abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 januari 2015 @ 10:47:45 #101
438907 neliz2k
ondertitel
pi_148348709
Iemand hier ook ervaring met BlueBiz? Rewards lijken wat sneller bereikbaar (vooral via de shop)

[ Bericht 44% gewijzigd door neliz2k op 05-01-2015 11:43:13 ]
Signature
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 18:20:04 #102
45833 crew  Fogel
pi_148362815
Zo, mijn Eurobonusaccount is weer nagenoeg leeg. Maar in ruil daarvoor (en ca ¤125 totaal aan belastingen) wel 5 retourtickets Noorwegen-Spanje, waarvan heen in economy (Go) en terug in "business" (SAS Plus kan je nauwelijks business noemen, maar wel fast track, lounge en in tegenstelling tot Go hoef je niet te betalen voor het eten en drinken aan boord).
Moet zeggen dat ik blij verbaasd was dat er 5 bonustickets beschikbaar waren. Ervaring bij KLM is dat je al blij mag zijn als je er 2 kan krijgen op dezelfde vlucht al helemaal in het hoogseizoen.
Maar ook bij KLM ga ik een poging wagen, heb daar in ieder geval genoeg voor 3 retourtjes binnen Europa (dus voor het hele gezin moet ik nog even op een aanbieding wachten).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_148970953
Iemand nog een idee of ervaring met Sixt Platinum? Ik heb nu een Sixt Platinum card en ze hebben interessante partners. Iemand nog tips voor optimaal gebruik van deze kaart?
  Moderator vrijdag 23 januari 2015 @ 12:45:51 #104
45833 crew  Fogel
pi_148975174
Mijnbonusaccount van SAS is niet meer bijna leeg. Ik kreeg eerder deze week een mail dat het benodigd aantal punten voor reizen naar Zuid-Europa met 25% verlaagd is. Effectief per 9/1, maar ik had 5/1 geboekt.
SAS gebeld, gevraagd of mijn tickets geannuleerd en opnieuw geboekt konden worden, maar nee dat was niet nodig, de man aan de telefoon zei "zo, ik heb het puntenaantal aangepast, verder is er niks nodig". Super service!
En nu heb ik genoeg punten voor nog een extra retourtje *G*

@sixt: nee geen ervaring mee
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:30:24 #105
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_148976448
Ik heb me eigenlijk nooit zo met status match bezig gehouden, maar had altijd wel een gold kaart via eerlijk verdienen bij 1 van de alliances en zilver bij de rest. Vond mileage runs enzo nooit echt nodig, was ook geen echte loyale klant maar gewoon frequent vlieger. Nu zit ik toch te twijfelen. Ben sinds twee jaar eigenlijk redelijk stabiel Gold bij OneWorld (met star Alliance als backup op zilver) en sta nu 8000 punten van Platinum af. Met mijn reisgedrag kan ik de volgende 3 maanden het gat van 8000 stabiel houden (er vallen er 10.000 weg en komen er 10.000 bij) en dan vallen er in April heel veel weg en ik verwacht tot de zomer geen intercontinentale trips om dit te 'verdedigen'.

Ben wel erg tevreden met de gold status (en die is ook tot april 2016 zeker). Zal ik nu een mileage run doen voor platinum? Ik heb nog 250.000 miles te besteden, maar dan verzamel ik zeker niks? Kan wel een economy retour new york kopen en die upgraden naar business. Best duur, weet niet of platinum me dat waard is.

Hebben jullie wel eens mileage runs gedaan? Hoe doe je dat goed binnen oneworld? Hoe kom ik eenvoudig aan 8.000 punten? Biedt platinum meerwaarde over gold? Ik zit bij Airberlin.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 januari 2015 @ 13:37:08 #106
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148976657
Ik ben nu met een mileage run bezig, schrijf dit vanuit Sofia, Bulgarije.
Heb een discount handbaggage only vlucht geboekt Londen - Sofia, dan met Qatar (ook OneWorld) Sofia-Bucharest, nachtje hotel en morgenochtend vlieg ik Bucharest-London.

Waarom SOF/OTP.. omdat die vliegvelden beiden "lange afstand" zijn (meer dan 3 uur) en daardoor 80 punten per stuk verdienen in business class :P De totale kosten van deze grap zijn zo'n 250¤ en daarvoor ben ik weer een jaar silver.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 14:10:36 #107
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_148977742
250 euro voor een business class flight? Hoe doe je dat?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 januari 2015 @ 16:51:26 #108
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_148983125
52 euro voor een handbagage only enkeltje, 80 euro voor een POUG (pro-active upgrade) naar business
dat keer twee voor het retour, en een paar tientjes voor de hop er tussen .. misschien net iets meer dan 250 maar onder de 300 zeker :)
  vrijdag 23 januari 2015 @ 17:20:45 #109
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_148984126
Sjezus wat een ingewikkeld gedoe.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_149002361
Ik heb nog nooit een mileage run gedaan, maar heb dit wel een keer overwogen in ongeveer dezelfde situatie ....

quote:
99s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:30 schreef XL het volgende:
Ben wel erg tevreden met de gold status (en die is ook tot april 2016 zeker). Zal ik nu een mileage run doen voor platinum?
Ik zou de verschillen tussen gold en platinum bestuderen. Daarna bekijken hoe vaak je de gold of platinum kaart zult gaan gebruiken. Dan tenslotte bepalen hoeveel geld en tijd het je waard is om platinum te verkrijgen, voordat je uitzoekt wat je moet investeren.

quote:
Ik heb nog 250.000 miles te besteden, maar dan verzamel ik zeker niks? Kan wel een economy retour new york kopen en die upgraden naar business. Best duur, weet niet of platinum me dat waard is.
Je verdient geen miles op een reward vlucht. Wat betreft de upgrade die je noemt, verdien je vziw alleen de miles op economy niveau. Maar de upgrade kun je natuurlijk voor je comfort overwegen.

quote:
Hebben jullie wel eens mileage runs gedaan? Hoe doe je dat goed binnen oneworld? Hoe kom ik eenvoudig aan 8.000 punten? Biedt platinum meerwaarde over gold? Ik zit bij Airberlin.
Ik heb er dus vanaf gezien. Had er op dat moment geen zin in. Het idee is dat je een ticket aanbieding zoekt, waarbij (let op!) het aantal miles dat je verdient niet gereduceerd is. Het forum voor discussie over mileage runs: http://www.flyertalk.com/forum/
  zaterdag 24 januari 2015 @ 07:51:07 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149002617
Hoe zoek je zulke vluchten?

De voordelen:
First class lounges (maar de normale lounge op dus is goed zat en dus heeft geen first class oneworld lounge)
2 upgrade vouchers
Maaltijden gratis op vluchten langer dan 60 min (ipv gratis snack). Ik heb veel vluchten op Wenen en Zürich en daar geldt dat... Maar ik mis die currywurst nu niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 24 januari 2015 @ 07:54:47 #112
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149002632
Die twee vouchers zijn me 200/300 euro waard denk ik. Zou ik voor 200/300 euro 8000 oneworld Miles of 5500 airberlin Miles (met 40% bonus) kunnen krijgen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 24 januari 2015 @ 18:00:46 #113
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_149015421
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:20 schreef static het volgende:
Sjezus wat een ingewikkeld gedoe.
Valt reuze mee, ik had het ook naar dezelfde bestemming kunnen doen maar kon niks voor die prijs retour krijgen zo laat (30 dagen voor de vlucht) en m'n vernieuwingsdatum komt eraan

Trouwens, wat ik heb gedaan is een peuleschil vergeleken met wat de meeste mensen op het BA forum van Flyertalk uithalen.
Vaak gevlogen mileageruns zijn een 48-uurs retourtje naar Hawaï of een vlucht naar LA/Vegas/SFO en dan via Miami naar Mexico of Puerto Rico en retour.
Het is van een dusdanige aard dat de douane daar al bekend is met mileage run gangers en ze zonder immigratie een turn-around laat maken

[ Bericht 25% gewijzigd door MartijnUK op 24-01-2015 18:15:00 ]
  maandag 26 januari 2015 @ 21:51:32 #114
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149088372
Heb een vlucht die voor 325 euro op en neer gaat binnen 24 uur van Düsseldorf naar Novosibirsk, daarmee zou ik platinum halen en dus twee upgrade tickets, die in principe meer waard zijn.

Denk toch dat ik het niet ga doen... teveel gedoe en ik denk ook dat specialisten dit soort dingen veel beter kunnen vinden.... en dit dus niet mijn ding is...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 27 januari 2015 @ 18:57:46 #115
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_149113009
Waarom niet :) Beetje avontuur. Ik had nou ook niet echt zin om naar Roemenië te gaan :P
  dinsdag 27 januari 2015 @ 19:08:35 #116
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149113318
Denk bij nader inzien dat het niet kan zonder visum
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 27 januari 2015 @ 21:14:19 #117
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149117962
Ik heb 30.000 BA miles en ik snap niet hoe ik hier het meeste uit kan halen. Ik wil graag naar tromso oid maar ik kom eigenlijk via de planner van BA niet verder dan UK of allemaal losse vluchten met hele hoge toeslagen (duurder dan een ticket bij een andere maatschappij zonder mijlen te gebruiken). Wat kan ik beste doen?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_149120163
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:14 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb 30.000 BA miles en ik snap niet hoe ik hier het meeste uit kan halen. Ik wil graag naar tromso oid maar ik kom eigenlijk via de planner van BA niet verder dan UK of allemaal losse vluchten met hele hoge toeslagen (duurder dan een ticket bij een andere maatschappij zonder mijlen te gebruiken). Wat kan ik beste doen?
Zo heel veel opties naar Tromso heb je niet met Oneworld. Denk alleen Finnair via Helsinki. Als je je BA punten daar kunt besteden zou ik kijken of dat iets oplevert, zo niet gewoon iets normaals boeken ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator dinsdag 27 januari 2015 @ 22:08:52 #119
45833 crew  Fogel
pi_149120479
In Tromsø is weinig te beleven :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 27 januari 2015 @ 22:14:06 #120
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149120754
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:01 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Zo heel veel opties naar Tromso heb je niet met Oneworld. Denk alleen Finnair via Helsinki. Als je je BA punten daar kunt besteden zou ik kijken of dat iets oplevert, zo niet gewoon iets normaals boeken ;)
Ik weet het. Maar AMS, via londen, naar Helsinki, dan weer door naar tromso is keiduur qua toeslagen. Op een of andere manier pakt hij de reward saver niet goed.

Andere opties? Vanuit AMS naar een leuke bestemming? Tips zijn welkom. Indien mogelijk ook 2 tickets (dus max 15.000 p.p.) zodat ik samen met m'n vriendin kan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:08 schreef Fogel het volgende:
In Tromsø is weinig te beleven :D
Noorderlicht!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 28 januari 2015 @ 00:19:50 #121
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_149126413
Voor het noorderlicht zou je kunnen kijken naar AMS - OUL (Oulu) via HEL. In economy zou dat voor 30.000 avios wel moeten kunnen

Een andere leuke vind ik Marrakech persoonlijk, veel rewards beschikbaar en wel een exotische bestemming :)
pi_149128986
quote:
99s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef XL het volgende:
Heb een vlucht die voor 325 euro op en neer gaat binnen 24 uur van Düsseldorf naar Novosibirsk, daarmee zou ik platinum halen en dus twee upgrade tickets, die in principe meer waard zijn.

Denk toch dat ik het niet ga doen... teveel gedoe en ik denk ook dat specialisten dit soort dingen veel beter kunnen vinden.... en dit dus niet mijn ding is...
Kan ik me voorstellen. De extra voordelen van platinum die je noemde, leken mij ook wat magertjes. Bij andere maatschappijen spaar je bijvoorbeeld extra reward miles op het hoogste level.

Is er wellicht nog een speciaal platinum service nummer? Deze medewerkers weten dat je het hoogste level hebt en geven vaak daadwerkelijke service in plaats van je af te poeieren. Dit kan een voordeel zijn in het geval van vertragingen, stakingen, aswolken, sneeuwstormen, etcetera.
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:07:09 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149129338
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 07:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. De extra voordelen van platinum die je noemde, leken mij ook wat magertjes. Bij andere maatschappijen spaar je bijvoorbeeld extra reward miles op het hoogste level.

Is er wellicht nog een speciaal platinum service nummer? Deze medewerkers weten dat je het hoogste level hebt en geven vaak daadwerkelijke service in plaats van je af te poeieren. Dit kan een voordeel zijn in het geval van vertragingen, stakingen, aswolken, sneeuwstormen, etcetera.
Hebben ze, voor platinum èn voor gold. Platinum is wel een ander en eigen nummer. Dus niet dezelfde goldhotline. Dit jaar 1x door overlast een vlucht gemist en kreeg met gold al coulance omboeking aan de counter. Airberlin is echt fair!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:08:44 #124
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149129349
Ik zie echt alleen de upgradevouchers als voordeel. Maakt een weekendje new york ineens betaalbaar en comfortabel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:00:13 #125
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_149144522
De nieuwe wijzigingen in het BA Executive Club beleid zijn echt om te janken zeg.
pi_151505223
100.000 LifeMiles (StarAlliance) gehaald in krap 3 jaar tijd. _O_

Nu nog es kijken wat ik ermee ga doen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 9 april 2015 @ 10:37:22 #127
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_151508395
Kan je bij Turkish Airlines en Emirates je miles na een jaar ook nog inwisselen :?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 9 april 2015 @ 10:58:10 #128
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_151509033
Update op bovenstaande mileage run discussie. Heb de mileage run niet gedaan, maar moest daarna onverwacht opeens 2x op een neer naar San Francisco en heb dus Platinum wel behaald :D

30.000 miles over het doel uiteindelijk :D

@CoreHype; bij sommige maatschappijen zijn ze altijd geldig, bij andere vervallen ze na een tijd van inactiviteit en bij weer andere vervallen ze na een jaar. Even per maatschappij nakijken dus.

Als je status hebt bij maatschappijen waar miles vervallen wordt het verval vaak uitgezet zolang je status hebt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 9 april 2015 @ 18:12:00 #129
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151521717
quote:
17s.gif Op donderdag 9 april 2015 05:05 schreef El_Matador het volgende:
100.000 LifeMiles (StarAlliance) gehaald in krap 3 jaar tijd. _O_

Mag ik je aanraken?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_151521890
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:12 schreef static het volgende:

[..]

Mag ik je aanraken?
Je hebt lange armen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151538941
quote:
17s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:37 schreef corehype het volgende:
Kan je bij Turkish Airlines en Emirates je miles na een jaar ook nog inwisselen :?
Ja. Ik heb nog nooit gehoord van miles die binnen een jaar al aflopen.
  vrijdag 10 april 2015 @ 08:15:43 #132
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_151539392
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 07:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja. Ik heb nog nooit gehoord van miles die binnen een jaar al aflopen.
Airberlin is 12 maanden geldig
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_152451565
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 april 2015 08:15 schreef XL het volgende:

[..]

Airberlin is 12 maanden geldig
Volgens hun voorwaarden is het 36 maanden:

quote:
2.5. Expiry of status/award miles:
Unless otherwise published in the topbonus communication media, award miles that have not been re¬deemed expire after a period of 36 months after the end of the quarter in which they were collected. Status miles expire 12 months after the service for which they were earned has been obtained. The decisive date is the date of the service that gave rise to the status/award miles being credited.
  zondag 10 mei 2015 @ 08:26:39 #134
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_152451816
Vroeger was dat 12, dacht ik. Tegenwoordig hoef ik er niet op te letten, omdat ze bij status het verval uitzetten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_152451870
quote:
99s.gif Op zondag 10 mei 2015 08:26 schreef XL het volgende:
Vroeger was dat 12, dacht ik. Tegenwoordig hoef ik er niet op te letten, omdat ze bij status het verval uitzetten.
Ik heb mijn topbonus miles in het verleden altijd 36 maanden gehouden vziw. 12 maanden lijkt mij ook geen redelijke termijn. Zelfs voor veelvliegers wordt het dan lastig om je trips zo te plannen dat je de miles kan gebruiken.
pi_158352836
quote:
Veranderingen in priority-services voor Silver-deelnemers
Priority-services vanaf 5 januari 2016 beperkter beschikbaar voor Silver-deelnemers

De toegang tot priority-services voor Flying Blue Silver-deelnemers wordt aangepast om het groeiende aantal reizigers, dat gebruik maakt van deze services op de meer dan 1.000 luchthavens wereldwijd, beter te kunnen beheersen. Voor Schiphol betekent dit onder andere dat passagiers die reizen naar Schengenlanden en vertrekken vanuit Vertrekhal 1 geen gebruik meer kunnen maken van de speciale priority lanes bij de veiligheidscontrole. Ook zal voorrang bij bagageafhandeling met het gele priority bagagelabel verdwijnen. Andere services, die voor Flying Blue Silver-deelnemers komen te vervallen, zijn voorrang bij Ticketkantoren en transferbalies en voorrang bij douane.

Flying Blue Silver-deelnemers kunnen wel gebruik blijven maken van SkyPriority check-in, behouden voorrang bij bagageafgifte en bij het aan boord gaan door middel van Silver priority boarding. Flying Blue Silver deelnemers mogen als een van de eersten aan boord, direct na passagiers met SkyPriority. Overige Economy Class-passagiers volgen daarna.

Flying Blue Silver-deelnemers hebben ook nog steeds toegang tot de P2-loopbrug op Schiphol. Flying Blue Silver-deelnemers die online ingecheckt zijn, vertrekkend van gate B of C en reizend naar een Schengenland met alleen handbagage, kunnen vanuit Parkeergarage P2 rechtstreeks naar hun gate lopen via de loopbrug. Met deze doorsteek slaan zij de vertrekhal over en besparen zij veel tijd.
https://www.flyingblue.co(...)io_silver&Zoning=ALL
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 19 december 2015 @ 12:17:30 #137
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_158353090
Mooi zo.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:42:48 #138
62913 Blik
The one and Only!
pi_159408018
Vraagje: Vorig jaar bij KLM 28 vluchten, dus net niet genoeg voor Gold. Ik dacht dat het aantal vluchten boven de silver-grens meegenomen zou worden naar volgend jaar. Dus dat ik nu bij mijn status 13 vluchten zou kunnen zien. Echter staat het aantal op 0. KLopt dit?

edit: Of geldt dit enkel en alleen voor de level miles?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:58:01 #139
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159408382
Alleen level miles. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_159408466
Ik zou me hier best graag in verdiepen, maar voor die 1 of 2 vluchten per jaar zal het niet lonen :')

Wat ik hier misschien wel kan vragen, is of er ergens een duidelijk overzicht van álle allianties te vinden is. Want er is (toch?) niet 1 systeem voor alle vluchten, dit gaat per "groep" toch?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:16:15 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_159408818
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:58 schreef static het volgende:
Alleen level miles. :)
Dat is jammer :(
  Moderator dinsdag 26 januari 2016 @ 15:23:52 #142
45833 crew  Fogel
pi_159409029
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is jammer :(
Had je toch die ene extra retourvlucht moeten pakken als milage run :+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:37:46 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_159409450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

Had je toch die ene extra retourvlucht moeten pakken als milage run :+
Blijkbaar wel ja, maar dat was ook de bedoeling in december. Alleen werd last-minute gecancelled...
pi_159409626
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:01 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zou me hier best graag in verdiepen, maar voor die 1 of 2 vluchten per jaar zal het niet lonen :')

Wat ik hier misschien wel kan vragen, is of er ergens een duidelijk overzicht van álle allianties te vinden is. Want er is (toch?) niet 1 systeem voor alle vluchten, dit gaat per "groep" toch?
Als je Flying Blue van Air France/KLM neemt, tellen alle vluchten binnen de Skyteam-alliantie mee. En niet alleen van KLM en Air France.
FR1908
  dinsdag 26 januari 2016 @ 20:53:45 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159418596
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:43 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Als je Flying Blue van Air France/KLM neemt, tellen alle vluchten binnen de Skyteam-alliantie mee. En niet alleen van KLM en Air France.
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.
Daarnaast zijn er allianties, bijvoorbeeld met Ukraine Airlines waar je dus geen level miles of segementen spaart waardoor je effectief ook weinig aan deze vluchten hebt.

Het afschaffen van de priority toegang voor silver member van flying blue tot de veiligheidscontrole op Schengen vluchten is vervelend, elke eerste 2 maanden van het jaar maak ik veel gebruik van KLM op Europese vluchten en moet ik rond 10.00 uur op zaterdag weg, en dat is nu net de dag dat er geen loopbrug open is, en de weekend trippers met hun handbagage ook weg gaan.
Al is het nog steeds in lijn van de minimale skyteam voorwaarden, ook met de steeds kariger wordende onboard service, mini blikjes cola, cakeje in plaats van broodje op bepaalde tijdsstippen, geen 2de koffieronde met koekje op langere Europese vluchten, naast het gehannes met handbagage (omdat men geen bagage meer mag inchecken), blijft mijn keus met Turkish Airlines ook dit jaar gehandhaafd, nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_159436877
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.
Daarnaast zijn er allianties, bijvoorbeeld met Ukraine Airlines waar je dus geen level miles of segementen spaart waardoor je effectief ook weinig aan deze vluchten hebt.

Het afschaffen van de priority toegang voor silver member van flying blue tot de veiligheidscontrole op Schengen vluchten is vervelend, elke eerste 2 maanden van het jaar maak ik veel gebruik van KLM op Europese vluchten en moet ik rond 10.00 uur op zaterdag weg, en dat is nu net de dag dat er geen loopbrug open is, en de weekend trippers met hun handbagage ook weg gaan.
Al is het nog steeds in lijn van de minimale skyteam voorwaarden, ook met de steeds kariger wordende onboard service, mini blikjes cola, cakeje in plaats van broodje op bepaalde tijdsstippen, geen 2de koffieronde met koekje op langere Europese vluchten, naast het gehannes met handbagage (omdat men geen bagage meer mag inchecken), blijft mijn keus met Turkish Airlines ook dit jaar gehandhaafd, nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen....
Same here. Ben ook overgestapt op TK. KLM gaat helaas erg achteruit.
pi_159448491
Kun je miles van de ene maatschappij naar de andere brengen?
Ik vlieg normaal miles and more maar nu SQ.
Als ik mij q klasse vlucht aan meld bij miles and more krijg ik niets maar bij SQ de helft van de miles. Door een Hilton actie kan ik dat nu verdubbelen.

Echter heb ik weinig met dat kriss programma van SQ dus als ik de miles na de vluchten zou kunnen onderbrengen bij miles and more zou dat tof zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159448542
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.
Daarnaast zijn er allianties, bijvoorbeeld met Ukraine Airlines waar je dus geen level miles of segementen spaart waardoor je effectief ook weinig aan deze vluchten hebt.

Het afschaffen van de priority toegang voor silver member van flying blue tot de veiligheidscontrole op Schengen vluchten is vervelend, elke eerste 2 maanden van het jaar maak ik veel gebruik van KLM op Europese vluchten en moet ik rond 10.00 uur op zaterdag weg, en dat is nu net de dag dat er geen loopbrug open is, en de weekend trippers met hun handbagage ook weg gaan.
Al is het nog steeds in lijn van de minimale skyteam voorwaarden, ook met de steeds kariger wordende onboard service, mini blikjes cola, cakeje in plaats van broodje op bepaalde tijdsstippen, geen 2de koffieronde met koekje op langere Europese vluchten, naast het gehannes met handbagage (omdat men geen bagage meer mag inchecken), blijft mijn keus met Turkish Airlines ook dit jaar gehandhaafd, nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen....
Nooit begrepen waarom ze dat gedaan hebben. Wat is de meerwaarde dan nog van KLM boven Ryanair?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:37:57 #149
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159448997
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nooit begrepen waarom ze dat gedaan hebben. Wat is de meerwaarde dan nog van KLM boven Ryanair?
Op zich snappen de 'beancounters' bij KLM wel wat ze doen. Geen gratis bagage inchecken zorgt ervoor dat je een verhoging in opbrengsten ziet omdat men niet gelijk door heeft dat bagage niet is inbegrepen en bij het inchecken of vooraf deze extra kosten kunnen binnenhalen.
Ook de vermindering in bijvoorbeeld catering heeft een kosten drukkend effect, kleinere blikjes frisdrank zorgt voor een verminderde uitgifte, en ook het afschaffen van de 2de koffie / water en koekjesronde bespaart de inkoop voor deze zaken, er zijn wel een paar mensen die extra drinken vragen maar dat is minder dan 10% op een vlucht.
Op korte termijn bespaard men hierop en genereert men extra inkomsten.

Op lange termijn zorgt dit wel voor een afbraak van je product en zijn mensen eerder geneigd om te kijken naar alternatieven. Er is eigenlijk geen reden als je alleen met handbagage vliegt om naar Berlijn te vliegen met KLM als dat voor de helft van de prijs met Easyjet kan.
Het verlagen van voordelen van frequent flyers is trouwens voor KLM op dit moment ook een test, je zult zien dat een aantal passagiers beter hun best doet om in een andere status terecht komen, maar ook een aantal die om deze reden juist niet meer voor KLM kiezen, de vraag is vooral wat voor KLM het meest oplevert.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 28 januari 2016 @ 01:53:06 #150
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159456883
Lees ik nu echt dat de security priority lane voor FB silver is afgeschaft? Ratten! Maar hoe doen ze dat dan bij de check-in? Want daar kun je nog altijd in terminal 2 bij KLM business class inchecken en zo doorlopen, roltrap naar boven, of is dat nu ook aangepast dan?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_159461180
Even een vraagje van een 'beginner':

Ik heb sinds kort een milesaccount bij KLM (Flying Blue). Ik reis echter zo'n 3x per jaar maar met vliegtuig en dan voornamelijk via transavia of andere goedkope maatschappijen.

Is het de moeite waard om ergens te sparen voor punten? Het hoeven voor mij niet veel punten te zijn, maar een keer een leuke korting op een vlucht is al voldoende.

De reden dat ik een Flying Blue account heb, is dat je bij tripadvisor hier ook punten mee spaart en hier ben ik nog wel eens actief mee bezig.

Nu is mijn vraag: Welke milesaccount zijn handig voor een beginner? Ik vlieg bijvoorbeeld vaak in de zomer naar een Egypte/Turkije/Spanje en dan vlieg ik niet met een Flying Blue partner.

  donderdag 28 januari 2016 @ 11:22:56 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_159461425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:08 schreef WeCanDoIt het volgende:
Even een vraagje van een 'beginner':

Ik heb sinds kort een milesaccount bij KLM (Flying Blue). Ik reis echter zo'n 3x per jaar maar met vliegtuig en dan voornamelijk via transavia of andere goedkope maatschappijen.

Is het de moeite waard om ergens te sparen voor punten? Het hoeven voor mij niet veel punten te zijn, maar een keer een leuke korting op een vlucht is al voldoende.

De reden dat ik een Flying Blue account heb, is dat je bij tripadvisor hier ook punten mee spaart en hier ben ik nog wel eens actief mee bezig.

Nu is mijn vraag: Welke milesaccount zijn handig voor een beginner? Ik vlieg bijvoorbeeld vaak in de zomer naar een Egypte/Turkije/Spanje en dan vlieg ik niet met een Flying Blue partner.


Korting zul je niet snel krijgen als je zo weinig vliegt, daar heb je toch wel een significante hoeveelheid miles voor nodig. Je kunt echter wel korting krijgen of producten gratis krijgen via de flying blue shop.
pi_159462271
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:22 schreef Blik het volgende:

[..]

Korting zul je niet snel krijgen als je zo weinig vliegt, daar heb je toch wel een significante hoeveelheid miles voor nodig. Je kunt echter wel korting krijgen of producten gratis krijgen via de flying blue shop.
Bedankt voor je reactie.

Ja of korting op hotels is ook mogelijk, weet niet of dat veel punten kost.
Ik snap nog niet helemaal hoe je vluchten die je de afgelopen 6 maanden hebt gemaakt kunt claimen. Ik ben namelijk naar Manchester gevlogen met Transavia maar toen was ik nog geen Member.

En ik heb in maart ook iets voor Madrid staan via Transavia maar deze is geboekt maar toen was ik geen member. Kan ik deze punten alsnog opvragen? En zo ja, hoe?
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:06:22 #154
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159462302
Volgens mij krijg je bij Transavia alleen in hogere boekingsklasses miles. Dus vergeet het maar bij de goedkoopste.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_159462392
Hier was ik inderdaad al bang voor. Ik ben een student en vind het leuk om zulke punten te sparen. Iemand een andere suggestie (in plaats van Flying Blue)?
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:12:15 #156
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159462441
Met een paar vluchten per jaar kom je niet ver ben ik bang, helemaal niet de goedkoopste. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 31 januari 2016 @ 19:52:49 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159551012
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:53 schreef buzz1291 het volgende:
Lees ik nu echt dat de security priority lane voor FB silver is afgeschaft? Ratten! Maar hoe doen ze dat dan bij de check-in? Want daar kun je nog altijd in terminal 2 bij KLM business class inchecken en zo doorlopen, roltrap naar boven, of is dat nu ook aangepast dan?
Wanneer je buiten Schengen vliegt, dan kan je inderdaad nog gewoon doorlopen, want Silver betekent nog wel dat je gebruik mag maken van Business Class check in (dat mag ook voor Schengen vluchten, maar dan moet je dus alsnog naar de Schengen security). En het gebruik mogen maken van Business Class check in is een minimale voorwaarde van Skyteam, silver priority toegang tot beveiliging was een extraatje op Schiphol.

Je mag overigens nog wel via de loopbrug, maar die is alleen maandag tot en met vrijdag open, die bespaard op zich veel tijd als je op drukke tijden vliegt.
Bij het niet Schengen zit de bottleneck niet specifiek bij de beveiligingscontrole, maar de Marechaussee blinkt niet uit in bezetting van de paspoortcontrolepunten om het mild te zeggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:27:41 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159783632
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer je buiten Schengen vliegt, dan kan je inderdaad nog gewoon doorlopen, want Silver betekent nog wel dat je gebruik mag maken van Business Class check in (dat mag ook voor Schengen vluchten, maar dan moet je dus alsnog naar de Schengen security). En het gebruik mogen maken van Business Class check in is een minimale voorwaarde van Skyteam, silver priority toegang tot beveiliging was een extraatje op Schiphol.

In tegenstelling tot bovenstaande, af en toe zet men een Schiphol medewerkster in welke na de business klasse check in van KLM passagiers controleert op status... Die medewerkster staat er niet altijd, maar uiteraard vooral op drukke momenten van de dag.

Het is overigens Schiphol haar goed recht om de aanpassing van KLM, (wat voor KLM ongetwijfeld een kostenbesparing is), ook daadwerkelijk af te dwingen door eigen personeel in te zetten.
Wat Schiphol echter beter kan doen is in plaats van 3 controlepunten boven de KLM incheck balies bij Niet Schengen en 7 daadwerkelijk bemande controlepunten bij Schengen ze allemaal te openen.
Want zonder dat het extreem druk is creëer je wel wachtrijen tussen de 20-30 minuten en dat is niet nodig, en ik snap ook wel dat men op deze manier probeert om het eigen privium wat interessanter te maken, een luchthaven wil ook wat verdienen maar uiteindelijk is een luchthaven er om efficiënt passagiers af te handelen, niet om eigen verdienmodellen te realiseren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165546898
Mocht er nog iemand Oneworld punten nodig hebben (tier run / mileage run), of goedkoop een keer business class willen vliegen naar de VS: Er loopt momenteel een actietarief met goedkope Business Class tickets van Europa naar de VS.

Boeken met vertrek tussen 10 februari – 15 april 2017, minimum verblijf 1 nacht NY/Chicago/St.Thomas (Maagdeneilanden) za-zo

Het leuke is dat de "iconische" BA1 vlucht (vroeger per Concorde, nu per A318 van LCY naar JFK met alleen 32 business class stoelen) ook gekozen kan worden.

Voorbeelden:
AMS-LCY-JFK-CLT-ORD-MIA-LHR-AMS ¤1031

RTM-LCY-JFK-DCA-ORD-YYZ-LHR-RTM ¤946

RTM-LCY,LHR-BOS-ORD-DCA-JFK-LCY-RTM ¤933

RTM-LCY,LHR-HEL-ORD-BOS-JFK-LCY-RTM ¤940

AMS-LCY-JFK-MIA-STT-PHL-AMS ¤1081

AMS-LCY-JFK-ORD-DCA,IAD-LHR-AMS ¤1018

De laatste ga ik zelf doen, vanwege de bijzondere vlucht BA1 LCY-JFK, en IAD-LHR in de A380 van British Airways (A380 stond nog op de Bucket List).

Itinerary:


Door met Google Flight te spelen of met de ITA Matrix zijn veel combinaties mogelijk. Ook zoiets als dit (680 BA-tierpunten :P )

  zondag 25 september 2016 @ 10:14:43 #160
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165548815
Goede prijs. BA business class is wel matig, in vergelijking tot 600 euro economy vluchten wel de meerprijs waard. Zou dit boeken als ik het nodig had.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 25 september 2016 @ 10:39:21 #161
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165549175
quote:
99s.gif Op zondag 25 september 2016 10:14 schreef XL het volgende:
Goede prijs. BA business class is wel matig, in vergelijking tot 600 euro economy vluchten wel de meerprijs waard. Zou dit boeken als ik het nodig had.
Nu beperkt mijn ervaring in longhaul business class zich slechts tot KLM, Air France, BA, Delta, Emirates en Singapore Airlines, maar dan wel regelmatig. Maar ik zie, met uitzondering van de lounges, eigenlijk geen verschil, behalve dan Delta in een 767 zonder flatbeds. Dus wat is er dan zo matig bij BA?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 25 september 2016 @ 12:26:25 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165550934
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 10:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nu beperkt mijn ervaring in longhaul business class zich slechts tot KLM, Air France, BA, Delta, Emirates en Singapore Airlines, maar dan wel regelmatig. Maar ik zie, met uitzondering van de lounges, eigenlijk geen verschil, behalve dan Delta in een 767 zonder flatbeds. Dus wat is er dan zo matig bij BA?
i

8 stoelen breed, economy eten op porselein, grote cabines, weinig privacy op de stoelen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 17 oktober 2016 @ 14:59:48 #163
62913 Blik
The one and Only!
pi_166012946
Voor de frequent flyers, per vandaag is de loopbrug vanaf P2 gesloten. Erg jammer moet ik zeggen
pi_166019936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:12 schreef static het volgende:
Met een paar vluchten per jaar kom je niet ver ben ik bang, helemaal niet de goedkoopste.
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten :')
  Moderator maandag 17 oktober 2016 @ 20:11:32 #165
45833 crew  Fogel
pi_166019961
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:

[..]

viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten :')
Dan kan je voor de legs gaan. 4 retourtjes met een overstap en je hebt al een silver card. Niet dat je er veel aan hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:12:30 #166
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166019984
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:

[..]

viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten :')
Met punten is het tegenwoordig slecht verdienen. Met legs lukt het nog wel want daar wordt in cattle class geen onderscheid naar tarief gemaakt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 17 oktober 2016 @ 22:39:16 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166025831
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:59 schreef Blik het volgende:
Voor de frequent flyers, per vandaag is de loopbrug vanaf P2 gesloten. Erg jammer moet ik zeggen
Dat helpt niet mee. Al is het voor een goed doel, een nieuwe tijdelijke terminal met nog wat extra security filters voor de passagiers.
Dat is nodig ook, ik kan gelukkig via de priority security, maar I-SEC moet kennelijk geld besparen en blinkt niet uit in bezetting van de poortjes, misschien dat er door het openen van het nieuwe filter wat meer geld beschikbaar komt voor de bezetting daarvan, en 2 filters voor Schengen vluchten zal e.e.a. normaliter wat beter verdelen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 17 oktober 2016 @ 22:44:26 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_166026072
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:39 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat helpt niet mee. Al is het voor een goed doel, een nieuwe tijdelijke terminal met nog wat extra security filters voor de passagiers.
Dat is nodig ook, ik kan gelukkig via de priority security, maar I-SEC moet kennelijk geld besparen en blinkt niet uit in bezetting van de poortjes, misschien dat er door het openen van het nieuwe filter wat meer geld beschikbaar komt voor de bezetting daarvan, en 2 filters voor Schengen vluchten zal e.e.a. normaliter wat beter verdelen.
Ik moest vandaag naar London, en de priority security was rond 17:00 in ieder geval erg rustig. Maar ik vond sowieso de hele intercontinentale terminal erg rustig vandaag, niet te vergelijken met het Schengen gedeelte.
pi_166026243
Toch ook maar even volgen hier, vind het persoonlijk een fascinerend gebied.
  Moderator maandag 17 oktober 2016 @ 22:48:53 #170
45833 crew  Fogel
pi_166026263
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:48 schreef Yreal het volgende:
Toch ook maar even volgen hier, vind het persoonlijk een fascinerend gebied.
In welk opzicht?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_166026579
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

In welk opzicht?
vluchten uitzoeken puur om punten te scoren, vliegen om het vliegen en daarmee nog meer kunnen vliegen.

(en bijna nou gold).
  maandag 17 oktober 2016 @ 23:00:13 #172
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166026664
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

vluchten uitzoeken puur om punten te scoren, vliegen om het vliegen en daarmee nog meer kunnen vliegen.

(en bijna nou gold).
Zo'n Privium kaartje is goedkoper hoor. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166026752
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zo'n Privium kaartje is goedkoper hoor. ;)
vast een soort mentale afwijking, maar als ik voor een paar euro ergens heen kan word ik meteen enthousiast.

En toen ontdekte ik aegean met hun rare enkeltjes :')
  Moderator maandag 17 oktober 2016 @ 23:07:33 #174
45833 crew  Fogel
pi_166026915
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

vast een soort mentale afwijking, maar als ik voor een paar euro ergens heen kan word ik meteen enthousiast.

En toen ontdekte ik aegean met hun rare enkeltjes :')
Aegean is binnen Eurobonus wel de shortcut naar gold.
Ik vind het allemaal maar teveel moeite. Maar da's vooral omdat ik toch eigenlijk wel altijd "voor het gordijn" zit en die gold voordelen zoals lounge en priority lanes enzo toch al heb als deel van mijn ticket.
Na een aantal jaar gold bij KLM zit nu al een paar jaar net onder gold (en heb dus silver) bij SAS, maar dat maakt me weinig uit. Met een milage run zou ik gold kunnen halen, maar waarom zou ik?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_166027270
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Aegean is binnen Eurobonus wel de shortcut naar gold.
Ik vind het allemaal maar teveel moeite. Maar da's vooral omdat ik toch eigenlijk wel altijd "voor het gordijn" zit en die gold voordelen zoals lounge en priority lanes enzo toch al heb als deel van mijn ticket.
Na een aantal jaar gold bij KLM zit nu al een paar jaar net onder gold (en heb dus silver) bij SAS, maar dat maakt me weinig uit. Met een milage run zou ik gold kunnen halen, maar waarom zou ik?
Onder de 500 euro kan je wel gold halen als je het een beetje leuk kiest. Maar ik vlieg vooral voor de lol. Woensdag naar Brno, donderdag vanuit bratislava weer naar huis (met ryanair en wizz, granted)

Maar het hele uitzoeken, het bekijken van de kaart waar je nog niet bent geweest, je trip plannen, heerlijk _O_

Dan het inchecken, je tas pakken, naar het vliegveld (al een beetje dagdromen), security, wachten, boarden, opstijgen, beetje uit het raam kijken, landen, op een vreemde plek rondlopen. Biertje drinken, ouwehoeren in de kroeg en al weer balen dat je maar zo kort hier blijft. Dan weer datzelfde proces richting huis. En achteraf een fotoboekje maken natuurlijk.

Aangezien ik economy vlieg, wil ik juist wel zo'n kaart. Al helemaal omdat ik altijd notair laat ben O-) En bij vertraging oid niet op de grond hoeven zitten zou ook wel relaxt zijn :P En aangezien ik niet de optie heb om in buss naar hong kong te vliegen, moet ik het allemaal wel goed uitplannen als ik die kaart wil.
pi_166030557
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Onder de 500 euro kan je wel gold halen als je het een beetje leuk kiest. Maar ik vlieg vooral voor de lol. Woensdag naar Brno, donderdag vanuit bratislava weer naar huis (met ryanair en wizz, granted)

Maar het hele uitzoeken, het bekijken van de kaart waar je nog niet bent geweest, je trip plannen, heerlijk _O_

Dan het inchecken, je tas pakken, naar het vliegveld (al een beetje dagdromen), security, wachten, boarden, opstijgen, beetje uit het raam kijken, landen, op een vreemde plek rondlopen. Biertje drinken, ouwehoeren in de kroeg en al weer balen dat je maar zo kort hier blijft. Dan weer datzelfde proces richting huis. En achteraf een fotoboekje maken natuurlijk.

Aangezien ik economy vlieg, wil ik juist wel zo'n kaart. Al helemaal omdat ik altijd notair laat ben O-) En bij vertraging oid niet op de grond hoeven zitten zou ook wel relaxt zijn :P En aangezien ik niet de optie heb om in buss naar hong kong te vliegen, moet ik het allemaal wel goed uitplannen als ik die kaart wil.
Afgelopen jaar voor mn werk veel gevlogen, bijna om de 2 weken wel, was weer blij als ik uit die massa chagrijnige en vooral extreem gestresste mensen was, wat een verschrikking vind ik het vliegveld en vliegtuig gedeelte soms.
pi_166031192
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:

[..]

viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten :')
Ik kreeg voor een vlucht naar Shanghai helemaal geen punten, dat schiet natuurlijk niet op. :')
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:11:55 #178
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166031332
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 09:03 schreef 111210 het volgende:

[..]

Afgelopen jaar voor mn werk veel gevlogen, bijna om de 2 weken wel, was weer blij als ik uit die massa chagrijnige en vooral extreem gestresste mensen was, wat een verschrikking vind ik het vliegveld en vliegtuig gedeelte soms.
Je moet op het vliegveld niet met andere mensen bezig zijn. Er zijn zoveel rare gestresste mensen, als je daarover na gaat denken raak je vanzelf geirriteerd. Van die figuren die rij 5 zitten in het vliegtuig en dan door in het gangpad te duwen proberen nog iemand uit rij 3 of 4 in te halen bij het uitstappen. Vervolgens in het vliegveld de verkeerde kant oplopen. Even later na jou bij de bagageband aankomen en daar 10 minuten moeten wachten. Als het je opvalt, dan doe je het fout. Let op jezelf.

Die 10 seconde die zo'n persoon eerder het vliegtuig uit is, die zijn echt de extra stress niet waard. Vaak kunnen ze vanwege hun te grote koffer in de slurf de langzame persoon uit rij 2 al niet meer inhalen en wandel je ze gewoon zonder te haasten alweer voorbij. Het is het zelfs niet waard om je daarover op te winden.

Ik vind het juist heerlijk om te onthaasten op het vliegveld, daar waar iedereen stress heeft. Ik weet dat op het vliegveld alles te duur is, een biertje, een broodje. Prijzen zijn idioot, maar of een ticket 300 of 400 euro kost... dat maakt zakelijk weinig uit. Dus ook over die 12 euro voor een broodje en wat drinken maak ik me niet meer druk. In een restaurant op het vliegveld is het vaak beter dan in de lounge. Kwaliteit van het eten en ook de rust.

Ik deed ook niet alles in 1x goed op mijn weg naar een frequent flyer, maar ik ben er nu denk ik wel zeer goed en ontspannen in. Denk dat weinig mensen zich aan mij storen en ik stoor me aan niks en niemand. In die mindset is het ook veel minder erg om zoveel te vliegen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166075112
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:11 schreef XL het volgende:
Je moet op het vliegveld niet met andere mensen bezig zijn. Er zijn zoveel rare gestresste mensen, als je daarover na gaat denken raak je vanzelf geirriteerd.
Ik denk dat dit de beste manier is om met de drukte om te gaan en ik probeer dit zelf ook op deze manier. Ik maak uit je beschrijving wel op dat je business class reist. In economy class is de persoonlijke ruimte tegenwoordig dusdanig klein, dat het heel moeilijk is om je van je omgeving af te sluiten. In business class lukt dat wel en de mede-reizigers gedragen zich over het algemeen ook meer beleefd.

Als ik economy moet vliegen, zie ik meestal tegen de reis op. Met business class vind ik het vliegen en alles er omheen nog steeds leuk. Vandaar dat ik er toch graag wat meer voor betaal en met de frequent flyer programma's loop te puzzelen om status op te bouwen.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 08:34:17 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166075530
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 06:52 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de beste manier is om met de drukte om te gaan en ik probeer dit zelf ook op deze manier. Ik maak uit je beschrijving wel op dat je business class reist. In economy class is de persoonlijke ruimte tegenwoordig dusdanig klein, dat het heel moeilijk is om je van je omgeving af te sluiten. In business class lukt dat wel en de mede-reizigers gedragen zich over het algemeen ook meer beleefd.

Als ik economy moet vliegen, zie ik meestal tegen de reis op. Met business class vind ik het vliegen en alles er omheen nog steeds leuk. Vandaar dat ik er toch graag wat meer voor betaal en met de frequent flyer programma's loop te puzzelen om status op te bouwen.
Intercontinentaal reis ik business, dmv upgrades met miles die ik binnen europa verdien. Ik vlieg 80% bij airberlin en daar zijn de eerste rijen betaalde zitplaatsen (gratis voor statushouders). Effectief is daardoor altijd de middenplek vrij (wat bovendien ook een statusvoordeel is bij beschikbaarheid). Dat is het voordeel aan frequent flyen bij airberlin wat het allermooiste is. 95% van mijn vluchten bij airberlin is de plek naast mij vrij in economy.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 20 oktober 2016 @ 12:05:32 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_166078593
Gisteren voor het eerst een upgrade gekregen bij KLM, jammer dat het was op één van mijn kortste vluchten ooit (LHR - AMS). Maar mogen ze wel vaker doen wat mij betreft. Maar liever wel vooraf, want nu had ik vrij weinig aan het eten dat ik kreeg

Voor volgend jaar is mijn gold-card in ieder geval ook weer binnen. één van de perks van het maken van afspraken met KLM voor je bedrijf.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 12:12:43 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_166078722
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:11 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vind het juist heerlijk om te onthaasten op het vliegveld, daar waar iedereen stress heeft. Ik weet dat op het vliegveld alles te duur is, een biertje, een broodje. Prijzen zijn idioot, maar of een ticket 300 of 400 euro kost... dat maakt zakelijk weinig uit. Dus ook over die 12 euro voor een broodje en wat drinken maak ik me niet meer druk. In een restaurant op het vliegveld is het vaak beter dan in de lounge. Kwaliteit van het eten en ook de rust.

Ik ben er wel achter dat het heel erg ligt aan het tijdstip dat je er bent. Ik was gisteren rond 18:00 op LHR, terminal 4. En het was echt retedruk overal. Alle restaurants stonden rijen voor, security lane had lange wachtrijen. Dan is het erg fijn dat je de fast track kunt pakken waar je gewoon door kunt lopen en vervolgens meteen richting lounge kunt lopen waar je je kunt settlen met een hapje/drankje en een boekje. Ook nog even aan een bureau gezeten om te werken. Werkt helemaal prima en is een stuk rustgevender dan overal te moeten wachten en in de drukte te zitten.

Op de heenweg daarentegen was het hartstikke rustig op Schiphol, en juist druk in de lounge en heb ik er voor gekozen om bij de Starbucks in het intercontinentale gedeelte te zitten en wat te drinken.

Je moet je rust een beetje zelf opzoeken op vliegvelden. Ik blijf het liefst gewoon op een rustig plekje zitten tot 30 minuten voor boarden, zodat ik bij aankomst bij de gate direct het vliegtuig in kan, spullen kan wegleggen en me weer in mijn boek kan storten en me kan afsluiten voor de stressvolle medemens
  donderdag 20 oktober 2016 @ 19:26:31 #183
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166088176
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:05 schreef Blik het volgende:
Gisteren voor het eerst een upgrade gekregen bij KLM, jammer dat het was op één van mijn kortste vluchten ooit (LHR - AMS). Maar mogen ze wel vaker doen wat mij betreft. Maar liever wel vooraf, want nu had ik vrij weinig aan het eten dat ik kreeg

Voor volgend jaar is mijn gold-card in ieder geval ook weer binnen. één van de perks van het maken van afspraken met KLM voor je bedrijf.
Tot mijn verbazing afgelopen zaterdag ook een upgrade gekregen naar Berlijn, ik had niet verwacht dat een middagvlucht op zaterdag überhaupt vol zou zitten.
Wel doen ze dat niet vooraf bij het inchecken, er is namelijk nog genoeg kans dan overstappers e.e.a. niet halen en dan zetten ze je gewoon achterin.
Dat gezegd hebbende, 2 mensen voor mij kregen ook een andere stoel toegewezen, van raam naar 2 x een middenstoel... maar zo te beoordelen waren dit geen 'frequent flyers', want ik kan mij niet voorstellen dat KLM de 'frequent flyers' een slechtere stoel geeft dan men vooraf had, want de gemiddelde frequent flyer weet hoe het werkt en zal dus wel wat mondiger zijn....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 20:12:00 #184
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166089555
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:05 schreef Blik het volgende:
Gisteren voor het eerst een upgrade gekregen bij KLM, jammer dat het was op één van mijn kortste vluchten ooit (LHR - AMS). Maar mogen ze wel vaker doen wat mij betreft. Maar liever wel vooraf, want nu had ik vrij weinig aan het eten dat ik kreeg

Voor volgend jaar is mijn gold-card in ieder geval ook weer binnen. één van de perks van het maken van afspraken met KLM voor je bedrijf.
De tijd dat bij KLM aan de gate je boardingpass regelmatig geweigerd werd en ingewisseld werd voor een upgrade is reeds enige tijd geleden. Sinds ze de policy van het altijd opvullen van de business class met status houders aangepast hebben naar uitsluitend indien economy overbooked is. Behalve voor de vrienden van de vrienden van de bemanning dan. Het was ooit een prettige bijkomstigheid bij het vooruitzicht van weer eens een 13 urige nachtvlucht naar huis. Maar door de gulle gaven van de award en 100% bonus miles kon zo'n upgrade ook vaak voor 100 euro en 25000 miles worden aangekocht indien er tijdens de check in nog onverkochte stoelen waren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator donderdag 20 oktober 2016 @ 20:12:35 #185
45833 crew  Fogel
pi_166089576
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tot mijn verbazing afgelopen zaterdag ook een upgrade gekregen naar Berlijn, ik had niet verwacht dat een middagvlucht op zaterdag überhaupt vol zou zitten.
Wel doen ze dat niet vooraf bij het inchecken, er is namelijk nog genoeg kans dan overstappers e.e.a. niet halen en dan zetten ze je gewoon achterin.
Dat gezegd hebbende, 2 mensen voor mij kregen ook een andere stoel toegewezen, van raam naar 2 x een middenstoel... maar zo te beoordelen waren dit geen 'frequent flyers', want ik kan mij niet voorstellen dat KLM de 'frequent flyers' een slechtere stoel geeft dan men vooraf had, want de gemiddelde frequent flyer weet hoe het werkt en zal dus wel wat mondiger zijn....
Het is me een paar keer gebeurd (toen ik nog KLM gold had) dat ik een "upgrade" kreeg van mijn favoriete raamplek naar een gangplek twee rijen naar voren. En bij de servering "sorry meneer, we hebben alleen een economy boterham voor u, de betalende business passagiers krijgen het business eten".
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')