Korting zul je niet snel krijgen als je zo weinig vliegt, daar heb je toch wel een significante hoeveelheid miles voor nodig. Je kunt echter wel korting krijgen of producten gratis krijgen via de flying blue shop.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:08 schreef WeCanDoIt het volgende:
Even een vraagje van een 'beginner':
Ik heb sinds kort een milesaccount bij KLM (Flying Blue). Ik reis echter zo'n 3x per jaar maar met vliegtuig en dan voornamelijk via transavia of andere goedkope maatschappijen.
Is het de moeite waard om ergens te sparen voor punten? Het hoeven voor mij niet veel punten te zijn, maar een keer een leuke korting op een vlucht is al voldoende.
De reden dat ik een Flying Blue account heb, is dat je bij tripadvisor hier ook punten mee spaart en hier ben ik nog wel eens actief mee bezig.
Nu is mijn vraag: Welke milesaccount zijn handig voor een beginner? Ik vlieg bijvoorbeeld vaak in de zomer naar een Egypte/Turkije/Spanje en dan vlieg ik niet met een Flying Blue partner.
•
Bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Korting zul je niet snel krijgen als je zo weinig vliegt, daar heb je toch wel een significante hoeveelheid miles voor nodig. Je kunt echter wel korting krijgen of producten gratis krijgen via de flying blue shop.
Wanneer je buiten Schengen vliegt, dan kan je inderdaad nog gewoon doorlopen, want Silver betekent nog wel dat je gebruik mag maken van Business Class check in (dat mag ook voor Schengen vluchten, maar dan moet je dus alsnog naar de Schengen security). En het gebruik mogen maken van Business Class check in is een minimale voorwaarde van Skyteam, silver priority toegang tot beveiliging was een extraatje op Schiphol.quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:53 schreef buzz1291 het volgende:
Lees ik nu echt dat de security priority lane voor FB silver is afgeschaft? Ratten! Maar hoe doen ze dat dan bij de check-in? Want daar kun je nog altijd in terminal 2 bij KLM business class inchecken en zo doorlopen, roltrap naar boven, of is dat nu ook aangepast dan?
In tegenstelling tot bovenstaande, af en toe zet men een Schiphol medewerkster in welke na de business klasse check in van KLM passagiers controleert op status... Die medewerkster staat er niet altijd, maar uiteraard vooral op drukke momenten van de dag.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer je buiten Schengen vliegt, dan kan je inderdaad nog gewoon doorlopen, want Silver betekent nog wel dat je gebruik mag maken van Business Class check in (dat mag ook voor Schengen vluchten, maar dan moet je dus alsnog naar de Schengen security). En het gebruik mogen maken van Business Class check in is een minimale voorwaarde van Skyteam, silver priority toegang tot beveiliging was een extraatje op Schiphol.
Nu beperkt mijn ervaring in longhaul business class zich slechts tot KLM, Air France, BA, Delta, Emirates en Singapore Airlines, maar dan wel regelmatig. Maar ik zie, met uitzondering van de lounges, eigenlijk geen verschil, behalve dan Delta in een 767 zonder flatbeds. Dus wat is er dan zo matig bij BA?quote:Op zondag 25 september 2016 10:14 schreef XL het volgende:
Goede prijs. BA business class is wel matig, in vergelijking tot 600 euro economy vluchten wel de meerprijs waard. Zou dit boeken als ik het nodig had.
iquote:Op zondag 25 september 2016 10:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nu beperkt mijn ervaring in longhaul business class zich slechts tot KLM, Air France, BA, Delta, Emirates en Singapore Airlines, maar dan wel regelmatig. Maar ik zie, met uitzondering van de lounges, eigenlijk geen verschil, behalve dan Delta in een 767 zonder flatbeds. Dus wat is er dan zo matig bij BA?
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de puntenquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:12 schreef static het volgende:
Met een paar vluchten per jaar kom je niet ver ben ik bang, helemaal niet de goedkoopste.
Dan kan je voor de legs gaan. 4 retourtjes met een overstap en je hebt al een silver card. Niet dat je er veel aan hebt.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten
Met punten is het tegenwoordig slecht verdienen. Met legs lukt het nog wel want daar wordt in cattle class geen onderscheid naar tarief gemaakt.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten
Dat helpt niet mee. Al is het voor een goed doel, een nieuwe tijdelijke terminal met nog wat extra security filters voor de passagiers.quote:Op maandag 17 oktober 2016 14:59 schreef Blik het volgende:
Voor de frequent flyers, per vandaag is de loopbrug vanaf P2 gesloten. Erg jammer moet ik zeggen
Ik moest vandaag naar London, en de priority security was rond 17:00 in ieder geval erg rustig. Maar ik vond sowieso de hele intercontinentale terminal erg rustig vandaag, niet te vergelijken met het Schengen gedeelte.quote:Op maandag 17 oktober 2016 22:39 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat helpt niet mee. Al is het voor een goed doel, een nieuwe tijdelijke terminal met nog wat extra security filters voor de passagiers.
Dat is nodig ook, ik kan gelukkig via de priority security, maar I-SEC moet kennelijk geld besparen en blinkt niet uit in bezetting van de poortjes, misschien dat er door het openen van het nieuwe filter wat meer geld beschikbaar komt voor de bezetting daarvan, en 2 filters voor Schengen vluchten zal e.e.a. normaliter wat beter verdelen.
In welk opzicht?quote:Op maandag 17 oktober 2016 22:48 schreef Yreal het volgende:
Toch ook maar even volgen hier, vind het persoonlijk een fascinerend gebied.
vluchten uitzoeken puur om punten te scoren, vliegen om het vliegen en daarmee nog meer kunnen vliegen.quote:
Zo'n Privium kaartje is goedkoper hoor.quote:Op maandag 17 oktober 2016 22:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
vluchten uitzoeken puur om punten te scoren, vliegen om het vliegen en daarmee nog meer kunnen vliegen.
(en bijna nou gold).
vast een soort mentale afwijking, maar als ik voor een paar euro ergens heen kan word ik meteen enthousiast.quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo'n Privium kaartje is goedkoper hoor.
Aegean is binnen Eurobonus wel de shortcut naar gold.quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
vast een soort mentale afwijking, maar als ik voor een paar euro ergens heen kan word ik meteen enthousiast.
En toen ontdekte ik aegean met hun rare enkeltjes
Onder de 500 euro kan je wel gold halen als je het een beetje leuk kiest. Maar ik vlieg vooral voor de lol. Woensdag naar Brno, donderdag vanuit bratislava weer naar huis (met ryanair en wizz, granted)quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Aegean is binnen Eurobonus wel de shortcut naar gold.
Ik vind het allemaal maar teveel moeite. Maar da's vooral omdat ik toch eigenlijk wel altijd "voor het gordijn" zit en die gold voordelen zoals lounge en priority lanes enzo toch al heb als deel van mijn ticket.
Na een aantal jaar gold bij KLM zit nu al een paar jaar net onder gold (en heb dus silver) bij SAS, maar dat maakt me weinig uit. Met een milage run zou ik gold kunnen halen, maar waarom zou ik?
Afgelopen jaar voor mn werk veel gevlogen, bijna om de 2 weken wel, was weer blij als ik uit die massa chagrijnige en vooral extreem gestresste mensen was, wat een verschrikking vind ik het vliegveld en vliegtuig gedeelte soms.quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Onder de 500 euro kan je wel gold halen als je het een beetje leuk kiest. Maar ik vlieg vooral voor de lol. Woensdag naar Brno, donderdag vanuit bratislava weer naar huis (met ryanair en wizz, granted)
Maar het hele uitzoeken, het bekijken van de kaart waar je nog niet bent geweest, je trip plannen, heerlijk
Dan het inchecken, je tas pakken, naar het vliegveld (al een beetje dagdromen), security, wachten, boarden, opstijgen, beetje uit het raam kijken, landen, op een vreemde plek rondlopen. Biertje drinken, ouwehoeren in de kroeg en al weer balen dat je maar zo kort hier blijft. Dan weer datzelfde proces richting huis. En achteraf een fotoboekje maken natuurlijk.
Aangezien ik economy vlieg, wil ik juist wel zo'n kaart. Al helemaal omdat ik altijd notair laat ben En bij vertraging oid niet op de grond hoeven zitten zou ook wel relaxt zijn En aangezien ik niet de optie heb om in buss naar hong kong te vliegen, moet ik het allemaal wel goed uitplannen als ik die kaart wil.
Ik kreeg voor een vlucht naar Shanghai helemaal geen punten, dat schiet natuurlijk niet op.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten
Je moet op het vliegveld niet met andere mensen bezig zijn. Er zijn zoveel rare gestresste mensen, als je daarover na gaat denken raak je vanzelf geirriteerd. Van die figuren die rij 5 zitten in het vliegtuig en dan door in het gangpad te duwen proberen nog iemand uit rij 3 of 4 in te halen bij het uitstappen. Vervolgens in het vliegveld de verkeerde kant oplopen. Even later na jou bij de bagageband aankomen en daar 10 minuten moeten wachten. Als het je opvalt, dan doe je het fout. Let op jezelf.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:03 schreef 111210 het volgende:
[..]
Afgelopen jaar voor mn werk veel gevlogen, bijna om de 2 weken wel, was weer blij als ik uit die massa chagrijnige en vooral extreem gestresste mensen was, wat een verschrikking vind ik het vliegveld en vliegtuig gedeelte soms.
Ik denk dat dit de beste manier is om met de drukte om te gaan en ik probeer dit zelf ook op deze manier. Ik maak uit je beschrijving wel op dat je business class reist. In economy class is de persoonlijke ruimte tegenwoordig dusdanig klein, dat het heel moeilijk is om je van je omgeving af te sluiten. In business class lukt dat wel en de mede-reizigers gedragen zich over het algemeen ook meer beleefd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:11 schreef XL het volgende:
Je moet op het vliegveld niet met andere mensen bezig zijn. Er zijn zoveel rare gestresste mensen, als je daarover na gaat denken raak je vanzelf geirriteerd.
Intercontinentaal reis ik business, dmv upgrades met miles die ik binnen europa verdien. Ik vlieg 80% bij airberlin en daar zijn de eerste rijen betaalde zitplaatsen (gratis voor statushouders). Effectief is daardoor altijd de middenplek vrij (wat bovendien ook een statusvoordeel is bij beschikbaarheid). Dat is het voordeel aan frequent flyen bij airberlin wat het allermooiste is. 95% van mijn vluchten bij airberlin is de plek naast mij vrij in economy.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 06:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de beste manier is om met de drukte om te gaan en ik probeer dit zelf ook op deze manier. Ik maak uit je beschrijving wel op dat je business class reist. In economy class is de persoonlijke ruimte tegenwoordig dusdanig klein, dat het heel moeilijk is om je van je omgeving af te sluiten. In business class lukt dat wel en de mede-reizigers gedragen zich over het algemeen ook meer beleefd.
Als ik economy moet vliegen, zie ik meestal tegen de reis op. Met business class vind ik het vliegen en alles er omheen nog steeds leuk. Vandaar dat ik er toch graag wat meer voor betaal en met de frequent flyer programma's loop te puzzelen om status op te bouwen.
Ik ben er wel achter dat het heel erg ligt aan het tijdstip dat je er bent. Ik was gisteren rond 18:00 op LHR, terminal 4. En het was echt retedruk overal. Alle restaurants stonden rijen voor, security lane had lange wachtrijen. Dan is het erg fijn dat je de fast track kunt pakken waar je gewoon door kunt lopen en vervolgens meteen richting lounge kunt lopen waar je je kunt settlen met een hapje/drankje en een boekje. Ook nog even aan een bureau gezeten om te werken. Werkt helemaal prima en is een stuk rustgevender dan overal te moeten wachten en in de drukte te zitten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:11 schreef XL het volgende:
[..]
Ik vind het juist heerlijk om te onthaasten op het vliegveld, daar waar iedereen stress heeft. Ik weet dat op het vliegveld alles te duur is, een biertje, een broodje. Prijzen zijn idioot, maar of een ticket 300 of 400 euro kost... dat maakt zakelijk weinig uit. Dus ook over die 12 euro voor een broodje en wat drinken maak ik me niet meer druk. In een restaurant op het vliegveld is het vaak beter dan in de lounge. Kwaliteit van het eten en ook de rust.
Tot mijn verbazing afgelopen zaterdag ook een upgrade gekregen naar Berlijn, ik had niet verwacht dat een middagvlucht op zaterdag überhaupt vol zou zitten.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:05 schreef Blik het volgende:
Gisteren voor het eerst een upgrade gekregen bij KLM, jammer dat het was op één van mijn kortste vluchten ooit (LHR - AMS). Maar mogen ze wel vaker doen wat mij betreft. Maar liever wel vooraf, want nu had ik vrij weinig aan het eten dat ik kreeg
Voor volgend jaar is mijn gold-card in ieder geval ook weer binnen. één van de perks van het maken van afspraken met KLM voor je bedrijf.
De tijd dat bij KLM aan de gate je boardingpass regelmatig geweigerd werd en ingewisseld werd voor een upgrade is reeds enige tijd geleden. Sinds ze de policy van het altijd opvullen van de business class met status houders aangepast hebben naar uitsluitend indien economy overbooked is. Behalve voor de vrienden van de vrienden van de bemanning dan. Het was ooit een prettige bijkomstigheid bij het vooruitzicht van weer eens een 13 urige nachtvlucht naar huis. Maar door de gulle gaven van de award en 100% bonus miles kon zo'n upgrade ook vaak voor 100 euro en 25000 miles worden aangekocht indien er tijdens de check in nog onverkochte stoelen waren.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:05 schreef Blik het volgende:
Gisteren voor het eerst een upgrade gekregen bij KLM, jammer dat het was op één van mijn kortste vluchten ooit (LHR - AMS). Maar mogen ze wel vaker doen wat mij betreft. Maar liever wel vooraf, want nu had ik vrij weinig aan het eten dat ik kreeg
Voor volgend jaar is mijn gold-card in ieder geval ook weer binnen. één van de perks van het maken van afspraken met KLM voor je bedrijf.
Het is me een paar keer gebeurd (toen ik nog KLM gold had) dat ik een "upgrade" kreeg van mijn favoriete raamplek naar een gangplek twee rijen naar voren. En bij de servering "sorry meneer, we hebben alleen een economy boterham voor u, de betalende business passagiers krijgen het business eten".quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Tot mijn verbazing afgelopen zaterdag ook een upgrade gekregen naar Berlijn, ik had niet verwacht dat een middagvlucht op zaterdag überhaupt vol zou zitten.
Wel doen ze dat niet vooraf bij het inchecken, er is namelijk nog genoeg kans dan overstappers e.e.a. niet halen en dan zetten ze je gewoon achterin.
Dat gezegd hebbende, 2 mensen voor mij kregen ook een andere stoel toegewezen, van raam naar 2 x een middenstoel... maar zo te beoordelen waren dit geen 'frequent flyers', want ik kan mij niet voorstellen dat KLM de 'frequent flyers' een slechtere stoel geeft dan men vooraf had, want de gemiddelde frequent flyer weet hoe het werkt en zal dus wel wat mondiger zijn....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |