Thanksquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, en gefeliciteerd![]()
Probeer voorlopig maar eens niet iedereen in de weg te rijden met dat trage gedoe![]()
Succes, gaat goed komen nuquote:Op donderdag 5 februari 2015 07:56 schreef asfalthooligan het volgende:
Heb sinds gister helemaal groen licht en half maart heb ik eindelijk na bijna 10 maanden het rijexamen,we gaan duimen om in 1 x te slagen
Ga je morgen vóór het examen nog even rijden? Dan kun je in ieder geval nog een beetje peilen of het glad is. Succes in ieder geval!quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:31 schreef Nattekat het volgende:
Uitgerekend de dag voor mijn rijexamen valt de eerste sneeuw in bijna 2 jaar tijd
Veel plezier!quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:11 schreef DeLuna het volgende:
Eerste rijles gehadBest wel veel informatie wat er dan op je af komt. Maargoed, volgende week vrijdag weer, maar dan 1,5 uur.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:24 schreef Reemi het volgende:
Geslaagd!In twee keer.
Ben ik de eerste hier van 2015?
Om eerlijk te zijn; Nee. Stukje snelweg, stukje ring om de stad, stukje door de stad, stukje woonwijk.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:23 schreef Sander166 het volgende:
Vonden jullie die examenroutes ook heel intensief? Ik heb er nu 2 geoefend en ze zijn fucking moeilijkHet is maar een half uurtje rijden, maar hier zijn het routes waar je continu alert moet zijn.
quote:Op maandag 19 januari 2015 11:11 schreef powerkiter. het volgende:
En geslaagd voor praktijk, Na 23 uur lessen, nu aanvragen en rijden maar. En dan gaat het echte leren rijden beginnen
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:24 schreef Reemi het volgende:
Geslaagd!In twee keer.
Ben ik de eerste hier van 2015?
dat klinkt wel zuur ja. Maar goeie kans dat je de volgende keer gewoon een andere examinator hebtquote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:26 schreef Nattekat het volgende:
Pfff... daar waar ik het de vorige keer nog aardig terecht vond heb ik nu zo veel zin om een examinator af te schieten
Een paar kleine niet zo nette dingetjes, zoals niet remmen op 100m afstand omdat er een auto per ongeluk achter een bus op de busbaan terecht is gekomen en niet naar de linker rijbaan gaan omdat er iemand mijn dode hoek inrijdt (wat helemaal geen dode hoek was)...
Volgens mijn instructeur is er zelfs een hoge piet ooit met hem meegegaan omdat zijn slagingspercentage te laag was...
Minimaal in snelheid schommelen maakt geen ruk uit, daar ga je echt niet op zakken. Als je constant tussen de 100 en 130 gaat, okay.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 11:24 schreef -Mellow- het volgende:
pff, vandaag een proefexamen gedaan met mijn instructeur. Het zou een beetje erop of eronder zijn want ik maak nog best wat schoonheidsfoutjes. Bijv. te veel in snelheid schommelen op de snelweg (ook al zijn dat heel minimale verschillen), niet op de mooiste manier omkeren.... Ik doe het volgens haar wel allemaal hartstikke veilig, maar dat is blijkbaar niet altijd genoeg. Terwijl ik zou denken dat het niet zo veel uitmaakt zolang je maar veilig rijdt.
Even helemaal geen zelfvertrouwen voor m'n examen morgen
Gefeliciteerd, veel veilige kilometers toegewenstquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:52 schreef Minimunt het volgende:
Hoppaaaa! Ik stuur hier nooit iets, maar vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs personenauto!
Alles in één keer, (TTT, Theorie en Praktijk) Lijkt me vrij uniek als ik andere mensen zo hoor!
Nu met nog meer zin de carnaval in!
Heel goed gedaan! Alleen niet uniekquote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:52 schreef Minimunt het volgende:
Hoppaaaa! Ik stuur hier nooit iets, maar vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs personenauto!
Alles in één keer, (TTT, Theorie en Praktijk) Lijkt me vrij uniek als ik andere mensen zo hoor!
Nu met nog meer zin de carnaval in!
ik moest vandaag in een 30 km zone omkeren. Ik dacht eerst dat ik wel een halve draai kon maken, kwam er tijdens het keren achter dat dat niet in een keer ging en moest dus iets moeilijker doen dan verwacht. Ik zou zeggen dat het niet zo veel uitmaakt. Mijn instructeur zei dat het ook prima is als ik het veilig doe, maar ook dat als ik veel verschillende schoonheidsfoutjes maak en pech heb met een examinator, het wel mogelijk is op het totaal van foutjes te zakken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:49 schreef Messina het volgende:
[..]
Minimaal in snelheid schommelen maakt geen ruk uit, daar ga je echt niet op zakken. Als je constant tussen de 100 en 130 gaat, okay.
Niet op de mooiste manier omkeren, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik heb een TTT gehad anderhalve week voor m'n examen. Ik heb die TTT compleet verkloot. Het was even of ik nog nooit in een auto gezeten had.
Examen ging gewoon prima.
Je hoeft niet perfect te rijden, eh. Zelfs als je je rijbewijs hebt zul je niet perfect rijden. (Behalve NieuweNier, das zo'n held!). Kun je de auto besturen? Kun je dat veilig? Kun je situaties goed overzien? Dat zijn de dingen waar het uiteindelijk om draait.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 11 februari 2015 12:50 schreef -Mellow- het volgende:
Na tien jaar, met twee keer vijf jaar pause, vier rijscholen, lessen waarvan ik de tel kwijt ben, drie succesvolle theorie-examens waarvan er twee verlopen zijn geraakt, te veel euro's, teleurstelling, wanhoop, het kwijtraken van zelfvertrouwen, joyriden, vijf gefaalde praktijkexamens en een praktijkexamen dat ik op het laatste moment niet mocht afnemen omdat ik was vergeten dat mijn paspoort nog op het Cubaanse consulaat lag...... heb ik nu eindelijk m'n rijbewijs gehaald!
doeg!
Nice! Felicitaties.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:50 schreef -Mellow- het volgende:
Na tien jaar, met twee keer vijf jaar pause, vier rijscholen, lessen waarvan ik de tel kwijt ben, drie succesvolle theorie-examens waarvan er twee verlopen zijn geraakt, te veel euro's, teleurstelling, wanhoop, het kwijtraken van zelfvertrouwen, joyriden, vijf gefaalde praktijkexamens en een praktijkexamen dat ik op het laatste moment niet mocht afnemen omdat ik was vergeten dat mijn paspoort nog op het Cubaanse consulaat lag...... heb ik nu eindelijk m'n rijbewijs gehaald!
doeg!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:50 schreef -Mellow- het volgende:
Na tien jaar, met twee keer vijf jaar pause, vier rijscholen, lessen waarvan ik de tel kwijt ben, drie succesvolle theorie-examens waarvan er twee verlopen zijn geraakt, te veel euro's, teleurstelling, wanhoop, het kwijtraken van zelfvertrouwen, joyriden, vijf gefaalde praktijkexamens en een praktijkexamen dat ik op het laatste moment niet mocht afnemen omdat ik was vergeten dat mijn paspoort nog op het Cubaanse consulaat lag...... heb ik nu eindelijk m'n rijbewijs gehaald!
doeg!
Inderdaad flink oefenen met van die cd-roms. Zijn er genoeg van op internet te downloaden.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:28 schreef MissStevie het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
Ik heb volgende week mijn theorie examen en in ben wanhopig.. de regeltjes gaan me echt wel goed af, maar ik ga ontzettend nat op de inzichtsvragendie heb ik steeds bijna allemaal fout. ik bespreek ze dan ook met mijn vriend en mijn redenatie is niet geheel onlogisch, maar klopt gewoon niet. logisch, anders had ik niet steeds meer dan de helft fout
nu kan ik mij herinneren dat er een keer iemand is geweest die een linkje had geplaatst waarop je inzichtsvragen kon oefenen? ik kan het alleen niet meer terug vinden.. is er nog iemand met een goede tip om mijn inzicht te verbeteren? in de praktijk gaat het best goed, maar van een plaatje af vind ik het gewoon rete lastig.. ik zie het dan ook nog niet helemaal gebeuren volgende week..
Quest had laatst een hele zooi online staan. Meest vage antwoorden, gas los voor een caravan die over 1000 meter invoegt achter een vrachtwagen terwijl jij 130 links rijdt (hoezo, hij mag toch 90 en 9 van de 10 caravanners gaan echt niet inhalen), etc.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:58 schreef MissStevie het volgende:
Het is met Name de vragen waarbij je uit de antwoorden remmen, gas loslaten of niets kunt kiezen. of dat je moet voorspellen wat een fietser gaat doen..
Het is dan ook theorie examen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
9 van de 10 caravanners gaan echt niet inhalen
Dus kunnen we er ook vanuit gaan dat de ander zijn theorie beheert en eerst alle overige verkeer voor laat gaan, zoals je volgens RVV 1990 art. 54 dient te doen bij een rijstrookwissel.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:42 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Het is dan ook theorie examen.
Simpel gezegd: is er iets op de rijbaan? Remmen. Kan er iets op je rijbaan komen? Gas los. Anders? Niks. Met een kanttekening voor kinderen. Als er een bal over straat vliegt, remmen, want kinderen rennen daar achteraan en zulks.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Quest had laatst een hele zooi online staan. Meest vage antwoorden, gas los voor een caravan die over 1000 meter invoegt achter een vrachtwagen terwijl jij 130 links rijdt (hoezo, hij mag toch 90 en 9 van de 10 caravanners gaan echt niet inhalen), etc.
EDIT: Hier: https://www.quest.nl/test/ken-jij-de-verkeersregels
Maar dan ligt er al wat op je rijbaan, namelijk die bal.quote:
Ook invoegend verkeer heeft zich te houden aan de voorrangsregels. Helaas snappen maar barweinig mensen dat.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:47 schreef Sarasi het volgende:
Invoegend verkeer achter een vrachtwagen wil doorgaans inhalen, dus er is iets wat op je rijbaan kan komen: gas loslaten.
Ik had er 21 van de 65 fout bij die Questvraag... Maarja, ook daar geldt weer, een hoop kan ik echt niet inkomen. Waarom zou ik gas loslaten bij het inhalen van een sleepwagen die een bus op sleep heeft? Ik laat toch ook geen gas los bij een vrachtwagen inhalen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:50 schreef Sarasi het volgende:
Ik zeg niet dat je zo nul fouten haalt,
True, maar naar mijn mening gaat dat beter in een simulator of in een echte auto. Veel beter dan gevoelloos op een stilstaand plaatje met wat slecht geshopte situaties.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:50 schreef Sarasi het volgende:
En het idee is juist dat je er rekening mee houdt dat ander verkeer jou niet ziet. Opvangen van fouten van anderen, het herkennen van mogelijk gevaarlijke situaties... Dat is GEVAARherkenning.
Ik heb het ook best lastig met die vragen, maar wat je hier zegt is best wel een goede tip. (En eignelijk super simpel, ben ik daar echt zelf niet opgekomen?!quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:47 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Simpel gezegd: is er iets op de rijbaan? Remmen. Kan er iets op je rijbaan komen? Gas los. Anders? Niks. Met een kanttekening voor kinderen. Als er een bal over straat vliegt, remmen, want kinderen rennen daar achteraan en zulks.
Geslaagd op gevaarherkenning dus, je moet er 13 goed hebben van de 25.quote:
Ja, ik las het!quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:49 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geslaagd op gevaarherkenning dus, je moet er 13 goed hebben van de 25.
Toen ik jaren geleden examen deed voor m'n motor heb ik er 3 x over gedaan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik moet in maart op voor theorie motor, ben ook flink aan de studie. Ik mag 6 fout hebben op 50 vragen en ik hang steeds tussen de 7 en 10.Maar ik heb alle flutselregeltjes nog niet geleerd, dus dat komt vast wel goed.
Ik heb 3x over theorie B gedaan en 4x over praktijk B.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Toen ik jaren geleden examen deed voor m'n motor heb ik er 3 x over gedaan.
Haha dat had ik ook bij mijn eerste les. Ik was gewend aan mijn scooter.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:41 schreef defokkingfoker het volgende:
Vandaag eerste proefles![]()
Gelijk leren sturen, gas geven, koppelen en remmen.
Ik reed wel steeds teveel naar rechts... Het leek anders alsof ik midden op de weg rijdMaar uiteindelijk ging dat ook beter door de tip om mijn rechter spiegel te gebruiken
Mij is geleerd al moet je 20 keer steken dat je iedere keer moet kijken. Kijken kijken kijken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:09 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ik moest vandaag in een 30 km zone omkeren. Ik dacht eerst dat ik wel een halve draai kon maken, kwam er tijdens het keren achter dat dat niet in een keer ging en moest dus iets moeilijker doen dan verwacht. Ik zou zeggen dat het niet zo veel uitmaakt. Mijn instructeur zei dat het ook prima is als ik het veilig doe, maar ook dat als ik veel verschillende schoonheidsfoutjes maak en pech heb met een examinator, het wel mogelijk is op het totaal van foutjes te zakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |