#ANONIEM | woensdag 23 april 2014 @ 12:51 |
› WAT IESCH DEESCHE TOPIQ? In deel 1 maakte KaMo een topic aan om videografie met digitale spiegelreflexcamera's centraal ergens onder te brengen. Met als doel 'om bevindingen met elkaar te delen om te kijken of we van elkaar kunnen leren'. Zijn openingspost eindigde als volgt: Bespreek hier dus hoe jij filmt met je DSLR óf hoe ben je van plan te gaan filmen, mocht je op het moment geïnteresseerd, maar nog niet bezig ermee zijn. › MENSEN KIEZEN SERIEUS EEN DSLR OM TE FILMEN? › DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH! › WAT HEBBEN WIJ VOOR GEAR Om jullie een indicatie te geven wat wijzelf allemaal gebruiken hebben we een klein inventaris van de users hier en hun materialen. Het is niet zo dat wanneer je dit niet hebt je kansloos bent en je hóeft niet dezelfde gear te hebben! Het is een indicatie en geen boodschappenlijst. › Peter_Aragorn › Susteren › Drommelsch85 › Boy_Snakeye › shiznuts Aanschaftips Europa: Geizhals / Google shopping / Tweakers Pricewatch China/worldwide: eBay / AliExpress / China webshops zoekmachine / Topicreeks: Chinese Webshops › CONCLUSIE Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen. Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills! Vergeet ook niet dit bazige topic: FOT / Micro Four Thirds Fanzone #1 - Panalympus magic! | |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 13:33 |
ben je nu al door je ideeen heen? | |
nietzman | woensdag 23 april 2014 @ 13:35 |
Je had toch al een script voor een speelfilm? | |
#ANONIEM | woensdag 23 april 2014 @ 13:38 |
Nee, maar ik dacht misschien weet iemand anders nog wat leuks | |
Pietverdriet | woensdag 23 april 2014 @ 13:43 |
Smorgens vroeg bij een lagere school de moeders in hun tractoren filmen, dat X maal versnellen en het benny hill melodietje eronder | |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 13:49 |
Ja cool muziekje, gebruik t ook zo nu en dan Al is het hamsterracemuziekje ook erg bruikbaar | |
Pietverdriet | woensdag 23 april 2014 @ 13:54 |
Wat een eikel. | |
shiz | woensdag 23 april 2014 @ 14:18 |
Hij durft nu ook niet meer op FOK! te komen of wah? Al een tijd niet gezien. | |
#ANONIEM | woensdag 23 april 2014 @ 14:24 |
Wie is dat dan ? | |
#ANONIEM | woensdag 23 april 2014 @ 14:29 |
| |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 14:32 |
Hij kon hier wel om lachen zei hij. In de eerste versie stond zn naam en bedrijfsnaam dat vond hij minder Hij komt hier niet meer omdat wij te eigenwijs zijn om van zijn vakkennis te leren ofzoiets | |
#ANONIEM | woensdag 23 april 2014 @ 14:35 |
Ervani? | |
shiz | woensdag 23 april 2014 @ 14:52 |
whY... | woensdag 23 april 2014 @ 14:54 |
Gotta love that smile! | |
#ANONIEM | woensdag 23 april 2014 @ 14:55 |
Was het nu ervani of ni? | |
nietzman | woensdag 23 april 2014 @ 15:01 |
Die kon op zich wel wat. | |
videonatic | woensdag 23 april 2014 @ 15:59 |
Wauw. wtf haha | |
Pietverdriet | woensdag 23 april 2014 @ 16:07 |
Dat soort mensen moet je gewoon de Naming and Shaming douche geven | |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 16:08 |
Gaat meer om de manier waarop je dat etaleert. Jij kan ook wel wat maar je blaast er nooit mee hoog van de toren. | |
nietzman | woensdag 23 april 2014 @ 16:23 |
Klopt. Het was ook wel een lul. Zonder al te hoog van de toren te blazen ben ik wel met m'n mooiste productie ooit bezig op het moment. Kan 'm alleen pas na vijf mei laten zien. | |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 16:25 |
Ben benieuwd En elke nieuwe productie moet ook de beste zijn Ik ben nu HDR video-experimenten aan het doen met de 5DIII | |
nietzman | woensdag 23 april 2014 @ 16:32 |
Nou vooruit, een tipje van de sluier: | |
KaMo | woensdag 23 april 2014 @ 17:23 |
Haha, naar! Dit soort beelden zie je helaas zo vaak Maar ik neem aan dat er niks aan de hand was met de drone? Lijkt me ook nog wel eens leuk om wat mee te kloten, maar net wat te duur nu. Zeker nu het 'illegaal' is geworden. | |
Pietverdriet | woensdag 23 april 2014 @ 17:26 |
Wat is nou een beetje leuke drone voor het geld, ik begrijp dat een gopro de aanrader is wat camera aangaat? | |
shiz | woensdag 23 april 2014 @ 17:36 |
->
GoPro Hero3 Black heb ik er twee van. Wilde dan best ook wel een multirotor (de term 'drone' is overused these days ). Hebben ze bij Conrad wel... http://www.conrad.at/ce/d(...)RtF?ref=searchDetail . Phantom 2 met H3-2D gimbal. Kun je ook nog een verzekerinkje erbij doen: http://www.conrad.at/ce/de/content/haftpflicht/ en dan gaan met die banaan. Tenminste, dat zou leuk zijn. Maar... Hier is dat niet zo ganz Toll. http://www.austrocontrol.(...)ungen/unbemannte_lfz . Dan moet je aan allerlei voorschriften voldoen en zelfs een kenteken aan je multirotor hangen. De enige uitzondering zijn modellen tot 79 Joule bewegingsenergie (ca. 250gr) tot 30m. Ook als daar een camera aan hangt. Dan hoef je je niet aan luchtvaartvoorschriften te houden. Je mag dan alleen geen risico zijn voor personen of dingen en je moet privacyrichtlijnen volgen bij het filmen. Als je trouwens uitgelegd wilt hebben wat je allemaal moet doen om legit te mogen vliegen met alles zwaarder dan 250gr, dan ben je bij de autoriteit welkom om een cursus te volgen over de procedures... http://www.austrocontrol.(...)&reserve-mode=active 220 euro mag je dan dokken en dan weet je waar je aan moet voldoen en wat voor documentatie je bij een aanvraag moet overleggen. Echt helemaal van het padje af dit. Anyways. Toen dacht ik 'weet je wat? Toedeliedokie!'. Dus nu wordt het toch geen DJI halen deze zomer. Philip heeft nu ook zo'n ding. Die nam 'em maar mee naar niemandsland... [ Bericht 11% gewijzigd door shiz op 23-04-2014 18:28:04 ] | |
nietzman | woensdag 23 april 2014 @ 18:03 |
Nou nee, de gimbal was er afgebroken en idem voor de antenne van de wireless video transmitter. . Het is dat ik een beetje handig ben met een soldeerbout... Een dag later vloog 'ie weer. | |
KaMo | woensdag 23 april 2014 @ 18:20 |
Flink oeps dus! Ben benieuwd wat je nu dus aan het maken bent! | |
Mord_Sith | woensdag 23 april 2014 @ 18:22 |
Autsj Zonde van de drone | |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 18:33 |
Eens geexperimenteerd met een video die ik heb gedowngrade in kleur en verzadiging | |
shiz | woensdag 23 april 2014 @ 18:37 |
Wat bedoel gij? Je hebt geschoten in een flat picture profile? | |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 18:40 |
dat sowieso, maar daarna met graden verzadiging naar -60 en leavecollor legergroen | |
shiz | woensdag 23 april 2014 @ 18:46 |
Ok. En het is naar je zin geworden? | |
Pietverdriet | woensdag 23 april 2014 @ 18:51 |
Wel prachtig dat je voor een paar duizend euro de camera's, de drone, de software en de computer voor de montage koopt waar je resultaten meer bereikt waar je 10-15 jaar geleden nog duizenden euros per dag voor kwijt was om de helicopter en cameras voor te huren, nog afgezien van de kosten van film en crew. | |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 18:57 |
Ja. Is wel geworden wat ik voor ogen had, inclusief actie volgen op F1,4 met hier en daar een korte out of focus voor het effect. Laat t later wel zien als t online staat | |
nietzman | woensdag 23 april 2014 @ 18:59 |
Klopt, drie jaar geleden legde je voor zo'n quadcopter ook nog eens 20000 euro neer. Waar ik nu mee vlieg had ik er na drie draaidagen zo'n beetje uit. Voor deze film heb ik trouwens alleen boven onbewoonde gebieden gevlogen, ik zie wel lui boven groepen mensen vliegen maar dat is echt levensgevaarlijk. En oh, het mag natuurlijk niet meer. | |
#ANONIEM | woensdag 23 april 2014 @ 20:09 |
Morgen maar weer eens een filmpje maken... Heb echt een leuk idee bedacht denk ik... Titel: Falling paper | |
bart13 | woensdag 23 april 2014 @ 20:39 |
Wachten op feedback is echt zo hatelijk, wat zullen ze er van vinden???? Al die foutjes gaan door mn hoofd dwalen en de stukken die ik cool vond lijken nu niet zo cool | |
shiz | woensdag 23 april 2014 @ 20:54 |
Please do. Als je straks nou eens even geen inspiratie hebt, hè... Wat ook helpt, is een film uitzoeken die jou erg aanspreekt en dan een van je meest favoriete scène daaruit nemen en die zo één-op-één proberen na te bootsen. In plaats van spectator verplaats je je dan even daar achter de schermen en ontleed je hoe iemand een bepaalde shot benadert en aanpakt, waarvan je weer leert en zekere aspecten kunt meenemen naar je eigen shoots.
| |
bart13 | woensdag 23 april 2014 @ 21:16 |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 23:36 |
HIj staat er | |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 23:36 |
Oorlog in Leiden | |
shiz | woensdag 23 april 2014 @ 23:49 |
Wel een beetje blown-out lucht hier en daar. Had misschien juist beter gewerkt als het geheel wat donkerder/grittier was. Iets meer contrast ook? Aan de andere kant, misschien jouw smaak juist een wat sepia achtige (maar dan niet sepia) flattone, grauw voor bij een grauw tafereel? De sobere grade helpt inderdaad wel een oorlogssfeertje neer te zetten. Vond in het begin het geluidsfragment ook wel goed passen, die op het einde alleen wel een beetje te treurig. | |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 23:54 |
Ja, ik had beperkt tijd, want deadline en was eerste downgrade-probeersel 2e muziekfragment moest beetje in deze sfeer zijn Maar die kon ik nergens copyrightfree gebruiken en vond deze wel passen bij de slowmo Achteraf mis ik de beelden van de tegenpartij. Dit is een drie cameraregistratie (waarvan 1 de 2e opvoering met de 35mm 1.4 samyang op 60 fps) Maar al met al had ik anderhalf uur voor de montage. dit is weer een stap naar leren kleurcorrigeren en graden dus tnx voor de tips | |
shiz | woensdag 23 april 2014 @ 23:57 |
Het was toch juist een triomf? Of voelde je mee met de slechteriken? | |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 23:58 |
Ik zie oorlog als een verlies voor alle partijen | |
shiz | woensdag 23 april 2014 @ 23:59 |
Make videos, not war! | |
SunChaser | woensdag 23 april 2014 @ 23:59 |
Ben sowieso blij met wat bruikbaar archiefmateriaal van rondvliegende kogelhulzen en een blurry achtergrond, altijd bruikbaar | |
shiz | donderdag 24 april 2014 @ 00:02 |
Gun shot sound effects en muzzle flashes visual effects packs maken en verkopen als bundles. | |
SunChaser | donderdag 24 april 2014 @ 00:05 |
Ben nu bezig met een hdr video van de Elf Fantasy Fair, dus met mensen die stilstaan of een poging doen. Was heel leerzaam, ene fragment beter gelukt dan de ander. Zo heb ik gemerkt dat AF veel minder secuur gaat met een ND Fader. (wellicht was dat al bekend maar nu zelf ervaren) | |
SunChaser | donderdag 24 april 2014 @ 00:11 |
Liep vandaag ook iemand rond met de blackmagic Maar had niet t idee dat hij veel zag in dat scherm | |
shiz | donderdag 24 april 2014 @ 00:15 |
Geinig. Wel lekkere minimale setup. Ben wel benieuwd hoe hij focust als 'ie beide handen op de grip heeft? Of niet natuurlijk, gewoon instellen en gaan. | |
SunChaser | donderdag 24 april 2014 @ 00:17 |
Sprak m ff aan (daardoor wist ik dat t een BM was had geen idee namelijk) Hij zei dat ie verder niet zoomde enzo, dus gewoon schieten in 2,7k en verder niks. | |
KaMo | donderdag 24 april 2014 @ 00:17 |
Nee het scherm op die dingen is hell. Ik overweeg dit een keer te proberen. | |
SunChaser | donderdag 24 april 2014 @ 00:18 |
Haha cool | |
SunChaser | donderdag 24 april 2014 @ 00:18 |
Hij kijkt er ook moeilijk bij | |
shiz | donderdag 24 april 2014 @ 00:19 |
! | |
videonatic | donderdag 24 april 2014 @ 03:38 |
Die blackmagic's zijn buiten een studio volgens mij echt een ramp. | |
whY... | donderdag 24 april 2014 @ 07:43 |
Is dat een beetje hetzelfde als met een Hasselblad naar live events gaan? | |
KaMo | donderdag 24 april 2014 @ 07:54 |
Mwa dat valt wel mee. Je moet gewoon je powermanagement, data en monitoring op orde hebben. | |
Pietverdriet | donderdag 24 april 2014 @ 08:06 |
Die oordoppen maken het plaatje compleet | |
KaMo | donderdag 24 april 2014 @ 08:40 |
Niks mis met oordoppen! | |
SunChaser | donderdag 24 april 2014 @ 09:53 |
Nouja,ze waren wel nodig ze werden uitgedeeld | |
Pietverdriet | donderdag 24 april 2014 @ 09:57 |
Ah, okay, wist niet dat dit ook tijdens die landmacht demonstratie was | |
whY... | donderdag 24 april 2014 @ 22:09 |
Niet echt heel interessant, was een beetje uitproberen voor een mini project wat ik misschien nog af wil maken. Wil het echter toch even delen, wie weet wat er uit komt. | |
shiz | donderdag 24 april 2014 @ 22:22 |
Hoe een muziekfragment de sfeer zet ofzo? En ik ben een fontnazi, sorry, maar die is echt in de categorie Comic Sans. | |
Dribbel_ | vrijdag 25 april 2014 @ 15:41 |
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met concert live video schieten? Ik heb binnenkort wat grote gigs staan en als er mensen hier zijn die voor een leuk prijsje vette beelden kunnen schieten dan ben ik zeker geinteresseerd | |
#ANONIEM | vrijdag 25 april 2014 @ 15:43 |
Live video? Video om te schakelen dus? | |
Dribbel_ | vrijdag 25 april 2014 @ 15:45 |
Beetje dubbelop was dat haha. Nee gewoon videos schieten. We hebben weer beelden nodig voor een nieuwe promo zoals deze van afgelopen jaar: | |
KaMo | vrijdag 25 april 2014 @ 18:01 |
Ja! Heb momenteel een project in de post waar we een concert hebben vastgelegd met 5 cameras, erg tof geworden! | |
Peter_Aragorn | vrijdag 25 april 2014 @ 18:14 |
Moet je ook live audio hebben? Zo niet, dan wil ik ook best helpen! | |
bart13 | zaterdag 26 april 2014 @ 14:50 |
Heb je een pm gedaan | |
Peter_Aragorn | zaterdag 26 april 2014 @ 16:43 |
Heb niks xD | |
shiz | zaterdag 26 april 2014 @ 21:38 |
Heet jij Dribbel_ dan? OMG. Ziet er herrlich filmisch uit hey. Binnenkort zal 'ie wel gaan shippen overal. Wie heeft 'em besteld? Nu ik van de zomer geen DJI Phantom 2 w / H3-2D etc ga halen, dan maar een GH4 misschien. Bonus: Weet niet wat er mis is met die eerste testscene GH4. Vergeten 'em van de standaard picture profile te halen ofzo? Anyways, let eens op het resolverend vermogen, scherpte/details! [ Bericht 13% gewijzigd door shiz op 26-04-2014 21:47:10 ] | |
m-t | zaterdag 26 april 2014 @ 22:55 |
Ik heb er een besteld, maar ik ben bang dat ik nog langer moet wachten. | |
ebeaydojraes | zaterdag 26 april 2014 @ 22:57 |
guilty | |
Machinimush | zondag 27 april 2014 @ 13:28 |
Iemand ervaring met video opgenomen met een Canon 600D die een hoge temperatuur aangeeft? Ik heb gisteren wat video geschoten bij een Koningsdag concertje in de buitenlucht, maar bij thuiskomt blijken er grafische glitches in het beeld te zitten. Hier en daar een frame waar de onderste helft kleurige ruis is en ook af en toe verspringend of flikkerend beeld. Op de LCD van de camera heb ik dit niet zien gebeuren bij het opnemen. Het enige wat Magic Lantern aangaf was dat de temperatuur in het rood zat, op zijn warmst op 60 graden. Het zal wel een open deur zijn, maar ik dacht ik vraag het nog even | |
ebeaydojraes | zondag 27 april 2014 @ 13:55 |
Dat is ook een van de redenen waarom Canon hun spullen niet laat oveklokken en voor de veilige weg kiest (om service problemen te voorkomen). Je spullen pushen is nooit een goed idee, hoe goed je hem ook maakt. Maar goed, dat is het risico dus. | |
FritsFlits | zondag 27 april 2014 @ 13:58 |
Stock werd mijn 550d al warm | |
whY... | zondag 27 april 2014 @ 14:04 |
Ja sorry voor het lettertype, standaard setje gebruikt. Inderdaad even oefenen met wat kleine dingen zoals 1 camera setup maar toch een 'verhaaltje' vertellen, en muziek inderdaad. | |
bart13 | zondag 27 april 2014 @ 23:51 |
Vandaar dat de 7d problemen had met oververhitting............. | |
shiz | maandag 28 april 2014 @ 11:34 |
Nice. Een shop hier krijgt ergens volgende week de 12-35mm kit. Body only of 14-140mm combo is niks over bekend. Heb alleen de 12-40mm f/2.8 Olympus al, uit de OM-D E-M1 combo. De 12-35mm halen wouldn't make much sense. Heb ook wel de 14-140mm uit de GH2 combo, maar een all black next gen 14-140mm objectief upgrade is natuurlijk ook wel aardig en dan de oude wegdoen. Of dus body only, maar ja, men weet nog niet. Ik kijk er wel weer ff naar in juni/juli ergens. | |
SunChaser | maandag 28 april 2014 @ 12:11 |
Heb ik af en toe met de 5D3 maar ligt niet aan de temp bij mij (komt heel weinig voor) Ik denk zelf dat t iets is met de sd of cf kaart maar het zijn eenmalige dingen Met de 5D2 en 3 heb ik veel gefilmd en gefotografeerd in een sauna van 90 graden zonder problemen | |
whY... | maandag 28 april 2014 @ 15:25 |
Wat voor snelheid SDkaart hebben jullie allemaal in je camera? Ik heb zelf Class 10 I wat betekend geschikt voor HD filmen, de volgende stap: Class 10 II is heel veel duurder namelijk. | |
KaMo | maandag 28 april 2014 @ 15:49 |
Als het werkt is het goed toch? Ik heb zelf een Sandisk Extreme Pro 64GB van 95MB/s. Deze kaart is namelijk een van de weinige die RAW opnames met mijn BMPCC ondersteunt. | |
shiz | maandag 28 april 2014 @ 15:55 |
Heb ik er twee van. En met de GH4 wil je de nog snellere nieuwe klasse cards gaan gebruiken. UHS-I U3 if I'm right. - dit dus: http://geizhals.eu/?cat=sm_sdhc&sort=-p&xf=342_UHS-I+U3#xf_top | |
SunChaser | maandag 28 april 2014 @ 15:58 |
Ik heb 45mbs SD maar die kan geen ALL-i 60 fps aan, dan heb ik om de 10 sec een overslaand beeld alsof de camera de hik heeft | |
shiz | maandag 28 april 2014 @ 15:59 |
Bij de meeste Canons is het ook voornamelijk de buffer die de boosdoener is. | |
SunChaser | maandag 28 april 2014 @ 16:05 |
Op ipb heb ik zelden glitches gelukkig, zeldzaam. Maar belangrijke interviews/presentaties zorg ik wel meestal voor een 2e take en als het heeeeelll belangrijk is de 2e take op de 2e kaart | |
mitchelll0181 | maandag 28 april 2014 @ 16:06 |
Ik heb met mn 600D regelmatig : recording automatically stopped erg storend.. Lijkt alleen voor te komen als de sd kaart voller is als 50% Sandisk extreme.. | |
SunChaser | maandag 28 april 2014 @ 16:16 |
Daar heb ik nooit last van gehad Snelheidprobleem heb ik trouwens eerder bij burst raw dan filmen vooral als ik t op 2 kaarten tegelijk laat zetten | |
shiz | maandag 28 april 2014 @ 16:35 |
Da's de buffer, daar kan dan geen kaart tegenop, als de buffer het niet wegschrijven kan met die snelheid. http://geizhals.eu/?cat=sm_sdhc&xf=342_UHS-II#xf_top UHS-II. 2000MB/s lezen, 200MB/s schrijven. | |
SunChaser | maandag 28 april 2014 @ 16:43 |
Plus dat de 5D3 bij simultaan schrijven automatsch de langaamste kaart als default neemt | |
whY... | maandag 28 april 2014 @ 18:24 |
Daar heb ik helaas ook weleens last van. Heeft me weleens een goed shot gekost... | |
mitchelll0181 | maandag 28 april 2014 @ 18:42 |
Let er maar eens op, bij lege sd kaart nooit. | |
Machinimush | maandag 28 april 2014 @ 18:45 |
Ik heb een 16GB class 10 Transcend kaart, een 16GB class 10 (100x) van Lexar en een 32GB class 10 (200x) van Lexar. De opnames met glitches waren op de 32GB kaart geschoten. Ik zal eens kijken of ik een keer voor de gein een testje kan doen met de andere kaarten, kijken of ik bij die ook problemen krijg met langere opnames. | |
mitchelll0181 | maandag 28 april 2014 @ 19:39 |
Zou sowieso alleen sandisk nemen.. | |
shiz | maandag 28 april 2014 @ 20:04 |
Ja, ik heb ook alles van SanDisk. Heb wel Transcend, Kingston en zulks gehad, maar niks zo betrouwbaar als SanDisk. Of microSD of SDHC/SDXC, alleen nog SanDisk. Iets anders dan: http://www.43rumors.com/s(...)r-micro-four-thirds/ . nice | |
SunChaser | maandag 28 april 2014 @ 20:28 |
Zie mezelf net op Twitter | |
ebeaydojraes | maandag 28 april 2014 @ 20:30 |
Ik heb met de GH4 geschoten in 4K op een 95MB/s 64GB kaart en deze volstaat. Die nieuwe 280MB/s zijn wel geil, maar niet het nodig. Alleen stabieler en minder kans op framedrops bij lange scenes. In principe zou 60Mb/s voldoende moeten zijn voor 4K, maar dat is een minimum (in de sony AX100 althans). | |
Boy_Snakeye | maandag 28 april 2014 @ 20:48 |
Armin net terug van een feestje? | |
SunChaser | maandag 28 april 2014 @ 20:49 |
Ja en net naar voor zn derde optreden | |
#ANONIEM | dinsdag 29 april 2014 @ 16:42 |
Nou, zoals beloofd. Een test met mijn cheap-ass chinese X-cam Sabre kloon. Met de beelden van het strand was ik niet tevreden omdat ik nog niet wist hoe ik dat ding moest sturen, dus vandaag maar even in de achtertuin wat gaan vliegen (windstil). | |
Boy_Snakeye | dinsdag 29 april 2014 @ 16:52 |
Ziet er helemaal niet verkeerd uit. Ook de raw beelden zijn smooth in mijn ogen | |
SunChaser | dinsdag 29 april 2014 @ 17:06 |
Ja stabelizen was niet eens nodig. Prima | |
KaMo | dinsdag 29 april 2014 @ 17:06 |
Ziet er zeker niet verkeerd uit, hij doet nog een beetje heen en weer swingen, maar dat is een kqestie van veel oefenen. Net bestelling geplaatst voor de veelbelovende sigma 18-35mm 1.8. Ben heel benieuwd wat voor resultaten me die gaat geven! | |
Drommelsch85 | dinsdag 29 april 2014 @ 17:52 |
Netjes! Veel werk gehad om hem in balans te krijgen? En die software stabilizing, is dat vanuit After Effects of Premiere? Gyroscoopstabilizers zijn nu onder de $ 1000 gedoken.. maar ik heb wel geleerd van mn fout om iets chinees te bestellen met elektronische componenten zonder fatsoenlijke garantie http://cheesycam.com/came(...)sion-and-demo-video/ [ Bericht 6% gewijzigd door Drommelsch85 op 29-04-2014 18:12:16 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 29 april 2014 @ 18:17 |
Je hebt hem eigenlijk redelijk snel stabiel. Als je hem 1 keer gestabiliseerd hebt, hoef je de volgende keer dat je de camera erop zet, alleen nog maar de positie van de camera wat bij te stellen. De stabilizing is vanuit After Effects. | |
shiz | dinsdag 29 april 2014 @ 19:13 |
Hoezo 'nu'? Ik zal het hier ook nog maar eens aanhalen... De 32-bit Alexmos is overigens de nieuwste trend. Check it out. | |
Drommelsch85 | dinsdag 29 april 2014 @ 19:21 |
Ook weer up to date. Blijft alleen dat garantieverhaal over. | |
bart13 | dinsdag 29 april 2014 @ 19:56 |
Die van hobbyking schijnt best wel kut te zijn. | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 11:17 |
Jaa, aantal videografie opdrachten binnen! Foto's van m'n huidige rig (paar aanpassingen gedaan): | |
#ANONIEM | woensdag 30 april 2014 @ 12:39 |
Praktisch is anders, maar gefeliciteerd. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2014 12:39:57 ] | |
#ANONIEM | woensdag 30 april 2014 @ 13:09 |
Susteren, wil je later ook iets er mee gaan doen? Of is en blijft het puur hobbymatig.. Ga je bijvoorbeeld een gerelateerde studie volgen?
| |
bart13 | woensdag 30 april 2014 @ 14:49 |
Holy shit daar zou ik dus absoluuuuut niet mee willen werken. Waarom gebruik je een vlock batterij? lpe6 batterijen volstaan prima. Heb je ook daadwerkelijk een bak filters of is de mattebox voor de show? Als je hem op je schouder hebt zit je dan niet met je gezicht 5 cm van het scherm af? | |
shiz | woensdag 30 april 2014 @ 14:54 |
| |
SunChaser | woensdag 30 april 2014 @ 14:59 |
Idd, m'n gear tijdens opnames laat ik tegenwoordig bewust zo minimaal mogelijk, alleen wat ik echt gebruik. | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 15:19 |
Nouja ik ga waarschijnlijk bedrijfscommunicatie doen (binnenkort matching), dus valt wel mee. | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 15:22 |
Waarom ik een vlock gebruik? Omdat dan één accu m'n monitor en camera dagenlang kan laten lopen. En "lp-e6's volstaan prima" vind ik nu echt zo'n Nederlandse opmerking. De mattebox gebruik ik voornamelijk met studiobelichting icm. frensh flags om geen flares te krijgen (vooral met rimlights heb ik vaak last van flares, een mattebox is dan geweldig). M'n gezicht zit inderdaad vrij dicht op de monitor, dat is ook juist de bedoeling van deze setup. | |
videonatic | woensdag 30 april 2014 @ 15:41 |
Is het niet makkelijker, om in plaats van een DSLR helemaal uit te bouwen met tig accesoires, om gewoon een professionele studio camera te kopen? | |
bart13 | woensdag 30 april 2014 @ 16:17 |
Een Nederlandse opmerking? Zo'n Vlock is extra gewicht waar je niks aan hebt, met een batterygrip kom je als het goed is nooit in de problemen en je monitor heeft plek voor batterijen achterop. Als je het doet om de french flags kun je ook gewoon je zonnekap er op zetten of beter uitlichten. Ik werk zelf liever met een minimale setup. Zo past er bv geen 70-200 op je rig met mattebox. | |
#ANONIEM | woensdag 30 april 2014 @ 16:18 |
Noem 1 professionele studiocamera die hetzelfde plaatje aflevertals een dslr, van onder de 5000 euro. | |
bart13 | woensdag 30 april 2014 @ 17:10 |
Met studio cameras bedoelen jullie productie cameras? blackmagic (veel gedoe mee?) red-one (niet meer nieuw te koop) kineraw (mini?) | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 17:14 |
Waar je niks aan hebt? Ik heb hem extra bijvoorbeeld achterop als counterbalance voor de rig (zonder dat was de hele rig uit balans en had je er praktisch niks meer aan), bovendien heb je niet 10 losse accu's bij je nodig: één v-lock volstaat. Een zonnekap biedt niet de zelfde schaduw als french flags, blijkbaar heb jij nog nooit met studio lichten gewerkt, anders wist je dat een normale sunhood niet volstaat. En hoe je er bij komt dat een 70-200 niet op m'n rig past? Heb hem vaak genoeg erop. | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 17:15 |
Vergeet niet dat ik de 5d naast m'n 1d gewoon gebruik om te fotograferen, ideale combo met video. | |
bart13 | woensdag 30 april 2014 @ 17:33 |
Het leek er op dat je batterij al volledig achterop zat met je camera er tegen aan en je mattebox al erg voorop zat. Ik weet wat de voor en nadelen zijn van een mattebox. Blijkbaar heb jij nog nooit met licht gewerkt anders had je niet verwezen naar 'studio licht'. Je hebt gelijk ik heb inderdaad weinig 'studio' ervaring maar jij hebt dat wel blijkbaar dus ik zou graag een setup+shot zien waar we deze studio-licht-setup die gebruik maakt van je french vlags kunnen zien dan leer ik er misschien nog wat van. | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 17:45 |
Ik kan een voorbeeld laten zien waarbij ik geen mattebox gebruikte en waar je flares ziet, een voorbeeld zonder flares heb je natuurlijk weinig aan aangezien je niks ziet. - Edit - Oh wacht verkeerde, hier had ik wel een mattebox. | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 17:49 |
Zet alsjeblieft je audio uit, ik was m'n recorder vergeten. Maar hier had ik continu flares van de rimlight, hoe ik hem ook richtte (en op de rimlight zaten zelfs flags), opgelost met een mattebox. | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 17:50 |
Maarja al een tijdje geen vids meer geschoten, dusja heb wel zin in in wat nieuwe projecten! | |
FritsFlits | woensdag 30 april 2014 @ 18:08 |
Microfoon is hopelijk alleen voor de guide? | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 18:09 |
Jep. | |
videonatic | woensdag 30 april 2014 @ 18:14 |
Er is denk ik geen studiocamera die van zichzelf al lelijk draait in h264 Maarja wat is 5000,- nou voor een hele goeie camera die je jaren kunt gebruiken. | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 18:18 |
Maar een Ikegami of soortgelijks is gewoon enorm onpraktisch, even voor een outdoor shoot gebruiken zit er niet in. Nog niet gesproken over het feit dat je er niet mee kunt fotograferen. En ja bovenstaande camera zal wel een paar ton zijn met objectief. | |
bart13 | woensdag 30 april 2014 @ 18:19 |
Hoe heb je de rimlight staan en wat voor lamp+modifier was het, dit zou amper moeten flaren als ik het zo snel bekijk. Ziet er goed uit, tikkie warm misschien. Hier mijn heerlijk minimale set up. Helaas een gehuurde body Geluid los opgenomen en gesynced. | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 18:20 |
Was met een reflector en barndoors erop. Wat vind je van de 1dx voor filmen, en mag ik vragen waarom je niet voor een 5d3 bent gegaan (in verband met magic lantern opties)? | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 18:21 |
Oh mijn excusses je had hem gehuurd zie ik, slecht gelezen. | |
bart13 | woensdag 30 april 2014 @ 18:26 |
Klopt: Eigenlijk uit nieuwschierigheid naar de 1dx. Moest sowieso huren en de 1dx was net zo duur als de 5dIII. Magic lantern op een gehuurde camera ben ik geen fan van en de zacuto evf heeft zelf zebra's en focus assist. Audio was te monitoren via de headphone jack op de recorder dus die had ik ook niet nodig. Zit te wachten op upgrade mogelijkheden van mijn dslr maar wil eigenlijk van het dslr gebeuren af maar heb nog niet voldoende budget voor wat anders. | |
Susteren | woensdag 30 april 2014 @ 18:31 |
Aah en hoe beviel de 1dx? Heb zelf een 1d3, en moet zeggen dat ik de body toch echt veel degelijker vind aanvoelen dan de 5d3. Heb zelf ook een tijdje zitten kijken naar blackmagic en ikoniscop camera's, maar uiteindelijk gewoon voor de 5d3 gegaan aangezien die gewoon enorm veelzijdig is naar mijn mening. | |
bart13 | woensdag 30 april 2014 @ 18:53 |
Beviel erg goed, je kunt iemand in coma slaan met die body. Iso prestaties perfect en aardig scherp. Minpuntje is de prijs, je kunt er bijna 2 5d3's voor kopen en die heeft wel een headphone jack. Als je voor puur video gaat is de prijs bijna niet te verantwoorden. | |
SunChaser | woensdag 30 april 2014 @ 18:58 |
En geen headphonejack en minder MP http://snapsort.com/compa(...)OS-5D-Mark-III/specs | |
KaMo | woensdag 30 april 2014 @ 20:38 |
Mijn setup! Nu met nieuwe lens en speedbooster | |
ebeaydojraes | woensdag 30 april 2014 @ 21:37 |
accu en sluiter gaan wel 2,5x zo lang mee. audio moet je toch extern doen. | |
SunChaser | woensdag 30 april 2014 @ 22:06 |
Neehoor, ik doe alle audio al 2,5 jaar intern zonder centje pijn | |
shiz | donderdag 1 mei 2014 @ 01:13 |
De Sigma 18-35mm f/1.8? Hebbuuuhhh! Staat met speedboostah ook hoog op de wannahavelist. De Ginirig ziet er ook smooth criminal uit. | |
whY... | donderdag 1 mei 2014 @ 09:55 |
Welke lens is leuk om te huren om te steadicammen? | |
KaMo | donderdag 1 mei 2014 @ 10:12 |
Ja. Voor welke body? | |
whY... | donderdag 1 mei 2014 @ 10:20 |
Canon 60D, ik vlieg nu met 24-70 usm maar dat is een beetje zwaar. Ik zoek dus iets lichters en groothoekerigers. Als dat allemaal nog begrijpbaar Nederlands is. edit: ik had eerst een 17-35 ultrasonic van Canon, maar deze heeft een diafragma error.. miskoop van het jaar geweest. | |
Boy_Snakeye | donderdag 1 mei 2014 @ 10:25 |
http://tweakers.net/price(...)-dx-ii-11-16mm-f-28-(canon).html | |
KaMo | donderdag 1 mei 2014 @ 11:11 |
Die tokina 11-16 is werkelijk waar een goddelijke lens. Gehuurd en veel gebruikt in mijn vorige korte film. Daarnaast kan ik je deze ook zeker aanraden. Ik heb hem zelf. Megawijd en werkt ook op FullFrame, mocht je ooit willen overstappen! http://www.camerawarehous(...)ywir4CFWsTwwodQ30AeQ (al moet jij natuurlijk de Canon versie hebben, en voor glidecam is cineversie ook wat overbodig) | |
SunChaser | donderdag 1 mei 2014 @ 12:51 |
14 FF, heb je daar videovoorbeelden van? Lijkt me erg wijd voor doorgaandgebruik | |
shiz | donderdag 1 mei 2014 @ 12:57 |
Een 60D is dan ook niet FF. Is overigens vast op joetoep/viemiejo te vinden. | |
Peter_Aragorn | donderdag 1 mei 2014 @ 13:06 |
Via uw favoriete Hong Kongse winkel is de niet cineversie ook erg voordelig: http://www.onestop-digita(...)iew&product_id=34082 | |
KaMo | donderdag 1 mei 2014 @ 15:04 |
Zelf gebruik ik hem op BMPCC, dus dan is hij vanwege de crop een 24 op mijn speedbooster, gewoon wijd dus | |
KaMo | donderdag 1 mei 2014 @ 15:07 |
http://sub.festival-canne(...)6a-909b-df4c958262f1 En ineens is het toch wel heel echt | |
shiz | donderdag 1 mei 2014 @ 15:16 |
Da's toch wel heel erg gaaf. Nice going, bro. | |
Peter_Aragorn | donderdag 1 mei 2014 @ 22:51 |
Gaaf! Kunnen wij hem ook ergens zien? | |
D_A | donderdag 1 mei 2014 @ 23:25 |
| |
KaMo | vrijdag 2 mei 2014 @ 00:18 |
mocht je naar Cannes willen gaan... Hij staat niet publiek online nee, maar als je PM stuurt weet je nooit of er ineens een geheime link in je postbus belandt. | |
whY... | vrijdag 2 mei 2014 @ 08:49 |
http://www.bax-shop.nl/sd(...)product-details.html Mooi kaartje | |
shiz | vrijdag 2 mei 2014 @ 09:03 |
Booooo! https://www.dataio.nl/pro(...)eme-pro-uhs-i-95mbs/ Yayyyy! | |
whY... | vrijdag 2 mei 2014 @ 09:04 |
Het ging mij om het frontje, maar probs voor je speurwerk | |
shiz | vrijdag 2 mei 2014 @ 09:05 |
SunChaser | vrijdag 2 mei 2014 @ 09:06 |
45 mb schrijfsnelheid is toch niet supersnel? | |
KaMo | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:12 |
Als hij het echt constant haalt is dat best een lekkere data rate hoor. | |
SunChaser | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:13 |
Ja maar voor film heb je sowieso toch al 45 mb schrijf nodig? | |
KaMo | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:32 |
de precieze datarates weet ik niet uit mn hoofd. Ik weet alleen dat mijn raw filmpjes ongeveer 5mb per frame zijn (dus 125MB/s) en vind het dan ook bizar dat de sandisk dat aankan | |
Boy_Snakeye | zaterdag 3 mei 2014 @ 09:36 |
Ik lees en zie steeds meer van de GH4. En langzaam wordt je er naartoe gezogen. Als je gewoon al mee kan kijken hoe de menustructuur eruit ziet en hoe je settings kan aanpassen, geeft mij al een goed beeld wat ik juist allemaal niet kan... En dan kan je met een 650D niet boven ISO800 filmen omdat je dan ontzettend veel ruis krijgt en dan zie je dit en dan baal je weer een beetje meer. | |
#ANONIEM | zaterdag 3 mei 2014 @ 10:54 |
Hoe bedoel je? | |
Blindboy | zaterdag 3 mei 2014 @ 10:56 |
Hoezo? Bitrates zijn zelden hoger dan 100Mbit (vaak zelfs maar 24/28Mbit, Canon 5D3 schiet standaard max op 90Mbit) en 100Mbit is een whooping 12MB/s. Dan heb je met 45MB/s een veilige marge, denk je ook niet? | |
shiz | zaterdag 3 mei 2014 @ 15:22 |
Maak de switch... | |
SunChaser | zaterdag 3 mei 2014 @ 16:22 |
Weer wat geleerd, draai 60 fps op de glidecam en stop het in een 24 fps workflow en het boeit amper nog of je stabiel bent. Je krijgt zoveel slowmo dat je lekker kort kunt snijden waardoor het vliegen er smooth uitziet en onstabilisatie niet eens echt opvalt. Zal straks wel ff wat laten zien. Overigens ook vergeten de instellingen naar flat terug te zetten waardoor je veel minder (mooi) kunt nabewerken | |
Blindboy | zaterdag 3 mei 2014 @ 16:46 |
Neem 60fps op en speel het op 24fps af en het ziet er sowieso smoother uit, ook zonder glidecam. Alleen kan niet elke camera 60p (of alleen op 720p) en je wilt niet altijd slowmotion. | |
Boy_Snakeye | zaterdag 3 mei 2014 @ 20:50 |
Ja grote kans dat ik dat zeker ga doen. Eerst nog 3 bruiloften doen tot augustus + de verkoop van mijn huidige apparatuur dan kom ik volgens mij wel bij de GH4 + lens Zie hierboven. Ik heb nu een Canon 650D, maar zo'n GH4 is wel verleidelijk. | |
#ANONIEM | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:14 |
Ik wil ook een GH4 :$ | |
shiz | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:15 |
Join the dark side... Had na de GH2 eigenlijk voor een Canon 5DmkIII willen gaan, maar ja, dan leg je eens 3025,- ekkies neer voor de kit met 24-105mm f/4 L. Da's wel leuk en alles, maar dan heb je een body en welgeteld 1 lens. Wil je dan mooi glas dat je fullframe sensor bedenkt, dan ben je zo weer een paar duizend euro verder. Maak het af met rigelementen, audio upgrades, snelle kaarten en allerlei tierelantijntjes en whoppa, je zit zo al richting de 10.000,- euro. En dan moet je haast iemand inhuren om al die gear voor je mee te slepen. Ik dacht: 'weet je wat, dat laat ik wel gewoon'. Het MFT-systeem is zo mooi. Ja, zo'n sensor is kleiner en dus 'slechter' in principe en depth-of-field dit en dat, maar wat de MFT-fabrikanten er uit weten te persen voor je is echt nice. Het is niet altijd gedoe, want zo'n systeemcamera is lekker klein en handzaam en de lenzen kun je doorgaans in een jaszak opbergen in principe. En je hebt echt veel én goede keuze wat betreft objectieven. En Panasonic heeft van video wel kaas gegeten. Dát en ze wisten 4K in een GH3 body factor goedkoop te houden. Kan ik echt niks anders dan lof over uiten. De BMPCC is ook wel geinig, maar ik ben voornamelijk hobbymatig ook wel van de fotografie en de Black Magic schiet geen stills. Dat hele gedoe met RAW-files is leuk, maar mij dus te veel 'gedoe'. Drew van de DREWNetwork zei ook gisteren in een video dat 'ie het eigenlijk niemand kan aanbevelen zich dat aan te doen. Bovendien is de crop niet echt leuk als je een beetje wijd wilt schieten en je favo lenzen uit je GH2/GH3-verleden erop wilt gooien. Natuurlijk kun je wel een Metabones Speedbooster halen en er bijvoorbeeld die 18-35mm Sigma f/1.8 op mikkem, das natuurlijk wel chique. Maar goed, die gooi ik dan net zo lief op een GH4. Over lenzen en bodies gesproken. Mijn SLR Magic HyperPrime CINE 25mm T0.95 wil niet mounten op m'n Olympus OM-D E-M1. Echt vaag. Je zou toch denken dat MFT-mounts universeel zijn. Werkt supersmooth op m'n GH2 en de E-M1 pakt 'em niet. En da's nou net m'n favo lens. Dat bokeh. | |
shiz | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:18 |
Ja, dúh. Wat Blindboy zegt. Dit dus (02:00-...): 'wide angle, fast framerates re-interpreted, warp stabilizer' | |
SunChaser | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:37 |
Wist ik veel | |
shiz | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:41 |
Nu weet je meer. In dat DREWNetwork-flimpje loopt 'ie er gewoon mee, hè, geen speciale equipment of pasjes. | |
SunChaser | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:42 |
Let op, dit is een repo waar niet veel tijd voor is, zie het als point en shoot, het is nieuws en moet snel online, uur filmen en uur montage, maar resultaat toch bevredigend vind ik zelf voor een camjorepo [ Bericht 35% gewijzigd door SunChaser op 04-05-2014 00:46:39 ] | |
shiz | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:43 |
Ga je ze nog eens vertellen dat ze naast een webversie ook een tandwieltje bij de player moeten neerkwakken waar men HD/FHD kan kiezen, zodat het fullscreen ook wat lijkt? Lekker fout deuntje eronder trouwens. | |
SunChaser | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:47 |
Ik ben al blij dat t synchroon loopt. Ze hebben de hosting uitbesteed en 2 jaar lang was t out of sycn, alle videos op alle edities Ik zet t standaard om naar 720p en wat er dan mee gebeurd geen idee | |
SunChaser | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:48 |
Ja he. Ben helemaal gestopt met hits eronder, mij te link | |
shiz | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:52 |
Oh echt. Da's dan wel minder van ze. Ja, licentiespul is natuurlijk oppassen ja. | |
Blindboy | zaterdag 3 mei 2014 @ 23:00 |
Je exposure had de helft van de tijd wel een tandje omlaag gemogen. En al had je 'm gewoon op originele snelheid gelaten, dan was het een kleine minuut geweest, nu heb ik met veel pijn en moeite geprobeerd 'm af te kijken, maar na 2 minuten heb ik 'm toch afgezet | |
shiz | zondag 4 mei 2014 @ 00:32 |
Shiiiiitttt... son! Daz wazzup. As seen on http://43rumors.com . | |
KaMo | zondag 4 mei 2014 @ 00:55 |
Vooral de slowmo lijkt me een leuke feature! | |
Boy_Snakeye | zondag 4 mei 2014 @ 07:49 |
Ik ga eerlijk zijn, ik ga me er nu ook niet verder in verdiepen. Als ik dat ga doen, dan wordt het wachten alleen maar langer De lenzen, tja, voor mijn gevoel van wat ik gezien heb, komt het nogal chaotisch over qua merk lenzen en ook weer die vage cropfactor.... , maar heb wel wat video's bekeken omdat ik er toevallig op geabonneerd ben Maar dat zie ik wel later eind deze zomer | |
bart13 | zondag 4 mei 2014 @ 15:27 |
Deze vergelijking is (volgensmij) echt wack. als je 4k 300% uitvergroot en 1080p 300% uitvergroot is het toch niet gelijk. Niet dat ik denk dat de gh4 minder scherp is dan de 5d3. Maar je moet eerst de 4k gelijktrekken met 1080p en dan kun je de scherpte vergelijken. | |
Susteren | maandag 5 mei 2014 @ 09:15 |
Iemand die de BM URSA aan gaat schaffen? Ik wel denk ik als het zo door blijft gaan met video opdrachten. Geweldig ding en erg scherp geprijsd (6000 dollar), ermee rekening houdend dat er een 10" en 2 kleinere monitoren, 2xlr ins, een handle en rod bars op zitten, 4k en eindelijk 60fps en nog een hoop meer lekkere dingen. Vooral die 60fps is een mooie upgrade, in de vorige bodies was dat door hitte niet mogelijk. | |
Boy_Snakeye | maandag 5 mei 2014 @ 09:25 |
| |
Susteren | maandag 5 mei 2014 @ 09:34 |
Wat is daar zo grappig aan? ¤4300,- en een 5dmkiii is ook weer geen wereld van verschil. | |
Boy_Snakeye | maandag 5 mei 2014 @ 09:51 |
Nou gezien de gearlist zit iedereen aan een bepaald budget. En ik denk dat deze URSA ver buiten het budget van deze groep zit inclusief mezelf. | |
KaMo | maandag 5 mei 2014 @ 10:27 |
Ik vermoed zodra ik aan dat budget zit, er alweer wat nieuws uit is. Ziet erg goed uit, maar had liever een EVF gezien en een andere media oplossing. | |
shiz | maandag 5 mei 2014 @ 11:05 |
En die dan gebruiken i.p.v. m'n REDs en ARRI's of wat? | |
Susteren | maandag 5 mei 2014 @ 11:13 |
Nouja de URSA is naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit productiecamera, ik bedoel als je alles los gaat kopen ben je bijna het zelfde kwijt: 10" monitor en 2 kleinere monitoren 2x xlr imput (scheelt externe recorder of juicedlink) top handle en goede form factor voor shoulder rig (scheelt weer wat componenten) anton bauer of v-lock mount, scheelt weer een euro of 100/200 en ga zo maar door. Footage zal identiek aan de 4k production cam zijn (verder zelfde sensor), verschil is dat de URSA 60fps kan! Welke resolutie 60fps draait heb ik overigens nog niks over gelezen, 4k 60fps RAW zou wel echt gaaf zijn. | |
Blindboy | maandag 5 mei 2014 @ 11:37 |
Die camera's zijn echt totaal niet te vergelijken, maar dat ter zijde. | |
Susteren | maandag 5 mei 2014 @ 11:41 |
Zeg ik dat ze te vergelijken zijn? Er zijn hier echter genoeg die met een 5d3 filmen, dan is het prijsverschil met de URSA ook weer niet werelds. En verder kunnen ze allebei raw filmen, dus zo onverglijkbaar zijn ze ook weer niet. Verder ben ik het met je eens dat de URSA meer een volwassen productiecamera is, terwijl de 5d een hoop extra's nodig heeft om goed te functioneren in een professionele productie (denk aan geluidrecorders/preams, monitors etc.). | |
Blindboy | maandag 5 mei 2014 @ 11:43 |
Je vergelijkt ze al door te zeggen dat de prijs dicht bij elkaar ligt. Dat is één optie, briljant dat je dan de conclusie trekt dat ze niet eens zo verschillend zijn | |
ebeaydojraes | maandag 5 mei 2014 @ 12:23 |
En nog even vergeten dat dat ding met zijn 7,5kg (alleen body) nauwelijks mobiel te gebruiken is ... | |
KaMo | maandag 5 mei 2014 @ 12:26 |
Zware cameras zijn voor handheld juist fijn joh | |
SunChaser | maandag 5 mei 2014 @ 13:53 |
Van ondernemen heb je nog weinig kaas gegeten zie ik | |
Susteren | maandag 5 mei 2014 @ 17:33 |
Dat is serieus zo, de hele manier waarop je filmt veranderd met een zwaardere camera. Er zijn ook zat vergelijkingen met de RED scarlet en 5d3 met ML raw, het zijn totaal verschillende camera's maar in 1080p raw met internet compressie zeker vergelijkbaar in footage. | |
Blindboy | maandag 5 mei 2014 @ 17:33 |
No shit, daar noem je ook wel wat zeg De URSA is bedoeld als broadcastcamera, jij vindt het vergelijkbaar omdat je het hebt over filmpjes maken voor YouTube. | |
Susteren | maandag 5 mei 2014 @ 17:34 |
Als jij er nu pas achterkomt dat als je 60p omzet naar 24p de beelden meer smooth worden heb je van videografie nog weinig kaas gegeten. | |
Susteren | maandag 5 mei 2014 @ 17:38 |
Totaal niet, een 4k RAW broadcast camera?
Het is meer een camera voor ongeveer de zelfde doelgroep als de vorige blackmagic camera's: de indie filmmaker. Het voordeel van deze camera is dat je er niet nog een hoop bij hoeft te halen om hem goed te laten werken in producties: alleen al het feit dat er een rod systeem voor follow focus en mattebox zit ingebouwd maakt het al een upgrade, de formfactor is beter voor een shoulder rig en de 3 monitoren zijn revolutionair. Ik ben het met je eens dat het op het eerste opzich lijkt op een broadcastcamera (bijvoorbeeld de dedicated v-lock mount aan de achterkant), maar het lijkt me sterk dat deze camera daarvoor gebruikt gaat worden. | |
Ouwesok | maandag 5 mei 2014 @ 18:01 |
Waarvoor gebruik je een dergelijke camera dan wél en waarom zien we dat nooit ? | |
Blindboy | maandag 5 mei 2014 @ 18:03 |
Oké, geen broadcast inderdaad Maar wel productiecamera, wat heel wat anders is dan een run-&-gun-camera a la 5D3 die je met 3 vingers zou kunnen beethouden. Als je serieus de afweging aan het maken bent tussen de 5D3 en URSA, dan zou ik eens heel goed te rade gaan bij jezelf over wat je er nou eigenlijk mee gaat doen. Op een professionele filmset bijvoorbeeld, maar omdat deze camera (relatief gezien) zo goedkoop is, wordt 'ie ook interessant voor mensen/bedrijven met een kleiner budget. | |
Pietverdriet | maandag 5 mei 2014 @ 18:07 |
Bioscoopfilms. Goedkoper dan 16mm en beeldkwaliteit waarschijnlijk beter dan 35mm | |
Susteren | maandag 5 mei 2014 @ 18:24 |
Ik heb een 5d3 dus daar hoef ik geen afweging over te maken. | |
Susteren | maandag 5 mei 2014 @ 18:29 |
Ik heb de vorige blackmagic camera's regelmatig op (budget)producties voorbij zien komen. | |
Ouwesok | maandag 5 mei 2014 @ 20:00 |
Maar voor een hobbyist is het dus eigenlijk vrij zwaar overpowered. | |
Pietverdriet | maandag 5 mei 2014 @ 20:04 |
Ja, nog wel, maar net zoals hobbycomputers nu de power hebben van wat nog niet zo een supercomputer was, maakt het dat creativiteit de begrenzende factor is. | |
hearmeout | maandag 5 mei 2014 @ 20:20 |
Ik ga binnenkort de Sigma 18-35 kopen en die op mijn GH3 planten met een Speed Booster. Ik weet uit ervaring dat dit best een zware setup gaat worden op mijn Fig Rig. Wat ik nu eigenlijk wil is dat de base plate niet onder de camera, maar onder de lens wordt gemonteerd zodat het zwaartepunt wat meer in het midden ligt. Is dat mogelijk? En zo ja, waarmee doe ik dat? Iemand een idee? | |
Susteren | maandag 5 mei 2014 @ 20:26 |
Normaal doe je dat met tele's, een 18-35 is daar niet voor ontworpen. Ik zou gewoon een lange baseplate gebruiken en het gewicht daarmee wat meer naar achter halen. | |
hearmeout | maandag 5 mei 2014 @ 20:28 |
Ja maar die 18-35 met een adapter is zo ongeveer een grote telelens, vooral in vergelijking met die mini-GH3 van 500 gram... Daarbij wil ik eigenlijk niet het hele gewicht van die lens + adapter (1 kg) op de mount van de GH3 laten rusten. Dus wat support is denk ik wel beter. | |
Susteren | maandag 5 mei 2014 @ 20:56 |
Maak je niet druk joh, een GH3 kan dat gewicht heus wel aan hoor (heb wel eens gekkere dingen op die kleinere camera's gezien). Zo'n lens mount is erg stevig. Gewoon een lange baseplate eronder en je bent good to go! De speedbooster zelf heeft toch een tripod mount, kun je toch gewoon daarmee verbinden als je het met de gh3 niet wilt doen? | |
bart13 | maandag 5 mei 2014 @ 23:06 |
Ursa mooi ding maar niet lichtsterk genoeg voor wat ik doe. | |
shiz | maandag 5 mei 2014 @ 23:32 |
Wilde ook zo'n 'lens/tripod collar' voor m'n Panasonic 100-300mm lens. Heb nu een custom built: Die lui bij http://r-roesch.de maken ze zelf. Als je een beetje handig bent met CNC/3D AUTOCAD ofzo, kun je misschien zelf wat ontwerpen en uit metaal laten vormen. | |
KaMo | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:30 |
Same here. Ik gebruik dus ook gewoon de tripodmount van mijn Speedbooster | |
bart13 | woensdag 7 mei 2014 @ 12:19 |
http://bigleaguecinesummit.com/2014springlive/ Paar leuke tutorials, gaan vanavond weet offline geloof ik. Heb voor mezelf ff een kopie gemaakt omdat ik vandaag niet 6 uur de tijd heb om ze allemaal te kijken. | |
Susteren | woensdag 7 mei 2014 @ 17:25 |
KaMo | woensdag 7 mei 2014 @ 17:47 |
Hoe heb je ze gekopieerd, klinkt zeer interessant! Toch maar weer aan de RAW? | |
Susteren | woensdag 7 mei 2014 @ 19:14 |
Jaa! | |
Susteren | woensdag 7 mei 2014 @ 19:30 |
500 mb voor 4 seconden. | |
Drommelsch85 | woensdag 7 mei 2014 @ 20:30 |
Hoeveel breder wordt een 12-35mm eigenlijk met een Speedbooster ertussen? | |
bart13 | woensdag 7 mei 2014 @ 20:46 |
Me firefox en de plugin downloadhelper. | |
Susteren | woensdag 7 mei 2014 @ 20:57 |
visionLOG, die dynamic range. Let vooral op de bomen waar nog alle details in zitten (h264 zou nooit zoveel details in de shadows hebben), en de lucht waar nog veel detail in is (h264 zou die wit zijn). Ben nu de post production wat eenvoudiger is helemaal om! | |
hearmeout | woensdag 7 mei 2014 @ 21:18 |
Als je de Panasonic 12-35mm bedoelt, dan kan ik mededelen dat dit niet mogelijk is. Het nut van een Speed Booster is een full frame lens gebruiken op een crop camera, of een APS-C lens gebruiken op een MFT met hun originele 'field of view'. Het maakt de lens 0.71x wijder. De Panasonic 12-35 is ontwikkeld voor de MFT sensor en al zou het technisch mogelijk zijn om er een Speed Booster tussen te plaatsen, dan krijg je extreme vignetting door de vergrotingsfactor van 0.71x. Maar dat kan dus technisch niet, en er is ook geen Speed Booster die hiervoor gemaakt is. Overigens is dat ding zelf denk ik 5 cm breed. | |
KaMo | woensdag 7 mei 2014 @ 21:49 |
Ik neem aan dat je 18-35 bedoelt? De normale speedbooster is x0.71 | |
Boy_Snakeye | woensdag 7 mei 2014 @ 22:29 |
Als je naar beneden tilt, blijft het patroon van de bakstenen even een seconde hangen. Ligt vast aan YT | |
Blindboy | woensdag 7 mei 2014 @ 22:34 |
Hij bedoelt de 12-35mm van Panasonic zelf. | |
bart13 | woensdag 7 mei 2014 @ 22:42 |
Dag 2 staat nu online. Lijken me iets minder interesant. | |
Drommelsch85 | donderdag 8 mei 2014 @ 00:57 |
Als ik het goed begrijp kun je met een Speedbooster dus geen m4/3 glas gebruiken? | |
shiz | donderdag 8 mei 2014 @ 01:03 |
Nee. Je kunt van de imagecircle van MFT-glas niet meer iets opblazen, zoals gezegd (post van hearmeout), want dan krijg je vignetting. Je kunt wel glas gebruiken dat toegespitst is op grotere sensors, want dan is de imagecircle ook groter, dus die kun je nog een stuk wijder trekken zonder dat vignetting optreed. Maar om eerlijk te zijn, toen ik er eerst over hoorde begreep ik ook niet zo goed hoe dat nu met mijn MFT-lenzen zou moeten werken. Niet dus. Wel lekker Nikon glas zoals de 18-35mm f/1.8 kunnen mounten. | |
Drommelsch85 | donderdag 8 mei 2014 @ 01:04 |
Hmm, dus alleen maar fijn als je eigenlijk alleen maar Nikon of Canon glas hebt. Ik hoopte eigenlijk op een goedkope wide-lens (12mm valt nog wel tegen qua echt wijd met een GH3) | |
shiz | donderdag 8 mei 2014 @ 01:05 |
Jup...Zeker het kijken ff waard. | |
Boy_Snakeye | donderdag 8 mei 2014 @ 07:31 |
https://www.facebook.com/(...)54891&type=1&theater Neumann en Philip Bloom | |
Susteren | donderdag 8 mei 2014 @ 07:38 |
Ja youtube maakt ook van 2.35:1 footage met 1920 pixels in de breedte ineens een 720p filmpje met bizarre compressie. | |
shiz | donderdag 8 mei 2014 @ 10:39 |
Had wel verwacht dat je spul uitsluitend op je Vimeo primeo channel zou mikken. | |
hearmeout | donderdag 8 mei 2014 @ 11:44 |
De Samyang 16mm F2.0. Lees maar eens reviews, een van de scherpste non-full frame wides die er bestaat. Met een Speed Booster wordt het een 11,3mm. Toevallig heb ik hem in de verkoop staan, omdat ik ga overstappen naar een zoomlens die die range al 'covered'. Stuur me een PM bij interese, hij is nog maar een half jaar oud en heb alles erbij. | |
Susteren | donderdag 8 mei 2014 @ 11:46 |
Ik heb nog geen vimeo. | |
shiz | donderdag 8 mei 2014 @ 11:48 |
YouTube - quicky content Vimeo - quality content | |
Susteren | donderdag 8 mei 2014 @ 11:49 |
Ik vind de kwaliteit van Vimeo inderdaad een stuk beter, de compressie wordt daar anders gedaan natuurlijk. Echter is de search engine van Vimeo een van de slechtste die ik ken. | |
Peter_Aragorn | donderdag 8 mei 2014 @ 11:53 |
Compressie is ook niet altijd 'je van het' hoor... | |
m-t | donderdag 8 mei 2014 @ 17:19 |
daar is die dan eindelijk. | |
shiz | donderdag 8 mei 2014 @ 17:25 |
Oh yo! Congrats. | |
nietzman | donderdag 8 mei 2014 @ 17:44 |
Jaloers. | |
Boy_Snakeye | vrijdag 9 mei 2014 @ 09:03 |
Doet pas 2 posts mee in deze topic-reeks en meteen uitsloven | |
shiz | vrijdag 9 mei 2014 @ 12:47 |
Misschien bedoelde 'ie wel 'daar is die dan eindelijk [..] een random foto die ik op het internet vond'. Hij zei niet dat het zijn camera was. Info hieroot in AT: 'laut Panasonic gibt es zu der von Ihnen angefragten Kamera noch keinen konkreten Liefertermin. Voraussichtliches Lieferdatum ist Ende Mai - Anfang Juni'. For teh sharez: | |
Peter_Aragorn | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:41 |
Damn! En die Philip Bloom spamt Facebook ook al met z'n filmpjes van de GH4... Volgens mij is het een beestencamera man! | |
shiz | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:46 |
Hoewel je niet per se een GH4 nodig hebt om awesome spul neer te zetten zoals ook blijkt uit: http://www.eoshd.com/cont(...)ings-5-year-old-dslr Good point, goede showcase. Aber trotzdem. GH4. + Blunty review: [ Bericht 23% gewijzigd door shiz op 09-05-2014 15:21:09 ] | |
m-t | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:26 |
jaloers of kun jullie het niet hebben dat ik een nieuwe camera heb het is wel wennen, van een nikon d5100 naar een panasonic gh4. | |
shiz | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:34 |
Kan ik me voorstellen. Heb je wel al MFT-glas c.q. speedbooster dan? | |
m-t | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:56 |
ik heb gelijk de kit lens bij genomen, het zal wel leuk zijn als ik mijn oude objectief kan gebruiken maar ben nog aan het inlezen over speedbooster. | |
Boy_Snakeye | vrijdag 9 mei 2014 @ 18:13 |
Zwaar jaloers natuurlijk | |
Erasmo | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:12 |
Eerste sleutelfimpje met externe microfoon vergeet je hem aan te zetten Voor niet eend-liefhebbers is het waarschijnlijk een beetje saai maar het doel is om alles zo duidelijk mogelijk in beeld te brengen. Nog suggesties? | |
KaMo | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:44 |
Old Timers gefilmd met Blackmagic Pocket Cinema Camera en Sony FS700. Niet echt DSLR, maar wel mooi spul! | |
shiz | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:51 |
Nice heur. | |
SunChaser | zondag 11 mei 2014 @ 01:57 |
Wat voor lenzen gaan er op de Panasonic ? | |
shiz | zondag 11 mei 2014 @ 04:54 |
Heb een heel topic gemaakt m.b.t. MFT-gebeuren hea: FOT / Micro Four Thirds Fanzone #1 - Panalympus magic!, heb ook wat objectieven laten vallen (figuurlijk). Vooral ff die Geizhals-link volgen dus en met de Metabones Speedbooster kun je dus ook glas bedoeld voor camera's met groter dan M43 zijnde sensor gebruiken. | |
KaMo | zondag 11 mei 2014 @ 11:05 |
ik gebruik nu de metabones bmpcc speedbooster. Dat resulteerd in een 1.75crop Daarop gebruik ik een 14mm T3.1 van Walimex (rebranded Samyang of Rokinon) en de prachtige sigma 18-35 f1.8. Een mooie 50mm 85mm en 100mm moeten er nog zeker komen. Of gewoon een 35-150mm zoom. | |
SunChaser | zondag 11 mei 2014 @ 11:06 |
Ha oke Dit als extra body gebruiken met Canonglas is dus geen optie | |
Susteren | zondag 11 mei 2014 @ 11:23 |
Gister twee vette shoots gehad in Eindhoven (h264) en Duitsland (RAW), hoef gelukkig maar van eentje zelf de editing te doen. Ben benieuwd! | |
Boy_Snakeye | zondag 11 mei 2014 @ 11:24 |
De eerste paar seconde lijkt de video stil te staan. En het is niet echt heel boeiend. Ook als je wel een eend-liefhebber bent... Ik zou dus het vanuit meerdere standpunten gefilmd hebben om het interessanter te maken. In welke stand filmde je? Want toen de hand voor het beeld kwam veranderde het licht drastisch... Dus ik vermoed een auto-stand auto-stand....eend.... Zag het gister op FB voorbijkomen Ben benieuwd | |
Susteren | zondag 11 mei 2014 @ 11:28 |
Moet eerlijk toegeven: in de club was het met focussen in het donker toch echt wel vaak gokken en hopen dat het er goed uit komt. Was blij dat security me begeleide, waren genoeg dronken mensen die rare dingen deden. | |
Boy_Snakeye | zondag 11 mei 2014 @ 11:29 |
Geen focuspeak aan staan? | |
Susteren | zondag 11 mei 2014 @ 11:30 |
Nope op m'n monitor werkt dat niet zo heel goed en op magic lantern heb ik bijna alle opties uitstaan om probleemloos raw te kunnen filmen. | |
KaMo | zondag 11 mei 2014 @ 11:43 |
Bij Manual canonglas zeker wel een optie! | |
KaMo | zondag 11 mei 2014 @ 12:14 |
Raad de camera! https://drive.google.com/(...)QjQ/edit?usp=sharing | |
Boy_Snakeye | zondag 11 mei 2014 @ 12:18 |
GoPro? | |
KaMo | zondag 11 mei 2014 @ 12:20 |
Ja. GoPro op een LED gerigd. Ik ben best impressed met het resultaat. Had alleen maar ruis verwacht. | |
SunChaser | zondag 11 mei 2014 @ 12:24 |
Prima resultaat. Voor aftermovies zijn dit soort cameras perfect, omdat praktisch iedereen het ook gewoon op de computer of ipad kijkt. Alleen een filter over de led zou nog mooier zijn denk ik, nu is het licht zo hard | |
videonatic | zondag 11 mei 2014 @ 12:26 |
Adje donnie bitch | |
KaMo | zondag 11 mei 2014 @ 12:27 |
Zat een filter op. Was nog niet genoeg Haha jup | |
Boy_Snakeye | zondag 11 mei 2014 @ 13:46 |
Vet! Was echt een gokje want op mijn telefoon zag het er strak uit. Ik neem de mijne die ik pas gekocht heb, ook volgend weekend mee om mee te filmen. Levert wat leuke extra beelden op op de bruiloft | |
Erasmo | zondag 11 mei 2014 @ 14:00 |
Inderdaad auto-compensatie. Ik zie nu net dat op de Fok!-speler de annotaties niet meekomen. Meerdere standpunten is lastig ivm met de duidelijkheid van het sleutelgebeuren en het feit dat ie mijn huiskamer staat | |
nietzman | maandag 12 mei 2014 @ 11:52 |
Mijn recentste productie, de openingsfilm voor het nationale programma van de bevrijdingsfestivals in Assen. Footage van C300, FS100 en GoPro onder m'n Phantom. https://vimeo.com/94514190 | |
Koelkastje | maandag 12 mei 2014 @ 12:04 |
Heel erg mooi gedaan, er zitten prachtige shots in ! | |
Susteren | maandag 12 mei 2014 @ 14:01 |
Gaaf man, respect! Baas | |
#ANONIEM | maandag 12 mei 2014 @ 14:11 |
St-t-t-t-t-traaaak. | |
Susteren | maandag 12 mei 2014 @ 16:39 |
Merk dat de camera raw denoiser echt wel lekker werkt. 2.35:1 RAW met iso 1600 en f2.8, 1/50 shutter op 25fps. Amper ruis, en de ruis die er is ziet er bijna analoog uit, veel mooiere ruis dan de h264 footage! Ik ben om zoals jullie wellicht wel merken. | |
SunChaser | maandag 12 mei 2014 @ 16:41 |
Hebben ze er net een rookmachine laten afgaan, lijkt wel of ze in de mist staan | |
Susteren | maandag 12 mei 2014 @ 16:41 |
Jep, vrij veel hazers aan omdat er ook een lasershow was. | |
shiz | maandag 12 mei 2014 @ 16:42 |
Ah joh, dat is gevisualiseerde dynamic range. | |
Susteren | maandag 12 mei 2014 @ 16:44 |
Het gaat om het eindresultaat toch? Ik zet de mlv's om naar een dng serie. Die import ik in AE, gebruik in camera raw het visionLOG profiel + denoiser, om de footage in premiere te graden. Werkt prima imho. | |
SunChaser | maandag 12 mei 2014 @ 16:46 |
Hoeveel minuten raw heb je nou op zon avond? | |
Susteren | maandag 12 mei 2014 @ 16:52 |
Nouja ik had het geluik dat ik een mpb kon gebruiken icm usb 3.0 cardreader om snel m'n 1000x cf kaart te dumpen. In totaal 10 minuten ofzo gefilmd en iets van 100gig aan data. Het is voor een videoclip dus er zijn maar korte shots nodig. | |
bart13 | maandag 12 mei 2014 @ 16:54 |
Super! Erg mooi gemaakt. | |
Peter_Aragorn | maandag 12 mei 2014 @ 17:23 |
Chapeau! | |
Blindboy | maandag 12 mei 2014 @ 18:23 |
Welke 1000x CF-kaart heb je? | |
#ANONIEM | maandag 12 mei 2014 @ 18:34 |
Afgelopen vrijdag voor het eerst een bruiloft gedraaid met een maatje van me. Jezus wat een dag. Ik denk niet dat ik het snel in mijn eentje zal doen. | |
Boy_Snakeye | maandag 12 mei 2014 @ 20:07 |
Vorige maand mijn 2e gedaan. Deze is gister afgerond, tevens wat usb sticks besteld zodat ik deze netjes kan afleveren bij de 'klant'. Aankomend weekend mijn volgende en die hebben een zeer geplande bruiloft, dus zal ook weer kapot zijn aan de eind van de avond. Als je tijd hebt Hoink..... Volgende maand sowieso 1 vast staan en misschien vlak daarna nog 1 Het is hard werken, maar ik vind het nog steeds leuk om te doen. | |
#ANONIEM | maandag 12 mei 2014 @ 20:09 |
Ik heb jammer genoeg een Jazz festival staan met wat interviews komend weekend. Maar als je nog een keer iets samen wil fixen, dan sta ik daar zeker voor open. | |
KaMo | dinsdag 13 mei 2014 @ 00:25 |
Sieht gut aus Nietzman! Vandaag voor een project een film noir shoot gehad. Lekker stylistisch belichten! Zelf ook een cameo als barman! | |
shiz | dinsdag 13 mei 2014 @ 00:38 |
Goed bezig KaMo. Je timmert er lekker op los! | |
KaMo | dinsdag 13 mei 2014 @ 00:45 |
Ik doe mn best wel ja | |
SunChaser | dinsdag 13 mei 2014 @ 01:00 |
Ii heb er 2 alleen gedaan, is idd aanpoten maar te doen | |
whY... | dinsdag 13 mei 2014 @ 07:31 |
Ik heb er binnenkort ook eentje, ben heel benieuwd | |
#ANONIEM | dinsdag 13 mei 2014 @ 09:58 |
Ik heb geluk gehad dat we met z'n tweeen waren. Alles heb ik, alleen nu bleek bestaand waarop het zetten van de handtekeningen van de getuigen stond, corrupt te zijn. Gelukkig heb ik dus een andere hoek. | |
SunChaser | dinsdag 13 mei 2014 @ 18:26 |
Ik heb er over 3. Weken weer een | |
KaMo | dinsdag 13 mei 2014 @ 18:38 |
Ik heb er binnenkort wellicht ook eentje, griezelig! Het is wel hún dag die je vast legt. Niks missen en niemand in de weg lopen is een flinke uitdaging! | |
KaMo | dinsdag 13 mei 2014 @ 18:39 |
Zal ik hem maar volknallen? |