Dat is serieus zo, de hele manier waarop je filmt veranderd met een zwaardere camera.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zware cameras zijn voor handheld juist fijn joh
Er zijn ook zat vergelijkingen met de RED scarlet en 5d3 met ML raw, het zijn totaal verschillende camera's maar in 1080p raw met internet compressie zeker vergelijkbaar in footage.quote:Op maandag 5 mei 2014 11:43 schreef Blindboy het volgende:
[..]
Je vergelijkt ze al door te zeggen dat de prijs dicht bij elkaar ligt.
[..]
Dat is één optie, briljant dat je dan de conclusie trekt dat ze niet eens zo verschillend zijn
Als jij er nu pas achterkomt dat als je 60p omzet naar 24p de beelden meer smooth worden heb je van videografie nog weinig kaas gegeten.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:53 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Van ondernemen heb je nog weinig kaas gegeten zie ik
Totaal niet, een 4k RAW broadcast camera?quote:
quote:Introducing Blackmagic URSA, the world’s first high end digital film camera designed to revolutionize workflow on set. Built to handle the ergonomics of large film crews as well as single person use, URSA has everything built in, including a massive 10 inch fold out on set monitor, large user upgradeable Super 35 global shutter 4K image sensor, 12G-SDI and internal dual RAW and ProRes recorders. Because the sensor and lens mount assembly can be changed, you can choose EF or PL lens mounts, or even a broadcast video sensor with B4 mount. This means you can upgrade to the latest sensor technology in the future and keep your investment in the camera body!
Waarvoor gebruik je een dergelijke camera dan wélquote:Op maandag 5 mei 2014 17:38 schreef Susteren het volgende:
[..]
Totaal niet, een 4k RAW broadcast camera?
[..]
[ afbeelding ]
Het is meer een camera voor ongeveer de zelfde doelgroep als de vorige blackmagic camera's: de indie filmmaker. Het voordeel van deze camera is dat je er niet nog een hoop bij hoeft te halen om hem goed te laten werken in producties: alleen al het feit dat er een rod systeem voor follow focus en mattebox zit ingebouwd maakt het al een upgrade, de formfactor is beter voor een shoulder rig en de 3 monitoren zijn revolutionair.
Ik ben het met je eens dat het op het eerste opzich lijkt op een broadcastcamera (bijvoorbeeld de dedicated v-lock mount aan de achterkant), maar het lijkt me sterk dat deze camera daarvoor gebruikt gaat worden.
Op een professionele filmset bijvoorbeeld, maar omdat deze camera (relatief gezien) zo goedkoop is, wordt 'ie ook interessant voor mensen/bedrijven met een kleiner budget.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Waarvoor gebruik je een dergelijke camera dan wél
en waarom zien we dat nooit ?
Bioscoopfilms. Goedkoper dan 16mm en beeldkwaliteit waarschijnlijk beter dan 35mmquote:Op maandag 5 mei 2014 18:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik heb een 5d3 dus daar hoef ik geen afweging over te maken.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:03 schreef Blindboy het volgende:
Als je serieus de afweging aan het maken bent tussen de 5D3 en URSA, dan zou ik eens heel goed te rade gaan bij jezelf over wat je er nou eigenlijk mee gaat doen.
Ik heb de vorige blackmagic camera's regelmatig op (budget)producties voorbij zien komen.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 mei 2014 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bioscoopfilms. Goedkoper dan 16mm en beeldkwaliteit waarschijnlijk beter dan 35mm
Maar voor een hobbyist is het dus eigenlijk vrij zwaar overpowered.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:29 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik heb de vorige blackmagic camera's regelmatig op (budget)producties voorbij zien komen.
Ja, nog wel, maar net zoals hobbycomputers nu de power hebben van wat nog niet zo een supercomputer was, maakt het dat creativiteit de begrenzende factor is.quote:Op maandag 5 mei 2014 20:00 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
[..]
Maar voor een hobbyist is het dus eigenlijk vrij zwaar overpowered.
Normaal doe je dat met tele's, een 18-35 is daar niet voor ontworpen. Ik zou gewoon een lange baseplate gebruiken en het gewicht daarmee wat meer naar achter halen.quote:Op maandag 5 mei 2014 20:20 schreef hearmeout het volgende:
Ik ga binnenkort de Sigma 18-35 kopen en die op mijn GH3 planten met een Speed Booster. Ik weet uit ervaring dat dit best een zware setup gaat worden op mijn Fig Rig.
Wat ik nu eigenlijk wil is dat de base plate niet onder de camera, maar onder de lens wordt gemonteerd zodat het zwaartepunt wat meer in het midden ligt.
Is dat mogelijk? En zo ja, waarmee doe ik dat? Iemand een idee?
Ja maar die 18-35 met een adapter is zo ongeveer een grote telelens, vooral in vergelijking met die mini-GH3 van 500 gram... Daarbij wil ik eigenlijk niet het hele gewicht van die lens + adapter (1 kg) op de mount van de GH3 laten rusten. Dus wat support is denk ik wel beter.quote:Op maandag 5 mei 2014 20:26 schreef Susteren het volgende:
[..]
Normaal doe je dat met tele's. Ik zou gewoon een lange baseplate gebruiken en het gewicht daarmee wat meer naar achter halen.
quote:Op maandag 5 mei 2014 20:28 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Ja maar die 18-35 met een adapter is zo ongeveer een grote telelens
Wilde ook zo'n 'lens/tripod collar' voor m'n Panasonic 100-300mm lens. Heb nu een custom built:quote:Op maandag 5 mei 2014 20:28 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Ja maar die 18-35 met een adapter is zo ongeveer een grote telelens, vooral in vergelijking met die mini-GH3 van 500 gram... Daarbij wil ik eigenlijk niet het hele gewicht van die lens + adapter (1 kg) op de mount van de GH3 laten rusten. Dus wat support is denk ik wel beter.
Same here. Ik gebruik dus ook gewoon de tripodmount van mijn Speedboosterquote:Op maandag 5 mei 2014 20:28 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Ja maar die 18-35 met een adapter is zo ongeveer een grote telelens, vooral in vergelijking met die mini-GH3 van 500 gram... Daarbij wil ik eigenlijk niet het hele gewicht van die lens + adapter (1 kg) op de mount van de GH3 laten rusten. Dus wat support is denk ik wel beter.
Hoe heb je ze gekopieerd, klinkt zeer interessant!quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:19 schreef bart13 het volgende:
http://bigleaguecinesummit.com/2014springlive/
Paar leuke tutorials, gaan vanavond weet offline geloof ik. Heb voor mezelf ff een kopie gemaakt omdat ik vandaag niet 6 uur de tijd heb om ze allemaal te kijken.
Toch maar weer aan de RAW?quote:
Jaa!quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:47 schreef KaMo het volgende:
[..]
Hoe heb je ze gekopieerd, klinkt zeer interessant!
[..]
Toch maar weer aan de RAW?
Hoeveel breder wordt een 12-35mm eigenlijk met een Speedbooster ertussen?quote:Op maandag 5 mei 2014 20:20 schreef hearmeout het volgende:
Ik ga binnenkort de Sigma 18-35 kopen en die op mijn GH3 planten met een Speed Booster. Ik weet uit ervaring dat dit best een zware setup gaat worden op mijn Fig Rig.
Me firefox en de plugin downloadhelper.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:47 schreef KaMo het volgende:
[..]
Hoe heb je ze gekopieerd, klinkt zeer interessant!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |