Ik zou de verschillen tussen gold en platinum bestuderen. Daarna bekijken hoe vaak je de gold of platinum kaart zult gaan gebruiken. Dan tenslotte bepalen hoeveel geld en tijd het je waard is om platinum te verkrijgen, voordat je uitzoekt wat je moet investeren.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:30 schreef XL het volgende:
Ben wel erg tevreden met de gold status (en die is ook tot april 2016 zeker). Zal ik nu een mileage run doen voor platinum?
Je verdient geen miles op een reward vlucht. Wat betreft de upgrade die je noemt, verdien je vziw alleen de miles op economy niveau. Maar de upgrade kun je natuurlijk voor je comfort overwegen.quote:Ik heb nog 250.000 miles te besteden, maar dan verzamel ik zeker niks? Kan wel een economy retour new york kopen en die upgraden naar business. Best duur, weet niet of platinum me dat waard is.
Ik heb er dus vanaf gezien. Had er op dat moment geen zin in. Het idee is dat je een ticket aanbieding zoekt, waarbij (let op!) het aantal miles dat je verdient niet gereduceerd is. Het forum voor discussie over mileage runs: http://www.flyertalk.com/forum/quote:Hebben jullie wel eens mileage runs gedaan? Hoe doe je dat goed binnen oneworld? Hoe kom ik eenvoudig aan 8.000 punten? Biedt platinum meerwaarde over gold? Ik zit bij Airberlin.
Valt reuze mee, ik had het ook naar dezelfde bestemming kunnen doen maar kon niks voor die prijs retour krijgen zo laat (30 dagen voor de vlucht) en m'n vernieuwingsdatum komt eraanquote:
Zo heel veel opties naar Tromso heb je niet met Oneworld. Denk alleen Finnair via Helsinki. Als je je BA punten daar kunt besteden zou ik kijken of dat iets oplevert, zo niet gewoon iets normaals boekenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:14 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb 30.000 BA miles en ik snap niet hoe ik hier het meeste uit kan halen. Ik wil graag naar tromso oid maar ik kom eigenlijk via de planner van BA niet verder dan UK of allemaal losse vluchten met hele hoge toeslagen (duurder dan een ticket bij een andere maatschappij zonder mijlen te gebruiken). Wat kan ik beste doen?
Ik weet het. Maar AMS, via londen, naar Helsinki, dan weer door naar tromso is keiduur qua toeslagen. Op een of andere manier pakt hij de reward saver niet goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Zo heel veel opties naar Tromso heb je niet met Oneworld. Denk alleen Finnair via Helsinki. Als je je BA punten daar kunt besteden zou ik kijken of dat iets oplevert, zo niet gewoon iets normaals boeken
Noorderlicht!quote:
Kan ik me voorstellen. De extra voordelen van platinum die je noemde, leken mij ook wat magertjes. Bij andere maatschappijen spaar je bijvoorbeeld extra reward miles op het hoogste level.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef XL het volgende:
Heb een vlucht die voor 325 euro op en neer gaat binnen 24 uur van Düsseldorf naar Novosibirsk, daarmee zou ik platinum halen en dus twee upgrade tickets, die in principe meer waard zijn.
Denk toch dat ik het niet ga doen... teveel gedoe en ik denk ook dat specialisten dit soort dingen veel beter kunnen vinden.... en dit dus niet mijn ding is...
Hebben ze, voor platinum èn voor gold. Platinum is wel een ander en eigen nummer. Dus niet dezelfde goldhotline. Dit jaar 1x door overlast een vlucht gemist en kreeg met gold al coulance omboeking aan de counter. Airberlin is echt fair!quote:Op woensdag 28 januari 2015 07:22 schreef jaco het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. De extra voordelen van platinum die je noemde, leken mij ook wat magertjes. Bij andere maatschappijen spaar je bijvoorbeeld extra reward miles op het hoogste level.
Is er wellicht nog een speciaal platinum service nummer? Deze medewerkers weten dat je het hoogste level hebt en geven vaak daadwerkelijke service in plaats van je af te poeieren. Dit kan een voordeel zijn in het geval van vertragingen, stakingen, aswolken, sneeuwstormen, etcetera.
Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 9 april 2015 05:05 schreef El_Matador het volgende:
100.000 LifeMiles (StarAlliance) gehaald in krap 3 jaar tijd.
Je hebt lange armen?quote:
Ja. Ik heb nog nooit gehoord van miles die binnen een jaar al aflopen.quote:Op donderdag 9 april 2015 10:37 schreef corehype het volgende:
Kan je bij Turkish Airlines en Emirates je miles na een jaar ook nog inwisselen
Airberlin is 12 maanden geldigquote:Op vrijdag 10 april 2015 07:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Ik heb nog nooit gehoord van miles die binnen een jaar al aflopen.
Volgens hun voorwaarden is het 36 maanden:quote:
quote:2.5. Expiry of status/award miles:
Unless otherwise published in the topbonus communication media, award miles that have not been re¬deemed expire after a period of 36 months after the end of the quarter in which they were collected. Status miles expire 12 months after the service for which they were earned has been obtained. The decisive date is the date of the service that gave rise to the status/award miles being credited.
Ik heb mijn topbonus miles in het verleden altijd 36 maanden gehouden vziw. 12 maanden lijkt mij ook geen redelijke termijn. Zelfs voor veelvliegers wordt het dan lastig om je trips zo te plannen dat je de miles kan gebruiken.quote:Op zondag 10 mei 2015 08:26 schreef XL het volgende:
Vroeger was dat 12, dacht ik. Tegenwoordig hoef ik er niet op te letten, omdat ze bij status het verval uitzetten.
https://www.flyingblue.co(...)io_silver&Zoning=ALLquote:Veranderingen in priority-services voor Silver-deelnemers
Priority-services vanaf 5 januari 2016 beperkter beschikbaar voor Silver-deelnemers
De toegang tot priority-services voor Flying Blue Silver-deelnemers wordt aangepast om het groeiende aantal reizigers, dat gebruik maakt van deze services op de meer dan 1.000 luchthavens wereldwijd, beter te kunnen beheersen. Voor Schiphol betekent dit onder andere dat passagiers die reizen naar Schengenlanden en vertrekken vanuit Vertrekhal 1 geen gebruik meer kunnen maken van de speciale priority lanes bij de veiligheidscontrole. Ook zal voorrang bij bagageafhandeling met het gele priority bagagelabel verdwijnen. Andere services, die voor Flying Blue Silver-deelnemers komen te vervallen, zijn voorrang bij Ticketkantoren en transferbalies en voorrang bij douane.
Flying Blue Silver-deelnemers kunnen wel gebruik blijven maken van SkyPriority check-in, behouden voorrang bij bagageafgifte en bij het aan boord gaan door middel van Silver priority boarding. Flying Blue Silver deelnemers mogen als een van de eersten aan boord, direct na passagiers met SkyPriority. Overige Economy Class-passagiers volgen daarna.
Flying Blue Silver-deelnemers hebben ook nog steeds toegang tot de P2-loopbrug op Schiphol. Flying Blue Silver-deelnemers die online ingecheckt zijn, vertrekkend van gate B of C en reizend naar een Schengenland met alleen handbagage, kunnen vanuit Parkeergarage P2 rechtstreeks naar hun gate lopen via de loopbrug. Met deze doorsteek slaan zij de vertrekhal over en besparen zij veel tijd.
Had je toch die ene extra retourvlucht moeten pakken als milage runquote:
Blijkbaar wel ja, maar dat was ook de bedoeling in december. Alleen werd last-minute gecancelled...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Had je toch die ene extra retourvlucht moeten pakken als milage run
Als je Flying Blue van Air France/KLM neemt, tellen alle vluchten binnen de Skyteam-alliantie mee. En niet alleen van KLM en Air France.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:01 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zou me hier best graag in verdiepen, maar voor die 1 of 2 vluchten per jaar zal het niet lonen
Wat ik hier misschien wel kan vragen, is of er ergens een duidelijk overzicht van álle allianties te vinden is. Want er is (toch?) niet 1 systeem voor alle vluchten, dit gaat per "groep" toch?
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:43 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Als je Flying Blue van Air France/KLM neemt, tellen alle vluchten binnen de Skyteam-alliantie mee. En niet alleen van KLM en Air France.
Same here. Ben ook overgestapt op TK. KLM gaat helaas erg achteruit.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.
Daarnaast zijn er allianties, bijvoorbeeld met Ukraine Airlines waar je dus geen level miles of segementen spaart waardoor je effectief ook weinig aan deze vluchten hebt.
Het afschaffen van de priority toegang voor silver member van flying blue tot de veiligheidscontrole op Schengen vluchten is vervelend, elke eerste 2 maanden van het jaar maak ik veel gebruik van KLM op Europese vluchten en moet ik rond 10.00 uur op zaterdag weg, en dat is nu net de dag dat er geen loopbrug open is, en de weekend trippers met hun handbagage ook weg gaan.
Al is het nog steeds in lijn van de minimale skyteam voorwaarden, ook met de steeds kariger wordende onboard service, mini blikjes cola, cakeje in plaats van broodje op bepaalde tijdsstippen, geen 2de koffieronde met koekje op langere Europese vluchten, naast het gehannes met handbagage (omdat men geen bagage meer mag inchecken), blijft mijn keus met Turkish Airlines ook dit jaar gehandhaafd, nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen....
Nooit begrepen waarom ze dat gedaan hebben. Wat is de meerwaarde dan nog van KLM boven Ryanair?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.
Daarnaast zijn er allianties, bijvoorbeeld met Ukraine Airlines waar je dus geen level miles of segementen spaart waardoor je effectief ook weinig aan deze vluchten hebt.
Het afschaffen van de priority toegang voor silver member van flying blue tot de veiligheidscontrole op Schengen vluchten is vervelend, elke eerste 2 maanden van het jaar maak ik veel gebruik van KLM op Europese vluchten en moet ik rond 10.00 uur op zaterdag weg, en dat is nu net de dag dat er geen loopbrug open is, en de weekend trippers met hun handbagage ook weg gaan.
Al is het nog steeds in lijn van de minimale skyteam voorwaarden, ook met de steeds kariger wordende onboard service, mini blikjes cola, cakeje in plaats van broodje op bepaalde tijdsstippen, geen 2de koffieronde met koekje op langere Europese vluchten, naast het gehannes met handbagage (omdat men geen bagage meer mag inchecken), blijft mijn keus met Turkish Airlines ook dit jaar gehandhaafd, nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen....
Op zich snappen de 'beancounters' bij KLM wel wat ze doen. Geen gratis bagage inchecken zorgt ervoor dat je een verhoging in opbrengsten ziet omdat men niet gelijk door heeft dat bagage niet is inbegrepen en bij het inchecken of vooraf deze extra kosten kunnen binnenhalen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nooit begrepen waarom ze dat gedaan hebben. Wat is de meerwaarde dan nog van KLM boven Ryanair?
Korting zul je niet snel krijgen als je zo weinig vliegt, daar heb je toch wel een significante hoeveelheid miles voor nodig. Je kunt echter wel korting krijgen of producten gratis krijgen via de flying blue shop.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:08 schreef WeCanDoIt het volgende:
Even een vraagje van een 'beginner':
Ik heb sinds kort een milesaccount bij KLM (Flying Blue). Ik reis echter zo'n 3x per jaar maar met vliegtuig en dan voornamelijk via transavia of andere goedkope maatschappijen.
Is het de moeite waard om ergens te sparen voor punten? Het hoeven voor mij niet veel punten te zijn, maar een keer een leuke korting op een vlucht is al voldoende.
De reden dat ik een Flying Blue account heb, is dat je bij tripadvisor hier ook punten mee spaart en hier ben ik nog wel eens actief mee bezig.
Nu is mijn vraag: Welke milesaccount zijn handig voor een beginner? Ik vlieg bijvoorbeeld vaak in de zomer naar een Egypte/Turkije/Spanje en dan vlieg ik niet met een Flying Blue partner.
•
Bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Korting zul je niet snel krijgen als je zo weinig vliegt, daar heb je toch wel een significante hoeveelheid miles voor nodig. Je kunt echter wel korting krijgen of producten gratis krijgen via de flying blue shop.
Wanneer je buiten Schengen vliegt, dan kan je inderdaad nog gewoon doorlopen, want Silver betekent nog wel dat je gebruik mag maken van Business Class check in (dat mag ook voor Schengen vluchten, maar dan moet je dus alsnog naar de Schengen security). En het gebruik mogen maken van Business Class check in is een minimale voorwaarde van Skyteam, silver priority toegang tot beveiliging was een extraatje op Schiphol.quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:53 schreef buzz1291 het volgende:
Lees ik nu echt dat de security priority lane voor FB silver is afgeschaft? Ratten! Maar hoe doen ze dat dan bij de check-in? Want daar kun je nog altijd in terminal 2 bij KLM business class inchecken en zo doorlopen, roltrap naar boven, of is dat nu ook aangepast dan?
In tegenstelling tot bovenstaande, af en toe zet men een Schiphol medewerkster in welke na de business klasse check in van KLM passagiers controleert op status... Die medewerkster staat er niet altijd, maar uiteraard vooral op drukke momenten van de dag.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer je buiten Schengen vliegt, dan kan je inderdaad nog gewoon doorlopen, want Silver betekent nog wel dat je gebruik mag maken van Business Class check in (dat mag ook voor Schengen vluchten, maar dan moet je dus alsnog naar de Schengen security). En het gebruik mogen maken van Business Class check in is een minimale voorwaarde van Skyteam, silver priority toegang tot beveiliging was een extraatje op Schiphol.
Nu beperkt mijn ervaring in longhaul business class zich slechts tot KLM, Air France, BA, Delta, Emirates en Singapore Airlines, maar dan wel regelmatig. Maar ik zie, met uitzondering van de lounges, eigenlijk geen verschil, behalve dan Delta in een 767 zonder flatbeds. Dus wat is er dan zo matig bij BA?quote:Op zondag 25 september 2016 10:14 schreef XL het volgende:
Goede prijs. BA business class is wel matig, in vergelijking tot 600 euro economy vluchten wel de meerprijs waard. Zou dit boeken als ik het nodig had.
iquote:Op zondag 25 september 2016 10:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nu beperkt mijn ervaring in longhaul business class zich slechts tot KLM, Air France, BA, Delta, Emirates en Singapore Airlines, maar dan wel regelmatig. Maar ik zie, met uitzondering van de lounges, eigenlijk geen verschil, behalve dan Delta in een 767 zonder flatbeds. Dus wat is er dan zo matig bij BA?
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de puntenquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:12 schreef static het volgende:
Met een paar vluchten per jaar kom je niet ver ben ik bang, helemaal niet de goedkoopste.
Dan kan je voor de legs gaan. 4 retourtjes met een overstap en je hebt al een silver card. Niet dat je er veel aan hebt.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten
Met punten is het tegenwoordig slecht verdienen. Met legs lukt het nog wel want daar wordt in cattle class geen onderscheid naar tarief gemaakt.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten
Dat helpt niet mee. Al is het voor een goed doel, een nieuwe tijdelijke terminal met nog wat extra security filters voor de passagiers.quote:Op maandag 17 oktober 2016 14:59 schreef Blik het volgende:
Voor de frequent flyers, per vandaag is de loopbrug vanaf P2 gesloten. Erg jammer moet ik zeggen
Ik moest vandaag naar London, en de priority security was rond 17:00 in ieder geval erg rustig. Maar ik vond sowieso de hele intercontinentale terminal erg rustig vandaag, niet te vergelijken met het Schengen gedeelte.quote:Op maandag 17 oktober 2016 22:39 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat helpt niet mee. Al is het voor een goed doel, een nieuwe tijdelijke terminal met nog wat extra security filters voor de passagiers.
Dat is nodig ook, ik kan gelukkig via de priority security, maar I-SEC moet kennelijk geld besparen en blinkt niet uit in bezetting van de poortjes, misschien dat er door het openen van het nieuwe filter wat meer geld beschikbaar komt voor de bezetting daarvan, en 2 filters voor Schengen vluchten zal e.e.a. normaliter wat beter verdelen.
In welk opzicht?quote:Op maandag 17 oktober 2016 22:48 schreef Yreal het volgende:
Toch ook maar even volgen hier, vind het persoonlijk een fascinerend gebied.
vluchten uitzoeken puur om punten te scoren, vliegen om het vliegen en daarmee nog meer kunnen vliegen.quote:
Zo'n Privium kaartje is goedkoper hoor.quote:Op maandag 17 oktober 2016 22:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
vluchten uitzoeken puur om punten te scoren, vliegen om het vliegen en daarmee nog meer kunnen vliegen.
(en bijna nou gold).
vast een soort mentale afwijking, maar als ik voor een paar euro ergens heen kan word ik meteen enthousiast.quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo'n Privium kaartje is goedkoper hoor.
Aegean is binnen Eurobonus wel de shortcut naar gold.quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
vast een soort mentale afwijking, maar als ik voor een paar euro ergens heen kan word ik meteen enthousiast.
En toen ontdekte ik aegean met hun rare enkeltjes
Onder de 500 euro kan je wel gold halen als je het een beetje leuk kiest. Maar ik vlieg vooral voor de lol. Woensdag naar Brno, donderdag vanuit bratislava weer naar huis (met ryanair en wizz, granted)quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Aegean is binnen Eurobonus wel de shortcut naar gold.
Ik vind het allemaal maar teveel moeite. Maar da's vooral omdat ik toch eigenlijk wel altijd "voor het gordijn" zit en die gold voordelen zoals lounge en priority lanes enzo toch al heb als deel van mijn ticket.
Na een aantal jaar gold bij KLM zit nu al een paar jaar net onder gold (en heb dus silver) bij SAS, maar dat maakt me weinig uit. Met een milage run zou ik gold kunnen halen, maar waarom zou ik?
Afgelopen jaar voor mn werk veel gevlogen, bijna om de 2 weken wel, was weer blij als ik uit die massa chagrijnige en vooral extreem gestresste mensen was, wat een verschrikking vind ik het vliegveld en vliegtuig gedeelte soms.quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Onder de 500 euro kan je wel gold halen als je het een beetje leuk kiest. Maar ik vlieg vooral voor de lol. Woensdag naar Brno, donderdag vanuit bratislava weer naar huis (met ryanair en wizz, granted)
Maar het hele uitzoeken, het bekijken van de kaart waar je nog niet bent geweest, je trip plannen, heerlijk
Dan het inchecken, je tas pakken, naar het vliegveld (al een beetje dagdromen), security, wachten, boarden, opstijgen, beetje uit het raam kijken, landen, op een vreemde plek rondlopen. Biertje drinken, ouwehoeren in de kroeg en al weer balen dat je maar zo kort hier blijft. Dan weer datzelfde proces richting huis. En achteraf een fotoboekje maken natuurlijk.
Aangezien ik economy vlieg, wil ik juist wel zo'n kaart. Al helemaal omdat ik altijd notair laat ben En bij vertraging oid niet op de grond hoeven zitten zou ook wel relaxt zijn En aangezien ik niet de optie heb om in buss naar hong kong te vliegen, moet ik het allemaal wel goed uitplannen als ik die kaart wil.
Ik kreeg voor een vlucht naar Shanghai helemaal geen punten, dat schiet natuurlijk niet op.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten
Je moet op het vliegveld niet met andere mensen bezig zijn. Er zijn zoveel rare gestresste mensen, als je daarover na gaat denken raak je vanzelf geirriteerd. Van die figuren die rij 5 zitten in het vliegtuig en dan door in het gangpad te duwen proberen nog iemand uit rij 3 of 4 in te halen bij het uitstappen. Vervolgens in het vliegveld de verkeerde kant oplopen. Even later na jou bij de bagageband aankomen en daar 10 minuten moeten wachten. Als het je opvalt, dan doe je het fout. Let op jezelf.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:03 schreef 111210 het volgende:
[..]
Afgelopen jaar voor mn werk veel gevlogen, bijna om de 2 weken wel, was weer blij als ik uit die massa chagrijnige en vooral extreem gestresste mensen was, wat een verschrikking vind ik het vliegveld en vliegtuig gedeelte soms.
Ik denk dat dit de beste manier is om met de drukte om te gaan en ik probeer dit zelf ook op deze manier. Ik maak uit je beschrijving wel op dat je business class reist. In economy class is de persoonlijke ruimte tegenwoordig dusdanig klein, dat het heel moeilijk is om je van je omgeving af te sluiten. In business class lukt dat wel en de mede-reizigers gedragen zich over het algemeen ook meer beleefd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:11 schreef XL het volgende:
Je moet op het vliegveld niet met andere mensen bezig zijn. Er zijn zoveel rare gestresste mensen, als je daarover na gaat denken raak je vanzelf geirriteerd.
Intercontinentaal reis ik business, dmv upgrades met miles die ik binnen europa verdien. Ik vlieg 80% bij airberlin en daar zijn de eerste rijen betaalde zitplaatsen (gratis voor statushouders). Effectief is daardoor altijd de middenplek vrij (wat bovendien ook een statusvoordeel is bij beschikbaarheid). Dat is het voordeel aan frequent flyen bij airberlin wat het allermooiste is. 95% van mijn vluchten bij airberlin is de plek naast mij vrij in economy.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 06:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de beste manier is om met de drukte om te gaan en ik probeer dit zelf ook op deze manier. Ik maak uit je beschrijving wel op dat je business class reist. In economy class is de persoonlijke ruimte tegenwoordig dusdanig klein, dat het heel moeilijk is om je van je omgeving af te sluiten. In business class lukt dat wel en de mede-reizigers gedragen zich over het algemeen ook meer beleefd.
Als ik economy moet vliegen, zie ik meestal tegen de reis op. Met business class vind ik het vliegen en alles er omheen nog steeds leuk. Vandaar dat ik er toch graag wat meer voor betaal en met de frequent flyer programma's loop te puzzelen om status op te bouwen.
Ik ben er wel achter dat het heel erg ligt aan het tijdstip dat je er bent. Ik was gisteren rond 18:00 op LHR, terminal 4. En het was echt retedruk overal. Alle restaurants stonden rijen voor, security lane had lange wachtrijen. Dan is het erg fijn dat je de fast track kunt pakken waar je gewoon door kunt lopen en vervolgens meteen richting lounge kunt lopen waar je je kunt settlen met een hapje/drankje en een boekje. Ook nog even aan een bureau gezeten om te werken. Werkt helemaal prima en is een stuk rustgevender dan overal te moeten wachten en in de drukte te zitten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:11 schreef XL het volgende:
[..]
Ik vind het juist heerlijk om te onthaasten op het vliegveld, daar waar iedereen stress heeft. Ik weet dat op het vliegveld alles te duur is, een biertje, een broodje. Prijzen zijn idioot, maar of een ticket 300 of 400 euro kost... dat maakt zakelijk weinig uit. Dus ook over die 12 euro voor een broodje en wat drinken maak ik me niet meer druk. In een restaurant op het vliegveld is het vaak beter dan in de lounge. Kwaliteit van het eten en ook de rust.
Tot mijn verbazing afgelopen zaterdag ook een upgrade gekregen naar Berlijn, ik had niet verwacht dat een middagvlucht op zaterdag überhaupt vol zou zitten.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:05 schreef Blik het volgende:
Gisteren voor het eerst een upgrade gekregen bij KLM, jammer dat het was op één van mijn kortste vluchten ooit (LHR - AMS). Maar mogen ze wel vaker doen wat mij betreft. Maar liever wel vooraf, want nu had ik vrij weinig aan het eten dat ik kreeg
Voor volgend jaar is mijn gold-card in ieder geval ook weer binnen. één van de perks van het maken van afspraken met KLM voor je bedrijf.
De tijd dat bij KLM aan de gate je boardingpass regelmatig geweigerd werd en ingewisseld werd voor een upgrade is reeds enige tijd geleden. Sinds ze de policy van het altijd opvullen van de business class met status houders aangepast hebben naar uitsluitend indien economy overbooked is. Behalve voor de vrienden van de vrienden van de bemanning dan. Het was ooit een prettige bijkomstigheid bij het vooruitzicht van weer eens een 13 urige nachtvlucht naar huis. Maar door de gulle gaven van de award en 100% bonus miles kon zo'n upgrade ook vaak voor 100 euro en 25000 miles worden aangekocht indien er tijdens de check in nog onverkochte stoelen waren.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:05 schreef Blik het volgende:
Gisteren voor het eerst een upgrade gekregen bij KLM, jammer dat het was op één van mijn kortste vluchten ooit (LHR - AMS). Maar mogen ze wel vaker doen wat mij betreft. Maar liever wel vooraf, want nu had ik vrij weinig aan het eten dat ik kreeg
Voor volgend jaar is mijn gold-card in ieder geval ook weer binnen. één van de perks van het maken van afspraken met KLM voor je bedrijf.
Het is me een paar keer gebeurd (toen ik nog KLM gold had) dat ik een "upgrade" kreeg van mijn favoriete raamplek naar een gangplek twee rijen naar voren. En bij de servering "sorry meneer, we hebben alleen een economy boterham voor u, de betalende business passagiers krijgen het business eten".quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Tot mijn verbazing afgelopen zaterdag ook een upgrade gekregen naar Berlijn, ik had niet verwacht dat een middagvlucht op zaterdag überhaupt vol zou zitten.
Wel doen ze dat niet vooraf bij het inchecken, er is namelijk nog genoeg kans dan overstappers e.e.a. niet halen en dan zetten ze je gewoon achterin.
Dat gezegd hebbende, 2 mensen voor mij kregen ook een andere stoel toegewezen, van raam naar 2 x een middenstoel... maar zo te beoordelen waren dit geen 'frequent flyers', want ik kan mij niet voorstellen dat KLM de 'frequent flyers' een slechtere stoel geeft dan men vooraf had, want de gemiddelde frequent flyer weet hoe het werkt en zal dus wel wat mondiger zijn....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |