Als ik het goed zie zit er sowieso een scheurtje in die slang, als daar niks uitkomt zal het een slang zijn van de carterventilatie en die kan je zonder problemen losmaken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:24 schreef xaban06 het volgende:
Foto 1:
- Met rood heb ik aangegeven wat allemaal los moet.
- Met blauw heb ik aangegeven waar ik neit bij kom.
- Met groen heb ik aangegeven wat los moet om bij blauw te kunnen komen.
- Mijn vraag is, mag ik groen losmaken?
Foto 2, genomen vanuit andere hoek:
- Met rode pijl aangegeven waar ik niet bij kom.
- Om daar bij te komen, moet ik groen los maken, mag dat?
Foto 3:
- Hier zie je het geheel.
Volgens mij is dat geen scheur, maar dat check ik morgen voor de zekerheid, thanks!quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als ik het goed zie zit er sowieso een scheurtje in die slang, als daar niks uitkomt zal het een slang zijn van de carterventilatie en die kan je zonder problemen losmaken.
Regel dan wel eerst een nieuwe slangklem want deze krijg je er lastig weer op zonder speciaal gereedschap.
En fix gelijk even die slang.
Zou ik zeker ff kijken, maar kan ook een krasje zijn uiteraard.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen scheur, maar dat check ik morgen voor de zekerheid, thanks!
De slang loopt naar de vacuumpomp, geen idee wat door die slang loopt
Thanks!quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:35 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zou ik zeker ff kijken, maar kan ook een krasje zijn uiteraard.
Als die naar de vacuumpomp loopt vermoed ik dat er lucht doorheen loopt
Die kan je dus zonder problemen losmaken, uiteraard wel weer goed vastzetten maar dat spreek voor zich
Succes.
Is dat niet per 10st oid?quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Thanks!
Straks even onderdelen bij elkaar zoeken. Die clipjes kosten 5-10 euro per stuk, whuuut
Bizar hè. Dat uurtarief slaat ook nergens op.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:27 schreef junkiexp het volgende:
Ik haal mijn onderdelen ook meestal op ebay, voor heel veel zaken heeft Bosch wel een nummer en dan weet je zeker dat je goed zit.
Dan wel op de .DE, want in NL overheerst MP nog steeds helaas.
Verder heb ik nog een vriend die bedrijfsleider is bij Brezan en dan scheelt het ook best veel soms.
Gaan jullie met je eigen BMW naar de dealer of lease?
Want ik ga daar met een wat oudere auto echt niet heen, ik vind dealers echt schofterig duur.
Bij mijn Omega heeft de Opel dealer last de startmotor vervangen en dat vond ik echt al dik geld:
[ afbeelding ]
Uurtarief is dan ¤ 102,85, dat is toch achterlijk of niet?
En dan kreeg ik gelukkig nog 20% korting omdat ze een actie hebben lopen voor oudere Opels maar dan nog.
Ben blij dat ik een hoop zelf kan, en de Bimmer is ook niet zo spannend wat dat betreft.
Wel grappig dat bij jou de EGR-thermostaat precies andersom zit. Ik heb de boutjes juist rechts zitten en kan er zo bij (en de buis die eronder zit is rond ipv rechthoekig). Slang moet je zo te zien probleemloos los kunnen schroeven. Nieuwe slangklemmetjes zou ik niet direct doen, ik heb tot nu toe altijd de oude probleemloos kunnen hergebruiken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:24 schreef xaban06 het volgende:
Foto 1:
- Met rood heb ik aangegeven wat allemaal los moet.
- Met blauw heb ik aangegeven waar ik neit bij kom.
- Met groen heb ik aangegeven wat los moet om bij blauw te kunnen komen.
- Mijn vraag is, mag ik groen losmaken?
Foto 2, genomen vanuit andere hoek:
- Met rode pijl aangegeven waar ik niet bij kom.
- Om daar bij te komen, moet ik groen los maken, mag dat?
Foto 3:
- Hier zie je het geheel.
Vloeibare pakking? Is toch gewoon een O-ring?quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Bizar hè. Dat uurtarief slaat ook nergens op.
Ik had laatst ook misschien iets met de startmotor, door de dure motor en lastige bereikbaarheid zou dat richting 500 euro lopen. Gelukkig bleek het alleen de accu te zijn
Maar goed, je hebt wel een dikke Omega hè, dat scheelt. Je moet sowieso wat gewend zijn qua brandstofkosten
[..]
Wel grappig dat bij jou de EGR-thermostaat precies andersom zit. Ik heb de boutjes juist rechts zitten en kan er zo bij (en de buis die eronder zit is rond ipv rechthoekig). Slang moet je zo te zien probleemloos los kunnen schroeven. Nieuwe slangklemmetjes zou ik niet direct doen, ik heb tot nu toe altijd de oude probleemloos kunnen hergebruiken.
Let er trouwens even op of er goede pakking is meegeleverd. Had ik laatste keer niet. Dan lekt ie als een malle. Kon ik dus nog een keer op de fiets naar de automaterialenzaak om vloeibare pakking te halen. Toen nog eens te zuinig geweest, lekte ie nog steeds, maar de derde keer klopte het eindelijk
Dat heb ik gedaan Daar zie je de prijzen in dollars. Als de dealer 1 op 1 naar euro's doet ben ik al blijquote:Op dinsdag 30 december 2014 23:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom niet gewoon op realoem.com kijken? Dan heb je een aardige indicatie van wat het bij de dealer moet kosten.
En pakking/O-ring/whatever... het zat er in elk geval niet bij
$42.78quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
xe.com om om te reken. Wat voor prijs staat er bijv. voor die EGR-thermostaat? Ik was bij de dealer ergens rond de vijftig euro kwijt dacht ik.
Had dat gister al gedaan, zag geen prijzen staan.quote:Op woensdag 31 december 2014 19:00 schreef junkiexp het volgende:
https://www.parts.bmwgrou(...)n.do?DOMAIN=Internet
gebruikersnaam "eu111111"
password "bmwetk1"
Even je chassisnummer invoeren en de onderdelen + prijzen komen er direct uitrollen, werkt perfect.
Bij settings bovenaan dan wel even de taal en markt op NL instellen.
Je ziet ook gelijk of onderdelen uberhaupt nog leverbaar zijn.
Is eigenlijk alles nog een beetje verkrijgbaar voor zo'n V12?quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:53 schreef junkiexp het volgende:
Oh ik zou toch zweren dat ze erbij stonden, of ben ik in de war met een andere catalogus.
Ik zal nog eens kijken in mijn historie welke het dan was.
Qua motoronderdelen?quote:Op donderdag 1 januari 2015 16:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is eigenlijk alles nog een beetje verkrijgbaar voor zo'n V12?
Motoronderdelen zijn meestal het gemakkelijkst te krijgen. Bij de dealer en handel.quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:03 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Qua motoronderdelen?
Volgens mij het meeste wel hoor, het is dezelfde motor die ook in de facelift is gebruikt t/m 2001.
Daarnaast zijn alle aanbouwdelen ook wel door merken als Bosch e.d. te leveren.
Ik zit veel op Ebay.de en als je daar ziet wat er nog te verkijgen is dan maak ik mij niet druk.
Automaatbak is van ZF dus daar kun je ook over 20 jaar nog steeds terecht.
Altijd handigquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:10 schreef xaban06 het volgende:
Ekris Utrecht heeft trouwens alle prijzen online staan van alle onderdelen
3!!!!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:30 schreef Craptacular het volgende:
Wat zijn de meningen? 3 of 5 deurs F20?
5-deurs. Sowieso in praktisch opzicht, maar ik vind de 3-deurs ook wat geforceerd overkomen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:30 schreef Craptacular het volgende:
Wat zijn de meningen? 3 of 5 deurs F20?
Over de auto of aantal deuren?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:30 schreef Craptacular het volgende:
Wat zijn de meningen? 3 of 5 deurs F20?
Volgens mij is dat gewoon een clone van realoem.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:50 schreef junkiexp het volgende:
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/
Die bedoelde ik, is ook echt een handige catologus en heel duidelijke, bookmarken die hap!
Ik heb trouwens een OBD kabel met INPA besteld, kan je alles uitlezen en componenten coderen e.d.
Ben benieuwd.
Wat heb je voor OBD/INPA betaald?quote:Part numbers, descriptions, prices and applicability information have been obtained from public sources on the Internet.
Kan best, maar wel met prijzen en dus handig.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon een clone van realoem.
[..]
Ach ja Realoem heeft ook prijzen, maar dan in dollarsquote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:22 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Kan best, maar wel met prijzen en dus handig.
Al is het wel even de vraag hoe actueel de prijzen zijn.
Verder vind ik deze net ff wat makkelijker werken qua structuur.
Bij de E36 kon je er nog net bijj met zo'n scheikundelesdingquote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:37 schreef daNpy het volgende:
Olie die in de bak hoort gevonden: BMW MTF LT-3.
Gewoon bij de dealer te halen voor ca ¤ 25/liter. Er moet 1.3 liter in.
Mocht het een simpel aftap/vul systeem zijn ga ik het volgende week zelf even doen.
Ja zoiets is het makkelijkste, of een echt oliepompje van vroeger:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij de E36 kon je er nog net bijj met zo'n scheikundelesding
[ afbeelding ]
Of dat nog mogelijk is?
En ik heb onderstaande tekst ooit eerder gepost:
Eerst de vulschroef loshalen.
Als die die niet los wil, zit er tenminste nog olie in je bakje.
Vraag mij niet hoe ik dit heb bedacht.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:34 schreef daNpy het volgende:
Echter om dan 1.3 liter te gaan vullen met 200ml/keer schiet ook niet op. Even kijken, tegenwoordig zijn er wel handigere oplossingen te koop á la vetspuit oid waar meteen 0,5 liter in kan.
30 euroquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:40 schreef daNpy het volgende:
Quanta costa?
Nadeel van bakolie is wel dat je het alleen nog maar voor bakolie kan gebruiken imo.. wat een troep is dat
Leuk ding. Ik lees dat je daarmee ook je motorolie kunt verversen? Slangetje naar binnen duwen en olie eruit slurpen?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:46 schreef junkiexp het volgende:
[..]
30 euro
Ik gebruik het overal voor hoor, gewoon even doorspoelen met diesel oid, gaat prima.
Staat erbij ja, maar je peilstok opening is kleiner als het slangetje wat afgebeeld is als je het mij vraagt.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Leuk ding. Ik lees dat je daarmee ook je motorolie kunt verversen? Slangetje naar binnen duwen en olie eruit slurpen?
Ik heb geen luxe BMW Wist niet dat dit ook een manier was van olie verversen. Dus geen brug nodig. Handigquote:Op zondag 4 januari 2015 13:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Staat erbij ja, maar je peilstok opening is kleiner als het slangetje wat afgebeeld is als je het mij vraagt.
Bovendien heeft onze BMW geen peilstok
Ik zou het liever niet zo doenquote:Op zondag 4 januari 2015 13:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb geen luxe BMW Wist niet dat dit ook een manier was van olie verversen. Dus geen brug nodig. Handig
Bij de E46 weer wel Tenminste,bij de 318D, 320TD, 325Ti en 318i, met andere blokken geen ervaringquote:Op zondag 4 januari 2015 13:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zou het liever niet zo doen
Overigens moet je alsnog het filter wisselen en bij veel auto's kan dat niet van boven
Jup maar in relatie tot alle auto's op de wereld zijn dat er maar weinigquote:Op zondag 4 januari 2015 13:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Bij de E46 weer wel Tenminste,bij de 318D, 320TD, 325Ti en 318i, met andere blokken geen ervaring
Oh zo, ik dacht dat je alleen BMW's bedoeldequote:Op zondag 4 januari 2015 14:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jup maar in relatie tot alle auto's op de wereld zijn dat er maar weinig
Het is voordeel is dat er veel minder aankoekt binnenin en dat je geen zwarte rookpluimen meer hebt als je die had.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dunno, is het perse beter? Wat is je voordeel?
Welke rookpluimen met mijn vorige bmw was het met een stoomtrein, huidige bmw rookt nietquote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:48 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Het is voordeel is dat er veel minder aankoekt binnenin en dat je geen zwarte rookpluimen meer hebt als je die had.
Het nadeel is het milieu, maar we zitten in PTA dus who gives a fuck.
Ik weet niet wat je precies zoekt maar kan me niet voorstellen dat je bij BMW niet terecht kunt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:52 schreef Hyperdude het volgende:
Kan iemand hier de Volvo V70 6-pitter turbo, B6304T2, uit eigen ervaring vergelijken met een BMW 6- cilinder x30i/x35i?
Ben een beetje startend met de "zoektocht" naar een opvolger voor mijn 2001 330i. Omdat ze bij BMW tegenwoordig allemaal van die geblazen 4 cil blokkies verkopen, ga je eens verder kijken.
Ik las ergens dat ze bij Volvo een 6 cilinder lijn maken, oa. In de V70. En daar wil ik meer over weten. 4WD natuurlijk bij 300 PK. Duhquote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je precies zoekt maar kan me niet voorstellen dat je bij BMW niet terecht kunt.
Volvo maakt zeker degelijke en tegenwoordig ook nog wel redelijk mooie auto's (kwestie van smaak, vind het interieur nog steeds niks), maar een dikke motor in een verkeerdwielaandrijver is gewoon ruk. Heb een van de laatste S60s gereden met een 2.4turbo oid erin en dat ding kende het woord wegligging echt niet. Verder vind ik het een tamelijk saai merk, of had ik dat al gezegd?
Ach, imago van een oude BMW/Audi/Mercedes is ook niet best.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:08 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind het interieur van Scandinavische auto's altijd zo zakelijk saai, en het heeft een imago van de perfecte wat oudere 2-verdiener.
Of de eigenaar van een belastingkantoortje
Klopt, ik ook niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ach, imago van een oude BMW/Audi/Mercedes is ook niet best.
En daar trek ik mij ook niets van aan.
Opgelost. Paar condensators en weerstandjes en opgelostquote:Op zondag 11 januari 2015 14:26 schreef xaban06 het volgende:
Vandaag AUX kabel aangesloten op de business cd/radio, maar wordt niet herkend/gezien.
Ik denk zelf vanwege een oudere software versie?
Kan ik de software zelf updaten?
Als ik de verhalen mag geloven: ja.quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geen enkele reden voor gehad tot nu toe. Kom je zonder kat wel door de APK?
Wat is er zo wijverig aan de 1 serie?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mja.. Begint al minder een wijven auto te worden..
Kan die hatchback nog steeds niet waarderen... De sedan is prachtigquote:Op maandag 19 januari 2015 14:22 schreef Craptacular het volgende:
Nieuwe Einzer.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |