Over vergelijkingen en fullsize 737's gesproken, de diameter van de 737 cabine is nagenoeg gelijk aan de diameter van een 777 motorquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nice try! Maar dat is het schaalmodel wat op Heathrow staat Volgens mij een schaal 1/3 model.
http://www.emirates.com/e(...)newest_landmark.aspx
Volgens Emirates zelf idd schaal 1:3, daarmee even groot als een fullsize 737
In oktober zou PH-TFL moeten komen inderdaad.quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:17 schreef Tinos85 het volgende:
Tegen die tijd is de tweede van Arke er ook al toch?
Posts van Iemand91 om 00:00:04, dan hoop ik altijd op een mooie lange geschiedenispostquote:Op woensdag 3 september 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In oktober zou PH-TFL moeten komen inderdaad.
En over ruim een jaar zou PH-BHA op Schiphol moeten aankomen voor KLM.
Zoals gezegd niet elke dag hèquote:Op woensdag 3 september 2014 04:22 schreef flipsen het volgende:
Posts van Iemand91 om 00:00:04, dan hoop ik altijd op een mooie lange geschiedenispost
quote:TEUGE - Het doek is gevallen voor Stella Aviation Academy BV, tot voor kort een van de grootste opleiders van verkeersvliegers in Nederland. Het faillissement volgt op het verlenen van uitstel van betaling, afgelopen donderdag.
De vliegschool is een dochteronderneming van Stella Aviation. En die holding is weer onderdeel van De Steltenberg Groep BV (DSG) in Leusden. Vandaag werd duidelijk dat deze bovenliggende holding ook op omvallen staat. DSG heeft surseance van betaling gekregen. Het Leusdense bedrijf is eigendom van EHN Investments BV, een gezamenlijke onderneming van Evert-Jan Hilgerman en Edwin Huisman, respectievelijk algemeen directeur en accountable manager van de gesneuvelde vliegschool.
Stella Aviation International BV
Onder de naam Stella Aviation International BV is dinsdag een nieuw bedrijf ingeschreven in het Nederlandse handelsregister. In de registers van erkende vliegscholen van ILenT komt deze naam al wat langer voor. Er werd onder deze vlag lesgegeven in een vestiging op vliegveld Beek. Het is nog niet bekend of er een relatie is tussen het faillissement van Stella op Teuge en de oprichting van het nieuwe bedrijf onder vrijwel dezelfde naam.
De directie van de school was vanmiddag nog niet bereikbaar voor commentaar.
Ah. Daar ben ik ooit nog eens op een informatieavond geweest.quote:Op woensdag 3 september 2014 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zoals gezegd niet elke dag hè
Vliegschool Stella Teuge failliet
[..]
Triest voor de jongens en meiden die hun ton al overgemaakt hebben en nu zonder brevet zittenquote:Op woensdag 3 september 2014 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zoals gezegd niet elke dag hè
Vliegschool Stella Teuge failliet
[..]
Volgens www.airportspotting.com (geen idee hoe betrouwbaar deze bron is) is ook Xiamen Airlines van plan om met de 787 een route naar Amsterdam op te zetten. Xiamen is een SkyTeam member dus wat dat betreft een logische route, ben benieuwd wat er waar van is.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:03 schreef Iemand91 het volgende:
En.....*trommelgeroffel*....de 787 van Arke schijnt vergezelt te worden van een 2e 787 op Schiphol.
All Nippon Airways schijnt vanaf 1 januari dagelijks met een 787 op Schiphol te gaan vliegen vanaf Haneda, Tokyo.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)07573.jpg]afbeelding[/url] ]
Die kwam ik ook tegen inderdaad; jouw bron zegt zelfs dat deze vanaf 2014 al naar Amsterdam wil vliegen.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:22 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens www.airportspotting.com (geen idee hoe betrouwbaar deze bron is) is ook Xiamen Airlines van plan om met de 787 een route naar Amsterdam op te zetten. Xiamen is een SkyTeam member dus wat dat betreft een logische route, ben benieuwd wat er waar van is.
Pff, ik zou het zo niet weten. Heb zo ook geen aanraders.quote:Op donderdag 4 september 2014 12:44 schreef crossover het volgende:
Dag mensen. Ik heb een algemene vraag.
Vorig jaar zag ik op het vliegveld van (ik dacht) Bangkok een boekje liggen in een winkel over (civiele) luchtvaart. Hierin werd de werking van vliegtuigen besproken en volgens mij ook de achtergrond van bepaalde (technische) aspecten van vliegen. Dit boekje heb ik in m'n hand gehad omdat het me interessant leek. Nu wil ik dit weer kopen maar ik kom niet echt ver met zoeken. Heeft iemand een idee welk boek dit was, of een andere aanrader voor me? Alvast bedankt
Veel meer informatie op hun website.quote:Welke machinerie komt er op gang meteen na een grote ramp? Politiemensen, hulpverleners en KLM-medewerkers vertellen over de aanpak na de vliegramp op Tenerife in 1977. Wie deed wat? Wat waren de procedures? Wie was verantwoordelijk? Hoe verliepen de huisbezoeken aan de nabestaanden? Andere Tijden over de eerste periode na een grote ramp.
twitter:luchtvaart twitterde op donderdag 04-09-2014 om 18:05:19 Drastische maatregelen Martinair en Air France Cargo volgens Franse media reageer retweet
twitter:luchtvaart twitterde op donderdag 04-09-2014 om 18:57:43 Md's verdwijnen bij Martinair in 2015 - 2016 reageer retweet
twitter:luchtvaart twitterde op donderdag 04-09-2014 om 19:03:38 Personeel Martinair kan aan de slag blijven maar in andere banen bij KlM reageer retweet
Inderdaad:quote:Op donderdag 4 september 2014 19:07 schreef blingbling11 het volgende:twitter:luchtvaart twitterde op donderdag 04-09-2014 om 18:05:19 Drastische maatregelen Martinair en Air France Cargo volgens Franse media reageer retweettwitter:luchtvaart twitterde op donderdag 04-09-2014 om 18:57:43 Md's verdwijnen bij Martinair in 2015 - 2016 reageer retweettwitter:luchtvaart twitterde op donderdag 04-09-2014 om 19:03:38 Personeel Martinair kan aan de slag blijven maar in andere banen bij KlM reageer retweet
Eind 2016 dus alle Martinair MD-11's eruit.quote:Omdat de vraag naar luchtvrachttransport langzamer herstelt dan verwacht, heeft de Groep extra maatregelen overwogen om de capaciteit verder terug te brengen, boven op de al bestaande inkrimping van de Full Freighter-vloot. Hierbij is onder meer gekeken naar een samenwerkingsverband met een derde partij en naar een mogelijke interne reorganisatie.
Na bestudering van de verschillende alternatieven is besloten de Full Freighter-vloot op Schiphol per eind 2016 terug te brengen tot 3 toestellen. Hiertoe zullen 5 MD-11’s gedurende 2015 en 2016 versneld worden uitgefaseerd.
De Groep zal dan beschikken over een Full Freighter-vloot van 5 toestellen: 2 Boeing 777F’s in Parijs en 3 Boeing 747ERF’s in Amsterdam. In 2013 bestond de vloot nog uit 14 toestellen.
Air France-KLM streeft ernaar om voor al het betrokken personeel een baan te vinden binnen de Groep. Hierover zal overleg plaatsvinden met de Ondernemingsraad en vakbonden van de betrokken ondernemingen.
De Groep blijft een belangrijke speler in de Europese cargosector dankzij haar uitgebreide netwerk van passagierstoestellen met transportcapaciteit in het vrachtruim, aangevuld met Full Freighter-toestellen.
Deze verandering in de Full Freighter-vloot maakt deel uit van een strategisch plan om de bijdrage van Cargo aan de Groep te vergroten. Andere maatregelen zijn o.a. een sterke focus op gespecialiseerde producten als Pharmaceuticals en Express, investeringen in een geavanceerde IT-infrastructuur en e-developments, verdere kostenreductie en meer samenwerkingsverbanden.
Kijk hier eens rond: http://www.aviationmegastore.com/quote:Op donderdag 4 september 2014 12:44 schreef crossover het volgende:
Dag mensen. Ik heb een algemene vraag.
Vorig jaar zag ik op het vliegveld van (ik dacht) Bangkok een boekje liggen in een winkel over (civiele) luchtvaart. Hierin werd de werking van vliegtuigen besproken en volgens mij ook de achtergrond van bepaalde (technische) aspecten van vliegen. Dit boekje heb ik in m'n hand gehad omdat het me interessant leek. Nu wil ik dit weer kopen maar ik kom niet echt ver met zoeken. Heeft iemand een idee welk boek dit was, of een andere aanrader voor me? Alvast bedankt
Bedankt, ik ga kijkenquote:Op donderdag 4 september 2014 22:01 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Kijk hier eens rond: http://www.aviationmegastore.com/
Ik denk dat je hier wel iets kunt vinden..
quote:
quote:Op zaterdag 6 september 2014 13:31 schreef El_Grando101 het volgende:
Leuke post man!
Fan van je geschiedenis verhalen.
Morgen landt de 124 om 14:00 uur en vertrekt dinsdagmorgen om 10:00 uur. (volgens de planning dan)quote:DEN HAAG (ANP) - Drie Nederlandse transporthelikopters gaan volgende week naar Mali. De Chinooks worden er ingezet voor de VN-vredesmissie in het West-Afrikaanse land. Een Antonov 124-vrachtvliegtuig zal dinsdag vanaf vliegbasis Gilze Rijen de eerste twee Chinooks overbrengen naar Bamako, de hoofdstad van Mali.
Donderdag volgt de derde helikopter, zei een woordvoerder van de luchtmacht vrijdag. Militaire assemblageteams zullen de Chinooks uitladen en weer opbouwen, waarna ze naar het Nederlandse kamp in Gao in het noordoosten van het land vliegen.
In Gao verblijven de meeste van de ongeveer 450 Nederlandse militairen die in Mali zijn. De Chinook-eenheid, die uit 70 mensen bestaat, is op 1 oktober volledig operationeel. De helikopters kunnen worden ingezet voor medische evacuaties en het vervoer van eenheden, wapens, materieel, proviand en andere voorraden. Het kabinet besloot in maart om toch transporthelikopters naar Mali te sturen. Eerder was daar in de Tweede Kamer al op aangedrongen.
De Nederlandse blauwhelmen, onder wie speciale eenheden van commando's en mariniers, vergaren en analyseren in Mali informatie voor de VN-missie. Dat doen ze in elk geval tot eind volgend jaar.
Ook maar ¤99 voor een retour in Economy, vanaf zo'n ¤317 in business en zo'n ¤517 in First Class.quote:SCHIPHOL - Garuda Indonesia is maandag van start gegaan met vluchten op de route Amsterdam-Londen Gatwick. De Londense luchthaven wordt voortaan vijf keer per week aangevlogen, als verlenging van de rechtstreekse route Jakarta-Amsterdam. Garuda zet op de route een Boeing 777-300ER in.
Vanaf Gatwick vliegt de maatschappij via Schiphol weer terug naar Jakarta. Omdat de Indonesische luchtvaartmaatschappij over zogeheten Fifth Freedom-rights beschikt, mag het ook tickets verkopen op het traject Schiphol-Gatwick v.v. Retourvluchten zijn te boeken vanaf 99 euro all-in.
(later meer)
Indonesië is toch een populaire bestemming? Komt het omdat KLM er ook op vliegt?quote:Op maandag 8 september 2014 22:19 schreef Iemand91 het volgende:
Vanaf vandaag kun je met Garuda met een 777 naar London Gatwick:
Garuda Indonesia van start op route Schiphol-Gatwick
[..]
Ook maar ¤99 voor een retour in Economy, vanaf zo'n ¤317 in business en zo'n ¤517 in First Class.
Die economy-fare is heel netjes.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken; laatste wat ik las over de GA88/GA99 is dat het allesbehalve een succes is...
Weet het niet zeker maar laatste wat ik las dat Garuda de 777's een beetje te premium heeft ingericht; 8 first class, 38 business en (maar) 286 economy.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:49 schreef Mylene het volgende:
Indonesië is toch een populaire bestemming? Komt het omdat KLM er ook op vliegt?
En nu volgt er weer een maatschappij:quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:31 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen vliegt RP-C7471 of RP-C7473 van Philippine Airlines voor het laatst een commerciële vlucht.
De vlucht gaat van San Francisco naar Manilla en hiermee houdt na net geen 35 jaar de 747 het voor gezien
bij Philippine Airlines.
PAL105 vertrekt over zo'n 32 uur om 22:35 uur plaatselijke tijd (07:35 uur zondagochtend in NL) en landt om 03:40 uur plaatselijke tijd in Manilla (21:40 uur zondagavond hier).
Hiermee zijn ze de zoveelste maatschappij die afstand doet van de 747...
Ook vandaag wel hoor. Moet je maar even de (online) Tv-gids doorkijken.quote:Op donderdag 11 september 2014 01:25 schreef nattermann het volgende:
Ah ja, 11 september
Het is dat je het opmerkt anders was het me niet eens opgevallen. Normaal word je doodgegooid met docu's etcetera.
quote:Op donderdag 11 september 2014 01:07 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En nu volgt er weer een maatschappij:
[ afbeelding ]
Air New Zealand ZK-NBV bij rotatie in Auckland om 19:30 uur lokale tijd (09:30 uur vanmorgen in Nederland) voor de vlucht naar San Francisco. Daar is ze een paar uur geleden om 12:03 uur (21:03 uur NL) geland.
Bij terugkomst in Auckland zit het na ruim 33 jaar erop voor de 747 bij Air New Zealand...
Hij mocht het zelf niet meer mee maken; Apollo 11 zou pas in 1969 vertrekken en Neil Armstrong zou op 21 juli 1969 de eerste stap op de maan zetten.quote:"No nation which expects to be the leader of other nations can expect to stay behind in this race for space. ... We choose to go to the Moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard."[
Deze keer geen problemen; PZ-TCP is maandag na aankomst doorgevlogen naar Parijs (CDG) voor een A-check.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:50 schreef Sunri5e het volgende:
Die A340 van Surinam Airways staat ook meer stil dan dat hij vliegt.... Dat ding heeft om de haverklap problemen.
Vandaar; jammer, ik had gisteren graag nog een A340 op de foto gezet:quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:55 schreef Iemand91 het volgende:
Wordt nu opgevangen door een verschillende 767-300 toestellen waaronder G-POWD van Titan en CS-TLO van Euro Atlantic.
Beluga celebrates the 20th anniversary of its first flightquote:Op zaterdag 13 september 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:
- 13 september 1994: De Airbus A300-600ST Super Transporter / Beluga vliegt voor het eerst in de vorm van F-GSTA.
Het op de Airbus A300-600 gebaseerde vrachtvliegtuig vervoert onderdelen voor Airbus. Er zijn er 5 gebouwd als opvolger voor de 5 op de Boeing 377 Stratocruiser gebaseerde "Super Guppies"
Momenteel is Airbus bezig met een opvolger, gebaseerd op de A330.
Gaaf! Iedereen wil dan natuurlijk aan het raampje lijkt me, wel een mooie ervaring natuurlijk.quote:Op maandag 15 september 2014 14:26 schreef Iemand91 het volgende:
KLM MD-11 nieuws:
[ afbeelding ]
- Morgen om 11:11 uur zal de kaartverkoop starten voor 3 Farewell rondvluchten op 11/11 (11 november dus) met een KLM MD-11 vanaf Amsterdam. Kaarten kosten ¤111 maar je krijgt er wel een gratis boek bij (ik gok het Farewell MD-11 afscheidsboek à ¤25.11)
Klinkt aantrekkelijk maar wat me tegenhoudt is het feit dat je natuurlijk heel veel beroerde stoelen hebt voor zo'n rondvlucht.
KLM zal morgen op de sociale media meer hierover bekend maken.
Vraag me af hoeveel hiervan nou echt waar is en tot hoeverre het overdreven wordt.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:25 schreef Mylene het volgende:
Boeing boos op Al Jazeera over reportage Boeing 787.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2084028
http://www.aljazeera.com/(...)149181020694622.html
Ja, het is nu echt uitverkocht helaas.quote:
Huhquote:Op dinsdag 16 september 2014 11:45 schreef Iemand91 het volgende:
Iemand91 gaat voor het eerst vliegen!
Neemt direct z'n vader mee die ook nooit gevlogen heeft.
Wij twee zijn dan ook de enige van de familie die nooit gevlogen hebben ...
Als je dit leest en ook nog mee wil; de pagina staat op uitverkocht maar soms komen er plekken vrij, dus blijf nog even proberen. (lees: pagina verversen)
Cathay Pacific, maar dan moet je snel zijn. Want vanaf 1 november zetten ze de 777-300ER in op Amsterdam.quote:Op zaterdag 13 september 2014 16:59 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vandaar; jammer, ik had gisteren graag nog een A340 op de foto gezet:
[ link | afbeelding ]
Het leven kan raar lopen ...quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:06 schreef Sunri5e het volgende:
Huh
Jij als über geschiedenisschrijver over de luchtvaart nog nooit gevlogen? Dat rijmt niet.
Nooit de gedachte gehad om eens een retourtje Ryanair voor 30 euro te pakken, just for fun?quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Het leven kan raar lopen ...
Sterker nog; de kans was groot dat ik een paar jaar geleden een poging bij KLS had gewaagd.
Achteraf gezien is het maar mooi dat dat niet is doorgegaan...
En over geschiedenis-posts; hopelijk hebben jullie na 00:00 uur even tijd om wat te lezen.
Iets dat een deel van jullie hebben meegemaakt en mogelijk flink wat indruk heeft achtergelaten...
Jawel, maar door allerlei omstandigheden kwam het er gewoon nooit van.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:22 schreef Sunri5e het volgende:
Nooit de gedachte gehad om eens een retourtje Ryanair voor 30 euro te pakken, just for fun?
En zo is het cirkeltje weer mooi rond want het idee voor de Stuka kwam uit Amerika:quote:Op woensdag 17 september 2014 19:10 schreef Iemand91 het volgende:
De meest succesvolle Stuka-piloot, Hans-Ulrich Rudel, heeft namelijk later input gegeven bij het ontwerp van de A-10 Thunderbolt II "Warthog" die op dit moment nog steeds rondvliegt. Hij baseerde zijn input voor de A-10 op zijn ervaringen met de Stuka.
sauce: het boek Fighter door Len Deightonquote:"In september 1933 was Ernst Udet getuige van een vliegshow met Curtiss F8C dubbeldekkers die indrukwekkende duiken demonstreerden. Dit waren naar Amerikaanse standaard verouderde toestellen en de Amerikanen hadden dan ook geen bezwaar toen Udet twee exemplaren van dit toestel aankocht..."
Curtiss F8C. Curtiss noemde dit ontwerp een 'Helldiver' en gaf diezelfde naam aan al haar latere duikbommenwerpers
"..hoewel de exacte manier waarop Udet genoeg geld bijeen wist te krijgen om de twee toestellen te kopen moeilijk is vast te stellen, lijkt het vrijwel zeker dat Hermann Goering hem van dat geld voorzag op zijn advies om de aankoop te doen. Het geld werd naar Udet's rekening overgemaakt, Udet betaalde Curtiss en de twee Helldivers werden verscheept naar Duitsland. Aldaar werden ze ingezet voor de nieuwe luchtmacht.
Sinds de Eerste Wereldoorlog werd er door Duitse theoretici over gediscussieerd of het zinvol was een vliegtuig met machinegeweren en kleine bommen in te zetten tegen frontlinie-infanterie. Met de Helldivers liet Udet zien wat voor dodelijke potentie een dergelijk ontwerp kon hebben: Voor een ervaren piloot was een doel van 30 meter doorsnede raken geen enkel probleem. Dat overtuigde het Duitse Luchtvaart Ministerie (RLM Reichsluftfahrtministerium) van het nut van het concept en zo kregen Junkers en andere Duitse vliegtuigfabrikanten het verzoek zo'n soort machine te ontwerpen."
quote:AMSTELVEEN – KLM is vorige week begonnen met de ombouw van de eerst Boeing 777-200. De PH-BQB werd woensdag 10 september Hangar 14 ingereden voor de inbouw van een geheel nieuw interieur. Het is de eerste KLM Boeing 777-200, van in totaal vijftien, die na tien jaar dienst de hoognodige upgrade krijgt om mee te kunnen doen in het internationale concurrentie geweld. Bijzonder is dat KLM launching customer van een nieuwe Economy Class-stoel.
De ombouw volgt op de eerdere ombouw van alle Boeing 747-400's binnen de vloot. Volgens KLM zijn meerdere afdelingen waaronder Fleet Services, Marketing, Procurement, Inflight Services, Flight Operations, Engineering & Maintenance en Revenu Management betrokken bij de modificatie op Schiphol-Oost bij KLM Engineering & Maintenance.
Hella Jongerius
Net als bij de KLM 747-400 is ook nu de cabine van de Boeing 777-200 in samenwerking met topdesigner Hella Jongerius ontworpen. De stoelen in het in te bouwen interieur worden in de Business Class full flat stoelen. In de Economy Class wordt een geheel nieuw ontworpen stoel ingebouwd. KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die deze stoel installeert, de zogeheten launching customer.
De nieuwe Business en Economy Class stoelen worden voorzien van een geheel nieuw Inflight Entertainment Systeem, met onder andere touch screens in de Economy Class en een second screen in de handset van Business Class stoelen.
Om de installatie van de stoelen mogelijk te maken worden ook nog diverse andere modificaties aan toiletten en galleys uitgevoerd. De ombouw van de PH-BQB zal, volgens de maatschappij, circa vier en een halve week duren, waarna er nog eens een aantal weken nodig zullen zijn voor de uitgebreide certificatiewerkzaamheden. Vanaf januari 2015 worden de overige veertien vliegtuigen omgebouwd. Eind 2015 zal de gehele KLM 777-200 vloot voorzien zijn van het nieuwe interieur.
quote:Current phase-out schedule of the 747-400's:
BFM - 02NOV2015
BFC - 07DEC2015
BFO - 28DEC2015
BFK - 08AUG2016
BFP - 05SEP2016
BFD - 12SEP2016
BFA - 10OCT2016
BFN - 20MAR2017
BFE - 01APR2017
BFR - 23OCT2017
BFB - 01NOV2017
Still SUBJECT TO CHANGE
Ter info; PH-BFA, -BFB en -BFN zijn full-pax, de rest combi.quote:En per november dit jaar: PH-CKD.
Ja, maar ja; dat zag je ook wel aankomen.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:20 schreef Flylib het volgende:
Ik heb begrepen dat met de modificatie van de 772's de economy configuratie omhoog gaat naar 3-4-3, net als in de 777-300ER. Of je daar blij van wordt....
Ik ga binnenkort ook maar eens een weekendje Londen doen met de 777quote:Op woensdag 17 september 2014 12:42 schreef Flylib het volgende:
Een eerste verslagje van de Schiphol-Gatwick tag-on van Garuda. Vrijdag is het mijn beurt
Ze maken d'r wel een (ongeorganiseerd) feestje van zeg...quote:Op donderdag 18 september 2014 15:38 schreef Iemand91 het volgende:
Inclusief live-stream. (waar ze schoenen en ventilatieroosters bijzonder interessant vinden )
Heb begin deze week inderdaad de nieuwe economy class stoelen al zien staan in Hangar 14, allemaal nog in het plastic. Zijn echt mooie stoelen met eindelijk een groter IFE schermquote:Op woensdag 17 september 2014 23:04 schreef Iemand91 het volgende:
De Qatar A380 is geleverd aan Qatar in Hamburg:
En nu alle 747-400's klaar zijn, zijn de 777-200's aan de beurt; te beginnen met PH-BQB:
KLM bouwt eerste Boeing 777-200 om
[..]
Deze is mooi!quote:Op donderdag 18 september 2014 18:34 schreef Fiorano het volgende:
Ik organiseer met een hoop anderen het Ballonfiësta in Barneveld, als dank daarvoor mag ik nog wel eens met de ballon mee. Paar foto's van vorige week Woensdag:
Altijd handig zo'n insider.quote:Op donderdag 18 september 2014 21:27 schreef blingbling11 het volgende:
Heb begin deze week inderdaad de nieuwe economy class stoelen al zien staan in Hangar 14, allemaal nog in het plastic. Zijn echt mooie stoelen met eindelijk een groter IFE scherm
Zal proberen deze week nog ff een foto te maken.
Dit soort korte fifth freedom vluchten zijn sowieso leuk. Tijdje terug vloog ook Korean Air Amsterdam-Madrid. Er is ook een tag-on van Singapore Airlines van München naar Manchester.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:26 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort ook maar eens een weekendje Londen doen met de 777
Misschien Amsterdam als tag-on vanuit Istanbul met een a330? Vraag me af of er draagvlak is voor de A380 van Malaysia op Amsterdam. Het is bekend dat Amsterdam niet echt een premium route is voor de meeste maatschappijen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:48 schreef Iemand91 het volgende:
Even wat random opmerkingen:
Verder wil MAS binnen een paar jaar (bronnen zeggen binnen 3 jaar) hun 777-200ER's uit faseren zodat ze qua grote toestellen alleen de A380 en A330-300 overhouden.
Hun A330-300 schijnt Amsterdam niet te kunnen halen. Wie weet welke toestellen ze nog gaan bestellen (A350, 787) en of ze überhaupt wel in staat zijn wat nieuws te bestellen. Als er wat nieuws komt duurt dat zeker meer dan 3 jaar voordat ze ermee vliegen.
Vond deze ook wel erg geslaagd ja . Moet je net mazzel mee hebben, vaak is het wolkendek te dik dus gaat de piloot er sowieso niet doorheen. Daarnaast moet je ook een piloot hebben die het überhaupt durft.quote:Op donderdag 18 september 2014 22:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Deze is mooi!
Bij zulk soort beelden hoop ik serieus dat we in november ook de mogelijkheid hebben om naar buiten te kijken.
Kan, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het gaat worden. Dat het anders gaat worden is dus wel iets wat vaststaat (immers geen 777's meer over een jaar of twee en A330's die het niet non-stop halen).quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:30 schreef Leatherface het volgende:
Misschien Amsterdam als tag-on vanuit Istanbul met een a330? Vraag me af of er draagvlak is voor de A380 van Malaysia op Amsterdam. Het is bekend dat Amsterdam niet echt een premium route is voor de meeste maatschappijen.
Heel gaaf; lijkt me een heel aparte ervaring om in stilte zo boven donker Nederland te zweven.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:09 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Vond deze ook wel erg geslaagd ja . Moet je net mazzel mee hebben, vaak is het wolkendek te dik dus gaat de piloot er sowieso niet doorheen. Daarnaast moet je ook een piloot hebben die het überhaupt durft.
Maatje van me is zelf piloot en doet af en toe een nachtvaart, krijg je dus dit soort foto's :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nachtvaarten worden overigens relatief weinig gedaan, je mag namelijk wel opstijgen in het donker maar niet landen. Je bent dus sowieso +-6/7uur onderweg. Boven Duitsland mag je dan weer niet nachtvaren, en je wil uiteraard ook niet boven de zee uitkomen.
Wordt 09:30 uur dat ze vertrekt.quote:Op zondag 21 september 2014 01:39 schreef Iemand91 het volgende:
En nog een laatste heads up; over zo'n 30/32 uur (0730z/0930lt ?) vertrekt Amy Johnson voor haar een-na-laatste vlucht. De ruim 20 jaar oude/jonge PH-KCA vertrekt op maandagmorgen als KL9865 naar Atlanta; hierna zal ze haar allerlaatste vlucht uitvoeren naar Bob Sikes Airport in Florida. ;w
En nog een van vandaagquote:[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was eigenlijk van plan om deze week nog even naar Schiphol te gaan; maar dat is helaas niet gelukt.
En van Flightradar verdwenen boven de Atlantische Oceaan. Vanmorgen bij vertrekquote:Op zondag 21 september 2014 23:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wordt 09:30 uur dat ze vertrekt.
[..]
En nog een van vandaag [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sommigen maken er een hobby van om een complete vlucht te filmen.quote:Op maandag 22 september 2014 13:17 schreef Flylib het volgende:
En ik heb afgelopen vrijdag de oversteek naar Gatwick gemaakt met Garuda. Fijn vluchtje, en met de prijzen die ze voor deze vlucht aanbieden een prima alternatief voor weekendbreakers. Hier een video impressie:
De terugweg verliep chaotisch. Ik vloog vanaf Southend met Easyjet, maar door een megavertraging met mijn trein vanuit Londen moest ik bij aankomst voor mijn leven rennen om dat vliegtuig nog te kunnen halen (ik en ruim 20 anderen die uit die trein stapten ), maar gelukkig ben je vanaf het station direct in de terminal en het boarden was gelukkig nog maar net begonnen. Met een ongelofelijk fieuw gevoel was ik binnen 40 minuutjes weer thuis.
Ik had een maand of twee geleden nog een kort binnenlands vluchtje gemaakt in Indonesië met Garuda. Was goed te doen. Een entertaimentscherm met touch screen heb ik bij Singapore Airlines nog niet gezien.quote:Op maandag 22 september 2014 13:17 schreef Flylib het volgende:
En ik heb afgelopen vrijdag de oversteek naar Gatwick gemaakt met Garuda. Fijn vluchtje, en met de prijzen die ze voor deze vlucht aanbieden een prima alternatief voor weekendbreakers. Hier een video impressie:
De terugweg verliep chaotisch. Ik vloog vanaf Southend met Easyjet, maar door een megavertraging met mijn trein vanuit Londen moest ik bij aankomst voor mijn leven rennen om dat vliegtuig nog te kunnen halen (ik en ruim 20 anderen die uit die trein stapten ), maar gelukkig ben je vanaf het station direct in de terminal en het boarden was gelukkig nog maar net begonnen. Met een ongelofelijk fieuw gevoel was ik binnen 40 minuutjes weer thuis.
Ik zie rijen met 4 stoelen; dus het wordt inderdaad 3-4-3 achterin de 777-200's...quote:Op maandag 22 september 2014 22:26 schreef blingbling11 het volgende:
Zoals beloofd wat foto's van PH-BQB in baai 2 in Hangar 14 voor de economy class modificatie:
Cathay gaat toch met een 777-300ER in een 3-3-3 op Amsterdam vliegen als straks de A340 eruit is. Dat maakt de keuze voor mij nog gemakkelijker.quote:Op dinsdag 23 september 2014 02:32 schreef Flylib het volgende:
Flinke IFE schermen, altijd goed Alleen een beetje jammer van de 3-4-3, maar dat was te verwachten.
Niet zeker van, maar volgens mij worden ze op de surplus markt gebracht.quote:Op dinsdag 23 september 2014 02:23 schreef flipsen het volgende:
Wat doen ze met de oude stoelen eigenlijk? Staat vast leuk op menig jongenskamer
Met die shell seats waarvan de rugleuning niet verstelbaar is, of met gewone reclinable stoelen in de Cathay 777?quote:Op dinsdag 23 september 2014 03:17 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Cathay gaat toch met een 777-300ER in een 3-3-3 op Amsterdam vliegen als straks de A340 eruit is. Dat maakt de keuze voor mij nog gemakkelijker.
Ik vlieg nog met de 340 komende maand, wat ik zo snel lees is dat de 300ER de nieuwe stoelen heeft en dat CX is afgestapt van de fixed shell.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Met die shell seats waarvan de rugleuning niet verstelbaar is, of met gewone reclinable stoelen in de Cathay 777?
Die fixed shell vind ik prima voor een vlucht van maximaal vier uur, zoals HK - Bali. Maar op een afstand als Amsterdam - HK wordt het toch wel oncomfortabel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:46 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Ik vlieg nog met de 340 komende maand, wat ik zo snel lees is dat de 300ER de nieuwe stoelen heeft en dat CX is afgestapt van de fixed shell.
Als je een bepaalde route vliegt hou je toch maar enkele maatschappijen over; dan kun je snel zien op seatguru hoe hun seatplan eruit ziet.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:32 schreef Flylib het volgende:
Zou wel handig als er een lijstje beschikbaar komt van luchtvaartmaatschappijen die nog gewoon een 3-3-3 configuratie in hun 777's hebben. Net zoals die site over actuele A380 vluchten. Scheelt het doorpluizen van Seatguru e.d. Dan weet je welke maatschappijen je moet vermijden als je de keus hebt
Het is UR-82007 geworden en heeft ook een andere plek gekregen, namelijk hier.quote:Op maandag 22 september 2014 18:45 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de geïnteresseerden; onderstaande jongen komt morgen op Schiphol; vracht heeft te maken met European Space Research and Technology Centre (ESTEC). Komt van Gostomel Airport bij Kiev; de thuisbasis van Antonov.
Verwachte aankomsttijd is 10:00 uur en vertrektijd 22:00 uur. Gaat om UR-82008.
De kist komt hier op Schiphol te staan.
En nog wat gave avondshots van Scramble:quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:23 schreef Iemand91 het volgende:
Het is UR-82007 geworden en heeft ook een andere plek gekregen, namelijk hier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |