijgen, dat is alles behalve hoopgevend
pi_160616800
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 03:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gebeurt wel vaker dat "we" ons eigen nummer heel erg goed vinden, vervolgens de finale niet halen en daarna verontwaardigd zijn omdat Europa onze minimale krachtsinspanning niet waardeert.
Nu leg je me dingen in de mond. Ik heb het nergens over heel erg goed of helemaal mijn smaak, sterker nog: de meeste singer-songwriters zijn niet echt aan mij besteed en dit liedje hoort daar ook bij. Er zijn ook dit jaar enkele inzendingen die ik interessanter vind. De enige vaststelling die ik doe is dat Slow Down er wat mij betreft in muzikaal opzicht uitsprong. Verontwaardiging over uitschakeling? Daar zul je mij nog niet op betrapt kunnen hebben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vorig jaar, bij Trijntje Oosterhuis, was het optimisme over een finaleplaats vooraf ook groot. Ook toen was Pannecoucke de regisseur en dat pakte dramatisch uit.

Bovendien zijn we heus niet het enige land dat een goede act / beeldregie als wapen in de strijd gooit.
Dat optimisme viel vorig jaar volgens mij wel mee, dat sommige media er nog wat van proberen te maken ten spijt.
pi_160616980
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:27 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Nu leg je me dingen in de mond. Ik heb het nergens over heel erg goed of helemaal mijn smaak, sterker nog: de meeste singer-songwriters zijn niet echt aan mij besteed en dit liedje hoort daar ook bij. Er zijn ook dit jaar enkele inzendingen die ik interessanter vind. De enige vaststelling die ik doe is dat Slow Down er wat mij betreft in muzikaal opzicht uitsprong. Verontwaardiging over uitschakeling? Daar zul je mij nog niet op betrapt kunnen hebben.

[..]

Dat optimisme viel vorig jaar volgens mij wel mee, dat sommige media er nog wat van proberen te maken ten spijt.
Ik sprak in algemene zin over de mening, cq. het gedrag van "de Nederlander", ik had het over niemand persoonlijk.

Ik het topic over Oostenrijk las ik net trouwens nog eens terug dat ze vorig jaar belachelijk laatste werden in de finale. Ik klikte dat liedje nog eens aan en heeft precies zo'n sound als Douwe Bob. Een dergelijke sound is dus verre van een garantie op succes.
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 18:56:56 #285
368283 ato
pi_160617456
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik sprak in algemene zin over de mening, cq. het gedrag van "de Nederlander", ik had het over niemand persoonlijk.

Ik het topic over Oostenrijk las ik net trouwens nog eens terug dat ze vorig jaar belachelijk laatste werden in de finale. Ik klikte dat liedje nog eens aan en heeft precies zo'n sound als Douwe Bob. Een dergelijke sound is dus verre van een garantie op succes.
Hahaha Oostenrijk met verleden jaar vergelijken?

Ach ja..

Nogmaals ik vond het een vreselijk liedje wat verleden jaar uitkwam voor Nederland.
Dit jaar ben ik meer enthousiast.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160617602
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:56 schreef ato het volgende:

[..]

Hahaha Oostenrijk met verleden jaar vergelijken?

Ach ja..

Nogmaals ik vond het een vreselijk liedje wat verleden jaar uitkwam voor Nederland.
Dit jaar ben ik meer enthousiast.
Oostenrijk, vorig jaar:


Laatste in de finale, met 0 punten.
pi_160618131
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik sprak in algemene zin over de mening, cq. het gedrag van "de Nederlander", ik had het over niemand persoonlijk.

Ik het topic over Oostenrijk las ik net trouwens nog eens terug dat ze vorig jaar belachelijk laatste werden in de finale. Ik klikte dat liedje nog eens aan en heeft precies zo'n sound als Douwe Bob. Een dergelijke sound is dus verre van een garantie op succes.
Die vergelijking zie ik niet zo. Ik moet zeggen dat succes ook niet alles is, het al dan niet stranden van een nummer in de halve finale of de score in de finale zeggen wat mij betreft wel wat, maar lang niet alles over wat ik zelf mooi vind of als kwalitatief hoogwaardig beschouw. Kijkende naar jouw meningen over enkele bijdrages die je vandaag hebt geplaatst, is onze muzieksmaak behoorlijk uiteenlopend :)

Ik wil iets voelen bij een inzending, geraakt worden. Als iets in de eigen taal gezongen is of een typische sfeer uit de eigen regio heeft, is dat voor mij een pre. Als een lied klinkt alsof het 30 jaar in de ijskast heeft gelegen, wil dat niet zeggen dat ik het niet kan waarderen, het hoeft niets af te doen aan de kwaliteit. Goede muziek is tijdloos.

Op een buitenlands Eurovisie-forum zie ik vaak voorbijkomen dat Nederland vaak voor eigenzinnige bijdrages kiest. Het doet het meer dan eens net even anders dan de rest en niet altijd met succes, soms is het werkelijk wegwerpmuziek met een artiest die er niets om geeft (Trijntje wil het vooral leuk hebben, dat ze eigenlijk een land vertegenwoordigt interesseerde haar niets, Hind met een afdankertje dat niet eens op haar album mocht staan, 3JS die geen idee hadden wat Eurovisie is), The Common Linnets, Anouk en wat mij betreft ook Sieneke (Nederlandstalige schlager, vrolijk en goed uitgevoerd - dat het niet voldoende in de smaak viel bij het Europese publiek is een tweede) en Joan Franka (op het nationaal songfestival heel leuk, helaas was de voorbereiding allerbelabberdst en bleek ze ongeschikt voor zo'n groot toneel) zijn wat mij betreft voorbeelden van de eigenzinnige inzendingen. Typische dancepop (zoals de Zweedse inzendingen) van Nederlandse bodem lijkt er nauwelijks te zijn, dat blijkt ook uit onze Eurovisie-bijdrages.
pi_160618538
Ik haak bij Oostenrijk al af na het intro, ik hou niet van die zwijmel liefdesliedjes die ik d.m.v. extra spul verplicht mooi moet vinden. En als je zo nodig een piano in de hens wil steken, doe het dan met een goede reden. Bijvoorbeeld: Roemenië 2014 hadden dat van mij wel mogen doen, want dat ding zag er niet uit en stond er maar een beetje bij.
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 19:41:35 #289
368283 ato
pi_160618595
Ach lieve schat Oostenrijk lijkt er niet opde verste op..
Zo lekker Zweden kijken.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160618916
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Oostenrijk, vorig jaar:


Laatste in de finale, met 0 punten.
Dat was in mijn ogen ook wel een redelijk bizar resultaat, want an sich een prima liedje. Ik had dat zelfs in de top 10 verwacht.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 20:06:29 #291
43556 miss_dynastie
pi_160619274
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:41 schreef ato het volgende:
Ach lieve schat Oostenrijk lijkt er niet opde verste op..
Zo lekker Zweden kijken.
Nou, niet mee eens, dat was ook een van mijn eerste gedachten.... dat heeft echt te slecht gescoord, had veel beter verdiend.
pi_160621817
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 17:46 schreef Majkool het volgende:
Inmiddels kun je wel al 150 keer je inzet voor 'm krijgen, dat is alles behalve hoopgevend
Klopt, we zijn gezakt naar 24 bij de bookies. Zo laag hebben we het hele jaar nog niet gestaan.
pi_160622808
edit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160623031
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 21:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klopt, we zijn gezakt naar 24 bij de bookies. Zo laag hebben we het hele jaar nog niet gestaan.
Heeft toch geen zin om daar naar al te veel op te focussen. TCL stonden ook helemaal onderaan.
pi_160624036
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:24 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Die vergelijking zie ik niet zo. Ik moet zeggen dat succes ook niet alles is, het al dan niet stranden van een nummer in de halve finale of de score in de finale zeggen wat mij betreft wel wat, maar lang niet alles over wat ik zelf mooi vind of als kwalitatief hoogwaardig beschouw. Kijkende naar jouw meningen over enkele bijdrages die je vandaag hebt geplaatst, is onze muzieksmaak behoorlijk uiteenlopend :)

Ik wil iets voelen bij een inzending, geraakt worden. Als iets in de eigen taal gezongen is of een typische sfeer uit de eigen regio heeft, is dat voor mij een pre. Als een lied klinkt alsof het 30 jaar in de ijskast heeft gelegen, wil dat niet zeggen dat ik het niet kan waarderen, het hoeft niets af te doen aan de kwaliteit. Goede muziek is tijdloos.

Op een buitenlands Eurovisie-forum zie ik vaak voorbijkomen dat Nederland vaak voor eigenzinnige bijdrages kiest. Het doet het meer dan eens net even anders dan de rest en niet altijd met succes, soms is het werkelijk wegwerpmuziek met een artiest die er niets om geeft (Trijntje wil het vooral leuk hebben, dat ze eigenlijk een land vertegenwoordigt interesseerde haar niets, Hind met een afdankertje dat niet eens op haar album mocht staan, 3JS die geen idee hadden wat Eurovisie is), The Common Linnets, Anouk en wat mij betreft ook Sieneke (Nederlandstalige schlager, vrolijk en goed uitgevoerd - dat het niet voldoende in de smaak viel bij het Europese publiek is een tweede) en Joan Franka (op het nationaal songfestival heel leuk, helaas was de voorbereiding allerbelabberdst en bleek ze ongeschikt voor zo'n groot toneel) zijn wat mij betreft voorbeelden van de eigenzinnige inzendingen. Typische dancepop (zoals de Zweedse inzendingen) van Nederlandse bodem lijkt er nauwelijks te zijn, dat blijkt ook uit onze Eurovisie-bijdrages.
Succes is inderdaad niet alles. Als je als land massaal achter je inzending staat en trots bent op het nummer dat wordt gestuurd, dan is succes van secundair belang. Maar die vlieger gaat voor Nederland niet op. Ten eerste heeft de bevolking niet of nauwelijks een stem in het verhaal*, ten tweede zijn we niet gefixeerd op muzikale kwaliteit, maar op het boeken van succes.

Ik heb niks tegen een retro-sound, trouwens. Ik ben groot liefhebber van muziek uit de 80s en van bands die toen (en nu) actief waren (en zijn). Maar wat mij opvalt, is de conservatieve, bijna "ambachtelijke" insteek van onze inzendingen. Die van dit jaar is geen uitzondering.

Waarom kunnen wij nooit eens iets sturen dat er écht uitknalt, dat modern is, dat baanbrekend is? Geen land ter wereld heeft zo veel getalenteerde dj's en producers rondlopen. En wat sturen wij naar het Songfestival? Joan Franka, Douwe Bob, Common Linnets, 3JS, dat soort dingen.

* 2010 was het geweldigste voorbeeld. Het volk had al niks te zeggen over het liedje en de stem van het publiek telde maar voor een vijfde deel mee. In de finale eindigden Loekz en Sieneke gelijk. De stem van het publiek zou de doorslag geven. Maar niks daarvan: het publiek koos voor Vinzzent (of hoe die kerel ook heette).

In Nederland is het (Nationaal) Songfestival geen publiek domein, niet iets dat voor iedereen open staat en waarbij iedereen kansen heeft. Het is een speledingetje van een omroep die ermee kan doen wat ze willen. Als ze bij wijze van spreken morgen bedenken dat het een goed idee is om volgend jaar Anita Meyer naar het Songfestival te sturen, dan staat Anita Meyer daar volgend jaar. Niemand die verder nog iets in de melk te brokkelen heeft.
pi_160624892
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Oostenrijk, vorig jaar:


Laatste in de finale, met 0 punten.
Dit vind ik dan weer saai. Dat heb ik bij Slow Down niet, daar denk ik 'Hmm, lekker nummer'.
~The present is all there is~
  zaterdag 12 maart 2016 @ 23:28:00 #297
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160625888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer werden jullie fan van Eurovisie? Ik pas laat, op m'n 17e.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 maart 2016 @ 12:01:29 #298
163650 Greys
pi_160632078
Oostenrijk onterecht zo laag geëindigd toen vind ik. En Elfletterig heeft wat dat betreft gewoon gelijk dat nu al gewoon uitgaan van finale voor NL te voorbarig is :)

Daarmee zeg ik totaal niet dat DB niet in de finale zou horen, want dat vind ik wel, maar uitgaan van 'hij kan goed live zingen en het is een lekker liedje' is niet genoeg. Het ESF is vaak zo onvoorspelbaar als de pest qua smaak en stemmen. Ook al is Slow Down een lekker lied, ik vraag me oprecht af of mensen de moeite gaan nemen erop te stemmen of dat ze het bij 'ja lekker liedje hoor' houden. Weet niet of het er opvallend genoeg voor is, memorabel genoeg.

Waar ik het totaal níet mee eens ben is dat er vorig jaar groot optimisme was over het halen van de finale. Op wat BN-ers na, die het verplicht moesten bejubelen om Trijntje te vriend te houden, geloofde niemand er in. En terecht. Zelfs Trijntje zelf geloofde er niet in. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 maart 2016 @ 12:01:59 #299
163650 Greys
pi_160632089
Oh en ik kijk ESF sinds Sandra Kim.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160632380
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:01 schreef Greys het volgende:
Oostenrijk onterecht zo laag geëindigd toen vind ik. En Elfletterig heeft wat dat betreft gewoon gelijk dat nu al gewoon uitgaan van finale voor NL te voorbarig is :)

Daarmee zeg ik totaal niet dat DB niet in de finale zou horen, want dat vind ik wel, maar uitgaan van 'hij kan goed live zingen en het is een lekker liedje' is niet genoeg. Het ESF is vaak zo onvoorspelbaar als de pest qua smaak en stemmen. Ook al is Slow Down een lekker lied, ik vraag me oprecht af of mensen de moeite gaan nemen erop te stemmen of dat ze het bij 'ja lekker liedje hoor' houden. Weet niet of het er opvallend genoeg voor is, memorabel genoeg.

Waar ik het totaal níet mee eens ben is dat er vorig jaar groot optimisme was over het halen van de finale. Op wat BN-ers na, die het verplicht moesten bejubelen om Trijntje te vriend te houden, geloofde niemand er in. En terecht. Zelfs Trijntje zelf geloofde er niet in. :D
De smaak van het publiek is sowieso lastig in te schatten. Voor liedjes in een uniek genre is altijd wel een publiek (behalve voor San Marino dan), maar bij meer gemiddelde liedjes als Slow Down is het vooraf bijvoorbeeld moeilijk om te zeggen of dat publiek niet massaal voor het (op zich betere) lied van Estland gaat, dat wel gedeeltelijk in de zelfde vijver vist.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160633055
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Succes is inderdaad niet alles. Als je als land massaal achter je inzending staat en trots bent op het nummer dat wordt gestuurd, dan is succes van secundair belang. Maar die vlieger gaat voor Nederland niet op. Ten eerste heeft de bevolking niet of nauwelijks een stem in het verhaal*, ten tweede zijn we niet gefixeerd op muzikale kwaliteit, maar op het boeken van succes.

Ik heb niks tegen een retro-sound, trouwens. Ik ben groot liefhebber van muziek uit de 80s en van bands die toen (en nu) actief waren (en zijn). Maar wat mij opvalt, is de conservatieve, bijna "ambachtelijke" insteek van onze inzendingen. Die van dit jaar is geen uitzondering.

Waarom kunnen wij nooit eens iets sturen dat er écht uitknalt, dat modern is, dat baanbrekend is? Geen land ter wereld heeft zo veel getalenteerde dj's en producers rondlopen. En wat sturen wij naar het Songfestival? Joan Franka, Douwe Bob, Common Linnets, 3JS, dat soort dingen.

* 2010 was het geweldigste voorbeeld. Het volk had al niks te zeggen over het liedje en de stem van het publiek telde maar voor een vijfde deel mee. In de finale eindigden Loekz en Sieneke gelijk. De stem van het publiek zou de doorslag geven. Maar niks daarvan: het publiek koos voor Vinzzent (of hoe die kerel ook heette).

In Nederland is het (Nationaal) Songfestival geen publiek domein, niet iets dat voor iedereen open staat en waarbij iedereen kansen heeft. Het is een speledingetje van een omroep die ermee kan doen wat ze willen. Als ze bij wijze van spreken morgen bedenken dat het een goed idee is om volgend jaar Anita Meyer naar het Songfestival te sturen, dan staat Anita Meyer daar volgend jaar. Niemand die verder nog iets in de melk te brokkelen heeft.
Dus enerzijds wil je een nationaal songfestival, maar anderzijds zeg je dat de Nederlandse stemmers een verrotte smaak hebben en dat we 'niet gefixeerd zijn op muzikale kwaliteit'. Buiten dat ik dit een wel erg sombere benadering vind en het er ook niet mee eens ben, maakt dat een nationaal songfestival wel erg lastig uitvoerbaar. Immers, we kiezen toch niet voor de juiste kandidaat. De macht in handen van een Carlo Boszhard, Ali B of Afrojack leggen lijkt me ook niet echt een aanrader :X

Je bent enerzijds duidelijk liefhebber van de Zweedse muziek, waar ik zelf werkelijk niets mee heb (ik vind het te bedacht, overgeproduceerd, amorf en voel er niets bij). Een lied geproduceerd door een dj klinkt allesbehalve als een recept dat leidt tot een baanbrekende, gedurfde bijdrage dat eruit knalt, immers een of twee dozijn landen kiezen ieder jaar wel voor een lied in dat genre.

Iets zegt me dat je niet zo tevreden bent met de goede resultaten van The Common Linnets en Anouk, inzendingen met wat je een retro-sound zou kunnen noemen en die weliswaar niet in de categorie hedendaagse pop vielen, maar op het songfestival wel degelijk eruit knalden. De kansen dat Nederland jouw muzieksmaak zal vertegenwoordigen lijken daarmee geslonken. The Common Linnets waren baanbrekend, dat bewijst het vele aantal duo's op het Eurovisie songfestival 2015: geen act heeft zo'n grote stempel op die editie gedrukt als onze bijdrage uit 2014.

Zeker, ik hoop dat Nederland met wat voor opzet dan ook kiest voor hoogwaardige, diverse bijdrages. Niet allemaal mannen en vrouwen met gitaren en "ambachtelijke" bijdrages, maar ook "moderne" pop geproduceerd door een dj, poprock zoals Dotan en Kensington of symphonic metal, waar Nederland ook zo sterk in is. Het Eurovisie Songfestival is immers noch een popfestival, noch een singer-songwriter open podium; het is een liedjesfestijn dat niet divers genoeg kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')