quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:55 schreef Hyaenidae het volgende:
70k voor een petjesbak betalen
0-100 in 7 seconden en dan zo'n uiterlijk...
Prachtige auto, matige interieur kleur in dit geval, begrijp ik nooit zo, voor leer zijn er maar 2 kleuren, zwart of beige en in een klassieke Engelse auto misschien nog roodquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan heb je wel iets aparts ja, maar 70k is wel erg gortig hoor. Vooral omdat het echt een verzamelaarsobject is, je kunt er amper fatsoenlijk mee gaan rijden.
Je koopt hem niet als daily nee. Je koopt hem omdat je bakken met geld hebt en een liefhebber bent (of investeerder )quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan heb je wel iets aparts ja, maar 70k is wel erg gortig hoor. Vooral omdat het echt een verzamelaarsobject is, je kunt er amper fatsoenlijk mee gaan rijden.
denk niet dat een investeerder hierin zal investeren, veelste lage rendement, misschien zelfs negatief.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Je koopt hem niet als daily nee. Je koopt hem omdat je bakken met geld hebt en een liefhebber bent (of investeerder )
Minder wordt hij echt niet waard. En tegenwoordig ben je best goed bezig als een positief resultaat haalt op vermogenquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
denk niet dat een investeerder hierin zal investeren, veelste lage rendement, misschien zelfs negatief.
minder waard nietquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Minder wordt hij echt niet waard. En tegenwoordig ben je best goed bezig als een positief resultaat haalt op vermogen
Jij snapt het niet erg geloof ik, maar toegegeven; 70k voor een E30 M3 is wel een beetje overdrevenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:55 schreef Hyaenidae het volgende:
70k voor een petjesbak betalen
0-100 in 7 seconden en dan zo'n uiterlijk...
Hij wordt echt wel meer waard denk ik. Maar zo'n auto wordt gekocht door iemand die al twee dailys en een klassieker in de schuur heeft staan, gok ik zoquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:52 schreef xaban06 het volgende:
[..]
minder waard niet
Maar wel 70.000 wat niets staat te doen.. Zet het vast heb je nog meer rendement.
Sedan?quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
binnenkort het vochtprobleem van m'n e46 aanpakken.
ik wil de mat voor de passagiersstoel van mijn e46 droog houden. er komt wat vocht de auto binnen. ramen beslaan e.d.
deurrubbers heb ik bekeken en die zien er goed uit. ik vermoed dat het te maken heeft met de afdichting bij de passagiersdeur. op youtube zie ik video's waarbij men de onderzijde achter het deurpaneel, een soort isolatiemateriaal, vervangt.
en dan kijk ik waarschijnlijk teveel wheeler dealers, want ik wil nu een rookmachine om de auto vol met rook te zetten zodat zichtbaar is waar de auto lekt.
Lekke uitlaat? Dat was bij mijn E36 het geval…quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:06 schreef xaban06 het volgende:
E46 2004. Sinds kort bij starten/stilstaan veel uitlaatgasgeur in de auto, soms zo erg dat de ramen open moeten. Bij het rijden is het er niet, alleen stilstaand, denk aan verkeerslichten.
Wat kan het zijn?
Je was er toch zelf bij toen je 'm bestelde?quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:35 schreef leolinedance het volgende:
Was voor een beurt bij de dealer, zeg tegen die gast: "Kijk ook effe naar de spiegels, volgens mij functioneert de verwarming niet zoals het hoort".
Kom ik een paar uur later terug om hem op te halen, wordt mij doodleuk medegedeeld dat het er niet op zit. Er zit standaard dus ook GEEN spiegelverwarming op een F30 Het moet niet gekker worden hoor...mijn Peugeot 306 uit 1995 (deze: V&A / [TK] Peugeot 306 1.8 XT ) had het zelfs!
edit: Zelfs de Autoweek site geeft aan dat verwarmde spiegels standaard zijn. Nee dus.
Mag allemaal niks kosten in de lieeeeeeeeeese.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:33 schreef boegschroef het volgende:
Solang je nog steeds een versie met wieldoppen hebt, valt het me nog mee dat electrische ramen standaard zijn......
Maar je hebt wel een aardig kale versie dan.... In elk pakket dat je kan nemen zit meteen verwarmde spiegels.
Nee, heb de auto overgenomen toen ie een half jaar oud was.quote:Op vrijdag 14 november 2014 09:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je was er toch zelf bij toen je 'm bestelde?
Mag best, je kunt bijvoorbeeld ook een een dikke Leon Cupra full-options of een Golf GTE bestellen voor dat geld.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mag allemaal niks kosten in de lieeeeeeeeeese.
Ja, triest maar waar.quote:Op vrijdag 14 november 2014 12:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Godver, dat is wel heel karig zeg. Weet je zeker dat dat klopt? Zoiets is in die klasse toch wel standaard tegenwoordig? Anders is het wel heel treurig.
Ik heb een automaat en het sportpakket. Dus wel toffe stoelen, een sportstuur, sport+ stand en flippers (+1500 euro ). Maar elementaire zaken ontbreken...quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:33 schreef boegschroef het volgende:
Zolang je nog steeds een versie met wieldoppen hebt, valt het me nog mee dat electrische ramen standaard zijn......
Maar je hebt wel een aardig kale versie dan.... In elk pakket dat je kan nemen zit meteen verwarmde spiegels.
Een fijn stuur en stoelen op 1. Maar ook de flippers vind ik veel belangrijker dan al die "luxe" zaken....quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb een automaat en het sportpakket. Dus wel toffe stoelen, een sportstuur, sport+ stand en flippers (+1500 euro ). Maar elementaire zaken ontbreken...
wij hebben een mini op werk met een heel hippe boordcomputer, maar met basisstoelen. Lekker als je 1.96 bentquote:Op zaterdag 15 november 2014 12:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Goede stoelen zijn wel een basisbehoefte ja, maar voor de veiligheid vind ik verwarmde spiegels dat eigenlijk ook wel...
Af en toe vraag je je echt af wat mensen gedacht moeten hebben tijdens het bestellen van hun auto. Zo heb ik in mijn auto alle opties van night vision camera tot aan tv functie, maar geen bekerhouders.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb een automaat en het sportpakket. Dus wel toffe stoelen, een sportstuur, sport+ stand en flippers (+1500 euro ). Maar elementaire zaken ontbreken...
Mja, iedereen heeft z'n eigen behoeftes natuurlijk. Collega's van me ook... wel een airco erin die ze amper gebruiken, maar ondertussen de raampjes moeten slingeren en geen cruise control bij 30k per jaar.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:10 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Af en toe vraag je je echt af wat mensen gedacht moeten hebben tijdens het bestellen van hun auto. Zo heb ik in mijn auto alle opties van night vision camera tot aan tv functie, maar geen bekerhouders.
Dat is zeker waar. Een optie die ik altijd zag als leuke gadget maar nu niet meer zonder zou kunnen is vooral een HUD. Scheelt zoveel qua concentratie.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, iedereen heeft z'n eigen behoeftes natuurlijk. Collega's van me ook... wel een airco erin die ze amper gebruiken, maar ondertussen de raampjes moeten slingeren en geen cruise control bij 30k per jaar.
Tsja, net wat je wil hè. Cruise, middenarmsteun, goede stoelen en vier elektrische ramen zijn wel een basisbehoefte hier. Al is die middenarmsteun ook nog wel achteraf te monteren natuurlijk. En cruise vaak ook, maar ik zou niet meer zonder willen.
Een keer proefgereden in een Z4 met een enorme hoeveelheid opties, maar... geen cruise control. Is standaard op alle Nederlandse Z4's, maar deze was oorspronkelijk in Duitsland geleverd.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:10 schreef MaximumRush het volgende:
Af en toe vraag je je echt af wat mensen gedacht moeten hebben tijdens het bestellen van hun auto. Zo heb ik in mijn auto alle opties van night vision camera tot aan tv functie, maar geen bekerhouders.
No shit.quote:Op zondag 16 november 2014 18:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Las laatst nog ergens een post van iemand, die vond CC gebruikers maar irritant omdat die veel te constant reden op de snelweg. Daar had ie last van, want telkens als hij ze inhaalde en zich liet terugzakken kwamen ze weer met constante snelheid voorbij.
Jup ook irritant.quote:Op zondag 16 november 2014 18:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Meest irritant zijn nog die klemrijders. Dan rij je netjes rechts op de CC, geven ze gas om bij je te komen, om dan met gelijke snelheid net in je dode hoek te blijven hangen en je vervolgens klem te rijden op een vrachtwagen.
Haha Ik vind het juist mega irritant wanneer mensen geen constante snelheid kunnen rijden. Of die je inhalen, vervolgens voor je gaan rijden en dan weer langzamer gaan rijdenquote:Op zondag 16 november 2014 18:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Las laatst nog ergens een post van iemand, die vond CC gebruikers maar irritant omdat die veel te constant reden op de snelweg. Daar had ie last van, want telkens als hij ze inhaalde en zich liet terugzakken kwamen ze weer met constante snelheid voorbij.
Fucking irritant jaquote:Op zondag 16 november 2014 18:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Meest irritant zijn nog die klemrijders. Dan rij je netjes rechts op de CC, geven ze gas om bij je te komen, om dan met gelijke snelheid net in je dode hoek te blijven hangen en je vervolgens klem te rijden op een vrachtwagen.
WTF... ik ben er vanmorgen dus ook achter gekomen dat ik geen spiegelverwarming heb! Ik heb een redelijk complete wagen, maar dus ook geen spiegel verwarming. Wat een onzin...quote:Op vrijdag 14 november 2014 00:35 schreef leolinedance het volgende:
Was voor een beurt bij de dealer, zeg tegen die gast: "Kijk ook effe naar de spiegels, volgens mij functioneert de verwarming niet zoals het hoort".
Kom ik een paar uur later terug om hem op te halen, wordt mij doodleuk medegedeeld dat het er niet op zit. Er zit standaard dus ook GEEN spiegelverwarming op een F30 Het moet niet gekker worden hoor...mijn Peugeot 306 uit 1995 (deze: V&A / [TK] Peugeot 306 1.8 XT ) had het zelfs!
edit: Zelfs de Autoweek site geeft aan dat verwarmde spiegels standaard zijn. Nee dus.
Hoevaak gebruik je die flippers nou werkelijk? Zit je daadwerkelijk regelmatig als een echte coureur in de auto met je handen aan de flippers?quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:04 schreef rival het volgende:
[..]
Een fijn stuur en stoelen op 1. Maar ook de flippers vind ik veel belangrijker dan al die "luxe" zaken....
RIPquote:Op dinsdag 25 november 2014 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan uit de OP trouwens hij is weg • YoshiBignose, E23 732i
Geen BMW's meer nu.
[ afbeelding ]
Oliequote:
Ongeveer 1x per 2 weken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoevaak gebruik je die flippers nou werkelijk? Zit je daadwerkelijk regelmatig als een echte coureur in de auto met je handen aan de flippers?
warmtewisselaar niet fris?quote:
Ja dat doe ik ook altijd, koekje van eigen deeg.. De reden daarvoor is omdat mensen die auto's inhalen op CC (dus slakkengangetje) nog veel irritanter zijnquote:Op zondag 16 november 2014 18:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Meest irritant zijn nog die klemrijders. Dan rij je netjes rechts op de CC, geven ze gas om bij je te komen, om dan met gelijke snelheid net in je dode hoek te blijven hangen en je vervolgens klem te rijden op een vrachtwagen.
Dat heeft nog een beste tijd geduurd voordat ie weg was!quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan uit de OP trouwens hij is weg • YoshiBignose, E23 732i
Geen BMW's meer nu.
[ afbeelding ]
En nu zo'n fijne bijtellingsvrindelijke astmadiesel?quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kan uit de OP trouwens hij is weg • YoshiBignose, E23 732i
Geen BMW's meer nu.
[ afbeelding ]
Toen ik de leen Z4 had gebruikte ik 'm elke keer dat ik moest remmen/gas los moest laten. Dat gespurtel en plofjes die er uit kwamen bij terugschakelenquote:Op dinsdag 25 november 2014 09:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoevaak gebruik je die flippers nou werkelijk? Zit je daadwerkelijk regelmatig als een echte coureur in de auto met je handen aan de flippers?
Ik haat Opel en ik haat diesels. Heb een Koreaan nu hybride.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En nu zo'n fijne bijtellingsvrindelijke astmadiesel?
Jammer dat ie weg moest
Een 18i N20 blok ligt erinquote:Op dinsdag 25 november 2014 22:33 schreef boegschroef het volgende:
Wat voor z4 had je dan te leen mijn e89 3.5 heeft nog nooit geprutteld of geploft..
dat moet lukkenquote:Op woensdag 26 november 2014 08:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heb je een multimeter? Even meten wat de spanning is als ie loopt en als ie uit staat.
Kan de accu zijn, maar ook de startmotor ofzo.
Geen flauw idee; heb de afgelopen dagen wel wat erg korte ritjes gemaakt. Ben vanavond even wat langer onderweg geweest, een half uurtje, om de accu wat bij te laten laden. Als ie morgen weer slecht start dan is het dus vrijwel zeker de accu.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:55 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn ervaring is dat als je auto wat matig start op één van de eerste koudere dagen, de accu toch vaak wel bijna op is. Hoe oud is de huidige accu?
Voorheen reed ik eigenlijk alleen maar lange ritten van minimaal een uur. Dus die accu was altijd wel goed opgeladen zeg maar. Maar van ritjes van 5 minuten laad ie niet zoveel bij natuurlijkquote:Op woensdag 26 november 2014 19:11 schreef Hyperdude het volgende:
Hang die van mij wel eens een dagje aan de druppelllader.
Accu zo nu en dan goed opladen wordt ie niet slechter van.
Laatste stuiptrekkingen ?quote:Op donderdag 27 november 2014 08:07 schreef jitzzzze het volgende:
Hmm, hij startte duidelijk sneller vanmorgen
Dat deed die van mij ook. Eén ochtendje wat moeilijker, de rest van de dag niets aan de hand (want met meerdere ritten per dag constant bijgeladen). Toen weer een nacht stilgestaan en toen was het gebeurd . Pof. Alleen tikken van het relais, verder niets meer...quote:Op donderdag 27 november 2014 16:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Neuh, net deed ie het weer prima. Als vanouds zeg maar
Haha, ik zie het al voor mequote:Op donderdag 27 november 2014 17:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Lekker duwen! Heerlijk joh, in je eentje... duwen, rennen, springen. En pas bij de vijfde keer sloeg ie aan
Mja, zolang het voor een diesel is en geschikt is voor de Nederlandse temperaturen, maakt het niet zo heel veel meer uit.quote:Op zaterdag 29 november 2014 14:28 schreef xaban06 het volgende:
Welk soort olie moet er in mijn auto?
BMW E46 318D touring
Via de website van Kroon-olie kom ik uit op LongLife 04 5W-40. Via een webshop waar ik koop hebben ze wel LongLife 04, maar dat is 'BMW Origineel' ofzo, zal dat wel goed zijn?
Normaal koop ik Castrol Edge, maar die hebben ze alleen in LongLife 3.
Die olie gebruik ik idd ookquote:Op zaterdag 29 november 2014 14:28 schreef xaban06 het volgende:
Welk soort olie moet er in mijn auto?
BMW E46 318D touring
Via de website van Kroon-olie kom ik uit op LongLife 04 5W-40. Via een webshop waar ik koop hebben ze wel LongLife 04, maar dat is 'BMW Origineel' ofzo, zal dat wel goed zijn?
Normaal koop ik Castrol Edge, maar die hebben ze alleen in LongLife 3.
Dan is er wat anders kapot dan de accu.quote:Op zaterdag 29 november 2014 20:29 schreef jitzzzze het volgende:
Auto start nog steeds zoals het hoort
vannacht gaat het vriezen, als ie morgen wel normaal start dan weet ik het ook niet meerquote:Op zaterdag 29 november 2014 20:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan is er wat anders kapot dan de accu.
Ik gooi er altijd BMW Original 5W30 in. (E46 320d)quote:Op zaterdag 29 november 2014 14:28 schreef xaban06 het volgende:
Welk soort olie moet er in mijn auto?
BMW E46 318D touring
Via de website van Kroon-olie kom ik uit op LongLife 04 5W-40. Via een webshop waar ik koop hebben ze wel LongLife 04, maar dat is 'BMW Origineel' ofzo, zal dat wel goed zijn?
Normaal koop ik Castrol Edge, maar die hebben ze alleen in LongLife 3.
gewoon starten als altijd. Ik geloof er wel in.quote:Op zaterdag 29 november 2014 21:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
vannacht gaat het vriezen, als ie morgen wel normaal start dan weet ik het ook niet meer
Mooiquote:Op dinsdag 2 december 2014 15:04 schreef Spezza19 het volgende:
Inclusief 750iL met V16
Z3 met V12
Echte Bond 7-serie met alle gadgets
Ik weet niet waar je woont maar ik had met mijn auto (E38) een soortgelijk probleem, die heb ik op aanraden van mijn BMW garage laten uitlezen bij http://diensten-vakmensen(...)html?previousPage=lrquote:Op maandag 22 december 2014 19:23 schreef BigSmurf het volgende:
Vraag m.b.t. een E53 (BJ 2005) met een raar probleem: betreft een 3.0d met 6HP26 ZF-transmissie, ongeveer 250k km op de klok, duitse import.
Is enkele maanden terug bij ZF geweest voor onderhoud, nadat tweemaal de versnellingsbak in het noodprogramma geschoten is tijdens het rijden. Er werd getriebenotprogramm of notgetriebeprogramm weergegeven in de boordcomputer, de bak sloeg vast in een random versnelling, 1x in de eerste versnelling bij optrekken invoegstrook snelweg bij 70 km/h, 1x in derde versnelling op provinciale weg, beide bij intrappen kickdown. Geen respons meer van de automaat, sportstand werd niet herkend, manueel niet, neutraal en reverse ook niet. Ook geen response op de lampjes van het dashboard, gewoon 0,0 respons dus. Auto stilzetten, in P zetten, uitzetten en weer aanzetten verhielp beide keren het probleem, alsof het elektronisch was. Tijdje de kickdown ontzien, tussendoor nog bij de dealer geweest, die vonden niets bij het uitlezen, alvorens dus naar ZF te zijn gegaan. Bak was tijdens de volledige levensduur 7 keer geslipt, volgens de persoon in kwestie niet abnormaal veel, en de bak deed tijdens testrit voor en na oliewissel + klein materiaalwissel gewoon normaal, ook met kickdown. Volgens ZF kon de bak nog wel even mee, hoewel mankementen op den duur natuurlijk niet uit te sluiten waren.
Laatste weken echter komt het probleem weer terug. Regelmatig manueel gereden op aanraden van monteur van ZF, doortrappen in elke versnelling met automatisch opschakelen in M was geen probleem, maar de kickdown in D en S zorgt voor een korte up in de toeren, alvorens een drop in de toeren (alsof ie terugschakelt en direct weer opschakelt) en soms direct de noodloop, soms een slippend gevoel, en soms werkt het wel. Ook lichter gas bijgeven heeft al één keer geleid tot hetzelfde probleem, dus zonder kickdown.
Nu twijfel ik of het wel in de versnellingsbak zit, omdat ze bij ZF niets hebben kunnen vinden en ook geen rare dingen hebben uitgelezen. Is het mogelijk dat het ergens anders in zit, bijvoorbeeld in de verstuivers of de communicatie tussen gaspedaal en versnellingsbak? Er valt op internet ook bar weinig over te vinden, althans, met details en oplossingen erbij. Iemand hier die een idee heeft?
Thanks.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:13 schreef Andyy het volgende:
Coole bak zeg
Veel plezier morgen ermee!
De bestuurdersstoel heeft wel wat te lijden gehad, maar er staat dan ook 240k op.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geniale bakken, die E38's. Maar met een V12 Held!
Ziet er wel uit alsof ie al wat te lijden heeft gehad, als ik die bestuurdersstoel zo ziet. Of was één de vorige eigenaren een enigszins corpulente 'bourgondiër'?
Mooie auto , ik heb dezelfde leren bekleding maar dit is geen witquote:Op zaterdag 27 december 2014 06:51 schreef junkiexp het volgende:
[..]
De bestuurdersstoel heeft wel wat te lijden gehad, maar er staat dan ook 240k op.
Het leer is gewoon heel slecht onderhouden, maar geen scheuren of krassen dus dat krijg ik voor 98% weer netjes.
Dit is alweer de 4de auto met wit leer dus ik weet precies hoe ik het moet doen.
Gliptone
Heb, wel 8 jaar geleden, een wang laten vervangen; die zijn meestal als eerste aan de beurt, ook bij deze E38, voor ¤150 laten vervangen. Gewoon wit en met bonnetje. Zie je er niets meer van. Viel mij mee, destijds.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat heb ik vaker gehoord ja, als er maar geen scheuren in zitten is heel veel leer nog mooi te herstellen hè? Ik ga me toch maar eens wat meer oriënteren, misschien krijgt de volgende auto wel leer
Ja meeste werkt, ik moet alleen de rollo nakijken.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:48 schreef Hyperdude het volgende:
Werkt alle elektriek nog een beetje?
Verbazingwekkend wat je kan met oud leer idd. Eerder deze week mijn klassiekertje zijn jaarlijkse invetbeurt gegeven. Kan je er ongeveer een maand niet in rijden vanwege de vettigheid
[ afbeelding ]
Jazeker, je kant echt mooie resultaten behalen:quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat heb ik vaker gehoord ja, als er maar geen scheuren in zitten is heel veel leer nog mooi te herstellen hè? Ik ga me toch maar eens wat meer oriënteren, misschien krijgt de volgende auto wel leer
Klopt helemaal, sand beige officieel.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mooie auto , ik heb dezelfde leren bekleding maar dit is geen wit
Daarom schrijf ik ook "een maand laten intrekken"quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
...
En niet invetten hoor, leer hoort er mat uit te zien imo.
...
Ik doe het ongeveer elk half jaar.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat ziet er netjes uit inderdaad. En houdt het dan ook echt een tijdje, of sta je elke 2.000km weer te poetsen?
Maar blijft het dan niet glimmen?quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarom schrijf ik ook "een maand laten intrekken"
Daarna doek er over en klaar en mat.
In de BMW gebruik ik BMW spul. Dan hoef je niet zo lang te wachten.
Vet zit in het leer. Als het warm wordt (30+) wil het nog wel eens een extra doek vergen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:51 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar blijft het dan niet glimmen?
Je moet echt eens gliptone gebruiken, je zult versteld staan!!
Sorry, ik ben nogal fan van dat spul
Daar kom je wel een heel eind mee, hooguit de wang wordt lastig.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vet zit in het leer. Als het warm wordt (30+) wil het nog wel eens een extra doek vergen.
Overigens doe ik dit hoofdzakelijk in mijn 911. BMW leer lijkt meer een verflaag op te zitten. Daar blijft vet meer opzitten dan het er in trekt, lijkt het wel.
Misschien ga ik dat Gliptone maar eens gebruiken voor de BMW. Mijn bestuurdersstoel ziet er nl., nogal uit als je bovenste plaatje. Onderste plaatje vindt ik eigenlijk weer "te nieuw".
ff foto gemacht..
Kleuren zien er wat raar uit door belichting/flits
Nogal een L-R verschil. 325000 km
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wang zit al vanaf aanschaf een ondiepe snee in.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:59 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Daar kom je wel een heel eind mee, hooguit de wang wordt lastig.
Maar daarvoor heb je colourlock
Dat is ook op te vullen uiteraard, met leer kan je praktisch alles (laten doen).quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:49 schreef Hyperdude het volgende:
ang zit al vanaf aanschaf een ondiepe snee in.
Dat werkt wat demotiverend qua lederonderhoud.
Maar thnx voor de tips.
?quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
Jongens... Regelen jullie is een goed m43 318 e46 blok voor 500 ofzo...
Hij staat alweer een jaar stil
Weet ik. Maar ding hoeft niet zo lang meer mee.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat is ook op te vullen uiteraard, met leer kan je praktisch alles (laten doen).
Wat voor Beemert is het eik?
Bij de E46 kan je er wel bij. Bij de E91 weet ik niet. Bij de E46 zit er een sticker op de bak bij de olievulopening. Groen of geel en daar staat op welke BMW-olie je moet hebbenquote:Op dinsdag 30 december 2014 11:17 schreef daNpy het volgende:
Wat voor versnellingsbak olie zou er in onze 2006 E91 handbak moeten?
En is dit nog zelf te doen (aftapplug onder, vulplug zijkant)?
Ja heb het al nagevraagd, kost ¤ 102,-quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij de E46 kan je er wel bij. Bij de E91 weet ik niet. Bij de E46 zit er een sticker op de bak bij de olievulopening. Groen of geel en daar staat op welke BMW-olie je moet hebben
Of geen sticker=ATF-Dexron. Afhankelijk van welke bak ze eronder geschroefd hebben.
ff googelen leert mij dat ze iig. bij de E91 nog de gele sticker hebben: MTF-LT2.= BMW "Spezial Öl" LongLife enzo
Heb destijds bij mijn bak de olie laten verversen, maar olie komt nogal precies: dus synchronisatie f*cked. Moest er toch net andere LL-olie in. Alleen verkrijgbaar bij BMW-dealer.
Gedaan bij 2 ton, nu 3,2 ton. Nooit enig verschil gemerkt voor of na verversen olie; kan ook aan mij liggen. Olie zag er voor en na verversen hetzelfde uit.
Omdat je er waarschijnlijk moeilijk bijkomt, en omdat er waarschijnlijk BMW-olie in moet wellicht een klusje voor de dealert/specialist.
Ik heb het laten doen bij 2 ton.quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja heb het al nagevraagd, kost ¤ 102,-
Als ik het zo lees is zelf vervangen dus geen aanrader, tenzij ik 100% zeker de goede olie kan vinden.
Haal de eerste de beste beschermkap eens van je motor af en bekijk het. Zit zo ongeveer bovenop. En aangezien het volgens mij een doorontwikkeling van de M47 is, zal de EGR-thermostaat er vast ook wel op zitten.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:48 schreef xaban06 het volgende:
Heeft een e46 M47n uit 2004 een EGR thermostaat?
Idd, ik neem eigenlijk aan dat KVS ook om de zoveel tijd ververst wordtquote:Op dinsdag 30 december 2014 16:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb het laten doen bij 2 ton.
Bij 4 ton maar weer doen?
Diff. olie misschien ook weer.
Koelvloeistof en stuurbekrachtiging vind ik stukken sneller verouderen/ nuttiger om te verversen.
Waar zit het verschil in? En is dat ook de reden van de overstap, of is Eindhoven gewoon praktischer? Want je hebt ook nog De Maassche er tussenin liggen toch?quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:50 schreef leolinedance het volgende:
Onderhoud verplaatst van Keram Maastricht naar Van Laarhoven in Eindhoven. 100x beter
Bij Keram vond ik dat ik niet netjes geholpen werd.quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Waar zit het verschil in? En is dat ook de reden van de overstap, of is Eindhoven gewoon praktischer? Want je hebt ook nog De Maassche er tussenin liggen toch?
Ik weet wel van een bekende die regelmatig bij Keram Kerkrade komt. Op de één of andere manier zijn die facturen nooit lager dan 200 euro, maakt niet uit wat de reden van het bezoek is. Misschien is het toeval, misschien ook niet.
Gevondenquote:Op dinsdag 30 december 2014 16:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Haal de eerste de beste beschermkap eens van je motor af en bekijk het. Zit zo ongeveer bovenop. En aangezien het volgens mij een doorontwikkeling van de M47 is, zal de EGR-thermostaat er vast ook wel op zitten.
Daar kom verschillende merken tegen, weet niet welke kwaliteit zijn.quote:
Dat ligt er heel erg aan hoe snel ik de boel nodig heb en welke marges de dealer hanteert. Mijn laatste EGR-thermostaat heb ik gewoon bij de dealer gehaald. De 10-15 euro die dat meer was dan online, was het me ruimschoots waard om snel weer te kunnen rijden. Maar als je het onderdeelnummer ebayt, kan het zomaar zijn dat je 'm voor 25-30 euro in het buitenland koopt. Alleen duurt het dan wel twee weken voordat ie binnen is. Afweging dusquote:Op dinsdag 30 december 2014 18:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Gevonden
Waar bestellen jullie onderdelen, gewoon bij de dealer?
Als ik het goed zie zit er sowieso een scheurtje in die slang, als daar niks uitkomt zal het een slang zijn van de carterventilatie en die kan je zonder problemen losmaken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:24 schreef xaban06 het volgende:
Foto 1:
- Met rood heb ik aangegeven wat allemaal los moet.
- Met blauw heb ik aangegeven waar ik neit bij kom.
- Met groen heb ik aangegeven wat los moet om bij blauw te kunnen komen.
- Mijn vraag is, mag ik groen losmaken?
Foto 2, genomen vanuit andere hoek:
- Met rode pijl aangegeven waar ik niet bij kom.
- Om daar bij te komen, moet ik groen los maken, mag dat?
Foto 3:
- Hier zie je het geheel.
Volgens mij is dat geen scheur, maar dat check ik morgen voor de zekerheid, thanks!quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als ik het goed zie zit er sowieso een scheurtje in die slang, als daar niks uitkomt zal het een slang zijn van de carterventilatie en die kan je zonder problemen losmaken.
Regel dan wel eerst een nieuwe slangklem want deze krijg je er lastig weer op zonder speciaal gereedschap.
En fix gelijk even die slang.
Zou ik zeker ff kijken, maar kan ook een krasje zijn uiteraard.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen scheur, maar dat check ik morgen voor de zekerheid, thanks!
De slang loopt naar de vacuumpomp, geen idee wat door die slang loopt
Thanks!quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:35 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zou ik zeker ff kijken, maar kan ook een krasje zijn uiteraard.
Als die naar de vacuumpomp loopt vermoed ik dat er lucht doorheen loopt
Die kan je dus zonder problemen losmaken, uiteraard wel weer goed vastzetten maar dat spreek voor zich
Succes.
Is dat niet per 10st oid?quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks!
Straks even onderdelen bij elkaar zoeken. Die clipjes kosten 5-10 euro per stuk, whuuut
Bizar hè. Dat uurtarief slaat ook nergens op.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:27 schreef junkiexp het volgende:
Ik haal mijn onderdelen ook meestal op ebay, voor heel veel zaken heeft Bosch wel een nummer en dan weet je zeker dat je goed zit.
Dan wel op de .DE, want in NL overheerst MP nog steeds helaas.
Verder heb ik nog een vriend die bedrijfsleider is bij Brezan en dan scheelt het ook best veel soms.
Gaan jullie met je eigen BMW naar de dealer of lease?
Want ik ga daar met een wat oudere auto echt niet heen, ik vind dealers echt schofterig duur.
Bij mijn Omega heeft de Opel dealer last de startmotor vervangen en dat vond ik echt al dik geld:
[ afbeelding ]
Uurtarief is dan ¤ 102,85, dat is toch achterlijk of niet?
En dan kreeg ik gelukkig nog 20% korting omdat ze een actie hebben lopen voor oudere Opels maar dan nog.
Ben blij dat ik een hoop zelf kan, en de Bimmer is ook niet zo spannend wat dat betreft.
Wel grappig dat bij jou de EGR-thermostaat precies andersom zit. Ik heb de boutjes juist rechts zitten en kan er zo bij (en de buis die eronder zit is rond ipv rechthoekig). Slang moet je zo te zien probleemloos los kunnen schroeven. Nieuwe slangklemmetjes zou ik niet direct doen, ik heb tot nu toe altijd de oude probleemloos kunnen hergebruiken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:24 schreef xaban06 het volgende:
Foto 1:
- Met rood heb ik aangegeven wat allemaal los moet.
- Met blauw heb ik aangegeven waar ik neit bij kom.
- Met groen heb ik aangegeven wat los moet om bij blauw te kunnen komen.
- Mijn vraag is, mag ik groen losmaken?
Foto 2, genomen vanuit andere hoek:
- Met rode pijl aangegeven waar ik niet bij kom.
- Om daar bij te komen, moet ik groen los maken, mag dat?
Foto 3:
- Hier zie je het geheel.
Vloeibare pakking? Is toch gewoon een O-ring?quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Bizar hè. Dat uurtarief slaat ook nergens op.
Ik had laatst ook misschien iets met de startmotor, door de dure motor en lastige bereikbaarheid zou dat richting 500 euro lopen. Gelukkig bleek het alleen de accu te zijn
Maar goed, je hebt wel een dikke Omega hè, dat scheelt. Je moet sowieso wat gewend zijn qua brandstofkosten
[..]
Wel grappig dat bij jou de EGR-thermostaat precies andersom zit. Ik heb de boutjes juist rechts zitten en kan er zo bij (en de buis die eronder zit is rond ipv rechthoekig). Slang moet je zo te zien probleemloos los kunnen schroeven. Nieuwe slangklemmetjes zou ik niet direct doen, ik heb tot nu toe altijd de oude probleemloos kunnen hergebruiken.
Let er trouwens even op of er goede pakking is meegeleverd. Had ik laatste keer niet. Dan lekt ie als een malle. Kon ik dus nog een keer op de fiets naar de automaterialenzaak om vloeibare pakking te halen. Toen nog eens te zuinig geweest, lekte ie nog steeds, maar de derde keer klopte het eindelijk
Dat heb ik gedaan Daar zie je de prijzen in dollars. Als de dealer 1 op 1 naar euro's doet ben ik al blijquote:Op dinsdag 30 december 2014 23:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom niet gewoon op realoem.com kijken? Dan heb je een aardige indicatie van wat het bij de dealer moet kosten.
En pakking/O-ring/whatever... het zat er in elk geval niet bij
$42.78quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
xe.com om om te reken. Wat voor prijs staat er bijv. voor die EGR-thermostaat? Ik was bij de dealer ergens rond de vijftig euro kwijt dacht ik.
Had dat gister al gedaan, zag geen prijzen staan.quote:Op woensdag 31 december 2014 19:00 schreef junkiexp het volgende:
https://www.parts.bmwgrou(...)n.do?DOMAIN=Internet
gebruikersnaam "eu111111"
password "bmwetk1"
Even je chassisnummer invoeren en de onderdelen + prijzen komen er direct uitrollen, werkt perfect.
Bij settings bovenaan dan wel even de taal en markt op NL instellen.
Je ziet ook gelijk of onderdelen uberhaupt nog leverbaar zijn.
Is eigenlijk alles nog een beetje verkrijgbaar voor zo'n V12?quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:53 schreef junkiexp het volgende:
Oh ik zou toch zweren dat ze erbij stonden, of ben ik in de war met een andere catalogus.
Ik zal nog eens kijken in mijn historie welke het dan was.
Qua motoronderdelen?quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is eigenlijk alles nog een beetje verkrijgbaar voor zo'n V12?
Motoronderdelen zijn meestal het gemakkelijkst te krijgen. Bij de dealer en handel.quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:03 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Qua motoronderdelen?
Volgens mij het meeste wel hoor, het is dezelfde motor die ook in de facelift is gebruikt t/m 2001.
Daarnaast zijn alle aanbouwdelen ook wel door merken als Bosch e.d. te leveren.
Ik zit veel op Ebay.de en als je daar ziet wat er nog te verkijgen is dan maak ik mij niet druk.
Automaatbak is van ZF dus daar kun je ook over 20 jaar nog steeds terecht.
Altijd handigquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:10 schreef xaban06 het volgende:
Ekris Utrecht heeft trouwens alle prijzen online staan van alle onderdelen
3!!!!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:30 schreef Craptacular het volgende:
Wat zijn de meningen? 3 of 5 deurs F20?
5-deurs. Sowieso in praktisch opzicht, maar ik vind de 3-deurs ook wat geforceerd overkomen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:30 schreef Craptacular het volgende:
Wat zijn de meningen? 3 of 5 deurs F20?
Over de auto of aantal deuren?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:30 schreef Craptacular het volgende:
Wat zijn de meningen? 3 of 5 deurs F20?
Volgens mij is dat gewoon een clone van realoem.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:50 schreef junkiexp het volgende:
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/
Die bedoelde ik, is ook echt een handige catologus en heel duidelijke, bookmarken die hap!
Ik heb trouwens een OBD kabel met INPA besteld, kan je alles uitlezen en componenten coderen e.d.
Ben benieuwd.
Wat heb je voor OBD/INPA betaald?quote:Part numbers, descriptions, prices and applicability information have been obtained from public sources on the Internet.
Kan best, maar wel met prijzen en dus handig.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon een clone van realoem.
[..]
Ach ja Realoem heeft ook prijzen, maar dan in dollarsquote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:22 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Kan best, maar wel met prijzen en dus handig.
Al is het wel even de vraag hoe actueel de prijzen zijn.
Verder vind ik deze net ff wat makkelijker werken qua structuur.
Bij de E36 kon je er nog net bijj met zo'n scheikundelesdingquote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:37 schreef daNpy het volgende:
Olie die in de bak hoort gevonden: BMW MTF LT-3.
Gewoon bij de dealer te halen voor ca ¤ 25/liter. Er moet 1.3 liter in.
Mocht het een simpel aftap/vul systeem zijn ga ik het volgende week zelf even doen.
Ja zoiets is het makkelijkste, of een echt oliepompje van vroeger:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij de E36 kon je er nog net bijj met zo'n scheikundelesding
[ afbeelding ]
Of dat nog mogelijk is?
En ik heb onderstaande tekst ooit eerder gepost:
Eerst de vulschroef loshalen.
Als die die niet los wil, zit er tenminste nog olie in je bakje.
Vraag mij niet hoe ik dit heb bedacht.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:34 schreef daNpy het volgende:
Echter om dan 1.3 liter te gaan vullen met 200ml/keer schiet ook niet op. Even kijken, tegenwoordig zijn er wel handigere oplossingen te koop á la vetspuit oid waar meteen 0,5 liter in kan.
30 euroquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:40 schreef daNpy het volgende:
Quanta costa?
Nadeel van bakolie is wel dat je het alleen nog maar voor bakolie kan gebruiken imo.. wat een troep is dat
Leuk ding. Ik lees dat je daarmee ook je motorolie kunt verversen? Slangetje naar binnen duwen en olie eruit slurpen?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:46 schreef junkiexp het volgende:
[..]
30 euro
Ik gebruik het overal voor hoor, gewoon even doorspoelen met diesel oid, gaat prima.
Staat erbij ja, maar je peilstok opening is kleiner als het slangetje wat afgebeeld is als je het mij vraagt.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Leuk ding. Ik lees dat je daarmee ook je motorolie kunt verversen? Slangetje naar binnen duwen en olie eruit slurpen?
Ik heb geen luxe BMW Wist niet dat dit ook een manier was van olie verversen. Dus geen brug nodig. Handigquote:Op zondag 4 januari 2015 13:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Staat erbij ja, maar je peilstok opening is kleiner als het slangetje wat afgebeeld is als je het mij vraagt.
Bovendien heeft onze BMW geen peilstok
Ik zou het liever niet zo doenquote:Op zondag 4 januari 2015 13:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb geen luxe BMW Wist niet dat dit ook een manier was van olie verversen. Dus geen brug nodig. Handig
Bij de E46 weer wel Tenminste,bij de 318D, 320TD, 325Ti en 318i, met andere blokken geen ervaringquote:Op zondag 4 januari 2015 13:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zou het liever niet zo doen
Overigens moet je alsnog het filter wisselen en bij veel auto's kan dat niet van boven
Jup maar in relatie tot alle auto's op de wereld zijn dat er maar weinigquote:Op zondag 4 januari 2015 13:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Bij de E46 weer wel Tenminste,bij de 318D, 320TD, 325Ti en 318i, met andere blokken geen ervaring
Oh zo, ik dacht dat je alleen BMW's bedoeldequote:Op zondag 4 januari 2015 14:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jup maar in relatie tot alle auto's op de wereld zijn dat er maar weinig
Het is voordeel is dat er veel minder aankoekt binnenin en dat je geen zwarte rookpluimen meer hebt als je die had.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dunno, is het perse beter? Wat is je voordeel?
Welke rookpluimen met mijn vorige bmw was het met een stoomtrein, huidige bmw rookt nietquote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:48 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Het is voordeel is dat er veel minder aankoekt binnenin en dat je geen zwarte rookpluimen meer hebt als je die had.
Het nadeel is het milieu, maar we zitten in PTA dus who gives a fuck.
Ik weet niet wat je precies zoekt maar kan me niet voorstellen dat je bij BMW niet terecht kunt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:52 schreef Hyperdude het volgende:
Kan iemand hier de Volvo V70 6-pitter turbo, B6304T2, uit eigen ervaring vergelijken met een BMW 6- cilinder x30i/x35i?
Ben een beetje startend met de "zoektocht" naar een opvolger voor mijn 2001 330i. Omdat ze bij BMW tegenwoordig allemaal van die geblazen 4 cil blokkies verkopen, ga je eens verder kijken.
Ik las ergens dat ze bij Volvo een 6 cilinder lijn maken, oa. In de V70. En daar wil ik meer over weten. 4WD natuurlijk bij 300 PK. Duhquote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je precies zoekt maar kan me niet voorstellen dat je bij BMW niet terecht kunt.
Volvo maakt zeker degelijke en tegenwoordig ook nog wel redelijk mooie auto's (kwestie van smaak, vind het interieur nog steeds niks), maar een dikke motor in een verkeerdwielaandrijver is gewoon ruk. Heb een van de laatste S60s gereden met een 2.4turbo oid erin en dat ding kende het woord wegligging echt niet. Verder vind ik het een tamelijk saai merk, of had ik dat al gezegd?
Ach, imago van een oude BMW/Audi/Mercedes is ook niet best.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:08 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind het interieur van Scandinavische auto's altijd zo zakelijk saai, en het heeft een imago van de perfecte wat oudere 2-verdiener.
Of de eigenaar van een belastingkantoortje
Klopt, ik ook niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ach, imago van een oude BMW/Audi/Mercedes is ook niet best.
En daar trek ik mij ook niets van aan.
Opgelost. Paar condensators en weerstandjes en opgelostquote:Op zondag 11 januari 2015 14:26 schreef xaban06 het volgende:
Vandaag AUX kabel aangesloten op de business cd/radio, maar wordt niet herkend/gezien.
Ik denk zelf vanwege een oudere software versie?
Kan ik de software zelf updaten?
Als ik de verhalen mag geloven: ja.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geen enkele reden voor gehad tot nu toe. Kom je zonder kat wel door de APK?
Wat is er zo wijverig aan de 1 serie?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mja.. Begint al minder een wijven auto te worden..
Kan die hatchback nog steeds niet waarderen... De sedan is prachtigquote:Op maandag 19 januari 2015 14:22 schreef Craptacular het volgende:
Nieuwe Einzer.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
T hele model...quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:56 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Wat is er zo wijverig aan de 1 serie?
Rijden er veel vrouwen in ofzo?
Of om in BMW termen te praten, een compactquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
T hele model...
Net als een mito en guillietta
Guillietta 1750 Turbo mogen ze zo komen brengen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
T hele model...
Net als een mito en guillietta
Wissel je een heel blok omdat enkel de drijfstang lagers kapot zijn?quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:09 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waardevol is een groot woord..
Drijfstang lager ligt eruit..
En de rest lekker op marktplaats gooien ja
Niks mis mee.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:24 schreef rival het volgende:
[..]
Of om in BMW termen te praten, een compact
Weet je wat het gaat kosten om de krukas te laten slijpen, alles nieuw te plaatsen en de balans as te laten afstellen..quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:10 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Wissel je een heel blok omdat enkel de drijfstang lagers kapot zijn?
Ik zou gewoon de lagers vervangen (Tenzij je al weet dat er meer mis is met het blok en 100% zeker weet dat het 'nieuwe' blok 100% ok is)
Als er eind dit jaar een snelle 1-serie met fatsoenlijke bijtelling te krijgen is weet ik het ook wel! Dan gaat mijn 3-serie (ook 2012) eind dit jaar ook vervangen worden door de 1-serie. Geile bak manquote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:20 schreef Moody het volgende:
Man man man, wat is die nieuwe 1-serie een mooie auto zeg
[ afbeelding ]
Ik denk erover om mijn 3-serie 2012 in te ruilen voor een mooie witte 118i. Dat zegt genoeg denk ik.
Mijn grootste vrees is wel dat er binnenkort ook een 1 sedan komt, die wat meer ruimte heeft....wat weer handig is met een gezinnetje
[ afbeelding ]
Ik ben er ook nog niet uit of ik wil downsizen of juist wil plussizenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
De Einzer is er flink op vooruit gegaan ja. Maar of ik een 3 erop in zou ruilen weet ik niet. De vorige 1 vond ik wel erg krap binnenin. Als de nieuwe dat ook is, zal ik 'm nooit nemen.
Dan kan je net zo goed gelijk voor een 7 gaanquote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou eerder voor een 5 gaan. Meer comfort, meer ruimte, meer cruisen.
Groot en achterwielaandrijving en genoeg torkjes.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt. Maar die is er niet in touring. En dat vind ik wel praktisch
Met deze ben je wel sneller 2 keer heen en weer naar de IKEA dan 1 keer met een diesletje.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind binnenruimte wel erg belangrijk ja
Een golfquote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als er eind dit jaar een snelle 1-serie met fatsoenlijke bijtelling te krijgen is weet ik het ook wel! Dan gaat mijn 3-serie (ook 2012) eind dit jaar ook vervangen worden door de 1-serie. Geile bak man
Ik zou trouwens ook wel voor de sedan gaan, mocht die komen.
edit: Die nieuwe 120d met 190 pk is wel errrug lekker met 190 pk en 7,0 sec van 0-100 km/u
Wordt nog een lastige keuze...de veel goedkopere VW Golf GTE of deze
Ja dat boeit ook echt veel als je 55k km's per jaar rijdtquote:
RWD is erg prettig ja. Maar soms moet je ook gewoon rationele keuzes maken. Als je tienduizenden km's per jaar snelweg of provinciaal rijdt, maakt RWD of FWD geen hol uit.quote:
Dat dus. Audi E-tron kan trouwens ook nog. Mercedes C300 hybrid zit er denk ik niet in.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
RWD is erg prettig ja. Maar soms moet je ook gewoon rationele keuzes maken. Als je tienduizenden km's per jaar snelweg of provinciaal rijdt, maakt RWD of FWD geen hol uit.
Liever niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
...Als BMW nou eens een betaalbare hybride 3-serie zou maken...
Heb je ook wel een puntquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Liever niet.
Laat BMW maar dure en goede auto's maken die net iets anders zijn dan de rest.
Genoeg middelmaat tegen redelijke prijzen verkrijgbaar voor Jan de Leasert/Modaal. No offense
Zo wil ik bv. de raambediening terug op het middenconsole en niet op de deur. En Duitsche opschriften op de metertjes, Bitte!
In de golf kan je de stoelen niet kantelen, leidt tot pijn in m'n komt bij lange ritten. Goed argument? Bij BMW kan je de sportstoelen wel kantelen en in de juiste hoek zetten. En je zit een beetje te hoog in een golfquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat boeit ook echt veel als je 55k km's per jaar rijdt
Ik wil een fijne comfortabele auto die goed vooruit komt. Dat doet die Golf allemaal, en goedkoper dan een BMW. Mijn voorkeur gaat echter ook wel naar een Beemer, maar dan moeten de kosten wel in verhouding staan.
Er komt een concurrent voor de c klasse hybride. 330e volgens mijquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat dus. Audi E-tron kan trouwens ook nog. Mercedes C300 hybrid zit er denk ik niet in.
Als BMW nou eens een betaalbare hybride 3-serie zou maken...
Wat jij wil. Als ik dit ontkracht kom je toch weer met een ander 'argument'. Heeft geen zin dusquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
In de golf kan je de stoelen niet kantelen, leidt tot pijn in m'n komt bij lange ritten. Goed argument? Bij BMW kan je de sportstoelen wel kantelen en in de juiste hoek zetten. En je zit een beetje te hoog in een golf
Ik kijk het nog effe aan, heb de tijd nog. Denk wel dat deze (net) boven mijn budget zal liggen, net als de C300 hybrid.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:06 schreef Andyy het volgende:
[..]
Er komt een concurrent voor de c klasse hybride. 330e volgens mij
Hehe, en dan weer terug brengen als ie niet start?quote:
Dan haal je toch een 65 Ah?quote:Op zondag 25 januari 2015 16:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hehe, en dan weer terug brengen als ie niet start?
De ETK heeft het over een 65Ah
Maar zal het echt wat uitmaken? Behalve voor je portemonnee? Want een 60Ah scheelt wel serieus tov een 65 of meerquote:
Hoeveel scheelt dat? Een paar tientjes?quote:Op zondag 25 januari 2015 16:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar zal het echt wat uitmaken? Behalve voor je portemonnee? Want een 60Ah scheelt wel serieus tov een 65 of meer
Heb een 74Ah gevonden voor 90, en een 60Ah voor 75. Door mijn werk staat ie soms een week of wat stil, ook nu en gewoon buiten.quote:Op zondag 25 januari 2015 16:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel scheelt dat? Een paar tientjes?
Hoeveel heb je er voor over 's avonds niet in de kou op een Wegenwachter te gaan zitten wachten?
Het is nu éénmaal een diesel, de brandstof is wat goedkoper; verder is het alleen maar nadelen.
Zoals een zwaardere en duurdere accu.
Uiteraardquote:Op zondag 25 januari 2015 17:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat zit ik ook dom te lullen, je hebt gelijk
Anders verzinnen we iets, om de anderen niet te ontmoedigenquote:Op zondag 25 januari 2015 17:21 schreef Hyperdude het volgende:
Nu durft er voorlopig niemand meer een vraagje te stellen
Mn glazen bol is op.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:27 schreef xaban06 het volgende:
Dan maar een serieuze vraag
Bij mijn E46 merk ik dat de speakers het beter doen dan de andere keer. Soms doet rechts het niet, soms wel. Soms met ruis, soms zonder.
Bekabeling slecht? Speakers slecht? Auto slecht?
Deurspeakers?quote:Op zondag 25 januari 2015 17:27 schreef xaban06 het volgende:
Dan maar een serieuze vraag
Bij mijn E46 merk ik dat de speakers het beter doen dan de andere keer. Soms doet rechts het niet, soms wel. Soms met ruis, soms zonder.
Bekabeling slecht? Speakers slecht? Auto slecht?
Ligt er aan hoe klein ze isquote:Op zondag 25 januari 2015 17:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb een klein meisje in mijn BMW laten soppen. Kan ze nu zwanger zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |