quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:59 schreef Foxiee het volgende:
[..]
Voor zijn theorie wel, maar praktijk niet. Volgens mij verloopt zijn theorie ook weer over een halfjaar dus dan begint alles weer opnieuw
netjess, ook 1e keer pas??quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:07 schreef defokkingfoker het volgende:
Vandaag/gister mm theorie binnen
Zelf eigenlijk helemaal niet verwacht heb maar max 4 uurtjes geleerd uit dat boek en 2 oefenen exames gemaakt waarvoor ik zwaar zakte...
Maar uiteindelijk toch gehaald
Yep, mijn aller eerste keerquote:Op donderdag 15 januari 2015 12:20 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
netjess, ook 1e keer pas??
Volgende week kans op sneeuw. Gewoon beetje driften op de parkeerplaats anders johquote:Op donderdag 15 januari 2015 17:42 schreef Nattekat het volgende:
Mijn rijlessen beginnen zinloos te worden voor mijn gevoel, krijg ook te horen dat het helemaal prima gaat zo
Nog 3 weken.
Ook weer een ervaring rijkerquote:Op donderdag 15 januari 2015 17:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgende week kans op sneeuw. Gewoon beetje driften op de parkeerplaats anders joh
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:41 schreef d4v1d het volgende:
Geslaagd voor Medische rijtest Op het eind, 30 meter voor het CBR gebouw draaide ik te vroeg aan m'n stoer en zat ik op een busbaan Zelfs nog een busbaan die maar één richting op ging, en dus niet de mijne
Ja, die stomme stoer ook hèquote:
Hey Patrickquote:Op donderdag 15 januari 2015 17:42 schreef Nattekat het volgende:
Mijn rijlessen beginnen zinloos te worden voor mijn gevoel, krijg ook te horen dat het helemaal prima gaat zo
Nog 3 weken.
Je hebt mijn UI gemist?quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:43 schreef d4v1d het volgende:
Hoe rijden jullie overdag? Mijn instructeur zegt dat Dimlicht gewoon kan. Maar juist daarvoor is toch de dagrijverlichting
[..]
Hey Patrick
Was echt heel stom van me, was gewoon te zien dat het een busbaan was, stond zelfs een bus bij de haltequote:Op donderdag 15 januari 2015 22:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Ja, die stomme stoer ook hè
T staat zelfs voor de bocht op de grond dat je de 2e moet hebbenquote:Op donderdag 15 januari 2015 22:50 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Was echt heel stom van me, was gewoon te zien dat het een busbaan was, stond zelfs een bus bij de halte
http://goo.gl/maps/G6XAi
Wel aparte fout. Je ziet een geslotenverklaring bij de busbaan en je kan duidelijk de strepen van jouw rijbaan volgenquote:Op donderdag 15 januari 2015 22:50 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Was echt heel stom van me, was gewoon te zien dat het een busbaan was, stond zelfs een bus bij de halte
http://goo.gl/maps/G6XAi
Precies Maar die had ik niet gezienquote:Op donderdag 15 januari 2015 23:29 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Wel aparte fout. Je ziet een geslotenverklaring bij de busbaan en je kan duidelijk de strepen van jouw rijbaan volgen
Gefeliciteerdquote:Op maandag 19 januari 2015 11:11 schreef powerkiter. het volgende:
En geslaagd voor praktijk , Na 23 uur lessen, nu aanvragen en rijden maar. En dan gaat het echte leren rijden beginnen
Over een paar jaar in dit topic:quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:30 schreef d4v1d het volgende:
Precies Maar die had ik niet gezien
CBR mens zei wel dat die minder had verwacht na de 14 uur die ik tot nu toe heb gelest, hij was onder de indruk . *klopt af* het was natuurlijk niet allemaal perfect, maar een medische test is geen examen gelukkig
quote:Op donderdag 15 mei 2018 20:30 schreef d4v1d het volgende:
Jeej. Eindelijk geslaagd voor mijn ribba, nu wordt ik populair ditdat.
_quote:Op maandag 19 januari 2015 16:47 schreef exelletor het volgende:
[..]
Over een paar jaar in dit topic:
[..]
Straatje kerenquote:Op maandag 26 januari 2015 22:41 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Dit krijg je niet op je theorie examen (rechterstraat mocht je niet inrijden)
Ik ben er uiteindelijk links ingereden, en halverwege waren een boel lege parkeerplaatsen waar je even mooi kon kerenquote:
wtf je bedoelt 2 jaar toch?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:38 schreef asfalthooligan het volgende:
Pff na 5 maanden stilstand door expres tegenwerking van cbr de laatste test hopelijk.
Word al 20 jaar bijna getergd door hun.
Om half 9 word ik opgepikt door me rijschool en half 10 een rijtest met een cbr examinator
grapje heeft mij inmiddels al 300 euro extra gekost en nu nogeens 400 extra
Tijd om uit die slachtofferrol te komen, is niet goed voor je hart. Ik zie je alleen maar ouwehoeren. En ja, het is allemaal vervelend, maar het gaat nu de goede kant op. Houd daar lekker aan vast en gaan met die gemotoriseerde banaan!quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:18 schreef asfalthooligan het volgende:
De weg is vrij examen word aangevraagd.
Rijtest gehad en de man zag geen belemmeringen in het rijden.
Als hjet examen was geweest had ik in 1 keer kunnen slagen .
Nu de puntjes nog wat beter op de i en dan op naar het examen
Hoeveel lessen heb je al gehad? Ik was in het begin ook zenuwachtig, maar toen ik beter ging rijden verdween dat vanzelf. Overigens zonder hulp van de instructeur, want die geeft me nooit complimentjes ofzoquote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:07 schreef roos94 het volgende:
Ik ben altijd zo zenuwachtig vanaf een half uur voordat de instructeur voor de deur staat. Ik schiet in een totale stress, hyperventileren alles. Terwijl ik al een miljoen lessen heb gehad en ik al bij diverse instructeurs ben geweest. Meer mensen die dit hebben? Het is zo vervelend al mijn instructeurs zeggen ook dat ik een zeer zwakke en chaotische leerling ben. Ik moet iets echt 100 keer doen voordat ik het goed doe, terwijl een ander het in 3 keer makkelijk doet. Dit is ook niet echt bevordelijk voor mijn zelfvertrouwen terwijl ik voor mijn studie/school heel makkelijk kan leren, maar hier niet op de een of andere manier..
Wow ik herken dit echt heel erg!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:41 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Mijn instructeur is ook best een klootzak. Als het goed gaat zegt hij niks, maar als ik fouten maak, maakt ie me soms helemaal in. Soms op een manier dat ik bijna m'n zelfvertrouwen begin te verliezen.
Bij meisjes doet hij dit helemaal niet. Bij hun reageert hij overdreven aardig en lief, maar bij mij reageert hij als een gefrustreerde vent. In het begin was hij heel aardig, maar het schijnt dat ze in het begin allemaal aardig doen om leerlingen binnen te halen. Nu begint zijn ware aard naar boven te komen. Gelukkig is mijn examen binnenkort en ben ik af van die rijlessen
PS. Het helpt ook om op YouTube rijlesvideo's te bekijken. Ik heb daar serieus veel belangrijke dingen geleerd die m'n instructeur mij nooit heeft verteld Als je goed rijdt gaat je zelfvertrouwen vanzelf omhoog
Dit is precies wat ik dacht toen ik die video's zag van hem. Helaas zijn dit soort instructeurs heel zeldzaam. Het is niet een kwestie van goed zoeken, maar de juiste tegenkomen en wellicht kom je die nooit tegen. Voor jou was het blijkbaar wel te doen (ondanks een klote instructeur) en je kunt nu toch afrijden dus alleen maar positief.. Hoeveel of hoe weinig lessen heb je gehad eigenlijk?quote:Op zondag 1 februari 2015 13:40 schreef Sander166 het volgende:
Haha ik kijk precies dezelfde video's. Die man blijft heel rustig en kalm als leerlingen fouten maken en hij vertelt ook precies waar de leerlingen op moeten letten. Mijn instructeur doet dat helemaal niet. Als ik daar zou wonen, zou ik zeker bij die man gaan lessen.
Heb je wel al een TTT of examen gepland?
nope...quote:Op maandag 2 februari 2015 17:05 schreef Sander166 het volgende:
Ik zit nu rond de 35 lessen en tegen de tijd dat ik examen ga doen zal ik rond de 40 of 45 zitten. Ligt eraan hoe vaak ik nog ga lessen. Als ik terugkijk op m'n rijlessen heb ik gemerkt dat ik echt veel doelloos heb rondgereden. Gewoon rijden zonder dat je er iets van leert of opsteekt. Sommige bijzondere manoeuvres heb ik ook al weken niet meer gedaan. Vraag me af of ik ze überhaupt nog goed kan uitvoeren
Heb je geen datum voor een TTT of examen dan?
Het lijkt er op van welquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:24 schreef Reemi het volgende:
Geslaagd! In twee keer.
Ben ik de eerste hier van 2015?
Ja, en gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:24 schreef Reemi het volgende:
Geslaagd! In twee keer.
Ben ik de eerste hier van 2015?
Thanksquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, en gefeliciteerd
Probeer voorlopig maar eens niet iedereen in de weg te rijden met dat trage gedoe
Succes, gaat goed komen nu .quote:Op donderdag 5 februari 2015 07:56 schreef asfalthooligan het volgende:
Heb sinds gister helemaal groen licht en half maart heb ik eindelijk na bijna 10 maanden het rijexamen,we gaan duimen om in 1 x te slagen
Ga je morgen vóór het examen nog even rijden? Dan kun je in ieder geval nog een beetje peilen of het glad is. Succes in ieder geval!quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:31 schreef Nattekat het volgende:
Uitgerekend de dag voor mijn rijexamen valt de eerste sneeuw in bijna 2 jaar tijd
Veel plezier!quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:11 schreef DeLuna het volgende:
Eerste rijles gehad Best wel veel informatie wat er dan op je af komt. Maargoed, volgende week vrijdag weer, maar dan 1,5 uur.
Gefeliciteerd !quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:24 schreef Reemi het volgende:
Geslaagd! In twee keer.
Ben ik de eerste hier van 2015?
Om eerlijk te zijn; Nee. Stukje snelweg, stukje ring om de stad, stukje door de stad, stukje woonwijk.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:23 schreef Sander166 het volgende:
Vonden jullie die examenroutes ook heel intensief? Ik heb er nu 2 geoefend en ze zijn fucking moeilijk Het is maar een half uurtje rijden, maar hier zijn het routes waar je continu alert moet zijn.
quote:Op maandag 19 januari 2015 11:11 schreef powerkiter. het volgende:
En geslaagd voor praktijk , Na 23 uur lessen, nu aanvragen en rijden maar. En dan gaat het echte leren rijden beginnen
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:24 schreef Reemi het volgende:
Geslaagd! In twee keer.
Ben ik de eerste hier van 2015?
dat klinkt wel zuur ja. Maar goeie kans dat je de volgende keer gewoon een andere examinator hebtquote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:26 schreef Nattekat het volgende:
Pfff... daar waar ik het de vorige keer nog aardig terecht vond heb ik nu zo veel zin om een examinator af te schieten
Een paar kleine niet zo nette dingetjes, zoals niet remmen op 100m afstand omdat er een auto per ongeluk achter een bus op de busbaan terecht is gekomen en niet naar de linker rijbaan gaan omdat er iemand mijn dode hoek inrijdt (wat helemaal geen dode hoek was)...
Volgens mijn instructeur is er zelfs een hoge piet ooit met hem meegegaan omdat zijn slagingspercentage te laag was...
Minimaal in snelheid schommelen maakt geen ruk uit, daar ga je echt niet op zakken. Als je constant tussen de 100 en 130 gaat, okay.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:24 schreef -Mellow- het volgende:
pff, vandaag een proefexamen gedaan met mijn instructeur. Het zou een beetje erop of eronder zijn want ik maak nog best wat schoonheidsfoutjes. Bijv. te veel in snelheid schommelen op de snelweg (ook al zijn dat heel minimale verschillen), niet op de mooiste manier omkeren.... Ik doe het volgens haar wel allemaal hartstikke veilig, maar dat is blijkbaar niet altijd genoeg. Terwijl ik zou denken dat het niet zo veel uitmaakt zolang je maar veilig rijdt.
Even helemaal geen zelfvertrouwen voor m'n examen morgen
Gefeliciteerd, veel veilige kilometers toegewenstquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:52 schreef Minimunt het volgende:
Hoppaaaa! Ik stuur hier nooit iets, maar vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs personenauto!
Alles in één keer, (TTT, Theorie en Praktijk) Lijkt me vrij uniek als ik andere mensen zo hoor!
Nu met nog meer zin de carnaval in !
Heel goed gedaan! Alleen niet uniek (zelfs zonder TTT )quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:52 schreef Minimunt het volgende:
Hoppaaaa! Ik stuur hier nooit iets, maar vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs personenauto!
Alles in één keer, (TTT, Theorie en Praktijk) Lijkt me vrij uniek als ik andere mensen zo hoor!
Nu met nog meer zin de carnaval in !
ik moest vandaag in een 30 km zone omkeren. Ik dacht eerst dat ik wel een halve draai kon maken, kwam er tijdens het keren achter dat dat niet in een keer ging en moest dus iets moeilijker doen dan verwacht. Ik zou zeggen dat het niet zo veel uitmaakt. Mijn instructeur zei dat het ook prima is als ik het veilig doe, maar ook dat als ik veel verschillende schoonheidsfoutjes maak en pech heb met een examinator, het wel mogelijk is op het totaal van foutjes te zakken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:49 schreef Messina het volgende:
[..]
Minimaal in snelheid schommelen maakt geen ruk uit, daar ga je echt niet op zakken. Als je constant tussen de 100 en 130 gaat, okay.
Niet op de mooiste manier omkeren, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik heb een TTT gehad anderhalve week voor m'n examen. Ik heb die TTT compleet verkloot. Het was even of ik nog nooit in een auto gezeten had.
Examen ging gewoon prima.
Je hoeft niet perfect te rijden, eh. Zelfs als je je rijbewijs hebt zul je niet perfect rijden. (Behalve NieuweNier, das zo'n held!). Kun je de auto besturen? Kun je dat veilig? Kun je situaties goed overzien? Dat zijn de dingen waar het uiteindelijk om draait.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 11 februari 2015 12:50 schreef -Mellow- het volgende:
Na tien jaar, met twee keer vijf jaar pause, vier rijscholen, lessen waarvan ik de tel kwijt ben, drie succesvolle theorie-examens waarvan er twee verlopen zijn geraakt, te veel euro's, teleurstelling, wanhoop, het kwijtraken van zelfvertrouwen, joyriden, vijf gefaalde praktijkexamens en een praktijkexamen dat ik op het laatste moment niet mocht afnemen omdat ik was vergeten dat mijn paspoort nog op het Cubaanse consulaat lag...... heb ik nu eindelijk m'n rijbewijs gehaald!
doeg!
Nice! Felicitaties.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:50 schreef -Mellow- het volgende:
Na tien jaar, met twee keer vijf jaar pause, vier rijscholen, lessen waarvan ik de tel kwijt ben, drie succesvolle theorie-examens waarvan er twee verlopen zijn geraakt, te veel euro's, teleurstelling, wanhoop, het kwijtraken van zelfvertrouwen, joyriden, vijf gefaalde praktijkexamens en een praktijkexamen dat ik op het laatste moment niet mocht afnemen omdat ik was vergeten dat mijn paspoort nog op het Cubaanse consulaat lag...... heb ik nu eindelijk m'n rijbewijs gehaald!
doeg!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:50 schreef -Mellow- het volgende:
Na tien jaar, met twee keer vijf jaar pause, vier rijscholen, lessen waarvan ik de tel kwijt ben, drie succesvolle theorie-examens waarvan er twee verlopen zijn geraakt, te veel euro's, teleurstelling, wanhoop, het kwijtraken van zelfvertrouwen, joyriden, vijf gefaalde praktijkexamens en een praktijkexamen dat ik op het laatste moment niet mocht afnemen omdat ik was vergeten dat mijn paspoort nog op het Cubaanse consulaat lag...... heb ik nu eindelijk m'n rijbewijs gehaald!
doeg!
Inderdaad flink oefenen met van die cd-roms. Zijn er genoeg van op internet te downloaden.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:28 schreef MissStevie het volgende:
Gefeliciteerd!
Ik heb volgende week mijn theorie examen en in ben wanhopig.. de regeltjes gaan me echt wel goed af, maar ik ga ontzettend nat op de inzichtsvragen die heb ik steeds bijna allemaal fout. ik bespreek ze dan ook met mijn vriend en mijn redenatie is niet geheel onlogisch, maar klopt gewoon niet. logisch, anders had ik niet steeds meer dan de helft fout nu kan ik mij herinneren dat er een keer iemand is geweest die een linkje had geplaatst waarop je inzichtsvragen kon oefenen? ik kan het alleen niet meer terug vinden.. is er nog iemand met een goede tip om mijn inzicht te verbeteren? in de praktijk gaat het best goed, maar van een plaatje af vind ik het gewoon rete lastig.. ik zie het dan ook nog niet helemaal gebeuren volgende week..
Quest had laatst een hele zooi online staan. Meest vage antwoorden, gas los voor een caravan die over 1000 meter invoegt achter een vrachtwagen terwijl jij 130 links rijdt (hoezo, hij mag toch 90 en 9 van de 10 caravanners gaan echt niet inhalen), etc.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:58 schreef MissStevie het volgende:
Het is met Name de vragen waarbij je uit de antwoorden remmen, gas loslaten of niets kunt kiezen. of dat je moet voorspellen wat een fietser gaat doen..
Het is dan ook theorie examen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
9 van de 10 caravanners gaan echt niet inhalen
Dus kunnen we er ook vanuit gaan dat de ander zijn theorie beheert en eerst alle overige verkeer voor laat gaan, zoals je volgens RVV 1990 art. 54 dient te doen bij een rijstrookwissel.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:42 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Het is dan ook theorie examen.
Simpel gezegd: is er iets op de rijbaan? Remmen. Kan er iets op je rijbaan komen? Gas los. Anders? Niks. Met een kanttekening voor kinderen. Als er een bal over straat vliegt, remmen, want kinderen rennen daar achteraan en zulks.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Quest had laatst een hele zooi online staan. Meest vage antwoorden, gas los voor een caravan die over 1000 meter invoegt achter een vrachtwagen terwijl jij 130 links rijdt (hoezo, hij mag toch 90 en 9 van de 10 caravanners gaan echt niet inhalen), etc.
EDIT: Hier: https://www.quest.nl/test/ken-jij-de-verkeersregels
Maar dan ligt er al wat op je rijbaan, namelijk die bal.quote:
Ook invoegend verkeer heeft zich te houden aan de voorrangsregels. Helaas snappen maar barweinig mensen dat.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:47 schreef Sarasi het volgende:
Invoegend verkeer achter een vrachtwagen wil doorgaans inhalen, dus er is iets wat op je rijbaan kan komen: gas loslaten.
Ik had er 21 van de 65 fout bij die Questvraag... Maarja, ook daar geldt weer, een hoop kan ik echt niet inkomen. Waarom zou ik gas loslaten bij het inhalen van een sleepwagen die een bus op sleep heeft? Ik laat toch ook geen gas los bij een vrachtwagen inhalen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:50 schreef Sarasi het volgende:
Ik zeg niet dat je zo nul fouten haalt,
True, maar naar mijn mening gaat dat beter in een simulator of in een echte auto. Veel beter dan gevoelloos op een stilstaand plaatje met wat slecht geshopte situaties.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:50 schreef Sarasi het volgende:
En het idee is juist dat je er rekening mee houdt dat ander verkeer jou niet ziet. Opvangen van fouten van anderen, het herkennen van mogelijk gevaarlijke situaties... Dat is GEVAARherkenning.
Ik heb het ook best lastig met die vragen, maar wat je hier zegt is best wel een goede tip. (En eignelijk super simpel, ben ik daar echt zelf niet opgekomen?! )quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:47 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Simpel gezegd: is er iets op de rijbaan? Remmen. Kan er iets op je rijbaan komen? Gas los. Anders? Niks. Met een kanttekening voor kinderen. Als er een bal over straat vliegt, remmen, want kinderen rennen daar achteraan en zulks.
Geslaagd op gevaarherkenning dus, je moet er 13 goed hebben van de 25.quote:
Ja, ik las het!quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:49 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geslaagd op gevaarherkenning dus, je moet er 13 goed hebben van de 25.
Toen ik jaren geleden examen deed voor m'n motor heb ik er 3 x over gedaan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik moet in maart op voor theorie motor, ben ook flink aan de studie. Ik mag 6 fout hebben op 50 vragen en ik hang steeds tussen de 7 en 10. Maar ik heb alle flutselregeltjes nog niet geleerd, dus dat komt vast wel goed.
Ik heb 3x over theorie B gedaan en 4x over praktijk B. Wel maar 31 lessen, gewoon echt examenangst. Maar nu krijg ik een herkansing met A en ga ik alles in één keer halen enzo. Daarom ben ik nu ook alvast heel veel aan het oefenen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Toen ik jaren geleden examen deed voor m'n motor heb ik er 3 x over gedaan.
Nieuwe stijl of oude stijl? Ik mag 18 maart.quote:
Haha dat had ik ook bij mijn eerste les. Ik was gewend aan mijn scooter.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:41 schreef defokkingfoker het volgende:
Vandaag eerste proefles
Gelijk leren sturen, gas geven, koppelen en remmen.
Ik reed wel steeds teveel naar rechts... Het leek anders alsof ik midden op de weg rijd Maar uiteindelijk ging dat ook beter door de tip om mijn rechter spiegel te gebruiken
Mij is geleerd al moet je 20 keer steken dat je iedere keer moet kijken. Kijken kijken kijken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:09 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ik moest vandaag in een 30 km zone omkeren. Ik dacht eerst dat ik wel een halve draai kon maken, kwam er tijdens het keren achter dat dat niet in een keer ging en moest dus iets moeilijker doen dan verwacht. Ik zou zeggen dat het niet zo veel uitmaakt. Mijn instructeur zei dat het ook prima is als ik het veilig doe, maar ook dat als ik veel verschillende schoonheidsfoutjes maak en pech heb met een examinator, het wel mogelijk is op het totaal van foutjes te zakken.
Nieuwe stijl.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:23 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nieuwe stijl of oude stijl? Ik mag 18 maart.
Een stadsbus is gemaakt om snel op te trekken, lekker laten gaanquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:43 schreef DeLuna het volgende:
Tweede les gehad! Snelweg op en in de stad geweest. Ging wel aardig maar ik kijk uit naar het moment dat het allemaal een beetje vanzelf gaat Nog een stadsbus achter me gehad die het nodig vond om te toeteren omdat ik wat langzaam wegreed bij een groen verkeerslicht.
Ja, dat zei de instructrice ook al, dus primaquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een stadsbus is gemaakt om snel op te trekken, lekker laten gaan
Toeterende mensen moet je leren negeren. Ik liet de auto nog weleens afslaan bij een stoplicht en stresste dan zo van de claxons dat ik 'm steevast nog twee keer liet afslaan.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:43 schreef DeLuna het volgende:
Tweede les gehad! Snelweg op en in de stad geweest. Ging wel aardig maar ik kijk uit naar het moment dat het allemaal een beetje vanzelf gaat Nog een stadsbus achter me gehad die het nodig vond om te toeteren omdat ik wat langzaam wegreed bij een groen verkeerslicht.
Had ik laatst in een auto waar ik nog nooit in gereden had.. volgens mij was ik de enige die nog door groen kon Ik gooide het maar op dat me rijbewijs nog maar 3maanden had toenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:04 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Toeterende mensen moet je leren negeren. Ik liet de auto nog weleens afslaan bij een stoplicht en stresste dan zo van de claxons dat ik 'm steevast nog twee keer liet afslaan.
Achja, nu gebeurt het me eigenlijk nooit meer, na 3.5 jaar. Komt vanzelf. Die ene keer dat de auto midden op een kruispunt van de ringweg afsloeg, vond ik wel echt even eng, maar gelukkig bleef mijn instructeur heel kalm.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:09 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Had ik laatst in een auto waar ik nog nooit in gereden had.. volgens mij was ik de enige die nog door groen kon Ik gooide het maar op dat me rijbewijs nog maar 3maanden had toen
Wat is eigenlijk de gemiddelde levensduur van bak + motor van een lesautoquote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:05 schreef Gezicht het volgende:
Zo'n lesauto krijgt wel erger te verduren dan een keertje schakelen zonder te koppelen.
2-3 jaar, en dan nemen ze een nieuwe.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:07 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de gemiddelde levensduur van bak + motor van een lesauto
Daar ben ik stiekem wel benieuwd naar
Volgens mijn toenmalige instructeur gaat een schakelbak (noem je dat zo?) ongeveer 2 jaar mee.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:07 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de gemiddelde levensduur van bak + motor van een lesauto
Daar ben ik stiekem wel benieuwd naar
na 1 les al de snelweg op?!!!!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:43 schreef DeLuna het volgende:
Tweede les gehad! Snelweg op en in de stad geweest. Ging wel aardig maar ik kijk uit naar het moment dat het allemaal een beetje vanzelf gaat Nog een stadsbus achter me gehad die het nodig vond om te toeteren omdat ik wat langzaam wegreed bij een groen verkeerslicht.
Geen idee. Ik dacht dat het wel redelijk normaal was. Snelweg is eigenlijk niet zo moeilijk, ik vind in de stad rijden veel lastiger nog.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:41 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
na 1 les al de snelweg op?!!!!
reed je dan zo goed de 1e keer?
Ik zag hier al eens iemand die volgens mij de eerste les al de snelweg op ging, snap 't ook niet helemaal. Ik mocht tijdens mijn lessen nooit de snelweg op maar da's weer een ander uiterste wat ik nog steeds niet snap.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:41 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
na 1 les al de snelweg op?!!!!
reed je dan zo goed de 1e keer?
Tweede of derde les mocht ik de snelweg gewoon op. Eerste les de gemeentegrens niet over geweest.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:48 schreef LintuxCx het volgende:
Ik zag hier al eens iemand die volgens mij de eerste les al de snelweg op ging, snap 't ook niet helemaal. Ik mocht tijdens mijn lessen nooit de snelweg op maar da's weer een ander uiterste wat ik nog steeds niet snap.
Tijdens mn aller eerste proefles (had letterlijk nooit een autostuur aangeraakt ) werd ik al de snelweg opgestuurdquote:Op zondag 15 februari 2015 17:48 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik zag hier al eens iemand die volgens mij de eerste les al de snelweg op ging, snap 't ook niet helemaal. Ik mocht tijdens mijn lessen nooit de snelweg op maar da's weer een ander uiterste wat ik nog steeds niet snap.
Een versnellingsbak maar bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Volgens mijn toenmalige instructeur gaat een schakelbak (noem je dat zo?) ongeveer 2 jaar mee.
Gemiddeld wordt een lesauto 5 jaar gebruikt. Bron
Nieuwe stijl of oude stijl?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:39 schreef MissStevie het volgende:
een vraagje voor de mensen die hun theorie al binnen hebben, lijkt je theorie examen veel op de examens die je oefent op de cd rom?
ik durf er niet zo goed op te vertrouwen dat ik goed voorbereid ben en ben een beetje bang voor veel strikvragen enzo. Ik maak de examens op de cd rom wel steeds goed en slaag met mooie resultaten.. maar toch.. twijfels, onzekerheid en wat als....
Jij ging pas op het examen voor het eerst de snelweg op?quote:Op zondag 15 februari 2015 17:48 schreef LintuxCx het volgende:
Ik zag hier al eens iemand die volgens mij de eerste les al de snelweg op ging, snap 't ook niet helemaal. Ik mocht tijdens mijn lessen nooit de snelweg op maar da's weer een ander uiterste wat ik nog steeds niet snap.
Bij theorie zit er geen verschil in nee. Bij praktijk 100% zeker wel.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:42 schreef Messina het volgende:
Er zijn geen strikvragen. Die zijn bedacht door gezakte mensen die niet willen toegeven dat ze het niet (goed) onder de knie hebben.
Net zoals ik niet geloof dat je op maandagochtend meer slaagkans hebt dan op maandag aan het eind van de middag.
Heb je enig bewijs dat er ook maar iets bestaat als "gezaktentarget"?quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Bij theorie zit er geen verschil in nee. Bij praktijk 100% zeker wel.
Als je als examinator te veel geslaagden hebt, gaat het cbr vragen stellen. Gezakten leveren uiteraard meer geld op.
Dus, als de hele week al allemaal perfecte examens zijn geweest, en jij goed rijd op vrijdagmiddag, maar de examinator zijn gezakten target nog niet binnen heeft, dan kan je wel eens pech hebben.
Nou, ten eerste is het volstrekt logisch. Stel je even voor dat je 100 examens doet en 99 slagen. Dan zegt het cbr: ho eens, dat kan nooit kloppen. Er moeten er meer zakken. Dus dan mag je gaan uitleggen waarom je zoveel geslaagden hebt. Dat wil een examinator niet, dus als hij op vrijdag bovengemiddeld veel geslaagden heeft, heb je meer kans om te zakken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Heb je enig bewijs dat er ook maar iets bestaat als "gezaktentarget"?
Tijd voor het CBR om camera's te installeren in elke auto. Of eigenlijk; De rijscholen (je rijdt immers af in de auto waarin je les hebt gehad).quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nou, ten eerste is het volstrekt logisch. Stel je even voor dat je 100 examens doet en 99 slagen. Dan zegt het cbr: ho eens, dat kan nooit kloppen. Er moeten er meer zakken. Dus dan mag je gaan uitleggen waarom je zoveel geslaagden hebt. Dat wil een examinator niet, dus als hij op vrijdag bovengemiddeld veel geslaagden heeft, heb je meer kans om te zakken.
Ten 2e: soms hoor je belachelijke redenen om gezakt te zijn, wat echt nergens op slaat. Dat is hiermee simpel te verklaren.
Ten 3e: mijn instructeur heeft me dit verteld als, dat zou kunnen, dus we doen het examen op maandag (want kan geen kwaad). 2 jaar later sprak ik een ex-examinator, en die bevestigde het me.
Ik slaagde overigens gelijk, met een zeer zeker niet perfecte rit, op maandag.
Oftewel: ik zou gewoon lekker aan het begin van de week examen doen als je de keuze hebt, al zou ik het fout hebben, kwaad kan het niet.
Grappig dat je dat zegt, wij hadden een dashcam in de lesauto. Maar die moest afgekoppeld worden voor het examen, want dan mocht die niet aanwezig zijn..quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:01 schreef Messina het volgende:
[..]
Tijd voor het CBR om camera's te installeren in elke auto. Of eigenlijk; De rijscholen (je rijdt immers af in de auto waarin je les hebt gehad).
Dan zouden dit soort discussies eindelijk eens verbannen kunnen worden. Of het CBR aangepakt, mocht ik het mis hebben en er echt dramatische praktijken gaande zijn.
(Want hey, als nummer 100 ook een perfecte rit wegzet, gaat die echt niet zakken.)
En? Gezakt?quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, wij hadden een dashcam in de lesauto. Maar die moest afgekoppeld worden voor het examen, want dan mocht die niet aanwezig zijn..
Nee, moet bij ieder examen afgekoppeld zijn, dat was mijn punt, en:quote:
quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik slaagde overigens gelijk, met een zeer zeker niet perfecte rit, op maandag.
Gaven ze daar nog een reden voor?quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, moet bij ieder examen afgekoppeld zijn, dat was mijn punt, en:
[..]
Nee, geen reden, instructeur zei dat bij elk examen geen camera's aangesloten mogen zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Gaven ze daar nog een reden voor?
Nu ben ik benieuwd
Ik ben overigens geslaagd op een maandag aan het eind van de dag. Met een vrouwelijke examinatrice
Hopelijk worden camera's in auto's gewoon standaard. Ik heb laatst met zo'n ding gereden en het neemt toch een stukje zicht weg, moet toch makkelijk in te bouwen zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:09 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, geen reden, instructeur zei dat bij elk examen geen camera's aangesloten mogen zijn.
Eveneens als het gaspedaal overigens, die moest ook afgekoppeld worden.
Ik heb tegenwoordig wel een dashcam in mijn eigen auto, levert best leuke beelden op. Ik heb nog 4 yt filmpjes klaar staan die gooi ik dit weekend even in het dashcam topic.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:13 schreef Messina het volgende:
[..]
Hopelijk worden camera's in auto's gewoon standaard. Ik heb laatst met zo'n ding gereden en het neemt toch een stukje zicht weg, moet toch makkelijk in te bouwen zijn.
Dan kun je na het examen samen de beelden terug kijken en kan je gewezen worden op de fouten die #persoon niet eens opmerkte ze te maken.
*edit*
En crashfilmpjes
Welk theorieboek heb je? Ik had VekaBest en vond de oefenexamens veeeeel lastiger dan het echte examen. Vooral gevaarherkenning vond ik zwaar onlogisch. Bij de oefenexamens had ik altijd meer dan 10 fout bij dat onderdeelquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:39 schreef MissStevie het volgende:
een vraagje voor de mensen die hun theorie al binnen hebben, lijkt je theorie examen veel op de examens die je oefent op de cd rom?
ik durf er niet zo goed op te vertrouwen dat ik goed voorbereid ben en ben een beetje bang voor veel strikvragen enzo. Ik maak de examens op de cd rom wel steeds goed en slaag met mooie resultaten.. maar toch.. twijfels, onzekerheid en wat als....
Het bestaat wel, alleen gaan ze het nooit toegeven. Ook hebben ze bepaalde 'examenroutes' (of beter gezegd: bepaalde plekken waar ze vaak rijden), maar ook dat geven ze niet toe. Volgens hun is de route compleet randomquote:Op woensdag 18 februari 2015 22:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Heb je enig bewijs dat er ook maar iets bestaat als "gezaktentarget"?
Heb JIJ er bewijs voor misschien?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:36 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Het bestaat wel, alleen gaan ze het nooit toegeven. Ook hebben ze bepaalde 'examenroutes' (of beter gezegd: bepaalde plekken waar ze vaak rijden), maar ook dat geven ze niet toe. Volgens hun is de route compleet random
Het CBR weet denk ik uit ervaring dat een X aantal leerlingen de eerste keer slaagt, dus als een examinator op de lange termijn daar boven of onder zit, dan kan hij op het matje geroepen worden. Die examinatoren hebben ook geen zin in gezeik, dus ik denk dat ze sommige leerlingen matsen en sommige gewoon naaien, puur om hun percentage acceptabel te houden.
verjoo.. het theorie examen inmiddels achter de rug en de vragen zijn niet moeilijker dan in het theorieboek. wel vaak vragen over een onderdeel wat tijdens de oefenexamens niet aan bod komt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:24 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Welk theorieboek heb je? Ik had VekaBest en vond de oefenexamens veeeeel lastiger dan het echte examen. Vooral gevaarherkenning vond ik zwaar onlogisch. Bij de oefenexamens had ik altijd meer dan 10 fout bij dat onderdeel
Op het echte examen is gevaarherkenning ook best vaag, maar minder erg dan bij de oefenexamens. Het theoriegedeelte vond ik heel makkelijk.
Dat is snel! Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:10 schreef MissStevie het volgende:
das ook mooi klote oudebok! fijn dat je nu wel een goede rijschool hebt.
Ik ben vandaag in de herkansing gegaan voor mijn theorie en nu gewoon ruim geslaagd yesss
Hihi, ik bedoel; Ik moest 3 weken wachten toen ik zakte voor theorie. Pas toen was er weer plek.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:07 schreef MissStevie het volgende:
ja ik had gewoon goed geleerd en had geen zin om nog een week diep met mijn neus in de boeken te gaan.. ik wist dat ik het gewoon kende nouja.. dit is het bewijs.. ruim geslaagd
Je hoort ook nooit iemand zeggen dat hij alleen vanwege een quotum geslaagd is terwijl hij belabberd reed.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:02 schreef Messina het volgende:
Echter geloof ik niet in een "gezaktenquota". Iedereen die het daar over heeft, zegt "Ik hoorde via/via..." "Ik ben gezakt terwijl ik perfect reed". Etctera.
Nee, maar dat komt doordat iedereen die net zijn rijbewijs heeft of rijlessen heeft, denkt dat ie geweldig rijdt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:53 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je hoort ook nooit iemand zeggen dat hij alleen vanwege een quotum geslaagd is terwijl hij belabberd reed.
Precies, net zoals de gezakten de klagen over quota.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, maar dat komt doordat iedereen die net zijn rijbewijs heeft of rijlessen heeft, denkt dat ie geweldig rijdt.
Doorbijten..quote:Op maandag 23 februari 2015 19:27 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Dag jongens, ik zit met een dilemma; het zit namelijk zo:
Les nu momenteel in een automaat 10 lessen gehad, maar het gaat nog steeds niet zoals het moet. Ik maak alleen maar dezelfde fouten en mijn instructeur geeft ook aan dat ik nog ''veel'' lessen nodig zal hebben. Nu is het probleem: mijn theorie is geldig tot jan 2016. Financieel zit het niet mee.
Stel dat ik nog 40 lessen nodig heb, dat is: 40*48 = ¤1920 bovenop de ¤2400 die ik al kwijt ben aan rijlessen...
Stel dat ik het ook nog niet in één keer haal, kan ik nóg eens ¤200 betalen. En nog eens..
Ben ik bijna ¤5000(!!!) lichter...
stoppen (en met het geld leuke dingen gaan doen / sparen) of doorbijten??
57 euro per les?quote:Op maandag 23 februari 2015 19:27 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Dag jongens, ik zit met een dilemma; het zit namelijk zo:
Ik les nu in een automaat (ben overgestapt) en het gaat iets beter dan voorheen, maar nog steeds maak ik veel vna dezelfde fouten.
Mijn instructrice kan mij ook niet vertellen hoeveel ik er nog nodig zal hebben (wtf?!) en dus zit ik met de onzekerheid..
Mijn portemonnee begint aardig leeg te lopen door het lessen en ik weet nu niet oeveel ik er nog nodig heb... straks ben ik nog eens 40 lessen verder!!! (heb er al 60 gehad in totaal, wat me al ¤2300 heeft gekosr)
Ik moet nu veel (en heel hard) bij werken om dit bij te kunnen benen maar mijn contract loopt binnenkort af, bovendien zit ik ook met het medische gedeelte (als je ''ja'' invult bij EV).
Daardoor zal mijn theorie geheid verlopen (jan, 2016)
Wat moet ik NU doen?: stoppen (en misschien veel geld en ellende besparen) óf doorbijten??
Sorry, maar ik heb ook beetje gebrek aan zelfvertrouwen denk ik (snel opgeven, maar dan nog als je vooral financieel ertegenaan kijkt)
Ik heb zelf eigenlijk zo min mogelijk online gezocht, buiten een website die hier is genoemd om wat te oefenen, omdat ik bang was dat de stof verouderd zou zijn. Uiteindelijk alleen de cd-rom en het boekje met examenvragen gebruikt en dit bleek ruim voldoende te zijnquote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:12 schreef Super-B het volgende:
Aloha!
Ik heb momenteel dit theorieboek:
http://www2.theorie-leren(...)uto-theorieboek.html
Dit theorieboek heb ik dus uitgelezen, maar nu zoek ik goede oefenmateriaal. Wat raden jullie aan? Een CD-ROM examentrainer of een oefentoetsen in boekvorm? Daarnaast; hebben jullie een link van het aan te raden materiaal?
Je hebt dus in principe alleen geoefend? Niet eens een theorieboek doorgenomen?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:14 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Ik heb zelf eigenlijk zo min mogelijk online gezocht, buiten een website die hier is genoemd om wat te oefenen, omdat ik bang was dat de stof verouderd zou zijn. Uiteindelijk alleen de cd-rom en het boekje met examenvragen gebruikt en dit bleek ruim voldoende te zijn
jawel, ik heb eerst het theorie boek doorgenomen en daarna de cd-rom en het examenboekje gebrukt anders wordt het wel lastig leren ik had het theorie materiaal van Verjo en ik vind hem erg aan te raden. Alles wordt duidelijk en uitgebreid uitgelegd en het boekje 1x helemaal doorlezen was voor mij genoeg.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:18 schreef Super-B het volgende:
[..]
Je hebt dus in principe alleen geoefend? Niet eens een theorieboek doorgenomen?
Is dit aan te raden? Kan geen nieuwere uitgave vinden wat betreft oefenexamens? Dit is 2013.
http://www.bol.com/nl/p/auto-rijbewijs/9200000015015934/
Ik heb inmiddels al dat boek van Vekabest, dus dan blijf ik liever bij Vekabest.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:20 schreef MissStevie het volgende:
[..]
jawel, ik heb eerst het theorie boek doorgenomen en daarna de cd-rom en het examenboekje gebrukt anders wordt het wel lastig leren ik had het theorie materiaal van Verjo en ik vind hem erg aan te raden. Alles wordt duidelijk en uitgebreid uitgelegd en het boekje 1x helemaal doorlezen was voor mij genoeg.
Nee. Daarom zoek ik nu oefenmateriaal. Ik weet niet of dit uberhaupt wel een prima boek is?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:27 schreef MissStevie het volgende:
begrijpelijk maar heb je daar geen cdrom enzo van dan?
voordat je ze bestelt, zou ik deze site nog even wat beter bestuderen als ik jou was http://www.vekabest.nl/quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:29 schreef Super-B het volgende:
[..]
Nee. Daarom zoek ik nu oefenmateriaal. Ik weet niet of dit uberhaupt wel een prima boek is?
http://www2.theorie-leren(...)uto-theorieboek.html
Daarnaast ga ik gewoon dit nu bestellen:
http://www.bol.com/nl/p/auto-rijbewijs/9200000015015934/
Moet lukken! Vooral veel oefenexamens doenquote:Op woensdag 25 februari 2015 13:07 schreef DeLuna het volgende:
Theorie examen gereserveerd voor 27 maart. Nu maar goed leren de komende maand
Momenteel heb ik hem niet nodig, kan gwn alles met de fiets.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:55 schreef Messina het volgende:
Is het het JOU waard? Hoeveel waarde hecht je aan het hebben van een rijbewijs op dit moment?
Het "op dit moment" gedeelte is heel bewust.
Ik heb ooit op een vrijdag mn theorie examen voor de maandag erop gereserveerd. In het weekend goed geleerd en oefenexamens gemaakt. Met vlag en wimpel geslaagd. Het examen was makkelijker dan ik dacht uiteindelijk. Gaat goedkomen dus!quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:07 schreef DeLuna het volgende:
Theorie examen gereserveerd voor 27 maart. Nu maar goed leren de komende maand
Hoe lang moet je nog? En wat is er zo erg aan je instructeur? Ik had bijvoorbeeld een instructeur in het begin waar ik het 7 lessen bij heb uitgehouden. Hij kon echt niks anders dan negatief doen en zat me alleen maar op mn zenuwen te werken. Dat werkt ook niet als je probeert rustig te oefenen met de koppeling en het schakelen. Heb besloten om over te stappen naar een iets duurdere rijschool toen. 25 lessen later was ik geslaagd.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:26 schreef Sander166 het volgende:
Ik kan niet wachten totdat ik m'n rijbewijs heb. Ik erger me steeds meer en meer aan m'n instructeur
Mensen die na 15 à 20 lessen afrijden zijn tegenwoordig wel heel snel. Je kan eerder rekenen op 30-40 lessen volgensmij.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:04 schreef roos94 het volgende:
Ik heb al bij diverse rijscholen lessen gehad maar ze zeggen allemaal dat ik een zeer zwakke leerling ben Waar ik normaal gesproken(met studie etc.) heel makkelijk leer en alles snel oppik, is dat bij autorijden echt het tegenovergestelde. Voel me soms net een zwakbegaafde. Het kostte me al iets van 20 lessen voor ik überhaupt kon schakelen, gassen, remmen en normaal kon sturen het lukt me steeds wel, alleen duurt het eeuwen voor ik het onder de knie heb. Ik moet het echt miljoenen keren oefenen. Meer mensen die dit herkennen? Het is redelijk frustrerend en ook niet zo fijn voor mijn portemonnee. Ik word redelijk wanhopig als ik mensen hoor die na 15 á 20 lessen al afrijden.
ah oke. Dan heb ik er waarschijnlijk 100 nodigquote:Op maandag 2 maart 2015 15:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Mensen die na 15 à 20 lessen afrijden zijn tegenwoordig wel heel snel. Je kan eerder rekenen op 30-40 lessen volgensmij.
Ik snap dat je geneigd bent te kijken naar hoeveel lessen anderen nodig hadden, maar dat moet je niet doen (ik doe het zelf ook hoor ). Iedereen leert op zijn eigen tempo en de een heeft er (helaas) meer tijd voor nodig dan de ander. Maar ik snap dat dat lastig is.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
ah oke. Dan heb ik er waarschijnlijk 100 nodig
Misschien kun je eens kijken naar rijden in een simulator, tot je de basics in ieder geval onder controle hebtquote:Op maandag 2 maart 2015 15:04 schreef roos94 het volgende:
Ik heb al bij diverse rijscholen lessen gehad maar ze zeggen allemaal dat ik een zeer zwakke leerling ben Waar ik normaal gesproken(met studie etc.) heel makkelijk leer en alles snel oppik, is dat bij autorijden echt het tegenovergestelde. Voel me soms net een zwakbegaafde. Het kostte me al iets van 20 lessen voor ik überhaupt kon schakelen, gassen, remmen en normaal kon sturen het lukt me steeds wel, alleen duurt het eeuwen voor ik het onder de knie heb. Ik moet het echt miljoenen keren oefenen. Meer mensen die dit herkennen? Het is redelijk frustrerend en ook niet zo fijn voor mijn portemonnee. Ik word redelijk wanhopig als ik mensen hoor die na 15 á 20 lessen al afrijden.
Mwa..quote:Op maandag 2 maart 2015 15:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Mensen die na 15 à 20 lessen afrijden zijn tegenwoordig wel heel snel. Je kan eerder rekenen op 30-40 lessen volgensmij.
Het gemiddelde in Nederland is 42 lesuur.quote:
Juist, oefenen, oefenen, oefenen. De een pikt het gewoon wat sneller op dan de ander. Dat is nu eenmaal zo. En ja, je rijbewijs (en een auto helemaal) is gewoon een dure hobby, maar als je het pasje eenmaal hebt heb je ook meer kans op bepaalde baantjes/banenquote:Op maandag 2 maart 2015 15:04 schreef roos94 het volgende:
Ik heb al bij diverse rijscholen lessen gehad maar ze zeggen allemaal dat ik een zeer zwakke leerling ben Waar ik normaal gesproken(met studie etc.) heel makkelijk leer en alles snel oppik, is dat bij autorijden echt het tegenovergestelde. Voel me soms net een zwakbegaafde. Het kostte me al iets van 20 lessen voor ik überhaupt kon schakelen, gassen, remmen en normaal kon sturen het lukt me steeds wel, alleen duurt het eeuwen voor ik het onder de knie heb. Ik moet het echt miljoenen keren oefenen. Meer mensen die dit herkennen? Het is redelijk frustrerend en ook niet zo fijn voor mijn portemonnee. Ik word redelijk wanhopig als ik mensen hoor die na 15 á 20 lessen al afrijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
quote:Op maandag 2 maart 2015 18:24 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Juist, oefenen, oefenen, oefenen. De een pikt het gewoon wat sneller op dan de ander. Dat is nu eenmaal zo. En ja, je rijbewijs (en een auto helemaal) is gewoon een dure hobby, maar als je het pasje eenmaal hebt heb je ook meer kans op bepaalde baantjes/banen
Geloof in jezelf, dan komt alles goed.
Ik dacht ook dat ik nooit goed zou leren kijken na mijn TTT, maar door extra veel hierop te oefenen is het toch goed gekomen en ben ik met vlag en wimpel geslaagddankjewel! ik hoop hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dankje! de basics lukken nu wel hoor, maar heeft wel lang geduurd haha. nu is het probleem vooral kijkgedrag ik zie soms auto's oid gewoon niet aankomen of ik zie borden niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:04 schreef Messina het volgende:
[..]
Misschien kun je eens kijken naar rijden in een simulator, tot je de basics in ieder geval onder controle hebt
Ik zou me niet druk maken over anderen. De één heeft het autorijden 'in zich', de ander niet. Het is vrijwel onmogelijk om overal goed in te zijn.
Belangrijkste is dat je je niet uit het veld laat slaan. Of je nou 10 of 100 lessen nodig hebt, het doel blijft hetzelfde; Dat rijbewijs halen!
Ik kan ook zeggen dat ik in 17 lessen afgereden ben. Maar lessen zeggen eigenlijk niets. Het waren namelijk wel 17 lessen van 2 uur
dat is waarquote:Op maandag 2 maart 2015 16:14 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik snap dat je geneigd bent te kijken naar hoeveel lessen anderen nodig hadden, maar dat moet je niet doen (ik doe het zelf ook hoor ). Iedereen leert op zijn eigen tempo en de een heeft er (helaas) meer tijd voor nodig dan de ander. Maar ik snap dat dat lastig is.
Ik denk dat de meesten daar de problemen mee hebbenquote:Op maandag 2 maart 2015 18:26 schreef roos94 het volgende:
[..]
dankje! de basics lukken nu wel hoor, maar heeft wel lang geduurd haha. nu is het probleem vooral kijkgedrag ik zie soms auto's oid gewoon niet aankomen of ik zie borden niet.
Het voelt ook allemaal zo gedwongen. Binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:26 schreef roos94 het volgende:
[..]
dankje! de basics lukken nu wel hoor, maar heeft wel lang geduurd haha. nu is het probleem vooral kijkgedrag ik zie soms auto's oid gewoon niet aankomen of ik zie borden niet.
Mwoa, spiegeltje spiegeltje schouder doe ik eigenlijk niet meerquote:Op maandag 2 maart 2015 18:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Het voelt ook allemaal zo gedwongen. Binnenspiegel, buitenspiegel, over de schouder.
Uiteindelijk gaat het écht automatisch, kost alleen wat tijd. Wat SgtPorkbeans zegt dus, eigenlijk
Ging bij mij ook niet erg rap. Gewoon geduldig blijven en regelmatig blijven lessen. Lekker boeiend hoe lang het duurt, als het je uiteindelijk maar lukt.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:04 schreef roos94 het volgende:
Ik heb al bij diverse rijscholen lessen gehad maar ze zeggen allemaal dat ik een zeer zwakke leerling ben Waar ik normaal gesproken(met studie etc.) heel makkelijk leer en alles snel oppik, is dat bij autorijden echt het tegenovergestelde. Voel me soms net een zwakbegaafde. Het kostte me al iets van 20 lessen voor ik überhaupt kon schakelen, gassen, remmen en normaal kon sturen het lukt me steeds wel, alleen duurt het eeuwen voor ik het onder de knie heb. Ik moet het echt miljoenen keren oefenen. Meer mensen die dit herkennen? Het is redelijk frustrerend en ook niet zo fijn voor mijn portemonnee. Ik word redelijk wanhopig als ik mensen hoor die na 15 á 20 lessen al afrijden.
Met aanleg kan je het zeker halen in 20..quote:Op maandag 2 maart 2015 18:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Het gemiddelde in Nederland is 42 lesuur.
Neh, dat is ook zoquote:Op maandag 2 maart 2015 18:37 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Mwoa, spiegeltje spiegeltje schouder doe ik eigenlijk niet meer
Alleen als de situatie daar echt om vraagt natuurlijk
quote:Op maandag 2 maart 2015 20:55 schreef mitchelll0181 het volgende:
En daarbij vrouwen moeten geen autorijden.
Je hoeft het helemaal niet overdreven te doen, daar is mn moeder ooit op gezakt. Je moet het doen wanneer het moet en het gaat er vooral om dat je echt kijkt en niet even vlug door je spiegels gaat.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:36 schreef Gilan het volgende:
Tijdens rijlessen en het examen moet je ook enorm overdreven kijken, ik ken eigenlijk niemand die dat na zijn lessen nog steeds zo doet.
Dat is niet overdreven, dat is overzicht te krijgen.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:36 schreef Gilan het volgende:
Tijdens rijlessen en het examen moet je ook enorm overdreven kijken, ik ken eigenlijk niemand die dat na zijn lessen nog steeds zo doet.
Psies. Er is een groot verschil tussen kijken en ook daadwerkelijk iets zien.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:58 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
het gaat er vooral om dat je echt kijkt en niet even vlug door je spiegels gaat.
Ik moet al bijna examen doen. Hij is zo'n figuur die je neerhaalt als je fouten maakt. Hierdoor word je onzeker en ga je nog meer fouten maken. Soms houdt hij gewoon z'n bek dicht of is hij aardig en ik merk dat ik dan ook veel beter rijd. Als ik me lekker relaxed voel, rij ik veel rustiger en alerter.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:45 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Hoe lang moet je nog? En wat is er zo erg aan je instructeur? Ik had bijvoorbeeld een instructeur in het begin waar ik het 7 lessen bij heb uitgehouden. Hij kon echt niks anders dan negatief doen en zat me alleen maar op mn zenuwen te werken. Dat werkt ook niet als je probeert rustig te oefenen met de koppeling en het schakelen. Heb besloten om over te stappen naar een iets duurdere rijschool toen. 25 lessen later was ik geslaagd.
Dus als je het echt niet meer kan uithouden, gewoon overstappen. Het is het geld echt waard!
Overdreven hoeft niet, maar de examinator kan niet zien of jij kijkt. Ik kijk meestal door alleen m'n ogen te bewegen, maar een examinator ziet dat niet. Hij kan pas merken of je kijkt als je je hoofd beweegt. Daarom wordt er gezegd dat je ook je hoofd moet bewegen bij het kijken.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:36 schreef Gilan het volgende:
Tijdens rijlessen en het examen moet je ook enorm overdreven kijken, ik ken eigenlijk niemand die dat na zijn lessen nog steeds zo doet.
Tuurlijk moet je kijken, maar bij je examen moet je je hoofd echt een enorm eind draaien zodat de examinator het kan zien terwijl je ook goed kan kijken zonder je hoofd zo ver te draaien :pquote:Op maandag 2 maart 2015 21:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Psies. Er is een groot verschil tussen kijken en ook daadwerkelijk iets zien.
En daarom is het ook zo leuk om wel continue te kijken. Dan kan je naar links/rechts/whatever zonder dat je direct alles moet kijken, omdat je eigenlijk al weet wat er rondom je gebeurt. Verrassen gebeurt niet/nauwelijks.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:37 schreef Sander166 het volgende:
Kijktechniek is wel heel belangrijk, maar ook vermoeiend. Daarom doen veel mensen het niet. Totdat ze een keer iemand aanrijden, omdat ze te laat of helemaal niet hebben gekeken.
Ik dacht ook dat ik na het halen van mijn rijbewijs nooit meer een schouderblik zou maken, maar dat was echt niet zo. Kijken lijkt in het begin nog heel veel energie te kosten, helemaal omdat je het gecombineerd moet doen met 10.000 andere dingen die je ook nog niet gewend bent. Maar zodra het autorijden je wat eenvoudiger afgaat zul je ook weer meer gaan kijken. Geeft veel meer een gevoel van zekerheid als je weet dat er niks naast je zit.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:37 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Overdreven hoeft niet, maar de examinator kan niet zien of jij kijkt. Ik kijk meestal door alleen m'n ogen te bewegen, maar een examinator ziet dat niet. Hij kan pas merken of je kijkt als je je hoofd beweegt. Daarom wordt er gezegd dat je ook je hoofd moet bewegen bij het kijken.
Kijktechniek is wel heel belangrijk, maar ook vermoeiend. Daarom doen veel mensen het niet. Totdat ze een keer iemand aanrijden, omdat ze te laat of helemaal niet hebben gekeken.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:34 schreef LasTeR het volgende:
30 uur gelest, vorige week in één keer geslaagd. Was echt een super makkelijk ritje van een half uur, aardige examinatrice en de bijzondere verrichtingen waren vooruit inparkeren en keren op de weg.
Nopequote:Op woensdag 4 maart 2015 22:44 schreef VisGeenOptie het volgende:
Geen zin om 1630 pagina's door te bladeren: is die dikke ondertussen al geslaagd voor zijn rijexamen?
quote:
Mag niet meer besproken worden in dit topic.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:48 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Hoeveel examens ondertussen? Theorie had hij wel gehaald toch? Heb het even een paar maanden gemist.
Moet je eerlijk bekennen dat ik geen idee heb. Deze reeks is een tijdje gesloten geweest omdat er teveel gebashed werd op hem, omdat hij niet zijn examen had gehaald (ergens in november meende ik)quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:48 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Hoeveel examens ondertussen? Theorie had hij wel gehaald toch? Heb het even een paar maanden gemist.
Oh, wil je me even een DM'etje sturen dan? Relletje geweest? Ik heb weer wat gemist.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:49 schreef delano.888 het volgende:
Mag niet meer besproken worden in dit topic.
Ah, dan zal ik er over ophouden. DM mag altijd.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:49 schreef igi0n het volgende:
Moet je eerlijk bekennen dat ik geen idee heb. Deze reeks is een tijdje gesloten geweest omdat er teveel gebashed werd op hem, omdat hij niet zijn examen had gehaald (ergens in november meende ik)
geoden plan.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:50 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Ah, dan zal ik er over ophouden.
Kun jij eigenlijk een beetje autorijden? In 1 keer geslaagd enzo? Theorie in 1 keer en praktijk in 1 keer plus minstens 500k kilometers op de teller lijkt me wel een vereiste voor een mod.quote:
dit jaquote:Op woensdag 4 maart 2015 22:54 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Kun jij eigenlijk een beetje autorijden? In 1 keer geslaagd enzo? Theorie in 1 keer en praktijk in 1 keer plus minstens 500k kilometers op de teller lijkt me wel een vereiste voor een mod.
Hmm, eens kijken; ergens halverwege de nineties theorie, eerste keer één fout teveel, daarna 3 fout, B in één keer geslaagd, A in één keer geslaagd, C in één keer geslaagd, chauffeursdiploma gehaald met 93% score gemiddeld over alle delen, E achter C ook maar gedaan, ook in één keer.. ruim 200k zwaartransport gereden, ik schat, een kleine 250k met zware kranen, minstens 300k op de motor, en in totaal minstens 6-800k in klein spul, variërend van c Kadeath tot C-klasse AMG, en wat Yanken, nu een Niksan 300ZX en een C-klasse olieboot waarmee ik vorig jaar alleen al 60k km heb gedaan, en dat was vanaf Maart, dus daar komt nog een 12 - 15k bij voor de eerste 3 maanden, en dan schat ik het redelijk laag in.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:54 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Kun jij eigenlijk een beetje autorijden? In 1 keer geslaagd enzo? Theorie in 1 keer en praktijk in 1 keer plus minstens 500k kilometers op de teller lijkt me wel een vereiste voor een mod.
Beetje jammer ditquote:
.quote:Op woensdag 4 maart 2015 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, eens kijken; ergens halverwege de nineties theorie, eerste keer één fout teveel, daarna 3 fout, B in één keer geslaagd, A in één keer geslaagd, C in één keer geslaagd, chauffeursdiploma gehaald met 93% score gemiddeld over alle delen, E achter C ook maar gedaan, ook in één keer.. ruim 200k zwaartransport gereden, ik schat, een kleine 250k met zware kranen, minstens 300k op de motor, en in totaal miinstens 6-800k in klein spul, variërend van c Kadeath tot C-klasse AMG, en wat Yanken, nu een Niksan 300ZX en een C-klasse olieboot waarmee ik vorig jaar alleen 60k km heb gedaan..
Qaulified enough?
Nou, vooruitquote:Op woensdag 4 maart 2015 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, eens kijken; ergens halverwege de nineties theorie, eerste keer één fout teveel, daarna 3 fout, B in één keer geslaagd, A in één keer geslaagd, C in één keer geslaagd, chauffeursdiploma gehaald met 93% score gemiddeld over alle delen, E achter C ook maar gedaan, ook in één keer.. ruim 200k zwaartransport gereden, ik schat, een kleine 250k met zware kranen, minstens 300k op de motor, en in totaal minstens 6-800k in klein spul, variërend van c Kadeath tot C-klasse AMG, en wat Yanken, nu een Niksan 300ZX en een C-klasse olieboot waarmee ik vorig jaar alleen al 60k km heb gedaan, en dat was vanaf Maart, dus daar komt nog een 12 - 15k bij voor de eerste 3 maanden, en dan schat ik het redelijk laag in.
Qaulified enough?
Er valt niets meer te zeggen behalve gedane zaken op te noemen. Niemand weet of hij inmiddels zijn rijbewijs heeft of niet.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:19 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Waarom mag bradjen niet meer besproken worden
Ik vond/vind hem wel een aanwinst voor FOK!
Dat is waarquote:Op donderdag 5 maart 2015 14:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Er valt niets meer te zeggen behalve gedane zaken op te noemen. Niemand weet of hij inmiddels zijn rijbewijs heeft of niet.
Ik hoop het van harte. Zijn theorie zal ook wel binnenkort (?) verlopen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:01 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dat is waar
Ben stiekem wel een beetje benieuwd of hij nu al wel geslaagd is ja/nee
Hoe lang is een theoretisch examen eigenlijk geldig? Een familielid van mij heeft nou ook al een beste lange tijd wel haar theorie, maar nog niet haar praktijkquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:03 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik hoop het van harte. Zijn theorie zal ook wel binnenkort (?) verlopen.
Ik denk dat Anne het echt niet erg vindt als we op deze manier een kort gesprek voeren over hem, maar als de B-bashers en trololololololl'ers weer tevoorschijn komen.... /zucht
Ik zie het dat het anderhalf jaar is. Ik dacht een jaar! Maar goed dat ik het even heb opgezocht dusquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:04 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Hoe lang is een theoretisch examen eigenlijk geldig? Een familielid van mij heeft nou ook al een beste lange tijd wel haar theorie, maar nog niet haar praktijk
Ik dacht ook een jaarquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zie het dat het anderhalf jaar is. Ik dacht een jaar! Maar goed dat ik het even heb opgezocht dus
Nee, ik ben klaarquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:08 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik dacht ook een jaar
Moet jij nog voor je praktijkexamen? Of nog voor beide
Heh ik ookquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Nee, ik ben klaar
Ik heb al een paar keer overwogen om dit topic uit mijn Myat te gooien, maar vind het wel leuk om hier mee te lezen en af en toe een 'zet hem op!' te plaatsen
Ik ben het eerste half jaar nadat ik mijn rijbewijs had echt heel bang geweest in de auto. Zondag vertrek ik -met de auto- naar Polen. Ben nog altijd voorzichtig in de auto, maar voel geen angst meer.
Ik ben mijn rijbewijs (vooral) gaan halen doordat ik enkele maanden eerder in Polen betrokken was bij een vrij heavy ongeluk (als passagier) en ik doodsbang was om weer in de auto te stappen, en dat is gewoon vervelend.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Heh ik ook
Maar vind het wel interessant hoe het bij anderen gaat
Waarom was je bang dan
Eerder een ongeluk meegemaakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:29 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben mijn rijbewijs (vooral) gaan halen doordat ik enkele maanden eerder in Polen betrokken was bij een vrij heavy ongeluk (als passagier) en ik doodsbang was om weer in de auto te stappen, en dat is gewoon vervelend.Dan kan ik mij er enigszins wat bij voorstellen jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter dat je er nu geen last meer van hebt
Laatst had ik bijna een jongen van een jaar of 13 onder de auto
Niet omdat ik niet uit keek of te hard reed (60 waar ik 50 mocht, vrij acceptabel lijkt me )
Maar omdat de een wel uitkeek (links rechts) en bleef staan, maar de ander vrolijk over de weg fietste en ik in de ankers mochtJij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:29 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben mijn rijbewijs (vooral) gaan halen doordat ik enkele maanden eerder in Polen betrokken was bij een vrij heavy ongeluk (als passagier) en ik doodsbang was om weer in de auto te stappen, en dat is gewoon vervelend.Van een scheur in het staartbeen werd je altijd blind is mij verteldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig bij jou niet het geval maar hoe ben je die weken door gekomen? Alleen maar op je buik gelegen?BAM dit is 3KB
Ik ben niet blind!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:21 schreef Loll het volgende:
[..]
Van een scheur in het staartbeen werd je altijd blind is mij verteld
Gelukkig bij jou niet het geval maar hoe ben je die weken door gekomen? Alleen maar op je buik gelegen?
Al moet je 180 uur lessen, jij gaat dat papiertje halen. Veel succesquote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:50 schreef OudeBok het volgende:
Ik hoop in april mijn examen te halen. Ik ben echter nog altijd niet consistent, na 80 uur in de auto in totaal . Ik rijd de ritten van mijn leven als er geen examen aankomt, maar zodra ik een datum heb gaat het altijd minder... Ik wil te graag, denk ik.
niet opgeven, gewoon dat papiertje halen!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:49 schreef Muisraket het volgende:
Damn, vorige week (en alle ontelbare keren daarvoor) ging het zo slecht dat ik de neiging moest onderdrukken om de prijs van een NS-jaarabo op te zoeken , ging het vandaag gewoon super goed. Kan gek lopen, rijles.
Succes!quote:Op maandag 9 maart 2015 11:42 schreef Nattekat het volgende:
Nog een kleine 45 minuten tot ik kan vertrekken voor poging drie, als ik het nu niet haal weet ik het ook niet meer
Succes!quote:Op maandag 9 maart 2015 11:42 schreef Nattekat het volgende:
Nog een kleine 45 minuten tot ik kan vertrekken voor poging drie, als ik het nu niet haal weet ik het ook niet meer
Gefeliciteerdquote:Op maandag 9 maart 2015 14:10 schreef Nattekat het volgende:
Het duurde even, ¤2000 verder, 36 lessen, maar godzijdank geldt het spreekwoord
Verlost
Congratz!!!!quote:Op maandag 9 maart 2015 14:10 schreef Nattekat het volgende:
Het duurde even, ¤2000 verder, 36 lessen, maar godzijdank geldt het spreekwoord
Verlost
quote:Op maandag 9 maart 2015 14:10 schreef Nattekat het volgende:
Het duurde even, ¤2000 verder, 36 lessen, maar godzijdank geldt het spreekwoord
Verlost
gefeliciteerdquote:
En dan laterquote:Meerassige aanhangwagens met een toegestane massa van meer dan 750 kg moeten zijn uitgerust met een losbreekreminrichting.
Dus hoe zit het nou met aanhangwagens tussen de 750 en 1500 kg? Moeten die een losbreekreminrichting hebben of een hulpkoppeling?quote:Middenas-aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 1.500 kg hoeven niet te zijn voorzien van een losbreekreminrichting. Voor deze aanhangwagens is een hulpkoppeling voldoende. De hulpkoppeling moet er dan wel voor zorgen dat de aanhangwagen met lading niet los kan raken van het trekkend voertuig en de hulpkoppeling mag de reminrichting niet hinderen.
Gefeliquote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:43 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren geslaagd voor m'n theorie-examen!
gefeliciteerd, ik moet morgenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:43 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren geslaagd voor m'n theorie-examen!
Precies daarom is het ook een gemiddeldequote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:47 schreef Ypmaha het volgende:
Dat iedereen hier in 20-30 lessen zijn rijbewijs haalt Mijn rijleraar zei dat 40 lessen toch wel het gemiddelde was.
Dat is net zoiets als dat alle mannen op fok een penis van 30cm hebben terwijl het gemiddelde toch echt veel lager ligtquote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:47 schreef Ypmaha het volgende:
Dat iedereen hier in 20-30 lessen zijn rijbewijs haalt Mijn rijleraar zei dat 40 lessen toch wel het gemiddelde was.
30 maar? Minimaal twee meter hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als dat alle mannen op fok een penis van 30cm hebben terwijl het gemiddelde toch echt veel lager ligt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Braddie?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:05 schreef delano.888 het volgende:
Zo had er een bepaald persoon in dit topic 100+, maar die is er niet meer.
Helaas....we zullen nooit weten wanneer die nou eindelijk geslaagd zal zijn voor 't rijbewijs.quote:
Ik niet hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:47 schreef Ypmaha het volgende:
Dat iedereen hier in 20-30 lessen zijn rijbewijs haalt Mijn rijleraar zei dat 40 lessen toch wel het gemiddelde was.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:15 schreef Ypmaha het volgende:
Geslaagd! Althans, als dat denk ik. Bij het resultaat stond: voldoende en een duimpje omhoog. Is het al een uur en een kwartier geleden dat ik die shit heb gedaan, maar die mail heb ik nog steeds niet binnen.
Staat er in die mail ook wat je fout deed? Want ik had maar 1 minuut om mijn vragen te bekijken.
Ja, was hier ook zo.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:15 schreef Ypmaha het volgende:
Geslaagd! Althans, als dat denk ik. Bij het resultaat stond: voldoende en een duimpje omhoog. Is het al een uur en een kwartier geleden dat ik die shit heb gedaan, maar die mail heb ik nog steeds niet binnen.
Staat er in die mail ook wat je fout deed? Want ik had maar 1 minuut om mijn vragen te bekijken.
ik had hem 2 uur later gehad ofzo. En ja, ik ben echt geslaagd. Had 5 fouten bij regels en inzicht, en 6 voor gevaarherkenning. één vraag bij regels en inzicht wist ik een halve seconde voor tijd nog te verbeteren, als ik te laat was had ik net 1 vraag teveel fout en was ik gezaktquote:Op donderdag 19 maart 2015 11:45 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ja, was hier ook zo.
Voordat ik dat zag sprong eerst mn beeldscherm twee keer op zwart Dus had voor de zekerheid even nagevraagd.
Mailtje moet binnen 24u na je examen komen. Was er hier na 6 uur ofzo
Schrijf het op en ga oefenen op een rustig punt.quote:Op maandag 23 maart 2015 20:07 schreef d4v1d het volgende:
Ik vergeet steeds hoe inparkeren ook alweer gaat. Nu kan ik het prima opnoemen maar in de auto krijg ik een blackout
Fileparkeren: jouw achterbank bij achterkant van andere auto..
Parkeren achteruit in vak haaks op de weg: moet je met je spiegel bij de belijning zijn..
Maar dan krijg ik een blackout
Lekker is dat hè, en niemand die zeurt naast je dat het niet goed gaat. Jammer dan, doen we het nog een keer. (Of 10 hahaha).quote:Op maandag 23 maart 2015 22:41 schreef Gezicht het volgende:
Sinds ik m'n rijbewijs heb heb ik nooit meer zo via de regeltjes geparkeerd eigenlijk, gewoon op gevoel. Ja, dan moet je af en toe een keertje extra steken, wat maakt dat uit.
Oefenexamens zijn vaak moeilijker dan het echte examen. Succes morgen!quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:36 schreef DeLuna het volgende:
Morgen theorie examen. Al wel wat examens geoefend en een paar keer geslaagd, maar soms zak ik ook net met 1 of 2 fouten te veel. Pffff.
gewoon 2/3 ernaast, stuur max naar rechts, dan achteruit op gevoel terugsturen en klaar..quote:Op maandag 23 maart 2015 20:07 schreef d4v1d het volgende:
Ik vergeet steeds hoe inparkeren ook alweer gaat. Nu kan ik het prima opnoemen maar in de auto krijg ik een blackout
Fileparkeren: jouw achterbank bij achterkant van andere auto..
Parkeren achteruit in vak haaks op de weg: moet je met je spiegel bij de belijning zijn..
Maar dan krijg ik een blackout
Het is andersomquote:Op vrijdag 3 april 2015 01:05 schreef Super-B het volgende:
Bij de oefenexamens maak ik bij het onderdeel gevaarherkenning (remmen, gas loslaten of niets doen situaties) 3-6 fouten (max 5. Fout) en bij de verkeersregels en -borden maak ik 10-16 fout (max. 12 fout
+1quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:09 schreef delano.888 het volgende:
Lol ik had nog nooit een theorie boek gezien totdat ik 20 uur les had gehad. Lekker boeiend, iedereen heeft zijn voorkeur.
Ik ken iemand die een goede band heeft met de baas van die rijschool, en zeker de redelijke prijs heeft de doorslag gegeven.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:17 schreef Super-B het volgende:
Op welke wijze hebben jullie de rijschool gekozen? Ik kan maar geen keuze maken. Op het internet kom ik al gauw negatieve recensies tegen en dan word ik er ook gauw koud van.
Ik zat precies zo, en ben uiteindelijk voor de ANWB gegaan. Stonden niet het hoogst qua slagingspercentage, maar wel erg hoog bij de rijscholen met meer dan 200 examens. Het feit dat je op verzoek een andere instructeur kunt vragen heeft daarbij meegewogen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:17 schreef Super-B het volgende:
Op welke wijze hebben jullie de rijschool gekozen? Ik kan maar geen keuze maken. Op het internet kom ik al gauw negatieve recensies tegen en dan word ik er ook gauw koud van.
Hier ook bij een eenmansbedrijf gelest en geslaagd. Mijn vader heeft ook bij hem gereden zodoende kwam ik bij hem terecht. Nooit een afspraak afgezegd, het is zijn brood. Werd thuis opgehaald en weer terug, dit schijnt tegenwoordig ook niet meer standaard te zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:33 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik heb gelest bij een ''kleine'' rijschool 1 auto 1 instructeur. Komt ook omdat het een kennis van mij is.
Heeft laatst het 25 jarig bestaan van de rijschool mogen vieren
Dus een ''kleine'' rijschool zegt niet alles, maar ervaring een hele boel
Dat is ook een goede inderdaad.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:41 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Hier ook bij een eenmansbedrijf gelest en geslaagd. Mijn vader heeft ook bij hem gereden zodoende kwam ik bij hem terecht. Nooit een afspraak afgezegd, het is zijn brood. Werd thuis opgehaald en weer terug, dit schijnt tegenwoordig ook niet meer standaard te zijn.
Gewoon informeren in je omgeving wat een fijne rijschool is.
Niet standaard? Ik word ook iedere keer opgehaald en thuisgebracht, dacht dat het zo hoorde.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:41 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Hier ook bij een eenmansbedrijf gelest en geslaagd. Mijn vader heeft ook bij hem gereden zodoende kwam ik bij hem terecht. Nooit een afspraak afgezegd, het is zijn brood. Werd thuis opgehaald en weer terug, dit schijnt tegenwoordig ook niet meer standaard te zijn.
Gewoon informeren in je omgeving wat een fijne rijschool is.
Vind ik ook, maar de "grote " jongens doen dat niet altijd.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Niet standaard? Ik word ook iedere keer opgehaald en thuisgebracht, dacht dat het zo hoorde.
Hier 30 lessen + examen + 2 uur voor het examen voor rond de 1020 euroquote:Op vrijdag 3 april 2015 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ken iemand die een goede band heeft met de baas van die rijschool, en zeker de redelijke prijs heeft de doorslag gegeven.
Kijk een beetje rond naar de grote rijscholen, de kleintjes moet je sowieso niet doen, ook al zijn ze veel goedkoper. Ga na hoe lang ze al bestaan (hoeft niks uit te maken maar geeft wel zekerheid) en of ze ook een breed aanbod hebben. Ik heb voor mijn eerste pakket 1150.- betaald, dat was 26 uur lessen + een examen + een uur voor het examen.
Ik heb verhalen gehoord van vrienden die 1700 betalen voor 30 uur, dat is gewoon niet redelijk tenzij je echt een ramp bent.
Zeg dat het ¤220 kost voor je examen, dan heb je dus 32 uur voor ¤800, ¤25 per les. En hij beweert nu al dat je maar 25 lessen nodig hebt? Ik zou het zelf niet doen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:54 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Hier 30 lessen + examen + 2 uur voor het examen voor rond de 1020 euro
Is een "kleine" rijschool met maar 1 instructeur. Heeft erg veel ervaring, hij denkt zelf dat het me wel in 25 lessen lukt. Dan wordt het nog goedkoper
Had je dat niveau nog niet toen je de vorige keren ging afrijden dan?quote:Op donderdag 2 april 2015 21:34 schreef OudeBok het volgende:
Ben nu op het niveau van 1-2 fouten hooguit per les en een rij-instructrice die zegt: Als je een auto nodig hebt een keer een dagje en het kan, zou je die van mij zo mogen lenen. Jij bent zo GEEN BNOR-klant, echt..
En toch, als ik deze keer zak, moet ik op BNOR . Maar goed, als ik nu aan m'n rij-examen denk, heb ik zo'n enorme grijns op m'n smoel, dus ik barst iig van het zelfvertrouwen.
Zit al op mn 17de les En het gaat al erg goed. Moet nog de snelweg op en leren parkeren.. en dan heb ik alles wel gehad.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:28 schreef ScheurGleuf het volgende:
[..]
Zeg dat het ¤220 kost voor je examen, dan heb je dus 32 uur voor ¤800, ¤25 per les. En hij beweert nu al dat je maar 25 lessen nodig hebt? Ik zou het zelf niet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |