Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 9 april 2015 05:05 schreef El_Matador het volgende:
100.000 LifeMiles (StarAlliance) gehaald in krap 3 jaar tijd.
Je hebt lange armen?quote:
Ja. Ik heb nog nooit gehoord van miles die binnen een jaar al aflopen.quote:Op donderdag 9 april 2015 10:37 schreef corehype het volgende:
Kan je bij Turkish Airlines en Emirates je miles na een jaar ook nog inwisselen
Airberlin is 12 maanden geldigquote:Op vrijdag 10 april 2015 07:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Ik heb nog nooit gehoord van miles die binnen een jaar al aflopen.
Volgens hun voorwaarden is het 36 maanden:quote:
quote:2.5. Expiry of status/award miles:
Unless otherwise published in the topbonus communication media, award miles that have not been re¬deemed expire after a period of 36 months after the end of the quarter in which they were collected. Status miles expire 12 months after the service for which they were earned has been obtained. The decisive date is the date of the service that gave rise to the status/award miles being credited.
Ik heb mijn topbonus miles in het verleden altijd 36 maanden gehouden vziw. 12 maanden lijkt mij ook geen redelijke termijn. Zelfs voor veelvliegers wordt het dan lastig om je trips zo te plannen dat je de miles kan gebruiken.quote:Op zondag 10 mei 2015 08:26 schreef XL het volgende:
Vroeger was dat 12, dacht ik. Tegenwoordig hoef ik er niet op te letten, omdat ze bij status het verval uitzetten.
https://www.flyingblue.co(...)io_silver&Zoning=ALLquote:Veranderingen in priority-services voor Silver-deelnemers
Priority-services vanaf 5 januari 2016 beperkter beschikbaar voor Silver-deelnemers
De toegang tot priority-services voor Flying Blue Silver-deelnemers wordt aangepast om het groeiende aantal reizigers, dat gebruik maakt van deze services op de meer dan 1.000 luchthavens wereldwijd, beter te kunnen beheersen. Voor Schiphol betekent dit onder andere dat passagiers die reizen naar Schengenlanden en vertrekken vanuit Vertrekhal 1 geen gebruik meer kunnen maken van de speciale priority lanes bij de veiligheidscontrole. Ook zal voorrang bij bagageafhandeling met het gele priority bagagelabel verdwijnen. Andere services, die voor Flying Blue Silver-deelnemers komen te vervallen, zijn voorrang bij Ticketkantoren en transferbalies en voorrang bij douane.
Flying Blue Silver-deelnemers kunnen wel gebruik blijven maken van SkyPriority check-in, behouden voorrang bij bagageafgifte en bij het aan boord gaan door middel van Silver priority boarding. Flying Blue Silver deelnemers mogen als een van de eersten aan boord, direct na passagiers met SkyPriority. Overige Economy Class-passagiers volgen daarna.
Flying Blue Silver-deelnemers hebben ook nog steeds toegang tot de P2-loopbrug op Schiphol. Flying Blue Silver-deelnemers die online ingecheckt zijn, vertrekkend van gate B of C en reizend naar een Schengenland met alleen handbagage, kunnen vanuit Parkeergarage P2 rechtstreeks naar hun gate lopen via de loopbrug. Met deze doorsteek slaan zij de vertrekhal over en besparen zij veel tijd.
Had je toch die ene extra retourvlucht moeten pakken als milage runquote:
Blijkbaar wel ja, maar dat was ook de bedoeling in december. Alleen werd last-minute gecancelled...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Had je toch die ene extra retourvlucht moeten pakken als milage run
Als je Flying Blue van Air France/KLM neemt, tellen alle vluchten binnen de Skyteam-alliantie mee. En niet alleen van KLM en Air France.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:01 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zou me hier best graag in verdiepen, maar voor die 1 of 2 vluchten per jaar zal het niet lonen![]()
Wat ik hier misschien wel kan vragen, is of er ergens een duidelijk overzicht van álle allianties te vinden is. Want er is (toch?) niet 1 systeem voor alle vluchten, dit gaat per "groep" toch?
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:43 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Als je Flying Blue van Air France/KLM neemt, tellen alle vluchten binnen de Skyteam-alliantie mee. En niet alleen van KLM en Air France.
Same here. Ben ook overgestapt op TK. KLM gaat helaas erg achteruit.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.
Daarnaast zijn er allianties, bijvoorbeeld met Ukraine Airlines waar je dus geen level miles of segementen spaart waardoor je effectief ook weinig aan deze vluchten hebt.
Het afschaffen van de priority toegang voor silver member van flying blue tot de veiligheidscontrole op Schengen vluchten is vervelend, elke eerste 2 maanden van het jaar maak ik veel gebruik van KLM op Europese vluchten en moet ik rond 10.00 uur op zaterdag weg, en dat is nu net de dag dat er geen loopbrug open is, en de weekend trippers met hun handbagage ook weg gaan.
Al is het nog steeds in lijn van de minimale skyteam voorwaarden, ook met de steeds kariger wordende onboard service, mini blikjes cola, cakeje in plaats van broodje op bepaalde tijdsstippen, geen 2de koffieronde met koekje op langere Europese vluchten, naast het gehannes met handbagage (omdat men geen bagage meer mag inchecken), blijft mijn keus met Turkish Airlines ook dit jaar gehandhaafd, nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen....
Nooit begrepen waarom ze dat gedaan hebben. Wat is de meerwaarde dan nog van KLM boven Ryanair?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.
Daarnaast zijn er allianties, bijvoorbeeld met Ukraine Airlines waar je dus geen level miles of segementen spaart waardoor je effectief ook weinig aan deze vluchten hebt.
Het afschaffen van de priority toegang voor silver member van flying blue tot de veiligheidscontrole op Schengen vluchten is vervelend, elke eerste 2 maanden van het jaar maak ik veel gebruik van KLM op Europese vluchten en moet ik rond 10.00 uur op zaterdag weg, en dat is nu net de dag dat er geen loopbrug open is, en de weekend trippers met hun handbagage ook weg gaan.
Al is het nog steeds in lijn van de minimale skyteam voorwaarden, ook met de steeds kariger wordende onboard service, mini blikjes cola, cakeje in plaats van broodje op bepaalde tijdsstippen, geen 2de koffieronde met koekje op langere Europese vluchten, naast het gehannes met handbagage (omdat men geen bagage meer mag inchecken), blijft mijn keus met Turkish Airlines ook dit jaar gehandhaafd, nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen....
Op zich snappen de 'beancounters' bij KLM wel wat ze doen. Geen gratis bagage inchecken zorgt ervoor dat je een verhoging in opbrengsten ziet omdat men niet gelijk door heeft dat bagage niet is inbegrepen en bij het inchecken of vooraf deze extra kosten kunnen binnenhalen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nooit begrepen waarom ze dat gedaan hebben. Wat is de meerwaarde dan nog van KLM boven Ryanair?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |