Bespreek hier dus hoe jij filmt met je DSLR óf hoe ben je van plan te gaan filmen, mocht je op het moment geïnteresseerd, maar nog niet bezig ermee zijn.quote:Watvoor set-up hebben jullie? En wat filmen jullie ermee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.› DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.› WAT HEBBEN WIJ VOOR GEAR
Om jullie een indicatie te geven wat wijzelf allemaal gebruiken hebben we een klein inventaris van de users hier en hun materialen. Het is niet zo dat wanneer je dit niet hebt je kansloos bent en je hóeft niet dezelfde gear te hebben! Het is een indicatie en geen boodschappenlijst.
› Peter_AragornSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.› SusterenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.› Drommelsch85SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.› Boy_SnakeyeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.› shiznutsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aanschaftips
Europa: Geizhals / Google shopping / Tweakers Pricewatch
China/worldwide: eBay / AliExpress / China webshops zoekmachine / Topicreeks: Chinese Webshops
› CONCLUSIE
Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen.
Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills!Vergeet ook niet dit bazige topic: FOT / Micro Four Thirds Fanzone #1 - Panalympus magic!quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:01 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Hier wat aanraders...
› Film Riot - http://revision3.com/filmriot - YT
› AdoramaTV's HDSLR Five Part Series - www.adorama.com/alc/ - YT
› Neumann Films Tutorials - www.neumannfilms.net - YT
› Dave Dugdale's Learning DSLR Video - http://www.learningdslrvideo.com - YT - YT2
› Alan Besedin's Budget Filmmaker - www.budgetfilmmaker.co.uk - YT
› Alan Besedin's Vintage Lenses - www.vintagelensesforvideo.com
› DSLR Film NOOB - www.dslrfilmnoob.com - YT
› Knoptop - http://knoptop.com - YT
› The Frugal Filmmaker - www.thefrugalfilmmaker.com - YT
› DREWnetwork - YT
› The DSLR Cinematography Guide - http://nofilmschool.com/dslr/
› gh1-hack's pagina met budgettips - http://www.gh1-hack.info/(...)ackOnVeryTightBudget
› Filmtips van Planet5D - http://blog.planet5d.com/training/
› Inspiratie en nieuwtjes op EOSHD - www.eoshd.com
› Al het nieuws op M43-vlak (camera's, lenzen) - http://www.43rumors.com
› Nog meer nieuws en inspiratie, dit maal met Philip Bloom - http://philipbloom.net
› Netwerken doe je hier: http://stage32.com
› Als je van plan bent met After Effects te gaan werken is dit een must: www.videocopilot.net/basic/
› Meer uit je EOS halen met hacks - www.magiclantern.fm - http://magiclantern.wikia.com
› Meer uit je GH2 halen met hacks - EOSHD - Personal-View
Meer schiet me zo ff niet te binnen/krijg ik niet teruggevonden.
Op die sites kun je een boel interessante dingen vinden.![]()
![]()
ben je nu al door je ideeen heen?quote:Op woensdag 23 april 2014 12:50 schreef Unites het volgende:
Heeft iemand trouwens nog een leuk idee voor een volgende video?![]()
Nee, maar ik dacht misschien weet iemand anders nog wat leuksquote:Op woensdag 23 april 2014 13:33 schreef SunChaser het volgende:
[..]
ben je nu al door je ideeen heen?![]()
![]()
Smorgens vroeg bij een lagere school de moeders in hun tractoren filmen, dat X maal versnellen en het benny hill melodietje eronderIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ja cool muziekje, gebruik t ook zo nu en danquote:Op woensdag 23 april 2014 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Smorgens vroeg bij een lagere school de moeders in hun tractoren filmen, dat X maal versnellen en het benny hill melodietje eronder
Al is het hamsterracemuziekje ook erg bruikbaar
![]()
Wat een eikel.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja cool muziekje, gebruik t ook zo nu en dan
Al is het hamsterracemuziekje ook erg bruikbaarIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Hij durft nu ook niet meer op FOK! te komen of wah? Al een tijd niet gezien.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Hij kon hier wel om lachen zei hij. In de eerste versie stond zn naam en bedrijfsnaam dat vond hij minder
Hij komt hier niet meer omdat wij te eigenwijs zijn om van zijn vakkennis te leren ofzoiets![]()
Ervani?quote:Op woensdag 23 april 2014 14:32 schreef SunChaser het volgende:
Hij kon hier wel om lachen zei hij. In de eerste versie stond zn naam en bedrijfsnaam dat vond hij minder
Hij komt hier niet meer omdat wij te eigenwijs zijn om van zijn vakkennis te leren ofzoiets![]()
![]()
Gotta love that smile!quote:
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."![]()
Wauw. wtf hahaquote:Op woensdag 23 april 2014 13:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja cool muziekje, gebruik t ook zo nu en dan
Al is het hamsterracemuziekje ook erg bruikbaar![]()
Dat soort mensen moet je gewoon de Naming and Shaming douche gevenIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Gaat meer om de manier waarop je dat etaleert. Jij kan ook wel wat maar je blaast er nooit mee hoog van de toren.quote:![]()
Klopt. Het was ook wel een lul.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:08 schreef SunChaser het volgende:
Gaat meer om de manier waarop je dat etaleert. Jij kan ook wel wat maar je blaast er nooit mee hoog van de toren.
Zonder al te hoog van de toren te blazen ben ik wel met m'n mooiste productie ooit bezig op het moment. Kan 'm alleen pas na vijf mei laten zien.Ik ga naar huis.![]()
Ben benieuwdquote:Op woensdag 23 april 2014 16:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
Klopt. Het was ook wel een lul.
Zonder al te hoog van de toren te blazen ben ik wel met m'n mooiste productie ooit bezig op het moment. Kan 'm alleen pas na vijf mei laten zien.
En elke nieuwe productie moet ook de beste zijn
Ik ben nu HDR video-experimenten aan het doen met de 5DIII![]()
Haha, naar! Dit soort beelden zie je helaas zo vaakquote:
Maar ik neem aan dat er niks aan de hand was met de drone?
Lijkt me ook nog wel eens leuk om wat mee te kloten, maar net wat te duur nu. Zeker nu het 'illegaal' is geworden.https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Wat is nou een beetje leuke drone voor het geld, ik begrijp dat een gopro de aanrader is wat camera aangaat?In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
->quote:Op woensdag 23 april 2014 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is nou een beetje leuke drone voor het geld, ik begrijp dat een gopro de aanrader is wat camera aangaat?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 06:59 schreef shiznuts het volgende:
Legality is nog maar de vraag, maar wat nice.
Of wat dacht je hiervan:
Dang.
En deze persoon heeft helemaal begrepen hoe je 'em gebruikt en de footage edit:
* shiznuts nu een DJI Phantom met H3-2D wil...
Kit excl. GoPro zet je 749,- euro weg zie ik. Valt me op zich mee.
Fully rigged set-up:
GoPro Hero3 Black heb ik er twee van. Wilde dan best ook wel een multirotor (de term 'drone' is overused these days). Hebben ze bij Conrad wel... http://www.conrad.at/ce/d(...)RtF?ref=searchDetail . Phantom 2 met H3-2D gimbal. Kun je ook nog een verzekerinkje erbij doen: http://www.conrad.at/ce/de/content/haftpflicht/ en dan gaan met die banaan. Tenminste, dat zou leuk zijn.
Maar...
Hier is dat niet zo ganz Toll. http://www.austrocontrol.(...)ungen/unbemannte_lfz . Dan moet je aan allerlei voorschriften voldoen en zelfs een kenteken aan je multirotor hangen.De enige uitzondering zijn modellen tot 79 Joule bewegingsenergie (ca. 250gr) tot 30m. Ook als daar een camera aan hangt. Dan hoef je je niet aan luchtvaartvoorschriften te houden. Je mag dan alleen geen risico zijn voor personen of dingen en je moet privacyrichtlijnen volgen bij het filmen. Als je trouwens uitgelegd wilt hebben wat je allemaal moet doen om legit te mogen vliegen met alles zwaarder dan 250gr, dan ben je bij de autoriteit welkom om een cursus te volgen over de procedures... http://www.austrocontrol.(...)&reserve-mode=active 220 euro mag je dan dokken en dan weet je waar je aan moet voldoen en wat voor documentatie je bij een aanvraag moet overleggen.
![]()
Echt helemaal van het padje af dit.
Anyways. Toen dacht ik 'weet je wat? Toedeliedokie!'. Dus nu wordt het toch geen DJI halen deze zomer.
Philip heeft nu ook zo'n ding. Die nam 'em maar mee naar niemandsland...
[ Bericht 11% gewijzigd door shiz op 23-04-2014 18:28:04 ]The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Nou nee, de gimbal was er afgebroken en idem voor de antenne van de wireless video transmitter.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:23 schreef KaMo het volgende:
Maar ik neem aan dat er niks aan de hand was met de drone?.
Het is dat ik een beetje handig ben met een soldeerbout... Een dag later vloog 'ie weer.Ik ga naar huis.![]()
Flink oeps dus! Ben benieuwd wat je nu dus aan het maken bent!https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Autsjquote:![]()
Zonde van de drone
Mokkel met stuntstok![]()
Wat bedoel gij? Je hebt geschoten in een flat picture profile?quote:Op woensdag 23 april 2014 18:33 schreef SunChaser het volgende:
Eens geexperimenteerd met een video die ik heb gedowngrade in kleur en verzadigingThe ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
dat sowieso, maar daarna met graden verzadiging naar -60 en leavecollor legergroenquote:Op woensdag 23 april 2014 18:37 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Wat bedoel gij? Je hebt geschoten in een flat picture profile?![]()
Ok. En het is naar je zin geworden?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Wel prachtig dat je voor een paar duizend euro de camera's, de drone, de software en de computer voor de montage koopt waar je resultaten meer bereikt waar je 10-15 jaar geleden nog duizenden euros per dag voor kwijt was om de helicopter en cameras voor te huren, nog afgezien van de kosten van film en crew.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ja. Is wel geworden wat ik voor ogen had, inclusief actie volgen op F1,4 met hier en daar een korte out of focus voor het effect. Laat t later wel zien als t online staatquote:![]()
Klopt, drie jaar geleden legde je voor zo'n quadcopter ook nog eens 20000 euro neer. Waar ik nu mee vlieg had ik er na drie draaidagen zo'n beetje uit.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Wel prachtig dat je voor een paar duizend euro de camera's, de drone, de software en de computer voor de montage koopt waar je resultaten meer bereikt waar je 10-15 jaar geleden nog duizenden euros per dag voor kwijt was om de helicopter en cameras voor te huren, nog afgezien van de kosten van film en crew.
Voor deze film heb ik trouwens alleen boven onbewoonde gebieden gevlogen, ik zie wel lui boven groepen mensen vliegen maar dat is echt levensgevaarlijk. En oh, het mag natuurlijk niet meer.Ik ga naar huis.![]()
Morgen maar weer eens een filmpje maken... Heb echt een leuk idee bedacht denk ik...
Titel: Falling paper![]()
Wachten op feedback is echt zo hatelijk, wat zullen ze er van vinden???? Al die foutjes gaan door mn hoofd dwalen en de stukken die ik cool vond lijken nu niet zo cool![]()
![]()
Please do.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:57 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja. Is wel geworden wat ik voor ogen had, inclusief actie volgen op F1,4 met hier en daar een korte out of focus voor het effect. Laat t later wel zien als t online staatAls je straks nou eens even geen inspiratie hebt, hè... Wat ook helpt, is een film uitzoeken die jou erg aanspreekt en dan een van je meest favoriete scène daaruit nemen en die zo één-op-één proberen na te bootsen. In plaats van spectator verplaats je je dan even daar achter de schermen en ontleed je hoe iemand een bepaalde shot benadert en aanpakt, waarvan je weer leert en zekere aspecten kunt meenemen naar je eigen shoots.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:09 schreef Unites het volgende:
Morgen maar weer eens een filmpje maken... Heb echt een leuk idee bedacht denk ik...
Titel: Falling paperquote:Op woensdag 23 april 2014 20:39 schreef bart13 het volgende:
Wachten op feedback is echt zo hatelijk, wat zullen ze er van vinden???? Al die foutjes gaan door mn hoofd dwalen en de stukken die ik cool vond lijken nu niet zo cool![]()
Wel een beetje blown-out lucht hier en daar. Had misschien juist beter gewerkt als het geheel wat donkerder/grittier was. Iets meer contrast ook? Aan de andere kant, misschien jouw smaak juist een wat sepia achtige (maar dan niet sepia) flattone, grauw voor bij een grauw tafereel? De sobere grade helpt inderdaad wel een oorlogssfeertje neer te zetten.Vond in het begin het geluidsfragment ook wel goed passen, die op het einde alleen wel een beetje te treurig.
Ja, ik had beperkt tijd, want deadline en was eerste downgrade-probeerselquote:Op woensdag 23 april 2014 23:49 schreef shiznuts het volgende:
Wel een beetje blown-out lucht hier en daar. Had misschien juist beter gewerkt als het geheel wat donkerder/grittier was. Iets meer contrast ook? Aan de andere kant, misschien jouw smaak juist een wat sepia achtige (maar dan niet sepia) flattone, grauw voor bij een grauw tafereel? De sobere grade helpt inderdaad wel een oorlogssfeertje neer te zetten.Vond in het begin het geluidsfragment ook wel goed passen, die op het einde alleen wel een beetje te treurig.
2e muziekfragment moest beetje in deze sfeer zijn
Maar die kon ik nergens copyrightfree gebruiken en vond deze wel passen bij de slowmo
Achteraf mis ik de beelden van de tegenpartij. Dit is een drie cameraregistratie (waarvan 1 de 2e opvoering met de 35mm 1.4 samyang op 60 fps)
Maar al met al had ik anderhalf uur voor de montage. dit is weer een stap naar leren kleurcorrigeren en graden dus tnx voor de tips![]()
Het was toch juist een triomf? Of voelde je mee met de slechteriken?
Ik zie oorlog als een verlies voor alle partijenquote:Op woensdag 23 april 2014 23:57 schreef shiznuts het volgende:
Het was toch juist een triomf? Of voelde je mee met de slechteriken?![]()
![]()
Make videos, not war!The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ben sowieso blij met wat bruikbaar archiefmateriaal van rondvliegende kogelhulzen en een blurry achtergrond, altijd bruikbaar![]()
Gun shot sound effects en muzzle flashes visual effects packs maken en verkopen als bundles.
Ben nu bezig met een hdr video van de Elf Fantasy Fair, dus met mensen die stilstaan of een poging doen. Was heel leerzaam, ene fragment beter gelukt dan de ander. Zo heb ik gemerkt dat AF veel minder secuur gaat met een ND Fader. (wellicht was dat al bekend maar nu zelf ervaren)quote:![]()
Geinig. Wel lekkere minimale setup. Ben wel benieuwd hoe hij focust als 'ie beide handen op de grip heeft?Of niet natuurlijk, gewoon instellen en gaan.
Sprak m ff aan (daardoor wist ik dat t een BM was had geen idee namelijk)quote:Op donderdag 24 april 2014 00:15 schreef shiznuts het volgende:
Geinig. Wel lekkere minimale setup. Ben wel benieuwd hoe hij focust als 'ie beide handen op de grip heeft?Of niet natuurlijk, gewoon instellen en gaan.
Hij zei dat ie verder niet zoomde enzo, dus gewoon schieten in 2,7k en verder niks.![]()
Nee het scherm op die dingen is hell.quote:Op donderdag 24 april 2014 00:11 schreef SunChaser het volgende:
Liep vandaag ook iemand rond met de blackmagic
Maar had niet t idee dat hij veel zag in dat scherm
[ afbeelding ]
Ik overweeg dit een keer te proberen.
https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Haha coolquote:Op donderdag 24 april 2014 00:17 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee het scherm op die dingen is hell.
Ik overweeg dit een keer te proberen.
[ afbeelding ]![]()
Is dat een beetje hetzelfde als met een Hasselblad naar live events gaan?Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
Mwa dat valt wel mee. Je moet gewoon je powermanagement, data en monitoring op orde hebben.quote:Op donderdag 24 april 2014 03:38 schreef videonatic het volgende:
Die blackmagic's zijn buiten een studio volgens mij echt een ramp.https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Die oordoppen maken het plaatje compleetquote:Op donderdag 24 april 2014 00:18 schreef SunChaser het volgende:
Hij kijkt er ook moeilijk bij
[ afbeelding ]In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Niks mis met oordoppen!quote:Op donderdag 24 april 2014 08:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die oordoppen maken het plaatje compleethttps://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Nouja,ze waren wel nodig ze werden uitgedeeldquote:Op donderdag 24 april 2014 08:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die oordoppen maken het plaatje compleet![]()
Ah, okay, wist niet dat dit ook tijdens die landmacht demonstratie wasquote:Op donderdag 24 april 2014 09:53 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nouja,ze waren wel nodig ze werden uitgedeeldIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Niet echt heel interessant, was een beetje uitproberen voor een mini project wat ik misschien nog af wil maken. Wil het echter toch even delen, wie weet wat er uit komt.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
Hoe een muziekfragment de sfeer zet ofzo?
En ik ben een fontnazi, sorry, maar die is echt in de categorie Comic Sans.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met concert live video schieten? Ik heb binnenkort wat grote gigs staan en als er mensen hier zijn die voor een leuk prijsje vette beelden kunnen schieten dan ben ik zeker geinteresseerd![]()
![]()
Live video? Video om te schakelen dus?quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met concert live video schieten? Ik heb binnenkort wat grote gigs staan en als er mensen hier zijn die voor een leuk prijsje vette beelden kunnen schieten dan ben ik zeker geinteresseerd![]()
Beetje dubbelop was dat haha. Nee gewoon videos schieten.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:43 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Live video? Video om te schakelen dus?
We hebben weer beelden nodig voor een nieuwe promo zoals deze van afgelopen jaar:
![]()
Ja! Heb momenteel een project in de post waar we een concert hebben vastgelegd met 5 cameras, erg tof geworden!quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met concert live video schieten? Ik heb binnenkort wat grote gigs staan en als er mensen hier zijn die voor een leuk prijsje vette beelden kunnen schieten dan ben ik zeker geinteresseerdhttps://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Moet je ook live audio hebben?quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met concert live video schieten? Ik heb binnenkort wat grote gigs staan en als er mensen hier zijn die voor een leuk prijsje vette beelden kunnen schieten dan ben ik zeker geinteresseerd
Zo niet, dan wil ik ook best helpen!![]()
Heet jij Dribbel_ dan?
OMG.Ziet er herrlich filmisch uit hey.
Binnenkort zal 'ie wel gaan shippen overal. Wie heeft 'em besteld?
Nu ik van de zomer geen DJI Phantom 2 w / H3-2D etc ga halen, dan maar een GH4 misschien.
Bonus:
Weet niet wat er mis is met die eerste testscene GH4. Vergeten 'em van de standaard picture profile te halen ofzo? Anyways, let eens op het resolverend vermogen, scherpte/details!
[ Bericht 13% gewijzigd door shiz op 26-04-2014 21:47:10 ]The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ik heb er een besteld, maar ik ben bang dat ik nog langer moet wachten.quote:http://gh4.nl/
Zoals het er nu naar uit ziet zal Panasonic vanaf begin mei beginnen met het uitleveren van de allereerste Lumix GH4 camera’s in Nederland en België, maar zoals het er nu naar uit ziet zullen de meeste klanten die een camera besteld hebben toch nog even langer moeten wachten.
Het lijkt er op dat de eerste uitlevering van camera’s maar zeer beperkt zal zijn, aldus Panasonic. Bedrijven die tientallen camera’s in bestelling hebben staan zullen bij de eerste uitlevering slechts enkele exemplaren ontvangen. Pas in een tweede uitleveringsronde denkt men bij Panasonic voldoende camera’s te kunnen leveren om alle backorders weg te werken.op het moment dat je dit leest besef je je dat je net 5 seconden van je leven hebt verspild![]()
guilty
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/![]()
Iemand ervaring met video opgenomen met een Canon 600D die een hoge temperatuur aangeeft?
Ik heb gisteren wat video geschoten bij een Koningsdag concertje in de buitenlucht, maar bij thuiskomt blijken er grafische glitches in het beeld te zitten. Hier en daar een frame waar de onderste helft kleurige ruis is en ook af en toe verspringend of flikkerend beeld.
Op de LCD van de camera heb ik dit niet zien gebeuren bij het opnemen. Het enige wat Magic Lantern aangaf was dat de temperatuur in het rood zat, op zijn warmst op 60 graden. Het zal wel een open deur zijn, maar ik dacht ik vraag het nog even![]()
![]()
Dat is ook een van de redenen waarom Canon hun spullen niet laat oveklokken en voor de veilige weg kiest (om service problemen te voorkomen). Je spullen pushen is nooit een goed idee, hoe goed je hem ook maakt. Maar goed, dat is het risico dus.- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
Ja sorry voor het lettertype, standaard setje gebruikt. Inderdaad even oefenen met wat kleine dingen zoals 1 camera setup maar toch een 'verhaaltje' vertellen, en muziek inderdaad.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:22 schreef shiznuts het volgende:
Hoe een muziekfragment de sfeer zet ofzo?
En ik ben een fontnazi, sorry, maar die is echt in de categorie Comic Sans.Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
Vandaar dat de 7d problemen had met oververhitting.............quote:Op zondag 27 april 2014 13:55 schreef ebeaydojraes het volgende:
Dat is ook een van de redenen waarom Canon hun spullen niet laat oveklokken en voor de veilige weg kiest (om service problemen te voorkomen). Je spullen pushen is nooit een goed idee, hoe goed je hem ook maakt. Maar goed, dat is het risico dus.![]()
quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:55 schreef m-t het volgende:
[..]
Ik heb er een besteld, maar ik ben bang dat ik nog langer moet wachten.Nice.quote:
Een shop hier krijgt ergens volgende week de 12-35mm kit. Body only of 14-140mm combo is niks over bekend.
Heb alleen de 12-40mm f/2.8 Olympus al, uit de OM-D E-M1 combo. De 12-35mm halen wouldn't make much sense.
Heb ook wel de 14-140mm uit de GH2 combo, maar een all black next gen 14-140mm objectief upgrade is natuurlijk ook wel aardig en dan de oude wegdoen. Of dus body only, maar ja, men weet nog niet.
Ik kijk er wel weer ff naar in juni/juli ergens.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Heb ik af en toe met de 5D3 maar ligt niet aan de temp bij mij (komt heel weinig voor) Ik denk zelf dat t iets is met de sd of cf kaart maar het zijn eenmalige dingenquote:Op zondag 27 april 2014 13:28 schreef Machinimush het volgende:
Iemand ervaring met video opgenomen met een Canon 600D die een hoge temperatuur aangeeft?
Ik heb gisteren wat video geschoten bij een Koningsdag concertje in de buitenlucht, maar bij thuiskomt blijken er grafische glitches in het beeld te zitten.
Met de 5D2 en 3 heb ik veel gefilmd en gefotografeerd in een sauna van 90 graden zonder problemen![]()
Wat voor snelheid SDkaart hebben jullie allemaal in je camera? Ik heb zelf Class 10 I wat betekend geschikt voor HD filmen, de volgende stap: Class 10 II is heel veel duurder namelijk.Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
Als het werkt is het goed toch? Ik heb zelf een Sandisk Extreme Pro 64GB van 95MB/s.
Deze kaart is namelijk een van de weinige die RAW opnames met mijn BMPCC ondersteunt.https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Heb ik er twee van.
En met de GH4 wil je de nog snellere nieuwe klasse cards gaan gebruiken.UHS-I U3 if I'm right.
- dit dus: http://geizhals.eu/?cat=sm_sdhc&sort=-p&xf=342_UHS-I+U3#xf_topThe ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ik heb 45mbs SD maar die kan geen ALL-i 60 fps aan, dan heb ik om de 10 sec een overslaand beeld alsof de camera de hik heeft![]()
Bij de meeste Canons is het ook voornamelijk de buffer die de boosdoener is.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Op ipb heb ik zelden glitches gelukkig, zeldzaam. Maar belangrijke interviews/presentaties zorg ik wel meestal voor een 2e take en als het heeeeelll belangrijk is de 2e take op de 2e kaartquote:Op maandag 28 april 2014 15:59 schreef shiznuts het volgende:
Bij de meeste Canons is het ook voornamelijk de buffer die de boosdoener is.![]()
Ik heb met mn 600D regelmatig : recording automatically stopped erg storend..
Lijkt alleen voor te komen als de sd kaart voller is als 50%
Sandisk extreme..![]()
Daar heb ik nooit last van gehad
Snelheidprobleem heb ik trouwens eerder bij burst raw dan filmen
vooral als ik t op 2 kaarten tegelijk laat zetten![]()
Da's de buffer, daar kan dan geen kaart tegenop, als de buffer het niet wegschrijven kan met die snelheid.
http://geizhals.eu/?cat=sm_sdhc&xf=342_UHS-II#xf_top
UHS-II.2000MB/s lezen, 200MB/s schrijven.
Plus dat de 5D3 bij simultaan schrijven automatsch de langaamste kaart als default neemtquote:Op maandag 28 april 2014 16:35 schreef shiznuts het volgende:
Da's de buffer, daar kan dan geen kaart tegenop, als de buffer het niet wegschrijven kan met die snelheid.
http://geizhals.eu/?cat=sm_sdhc&xf=342_UHS-II#xf_top
UHS-II.2000MB/s lezen, 200MB/s schrijven.
![]()
Daar heb ik helaas ook weleens last van. Heeft me weleens een goed shot gekost...quote:Op maandag 28 april 2014 16:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik heb met mn 600D regelmatig : recording automatically stopped erg storend..
Lijkt alleen voor te komen als de sd kaart voller is als 50%
Sandisk extreme..Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
Ik heb een 16GB class 10 Transcend kaart, een 16GB class 10 (100x) van Lexar en een 32GB class 10 (200x) van Lexar. De opnames met glitches waren op de 32GB kaart geschoten. Ik zal eens kijken of ik een keer voor de gein een testje kan doen met de andere kaarten, kijken of ik bij die ook problemen krijg met langere opnames.![]()
Ja, ik heb ook alles van SanDisk. Heb wel Transcend, Kingston en zulks gehad, maar niks zo betrouwbaar als SanDisk. Of microSD of SDHC/SDXC, alleen nog SanDisk.
Iets anders dan: http://www.43rumors.com/s(...)r-micro-four-thirds/ . niceThe ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ik heb met de GH4 geschoten in 4K op een 95MB/s 64GB kaart en deze volstaat. Die nieuwe 280MB/s zijn wel geil, maar niet het nodig. Alleen stabieler en minder kans op framedrops bij lange scenes.quote:Op maandag 28 april 2014 15:55 schreef shiznuts het volgende:
Heb ik er twee van.
En met de GH4 wil je de nog snellere nieuwe klasse cards gaan gebruiken.UHS-I U3 if I'm right.
- dit dus: http://geizhals.eu/?cat=sm_sdhc&sort=-p&xf=342_UHS-I+U3#xf_top
In principe zou 60Mb/s voldoende moeten zijn voor 4K, maar dat is een minimum (in de sony AX100 althans).- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
Armin net terug van een feestje?quote:Op maandag 28 april 2014 20:28 schreef SunChaser het volgende:
Zie mezelf net op Twitter
[ afbeelding ]Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: