SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Insipratie kwam van:
[ Bericht 0% gewijzigd door Zith op 08-06-2015 01:04:29 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Het is meer een hele hete oven dan een barbeque - het idee is dat door de snelle verwarming het binnen sappig blijft (geen tijd voor verdamping) en van buiten knapperig/aangebakken. Omdat het een oven is (hitte van alle kanten) hoef je ook niet meer te draaien (staat niet op de foto maar normaal hangen de spiezen verticaal aan een andere spies die horizontaal over de opening zit). Omdat het van alle kanten geisoleerd is bespaar je veel meer energie. Met bbqen stort je altijd een zak kolen leeg, en dan heb je een redelijk kleine periode waarop je goed kan bakken en daarna is het al snel koud - de tandoor heeft maar 25% van de kolen nodig en blijft uren heet.quote:Op maandag 8 juni 2015 00:07 schreef Rezania het volgende:
Ziet er tof uit.Maar hoe is dit anders dan een BBQ?
Er is een kleine ruimte nodig tussen de plek met kolen en de bodem van het olievat omdat de luchtgaten niet hetzelfde zijn. in dit geval is er vooral gekozen voor een 15cm hoog potje omdat het wat hoger kon. Met andere groottes bloempotten of olievaten wil je misschien een lagere tussenruimte.quote:Op maandag 8 juni 2015 00:13 schreef Adames het volgende:
Wat een topding.
Heeft dat kleine compartiment onderin nog nut (een ruimte ipv bijv een buis) of is het slechts om de grote pot te verhogen?
Ik geloof dat ik dat maar niet uit probeerquote:Op maandag 8 juni 2015 10:19 schreef RobinOok het volgende:
Als jij je hand op de electrische kookplaat legt of tegen het grillelement in je oven blijft die ook plakken.
Nee, zulks blijft wel plakkenquote:Op maandag 8 juni 2015 10:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik dat maar niet uit probeer
Maar ik dacht op een gegeven moment verdampt het vochtige plaklaagje van het deeg omdat het knapperig brood wordt en dan floeps, valt het broodje naar beneden.
Ja, zie mijn paint-handleiding:quote:Op maandag 8 juni 2015 11:13 schreef Sorella het volgende:
Heb je nog een bloempot op foto 5 geplaatst om foto 6 te krijgen ?
De kolen worden as. Die duw je door het gat in het midden, onder het vat doe je een bordje om het as op te vangen. Ik zelf ga kijken wat er gebeurd als je niets doet - ik denk dat het wel uit zich zelf een weg naar de bodem vindt en dan door de wind de tuin in geblazen wordt.quote:
Zand zal minder isoleren (dus op temperatuur brengen en houden wordt lastiger) en het weegt veel meer - ik gok dat 80 Liter zand zo'n 40 kilo weegt, 80 liter vermiciliet is zo'n 7-8 kilo. Ik kan deze tandoor prima optillen en verplaatsen, gevuld met zand durf ik niet te zeggen.quote:Op maandag 8 juni 2015 15:09 schreef CafeRoker het volgende:
Uit nieuwsgierigheid.. wat is het effect als je gewoon zand als vulmiddel zou gebruiken? Blijft hij dan te koud?
Ik denk dat qua isolatie zand prima kan, je kan ze ook ingraven in de grond. Maar echt mobiel is het dan niet meer neequote:Op maandag 8 juni 2015 15:19 schreef Zith het volgende:
[..]
Zand zal minder isoleren (dus op temperatuur brengen en houden wordt lastiger) en het weegt veel meer - ik gok dat 80 Liter zand zo'n 40 kilo weegt, 80 liter vermiciliet is zo'n 7-8 kilo. Ik kan deze tandoor prima optillen en verplaatsen, gevuld met zand durf ik niet te zeggen.
dat ga ik volgende week eens proberen denk ik. Dat verplaatsen zien we dan wel weer.quote:Op maandag 8 juni 2015 15:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
je kan ze ook ingraven in de grond
Ik denk dat je met zand als isolatie die temperatuur haalt. Je hebt sowieso meer brandstof nodig en misschien moet je zelfs geforceerd gaan ventileren.quote:Op maandag 8 juni 2015 15:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk dat qua isolatie zand prima kan, je kan ze ook ingraven in de grond. Maar echt mobiel is het dan niet meer nee
http://www.dailymotion.co(...)kka-masala_lifestylequote:Op maandag 8 juni 2015 17:18 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik denk dat je met zand als isolatie die temperatuur haalt. Je hebt sowieso meer brandstof nodig en misschien moet je zelfs geforceerd gaan ventileren.
Ehh, ik woon dicht bij de vermiciliet/perliet maker in Nederland (Pull Rhenen), dus daarheen gereden en gezegd dat ik het voor een oven wilde gebruiken. Geen idee of er een verschil in zit als het pure vermiciliet is.quote:Op maandag 8 juni 2015 15:44 schreef Sorella het volgende:
Heb je vermiculiet voor de tuin of voor de bouw gebruikt ?
http://www.gourmetindia.c(...)omment&comment=22824quote:Op maandag 8 juni 2015 19:17 schreef mytec het volgende:
Heel erg tof project! Lijkt dus zeer makkelijk in gebruik? Wat als je een veel grote pot heb en er een pizza steen in legt ;-)?
Ziet er ook prima uit zonde om nu niet vers te eten ;-). Ja zoiets voor een pizza, al vind ik de pizza op de fotos niet heel goed gelukt. Maar qua temperatuur leek het me erg geschikt.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:37 schreef Zith het volgende:
[..]
http://www.gourmetindia.c(...)omment&comment=22824
Zoiets?![]()
---
Vandaag worstjes en aardappelen gemaakt. Had ook 3 spiezen met paprika/tomaat/cougette maar die gleden allemaal van de stok af... Als er ineens 800gr vocht op de kolen komt en er dus geen hittebron is koelt het allemaal toch wat snel af. Opnieuw aangestoken dus en de groentes laten wegbranden. Nu een ijzeren roostertje onderin gezet zodat dingen die vallen niet direct tegen te kolen komen, maar toch zoek ik iets om het afglijden tegen te houden.. Een stuk aardappel helpt (die bakt aan tegen de spies) maar ik ga toch zoeken naar een of andere ijzeren knijper oid.
Al probeersel gaatjes in een aubergine gemaakt, daar spekjes in gepropt en deze een aardig tijdje in de tandoor gehangen, ik ga het pas morgen eten maar ziet er al heerlijk uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een ring van 10 cm zand. ook in deze situatie zal je meer brandstof nodig hebben omdat het zand nou eenmaal warmte opneemt. Deze ovens worden ook dag in, dag uit gebruikt neem ik aan? Dan heb je nog wat aan die restwarmte.quote:Op maandag 8 juni 2015 18:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
http://www.dailymotion.co(...)kka-masala_lifestyle
Vanaf 7:30 ongeveer
Die oven van mij heeft 60KG aan steen (charmotte) erin, om de stralingswarmte te geven die je in een tandoor ook wilquote:Op maandag 8 juni 2015 21:57 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een ring van 10 cm zand. ook in deze situatie zal je meer brandstof nodig hebben omdat het zand nou eenmaal warmte opneemt. Deze ovens worden ook dag in, dag uit gebruikt neem ik aan? Dan heb je nog wat aan die restwarmte.
Die oven van jou is ook niet met zand geïsoleerd natuurlijk.
Ik neem aan dat die ook wel iets geïsoleerd is?quote:Op maandag 8 juni 2015 22:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die oven van mij heeft 60KG aan steen (charmotte) erin, om de stralingswarmte te geven die je in een tandoor ook wil
Ja, tussen de metaalplaten zit isolatiemateriaal (steenwol ofzo).quote:Op maandag 8 juni 2015 22:18 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die ook wel iets geïsoleerd is?
Dat ziet er inderdaad geweldig uit!quote:Op maandag 8 juni 2015 19:37 schreef Zith het volgende:
Al probeersel gaatjes in een aubergine gemaakt, daar spekjes in gepropt en deze een aardig tijdje in de tandoor gehangen, ik ga het pas morgen eten maar ziet er al heerlijk uit.
