Tijden zeggen niets. Het lijkt er in ieder geval op de Mercedes nog wel steeds een voorsprong heeft, maar de vraag is hoe groot die is.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:23 schreef franklop het volgende:
Mercedes nog steeds lekker op de mediums, Vettel is nauwelijks sneller op de softs
helaas te groot, wordt een zwaar seizoenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tijden zeggen niets. Het lijkt er in ieder geval op de Mercedes nog wel steeds een voorsprong heeft, maar de vraag is hoe groot die is.
Tijden zeggen niets maar tijden zeggen dat Mercedes een flinke voorsprong heeft.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tijden zeggen niets. Het lijkt er in ieder geval op de Mercedes nog wel steeds een voorsprong heeft, maar de vraag is hoe groot die is.
Je weet niet wat ze testen. Je kunt er slechts een globaal beeld uit halen, niet de exacte verhoudingen. Mooi contrast hequote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tijden zeggen niets maar tijden zeggen dat Mercedes een flinke voorsprong heeft.
Ok.
Mooie auto.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:44 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik wil weer jaren 90 kleuren op de auto's, zoals het schimmige Larousse met de Lambo V12.
[ afbeelding ]
Klonk ook beter.quote:
Of de Benettons van eind jaren '80/begin jaren '90. Je kunt aan die Larrousse ook heel duidelijk zien dat de kleuren verband houden met de (sub)sponsoren op de auto. Zoals het groen van BP en de rode air intake.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:44 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik wil weer jaren 90 kleuren op de auto's, zoals het schimmige Larousse met de Lambo V12.
[ afbeelding ]
staat geen wind zeker?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:45 schreef franklop het volgende:
Max heeft er alweer een GP afstand opzitten in de ochtendsessie.
McLaren al 35 rondjes
Lijkt wel een trend! Zie het ook in wielrennen momenteelquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toen had je ook wel saaiere auto's maar tegenwoordig is de helft van het veld zwart/grijs/zilver.
En je had BAR, die echt al-out ging.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of de Benettons van eind jaren '80/begin jaren '90. Je kunt aan die Larrousse ook heel duidelijk zien dat de kleuren verband houden met de (sub)sponsoren op de auto. Zoals het groen van BP en de rode air intake.
Toen had je ook wel saaiere auto's maar tegenwoordig is de helft van het veld zwart/grijs/zilver.
Deze livery heb ik nooit mooi gevonden, al was het natuurlijk een compromis omdat BAR eigenlijk wilde starten met een wagen in 555 kleuren en de andere in Lucky Strike kleuren. Alleen dat werd om voor mij onduidelijke redenen niet toegestaan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
En je had BAR, die echt al-out ging.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beide auto's moeste dezelfde livery hebben. Toen kwamen ze hier mee en het jaar erop werd ook de asymmetrische livery verboden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Deze livery heb ik nooit mooi gevonden, al was het natuurlijk een compromis omdat BAR eigenlijk wilde starten met een wagen in 555 kleuren en de andere in Lucky Strike kleuren. Alleen dat werd om voor mij onduidelijke redenen niet toegestaan.
Ik wil een kleurrijke F1, de 90's waren beter.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:35 schreef Pagan het volgende:
[..]
Beide auto's moeste dezelfde livery hebben. Toen kwamen ze hier mee en het jaar erop werd ook de asymmetrische livery verboden.
Belachelijke reden. CART/Indycars/NASCAR bewijzen dat zo'n regel onzin is.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:35 schreef Pagan het volgende:
[..]
Beide auto's moeste dezelfde livery hebben. Toen kwamen ze hier mee en het jaar erop werd ook de asymmetrische livery verboden.
Williams was gisteren op de mediums al sneller dan Mercedes op de mediums en met de softs nog eens een seconde sneller. Dus die lijken het Mercedes moeilijk te kunnen gaan maken.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tijden zeggen niets. Het lijkt er in ieder geval op de Mercedes nog wel steeds een voorsprong heeft, maar de vraag is hoe groot die is.
Ik zou er geen geld opzetten.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Williams was gisteren op de mediums al sneller dan Mercedes op de mediums en met de softs nog eens een seconde sneller. Dus die lijken het Mercedes moeilijk te kunnen gaan maken.
Beetje meer kleur is gewoon niet verkeerdquote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Belachelijke reden. CART/Indycars/NASCAR bewijzen dat zo'n regel onzin is.
Ik vertrouw die tijden van Sauber ook niet helemaal.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik zou er geen geld opzetten.
En dan snappen ze er geen moer van hoe dat kan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 13:52 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ik vertrouw die tijden van Sauber ook niet helemaal.
Ze komen nu heel mooi mee maar het zal me niks verbazen als ze over 2 weken weer ergens achteraan bungelen.
twitter:VerstappenNL twitterde op vrijdag 27-02-2015 om 15:47:36 This afternoon Verstappen is doing a full race simulation. Currently running on the medium compound, and in total covered 107 laps already! reageer retweet
De auto lijkt in ieder geval betrouwbaar te zijn.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:47 schreef franklop het volgende:
Max alweer boven de 100 rondes met nog meer dan 2 uur te gaan. Maakt in ieder geval genoeg meters.
Wellicht dat ie zondag nog een kwalificatie simulatie doet.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De auto lijkt in ieder geval betrouwbaar te zijn.
Hopelijk straks nog een keer voor een paar snelle rondjes.
edit: waarschijnlijk niet dus
quote:14:53 Verstappen is on his 110th lap of the day, equal top with Nasr, and lapping consistently in the 30s. KARUN CHANDHOK liked what he saw of the Toro Rosso youngster on track this morning.
"Through Turns 1, 2 and 3, Verstappen really impressed me. It's the first time I've really seen him live on track and I think he seems to fully justify the hype.
"He was the only one - apart from Rosberg and Vettel - who was able to drive every lap of his run on exactly the same bit of tarmac, which says something.
"A little later, through Turns 5, 7 and 9, he again looked really smooth, really confident and assured in the car."
59 was maximale tot nu toe inderdaadquote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:13 schreef WEST het volgende:
McLaren al op 78 ronden..., volgens mij hebben die nog nooit zoveel ronden op 1 dag afgelegd
En Max en Nasr doen een wedstrijdje meeste ronden op 1 dag.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:18 schreef franklop het volgende:
[..]
59 was maximale tot nu toe inderdaad
Bij een eerdere ad hoc analyse van Ted, waarbij hij de tijden van Wehrlein in de FI en Mercedes vergeleek, kwam hij tot de conclusie dat Mercedes waarschijnlijk continu met een volle tank rijdt. En tsja, waarom niet? De voorsprong hadden ze al en ze hebben geen enkele reden om nu al hun kaarten op tafel te leggen. Sauber daarentegen moest bijna wel, omdat die een tekort aan sponsoren hebben. Die hebben zich mooi in de kijker gereden bij de eerste test, maar gezien de resultaten nu deden ze dat wel met een soort van kwalificatie set-up.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tijden zeggen niets. Het lijkt er in ieder geval op de Mercedes nog wel steeds een voorsprong heeft, maar de vraag is hoe groot die is.
Niet per se heel raar, omdat dat ook de favoriete kleuren zijn in Europa voor consumentenauto's. Een jaar of 20 geleden zag je ook een behoorlijk aandeel rode auto's op de weg, daar rijdt nu ook bijna niemand meer in.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toen had je ook wel saaiere auto's maar tegenwoordig is de helft van het veld zwart/grijs/zilver.
Ik sinds gisteren wel weer.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Bij een eerdere ad hoc analyse van Ted, waarbij hij de tijden van Wehrlein in de FI en Mercedes vergeleek, kwam hij tot de conclusie dat Mercedes waarschijnlijk continu met een volle tank rijdt. En tsja, waarom niet? De voorsprong hadden ze al en ze hebben geen enkele reden om nu al hun kaarten op tafel te leggen. Sauber daarentegen moest bijna wel, omdat die een tekort aan sponsoren hebben. Die hebben zich mooi in de kijker gereden bij de eerste test, maar gezien de resultaten nu deden ze dat wel met een soort van kwalificatie set-up.
[..]
Niet per se heel raar, omdat dat ook de favoriete kleuren zijn in Europa voor consumentenauto's. Een jaar of 20 geleden zag je ook een behoorlijk aandeel rode auto's op de weg, daar rijdt nu ook bijna niemand meer in.
Ferrari ?quote:
Uiteraard heb je daar modes in, maar de reclame moest toen ook via een 23 inch schermpje binnenkomen, terwijl de consument minder foto's van dichtbij van de auto te zien kreeg. Dan moet je opvallen met eruit springende kleuren.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:25 schreef twiFight het volgende:
Niet per se heel raar, omdat dat ook de favoriete kleuren zijn in Europa voor consumentenauto's. Een jaar of 20 geleden zag je ook een behoorlijk aandeel rode auto's op de weg, daar rijdt nu ook bijna niemand meer in.
Er zijn geen vrijdagkaartjes, enkel weekend. Maar aangezien er kleine FOK! Plannen zijn valt er misschien nog wat te regelen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:43 schreef nils7 het volgende:
Even een vraagje aan de vrijdag bezoekers van Spa.
Ik wil dit jaar weer gaan en mn vriendin wil het ook een keer zien.
Dus wil ik haar op vrijdag mee nemen en de zaterdag en zondag gewoon alleen met mn vader gaan.
Dus met vrijdag met z'n 3'en.
Ik geloof dat een kaartje dan goedkoper is?
Iemand enig idee wat het kost?
Massa reedt 1:23.500 gisteren.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
Rosberg rijdt voor het eerst op softs en zet een 1:22.792 neer. Ruim een seconde sneller dan Massa gisteren.
Na ja in t ergste geval neem ik haar vrijdag mee ipv mn vader dus dat is niet heel erg.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn geen vrijdagkaartjes, enkel weekend. Maar aangezien er kleine FOK! Plannen zijn valt er misschien nog wat te regelen.
Over die plannen, nog steeds een optie?
Klopt. Ruim een seconde sneller dan Bottas vandaag. Haalde die twee even door elkaar.quote:
In het GPs topic, moet alleen nog van de grond komen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Na ja in t ergste geval neem ik haar vrijdag mee ipv mn vader dus dat is niet heel erg.
Maar plannen via Fok? Ik heb wat gemist dan hahah
1:22.792...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:57 schreef Ferry_76 het volgende:
16:53 Rosberg stuurt de Mercedes weer naar binnen na zijn zeer snelle tijd op de zachte band. Gaat de Duitser ook nog een korte run op de supersofts doen?
Laat maar komen, ben benieuwd wat dat ding echt kan.
Nope, opnieuw op softs.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:57 schreef Ferry_76 het volgende:
16:53 Rosberg stuurt de Mercedes weer naar binnen na zijn zeer snelle tijd op de zachte band. Gaat de Duitser ook nog een korte run op de supersofts doen?
Laat maar komen, ben benieuwd wat dat ding echt kan.
Hij ziet er nog fris uit voor iemand die vandaag 650km in een racewagen gezeten heeft...quote:
Volgens mij zit het z'n fysieke gesteldheid wel goed, al is het in een GP tijdens warme temperaturen misschien een ander verhaal.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hij ziet er nog fris uit voor iemand die vandaag 650km in een racewagen gezeten heeft...
Dan vrees ik meer voor Maleisie en singapore dan voor die zandbaklanden.quote:
dat zal wel meevallen. Maleisië is met de hoge luchtvochtigheid een heel stuk zwaarder.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:20 schreef twiFight het volgende:
13 °C valt inderdaad wel mee. Desalniettemin een beter teken dan dat hij onder het zweet zat. Als je dat nl. al wel zit bij 13 °C dan ga je het zwaar krijgen in de zandbaklanden
JInx. Button valt stil.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:38 schreef Ferry_76 het volgende:
McLaren heeft eindelijk een goede dag zeg!
Force India nog niet snel maar wel erg betrouwbaar voor een eerste dag.
Te vroeg gejuicht... de rode vlag hangt uit voor een McLaren.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:38 schreef Ferry_76 het volgende:
McLaren heeft eindelijk een goede dag zeg!
Force India nog niet snel maar wel erg betrouwbaar voor een eerste dag.
Even de tank leegrijden hoort erbij.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
Misschien wel gepland? Alle teams doen dat wel eens tijdens de testsessies toch?
De afgelopen drie jaren waren er via Groupon ongeveer zes weken voor de GP losse vrijdagkaartjes te krijgen voor ongeveer dertig euro. Geen garantie dat dat dit jaar weer is, maar de moeite van de nieuwsbrief van Groupon in de gaten houden waard.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:43 schreef nils7 het volgende:
Even een vraagje aan de vrijdag bezoekers van Spa.
Ik wil dit jaar weer gaan en mn vriendin wil het ook een keer zien.
Dus wil ik haar op vrijdag mee nemen en de zaterdag en zondag gewoon alleen met mn vader gaan.
Dus met vrijdag met z'n 3'en.
Ik geloof dat een kaartje dan goedkoper is?
Iemand enig idee wat het kost?
niet liegen, die zijn er wel want ik ga zelf al 3 jaar achter elkaar enkel op vrijdag.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn geen vrijdagkaartjes, enkel weekend. Maar aangezien er kleine FOK! Plannen zijn valt er misschien nog wat te regelen.
ik bestel ergens de laatste 2 weken voor de GP mijn kaartjes via sportstadion.nl. Op dit moment zijn die nog niet beschikbaar. Maar als je wacht tot dan dan komen de opties voor de losse dagen er wel bij. Ik betaalde de afgelopen 2 jaren ¤20 voor het inkomkaartje en ¤9 verzendkosten via DHL.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:43 schreef nils7 het volgende:
Even een vraagje aan de vrijdag bezoekers van Spa.
Ik wil dit jaar weer gaan en mn vriendin wil het ook een keer zien.
Dus wil ik haar op vrijdag mee nemen en de zaterdag en zondag gewoon alleen met mn vader gaan.
Dus met vrijdag met z'n 3'en.
Ik geloof dat een kaartje dan goedkoper is?
Iemand enig idee wat het kost?
NL tijd?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:25 schreef WEST het volgende:
Om 20:30 op BBC1 een voorbeschouwing van een half uurtje op het F1 seizoen.
jepquote:
Top. Thanks.quote:
Ook, maar die waren fokking duur voor vrijdag Weekend kaart aan de poort kost dan maar weer ¤5 of ¤10 meer dan voorverkoop.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:13 schreef Geralt het volgende:
Dagkaartjes voor de vrijdag kan je toch ook nog steeds ter plekke aan de kassa kopen of niet?
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:25 schreef WEST het volgende:
Om 20:30 op BBC1 een voorbeschouwing van een half uurtje op het F1 seizoen.
Het is een speciale aflevering van Question of Sports met F1 mensen, niet per se een voorbeschouwing.quote:
I know, maar tis een verkapte voorbeschouwing.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:59 schreef Karstman het volgende:
[..]
[..]
Het is een speciale aflevering van Question of Sports met F1 mensen, niet per se een voorbeschouwing.
Ik kan me nog de beelden van zijn vader herinneren toen hij na het rijden van de GP van Brazilië helemaal kapot de auto uitstapte en zo'n beetje aan de zuurstoffles moest. Goed, dat waren ook andere tijden met meer cilinders, downforce en g-krachten.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hij ziet er nog fris uit voor iemand die vandaag 650km in een racewagen gezeten heeft...
Waar moet ik aan denken voor vrijdag?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ook, maar die waren fokking duur voor vrijdag Weekend kaart aan de poort kost dan maar weer ¤5 of ¤10 meer dan voorverkoop.
lijstje wat ik 2 jaar geleden eens gepost heb:quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waar moet ik aan denken voor vrijdag?
Dat weekend/tribunes duur zijn weet ik, t zou m'n 9de race zijn waar ik heen ga.
quote:Via internet:
vrijdag ¤20
zaterdag ¤45
zondag ¤ 125
Weekend ¤130
zonder verzendkosten.
Deur:
vrijdag ¤50
zaterdag ¤70
zondag ¤125
weekend ¤130
En natuurlijk alles zonder overnachtingen.
Vreet en zuip op circuit:
fris en bier 33cl ¤3,50
50cl bier ¤5
friet met saus ¤6
snacks ¤3
hamburger ¤6
petjes ~¤35
t-shirts en polo's ¤veel_te_veel.
ik las in een tweet van de bbc iets van preview 2015. Maar ach deze quiz was wel geinigquote:
Spa 31 euro.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:32 schreef Jigzoz het volgende:
De tering wat een geld. Zal ik nog een keertje zeggen wat een heel weekend WEC kost met toegang tot alle tribunes en de paddock?
...en kinderen tot 14 gratis. Slapen in een hotel op loopafstand van het circuit.quote:
nog 24 uur en 15 minutenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:39 schreef Geralt het volgende:
Is het nou verdomme nog altijd geen maart? De winter heeft lang zat geduurd zo onderhand
Schiet eens op man!
Godverquote:
quote:Toro Rosso’s Max Verstappen did 139 laps, as well plenty of pit stop practice. His long runs in the morning in particular were impressive; fast and consistent. The widespread feeling up and down the teams in the pit lane is that the Dutchman looks very promising. He will not be error free, but he is obviously exceptional. He does seem very at home in F1 already and hits a strong consistent pace. The car struggled on the hard Pirelli tyres to warm them up, but they weren’t alone on that.
Kan niks vinden over een preview in een tweet. De enige tweet die ik zie is:quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:32 schreef WEST het volgende:
[..]
ik las in een tweet van de bbc iets van preview 2015. Maar ach deze quiz was wel geinig
Over Alonso's crash:twitter:BBCSport twitterde op vrijdag 27-02-2015 om 16:05:38 We have an F1 special on #AQuestionOfSport on @BBCOne tonight at 19:30 GMT! #bbcsportsday: http://t.co/whN7bAOGSu http://t.co/IjDwNmuY1G reageer retweet
Dat ligt aan jou. Of in elk geval niet aan mij, want ik zie gewon fototsquote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:28 schreef twiFight het volgende:
Kan aan mij liggen, maar ik zie een lege pagina
Een hele dure met max digitale zoom?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:51 schreef Geralt het volgende:
No offence, maar met wat voor gaar toestel je die fotos geknipt?
Digitale zoom is altijd ruk,of je nu een goedkope of hele dure hebt. Gewoon bij analoge zoom houden en foto's croppen en uitvergroten achteraf... Dit is zinloos en zonde van jouw tijd. Meer met fotografie bezig dan het echte kijken. Hopelijk ga je nog een paar dagen? Dan kan je het opnieuw proberenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Een hele dure met max digitale zoom?
Ehmm ja, ik moet di soort dingen ook niet 's avonds nog willen doen; de Nikon app vond thumbnails al goed genoeg als kwaliteit en photobucket was zo aardig die nogmaaks te verkleinen om makkelijker te uploaden. Dat in combinatie met veel te hoge isowaarden, leidt tot dit onogelijke resultaat :pquote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:51 schreef Geralt het volgende:
No offence, maar met wat voor gaar toestel je die fotos geknipt?
Ik las eerst in een tweet van een Duitse site 135 kph. Blijkt dat ze kph en mph door elkaar hebben gehaald.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kan niks vinden over een preview in een tweet. De enige tweet die ik zie is:Over Alonso's crash:twitter:BBCSport twitterde op vrijdag 27-02-2015 om 16:05:38 We have an F1 special on #AQuestionOfSport on @BBCOne tonight at 19:30 GMT! #bbcsportsday: http://t.co/whN7bAOGSu http://t.co/IjDwNmuY1G reageer retweet
Ik lees vandaag via de BBC dat Alonso blijkbaar ~215 km/u ging, volgens GPS data.
En een 'insider' zou gezegd hebben dat Alonso de bocht te snel inging, alhoewel de bron verder niet genoemd wordt en dit dus niet verifieerbaar is. Maar de bocht nemen, willen corrigeren en dan door de wind verrast worden is best een mogelijkheid.
Tevens is er een filmpje verschenen van Alonso waar hij zegt dat alles prima met 'm gaat. Beetje gay, maar er zijn vast fans die het wel kunnen waarderen.
Wat me nog het meest opviel aan het artikel is dat Vettel in een nieuwe statement verklaard heeft helemaal niet zoveel gezien te hebben. Hij zag alleen het gevolg van de fout, m.a.w. dat Alonso de muur in ging. Dat staat nogal in schril contrast met eerder nieuws dat hij Alonso langzaam zag rijden en 'het er raar uit vond zien'. Blijkbaar heeft hij uberhaupt niet zo veel gezien. Heeft Vettel zich verluld of is de pers weer wat creatief omgegaan met haar product?
Waarom een hoge iso waarde? Het is gewoon daglicht dan kan het gewoon met een lage iso hoor. Hoge iso is alleen in het donker van belang.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ehmm ja, ik moet di soort dingen ook niet 's avonds nog willen doen; de Nikon app vond thumbnails al goed genoeg als kwaliteit en photobucket was zo aardig die nogmaaks te verkleinen om makkelijker te uploaden. Dat in combinatie met veel te hoge isowaarden, leidt tot dit onogelijke resultaat :p
Toch maar thuis doen in plaats van op een telefoon...
Omdat die camera denkt dat sluitertijden van minder dan 1/500 altijd te weinig licht opleveren en ik niet had gezien dat het ding op automatische iso stond :pquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:09 schreef WEST het volgende:
Waarom een hoge iso waarde? Het is gewoon daglicht dan kan het gewoon met een lage iso hoor. Hoge iso is alleen in het donker van belang.
fotografeer jij automatisch dan ? Dat heb ik wel afgeleerd in het begin. Ik doe alles met de hand instellen. Krijg je zoveel betere foto's van.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Omdat die camera denkt dat sluitertijden van minder dan 1/500 altijd te weinig licht opleveren en ik niet had gezien dat het ding op automatische iso stond :p
En er was wat sluierbewolking en tegenlicht; op de een of andere manier hebben ze het circuit zo gebouwd dat je altijd tegen de zon in lijkt te kijken.
Wat een geluid zeg!quote:
Geluid is debet aan de legendarische Lamborghini V12 ontworpen door Bizzarrini, van de eerste lambo in '63 tot aan de Murcielago was dat de kracht en geluidsbron.quote:
Vast niet F1 2014quote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:13 schreef Geralt het volgende:
Wat voor simulator program zou dat zijn wat Max op zijn computer heeft staan?
Nee maar wat dan? Iets wat wij ook kunnen gebruiken of hebben die teams ook software die hun coureurs thuis kunnen "spelen"?quote:
Aangepaste rfactor geloof ik gebruiken zequote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee maar wat dan? Iets wat wij ook kunnen gebruiken of hebben die teams ook software die hun coureurs thuis kunnen "spelen"?
Ergo: moet ik hier denken aan een iRacing, Assetto Corsa, pCARS, rFactor of iets soortgelijks of een professionele software die niet voor ons beschikbaar is?
niks mis mee hoor. Ben ik nog wereldkampioen mee gewordenquote:
De complete aandrijflijn voor de kleinere teams door de FOM laten betalen en pas daarna beginnen met de verdeling van het prijzengeld. Klinkt wel goed eigenlijkquote:Perhaps the engines for these independents could be subsidised or paid for out of the FOM money before it's distributed?
While this would create a two-tier F1, in reality that is what we have had for a long time. The works teams will do all of the winning, but is that any different to what we have now?
Teams such as Force India and Sauber don't have a realistic chance of emerging as world championship contenders, but at least this way they can operate as small, effective outfits capable of getting some good results.
Obviously, this is not too different to the existing arrangement with Toro Rosso running Renault engines and Red Bull-produced gearbox internals, Sauber running Ferrari engines and gearboxes and Force India using Mercedes kit. But the big difference is that they will be supplied for nothing, rather than paid for.
This could easily cover, say, Ŗ25 million worth of a season's budget. The reason that this is the best way to do it is that the new engine regulations were called for by the engine suppliers.
Zo de tering wat een geluidquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Geluid is debet aan de legendarische Lamborghini V12 ontworpen door Bizzarrini, van de eerste lambo in '63 tot aan de Murcielago was dat de kracht en geluidsbron.
In de R-GT van Reiter klinkt hij helemaal gestoord. Live gezien, ongelooflijk zo intens hard en scherp.
(koptelefoon gebruikers beware)
Alles op Sport1, alles op de Duitse RTL, dit op de BBC en Veronica weet niemandquote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:44 schreef Tazz het volgende:
Hoi, lees niet dagelijks mee, maar is al bekend bij welke zender de races te zien zijn?? Vorig jaar stond er een mooi lijstje in dit topic.
Zeker; heb jarenlang een Canon gehad die volledig in te stellen was en precies deed wat ik wilde. Maar nu ga ik niet meer naar de races en testen voor de foto's; op internet staat toch elke actie vanuit elke hoek gemaakt met een betere camera. Het gaat mij altijd meer om de sfeer en de foto's die ik erbij maak zijn meer ter herinnering achteraf. Alleen was er gisteren bijna geen publiek, alleen wat Spanjaarden die geen woord Engels spraken. Dus toen maar wat gaan spelen met de camera die ik bij me had.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:49 schreef WEST het volgende:
fotografeer jij automatisch dan ? Dat heb ik wel afgeleerd in het begin. Ik doe alles met de hand instellen. Krijg je zoveel betere foto's van.
Kimi heeft zijn geld weer binnen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:48 schreef Nober het volgende:
Goed nieuws voor Kimi Räikkönen zijn motocross team heeft de eerste GP van het jaar gewonnen, Maximilian Nagl won beide manches voor IceOne Husqvarna Factory Racing in Losail, Qatar.
GvdG wel ja. Die werkte qua hard- en software samen met http://www.h-engineering.net/quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Aangepaste rfactor geloof ik gebruiken ze
Het leent zich natuurlijk erg goed voor actiefoto's. En iedereen denkt natuurlijk dat hij/zij dat ene unieke moment gaat vastleggenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:48 schreef Jigzoz het volgende:
Dat valt me trouwens wel op als ik races bezoek. Er zijn zo ontzettend veel mensen die met enorm professioneel ogende camera´s rondlopen. Hoe zit dat? Zijn raceliefhebbers ook vaak geīnteresseerd in fotografie, of leent autosport zich gewoon goed voor fotografie en bezoeken fotografen daarom vaker races?
Voor mezelf sprekend zijn het gewoon twee hobbies die leuk te combineren zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:48 schreef Jigzoz het volgende:
Dat valt me trouwens wel op als ik races bezoek. Er zijn zo ontzettend veel mensen die met enorm professioneel ogende camera´s rondlopen. Hoe zit dat? Zijn raceliefhebbers ook vaak geīnteresseerd in fotografie, of leent autosport zich gewoon goed voor fotografie en bezoeken fotografen daarom vaker races?
helemaal helder.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:26 schreef twiFight het volgende:
Volgens mij had niemand zin dat lijstje te maken. Anyway, ik kijk alleen live op de BBC en de lijst daarvan zie je op deze pagina: 2015 Formula 1 calendar
Waar staat "Live across BBC radio and the sport website, with highlights on BBC TV" is het niet live op TV (maar wel een samenvatting later) en waar staat "Live across BBC TV, radio and the sport website" is het live op BBC1.
Dat had ik op de Nurburgring. Weet niet meer welk jaar. We zaten op Zilver tribune 6, net voor de dunlop curve en Schumacher valt uit. Voor ons neus spreekt hij een steward aan en reist per motorfiets (als passagier) terug naar het paddock. Ik had een redelijke camera bij me. Een Minolta spiegelreflex, helaas niet met al te veel analoge functies, maar een fijne lens, 83-300 geloof ik, en kon er in iedergeval handmatig bij scherpstellen. Ik dacht dat ik de foto van het jaar had gemaakt.. Later, we leefden nog niet in de digi-luxe van nu, kwam ik tal van zelfde foto's tegen, de één nog verder ingezoomd dan de ander...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:09 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het leent zich natuurlijk erg goed voor actiefoto's. En iedereen denkt natuurlijk dat hij/zij dat ene unieke moment gaat vastleggen
Size does matterquote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:58 schreef Meike26 het volgende:
Later, we leefden nog niet in de digi-luxe van nu, kwam ik tal van zelfde foto's tegen, de één nog verder ingezoomd dan de ander...
KLopt helemaal ! Hockey vond ik ook wel leuk om te doen. Snelle en mooie technische sport met tal van moves van spelers + goede 'bekkies', zowel qua energie bij harde ballen als de emoties bij mislukte passes enzo. Ik denk dat je, door de snelheid van het spel, ook nog wel op kan oefenen met hockey-fotografie als je later meer autosport wil fotograferen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:06 schreef twiFight het volgende:
Ik denk dat fotografie en sport in het algemeen gewoon goed samengaan. Elke amateurfotograaf die ik ken fotografeert veel bij zijn/haar sport naar keuze. Autosport, wielrensport, paardensport, vechtsport, het komt allemaal voorbij.
[..]
Size does matter
Tazz, check het topic van sport 1 go stream delen even 👍quote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:41 schreef Tazz het volgende:
[..]
helemaal helder.
Als het goed is krijg ik per 1 april de Duitse RTL, dus alleen nog een alternatief voor de openingsrace zoeken.
Stream site van vorig jaar (wiziwig.tv) is er ook al mee gestopt.
quote:* Verstappen P2 after soft tyre lap
quote:1 Nico Rosberg Mercedes 1m25.186s
2 Max Verstappen Toro Rosso 1m26.267s +1.081
3 Valtteri Bottas Williams 1m26.440s +1.254
4 Daniel Ricciardo Red Bull 1m26.587s +1.401
5 Sebastian Vettel Ferrari 1m26.639s +1.453
6 Felipe Nasr Sauber 1m27.353s +2.167
7 Sergio Perez Force India 1m28.016s +2.830
8 Pastor Maldonado Lotus 1m28.272s +3.086
Dat heb ik met voetbal. voetbal foto deze foto heb ik vorige week gemaakt. Plaats hem niet als foto omdat we in een F1 topic zitten. Maar ik fotografeer ook regelmatig Wielrennen, hardloop wedstrijden en als ik de kans krijg om naar Assen of Zandvoort te gaan komen de auto en motorsport erbij. Ik ga ook regelmatig naar de vrijdag van de TT. Ik zal van de week mijn archief eens in gaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
KLopt helemaal ! Hockey vond ik ook wel leuk om te doen. Snelle en mooie technische sport met tal van moves van spelers + goede 'bekkies', zowel qua energie bij harde ballen als de emoties bij mislukte passes enzo. Ik denk dat je, door de snelheid van het spel, ook nog wel op kan oefenen met hockey-fotografie als je later meer autosport wil fotograferen.
quote:Op zondag 1 maart 2015 11:41 schreef Syntix het volgende:
Ben benieuwd of Williams (Bottas) dit seizoen de Mercs serieus kan testen.
quote:Reageer op de live update
Williams laat achterste van de tong zien
Valtteri Bottas is als enige op de baan en op de superzachte banden. Williams laat het achterste van de tong zien, maar met een 1:23.063 komt het niet aan de tijd van Nico Rosberg op vrijdag en die is op zacht verreden.
Misschien was Williams nog aan het "sandbaggen"...quote:
Zeker in het begin van het seizoen.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:17 schreef Geralt het volgende:
En McLaren is nog altijd niet op de baan geweest
Die gaan een zwaar seizoen tegemoet denk ik zo
Motor moest eruit naar problemen met sensoren,quote:
Eens!quote:Op zondag 1 maart 2015 12:30 schreef Geralt het volgende:
Ik vind dat Max voor het middageten nog ff een rondje moet knallen op supersofts
volgens mij is jumbo nog steeds sponsor van Max anders staat de STR09 maandag niet in een Jumbo supermarkt in Breda.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:41 schreef nils7 het volgende:
Is Jumbo van de helm van Max verdwenen vandaag?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Bottas Williams 1:23.063 46 Hard PIT Vettel Ferrari 1:23.469 52 Super-Soft PIT Nasr Sauber 1:24.023 73 Super-Soft PIT Pérez Force India 1:25.113 54 Super-Soft PIT Rosberg Mercedes 1:25.186 69 Hard PIT Verstappen Toro Rosso 1:26.267 49 Hard PIT Ricciardo Red Bull 1:26.587 10 Development PIT Maldonado Lotus 1:28.272 35 Medium PIT Button McLaren 2 Medium PIT |
inderdaad. Als die tijd op hard was is Williams het te kloppen team dit seizoenquote:
quote:Remi Taffin van Renault heeft tijdens de lunch gezegd dat de helft van de achterstand op de motor van Mercedes is ingelopen.
quote:
Nee daar heb je alleen last van als je tweevoudig wereldkampioen bent hequote:
Hoe en wat en waar?quote:Op zondag 1 maart 2015 14:22 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Via tor kan je dat gewoon volgen.
Ik kijk ze altijd via de pc met tor.
quote:Max Verstappen reed zich aan het stuur van de STR10 na 49 ronden met een tijd van 1:26.267 naar een zesde plek. Max vertelt aan Verstappen.nl: “Vanmorgen hebben we de auto proberen te verbeteren door onder andere met de balans te spelen. Een klein probleem met het rempedaal verhinderde dat we een kwalificatie simulatie konden doen, dus die staat voor de namiddag nog op het programma. Ondanks dat ik liever meer ronden had gereden, ben ik tevreden met de ochtend, want we hebben veel kunnen uitproberen.”
Ik woon er naast, tot hoe laat staat ie er?quote:Op zondag 1 maart 2015 13:43 schreef WEST het volgende:
[..]
volgens mij is jumbo nog steeds sponsor van Max anders staat de STR09 maandag niet in een Jumbo supermarkt in Breda.
Tis dat Breda iets te ver weg is.
quote:Op zondag 1 maart 2015 15:09 schreef ElmarO het volgende:
http://hasmaldonadocrashedtoday.com/
https://twitter.com/DidPastorCrash
Voor de liefhebbers.
Hopelijk geen groot probleem. Ik wil nog een kwalificatierun zien op supersoft van Max als het ff kan.quote:14:02 Looks like Verstappen won't be maximising his track time today...
14:01 Showing road safety awareness beyond his years, Max has pulled off to the side of the track - the tight CCTV angle doesn't give us much help. We'd say Turn 12 if we had to have a go.
13:59 Perez is back in the pits and Nasr has just moved through the second sector, Verstappen is the odd man out
13:58 Nasr, Perez and Verstappen are the cars on track
13:58 Red flag
vanaf morgen de hele week. Daarna een replica. Hij staat bij het nac stadionquote:Op zondag 1 maart 2015 15:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik woon er naast, tot hoe laat staat ie er?
Die krijg je nog wel keertje of 20 dit jaarquote:Op zondag 1 maart 2015 15:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hopelijk geen groot probleem. Ik wil nog een kwalificatierun zien op supersoft van Max als het ff kan.
Ja had ff gegoogled maar dacht al dat ie daar zou staan (is een Foodmarket)quote:Op zondag 1 maart 2015 15:14 schreef WEST het volgende:
[..]
vanaf morgen de hele week. Daarna een replica. Hij staat bij het nac stadion
niet op super softquote:Op zondag 1 maart 2015 15:18 schreef franklop het volgende:
[..]
Die krijg je nog wel keertje of 20 dit jaar
zijn nog steeds bezig om hem toch nog even baan op te krijgenquote:Op zondag 1 maart 2015 15:30 schreef Ferry_76 het volgende:
Een woordvoerster van Toro Rosso heeft net tegen GPUpdate gezegd dat het een motorprobleem vermoedt bij Verstappen.
Lijkt einde oefening helaas.
Wat bedoel je? Heb je ergens live beeld gevonden?quote:Op zondag 1 maart 2015 14:22 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Via tor kan je dat gewoon volgen.
Ik kijk ze altijd via de pc met tor.
quote:Op zondag 1 maart 2015 15:09 schreef ElmarO het volgende:
http://hasmaldonadocrashedtoday.com/
https://twitter.com/DidPastorCrash
Voor de liefhebbers.
1.24.7quote:
Google even op tor, kan je zo meekijken;)quote:Op zondag 1 maart 2015 17:41 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Heb je ergens live beeld gevonden?
quote:Zondagochtend stonden er 49 ronden op de teller van Max Verstappen, die zijn Scuderia Toro Rosso-bolide tijdens de laatste testdag in aanloop naar het Formule 1-seizoen 2015 over Circuit de Barcelona-Catalunya rondstuurde. ’s Middags gooide een motorprobleem roet in het eten, waardoor er niet meer dan 36 ronden konden worden toegevoegd. Maar met een beste rondetijd van 1:24.527 nestelde de Nederlander zich wel op een knappe vierde positie.
“Over het algemeen heb ik een hele goede winter gehad”, vertelt Max aan Verstappen.nl over zijn testdagen. “We hebben vandaag niet zoveel ronden kunnen rijden als de bedoeling was, maar we hebben nuttig werk verricht. Als team zijn we veel over de auto te weten gekomen en ik heb zelf geleerd over de afstelling van de auto en hoe die te verbeteren.”
Over twee weken staat de 17-jarige Max als jongste F1-debutant ooit aan de start van de Grand Prix van Australië. “Daar kijk ik enorm naar uit, ik kan niet wachten! We hebben een sterk pakket en het team en ikzelf hebben hard gewerkt om de auto en mezelf te verbeteren. Ik voel me klaar voor Melbourne en ben vol vertrouwen, want het ziet er goed uit.“
Als Max ’s middags zijn testprogramma hervat, staat er een lange run op de harde compound Pirelli-banden op de planning. Maar in zijn 68 ronde van de dag even na 15.00 uur, valt de Toro Rosso plots stil in bocht elf. Het euvel blijkt een motorprobleem en het team gaat met man en macht aan de slag om de Renault-krachtbron te repareren.
Iets meer dan twee uur later, dus met nog ruim een half uur op de klok, wordt Max weer het asfalt op gestuurd. Na een paar installatieronden op zachte banden, komen de supersofts tevoorschijn. Die zachtste compound gaat amper een ronde mee, dus er komen nog meer nieuwe sets banden tevoorschijn. Van een hoge 1:25-er, gaat Max naar een lage 1:25, een hoge 1:24 en tenslotte zijn snelste ronde van 1:24.527. Daarmee eindigt hij als vierde, op 1,4 seconden van de snelste man Valtteri Bottas in de Williams. Tenslotte wordt de dag afgesloten met het oefenen van een viertal pitstops en starts. Na 85 ronden zit de zondag erop.
Het eerste dat Max om 18.00 uur, als de testdag ten einde is, over de boordradio aan zijn team laat weten is: “Jongens, allemaal heel erg bedankt voor de snelle reparatie. Ik heb mezelf dankzij jullie flink weten te verbeteren, dus dank jullie wel.”
Teambaas Franz Tost van Toro Rosso kijkt ook met een tevreden gevoel terug op de afgelopen testsessies: "Precies een maand geleden begonnen we in Jerez met twee groentjes, en we gaan nu uit Barcelona weg met twee jonge coureurs die klaar zijn voor hun Formule 1-debuut. Ze zijn in korte tijd gegroeid als coureur, hebben de afgelopen dagen een goede leercurve laten zien, en hebben aan zelfvertrouwen gewonnen." De Oostenrijker benadrukt het belang van de wintertests nogmaals: "We hebben in totaal 5536 kilometer afgelegd, en dat is al meer dan we het hele vorige jaar in test hebben afgelegd, inclusief de tests gedurende het seizoen. En hierin hebben we goede prestaties en goede betrouwbaarheid laten zien. We hebben nu natuurlijk nog veel werk te doen en data te analyseren voordat we op reis gaan naar Australie, maar we hebben onze doelen wel behaald. We kijken uit naar de start van het seizoen in Melbourne."
Sebastian Vettel (Ferrari) en Felipe Nasr (Sauber) noteren de tweede en derde tijd. De grote broer van Toro Rosso, Red Bull Racing, finisht met Daniel Ricciardo als vijfde, op een tiende achter Max.
“De superzachte banden en ook de zachte banden zijn eigenlijk te zacht voor Barcelona. Ze zijn al versleten voor je een ronde hebt gereden. Medium is het beste hier”, legt Max uit. “Maar het was nuttig om ermee gereden te hebben. Ook het laatste half uur, toen we een kwalificatie simulatie deden en er te weinig tijd was om de afstelling nog te wijzigen na mijn eerste run, was een bruikbare ervaring. Hier hoefde het niet perfect te zijn, in Melbourne wel.”
“Al met al heb ik veel geleerd de afgelopen maanden. Van korte en lange runs tot pitstops en starts. Toen ik een volledige racesimulatie had gedaan, voelde ik me fit genoeg om nogmaals een Grand Prix-afstand te rijden, dus laat die eerste race maar komen”, besluit Max vol vertrouwen.
quote:The first thing to say is that the cars are much faster than last season. The pole time in Barcelona last year was 1m25.232s and Nico Rosberg did 1m22.792s on Day 2 of the final test. Pirelli is estimating between two and two and a half seconds per lap improvement. Certainly the cars look faster when you stand trackside to watch them and they fly down the straights!
quote:If we wanted to estimate the underlying pace of the cars from this data it might give us this kind of ranking:
Fastest – Mercedes
+0.8-1.0s/lap – Williams
+1.0-1.2s/lap – Ferrari
+1.2-1.5s/lap – Red Bull Racing / Toro Rosso
+1.5-2s/lap – Sauber / Lotus / Force India / Mclaren
quote:Other notes from the final test were that the Red Bull looked faster in Daniel Ricciardo’s hands than his new team mate Daniil Kvyat’s, as you might expect at this stage. The Mercedes powered Lotus and Force India cars didn’t have notable race pace in comparison with the Ferrari powered Sauber and particularly the Renault powered Toro Rosso, which looked particularly good in Max Verstappen’s hands on long runs. He has caught the eye of most knowledgeable observers during the testing season and has the edge on Carlos Sainz, it appears.
Veel te hoge verwachtingen schep je nu. Ik ben tevreden als hij zijn teamgenoot verslaat. Meer verwacht en hoop ik niet van hem dit seizoen.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:29 schreef Googolplexian het volgende:
Dat wordt toch minimaal één NL volkslied met een beetje regen en een beetje mazzel.
En in de tussentijd is het stoeltje voor Max @ Red Bull Racing al klaar!
Jij met je lage verwachtingenquote:Op maandag 2 maart 2015 00:09 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Veel te hoge verwachtingen schep je nu. Ik ben tevreden als hij zijn teamgenoot verslaat. Meer verwacht en hoop ik niet van hem dit seizoen.
Kom op zeg, die Sainz Junior is echt geen pannekoek. Wat verwacht jij dan? Ik wat punten op het einde van het jaar. Heel af en toe een 10de plaats voor Max.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij met je lage verwachtingen
Zijn teamgenoot is geen probleem, dat is nu al meer dan duidelijk.
Ik hoor genoeg verhalen van mensen die er verstand van hebben, en daaruit blijkt dat hij echt goed kan rijden. Over Sainz hoor ik niemand.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:16 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Kom op zeg, die Sainz Junior is echt geen pannekoek. Wat verwacht jij dan? Ik wat punten op het einde van het jaar. Heel af en toe een 10de plaats voor Max.
Voor promotiedoeleinden ja.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:29 schreef Googolplexian het volgende:
En in de tussentijd is het stoeltje voor Max @ Red Bull Racing al klaar!
Minder gekleurde bril gehoorapparaat opzetten dan. Mensen zijn positief verrast over Max, ja, maar nagenoeg iedereen die zich over de twee TR coureurs uitgelaten heeft (en dat zijn er genoeg) schatten de kansen van beiden goed in, maar zeker niet veel beter voor de een dan voor de ander. Waarschijnlijk hoor je niets over Sainz omdat je te veel nederlandse media volgt. In de buitenlandse media wordt genoeg gepraat over Sainz.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoor genoeg verhalen van mensen die er verstand van hebben, en daaruit blijkt dat hij echt goed kan rijden. Over Sainz hoor ik niemand.
We zien het wel na een paar racesquote:Op maandag 2 maart 2015 08:21 schreef LWD-Godius het volgende:
Van wat ik gehoord heb is dat CSJ een meer agressieve rijder over één snelle ronde is en dus ook qua kwalificatievaardigheden op dit moment een stapje voor is op MV. Qua stabiele raceritme heeft MV dan wel weer de overhand op zijn teamgenoot. Afgaande op commentaar van de Jerez en Barcelona tests.
En daarom een stoeltje in de RB11 laten schuimen waarmee niet gereden mag worden tijdens demo's.quote:
Bron? Jos Verstappen en SkyF1 bevestigen beide mijn verhaal. Dus als jij iets weet waar geen enkele F1 reporter verder over bericht heeft dan hoor ik het graag. Dat er nu geen volledig stoeltje is gemaakt waarmee gereden kan worden is logisch, het gaat er om dat ze de maten hebben om dat wel te doen wanneer dat nodig is, i.p.v. dan eerst nog Max over te moeten laten vliegen.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
En daarom een stoeltje in de RB11 laten schuimen waarmee niet gereden mag worden tijdens demo's.
Bron is logica. In de F1 regelgeving staat dat met de huidige wagens niet getest mag worden buiten officiele dagen. En het stoeltje is in de RB11 geschuimd, die op Barcelona stond.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:46 schreef twiFight het volgende:
[..]
Bron? Jos Verstappen en SkyF1 bevestigen beide mijn verhaal. Dus als jij iets weet waar geen enkele F1 reporter verder over bericht heeft dan hoor ik het graag. Dat er nu geen volledig stoeltje is gemaakt waarmee gereden kan worden is logisch, het gaat er om dat ze de maten hebben om dat wel te doen wanneer dat nodig is, i.p.v. dan eerst nog Max over te moeten laten vliegen.
twitter:redbullracing twitterde op maandag 02-03-2015 om 10:09:44 Here are our colours for 2015. Time to go racing! The #RB11 #BackInColour http://t.co/k5GKPybDuX reageer retweet
Zelfs gerenommeerd F1 journalist James Allen zegt dat Verstappen beter lijkt over de 'long runs', zoals een aantal reacties terug te zien is.quote:Op maandag 2 maart 2015 00:59 schreef twiFight het volgende:
[..]
Voor promotiedoeleinden ja.
[..]
Minder gekleurde bril gehoorapparaat opzetten dan. Mensen zijn positief verrast over Max, ja, maar nagenoeg iedereen die zich over de twee TR coureurs uitgelaten heeft (en dat zijn er genoeg) schatten de kansen van beiden goed in, maar zeker niet veel beter voor de een dan voor de ander. Waarschijnlijk hoor je niets over Sainz omdat je te veel nederlandse media volgt. In de buitenlandse media wordt genoeg gepraat over Sainz.
Mooi paars is niet lelijk?quote:Op maandag 2 maart 2015 10:24 schreef LWD-Godius het volgende:[ afbeelding ]twitter:redbullracing twitterde op maandag 02-03-2015 om 10:09:44 Here are our colours for 2015. Time to go racing! The #RB11 #BackInColour http://t.co/k5GKPybDuX reageer retweet
Mehquote:Op maandag 2 maart 2015 10:24 schreef LWD-Godius het volgende:[ afbeelding ]twitter:redbullracing twitterde op maandag 02-03-2015 om 10:09:44 Here are our colours for 2015. Time to go racing! The #RB11 #BackInColour http://t.co/k5GKPybDuX reageer retweet
Blauwer vooral.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:20 schreef k_man het volgende:
Vorig jaar was-ie toch ook al paars? Wel donkerder dan dit, maar toch paars.
Het gaat toch vooral om de vorm van Max in zo'n stoeltje denk ik dan, de achterkant kunnen ze veel makkelijker op maat maken voor de simulator of een oude testauto, daar hebben ze Max niet voor nodig.quote:Op maandag 2 maart 2015 10:10 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Bron is logica. In de F1 regelgeving staat dat met de huidige wagens niet getest mag worden buiten officiele dagen. En het stoeltje is in de RB11 geschuimd, die op Barcelona stond.
Klopt, zoals in eerdere topics is verteld is dat achterhaald.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:58 schreef D. het volgende:
Hm, Sport 1 heeft nu een aanbieding voor 9,95 p.m. (voor 3 maanden)
De aanbieding van vorig jaar (3 maanden voor 15 euro) waar ik op zat te wachten zal wel niet meer komen dan
Ik ga voor een GO abboo'tje denk ik. Via Chromcast gaat dat allemaal prima.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:58 schreef D. het volgende:
Hm, Sport 1 heeft nu een aanbieding voor 9,95 p.m. (voor 3 maanden)
De aanbieding van vorig jaar (3 maanden voor 15 euro) waar ik op zat te wachten zal wel niet meer komen dan
Is ook 10 euro p.m.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:03 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik ga voor een GO abboo'tje denk ik. Via Chromcast gaat dat allemaal prima.
je heb meer autosport dan F1 op sport1 GP2, GP3, F3 euroseries DTM indycarquote:Op maandag 2 maart 2015 18:06 schreef D. het volgende:
[..]
Is ook 10 euro p.m.
Beetje jammer dat als je zo'n 6 uurtjes wilt kijken je voor 31 dagen moet betalen
Voor ziggo is dat 5 euro maar voor 1 maand. daarna 14,95quote:Op maandag 2 maart 2015 17:58 schreef D. het volgende:
Hm, Sport 1 heeft nu een aanbieding voor 9,95 p.m. (voor 3 maanden)
De aanbieding van vorig jaar (3 maanden voor 15 euro) waar ik op zat te wachten zal wel niet meer komen dan
Je kunt zelfs avi files (ik weet niet wat voor een files nog meer maar een boel) in Chrome slepen en in Chrome afspelen ... en dan casten. Chrome kan meer dan je denktquote:Op maandag 2 maart 2015 18:09 schreef D. het volgende:
En Chromecast werkt?
Dacht alleen voor YouTube, en nog wat onzinnige players
Je kunt voetbalwedstrijden ook los kopen, zal allicht met de race ook kunnen. Maar dat kost dan iets van 3/4 euro. Neem ik liever een abbo, gelijk wat andere gekkigheid er ook bijquote:Op maandag 2 maart 2015 18:06 schreef D. het volgende:
[..]
Is ook 10 euro p.m.
Beetje jammer dat als je zo'n 6 uurtjes wilt kijken je voor 31 dagen moet betalen
Auto van 2012 om precies te zijnquote:Op maandag 2 maart 2015 18:45 schreef Berto het volgende:
Vanmiddag even bij de Jumbo in Breda geweest. Ze waren nog bezig nummer 33 en M. Verstappen op de auto aan het plakken. Is volgens mij de auto van vorig jaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Man Chromecast is eindbaas . Zeker icm Plexquote:Op maandag 2 maart 2015 18:09 schreef D. het volgende:
En Chromecast werkt?
Dacht alleen voor YouTube, en nog wat onzinnige players
Mag ik vragen hoe je dat cast?quote:Op maandag 2 maart 2015 18:03 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik ga voor een GO abboo'tje denk ik. Via Chromcast gaat dat allemaal prima.
Breda bij het NAC stadionquote:Op maandag 2 maart 2015 19:21 schreef Rossdale het volgende:
Welke jumbo is dit? Moet toch nog boodschappen doen morgen
Whut? Ook niet met de gewone chromecast plug in Chrome?quote:Op maandag 2 maart 2015 19:01 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je dat cast?
Want als ik mijn chrome browser wil casten dan cast ie het beeld niet mee...
Gratis met het OV en heb toch niks beters te doen woensdagquote:Op maandag 2 maart 2015 19:51 schreef Meike26 het volgende:
Wat heb je er aan om tig km's te reizen om een stilstaande f1 wagen te zien? Spaar dan je Eurotjes en ga 16 mei naar Red Bull zeepkisten race toe. Daar zal l die wagen ook wel staan waarschijnlijk + nog veel meer te zien !
Ah, mooi, heb Ziggoquote:Op maandag 2 maart 2015 18:15 schreef WEST het volgende:
[..]
Voor ziggo is dat 5 euro maar voor 1 maand. daarna 14,95
Kost ook geld, zeker?quote:Op maandag 2 maart 2015 18:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Man Chromecast is eindbaas . Zeker icm Plex
jepquote:Op maandag 2 maart 2015 20:05 schreef D. het volgende:
[..]
Ah, mooi, heb Ziggo
Dan moet ik dus gelijk na mijn aanmelding mijn opzegging mailen
Ik woon in Bredaquote:Op maandag 2 maart 2015 19:51 schreef Meike26 het volgende:
Wat heb je er aan om tig km's te reizen om een stilstaande f1 wagen te zien? Spaar dan je Eurotjes en ga 16 mei naar Red Bull zeepkisten race toe. Daar zal l die wagen ook wel staan waarschijnlijk + nog veel meer te zien !
Volgens mij is er ook een gratis versie, maar het is het betalen meer dan waardquote:Op maandag 2 maart 2015 20:08 schreef D. het volgende:
[..]
Kost ook geld, zeker?
Ik heb Chromecast, maar verder dan YT-filmpjes vanaf iPhone naar tv nog niets zinnigs mee kunnen doen
Als je heel wat te streamen hebt wellichtquote:Op maandag 2 maart 2015 20:31 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook een gratis versie, maar het is het betalen meer dan waard
Ik in oosterhout dus wil nog wel een keer langs gaan deze week ergens.quote:
Nope.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:30 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Whut? Ook niet met de gewone chromecast plug in Chrome?
Bummer. Nja dan maar ouderwets met een hdmi kabel.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:06 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nope.
De player is Silverlight, misschien dat t daaraan ligt?
Edit: ja dus, bewust gedaan door Sport1
Die 3 maanden voor 10 euro per maand is ideaal. Daar krijg je Sport 1 go bij en dan kan je dat gewoon delen met 3 andere mensen. Zie topic wat ik heb aangemaakt.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:58 schreef D. het volgende:
Hm, Sport 1 heeft nu een aanbieding voor 9,95 p.m. (voor 3 maanden)
De aanbieding van vorig jaar (3 maanden voor 15 euro) waar ik op zat te wachten zal wel niet meer komen dan
Ah, dus je hebt Sport 1, incl. Go, en die Go deel je weer, dus eigenlijk heb jij Sport1 + Go voor 2,50, en de rest enkel Go voor 2,50?quote:Op maandag 2 maart 2015 21:46 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Die 3 maanden voor 10 euro per maand is ideaal. Daar krijg je Sport 1 go bij en dan kan je dat gewoon delen met 3 andere mensen. Zie topic wat ik heb aangemaakt.
Mercedes en Hamilton weer kampioenen, Williams wint geen races, Ferrari drie, Red Bull vier.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:16 schreef Ferry_76 het volgende:
Tijd voor wat voorspellingen van de experts hier?
Mercedes en Hamilton weer kampioenen, Williams wint drie races, Ferrari twee, Red Bull geen één.
Max scoort tussen de tien en twintig punten dit jaar, en meer dan Sainz. Marussia gaat voor de tweede keer failliet.
Button heeft nooit mijn voorkeur gehad. Toch voorspelde ik die correctquote:Op maandag 2 maart 2015 23:00 schreef twiFight het volgende:
Een voorspelling heeft dan ook weinig met jouw persoonlijke voorkeur te maken Vosssss.
Waarom? Vorig jaar was het ook 3x niks.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:24 schreef sasquatsch het volgende:
maar na de eerste upgrades (in Spanje?) zouden ze mee moeten gaan tellen.
Ik snap je punt, maar met snelle tijden kwalificeer je weer beter en er zijn genoeg banen waarbij het daarna, zelfs met een snellere race pace, moeilijk inhalen is. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze STR gaan kloppen, maar zoals ik al postte denk ik dat STR het moeilijk(er) gaat krijgen met die twee teams.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:24 schreef sasquatsch het volgende:
De testtijden zeggen niet zoveel. Beter is het om te kijken naar de tijden van de lange runs en racesimulaties. En dan is STR op dit moment het vijfde team qua racepace. Dus voor Lotus en Sauber ( die in de snelste tijden voor ze staan).
Yep, jij snapt het.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:57 schreef D. het volgende:
[..]
Ah, dus je hebt Sport 1, incl. Go, en die Go deel je weer, dus eigenlijk heb jij Sport1 + Go voor 2,50, en de rest enkel Go voor 2,50?
Geen slechte deal dan
Je weet blijkbaar al hoe het seizoen gaat lopen en eindigen voordat het überhaupt begonnen is...quote:Op maandag 2 maart 2015 23:27 schreef 4-elements het volgende:
Hamilton wordt weer kampioen. Op de cruciale momenten liet Nico het liggen afgelopen seizoen, dat zal dit jaar niet anders zijn. Zeker als de betrouwbaarheid op orde is, zie ik niemand Hamilton van de titel afhouden. Jammer, want wat meer strijd zou mooi zijn.
Achter Mercedes zie ik Williams en Ferrari strijden om de tweede plaats in het constructeurskampioenschap, daarachter Red Bull. De rest van de teams gaat strijden om de kruimels. Hoop dat Max alle hoge verwachtingen waar kan maken, maar laat hem eerst maar eens zijn teamgenoot verslaan.
Dat Mercedes weer kampioen gaat worden is niet moeilijk te voorspellen. Dat wisten we eigenlijk vorig jaar rond de tijd van Melbourne al.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:33 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Je weet blijkbaar al hoe het seizoen gaat lopen en eindigen voordat het überhaupt begonnen is...
Zegt u het maar.quote:Fernando Alonso weet niets meer van crash en eist duidelijkheid van McLaren
Fernando Alonso heeft de laatste testweek niet kunnen testen en het is nog maar de vraag of de tweevoudig wereldkampioen Formule 1 in Melbourne op de grid zal staan. De Spanjaard is thuis in Oviedo nog steeds aan het herstellen van zijn crash. Het herstel van de Spaanse McLaren-Honda coureur in de komende drie dagen is cruciaal. Als de dokters in Oviedo het licht op groen zetten zal Alonso afreizen naar Melbourne.
Dat zegt echter nog niet dat Alonso daar daadwerkelijk zal racen. Als de McLaren-coureur daar eenmaal is aangekomen moet hij nog door de medische checks van de FIA heenkomen.
Alonso zelf kan zich niets herinneren van de crash en volgens het Spaanse El Mundo eist de Spanjaard duidelijkheid van zijn werkgever McLaren-Honda F1 omtrent zijn crash. Alonso en zijn omgeving zijn er niet overtuigd dat Fernando zelf een fout heeft gemaakt of dat er daadwerkelijk zo'n sterke windvlaag was die ervoor zorgde dat Alonso crashte. De wereldkampioen van 2005 en 2006 wil er zeker van zijn dat er niks mis is met de auto en als er wel een probleem met de auto was wil hij er zeker van zijn dat dit niet nog een keer zal gebeuren.
Verwacht ik eigenlijk ook.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:23 schreef Geralt het volgende:
Ik tip Britney voor WC. Die laat zich niet weer piepelen denk ik.
twitter:McLarenF1 twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 13:07:23 Following medical advice, Fernando will not be competing in the Australian GP. Full statement here: http://t.co/3CtLnbh7dT reageer retweet
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:08 schreef franklop het volgende:twitter:McLarenF1 twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 13:07:23 Following medical advice, Fernando will not be competing in the Australian GP. Full statement here: http://t.co/3CtLnbh7dT reageer retweet
Het zal dus niet ernstig genoeg zijn voor langere opname, maar wel ernstig genoeg om uit voorzorg race 1 te skippen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:12 schreef twiFight het volgende:
Apart dat die uitspraak nu al gedaan wordt. De race is pas over 1,5 week. Als ze weten dat er echt iets fout zit in dat hoofd dan zou je toch verwachten dat A. nu nog opgenomen zou zijn.
Plus Australië is ver weg om een goede voorbereiding niet in de weg te staan dat ze het nu doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zal dus niet ernstig genoeg zijn voor langere opname, maar wel ernstig genoeg om uit voorzorg race 1 te skippen.
Het was maar een windvlaagje, wat een aansteller. Kan zo gaan voetballen bij Real Madrid of Barcelona.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:08 schreef franklop het volgende:twitter:McLarenF1 twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 13:07:23 Following medical advice, Fernando will not be competing in the Australian GP. Full statement here: http://t.co/3CtLnbh7dT reageer retweet
Jup staat ook in het persbericht van McLarenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:25 schreef twiFight het volgende:
Betekent naar ik aanneem wel dat we Magnussen gaan zien racen dit jaar. Wellicht toch een schrale troost voor 'm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |