abonnement Unibet Coolblue
pi_144769838
Vandaag met Garuda teruggevlogen vanaf Gatwick naar Amsterdam. Economy Class bijna volledig gevuld (rest niet gezien), dat viel me heel erg mee na de eerdere verhalen hier, meerderheid had als bestemming Amsterdam dus die goedkope tarieven helpen wel. Prima vlucht gehad, je bent er echt zo.
pi_144775770
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 01:39 schreef Iemand91 het volgende:
En nog een laatste heads up; over zo'n 30/32 uur (0730z/0930lt ?) vertrekt Amy Johnson voor haar een-na-laatste vlucht. De ruim 20 jaar oude/jonge PH-KCA vertrekt op maandagmorgen als KL9865 naar Atlanta; hierna zal ze haar allerlaatste vlucht uitvoeren naar Bob Sikes Airport in Florida. ;w
Wordt 09:30 uur dat ze vertrekt.
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Was eigenlijk van plan om deze week nog even naar Schiphol te gaan; maar dat is helaas niet gelukt.
En nog een van vandaag

pi_144783780
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Wordt 09:30 uur dat ze vertrekt.

[..]

En nog een van vandaag [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En van Flightradar verdwenen boven de Atlantische Oceaan. Vanmorgen bij vertrek

Bron: Scramble.


Holy SHITBALLS :o




[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 22-09-2014 12:04:53 ]
pi_144786222
En ik heb afgelopen vrijdag de oversteek naar Gatwick gemaakt met Garuda. Fijn vluchtje, en met de prijzen die ze voor deze vlucht aanbieden een prima alternatief voor weekendbreakers. Hier een video impressie:


De terugweg verliep chaotisch. Ik vloog vanaf Southend met Easyjet, maar door een megavertraging met mijn trein vanuit Londen moest ik bij aankomst voor mijn leven rennen om dat vliegtuig nog te kunnen halen (ik en ruim 20 anderen die uit die trein stapten :') ), maar gelukkig ben je vanaf het station direct in de terminal en het boarden was gelukkig nog maar net begonnen. Met een ongelofelijk fieuw gevoel was ik binnen 40 minuutjes weer thuis. :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_144790474
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:17 schreef Flylib het volgende:
En ik heb afgelopen vrijdag de oversteek naar Gatwick gemaakt met Garuda. Fijn vluchtje, en met de prijzen die ze voor deze vlucht aanbieden een prima alternatief voor weekendbreakers. Hier een video impressie:


De terugweg verliep chaotisch. Ik vloog vanaf Southend met Easyjet, maar door een megavertraging met mijn trein vanuit Londen moest ik bij aankomst voor mijn leven rennen om dat vliegtuig nog te kunnen halen (ik en ruim 20 anderen die uit die trein stapten :') ), maar gelukkig ben je vanaf het station direct in de terminal en het boarden was gelukkig nog maar net begonnen. Met een ongelofelijk fieuw gevoel was ik binnen 40 minuutjes weer thuis. :)
Sommigen maken er een hobby van om een complete vlucht te filmen.

pi_144795696
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:17 schreef Flylib het volgende:
En ik heb afgelopen vrijdag de oversteek naar Gatwick gemaakt met Garuda. Fijn vluchtje, en met de prijzen die ze voor deze vlucht aanbieden een prima alternatief voor weekendbreakers. Hier een video impressie:


De terugweg verliep chaotisch. Ik vloog vanaf Southend met Easyjet, maar door een megavertraging met mijn trein vanuit Londen moest ik bij aankomst voor mijn leven rennen om dat vliegtuig nog te kunnen halen (ik en ruim 20 anderen die uit die trein stapten :') ), maar gelukkig ben je vanaf het station direct in de terminal en het boarden was gelukkig nog maar net begonnen. Met een ongelofelijk fieuw gevoel was ik binnen 40 minuutjes weer thuis. :)
Ik had een maand of twee geleden nog een kort binnenlands vluchtje gemaakt in Indonesië met Garuda. Was goed te doen. Een entertaimentscherm met touch screen heb ik bij Singapore Airlines nog niet gezien.
pi_144796875
PH-KCA heeft overigens de landing ingezet bij Atlanta. Vertrek vanmorgen:








Voor de geïnteresseerden; onderstaande jongen komt morgen op Schiphol; vracht heeft te maken met European Space Research and Technology Centre (ESTEC). Komt van Gostomel Airport bij Kiev; de thuisbasis van Antonov.
Verwachte aankomsttijd is 10:00 uur en vertrektijd 22:00 uur. Gaat om UR-82008.
De kist komt hier op Schiphol te staan.



[ Bericht 23% gewijzigd door Iemand91 op 22-09-2014 20:38:56 ]
pi_144801027
Bye bye md-11:(
Geniet van het leven:):)
pi_144802413
En ze is vertrokken vanaf Atlanta voor haar allerlaatste vlucht...


EDIT @ 21:31 uur: en Amy heeft voor de laatste keer haar wielen op de baan gezet...

[ Bericht 45% gewijzigd door Iemand91 op 22-09-2014 21:31:46 ]
pi_144806660
Zoals beloofd wat foto's van PH-BQB in baai 2 in Hangar 14 voor de economy class modificatie:










Links de oude Recaro stoelen en rechts de nieuwe stoelen met witte achterkant.


Wel grappig om te zien; de main landing gears worden verwijderd. de middelste 2 wielen zijn verwijderd aan elke gear zodat de bogies van de strut verwijderd konden worden. De struts hangen nog onder het vliegtuig.



[ Bericht 0% gewijzigd door blingbling11 op 22-09-2014 23:27:19 ]
pi_144807124
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 22:26 schreef blingbling11 het volgende:
Zoals beloofd wat foto's van PH-BQB in baai 2 in Hangar 14 voor de economy class modificatie:
Ik zie rijen met 4 stoelen; dus het wordt inderdaad 3-4-3 achterin de 777-200's...
  dinsdag 23 september 2014 @ 02:23:53 #187
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_144812338
Wat doen ze met de oude stoelen eigenlijk? Staat vast leuk op menig jongenskamer :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_144812386
Flinke IFE schermen, altijd goed :) Alleen een beetje jammer van de 3-4-3, maar dat was te verwachten.
diseased rhinoceros pizzle
pi_144812565
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 02:32 schreef Flylib het volgende:
Flinke IFE schermen, altijd goed :) Alleen een beetje jammer van de 3-4-3, maar dat was te verwachten.
Cathay gaat toch met een 777-300ER in een 3-3-3 op Amsterdam vliegen als straks de A340 eruit is. Dat maakt de keuze voor mij nog gemakkelijker.
pi_144812744
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 02:23 schreef flipsen het volgende:
Wat doen ze met de oude stoelen eigenlijk? Staat vast leuk op menig jongenskamer :P
Niet zeker van, maar volgens mij worden ze op de surplus markt gebracht.
pi_144815415
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 03:17 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Cathay gaat toch met een 777-300ER in een 3-3-3 op Amsterdam vliegen als straks de A340 eruit is. Dat maakt de keuze voor mij nog gemakkelijker.
Met die shell seats waarvan de rugleuning niet verstelbaar is, of met gewone reclinable stoelen in de Cathay 777?
pi_144816031
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:18 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Met die shell seats waarvan de rugleuning niet verstelbaar is, of met gewone reclinable stoelen in de Cathay 777?
Ik vlieg nog met de 340 komende maand, wat ik zo snel lees is dat de 300ER de nieuwe stoelen heeft en dat CX is afgestapt van de fixed shell.
pi_144816055
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:46 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Ik vlieg nog met de 340 komende maand, wat ik zo snel lees is dat de 300ER de nieuwe stoelen heeft en dat CX is afgestapt van de fixed shell.
Die fixed shell vind ik prima voor een vlucht van maximaal vier uur, zoals HK - Bali. Maar op een afstand als Amsterdam - HK wordt het toch wel oncomfortabel.
pi_144820854
Zou wel handig als er een lijstje beschikbaar komt van luchtvaartmaatschappijen die nog gewoon een 3-3-3 configuratie in hun 777's hebben. Net zoals die site over actuele A380 vluchten. Scheelt het doorpluizen van Seatguru e.d. Dan weet je welke maatschappijen je moet vermijden als je de keus hebt :P
diseased rhinoceros pizzle
pi_144824371
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:32 schreef Flylib het volgende:
Zou wel handig als er een lijstje beschikbaar komt van luchtvaartmaatschappijen die nog gewoon een 3-3-3 configuratie in hun 777's hebben. Net zoals die site over actuele A380 vluchten. Scheelt het doorpluizen van Seatguru e.d. Dan weet je welke maatschappijen je moet vermijden als je de keus hebt :P
Als je een bepaalde route vliegt hou je toch maar enkele maatschappijen over; dan kun je snel zien op seatguru hoe hun seatplan eruit ziet. ;)
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:45 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de geïnteresseerden; onderstaande jongen komt morgen op Schiphol; vracht heeft te maken met European Space Research and Technology Centre (ESTEC). Komt van Gostomel Airport bij Kiev; de thuisbasis van Antonov.
Verwachte aankomsttijd is 10:00 uur en vertrektijd 22:00 uur. Gaat om UR-82008.
De kist komt hier op Schiphol te staan.


Het is UR-82007 geworden en heeft ook een andere plek gekregen, namelijk hier.




[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 23-09-2014 19:51:55 ]
pi_144853219
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:23 schreef Iemand91 het volgende:
Het is UR-82007 geworden en heeft ook een andere plek gekregen, namelijk hier.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog wat gave avondshots van Scramble:


pi_144877411
Nog een video van het vertrek van PH-KCA afgelopen maandag:
(van de persoon die ook het vertrek van PH-KCC vastlegde)


En haar allerlaatste landing in Crestview, Florida. Bijschrift is dat ze gelijk ontmanteld zal worden.
Dus of er überhaupt foto's komen van een PH-KCA in Florida...


En nog een oude video van de KLM MD-11's in Victorville.
Oud, omdat in ieder geval 2 MD-11's al gesloopt zijn en er op deze video nog 4 te zien zijn.


En vanwege het 95-jarig bestaan van KLM (7 oktober) krijgen een aantal van de grotere kisten van KLM een speciale decoratie.
Waaronder 1 KLM MD-11, waarschijnlijk PH-KCB
(waar we waarschijnlijk ook de laatste vluchten mee zullen maken op 11 november)
pi_144879550
Vandaag in de geschiedenis:



- 25 september 1978:.
Vlucht 182 van Pacific Southwest Airlines (PSA) is onderweg van Sacramento naar San Diego met een stop in Los Angeles. De vlucht wordt uitgevoerd door een ruim 10 jaar oude Boeing 727-214 (N533PS):



Tijdens de daling naar San Diego wordt de crew gewaarschuwd voor vliegverkeer dat voor hen vliegt.
In het bijzonder een Cessna 172 (N7711G) die daar ILS approaches aan het oefenen was.
De crew van de Boeing bevestigde dit en gaf door dat ze de Cessna in zicht hadden; echter verloren zij al snel het vliegtuig uit het oog. Dit hebben ze vervolgens niet doorgegeven aan de verkeersleiding.
Bovendien had de Cessna zijn koers gewijzigd.

De Boeing was aan het dalen terwijl de Cessna aan het stijgen was; om 09:07 uur in de maandagochtend vlogen ze in elkaar op 790 meter hoogte.



De Cessna werd totaal verwoest en kwam in brokken neer in North Park; een wijk in San Diego. De beide inzittenden overleefden de crash niet.

Van de Boeing werd de rechtervleugel ernstig beschadigd; nu oncontroleerbaar stortte de Boeing verderop neer.
De 7 crew en 128 passagiers overleefden de crash niet.
De laatste woorden op de Cockpit Voice Recorder was van een onbekende stem: "Ma, I love ya".
Bovendien vonden op de grond nog eens 7 mensen (waaronder 2 kinderen) de dood; 22 huizen werden verwoest.



De crashsite was luguber; lichamen waren overal verspreid; veelal niet compleet.
Daarbij zat San Diego midden in een hittegolf met temperaturen tot zo'n 37 graden.



Het is de dodelijkste vliegtuigcrash ooit in Californië, en tot de crash van American Airlines vlucht 191 met een DC-10 een paar maanden later (zie m'n bericht daarover hier) de dodelijkste crash boven Amerikaans grondgebied.

Jack Ridout had ook op deze vlucht moeten zitten. Hij verbleef bij een vriend in Los Angeles en zou op maandagochtend met PSA 182 naar huis in San Diego gaan. De airconditioning bij zijn vriend werkte echte niet (tijdens hittegolf) en hij hield het niet meer uit; hij ging zondagavond nog naar huis en gaf zijn stoel op deze vlucht op.
Jack Ridout was een passagier van Pan Am vlucht 1736; de vlucht die ruim een jaar eerder op Tenerife was verongelukt en hij met brandwonden aan was ontsnapt...

Fotograaf Hans Wendt was aanwezig bij een outdoor persevenement en wist bovenstaande 2 foto's te maken.
Whoopi Goldberg (op dat moment nog niet bekend) was aan het werk als serveerster in een restaurant en zag het gebeuren. Jarenlang wilde zij niet vliegen. Pas onlangs begon ze weer met vliegen (ze moest wel voor de Sister Act productie in Londen).



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 25-09-2014 11:40:51 ]
pi_144880161
Dat is trouwens ook wel een verschrikkelijk nare foto zeg! :o
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_144886891
En in Crestview laten ze er geen gras overgroeien...






abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')