Nee deze gedaan, gisteravond al : http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1660651/tandoori-chickenquote:Op zondag 14 juni 2015 07:12 schreef RobinOok het volgende:
En voor je Kip Tandoori dit recept, ja? :p
http://www.aziatische-ingredienten.nl/recept-kip-tikka-masala/
Ik begreep uit een van de links die je zelf gepost had dat je de tandoor eerst goed moet droogstoken, dus beginnen met een heel klein vuurtje en dat een aantal dagen achter elkaar doen.. Zo'n apparaat moet eigenlijk helemaal geen vocht bevatten, want dan klapt het ongeglazuurde aardewerk door stoom etc. Hier staat eea uitgelegd:quote:Op zondag 14 juni 2015 21:18 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee deze gedaan, gisteravond al : http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1660651/tandoori-chicken
Bij het schoonmaken zag ik dat er toch wel een scheurtje is in de onderste pot (waar de kolen liggen). Deze is geloof ik op dag 1 ontstaan want toen hoorde ik wat knallen toen het vuur aan ging.
[ afbeelding ]
Ik kijk het even aan en als het erger wordt dan haal ik wat vuurvaste lijm om het te bedekken.
Ook had ik nog wat tegeltjes liggen in de schuur en heb ik de tandoor wat bedekt. Op middellange termijn ga ik het vullen met een paar liter mortier en ga ik het afwerken met of 1) zo iets doen met op maat geslepen tegeltjes, 2) een paar kilo knikkers erop, 3) of de mortier mengen met nog meer vermiciliet om het meer isolerend te maken.
[ afbeelding ]
Ik kreeg de tip van een tandoor liefhebber om met zout water het naanbakgebied schoon te maken. Gedaan en dan komt er een mooi wittig laagje overheen. Toen maar weer gaan bakkenDe naans heb ik nu dikker gemaakt, nadat ze eruit gehaald zijn besmeerd met kruidboter. Allemaal zijn ze gelukt! Geen een viel eraf of brandde aan, het eraf halen was makkeljk (dankzij de zoutlaag).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet hiervan, maar naar mijn idee hoeft dit allen voor nieuwe ovens met nieuw klei en/of gemetselde onderdelen. De terra cotta potten worden al in 1300 C ovens gebakken waardoor ze bij aankoop al hittebestendig moeten zijn. Waar ik natuurlijk geen gekening meer heb gehouden is dat bij te snel opwarmen er een groot verschil ontstaat in temperatuur onderin en langs de randen. Omdat de pot 1 geheel is kan het niet van onderen uitzetten terwijl de randen nog relatief koud zjin --- zonder dat er d.m.v. scheuren ruimte gemaakt wordt. Maar wie weet zit ik fout en zorgt het geleidelijk opwarmen de eerste keer voor een oppervlakte die 'geleerd heeft' om met de uitzetting om te gaan.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:36 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik begreep uit een van de links die je zelf gepost had dat je de tandoor eerst goed moet droogstoken, dus beginnen met een heel klein vuurtje en dat een aantal dagen achter elkaar doen.. Zo'n apparaat moet eigenlijk helemaal geen vocht bevatten, want dan klapt het ongeglazuurde aardewerk door stoom etc. Hier staat eea uitgelegd:
Er zit een klemdeksel bijquote:Iets in mij zegt dat een tandoor niet van water houdt, dus ik zou hem onder een afdakje proberen te zetten...
Oh dat is wel ideaal. Wat kosten en wegen die dingen? Dat is haast een tandoor op zich.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Is een buis van Chamotte niet een beter idee?
[ afbeelding ]
Deze leverancier levert ze in doorsnee van DN140 / DN160 / DN180 / DN200 / DN250 / DN300 / DN350 / DN400
www.schamotte-shop.de verkoopt ze, de prijs voor een 150*300 is 13,99 ex verzenden. Dat is natuurlijk te klein, maar de grotere staan niet in de webshop, dat zou je na moeten vragenquote:Op maandag 15 juni 2015 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh dat is wel ideaal. Wat kosten en wegen die dingen? Dat is haast een tandoor op zich.
Dat is wel ideaal. En met een kilo of acht ook een mooi gewicht, zeker als je er nog korrels omheen stort.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
www.schamotte-shop.de verkoopt ze, de prijs voor een 150*300 is 13,99 ex verzenden. Dat is natuurlijk te klein, maar de grotere staan niet in de webshop, dat zou je na moeten vragen
Dat is zeker een beter ideequote:Op maandag 15 juni 2015 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Is een buis van Chamotte niet een beter idee?
[ afbeelding ]
Deze leverancier levert ze in doorsnee van DN140 / DN150/ DN160 / DN180 / DN200 / DN250 / DN300 / DN350 / DN400
K denk niet dat die kit 800 graden kan hebben.... Ik zou hem laten zitten, of pakken met een keramiek.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:11 schreef Zith het volgende:
Maar even praktisch,
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
http://www.haardmateriale(...)am-spuitpatroon.html
is een goede oplossing?
De bbq kit die ik gebruik kan tot 1500 graden, en dat is gewoon standaard DIY spul.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:44 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
K denk niet dat die kit 800 graden kan hebben.... Ik zou hem laten zitten, of pakken met een keramiek.
Maar het blijft een tof apparaat!
En oja, die bloempotten zijn wel gebakken natuurlijk, maar het probleem is meer dat ze vocht opnemen. Door de stoomvorming en snelle uitzetting kun je barsten krijgen. Zolang het allemaal niet kapot is zou ik het ekker even laten zitten
quote:
Sorry, in het engels zeggen ze mortar dus had het zo vertaaldquote:Op zondag 21 juni 2015 14:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]![]()
Ik dacht altijd dat er iets van een aanjager onder een tandoor zat... maar wind is ook al genoeg blijkbaar..
Met mortier bedoel je vast mortel..?Anders word het zo'n klapstuk...
![]()
Ja maar die dingen kosten 80eur per spies ofzo... tenminste op de plekken waar ik ze kan vinden.quote:Voor de spies, zijn er van dit soort haken waarmee je de boel vast kan houden..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar een vleeshaak aan een spies overdwars kan ook...
Oh pas je wel op dat je alleen rvs gebruikt? Gewoon ijzer laat allerlei stoffen vrijkomen, het roest door zuren van het voedsel en er zit een walshuid op, die je niet in je voedsel wilt hebben...quote:Op zondag 21 juni 2015 15:00 schreef Zith het volgende:
[..]
Sorry, in het engels zeggen ze mortar dus had het zo vertaald
[..]
Ja maar die dingen kosten 80eur per spies ofzo... tenminste op de plekken waar ik ze kan vinden.
https://www.brinzy.nl/keu(...)4&s2m_product_id=937
Dikkere spiezen schijnen ook te helpen (tandoorspiezen zijn veel dikker dan bbq spiezen).
Een vriend (met dezelfde soort tandoor) had 4 meter staal gekocht, 5mm doorsnede en daar 12x een spies van gemaakt. Een beetje scherpe punt slijpen is wel een heel karwei als ik zijn geklaag hoorDie probeer ik volgende week uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmm, ik weet niet hoeveel zorgen ik me daarover hoef te maken aangezien ik ook altijd in gietijzer en plaatstalen pannen bak. Ik was van plan de walslaag weg te schuren met een stalen borstel op mijn boormachine en er voor de rest goed voor zorgen. Er zijn ook voldoende (giet)ijzeren spiezen en bbq plaaten op de markt.quote:Op zondag 21 juni 2015 15:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh pas je wel op dat je alleen rvs gebruikt? Gewoon ijzer laat allerlei stoffen vrijkomen, het roest door zuren van het voedsel en er zit een walshuid op, die je niet in je voedsel wilt hebben...
Die vorken op zich zijn niet zo heel duur hoor.. en gebruikt kun je ze ook heel goed kopen, rvs is altijd weer goed schoon te maken en gaat eigenlijk niet af..
De foto hoort bij deze adv zag ik...
http://www.marktplaats.nl(...)iuKbx1HVqvLgCyx-wRpg
Er zijn ook 10001 legeringen van iedere ijzer/staalsoort.. en dan verschilt de kwaliteit ook nog, het kan idd wel, maar een peper vreet op den duur (duurt lang) door gewoon ijzer heen bijvoorbeeld..quote:Op zondag 21 juni 2015 16:36 schreef Zith het volgende:
[..]
Hmm, ik weet niet hoeveel zorgen ik me daarover hoef te maken aangezien ik ook altijd in gietijzer en plaatstalen pannen bak. Ik was van plan de walslaag weg te schuren met een stalen borstel op mijn boormachine en er voor de rest goed voor zorgen. Er zijn ook voldoende (giet)ijzeren spiezen en bbq plaaten op de markt.
Na verder zoeken - ' Mild steel ' spiezen zijn er ook volop - dit is wat we hebben geloof ik. Hier ook wat discussie erover: http://www.detailingworld(...)b30c6454f42&t=345134
Dat is waar zolang het geen legering is, chroom en vanadiumverbindingen zijn nogal ongezond.quote:Op zondag 21 juni 2015 16:58 schreef Zith het volgende:
Klopt, en het zuurdere vlees wat de tandoor zo typisch maakt is ook anders dan bij normaal vlees grillen. Ach, het is maar ijzerZodra ik kenmerken van ijzervergiftiging merk pas ik mijn strategie aan
Ja, las ook dat zink op 400 graden in een of ander giftig gas verandert dus dat houd ik er ook uit.quote:Op zondag 21 juni 2015 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is waar zolang het geen legering is, chroom en vanadiumverbindingen zijn nogal ongezond.
Gaaf ding blijft het toch. Heb je de barst nog gerepareerd of laat je het zo?quote:
Week geleden:quote:Op zondag 21 juni 2015 22:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Gaaf ding blijft het toch. Heb je de barst nog gerepareerd of laat je het zo?
Ik vind iig al die indiase grilldingen erg lekker... Ik denk erover zelf ook iets te fabriceren...
De behandelde scheuren lijken stabielquote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:37 schreef Zith het volgende:
We gaan het zien![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien moet ik mij ook niet te veel zorgen maken.quote:On the second large Tandoor, my bottom inside pot has cracked, and several other people have had the same. To be honest this doesn't bother me as it doesn't affect the performance or cause any issues. Note this is the inside pot at the bottom, so is not visible. The outside bottom is in perfect condition, also the top inner pot where I cook the bread is not cracked. I should also point out I have two thin cracks in the bottom pot, but nothing is falling apart.
Someone on my video or blog was mentioning about the first two burns should be at a lower temperature to get all the water out of the clay pot. I am not saying that is true or not, but it goes against what someone else had told you. Another person has said about having a grid on the bottom to keep the charcoal off the pot itself.
There are lots of experts out there, but who knows if they are right. How do you know you don't have a faulty or cheap made pot? Look my view is life is too short, just do it and see what happens. I have been cooking in the latest oven since September, and it works as good today as it did then. Yes I have cracks in the bottom inner pot, but you only see them if you put your head in the oven. Say in September I am not happy with the cracked pot, I can always try repairing with clay, or just simply replace the inner pot. It is a quick and easy job to do, and I would have had a years cooking on a £4 pot. As I say life is too short to get bogged down in the details.
Als je een tandoor hebt zoals in de quote die Zith plaatst;quote:Op zondag 28 juni 2015 22:45 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik moet nodig eens een lijstje maken... ik wil iig een rookoven en een tandoor gaan maken (al zou ik ook in een tandoor kunnen roken denk ik..)
Hmm stof tot prakkiseren..![]()
Tof topic dit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door Zith op 13-07-2015 20:17:19 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Heb je nog meer scheuren ontdekt?quote:Op zondag 12 juli 2015 14:34 schreef Zith het volgende:
Met aardewerk blijft het vechten tegen de scheuren. Goedkoop om in te stappen (6 euro potten), maar is uiteindelijk duurkoop.
Heb die Duitse webshop maar gevraagd wat ze voor de 350mm diameter chamotte buis willen (http://www.schamotte-shop(...)ch/Products/32003413)
En dan maak ik ook een bodem van chamotte bakstenen en een luchtingang van de zijkant, zodat ik zo hard kan vuren als ik wil. Daarboven komt weer zo'n bloempot (de bovenste bloempot werkte helemaal prima).
Olievat en vermicelliet kan ik hergebruiken, alleen jammer van de betegeling die ik waarschijnlijk eruit moet beitelen
Ik heb nu 2x de scheuren opgevuld, is snel werk (stofzuigen, natte doek erover, mixje maken, erop smeren, restanten wegvegen) en ik geloof dat ik dit nog een aantal keer vaker kan doen en dat na een paar keer er geen scheuren meer kunnen ontstaan (zit allemaal in mortel verpakt). Toch zijn er een aantal redenen dat ik het nu op een andere manier wil doen en een aantal dingen die ik je kan aanraden...quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:19 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Heb je nog meer scheuren ontdekt?
Ik was van plan om dit ook te maken, lijkt me heel leuk en tof.
Maar indien er teveel nadelen zijn, dan overweeg ik ook te kijken naar andere oplossingen.
10 minuten - maar stond niet op 450 graden..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:29 schreef suri het volgende:
Hoe lang duurde het voordat die spareribs klaar waren?
Dat moet goed komen. In het volgende filmpje gebruikt mijn held zelfs een koekjestrommel.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:39 schreef Oceanonix het volgende:
metalen briketten starter zonder handvat
Ben je niet bang dat die nieuwe juist sneller scheurt door de verschillende diktes die er in zitten?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:55 schreef Zith het volgende:
Een dikkere pot gekocht (links is de oude, rechts is de nieuwe)
[ afbeelding ]
Klopt!quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:07 schreef ASSpirine het volgende:
Maar daar gaat het concept van een makkelijke tandoor maken wel
Ja, maar ik maak graag naans aan de wand, dan moet het wel glad zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:19 schreef Bramito het volgende:
Hoe belangrijk is hat dat de tandoor cylindervormig is? Je zou hem helemaal to boven kunnen opbouwen met van die stenen.
Denk toch wel te grof ja..quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:38 schreef Bramito het volgende:
Zijn ze heel grof dan? Zou het niet gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kon het uit elkaar plukken!
Als ik daarvoor ook nog een stapel naans had gebakken dan hadden we het gewoon naast de tandoor uit elkaar geplukt met de naans. Maar helaas waren er geen naans![]()
Heerlijk vlees wel (sowieso erg makkelijk vlees, normaal doe ik hem 4-5uur in de oven, met wat zout en peper, op 140-150 en dan is het vlees en de jus ook geweldig)
[ Bericht 16% gewijzigd door Zith op 01-08-2015 23:51:53 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Ik mag helaas niet zomaar vrouwen uitnodigen.quote:
Ik kan me heel mannelijk gedragen hoorquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 23:54 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik mag helaas niet zomaar vrouwen uitnodigen.
Oh mèn!quote:Op maandag 8 juni 2015 19:37 schreef Zith het volgende:
[..]
http://www.gourmetindia.c(...)omment&comment=22824
Zoiets?![]()
---
Vandaag worstjes en aardappelen gemaakt. Had ook 3 spiezen met paprika/tomaat/cougette maar die gleden allemaal van de stok af... Als er ineens 800gr vocht op de kolen komt en er dus geen hittebron is koelt het allemaal toch wat snel af. Opnieuw aangestoken dus en de groentes laten wegbranden. Nu een ijzeren roostertje onderin gezet zodat dingen die vallen niet direct tegen te kolen komen, maar toch zoek ik iets om het afglijden tegen te houden.. Een stuk aardappel helpt (die bakt aan tegen de spies) maar ik ga toch zoeken naar een of andere ijzeren knijper oid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb onder aan de zijkant een luchttoevoer zitten, een tunneltje die van buiten naar de vuurkamer gaat.quote:
Hetzelfde als je eerst had dus?quote:Op maandag 9 mei 2016 16:41 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik heb onder aan de zijkant een luchttoevoer zitten, een tunneltje die van buiten naar de vuurkamer gaat.
Ja ik gebruik dezelfde luchttoevoer zoals hierquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Misschien als hij weer goed werktquote:Op maandag 9 mei 2016 17:29 schreef RobinOok het volgende:
Zith, wil je niet een gastblog schrijven voor mijn site?
Een make your own tandoor post? :p
Zeker, het is van een olievat met 2 bloempotjes en een 7 kilo aan isolatievulling naar een olievat met betonnen bodem, een tiental chamotte stenen en mortel gegaan.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:40 schreef mytec het volgende:
Ziet er goed uit, maar volgens mij weegt je tandoor wel steeds meer? In ieder geval heerlijk vlees!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ehh ja da's toch wel wat te heetDus deksel eraf en wat wachten....
We maken biefstuk en kippenvleugels...
...De kip ging iets te snel![]()
Na het eten was de tandoor nog 460 graden in het midden.. eigenlijk zou ik een paar uur lang kunnen bakken om er aan het eind nog een hele kip in te zetten ofzo.. Volgende keer ga ik denk ik voor 2 dagen eten maken en/of brood maken... Best zonde als je oven nog enkele uren lang 'aan' staat.
Ook wil ik het wat origineler maken... Vaak bedenk ik terwijl ik van werk terug kom dat ik best de tandoor zou willen aanzetten en heeft de supermarkt alleen maar van die gekruide kippenvleugels (). Dus ik ga wat recepten tevoorschijn halen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |