Ik zou de verschillen tussen gold en platinum bestuderen. Daarna bekijken hoe vaak je de gold of platinum kaart zult gaan gebruiken. Dan tenslotte bepalen hoeveel geld en tijd het je waard is om platinum te verkrijgen, voordat je uitzoekt wat je moet investeren.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:30 schreef XL het volgende:
Ben wel erg tevreden met de gold status (en die is ook tot april 2016 zeker). Zal ik nu een mileage run doen voor platinum?
Je verdient geen miles op een reward vlucht. Wat betreft de upgrade die je noemt, verdien je vziw alleen de miles op economy niveau. Maar de upgrade kun je natuurlijk voor je comfort overwegen.quote:Ik heb nog 250.000 miles te besteden, maar dan verzamel ik zeker niks? Kan wel een economy retour new york kopen en die upgraden naar business. Best duur, weet niet of platinum me dat waard is.
Ik heb er dus vanaf gezien. Had er op dat moment geen zin in. Het idee is dat je een ticket aanbieding zoekt, waarbij (let op!) het aantal miles dat je verdient niet gereduceerd is. Het forum voor discussie over mileage runs: http://www.flyertalk.com/forum/quote:Hebben jullie wel eens mileage runs gedaan? Hoe doe je dat goed binnen oneworld? Hoe kom ik eenvoudig aan 8.000 punten? Biedt platinum meerwaarde over gold? Ik zit bij Airberlin.
Valt reuze mee, ik had het ook naar dezelfde bestemming kunnen doen maar kon niks voor die prijs retour krijgen zo laat (30 dagen voor de vlucht) en m'n vernieuwingsdatum komt eraanquote:
Zo heel veel opties naar Tromso heb je niet met Oneworld. Denk alleen Finnair via Helsinki. Als je je BA punten daar kunt besteden zou ik kijken of dat iets oplevert, zo niet gewoon iets normaals boekenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:14 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb 30.000 BA miles en ik snap niet hoe ik hier het meeste uit kan halen. Ik wil graag naar tromso oid maar ik kom eigenlijk via de planner van BA niet verder dan UK of allemaal losse vluchten met hele hoge toeslagen (duurder dan een ticket bij een andere maatschappij zonder mijlen te gebruiken). Wat kan ik beste doen?
Ik weet het. Maar AMS, via londen, naar Helsinki, dan weer door naar tromso is keiduur qua toeslagen. Op een of andere manier pakt hij de reward saver niet goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Zo heel veel opties naar Tromso heb je niet met Oneworld. Denk alleen Finnair via Helsinki. Als je je BA punten daar kunt besteden zou ik kijken of dat iets oplevert, zo niet gewoon iets normaals boeken
Noorderlicht!quote:
Kan ik me voorstellen. De extra voordelen van platinum die je noemde, leken mij ook wat magertjes. Bij andere maatschappijen spaar je bijvoorbeeld extra reward miles op het hoogste level.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef XL het volgende:
Heb een vlucht die voor 325 euro op en neer gaat binnen 24 uur van Düsseldorf naar Novosibirsk, daarmee zou ik platinum halen en dus twee upgrade tickets, die in principe meer waard zijn.
Denk toch dat ik het niet ga doen... teveel gedoe en ik denk ook dat specialisten dit soort dingen veel beter kunnen vinden.... en dit dus niet mijn ding is...
Hebben ze, voor platinum èn voor gold. Platinum is wel een ander en eigen nummer. Dus niet dezelfde goldhotline. Dit jaar 1x door overlast een vlucht gemist en kreeg met gold al coulance omboeking aan de counter. Airberlin is echt fair!quote:Op woensdag 28 januari 2015 07:22 schreef jaco het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. De extra voordelen van platinum die je noemde, leken mij ook wat magertjes. Bij andere maatschappijen spaar je bijvoorbeeld extra reward miles op het hoogste level.
Is er wellicht nog een speciaal platinum service nummer? Deze medewerkers weten dat je het hoogste level hebt en geven vaak daadwerkelijke service in plaats van je af te poeieren. Dit kan een voordeel zijn in het geval van vertragingen, stakingen, aswolken, sneeuwstormen, etcetera.
Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 9 april 2015 05:05 schreef El_Matador het volgende:
100.000 LifeMiles (StarAlliance) gehaald in krap 3 jaar tijd.
Je hebt lange armen?quote:
Ja. Ik heb nog nooit gehoord van miles die binnen een jaar al aflopen.quote:Op donderdag 9 april 2015 10:37 schreef corehype het volgende:
Kan je bij Turkish Airlines en Emirates je miles na een jaar ook nog inwisselen
Airberlin is 12 maanden geldigquote:Op vrijdag 10 april 2015 07:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Ik heb nog nooit gehoord van miles die binnen een jaar al aflopen.
Volgens hun voorwaarden is het 36 maanden:quote:
quote:2.5. Expiry of status/award miles:
Unless otherwise published in the topbonus communication media, award miles that have not been re¬deemed expire after a period of 36 months after the end of the quarter in which they were collected. Status miles expire 12 months after the service for which they were earned has been obtained. The decisive date is the date of the service that gave rise to the status/award miles being credited.
Ik heb mijn topbonus miles in het verleden altijd 36 maanden gehouden vziw. 12 maanden lijkt mij ook geen redelijke termijn. Zelfs voor veelvliegers wordt het dan lastig om je trips zo te plannen dat je de miles kan gebruiken.quote:Op zondag 10 mei 2015 08:26 schreef XL het volgende:
Vroeger was dat 12, dacht ik. Tegenwoordig hoef ik er niet op te letten, omdat ze bij status het verval uitzetten.
https://www.flyingblue.co(...)io_silver&Zoning=ALLquote:Veranderingen in priority-services voor Silver-deelnemers
Priority-services vanaf 5 januari 2016 beperkter beschikbaar voor Silver-deelnemers
De toegang tot priority-services voor Flying Blue Silver-deelnemers wordt aangepast om het groeiende aantal reizigers, dat gebruik maakt van deze services op de meer dan 1.000 luchthavens wereldwijd, beter te kunnen beheersen. Voor Schiphol betekent dit onder andere dat passagiers die reizen naar Schengenlanden en vertrekken vanuit Vertrekhal 1 geen gebruik meer kunnen maken van de speciale priority lanes bij de veiligheidscontrole. Ook zal voorrang bij bagageafhandeling met het gele priority bagagelabel verdwijnen. Andere services, die voor Flying Blue Silver-deelnemers komen te vervallen, zijn voorrang bij Ticketkantoren en transferbalies en voorrang bij douane.
Flying Blue Silver-deelnemers kunnen wel gebruik blijven maken van SkyPriority check-in, behouden voorrang bij bagageafgifte en bij het aan boord gaan door middel van Silver priority boarding. Flying Blue Silver deelnemers mogen als een van de eersten aan boord, direct na passagiers met SkyPriority. Overige Economy Class-passagiers volgen daarna.
Flying Blue Silver-deelnemers hebben ook nog steeds toegang tot de P2-loopbrug op Schiphol. Flying Blue Silver-deelnemers die online ingecheckt zijn, vertrekkend van gate B of C en reizend naar een Schengenland met alleen handbagage, kunnen vanuit Parkeergarage P2 rechtstreeks naar hun gate lopen via de loopbrug. Met deze doorsteek slaan zij de vertrekhal over en besparen zij veel tijd.
Had je toch die ene extra retourvlucht moeten pakken als milage runquote:
Blijkbaar wel ja, maar dat was ook de bedoeling in december. Alleen werd last-minute gecancelled...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Had je toch die ene extra retourvlucht moeten pakken als milage run
Als je Flying Blue van Air France/KLM neemt, tellen alle vluchten binnen de Skyteam-alliantie mee. En niet alleen van KLM en Air France.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:01 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zou me hier best graag in verdiepen, maar voor die 1 of 2 vluchten per jaar zal het niet lonen![]()
Wat ik hier misschien wel kan vragen, is of er ergens een duidelijk overzicht van álle allianties te vinden is. Want er is (toch?) niet 1 systeem voor alle vluchten, dit gaat per "groep" toch?
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:43 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Als je Flying Blue van Air France/KLM neemt, tellen alle vluchten binnen de Skyteam-alliantie mee. En niet alleen van KLM en Air France.
Same here. Ben ook overgestapt op TK. KLM gaat helaas erg achteruit.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.
Daarnaast zijn er allianties, bijvoorbeeld met Ukraine Airlines waar je dus geen level miles of segementen spaart waardoor je effectief ook weinig aan deze vluchten hebt.
Het afschaffen van de priority toegang voor silver member van flying blue tot de veiligheidscontrole op Schengen vluchten is vervelend, elke eerste 2 maanden van het jaar maak ik veel gebruik van KLM op Europese vluchten en moet ik rond 10.00 uur op zaterdag weg, en dat is nu net de dag dat er geen loopbrug open is, en de weekend trippers met hun handbagage ook weg gaan.
Al is het nog steeds in lijn van de minimale skyteam voorwaarden, ook met de steeds kariger wordende onboard service, mini blikjes cola, cakeje in plaats van broodje op bepaalde tijdsstippen, geen 2de koffieronde met koekje op langere Europese vluchten, naast het gehannes met handbagage (omdat men geen bagage meer mag inchecken), blijft mijn keus met Turkish Airlines ook dit jaar gehandhaafd, nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen....
Nooit begrepen waarom ze dat gedaan hebben. Wat is de meerwaarde dan nog van KLM boven Ryanair?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Air France heeft dan weer zogenoemde mini fares (die weer niet mini in prijs zijn) maar waar je geen segementen mee spaart en ook geen miles.
Daarnaast zijn er allianties, bijvoorbeeld met Ukraine Airlines waar je dus geen level miles of segementen spaart waardoor je effectief ook weinig aan deze vluchten hebt.
Het afschaffen van de priority toegang voor silver member van flying blue tot de veiligheidscontrole op Schengen vluchten is vervelend, elke eerste 2 maanden van het jaar maak ik veel gebruik van KLM op Europese vluchten en moet ik rond 10.00 uur op zaterdag weg, en dat is nu net de dag dat er geen loopbrug open is, en de weekend trippers met hun handbagage ook weg gaan.
Al is het nog steeds in lijn van de minimale skyteam voorwaarden, ook met de steeds kariger wordende onboard service, mini blikjes cola, cakeje in plaats van broodje op bepaalde tijdsstippen, geen 2de koffieronde met koekje op langere Europese vluchten, naast het gehannes met handbagage (omdat men geen bagage meer mag inchecken), blijft mijn keus met Turkish Airlines ook dit jaar gehandhaafd, nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen....
Op zich snappen de 'beancounters' bij KLM wel wat ze doen. Geen gratis bagage inchecken zorgt ervoor dat je een verhoging in opbrengsten ziet omdat men niet gelijk door heeft dat bagage niet is inbegrepen en bij het inchecken of vooraf deze extra kosten kunnen binnenhalen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nooit begrepen waarom ze dat gedaan hebben. Wat is de meerwaarde dan nog van KLM boven Ryanair?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |