Over vergelijkingen en fullsize 737's gesproken, de diameter van de 737 cabine is nagenoeg gelijk aan de diameter van een 777 motorquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nice try! Maar dat is het schaalmodel wat op Heathrow staat Volgens mij een schaal 1/3 model.
http://www.emirates.com/e(...)newest_landmark.aspx
Volgens Emirates zelf idd schaal 1:3, daarmee even groot als een fullsize 737
In oktober zou PH-TFL moeten komen inderdaad.quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:17 schreef Tinos85 het volgende:
Tegen die tijd is de tweede van Arke er ook al toch?
Posts van Iemand91 om 00:00:04, dan hoop ik altijd op een mooie lange geschiedenispostquote:Op woensdag 3 september 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In oktober zou PH-TFL moeten komen inderdaad.
En over ruim een jaar zou PH-BHA op Schiphol moeten aankomen voor KLM.
Zoals gezegd niet elke dag hèquote:Op woensdag 3 september 2014 04:22 schreef flipsen het volgende:
Posts van Iemand91 om 00:00:04, dan hoop ik altijd op een mooie lange geschiedenispost
quote:TEUGE - Het doek is gevallen voor Stella Aviation Academy BV, tot voor kort een van de grootste opleiders van verkeersvliegers in Nederland. Het faillissement volgt op het verlenen van uitstel van betaling, afgelopen donderdag.
De vliegschool is een dochteronderneming van Stella Aviation. En die holding is weer onderdeel van De Steltenberg Groep BV (DSG) in Leusden. Vandaag werd duidelijk dat deze bovenliggende holding ook op omvallen staat. DSG heeft surseance van betaling gekregen. Het Leusdense bedrijf is eigendom van EHN Investments BV, een gezamenlijke onderneming van Evert-Jan Hilgerman en Edwin Huisman, respectievelijk algemeen directeur en accountable manager van de gesneuvelde vliegschool.
Stella Aviation International BV
Onder de naam Stella Aviation International BV is dinsdag een nieuw bedrijf ingeschreven in het Nederlandse handelsregister. In de registers van erkende vliegscholen van ILenT komt deze naam al wat langer voor. Er werd onder deze vlag lesgegeven in een vestiging op vliegveld Beek. Het is nog niet bekend of er een relatie is tussen het faillissement van Stella op Teuge en de oprichting van het nieuwe bedrijf onder vrijwel dezelfde naam.
De directie van de school was vanmiddag nog niet bereikbaar voor commentaar.
Ah. Daar ben ik ooit nog eens op een informatieavond geweest.quote:Op woensdag 3 september 2014 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zoals gezegd niet elke dag hè
Vliegschool Stella Teuge failliet
[..]
Triest voor de jongens en meiden die hun ton al overgemaakt hebben en nu zonder brevet zittenquote:Op woensdag 3 september 2014 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zoals gezegd niet elke dag hè
Vliegschool Stella Teuge failliet
[..]
Volgens www.airportspotting.com (geen idee hoe betrouwbaar deze bron is) is ook Xiamen Airlines van plan om met de 787 een route naar Amsterdam op te zetten. Xiamen is een SkyTeam member dus wat dat betreft een logische route, ben benieuwd wat er waar van is.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:03 schreef Iemand91 het volgende:
En.....*trommelgeroffel*....de 787 van Arke schijnt vergezelt te worden van een 2e 787 op Schiphol.
All Nippon Airways schijnt vanaf 1 januari dagelijks met een 787 op Schiphol te gaan vliegen vanaf Haneda, Tokyo.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)07573.jpg]afbeelding[/url] ]
Die kwam ik ook tegen inderdaad; jouw bron zegt zelfs dat deze vanaf 2014 al naar Amsterdam wil vliegen.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:22 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens www.airportspotting.com (geen idee hoe betrouwbaar deze bron is) is ook Xiamen Airlines van plan om met de 787 een route naar Amsterdam op te zetten. Xiamen is een SkyTeam member dus wat dat betreft een logische route, ben benieuwd wat er waar van is.
Pff, ik zou het zo niet weten. Heb zo ook geen aanraders.quote:Op donderdag 4 september 2014 12:44 schreef crossover het volgende:
Dag mensen. Ik heb een algemene vraag.
Vorig jaar zag ik op het vliegveld van (ik dacht) Bangkok een boekje liggen in een winkel over (civiele) luchtvaart. Hierin werd de werking van vliegtuigen besproken en volgens mij ook de achtergrond van bepaalde (technische) aspecten van vliegen. Dit boekje heb ik in m'n hand gehad omdat het me interessant leek. Nu wil ik dit weer kopen maar ik kom niet echt ver met zoeken. Heeft iemand een idee welk boek dit was, of een andere aanrader voor me? Alvast bedankt
Veel meer informatie op hun website.quote:Welke machinerie komt er op gang meteen na een grote ramp? Politiemensen, hulpverleners en KLM-medewerkers vertellen over de aanpak na de vliegramp op Tenerife in 1977. Wie deed wat? Wat waren de procedures? Wie was verantwoordelijk? Hoe verliepen de huisbezoeken aan de nabestaanden? Andere Tijden over de eerste periode na een grote ramp.
twitter:luchtvaart twitterde op donderdag 04-09-2014 om 18:05:19 Drastische maatregelen Martinair en Air France Cargo volgens Franse media reageer retweet
twitter:luchtvaart twitterde op donderdag 04-09-2014 om 18:57:43 Md's verdwijnen bij Martinair in 2015 - 2016 reageer retweet
twitter:luchtvaart twitterde op donderdag 04-09-2014 om 19:03:38 Personeel Martinair kan aan de slag blijven maar in andere banen bij KlM reageer retweet
Inderdaad:quote:Op donderdag 4 september 2014 19:07 schreef blingbling11 het volgende:twitter:luchtvaart twitterde op donderdag 04-09-2014 om 18:05:19 Drastische maatregelen Martinair en Air France Cargo volgens Franse media reageer retweettwitter:luchtvaart twitterde op donderdag 04-09-2014 om 18:57:43 Md's verdwijnen bij Martinair in 2015 - 2016 reageer retweettwitter:luchtvaart twitterde op donderdag 04-09-2014 om 19:03:38 Personeel Martinair kan aan de slag blijven maar in andere banen bij KlM reageer retweet
Eind 2016 dus alle Martinair MD-11's eruit.quote:Omdat de vraag naar luchtvrachttransport langzamer herstelt dan verwacht, heeft de Groep extra maatregelen overwogen om de capaciteit verder terug te brengen, boven op de al bestaande inkrimping van de Full Freighter-vloot. Hierbij is onder meer gekeken naar een samenwerkingsverband met een derde partij en naar een mogelijke interne reorganisatie.
Na bestudering van de verschillende alternatieven is besloten de Full Freighter-vloot op Schiphol per eind 2016 terug te brengen tot 3 toestellen. Hiertoe zullen 5 MD-11’s gedurende 2015 en 2016 versneld worden uitgefaseerd.
De Groep zal dan beschikken over een Full Freighter-vloot van 5 toestellen: 2 Boeing 777F’s in Parijs en 3 Boeing 747ERF’s in Amsterdam. In 2013 bestond de vloot nog uit 14 toestellen.
Air France-KLM streeft ernaar om voor al het betrokken personeel een baan te vinden binnen de Groep. Hierover zal overleg plaatsvinden met de Ondernemingsraad en vakbonden van de betrokken ondernemingen.
De Groep blijft een belangrijke speler in de Europese cargosector dankzij haar uitgebreide netwerk van passagierstoestellen met transportcapaciteit in het vrachtruim, aangevuld met Full Freighter-toestellen.
Deze verandering in de Full Freighter-vloot maakt deel uit van een strategisch plan om de bijdrage van Cargo aan de Groep te vergroten. Andere maatregelen zijn o.a. een sterke focus op gespecialiseerde producten als Pharmaceuticals en Express, investeringen in een geavanceerde IT-infrastructuur en e-developments, verdere kostenreductie en meer samenwerkingsverbanden.
Kijk hier eens rond: http://www.aviationmegastore.com/quote:Op donderdag 4 september 2014 12:44 schreef crossover het volgende:
Dag mensen. Ik heb een algemene vraag.
Vorig jaar zag ik op het vliegveld van (ik dacht) Bangkok een boekje liggen in een winkel over (civiele) luchtvaart. Hierin werd de werking van vliegtuigen besproken en volgens mij ook de achtergrond van bepaalde (technische) aspecten van vliegen. Dit boekje heb ik in m'n hand gehad omdat het me interessant leek. Nu wil ik dit weer kopen maar ik kom niet echt ver met zoeken. Heeft iemand een idee welk boek dit was, of een andere aanrader voor me? Alvast bedankt
Bedankt, ik ga kijkenquote:Op donderdag 4 september 2014 22:01 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Kijk hier eens rond: http://www.aviationmegastore.com/
Ik denk dat je hier wel iets kunt vinden..
quote:
quote:Op zaterdag 6 september 2014 13:31 schreef El_Grando101 het volgende:
Leuke post man!
Fan van je geschiedenis verhalen.
Morgen landt de 124 om 14:00 uur en vertrekt dinsdagmorgen om 10:00 uur. (volgens de planning dan)quote:DEN HAAG (ANP) - Drie Nederlandse transporthelikopters gaan volgende week naar Mali. De Chinooks worden er ingezet voor de VN-vredesmissie in het West-Afrikaanse land. Een Antonov 124-vrachtvliegtuig zal dinsdag vanaf vliegbasis Gilze Rijen de eerste twee Chinooks overbrengen naar Bamako, de hoofdstad van Mali.
Donderdag volgt de derde helikopter, zei een woordvoerder van de luchtmacht vrijdag. Militaire assemblageteams zullen de Chinooks uitladen en weer opbouwen, waarna ze naar het Nederlandse kamp in Gao in het noordoosten van het land vliegen.
In Gao verblijven de meeste van de ongeveer 450 Nederlandse militairen die in Mali zijn. De Chinook-eenheid, die uit 70 mensen bestaat, is op 1 oktober volledig operationeel. De helikopters kunnen worden ingezet voor medische evacuaties en het vervoer van eenheden, wapens, materieel, proviand en andere voorraden. Het kabinet besloot in maart om toch transporthelikopters naar Mali te sturen. Eerder was daar in de Tweede Kamer al op aangedrongen.
De Nederlandse blauwhelmen, onder wie speciale eenheden van commando's en mariniers, vergaren en analyseren in Mali informatie voor de VN-missie. Dat doen ze in elk geval tot eind volgend jaar.
Ook maar ¤99 voor een retour in Economy, vanaf zo'n ¤317 in business en zo'n ¤517 in First Class.quote:SCHIPHOL - Garuda Indonesia is maandag van start gegaan met vluchten op de route Amsterdam-Londen Gatwick. De Londense luchthaven wordt voortaan vijf keer per week aangevlogen, als verlenging van de rechtstreekse route Jakarta-Amsterdam. Garuda zet op de route een Boeing 777-300ER in.
Vanaf Gatwick vliegt de maatschappij via Schiphol weer terug naar Jakarta. Omdat de Indonesische luchtvaartmaatschappij over zogeheten Fifth Freedom-rights beschikt, mag het ook tickets verkopen op het traject Schiphol-Gatwick v.v. Retourvluchten zijn te boeken vanaf 99 euro all-in.
(later meer)
Indonesië is toch een populaire bestemming? Komt het omdat KLM er ook op vliegt?quote:Op maandag 8 september 2014 22:19 schreef Iemand91 het volgende:
Vanaf vandaag kun je met Garuda met een 777 naar London Gatwick:
Garuda Indonesia van start op route Schiphol-Gatwick
[..]
Ook maar ¤99 voor een retour in Economy, vanaf zo'n ¤317 in business en zo'n ¤517 in First Class.
Die economy-fare is heel netjes.
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken; laatste wat ik las over de GA88/GA99 is dat het allesbehalve een succes is...
Weet het niet zeker maar laatste wat ik las dat Garuda de 777's een beetje te premium heeft ingericht; 8 first class, 38 business en (maar) 286 economy.quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:49 schreef Mylene het volgende:
Indonesië is toch een populaire bestemming? Komt het omdat KLM er ook op vliegt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |