Maar dan ligt er al wat op je rijbaan, namelijk die bal.quote:
Ook invoegend verkeer heeft zich te houden aan de voorrangsregels. Helaas snappen maar barweinig mensen dat.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:47 schreef Sarasi het volgende:
Invoegend verkeer achter een vrachtwagen wil doorgaans inhalen, dus er is iets wat op je rijbaan kan komen: gas loslaten.
Ik had er 21 van de 65 fout bij die Questvraag... Maarja, ook daar geldt weer, een hoop kan ik echt niet inkomen. Waarom zou ik gas loslaten bij het inhalen van een sleepwagen die een bus op sleep heeft? Ik laat toch ook geen gas los bij een vrachtwagen inhalen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:50 schreef Sarasi het volgende:
Ik zeg niet dat je zo nul fouten haalt,
True, maar naar mijn mening gaat dat beter in een simulator of in een echte auto. Veel beter dan gevoelloos op een stilstaand plaatje met wat slecht geshopte situaties.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:50 schreef Sarasi het volgende:
En het idee is juist dat je er rekening mee houdt dat ander verkeer jou niet ziet. Opvangen van fouten van anderen, het herkennen van mogelijk gevaarlijke situaties... Dat is GEVAARherkenning.
Ik heb het ook best lastig met die vragen, maar wat je hier zegt is best wel een goede tip. (En eignelijk super simpel, ben ik daar echt zelf niet opgekomen?!quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:47 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Simpel gezegd: is er iets op de rijbaan? Remmen. Kan er iets op je rijbaan komen? Gas los. Anders? Niks. Met een kanttekening voor kinderen. Als er een bal over straat vliegt, remmen, want kinderen rennen daar achteraan en zulks.
Geslaagd op gevaarherkenning dus, je moet er 13 goed hebben van de 25.quote:
Ja, ik las het!quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:49 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geslaagd op gevaarherkenning dus, je moet er 13 goed hebben van de 25.
Toen ik jaren geleden examen deed voor m'n motor heb ik er 3 x over gedaan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik moet in maart op voor theorie motor, ben ook flink aan de studie. Ik mag 6 fout hebben op 50 vragen en ik hang steeds tussen de 7 en 10.Maar ik heb alle flutselregeltjes nog niet geleerd, dus dat komt vast wel goed.
Ik heb 3x over theorie B gedaan en 4x over praktijk B.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Toen ik jaren geleden examen deed voor m'n motor heb ik er 3 x over gedaan.
Haha dat had ik ook bij mijn eerste les. Ik was gewend aan mijn scooter.quote:Op donderdag 12 februari 2015 01:41 schreef defokkingfoker het volgende:
Vandaag eerste proefles![]()
Gelijk leren sturen, gas geven, koppelen en remmen.
Ik reed wel steeds teveel naar rechts... Het leek anders alsof ik midden op de weg rijdMaar uiteindelijk ging dat ook beter door de tip om mijn rechter spiegel te gebruiken
Mij is geleerd al moet je 20 keer steken dat je iedere keer moet kijken. Kijken kijken kijken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:09 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ik moest vandaag in een 30 km zone omkeren. Ik dacht eerst dat ik wel een halve draai kon maken, kwam er tijdens het keren achter dat dat niet in een keer ging en moest dus iets moeilijker doen dan verwacht. Ik zou zeggen dat het niet zo veel uitmaakt. Mijn instructeur zei dat het ook prima is als ik het veilig doe, maar ook dat als ik veel verschillende schoonheidsfoutjes maak en pech heb met een examinator, het wel mogelijk is op het totaal van foutjes te zakken.
Nieuwe stijl.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:23 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nieuwe stijl of oude stijl? Ik mag 18 maart.
Een stadsbus is gemaakt om snel op te trekken, lekker laten gaanquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:43 schreef DeLuna het volgende:
Tweede les gehad! Snelweg op en in de stad geweest. Ging wel aardig maar ik kijk uit naar het moment dat het allemaal een beetje vanzelf gaatNog een stadsbus achter me gehad die het nodig vond om te toeteren omdat ik wat langzaam wegreed bij een groen verkeerslicht.
Ja, dat zei de instructrice ook al, dus primaquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een stadsbus is gemaakt om snel op te trekken, lekker laten gaan
Toeterende mensen moet je leren negeren.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:43 schreef DeLuna het volgende:
Tweede les gehad! Snelweg op en in de stad geweest. Ging wel aardig maar ik kijk uit naar het moment dat het allemaal een beetje vanzelf gaatNog een stadsbus achter me gehad die het nodig vond om te toeteren omdat ik wat langzaam wegreed bij een groen verkeerslicht.
Had ik laatst in een auto waar ik nog nooit in gereden had.. volgens mij was ik de enige die nog door groen konquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:04 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Toeterende mensen moet je leren negeren.Ik liet de auto nog weleens afslaan bij een stoplicht en stresste dan zo van de claxons dat ik 'm steevast nog twee keer liet afslaan.
Achja, nu gebeurt het me eigenlijk nooit meer, na 3.5 jaar. Komt vanzelf.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:09 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Had ik laatst in een auto waar ik nog nooit in gereden had.. volgens mij was ik de enige die nog door groen konIk gooide het maar op dat me rijbewijs nog maar 3maanden had toen
Wat is eigenlijk de gemiddelde levensduur van bak + motor van een lesautoquote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:05 schreef Gezicht het volgende:
Zo'n lesauto krijgt wel erger te verduren dan een keertje schakelen zonder te koppelen.
2-3 jaar, en dan nemen ze een nieuwe.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:07 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de gemiddelde levensduur van bak + motor van een lesauto
Daar ben ik stiekem wel benieuwd naar
Volgens mijn toenmalige instructeur gaat een schakelbak (noem je dat zo?) ongeveer 2 jaar mee.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:07 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de gemiddelde levensduur van bak + motor van een lesauto
Daar ben ik stiekem wel benieuwd naar
na 1 les al de snelweg op?!!!!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:43 schreef DeLuna het volgende:
Tweede les gehad! Snelweg op en in de stad geweest. Ging wel aardig maar ik kijk uit naar het moment dat het allemaal een beetje vanzelf gaatNog een stadsbus achter me gehad die het nodig vond om te toeteren omdat ik wat langzaam wegreed bij een groen verkeerslicht.
Geen idee. Ik dacht dat het wel redelijk normaal was. Snelweg is eigenlijk niet zo moeilijk, ik vind in de stad rijden veel lastiger nog.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:41 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
na 1 les al de snelweg op?!!!!
reed je dan zo goed de 1e keer?
Ik zag hier al eens iemand die volgens mij de eerste les al de snelweg op ging, snap 't ook niet helemaal. Ik mocht tijdens mijn lessen nooit de snelweg op maar da's weer een ander uiterste wat ik nog steeds niet snap.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:41 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
na 1 les al de snelweg op?!!!!
reed je dan zo goed de 1e keer?
Tweede of derde les mocht ik de snelweg gewoon op. Eerste les de gemeentegrens niet over geweest.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:48 schreef LintuxCx het volgende:
Ik zag hier al eens iemand die volgens mij de eerste les al de snelweg op ging, snap 't ook niet helemaal. Ik mocht tijdens mijn lessen nooit de snelweg op maar da's weer een ander uiterste wat ik nog steeds niet snap.![]()
Tijdens mn aller eerste proefles (had letterlijk nooit een autostuur aangeraaktquote:Op zondag 15 februari 2015 17:48 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik zag hier al eens iemand die volgens mij de eerste les al de snelweg op ging, snap 't ook niet helemaal. Ik mocht tijdens mijn lessen nooit de snelweg op maar da's weer een ander uiterste wat ik nog steeds niet snap.
Een versnellingsbakquote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Volgens mijn toenmalige instructeur gaat een schakelbak (noem je dat zo?) ongeveer 2 jaar mee.
Gemiddeld wordt een lesauto 5 jaar gebruikt. Bron
Nieuwe stijl of oude stijl?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:39 schreef MissStevie het volgende:
een vraagje voor de mensen die hun theorie al binnen hebben, lijkt je theorie examen veel op de examens die je oefent op de cd rom?
ik durf er niet zo goed op te vertrouwen dat ik goed voorbereid ben en ben een beetje bang voor veel strikvragen enzo. Ik maak de examens op de cd rom wel steeds goed en slaag met mooie resultaten.. maar toch.. twijfels, onzekerheid en wat als....![]()
Jij ging pas op het examen voor het eerst de snelweg op?quote:Op zondag 15 februari 2015 17:48 schreef LintuxCx het volgende:
Ik zag hier al eens iemand die volgens mij de eerste les al de snelweg op ging, snap 't ook niet helemaal. Ik mocht tijdens mijn lessen nooit de snelweg op maar da's weer een ander uiterste wat ik nog steeds niet snap.
Bij theorie zit er geen verschil in nee. Bij praktijk 100% zeker wel.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:42 schreef Messina het volgende:
Er zijn geen strikvragen. Die zijn bedacht door gezakte mensen die niet willen toegeven dat ze het niet (goed) onder de knie hebben.
Net zoals ik niet geloof dat je op maandagochtend meer slaagkans hebt dan op maandag aan het eind van de middag.
Heb je enig bewijs dat er ook maar iets bestaat als "gezaktentarget"?quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Bij theorie zit er geen verschil in nee. Bij praktijk 100% zeker wel.
Als je als examinator te veel geslaagden hebt, gaat het cbr vragen stellen. Gezakten leveren uiteraard meer geld op.
Dus, als de hele week al allemaal perfecte examens zijn geweest, en jij goed rijd op vrijdagmiddag, maar de examinator zijn gezakten target nog niet binnen heeft, dan kan je wel eens pech hebben.
Nou, ten eerste is het volstrekt logisch. Stel je even voor dat je 100 examens doet en 99 slagen. Dan zegt het cbr: ho eens, dat kan nooit kloppen. Er moeten er meer zakken. Dus dan mag je gaan uitleggen waarom je zoveel geslaagden hebt. Dat wil een examinator niet, dus als hij op vrijdag bovengemiddeld veel geslaagden heeft, heb je meer kans om te zakken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Heb je enig bewijs dat er ook maar iets bestaat als "gezaktentarget"?
Tijd voor het CBR om camera's te installeren in elke auto. Of eigenlijk; De rijscholen (je rijdt immers af in de auto waarin je les hebt gehad).quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nou, ten eerste is het volstrekt logisch. Stel je even voor dat je 100 examens doet en 99 slagen. Dan zegt het cbr: ho eens, dat kan nooit kloppen. Er moeten er meer zakken. Dus dan mag je gaan uitleggen waarom je zoveel geslaagden hebt. Dat wil een examinator niet, dus als hij op vrijdag bovengemiddeld veel geslaagden heeft, heb je meer kans om te zakken.
Ten 2e: soms hoor je belachelijke redenen om gezakt te zijn, wat echt nergens op slaat. Dat is hiermee simpel te verklaren.
Ten 3e: mijn instructeur heeft me dit verteld als, dat zou kunnen, dus we doen het examen op maandag (want kan geen kwaad). 2 jaar later sprak ik een ex-examinator, en die bevestigde het me.
Ik slaagde overigens gelijk, met een zeer zeker niet perfecte rit, op maandag.
Oftewel: ik zou gewoon lekker aan het begin van de week examen doen als je de keuze hebt, al zou ik het fout hebben, kwaad kan het niet.
Grappig dat je dat zegt, wij hadden een dashcam in de lesauto. Maar die moest afgekoppeld worden voor het examen, want dan mocht die niet aanwezig zijn..quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:01 schreef Messina het volgende:
[..]
Tijd voor het CBR om camera's te installeren in elke auto. Of eigenlijk; De rijscholen (je rijdt immers af in de auto waarin je les hebt gehad).
Dan zouden dit soort discussies eindelijk eens verbannen kunnen worden. Of het CBR aangepakt, mocht ik het mis hebben en er echt dramatische praktijken gaande zijn.
(Want hey, als nummer 100 ook een perfecte rit wegzet, gaat die echt niet zakken.)
En? Gezakt?quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, wij hadden een dashcam in de lesauto. Maar die moest afgekoppeld worden voor het examen, want dan mocht die niet aanwezig zijn..
Nee, moet bij ieder examen afgekoppeld zijn, dat was mijn punt, en:quote:
quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:50 schreef delano.888 het volgende:
Ik slaagde overigens gelijk, met een zeer zeker niet perfecte rit, op maandag.
Gaven ze daar nog een reden voor?quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, moet bij ieder examen afgekoppeld zijn, dat was mijn punt, en:
[..]
Nee, geen reden, instructeur zei dat bij elk examen geen camera's aangesloten mogen zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Gaven ze daar nog een reden voor?
Nu ben ik benieuwd
Ik ben overigens geslaagd op een maandag aan het eind van de dag. Met een vrouwelijke examinatrice
Hopelijk worden camera's in auto's gewoon standaard. Ik heb laatst met zo'n ding gereden en het neemt toch een stukje zicht weg, moet toch makkelijk in te bouwen zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:09 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, geen reden, instructeur zei dat bij elk examen geen camera's aangesloten mogen zijn.
Eveneens als het gaspedaal overigens, die moest ook afgekoppeld worden.
Ik heb tegenwoordig wel een dashcam in mijn eigen auto, levert best leuke beelden op. Ik heb nog 4 yt filmpjes klaar staan die gooi ik dit weekend even in het dashcam topic.quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:13 schreef Messina het volgende:
[..]
Hopelijk worden camera's in auto's gewoon standaard. Ik heb laatst met zo'n ding gereden en het neemt toch een stukje zicht weg, moet toch makkelijk in te bouwen zijn.
Dan kun je na het examen samen de beelden terug kijken en kan je gewezen worden op de fouten die #persoon niet eens opmerkte ze te maken.
*edit*
En crashfilmpjes![]()
Welk theorieboek heb je? Ik had VekaBest en vond de oefenexamens veeeeel lastiger dan het echte examen. Vooral gevaarherkenning vond ik zwaar onlogisch. Bij de oefenexamens had ik altijd meer dan 10 fout bij dat onderdeelquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:39 schreef MissStevie het volgende:
een vraagje voor de mensen die hun theorie al binnen hebben, lijkt je theorie examen veel op de examens die je oefent op de cd rom?
ik durf er niet zo goed op te vertrouwen dat ik goed voorbereid ben en ben een beetje bang voor veel strikvragen enzo. Ik maak de examens op de cd rom wel steeds goed en slaag met mooie resultaten.. maar toch.. twijfels, onzekerheid en wat als....![]()
Het bestaat wel, alleen gaan ze het nooit toegeven. Ook hebben ze bepaalde 'examenroutes' (of beter gezegd: bepaalde plekken waar ze vaak rijden), maar ook dat geven ze niet toe. Volgens hun is de route compleet randomquote:Op woensdag 18 februari 2015 22:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Heb je enig bewijs dat er ook maar iets bestaat als "gezaktentarget"?
Heb JIJ er bewijs voor misschien?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:36 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Het bestaat wel, alleen gaan ze het nooit toegeven. Ook hebben ze bepaalde 'examenroutes' (of beter gezegd: bepaalde plekken waar ze vaak rijden), maar ook dat geven ze niet toe. Volgens hun is de route compleet random![]()
Het CBR weet denk ik uit ervaring dat een X aantal leerlingen de eerste keer slaagt, dus als een examinator op de lange termijn daar boven of onder zit, dan kan hij op het matje geroepen worden. Die examinatoren hebben ook geen zin in gezeik, dus ik denk dat ze sommige leerlingen matsen en sommige gewoon naaien, puur om hun percentage acceptabel te houden.
verjoo.. het theorie examen inmiddels achter de rug en de vragen zijn niet moeilijker dan in het theorieboek. wel vaak vragen over een onderdeel wat tijdens de oefenexamens niet aan bod komt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:24 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Welk theorieboek heb je? Ik had VekaBest en vond de oefenexamens veeeeel lastiger dan het echte examen. Vooral gevaarherkenning vond ik zwaar onlogisch. Bij de oefenexamens had ik altijd meer dan 10 fout bij dat onderdeel![]()
Op het echte examen is gevaarherkenning ook best vaag, maar minder erg dan bij de oefenexamens. Het theoriegedeelte vond ik heel makkelijk.
Dat is snel!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:10 schreef MissStevie het volgende:
das ook mooi klote oudebok! fijn dat je nu wel een goede rijschool hebt.
Ik ben vandaag in de herkansing gegaan voor mijn theorie en nu gewoon ruim geslaagdyesss
Hihi, ik bedoel; Ik moest 3 weken wachten toen ik zakte voor theorie. Pas toen was er weer plek.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:07 schreef MissStevie het volgende:
ja ik had gewoon goed geleerd en had geen zin om nog een week diep met mijn neus in de boeken te gaan.. ik wist dat ik het gewoon kendenouja.. dit is het bewijs.. ruim geslaagd
Je hoort ook nooit iemand zeggen dat hij alleen vanwege een quotum geslaagd is terwijl hij belabberd reed.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:02 schreef Messina het volgende:
Echter geloof ik niet in een "gezaktenquota". Iedereen die het daar over heeft, zegt "Ik hoorde via/via..." "Ik ben gezakt terwijl ik perfect reed". Etctera.
Nee, maar dat komt doordat iedereen die net zijn rijbewijs heeft of rijlessen heeft, denkt dat ie geweldig rijdt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:53 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je hoort ook nooit iemand zeggen dat hij alleen vanwege een quotum geslaagd is terwijl hij belabberd reed.
Precies, net zoals de gezakten de klagen over quota.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, maar dat komt doordat iedereen die net zijn rijbewijs heeft of rijlessen heeft, denkt dat ie geweldig rijdt.
Doorbijten..quote:Op maandag 23 februari 2015 19:27 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Dag jongens, ik zit met een dilemma; het zit namelijk zo:
Les nu momenteel in een automaat 10 lessen gehad, maar het gaat nog steeds niet zoals het moet. Ik maak alleen maar dezelfde fouten en mijn instructeur geeft ook aan dat ik nog ''veel'' lessen nodig zal hebben. Nu is het probleem: mijn theorie is geldig tot jan 2016. Financieel zit het niet mee.
Stel dat ik nog 40 lessen nodig heb, dat is: 40*48 = ¤1920 bovenop de ¤2400 die ik al kwijt ben aan rijlessen...
Stel dat ik het ook nog niet in één keer haal, kan ik nóg eens ¤200 betalen. En nog eens..
Ben ik bijna ¤5000(!!!) lichter...
stoppen (en met het geld leuke dingen gaan doen / sparen) of doorbijten??
57 euro per les?quote:Op maandag 23 februari 2015 19:27 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Dag jongens, ik zit met een dilemma; het zit namelijk zo:
Ik les nu in een automaat (ben overgestapt) en het gaat iets beter dan voorheen, maar nog steeds maak ik veel vna dezelfde fouten.
Mijn instructrice kan mij ook niet vertellen hoeveel ik er nog nodig zal hebben (wtf?!) en dus zit ik met de onzekerheid..
Mijn portemonnee begint aardig leeg te lopen door het lessen en ik weet nu niet oeveel ik er nog nodig heb... straks ben ik nog eens 40 lessen verder!!! (heb er al 60 gehad in totaal, wat me al ¤2300 heeft gekosr)
Ik moet nu veel (en heel hard) bij werken om dit bij te kunnen benen maar mijn contract loopt binnenkort af, bovendien zit ik ook met het medische gedeelte (als je ''ja'' invult bij EV).
Daardoor zal mijn theorie geheid verlopen (jan, 2016)
Wat moet ik NU doen?: stoppen (en misschien veel geld en ellende besparen) óf doorbijten??
Sorry, maar ik heb ook beetje gebrek aan zelfvertrouwen denk ik (snel opgeven, maar dan nog als je vooral financieel ertegenaan kijkt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |