abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:52:04 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131963787
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:55:57 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131963852
Laatste posts:

Tinuviel
quote:
Laiv even een dikke en veel sterkte. Je gaat zeker wel het beste voor je kind kiezen, wat dat ook mag zijn. Je kon toch niet weten, dat de bv terug was gelopen. Je voelde aan, dat het niet goed zat en hebt direct actie ondernomen. Je doet het beste voor je baby!
Laiv
quote:
Dat is ook wel zo, maar ik heb me toch best een tijdje een roepende in de woestijn gevoeld zeg maar.

Vannacht heeft ze 50 ml uit de fles gedronken, vanmorgen ook zoiets uit de borst. Ik heb vannacht gekolfd, 135 ml, en vanmorgen nog eens 70. De produktie is er op dit moment schijnbaar wel. Maar waarom zij dan aan 50 ml genoeg denkt te hebben?
Kiwisoep
quote:
Succes vandaag laiv. Hier zo'n zelfde situatie. Ga ook lk bellen al zit het qua groei wel snor. Laat je ons weten hoe het gegaan is? En hoe dan ook, je hebt gedaan wat jij denkt dat het allerbeste is voor jullie meisje. Dat maakt je de liefste mama!
L-E
quote:
Hoe weet je hoeveel ze uit de borst heeft gedronken?
LadyBlack
quote:
Laiv, echt rot dat het zo loopt... laat je meisje vandaag lekker zoveel mogelijk drinken, misschien drinkt ze vaak kleine beetjes, maar da's alleen maar goed voor je productie ^O^

Kiwi, ook succes!

En hulde aan lactatiekundigen O+
laiv
quote:
Ik kolfde uit de ene borst 10, uit de andere 60. Dus dan is mijn schatting dat ze wel rond de 50 gedronken zal hebben.
ik
quote:
Ze drinkt veel beter dan dat je kolft. Het enige wat je dus weet is dat ze MINIMAAL 60cc heeft gedronken, maar waarschijnlijk meer. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_131963905
Wat Davinia zegt dus. :)
pi_131964076
Ik hoop het.

Het is wel lastig. Ik wil haar het liefst bij elke kik aanleggen, maar bedenk me dan dat ze ook af en toe afgekolfde melk zou krijgen, en het flesje pakt ze niet lekker. Dus het is een beetje aanrommelen nu lijkt het.
pi_131964307
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:04 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik hoop het.

Het is wel lastig. Ik wil haar het liefst bij elke kik aanleggen, maar bedenk me dan dat ze ook af en toe afgekolfde melk zou krijgen, en het flesje pakt ze niet lekker. Dus het is een beetje aanrommelen nu lijkt het.
Heb je niet het gevoel dat je een koe bent als je zit aangesloten aan zo'n melkmachinekolf?

[ Bericht 1% gewijzigd door debuurvrouw op 08-10-2013 11:26:49 ]
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:25:59 #6
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131964627
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:12 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Heb je niet het gevoel dat je een koe bent als je zit aangesloten aan zo'n melkmachine?
waarom wil je dit weten? Is wel een vrij persoonlijke vraag als je het mij vraagt.
En zoiets heet een kolf.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_131964647
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:57 schreef L-E het volgende:
Wat Davinia zegt dus. :)
LE! O+
pi_131965195
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:12 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Heb je niet het gevoel dat je een koe bent als je zit aangesloten aan zo'n melkmachinekolf?
Nee, een zoogdier.
pi_131965257
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:48 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee, een zoogdier.
_O_
.... met gevoel voor drama....
pi_131966582
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:25 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

waarom wil je dit weten? Is wel een vrij persoonlijke vraag als je het mij vraagt.
En zoiets heet een kolf.
Omdat ik op het werk wel eens van die figuren zie lopen. En dan moeten ze elke pauze bij het facilitaire meldpunt de sleutel vragen van het melkhokje.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:41:09 #11
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131966606
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:39 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Omdat ik op het werk wel eens van die figuren zie lopen. En dan moeten ze elke pauze bij het facilitaire meldpunt de sleutel vragen van het melkhokje.
Vraag het hen zou ik zeggen. :)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:52:05 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131966898
Nouja, ik zou het iig wel fijn vinden als ik niet elke keer een sleutel hoefde te vragen... maarja het is geen aparte kolfruimte, dus hoewel ik in het hele gebouw (groot kantoorgebouw) de enige ben, kan ik niet zelf de sleutel houden.
pi_131984700
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:39 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Omdat ik op het werk wel eens van die figuren zie lopen. En dan moeten ze elke pauze bij het facilitaire meldpunt de sleutel vragen van het melkhokje.
Die 'figuren' ja? :')

En Godt, wat doe jij in een borstvoedingtopic.. ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:04 schreef laiveneertiekje het volgende:
Het is wel lastig. Ik wil haar het liefst bij elke kik aanleggen, maar bedenk me dan dat ze ook af en toe afgekolfde melk zou krijgen, en het flesje pakt ze niet lekker. Dus het is een beetje aanrommelen nu lijkt het.
Ik zou zeker bij elke kik aanleggen, maar misschien begrijp ik je niet goed? Veel aanleggen krikt juist je productie op, en daaromtrent bestonden toch de zorgen? :)

En idd, lang leve de lactatiekundigen! Zou het al bijna vergeten maar in de eerste twee maanden hebben wij daar toch met regelmaat contact mee gehad. Met goed resultaat overigens, over twee weken hebben we de 6 maanden gehaald: mijn persoonlijke streven. Volgende doel is om het jaar vol te maken. :)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:44:43 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131985916
Same here LE, ik zit aanstaande maandag op een halfjaar! Dat had ik in die beginperiode niet durven hopen O+

En puur even de bevestiging van een lactatiekundige dat het drinken goed ging, en het kunnen overleggen over hoe je de dag aan moest pakken..... zo fijn! _O_
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:15:29 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131987827
Hey, ik zie die hilarische foto van Marjolijntje en Faye voorbij komen op borstvoeding.com :D Leuk!

Ben me aan het inlezen over bijvoeding... OMG! Ben wel blij dat ik verder gewoon zo door kan gaan met borstvoeding. Een vriendin zei vandeweek; "Ja, nu móet je wel echt gaan beginnen met bijvoeding!", en toen bekroop me ineens de nare gedachte dat mijn meiske andere dingen gaat eten naast borstvoeding, en dat het einde ervan nadert enzo.... ;( Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo O+
pi_131988671
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:25 schreef L-E het volgende:

[..]

Die 'figuren' ja? :')

En Godt, wat doe jij in een borstvoedingtopic.. ;(

[..]

Ik zou zeker bij elke kik aanleggen, maar misschien begrijp ik je niet goed? Veel aanleggen krikt juist je productie op, en daaromtrent bestonden toch de zorgen? :)

En idd, lang leve de lactatiekundigen! Zou het al bijna vergeten maar in de eerste twee maanden hebben wij daar toch met regelmaat contact mee gehad. Met goed resultaat overigens, over twee weken hebben we de 6 maanden gehaald: mijn persoonlijke streven. Volgende doel is om het jaar vol te maken. :)
Ze huilt ook wel door krampjes, en dan wil ze echt niet drinken. Dus dat bedoel ik met niet elke keer aanleggen.

Ik heb heel voorzichtig het idee dat ze vandaag meer binnen heeft gekregen dan eerdere dagen. Ze heeft iig tussen het drinken bij mij door aan het begin van de avond zeker 70 mL nog uit de fles bijgedronken. Daarna heeft ze liggen slapen bij de oppas. Ze heeft nu net bij mij liggen drinken(met tepelhoedje nu), en ze heeft beide borsten gehad. Nu is ze wakker, en nog wat onrustig lijkt het. Dus misschien zo nog maar wat afgekolfde melk erbij, maar even overleggen met O+
pi_131995559
Laiv, wat is de afspraak, die je met de lk hebt gemaakt: eerst bv en daarna flesje zodat ze zeker weten genoeg binnenkrijgt of andersom of bij elke voeding maar een (bv of flesje). Je kunt haar na een flesje toch nog aanleggen en drinkt ze wellicht nog meer?

Mag ik even jompelen voor 17 maanden bv vandaag *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131996052
De afspraak is de ene voeding borst, de andere voeding fles met afgekolfde melk. Ik kan(als ik dat trek) na een live voeding nakolven, en als ze onrustig is dat bijgeven.

Vannacht heeft ze bij mij gedronken, toen gekolfd, en uiteindelijk via de fles nog 100 mL erin gekregen. Net heb ik 120 mL gekolfd, en daarvan heeft ze 100 opgedronken. (En oudste is er met de overgebleven melk vandoor gegaan)

En echt voor het eerst in tijden dat de luier van de nacht(van half 4 tot half 8) vol zat.(en ze met de luier af vrolijk doorging met plassen/poepen).

En ik ga zo nog even kijken of ze nog wat bij mij wil drinken.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:19:17 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132012551
En, hoe is de dag gegaan laiv?

Tinu, 17 maanden al! Volgende maand dus 1,5 jaar!! *O*
pi_132014912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:19 schreef LadyBlack het volgende:
En, hoe is de dag gegaan laiv?

Tinu, 17 maanden al! Volgende maand dus 1,5 jaar!! *O*
Ik vond het maar bar spannend, maar volgens mij is het tot nu toe goed gegaan. Ik ben vanmorgen nog een andere fles wezen halen, ze dronk niet super uit de avent natural, en het speentje wat bij mijn kolfset zat leek mij niet zo super icm borstvoeding.
Ik heb van nuby een fles gehaald, en daar drinkt ze prima uit. Ze heeft nog bijna 150 uit de fles gedronken denk ik, en nog weer bij mij. Laatste keer bij mij kolfde ik hooguit 25 mL na, dus dat is denk ik wel goed.

Ze is nu onrustig, ze heeft om 6 uur bij mij gedronken, en daarna nog wat uit de fles. Zo lekker op de bank met een kopje thee, en gewoon kijken wat ze wil.

Ik heb er zo iig vertrouwen in dat ze genoeg binnenkrijgt, en dan moeten we maar zien wanneer ik nog naar het aanleggen ga kijken. Eerst dit maar even lekker op de rit krijgen zeg maar.
pi_132015295
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:15 schreef LadyBlack het volgende:

Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo O+
Echt niet! O+
pi_132016029
Zeker niet LB, bijna een jaar al hier :)
en oh my, wat ben ik stiekem supertrots op mezelf, als ik dat zo zie staan :D
pi_132017950
Laiv, dan onrustige 's avonds hoort er ook een beetje bij he, het hele avonden clusteren is eigenlijk alleen maar goed! :*

LB, je kan nog jaaaaaaaaren voeden! ;)
Tinu 17 maanden!!
Mineola ook alweer bijna een jaar!
Super bezig allemaal dames! :*

Nog 2 dagen, dan zitten we op 16 maanden :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132019516
Even een *O* voor Laivs baby, die goed drinkt.

Mango, bijna een jaar al, wat goed. Kun je zeker trots op zijn.

Marjo 16 maanden al bijna!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132019813
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Laiv, dan onrustige 's avonds hoort er ook een beetje bij he, het hele avonden clusteren is eigenlijk alleen maar goed! :*

LB, je kan nog jaaaaaaaaren voeden! ;)
Tinu 17 maanden!!
Mineola ook alweer bijna een jaar!
Super bezig allemaal dames! :*

Nog 2 dagen, dan zitten we op 16 maanden :)
Het is wel grappig om dan met de fles te zien hoe het gaat. Al leg ik haar ook nog wel regelmatig aan, en daar zie ik nu wel verschil in met kolven tussen links en rechts. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat het inderdaad een aanlegprobleem is. Ik wil haar nu alleen even de tijd geven om wat bij te tanken en bij te komen(ook voor mijzelf eigenlijk) voordat we dat aan gaan pakken.
pi_132020555
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Laiv, dan onrustige 's avonds hoort er ook een beetje bij he, het hele avonden clusteren is eigenlijk alleen maar goed! :*

LB, je kan nog jaaaaaaaaren voeden! ;)
Tinu 17 maanden!!
Mineola ook alweer bijna een jaar!
Super bezig allemaal dames! :*

Nog 2 3 dagen, dan zitten we op 16 maanden :)
Dat wilde ik ook zeggen ja! De mijnes was zeker tot 10 weken heel onrustig 's avonds.

En eigenlijk ook eens met de rest :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132021957
Bij mij heeft het clusteren tot een maand of 7 geduurd, volgens mij :+

Laiv, even rust is ook goed! Ik weet nog wel dat het mij ook de rust gaf die ik nodig had, toen ik even fulltime ging kolven, niet meer de stress bij iedere voeding. En daarna met frisse moed weer verder!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132031403
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:19 schreef Tinuviel het volgende:
Even een *O* voor Laivs baby, die goed drinkt.

Mango, bijna een jaar al, wat goed. Kun je zeker trots op zijn.

Marjo 16 maanden al bijna!
:o
Niks van gemerkt joh, kun je nagaan hoe van een leien dakje! :P
pi_132031450
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:06 schreef Mangostine het volgende:

[..]

:o
Niks van gemerkt joh, kun je nagaan hoe van een leien dakje! :P
En dat met de paar eerste weken geen bv, nu bijna een jaar! :+ *)
pi_132031563
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:09 schreef Olf het volgende:

[..]

En dat met de paar eerste weken geen bv, nu bijna een jaar! :+ *)
Ik heb zon- en feestdagen overgeslagen, dus netto een jaar *O*
pi_132031633
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:58 schreef Mineola het volgende:
Zeker niet LB, bijna een jaar al hier :)
en oh my, wat ben ik stiekem supertrots op mezelf, als ik dat zo zie staan :D
O+

En mag je zeker trots op zijn.

Laiv! Wat fijn!
pi_132031670
Ik blijf het wel spannend vinden hoor. Maar ze lijkt zich nu wat vaker te melden, en na het aan de borst drinken is ze niet echt voldaan. Wel jammer, maar zolang ik het met kolven bij kan houden geef ik dan toch maar wat met de fles na.

De eerste borst drinkt ze gewoon een paar minuten heel goed, daarna lijkt ze moe/slaperig te worden, en dan gaat het minder. Ook met verschonen tussendoor.

Vannacht gewoon 160 mL gekolfd!
pi_132031690
ik moet kolven van mijn zoon. Ik geloof niet dat er veel flesgevoede dreumessen zijn die als 10e woordje "kolven" konden zeggen :')
pi_132032586
quote:
17s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:21 schreef Kyara het volgende:
ik moet kolven van mijn zoon. Ik geloof niet dat er veel flesgevoede dreumessen zijn die als 10e woordje "kolven" konden zeggen :')
:D O+
  donderdag 10 oktober 2013 @ 12:03:27 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132034390
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:58 schreef Mineola het volgende:
Zeker niet LB, bijna een jaar al hier :)
en oh my, wat ben ik stiekem supertrots op mezelf, als ik dat zo zie staan :D
Terecht!!

En M! :D _O_
pi_132035692
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:06 schreef Mangostine het volgende:

[..]

:o
Niks van gemerkt joh, kun je nagaan hoe van een leien dakje! :P
:D

quote:
17s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:21 schreef Kyara het volgende:
ik moet kolven van mijn zoon. Ik geloof niet dat er veel flesgevoede dreumessen zijn die als 10e woordje "kolven" konden zeggen :')
En dat had jij zes maanden geleden vast ook niet gedacht! O+
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:18:56 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132036499
quote:
17s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:21 schreef Kyara het volgende:
ik moet kolven van mijn zoon. Ik geloof niet dat er veel flesgevoede dreumessen zijn die als 10e woordje "kolven" konden zeggen :')
:D !

mango, hoe bedoel je zon- en feestdagen overgeslagen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 23:50:57 #38
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132056483
Dames, wat doen jullie aan het hongergevoel tijdens de bv periode?

Ik heb momenteel constant honger en het is niet zo dat er geen vet op mijn lijf zit waar ik niet op kan teren.... :@
Ik wil dus niet veel eten, maar mijn lijf schreeuwt om eten, echt buikpijn vd honger, dus geen lekkere trek ofzo...

Hebben jullie hier ook last van en hoe ga je ermee om? Ik had het bij lientje ook wel, maar niet zoals nu. En juist nu zou ik graag kilo's zien verdwijnen aangezien het mijn laatste zwangerschap is geweest. Vorige keer viel ik zo fijn wat af tijdens de eerste 9 maanden bv. Nu dus niet... -O-
pi_132056796
Lastig Juud, ik heb geen tips voor je.

En dankjewel voor het aanleveren van een excuus voor mijn constante behoefte tot schranzen :@ :X ;(
.... met gevoel voor drama....
pi_132058921
Dames, ik kom hier alvast afscheid nemen.

Vanavond eens goed met O+ zitten praten, en het doorzetten met bv kost teveel op dit moment. Het gaat ten koste van ons hele gezin, en dat is niet wat ik wil.

Hoe moeilijk ik het ook vind, ik ga stoppen. Het lucht op om de knoop doorgehakt te hebben, maar nu ik hier de druk eraf zit te kolven merk ik dat ik toch haast nog twijfel om niet nog eventjes door te zetten.

Dank voor het meedenken en de lieve woorden. Deze mama moet(hoe lastig ook) even voor zichzelf kiezen, en daardoor ook voor haar kindjes.

:*
pi_132059350
Hier geen constante behoefte maar ook blij met een excuses haha.
Laiv, ik vind dat je ontzettend trots mag zijn op jezelf!!!
pi_132059452
Laiv, je hebt er toch alles aan gedaan wat je nu kunt? Heb er vrede mee, je meisje heeft toch het meest aan een gelukkige mama! :*

Juud, herken het niet, ik krijg alleen maar dorst! Maar ik zou toegeven met verantwoorde dingen, je lijf geeft het niet voor niets aan.

Ik heb ook nog een vraag: Ellie is sinds gisteren ineens beduidend minder gaan drinken. Ze wil ook niet meer wanneer ik het haar aanbied. Nu zat ze op 12+ voedingen per dag, maar herkent iemand het cold turkey terug naar 8 per dag? Ze drinkt nog steeds maar ca 10 minuten per keer, namelijk. Oh ja, ze is 6 weken nu.
Home is where the O+ is...
pi_132059897
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:50 schreef Juud79 het volgende:
Dames, wat doen jullie aan het hongergevoel tijdens de bv periode?

Ik heb momenteel constant honger en het is niet zo dat er geen vet op mijn lijf zit waar ik niet op kan teren.... :@
Ik wil dus niet veel eten, maar mijn lijf schreeuwt om eten, echt buikpijn vd honger, dus geen lekkere trek ofzo...

Hebben jullie hier ook last van en hoe ga je ermee om? Ik had het bij lientje ook wel, maar niet zoals nu. En juist nu zou ik graag kilo's zien verdwijnen aangezien het mijn laatste zwangerschap is geweest. Vorige keer viel ik zo fijn wat af tijdens de eerste 9 maanden bv. Nu dus niet... -O-
Ik heb dat ook tot een maand of 7 zo extreem gehad! Gewoon constant honger. En ook echt rommelende buik en dat ik flauw werd als ik niet at. Dus gewoon aan toegegeven. Maar daardoor ging het sneller terug op gewicht door bv mooi niet op. }:|
pi_132060284
Juud, ik geef er gewoon aan toe, maar een kilootje meer zou mij niet mis staan. Dus geen tips, sorry, wel herkenning.
pi_132060482
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:50 schreef Juud79 het volgende:
Dames, wat doen jullie aan het hongergevoel tijdens de bv periode?

Ik heb momenteel constant honger en het is niet zo dat er geen vet op mijn lijf zit waar ik niet op kan teren.... :@
Ik wil dus niet veel eten, maar mijn lijf schreeuwt om eten, echt buikpijn vd honger, dus geen lekkere trek ofzo...

Hebben jullie hier ook last van en hoe ga je ermee om? Ik had het bij lientje ook wel, maar niet zoals nu. En juist nu zou ik graag kilo's zien verdwijnen aangezien het mijn laatste zwangerschap is geweest. Vorige keer viel ik zo fijn wat af tijdens de eerste 9 maanden bv. Nu dus niet... -O-
Ik herken het niet (maar ik ben dus ook iemand die niet afvalt van bv geven helaas, dat leek me een mooi bijeffect ;( ) maar waarom zou je niet eraan toegeven? Als je gezond eet, dus bv extra boterhammen en geen extra zak chocoladepepernoten weg gaat werken lijkt me dat prima. Buikpijn van de honger lijkt me in elk geval niet goed. Zeker niet als je in je achterhoofd houdt dat lijnen tijdens bv periode niet goed is.

Ik denk dat luisteren naar je lijf in dit geval het belangrijkste is, afvallen zou ik nu niet als prioriteit stellen. Dat komt wel weer. Maar ik snap wel dat het lastig is als dat juist is wat je wil!
pi_132060802
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:27 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik denk dat luisteren naar je lijf in dit geval het belangrijkste is, afvallen zou ik nu niet als prioriteit stellen. Dat komt wel weer. Maar ik snap wel dat het lastig is als dat juist is wat je wil!
Dat idd, luister naar je lichaam. Die weet het beter dan wij ;) Kies voor gezond, vullend voedsel en geen snoeperij. Eet bijv lekker een bak volle Griekse yoghurt met vers fruit, kun je weer een tijdje door en je manneke heeft ook nog eens veel aan de vetten die je binnenkrijgt.
pi_132060969
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:50 schreef Juud79 het volgende:
Dames, wat doen jullie aan het hongergevoel tijdens de bv periode?

Ik heb momenteel constant honger en het is niet zo dat er geen vet op mijn lijf zit waar ik niet op kan teren.... :@
Ik wil dus niet veel eten, maar mijn lijf schreeuwt om eten, echt buikpijn vd honger, dus geen lekkere trek ofzo...

Hebben jullie hier ook last van en hoe ga je ermee om? Ik had het bij lientje ook wel, maar niet zoals nu. En juist nu zou ik graag kilo's zien verdwijnen aangezien het mijn laatste zwangerschap is geweest. Vorige keer viel ik zo fijn wat af tijdens de eerste 9 maanden bv. Nu dus niet... -O-
Ik viel juist te veel af en moest veel eten om het bij te houden. Ik heb toen tips van een diëtist gekregen. Zij was gespecialiseerd in (ongewenst) afvallen tijdens de zwangerschap en bv-periode. Voor mij werkte dat goed. Misschien dat er bij jou in de buurt ook zoiets is? Ik kreeg haar naam via mijn lk.

Wat ik zelf in jouw situatie zou doen: dingen eten die goed vullen (kwark, ei, avocado, nootjes) en weinig snelle suikers, daar krijg je juist trek van. En tussendoor veel groente en rauwkost, kan je veel van eten zonder dat het veel calorieën bevat. Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 11-10-2013 10:00:24 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132061008
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 03:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
Dames, ik kom hier alvast afscheid nemen.

Vanavond eens goed met O+ zitten praten, en het doorzetten met bv kost teveel op dit moment. Het gaat ten koste van ons hele gezin, en dat is niet wat ik wil.

Hoe moeilijk ik het ook vind, ik ga stoppen. Het lucht op om de knoop doorgehakt te hebben, maar nu ik hier de druk eraf zit te kolven merk ik dat ik toch haast nog twijfel om niet nog eventjes door te zetten.

Dank voor het meedenken en de lieve woorden. Deze mama moet(hoe lastig ook) even voor zichzelf kiezen, en daardoor ook voor haar kindjes.

:*
Dapper besluit, ik hoop dat het jou en je gezin rust geeft :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:13:02 #49
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132061433
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:45 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat idd, luister naar je lichaam. Die weet het beter dan wij ;) Kies voor gezond, vullend voedsel en geen snoeperij. Eet bijv lekker een bak volle Griekse yoghurt met vers fruit, kun je weer een tijdje door en je manneke heeft ook nog eens veel aan de vetten die je binnenkrijgt.
Die vetten die krijgt ie idd overduidelijk binnen. :)

Ik eet ook bijv Brinta ´s ochtends en overdag brood en roggebrood, fruit.
Snoep/chips en koek eet ik sowieso niet, behalve soms in het weekend. Door de week hoogstens een kaakje ofzo. Fruit eet ik met Lientje mee, twee keer per dag.

Suikers let ik sowieso erg goed op en bijv witmeel producten eten we ook zelden. Het is gewoon lastig om 4 boterhammen te eten, wetende dat je na twee uur weer honger hebt. Normaal eet ik er twee, dus het druist tegen mijn gevoel in dat ik opeens zoveel eet.

Wegen doe ik niet hoor en echt aankomen doe ik ook niet, maar er gaat ook niets af natuurlijk op deze manier. O-)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:51:06 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132062310
Juud, ik begin nu minder honger te krijgen realiseerde ik me vandeweek :Y Ik eet nog steeds meer dan ik deed, maar langzamerhand gaan de laatste zwangerschapskilo's er dus hopelijk af!

Zeker als je zo gezond eet zou ik vooral naar je hongergevoel luisteren!

Laiv, wat jammer nou toch... maar rust is inderdaad belangrijk, ook voor de rest van je gezin. Je hebt je meisje in elk geval een supergoeie start gegeven! Daar mag je niet aan twijfelen!
pi_132062383
Hier eigenlijk een +1 op wat LadyBlack zegt. Op alles dus. Hier ook minder honger. Zeker in het begin heb ik echt veel gegeten. Soms wel 8 boterhammen per dag.

En Laiv, fijn dat de beslissing om te stoppen je rust geeft. En inderdaad, ze heeft toch maar mooi een goede start gehad :*
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:37:46 #52
381212 Gulara
From the future
pi_132064873
Och Kyara, M.! O+

Laiv, klinkt als een juiste beslissing.

Hongergevoel ken ik niet echt.

Ik heb een probleem. Mijn toeschietreflex komt pas heel laat. Was van de week 's nachts zelfs even een beetje in paniek dat het einde bv zou zijn. Want krijsen en compleet overstuur. Met een hoop gedoe lukt het dan toch.
Het is ook alleen 's avonds. Zo bij de voeding tussen 19-24 (tijdstip wisselt).
Is er iets wat ik kan doen om een snellere toeschietreflex te krijgen?
pi_132064966
Ik ken alleen oxytocinespray maar misschien zijn er betere manieren. Ligt het aan de houding? Dat je dan bijvoorbeeld liggend voedt of zo?

Tijdens het kolven helpt het bij mij wel om een slok water te drinken :?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:12:34 #54
381212 Gulara
From the future
pi_132065868
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:41 schreef Kyara het volgende:
Ik ken alleen oxytocinespray maar misschien zijn er betere manieren. Ligt het aan de houding? Dat je dan bijvoorbeeld liggend voedt of zo?

Tijdens het kolven helpt het bij mij wel om een slok water te drinken :?
Oh dat vind ik ook wel een goeie tip Kyara. Kolven gaat ook prut. Komt er na 5,5 uur met veel moeite 120ml uit. Dus de watertip neem ik mee. Thanks!
pi_132067788
Ik heb het ook wel eens 's nachts. Volgens mij ligt dat aan de drinktechniek. Hij sabbelt dan meer, het is geen krachtig drinken iig. En dan duurt het langer -> kind overstuur... Heel frustrerend. Ik heb er ook geen oplossing voor, soms helpt het om hem net even anders neer te leggen. Die beweging triggert dan een tsr ofzo?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132068218
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:37 schreef Gulara het volgende:
Och Kyara, M.! O+

Laiv, klinkt als een juiste beslissing.

Hongergevoel ken ik niet echt.

Ik heb een probleem. Mijn toeschietreflex komt pas heel laat. Was van de week 's nachts zelfs even een beetje in paniek dat het einde bv zou zijn. Want krijsen en compleet overstuur. Met een hoop gedoe lukt het dan toch.
Het is ook alleen 's avonds. Zo bij de voeding tussen 19-24 (tijdstip wisselt).
Is er iets wat ik kan doen om een snellere toeschietreflex te krijgen?
Gulara ik weet het niet zeker, maar je kan proberen of orstcompressie helpt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:55:01 #57
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132072866
Aviva vindt bij mij drinken net zo lekker als snoepjes. O+
smelt!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_132072970
O+ O+ O+
pi_132110413
dames, nog bedankt voor de lieve reacties.

Het scheelt voor mij enorm nu de angst over het genoeg binnenkrijgen eraf is. Ik kolf op dit moment nog alles, maar ga binnenkort kijken of ik wat af kan bouwen. Heb van de lactatiekundige tips gekregen over hoe ik dat het beste aan kan pakken, en dan zou ik misschien met drie keer kolven haar nog een eind bij kunnen houden.

En gelukkig verleerd ze het drinken niet gelijk, en kan ik altijd nog eventjes aanleggen. Het is toch wel heel speciaal.. O+
pi_132116302
Davinia, wat lief O+

Laiv fijn, dat je goed begeleid wordt en dat je een beslissing hebt genomen en daar vrede mee hebt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132116745
Laiv, klinkt heel goed en rustig, fijn!
Home is where the O+ is...
  zondag 13 oktober 2013 @ 09:17:44 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132116851
Je hebt iig nog een tijdje de fijnste troost voorhanden ^O^

Aviva :D mooi compliment davinia!

Dames die in bed voeden; wat doen jullie met de kleding? E stoomt de pan uit tijdens het drinken als ik haar kleren aanlaat.
pi_132117086
Meestal doe ik dat zittend, voeden in bed. Liggend voegt niet. Maar als ze warm voelt leg ik haar dus bovenop de dekens ipv er een beetje onder.
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:00:05 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132117936
Laiv fijn :)

Oliver is uit logeren geweest ( 1e nachtje ooit zonder mij naast hem ;( ) hoj heeft nu dik 24 uur niet gedronken , heb met de hand nu 2 keer gekolfd eerste keer of beiden totaal 130 cc en nu 8 uur later zit ik op 90 cc ongeveer.
Nu weet ik dat kolven niet altijd iets zegt maar zou ik volgende keer wat vaker moeten kolven? Of proberen wat vaker te oefenen , het gaat me niet om de gekolfde melk maar mijn productie kan niet ophouden maar over productie wil ik ook niet..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132118395
Hier in bed voeden, kind met kleding aan en soms slaapzak (ligt aan het moment van voeden). Ze ligt niet onder het dekbed (bang dat dan d'r eigen bedje te koud is als ze daar weer in moet) al ik bang ben dat ze het toch wat fris heeft leg ik een fleecedekentje een beetje over haar heen. Maar meestal is met kleding (en dus soms met zomerslaapzakje) haar temperatuur goed
pi_132119237
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Laiv fijn :)

Oliver is uit logeren geweest ( 1e nachtje ooit zonder mij naast hem ;( ) hoj heeft nu dik 24 uur niet gedronken , heb met de hand nu 2 keer gekolfd eerste keer of beiden totaal 130 cc en nu 8 uur later zit ik op 90 cc ongeveer.
Nu weet ik dat kolven niet altijd iets zegt maar zou ik volgende keer wat vaker moeten kolven? Of proberen wat vaker te oefenen , het gaat me niet om de gekolfde melk maar mijn productie kan niet ophouden maar over productie wil ik ook niet..
Mijn ervaring is dat een dagje minder kolven / drinken geen gevolgen heeft voor je productie. Zeker na zo'n lange tijd kan dat geen kwaad. Door omstandigheden heb ik een paar weken overdag maar 2 keer gevoed in plaats van 4x, maar als ik dan wel weer vaker voedt, gaat dat ook zonder problemen.

Laatst was ik van 7 tot 23 uur van huis met 1x kolven tussendoor. Had ik om 17.30 maar 100 ml gekolfd. Maar ik weet wel zeker dat als hij zelf in die tijd 3x drinkt, er wel meer uit haalt :Y.

LB, mijnes slaapt in een slaapzak zonder dekens (woelt hij toch onderuit) en als hij bij ons in bed ligt, doe ik zijn slaapzak uit. Dan heeft hij nog alleen een romper aan (of soms een pyamabroekje erbij, ligt aan de temperatuur).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 13 oktober 2013 @ 12:11:39 #67
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132119460
Ok :) normaal drinkt hij op zijn verzoek, maar het duurde zolang voor ik er überhaupt wat uitgekolfd kreeg :')
En gelijk even in paniek .. Stom hè ? Na bijna 2 jaar nog zulke angst..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132123917
Evenstar, vind ik niet stom. O is toch net een stukje afhankelijker van bv dan de gemiddelde peuter. :*

Als ik in bed voed (en dat is meestal 's nachts) laat ik altijd hun slaapzakje aan. En ze gaan ook een stukje onder het dekbed. In onze slaapkamer staat het raam nog open dus best wel koud.
  zondag 13 oktober 2013 @ 19:12:15 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132131818
Ja is ook zo , ik hoop dat er geen late bieders komen op de kolf dan heb ik binnenkort een amadela lactaline dubbele kolf :D
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 13 oktober 2013 @ 22:20:53 #70
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132140533
Whoop mijnes O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 14 oktober 2013 @ 10:09:50 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132149287
*O* 6 maanden borstvoeding! *O*

And loving it O+
  maandag 14 oktober 2013 @ 10:18:04 #72
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132149408
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:09 schreef LadyBlack het volgende:
*O* 6 maanden borstvoeding! *O*

And loving it O+
*O* en dat na alle zorgen O+

Je mag trots op jezelf zijn!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132149409
Oh LB, wat FANTASTISCH! *O* Had je dat zes maanden geleden gedacht? O+
pi_132149466
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:09 schreef LadyBlack het volgende:
*O* 6 maanden borstvoeding! *O*

And loving it O+
*O* S *O* U *O* P *O* E *O* R *O* ! *O*
pi_132149532
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:09 schreef LadyBlack het volgende:
*O* 6 maanden borstvoeding! *O*

And loving it O+
Wat goed, gefeliciteerd *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132149863
LB, wat goed joh! *O*
pi_132150014
Whoop whoop lb! Om supertrots op te zijn. Hoop dat we het hier ook na mogen doen!
pi_132150282
Ik ben aan het aftellen.. :') Over tien dagen hier ook de 6 maanden gehaald. O+

We gaan het vieren met taart en confetti en slingers *O*

(Nee, Sticker krijgt geen taart.)
pi_132150565
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:08 schreef L-E het volgende:
(Nee, Sticker krijgt geen taart.)
wat flauw -O-

lijkt me een perfect 1e hapje!
pi_132151282
LB wat een prachtige mijlpaal *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:02:46 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132152879
quote:
17s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

wat flauw -O-

lijkt me een perfect 1e hapje!
+1 oO<

En bedankt allemaal! O+
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:12:29 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132153152
Plaatje bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:29:33 #83
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132153622
Ohhh die kijkers ook van E!
En gefeliciteerd LB! *O*
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:38:15 #84
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132153842
Mooie mijlpalen hier! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_132155525
Wat een mooie foto LB.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132156339
Mooie foto LB O+
pi_132158778
Ooh LB, wat heel erg fijn! *O*
En wat een mooi meisje heb je daar. <3
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_132167267
LB, wat goed! *O* en wat een heerlijke foto!
L-E bijnabijna 6 maanden! *O*

Faye is foto van de week op borstvoeding.com *trotse mama*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132181237
Ik zag jullie op de facebook van bv.com, gaaf!

Ik zal ook weer even bijkletsen.
Mijn meisje dronk vanaf een week of 3 oud heel goed uit flesjes. Het is goed om dat te blijven oefenen hoor je overal dus dat zijn we blijven doen. Nu is ze 13 weken en twee weken terug stopte ze hier zomaar mee. De eerste keer was ze bij papa, en dronk ze wel toen ze mij weer hoorde. De keer daarop dronk ze ook niet meer toen ze me hoorde, wel toen ik het uiteindelijk overnam, uit de fles dus. De keren daarna alleen maar veel drama en huilen. Uit de borst ging wel, alleen blijft ze om de 2 a 3 uur komen. Ook drinkt ze dan 45 min lang.

Reden genoeg om cb even te bellen. Na 3 dagen bellen en van kastje naar de muur via de huisarts een verwijzing voor de lactatiekundige bemachtigt. Deze kon gelukkig snel langskomen.
Ze zag dat ze sneller drinkt als ik haar de tsr weg laat drinken, en dan kant switch. Dan kan ze daar weer tsr wegdrinken en evt nog weer terug naar de andere kant. Top. Scheelt wel een kwartier dus ik blij.
Het drinken uit een fles blijft lastig, ook schijnt de mondmotoriek rond 3 mnd te veranderen. De bedoeling is nu dat we 2x op een dag oefenen wanneer ze geen honger heeft. Dit zodat ze niet gefrustreerd raakt. Tot nu toe drinkt ze werkelijk geen druppel.
Ik heb morgen mijn eerste werkdag weer en zoals het er nu uitziet drinkt ze niets als ik niet bij haar ben. Maakt dat ik het spannend vind, hoop dat ze de noodzaak van het flesje in zal zien als ik langere tijd uit beeld ben.
pi_132181397
Kiwi, spannend om weer te gaan werken. Ik hoop dat ze zelf gaat drinken morgen. Volgens mij komt het wel vaker voor. Misschien dat andere nog tips hebben. Gaat ze naar een kdv?

Veel succes morgen :*

Leuk Marjolijntje!
pi_132181504
Dankjewel!
De eerste twee woensdagen gaat ze naar oma gelukkig, daarna naar gastouder. Ik wilde haar niet bij mij op het kdv hebben :)
Cb had het er inderdaad ook over dat het vaker voorkomt, mede doordat ze jouw spanning voelen
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:28:50 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132182476
Fijn dat je een lk mee hebt laten kijken kiwi!

En bijna weer werken dus! Spannend, geniet nog heel even van je verlof dan!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:30:20 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132182511
Hier ineens bloed op mn tepel :?

Was al een tijdje wat gevoelig, met een spierwit hard stukje huid, en dat is nu kapot lijkt het wel. Het doet niet echt zeer dus het zal wel weer overgaan, maar wel gek!
pi_132190317
Ik kom hier alvast stiekem meelezen :) T. heeft vanmorgen na de ks mooi aan de borst gedronken, maar vindt slapen op de borst nu veel belangrijker :P
Heb zojuist m'n 1e 5ml gekolfd *O*
pi_132190445
GotC, van harte met je zoon! En 5 ml is heel wat voor een eerste dag na een ks hoor! O+
pi_132190471
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:01 schreef GotC het volgende:
Ik kom hier alvast stiekem meelezen :) T. heeft vanmorgen na de ks mooi aan de borst gedronken, maar vindt slapen op de borst nu veel belangrijker :P
Heb zojuist m'n 1e 5ml gekolfd *O*
Gefeliciteerd met T!
*O* voor de eerste 5 ml en dat al op dag 1. Het begin is er!
pi_132191040
Gefeliciteerd GotC! En 5 ml na een ks is echt super *G* *G* *G*
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:50:54 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132195342
GotC welkom! En wat een goeie kolfbeurt al *O*

Hopelijk is T (leuke naam heeft ie trouwens!) gauw minder misselijk.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:01:33 #99
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132195639
GotC welkom en gefeliciteerd!!

Wat knap al 5ml kolven zo net na de ks, top! *O*
pi_132195869
Welkom GotC! Waarom kolf je?
pi_132197127
Welkom GotC en gefeliciteerd!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:05:20 #102
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132197675
GotC gefeliciteerd en welkom!

Lauren weegt 9245, en dat bij 7.5 maanden. Heb ik weer, een kleine vetzak O+
pi_132198802
GotC, welkom en ook hier gefeliciteerd met T *G* Fijn dat hij al gedronken heeft en je productie op gang komt!

Pessie, wow! Dat woog mijnes met 14 maanden nog niet eens :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132198982
Pessie, dat weegt die van mij met 16 maanden nog niet! :D

GotC, gefeliciteerd, en wat goed al!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:56:44 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132199737
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:05 schreef pessie het volgende:
GotC gefeliciteerd en welkom!

Lauren weegt 9245, en dat bij 7.5 maanden. Heb ik weer, een kleine vetzak O+
:o


Dat zijn Oliver's stats _O-
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132200095
Welkom Go!

Lekker Pessie! volgens mij is mijn spekkie met bijna 2 jaar 12.5 kilo's en 86cm!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132201791
Welkom Gotc! *O* Gefeliciteerd met je zoon!

Jeej Pessie, gek he ;) Ik heb er ook zoeen :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:40:29 #108
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_132202210
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:56 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

:o


Dat zijn Oliver's stats _O-
Oi :o
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:08:49 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132203981
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:40 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Oi :o
Wat oi?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132205184
GotC Gefeliciteerd en veel succes met de bv!

Kiwi, wij oefenen ook af en toe met de fles, maar misschien moeten we dit ook vaker gaan doen om daar ook wat gewenning in te krijgen. Het is niet altijd een succes namelijk.

De borstvoeding op zich gaat erg goed, er lijkt ook wat meer ritme in te komen, hoewel ze die ook zo weer overhoop kan gooien. Hieronder even de groeicurve!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132205803
Gefeliciteerd GotC!

Sull, je plaatje doet het niet :(

Mijn meisje is vandaag precies 5 maanden oud! En al vijf maanden niets anders binnen gekregen dan mijn bv! O+ (Ok, vitamine D druppeltjes, maar verder echt niets anders :) )

pi_132205906
wat een plaatje O+ O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132205995
Sull ik kan de curve ook niet zien. Heb je hem geüpload via bijvoorbeeld photobucket?

Shandaly O+ O+ alweer 5 maanden!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:43:46 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132206216
mooi shandaly O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132206280
Ben zo blij dat ik de megadip van twee weken geleden een beetje te boven ben gekomen. Het gaat zelfs weer zo goed dat ik af en toe weer wat in de vriezer kan zetten!
(En nu baal ik eigenlijk een beetje dat ik drie jaar geleden bij Lars vrij makkelijk heb toegeven aan die dip, en er maar mee gestopt ben... met een beetje meer inzet toen had ik het misschien ook best een stuk langer vol kunnen houden dan 5,5e maand...)
pi_132207090
Wat een liefje Shandaly. Maak jezelf geen verwijten, dat helpt nu niet meer. De situatie toen was misschien een beetje anders dan nu.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:23:53 #117
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132211594
* dat hij gaat lachen als ie de borst ziet
* zijn beide handjes om de borst heen klemt tijdens het drinken
* hij blij gaat kletsen en lachen als zijn buikje volgedronken is
* hij meer en meer spekjes aan zijn ooit zo fragiel lijfje krijgt
* dat je denkt na weken overdag en de nacht geen lekkage, nu kan ik wel een nachtje zonder bh proberen en dat ie dan opeens slaapt van 23.30 uur tot 05.15 uur :+

Ik O+ bv geven....
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:25:53 #118
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_132211673
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:23 schreef Juud79 het volgende:
* dat hij gaat lachen als ie de borst ziet
* zijn beide handjes om de borst heen klemt tijdens het drinken
* hij blij gaat kletsen en lachen als zijn buikje volgedronken is
* hij meer en meer spekjes aan zijn ooit zo fragiel lijfje krijgt
* dat je denkt na weken overdag en de nacht geen lekkage, nu kan ik wel een nachtje zonder bh proberen en dat ie dan opeens slaapt van 23.30 uur tot 05.15 uur :+

Ik O+ bv geven....
O+
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:27:38 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132211745
Fijn dat je de dip te boven bent. En ik begrijp je gevoel wel hoor, ik kijk nu op eenzelfde manier terug naar M's eerste dagen. Maar ja, daar verander je nu toch niks meer aan. En ik hou mezelf dan voor dat M weer dingen heeft gehad die de meisjes niet of minder hebben gekregen.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:32:34 #120
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132220462
juud O+

shandaly, schuldgevoel is nergens voor nodig. ander kind, andere situatie. :*

ik heb een Hotmilk bh en hij zit idd heerlijk! :) Ben blij :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:39:26 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132222458
Fijn Davinia!

Nu bedenk ik weer dat t heel suf is dat ik nog steeds geen goeie voedingsbh heb gekocht :')
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:53:31 #122
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132222843
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:39 schreef LadyBlack het volgende:
Fijn Davinia!

Nu bedenk ik weer dat t heel suf is dat ik nog steeds geen goeie voedingsbh heb gekocht :')
Oeh, ik vind het het geld zooooo waard! Heb 1 mammae gekocht en baal als een stekker als ie in de was zit. Zit zo fijn!
Ik ga zo even curves downloaden en weer uploaden en dan hier zetten







Het is te zien dat ze 's nachts elk uur wil drinkén :')
pi_132223123
Juud, mooi geschreven!

Shandaly, fijn dat het al 5 maanden goed gaat en dat je je dip te boven bent gekomen!

Pessie wat een mooie curve!

Bij mij doet de curve het wel, maar blijkbaar is dat omdat ik ingelogd ben. Even kijken of die het zo doet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:05:30 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132223171
Jahoor Sull, ziet er prachtig uit! _O_

Pessie :D Lauren groeit echt als kool! :9 Trek jij de nachten nog wel?
pi_132227252
Mooie curves!

Davinia, is hotmilk met beugels? Ik wil dit keer alleen nog mooie bh's met beugel heb ik besloten :P
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:09:09 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132227375
wu
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:05 schreef WupWup het volgende:
Mooie curves!

Davinia, is hotmilk met beugels? Ik wil dit keer alleen nog mooie bh's met beugel heb ik besloten :P
wup jij weet veel :P als ik ga kolven voor twee dagen weg, hoeveel zou ik dan moeten kolven ?
hij drinkt in zzijn algemeenheid nog keer of 8 nu, soms 6 soms 15 :')
Maar dus geen idee hoeveel ik dan zou moeten kolven..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132227655
Ja, dat weet ik ook niet voor jouw kind :D Een volledig borstgevoed kind drinkt zo'n 600-1100ml op het hoogtepunt, afhankelijk van vele factoren.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:27:18 #128
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132227952
wup deze heeft geen beugel. Maar ze hebben wel beugelmodellen. Ik heb hem van boobs n burps in België
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_132227961
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:05 schreef WupWup het volgende:
Mooie curves!

Davinia, is hotmilk met beugels? Ik wil dit keer alleen nog mooie bh's met beugel heb ik besloten :P
Ik vond het flapje zo lastig wegbuigen met een beugelbh. Hij sprong steeds terug en we zaten toen sowieso in een periode dat de mini overal door afgeleid was. Geen goede combi dus. Na 2x dragen is de bh onderin de kast verdwenen. :W ¤50 :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132228355
Ik heb de vorige keer twee jaar met slecht ondersteunende, vormeloze bh's gelopen. Gewoon niet de moeite genomen om wat moois te kopen, want het is maar tijdelijk enzo. Geen hema meer voor mij ;)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 15:39:03 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132228383
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:18 schreef WupWup het volgende:
Ja, dat weet ik ook niet voor jouw kind :D Een volledig borstgevoed kind drinkt zo'n 600-1100ml op het hoogtepunt, afhankelijk van vele factoren.
:@ ik vind het zo lastig want ik wil niet dat hij tekorten krijgt, maar goed niet veel 2 jarigen die zo afhankelijk zijn van.. zoals hij.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132229182
Drinkt hij wel makkelijk uit een fles/beker/oid?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132230167
Hoe makkelijk kolf je evenstar? Want anders zou ik gewoon een ruime voorraad aanleggen.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:38 schreef WupWup het volgende:
Ik heb de vorige keer twee jaar met slecht ondersteunende, vormeloze bh's gelopen. Gewoon niet de moeite genomen om wat moois te kopen, want het is maar tijdelijk enzo. Geen hema meer voor mij ;)
En dat. Ook zoiets, de volgende keer koop ik meteen een mooie. Wist ik veel dat ik een jaar ging voeden...
  woensdag 16 oktober 2013 @ 18:19:05 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132233217
Phaidra ja met rietje of een bidon kan hij prima uit de weg :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132233340
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:32 schreef Mineola het volgende:
Hoe makkelijk kolf je evenstar? Want anders zou ik gewoon een ruime voorraad aanleggen.

[..]

En dat. Ook zoiets, de volgende keer koop ik meteen een mooie. Wist ik veel dat ik een jaar ging voeden...
Goede les voor de jonge voedsters hier: koop die dure bh nou maar snel, want je krijgt echt spijt als je het niet doet :7 :P
pi_132233872
Ik heb mijn dure BH's ook pas na 10 maanden gekocht :D had ik veel eerder moeten doen! Zoveel fijner!
En ik hou van Hotmilk :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132236133
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:23 schreef WupWup het volgende:

[..]

Goede les voor de jonge voedsters hier: koop die dure bh nou maar snel, want je krijgt echt spijt als je het niet doet :7 :P
Nou idd, maar dat had ik al wel eens eerder gezegd hier. Met een maand of acht, negen :P
Herhaling kan nooit kwaad voor mijzelf nieuwe aanwas!
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:10:13 #138
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132237325
Wup mammae, echt een aanrader! Cup flap je naar de zijkant ipv naar onderen.

Sull, mooi lijntje!

Even star, ik zou zelf zeker een liter per dag aanleggen, in jouw geval, bij voorkeur meer. Maar ik weet niet of en hoe je dat bijgekolft krijgt...
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:20:31 #139
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132237830
Mijn Anita´s zijn versleten, binnenvoering gewoon stuk... :')

Dus nu nieuwe bh´s gekocht, oa deze, ben benieuwd of ie lekker zit, krijg hem morgen binnen.

  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:39:39 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132238642
Met mijn mini electric kom ik niet ver , maat binnenkort ameda lactaline oid dubbelzijdig :9 hoop dat die beter werkt ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132238901
;( Ik pas mijn mooie bv-bh's (nog) niet. Mijn cup is nog veel groter dan de vorige keer na 1 jaar voeden (toen kocht ik ze).. Dus nog steeds aan de stomme hema's ;(
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:53:27 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132239200
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:10 schreef pessie het volgende:
Wup mammae, echt een aanrader! Cup flap je naar de zijkant ipv naar onderen.
Oh dat klinkt goed! Ik vind namelijk dat t zo snel zweterig wordt, dat flapje opgefrot onder mijn -tegenwoordig altijd gloeiende- borst :X :{
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:56:43 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132239321
Jeutje Juud, dat plaatje :D wat een meloenen!

Welk merk is dat?

Ik ben overigens redelijk tevreden over mijn hunkemullerbh's. Alleen... heb ik na mijn kolfpauze echt van die keiharde pinnen van tepels :') en alleen al daarom zou ik graag padded cups willen. Nu is het echt nietsverhullend ;( :')
pi_132239827
Ik vind padded echt onhandig met wegklappen, op de een of andere manier worden ze altijd nat, met zowel voeden als kolven.
Bij R had ik ook alleen de Hemaflubbers. Nu heb ik die alleen in de eerste weken 's nachts gebruikt. Ik ben behoorlijk fan van de Noppies en simpele Anita's (die zijn een stuk duurder), met beugel.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132240466
Ik heb er maar 2, van de Bonprix nota bene... Misschien toch maar eens op zoek naar een goede. Ik vind de maat alleen zo moeilijk in te schatten. Ik heb nog steeds flinke stuwing met regelmaat, scheelt een ruime cup. Is een beugelbh dan wel te doen?
Home is where the O+ is...
pi_132241642
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:10 schreef pessie het volgende:
Wup mammae, echt een aanrader! Cup flap je naar de zijkant ipv naar onderen.

Sull, mooi lijntje!

Even star, ik zou zelf zeker een liter per dag aanleggen, in jouw geval, bij voorkeur meer. Maar ik weet niet of en hoe je dat bijgekolft krijgt...
Thanks! Dat ziet er idd een stuk beter uit.
Cwen, ik zou het gewoon eens proberen als ik jou was. In mijn ervaring zijn voedingsbh's sowieso al een stuk soepeler dan gewone bh's.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:48:52 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132241685
ach, ik heb er 3, 5 jaar over gedaan om een keer echt goede bh's te kopen :+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:50:40 #148
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132241764
Ik vind MN mammae o.a. fijn omdat ie een soort van padded is *; . En nat? Hoe kolf jij? Ik pak altijd een doekje en als de schelp los gaat dan hou ik het doekje eronder.

Juud, dat is jammer.

Mor, gaat vanzelf weer passen ;)
pi_132241833
Stuwing heb ik niet echt, maar op het werk kan ik regelmatig kolven en als M thuis een keer lang slaapt, maakt het me niet uit dat er een stukje filet om het randje piept. En met lege borsten zit het iets ruimer. Maar gemiddeld zit ik wel op de maat van mijn bh.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:52:42 #150
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132241859
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:23 schreef Cwen het volgende:
Ik heb er maar 2, van de Bonprix nota bene... Misschien toch maar eens op zoek naar een goede. Ik vind de maat alleen zo moeilijk in te schatten. Ik heb nog steeds flinke stuwing met regelmaat, scheelt een ruime cup. Is een beugelbh dan wel te doen?
Op de site van mammae staan verkooppunten. Misschien zit er iets bij jou in de buurt? Ik was helaas wel gedoemt tot internet bestellen, maar volgens mij best aardig gelukt uiteindelijk.
pi_132242123
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:50 schreef pessie het volgende:
Ik vind MN mammae o.a. fijn omdat ie een soort van padded is *; . En nat? Hoe kolf jij? Ik pak altijd een doekje en als de schelp los gaat dan hou ik het doekje eronder.

Doekje vergeet ik steeds mee te nemen :@ en dan plopt de flap hups terug tegen mijn borst. Padded en ik zijn geen goede vriendjes :P
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:15:59 #152
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132243022
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:58 schreef Piekie81 het volgende:

[..]

Doekje vergeet ik steeds mee te nemen :@ en dan plopt de flap hups terug tegen mijn borst. Padded en ik zijn geen goede vriendjes :P
Mammae hupst niet *;

:@ ik heb echt geen aandelen, en ook geen secret webshop.
pi_132243682
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:15 schreef pessie het volgende:

[..]

Mammae hupst niet *;

:@ ik heb echt geen aandelen, en ook geen secret webshop.
Ik ben blij dat je het merk noemde, er is er nu 1 onderweg want ik werd gek van dat gepruts onder m'n borst. (Noppies padded, zit heerlijk maar niet als je gaat voeden :') )
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:58:33 #154
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132245031
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:50 schreef pessie het volgende:
Ik vind MN mammae o.a. fijn omdat ie een soort van padded is *; . En nat? Hoe kolf jij? Ik pak altijd een doekje en als de schelp los gaat dan hou ik het doekje eronder.

Juud, dat is jammer.

Mor, gaat vanzelf weer passen ;)
Nee hoor, niet jammer, ik heb ze ruim twee jaar gedragen. :+
En ik had er maar twee, een in de was en eentje aan, ons bent zuunig... ;)
pi_132246327
Mammae zat bij mij niet mooi trouwens, mijn, mooitjes zijn ook van noppies.

Pessie, passen doen ze vast vanzelf, maar ik wil ze liever nu aan. Ben alweer bijna een jaar met de lelijke hemaatjes bezig :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 17 oktober 2013 @ 08:45:51 #156
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132250890
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:30 schreef Morretje het volgende:
Mammae zat bij mij niet mooi trouwens, mijn, mooitjes zijn ook van noppies.

Pessie, passen doen ze vast vanzelf, maar ik wil ze liever nu aan. Ben alweer bijna een jaar met de lelijke hemaatjes bezig :+
Ik vind dat je een nieuwe verdient! In de juiste maat, zodat ie nu goed zit.
pi_132257936
Ik heb mijn hotmilk gekocht na een maand of 6 denk ik. In ieder geval, toen had ik nog een cupmaatje (of twee) meer dan nu. Dus hij zit niet meer zo mooi. Maar niet slecht genoeg (lees: nog altijd beter dan mijn prenatalvarianten) om weer een nieuwe te kopen :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132258079
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 08:45 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik vind dat je een nieuwe verdient! In de juiste maat, zodat ie nu goed zit.
Ik ook <3 maar ja, mijn portemonnee niet..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:33:16 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132321078
Is er niet iets dat in de verkoop kan morretje? ;) Dan betaal je die bh daarmee!

Ik zit op een spannend punt; geen pilletje meer genomen vanochtend! Nu kijken of het net zo goed blijft gaan :) Woensdag moeten we naar het cb voor de 6 maanden afspraak, kijken of E's lijntje verder is afgebogen of niet. Zo wel, dan kan ik altijd weer 1 pilletje gaan slikken, en ondertussen gaat ze ook vast voedsel erbij krijgen natuurlijk.

Hoe lang duurde het bij jullie eigenlijk voor de bijvoeding ook bv ging vervangen? (Ik hoop lang :@ )
pi_132321122
Hier heel lang! Faye vindt eten nog steeds niet echt boeiend en eet weinig :) Drinken is nog steeds O+ :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132321198
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:33 schreef LadyBlack het volgende:
Is er niet iets dat in de verkoop kan morretje? ;) Dan betaal je die bh daarmee!

Ik zit op een spannend punt; geen pilletje meer genomen vanochtend! Nu kijken of het net zo goed blijft gaan :) Woensdag moeten we naar het cb voor de 6 maanden afspraak, kijken of E's lijntje verder is afgebogen of niet. Zo wel, dan kan ik altijd weer 1 pilletje gaan slikken, en ondertussen gaat ze ook vast voedsel erbij krijgen natuurlijk.

Hoe lang duurde het bij jullie eigenlijk voor de bijvoeding ook bv ging vervangen? (Ik hoop lang :@ )
Pas rond de 8/9 maanden geloof ik. Zeker omdat we rapley deden, duurde het langer. En ik probeerde altijd te voeden voordat hij aan de bijvoeding ging, om productie op peil te houden en te voorkomen dat hij te hongerig was om geduldig met zijn eten te experimenteren.

(Rapley hebben we niet volledig volgehouden, avondeten tussen de 9 en 12 maanden geprakt gegeven omdat hij daar een stuk beter op sliep. Met rapley kreeg hij toch niet genoeg binnen om de nacht mee door te komen en na 9 maanden wilden we wel weer eens langer dan 2 uur slaap achter elkaar. Met 12 maanden wilde hij zelf absoluut niet meer gevoerd worden en zijn we weer gaan rapley'en. Omdat hij toen over de dag heen al meer at, en zelf eten ook gewoon beter ging, maakte dat niet meer zo veel uit.)
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:41:52 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132321237
Haha ja van jou wist ik t antwoord Marjolijntje :D Is het nog niet beter geworden? En lukt dat dan zonder kolven op je werk?

E vindt eten wel heel interessant! Heeft de afgelopen dagen bloedjefanatiek op paprika en komkommer zitten knagen/zuigen :9
pi_132321328
Ik heb trouwens dus ook tot 9 maanden nog 3x per dag gekolfd op het werk. Daarna naar 2x gegaan tot 11 maanden en nog tot 14 maanden 1x.

Spannend dat je de domperidon nu helemaal hebt afgebouwd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132321614
Ik heb tot (ruim) 15 maanden gekolfd op mn werk :) Nu dus niet meer, maar ik ben wel heel blij als ik weer thuis ben en Faye weer drinkt :D

De laatste twee dagen eet ze redelijk, maar dat zal vast ook weer zo over zijn ;) Het wisselt hier echt enorm. Maar goed is het nooit.
Ze groeit wel prima verder, dus het zal wel :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132322908
Hier at ze vanaf zes maanden heel enthousiast alles wat ze voorgeschoteld kreeg, maar vervangen ging heel langzaam. Met een jaar zaten we nog op een voeding of acht.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:05:16 #166
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132325956
Uhm nog niet :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:02:00 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132329546
Ik wil ook zo lang mogelijk 3x blijven kolven op mn werk, daarna kan ik mn lunchpauze ervoor gebruiken.

Maar interessant om die verschillen te lezen! Ben ook erg benieuwd hoe ons cb omgaat met rapley & bv. Ik denk eigenlijk wel goed, maar het is toch fijn om hier te lezen dat jullie kindjes dus ook veel langer dan 6 maanden nagenoeg volledig bv kregen ^O^
pi_132329632
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:33 schreef LadyBlack het volgende:
Is er niet iets dat in de verkoop kan morretje? ;) Dan betaal je die bh daarmee!

Ik zit op een spannend punt; geen pilletje meer genomen vanochtend! Nu kijken of het net zo goed blijft gaan :) Woensdag moeten we naar het cb voor de 6 maanden afspraak, kijken of E's lijntje verder is afgebogen of niet. Zo wel, dan kan ik altijd weer 1 pilletje gaan slikken, en ondertussen gaat ze ook vast voedsel erbij krijgen natuurlijk.

Hoe lang duurde het bij jullie eigenlijk voor de bijvoeding ook bv ging vervangen? (Ik hoop lang :@ )
Geen zin om het spul opnieuw uit te zoeken :P

Spannend joh!
Wat betreft vast voedsel, bij Isabel duurde dat echt wel tot 9 maand oid voor ze ook zoveel ging eten dat ze ook minder ging drinken.
Bij Tobias was dat eigenlijk heel snel al. Maar goed, die drinkt nog steeds ook veel hoor, met name 's nachts. Maar hij eet als een bootwerker, ik denk wel net zoveel als Isabel :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_132331620
Ik heb ook geen idee eigenlijk. Ze zullen misschien wel minder drinken maar dat weet ik niet aangezien ze voornamelijk live drinken. Maar goed, zo heel veel bijvoeding krijgen ze nu ook nog niet.
pi_132332763
Hier begon ik vanaf een maand of 8 te merken dat de noodzaak tot borst overdag minder werd. Toch drinkt ze vaak nog best wel veel momenten per dag maar dan is het wel echt korter. En drinken kan nu met gemak een paar uur later als ze in de tussentijd wel heel gegeten. Dus veel drinken gebeurt nog vaak, maar het is niet meer zo vast elke zoveel uur en soms zit er opeens meer tijd tussen.
pi_132337244
Tot een jaar heeft Faye hier trouwens geen ander drinken gekregen dan borstvoeding :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132337598
Vraag tussendoor: Sticker spuugt sinds twee dagen ineens enorm veel, veel meer dan we gewend zijn. Hij is niet ziek verder, maar het is echt een aardige hoeveelheid maaginhoud, geen mondjes terug geven. Moeten we hier iets mee, of kan dit geen kwaad?
  zondag 20 oktober 2013 @ 09:42:59 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132351485
Geen idee L-E. Heb je zelf iets anders gegeten? Ik zou er niet direct iets mee doen, hopelijk zijn de andere voedingen er wel gewoon in gebleven.
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:18:52 #174
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132357491
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:10 schreef L-E het volgende:
Vraag tussendoor: Sticker spuugt sinds twee dagen ineens enorm veel, veel meer dan we gewend zijn. Hij is niet ziek verder, maar het is echt een aardige hoeveelheid maaginhoud, geen mondjes terug geven. Moeten we hier iets mee, of kan dit geen kwaad?
Toevallig net regel dagen gehad?
pi_132375086
*O* vandaag 6 maanden bv! Dat had ik 3 maanden geleden niet durven dromen!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  zondag 20 oktober 2013 @ 21:44:34 #176
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132375117
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 21:43 schreef Piekie81 het volgende:
*O* vandaag 6 maanden bv! Dat had ik 3 maanden geleden niet durven dromen!
*O* gefeliciteerd!
  zondag 20 oktober 2013 @ 21:45:17 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132375152
Wat goed piekie! *O*
pi_132375286
Piekie *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132375440
Hurra!!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132376127
Wat goed Piekie!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 20 oktober 2013 @ 22:40:23 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132378009
Jeeek piekie ook 6 maanden *O*
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:18:23 #182
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132385986
piekie ook 6 maanden! *O*

Aviva vanochtend: "Mama, ik heb mijn duim gestoten. Nu ben ik van streek en dan wil ik bij jou drinken. Als ik bij jou heb gedronken is de van streek weer weg."
En warempel, na drie slokken mamamelk was ze weer vrolijk. :+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:31:27 #183
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132387581
Haha, Aviva O+

Hoera Piekie! Wat is je nieuwe streven? ;)
pi_132387721
Piekie, wat goed *O*

Davina, wat een fijne troost voor Aviva! O+

quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:52 schreef pessie het volgende:

[..]

Op de site van mammae staan verkooppunten. Misschien zit er iets bij jou in de buurt? Ik was helaas wel gedoemt tot internet bestellen, maar volgens mij best aardig gelukt uiteindelijk.
Ik hoor wat wisselende verhalen over Mammae, misschien kun jij mijn twijfel verhelpen. Het zou lastig zijn dat die flapjes aan de zijkant zitten, want je kunt ze nergens laten en klappen terug richting de baby of moeten onder je oksel geklemd worden... En ik las dat de opening te smal zou zijn, zodat een baby niet goed bij het hele tepelhof zou kunnen. En werkt dat een beetje met die compressen (hoeveel zitten er eigenlijk bij?)?
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:43:57 #186
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132398667
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:34 schreef Sull het volgende:
Piekie, wat goed *O*

Davina, wat een fijne troost voor Aviva! O+

[..]

Ik hoor wat wisselende verhalen over Mammae, misschien kun jij mijn twijfel verhelpen. Het zou lastig zijn dat die flapjes aan de zijkant zitten, want je kunt ze nergens laten en klappen terug richting de baby of moeten onder je oksel geklemd worden... En ik las dat de opening te smal zou zijn, zodat een baby niet goed bij het hele tepelhof zou kunnen. En werkt dat een beetje met die compressen (hoeveel zitten er eigenlijk bij?)?
Ik had een pakket waar 2 compressen bij zaten. Nooit gebruikt, dus daar kan ik jhe niet mee helpen. Ik vind naar de zijkant flappen juist ideaal, dan zit het Lauren niet in de weg. En dat het terug zou flappen heb ik eigenlijk geen ervaring mee, als ze terug flappen hebben ze waarschijnlijk een vverkeerde maat te pakken. En de binnenkant kunje groter en kleiner maken. Thuis maak ik de opening groot, op het tterras hou ik emkleiner.
pi_132406187
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:43 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik had een pakket waar 2 compressen bij zaten. Nooit gebruikt, dus daar kan ik jhe niet mee helpen. Ik vind naar de zijkant flappen juist ideaal, dan zit het Lauren niet in de weg. En dat het terug zou flappen heb ik eigenlijk geen ervaring mee, als ze terug flappen hebben ze waarschijnlijk een vverkeerde maat te pakken. En de binnenkant kunje groter en kleiner maken. Thuis maak ik de opening groot, op het tterras hou ik emkleiner.
Bedankt!

Ik vind ze vrij duur, daarom wou ik toch even de bevestiging dat ze ook praktisch zijn!
pi_132449408
Bedankt voor alle felicitaties!

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:29 schreef WupWup het volgende:

Hoera Piekie! Wat is je nieuwe streven? ;)
Mmm, een nieuw streven ga ik maar neit hebben. Ik denk er soms over om langzaamaan te gaan stoppen :@ Vooral om iets meer rust voor mezelf te creeren en misschien ook wat beter te kunnen slapen 's nachts. Maar dat laatste is natuurlijk niet gegarandeerd zo, dus dat weegt hooguit een beetje mee en is echt geen hoofdreden.
Wat me weerhoudt om te stoppen is dat het zo makkelijk is en dat het goed is voor M. en omdat hij dan extra antistoffen heeft, wat met een winter in het vooruitzicht altijd fijn is. M was vanaf 6 maanden tot anderhalf jaar echt iedere 3 a 4 weken ziek, met koorts en niet naar het kdv kunnen... Als bv helpt om dat te voorkomen (disclaimer, ik weet dat eht geen garanties geeft, maar toch...)

We zijn er dus nog niet uit, dus voorlopig gaan we nog gewoon door!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132451961
Wat een fijne opmerking over het drinken van Aviva.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132457267
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:12 schreef Piekie81 het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties!

[..]

Mmm, een nieuw streven ga ik maar neit hebben. Ik denk er soms over om langzaamaan te gaan stoppen :@ Vooral om iets meer rust voor mezelf te creeren en misschien ook wat beter te kunnen slapen 's nachts. Maar dat laatste is natuurlijk niet gegarandeerd zo, dus dat weegt hooguit een beetje mee en is echt geen hoofdreden.
Wat me weerhoudt om te stoppen is dat het zo makkelijk is en dat het goed is voor M. en omdat hij dan extra antistoffen heeft, wat met een winter in het vooruitzicht altijd fijn is. M was vanaf 6 maanden tot anderhalf jaar echt iedere 3 a 4 weken ziek, met koorts en niet naar het kdv kunnen... Als bv helpt om dat te voorkomen (disclaimer, ik weet dat eht geen garanties geeft, maar toch...)

We zijn er dus nog niet uit, dus voorlopig gaan we nog gewoon door!
Ik had ergens rond 6 a 7 maanden ook die twijfels. Graag willen volhouden maar het ook enigszins als belasting ervaren. (Ze clusterde toen vaak echt de heeeeele avond, echt van 19 tot 23 dus ik kon moeilijk weg) Ik heb toen de keuze gemaakt kunstmelk aan te schaffen en deze waar nodig te gebruiken. Ook hebben we toen een paar keer gekeken of kunstvoeding geven bij de late voeding hielp voor de nachten. Dat was hier niet zo. Maar alleen al de aanwezigheid van zo'n pak was voor mij een verlichting, af en toe kon ik gewoon 's avonds weg zonder meteen te moeten kolven enzo.

De eerste keer flesvoeding geven was voor mij wel een gevoel van 'falen' maar het was al snel oke. Uiteindelijk heb ik het tussen 6 en 8 maanden nauwelijks gebruikt. Vanaf 8 maanden ben ik gestopt met kolven op werk en krijgt ze dus sowieso 400 cc kunstvoeding per week. Zo is dit voor mij een manier om borstvoeding lang te geven en het leuk te blijven vinden. Verder voed ik op vrije dagen gewoon hele dag, en op werkdagen 4 keer (ong 19, 23, 4 en 7 uur)

Wellicht is er voor jou ook een fijne (midden)weg te vinden!
pi_132461691
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 21:12 schreef Piekie81 het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties!

[..]

Mmm, een nieuw streven ga ik maar neit hebben. Ik denk er soms over om langzaamaan te gaan stoppen :@ Vooral om iets meer rust voor mezelf te creeren en misschien ook wat beter te kunnen slapen 's nachts. Maar dat laatste is natuurlijk niet gegarandeerd zo, dus dat weegt hooguit een beetje mee en is echt geen hoofdreden.
Wat me weerhoudt om te stoppen is dat het zo makkelijk is en dat het goed is voor M. en omdat hij dan extra antistoffen heeft, wat met een winter in het vooruitzicht altijd fijn is. M was vanaf 6 maanden tot anderhalf jaar echt iedere 3 a 4 weken ziek, met koorts en niet naar het kdv kunnen... Als bv helpt om dat te voorkomen (disclaimer, ik weet dat eht geen garanties geeft, maar toch...)

We zijn er dus nog niet uit, dus voorlopig gaan we nog gewoon door!
Dit had ik kunnen schrijven... :@ Over een week of drie dan, want we zitten nog niet op 6 maanden hier.
Wat ik ook wel eens denk is dat ik niet meer na zou willen denken over mijn kleding. Zeker de helft van mijn kledingkast draag ik niet omdat het erg bv-onvriendelijk is. En vervolgens vind ik dat weer zo'n egoïstische non-reden ... er komt nog tijd genoeg om alles weer aan te kunnen... ooit, en Femmetje is nu belangrijker dan mijn kledingkast!
pi_132464969
Piekie en Shandaly, echt heel herkenbaar! Bij mij kwamen deze gedachten rond de 9 maanden denk ik. Maar ik heb toch doorgezet en inmiddels is de afhankelijkheid totaal weg. Ik kan een hele dag weg zonder te kolven, mijn vriend kan de mini ook 's avonds zonder problemen in bed leggen en ik heb dus veel meer vrijheid nu. Kleding ben ik ook makkelijker in. Naar mijn werk doe ik soms iets heel anders aan en dan kleed ik me thuis wel weer om. Of ik trek mijn truitje even uit, ik voed toch alleen nog thuis.

Allemaal kleine dingetjes, die het nu wat makkelijker maken. En het drinken is nu zo schattig, omdat het echt bewust gaat. Hij vraagt zelf of hij mag drinken, als hij klaar is doet hij mijn truitje weer dicht. Het is echt een typisch jongetje, de hele dag rennen en wild doen, maar drinken is nog steeds zijn rustmomentje. Lekker knuffelen O+.

Een tussenoplossing zoals Olf kan natuurlijk ook nog! :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132465288
Yep, voor mij ook heel herkenbaar. Met 6-7 maanden kolfde ik nog een paar keer per dag en baalde ik ook van die kleding, die voedingsbeha's en het gebrek aan vrijheid. Kolven en voedingen zijn langzaam afgebouwd en daarmee werd het steeds relaxter. Idd wat Phaidra zegt, de afhankelijkheid is totaal weg.

Inmiddels kolf ik al een tijdje niet meer en voed ik alleen 's ochtends en 's avonds nog, en vaak ook nog een keertje 's nachts. Dat gaat prima zo, ik denk nu echt niet meer aan stoppen. Als ik thuis kom uit mijn werk wil hij graag drinken, maar ik heb alle vrijheid om een hele dag weg te gaan. Wel leg ik hem altijd in bed, maar dat is 'ons' momentje. Als ik er een keer niet ben vindt hij het ook prima als papa dat zou doen.

(en hey, 1 jaar bv hier, OMG! *O*)

[ Bericht 7% gewijzigd door Mineola op 23-10-2013 10:19:30 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 10:32:24 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132466254
*O* Mineola, wauw!!! *O* supermooie mijlpaal!! _O_

En dames wat herkenbaaaaaaar, van die kleding :') erg he? :@ Maargoed, ik peins er niet over om te stoppen, nu het net allemaal zo lekker loopt O+ En bovendien, het gaat waarschijnlijk nog om 3 maandjes ofzo, ik denk dat tegen die tijd E echt wel wat meer eet en dan vervalt bovendien mijn kolfrecht en zal ik nog maar 1x kunnen kolven op mn werk. Tot die tijd geniet ik er van O+
  woensdag 23 oktober 2013 @ 10:45:36 #195
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132466548
Ohja, de laatste curve:

De cb-arts was tevreden :Y op hun curve was ze na de dip van de vorige keer nu weer mooi volgens t lijntje gegroeid *O*
pi_132471549
Ze heeft nu echt haar lijntje gevonden he LB!

Ik kom ook even mijn curves showen:





(ongecorrigeerd dus)

Ik herken de verhalen niet, maar ik ben natuurlijk ook thuis. Ik weet niet hoe het nu zou zijn als ik nog wel zou werken. Misschien dat ik nu dan ook zou afbouwen. Sowieso zouden ze dan veel meer kv krijgen dan nu en ik weet ook niet hoe hun lijntje er dan uit zou zien.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:23:12 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132471599
Ook hier nog maar eens: _O_

Ik blijf echt immens veel bewondering hebben voor jullie!! Dat mag nog maar eens gezegd worden :Y
pi_132471680
Kyara, wat maken ze een enorme sprint!! _O_ Wat zal jij trots zijn *O*

LB ook een prachtige curve *O* Fijn idee he, dat haar lijntje nu gewoon stabiel is. Zelfs nu de domperiodon is afgebouwd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132486363
Wat een geweldige mijlpalen hier! O+

pessie, nee de laatste keer regelen is al even geleden. Maar toen ik vanmorgen kolfde had ik veeeeeeeel meer dan normaal, dus wie weet is zoiets toch de oorzaak? Dat hij even meer binnen krijgt dan hij kan handelen, ofzo.

Kyara, zie ik nu goed dat ze beide een sprintje gingen trekken rond de 26 weken? Ik zie dat je meisjes qua gewicht rond de zes maanden ook rond de 6 kilo zaten, net als Sticker, ik teken voor ook zo'n groeispurt! Voor mijn gevoel groeit hij nu niet hard genoeg.

LB! O+ En was je nu aan het afbouwen met de domperidon, heb ik dat goed gelezen ergens?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:37:55 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132488592
Moet je binnenkort nog naar het consultatiebureau LE? Anders ga je toch een keer tussendoor wegen? Spuugt L nog steeds zoveel dan?

En ja, ik ben sinds zondag domperidon-loos *O* Misschien dat het even wat wankel was, en E daarom af en toe weer 's nachts voedingen wil. Hoe dan ook vind ik het fantastisch dat ze nu dus ook gewoon 's nachts wakker wordt als ze honger heeft, en als ze niet wakker wordt zat ze blijkbaar vol O+ Die logica zat er eerst gewoon niet echt in.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:42:03 #201
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132488812
*O* mineola goed hoor!

En Mooie curves O+

Wat een goede tendens is er hier dames !!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132489123
LB, ik geloof dat we over twee weken naar het cb moeten. Tussendoor wegen kan altijd, cb zit bij ons in de straat, maar ik weet niet goed wat ik zou moeten doen met de uitkomst van dat weegmoment. Stel dat zijn lijntje idd afbuigt, wat dan? Als het gaat om bv denk ik niet dat ik meer kan doen dan wat ik al doe, hij drinkt elke 2 a 3 uur, we zitten nog op minimaal drie nachtvoedingen en gezien de hoeveelheden die ik kolf is er niet bepaalde sprake van weinig productie. Wellicht dat het cb dan wil inzetten op uitbreiden van de bijvoeding, maar dat zie ik nog niet zitten, dat lijkt me de doodsteek voor mijn productie. Ik kan ook niet zeggen dat ik me echt zorgen maak, maar ik zou zijn lijntje op de curve gewoon wat stijgender willen hebben, that's all.
pi_132489159
Het doet me goed om hier te lezen dat ik zeker niet de enige ben met struggles! Ben ik toch niet gek oid :P

Mineola *O* voor het jaar bv en natuurlijk nog gefeli met je dreumes!!!!

Kyara, wat doen ze het super! Gaaf dat ze zo enorm aan het groeien zijn!

En LB, de 6 maanden groeispurt teken ik ook voor (in gewicht dan, lengte gaat prima :) )

Vandaag naar het CB geweest voor de 6 maanden afspraak en hier de plaatjes:





Qua gewicht mag het iets meer worden, hij buigt weer wat af van de curve. Maar hij lijkt echt genoeg te hebben aan wat hij krijgt (ong 6 voedingen). Dus nu nog even lekker gaan groeien in gewicht!

[ Bericht 5% gewijzigd door Piekie81 op 23-10-2013 20:51:53 (verkeerde plaatje lengte) ]
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:30:17 #204
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132491542
Wat een mooie curves allemaal *O*
Kyara, ik dacht al dat dit ongecorrigeerde curves waren maar dat is dus echt zo. Vet goed *O*

Bij Nathan heb ik het ook wel eens moeilijker gehad met de afhankelijkheid. Nu staat er standaard melk in de koelkast zodat ik weg kan.
pi_132503585
Piekie en Shandaly, ik geef pas 8 weken borstvoeding en ik vind het super, maar ik herken het kledingprobleem en de afhankelijkheid. Ik ben nog helemaal niet fit en ik zou zoooo graag eens langer willen slapen! Maar ja, dat wordt wel beter - het duurt alleen een tijdje. Ook de kleding ja, ik ben een koukleum. Heb nu 1 borstvoedingstrui en verder draag ik oncharmante hoodies, wil er niet teveel aan uitgeven. Iemand tips ivm kleding? De vermoeidheid en pijn kunnen jullie weinig aan doen :).
Home is where the O+ is...
pi_132504351
Ik heb nooit een kleding probleem gehad :? maar ik heb ook vaak casual spul, alles wat ik heb rekt een beetje en er kon altijd en overal even een tiet uit.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 10:09:54 #207
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132505662
Als het goed is komt een dezer dagen eindelijk de kolf binnen..

Ik heb een beetje een dubbel gevoel.
Oliver is nog erg afhankelijk van de voeding zelf , en vaak genieten we er beiden van maar ik heb ook steeds vaker een gevoel van urgh wanneer Oliver blijft friemelen en echt blijft doorzuigen tot het gewoon zeer gaat doen...
Daarbij met D afgesproken da ik voed tot hij 2 jaar is, die termijn wilde ik graag halen.. en normaliter mindert een kind op die leeftijd een stuk, maar Oliver zit nu wat vaker op 6 voedingen maar soms ook enorm veel meer..
Daarna ga ik de voedingen kolven, omdat mij dat uiteindelijk ook meer vrijheid gaat opleveren die ik nu simpelweg niet heb..
Maar tegelijkertijd voelt het toch ook verdrietig dat we dat deel gaan afsluiten..
Ik sta echt wel ( denk ik nu ) achter de keus en is dat in overleg samen besproken.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132505785
Hier ook nooit een kledingprobleem, ik draag gewoon mijn normale kleding.

Ennn: zes maanden bv vandaag! *O*
pi_132505865
Evenstar :*

LE, Bitterend, wat dragen jullie dan? Ik had 's winters altijd coltruien of ander dik spul en ik zie mezelf daar niet lekker mee voeden?
Home is where the O+ is...
  donderdag 24 oktober 2013 @ 10:19:30 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132505870
Whoop whoop LE!! *O*
  donderdag 24 oktober 2013 @ 10:28:44 #211
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132506077
evenstar :*

cwen, ik heb in de winter altijd vesten gedragen. Kind ligt toch voor de buik en dan heb ik tenminste een warme rug.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_132506337
Ik vind het vooral jammer met jurkjes dat dat moeilijk gaat. Met truien enzo gaat het allemaal prima, trui omhoog en dan hemdje omlaag.

En ik vind het jammer dat ik geen mooie bh's draag. Nu ik op werk niet meer kolf, kan het wel weer, maar mn boezem is gegroeid (en fluctureert?) en ik wil pas nieuwe kopen als ik uiteindelijk weet wat de postborstvoedingsstatus qua maat is.
pi_132506470
Joehoe LE! ook de zes maanden gehaald! *O*

Het kleding probleem herken ik niet echt. Ik draag (op het werk) vrijwel altijd een hemdje, shirtachtig-iets en een vest oid. Laagje om hoog, laagje omlaag en hoppa, voeden of kolven maar. En thuis maakt het me niet zo veel uit of ik er half uitgekleed bij zit. En ook dan heb ik wel altijd een hemdje aan die de boel wat warm houdt.

De nachten vind ik irritanter, want onder de deken heb ik het snel warm, maar ik voed zittend. Dus koude armen... En een stijve nek van het zittend in slaap dommelen zonder steun voor mijn hoofd :z
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132507763
Het zijn met name de jurkjes en tunieken die ik nu niet meer draag omdat je dan zo in je blote kont zit bij het kolven, en bij openbaar voeden al helemaal.
Komt wel weer goed, het zijn met name de dagen dat ik alles toch al zwaar vind dat ik me hierover druk maak...
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:17:15 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132516352
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:36 schreef Shandaly het volgende:
Het zijn met name de jurkjes en tunieken die ik nu niet meer draag omdat je dan zo in je blote kont zit bij het kolven, en bij openbaar voeden al helemaal.
Komt wel weer goed, het zijn met name de dagen dat ik alles toch al zwaar vind dat ik me hierover druk maak...
+1

Cwen, vesten inderdaad! Al heb ik het volgens mij sinds een jaar niet meer koud gehad :') Echt, die boezem gloeit permanent. Ik zit probleemloos een uur met blote borst zonder dat ie koud wordt :?

Piekie, ik doe 's nachts even een vestje aan als ik moet voeden :Y
pi_132516484
Vesten inderdaad :Y

En qua jurkjes wikkeljurkjes.

Maar ook hier ligt een boel kleding werkloos in de kast. Voor de 3e winter op een rij....
pi_132516497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:40 schreef Olf het volgende:
Ik vind het vooral jammer met jurkjes dat dat moeilijk gaat. Met truien enzo gaat het allemaal prima, trui omhoog en dan hemdje omlaag.

En ik vind het jammer dat ik geen mooie bh's draag. Nu ik op werk niet meer kolf, kan het wel weer, maar mn boezem is gegroeid (en fluctureert?) en ik wil pas nieuwe kopen als ik uiteindelijk weet wat de postborstvoedingsstatus qua maat is.
+1 Precies zo.

evenstar :*
Hoe oud is O nu? Ik snap goed dat je je vrijheid wel een beetje terug wil nu, zes voedingen is nog behoorlijk intensief voor jou, maar dubbel blijft het.
pi_132517039
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:19 schreef Cwen het volgende:
Evenstar :*

LE, Bitterend, wat dragen jullie dan? Ik had 's winters altijd coltruien of ander dik spul en ik zie mezelf daar niet lekker mee voeden?
hmm shirtjes en v-nek ? met een grote sjaal...ik heb hekel aan coltruien :@

Ik heb ook gevoed met jurkjes..gewoon mijn boob erboven op uitsteken...
ik heb zulke jurkjes:
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132517163
ook mijn kolf paste zonder probleem op mijn borst..ik hoefde nooit in mijn blote kont :? ook had ik overhemden onder een sweater...geen probleem.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132522364
Dank allen O+ Late reactie, maar moest even in een bubbel zitten afgelopen week ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:09 schreef WupWup het volgende:
Welkom GotC! Waarom kolf je?
Ik moest bijvoeden naast het aanleggen omdat T. enorm geel zag. Klopte achteraf, z'n bilirubine was aardig verhoogd. Nu is alles weer goed :)

Productie gaat goed, maar het daadwerkelijke voeden gaat nogal -O-.
Hij hapt waarschijnlijk niet goed aan, dus ik leef van bloedende kloof naar bloedende kloof. De borst die het meest gehavend is, kolf ik momenteel om het wat te ontzien. Dit krijgt hij dan weer via een flesje.

Daarbij voed ik met een tepelhoedje doordat m'n tepels nogal vlak zijn. Als ik het niet gebruik, neemt hij hoogstens 3 slokken en haakt dan weer af, met als gevolg weer een kloof. Met tepelhoedje gaat het wel ok.

Nja, nogal onsamenhangend verhaal maar het zorgt voor genoeg tranen van mijn kant. Vanmiddag het hele verhaal maar gemaild naar de lactatiekundige van m'n kraamzorgbureau. Die belde me vrijwel direct. Vanavond belt een lactatiekundige me voor een afspraak voor morgen, gelukkig.

Het enige wat er nog voor zorgt dat ik doorzet is omdat het het beste is voor T. Hij groeit er enorm goed op (gemiddeld 50gr per dag) en zat na 8 dagen weer op z'n geboortegewicht.

Mja, -O-.
pi_132523087
Maar hoezo bijvoeden vanwege geel zien? hier ook, moest zelfs onder de lamp, maar geen bijvoeding nodig?
(en ook tepelhoedjes, maar niet zo hard groeien, pas na 12 dagen op geboortegewicht)

Shit van de kloven zeg, hopelijk kan de lk je goeie tips geven. Goed dat je hebt gemaild!
pi_132523232
Ach GotC, wat naar toch. Goed dat je hebt gebeld. Ik hoop dat ze morgen wat voor je kan betekenen (vast wel!) :*
pi_132523344
Gotc, wat zwaar toch! Wat een moeilijke start. Goed dat je hebt gemaild en dat je al een afspraak hebt staan. Heel fijn dat er iemand mee gaat kijken. Ik hoop heel erg voor je dat het gaat lukken! Fijn dat de productie goed loopt. Heb zelf weinig tips maar hoop erg dat de pijn weggaat!
pi_132523526
GotC stom van de kloven -O-. Heel goed dat er iemand mee komt kijken, hoop dat er snel verbetering komt. Is er naar zijn tongriempje gekeken? Dat 'ie niet te kort is?

Op de kloven kan je lanolinezalf/olie (wolvet) smeren, dat schijnt heel goed te helpen.

Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132523718
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:34 schreef Mineola het volgende:
Maar hoezo bijvoeden vanwege geel zien? hier ook, moest zelfs onder de lamp, maar geen bijvoeding nodig?
(en ook tepelhoedjes, maar niet zo hard groeien, pas na 12 dagen op geboortegewicht)

Shit van de kloven zeg, hopelijk kan de lk je goeie tips geven. Goed dat je hebt gemaild!
Door meer voeding kan de bilirubine schijnbaar sneller worden afgevoerd. Ik denk dat bijvoeding het verkeerde woord is, maar iig extra voeding :)

Ik hoop ook dat er morgen iig een plan kan worden gemaakt, want zo is er ook niks aan eerlijk gezegd.
pi_132524137
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Door meer voeding kan de bilirubine schijnbaar sneller worden afgevoerd. Ik denk dat bijvoeding het verkeerde woord is, maar iig extra voeding :)

Ik hoop ook dat er morgen iig een plan kan worden gemaakt, want zo is er ook niks aan eerlijk gezegd.
Heb ik niks over gehoord toen... Wel dat bv ervoor zorgt dat het langzamer afgebroken wordt, zo ongeveer het enige nadeeltje van bv. Mijne (geboren met 36 weken) is minstens zes weken geel gebleven, regelmatig geprikt maar waarde nooit meer te hoog geweest.

Als je zelf genoeg voeding voor hem hebt vind ik het eerlijk gezegd wat gek om om deze reden bij te voeden, zeker als de bloedwaarde niet zo hoog is dat hij onder de lamp moest. Dat heeft veel meer en sneller effect namelijk. Zet hem in veel daglicht, dat helpt ook.
pi_132524791
Oh dat bijvoeden bij geel zien heb ik ook nog nooit van gehoord..toen dochter hier geel zag heb ik haar voor het raam gelegd. Maar als de kraam/vk/lk zegt dat je het moet doen, dan zou ik het geloof ik ook gewoon doen.

Anyway, die zere tepels zijn heel herkenbaar. Heb je er iets voor GotC? Ik heb op aanraden van de vk Purelan gesmeerd en dat hielp heel goed, want bij mij hingen ook de vellen en de korsten eraan, gruwelijk gewoon. Dat hoef je er trouwens ook niet af te vegen of te wassen voordat je je kind weer aanlegt. (Overigens ben ik na een week met BV gestopt omdat het niet op gang kwam, dochter te veel afviel en voortdurend honger had omdat ik geen productie had ;( Ik had er wel een beetje de pest over in dat het niet lukte, was zelfs nog speciaal op borstvoedingscursus bij een lk geweest dus ik vond mezelf keigoed voorbereid. En dan heb je gewoon geen productie, pff..)
pi_132524945
Hopelijk kan de LK jou snel helpen GotC!! Ik had ook vreselijk kloven in het begin en ook met tepelhoedje gevoed omdat ik de pijn niet meer kon verdragen..na een week of 2 ging het stukken beter en ik voed bijna 2 jaar inmiddels :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132525532
Mijn gele meisje wilde helemaal niet drinken, ook niet uit een fles ;( Na 24 uur onder de lamp ging het wel beter gelukkig.. Maar er schijnt best een boel voeding nodig te zijn om de bilirubine af te breken.
Fijn dat dat in ieder geval gelukt is GotC, ik hoop dat de lactatiekundige je kan helpen, zodat het voeden binnenkort een stuk fijner is!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132526396
Hier is ze nooit geel geweest, volgens de kraam kwam dat door de bv? Geloofde ik toen al niet, heb gewoon geluk gehad denk ik...

GotC, goed dat je de lk hebt gebeld, die kan goede tips geven mbt aanleggen! Purelan is idd heel fijn om te smeren, op bol.com kun je het bestellen. Waar je evt zelf of met Yur nog naar kan kijken, is hoe T hapt: mondje wijd open, hoodfje een klein beetje gekanteld en dan gaat hij zelf naar voren. Als Yur vanaf de zijkant kijkt zou T meer van de tepelhof onder de tepel in zn mond moeten hebben dan van erboven. Eventueel kun je half zittend (als dat lukt met je ks en je puf hebt) T op je blote borst leggen, tussen je borsten, en hem zelf laten zoeken met wat ondersteuning zodat zn hoofd recht blijft. Misschien dat hij als hij dr tijd krijgt een andere hap doet? Was bij Ellie nl wel.
Home is where the O+ is...
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:22:08 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132528257
Ow GotC, wat naar van die kloven!! Goed hoor dat je direct een lactatiekundige hebt gebeld ^O^ Hopelijk heeft ze goeie tips voor je!

En Mineola, volgens mij bedoelt ze gewoon dat ze extra heeft gekolfd en dat als bijvoeding heeft gegeven ;)
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:28:06 #232
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132528535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:21 schreef Mineola het volgende:

[..]

+1 Precies zo.

evenstar :*
Hoe oud is O nu? Ik snap goed dat je je vrijheid wel een beetje terug wil nu, zes voedingen is nog behoorlijk intensief voor jou, maar dubbel blijft het.
bijna 23 mnd waarvan ook hypoallergeen dieet..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132531834
Ik heb nog even een vraagje. Nu ik met kolven de vraag niet helemaal meer bij kan houden haal ik af en toe wat melk uit de vriezer. Maar als dat ontdooit is drinkt ze het slechter, en het smaakt ook snel zuur. Ik heb ook het idee dat ze daarna meer last heeft van krampjes ed.

Ik laat het ontdooien in de koelkast, doe ik ergens iets verkeerd, of bederft het gewoon sneller?

Ze heeft het de afgelopen weken nog steeds bijna volledig op mijn melk gedaan, en ze was in 3 weken 415 gram aangekomen.
pi_132531934
GotC, heel goed van je dat je een lactatiekundige hebt gebeld! Tepelkloven komen 9 van de 10 keer door een aanleg- danwel aanhapprobleem en als ik jouw verhaal zo lees, zitten jullie ook in die categorie. Laat de lk dus goed meekijken en zorg dat je haar adviezen echt snapt. Desnoods een tweede of zelfs derde consult. Voeden hoort geen kloven te geven!
Wb dat bijvoeden bij té geel zien: prima beleid. Bilirubine wordt afgevoerd via ontlasting, dus je hebt voldoende intake nodig om voldoende uit te scheiden.
pi_132532004
Laiv, ontdooide melk smaakt anders. Kan dus best dat ze het minder lekker vindt. Heeft overigens niks met bederf te maken. Ik ken geen relatie met krampen.
pi_132532008
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:22 schreef LadyBlack het volgende:
Ow GotC, wat naar van die kloven!! Goed hoor dat je direct een lactatiekundige hebt gebeld ^O^ Hopelijk heeft ze goeie tips voor je!

En Mineola, volgens mij bedoelt ze gewoon dat ze extra heeft gekolfd en dat als bijvoeding heeft gegeven ;)
8)7 Oh god, dat klinkt inderdaad wel logisch ja, waarom anders kolven 8)7 8)7 8)7
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:39:39 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132532028
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:39 schreef Mineola het volgende:

[..]

8)7 Oh god, dat klinkt inderdaad wel logisch ja, waarom anders kolven 8)7 8)7 8)7
;) :*
pi_132532149
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:39 schreef WupWup het volgende:
Laiv, ontdooide melk smaakt anders. Kan dus best dat ze het minder lekker vindt. Heeft overigens niks met bederf te maken. Ik ken geen relatie met krampen.
Hoort het ook echt zuriger te ruiken en echt gewoon zuur/vies te smaken dan?
pi_132533040
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:39 schreef Mineola het volgende:

[..]

8)7 Oh god, dat klinkt inderdaad wel logisch ja, waarom anders kolven 8)7 8)7 8)7
:D
Ik ben ook niet de duidelijkste momenteel, excuus :*
Morgen rond 13:00 komt de lk. Ben erg benieuwd!
Het moet idd wel door verkeerd aanhappen komen, al doet hij het volgens mij wel netjes aan het tepelhoedje. We'll see!
pi_132539356
Minneola 1 jaar bv *O*

Gave curves LB, Kyara en Piekie!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132540745
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:42 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Hoort het ook echt zuriger te ruiken en echt gewoon zuur/vies te smaken dan?
Hoort is een groot woord, maar het kán wel. Zegt niets over of de melk bedorven is iig. Als je melk binnen 24 uur hebt ingevroren, ontdooid in de koelkast en binnen 24 uur gebruikt, kan je er vanuit gaan dat de melk nog prima in orde is.

Om de andere smaak tegen te gaan, kan je het pasteuriseren.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:21:46 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132541942
*O* 9 maanden borstvoeding *O*

  vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:22:57 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132541980
Kyara *O* _O_ *O*

Mooie foto's.... dat handje! O+
pi_132542234
Kyara wat knap! *O* En die foto's... O+
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:49:07 #245
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_132542664
Kyara, prachtig! O+ *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_132543031
Kyara, top! *O* En wat een lieve foto's O+
pi_132543317
Oh my, die oogjes en dat handje! *smelt*
pi_132543373
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:42 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Hoort het ook echt zuriger te ruiken en echt gewoon zuur/vies te smaken dan?
Ja :D dat kan gewoon zegt niets over houdbaarheid
pi_132545019
GotC :* en hopelijk kan de lk je goed helpen!
Kyara, wat een mooie foto's!

Liav: hier is bevroren en ontdooide melk ook echt zurig. M drinkt het ook heel veel slechter...

Vandaag trouwens begonne met het ontdooien van de te oude melk uit de vriezer. Omdat M het zo slecht drinkt, gebruik ik vrijwel niets uit de vriezer. En nu zit het er voor een deel al ruim 3 maanden in en met een vriezer die meerdere keren per dag open gaat, durf ik het niet langer dan 3 maanden te bewaren...
De rest van de melk ga ik binnenkort toch maar gewoon aanbieden als ik net te weinig heb gekolfd. Ik ben alleen nog in dubio of ik het door de verse melk zal doen of dat ik het apart zal geven. Iemand daar ideeën over?

Wat vinden jullie trouwens van het gewicht van M? Ik wwet niet of we echt moeten gaan proberen om hem meer voeding te geven, of dat het vanzelf goed trekt.
In de spoiler nog een keer de curve
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132545164
Kyara O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:35:35 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132545259
Piekie, ik vind niet dat hij echt afbuigt, misschien over 2 weken nog een keertje gaan wegen?

Er waren trouwens meer kindjes die de ontdooide melk niet dronken. Pasteuriseren hielp toen wel geloof ik. Misschien is dat nog iets om te proberen?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:44:58 #252
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132545507
kolf binnen :)! slangetjes etc allemaal nieuw Erbij en 50 lansinoh zakjes :)

En even proef gedraaid wat stil!!

Mooie curves , piekie ok vind het nog geen zorgwekkende curve op zijn lengte heeft hij juist spurtje gehad en dat vooral daar zijn energie is :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132557770
Fijn evenstar, zo'n stille kolf!

Lk is vanmiddag geweest. Aardige vrouw, iets te zweverig naar m'n zin :+.
Maar! T. hapt idd niet goed aan. Met haar hulp goed aangelegd en man, wát een verschil :'(! Echt, gewoon geen pijn! Rechts zelfs weten aan te leggen zonder tepelhoedje.

We gaan lekker oefenen, ben benieuwd :) Tegen de kloven ga ik mother mates gebruiken, die hielpen vorige week ook erg goed. Eerst moet alles genezen en dan zien we wel verder..
pi_132558059
GotC wat fijn!!! *O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132558759
Super GotC! Op naar een geweldige borstvoedingsperiode *O*
pi_132560821
GotC, wat goed, voeden hoort inderdaad geen pijn te doen, hopelijk zijn de kloven snel weg!

Faye wil geen fles meer op het KDV, ze wordt groot! Alleen heb ik nog steeds een boel melk in de vriezer...
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132561163
Pannenkoeken maken!! R wou ook geen fles meer rond 14-15 maanden!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132561297
Das een goeie, laatste keer pannenkoeken eten, at ze die wel! :D
Ik vind het fijn dat het zo gaat trouwens, geen melk meer op haar verzoek. Niet omdat het op is.

Bij mijn moeder drinkt ze nog wel wat hoor, maar ook nog max 100 cc in 2x.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132561503
*;
kleine meisjes worden groot!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:33:27 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132564159
Wat fijn GotC!

Lijkt me inderdaad fijn dat ze zo zelf afbouwen Marjolijntje.
pi_132564199
Mooie foto's Kyara O+
pi_132564362
Kyara!! ik had je tiet foto's gemist!! en 9 maanden wat goeeeeed! O+ O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:39:08 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132564515
ik dacht even dat je wilde zeggen dan je mijn tiet gemist had....

thanx :*
pi_132564579
*; je hebt een mooie stel ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132614466
Kyara, mooie foto's en al een mooie tijd!!

GotC, wat fijn dat ze nu goed kan aanhappen en zonder pijn! Wel zo fijn! (maar ik las een borstonsteking in een ander topic -O- , sterkte ermee :* , lijkt me pijnlijk ).

Ik heb gister met L. anderhalf uur op de huisartsenpost gezeten. Ze heeft spruw en dat moest en zouden ze ter plekke beoordelen en ik kreeg netjes een afspraak, die maar een uur uitliep (inclusief lekkende spuitluier precies voordat we aan de beurt waren natuurlijk :') ). Eenmaal bij de apotheek had die huisarts ook nog het verkeerde voorgeschreven, gelukkig was het een alerte apotheekmedewerker.
Dus nu gestart met medicatie, alles uitgekookt, heet gewassen, afgekolfde melk van de 2 dagen ervoor maar ontdooit en die gaan we pasteuriseren en morgen op de proefoppas dag van oma maar geven.

Iemand nog aanvullingen/tips?
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:30:09 #266
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132614584
Heb je nystatine gekregen Sull? Ik kreeg van WupWup de tip om dat na elke voeding wat door de mond te smeren. Wel de max dosis in de gaten houden natuurlijk, maar ik had de indruk dat dat heel goed hielp! Oh en miconazol voor mezelf, heb jij dat ook?

Heeft L er veel last van?
pi_132614925
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:30 schreef LadyBlack het volgende:
Heb je nystatine gekregen Sull? Ik kreeg van WupWup de tip om dat na elke voeding wat door de mond te smeren. Wel de max dosis in de gaten houden natuurlijk, maar ik had de indruk dat dat heel goed hielp! Oh en miconazol voor mezelf, heb jij dat ook?

Heeft L er veel last van?
Ja, Nystatine suspensie voor L met zo'n spuitje om het toe te dienen. En voor mij de miconazol creme inderdaad.
Smeer je die nystatine dan zelf uit ipv met een spuitje verdelen? Ik doe al wel 8 x 0,5 ml (i.p. na de voedingen) ipv 4x 1ml omdat ik hoorde dat dat beter was inderdaad. Spuitje is overigens net gesneuveld, omdat je die blijkbaar niet kunt uitkoken (leek me wel zo fris als je dat ding in de mond gebruikt. We hebben gelukkig nog wel wat spuitjes van alle hormoonbehandelingen ;)

L heeft er m.n. tijdens de voedingen last van, ze laat vaak los en huilt aan de borst, zo sneu! Tussen de voedingen door is ze heel vrolijk eigenlijk. Misschien dat ze ook iets slaperiger is, maar dat wisselt sowieso nog wel veel.
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:43:37 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132615053
Ik deed de nystatine op een lepeltje, liet het daarmee wat in haar mond lopen, en smeerde het dan uit met een wattenstaafje. Goed de wangen en het verhemelte meenemen.

Hier ging t spuitje ook stuk idd :') Maar lepeltje werkt ook! Bekkie ging open zodra er iets tegenaan kwam O+

Succes ermee!
pi_132619194
Sull wat vervelend spruw, zeker als ze er zon last van heeft. Hopelijk werken de medicijnen goed.

Kom even binnen vallen hier. Heeft hier misschien iemand dé tip om een borstvoedingskind uit de fles te laten drinken? Eerst deed ze dat zonder moeite (toen voedde ik nog met tepelhoedje) maar gisteren kwamen we er achter dat ze dat niet meer doet. Heb verschillende speentjes geprobeerd (nou ja m'n man ik was weg) een speen van medela speciaal voor kinderen die borstvoeding krijgen, een gewone speen van difrax, een speen die bij de kant en klare flesjes van nutrilon zit waar ze dus eigenlijk maar weinig moeite voor hoeft te doen en vandaag had ik zelf nog het flesje met speen van avent geprobeerd die in al die gratis pakketten zit.
Haar reactie is dat ze er maar een beetje met haar tong omheen aan het winkelen is of ze begint te kokhalzen.

Gisteren was ze ondertussen aardig in paniek van de honger, maar vandaag was ze over het algemeen rustig toen ik het probeerde.

Ik wil in ieder geval elke dag even gaan proberen omdat ik volgende week een cursus heb op het werk waar ik graag heen wil. Maar vind het zo zonde dat er elke keer een portie afgekolfde voeding weg moet omdat ze niet drinkt. (En niet veel bij kan kolven omdat ze dan alsnog bij mij drinkt).

Hoop dat iemand me een tip kan geven hierin, qua speen of qua opties om te proberen..
pi_132619547
Ik heb de fles van Nuby, en daar drinkt ze wel goed uit. Het is de Softflex Natural Nurser. /die van Avent vond mijn dochter ook niet zo.
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:17:53 #271
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132625226
Bij E werkte het om even zelf het eerst slokje in de speen te zuigen, of wat in de fles te knijpen, zodat ze wat melk in haar mond kreeg. Dan begon ze gelijk te drinken :Y

Maar hier was het ook wennen idd... kauwen op de speen, kokken, huilen. Nu wordt ze al helemaal druk als ze de fles ziet :D :Y)

Ohja, Medela Calma speen hier.
  zondag 27 oktober 2013 @ 19:04:27 #272
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132627058
Hier Avent Natural flesjes en wat hier helpt is de speen goed tegen zijn lippen en dus in zijn mond stoppen en idd een beetje melk in zijn mond. Dan lukt het hem om te 'happen' en te drinken.

Hier even jompelen..... D begint nachten te maken en minder voedingen te drinken, hij zat 'nog steeds' op 8 (soms 9) voedingen per 24 uur, vind ik op zich niet erg, maar nu heb ik opeens wel veel meer mijn handen vrij. :)

Zijn schema was.....
06.30
09.00
12.00
15.00
17.30
19.45
23.30
03.00

Nu gaat ie opeens ongeveer dit schema aanhouden, gisteren en vandaag was het....
19.30
22.30
05.00 (wintertijd)
09.30
12.30
15.30

Ik betwijfel of hij het gaat volhouden, want volgens mij kan ie nooit zomaar van 8/9 naar 6 voedingen per dag gaan, Lientje heeft dat nooit zo gedaan in ieder geval. :?
Wel is ie heel rustig en blij, hij slaapt telkens goed twee uur aan een stuk, dan is ie wakker, even spelen, borst, nog even spelen en weer slapen.

En ik zie hem nog steeds groeien elke dag, vrijdag weer de maandelijkse controle in het ziekenhuis en er zit weer genoeg spek bij, sinds de laatste check-up 4 weken geleden.
pi_132630226
Hillibillie, als je de breastflow wilt proberen, geef maar een gil. Ik heb hier een fles liggen die tegen verzendkosten jouw kant op kan (is al door meerdere fokkers gebruikt).
Dat was de enige fles die M pakte, na maanden aanklooien met allerlei flessen en trucjes. En na een paar weken breastflow vond hij de gewone avent ook prima.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132630362
Ohh dat is wel heel lekker Juud, zou fijn zijn als 'ie dit nu volhoudt! :) En wat doet ie het goed!

Hillie, hier heeft het ook lang geduurd voor J. de fles snapte. Hier geen gouden tip behalve oefenen oefenen oefenen. Probeer ook een bepaalde speen eerst een tijdje uit voordat je overstapt op een andere. Wij probeerde in het begin ook een hoop spenen uit achter elkaar als ze het niet meteen snapte maar dan kreeg ze ook eigenlijk niet de kans om er aan te wennen. De fles die voor ons uiteindelijk gewerkt heeft is de Dr. Brown fles, die heeft ook best een zachte, flexibele speen die voor J. in ieder geval fijn werkt. Niet om je te ontmoedigen maar het heeft bij ons echt een aantal maanden geduurd voor het haar lukte om uit een fles te drinken, eigenlijk tot vlak voor m'n verlof afgelopen was. Maar jullie meisje heeft natuurlijk al eens eerder wel uit de fles gedronken dus hopelijk gaat het bij jullie wel wat sneller :).
Als je het zonde vindt om bv weg te moeten gooien kun je ook wat kunstmelk maken, als het toch alleen maar om te oefenen is gaat het maar om heel kleine beetjes en hoef je ook geen bv weg te gooien.
pi_132630977
En ik ben er een beetje laat mee, maar wilde toch ook nog wel even jompelen voor (ruim) een half jaar borstvoeding *O* Ze doet het er zo goed op, op naar het jaar O+


  zondag 27 oktober 2013 @ 20:24:36 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132631146
Wat fijn Juud!

L0t, mooie curve en *O* voor 6 maanden bv!
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:27:42 #277
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132631288
Lot, wat groeit ze hard! Wow!

Hier nog steeds een slapend mannetje, 15.30 was de laatste voeding.... ik ga hem maar eens even wakker maken (heb ik maandenlang niet gedaan), hij ligt gewoon zijn avondslaap te doen. O+
pi_132632259
Kyara, negen maanden! Dat had je vast niet gedacht, zo in het begin! Heel knap hoor!
Go L0t! Mooi, een half jaar! En goeie curves zeg!
Grappig, ik had me nooit zo gerealiseerd dat jullie kinders op de week af drie en zes maanden met mijne schelen, tot het nu zo onder elkaar staat :D

Juud, mijne kwam van acht en ging toen ook opeens naar zes, heeft hij heel lang volgehouden.
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:37:06 #279
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132639289
Uiteindelijk toch laten liggen en om 21.40 uur mee naar boven genomen, nu ligt ie te spelen naast me, met een volle buik. O+

Ik vind het toch lastig om het los te laten, suf he....
  maandag 28 oktober 2013 @ 11:52:50 #280
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132649669
Zo net bonje met de healthvisitor gehad wederom om borstvoeding en dat het niet genoeg vitamines bevat en hij wel degelijk supplementen moet..
Daarom zegt de diëtiste en huisarts en kinderarts ook dat het nodig is :')

Ja maar dat adviseren wij, en ik zeg ik heb genoeg onderzoeken gelezen etc dat het niet noodzakelijk is hij heeft geen tekorten anders dan zijn vit D vorig jaar te laag was.. Rest was perfect.. Ik zeg ik kan je genoeg bewijs voorleggen en zolang ik mij. Kind natuurlijk goeds mee kan geven gaat er geen kunstmatige troep in! Ik ben echt wel blij met de hulp maar doe niet alsof ik mij kind tekort doe :{

Nou was ze geïrriteerd en nu doen we alleen nog telefonisch consult :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132651396
Vervelend evenstar :{ mensen die het allemaal beter denken te weten. Als idd al eens onderzocht is op tekorten en die er nagenoeg niet waren als alleen vit d zou ik je zeker niet druk maken
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:10:59 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132652531
Het irriteert me zo mateloos dat er zo wordt neergekeken op borstvoeding.En mensen menen te weten uit hun cursussen en opleidingstukjes gesponsord door Nestlé nutricia etc. En wanneer ik dan duidelijke bronnen er bij haal en dat weggeveegd wordt met het continue zelfde riedeltje en het feit dat zowel kinderarts/diëtist <- gespecialiseerd in voeding etc nooit zegen je moet aanvullen want hij krijgt wat hij nodig heeft en diëtist zelfs gezegd heeft dat ik niet mocht stoppen want in zijn geval zou hij bijna zeker aan de sonde moeten.
Ik heb echt ook wel nuttige info gehad van haar ook maar ik Ben blij dat we in afbouw fase zitten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:20:20 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132652824
Oh evenstar, ik kan me goed voorstellen dat dat frustrerend is. Zo te lezen zegt ze ook nog eens wat anders als de ka en dietist en haalt ze er allemaal zaken bij die er niet f nauwelijks te doen. EN als je dan al zoveel doet, kan ik me voorstellen dat dit je in het verkeerde keelgat schiet :*
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:23:34 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132652921
Jemig, dat zou ik ook heel erg frustrerend vinden evenstar :{
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:37:48 #285
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132653400
Oh en het ergste vond ik nog dat ik zijn angst niet mag erkennen en troosten wanneer hij tijdens de sensorische spelletjes in paniek is want versterk ik zijn angst :') ik moet hem maar laten huilen want hij mag niet de baas zijn .
Want ik Ben zijn mama en hij het kind.. Waar gaat het verhaal op Dan dat ik mijn kinderen moet behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden??
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 28 oktober 2013 @ 22:25:50 #286
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_132676118
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:37 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en het ergste vond ik nog dat ik zijn angst niet mag erkennen en troosten wanneer hij tijdens de sensorische spelletjes in paniek is want versterk ik zijn angst :') ik moet hem maar laten huilen want hij mag niet de baas zijn .
Want ik Ben zijn mama en hij het kind.. Waar gaat het verhaal op Dan dat ik mijn kinderen moet behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden??
't Is duidelijk dat jij het allemaal niet snapt...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_132680537
:+
Superrrrrrhelm tot U dienst!
pi_132680643
Net gemist.. Ben altijd te laat voor de klonenjacht :{
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:42:27 #289
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132680771
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:33 schreef hilliebillie het volgende:
Net gemist.. Ben altijd te laat voor de klonenjacht :{
+1

En grijs ik wordt er wel onzeker van ik voelde me zo gekleineerd alsof mijn mening etc er totaal niet toe doen.. en ik gewoon even terug in de tijd geduwd werd naar een plek waar ik nooit meer wil zijn dat iemand me zo enorm kleineert..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:49:15 #290
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_132683644
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:42 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

+1

En grijs ik wordt er wel onzeker van ik voelde me zo gekleineerd alsof mijn mening etc er totaal niet toe doen.. en ik gewoon even terug in de tijd geduwd werd naar een plek waar ik nooit meer wil zijn dat iemand me zo enorm kleineert..
Dat kan ik me wel voorstellen. Maar toch weet je wel wat je wil en wat goed is voor je kinderen, ook al is niet iedereen het met je eens. :) Ik vind in elk geval dat je het super doet!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_132683945
Jemig Evenstar.. Ik denk dat Grijs het goed verwoord.
Raar vind ik dat, dat een hulpverlener vergeet dat hulp bieden niet hetzelfde is als opleggen :{

Ik ben met Tobias weer naar t CB geweest, en heb z'n groeicurve weer bijgewerkt:





:+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_132684123
Niks bijna-dreumes, peuter zul je bedoelen! :D

Evenstar, wat ontzettend frustrerend moet dat zijn, en wat een (imho) onzinnige visie houden ze erop na. :{w :*
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:32:50 #293
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132684463
Bonkie O+
Echt met 16 weken al het gewicht van Oliver nu_O- wat goed!

Hier gisteren 23 mnd, nog 1 mnd tot who norm ben ik trots op O+ zal straks kijken of ik foto kan plaatsen :)

En de rest thnx :* ik denk rationeel gezien ook dat ik de juiste keuzes maak en het feit dat ik overal van hoor dat ze wel gemanierd zijn en sociaal etc zal ik het als moeder ook goed doen. Ik ben benieuwd wat ze volgende keer over de telefoon te melden heeft en vandaaruit kijk ik of ik het helemaal afkap of wat.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132688116
Morretje, wat een stats _O_ :o

Evenstar, ik kan de frustratie heel goed voorstellen. Jij wilt hulp bij A en zij gaan opeens je hele opvoeding van A-Z erbij betrekken en zelfs ongevraagd een cursus opleggen. Als je nu nee zegt, is dat natuurlijk alleen maar een bevestiging dat jij 'niet mee wil werken'... Zo'n situatie waarin je (in hun ogen) alleen maar fout kan doen -O-. Ik zou ook not amused zijn, maar me zo voor het blok gezet voelen dat ik niet zou weten hoe te reageren.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132689085
Sjonge, Evenstar, wat een frustrerend gesprek zeg! Gelukkig ken jij je kinderen het best en weet jij heel goed wat goed voor ze is! En gewoon al bijna de WHO-norm, super!

En de bijna dreumes maar stiekem al bijna peuter van Morretje, wat een mooie statistieken en prima in verhouding zo te zien!

We hebben een pak kv in huis gehaald, maar eigenlijk weet ik niet zo goed waarom :s) Voorlopig gaan we gewoon lekker door met de bv en als ik net niet genoeg kolf overdag, gaan we de vriezervoorraad gebruiken (ligt nog zat in!) en daarna zien we wel weer verder. Maar het geeft wel een soort van rust, gek is dat...

Trouwens nog een vraag. als ik overdag net te weinig kolf, dan heb ik 2 opties, namelijk 's avonds nog een beetje bijkolven, of uit de vriezer gaan gebruiken. Zou dat nog wat uitmaken voor de productie (het gaat om 30-50 ml per dag en dat 3 of 4 dagen in de week)?
Edit: momenteel kies ik dus voor de vriezer
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_132700304
Evenstar, wat een gedoe allemaal, echt niet tof :( En dikke duim voor bijna WHO norm!

Tobias, wat een beer! O+

Faye had vandaag voor het eerst geen melk mee naar oma, ze wil het echt niet meer. Ze wordt zo groot!! ;( O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_132710090
Piekie, ik zou kolven.. die vriezervoorraad is ook niet oneindig groot toch?

Moet je niet net als ik gisteravond doen :'(
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:39:41 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132711767
Oh nee Shandaly :'(
zo'n stom aventbekertje?

Morretje, hij knalt gewoon de curves uit :o
pi_132714448
Evenstar kan me voorstellen, dat je baalt. Je doet het beste voor je kinderen en wil daar graag erkenning en steun voor. En die krijg je niet van de instanties, alleen maar negativiteit en onbegrip.

Marjo :( . Maar ze drinkt nog live toch?

Morretje wat Doet Tobias het goed zeg!

Shandaly :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132714802
Morretje mooie stats!

Evenstar, niet fijn! Ik weet niet helemaal hoe jullie gezondheidszorg in elkaar zit maar is die health visitor te vergelijken met hier het CB of wijkverpleegkundige ofzo? Ook weinig respectvol dat ze zonder overleg je aanmeld voor een cursus :N

Shandaly, zonde ;( . Ik had laatst zo'n difrax flesje dat lekte, alle melk zat in de flessenwarmer en niet meer in de fles :( (gelukkig maar 20 cc, want het was het tweede flesje)

Piekie, ik zou bijkolven, maar ik ben dan ook van de voorraden, vooral veel voorraden ;)

Marjolijntje, dat is wel even slikken denk ik, maar het lijkt me ook wel mooi als ze daarin zelf haar keuze kan (én mag) maken!

Nou wij vinden onze weg redelijk met de spruw behandeling. Ik vind het nog wel wennen, dat ik eerst mijn tepel moet gaan schoonmaken voor ik haar kan voeden en madame vind dit ook niet altijd leuk, nee ;( .
Nu heb ik alleen mega last van lektieten, nou ja eigenlijk maar 1. Ik heb gewoon compleet doorweekte zoogcompressen als ik L aan de andere borst laat drinken. Ik probeer het op tijd te stoppen, maar dat werkt ook niet altijd. Eerst was dat alleen na de nacht, maar nu ook overdag. Ik ben bang dat als ik ga kolven ik juist de productie aanzet of niet? Als ik wel kolf heb ik aan die borst in 5 minuten 120 cc, is dat normaal?
pi_132715116
Shandaly, nachtmerrie! ;( Kut gewoon!

En het is goed zo, ze heeft er zelf voor gekozen en daar ben ik blij om :) Ze drinkt wel nog live, overdag ook nog meerdere keren. Maar de fles hoeft ze niet meer. Het is wel slikken hoor! En wennen, mijn groterd!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')