abonnement Unibet Coolblue
pi_157493844
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

Hier verder rammelen!

En wij verwelkomen dagennachtdromer! Welkom, rammel vrolijk mee :)
pi_157493869
Ai, modje.. help, het moet nummer 53 zijn. Ik wist niet dat dat automatisch aangepast zou worden.
pi_157493967
Ik ga weer aan de pil. Nog een jaar met condooms zien we beide niet echt zitten. :')

Ik ben ruim een half jaar gestopt, alles direct mooi op de rit. Heb gezegd dat ik maximaal een half jaar weer ga slikken. Komt in ieder geval het seksleven ten goede. :9
pi_157494017
Leuk! Dank je!

Onze kleine aap is net 1 geworden. Heerlijk eigenwijs al O+ en een jongen
pi_157496459
Bij mijn vriend in de familie word een baby verwacht, dus nu lekker bij de baby kleertjes kijken en heb leuke spulletjes gekocht. Ik wil ook !!!!!!! Rammel aan alle kanten maar eerst samenwonen en genieten van de kleine die straks verwacht word !
pi_157497669
Leuke dingen om naar uit te kijken dus! Samenwonen is ook al zo spannend!
pi_157498655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:32 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Leuk! Dank je!

Onze kleine aap is net 1 geworden. Heerlijk eigenwijs al O+ en een jongen
Ik vroeg mij pas nog af hoe het met jou ging.
S. 2014
J. 2016
pi_157498937
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Leuke dingen om naar uit te kijken dus! Samenwonen is ook al zo spannend!
Ja voor hem helemaal. Ik heb al enig ervaring. Gelukkig heb ik werk gevonden in de buurt, dat probleem is ook opgelost. O+ ( daar zat ik mee in mijn maag )
pi_157498947
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik vroeg mij pas nog af hoe het met jou ging.
Gaat goed hoor ;) en met jou en je kleine?

Ik denk nog heel vaak aan een heleboel meiden van hier. Ben sinds een tijdje weer begonnen met lurken. Eerst bij als het moeilijk gaat. Wat zo benieuwd of het nou eindelijk eens wilde lukken bij die meiden.
pi_157498962
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:22 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ja voor hem helemaal. Ik heb al enig ervaring. Gelukkig heb ik werk gevonden in de buurt, dat probleem is ook opgelost. O+ ( daar zat ik mee in mijn maag )
moest je ver weg verhuizen?
pi_157499129
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:23 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

moest je ver weg verhuizen?
Het valt op zich mee, ongeveer een uurtje rijden. Maar om nu dat elke dag op en neer te rijden, ik moest toch nieuw werk zoeken en dat heb ik gelukkig gevonden daar. ;)
pi_157499264
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:22 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Gaat goed hoor ;) en met jou en je kleine?

Ik denk nog heel vaak aan een heleboel meiden van hier. Ben sinds een tijdje weer begonnen met lurken. Eerst bij als het moeilijk gaat. Wat zo benieuwd of het nou eindelijk eens wilde lukken bij die meiden.
Net als jouw kleine, is t geen kleine meer :D een ontzettend eigenwijze dreumes met een eigen mening en ontzettend de grenzen aan het zoeken. Maar zo onwijs leuk en lief enz :P
S. 2014
J. 2016
pi_157499332
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Net als jouw kleine, is t geen kleine meer :D een ontzettend eigenwijze dreumes met een eigen mening en ontzettend de grenzen aan het zoeken. Maar zo onwijs leuk en lief enz :P
heerlijke beschrijving! En inderdaad... geen zinnen kunnen maken maar een mening!!!! Omg _O-

maar het rammelt bij jou dus ook al weer?
pi_157499992
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:38 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

heerlijke beschrijving! En inderdaad... geen zinnen kunnen maken maar een mening!!!! Omg _O-

maar het rammelt bij jou dus ook al weer?
Ja, maar tegelijk zegt mn verstand echt nog neeeee en man wil ook nog niet, eerst nog een poos genieten van Saar. Dus de komende 1.5 jaar is t sowieso nog nee. :+
S. 2014
J. 2016
pi_157500217
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja, maar tegelijk zegt mn verstand echt nog neeeee en man wil ook nog niet, eerst nog een poos genieten van Saar. Dus de komende 1.5 jaar is t sowieso nog nee. :+
voor ons net zo, eerst de kleine aap uit de luiers en ietsje meer mee te overleggen (hahahahaha, maak ik mezelf effe lekker wat wijs _O- )
Oh ja en nog tien kilo er af... heb op het laatst bij de verloskundige geweigerd op de weegschaal te gaan :@ ;)
pi_157502141
leuk al die rammelaars voor een 2e :D

ik rammel de laatste week keihard. al mijn dromen hebben te maken met zwangerschap of baby.
valt me op dat dat vaak samen valt met mijn cyclus en dan met name rond de eisprong. alleen heb ik een spiraaltje dus eisprong zou door de hormonen onderdrukt worden. toch blijkbaar nog genoeg hormonen om het rammelen extra aan te wakken. voor iemand herkenbaar?

zelfs sintmaarten vond ik dit jaar geweldig met alle kleine kinderen aan de deur. paar jaar geleden vervloekte ik de deurbel nog :P
pi_157504072
Had ik ook met de anticonceptiepil. :D

Zo, de mirena zit en ik moest wel even een traantje laten een paar uur later. Het is ineens zo 'definitief' *rammel* .
pi_157504215
Ik had trouwens nooit verwacht dat je voor een 2e nog meer kunt rammelen 'want dan heb je toch al een kind?!'. Maar nu weet ik hoe het is om zo'n leuk, lief, knap kindje te hebben en moeder te zijn O+ Een broertje of zusje voor mijn kleine S.
pi_157507731
Ik had niet verwacht dat ik nog erger kon rammelen...

sta ik in mij verduisterde huiskamer te thuis aerobic'en (ja hoor ze bestaan echt, die thuis hupsende mutsen ;) :P ) staat de kleine aap in de hoek van de bank ook met zijn pootjes te trappelen en mee te doen _O- O+ ik smolt
  vrijdag 13 november 2015 @ 10:10:28 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_157507764
Hee stokstaart! Je bent terug! Hoe gaat het?
disclaimer
pi_157508137
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:08 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik had niet verwacht dat ik nog erger kon rammelen...

sta ik in mij verduisterde huiskamer te thuis aerobic'en (ja hoor ze bestaan echt, die thuis hupsende mutsen ;) :P ) staat de kleine aap in de hoek van de bank ook met zijn pootjes te trappelen en mee te doen _O- O+ ik smolt
O+

Ik denk wel regelmatig, zo leuk als Saar kan nr 2 toch nooit worden, dan is het toch niet eerlijk... :P
S. 2014
J. 2016
pi_157508709
:7 .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:18:43 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_157508715
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
:7 .
Jij wacht nog tot na je bruiloft?
disclaimer
pi_157508805
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jij wacht nog tot na je bruiloft?
Ja. Stomme bruiloft.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:24:51 #25
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_157508838
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:08 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik had niet verwacht dat ik nog erger kon rammelen...

sta ik in mij verduisterde huiskamer te thuis aerobic'en (ja hoor ze bestaan echt, die thuis hupsende mutsen ;) :P ) staat de kleine aap in de hoek van de bank ook met zijn pootjes te trappelen en mee te doen _O- O+ ik smolt
Aww, dat klinkt wel HEEL aandoenlijk idd O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:26:06 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_157508862
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:23 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja. Stomme bruiloft.
Je kan altijd je jurk nog modden?

disclaimer
pi_157509144
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:10 schreef Stormqueen het volgende:
Hee stokstaart! Je bent terug! Hoe gaat het?
gaat goed hoor. Met jou? Ook al weer druk aan de rammel lees ik ;)
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:39:32 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_157509162
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:38 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

gaat goed hoor. Met jou? Ook al weer druk aan de rammel lees ik ;)
Ja? Waar lees je dat? :D
(nog geen rammels whatsoever, ik wacht nog minstens een jaar!)
disclaimer
pi_157509178
Hè getver ik ben al getrouwd... dat had mijn jurk moeten zijn!
pi_157509211
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja? Waar lees je dat? :D
(nog geen rammels whatsoever, ik wacht nog minstens een jaar!)
zoiets las ik ook, maar dat telt ook vind ik!

:P
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:43:01 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_157509251
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:41 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

zoiets las ik ook, maar dat telt ook vind ik!

:P
Ik post in alle topics mee omdat ik mod ben, ik moet jullie allemaal in de gaten houden he 8-)
Maar leuk, ik ben benieuwd. Ga je hier dan weer meeposten?
disclaimer
pi_157509383
Jeps, misschien zelfs ook in het dreumes topic. Heb het wel gemist :@ ;)
pi_157514978
Ha, ik kom weer even binnenhuppen. Hier ook nog flink aan het rammelen... maar heb in het nieuwe jaar een nieuwe baan dus durf nog niet direct ervoor te gaan :s Dussss nu moet ik hier even grommen. Bij dezen. Grrrrr.
(maar spiraaltje gaat er eind december wel uit!)
pi_157515784
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:01 schreef Anthemis het volgende:
Ha, ik kom weer even binnenhuppen. Hier ook nog flink aan het rammelen... maar heb in het nieuwe jaar een nieuwe baan dus durf nog niet direct ervoor te gaan :s Dussss nu moet ik hier even grommen. Bij dezen. Grrrrr.
(maar spiraaltje gaat er eind december wel uit!)
gaat die er uit als voorbereiding op.... Want dat kan zomaar raak zijn dan hoor ;)
pi_157516016
Hahah jah, en 't is dus nog een koperspiraaltje ook dus ik heb mijn normale cyclus al en ik ben réteregelmatig dusssss we moeten nog maar even condooms gebruiken of zoiets... :X Maar ik vind het wel erg spannend om het risico te lopen direct in of na mijn proeftijd te moeten zeggen dat ik zwanger ben dussss.
pi_157516059
Spannend hoor!
pi_157516685
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:48 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Jeps, misschien zelfs ook in het dreumes topic. Heb het wel gemist :@ ;)
Pas maar op met je rammeleierstokken in dat topic. Voor je het weet ben je ook zwanger
pi_157516746
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:17 schreef Skittles het volgende:

[..]

Pas maar op met je rammeleierstokken in dat topic. Voor je het weet ben je ook zwanger
hhmmm, ideetje dus >:) arme man, die hartverzakt dan _O-

maarre is dat jou gebeurd dan?
pi_157517382
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:21 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

hhmmm, ideetje dus >:) arme man, die hartverzakt dan _O-

maarre is dat jou gebeurd dan?
Nee, maar bij de andere 80% wel :+
Mijn lijf heeft nog geen zin in een tweede en ik rammel nog niet. We wachten nog wel
pi_157518178
Je lijf heeft niet lekker meegewerkt?
pi_157518845
O jawel, droomzwangerschap enzo maar nog niet ongesteld geworden sinds de laatste keer voor de twee streepjes :P
Ik leef ook nog op krap 4 uur slaap per nacht en geef nog borstvoeding, dus het zal nog wel even duren allemaal.
pi_157518901
Phoe vier uren! Arme skittles! _O_
pi_157519046
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:17 schreef Skittles het volgende:

[..]

Pas maar op met je rammeleierstokken in dat topic. Voor je het weet ben je ook zwanger
_O_
pi_157532150
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:08 schreef Skittles het volgende:
O jawel, droomzwangerschap enzo maar nog niet ongesteld geworden sinds de laatste keer voor de twee streepjes :P
Ik leef ook nog op krap 4 uur slaap per nacht en geef nog borstvoeding, dus het zal nog wel even duren allemaal.
Dit bericht is een goede anticonceptie. Mijn nachtrust is momenteel echt heilig!

Respect Skittles.
pi_157594727
Ik vind het ook knap dat je nog functioneert Skittles. :* Hoe dichterbij ik kom bij het eventuele proberen hoe meer ik alleen denk aan de positieve kanten. Terwijl ik vroegah tijdens het rammelen ook veel dacht: slapeloze nachten, pijn, zorgen. Zal wel een truucje van het menselijke brein zijn. :9

Nog 1,5 maand aan de pil (daarna verder met condooms, dus ik blijf nog hier...), ben zoo benieuwd wat mijn cyclus straks gaat doen. Vriend is nog niet teruggekrabbeld iig. :D
Merkten jullie veel verschil met pil + zonder pil? Bijv meer libido of gewichtsafname?
Dit, dat, alles.
  maandag 16 november 2015 @ 12:49:32 #46
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_157596663
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:08 schreef Skittles het volgende:
O jawel, droomzwangerschap enzo maar nog niet ongesteld geworden sinds de laatste keer voor de twee streepjes :P
Ik leef ook nog op krap 4 uur slaap per nacht en geef nog borstvoeding, dus het zal nog wel even duren allemaal.
4 uur, dat je nog hele zinnen weet te typen!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_157601958
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:13 schreef Philomijn het volgende:
Ik vind het ook knap dat je nog functioneert Skittles. :* Hoe dichterbij ik kom bij het eventuele proberen hoe meer ik alleen denk aan de positieve kanten. Terwijl ik vroegah tijdens het rammelen ook veel dacht: slapeloze nachten, pijn, zorgen. Zal wel een truucje van het menselijke brein zijn. :9

Nog 1,5 maand aan de pil (daarna verder met condooms, dus ik blijf nog hier...), ben zoo benieuwd wat mijn cyclus straks gaat doen. Vriend is nog niet teruggekrabbeld iig. :D
Merkten jullie veel verschil met pil + zonder pil? Bijv meer libido of gewichtsafname?
Libido.. O+ Toen ik met de pil stopte had ik een veel intensere beleving bij sex (en ook veel vaker zelf zin). Omdat ik nu echt mijn eigen cyclus heb, merkt (8> erg goed wanneer er een eisprong aan zit te komen. ZIN!! ~O>
Verder geen problemen gehad met mijn gewicht. Ik had wel het idee dat er een grauwe sluier van mij af viel. Ik voelde en dacht ineens veel 'lichter'. Sorry, beetje lastig uit te leggen. Ik denk dat de hormonen van de pil wel wat invloed hadden op mijn gemoedstoestand.
pi_157667371
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:13 schreef Philomijn het volgende:
Ik vind het ook knap dat je nog functioneert Skittles. :* Hoe dichterbij ik kom bij het eventuele proberen hoe meer ik alleen denk aan de positieve kanten. Terwijl ik vroegah tijdens het rammelen ook veel dacht: slapeloze nachten, pijn, zorgen. Zal wel een truucje van het menselijke brein zijn. :9

Nog 1,5 maand aan de pil (daarna verder met condooms, dus ik blijf nog hier...), ben zoo benieuwd wat mijn cyclus straks gaat doen. Vriend is nog niet teruggekrabbeld iig. :D
Merkten jullie veel verschil met pil + zonder pil? Bijv meer libido of gewichtsafname?
Ook het nieuwe jaar als deadline? :D

Ja ik merk een groot verschil. Ben ook gestopt omdat het daar beneden niet meer goed werkte terwijl ik wél zin had, fysiek deed niet mee. Gestopt en het was metéén weer terug. Dus prima, maar ik doe nooit meer hormonale anticonceptie. Werkt me iets te goed :P

Grappig nu wel om echt mijn cyclus heel erg te merken aan mijn lijf, ook qua wanneer je zin hebt. Midden in cyclus: jaaaaa gaan ervoor. Net voor ongesteldheid: ja is lekker maar we doen niet zo enthousiast mee als rondom de eisprong :D
/tmi o|O
pi_157667655
Pil en geen pil? Totaal ander persoon. Echt jeutje, achteraf: oh zoooveel invloed had die shit dus :o. Veel meer als mezelf voelen. Hoop dat jij dat ook gaat ervaren.
Nu zo'n 3 jaar zonder. Daarvoor ook een jaar. Toch weer wat uitgeprobeerd, maar nope, never again.
  donderdag 19 november 2015 @ 12:56:32 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157667866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:43 schreef Unihipili het volgende:
Pil en geen pil? Totaal ander persoon. Echt jeutje, achteraf: oh zoooveel invloed had die shit dus :o. Veel meer als mezelf voelen. Hoop dat jij dat ook gaat ervaren.
Nu zo'n 3 jaar zonder. Daarvoor ook een jaar. Toch weer wat uitgeprobeerd, maar nope, never again.
Herkenbaar :) en zelfs met de nuvaring merkte ik veel verschil tussen met en zonder.
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 19 november 2015 @ 13:10:50 #51
382129 crew  Donna
pi_157668078
Het is dat ik nu voor een half jaar geen andere oplossing wist, maar na een kindje komt de pil er niet weer in. Ik slik 'm nu weer voor 6 maanden, maar daarna is het helemaal klaar. Moet je dan maar eens goed verdiepen in andere anticonceptie.

Ben zoveel meer mezelf als ik geen pil slik.
  donderdag 19 november 2015 @ 13:18:11 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157668213
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:10 schreef DonnaRush het volgende:
Het is dat ik nu voor een half jaar geen andere oplossing wist, maar na een kindje komt de pil er niet weer in. Ik slik 'm nu weer voor 6 maanden, maar daarna is het helemaal klaar. Moet je dan maar eens goed verdiepen in andere anticonceptie.

Ben zoveel meer mezelf als ik geen pil slik.
Wij hebben voor de tussentijd condooms gebruikt. Al die hormonen, ik was er zo klaar mee :{w.
KuikenGuppy
pi_157668332
Even voor wat tegenwicht: ik merk vrij weinig verschil met/zonder pil. Libido leek toegenomen te zijn maar dat is inmiddels weer voorbij dus ik denk dat dat vooral kwam omdat het zo leuk is om seks te hebben met de mogelijkheid op een zwangerschap :P.

De enige reden waarom ik nu twijfel om ooit weer aan de pil te gaan, is omdat mijn cyclus nog heel lang ontregeld is en dat is behoorlijk irritant als je een kinderwens hebt. Als mijn lichaam het weer snapt, ga ik dat niet weer verpesten door aan de pil te gaan. Wat dat betreft kan ik jullie echt aanraden om te stoppen met de pil en tijdelijk condooms te gebruiken als je er over bijv. een halfjaar voor wilt gaan.
  Moderator donderdag 19 november 2015 @ 13:33:19 #54
382129 crew  Donna
pi_157668474
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben voor de tussentijd condooms gebruikt. Al die hormonen, ik was er zo klaar mee :{w.
Wij ook, ruim 8 maanden en daar waren we nog veel erger klaar mee, haha. Hele spontane van seks was eraf. Mijn vriend wil nu echt nog geen baby, dus hij maakte zich ook heel druk als we het eens 'even' zonder deden.

Tijdens seks wil ik denken aan seks en niet aan 'hoe zit ik in m`n cyclus' en condooms haha. :P
  donderdag 19 november 2015 @ 13:34:55 #55
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157668510
Ik heb ook nooit verschil gemerkt tussen wel of geen anticonceptie. En ook weer wat tegengewicht: ik had meteen na het stoppen met de Nuvaring een regelmatige cyclus. Althans, van regelmaat is niet echt te spreken als je in de tweede ronde zwanger raakt, maar die tweede ronde duurde wel even lang als de eerste.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157668596
Idd het nieuwe jaar als deadline! (Maar dan verhuis ik nog niet naar WOHTS.)

Ik ben erg benieuwd. Ik ben al eens eerder twee jaar gestopt. Maar toen was ik te druk met rosé tanken in de kroeg om te onderzoeken of ik me anders voelde. :P Heb zelf niet het idee dat hormonen veel invloed op me hebben. Eerlijk gezegd hoop ik nog het meest op minder honger en dus gewichtsafname. :D

Hm, en naar de regelmatigheid van cyclus ben ik ook erg benieuwd. Interessant om de verschillende verhalen te lezen!
Dit, dat, alles.
  Moderator donderdag 19 november 2015 @ 13:40:08 #57
382129 crew  Donna
pi_157668623
Ik had direct na het stoppen met de pil een hele nette cyclus inclusief eisprong die ik duidelijk kon voelen. Ik vond het heel fijn om te ontdekken dat m`n lichaam het direct weer zo goed deed, maar ik ben nu ook wel weer blij dat we even niet om die condooms hoeven te denken nu. :D
pi_157672979
ik had ook altijd direct na stoppen mijn cyclus meteen terug. Maar ik ben nooit langer dan 2 jaar onafgebroken aan de pil geweest volgens mij, dus misschien dat dat uitmaakt.
NB eerder had ik nooit last van minder libido oid, dat was echt alleen de laatste keer dat ik aan de pil was. Was toen een jaar of 25. Misschien hormonale verschillen in mijzelf met toen ik 20 was?
pi_157673938
Ik werd aan de pil net dat meisje van de exorcist. (Beetje jammer dat ik et pas na 12 jaar achter kwam dat het daar aan lag :@)Heb daarna een mirena spiraal gedaan en beviel veel beter. Cyclus kwam gelijk goed op gang toen we voor apie gingen.
pi_157673977
Ik bedenk me net dat mijn libido ook gewoon aan de vent kan hebben gelegen! Sex met mijn ex was echt geen reet aan en ronduit slecht (en toen dus aan de pil). En nu dus met mijn man... <3 en sinds ik wat met hem heb, heb ik dus een koperspiraal.
  donderdag 19 november 2015 @ 18:20:53 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157674155
Verkeerde partner, check ;).
Maar ook dat kan door de pil komen, zie: http://www.elsevier.nl/Al(...)pil-ELSEVIER199257W/
KuikenGuppy
pi_157674380
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 18:12 schreef Peacefulll het volgende:
Ik bedenk me net dat mijn libido ook gewoon aan de vent kan hebben gelegen! Sex met mijn ex was echt geen reet aan en ronduit slecht (en toen dus aan de pil). En nu dus met mijn man... <3 en sinds ik wat met hem heb, heb ik dus een koperspiraal.
Ja dat was bij ons dus niet, we kregen wat toen ik niet aan de pil was (dus goeie uitgekozen hihi). Daarna aan de pil gegaan, na een jaar ofzo weer gestopt. Ondertussen nog steeds samen ;) Mijn zin in hem is onverminderd, maar tijdens de pil liet de praktische uitvoering wat te wensen over :D

Maar goed ik ken wel veel dames die een vriend hebben die ze volgens mij niet écht aantrekkelijk vinden... dus als je dan een tijdje samen bent (en aan de pil) denk ik dat het libido inderdaad ernstig kan afnemen.
  Moderator donderdag 19 november 2015 @ 21:51:57 #63
382129 crew  Donna
pi_157679445
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:22 schreef Anthemis het volgende:
ik had ook altijd direct na stoppen mijn cyclus meteen terug. Maar ik ben nooit langer dan 2 jaar onafgebroken aan de pil geweest volgens mij, dus misschien dat dat uitmaakt.
NB eerder had ik nooit last van minder libido oid, dat was echt alleen de laatste keer dat ik aan de pil was. Was toen een jaar of 25. Misschien hormonale verschillen in mijzelf met toen ik 20 was?
Geen idee of dat uit maakt. Ik slikte 'm al meer dan 11 jaar onafgebroken.

Zal wel een kwestie van geluk zijn hoe snel je cyclus op komt.
  vrijdag 20 november 2015 @ 08:35:56 #64
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_157686788
Ik haak ook eventjes aan.
In juli gestopt met de pil maar nog steeds geen menstruatie. Mijn lijf moet flink ontpillen blijkbaar. -O-
Qua hormonen weet ik het niet zo goed. Heb wel het idee dat ik iets gevoeliger en angstiger ben geworden (toen we op vakantie gingen begon ik me ineens af te vragen wat er zou gebeuren als we zouden neerstorten ed en dat we dan nooit kinderen zouden krijgen enzo...lekker gezellig :Y) ).
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_157708999
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Herkenbaar :) en zelfs met de nuvaring merkte ik veel verschil tussen met en zonder.
Ohhh Mirena was ook drama (dit jaar nog gehad voor het eerst, na koper paar jaar terug. Wat ook drama was overigens, ging zelfs cervicaal zitten chillen 8-) ). Nuvaring nooit getest en dat houd ik zo :D.

Heb nooit hoeven 'ontpillen' of 'ontspiralen'; direct weer aardig regelmatige cyclus.
pi_157713110
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 18:20 schreef Burdie het volgende:
Verkeerde partner, check ;).
Maar ook dat kan door de pil komen, zie: http://www.elsevier.nl/Al(...)pil-ELSEVIER199257W/
Wow! Tof onderzoek, heel helder. Ik herken heel veel in wat ze schrijven. Er werd aan mijn ex en mij vaak gevraagd of we broer en zus waren. En ergens leken we ook wel wat op elkaar. :X }:|
Ik wil never nooit meer aan de pil, maar het opnieuw laten zetten van een koperspiraal kijk ik ook niet echt naar uit. Wat een ellende. -O-
pi_158131530
Egoschop: wij gaan ervoor in mei! *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_158133103
*O* dat is al bijna

hier wat onverwachte uitgaven moeten doen dus de verbouwing wordt minimaal een half jaar uitgesteld :( daardoor ook nog minimaal half jaartje langer rammelen, balen.
pi_158138884
Oh balen elleska,hopelijk vliegt de tijd voorbij als jullie eenmaal aan het verbouwen zijn!

En kirb hopelijk ga ik met je mee naar het volgende topic eind mei *O*
pi_158148208
Jammer Elleska :(. Hopelijk vliegt de tijd voor je. Is het een grote verbouwing?

Yay Nolita! *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_158150549
Ik hoop ook dat de tijd voorbij vliegt. de afgelopen 2 jaar zijn wel voorbij gevlogen als ik daarop terug kijk. maar bij het vooruit kijken lijkt alles altijd veel langer te duren ;)

Kirb, het is bijna de gehele benedenverdieping. tijdelijk geen keuken, geen woonkamer enz. waarbij we ivm budget veel zelf gaan doen dus dat is niet in een paar week klaar. we zullen dan met de huisdieren boven bivakkeren.
bovenverdieping en zolder zijn al helemaal bewoonbaar dus nu alleen beneden nog en dan hebben we alle grote verbouwingen gehad. dat is wel een fijn vooruitzicht.
pi_158151982
Hmm dan snap ik dat je even wilt wachten Elleska! Wel balen, maar dan is het bedje écht gespreid als jullie klaar zijn :-)

Nolita een deadline *O* Waarom mei en niet eerder? *)

Hier begin ik over drie dagen aan mijn laatste pilstrip (en daarna over op condooms, maar hey, je moet ergens naar uitkijken ;)).
Dit, dat, alles.
pi_158152051
Hebben jullie dat nou ook wel eens. Dat je hebt gepost, daarna naar het overzicht gaat en denkt: "Hey, dat topic staat bovenaan. Er heeft iemand wat in het topic gezet/gereageerd." En dat je dan zelf die persoon was.
:') --> insert facepalm
Dit, dat, alles.
pi_158152465
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:49 schreef Philomijn het volgende:
Hebben jullie dat nou ook wel eens. Dat je hebt gepost, daarna naar het overzicht gaat en denkt: "Hey, dat topic staat bovenaan. Er heeft iemand wat in het topic gezet/gereageerd." En dat je dan zelf die persoon was.
:') --> insert facepalm
Met enige regelmaat :@

Ik houd me een beetje afzijdig hier. Moet toch nog zo lang wachten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158155538
lol, ja dat heb ik ook regelmatig.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:45 schreef Philomijn het volgende:
Hmm dan snap ik dat je even wilt wachten Elleska! Wel balen, maar dan is het bedje écht gespreid als jullie klaar zijn :-)

Nolita een deadline *O* Waarom mei en niet eerder? *)

Hier begin ik over drie dagen aan mijn laatste pilstrip (en daarna over op condooms, maar hey, je moet ergens naar uitkijken ;)).
ja dat vooruitzicht is echt fijn. dan moeten er nog steeds wel kleine klusjes gebeuren maar dat heeft allemaal geen haast. we hoeven ons met dit huis in ieder geval niet te vervelen.

jij ook gewoon al bijna aan je laatste pilstrip :D verwacht je dat jullie de condooms lang gaan volhouden?
pi_158155845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:49 schreef Philomijn het volgende:
Hebben jullie dat nou ook wel eens. Dat je hebt gepost, daarna naar het overzicht gaat en denkt: "Hey, dat topic staat bovenaan. Er heeft iemand wat in het topic gezet/gereageerd." En dat je dan zelf die persoon was.
:') --> insert facepalm
Whahaha dat heb ik in het begin ook wel eens gehad. Nu kijk ik eerst wie er als laatst gepost heeft voordat ik hen open ;)
pi_158155866
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:07 schreef Kirb het volgende:
Egoschop: wij gaan ervoor in mei! *O*
Wat leuk! Mooi vooruitzicht. Nog maar een half jaartje!
pi_158155915
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Met enige regelmaat :@

Ik houd me een beetje afzijdig hier. Moet toch nog zo lang wachten.
Ik ben eventjes kwijt hoe het met jou zat. Waar wachten jullie nog op?
pi_158156540
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 18:57 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ik ben eventjes kwijt hoe het met jou zat. Waar wachten jullie nog op?
Het huis en ga trouwen in 2017 :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158156968
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het huis en ga trouwen in 2017 :)
Prachtige vooruitzichten! Het huis is gelukkig bijna klaar :) maar 2017 klinkt idd nog wel een beetje ver weg. Maar... in je prachtige huis vliegt de tijd vast vanzelf. Het is tenslotte al bijna 2016!
pi_158159704
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

trouwen in 2017 :)
O+
Kan jouw vriend met die van mij gaan praten? Die van mij moet ook op zijn knieën! o|O

Hoe lang we de condooms gaan volhouden, tsja... Dat hangt ook af van hoe de komende weken gaan verlopen, ben weer in tweede gespreksronde voor een baan beland. :+ Maar m'n vriend reageert niet meer geïrriteerd als ik over kuikens begin. Hij heeft een nieuwe tactiek: gewoon "oké" zeggen. :7 :')
In het begin van onze relatie toen ik nog niet aan de pil was, was ie al niet mega voorzichtig dus ik begin ook maar gelijk -just in case- met foliumzuur. :Y)
Dit, dat, alles.
pi_158164405
quote:
Nolita een deadline *O* Waarom mei en niet eerder? *)
Vooral gevoelsmatig voor mij. Ik ben van plan om nog 2 of 3 pilstrips te slikken, dan zit ik aan 10 jaar en vind ik het genoeg geweest.Ik ben heel benieuwd hoe ik zonder pil ben.
En dan maar aan de condooms en afwachten of het voor mijn vriend ook goed voelt om ervoor te gaan. Ik heb voor mezelf mei voorgenomen, dan zijn we 11 jaar samen.
Ik deel mijn ideeën natuurlijk wel met mijn vriend en tot nog toe kan hij zich erin vinden, maar geen concrete afspraken nog dus wie weet welke kant het opgaat.

En wat spannend trouwens weer een gespreksronde verder!
pi_158170491
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:32 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Prachtige vooruitzichten! Het huis is gelukkig bijna klaar :) maar 2017 klinkt idd nog wel een beetje ver weg. Maar... in je prachtige huis vliegt de tijd vast vanzelf. Het is tenslotte al bijna 2016!
Ja daarom maar en beetje afzijdig. Anders ga ik me toch alleen maar gek maken haha. Maar idd heerlijke vooruitzichten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158170494
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:56 schreef Philomijn het volgende:

[..]

O+
Kan jouw vriend met die van mij gaan praten? Die van mij moet ook op zijn knieën! o|O

Hoe lang we de condooms gaan volhouden, tsja... Dat hangt ook af van hoe de komende weken gaan verlopen, ben weer in tweede gespreksronde voor een baan beland. :+ Maar m'n vriend reageert niet meer geïrriteerd als ik over kuikens begin. Hij heeft een nieuwe tactiek: gewoon "oké" zeggen. :7 :')
In het begin van onze relatie toen ik nog niet aan de pil was, was ie al niet mega voorzichtig dus ik begin ook maar gelijk -just in case- met foliumzuur. :Y)
Haha het kan op een heel onverwacht moment komen :P
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158171623
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 23:54 schreef Nolita het volgende:

[..]

Vooral gevoelsmatig voor mij. Ik ben van plan om nog 2 of 3 pilstrips te slikken, dan zit ik aan 10 jaar en vind ik het genoeg geweest.Ik ben heel benieuwd hoe ik zonder pil ben.
En dan maar aan de condooms en afwachten of het voor mijn vriend ook goed voelt om ervoor te gaan. Ik heb voor mezelf mei voorgenomen, dan zijn we 11 jaar samen.
Ik deel mijn ideeën natuurlijk wel met mijn vriend en tot nog toe kan hij zich erin vinden, maar geen concrete afspraken nog dus wie weet welke kant het opgaat.

En wat spannend trouwens weer een gespreksronde verder!
Ah ja, ik snap het :-) Beetje zoals het hier ook wel ging. Eerst wilde vriend het er niet (zo vaak als ik ghehe) over hebben enzo. Omdat we nog niet de ideale situatie hadden voor zijn gevoel. Het is ook een proces dat je zelf moet ondergaan natuurlijk. Eerst vond ik het idee van stoppen met de pil doodeng, nu heb ik er zin in. En dat we dan eerst met condooms verder gaan geeft nog meer tijd om te wennen aan het idee. :D
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 11 december 2015 @ 15:11:35 #86
269689 crew  Viv
pi_158172572
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:26 schreef Philomijn het volgende:
En dat we dan eerst met condooms verder gaan geeft nog meer tijd om te wennen aan het idee. :D
Of niet, ik had zo'n 10-pak gekocht en uiteindelijk niet één gebruikt. :D
pi_158173462
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Of niet, ik had zo'n 10-pak gekocht en uiteindelijk niet één gebruikt. :D
Whahaha mijn man is ook niet dol op condooms. Voor mijn spiraal werd gezet moest ik eerst twee maand van de pil af (i.v.m. de grootte van mijn baarmoeder). Maar het waren twee lange maanden als je het hem vraagt ;)
pi_158176631
ik ben benieuwd hoe mijn man tegen die tijd reageert. Bij begin van de relatie had hij weinig moeite met condooms. maar na 4 a 5jaar zonder is het denk ik heel erg wennen. ligt er dan waarschijnlijk ook aan of hij nog aan het idee moet wennen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 12-12-2015 00:53:57 ]
pi_158186632
Ik denk dat ik condooms ook maar vreemd vind na 10 jaar zonder. We hebben nog een hele berg liggen uit het cz jongeren pakket dus kunnen wat dat betreft vooruit haha. Denk/hoop dat we ze niet opkrijgen, zijn er véél.
pi_158187289
Zijn die nog niet over datum? Die ik nog had liggen heb ik laatst allemaal weggegooid. Zijn een jaar of 5 houdbaar.
pi_158189049
We hebben nog tot 2017, dus perfect.
pi_158218923
Tsja, die condooms, we zullen zien. En ach, hoe eerder hij ze vervelend vindt, hoe eerder wel er voor kunnen gaan. ^O^ :D

Een vriendin van mij gaat een Ladycomp bestellen als voorbehoedsmiddel. (Ja ik moest ook even googlen.) Ik zou daar weer zenuwachtig van worden.
Dit, dat, alles.
pi_158219740
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 17:10 schreef Philomijn het volgende:
Tsja, die condooms, we zullen zien. En ach, hoe eerder hij ze vervelend vindt, hoe eerder wel er voor kunnen gaan. ^O^ :D

Een vriendin van mij gaat een Ladycomp bestellen als voorbehoedsmiddel. (Ja ik moest ook even googlen.) Ik zou daar weer zenuwachtig van worden.
Heel slim dat je al vast als voorzorg met foliumzuur bent begonnen.

Ik was vandaag met mijn schoonouders op de kerstmarkt en mijn schoonmoeder begon over mijn leeftijd (26) en dat zij op die leeftijd al 2 kinderen had. Ik zei: nou ik mag blij zijn als ik 28 ben bij de eerste. Zei mijn schoonvader: eerder 30 hoor! Begin er nog maar niet aan!
Hij moest eens weten. De afspraak bij de HA staat al ;)
pi_158220326
Haha, leuk Peacefull! Ik vind het ook wel mooi om iedereen in het ongewisse te laten.

Ben benieuwd hoe de condooms jou gaan bevallen Nolita. ;)

ViviRAWS hoe is het nou om voor het echie te gaan? :D

Ik moet zeggen dat ik vandaag een hele sterke gedachte had, namelijk dat ik er geestelijk ook klaar voor ben. Ik heb wel eens eerder gepost dat ik dacht: hoe weet ik nou dat ik er klaar voor ben? Maar ik hield gisteren een baby'tje van acht weken vast en ik voelde me heel rustig. Ik dacht: dit kan ik. Dus, kom maar op met die baan en de rest. :Y)
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 13 december 2015 @ 19:31:14 #95
269689 crew  Viv
pi_158221554
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:25 schreef Philomijn het volgende:
ViviRAWS hoe is het nou om voor het echie te gaan? :D
Heel fijn! O+ Dat het gewoon kán nu, na jaren rammelen, en vooral ook dat mijn man er nu geestelijk net zo klaar voor is als ik. Ik sta er ook heel relaxed in, het hoeft niet binnen de kortste keren raak te zijn, dat we in principe iedere maand een kans hebben is al heel tof!
pi_158222518
Oh precies zo hoop ik er ook in te kunnen gaan staan vivirawrs! Wat heerlijk lijkt me dat!

En philomijn ik ben ook benieuwd naar hoe de condooms gaan bevallen. Maar ik doe het mede om een ud in december/januari te voorkomen. Lukt het niet binnen een jaar zal die ud me echt niet meer uitmaken, maar zul je zien dat als ik erin ga dat het de 1ste ronde vast niet raak is het wel zo zal zijn :P
Wat fijn dat je je er zo klaar voor voelt! Wanneer hoor je meer over de baan?
pi_158224171
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 19:31 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Heel fijn! O+ Dat het gewoon kán nu, na jaren rammelen, en vooral ook dat mijn man er nu geestelijk net zo klaar voor is als ik. Ik sta er ook heel relaxed in, het hoeft niet binnen de kortste keren raak te zijn, dat we in principe iedere maand een kans hebben is al heel tof!
Wat klinkt dat fijn en tof! Ik hoop van harte dat ik er de eerste tijd ook met plezier, spanning en toch ook zen in kan staan.
pi_158237822
Hallo mederammelaars! Ik lurk al heel lang mee en ga de stap maar wagen- vandaag met de laatste pilstrip begonnen en daarna gaan we ervoor! We hebben het trouwens niet over condooms gehad tussendoor: is dat bij jullie alleen om een beeld te krijgen van jullie cyclus of ook nog met andere redenen?

Iets over ons; bijna 30 en m'n vriend 5 jaar ouder. Nu bijna 3 jaar samen waarvan bijna 2 jaar samenwonend.
pi_158238802
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 15:22 schreef Sunglasses het volgende:
Hallo mederammelaars! Ik lurk al heel lang mee en ga de stap maar wagen- vandaag met de laatste pilstrip begonnen en daarna gaan we ervoor! We hebben het trouwens niet over condooms gehad tussendoor: is dat bij jullie alleen om een beeld te krijgen van jullie cyclus of ook nog met andere redenen?

Iets over ons; bijna 30 en m'n vriend 5 jaar ouder. Nu bijna 3 jaar samen waarvan bijna 2 jaar samenwonend.
Welkom Sunglasses! Je zal hier dan niet lang vertoeven. Leuk vooruitzicht hoor.
Het gebruiken van de condooms heeft hier volgens mij verschillende redenen. Soms omdat de wens er wel is, maar de timing niet heel goed. Of om juist inzicht te krijgen in de cyclus na x aantal jaar de pil te hebben geslikt, maar er nog wel bezwaren zijn (studie, huis, trouwen, manlief, noem maar op). En soms ook nog wat koudwatervrees ;)
pi_158242337
klinkt misschien stom... maar met condooms geef je de controle ook wat meer aan de man. de meeste anticonceptie ligt bij de vrouw, pil/spiraaltje/enzovoort. condooms is iets wat de man ook controle over heeft.
pi_158255387
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 19:31 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Heel fijn! O+ Dat het gewoon kán nu, na jaren rammelen, en vooral ook dat mijn man er nu geestelijk net zo klaar voor is als ik. Ik sta er ook heel relaxed in, het hoeft niet binnen de kortste keren raak te zijn, dat we in principe iedere maand een kans hebben is al heel tof!
Tof O+ Fijn dat je er zo relaxed in kunt staan! Ben benieuwd of ik dat tzt kan :D

Welkom Sunglasses! Nog een maandje rammelen dus! Waarom gaan jullie er nú voor? :)

Ik ga over op condooms om te ontpillen. Ik hoop daarmee een regelmatige cyclus te hebben tegen de tijd dat we er echt voor gaan.

En ik ga wss vandaag contract nieuwe baan tekenen *O* De laatste te nemen horde voor onze kinderwens! Een halfjaarcontract. Eerst die even uitzitten en dan gaan we eens zien wanneer ik over ga naar WOHTS.
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 15 december 2015 @ 23:28:29 #102
269689 crew  Viv
pi_158273548
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:28 schreef Philomijn het volgende:
Ik ga over op condooms om te ontpillen. Ik hoop daarmee een regelmatige cyclus te hebben tegen de tijd dat we er echt voor gaan.
Ontpillen was hier ook het plan, om geen tijd meer te verliezen vanaf het moment dat we ervoor zouden gaan in maart 2016, aangezien ik dan al 32 ben.
quote:
En ik ga wss vandaag contract nieuwe baan tekenen *O* De laatste te nemen horde voor onze kinderwens! Een halfjaarcontract. Eerst die even uitzitten en dan gaan we eens zien wanneer ik over ga naar WOHTS.
Oh wat fijn zeg! *O*
pi_158274746
Bedankt voor jullie warme welkom en duidelijke uitleg! Philomijn, van harte met je nieuwe baan. Had hier al eens gelezen dat een uitdagende baan aan je neus voorbij was gegaan dus ben blij dat je zo snel een nieuwe uitdaging hebt gevonden! Het laatste punt van je lijstje!

Waarom we er nú voor gaan? Omdat hier ook alles klopt. De relatie is goed, we zijn zeker van een toekomst met elkaar, we hebben beide een leuke baan met vastigheid, een mooi (af) huis met genoeg ruimte voor kinderen en ik heb m'n draai gevonden (een grenzeloosverliefd verhaal- ben naar m'n vriend in het buitenland verhuisd). Daarnaast is de kinderwens van m'n vriend er al langer, hij is al wat ouder en wil hij geen 'oude vader' zijn. En misschien wel het belangrijkste; ik merk heel duidelijk dat ik rammel. Dat gevoel had ik pakweg een half jaar geleden nog niet. Aan alle randvoorwaarden die wij zelf gezet hebben is voldaan en ik heb het gevoel er nu ook geestelijk klaar voor te zijn (ofzo haha). Zo, een heel verhaal maar wel verhelderend om eens op te schrijven.

Ik vind het ook echt knap dat jullie nu al zo rammelen maar toch het geduld op kunnen brengen om (om welke reden dan ook) het nog even uit te stellen. Ik denk echt 'nu, nu, nu'!. Terwijl ik heel goed in m'n hoofd heb dat er een kans is dat het niet snel en makkelijk gaat (lees hier al langer mee in diverse topics) maar ik wil gewoon graag nu, nu, nu gaan proberen.
pi_158281226
Dankje Sunglasses! Wat leuk dat je dat nog wist! Ik heb gisteren het contract gekregen en deze baan is eigenlijk nog toffer/beter dan de vorige. Een half jaar contract. Als dat verlengd wordt gaan we er daarna denk ik voor. Juli klinkt heul ver weg, maar is eigenlijk ook zo dichtbij!

En ik snap helemaal dat je er voor wilt gaan! Ik hoop dat het snel raak voor jullie mag zijn! Spannend hoor. Grenzeloos Verliefd. O+ Woon je ver weg of is het zeg maar nog nog te bereizen voor familie in de zin van "Paar uur in de auto/vliegtuig en we zijn er".
Dit, dat, alles.
pi_158350163
Pff, ik ga er, gezien de leeftijd van onze zoon, weer steeds meer aan denken, een tweede kind. Hij is nu ruim 2,5.
Met periodes kan ik het loslaten maar dan voelt het ook alsof ik mijn kop in het zand steek.
Het verlangen naar een 2e kind is heel sterk. Ik merk dat elke keer weer als ik hoor wanneer vrienden of bekenden voor een 2e gaan of wanneer deze al onderweg is.
Ik vertelde mijn man laatst dat een vriendin nu zwanger haar 2e kind, een meisje, binnen no time zat ik met tranen en mijn man ook. We willen gevoelsmatig zo graag maar mijn verstand houd alles tegen. Er zijn nog steeds vooral praktische zaken die opgelost moeten worden voordat we ervoor kunnen gaan. En daarnaast heb ik veel onzekerheid omdat ik het de eerste 2 jaar met ons zoontje ook zo moeilijk heb gehad. Ik ben zo bang dat dit bij een 2e weer zo zwaar is of nog zwaarder.
ik zou nu gewoon niet weten hoe ik het moet klaarspelen.
Het doet zeer want het voelt ook als een tekortkoming, anderen kunnen het wel.
Ben ik noet onnodig bang/onzeker?
Ik zou ons zoontje zo graag een broertje of zusje gunnen.
Ons nog 1 keer die ontwikkeling en zo'n kleine zien opgroeien.
Ik weet gewoon dat ik spijt krijg als het er nooit meer van komt. En ik word ook ouder, ben nu 30. Niemand kan mij zeggen hoe vlot het zal gaan. Óf het wel in 1 keer goed gaat.
Het is momenteel het meest pijnlijke en zorgelijke dilemma op dit moment.
:{
pi_158351703
Wat houdt je precies tegen vencodark? Zijn het praktische dingen die je op kortere termijn in orde kunt maken / oplossen?

Lastig hoor :{ , "ze" zeggen dat een tweede kindje weer heel anders kan zijn dan een eerste, misschien valt het nu wel heel erg mee? Maarja, dat weet je natuurlijk pas als het zo ver is.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_158362687
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 05:42 schreef vencodark het volgende:
Pff, ik ga er, gezien de leeftijd van onze zoon, weer steeds meer aan denken, een tweede kind. Hij is nu ruim 2,5.
Met periodes kan ik het loslaten maar dan voelt het ook alsof ik mijn kop in het zand steek.
Het verlangen naar een 2e kind is heel sterk. Ik merk dat elke keer weer als ik hoor wanneer vrienden of bekenden voor een 2e gaan of wanneer deze al onderweg is.
Ik vertelde mijn man laatst dat een vriendin nu zwanger haar 2e kind, een meisje, binnen no time zat ik met tranen en mijn man ook. We willen gevoelsmatig zo graag maar mijn verstand houd alles tegen. Er zijn nog steeds vooral praktische zaken die opgelost moeten worden voordat we ervoor kunnen gaan. En daarnaast heb ik veel onzekerheid omdat ik het de eerste 2 jaar met ons zoontje ook zo moeilijk heb gehad. Ik ben zo bang dat dit bij een 2e weer zo zwaar is of nog zwaarder.
ik zou nu gewoon niet weten hoe ik het moet klaarspelen.
Het doet zeer want het voelt ook als een tekortkoming, anderen kunnen het wel.
Ben ik noet onnodig bang/onzeker?
Ik zou ons zoontje zo graag een broertje of zusje gunnen.
Ons nog 1 keer die ontwikkeling en zo'n kleine zien opgroeien.
Ik weet gewoon dat ik spijt krijg als het er nooit meer van komt. En ik word ook ouder, ben nu 30. Niemand kan mij zeggen hoe vlot het zal gaan. Óf het wel in 1 keer goed gaat.
Het is momenteel het meest pijnlijke en zorgelijke dilemma op dit moment.
:{

Ohw Venco, wat ontzettend lastig voor jullie. Ik kan je er verder niet mee helpen of advies geven, maar ik wilde toch even gereageerd hebben.
En wat betreft de zware jaren met je zoontje: een tweede kindje kan heel anders zijn hè?
Dikke knuffel
pi_158362755
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:12 schreef Philomijn het volgende:
Dankje Sunglasses! Wat leuk dat je dat nog wist! Ik heb gisteren het contract gekregen en deze baan is eigenlijk nog toffer/beter dan de vorige. Een half jaar contract. Als dat verlengd wordt gaan we er daarna denk ik voor. Juli klinkt heul ver weg, maar is eigenlijk ook zo dichtbij!

En ik snap helemaal dat je er voor wilt gaan! Ik hoop dat het snel raak voor jullie mag zijn! Spannend hoor. Grenzeloos Verliefd. O+ Woon je ver weg of is het zeg maar nog nog te bereizen voor familie in de zin van "Paar uur in de auto/vliegtuig en we zijn er".
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Philomijn!
pi_158362776
Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts. Over 9 dagen wordt mijn spiraaltje eruit gevist. Omg, nu wordt het toch een partij spannend en echt!
pi_158377111
Philo vergeet ik je helemaal te feliciteren met je nieuwe baan, tof joh! En weer een stapje dichterbij *)
Peacefull, spannend! Aftellennnnn..
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_158387283
Thanks y'all! :D Voor ik het weet is het juli *O*

Spannend Peacefulll! En dan ont-spiralen met condooms?

Poeh wat verdrietig vencodark. Ik heb wel eens eerder over deze gevoelens/situatie bij jou gelezen. Ik denk ook wat Kirb zegt: zijn er mogelijkheden om de praktische bezwaren op te lossen?
Dit, dat, alles.
pi_158390329
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 19:09 schreef Philomijn het volgende:
Thanks y'all! :D Voor ik het weet is het juli *O*

Spannend Peacefulll! En dan ont-spiralen met condooms?

Poeh wat verdrietig vencodark. Ik heb wel eens eerder over deze gevoelens/situatie bij jou gelezen. Ik denk ook wat Kirb zegt: zijn er mogelijkheden om de praktische bezwaren op te lossen?
Jaaa! Nog maar 7 maandjes joh. Zo voorbij!

Ik heb een koperspiraal, dus ik heb al een regelmatige cyclus en ben gelijk vruchtbaar als hij er uit is. Vermoedelijke eisprong zal 2/3 januari zijn. Dus die gaan we nog even goed benutten voordat we weer aan het werk gaan ;)
pi_158390997
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 20:53 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Jaaa! Nog maar 7 maandjes joh. Zo voorbij!

Ik heb een koperspiraal, dus ik heb al een regelmatige cyclus en ben gelijk vruchtbaar als hij er uit is. Vermoedelijke eisprong zal 2/3 januari zijn. Dus die gaan we nog even goed benutten voordat we weer aan het werk gaan ;)
Is je baarmoederslijmvlies zo snel hersteld? Is toch maanden/jarenlang geïrriteerd geweest door het koper? Lijkt mij dat de kans op innesteling zo vlak na verwijderen dan niet optimaal is :X
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  Moderator zondag 20 december 2015 @ 21:48:13 #114
382129 crew  Donna
pi_158392259
Spannend!! Ik lees vooral mee. :*
pi_158393066
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 21:14 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Is je baarmoederslijmvlies zo snel hersteld? Is toch maanden/jarenlang geïrriteerd geweest door het koper? Lijkt mij dat de kans op innesteling zo vlak na verwijderen dan niet optimaal is :X
Och, dat zien we dan wel weer :) ga er vanuit dat het toch een tijdje duurt voordat het een keertje raak is. Maar niet geschoten is altijd mis ;)
pi_158395601
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 05:42 schreef vencodark het volgende:
-dingen-
Je kunt het laten vanwege angst. Maar volgens mij ben je dan alleen maar aan het uitstellen, of niet naar jezelf aan het luisteren. Ik zeg niet dat er iets mis is met uitstellen, maar wil je dingen laten varen door angst voor wat er komen gaat? Het is bij de eerste toch ook gelukt? Ik weet natuurlijk niets van je situatie nu, of je hulp zou kunnen krijgen eventueel, of je genoeg mentale steun hebt etc. Als dat allemaal in orde is en de wens heel groot en het kan verder lichamelijk, dan why not?
pi_158403442
Ik geloof dat er bij venco, naast emotionele "bezwaren", financiële zaken & praktische zaken zoals opvang spelen. Ik denk dat ik zou kijken hoe ik de praktische zaken zou kunnen oplossen, en daarna met mijn gevoel aan de slag zou gaan. Maar goed, advies geven is altijd makkelijker dan in de situatie zelf zitten (bedoel ik nu over mijn eigen advies, niet over wat anderen zeggen). ;) Sterkte venco :*
Dit, dat, alles.
pi_158436762
Beetje offtopic..Philomijn (en anderen die volgend jaar misschien ervoor gaan) heb jij nagedacht over je zorgverzekering?

Ik ben een beetje aan het zoeken en kom nu uit bij Delta Lloyd, die heeft volgens mij als enige verzekeraar een vergoeding voor bijvoorbeeld de combinatietest.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:20:56 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_158439611
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:52 schreef Kirb het volgende:
Beetje offtopic..Philomijn (en anderen die volgend jaar misschien ervoor gaan) heb jij nagedacht over je zorgverzekering?

Ik ben een beetje aan het zoeken en kom nu uit bij Delta Lloyd, die heeft volgens mij als enige verzekeraar een vergoeding voor bijvoorbeeld de combinatietest.
CZ niet meer? Ik kreeg die in 2014 met basis aanvullend wel vergoed :)
disclaimer
pi_158440254
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

CZ niet meer? Ik kreeg die in 2014 met basis aanvullend wel vergoed :)
Ja bij CZ kom ik 'm nu ook tegen!

Delta Lloyd is voor mij alleen een tientje per maand voordeliger i.c.m. andere dekkingen die ik wil :).

Maar voor de rest, CZ en Delta Lloyd dus :)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_158535774
Ik heb er nog niet naar gekeken want als ik dit jaar zwanger raak (aaahh) kan ik het nog veranderen voor 2017.

En mensen, ik heb een dikke vette ring om mijn vinger. Kerstavond ten huwelijk gevraagd. O+ ^) *O*
Dit, dat, alles.
pi_158535908
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 10:04 schreef Philomijn het volgende:
Ik heb er nog niet naar gekeken want als ik dit jaar zwanger raak (aaahh) kan ik het nog veranderen voor 2017.

En mensen, ik heb een dikke vette ring om mijn vinger. Kerstavond ten huwelijk gevraagd. O+ ^) *O*
Gefeliciteerd!!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_158536071
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 10:04 schreef Philomijn het volgende:
Ik heb er nog niet naar gekeken want als ik dit jaar zwanger raak (aaahh) kan ik het nog veranderen voor 2017.

En mensen, ik heb een dikke vette ring om mijn vinger. Kerstavond ten huwelijk gevraagd. O+ ^) *O*
Jaaa! Van harte gefeliciteerd!! Wat een mooi moment. Geniet samen van alle voorbereidingen :)
pi_158536258
Gefeliciteerd philomijn! Wat gaaf!


Zorgverzekering ga ik ook pas voor 2017 aanpassen op zwangerschap..
pi_158536872
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 10:04 schreef Philomijn het volgende:
Ik heb er nog niet naar gekeken want als ik dit jaar zwanger raak (aaahh) kan ik het nog veranderen voor 2017.

En mensen, ik heb een dikke vette ring om mijn vinger. Kerstavond ten huwelijk gevraagd. O+ ^) *O*
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 26 december 2015 @ 16:35:28 #126
269689 crew  Viv
pi_158543572
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 10:04 schreef Philomijn het volgende:
En mensen, ik heb een dikke vette ring om mijn vinger. Kerstavond ten huwelijk gevraagd. O+ ^) *O*
Woei!! Gefeliciteerd! *O* Ik ben een paar jaar geleden op kerstavond getrouwd. O+ ^)
  zaterdag 26 december 2015 @ 19:34:27 #127
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_158546882
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 10:04 schreef Philomijn het volgende:
Ik heb er nog niet naar gekeken want als ik dit jaar zwanger raak (aaahh) kan ik het nog veranderen voor 2017.

En mensen, ik heb een dikke vette ring om mijn vinger. Kerstavond ten huwelijk gevraagd. O+ ^) *O*
Gefeliciteerd, wat leuk!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_158568893
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 10:04 schreef Philomijn het volgende:
En mensen, ik heb een dikke vette ring om mijn vinger. Kerstavond ten huwelijk gevraagd. O+ ^) *O*
Gefeliciteerd!!

ik rammel echt weer zo gigantisch hard.
Kerstdag hebben we de halve middag met nichtjes/neefje op schoot gezeten. tot een jaar geleden zagen we ze amper, nu heel regelmatig waardoor de band ook steeds leuker wordt.
Manlief rammelt misschien nog wel harder. O+ Ik ga extra duimen dat we een leuk bedragje met de oudejaarsloterij winnen zodat alle praktische bezwaren uit de weg geruimd kunnen worden O-)
pi_158600784
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 10:04 schreef Philomijn het volgende:
Ik heb er nog niet naar gekeken want als ik dit jaar zwanger raak (aaahh) kan ik het nog veranderen voor 2017.

En mensen, ik heb een dikke vette ring om mijn vinger. Kerstavond ten huwelijk gevraagd. O+ ^) *O*
Gefeliciteerd!! *O* ^)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_158648649
:W De groet'n :*
En ik zal met jullie blijven meeleven en meeleven. Dat jullie wens maar snel in vervulling mag gaan. *;
pi_158683540
Thanks ladies :)
Overstappen naar WOHTs zal hierdoor wel iets langer duren, maar ach... ;-) Gonna be the briiiide. ^)

Dat klinkt als een erg gezellige kerst Elleska! Ehh je mag van mij de oudejaarsloterij winnen, maar laat mij dan de tweede prijs winnen, oké?

ViviRAWRs, trouwen op kerstavond, dat is lekker kneuterig. O+
Dit, dat, alles.
pi_158688527
ik weet niet of de jackpot nog onder een leuk bedragje valt ;) iets minder nullen is al prima.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:52 schreef Peacefulll het volgende:
:W De groet'n :*
En ik zal met jullie blijven meeleven en meeleven. Dat jullie wens maar snel in vervulling mag gaan. *;
:W hopelijk mag je snel nog een topic verder schuiven
pi_158690865
Daag peacefull! Heel veel plezier met de spanning van zwanger worden (en de mogelijke bijbehorende frustraties).

Hier gaat volgende maand de mirena er alweer uit :@ ding bevalt me niet
pi_158730248
Zet 'm op Peacefulll! Go go go!

Ga je na de verwijdering weer WOTHsen coccinelle?
Dit, dat, alles.
pi_158732038
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:52 schreef Peacefulll het volgende:
:W De groet'n :*
En ik zal met jullie blijven meeleven en meelezen. Dat jullie wens maar snel in vervulling mag gaan. *;
pi_158732043
How.. foutje.. quote ipv edit.

Dank jullie wel allemaal. Ik hoop dat ik er een klein beetje relaxt in kan blijven staan :)
pi_158732176
Peacefulll Veel plezier in het volgende topic! Dat je snel weer een plekje Door mag schuiven!

En voor alle rammelaars een jaar met positieve rammels en misschien wel het jaar waarin we onze grootste droom waarheid mogen gaan maken of iig alweer een stuk dichterbij dat moment gaan komen!
pi_158732304
Vriendlief is oom geworden, het is een klein meisje. Dus ik rammel weer mooi verder. Al hebben we samen een afspraak. Ik mag nog 3 maandjes door rammelen en dan gaan we er ook voor !! (Ja zelfs maar 1 anticonceptie doosje gehaald bij de apotheek)

Samen in de auto terug namen zitten bedenken. De vlinders voel ik in mijn buik. O+ *;
Vriend is volgens mij ook behoorlijk aan het rammelen sinds de komst van de kleine haha.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aloria op 01-01-2016 18:56:45 ]
pi_158754537
Heerlijke momenten zijn dat Aloria! O+ Wat leuk dat je vriend ook rammelt! Die drie maanden zijn vast zo voorbij :)

Hier net laatste pil van de laatste strip genomen. Ontpillen here we come! Ben erg benieuwd wat het met mijn lichaam gaat doen.
Dit, dat, alles.
pi_158754944
Nemen jullie al foliumzuur?
Heb het laatst in een soort opwelling gekocht, 'voor als het zover is' _O- gebruik het nog niet though.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 2 januari 2016 @ 10:48:14 #141
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_158755199
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 11:22 schreef Aloria het volgende:
Vriendlief is oom geworden, het is een klein meisje. Dus ik rammel weer mooi verder. Al hebben we samen een afspraak. Ik mag nog 3 maandjes door rammelen en dan gaan we er ook voor !! (Ja zelfs maar 1 anticonceptie doosje gehaald bij de apotheek)

Samen in de auto terug namen zitten bedenken. De vlinders voel ik in mijn buik. O+ *;
Vriend is volgens mij ook behoorlijk aan het rammelen sinds de komst van de kleine haha.

Leuk! En nog maar 3 maanden, spannend! Hier net te horeb gekregen dat goede vrienden een kindje verwachten, en dat wakkert wel weer rammels aan!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_158833093
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 03:13 schreef Philomijn het volgende:
Zet 'm op Peacefulll! Go go go!

Ga je na de verwijdering weer WOTHsen coccinelle?
Eerst nog niet. Over 12 maandjes weer O+

Kennen jullie het gevoel dat je best wel verdrietig kunt worden van de gedachte om nóg een jaar te wachten? En tegelijk voelt het ook weer egoïstisch omdat ik al een kind heb. Maar ik kan er echt niks aan doen, ik rammel zo!
(En ik wil een paar dingen zo graag 'goed' overnieuw doen, zoals geen inleiding, geen ruggeprik (ding werkte niet dus kon prima zonder), én genieten van de kraamweek. Ook al heb je het zelf niet echt in handen of course :+ ).
pi_158833867
Wat heerlijk Aloria!

Philomijn hopelijk is je lijf snel ontpilt en krijg je een heel soepele overgang naar wohts tzt!

coccinelle ik kan me dat gevoel erg goed voorstellen. Ik heb een kind, ben zielsgelukkig met hem en zou niet willen dat er iets gebeurt met mij door zwangerschap/bevalling waardoor ik er niet meer zo voor hem kan zijn als nu. Of dat er een kindje bij komt dat heel veel extra zorg nodig heeft zodat hij niet meer zou krijgen wat hij nodig heeft. Daar maak ik me nu alvast zorgen om. Maar toch rammel ik, ik wil zó graag nog een keer zwanger zijn (niet dat mijn zwangerschap nou zo vlot verliep maar het was zo speciaal) en ik wil zó graag nog een keer een baby'tje in mijn armen houden, zó graag nog een keer voeden, beter dragen, meer knuffelen. Ik rammel de pan uit. Nou ja, over 3 jaar misschien... Maar dan is mn zoon al zo groot, ik gun hem zo een broertje of zusje, hij wil dat zo graag.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 08:14:42 #144
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158839676
Coccinelle, ik herken dat gevoel wel van bevalling 2.0, de verbeterde versie. :D vooralsnog rammel ik meer voor een zwangerschap en bevalling dan voor een baby. Ik vind L nu met 5,5 maand heel leuk. De eerste weken vond ik vreselijk.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158939652
Hier even een update. :)

Nog bedankt voor jullie reacties op mijn post van een paar weken terug. Deed mij goed om een stukje begrip en ook vragen/advies te krijgen om verder te denken. En sowieso dat ik zelf toch de dingen op een rijtje heb kunnen uitdenken. :)

Inmiddels hebben mijn man en ik eindelijk eens echt gepraat. Niet even tussen neus en lippen door, niet even van: "Tja, als je niet wilt, dan doen we het niet" (man). :')
Mijn man wilt namelijk heel graag maar schuift gewoon alle eventuele bezwaren opzij. Hij zegt gewoon van: "Dat komt wel goed".
We gingen er eigenlijk nooit eerder écht op het gemak voor zitten om alle do's en don'ts te bespreken.
De financiën zijn inmiddels de zorg niet meer zo. We verdienen wat meer omdat man promotie heeft gemaakt en ik heb al gauw ¤150 meer per maand dan bijv. een jaar geleden.
Verder besef ik ook wel dat angst of onzekerheid mij niet moeten tegenhouden.
Met onze zoon gaat het hartstikke goed en doen we toch iets wat werkt. :P
Dus een 2e moet ook gewoon lukken.
Verder moeten we niet te bang zijn om hulp te vragen.
We werken beide in ploegen maar we wisselen elkaar zoveel mogelijk af.
Als we oppas nodig hebben os het slechts voor 3 uurtjes ofzo.
Daarnaast wonen onze beide ouders in ons dorp dus men is zo hier of wij daar.
Schoonmoeder heeft geen werk meer en zal zeer waarschijnlijk ook niet meer beginnen.
Ze heeft ook al aangegeven dat ze echt graag wilt oppassen. Ook als we gewoon even vrij willen zijn en dus niet alleen oppas vragen omdat we moeten werken.
En dat laatste deed ik dus nooit: oppas regelen als ik vrij ben.
Ik gun het mezelf niet zo of vind van mezelf dat ik dan van anderen teveel vraag.
Dat idee moet ik dus loslaten.

Dat ik het met de eerste baby moeilijk heb gehad, had ook met allerlei andere factoren te maken die nu niet meer van toepassing zouden zijn.

Dus, samengevat: eigenlijk is er besloten dat we er zo'n beetje vanaf de zomer voor willen gaan. :) Met de hoop dat het wel snel lukt want gevoelsmatig dringt de tijd wel qua leeftijdsverschil met Aiden.

Dus, nu we een soort plan van aanpak hebben, voelt het allemaal al veel veiliger en rustiger. Ik laat er nog even wat tijd overheen gaan omdat we ook nog willen sparen en toch nog wel aan het idee wennen. :P
Ik ben al aardig verliefd op de gedachte dat het weer mag/kan, ook al vind ik het ook wel weer eng en spannend. :)
Ik probeer in ieder geval niet allerlei doemscenario's te bedenken.
Met onze eerste is toch ook alles goed gekomen en dat was niet eens gepland. :P

O+

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 08-01-2016 21:00:33 ]
pi_158939673


[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 08-01-2016 20:59:19 ]
  vrijdag 8 januari 2016 @ 21:28:23 #147
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_158941075
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 20:50 schreef vencodark het volgende:
Dus, samengevat: eigenlijk is er besloten dat we er zo'n beetje vanaf de zomer voor willen gaan. :) Met de hoop dat het wel snel lukt want gevoelsmatig dringt de tijd wel qua leeftijdsverschil met Aiden.
Wat een fijn gevoel moet dat zijn! En ja, soms vergeet je er even echt over te praten, als je dat dan doet kan daar dus ook iets heel moois uit komen :*.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_158942509
Fijn vencodark! Tot in WOHTS ;).
pi_159263081
Ja nog maar 2 anticonceptie strips te gaan ! Ook een tweede koelkast met diepvries erbij, altijd handig ! We rammelen mooi verder :@
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 19:53:51 #150
382129 crew  Donna
pi_159263476
Haha Aloria, spannend hoor. Ik heb nog 1 strip en ik ga volgende week 1 kwartaal bij halen. Daarna ga ik stoppen en dan afwachten wanneer m`n vriend er helemaal klaar voor is.

En we moeten (helaas) wachten op isolatie. In verband met de aanleg van een snelweg hier zo ongeveer in onze tuin krijgen we allemaal isolatie maatregelen. Groot voordeel is dat het ons niets kost. Groot nadeel is dat het allemaal zo lang duurt met die instanties altijd.

En een babietje kan niet in de tocht liggen, vind ik. Het is hier nooit echt lekker aangenaam warm, tenzij je echt stookt als een sauna. Ik wil toch echt graag dat het dubbel glas erin zit voordat we voor een kindje gaan.
*Jep i know, je bent ook nog 9 maanden zwanger en doorgaans niet direct in verwachting. Maar dit project loopt ook al meer dan een jaar inmiddels. Opschieten kunnen ze niet.
pi_159266455
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:53 schreef DonnaRush het volgende:
Haha Aloria, spannend hoor. Ik heb nog 1 strip en ik ga volgende week 1 kwartaal bij halen. Daarna ga ik stoppen en dan afwachten wanneer m`n vriend er helemaal klaar voor is.

En we moeten (helaas) wachten op isolatie. In verband met de aanleg van een snelweg hier zo ongeveer in onze tuin krijgen we allemaal isolatie maatregelen. Groot voordeel is dat het ons niets kost. Groot nadeel is dat het allemaal zo lang duurt met die instanties altijd.

En een babietje kan niet in de tocht liggen, vind ik. Het is hier nooit echt lekker aangenaam warm, tenzij je echt stookt als een sauna. Ik wil toch echt graag dat het dubbel glas erin zit voordat we voor een kindje gaan.
*Jep i know, je bent ook nog 9 maanden zwanger en doorgaans niet direct in verwachting. Maar dit project loopt ook al meer dan een jaar inmiddels. Opschieten kunnen ze niet.
Ah dat is rot dan ben je er zelf helemaal klaar voor en dan gebeurd er iets waar je zelf geen hand op hebt ! Hopelijk heb je snel dubbele ramen en alles wat daar bij hoort ! :* en natuurlijk een vriend die er klaar voor is ! dat is ook wel zeer belangrijk haha ^O^
pi_159274416
Hopelijk schieten ze snel op DonnaRush! Dubbelglas is zó heerlijk! Je merkt het meteen :)

Vorige week is de mirena er bij mij uit gehaald en een paar dagen later meteen een bloeding. Nu eerst om het cyclus temperaturen om te zien wanneer mijn ovulatie plaatsvindt en hoe mijn luteale fase is. Dan weet ik in januari meteen of ik aan de clomid moet of niet. Nog 11 cycli te gaan *O*
pi_159285997
haha coccinelle is alweer aan het aftellen ;)

DonnaRush, stom zo'n verbouwing die je zelf niet in de hand hebt.
hier ook nog aan het wachten op een verbouwing maar dat hebben we volledig zelf in de hand, dat maakt het toch anders. hopelijk komt er snel een verbouwdatum dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 09:17:04 #154
382129 crew  Donna
pi_159458750
Ik hoop het coccinelle! We hebben inmiddels ietsje meer duidelijkheid. Tussen april en september 'moeten' ze opleveren. En aangezien we als tweede op de lijst staan (slecht geïsoleerd op dit moment) hoop ik dat we voor de zomer vakantie er vanaf zijn. Dan kunnen we eindelijk wat eigen dingetjes doen. Nu maar hopen dat de zich er aan houden. :')
Spannende tijd voor jou dus nu!
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 09:18:29 #155
382129 crew  Donna
pi_159458788
Aloria & Elleska, idd vervelend dat we NIKS zelf in de hand hebben qua verbouwing, maar inmiddels merk ik dat het gevoel bij m`n vriend wel langzaam groeit. Hij was bang dat een kindje heel duur zou zijn, dus daar hebben we het uitgebreid over gehad en hij heeft zelfs een collega gevraagd. Hij is normaal niet zo open, dus mijn hart deed een sprongetje dat hij het er met een collega over gehad heeft. O+
pi_159464577
dat van je man is herkenbaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159465183
Ja geld, ik heb een 0 uren contract. Het enige wat er in mijn hoofd spookt is kan ik zo'n baan wel volhouden in verband met opvang ? Partner heeft ergens een keer geopperd dat ik thuis moet blijven. Zijn moeder riep laatst eens hoe fijn het is om toch 2 lonen te hebben.... Zucht..


Maar goed mocht het zo ver wezen dan is daar echt wel een gulden middenweg in te vinden.
Het is helaas niet mogelijk dat partner kan oppassen, ik sta er alleen voor. Vanwege zijn werk.

Ik ben nu met de 1 na laatste strip bezig en partner lief wilde echt niet maanden super veel liefde bedrijven. Dus ik weet dat ik aan de ovulatie strips mag. :')
pi_159465789
Een kind kun je zo duur maken als je zelf wilt :Y

In het begin heb je de grote uitgaven (dan is je kind er nog niet eens :+ ) en daarna valt het maandelijks 'wel mee'. Wij zijn maandelijks zo'n ¤70,- kwijt aan luiers (pampers), kunstvoeding (huismerk) en billendoekjes (huismerk). En dan nog zo'n ¤30,- aan 'overbodig' spul zoals speelgoed en veel te veel kleding.
pi_159465951
met een 0uren contract is ook lastig ja. het is toch altijd afwachten hoe het allemaal loopt. redden jullie het financieel als je niet zou werken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 14:51:41 #160
382129 crew  Donna
pi_159466133
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:40 schreef coccinelle het volgende:
Een kind kun je zo duur maken als je zelf wilt :Y

In het begin heb je de grote uitgaven (dan is je kind er nog niet eens :+ ) en daarna valt het maandelijks 'wel mee'. Wij zijn maandelijks zo'n ¤70,- kwijt aan luiers (pampers), kunstvoeding (huismerk) en billendoekjes (huismerk). En dan nog zo'n ¤30,- aan 'overbodig' spul zoals speelgoed en veel te veel kleding.
Dat zijn ook de bedragen die inderdaad iedereen in m'n omgeving noemde. Viel me echt 100% mee. Ik wist al wel wat een pak flesvoeding kost en een pak luiers, maar hoeveel je nodighad per maand? Geen idee! Inmiddels weet ik dat wel haha.

En dan nog eventueel opvang, maar dat heb ik ook al een beetje uitgezocht en dat viel ons ook best wel mee. Wij werken beide fulltime, maar hebben geen heel hoog inkomen ofzo. Maar goed, daar valt dan ook weer wat van weg natuurlijk. Mijn vriend wil graag 1 dag per week minder werken dan en ik kan eventueel wel 1 dag per week thuis werken. En ach, daar ga ik me nu ook nog niet druk om maken haha.
pi_159466492
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:46 schreef Elleska het volgende:
met een 0uren contract is ook lastig ja. het is toch altijd afwachten hoe het allemaal loopt. redden jullie het financieel als je niet zou werken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat is geen probleem. Hier hetzelfde zijn moeder is ook huisvrouw en ze vond het juist een fijn idee, mijn moeder heeft juist zo iets blijf op je eigen benen staan en word niet financieel afhankelijk van iemand. En nu is zijn moeder bang dat ik straks hetzelfde ga doen als haar..

Hopen op een tweeling of drieling, dan is het duidelijk dat ik thuis blijf haha :D _O-
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 15:04:51 #162
382129 crew  Donna
pi_159466527
:D :D
pi_159467288
haha dat is ook nog een goed plan.
al wil mijn man geen tweeling, laat staan een drieling. zitten we weer met dat probleem.

en tja dat afhankelijk zijn van een man ligt tegenwoordig gelukkig wat anders, of ik zie het anders. als huisvrouw/moeder zonder eigen inkomen betekend gelukkig niet dat je niet op eigen benen kan staan wanneer dat echt nodig is(hopelijk niet). er bestaan in nederland gelukkig dingen zoals de bijstand.
pi_159473764
*lurker ontlurkt

Na laaaaang lurken en lang twijfelen meld ik me hier toch.. Omdat de kinderwens nu vrij concreet geworden is en dat veel te spannend is om voor jezelf te houden!

Korte samenvatting:
Vrouw, 27 jaar, al jaren (10+) samen met vriend, 28 jaar. We weten al jaren dat we beiden graag kinderen willen, maar het juiste moment kiezen blijkt lastig! Er zijn altijd twijfels, eerst vond vriend ons nog te jong, toen wilden we eerst afstuderen, een baan, een huis, enzovoorts.
Het wensenlijstje is nog niet volledig afgestreept, maar we zijn nu wel zo ver dat we er op durven vertrouwen dat alles uiteindelijk wel op z'n pootjes terecht komt.
En toen ging m'n spiraaltje er dus uit (Vandaag. Huu! Eng! :o ).

We gaan op condooms verder, omdat vriend er mentaal nog niet helemaal klaar voor lijkt te zijn (soms wel, soms niet) en ik worstel met de juiste timing vanwege mijn werk.
Ik ben zelfstandig ondernemer, met een aantal grote terugkerende projecten per jaar. Ik ben bang dat ik vanwege een zwangerschap/bevalling een of meerdere van deze projecten kwijtraak. Dus ik zou het liefst een bevalling tussen deze projecten in plannen. Maar ik weet ook dat dat waarschijnlijk niet zo gaat werken. Dus ik probeer het los te laten.

Ik vind het superspannend en vooral ook leuk dat de wens nu bespreekbaar is tussen mij en m'n vriend, maar ik probeer nog wel m'n mond te houden tegen mijn omgeving (die al een tijdje aan het hinten/vragen is wanneer het ervan komt). Vind ik moeilijk, want ik ben een flapuit! :X
En ik moet ook m'n lief niet overvoeren met babypraat.. Dus vandaar dat ik me hier meld! :W
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 20:13:01 #165
382129 crew  Donna
pi_159474154
Haha Goudreinette, hetzelfde schuitje dus. Ik moet bij m`n vriend ook doseren met baby praat, al hebben we het er nu wel steeds vaker over, maar anders wordt hij kriegelig.

Ik vind het ook wel moeilijk, qua omgeving. Ik heb het idee dat het tegenwoordig allemaal heel normaal is om te zeggen dat je 'begint' en vroeg in de zwangerschap dat al bekend te maken enzo. Met vriendinnen heb ik het er wel over, want er zijn een paar die ook hopelijk binnenkort er voor gaan, maar familie wil ik daar een beetje buiten laten. En als ik dan zeg (ja ik, want m`n vriend krijgt nooit vragen uiteraard) dat het ons leuk lijkt, maar nu nog niet, dan zie je ze bijna hopen dat het al zover is.

Ik wil dat het een surprise is! Ik wil niet dat iedereen het al aan ziet komen. Maar goed, dat hou je misschien toch.

Oh en wat betreft plannen. Ja dat gaat inderdaad niet, maar ik snap heel goed dat je dat nu nog zo voelt/denkt.
pi_159474753
DonnaRush, ik las inderdaad behoorlijk wat overeenkomsten tussen jouw vriend en de mijne :) Hij zit hier en daar ook al stiekem wat te informeren bij vrienden die al kindjes hebben en warmt ook steeds meer op voor kindjes in onze omgeving, waar hij dat vroeger alleen maar awkward vond!

Ik wil het eigenlijk zo veel mogelijk geheim houden voor m'n omgeving, juist omdat iedereen er steeds naar vraagt. Straks duurt het nog heel lang voor ik zwanger ben en moet ik steeds aan iedereen updates geven! Dat lijkt me heel ongemakkelijk.

Wat jij zegt over dat men denkt dat het al zo ver is als je aangeeft er ooit wel voor te willen gaan vind ik heel herkenbaar!

Als ik eenmaal zwanger ben wil ik het wel vroeg delen met mijn zusjes en ouders, die weten normaal zo'n beetje alles van me O+ Maar zover is het dus voorlopig nog niet.

Van de vrienden die echt dichtbij ons staan heeft nog niemand kinderen en voor zover ik weet ook geen plannen.. In de familie zou het ook het eerste kleinkind/neefje of nichtje worden.

Ik heb wel een vriendinnetje in vertrouwen genomen, maar voor haar is het ook nog een ver-van-je-bed-show en volgens mij vindt ze het niet super interessant om steeds aan te horen. Vind het wel lastig dat ik mijn enthousiasme en vragen/twijfels nu dus niet echt kan delen!
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 21:03:05 #167
382129 crew  Donna
pi_159475692
Heel herkenbaar inderdaad. Mijn moeder weet wel een beetje dat we wel redelijk serieus er over zijn, maar zij is geen type om te vragen, dus dat vind ik niet erg.

Ik bespreek wel heel veel met mijn schoonzus. Misschien zou ik haar wel vertellen als we er voor gaan, omdat ik het toch aan een 'echt' iemand kwijt moet.
Mijn broers hebben dus allemaal al kinderen, allemaal jongens zelfs. Stiekem fantaseer ik dan ook over een meisje :P.

Ik hoop dat je je plekje hier in het topic vindt. Dat je hier je enthousiasme, rare dingen en vragen en twijfels kwijt kunt. Vorig jaar heb ik ook een poging gedaan om mee te schrijven, maar ik merk wel dat het toen nog echt te ver weg was. Nu het wat meer vorm krijgt, is dit zeker een fijn topic.
pi_159477545
Dankje!
pi_159677220
Ergens deze maand is m'n (prik)pil uitgewerkt.. en geen nieuwe meer nodig O+.

We hebben wel een vakantie geboekt voor augustus. Zouden jullie het "aandurven" om bijvoorbeeld vanaf april te gaan proberen? (vakantie gaat naar de VS) En dus (met geluk) evt zwanger op vakantie gaan? Nog nooit zwanger geweest dus geen idee m.b.t. misselijkheid enzo.
Ook nog met dat gekke zikavirus enzo. Wie weet in hoeverre dat daar dan ook heerst.
Zou wel heel toevallig zijn allemaal, maar zouden jullie er rekening mee houden?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_159678636
*O* bijna door naar het volgende topic.

voor je vakantie een goede annuleringsverzekering afsluiten? mocht het niet vertrouwd zijn met zikavirus dat je kan annuleren.
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 21:07:35 #171
382129 crew  Donna
pi_159687270
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:43 schreef Kirb het volgende:
Ergens deze maand is m'n (prik)pil uitgewerkt.. en geen nieuwe meer nodig O+.

We hebben wel een vakantie geboekt voor augustus. Zouden jullie het "aandurven" om bijvoorbeeld vanaf april te gaan proberen? (vakantie gaat naar de VS) En dus (met geluk) evt zwanger op vakantie gaan? Nog nooit zwanger geweest dus geen idee m.b.t. misselijkheid enzo.
Ook nog met dat gekke zikavirus enzo. Wie weet in hoeverre dat daar dan ook heerst.
Zou wel heel toevallig zijn allemaal, maar zouden jullie er rekening mee houden?
Ik heb echt geen idee wat ik zou doen, nu met dat Zikavirus. Ik vind het toch wel een beetje eng, ook omdat er eigenlijk nog maar heel weinig over bekend is. Augustus is nog 'maar' een half jaar. Ik zou wachten denk ik. Wie weet voel je je echt enorm slecht en dan baal je.
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 21:07:55 #172
382129 crew  Donna
pi_159687276
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:58 schreef Elleska het volgende:
*O* bijna door naar het volgende topic.

voor je vakantie een goede annuleringsverzekering afsluiten? mocht het niet vertrouwd zijn met zikavirus dat je kan annuleren.
Jah mag je bijna doorschuiven? :D
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:12:14 #173
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159687388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:58 schreef Elleska het volgende:
*O* bijna door naar het volgende topic.

voor je vakantie een goede annuleringsverzekering afsluiten? mocht het niet vertrouwd zijn met zikavirus dat je kan annuleren.
Die annuleringsverzekering heeft wel strikte voorwaarden. De VS lijkt me niet een land om te kunnen annuleren omdat er daar een paar zika virus gevallen zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159689487
wat die voorwaarden zijn ligt maar net aan de annuleringsverzekering die je afsluit.

er zijn verzekeringen waar enkel zwangerschap genoeg rede is om te mogen annuleren.
bij veel verzekeringen mag je annuleren als er complicaties zijn. ik denk niet dat het zikkavirus onder complicaties valt maar als het tegen die tijd echt zo groot is als sommige voorspellingen zeggen dat dan kan het best zijn dat er een regeling voor komt. misschien valt het ook allemaal wel mee.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:07 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Jah mag je bijna doorschuiven? :D
neej ik nog niet :N
maar Kirb waar ik op reageerde wel :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 05-02-2016 22:32:28 ]
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 22:53:48 #175
382129 crew  Donna
pi_159690487
Ohh sorry. Verkeerd opgevat. :*
pi_159690924
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:43 schreef Kirb het volgende:
Ergens deze maand is m'n (prik)pil uitgewerkt.. en geen nieuwe meer nodig O+.

We hebben wel een vakantie geboekt voor augustus. Zouden jullie het "aandurven" om bijvoorbeeld vanaf april te gaan proberen? (vakantie gaat naar de VS) En dus (met geluk) evt zwanger op vakantie gaan? Nog nooit zwanger geweest dus geen idee m.b.t. misselijkheid enzo.
Ook nog met dat gekke zikavirus enzo. Wie weet in hoeverre dat daar dan ook heerst.
Zou wel heel toevallig zijn allemaal, maar zouden jullie er rekening mee houden?
Ik zou vooral je eigen gevoel hierin volgen. Ieder zal een andere keuze maken. Persoonlijk zou ik er niet alles voor laten want je weet gewoon niet hoelang het duurt en hoe je je voelt. En het zika-virus is weer een verhaal apart. Ik zou als het er op dat moment heerst niet naartoe gaan. Dus wellicht handig om goed in de annuleringsverzekering te duiken voor zo'n verre reis. Hoorde ook dat mensen hun reizen omboeken naar een andere bestemming, wellicht is dat ook nog een optie?

Morgen begin ik aan mijn laatste pilstrip. Voor nu ben ik vooral benieuwd wat het mijn lichaam en gevoel gaat doen, hoe ben ik als mens zonder die hormonen!? Slik ze al 10 jaar sinds mijn 15de en gevoelsmatig is dat gewoon klaar nu. Eens kijken wat we ook alweer van condooms vinden.
pi_159705796
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 23:05 schreef Nolita het volgende:

[..]

Morgen begin ik aan mijn laatste pilstrip. Voor nu ben ik vooral benieuwd wat het mijn lichaam en gevoel gaat doen, hoe ben ik als mens zonder die hormonen!? Slik ze al 10 jaar sinds mijn 15de en gevoelsmatig is dat gewoon klaar nu. Eens kijken wat we ook alweer van condooms vinden.
Ik begin volgende week met de laatste pilstrip. Deze week vitaminen/foliumzuur halen dan begint het toch al dichterbij te komen. Ik slik al 14 jaar de pil ben benieuwd :) Hier geen condooms maar ovulatie strips, hier pakken we het gelijk goed aan. :')
pi_159738397
Kirb, ik zou inderdaad uitzoeken of er een goede annuleringsverzekering is en dan gewoon boeken! Het zou kunnen dat je tegen die tijd nog niet zwanger bent, of dat je wel zwanger bent maar je gewoon heel goed voelt en dan kun je gewoon gaan :) Klinkt als een gave reis!
Het zikavirus is inderdaad best spannend en een beetje eng.. Maar in de koudere delen van de USA zal die mug waarschijnlijk ook niet kunnen overleven?

Nolita, spannend! Ik ben nu een dikke week verder en ik heb eigenlijk meer last van mijn hormonen dan toen ik nog een spiraal had.. Had ik niet verwacht! Wel goed om weer even echt jezelf te zijn, zonder hormonen e.d. In totaal was ik bijna 12 jaar aan de anticonceptie, dus ik was (en ben) best benieuwd wie ik ben zonder.

Aloria, ook al bijna zo ver! Ik vergeet dat foliumzuur nog best vaak :') Durf het ook niet goed in het zicht te zetten, wil geen mensen op ideeën brengen of vragen krijgen..
pi_159745513
Repeterend agendaitem in je telefoon zetten?
pi_159745529
Of foliumzuur in een ander vitaminepotje doen? Die kan wel in het zicht ;)
pi_159749197
Ander vitaminepotje inderdaad, of misschien zo'n klein pillendoosje? Bij de Flying Tiger hebben ze vaak kleine doosjes met vrolijke patronen (waardoor het niet eens opvalt als pillendoosje) :)
pi_159749732
Als tip: ik heb één stripje in een ander doosje gedaan (magnesium en calcium). Die slikte ik sowieso al. Ik had eerst het doosje met foliumzuur gewoon naast de magnesiumtabletten gezet, maar toen onze schoonmaakster met het foliumzuur op de proppen kwam, heb ik het doosje in de voorraadkast verstopt en een stipje in het andere doosje gedaan. Werkt als een trein (denk ik)
pi_159749804
Bedankt voor jullie reacties!

We hebben het er samen ook nog over gehad en we kijken het gewoon aan. Reis is al geboekt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een goede annuleringsverzekering dus we zien wel :).

[ Bericht 16% gewijzigd door Kirb op 08-02-2016 12:13:57 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_159756258
Alvast veel plezier Kirb!

Foliumzuur inderdaad in een ander potje doen. :)

1e cyclus dat ik weer aan het temperaturen ben na de bevalling, en mijn lichaam is helaas nog niet gereset. Dag 26 en nog steeds geen eisprong :X .
pi_159762811
Goede tip! Ander potje kan inderdaad wel gewoon pontificaal naast de ontbijtspullen, dat werkt beter voor mij :)

Klinkt heerlijk Kirb! Komt vast helemaal goed!

Coccinelle, wanneer ben je bevallen? Duurt wel lang zo inderdaad, als je op dag 26 nog geen ei hebt..!
pi_159765982
Goudreinette: Hoe uit het last hebben van hormonen zich bij jou? Ben idd benieuwd hoe ik zonder ben. Voor mijn gevoel wel wat anders en ben benieuwd of dat klopt of dat dat gewoon Door het ouder worden anders is :P

Ander potje lijkt me handig idd! Ik slik nu vitamine b complex waar ook voldoende foliumzuur in zit. Staat nu ook gewoon in de keuken.
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 22:23:04 #187
382129 crew  Donna
pi_159767955
Ik voelde me zonder hormonen veel energieker. En ik vond het heel fijn om m`n lichaam te leren kennen. De laatste keer 'real deal' was op m`n 14de, dusja dan ben je niet echt bezig met 'hoe werkt m`n lichaam'. Tenminste, ik niet.
Ik ben ruim drie kwart jaar gestopt en toen waren we de condooms zat. M`n vriend was echt nog niet toe aan kinderen en deed een beetje panisch over 'waar zit je in de cyclus'. Not sexy. :P

Foliumzuur moet je toch gaan slikken een maand voordat je gaat proberen?
pi_159787597
Ik ben emotioneel instabieler, dus sneller chagrijnig of verdrietig bijvoorbeeld dan met spiraal.. Maar ik bedenk me nu dat dat ook best door de spanning kan komen. Het voelt wel als een enorme stap, zo zonder permanente anticonceptie, ik slaap ook slechter.

DonnaRush; foliumzuur moet je slikken vanaf 4 weken voor de conceptie. Mijn huisarts raadde me aan meteen te beginnen, ondanks dat ik aangaf met condooms verder te gaan, omdat het geen kwaad kan en we geen termijn hebben afgesproken. In principe zouden we vanavond kunnen besluiten de condooms de deur uit te doen..

Stiekem verwacht (en hoop) ik dat het niet heel lang meer zal duren. Mijn vriend lijkt steeds enthousiaster te worden over het idee van op korte termijn zwanger raken. En denkt dat hij waarschijnlijk in één keer raak schiet, hoewel ik hem al heb uitgelegd dat dat wel onwaarschijnlijk is. :D
Ben benieuwd.. Ik vind het verschrikkelijk eng en spannend tegelijkertijd.
En ik moet wel in m'n achterhoofd houden dat het ook makkelijk nog een aantal maanden kan duren voordat we besluiten te stoppen, anders ben ik straks toch weer teleurgesteld. :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Goudreinette op 09-02-2016 21:58:11 ]
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 20:00:30 #189
382129 crew  Donna
pi_159787810
Spannend Goudreinette. Ik snap heel goed dat het eng is haha. Ik vind het idee alleen al ook al heel eng. En wat dan als het echt zo ver is? Oh mennnn!

Als ik stop met de pil zal ik dan ook maar foliumzuur gaan slikken inderdaad. Want wat je zegt, we weten niet hoelang we het met condooms gaan doen dan.
pi_159793544
Hier precies dezelfde gedachten als goudrenetten en donnarush!

En idd ga ik ook meteen na het stoppen met de pil aan het foliumzuur, je weet maar nooit. Het is dat ik vorig jaar vitamine b-complex heb gekocht onder andere ivm vermoeidheid en in de zomer weer gestopt ben daarmee. Toen ik me laatst wat meer verdiepte in foliumzuur leerde ik dat het vitamine b is en ook in b-complex zit. Dus die ga ik weer trouw slikken over 3 weken en dan maar eens oriënteren op foliumzuur dat ik ga slikken als dat potje leeg is.

Ik vind het ook zo spannend allemaal eigenlijk. We zijn allebei op zoek naar ander werk (ik al 3 jaar) en nu heeft vriend laatst een goed gesprek gehad en ik een gesprek gepland staan. Zou het dan eindelijk lukken voor ons allebei!? Voor mij natuurlijk spannend in combinatie met de kinderwens. Maar eigenlijk denk ik alleen maar waarom wordt een vrouw erop afgerekend, zonder zwangere vrouwen zou mijn werk niet bestaan (jeugdzorg). Met mijn huidige werk redden we het financieel ook prima dus wat dat betreft voorzie ik geen problemen. Ik heb nu de instelling dat ik mijn leven wil leven zoals dat voor mij goed voelt en dat niet te veel te laten leiden door angsten die misschien niet eens nodig zijn.
pi_159795943
Nou precies Nolita, je kunt je overal wel druk om maken, maar de kans is veel groter dat het allemaal best in orde komt. :)
pi_159807915
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:54 schreef Goudreinette het volgende:

Stiekem verwacht (en hoop) ik dat het niet heel lang meer zal duren. Mijn vriend lijkt steeds enthousiaster te worden over het idee van op korte termijn zwanger raken. En denkt dat hij waarschijnlijk in één keer raak schiet, hoewel ik hem al heb uitgelegd dat dat wel onwaarschijnlijk is. :D
Ben benieuwd.. Ik vind het verschrikkelijk eng en spannend tegelijkertijd.
En ik moet wel in m'n achterhoofd houden dat het ook makkelijk nog een aantal maanden kan duren voordat we besluiten te stoppen, anders ben ik straks toch weer teleurgesteld. :@
Oh zo herkenbaar, ik krabbel soms zelfs iets terug :') (voor 2 minuten hoor haha)

Goed idee van foliumzuur in ander vitaminepotje. Ik denk dat ik hier dan binnenkort ook maar mee ga beginnen, verwacht dat m'n pil binnen ongeveer 2 weken is uitgewerkt. Dan nog wel paar maanden condooms verwacht ik.

Nolita, goede instelling!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_159816846
Dan gaan we lekker gelijk op kirb, leuk!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 10 februari 2016 @ 20:44:58 #194
269689 crew  Viv
pi_159817125
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 23:05 schreef Nolita het volgende:
Morgen begin ik aan mijn laatste pilstrip.
Ik kom even jompelen hoor, als oud-rammelaar die eigenlijk ook in maart 2016 zou beginnen. ;)

Bijna!! *O*
pi_159831957
Blijf nog maar even doorrammelen ;) http://speld.nl/2016/02/1(...)wens-door-zikavirus/
  Moderator donderdag 11 februari 2016 @ 12:10:23 #196
382129 crew  Donna
pi_159832189
quote:
Haha. :7
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:39:14 #197
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_159855251
Fijn dat er al zoveel meiden weer wat meer concrete vooruitzichten hebben. Nu ik zo over foliumzuur lees denk ik dat ik daar rond augustus eens mee ga beginnen. Onze vakantie is nu geboekt in september en in principe zijn daarna alle remmen los :P.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_159855322
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 20:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik kom even jompelen hoor, als oud-rammelaar die eigenlijk ook in maart 2016 zou beginnen. ;)

Bijna!! *O*
En nu mogen we volgens mij al echt voor jou jompelen :D *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 10:45:38 #199
382129 crew  Donna
pi_159855369
Is jompelen iets van Fok! wat ik niet ken? :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 12 februari 2016 @ 10:52:32 #200
269689 crew  Viv
pi_159855460
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:43 schreef Kirb het volgende:
En nu mogen we volgens mij al echt voor jou jompelen :D *O*
Timing, ik heb het! :D
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:57:06 #201
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159855520
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:45 schreef DonnaRush het volgende:
Is jompelen iets van Fok! wat ik niet ken? :D
Ja! http://wiki.fok.nl/index.php/Jompels

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator vrijdag 12 februari 2016 @ 10:57:55 #202
382129 crew  Donna
pi_159855531
quote:
Haha wat leuk. Ik jompel mee! *O*
pi_159855737
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 20:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik kom even jompelen hoor, als oud-rammelaar die eigenlijk ook in maart 2016 zou beginnen. ;)

Bijna!! *O*
Haha ja zo leuk! En wat gaaf dat we nu voor jou kunnen jompelen. Gefeliciteerd!! *O*
pi_159871264
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:55 schreef Kirb het volgende:

[..]

Oh zo herkenbaar, ik krabbel soms zelfs iets terug :') (voor 2 minuten hoor haha)

Ik krabbel ook af en toe terug.. Van de zenuwen maar nu ook even echt.
Ik kreeg deze week te horen dat me bij een van mijn opdrachtgevers voor een klus volgend jaar januari een behoorlijke upgrade te wachten staat. Superleuk en ik wil het ook heel graag doen, maar dat betekent dus ook dat ik tot (en met?) deze zomer beter niet zwanger kan raken.. :{
Wat ingewikkeld vind ik dat! Want als ik die klus moet afzeggen is de kans zeer aanwezig dat ik hem dat jaar daarop niet meer (in die rol) kan doen.

Dus nu hebben we afgesproken dat we wachten tot de zomer. En dat vind ik dan dus stom en logisch tegelijk. 8)7
pi_159874718
Gefeliciteerd vivi! Dat is lekker vlot!
pi_159881983
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:27 schreef Goudreinette het volgende:

[..]

Ik krabbel ook af en toe terug.. Van de zenuwen maar nu ook even echt.
Ik kreeg deze week te horen dat me bij een van mijn opdrachtgevers voor een klus volgend jaar januari een behoorlijke upgrade te wachten staat. Superleuk en ik wil het ook heel graag doen, maar dat betekent dus ook dat ik tot (en met?) deze zomer beter niet zwanger kan raken.. :{
Wat ingewikkeld vind ik dat! Want als ik die klus moet afzeggen is de kans zeer aanwezig dat ik hem dat jaar daarop niet meer (in die rol) kan doen.

Dus nu hebben we afgesproken dat we wachten tot de zomer. En dat vind ik dan dus stom en logisch tegelijk. 8)7
Oeh dat kan ik me voorstellen :{. Lastige afweging hoor. Ik hoop dat de zomer voorbij vliegt dan voor je!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_159917595
Welkom nieuwe rammelaars! Dat jullie maar snel mogen doorstromen :)

Lastige afweging Goudreinette! Is het iets wat goed is voor de rest van je carrière? En is het een offer you can't refuse of krijg je wel vaker van dit soort dingen? In het eerste geval zou ik nog even wachten, in het tweede geval zou ik er voor gaan als jullie er beiden klaar voor zijn omdat er anders altijd wel een "excuus" is.

Herkenbaar dat terugkrabbelen. Ik heb het ook wel gehad/gevoeld, ondanks dat ik rammelde. Gek genoeg verdwenen die twijfels na een tijd. Maar wie weten komen ze nog wel om het hoekie kijken als we er echt voor gaan. :D

Hier echt tof nieuws. O+ Vriend heeft gezegd dat ie er na de bruiloft echt voor wil gaan, ongeacht of mijn contract verlengd wordt of niet. Dus in september verhuis ik naar WOHTS. oO< Zo spannend!
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 februari 2016 @ 21:08:06 #208
269689 crew  Viv
pi_159920306
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:36 schreef Philomijn het volgende:
Hier echt tof nieuws. O+ Vriend heeft gezegd dat ie er na de bruiloft echt voor wil gaan, ongeacht of mijn contract verlengd wordt of niet. Dus in september verhuis ik naar WOHTS. oO< Zo spannend!
Ohh wat fijn zeg!! *O*
  Moderator zondag 14 februari 2016 @ 21:31:36 #209
382129 crew  Donna
pi_159921121
Super wat tof!! Misschien zitten we dan wel samen in WOHTS topic!
pi_159922330
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:31 schreef DonnaRush het volgende:
Super wat tof!! Misschien zitten we dan wel samen in WOHTS topic!
+1. Allemaal goed nieuws hier, zo fijn! *O*
pi_159922502
O+ O+ O+ Dank voor de jompels, lief!!

Voor de vrouwen wiens mannen er soms gewoon niet (nog niet) over willen praten: ik heb die van mij een half jaartje of iets langer, weet het niet meer, met rust gelaten over dit onderwerp. Dat hielp denk ik. :) (en nog een paar factoren zoals baan ook, en een baby in de directe omgeving, maar oké B-)).

Overigens nu 1,5 maand gestopt met de pil. Vriend vroeg gisteren nog of ik al ongesteld was geworden (niet dus). Kon 'm mooi vertellen dat dit precies de reden was dat ik wilde stoppen voordat we voor het echie zouden gaan.
Dit, dat, alles.
pi_159930818
Yay Philo fijn vooruitzicht! *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_159936080
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:36 schreef Philomijn het volgende:
Welkom nieuwe rammelaars! Dat jullie maar snel mogen doorstromen :)

Lastige afweging Goudreinette! Is het iets wat goed is voor de rest van je carrière? En is het een offer you can't refuse of krijg je wel vaker van dit soort dingen? In het eerste geval zou ik nog even wachten, in het tweede geval zou ik er voor gaan als jullie er beiden klaar voor zijn omdat er anders altijd wel een "excuus" is.

Herkenbaar dat terugkrabbelen. Ik heb het ook wel gehad/gevoeld, ondanks dat ik rammelde. Gek genoeg verdwenen die twijfels na een tijd. Maar wie weten komen ze nog wel om het hoekie kijken als we er echt voor gaan. :D

Hier echt tof nieuws. O+ Vriend heeft gezegd dat ie er na de bruiloft echt voor wil gaan, ongeacht of mijn contract verlengd wordt of niet. Dus in september verhuis ik naar WOHTS. oO< Zo spannend!
Wauw Philomijn! Wat tof (en stoer van je vriend)! Ik hoop je tegen die tijd tegen te komen in WOHTS :)

Wat betreft dat aanbod; zo'n aanbod krijg je niet zo snel.. Het is dus best wel nu of nooit. Wat een timing :')

Vivi! *O* Gewoon ook al raak! _O_
pi_159938434
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:36 schreef Philomijn het volgende:
Hier echt tof nieuws. O+ Vriend heeft gezegd dat ie er na de bruiloft echt voor wil gaan, ongeacht of mijn contract verlengd wordt of niet. Dus in september verhuis ik naar WOHTS. oO< Zo spannend!
Superspannend! *O* wat leuk!

Eens wat betreft het onderwerp soms even een tijdje met rust laten als je vriend/man nog niet zo ver is. Een kinderwens moet groeien, en het kan heel overweldigend zijn als je partner droomt van kinderen terwijl je daar zelf nog niet aan toe bent. Het komt bij de meeste mannen vanzelf goed :)
  Moderator maandag 29 februari 2016 @ 10:56:18 #215
382129 crew  Donna
pi_160308785
In januari nog besloten in nog een kwartaal de pil te slikken (dat zou dan de laatste pil zijn in mei) en nu hebben we besloten om na de volgende strip met de pil te stoppen. Dan heb ik de laatste pil eind maart! *O*

We gaan dan nog niet direct voor een kindje, maar ik ga wel foliumzuur slikken en misschien gaan we vanaf juni dan voor een kindje, dan zijn we 5 jaar samen. M`n vriend vindt het wel een mooi cadeautje voor mij/ons. *;
pi_160312788
Whoohoo! *O* Gefeliciteerd! Superleuk!!

Dan gaan we heel erg gelijk op :s)
pi_160316428
Philomijn en Donna! Wat een leuk nieuws. Super spannend nu het wat concreter wordt.
pi_160317471
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:15 schreef Philomijn het volgende:
O+ O+ O+ Dank voor de jompels, lief!!

Voor de vrouwen wiens mannen er soms gewoon niet (nog niet) over willen praten: ik heb die van mij een half jaartje of iets langer, weet het niet meer, met rust gelaten over dit onderwerp. Dat hielp denk ik. :) (en nog een paar factoren zoals baan ook, en een baby in de directe omgeving, maar oké B-)).

Overigens nu 1,5 maand gestopt met de pil. Vriend vroeg gisteren nog of ik al ongesteld was geworden (niet dus). Kon 'm mooi vertellen dat dit precies de reden was dat ik wilde stoppen voordat we voor het echie zouden gaan.
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 10:56 schreef DonnaRush het volgende:
In januari nog besloten in nog een kwartaal de pil te slikken (dat zou dan de laatste pil zijn in mei) en nu hebben we besloten om na de volgende strip met de pil te stoppen. Dan heb ik de laatste pil eind maart! *O*

We gaan dan nog niet direct voor een kindje, maar ik ga wel foliumzuur slikken en misschien gaan we vanaf juni dan voor een kindje, dan zijn we 5 jaar samen. M`n vriend vindt het wel een mooi cadeautje voor mij/ons. *;
Gefeliciteerd, dan zie ik jullie denk ik ook terug in "het wachten op het tweede streepje"Ik ga hier straks ook heen. Heb nog 5 anticonceptie pillen en ik ben al bezig met foliumzuur. Hier krijg ik al de kriebels als ik er aan denk. Nog maar 5 pillen over..... :@ :W
  Moderator maandag 29 februari 2016 @ 16:56:53 #219
382129 crew  Donna
pi_160317856
Ja ik verhuis dan zeker naar het volgende topic. Blijf nog wel een paar maandjes bij de rammelaars, maar kan bijna niet wachten haha!

Super spannend Aloria, 5 pillen, whooo!

Leuk zeg Goudreinette, in ieder geval wat bekende 'gezichten' straks in het volgende topic.
pi_160323378
Dat gaat goed hier!

Aloria nog 5 pillen!! Hoop dat je cyclus snel weer een beetje op orde is en dat je snel kunt beginnen! ^O^
pi_160443157
Wat leuk dat er heel wat hier op ongeveer hetzelfde 'rammelmoment' zitten. :D

Vandaag zou ik met een nieuwe strip moeten beginnen als ik door zou gaan, maar dat gebeurt niet dus vanaf nu echt officieel gestopt met de pil vind ik. *O*
Voorlopig door met condooms en daar zullen we voor eind mei sowieso niet mee stoppen. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan, wanneer dat lukt kan het afhankelijk van het geboden contract zijn dat we onze termijn nog even herzien. Maar als het niet lukt moeten we er maar gewoon een keer voor gaan.
Voor nu maar eens zien wat het stoppen met de pil met me doet, dat vind ik al spannend! En dan zien we wel wat de tijd ons brengt. :)
pi_160460148
Ha Nolita, tof!! Je sluit mooi aan in het rijtje zo :D

Vind je het lastig, de mogelijkheid op een nieuwe baan waardoor je je startdatum eventueel zou moeten opschuiven?
pi_160467622
Spannend Nolita! Waarom ben je op zoek naar een nieuwe baan? En wat zijn je voorwaarden voor evt ervoor gaan? Een jaarcontract?

Ik ben dus eind dec gestopt met de pil (eerst nog met condooms verder) en nog steeds niet ongesteld geworden. Ik lees dat 7 tot 8 weken normaal is, maar vind het al wel een beetje spannend zeg maar. Ik kijk het nog een maand aan en anders bel ik de dokter om te vragen hoe of wat.

Ben wel erg blij dat ik nu al gestopt ben en niet op het moment dat we er echt voor wilden gaan. Is natuurlijk bij iedereen anders, maar met hoe het nu bij mij gaat ben ik er blij om. :)

edit: wat is fok toch handig, ik wist niet meer wanneer ik mijn laatste pil had genomen, even terug gelezen, 2 januari dus :D

[ Bericht 22% gewijzigd door Philomijn op 06-03-2016 17:32:03 ]
Dit, dat, alles.
pi_160469994
Goudreinette: ja dat vind ik wel lastig, ik wil gewoon niet meer heel lang wachten en vind het gevoel dat wij als vrouwen daarin rekening moeten houden met onze baan maar vervelend.

Philomijn: ik ben als sinds mijn afstuderen op zoek naar een passende baan (3 jaar inmiddels) en het wil maar niet lukken. Het lijkt nu iets beter te gaan. De afgelopen 3 maanden 2 keer bij de laatste 2. Daarbij ivm praktische bezwaren (afstand) helaas afgevallen. Ik blijf dus hoop houden, maar wil mijn kinderwens geen jaar meer uitstellen.
Mocht ik binnenkort iets vinden voor een half jaar zou ik nog 4 maanden kunnen wachten (in de hoop op verlening), wordt het een jaarcontract dan gaan we er gewoon maar voor.

Kan me voorstellen dat je het spannend vindt dat je nog niet ongesteld bent. Ik zou er ook zenuwachtig van worden. Hopelijk komt dat snel en is je cyclus weer goed op de rit!
  Moderator maandag 7 maart 2016 @ 12:07:42 #225
382129 crew  Donna
pi_160485978
Gefeliciteerd met het stoppen van de pil Nolita! Hopelijk vind je snel een nieuwe baan.

Bummer dat je nog niet ongesteld bent Philomijn, hopelijk komt het gauw! En anders kan even contact opnemen met de huisarts inderdaad geen kwaad. Komt vast goed! :*

Ik ben nu officieel gestart met de laatste pilstrip en heb vorige week foliumzuur gekocht. Daar begin ik vanavond mee, woeiiii. We gaan na de pil nog even condooms gebruiken, maar mocht het 'mis' gaan, dan heb ik in ieder geval wel netjes foliumzuur geslikt.
pi_160512334
Hallo allemaal!
Ik kom hier ook even rammelen..!

Ik zou zoo graag moeder worden maar momenteel kan het echt niet...
1. Mijn vriend en ik wonen in een 2 kamer appartement (huur), en daar is echt geen plek voor een wiegje ect.

2. Mijn vriend studeert nog en werkt daarbij niet. Hij is over 2 jaar klaar met zn studie. ( Hij is 2 jaar jonger dan mij

3. Ik heb een jaarcontact en in april moet ik een vast contract krijgen... Ik werk in de zorg en ben bang dat n vast contract er niet in zit.

Maar ik rammel aan alle kanten..>< De situatie voor een baby zo dan pas over zon 3 jaar misschien goed zijn. Maar misschien ook wel weer niet, er kan altijd wat gebeuren...
Zijn er hier meer mensen met een soortgelijkige situatie?

----------------------------------------------------------------------------------------------
Woww.. zon half jaar geleden plaatste ik bovenstaand bericht. Tijd voor een update.

1 Ik woon nog steeds in het 2kamer appartement.
2 Mijn vriend studeert nog steeds maar hij heeft wel een baantje erbij!
3 Ik heb toch wel een vast contract gekregen. Yess! Binnenkort gaan we eens langs een hypotheker om te kijken hoeveel we kunnen krijgen.

Ik rammel nog steeds. Er liggen momenteel nog zon 4 stripjes pil en ik heb tegen mn vriend gezegd dat ik hoop dat dit het laatste is. Hij heeft niet echt nee gezegd oid. Dus we zullen zien. Toen het neefje van mijn vriend ( 3 jaar oud) op bezoek kwam, kon hij heel lief met m spelen. Aww<3

Ik ben toch erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren op de pil. Ik slikte de pil al sinds mijn 14e.

Wat merkte jullie ervan toen jullie stopte met de pil?
Als je foliumzuur gaat slikken moet dat via de huisarts of bij de apotheek of gewoon bij een kruidvat kopen?
  dinsdag 8 maart 2016 @ 11:23:26 #227
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160512914
Kan gewoon bij de kruidvat!

En ik ben zonder de pil of andere hormonen een veel leuker mens :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator dinsdag 8 maart 2016 @ 11:27:31 #228
382129 crew  Donna
pi_160513021
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:23 schreef Moppert het volgende:
Kan gewoon bij de kruidvat!

En ik ben zonder de pil of andere hormonen een veel leuker mens :D
Me 2! Ik ben blij dat ik na deze strip er weer vanaf ben.
pi_160516491
Wat fijn dat je nu een vast contract hebt memoru! Kunnen jullie weer stappen zetten!
pi_160517052
@ Nolita. Bedankt! Ik ben echt blij dat we misschien nu kunnen verhuizen. Langer dan nog een jaar kan ik het hier echt niet volhouden.

Heb net ff geteld en het zijn nog 66 pillen, haha.
pi_160518470
Ik merk eigenlijk totaal geen verschil met of zonder pil. Ik heb misschien iets minder honger. Hiervoor had ik altijd zin om te snacken. Dat deed ik dan wel braaf met paprika oid. Nu heb ik daar een stuk minder behoefte aan.

Maar heb altijd al wel het idee gehad dat hormonen nou niet echt invloed hadden op mij. :) Moet er wel bij zeggen dat mijn cyclus nog niet helemaal op gang is gekomen dus wie weet ben ik straks wel een draak tegen de tijd dat ik ongesteld moet worden. })

Sterkte met rammelen Memoru ;) Kun je geen wiegje bij jullie op de slaapkamer plaatsen?
Dit, dat, alles.
pi_160524058
Vriend komt net langs dat als ik mij lief gedraag dat we samen 4 handen op 1 buik gaan kijken :@ O+

Het is nu wachten op de laatste hormonale bloeding, daarna pilvrij. Als het goed is komt het vrijdag,zaterdag en zondag.

Memoru, houdt goed het kruidvat en de etos in de gaten ik haal foliumzuur 1 + 1 gratis als het in de aanbieding is. Ik slik nu de davitamon met visolie, scheelt mij toch 16 euro ;) Heb nu voor 4 3 maanden aan foliumzuur/vitaminen en in die 4 maanden gok ik dat het nog wel eens ergens in de aanbieding komt. Zo kun je veel geld besparen. ^O^

Bij de ikea heb je voorbeelden voor hele kleine baby kamers O+ Gewoon een wiegje aan het plafon hangen , 1 dressour kast waar je op kunt verschonen en je bent al bijna klaar :@

[ Bericht 7% gewijzigd door Aloria op 08-03-2016 19:30:30 ]
  Moderator dinsdag 8 maart 2016 @ 19:39:54 #233
382129 crew  Donna
pi_160524489
Ik heb gewoon Trekpleister huismerk foliumzuur. Als ik in verwachting ben wil ik die Davitamon Mama slikken, idd wel met korting haha. :P

Een babykamer hoeft ook niet zo extreem groot of uitgebreid vind ik eigenlijk. :D
pi_160538198
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 18:58 schreef Nolita het volgende:
Goudreinette: ja dat vind ik wel lastig, ik wil gewoon niet meer heel lang wachten en vind het gevoel dat wij als vrouwen daarin rekening moeten houden met onze baan maar vervelend.
Herkenbaar! Ik vind het bij vlagen behoorlijk oneerlijk..

W.b. ruimte voor een babykamer; dat hebben wij op dit moment ook (nog) niet, maar een kleine baby heeft nog niet zo veel ruimte nodig. Een plekje om te slapen en een commode en dan ben je een heel eind toch?
pi_160538915
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:24 schreef Aloria het volgende:
Vriend komt net langs dat als ik mij lief gedraag dat we samen 4 handen op 1 buik gaan kijken :@ O+

Het is nu wachten op de laatste hormonale bloeding, daarna pilvrij. Als het goed is komt het vrijdag,zaterdag en zondag.

Memoru, houdt goed het kruidvat en de etos in de gaten ik haal foliumzuur 1 + 1 gratis als het in de aanbieding is. Ik slik nu de davitamon met visolie, scheelt mij toch 16 euro ;) Heb nu voor 4 3 maanden aan foliumzuur/vitaminen en in die 4 maanden gok ik dat het nog wel eens ergens in de aanbieding komt. Zo kun je veel geld besparen. ^O^

Bij de ikea heb je voorbeelden voor hele kleine baby kamers O+ Gewoon een wiegje aan het plafon hangen , 1 dressour kast waar je op kunt verschonen en je bent al bijna klaar :@
Bedankt allemaal voor de tips over foliumzuur!

Dat programma 4 handen op 1 buik kijk ik ook graag. Er zitten soms van die domme dozen er tussen. Ik denk vaak als zij het kunnen dan kan ik het ook! Binnenkort komt er ook een programma: "Kerels met een kleintje"

Een babybedje in de slaapkamer gaat niet passen. Er amper 1m bij 30 centimeter loopruimte. Aan het plafond zou evt. wel kunnen.

Maar als ik door de ikea loop en naar die ingerichte babykamers zie dan denk ik": ohhhh wat leukkk dat wil ik ook!.
Ik heb daar een mooie set van commode, bedje en kast gezien. Beetje grijs/bruine kleur en ben daar een beetje verliefd op geworden:$

Deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70248564/

[ Bericht 7% gewijzigd door Memoru op 09-03-2016 12:15:23 ]
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 12:21:56 #236
382129 crew  Donna
pi_160539107
Kerels met een kleintje heb ik vorig jaar gezien. Is best grappig om te kijken. Leuk dat er een nieuw seizoen komt.

Mooie meubeltjes Memoru!
pi_160567913
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:08 schreef Memoru het volgende:

[..]

Een babybedje in de slaapkamer gaat niet passen. Er amper 1m bij 30 centimeter loopruimte. Aan het plafond zou evt. wel kunnen.

Zo iets bedoel ik meer voor jou ;)

http://www.claraivy.com/2013/07/gunnar-sara-larson.html

Je kan zo een gangkast of een hoekje bombarderen tot baby kamer O+
Ik persoonlijk vind kleiner fijn, het heeft wel wat. Waarom zo'n grote kamer voor zo'n klein ding... Het scheelt je ook een hoop werk. weinig onderhoudt en verf en aankleden. Wij hebben bij ons op de slaapkamer ook zo'n super schattig hoekje. Eigenlijk wil ik het hoekje omtoveren tot baby hoekje in plaats van een slaapkamer, maar ja eerst maar eens zwanger raken.

( terwijl ik genoeg kamers ter beschikking heb, 2 slaapkamers waar weinig mee gedaan word, 1 is mijn kleedkamer en de ander is rommelhok ) :')

[ Bericht 14% gewijzigd door Aloria op 10-03-2016 15:57:32 ]
pi_160582211
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:50 schreef Aloria het volgende:

[..]

Zo iets bedoel ik meer voor jou ;)

http://www.claraivy.com/2013/07/gunnar-sara-larson.html

Je kan zo een gangkast of een hoekje bombarderen tot baby kamer O+
Ik persoonlijk vind kleiner fijn, het heeft wel wat. Waarom zo'n grote kamer voor zo'n klein ding... Het scheelt je ook een hoop werk. weinig onderhoudt en verf en aankleden. Wij hebben bij ons op de slaapkamer ook zo'n super schattig hoekje. Eigenlijk wil ik het hoekje omtoveren tot baby hoekje in plaats van een slaapkamer, maar ja eerst maar eens zwanger raken.

( terwijl ik genoeg kamers ter beschikking heb, 2 slaapkamers waar weinig mee gedaan word, 1 is mijn kleedkamer en de ander is rommelhok ) :')
Die is ook heel schattig en zou idd wel kunnen passen.
Maar idd.. eerst maar zwanger worden daarna maar zien waar de babykamer of hoek komt.
pi_160684793
En dan heb je opeens een nieuwe baan *O*
Dus rammelen we nog even wat langer door, maar niet te lang! Ik ben blij, want dit verhoogt mijn algehele geluksgevoel zo enorm dat die paar maanden extra wachten prima zijn.

En hier is al gebleken dat we zonder condoom wel erg fijn vinden, en dat op initiatief van vriend! Het was maar even, maar nu toch maar weer even wat strenger zijn voor onszelf.
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 19:19:34 #240
382129 crew  Donna
pi_160689912
Even streng Nolita, het is het waard! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! :*

Ik ben aan het aftellen. Nog 10 pillen! Stiekem hoop ik tegelijk met m`n schoonzusje zwanger te zijn. Zij hebben afgelopen paar maanden weer wat rondes IVF gehad met vriezer cryo's en die pogingen zijn mislukt. Binnenkort gaan ze weer beginnen en dan is de eerste poging weer met 'verse' eitjes. God wat klinkt dit stom, maar jullie snappen vast wat ik bedoel. Anyway, dat wordt dan hun tweede (ik hoop zo dat het gauw mag lukken voor ze) en het lijkt me zo leuk om tegelijk in verwachting te zijn.
pi_160732075
Ik kom ook uit lurker modus om mee te rammelen. :)
De afgelopen tijd hebben mijn vriend en ik het steeds vaker over kinderen gehad en besloten om vanaf Mei er voor te gaan.

We hebben deels besloten om (sneller) te beginnen zodat mocht het niet lukken we wat meer speling hebben. Dit deels omdat er wat issues blijken te zijn bij familie die nu een ander traject in moeten. We hopen dat dit niet nodig is, maar zijn wat zenuwachtig geworden.
pi_160810207
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:49 schreef Nolita het volgende:
En dan heb je opeens een nieuwe baan *O*
Dus rammelen we nog even wat langer door, maar niet te lang! Ik ben blij, want dit verhoogt mijn algehele geluksgevoel zo enorm dat die paar maanden extra wachten prima zijn.

En hier is al gebleken dat we zonder condoom wel erg fijn vinden, en dat op initiatief van vriend! Het was maar even, maar nu toch maar weer even wat strenger zijn voor onszelf.
Whoehoe! *O* Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Da's lekker vlot gegaan!

Enne, die condooms vinden wij ook best lastig/vervelend.. Moeilijk hoor. Vooral omdat we eigenlijk allebei niet meer zo goed kunnen wachten, maar het baan-wise dus wel slim is om nog heel even streng te zijn.

Welkom GeekyMe! Mei, dat duurt heel niet zo lang meer :)
  Moderator zondag 20 maart 2016 @ 16:19:31 #243
382129 crew  Donna
pi_160811907
Wat spannend dat jullie in mei gaan beginnen GeekyMe, dat is echt al snel, minder dan twee maanden joh!

Goudreinette misschien heb ik het gemist en ik kan het zo snel niet terug vinden, maar hoelang moet je baan-wise nog even streng zijn?
pi_160813434
Minimaal tot juni.. Omdat ik voor januari 2017 een grote klus aangeboden heb gekregen (ben zzp'er) die ik wel heel graag wil doen. Maar wachten is zo verdomd moeilijk!
  Moderator zondag 20 maart 2016 @ 17:11:41 #245
382129 crew  Donna
pi_160813605
Ohjaaa, dat was het. Juni is eigenlijk ook nog maar 2,5 maand 'ver weg'. Dat valt ook best mee. Tenminste, dan is juni al begonnen.

Ondanks dat wachten heel moeilijk is, vind ik de weken sneller gaan dan ooit eigenlijk.
pi_160818258
Dat is ook zo, de tijd gaat snel! Het klinkt en voelt soms heel ver weg, juni, maar eigenlijk is het dat helemaal niet.

Jij hoopt dan toch ook ongeveer te beginnen? Een maandje eerder zelfs nog, toch?
pi_160818988
gek he, dat een periode tegelijk heel ver weg maar toch ook dichtbij lijkt.

ik zit dit weekend zo keihard te rammelen. volgend jaar rond deze tijd we weten of we ervoor gaan of nog even blijven rammelen. nog maar 1 jaar :D
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 09:15:09 #248
382129 crew  Donna
pi_160828651
Spannend Elleska, dat klinkt nog ver weg, maar ook dat komt heel snel dichterbij!

@Goudreinette - Ja dat klopt, hopelijk in mei-juni. Nu het allemaal zo dichtbij komt vind ik het wel echt spannend. Wat een stap!
*nog 5 pillen. :D
pi_160835616
*O*
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 16:07:29 #250
382129 crew  Donna
pi_160835828
Gisteren zei ik tegen m`n schoonmoeder; Ja we willen wel graag babies. Oh lord haha. Ik moet m`n mond houden. :{w
pi_160835919
Haha! Ik ben ook zo'n vreselijke flapuit maar het lukt me tot nu toe redelijk de termijn wat vaag te houden. Alleen een goede vriendin en m'n zusje weten nu dat we deze zomer willen beginnen.
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 16:14:41 #252
382129 crew  Donna
pi_160835991
Ja ik heb ook gezegd dat we wachten tot na ALLE verbouwingen. En waarschijnlijk is het pas allemaal in september klaar dus mocht ik eerder in verwachting zijn is het alsnog wel een verrassing. :) En sowieso is het natuurlijk leuk, ze worden dan voor de eerste keer opa en oma. Maar m`n schoonmoeder keek wel heel blij ineens. :P

Zo dom dat ik dat er dan zo uitflap, maarja ik ben ook zo enthousiast haha.
pi_160838092
Haha grappig om te lezen van jullie flapuits.
Hier vroeg schoonmoeder laatst of ik afgevallen was (idd een paar kilo) en hoe dan? Wist eigenlijk niets te bedenken dan dat ik met de pil was gestopt, maar bedacht me net op tijd dat ik dat maar niet moest zeggen. Dan zou ze mss iets verwachten terwijl we nog niet gaan beginnen.
Voor nu weet ik het door de nieuwe baan even helemaal niet meer, ook wel lastig. Gelukkig zijn we nog jong moet ik maar denken.
pi_160840585
Wat weet je niet meer Nolita? Hoe lang je nog wilt/moet wachten vanwege je nieuwe baan? Lastig hoor.. Ben je al begonnen? Hoop dat het een heeeeele leuke baan is zodat je wat leuke afleiding hebt tijdens het wachten :)

Ik vind al die vragen ook wel lastig, ik hou echt helemaal niet van liegen of dingen verzwijgen dus ik vind het best stom dat ik nu af en toe ontwijkend of zelfs ontkennend moet antwoorden op persoonlijke vragen waar ik liever de waarheid op vertel. Maar het lijkt me ook niet fijn als de hele wereld straks weet hoe en wat en dat ik daar steeds vragen over moet beantwoorden.
Normaal heel fijn, zo'n betrokken netwerk, maar het heeft ook wel z'n nadelen merk ik nu! :{
Achja, ze vergeven het me vast wel weer *;
pi_160840934
We zeggen hier ook na alle verbouwingen. als het allemaal wat langer duurt verzinnen we er nog wel wat verbouwingen bij ofzo O-) Het huis zit nog vol klusprojecten, tegen de tijd dat we daarmee klaar zijn kunnen we weer bij het begin beginnen :')

goede vriendin is wel op de hoogte (was ik bij haar kinderwens en zwangerschap ook O+ ) maar verder proberen we het allemaal nog wat vaag te houden. vooral bij degene die hun mening nogal opdringen. hier ook de vragen wat onze planning is, of we al bezig zijn en zelfs al een voorzichtige vraag of het wel wil 'lukken'. tegelijk ook mensen die vinden dat we eerst nog jaren met zn 2e moeten genieten. ik vind al die meningen over ons leven soms zo lastig.
pi_160841107
Raar hè, dat mensen dat zomaar durven te vragen? Volgens mijn lief valt het me nu gewoon meer op dan voorheen, maar ik vind dat er wel heel vaak geïnformeerd wordt naar een kinderwens/de planning/of ik al zwanger ben. Het scheelt wel dat ik zo te lezen niet de enige ben die er last van heeft!
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 20:16:17 #257
382129 crew  Donna
pi_160842213
quote:
15s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:40 schreef Goudreinette het volgende:
Raar hè, dat mensen dat zomaar durven te vragen? Volgens mijn lief valt het me nu gewoon meer op dan voorheen, maar ik vind dat er wel heel vaak geïnformeerd wordt naar een kinderwens/de planning/of ik al zwanger ben. Het scheelt wel dat ik zo te lezen niet de enige ben die er last van heeft!
Het zijn er bij mij/ons wel degelijk meer. Eerst werden er wel eens grapjes gemaakt, zo van staat jullie goed hoor. Maar tegenwoordig zijn het gewoon serieuze vragen (ook over trouwen ineens) en vinden mensen het nu wel eens tijd.
Zit echt niet tussen m'n oren of dat ik er meer op let. :7
  maandag 21 maart 2016 @ 20:34:26 #258
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160842852
Ik vind dat zo flauw, zoals je zelf zegt DonnaRush vinden mensen het ineens tijd.
Als het aankomt op kinderen krijgen en zwanger zijn /worden dan zijn mensen ineens heel bemoeizuchtig.. Meningen, tips, stomme vragen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160843405
de opmerkingen zijn de laatste paar jaar echt meer geworden en overal wordt iets achter gezocht.
huis gekocht, Gezinsuitbreiding?
andere auto, Gezinsuitbreiding?
andere fiets, Gezinsuitbreiding?
vijver dichtgooien, gezinsuitbreiding?
trouwen, een moetje? :')
behangen in de logeerkamer, Babykamer?
enzovoort
c_/
  Moderator maandag 21 maart 2016 @ 20:50:20 #260
382129 crew  Donna
pi_160843523
Oh ook een leuke. Wij krijgen begin april een nieuwe voordeur, van kunststof. En dan de opmerking; Oh dan komt er nog geen baby zeker, want dat is duur hoor kunststof.

Juist. We hebben idd net al ons geld uitgegeven aan een voordeur. |:( |:( |:(
pi_160868411
Ja ik denk zelf ook dat het er echt meer zijn. Het helpt ook niet dat er op een van mijn vaste klussen vorig jaar een ware babyboom is geweest, ik ben de volgende generatie en dus kijkt iedereen nu naar mij.

Elleska, herkenbaar! Sommige mensen zoeken werkelijk overal wat achter..

OMG Donna, die deur _O- 8)7
pi_160879772
Echt he mensen die dat soort opmerkingen maken :|W

Ik vind het altijd irritant hoe mensen soms zonder aanleiding opmerkingen maken. Hier ook een collega die gewoon even vertelde "Tja, je bent boven de 30 eigenlijk best wel oud voor een kleine. Zou er maar snel aan beginnen, hoe langer je wacht hoe meer het gaat mankeren"

Echt waar bemoeien ze zich mee? Als mensen zelf iets delen dan is het een ander ding, maar uit het niets zelf maar even beginnen. Ik vind het wat onbeleefd en soms kan het ook erg pijnlijk zijn. Tenzij mensen er zelf over beginnen vraag ik er niets over :{w
pi_160880085
excuus, dacht dat dit een ander topic was.
pi_160881111
Welkom nieuwe rammelaars *O* Dat jullie maar snel mogen doorschuiven... ;)

Ik vind sommige opmerkingen juist wel lief. Anderen zien mij dus als moeder. O+ Ik vind het vervelender als mensen er zomaar vanuit gaan dat een kind wel zo-even gemaakt is. Ik vraag er zelf nooit naar bij anderen, vind het een vrij persoonlijke vraag/onderwerp waar je inderdaad mensen mee kunt kwetsen.

Ik moet zeggen dat onze bruiloft in september wel helpt 'tegen' het rammelen. Denk alleen nog maar daar aan en niet aan onze kinderwens. :D Het is nu: joepie, over 6 mndn gaan we trouwen! Maar laatst dacht ik: oh maar dan gaan we ook WOHTS'en!

Vanochtend bij de huisarts geweest (ivm uitblijven menstruatie na stoppen pil 2 januari). Wat ik al dacht: gewoon nog even geduld. Kan zo zes maanden duren voordat je weer ongesteld wordt na stoppen met de pil. Als er over twee maanden nog geen bloed aan de horizon is, kunnen we weer verder kijken. :)
Dit, dat, alles.
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 15:24:03 #265
382129 crew  Donna
pi_160887247
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:13 schreef Philomijn het volgende:
Welkom nieuwe rammelaars *O* Dat jullie maar snel mogen doorschuiven... ;)

Ik vind sommige opmerkingen juist wel lief. Anderen zien mij dus als moeder. O+ Ik vind het vervelender als mensen er zomaar vanuit gaan dat een kind wel zo-even gemaakt is. Ik vraag er zelf nooit naar bij anderen, vind het een vrij persoonlijke vraag/onderwerp waar je inderdaad mensen mee kunt kwetsen.

Ik moet zeggen dat onze bruiloft in september wel helpt 'tegen' het rammelen. Denk alleen nog maar daar aan en niet aan onze kinderwens. :D Het is nu: joepie, over 6 mndn gaan we trouwen! Maar laatst dacht ik: oh maar dan gaan we ook WOHTS'en!

Vanochtend bij de huisarts geweest (ivm uitblijven menstruatie na stoppen pil 2 januari). Wat ik al dacht: gewoon nog even geduld. Kan zo zes maanden duren voordat je weer ongesteld wordt na stoppen met de pil. Als er over twee maanden nog geen bloed aan de horizon is, kunnen we weer verder kijken. :)
Dat is eigenlijk wel een goede mindset om er een positieve draai aan te geven.

Ik duim voor je dat er gauw bloed aan de horizon is :)
pi_160956904
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:24 schreef Goudreinette het volgende:
Wat weet je niet meer Nolita? Hoe lang je nog wilt/moet wachten vanwege je nieuwe baan? Lastig hoor.. Ben je al begonnen? Hoop dat het een heeeeele leuke baan is zodat je wat leuke afleiding hebt tijdens het wachten
Precies dat inderdaad. Ik begin over anderhalve week aan mijn nieuwe baan, spannend dus.

Gisteren voor het eerst ongesteld geworden na het stoppen met de pil. Cyclus van 25 dagen, vroeger was het stipt 26, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Philomijn ik hoop dat je ook snel ongesteld wordt!
pi_160972140
Spannend Nolita, nieuwe baan! Een collega van mij heeft laatst verteld dat ze zwanger is, ze raakte na 3 mndn in dienst zwanger en heeft een jaarcontract. Voelde zich in eerste instantie ook schuldig. Maar ja, je kunt het ook niet altijd plannen. Ik heb een half jaar contract en dat ga ik iig uitzitten. Wat is de lengte van jouw contract?

Top dat je ongesteld bent geworden en lief dat je aan me dacht! Misschien hielp het want de vlag hangt hier uit, ongesteld! :D Na 84 dagen. Mijn lichaam kan het nog zelf! Wiehoe! *O* Mijn vriend is ook helemaal klaar om te gaan klussen, zo leuk. Het is fijn om daarin niet de enige meer te zijn, maar dat de ander er ook naar uitkijkt. Nog vijf maanden en ik verhuis naar het andere topic.
Dit, dat, alles.
  Moderator zondag 27 maart 2016 @ 10:25:42 #268
382129 crew  Donna
pi_160972769
*O*
pi_160972867
Oh wat fijn philomijn, eindelijk! En inderdaad super dat je vriend er ook naar uitkijkt. Mijn vriend is op het moment nog wat wisselend er in.

Ik krijg 8 maanden contract. Ik neig nu verstandelijk naar sowieso uitzitten tot er duidelijkheid is wat betreft verlenging. Gevoelsmatig vind ik het lastig, maar probeer te relativeren dat die paar maanden extra wachten me heel wat op kunnen leveren voor de toekomst.

En wat vragen van familie/vrienden betreft. Die zijn er nog weinig. Mijn vader zegt al jaren nog geen opa te willen worden. Dat steekt een beetje, maar ik verwacht wel dat hij daarin omslaat mocht het zover zijn.
pi_160972928
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:39 schreef Nolita het volgende:
Oh wat fijn philomijn, eindelijk! En inderdaad super dat je vriend er ook naar uitkijkt. Mijn vriend is op het moment nog wat wisselend er in.

Ik krijg 8 maanden contract. Ik neig nu verstandelijk naar sowieso uitzitten tot er duidelijkheid is wat betreft verlenging. Gevoelsmatig vind ik het lastig, maar probeer te relativeren dat die paar maanden extra wachten me heel wat op kunnen leveren voor de toekomst.

En wat vragen van familie/vrienden betreft. Die zijn er nog weinig. Mijn vader zegt al jaren nog geen opa te willen worden. Dat steekt een beetje, maar ik verwacht wel dat hij daarin omslaat mocht het zover zijn.
Mijn vader vond dat hele opa zijn ook maar niks... dan ben je oud en blablabla... maar nu is hij een geweldige opa voor mn dochter en helemaal weg haar... kom niet aan zn kleindochter. .
S. 2014
J. 2016
  zondag 27 maart 2016 @ 14:02:45 #271
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_160976251
Ik was net op kraamvisite met m'n vriend, kindje was vandaag precies 2 weken oud. Zo klein en lief en schattig O+ en ik had de baby voor een half uurtje op schoot, lag heerlijk te slapen. En m'n vriend helemaal vertederd kijken O+ en nu rammelen we beiden nog harder :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator zondag 27 maart 2016 @ 14:29:20 #272
382129 crew  Donna
pi_160976835
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 14:02 schreef Diconnected het volgende:
Ik was net op kraamvisite met m'n vriend, kindje was vandaag precies 2 weken oud. Zo klein en lief en schattig O+ en ik had de baby voor een half uurtje op schoot, lag heerlijk te slapen. En m'n vriend helemaal vertederd kijken O+ en nu rammelen we beiden nog harder :')
Awww haha. Lief he?!

Ik ga dinsdag op kraamvisite. De baby van m`n vriendin is dan ook 2 weken oud!
pi_160987630
Philomijn! *O*

En op kraamvisite is O+

Nolita, je vader draait vast bij als het eenmaal zo is! Dat kan toch bijna niet anders.
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 09:26:40 #274
382129 crew  Donna
pi_161017516
Ja inderdaad. Mijn schoonmoeder heeft ook wel gezegd dat ze veel te jong is om oma te worden, maar dat is denk ik meer het onbekende. Als het zover is slaan ze echt wel om (99% dan).

Vanmiddag newborn knuffelen. *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Donna op 29-03-2016 09:31:44 ]
pi_161020660
dat zei mijn moeder een tijdje geleden ook nog toen haar jongere collega oma werd. maar langzaam aan is ze wel aan het omslaan denk ik. zo ging het tijdens de paasbrunch over namen en vernoemingen (in het algemeen maar wel met opmerking dat wij niet hoeven te vernoemen) .
pi_161163374
Ik verwacht ook wel dat mijn vader omslaat!

En kraamvisites, leuk! *O* Hier binnenkort weer eens.

Mag ik nog even bij jullie blijven rammelen dames? Het valt me gevoelsmatig even zwaar dat ik wss nog dit hele jaar moet blijven rammelen. Verstandelijk weet ik dat dit de beste keuze is voor onze toekomst. Maar omdat ik eerst dacht dit voorjaar verder te kunnen. Gisteren een fijn gesprek erover gehad met mijn vriend. Nu maar tegen mezelf zeggen dat ik nog jong ben en het jaar zo voorbij is...
pi_161163525
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:37 schreef Nolita het volgende:
Ik verwacht ook wel dat mijn vader omslaat!

En kraamvisites, leuk! *O* Hier binnenkort weer eens.

Mag ik nog even bij jullie blijven rammelen dames? Het valt me gevoelsmatig even zwaar dat ik wss nog dit hele jaar moet blijven rammelen. Verstandelijk weet ik dat dit de beste keuze is voor onze toekomst. Maar omdat ik eerst dacht dit voorjaar verder te kunnen. Gisteren een fijn gesprek erover gehad met mijn vriend. Nu maar tegen mezelf zeggen dat ik nog jong ben en het jaar zo voorbij is...
:*

Herkenbaar. Het hele jaar voelt gevoelsmatig nog zó lang. Maar hé, nog maar 8 (9 of 10) menstruaties te gaan voor wij er weer voor gaan. Dat klinkt gevoelsmatiger een stuk korter dan begin volgend jaar.

Zo hoe het nu lijkt kan ik in december weer een verwijsbrief vragen voor het ziekenhuis }:|. Nu wel keurig een cyclus van 28 dagen, maar met de ovulatie rond dag 23 en een hele korte luteale fase. Grrr...
pi_161167701
Mijn moeder kan juist niet wachten om oma te worden :D. Soms bíjna tot op het vervelende af :').
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 14:05:14 #279
382129 crew  Donna
pi_161168000
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:37 schreef Nolita het volgende:
Ik verwacht ook wel dat mijn vader omslaat!

En kraamvisites, leuk! *O* Hier binnenkort weer eens.

Mag ik nog even bij jullie blijven rammelen dames? Het valt me gevoelsmatig even zwaar dat ik wss nog dit hele jaar moet blijven rammelen. Verstandelijk weet ik dat dit de beste keuze is voor onze toekomst. Maar omdat ik eerst dacht dit voorjaar verder te kunnen. Gisteren een fijn gesprek erover gehad met mijn vriend. Nu maar tegen mezelf zeggen dat ik nog jong ben en het jaar zo voorbij is...
:* Het is ook ECHT zo voorbij. Het jaar is alweer voor meer dan 1 kwart om, moet je nagaan hoe snel het gaat. Maar wachten is gewoon niet leuk en dat mag zwaar voelen.

Ik ben in 2015 nogal aangekomen en ik wil eerst een paar kilo afvallen voordat we voor een kindje gaan. Ik wil niet te zwaar zijn en dan nog zwaarder worden. :') Klinkt heel stom misschien, maar dat is ook gevoelsmatig. Ga in ieder geval heel hard m`n best doen.
  maandag 4 april 2016 @ 15:17:40 #280
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_161169336
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:05 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

:* Het is ook ECHT zo voorbij. Het jaar is alweer voor meer dan 1 kwart om, moet je nagaan hoe snel het gaat. Maar wachten is gewoon niet leuk en dat mag zwaar voelen.

Ik ben in 2015 nogal aangekomen en ik wil eerst een paar kilo afvallen voordat we voor een kindje gaan. Ik wil niet te zwaar zijn en dan nog zwaarder worden. :') Klinkt heel stom misschien, maar dat is ook gevoelsmatig. Ga in ieder geval heel hard m`n best doen.
Snap ik juist heel goed, ik ben ook weer eens wezen sporten met de gedachte dat ik beter fit zwanger kan worden dan niet fit, helpt wellicht ook met wat kwaaltjes enzo (je moet iets om jezelf te motiveren, toch ;) )

Gisteren zag ik weer overal schattige babies en kindjes op straat <3.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 15:33:01 #281
382129 crew  Donna
pi_161169631
Ja inderdaad. Normaal 'moet' je natuurlijk ook goed voor jezelf zorgen, gezond zijn, fit zijn, maar ik vind het voor mezelf toch anders als wanneer ik ook verantwoordelijk ben voor een baby in mij. Het gaat idd vooral om het fitter zijn. Heb nu ook een conditie van niks. :{w
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 april 2016 @ 20:30:32 #282
269689 crew  Viv
pi_161176757
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:05 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben in 2015 nogal aangekomen en ik wil eerst een paar kilo afvallen voordat we voor een kindje gaan. Ik wil niet te zwaar zijn en dan nog zwaarder worden. :') Klinkt heel stom misschien, maar dat is ook gevoelsmatig. Ga in ieder geval heel hard m`n best doen.
Zo heb ik mijn rammel-tijd ook nuttig besteed, bewust op mijn eten gaan letten en zo afgevallen van BMI 27,6 naar 23,6. :Y) Doordat ik nu geen overgewicht meer heb, kom ik dus ook niet in allerlei protocollen terecht in de zwangerschap. Bij de eerste echo had ik me nog niet gewogen en toen zei de verloskundige al dat ze zo kon zien dat ik een gezond gewicht heb. 8-)
pi_161177098
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:37 schreef Nolita het volgende:

Mag ik nog even bij jullie blijven rammelen dames? Het valt me gevoelsmatig even zwaar dat ik wss nog dit hele jaar moet blijven rammelen. Verstandelijk weet ik dat dit de beste keuze is voor onze toekomst. Maar omdat ik eerst dacht dit voorjaar verder te kunnen. Gisteren een fijn gesprek erover gehad met mijn vriend. Nu maar tegen mezelf zeggen dat ik nog jong ben en het jaar zo voorbij is...
O zo herkenbaar! Ik kreeg een leuke klus aangeboden waardoor ik een half jaar langer 'moest' rammelen en ik baalde er bijna gewoon van. Terwijl het echt een superklus is!
Een jaar kan zo lang voelen, maar als je even niet oplet dan vliegt het ook voorbij. Heel dubbel gevoel.

Ik zit een beetje in een rare situatie momenteel.. Ben altijd netjes regelmatig ongesteld geweest, voel mijn eisprong ook heel duidelijk en na de verwijdering van mijn spiraal had ik die maand erop meteen een redelijk nette cyclus van 25 dagen. Maar nu zit ik al op dag 43 en nog steeds niet ongesteld. Heb al twee keer een test gedaan voor de zekerheid, allebei spierwit (wel controlestreep), dus dat is het niet. Ik vind het raar en ook wel een beetje zorgelijk want het past niet in mijn patroon zeg maar.
En ik maak me natuurlijk ook direct zorgen of het dan over drie maanden, als we willen beginnen, wel weer allemaal netjes op schema loopt enzo :') Weird.
pi_161214620
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 09:54 schreef coccinelle het volgende:

[..]

:*

Herkenbaar. Het hele jaar voelt gevoelsmatig nog zó lang. Maar hé, nog maar 8 (9 of 10) menstruaties te gaan voor wij er weer voor gaan. Dat klinkt gevoelsmatiger een stuk korter dan begin volgend jaar.

Zo hoe het nu lijkt kan ik in december weer een verwijsbrief vragen voor het ziekenhuis }:|. Nu wel keurig een cyclus van 28 dagen, maar met de ovulatie rond dag 23 en een hele korte luteale fase. Grrr..
Jij hebt al een kindje toch? Hebben jullie toen ook bij het ziekenhuis gelopen om zwanger te worden?

Ik hoop dat jullie gelijk hebben en het jaar idd voorbij vliegt. De afgelopen maanden gingen iig al snel.

Wat betreft fitheid en gewicht,dat was ook een streven en op dit moment voel ik me top. Ik val af zonder er echt iets voor te doen. Ik ben nooit heel zwaar geweest, maar nog 3-4 kilo eraf zou ik fijn vinden. Dan weeg ik weer hetzelfde als toen ik 18 was. Bmi is 22, dus prima. Maar het belangrijkste vind ik dat ik me goed voel in mijn lichaam.
pi_161214663
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:37 schreef Goudreinette het volgende:

[..]

O zo herkenbaar! Ik kreeg een leuke klus aangeboden waardoor ik een half jaar langer 'moest' rammelen en ik baalde er bijna gewoon van. Terwijl het echt een superklus is!
Een jaar kan zo lang voelen, maar als je even niet oplet dan vliegt het ook voorbij. Heel dubbel gevoel.

Ik zit een beetje in een rare situatie momenteel.. Ben altijd netjes regelmatig ongesteld geweest, voel mijn eisprong ook heel duidelijk en na de verwijdering van mijn spiraal had ik die maand erop meteen een redelijk nette cyclus van 25 dagen. Maar nu zit ik al op dag 43 en nog steeds niet ongesteld. Heb al twee keer een test gedaan voor de zekerheid, allebei spierwit (wel controlestreep), dus dat is het niet. Ik vind het raar en ook wel een beetje zorgelijk want het past niet in mijn patroon zeg maar.
En ik maak me natuurlijk ook direct zorgen of het dan over drie maanden, als we willen beginnen, wel weer allemaal netjes op schema loopt enzo :') Weird.
Begrijp ik het goed dat je nu je tweede ongesteldheid aan het afwachten bent? Je weet dat het soms een aantal maanden nodig heeft om te herstellen. Ik kan me voorstellen dat een eerste cyclus van 25 dagen hoop geeft op meteen een goed verloop. Dat heb ik op dit moment ook. Zit nu ook in mijn 2de cyclus, maar pas op dag 13. Hopelijk is deze cyclus snel klaar voor je!
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 08:44:52 #286
382129 crew  Donna
pi_161214855
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zo heb ik mijn rammel-tijd ook nuttig besteed, bewust op mijn eten gaan letten en zo afgevallen van BMI 27,6 naar 23,6. :Y) Doordat ik nu geen overgewicht meer heb, kom ik dus ook niet in allerlei protocollen terecht in de zwangerschap. Bij de eerste echo had ik me nog niet gewogen en toen zei de verloskundige al dat ze zo kon zien dat ik een gezond gewicht heb. 8-)
Haha, ik hoop ook op zoiets. Ik heb nu wel een te hoog BMI, bijna 30. Ik ben maar klein, dus met een paar kilo's gaat het alweer snel richting een gezond BMI, maar ik wil wel zeker 10 kilo kwijt nu.

Dus dat is nog mijn doel voordat we gaan beginnen aan een kindje. :Y
pi_161217407
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:23 schreef Nolita het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat je nu je tweede ongesteldheid aan het afwachten bent? Je weet dat het soms een aantal maanden nodig heeft om te herstellen. Ik kan me voorstellen dat een eerste cyclus van 25 dagen hoop geeft op meteen een goed verloop. Dat heb ik op dit moment ook. Zit nu ook in mijn 2de cyclus, maar pas op dag 13. Hopelijk is deze cyclus snel klaar voor je!
Ja, tweede cyclus pas.. :@ Ik probeer me er niet al te druk om te maken, ik weet dat het soms onregelmatig kan zijn of lang kan duren, maar soms vind ik het lastiger dan andere keren.
Gewoon omdat ik het zo graag wil denk ik 8)7
Wachten is stom.

Wat goed dat een aantal van jullie de rammeltijd besteden om fysiek gezonder te worden! Mijn BMI is goed, maar er mag altijd wel een paar kilo af, alleen ik heb vooralsnog niet erg veel ruggengraat om er echt mee aan de slag te gaan. :X
pi_161219783
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:21 schreef Goudreinette het volgende:

[..]

Ja, tweede cyclus pas.. :@ Ik probeer me er niet al te druk om te maken, ik weet dat het soms onregelmatig kan zijn of lang kan duren, maar soms vind ik het lastiger dan andere keren.
Gewoon omdat ik het zo graag wil denk ik 8)7
Wachten is stom.

Wat goed dat een aantal van jullie de rammeltijd besteden om fysiek gezonder te worden! Mijn BMI is goed, maar er mag altijd wel een paar kilo af, alleen ik heb vooralsnog niet erg veel ruggengraat om er echt mee aan de slag te gaan. :X
Ik snap je helemaal! Eind november m'n laatste prikpil gehaald en die werkt voor drie maanden. Had eind februari dus ergens ongesteld moeten worden en ik wacht nu nog. Zul je altijd zien.. voorheen als ik per ongeluk een week te laat was met de nieuwe prik hing meteen de rooie vlag uit en nu wil je dat juist en gebeurt er niks :').

Verder eens met proberen zo gezond mogelijk te zijn voordat je aan kindjes begint. Hier slaat dat helemaal over op mijn vriend :D half jaar geleden gestopt met roken, was iets te zwaar en nu sinds januari al 8 kilo kwijt. T is bijna eng :P.

Wij gaan er vanaf mei ergens voor :) (als het lijf meewerkt) binnenkort maar eens foliumzuur e.d. halen O+.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:18 schreef Nolita het volgende:

[..]

Jij hebt al een kindje toch? Hebben jullie toen ook bij het ziekenhuis gelopen om zwanger te worden?

Coccinelle, ik ben ook benieuwd? Hopelijk is het niet nodig!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 13:09:56 #289
382129 crew  Donna
pi_161219881
Spannend Kirb, mei is al snel!! :D
pi_161226618
Ohh maar denk maar eens aan oud en nieuw. Elke jaar denk je: wat vloog het jaar toch voorbij! :)

Ik ben ook benieuwd wat mijn cyclus hierna gaat doen. Na stoppen met de pil dus 83 dagen. Heb de 'Ladytimer-app' gedownload, wel prettig als ik de ongesteldheid zie aankomen.

Oeh Kirb dus je mag al bijna!

En you girls met afvallen! Bij mij heeft onze aanstaande bruiloft echt voor een enorme stok achter de deur gezorgd. Nu vijf kilo kwijt sinds half januari. Ik hoop dat ik straks een stralende, fitte zwangere ben die behalve buik verder niet uitdijdt. O+ Lekker flaneren in strakke jurkjes enzo.

Ik ging zaterdag een kraamcadeautje kopen voor een vriendin. Zegt die chick bij de kassa: "Ik neem aan dat het een cadeautje is?" Ik met stomheid geslagen: eh, ja. En later dacht ik: :( :( :( Had d'r over de toonbank moeten trekken. Ik weet wel waar het vandaan komt: ik zie er veel jonger uit dan ik ben. Ben bijna 30, werd laatst nog 21 geschat door iemand. Maar toch, stom was het wel.
Dit, dat, alles.
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 09:45:13 #291
382129 crew  Donna
pi_161417969
Wat stom Philomijn. :(

Ik ben inmiddels alweer een paar weken van de pil, 2 kilo afgevallen en we zijn niet zo netjes met de condooms haha. :s)
pi_161418116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 09:45 schreef DonnaRush het volgende:
Wat stom Philomijn. :(

Ik ben inmiddels alweer een paar weken van de pil, 2 kilo afgevallen en we zijn niet zo netjes met de condooms haha. :s)
:o Spannend! Tijd om een topic door te schuiven :D.

Ik wacht nog steeds op ongesteld worden }:|. Vandaag wordt wel m'n tattoo afgemaakt, weer iets afgevinkt :s).

Philo da's wel aardig tactloos van de kassachick :{. Begrijpelijk, maar ze zouden nooit zomaar ergens vanuit mogen gaan.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 10:03:16 #293
382129 crew  Donna
pi_161418219
Officieel zijn we nog niet 'los' en m`n vriend gaat nog voor het zingen de kerk uit, haha. Dus ik blijf hier nog even in rammel modus. Ik ben een beetje in between topics denk ik.

Stom dat je nog steeds wacht op je menstruatie. :{w
pi_161418412
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:03 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben een beetje in between topics denk ik.
Ik ken het gevoel.

Heb jij ook af en toe last van cold feet? Soms durf ik ineens niet meer en twijfel ik aan alles.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 10:26:49 #295
382129 crew  Donna
pi_161418550
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:17 schreef Kirb het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel.

Heb jij ook af en toe last van cold feet? Soms durf ik ineens niet meer en twijfel ik aan alles.
Ohja. Soms zo erg dat ik me ineens af vraag of ik wel zeker weet dat ik kinderen wil, haha. Twijfelmodus volop :')

Of dat ik bang ben dat ik graag zwanger wil zijn en een baby wil, maar geen moeder wil zijn. Wow, dit is vaag haha, ik ga m`n best doen het uit te leggen. Alles wat nieuw en klein is, is leuk. Puppy's, kittens, lammetjes, baby's. Super schattig allemaal, maar daarna groeit het natuurlijk op. Veel mensen kijken uit naar de tijd dat een kindje gaat praten en zelf loopt. En ik kijk juist heel erg uit naar zo`n klein baby'tje. En dan denk ik dat ik niet geschikt ben voor een groter kind haha.
Slaat echt nergens op, want m`n neefje is dol op mij en ik ook op hem. Ik kan prima voor hem zorgen en ben echt wel geschikt.
Of dat ik bang ben dat wel geen geld overhouden om te sparen.
En ik was er altijd zeker van dat ik geen borstvoeding wilde geven. Echt 100%! En nu zag ik zo`n soort sjaal/doek ding waarmee je heel discreet kunt voeden en nu twijfel ik daar ook weer over. :X

Het is nog niet eens zo ver!
pi_161418613
Bij ons is de kogel iig door de kerk heen.
Mijn vriend wil toch al beginnen met klussen. Dit is deels ingegeven door het feit dat ik een cyclus heb die nu opeens 5-7 weken duurt :/

En ook doordat in onze omgeving zwanger worden niet echt makkelijk gaat. Twee koppels zijn meer dan een jaar bezig geweest en zijn broer is bezig met een traject in het ziekenhuis.

Dus hoewel goed nieuws ben ik wel een beetje angstig door dit alles. Vooral door mijn cyclus die opeens andere ideetjes heeft.
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 10:35:20 #297
382129 crew  Donna
pi_161418673
Wat vervelend dat je zo`n lange cyclus hebt GeekyMe. Heb je de pil geslikt? Ik las vorige week ergens dat het vaker gebeurd dat na het stoppen met de pil de cyclus regelmatig en netjes is en dan na een half jaar dit ineens nog in de war kan raken. Hoeveel er van waar is weet ik niet.

Ik moet zeggen dat ik 'moeilijk zwanger worden' verhalen ook steeds vaker hoor, maar laat je niet ontmoedigen! Twee van mijn vriendinnen die na een jaar onregelmatige cyclus al afspraken in het ziekenhuis hadden staan, hadden vlak van te voren toch ineens een eisprong en nog zwanger ook.

Wel heel leuk dat jullie van start gaan! Wie weet kom ik je tegen in het andere topic tegen die tijd. Of hopelijk ben je dan al zwanger!
pi_161420024
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:26 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ohja. Soms zo erg dat ik me ineens af vraag of ik wel zeker weet dat ik kinderen wil, haha. Twijfelmodus volop :')

Of dat ik bang ben dat ik graag zwanger wil zijn en een baby wil, maar geen moeder wil zijn. Wow, dit is vaag haha, ik ga m`n best doen het uit te leggen. Alles wat nieuw en klein is, is leuk. Puppy's, kittens, lammetjes, baby's. Super schattig allemaal, maar daarna groeit het natuurlijk op. Veel mensen kijken uit naar de tijd dat een kindje gaat praten en zelf loopt. En ik kijk juist heel erg uit naar zo`n klein baby'tje. En dan denk ik dat ik niet geschikt ben voor een groter kind haha.
Slaat echt nergens op, want m`n neefje is dol op mij en ik ook op hem. Ik kan prima voor hem zorgen en ben echt wel geschikt.
Of dat ik bang ben dat wel geen geld overhouden om te sparen.
En ik was er altijd zeker van dat ik geen borstvoeding wilde geven. Echt 100%! En nu zag ik zo`n soort sjaal/doek ding waarmee je heel discreet kunt voeden en nu twijfel ik daar ook weer over. :X

Het is nog niet eens zo ver!
Ik vind het ook heel moeilijk om "voorbij kleine baby" te denken. Maar "ze" zeggen dat je daar vanzelf in groeit toch? En het schijnt heel anders te zijn als het je eigen kindje is. Soms vind ik andere kleine kinderen vooral een beetje irritant :@.
Verder maak ik me juist nu al zorgen om borstvoeding :P dat dat eventueel niet zou lukken want het lijkt me zo mooi!
Ik zie vooral zo op tegen nooit meer uitslapen, altijd moe, gebonden aan huis.. nooit meer spontaan de deur uit.. Dat soort dingen. En tuurlijk kun je een kindje krijgen wat heerlijk slaapt en makkelijk overal mee naartoe gaat en kun je met je partner afwisselen qua uitslapen en zo. Maar stel nu dat alles "tegen" zit.. Maar het is het allemaal waard.. toch?

Tot zo ver mijn geraaskal :{.

GeekyMe, heb je altijd al een wisselende cyclus gehad? Ik kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt.

edit: het ziet er wel heel negatief uit zo he :'). Ik heb er voornamelijk vooral heel veel zin in, het lijkt me overall zo bijzonder.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 11:57:40 #299
382129 crew  Donna
pi_161420150
Haha, het is gewoon voornamelijk spannend.
pi_161420158
Mijn menstruatie is altijd zwaar geweest en de pil deed vaak niet veel dus slik ik al een aantal jaar niet meer. Afgelopen jaar was ik opeens 3 weken lang ongesteld en dan 2 weken niet en dan weer 3 weken. Toen zijn mijn eierstokken even stil gezet omdat mijn bloedwaardes te ernstig laag waren. Sindsdien waren mijn periodes sinds de afgelopen 6 maanden steeds 7 of 5 weken :(
Maar de artsen zagen destijds niets vreemds aan de baarmoeder of eierstokken.

De gynaecoloog heeft wel aangegeven dat ik na een half jaar proberen al langs mag komen aangezien hij de zorgen wel begrijpt van de omgeving. Maar we willen eerst zelf proberen en misschien snapt mijn lichaam het dan wel ;)

Ik had eerst ook twijfels maar schijnbaar is er afgelopen haar plots een knop omgegaan en is het gegaan van "tja weet niet hoe dat moet" naar "ach dat lossen we wel op". Ook omdat mensen in mijn omgeving met dezelfde instelling nu ouders zijn en ondanks hun twijfels het prima redden en naar hun zin hebben.

En hopelijk gaat het voor iedereen voorspoedig en zien we elkaar in de topics. Nu eerst deze periode afwachten voordat we aan de slag gaan :)
pi_161426455
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:21 schreef Goudreinette het volgende:

[..]

Ja, tweede cyclus pas.. :@ Ik probeer me er niet al te druk om te maken, ik weet dat het soms onregelmatig kan zijn of lang kan duren, maar soms vind ik het lastiger dan andere keren.
Gewoon omdat ik het zo graag wil denk ik 8)7
Wachten is stom.
Ja hoi. Weten jullie nog dat ik zo'n rare cyclus had? Nog steeds niet ongesteld dus vanochtend maar weer een testje er tegenaan gegooid voor de zekerheid.. En toen was ie positief :o
Dat was enigszins onverwacht, want we hebben best netjes gedaan met condooms enzo en ik ben een week ziek geweest en een week op vakantie (zonder vriend).

Totaal onwerkelijk gevoel. Weet nog steeds niet zo goed hoe ik me moet voelen. Kindje is superwelkom, maar een paar maandjes later was beter geweest :@ Die awesome klus in januari zal nu wel niet lukken. Maargoed, er zijn ergere dingen op de wereld!
Volgende week vrijdag naar de huisarts en dan blijf ik voor nu nog even onder m'n steen liggen :X

En nu even teruglezen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')