quote:
Op vrijdag 11 maart 2016 12:14 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Daar ben ik het persoonlijk niet zo helemaal mee eens.
Heb net (voor zover bekend) alle liedjes uit de eerste semi geluisterd, maar ik vind het behoorlijk tegenvallen, eerlijk gezegd.
Van de niet Nederlandse inzendingen vind ik eigenlijk alleen Hongarije en IJsland echt meevallen (waarbij die gast van IJsland vocaal niet altijd even sterk is). Griekenland vind ik ook nog wel goed, maar zeker geen winnaar.
Oh en niet doorvertellen, maar stiekem vind ik het lied van San Marino wel wat hebben, maar die gaat echt nergens eindigen.
Daar stopt het voor mij wel een beetje, de rest is "net wel/net niet" of gewoon "Nee".

Echt?
Ik vind de eerste halve finale heel erg sterk, en ik zie Douwe nog niet één twee drie kwalificeren. Natuurlijk zijn er ook echt nummers die nergens terecht gaan komen waarschijnlijk. Even op een rijtje:
1. Armenië is ondanks een nummer die niet iedereen aanspreekt vaak toch wel redelijk zeker van de finale. Ik zou het zelf niet helemaal terecht vinden, maar zo zit het nou eenmaal in elkaar.
2. Kroatië vind ik een goed nummer, en wordt ook positief ontvangen. Ik denk dat het zou kunnen opvallen tussen de vele uptempo nummers.
3. Finland is een grote "maybe" voor mij. Ik vind het nummer leuk, maar live is het niet heel erg sterk.
4. Griekenland verdient echt geen finale dit jaar. Ik zie zo veel reacties van mensen die gewoon hopen dat Griekenland met dit de finale gaat missen, dus wie weet gaat het nog gebeuren ook.
5. Hongarije is erg sterk. Ik vind het zelf erg goed, en met mij heel wat mensen getuige de vele youtube tops, blogs, etc.
6. Moldavië komt zo'n 10 jaar te laat met dit nummer, dus dat wordt denk ik geen finale.
7. Nederland.. Misschien hè, misschien. Risico is dat mensen het opvatten als saai en het niet blijft hangen. Zal waarschijnlijk meer kans hebben bij de jury dan de televoting.
8. Rusland is een zekerheidje. Beetje nep en wat te gelikt, maar het spreekt veel mensen aan. En het is ook nog een Rusland. Rusland jongens!
9. San Marino maakt absoluut geen kans. Nul punten in de halve finale is zo maar mogelijk.

10. Oostenrijk valt op met z'n taalkeuze, maar ik weet niet of het nummer sterk genoeg is om door te gaan naar de finale. De act kan het maken of breken.
11. Azerbeidzjan is nog niet bekend, maar het stuurt een zangeres met mogelijk een ballad. Dan hangt het van de zangkwaliteiten af, en het is natuurlijk een land dat sowieso vaak in de finale staat.
12. Bosnië & Herzegovina valt op door een inzending in de eigen taal, maar meer dan een middenmoter zie ik dit echt niet worden. Haalt de final net wel, of net niet.
13. Cyprus rockt, en op een goede manier. Lijkt door veel mensen gewaardeerd te worden, en verdient wat mij betreft ook wel de finale. Kan het best wel eens goed gaan doen.
14. Tsjechië lijkt dit jaar eindelijk eens kwaliteit in te sturen, en heeft een enorme "we-gunnen-het-ze-zo" factor. Ze stonden nog nooit in de finale, maar nu verdienen ze het echt, als je naar de vele reacties kijkt.
15. Estland heeft een nummer die je helemaal geweldig vindt, of haat. De meeste mensen lijken voor het eerste te gaan, dus dat zie ik wel in de finale.
16. IJsland lijkt met dit nummer wel weer te gaan scoren. Heel origineel is het allemaal niet, maar het lijkt wel aan te slaan.
17. Malta is ook een beetje een "maybe". Ira Losco is natuurlijk iemand die wel kan zingen, maar het nummer (als het dit nummer blijft) lijkt een beetje onder te sneeuwen.
18. Montenegro hoeft niet op de finale te hopen, dat zit er gewoon niet in dit jaar.
Ik denk dat Douwe Bob heel erg in de "maybe" hangt, ik durf er m'n geld niet op te zetten.
Dat is sowieso niet m'n ding..
Oh, en IJsland is absoluut geen gast!