Geen idee, maar het is zo geregeld na een telefoontje van de burgemeester van Heerenveenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom doet Arriva dat? Kijk NS had natuurlijk gewoon bij Thialf moeten stoppen, maar goed, als een zootje touringcars voor hun goedkoper zou zijn (dat lijkt mee sterk), vooruit dan.
Wat is het 'verdien plan' van Arriva hierachter? Of wie betaalt ze hiervoor
Tilburg Uni?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat een prachtige dag.
[ afbeelding ]
Het enige wat ik me kan bedenken is 'omdat Arriva in Heerenveen zit'.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is zo geregeld na een telefoontje van de burgemeester van Heerenveen
Mijn zus werkt vandaag en morgen bij het NK op de "vloer" bij de schaatsers. Zij zegt dat de treinen er alleen bij grote evenementen zullen stoppen, zoals WK. De kosten zijn hoger dan de baten bij een NK zegt ze.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt erop dat de NS Heerenveen IJsstadion langzaam maar zeker de nek omdraait. Dit weekend tijdens het NK Allround schaatsen wordt er niet gestopt omdat het te duur zou zijn. Kost 5.000 euro en dat schijnt te duur te zijn voor een paar honderd mensen.
Arriva zet nu gratis pendelbussen in tussen Thialf en station Heerenveen.
Onzin. Uitverkocht Thialf is uitverkocht Thialf.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Mijn zus werkt vandaag en morgen bij het NK op de "vloer" bij de schaatsers. Zij zegt dat de treinen er alleen bij grote evenementen zullen stoppen, zoals WK. De kosten zijn hoger dan de baten bij een NK zegt ze.
Nope. De "verwachting" is dat er te weinig mensen gebruik van maken, dus kost teveel geld. Bij een WK zou er meer gebruik van gemaakt gaan worden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:07 schreef GlennQuagmire het volgende:
En de KNSB wil geen geld bijleggen?
Is geld niet reden genoeg dan?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze redeloosheid ontstijgt mijn verstandelijke vermogens . Prettige avond verder
Maar Thialf is niet uitverkocht/vol. Vorig jaar toen KPN sponsor was gaf die zo ongeveer de helft van de kaarten weg. Alle zitplaatsen zijn nu uitverkocht maar er zijn nog staplaatsenquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin. Uitverkocht Thialf is uitverkocht Thialf.
1 NS'er, een Ford Transit en een paar van die palen die ze uit de opslag trekken. Nou nouquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:18 schreef greavy het volgende:
* er moeten mobiele in- en uitcheckpalen worden geplaatst om klanten met een OV-Chipkaart te kunnen laten uitchecken en inchecken *
Je weet dat een warm bed lekkerder is dan wat arbeid verrichten?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
1 NS'er, een Ford Transit en een paar van die palen die ze uit de opslag trekken. Nou nou
Mee nemen naar huis ja. Eerst inchecken thuis, dan pas kom je er in.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
zo'n mobiele ov-chip paal staat al maanden bij de bushalte bij station heiloo. 'buiten gebruik'.
ruimen ze ook niet meer op?
Misschien toch maar even melden ?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
zo'n mobiele ov-chip paal staat al maanden bij de bushalte bij station heiloo. 'buiten gebruik'.
ruimen ze ook niet meer op?
Hebben we die ook weer gehad... gaat lekker vandaag.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
oops. er is zojuist een aanrijding met een persoon geweest tussen Alkmaar en Uitgeest. momenteel geen treinverkeer. verwachtte einddtijd: 20:30
Levert een mooie boost op voor het imago. Dat is Arriva (als underdog) veel waard.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het enige wat ik me kan bedenken is 'omdat Arriva in Heerenveen zit'.
Bussen rijden maar beperkte uren:quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:19 schreef _JdM_ het volgende:
Ja daag. Onder de streep moet er gewoon geld verdiend worden.
Een bus kost ongeveer 100-120 euro per DienstRegelingUur (DRU). Er van uitgaande dat er 10 uur gereden moet worden, ben je slechts 1000/1200 euro kwijt. Voor 1 dag een stop op Heerenveen Ijsstadion kun je zelfs om de 5 minuten (4 bussen) rijden voor hetzelfde geld.
En reken maar dat Thialf dat naar Arriva schuift.
Dwaas.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
NS had dat moeten regelen Ja is goed hoor, ik ga volgende week een evenement in Hoogeveen bedenken en dan moet NS daar ook maar even stoppen zonder dat ik daar afspraken met ze over heb gemaakt
Het Jan Mastwijksochisme festival?quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
NS had dat moeten regelen Ja is goed hoor, ik ga volgende week een evenement in Hoogeveen bedenken en dan moet NS daar ook maar even stoppen zonder dat ik daar afspraken met ze over heb gemaakt
Ja precies, daar komen vast honderduizenden provincialen op af.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het Jan Mastwijksochisme festival?
Nee, de KNSB had gewoon afspraken moeten maken met NS over wel of niet stoppen, de KNSB heeft helemaal geen contact opgenomen met NS over wat dan ook.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ten eerste is dat NK Allround niet poas vorige week georganiseerd maar al minstens een half jaar geleden.
Ten tweede is er in Hoogeveen geen extra station voor jouw kutfeestje.
Ten derde was "er zijn geen afspraken over gemaakt" kennelijk niet het probleem, anders hadden ze dat gewoon kunnen zeggen, in plaats van "5000 euro is te duur".
Go home, your argument is invalid.
In plaats van brommers gaan ze treinen kiekenquote:Op zaterdag 27 december 2014 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja precies, daar komen vast honderduizenden provincialen op af.
Als dat zo is had NS dat gewoon kunnen zeggen. Was er meer begrip voor geweest ook. Je doet aannamesquote:Op zaterdag 27 december 2014 20:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, de KNSB had gewoon afspraken moeten maken met NS over wel of niet stoppen, de KNSB heeft helemaal geen contact opgenomen met NS over wat dan ook.
trein staat toch meer dan een kwartier is Zwolle. Dus wat betreft de tijd is dat geen probleem.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:27 schreef James1988 het volgende:
Zeg dat je alle treinen die in Heerenveen stoppen, ook in Heerenveen IJsstadion laat stoppen. Dan heb je het in totaal over 100 stoppende treinen. Het zijn op dat traject voor zover ik weet allemaal stoptreinen (categorie A) en ik denk niet dat IJsstadion groter is dan categorie 'basis'
Energiekosten: ¤ 4 (uitgaande van een VIRM-IV)
Kosten per stop: ¤ 1,16
100 * (4 + 1,16) = ¤ 516
Dat kost één dag stoppen in Heerenveen IJsstadion.
dus dan ook maar de 6 intercitys laten stopen die er in dat tijdsbestek langs komen. Dikke lul dat dat 5k kost.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Bussen rijden maar beperkte uren:
Zaterdag 27 december:
10.30 - 12.00 uur Busstation Heerenveen - halte Rotstergaasterweg Thialf Stadion
18.00 - 19.00 uur Halte Rotstergaasterweg Thialf Stadion - Busstation Heerenveen
Zondag 28 december:
12.00 - 13.30 uur Busstation Heerenveen - halte Rotstergaasterweg Thialf Stadion
18.00 - 19.00 uur Halte Rotstergaasterweg Thialf Stadion - Busstation Heerenveen
Dus per dag 2,5 uur een bus. Dus laten we zeggen 3 uurtjes. Per bus per dag dus hoogstens 400 euro, en met 2-4 bussen ben je een heel eind. Dus je bent hoogstens de helft kwijt wat NS per dag vraagt (¤5.000)
Ja, koekoek!quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat zo is had NS dat gewoon kunnen zeggen. Was er meer begrip voor geweest ook. Je doet aannames
En ik ga darts kijken
De waarheid ligt dus in het midden. Prima dat NS daar niet stopt en dat Arriva nu een bruine neus kan halen dus.quote:"Ook het aanpassen van de dienstregeling kost veel tijd. Zo'n aanpassing moeten we een paar maanden van te voren weten. Alleen bij zeker uitverkochte wedstrijden in Thialf, zoals het WK en de Worldcup, gaan we open. Bij dit NK was de inschatting, ook bij de KNSB, dat dit niet het geval zou zijn".
voor een stopje van een minuut? Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ook het aanpassen van de dienstregeling kost veel tijd. Zo'n aanpassing moeten we een paar maanden van te voren weten.
de trein staat gvd een kwartier stil in Zwolle. Dikke met je dienstregelingquote:Op zaterdag 27 december 2014 20:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, koekoek!
Uit de Leeuwarder Courant:
[..]
De waarheid ligt dus in het midden. Prima dat NS daar niet stopt en dat Arriva nu een bruine neus kan halen dus.
Ja, lijkt me goed plan, zomaar overal extra stoppen gewoon omdat het kan. Eerder weg uit Zwolle kan namelijk niet zomaar. En hoe zit het met de overstaptijden in Leeuwarden eigenlijk?quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
de trein staat gvd een kwartier stil in Zwolle. Dikke met je dienstregeling
Ga toch slapen als je niks te melden hebt man.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Loop toch niet zo te kankeren man.
Tijd zat man. Dat ding is altijd te vroeg, en je hebt zelfs volgens dienstregeling nog 5-10 minuten op al die kutboemels.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, lijkt me goed plan, zomaar overal extra stoppen gewoon omdat het kan. Eerder weg uit Zwolle kan namelijk niet zomaar. En hoe zit het met de overstaptijden in Leeuwarden eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |