Dat ligt aan jou. Of in elk geval niet aan mij, want ik zie gewon fototsquote:Op zaterdag 28 februari 2015 00:28 schreef twiFight het volgende:
Kan aan mij liggen, maar ik zie een lege pagina
Een hele dure met max digitale zoom?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:51 schreef Geralt het volgende:
No offence, maar met wat voor gaar toestel je die fotos geknipt?
Digitale zoom is altijd ruk,of je nu een goedkope of hele dure hebt. Gewoon bij analoge zoom houden en foto's croppen en uitvergroten achteraf... Dit is zinloos en zonde van jouw tijd. Meer met fotografie bezig dan het echte kijken. Hopelijk ga je nog een paar dagen? Dan kan je het opnieuw proberenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Een hele dure met max digitale zoom?
Ehmm ja, ik moet di soort dingen ook niet 's avonds nog willen doen; de Nikon app vond thumbnails al goed genoeg als kwaliteit en photobucket was zo aardig die nogmaaks te verkleinen om makkelijker te uploaden. Dat in combinatie met veel te hoge isowaarden, leidt tot dit onogelijke resultaat :pquote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:51 schreef Geralt het volgende:
No offence, maar met wat voor gaar toestel je die fotos geknipt?
Ik las eerst in een tweet van een Duitse site 135 kph. Blijkt dat ze kph en mph door elkaar hebben gehaald.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kan niks vinden over een preview in een tweet. De enige tweet die ik zie is:Over Alonso's crash:twitter:BBCSport twitterde op vrijdag 27-02-2015 om 16:05:38We have an F1 special on #AQuestionOfSport on @BBCOne tonight at 19:30 GMT! #bbcsportsday: http://t.co/whN7bAOGSu http://t.co/IjDwNmuY1G reageer retweet
Ik lees vandaag via de BBC dat Alonso blijkbaar ~215 km/u ging, volgens GPS data.
En een 'insider' zou gezegd hebben dat Alonso de bocht te snel inging, alhoewel de bron verder niet genoemd wordt en dit dus niet verifieerbaar is. Maar de bocht nemen, willen corrigeren en dan door de wind verrast worden is best een mogelijkheid.
Tevens is er een filmpje verschenen van Alonso waar hij zegt dat alles prima met 'm gaat. Beetje gay, maar er zijn vast fans die het wel kunnen waarderen.
Wat me nog het meest opviel aan het artikel is dat Vettel in een nieuwe statement verklaard heeft helemaal niet zoveel gezien te hebben. Hij zag alleen het gevolg van de fout, m.a.w. dat Alonso de muur in ging. Dat staat nogal in schril contrast met eerder nieuws dat hij Alonso langzaam zag rijden en 'het er raar uit vond zien'. Blijkbaar heeft hij uberhaupt niet zo veel gezien. Heeft Vettel zich verluld of is de pers weer wat creatief omgegaan met haar product?
Waarom een hoge iso waarde? Het is gewoon daglicht dan kan het gewoon met een lage iso hoor. Hoge iso is alleen in het donker van belang.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ehmm ja, ik moet di soort dingen ook niet 's avonds nog willen doen; de Nikon app vond thumbnails al goed genoeg als kwaliteit en photobucket was zo aardig die nogmaaks te verkleinen om makkelijker te uploaden. Dat in combinatie met veel te hoge isowaarden, leidt tot dit onogelijke resultaat :p
Toch maar thuis doen in plaats van op een telefoon...
Omdat die camera denkt dat sluitertijden van minder dan 1/500 altijd te weinig licht opleveren en ik niet had gezien dat het ding op automatische iso stond :pquote:Op zaterdag 28 februari 2015 10:09 schreef WEST het volgende:
Waarom een hoge iso waarde? Het is gewoon daglicht dan kan het gewoon met een lage iso hoor. Hoge iso is alleen in het donker van belang.
fotografeer jij automatisch dan ? Dat heb ik wel afgeleerd in het begin. Ik doe alles met de hand instellen. Krijg je zoveel betere foto's van.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Omdat die camera denkt dat sluitertijden van minder dan 1/500 altijd te weinig licht opleveren en ik niet had gezien dat het ding op automatische iso stond :p
En er was wat sluierbewolking en tegenlicht; op de een of andere manier hebben ze het circuit zo gebouwd dat je altijd tegen de zon in lijkt te kijken.
Wat een geluid zeg!quote:
Geluid is debet aan de legendarische Lamborghini V12 ontworpen door Bizzarrini, van de eerste lambo in '63 tot aan de Murcielago was dat de kracht en geluidsbron.quote:
Vast niet F1 2014quote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:13 schreef Geralt het volgende:
Wat voor simulator program zou dat zijn wat Max op zijn computer heeft staan?
Nee maar wat dan? Iets wat wij ook kunnen gebruiken of hebben die teams ook software die hun coureurs thuis kunnen "spelen"?quote:
Aangepaste rfactor geloof ik gebruiken zequote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee maar wat dan? Iets wat wij ook kunnen gebruiken of hebben die teams ook software die hun coureurs thuis kunnen "spelen"?
Ergo: moet ik hier denken aan een iRacing, Assetto Corsa, pCARS, rFactor of iets soortgelijks of een professionele software die niet voor ons beschikbaar is?
niks mis mee hoor. Ben ik nog wereldkampioen mee gewordenquote:
De complete aandrijflijn voor de kleinere teams door de FOM laten betalen en pas daarna beginnen met de verdeling van het prijzengeld. Klinkt wel goed eigenlijkquote:Perhaps the engines for these independents could be subsidised or paid for out of the FOM money before it's distributed?
While this would create a two-tier F1, in reality that is what we have had for a long time. The works teams will do all of the winning, but is that any different to what we have now?
Teams such as Force India and Sauber don't have a realistic chance of emerging as world championship contenders, but at least this way they can operate as small, effective outfits capable of getting some good results.
Obviously, this is not too different to the existing arrangement with Toro Rosso running Renault engines and Red Bull-produced gearbox internals, Sauber running Ferrari engines and gearboxes and Force India using Mercedes kit. But the big difference is that they will be supplied for nothing, rather than paid for.
This could easily cover, say, £25 million worth of a season's budget. The reason that this is the best way to do it is that the new engine regulations were called for by the engine suppliers.
Zo de tering wat een geluidquote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Geluid is debet aan de legendarische Lamborghini V12 ontworpen door Bizzarrini, van de eerste lambo in '63 tot aan de Murcielago was dat de kracht en geluidsbron.
In de R-GT van Reiter klinkt hij helemaal gestoord. Live gezien, ongelooflijk zo intens hard en scherp.
(koptelefoon gebruikers beware)
Alles op Sport1, alles op de Duitse RTL, dit op de BBC en Veronica weet niemandquote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:44 schreef Tazz het volgende:
Hoi, lees niet dagelijks mee, maar is al bekend bij welke zender de races te zien zijn?? Vorig jaar stond er een mooi lijstje in dit topic.
Zeker; heb jarenlang een Canon gehad die volledig in te stellen was en precies deed wat ik wilde. Maar nu ga ik niet meer naar de races en testen voor de foto's; op internet staat toch elke actie vanuit elke hoek gemaakt met een betere camera. Het gaat mij altijd meer om de sfeer en de foto's die ik erbij maak zijn meer ter herinnering achteraf. Alleen was er gisteren bijna geen publiek, alleen wat Spanjaarden die geen woord Engels spraken. Dus toen maar wat gaan spelen met de camera die ik bij me had.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:49 schreef WEST het volgende:
fotografeer jij automatisch dan ? Dat heb ik wel afgeleerd in het begin. Ik doe alles met de hand instellen. Krijg je zoveel betere foto's van.
Kimi heeft zijn geld weer binnen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:48 schreef Nober het volgende:
Goed nieuws voor Kimi Räikkönen zijn motocross team heeft de eerste GP van het jaar gewonnen, Maximilian Nagl won beide manches voor IceOne Husqvarna Factory Racing in Losail, Qatar.
GvdG wel ja. Die werkte qua hard- en software samen met http://www.h-engineering.net/quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Aangepaste rfactor geloof ik gebruiken ze
Het leent zich natuurlijk erg goed voor actiefoto's. En iedereen denkt natuurlijk dat hij/zij dat ene unieke moment gaat vastleggenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:48 schreef Jigzoz het volgende:
Dat valt me trouwens wel op als ik races bezoek. Er zijn zo ontzettend veel mensen die met enorm professioneel ogende camera´s rondlopen. Hoe zit dat? Zijn raceliefhebbers ook vaak geïnteresseerd in fotografie, of leent autosport zich gewoon goed voor fotografie en bezoeken fotografen daarom vaker races?
Voor mezelf sprekend zijn het gewoon twee hobbies die leuk te combineren zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:48 schreef Jigzoz het volgende:
Dat valt me trouwens wel op als ik races bezoek. Er zijn zo ontzettend veel mensen die met enorm professioneel ogende camera´s rondlopen. Hoe zit dat? Zijn raceliefhebbers ook vaak geïnteresseerd in fotografie, of leent autosport zich gewoon goed voor fotografie en bezoeken fotografen daarom vaker races?
helemaal helder.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:26 schreef twiFight het volgende:
Volgens mij had niemand zin dat lijstje te maken. Anyway, ik kijk alleen live op de BBC en de lijst daarvan zie je op deze pagina: 2015 Formula 1 calendar
Waar staat "Live across BBC radio and the sport website, with highlights on BBC TV" is het niet live op TV (maar wel een samenvatting later) en waar staat "Live across BBC TV, radio and the sport website" is het live op BBC1.
Dat had ik op de Nurburgring. Weet niet meer welk jaar. We zaten op Zilver tribune 6, net voor de dunlop curve en Schumacher valt uit. Voor ons neus spreekt hij een steward aan en reist per motorfiets (als passagier) terug naar het paddock. Ik had een redelijke camera bij me. Een Minolta spiegelreflex, helaas niet met al te veel analoge functies, maar een fijne lens, 83-300 geloof ik, en kon er in iedergeval handmatig bij scherpstellen. Ik dacht dat ik de foto van het jaar had gemaakt.. Later, we leefden nog niet in de digi-luxe van nu, kwam ik tal van zelfde foto's tegen, de één nog verder ingezoomd dan de ander...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:09 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het leent zich natuurlijk erg goed voor actiefoto's. En iedereen denkt natuurlijk dat hij/zij dat ene unieke moment gaat vastleggen
Size does matterquote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:58 schreef Meike26 het volgende:
Later, we leefden nog niet in de digi-luxe van nu, kwam ik tal van zelfde foto's tegen, de één nog verder ingezoomd dan de ander...
KLopt helemaal ! Hockey vond ik ook wel leuk om te doen. Snelle en mooie technische sport met tal van moves van spelers + goede 'bekkies', zowel qua energie bij harde ballen als de emoties bij mislukte passes enzo. Ik denk dat je, door de snelheid van het spel, ook nog wel op kan oefenen met hockey-fotografie als je later meer autosport wil fotograferen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:06 schreef twiFight het volgende:
Ik denk dat fotografie en sport in het algemeen gewoon goed samengaan. Elke amateurfotograaf die ik ken fotografeert veel bij zijn/haar sport naar keuze. Autosport, wielrensport, paardensport, vechtsport, het komt allemaal voorbij.
[..]
Size does matter
Tazz, check het topic van sport 1 go stream delen even 👍quote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:41 schreef Tazz het volgende:
[..]
helemaal helder.
Als het goed is krijg ik per 1 april de Duitse RTL, dus alleen nog een alternatief voor de openingsrace zoeken.
Stream site van vorig jaar (wiziwig.tv) is er ook al mee gestopt.
quote:* Verstappen P2 after soft tyre lap
quote:1 Nico Rosberg Mercedes 1m25.186s
2 Max Verstappen Toro Rosso 1m26.267s +1.081
3 Valtteri Bottas Williams 1m26.440s +1.254
4 Daniel Ricciardo Red Bull 1m26.587s +1.401
5 Sebastian Vettel Ferrari 1m26.639s +1.453
6 Felipe Nasr Sauber 1m27.353s +2.167
7 Sergio Perez Force India 1m28.016s +2.830
8 Pastor Maldonado Lotus 1m28.272s +3.086
Dat heb ik met voetbal. voetbal foto deze foto heb ik vorige week gemaakt. Plaats hem niet als foto omdat we in een F1 topic zitten. Maar ik fotografeer ook regelmatig Wielrennen, hardloop wedstrijden en als ik de kans krijg om naar Assen of Zandvoort te gaan komen de auto en motorsport erbij. Ik ga ook regelmatig naar de vrijdag van de TT. Ik zal van de week mijn archief eens in gaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
KLopt helemaal ! Hockey vond ik ook wel leuk om te doen. Snelle en mooie technische sport met tal van moves van spelers + goede 'bekkies', zowel qua energie bij harde ballen als de emoties bij mislukte passes enzo. Ik denk dat je, door de snelheid van het spel, ook nog wel op kan oefenen met hockey-fotografie als je later meer autosport wil fotograferen.
quote:Op zondag 1 maart 2015 11:41 schreef Syntix het volgende:
Ben benieuwd of Williams (Bottas) dit seizoen de Mercs serieus kan testen.
quote:Reageer op de live update
Williams laat achterste van de tong zien
Valtteri Bottas is als enige op de baan en op de superzachte banden. Williams laat het achterste van de tong zien, maar met een 1:23.063 komt het niet aan de tijd van Nico Rosberg op vrijdag en die is op zacht verreden.
Zeker in het begin van het seizoen.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:17 schreef Geralt het volgende:
En McLaren is nog altijd niet op de baan geweest
Die gaan een zwaar seizoen tegemoet denk ik zo
Motor moest eruit naar problemen met sensoren,quote:
Eens!quote:Op zondag 1 maart 2015 12:30 schreef Geralt het volgende:
Ik vind dat Max voor het middageten nog ff een rondje moet knallen op supersofts
volgens mij is jumbo nog steeds sponsor van Max anders staat de STR09 maandag niet in een Jumbo supermarkt in Breda.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:41 schreef nils7 het volgende:
Is Jumbo van de helm van Max verdwenen vandaag?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Bottas Williams 1:23.063 46 Hard PIT Vettel Ferrari 1:23.469 52 Super-Soft PIT Nasr Sauber 1:24.023 73 Super-Soft PIT Pérez Force India 1:25.113 54 Super-Soft PIT Rosberg Mercedes 1:25.186 69 Hard PIT Verstappen Toro Rosso 1:26.267 49 Hard PIT Ricciardo Red Bull 1:26.587 10 Development PIT Maldonado Lotus 1:28.272 35 Medium PIT Button McLaren 2 Medium PIT |
inderdaad. Als die tijd op hard was is Williams het te kloppen team dit seizoenquote:
quote:Remi Taffin van Renault heeft tijdens de lunch gezegd dat de helft van de achterstand op de motor van Mercedes is ingelopen.
quote:
Nee daar heb je alleen last van als je tweevoudig wereldkampioen bent hequote:
Hoe en wat en waar?quote:Op zondag 1 maart 2015 14:22 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Via tor kan je dat gewoon volgen.
Ik kijk ze altijd via de pc met tor.
quote:Max Verstappen reed zich aan het stuur van de STR10 na 49 ronden met een tijd van 1:26.267 naar een zesde plek. Max vertelt aan Verstappen.nl: “Vanmorgen hebben we de auto proberen te verbeteren door onder andere met de balans te spelen. Een klein probleem met het rempedaal verhinderde dat we een kwalificatie simulatie konden doen, dus die staat voor de namiddag nog op het programma. Ondanks dat ik liever meer ronden had gereden, ben ik tevreden met de ochtend, want we hebben veel kunnen uitproberen.”
Ik woon er naast, tot hoe laat staat ie er?quote:Op zondag 1 maart 2015 13:43 schreef WEST het volgende:
[..]
volgens mij is jumbo nog steeds sponsor van Max anders staat de STR09 maandag niet in een Jumbo supermarkt in Breda.
Tis dat Breda iets te ver weg is.
quote:Op zondag 1 maart 2015 15:09 schreef ElmarO het volgende:
http://hasmaldonadocrashedtoday.com/
https://twitter.com/DidPastorCrash
Voor de liefhebbers.
Hopelijk geen groot probleem. Ik wil nog een kwalificatierun zien op supersoft van Max als het ff kan.quote:14:02 Looks like Verstappen won't be maximising his track time today...
14:01 Showing road safety awareness beyond his years, Max has pulled off to the side of the track - the tight CCTV angle doesn't give us much help. We'd say Turn 12 if we had to have a go.
13:59 Perez is back in the pits and Nasr has just moved through the second sector, Verstappen is the odd man out
13:58 Nasr, Perez and Verstappen are the cars on track
13:58 Red flag
vanaf morgen de hele week. Daarna een replica. Hij staat bij het nac stadionquote:Op zondag 1 maart 2015 15:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik woon er naast, tot hoe laat staat ie er?
Die krijg je nog wel keertje of 20 dit jaarquote:Op zondag 1 maart 2015 15:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hopelijk geen groot probleem. Ik wil nog een kwalificatierun zien op supersoft van Max als het ff kan.
Ja had ff gegoogled maar dacht al dat ie daar zou staan (is een Foodmarket)quote:Op zondag 1 maart 2015 15:14 schreef WEST het volgende:
[..]
vanaf morgen de hele week. Daarna een replica. Hij staat bij het nac stadion
niet op super softquote:Op zondag 1 maart 2015 15:18 schreef franklop het volgende:
[..]
Die krijg je nog wel keertje of 20 dit jaar
zijn nog steeds bezig om hem toch nog even baan op te krijgenquote:Op zondag 1 maart 2015 15:30 schreef Ferry_76 het volgende:
Een woordvoerster van Toro Rosso heeft net tegen GPUpdate gezegd dat het een motorprobleem vermoedt bij Verstappen.
Lijkt einde oefening helaas.
Wat bedoel je? Heb je ergens live beeld gevonden?quote:Op zondag 1 maart 2015 14:22 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Via tor kan je dat gewoon volgen.
Ik kijk ze altijd via de pc met tor.
quote:Op zondag 1 maart 2015 15:09 schreef ElmarO het volgende:
http://hasmaldonadocrashedtoday.com/
https://twitter.com/DidPastorCrash
Voor de liefhebbers.
1.24.7quote:
Google even op tor, kan je zo meekijken;)quote:Op zondag 1 maart 2015 17:41 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Heb je ergens live beeld gevonden?
quote:Zondagochtend stonden er 49 ronden op de teller van Max Verstappen, die zijn Scuderia Toro Rosso-bolide tijdens de laatste testdag in aanloop naar het Formule 1-seizoen 2015 over Circuit de Barcelona-Catalunya rondstuurde. ’s Middags gooide een motorprobleem roet in het eten, waardoor er niet meer dan 36 ronden konden worden toegevoegd. Maar met een beste rondetijd van 1:24.527 nestelde de Nederlander zich wel op een knappe vierde positie.
“Over het algemeen heb ik een hele goede winter gehad”, vertelt Max aan Verstappen.nl over zijn testdagen. “We hebben vandaag niet zoveel ronden kunnen rijden als de bedoeling was, maar we hebben nuttig werk verricht. Als team zijn we veel over de auto te weten gekomen en ik heb zelf geleerd over de afstelling van de auto en hoe die te verbeteren.”
Over twee weken staat de 17-jarige Max als jongste F1-debutant ooit aan de start van de Grand Prix van Australië. “Daar kijk ik enorm naar uit, ik kan niet wachten! We hebben een sterk pakket en het team en ikzelf hebben hard gewerkt om de auto en mezelf te verbeteren. Ik voel me klaar voor Melbourne en ben vol vertrouwen, want het ziet er goed uit.“
Als Max ’s middags zijn testprogramma hervat, staat er een lange run op de harde compound Pirelli-banden op de planning. Maar in zijn 68 ronde van de dag even na 15.00 uur, valt de Toro Rosso plots stil in bocht elf. Het euvel blijkt een motorprobleem en het team gaat met man en macht aan de slag om de Renault-krachtbron te repareren.
Iets meer dan twee uur later, dus met nog ruim een half uur op de klok, wordt Max weer het asfalt op gestuurd. Na een paar installatieronden op zachte banden, komen de supersofts tevoorschijn. Die zachtste compound gaat amper een ronde mee, dus er komen nog meer nieuwe sets banden tevoorschijn. Van een hoge 1:25-er, gaat Max naar een lage 1:25, een hoge 1:24 en tenslotte zijn snelste ronde van 1:24.527. Daarmee eindigt hij als vierde, op 1,4 seconden van de snelste man Valtteri Bottas in de Williams. Tenslotte wordt de dag afgesloten met het oefenen van een viertal pitstops en starts. Na 85 ronden zit de zondag erop.
Het eerste dat Max om 18.00 uur, als de testdag ten einde is, over de boordradio aan zijn team laat weten is: “Jongens, allemaal heel erg bedankt voor de snelle reparatie. Ik heb mezelf dankzij jullie flink weten te verbeteren, dus dank jullie wel.”
Teambaas Franz Tost van Toro Rosso kijkt ook met een tevreden gevoel terug op de afgelopen testsessies: "Precies een maand geleden begonnen we in Jerez met twee groentjes, en we gaan nu uit Barcelona weg met twee jonge coureurs die klaar zijn voor hun Formule 1-debuut. Ze zijn in korte tijd gegroeid als coureur, hebben de afgelopen dagen een goede leercurve laten zien, en hebben aan zelfvertrouwen gewonnen." De Oostenrijker benadrukt het belang van de wintertests nogmaals: "We hebben in totaal 5536 kilometer afgelegd, en dat is al meer dan we het hele vorige jaar in test hebben afgelegd, inclusief de tests gedurende het seizoen. En hierin hebben we goede prestaties en goede betrouwbaarheid laten zien. We hebben nu natuurlijk nog veel werk te doen en data te analyseren voordat we op reis gaan naar Australie, maar we hebben onze doelen wel behaald. We kijken uit naar de start van het seizoen in Melbourne."
Sebastian Vettel (Ferrari) en Felipe Nasr (Sauber) noteren de tweede en derde tijd. De grote broer van Toro Rosso, Red Bull Racing, finisht met Daniel Ricciardo als vijfde, op een tiende achter Max.
“De superzachte banden en ook de zachte banden zijn eigenlijk te zacht voor Barcelona. Ze zijn al versleten voor je een ronde hebt gereden. Medium is het beste hier”, legt Max uit. “Maar het was nuttig om ermee gereden te hebben. Ook het laatste half uur, toen we een kwalificatie simulatie deden en er te weinig tijd was om de afstelling nog te wijzigen na mijn eerste run, was een bruikbare ervaring. Hier hoefde het niet perfect te zijn, in Melbourne wel.”
“Al met al heb ik veel geleerd de afgelopen maanden. Van korte en lange runs tot pitstops en starts. Toen ik een volledige racesimulatie had gedaan, voelde ik me fit genoeg om nogmaals een Grand Prix-afstand te rijden, dus laat die eerste race maar komen”, besluit Max vol vertrouwen.
quote:The first thing to say is that the cars are much faster than last season. The pole time in Barcelona last year was 1m25.232s and Nico Rosberg did 1m22.792s on Day 2 of the final test. Pirelli is estimating between two and two and a half seconds per lap improvement. Certainly the cars look faster when you stand trackside to watch them and they fly down the straights!
quote:If we wanted to estimate the underlying pace of the cars from this data it might give us this kind of ranking:
Fastest – Mercedes
+0.8-1.0s/lap – Williams
+1.0-1.2s/lap – Ferrari
+1.2-1.5s/lap – Red Bull Racing / Toro Rosso
+1.5-2s/lap – Sauber / Lotus / Force India / Mclaren
quote:Other notes from the final test were that the Red Bull looked faster in Daniel Ricciardo’s hands than his new team mate Daniil Kvyat’s, as you might expect at this stage. The Mercedes powered Lotus and Force India cars didn’t have notable race pace in comparison with the Ferrari powered Sauber and particularly the Renault powered Toro Rosso, which looked particularly good in Max Verstappen’s hands on long runs. He has caught the eye of most knowledgeable observers during the testing season and has the edge on Carlos Sainz, it appears.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |