abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160436350

Op dinsdag 10 mei zal Douwe Bob op het Eurovisie Songfestival in de eerste halve finale aantreden met het nummer Slow Down, een protest tegen de snelheid en prestatiedrang in de huidige maatschappij. Hij denkt dat het lied, hoewel het een up-tempo nummer is, een rustmoment zal zijn in de chaos op het songfestival. "Daar gaan we wel voor zorgen."
"Hoe chaotischer het is op het songfestival, hoe meer power mijn nummer krijgt", zegt hij. "Daar win je denk ik heel veel mee qua gevoel. Ik denk dat dat werkt."

quote:
Als je het niet tof vindt, ben je behoorlijk de lul want het gaat de komende tijd wel heel veel door de speakers pompen.

- Singer-songwriter Douwe Bob
Het nummer beluister je hier:

Als je benieuwd bent naar reacties van YouTube, buitenlandse ESF forums etc dan kan je die hier vinden: ESF / Verzameltopic reacties op inzending Douwe Bob

† In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 12:36:12 #2
368283 ato
pi_160436700
Wat ik leuk vind is dat mensen in mijn omgeving het een goed liedje vinden.
Trijntje vonden ze niets, TCL in het begin saai en Anouk was men verschillend over.

Maar bij DB hoor ik echt iedereen positief over.
Life can be a bitch, so like it..
pi_160437093
Hopelijk zijn er ook veel niet-eurofans gek op dit liedje. Want die zijn in de meerderheid
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 13:29:14 #4
368283 ato
pi_160437680
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:56 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Hopelijk zijn er ook veel niet-eurofans gek op dit liedje. Want die zijn in de meerderheid
Mijn vrienden, collega's zijn grotendeels niet fan het ESF.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 13:30:12 #5
368283 ato
pi_160437698
En tot nu toe zijn er veel liedjes met de beat en heeft wat weg van elkaar.
Dat is ook de kracht van het liedje van DB het vist tot nu toe in andermans vijver.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 13:33:50 #6
368283 ato
pi_160437769
Grappig dat nu Gordon en Carlo Boshard ook het liedje leuk vinden.
Zij waren toch altijd weg van power ballads?
  ESF Reporter zaterdag 5 maart 2016 @ 13:36:00 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_160437807
Jongens ik geniet nog steeds van dit nummer. Er zit een stukje My Sweet Lord in hoor ik nu.
pi_160438042
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:33 schreef ato het volgende:
Grappig dat nu Gordon en Carlo Boshard ook het liedje leuk vinden.
Zij waren toch altijd weg van power ballads?
Jep, helemaal
  Vis een optie? zaterdag 5 maart 2016 @ 13:57:39 #9
70532 loveli
N
pi_160438188
Net op de radio. Gewoon een fijn nummer.
crap in = crap out
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 13:59:21 #10
368283 ato
pi_160438220
Ik vind het een lekker nummertje,zal je zien met een goede perfomance gaat goed komen.
pi_160438252
Ik volg het esf enigszins (hoe ouder ik word, hoe leuker ik het begin te vinden) en ik vind het een leuk liedje!
Maar daar staat tegenover dat ik het nummer van Joan Franka ook heel leuk vond, dus of ik nou een goede graadmeter ben...
pi_160438623
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:01 schreef _Joy_ het volgende:
Ik volg het esf enigszins (hoe ouder ik word, hoe leuker ik het begin te vinden) en ik vind het een leuk liedje!
Maar daar staat tegenover dat ik het nummer van Joan Franka ook heel leuk vond, dus of ik nou een goede graadmeter ben...
Ach ja... je weet toch nooit hoe het valt
pi_160438638
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:59 schreef ato het volgende:
Ik vind het een lekker nummertje,zal je zien met een goede perfomance gaat goed komen.
Voornamelijk over het laatste heb ik nog m'n twijfels. Hans werkt een beetje wisselend. Of heel goed, of hij verkloot het helemaal. :o
  ESF Reporter zaterdag 5 maart 2016 @ 14:30:33 #14
87554 Cee
Welluk?
pi_160438865
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:21 schreef Unites het volgende:

[..]

Voornamelijk over het laatste heb ik nog m'n twijfels. Hans werkt een beetje wisselend. Of heel goed, of hij verkloot het helemaal. :o
Trijntje omringt zich graag met jaknikkers en is helemaal overtuigd van haar eigen talent. Niks mis met zo'n zelfvertrouwen maar het maakt je wel blind voor de dingen om je heen en zorgt ervoor dat kritieken van buitenaf lastig te verwerken zijn. Dan ga je wild om je heen slaan, trek je een parachute aan en blijf je 'dicht bij jezelf', oftewel je laat geen buitenstaanders als Pannecoucke toe. Denk dat die arme Hans amper de ruimte heeft gehad voor zijn ideeën en Team Trijn een van zijn lastigste klanten is geweest.

Pure speculatie natuurlijk, maar dat denk ik dus.
Zo'n Douwe Bob lijkt me super relaxed, go with the flow en gefocused en een veel prettiger persoon om mee te werken.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 14:30:36 #15
368283 ato
pi_160438866
In Pauw:
Ik hoorde van Van Cornald dat zij met iets komen wat nog niet gedaan is. Op de staging
Wel goed Cornald werd gecorrigeerd door Jeroen Pauw, Hij zei destijds dat Trijntje 5e werd in de finale.
Nu zegt over DB, finale en top 10)
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 14:32:08 #16
368283 ato
pi_160438897
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:30 schreef Cee het volgende:

[..]

Trijntje omringt zich graag met jaknikkers en is helemaal overtuigd van haar eigen talent. Niks mis met zo'n zelfvertrouwen maar het maakt je wel blind voor de dingen om je heen en zorgt ervoor dat kritieken van buitenaf lastig te verwerken zijn. Dan ga je wild om je heen slaan, trek je een parachute aan en blijf je 'dicht bij jezelf', oftewel je laat geen buitenstaanders als Pannecoucke toe. Denk dat die arme Hans amper de ruimte heeft gehad voor zijn ideeën en Team Trijn een van zijn lastigste klanten is geweest.

Zo'n Douwe Bob lijkt me super relaxed, go with the flow en gefocused en een veel prettiger persoon om mee te werken.
Mee eens en ik las op zijn Facebook dat hij al gepraat had met Pannecoucke en dat het een relaxte meeting was.

Over Trijntje heb ik zoiets niet gehoord.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 maart 2016 @ 15:04:22 #17
862 Arcee
Look closer
pi_160439664
Prima nummer. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_160441151
Hoe vaker ik het hoor, hoe beter het klinkt.

Ik ben blij dat het weer wat 'echte' muziek is en niet zo vreselijk overgeproduceerd.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:04:46 #19
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_160441282
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:21 schreef Unites het volgende:

[..]

Ik ben het met Cee eens dat het vorig jaar zeer waarschijnlijk niet aan Pannecoucke heeft gelegen, alleen is mijn redenering bijna het tegenovergestelde van die van Cee. :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:30 schreef Cee het volgende:

[..]

Op mij kwam het juist heel anders over, maar dat gooi ik ff in een spoiler.
Anders wordt het wel heel veel Trijn in een Douwe Bob topic. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit jaar zie ik dat niet gebeuren. DB straalt nu al meer zekerheid uit dan Trijn. Hij lijkt er ook echt van overtuigd dat het optreden straks moet kloppen en dat je daar een concertregisseur bij nodig hebt, omdat een ESF optreden echt iets heel anders is dan een gewoon optreden.

Hij zal misschien niet zo minutieus te regisseren zijn als Waylon (die echt in elk optreden op de seconde de juiste blikken optoverde), maar daar leent dit lied zich ook niet voor.

Komt er op neer dat ik het helemaal goed zie komen.
Pannecoucke pakt zijn titel van god terug en Douwe Bob neemt het ESF mee terug naar Nederland. *O*
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  ESF Reporter zaterdag 5 maart 2016 @ 16:13:59 #20
87554 Cee
Welluk?
pi_160441503
Daar heb je een punt, Roger!
pi_160441698
Alleen al het steeds wisselen van kleding van Trijntje gaf m.i. al aan dat ze bloednerveus was.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 16:27:44 #22
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_160441843
Het nummer zit goed in mijn hoofd hoor. Heb het gisteren 1x helemaal gehoord en een paar keer korte stukjes. Vandaag nog helemaal niet gehoord maar ik betrap me erop dat ik iedere keer het refrein in mijn hoofd heb :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_160444447
Ik heb het nummer nog eens beluisterd en er zit iets muzikaal niet lekker. Het gaat mij om het mini-solootje na het tweede refrein dat heel plotseling overgaat naar het derde, dubbele refrein. Ik vind die overgang wat gekunsteld klinken.

Het liedje duurt maar 02:43, dus er zijn 17 seconden over. Uit die solo had je meer kunnen halen. En doordat de solo zo kort is, wordt ook het gevoel van te veel herhaling versterkt. Het tweede refrein en het dubbele derde refrein zitten immers heel dicht op elkaar.

Het nummer zou er beter van worden als de solo iets wordt verlengd en wellicht uitmondt in een stilte. Ik zou het derde refrein dan opbouwen, in plaats van twee keer hetzelfde te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2016 18:38:07 ]
pi_160444587
De solo klinkt wel lekker maar mag idd iets langer
pi_160444905
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:23 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
De solo klinkt wel lekker maar mag idd iets langer
Stilte kan ook functioneel zijn. Luister The Common Linnets nog eens terug; hun finale-optreden tijdens het Songfestival. Let op het moment van stilte (op 3:05 minuten), net voor het laatste refrein en de reactie vanuit de zaal.

Redactie Sport / Supervogel zaterdag 5 maart 2016 @ 18:44:04 #26
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_160445451
We zijn trouwens wel gedaald naar een 16e plaats bij de bookies
pi_160445741
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:59 schreef aarontje112 het volgende:
We zijn trouwens wel gedaald naar een 16e plaats bij de bookies
Oh, das wel een fikse daling.
pi_160445829
Ik heb het liedje na een paar keer luisteren nu geregeld in mijn hoofd, maar op de één of andere manier fietst deze er nog regelmatig doorheen.

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160445920
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb het nummer nog eens beluisterd en er zit iets muzikaal niet lekker. Het gaat mij om het mini-solootje na het tweede refrein dat heel plotseling overgaat naar het derde, dubbele refrein. Ik vind die overgang wat gekunsteld klinken.

Het liedje duurt maar 02:43, dus er zijn 17 seconden over. Uit die solo had je meer kunnen halen. En doordat de solo zo kort is, wordt ook het gevoel van te veel herhaling versterkt. Het tweede refrein en het dubbele derde refrein zitten immers heel dicht op elkaar.

Het nummer zou er beter van worden als de solo iets wordt verlengd en wellicht uitmondt in een stilte. Ik zou het derde refrein dan opbouwen, in plaats van twee keer hetzelfde te spelen.
Er moet iets zijn wat op de één of andere manier de spanning opbouwt en daarmee de aandacht van de kijker vasthoudt. Een stilte of aanzwellende muziek is de makkelijkste manier daarvoor, en zoiets ontbreekt aan het eind van het lied inderdaad. Daardoor heeft de gemiddelde kijker na een minuut of 2 zijn mening wel bepaald.
pi_160446239
Ik hoop dat hij zijn eigen look houdt, die style enzo, maar dat ze hem echt Smoking Hot maken. Dat het net ff spannender wordt :Y)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_160446270
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:39 schreef Pisces29 het volgende:
Ik hoop dat hij zijn eigen look houdt, die style enzo, maar dat ze hem echt Smoking Hot maken. Dat het net ff spannender wordt :Y)
Het kan voor de verandering in elk geval een keer niet fout gaan met de jurk.
pi_160446882
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ook dat! En ook heeft hij wat betere looks.
pi_160447291
Deze hoort hier ook 8-)

pi_160447761
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:39 schreef Pisces29 het volgende:
Een donkerblauw pak en dan zwarrwitbeelden waarbij ze alleen zijn ogen en pak kleuren O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160448217
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 20:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Een donkerblauw pak en dan zwarrwitbeelden waarbij ze alleen zijn ogen en pak kleuren O+
Noh, daar zeg je wat :o _O_

Of fris zoals eerste plaatje in de OP, net liedje en jong wilder koppie en shirtje als contrast :Y)
  Moderator zaterdag 5 maart 2016 @ 21:49:59 #37
375570 crew  Cyan9
pi_160450741
Wüst! *O*

Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_160451066
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 19:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het pak van de leadzanger van de 3JS laat zien dat het ook bij mannen kledingtechnisch dramatisch uit kan pakken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:02:13 #39
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_160451238
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 21:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Het pak van de leadzanger van de 3JS laat zien dat het ook bij mannen kledingtechnisch dramatisch uit kan pakken.
Ik schat Douwe toch echt wel smaakvoller in dan de 3J's :) . Hij ziet er altijd prima uit.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_160455867
quote:
Slow Down

iTunes:
#1 Netherlands
#166 Finland
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_160455901
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 6 maart 2016 @ 01:40:51 #42
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_160456090
Slow down, you move too fast...

Ik moet ook steeds aan Simon & Garfunkel denken, om er nog maar eens een associatie in te gooien.

O+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 maart 2016 @ 01:51:45 #43
163650 Greys
pi_160456215
Er staat een 'exclusive' interview met DB online op FB door Eurovision, ook gedeeld door Songfestivalweblog geloof ik. Krijg het mobiel nu niet geplakt hier.

Wat me opvalt is dat onder dat interview bijna elke reactie van buitenlanders negatief is.. :( Veel negatiever dan op YouTube. Iemand vindt hem ook 'snotty and cockie' overkomen in het interview, omdat hij wil winnen. Lied vinden ze boring op FB voornamelijk. Anouk en TCL vonden ze terechte top 10, dit vinden ze minder.

Verder zie ik op FB onder de Russische entry alleen maar gejuich en gejubel en 'we have a winner'. Mweh, fake hijgerig gedoe.

Mijn hoop is weer een pietsie getemperd :@ :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 maart 2016 @ 02:04:48 #44
1986 Jane
pi_160456312
quote:
11s.gif Op zondag 6 maart 2016 01:51 schreef Greys het volgende:

Shhhhht, rustig maar meisje, het komt goed. Echt! :*
  zondag 6 maart 2016 @ 02:06:33 #45
345170 Roger_Epiales
pi_160456330
quote:
Er staat een 'exclusive' interview met DB online op FB door Eurovision, ook gedeeld door Songfestivalweblog geloof ik. Krijg het mobiel nu niet geplakt hier.

Wat me opvalt is dat onder dat interview bijna elke reactie van buitenlanders negatief is.. :( Veel negatiever dan op YouTube. Iemand vindt hem ook 'snotty and cockie' overkomen in het interview, omdat hij wil winnen. Lied vinden ze boring op FB voornamelijk. Anouk en TCL vonden ze terechte top 10, dit vinden ze minder.

Verder zie ik op FB onder de Russische entry alleen maar gejuich en gejubel en 'we have a winner'. Mweh, fake hijgerig gedoe.

Luisteren naar feesboekers. :{w
Volgens mij zijn mensen op facebook altijd zuur en negatief over alles, zie het ook aan de reacties onder rtl nieuws artikelen. (Niet de mensen in dit ESF forum die op facebook zitten natuurlijk, die zijn allemaal lief :* )

quote:
Iemand vindt hem ook 'snotty and cockie' overkomen [...] omdat hij wil winnen.
Eh hallo, het is een wedstrijd. :?
Als je niet wil winnen doe je lekker niet mee. Dan doe je maar een knoopcursus bij je plaatselijke scouting, krijgt na afloop iedereen een schouderklopje en is niemand echt de beste. Kom op zeg.

Nee Greys, niks aantrekken van deze zure-zult-eters. :7

Ik zat vanochtend nog eens naar het lied te luisteren en ik voelde gewoon dat het goed zou gaan. De hele kamer leek een beetje lichter te worden en ik wist gewoon met absolute zekerheid dat we nr 1 in de semi zouden worden en daarna nr 1 in de finale.

Dus de enige vraag die nog rest is: Regel jij volgend jaar de kaartjes of proberen we ieder afzonderlijk kaarten te bemachtigen? :D
Feel free to insult me.
  zondag 6 maart 2016 @ 02:10:23 #46
1986 Jane
pi_160456359
En wat doe je dan ook op Facebook? :{w
  zondag 6 maart 2016 @ 02:14:05 #47
345170 Roger_Epiales
pi_160456384
quote:
13s.gif Op zondag 6 maart 2016 02:10 schreef Jane het volgende:
En wat doe je dan ook op Facebook? :{w
Precies, zeg ik al jaren. :7
Feel free to insult me.
pi_160457720
quote:

Hebben ze daar dit filmpje geplaatst? Want daar stonden in het begin inderdaad ook een paar van zulke reacties onder.

Maar ach, ik betwijfel het of die mensen in eerste instantie wel positief waren over Birds of CATS. :P
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 09:19:23 #49
368283 ato
pi_160458201
Je zal zien dat hij in de eerste halve finale, een goed optreden neerzet.
Ik vind her negatief commentaar wel meevallen..

En ja dat zijn de echte Fan wank mensen, die kwijlen bij de perfecte liedjes.
pi_160458598
quote:

:'(
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 6 maart 2016 @ 10:19:10 #51
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_160458675
Het is een leuk radioliedje, maar waarom zou dit een winnaarsliedje moeten zijn?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 6 maart 2016 @ 11:35:57 #52
1986 Jane
pi_160459574
Hallo mensen, ff wat minder depri hier, aub! }:|

Anouk en TCL hebben aangetoond dat Nederland het verst komt als we echte muzikanten met hun eigen muziek - waar ze zelf in geloven - sturen. Douwe Bob valt in die categorie. Dat is goed nieuws. Bovendien neemt hij het heel serieus. Dat is nog beter nieuws!

Wij moeten niet proberen om plastic pop a la Zweden te maken, omdat die daar zo vaak mee gewonnen hebben. Of een excentrieke novelty act te verzinnen, omdat Lordi, Conchita, enzovoort. Dat is niet waar Nederland goed in is.

Natuurlijk spreekt dit nummer niet elke ESF-fan aan, zeker niet degenen die van de dramatische over-the-top-acts houden. Maar DB krijgt over het algemeen toch veel positievere reacties dan ik me kan herinneren van Anouk en TCL in dit stadium. Volgens mij begon men daar pas een klein beetje warm voor te lopen toen de repetities al zo'n beetje begonnen waren.

Ik zeg niet dat hij gaat winnen, maar hij gaat ons zeker niet voor paal zetten. En ik geloof serieus dat hij bezig is er iets moois van te maken qua staging. En itt bij Trijntje geloof ik er wel in dat het wat wordt. Trijn heeft geen smaak, Douwe wel. B-)

Als ik Rusland zie, dan zijn die volledig op de Mans-tour gegaan. De ervaring leert dat proberen de winnaar van het jaar ervoor te imiteren eigenlijk nooit werkt.

Jongens, heb vertrouwen!!! *O* :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 06-03-2016 12:16:01 ]
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 12:08:41 #53
368283 ato
pi_160460034
Heel goed Jane,
Ik blijf ook positief hoor en her valt wel mee met de negatieve reacties vanuit het buitenland.

Zo en zo vallen wij op door dat er geen act us wat op iets anders lijkt en is gpher geen kloon van een ander ( bombastisch) liedje..

Wij gaan voor goud..
pi_160460578
De meeste liedjes zijn idd van die schreeuwerige bombastische liedjes. Ben blij dat wij daar niet voor kozen
pi_160460618
quote:

Ik heb de Russische entry even opgezocht en zie dit bericht eronder staan dat 114 keer geliked is:
quote:
Generic, cheap, typical trash. Another dull song that will do well just because it's Russia. :) Well, at least it's not another propaganda ballad about peace...
Dan is er dit positieve bericht dat 51 keer geliked is en toevallig van iemand is uit Rusland zelf:
quote:
This song is catchy and absolutely amazing. Must win, but even if it doesn't, it will be anyway the best entry at this ESC and best Russian entry ever. Haters gonna hate and Sergey's gonna slay.
Denk dat algehele jubelstemming wel meevalt.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator zondag 6 maart 2016 @ 12:54:11 #56
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_160460737
Kortom, hate it or love it. :D En da's precies wat nodig is.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 6 maart 2016 @ 13:37:52 #57
1986 Jane
pi_160461591
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:46 schreef Fascination het volgende:

Dan is er dit positieve bericht dat 51 keer geliked is en toevallig van iemand is uit Rusland zelf:

Ik denk inderdaad dat het belangrijk is om ook de volksaard een beetje in je achterhoofd te houden. Nederlanders hebben de neiging om onszelf met dit soort dingen af te zeiken. We maken we ons er constant schuldig aan.* Ik denk dat het vooral is om - onbewust - een teleurstelling te voorkomen, maar daar mogen psychologen zich verder over buigen. :P

Nu zijn we hierin niet uniek, maar er zijn ook landen waar men dit helemaal niet heeft. Landen waar het klassieke patriottisme nog hoogtij viert. Zoals o.a. Rusland, maar bijvoorbeeld ook in de VS. Daar wapperen ze te pas en te onpas lustig met hun vlag, ook buiten sportwedstrijden en nationale feestdagen om. Ongekend in Nederland.

* En soms is het ook terecht. Zie Trijntje B-)
  zondag 6 maart 2016 @ 13:45:38 #58
1986 Jane
pi_160461732
Klassieke voorbeelden (van YouTube):

Nederlander:
quote:
Jochem Scharenborg
ik denk jammer
Nederlander:
quote:
Joeperdepoep
Ben ik de enige dit nummer niet zo heel geweldig vind?
Brit:
quote:
Gamesda Entertainment
This song can win! Go Netherlands! 12 Points from UNITED KINGDOM!
I rest my case.
pi_160461836
quote:
6s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:45 schreef Jane het volgende:
Klassieke voorbeelden (van YouTube):

Nederlander:

[..]

Nederlander:

[..]

Brit:

[..]

I rest my case.
Haha ja en de reacties van de Nederlanders zijn ook altijd zo heerlijk direct. :') Weer geen winnaar, dit wordt niks, gaat weer helemaal nergens over, hiermee win je niet, etc. etc. :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 maart 2016 @ 13:57:30 #60
163650 Greys
pi_160462050
Op Facebook jubelen voornamelijk Nederlanders over Rusland. :D

Maar jullie hebben gelijk. Ons nummer wordt er niet minder goed door!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 maart 2016 @ 14:21:43 #61
345170 Roger_Epiales
pi_160462619
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:57 schreef Greys het volgende:
Op Facebook jubelen voornamelijk Nederlanders over Rusland. :D

Maar jullie hebben gelijk. Ons nummer wordt er niet minder goed door!
Och, dat zijn waarschijnlijk allemaal BNWers die vinden dat er in Europa te veel anti-Rusland propaganda is. Om dat goed te maken gaan ze dan overdreven positief zijn over de Russische inzending. :P

Dus maak je daar niet druk om en berust je in het feit dat wij een goede inzending hebben en alle anderen bagger zijn. 8-)
Feel free to insult me.
pi_160463913
Eén van de eerste covers op youtube:

pi_160464541
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:06 schreef Soren het volgende:
Eén van de eerste covers op youtube:

^O^

Dat 'wont you help me' vind ik echt zo lekker klinken
pi_160465192
Vanavond in Carlo's tv cafe

† In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 16:20:26 #65
368283 ato
pi_160466084
Het verbaast mij dat hij het een leuk liedje vind.
pi_160466524
Eindelijk heeft Carlo dezelfde smaak als ik
  Moderator / Miss SHO zondag 6 maart 2016 @ 19:48:57 #67
22592 crew  Ole
pi_160471546
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:49 schreef grazz het volgende:
Vanavond in Carlo's tv cafe

[ afbeelding ]
Zat er aan te komen: Speed it up Douwe
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_160476934
dit optreden is gefilmd met een koffiezetapparaat, maargoed.. zijn eerste liveoptreden:

pi_160477369
Klinkt goed, uiteraard :)
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 00:43:26 #71
368283 ato
pi_160479854
Het valt mij vooral op dat gewoon een live liedje is.
En instrumentaal , let op dat gaat beloond worden.
pi_160482629
18e bij bookmakers.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:04:19 #73
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_160482839
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:38 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
18e bij bookmakers.
ITUNES NETHERLANDS TOP 100 SONG DOWNLOADS

1. Slow Down
... en huiver mee
pi_160483387
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 00:43 schreef ato het volgende:
Het valt mij vooral op dat gewoon een live liedje is.
En instrumentaal , let op dat gaat beloond worden.
Maar mogen niet eens live spelen volgens mij, alleen zang, rest een bandje ;( :')
  Vis een optie? maandag 7 maart 2016 @ 09:50:45 #75
70532 loveli
N
pi_160483540
Wut? Moet z'n gitaar playbacken?
crap in = crap out
pi_160483569
1999 Countries preferences to use backing tracks virtually leads to the abolition of orchestras. Live music became optional and all broadcasters since 1999 have declined to use an orchestra. In 2004, all live music was banned; even artists on stage were not allowed to play their instruments live, even if they explicitly voiced their wish to do so. This live music prohibition is still in place.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:52:46 #77
345170 Roger_Epiales
pi_160483570
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:50 schreef loveli het volgende:
Wut? Moet z'n gitaar playbacken?
:Y
Alle muziek is van het bandje.
Leuk om in je achterhoofd te houden bij elke act waar een hele band op het podium staat te "spelen".
Feel free to insult me.
  Vis een optie? maandag 7 maart 2016 @ 09:53:40 #78
70532 loveli
N
pi_160483580
:')100
crap in = crap out
pi_160484627
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:36 schreef Soren het volgende:
dit optreden is gefilmd met een koffiezetapparaat, maargoed.. zijn eerste liveoptreden:

Het liedje staat iig, komt live prima uit de verf.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 maart 2016 @ 12:10:55 #80
163650 Greys
pi_160486025
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:38 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
18e bij bookmakers.
Meh!
Maar goed, dat was bij TCL ook zo.
(Al stonden die niet eerst hoog en daarna laag :P )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 7 maart 2016 @ 12:33:11 #81
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160486460
quote:
18e bij bookmakers.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160487064
Blijf het refrein slappe hap vinden. Eigenlijk hetzelfde probleem dat Birds en CATS hadden.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 17:26:14 #83
368283 ato
pi_160494058
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:02 schreef Fascination het volgende:
Blijf het refrein slappe hap vinden. Eigenlijk hetzelfde probleem dat Birds en CATS hadden.
Gelukkig werden birds en calm after the storm later gewaardeerd.
pi_160494094
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 17:26 schreef ato het volgende:

[..]

Gelukkig werden birds en calm after the storm later gewaardeerd.
Ze werden allebei erg goed gebracht daar op het podium. Denk dat dat deze keer ook enorm goed kan uitpakken.
pi_160496612
CATS was wel van een buitencategorie en met de graphics was dit onovertroffen.
Duidelijk een geval waarbij de graphics hebben bijgedragen aan het suc6. Dat was zo goed neergezet!

Hopelijk heeft die pannenkoek weer zo'n niveau want vorig jaar met Trijntje was op zn zachts gezegd een fiasco :') :') :')
The secret of getting ahead is getting started
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 19:08:47 #86
368283 ato
pi_160496654
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:07 schreef Poison-Ivy het volgende:
CATS was wel van een buitencategorie en met de graphics was dit onovertroffen.
Duidelijk een geval waarbij de graphics hebben bijgedragen aan het suc6. Dat was zo goed neergezet!

Hopelijk heeft die pannenkoek weer zo'n niveau want vorig jaar met Trijntje was op zn zachts gezegd een fiasco :') :') :')
Hahaha zij hebben wat goed te maken..
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 19:09:14 #87
368283 ato
pi_160496671
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 17:27 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ze werden allebei erg goed gebracht daar op het podium. Denk dat dat deze keer ook enorm goed kan uitpakken.
Gelukkig nog iets positiefs :-)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 maart 2016 @ 19:40:45 #88
163650 Greys
pi_160497538
Dit is echt niet negatief bedoeld, maar ik vraag me wel oprecht af of Hans met dit nummer net zoiets bijzonders kan doen visueel als met TCL. Dat nummer leende zich er ook wel bijzonder goed voor.

Al zal het deze keer (itt bij Trijntje) niet aan hun/zijn voorbereiding liggen want ze zijn er tijdig over na gaan denken. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160498345
Ik hoop iets à la die bar in de setting
  Moderator maandag 7 maart 2016 @ 20:07:35 #90
375570 crew  Cyan9
pi_160498362
Ik weet niet, maar ik heb nog niet echt het positieve gevoel dat ik wel had bij Anouk en TCL. Ik twijfel zelfs nog een beetje aan kwalificatie voor de finale.
  maandag 7 maart 2016 @ 20:15:59 #91
345170 Roger_Epiales
pi_160498705
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:40 schreef Greys het volgende:
Dit is echt niet negatief bedoeld, maar ik vraag me wel oprecht af of Hans met dit nummer net zoiets bijzonders kan doen visueel als met TCL. Dat nummer leende zich er ook wel bijzonder goed voor.

Al zal het deze keer (itt bij Trijntje) niet aan hun/zijn voorbereiding liggen want ze zijn er tijdig over na gaan denken. *O*
Waarschijnlijk niet zoiets, moet je ook niet willen bij dit nummer.

Ik zou zelf niet weten wat je hierbij moet doen, daarom ben ik ook geen concertregisseur. Misschien zoiets als Italië een paar jaar terug (die vent met die piano, toen ze na lange afwezigheid ineens weer op nr2 binnenkwamen).

Of inderdaad een kroeg nabootsen.

Of misschien krijgen we nu eindelijk die reality-troep die ons vorig jaar werd voorgehouden? :(

Kan jij Sietze niet ff polsen of Nederland al een plan heeft ingediend? :P
Feel free to insult me.
pi_160499071
En hij moet er gewoon geweldig uitzien, niet dat bruine pak of zwart. Haar gelikt en tiptop!
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 20:46:07 #93
368283 ato
pi_160500062
Douwe Bob moet een eigen setting hebben waar hij zich prettig bij voelt.
Een mooie setting zoals zijn Fools bar kroeg
  maandag 7 maart 2016 @ 20:53:57 #94
1986 Jane
pi_160500411
quote:
15s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:07 schreef Cyan9 het volgende:
Ik weet niet, maar ik heb nog niet echt het positieve gevoel dat ik wel had bij Anouk en TCL. Ik twijfel zelfs nog een beetje aan kwalificatie voor de finale.
CATS werd destijds pas op 12 maart bekendgemaakt. Had jij daarna gelijk een positief gevoel? Zo ja, dan denk ik dat je één van de weinigen was. Dat optreden bij DWDD was natuurlijk ook weinig sprankelend.

Bij mijzelf kwam het positieve gevoel destijds pas bij de halve finale. :+
  maandag 7 maart 2016 @ 20:58:13 #95
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_160500580
Ik vind Douwe Bob normaal gesproken geweldig, maar het nummer heeft niet dezelfde magie als CATS. Hoor het trouwens nog heel regelmatig op de Duitse radio.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator maandag 7 maart 2016 @ 21:46:29 #96
375570 crew  Cyan9
pi_160502743
quote:
2s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:53 schreef Jane het volgende:

[..]

CATS werd destijds pas op 12 maart bekendgemaakt. Had jij daarna gelijk een positief gevoel? Zo ja, dan denk ik dat je één van de weinigen was. Dat optreden bij DWDD was natuurlijk ook weinig sprankelend.

Bij mijzelf kwam het positieve gevoel destijds pas bij de halve finale. :+
Ik ben denk ik zo'n liefhebber van vooral Ilse haar zangstem dat ik meteen fan was. Ook echt meteen finale gevoel. *O*

Misschien komt het toch vooral doordat Slow Down niet echt m'n eigen smaak is.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 23:03:00 #97
43556 miss_dynastie
pi_160505412
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:09 schreef ato het volgende:

[..]

Gelukkig nog iets positiefs :-)
Nou, pfoe. Op het moment dat ik positiever ben dan tachtig procent van de posters, ga ik ook twijfelen.... Misschien wil ik wel gewoon te graag dat het goed is? :@
  dinsdag 8 maart 2016 @ 00:34:20 #98
131278 moemoe
#teampanda
pi_160507711
Ik las iets over de kroeg van Henk op de dag des oordeels.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 maart 2016 @ 00:51:39 #99
163650 Greys
pi_160507912
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 00:34 schreef moemoe het volgende:
Ik las iets over de kroeg van Henk op de dag des oordeels.
Ja! Wees welkom! w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160507959
Als dat nummer van Frans voor Zweden wordt gekozen, is dat nog wel een redelijke concurrent voor Douwe lijkt me. Tapt een beetje uit hetzelfde vaatje. Ook een liedje zonder opsmuk en vrij "klein".
  dinsdag 8 maart 2016 @ 01:25:53 #101
345170 Roger_Epiales
pi_160508236
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 00:56 schreef Fascination het volgende:
Als dat nummer van Frans voor Zweden wordt gekozen, is dat nog wel een redelijke concurrent voor Douwe lijkt me. Tapt een beetje uit hetzelfde vaatje. Ook een liedje zonder opsmuk en vrij "klein".
Maar wel veel meer een (redelijk) standaard popliedje, dus daar zit DB beter mee. Wat dat betreft is die Frans een concurrent voor Douwe zoals een snackbar een concurrent is van de Librije (ze bieden hetzelfde basisproduct, maar er zit een wereld van verschil in kwaliteit.) :7
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat die Frans het waarschijnlijk zou winnen op looks, als hij zijn haar een beetje fatsoeneert. :@
Feel free to insult me.
pi_160508476
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 01:25 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Maar wel veel meer een (redelijk) standaard popliedje, dus daar zit DB beter mee. Wat dat betreft is die Frans een concurrent voor Douwe zoals een snackbar een concurrent is van de Librije (ze bieden hetzelfde basisproduct, maar er zit een wereld van verschil in kwaliteit.) :7
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat die Frans het waarschijnlijk zou winnen op looks, als hij zijn haar een beetje fatsoeneert. :@
Maar er zijn genoeg mensen met een wansmaak, ik kies de snackbar. 8-)
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2016 @ 09:28:14 #103
368283 ato
pi_160510757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 00:56 schreef Fascination het volgende:
Ik vind het liedje toch iets anders, wel een leuk liedje overigens.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:07:08 #104
345170 Roger_Epiales
pi_160511404
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 01:57 schreef tralalala het volgende:

[..]

Maar er zijn genoeg mensen met een wansmaak, ik kies de snackbar. 8-)
En dat is maar goed ook.
Zou een saai festival worden als echt iedereen alleen maar op hetzelfde lied zou stemmen.
Een land duizend punten en de rest nul. :P
Feel free to insult me.
pi_160522323
De kwaliteit van de overige inzendingen die ik tot nu toe heb gehoord is echt bagger. Zelfs een favoriet als Spanje vind ik zo triest qua kwaliteit. Waar zijn de goede zangers en zangeressen gebleven? Het is vooral gillen... en wat zingen ze slecht zeg. Ik heb spontaan plaatsvervangende schaamte.

Dit is voor mij wel een teken dat we dit jaar echt weer een goede kans maken om goed te gaan scoren *O*
pi_160524126
Douwe heeft tot nu toe echt de muzikaalste inzending. Wie hopen jullie trouwens voor 2017? Ik zelf hoop Dotan.
pi_160524304
Ik ben het eens met Unites. Ik vind dit echt zo'n baggerjaar. Ik kan met moeite een top 5 samenstellen met nummers die ik leuk vind, maar dan houd het ook wel op. Het is dit jaar voornamelijk geforceerd hip willen doen met slappe dancenummertjes, gillende wijven en niemendalletjes. Ik merk zelfs dat ik er minder zin in heb dan andere jaren door de prutkwaliteit. :X Zelfs wetende dat smaken kunnen verschillen kan ik me van bepaalde nummers niet voorstellen wat iedereen erin ziet.
Ook vind ik het verschil met semi 1 en semi 2 wel heel erg dramatisch groot. Ik vrees ervoor dat er in semi 1 betere nummers af gaan vallen dan er in semi 2 doorgaan. Dit risico zit er natuurlijk altijd in met loten, maar dit jaar is het wel heel erg extreem.

Daarnaast ben ik er ondanks dit alles ook niet echt van overtuigd dat we dit jaar goed gaan scoren eigenlijk. Op alle Youtube topjes die ik tot nu toe gezien heb staat Douwe Bob ergens helemaal onderaan en veel reacties zijn ook niet echt positief. Ik vind het ook niet zijn beste nummer en het einde is te voortkabbelend, maar het verbaast me hoeveel mensen het nummer minder vinden dan bepaalde gedrochten dit jaar.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_160524581
Die lijstjes worden wel vaak gemaakt door wiwifans; geen echte graadmeter.
pi_160524682
Ja oke dat is wel een beetje waar. :P Laten we daar op hopen dan.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_160524880
Ik zie trouwens nu bij DWDD trouwens nu Giels talentenjacht. Dat zie ik echt als potentiële kweekvijver voor het ESF.
pi_160525011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 01:25 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Het lied van Frans kan winnen en het lied van Douwe kan de finale halen, dat is het belangrijkste verschil. Er eten nu eenmaal meer mensen kroketten dan reerug.
pi_160525069
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:52 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Ik zie trouwens nu bij DWDD trouwens nu Giels talentenjacht. Dat zie ik echt als potentiële kweekvijver voor het ESF.
Ik kijk niet, maar ik denk dan automatisch aan mensen in t-shirt en spijkerbroek, die met een gitaar op schoot een zeikliedje zingen met een gezicht alsof ze eerst een kilo bananen hebben opgegeten en nu niet kunnen poepen.
pi_160525088
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het lied van Frans kan winnen en het lied van Douwe kan de finale halen, dat is het belangrijkste verschil. Er eten nu eenmaal meer mensen kroketten dan reerug.
_O_
pi_160525105
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik kijk niet, maar ik denk dan automatisch aan mensen in t-shirt en spijkerbroek, die met een gitaar op schoot een zeikliedje zingen met een gezicht alsof ze eerst een kilo bananen hebben opgegeten en nu niet kunnen poepen.
Precies... daarbij... Giel Beelen :')
pi_160525157
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:43 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Die lijstjes worden wel vaak gemaakt door wiwifans; geen echte graadmeter.
Ik vraag me ook af hoe dit zit voor ESC United. Ik lees sinds dit jaar een beetje mee, maar heb het gevoel dat ze daar nogal overdreven positief zijn over bepaalde nummers. Ook geen goede graadmeter of voorspellen ze het daar altijd wel aardig goed?
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:05:21 #116
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_160525221
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Komt DB hier ook niet uit voort?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_160525425
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:02 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af hoe dit zit voor ESC United. Ik lees sinds dit jaar een beetje mee, maar heb het gevoel dat ze daar nogal overdreven positief zijn over bepaalde nummers. Ook geen goede graadmeter of voorspellen ze het daar altijd wel aardig goed?
Geen idee, volg dat forum op dat punt niet echt. Denk dat ze in een iets gematigdere hoek zitten dan wiwi.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Die komt uit een eerdere giel-talentenjacht, De beste singer-songwriter van Nederland. Daar komt zijn enige solo top 40-hit uit voort.
  ESF Reporter dinsdag 8 maart 2016 @ 20:40:26 #118
87554 Cee
Welluk?
pi_160526302
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Won het eerste seizoen van De Beste Singer Songwriter van Nederland, in dat zelfde seizoen werd Nielson tweede. Dus met die ene show heeft ie al meer succesvolle artiesten weten te kweken dan de 1600 seizoenen van The Voice tot nu toe. :D
pi_160526439
Aan het tweede seizoen Maaike Ouboter en Michael Prins. Daarna werd het een stuk minder.
pi_160534075
Ik vind het een lekker liedje.
Als het maar goed klinkt.
pi_160534087
Ik wou ook even mijn korte, eenvoudige en bescheiden mening delen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 maart 2016 @ 11:38:19 #122
163650 Greys
pi_160538380
Met de YouTube views gaat het wel lekker geloof ik :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_160539805
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
Dat kun je zien als een muzikaal stijlfiguur. Normaal ligt het accent op de eerste en de derde tel. Nu ff een keer niet --> op de tweede namelijk. Valt op door afwijkendheid, prima vind ik. Zeker omdat er zo veel herhaald wordt op het einde.

[ Bericht 11% gewijzigd door geitenbrei op 09-03-2016 16:09:46 ]
pi_160541058
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 11:38 schreef Greys het volgende:
Qua reacties gelukkig ook nog positief.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 14:13:18 #125
368283 ato
pi_160541250
Op zich scoort Nederland niet slecht hoor..
pi_160545044
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:02 schreef geitenbrei het volgende:

[..]

Dat kun je zien als een muzikaal stijlfiguur. Normaal ligt het accent op de eerste en de derde tel. Nu ff een keer niet --> op de tweede namelijk. Valt op door afwijkendheid, prima vind ik. Zeker omdat er zo veel herhaald wordt op het einde.
Ik snap de overgang ritmisch wel, maar ik vind 'm vooral muzikaal geforceerd klinken. En mijn punt was ook dat het tweede en derde refrein te dicht op elkaar zitten, terwijl het liedje 17 seconden korter is dan wat is toegestaan.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 maart 2016 @ 17:01:23 #127
163650 Greys
pi_160545190
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap de overgang ritmisch wel, maar ik vind 'm vooral muzikaal geforceerd klinken. En mijn punt was ook dat het tweede en derde refrein te dicht op elkaar zitten, terwijl het liedje 17 seconden korter is dan wat is toegestaan.
Eens. Met die seconden zouden ze straks live nog iets moeten doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 17:27:53 #128
368283 ato
pi_160545848
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens. Met die seconden zouden ze straks live nog iets moeten doen.
Kan altijd nog gebeuren he..

Maar live moet het goed neergezet worden en ik zie er wel een finale plaats in hoor..
pi_160546138
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nah, ik vind de overgang juist wel vet klinken. Maar dat is subjectief natuurlijk :)

Over die resterende 17 seconden ben ik het sowieso met je eens. Vind het een goed punt om die laatste refreinen wat uit elkaar te halen met behulp van de solo.

Het eerste couplet is trouwens twee keer zo lang als het tweede, misschien dat het tweede nog aangevuld kan worden en dat er dan een refrein uit gehaald kan worden. Da's een andere optie.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 17:47:58 #130
368283 ato
pi_160546293
Over de kansen van DB wordt veel gespeculeerd vooral door Nederlanders, dat wij de finale niet halen omdat het zo'n sterke eerste finale is.

Is het misschien ook, maar toch zeg maar eerlijk: Armenië en Kroatië vissen in elkaars vijver.
Montenegro en Cyprus met hun rock ( waarvan ik Cyprus stukken beter vind).
SAN Marino met zijn babbel candlelight light muziek.. Meeste liedjes met moderne beat..

Echt als DB een sterk live optreden geeft gaat het heus wel door hoor.
pi_160550602
Fijn al die sterke bijdrages in onze semi ;( en toch moet het lukken. Slow Down is een lied dat zowel jong als oud gaat aanspreken. DB komt op beeld sympathiek over (altijd goed). Het enige dat nog moet gebeuren is een briljante act. Daar vertrouw ik Pannecouke wel in, maar wordt zijn plan ook goedgekeurd door de organisatie? Elk land heeft natuurlijk wel zo een wensenlijstje, maar echt niet alles kan uitgevoerd worden.
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:55:44 #132
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_160551331
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 21:12:34 #133
375570 crew  Cyan9
pi_160551948
quote:
Dat hoeft van mij dan weer niet..
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:14:52 #134
168304 Mani89
pi_160552023
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 14:04 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Qua reacties gelukkig ook nog positief.
Wel te veel dislikes.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:15:17 #135
168304 Mani89
pi_160552033
pi_160552538
quote:
Als je dat doet, loop je het risico op een chaotische boel ;)

Maar goed ze hebben in ieder geval nog wel fans...
pi_160553188
Als je echt voor de fans gaat, doe dan Within temptation. Dan win je waarschijnlijk. Die hebben echt een enorme fanbase door heel Europa heen.
pi_160553957
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:45 schreef geitenbrei het volgende:
Als je echt voor de fans gaat, doe dan Within temptation. Dan win je waarschijnlijk. Die hebben echt een enorme fanbase door heel Europa heen.
Volgens mij doet bijna elk land het voor de "fans", want als ik het dit jaar een beetje goed inschat gaan ze bijna allemaal gebruik maken van ventilatoren. En zo niet, dan zie je wel een storm van vuur en andere rare dingen verschijnen op de schermen/projecties erachter/eromheen.

Ook iets waar Douwe door zal opvallen wat dat betreft (tenminste dat mogen we hopen).
pi_160554664
Dat lijkt mij inderdaad niets voor Douwe. Hij moet een lekker bescheiden optreden krijgen.
pi_160555062
  donderdag 10 maart 2016 @ 06:53:21 #141
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_160559823
WTF K-otic?????

Maar goed, wel oke nummer van Bob, wie weet halen we de finale... :)
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 08:44:56 #142
368283 ato
pi_160560414
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:34 schreef grazz het volgende:
Fijn al die sterke bijdrages in onze semi ;( en toch moet het lukken. Slow Down is een lied dat zowel jong als oud gaat aanspreken. DB komt op beeld sympathiek over (altijd goed). Het enige dat nog moet gebeuren is een briljante act. Daar vertrouw ik Pannecouke wel in, maar wordt zijn plan ook goedgekeurd door de organisatie? Elk land heeft natuurlijk wel zo een wensenlijstje, maar echt niet alles kan uitgevoerd worden.
Gelukkig houdt hij het eenvoudig, wie weet weer een camera gericht op DB.
Achtergrond wat te maken heeft met snelheid..?

Ik draai het liedje vaak en vind het zo'n leuk liedje.
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:02:45 #143
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_160560630
quote:
moeten ze er eerst weer k-otic-er lozen: 7 too crowded - 6 is toch de max?
... en huiver mee
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:16:20 #144
345170 Roger_Epiales
pi_160560831
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Hij zou idd de Zweedse voorronde kunnen winnen.

Ik weet dat Zweden nog moet kiezen, maar met dat nummer zie ik ze echt niet winnen.
Beetje dit jaars Eric Saade, maar met een minder pakkend riedeltje, imo.
Feel free to insult me.
pi_160560939
quote:
Ik vond ze destijds heel geschikt :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:24:01 #146
345170 Roger_Epiales
pi_160560956
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 11:38 schreef Greys het volgende:
Zeker, bijna 430.000 al.
Nog niet zo veel als sommige anderen, maar veel van die andere staan al langer online.

Polen is ook flink hard gegaan met views, bijna 800.000 in een paar dagen. Polen heeft dan ook veel meer inwoners dan Nederland. :P
Feel free to insult me.
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:24:49 #147
345170 Roger_Epiales
pi_160560974
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:02 schreef Giggio het volgende:

[..]

moeten ze er eerst weer k-otic-er lozen: 7 too crowded - 6 is toch de max?
:Y
Feel free to insult me.
pi_160561033
Als we in semi 2 hadden gezeten had ik op dit moment wel een wat positiever gevoel gehad.

Maar goed, hopelijk gaat het er live gewoon perfect uitzien. w/
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 09:48:43 #149
43556 miss_dynastie
pi_160561470
Anna (is het toch? Met die krullen) is echt mooi ouder aan het worden. Of ja, niet ouder dan eigenlijk, de tijd lijkt stil te staan...
pi_160561564
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vond ze destijds heel geschikt :D
Ja!
Tig keer leuker dan een Osjien en Maan. :7

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Anna (is het toch? Met die krullen) is echt mooi ouder aan het worden. Of ja, niet ouder dan eigenlijk, de tijd lijkt stil te staan...
Ze ziet er mooi en fris uit. Sita ook wel :)
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 10:14:33 #151
368283 ato
pi_160561930
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:54 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ja!
Tig keer leuker dan een Osjien en Maan. :7

[..]

Ze ziet er mooi en fris uit. Sita ook wel :)
Bart ook wel, is toch met die gitaar ?

Nogmaals niet doemdenken komt goed met onze inzending
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')