abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf woensdag 27 mei 2015 @ 12:33:52 #226
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153003976
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153004255
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden. Je hebt op snelwegen vaak dat er van 2 rijstroken naar 1 rijstrook wordt gegaan. Er staan dan ook bordjes dat je moet gaan ritsen. Wat je vaak ziet is dat bijna iedereen netjes rechts achteraan de rij aansluit. Echter heb je er altijd een paar tussen (vaak bmw's, audi's, bouwvakkersbusjes) die vol over de linker baan blijven scheuren en er aan het einde tussen drukken.

Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...

Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
  woensdag 27 mei 2015 @ 12:54:06 #228
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_153004459
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:


Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten. Dat iemand zelf vindt dat je een paar honderd meter eerder moet opschuiven is prima, maar dat hoef je niet bij anderen te gaan afdwingen.

Daarbij vind ik wel dat je het "voorbijrijden" van de file met aangepaste snelheid moet doen zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen. Dus als de file 20-30 rijdt niet met 100 tot het eind doorjanken en er dan tussen moeten rammen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_153004529
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten.
Daarbij vind ik wel dat je het "voorbijrijden" van de file met aangepaste snelheid moet doen zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen, dus niet met 100 tot het eind doorjanken en er dan tussen rammen.
In de spits speelt de probleem vaak ook minder omdat er dan veel meer mensen links blijven rijden. Echter buiten de spits zie je toch wel vaker dat iedereen netjes uit fatsoen rechts aansluit. Om dan als enige erlangs te rijden en voor aan te sluiten vind ik eigenlijk niet kunnen.....
pi_153004964
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:

[..]

zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen.
Zolang de persoon rechts van je wel genegen is om je er tussen te laten en dat gaat nou juist vaak niet op want stel je eens voor dat er iemand voor je komt in de rij, the horror!

Daar zit dan ook het pijnpunt want iedereen die meerdere keren niet in de gelegenheid is gesteld om op een normale manier te kunnen ritsen laat dat de volgende keer wel uit zijn hoofd en probeert het vroeger te doen. 200 meter van te voren kan je nog niet zien of daar verderop een fatsoenlijk iemand rijdt die ruimte houdt, dus gaan ze bij de eerste de beste gelegenheid en dat kan dus een paar honderd meter te vroeg zijn.

Om soepel te kunnen ritsen zijn er twee personen nodig die over gezond verstand beschikken en daar gaat het dus vaak fout want iets met penis, lange teen, ikphone, ik ik ik.
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:57:29 #231
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153006458
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden.
Ik kan er ook slecht tegen, maar het is goed onderzocht en de doorstroming is het beste als beide banen zover mogelijk doorrijden, vervolgens de snelheid matchen en dan om en om gaan. Precies dus wat ritsen is. Ik baal ook wel eens als ik uit 'fatsoen' vroeg rechts sta maar een ander doorgast tot het einde, maar ik zal nooit iemand gaan blokkeren. 'm Half over het verdrijvingsvlak er tussen duwen is wel aso en keur ik af. Daarentegen moeten de mensen rechts ook wel de ruimte geven. Het komt van twee kanten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:14:28 #232
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153006990
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.

Ik rij gewoon lekker door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier" en dan ga ik op m'n gemak een plekje zoeken om ertussen te gaan. Is dit meteen na het bord, en rijdt het verder nog een beetje (niet stilstaand), dan voeg ik meteen in. Zie ik verderop een gaatje, dan geef ik even gas bij en zet ik hem daar ertussen. Staat het echt stil, dan rij ik met een rustig gangetje erlangs tot er zich ergens een gat aandient. Als dit pas aan het einde van de strook is doordat iedereen de deur dichtgooit, dan is dat hun probleem, niet het mijne. Ik kom er uiteindelijk toch wel tussen.
  FOK!fotograaf woensdag 27 mei 2015 @ 14:54:34 #233
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153008391
Vanaf het bord "ritsen vanaf hier" moet je in principe een matchende snelheid hebben.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:55:03 #234
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_153008407
Ik heb nooit haast en heb geen zin in ellebogenwerk, dus bij ritsen of een afrit in de drukte ga ik vrij vroeg al naar rechts. Zeker als ik niet kan zien of er verderop ruimte is om naar rechts te gaan. Ik heb er geen moeite mee om even 90 te rijden en a als er iemand voor me wil voegen.
pi_153008545
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:55 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb nooit haast en heb geen zin in ellebogenwerk, dus bij ritsen of een afrit in de drukte ga ik vrij vroeg al naar rechts. Zeker als ik niet kan zien of er verderop ruimte is om naar rechts te gaan. Ik heb er geen moeite mee om even 90 te rijden en a als er iemand voor me wil voegen.
Ik ook :@ G al meteen rechts, waar ik waarschijnlijk toch al reed :') Laat er ook gerust iemand voor, maar als je er eentje tussen laat, willen er uiteindelijk meerderen voor en dat vind ik wel weer vermoeiend, dat lijkt me gewoon niet de bedoeling.
Tap tap tap
pi_153009310
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:14 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.

Ik rij gewoon lekker door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier" en dan ga ik op m'n gemak een plekje zoeken om ertussen te gaan. Is dit meteen na het bord, en rijdt het verder nog een beetje (niet stilstaand), dan voeg ik meteen in. Zie ik verderop een gaatje, dan geef ik even gas bij en zet ik hem daar ertussen. Staat het echt stil, dan rij ik met een rustig gangetje erlangs tot er zich ergens een gat aandient. Als dit pas aan het einde van de strook is doordat iedereen de deur dichtgooit, dan is dat hun probleem, niet het mijne. Ik kom er uiteindelijk toch wel tussen.
Tja, ik ben verder best een 'agressieve' rijder die de grenzen redelijk vaak opzoekt (overschrijdt:P), maar bij zo'n rij waarbij iedereen netjes rechts aansluit gewoon tot het uiterste einde erlangs rijden vind ik toch nog steeds iets wat je uit fatsoen gewoon niet kunt maken.... Heeft niks met schapengedrag te maken.

Wat wellicht kan helpen is om vaker een doorgetrokken streep maken ruim voor het ritspunt en dan pas aan het einde weer onderbreken. Dat zie je soms al wel. Zo moet je wel links blijven rijden en gaat het ritsen natuurlijker werken.
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:40:36 #237
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_153013041
Op je eigen baan blijven is zeker in een bocht binnen de bbk errug moeilijk voor maar al te veel mensen heb ik vandaag gemerkt. Twee daarvan waren lekker aan t kleppen met hun passagier terwijl ze mijn strook half meenamen zeg maar....
..... :%
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_153018428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?
En waarom is op de linkerbaan blijven 'voorkruipen'?

Als jij bang bent dat je er bij het bord 'ritsen vanaf hier' er niet tussen kan/mag en daarom maar eerder opschuift dan is dat je goed recht.
Maar als een ander de linker rijstrook gebruikt waarvoor deze bedoeld is, namelijk om op te rijden, en pas ritst waar het moet dan doet hij niets fout.

Wat als iemand al een kilometer van te voren naar rechts gaat?
Moet iedereen dan 'uit fatsoen' ook een kilometer eerder naar rechts?

En links inhalen, is dat ook 'voorkruipen'?
Want dat is immers wat die audi's en bouwvakkersbusjes doen.

quote:
Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren.
Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_153022030
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:27 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?
En waarom is op de linkerbaan blijven 'voorkruipen'?

Als jij bang bent dat je er bij het bord 'ritsen vanaf hier' er niet tussen kan/mag en daarom maar eerder opschuift dan is dat je goed recht.
Maar als een ander de linker rijstrook gebruikt waarvoor deze bedoeld is, namelijk om op te rijden, en pas ritst waar het moet dan doet hij niets fout.

Wat als iemand al een kilometer van te voren naar rechts gaat?
Moet iedereen dan 'uit fatsoen' ook een kilometer eerder naar rechts?

En links inhalen, is dat ook 'voorkruipen'?
Want dat is immers wat die audi's en bouwvakkersbusjes doen.

[..]

Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?
Het gaat op de manier hoe er gebruik wordt gemaakt van die rijbaan. Volgas langs het hele rijtje voertuigen en op het laatste moment gewoon vol op de andere rijstrook hoeken, dát is waar ik een probleem mee heb.

Hetzelfde met afgesloten rijstroken, waar zat mensen alvast naar de niet-afgesloten rijstrook gaan. Maar er is helemaal niet mis mee als je pas bij de vooraankondiging (schuine pijl) in gaat voegen. Ik ga zelf zo vroeg mogelijk, gewoon omdat vrachtauto's er niet zo vaak tussen worden gelaten. Ik vind het altijd wel grappig hoe anderen reageren als ik m'n richtingaanwijzer aan zet. De gaten die tussen de auto's zijn gevallen worden spontaan dichtgereden. Dan heb ik altijd zo'n :')-moment. Erg volwassen hoor. Echt waar.
Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die gewoon even stoppen om mij ertussen te laten. Hetzelfde doe ik ook bij anderen. Zie ik een richtingaanwijzer aanstaan, dan maak ik even ruimte, maar ook dan heb je gewoon figuren die gewoon ongezien de neus van hun auto alvast ertussen wurmen. Probleem is dat ik daar een dode hoek heb, maarja, 'nouhou, ikke eerst!'
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153046899
Dit probleem zie je ook bij opritten plus stoplicht met twee banen die samengevoegd worden. Iedereen staat spastisch rechts omdat de ervaring is dat je er niet tussen gelaten wordt als je links gaat staan óf omdat mensen je de ruimte moedwillig niet geven, óf omdat ze te dom zijn om te snappen wat de bedoeling is (Oh moest ik al optrekken? Wacht ff, ik stel eerst mijn radio ff bij en peuter in mijn neus).

Ik sta tegenwoordig dus ook standaard rechts, want elke keer dat ik links sta staat er rechts iemand die me er niet tussen laat of staat er voor me iemand die aan het eind van de strook nog steeds zit op 15 km/u.

Zelfde verhaal met ritsen op de snelweg, ik weet wat de bedoeling is maar de rest lijkt dit standaard niet te weten (Mijn asfalt! Mijn! Mijn!) en dan sta ik dus liever tussen de rest van de kudde rechts dan dat ik me erger aan eikels die het gaatje steeds expres dicht rijden of in een gevaarlijke situatie terechtkom.

Je hebt ze er echt tussen zitten die zien dat je in de problemen komt en alsnog tot zeven keer toe het gat dicht rijden met een zure kop en een middelvinger als toetje. En echt, ik jank m er niet aso langs o.i.d. Ik pas altijd netjes de snelheid aan en geef tijdig een snippertje, zoek oogcontact waar mogelijk. En dan nog.

Dusss...rechts it is vaak. Eigenlijk triest.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_153061419
Normaal gesproken komt het alleen voor bij auto's met drv, maar deze keer kwam ik een Peugeot 306 tegen met zonder verlichting. Gewoon nul, niks, nada. En voor zover ik kon zien een rood lampje op het dashboard, dus het zal wel een technische issue zijn.

Ja, ik heb 'm op de cam. Doe ik straks wel uploaden als er animo voor is. (wel in het dashcamtopic)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 05:04:15 #242
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153061581
Aardig leesvoer over hoe we veranderen als we achter het stuur kruipen.

http://www.slate.com/arti(...)and_emotionally.html
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153061696
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 05:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Aardig leesvoer over hoe we veranderen als we achter het stuur kruipen.

http://www.slate.com/arti(...)and_emotionally.html
Deze analyse is niet compleet. Het klopt dat het verkeer alle weggebruikers reduceert tot stereotyperingen in het type auto of merk dat niet bij machte is om te communiceren anders dan licht (knipperen, richtingaanwijzer) of geluid (claxon). Dat is één kan van het verhaal.

Het andere punt (dat jammer genoeg niet wordt aangehaald) is het feit dat het verkeer een verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Fouten kunnen voor irritatie leiden, maar ook gevaarlijke situaties. We rijden vrijwel allemaal met machines van minimaal een ton. En onoplettendheid, roekeloosheid of onkunde kunnen leiden tot schade, letsel, zelfs dood. Maar als er zich incident heeft voorgedaan (dat maar net goed is gegaan) is er geen mogelijkheid om hier iets van te zeggen. Dat brengt frustratie met zich mee. En dan kom je bij het punt dat in de tekst wordt aangehaald.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:36:48 #244
273515 TwisterNederland
De enige echte
pi_153063499
Vandaag ook weer wat gehad.
Ik reed lekker 130. Voor mij invoegers. Lesauto en een Anita (fictieve naam). Anita vond dat er niet snel genoeg gereden werd dus ging van de invoegstrook gelijk naar de linker rijbaan met 70. Ik moest vol in de remmen. En vervolgens heeft Anita ineens geen haast meer want ze had grote moeite om de lesauto voorbij te komen |:(
Ik haalde haar in en ze keek zo schaapachtig naar mij. Echt op zo'n manier van "ik deed toch niks verkeerd" :')
pi_153064031
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:36 schreef TwisterNederland het volgende:
En vervolgens heeft Anita ineens geen haast meer want ze had grote moeite om de lesauto voorbij te komen |:(
Dat zal wel komen omdat het astmatische gebakje waar ze in reed niet zo snel meer accelereert bij 70 km/h in z'n 5.
pi_153064186
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 05:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Aardig leesvoer over hoe we veranderen als we achter het stuur kruipen.

http://www.slate.com/arti(...)and_emotionally.html
Ha, mooi stukje. Erg herkenbaar ook hoe je bij een dikke auto veel sneller iets "asociaal" vindt. Omgekeerd merk ik ook vaak dat als ik een keer in een gebakje rijdt, je er sneller af wordt gedrukt op de linkerbaan. Dan ben je heel snel het mutsje wat geen idee heeft wat ze aan het doen is (en ja, dit denk ik zelf ook vaak over kleine autootjes, ben ook vaak verbaasd als er een kerel in blijkt te zitten).

Ben ik trouwens de enige die vaak denkt dat echt oude auto's in de regel bestuurd worden door betere chauffeurs (want in zo'n ding moet je beter weten wat je doet en wat er wel en niet kan)?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:14:05 #247
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153064314
Ik ben blij dat ik mij in bijna niets herken in dat artikel. Ik wil niet zeggen dat ik me niet anders gedraag, maar de symptomen in dat artikel toon ik niet zelf. Ik denk dat als je dat grotendeels wel herkent je het beste even een afspraakje bij een psycholoog in kan boeken. Ik vraag me af of er niet onderhuids een stuk agressie achter zit. Net zoals bij dronken mensen, die opeens lomp, opgefokt en agressief worden. Jammer dat daar niet verder naar gekeken is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:35:47 #248
273515 TwisterNederland
De enige echte
pi_153069950
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:01 schreef Ciora het volgende:

[..]

Dat zal wel komen omdat het astmatische gebakje waar ze in reed niet zo snel meer accelereert bij 70 km/h in z'n 5.
Dat speelde zeker mee.
pi_153071689
Rotterdam ter hoogte van Zuidplein.
Elke dag zo erg opletten op dit punt:


Ik moet altijd de groene lijn volgen. Ik start vanaf punt 1.

even de puntjes uitleggen.
Punt 1 mag mijns inzien de blauwe en groene lijn volgen.
Punt 2 mag alleen de rode lijn volgen.
Punt 3 mag alleen de paarse lijn volgen.

Dit gebeurt echt dagelijks en ik vraag me af of ik gelijk heb:
Mensen switchen van de rode naar de groene lijn, waardoor ze de personen op de groene lijn keihard afsnijden. Volgens mij komt dit omdat ze denken dat punt 1 alleen de blauwe lijn mag volgen, en dat punt 2 recht geeft op de groene en de rode...

Als mensen in zone B gaan switchen van baan is het gewoon een normale actie mits er goed gekeken wordt. Maar in die bocht heb ik al tig keer vol moeten remmen. Wees gewaarschuwd.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:05:26 #250
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153073046
Dat komt zo vaak voor ja. Mensen kunnen de lijnen in een bocht niet volgen of snappen het gewoon simpelweg niet. Dan gaan ze over in een verkeerde baan en dan krijgt degene die wel goed rijdt natuurlijk een vuile blik.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')