abonnement Unibet Coolblue
pi_127371453


Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden) en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure. Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine


EPO:
dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk :@ )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leesvoer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leugentje om bestwil?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dionne was vroeger lekker
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_127371472
kristoframon twitterde op maandag 03-06-2013 om 19:34:26 First I thought something was wrong with my camera, but now I realise I simply caught 'the decisive… http://t.co/6RxOOjHbZT reageer retweet
Edit:

Damned: Instagram foto's doen het hier niet.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_127371772
Overigens mensen die zeggen dat de controles blijkbaar goed zijn :'). Waarom is Santambroggio dan niet al in de Tirreno gepakt? Toen maakte deze Mantova-klant zeker zonder dopinggebruik een bizarre sprong in z'n prestaties?

Het is gewoon het oude liedje. De dwazen die te weinig begeleiding hebben / te veel risico nemen worden gepakt, de rest niet.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:41:54 #4
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_127371780
friebos twitterde op maandag 03-06-2013 om 19:36:34 Riccò: 'I'm reading about riders who I know for sure used to charge up like you wouldn't believe now coming over all moralistic. Please!' reageer retweet
_O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:45:13 #5
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_127371955
Riccò :') :') :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_127372289
Santambroggio :') :r

Helemaal kaalplukken die kip.
pi_127372304
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Klassieke omerta he. Stilzwijgende afspraak dat zodra iemand gepakt is men er vol op knalt om de geloofwaardigheid van hunzelf te kunnen vergroten.
Precies. Het zijn ook altijd dezelfde renners die door het peloton uitgekotst worden. De Riccò's, Di Luca's, Rasmussen's en andere Santambroggio's. En dan nog af en toe een dubieuze Turk onderuit halen. Populaire en grote namen als Basso, Valverde en Contador worden weer met open armen ontvangen, en er wordt na één koers niet meer gesproken over hun verleden. Ook op Armstrong was praktisch geen kritiek te horen totdat hij daadwerkelijk geschorst was, terwijl daarvoor het bewijsmateriaal al niet duidelijker kon zijn.

Die selectieve verontwaardiging vind ik nou niet direct een teken van een schonere wielersport zolang die zich alleen op de 'officiële' vijanden van het peloton richt.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:57:37 #8
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_127372575
Je kan moeilijk iemand publiekelijk verdacht maken als er geen bewijs is dan krijg je allemaal rechtzaken aan je broek.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  maandag 3 juni 2013 @ 19:57:39 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127372577
Waarschijnlijk één van de weinige keren dat een uitlating van Ricco zowaar accuraat is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_127372655
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:52 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Precies. Het zijn ook altijd dezelfde renners die door het peloton uitgekotst worden. De Riccò's, Di Luca's, Rasmussen's en andere Santambroggio's. En dan nog af en toe een dubieuze Turk onderuit halen. Populaire en grote namen als Basso, Valverde en Contador worden weer met open armen ontvangen, en er wordt na één koers niet meer gesproken over hun verleden. Ook op Armstrong was praktisch geen kritiek te horen totdat hij daadwerkelijk geschorst was, terwijl daarvoor het bewijsmateriaal al niet duidelijker kon zijn.

Die selectieve verontwaardiging vind ik nou niet direct een teken van een schonere wielersport zolang die zich alleen op de 'officiële' vijanden van het peloton richt.
Vooral wanneer het achteraf is. Zo'n Santambroggio, IEDEREEN wist toch wat daar aan de hand was. Hier quoten wat mensen zichzelf, maar ik denk dat er wel een man of 20 zichzelf kan quoten dat 'ie dit voorspeld heeft.

Maar ik heb geen enkel persoon uit 'het wereldje' zien tweeten; Goh, wat heeft die Santambroggio opeens een verbijsterende stap gemaakt... of iets in die trant. Dan had iedereen geweten wat die persoon bedoeld had zonder dat er sprake is van smaad o.i.d.
pi_127372724
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:57 schreef Sheepcidus het volgende:
Je kan moeilijk iemand publiekelijk verdacht maken als er geen bewijs is dan krijg je allemaal rechtzaken aan je broek.
Dan heb ik alle rechtzaken die rondom Sayar lopen blijkbaar gemist.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:01:36 #12
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127372769
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dan heb ik alle rechtzaken die rondom Sayar lopen blijkbaar gemist.
Misschien wacht die gewoon even tot hij zeker is dat zijn tests negatief waren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:01:53 #13
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_127372788
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dan heb ik alle rechtzaken die rondom Sayar lopen blijkbaar gemist.
Ja omdat die te klein van naam is maar bijvoorbeeld Armstrong en Barca hebben het gedaan. Zelfs de UCI was het eventjes van plan.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_127373021
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:01 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Misschien wacht die gewoon even tot hij zeker is dat zijn tests negatief waren.
We zullen zien, ik denk het niet.
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:01 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Ja omdat die te klein van naam is maar bijvoorbeeld Armstrong en Barca hebben het gedaan. Zelfs de UCI was het eventjes van plan.
Het ligt eraan hoe je het brengt. Zoals ik zeg, als je gewoon vertelt dat Santambroggio een bizarre stap vooruit heeft gezet afgelopen winter, je laat even een statistiekje zien van z'n cqranking (http://www.cqranking.com/men/asp/gen/rider.asp?riderid=700), dan heeft een rechtzaak weinig grond lijkt me.

Zelfs als je begint over geruchten over de Mantova-zaak kunnen ze je weinig maken. Zolang je maar niet expliciet zegt: Santambroggio gebruikt doping.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:09:45 #15
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127373155
Jullie zetten de wielersport weer in kwaad daglicht, jullie lijken wel NOS journalisten!
In andere sporten gebruiken ze ook, kijk maar eens wat er in Australie gebeurd is.
daar hoor je niemand over. :(
pi_127373499
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:52 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Precies. Het zijn ook altijd dezelfde renners die door het peloton uitgekotst worden. De Riccò's, Di Luca's, Rasmussen's en andere Santambroggio's. En dan nog af en toe een dubieuze Turk onderuit halen. Populaire en grote namen als Basso, Valverde en Contador worden weer met open armen ontvangen, en er wordt na één koers niet meer gesproken over hun verleden. Ook op Armstrong was praktisch geen kritiek te horen totdat hij daadwerkelijk geschorst was, terwijl daarvoor het bewijsmateriaal al niet duidelijker kon zijn.

Die selectieve verontwaardiging vind ik nou niet direct een teken van een schonere wielersport zolang die zich alleen op de 'officiële' vijanden van het peloton richt.
Inderdaad. Daarom vraag ik me af wat er in het peloton leefde, bijvoorbeeld in de vuelta toen Cobo en Froome ineens om de winst aan het knokken waren, en of het twitterpeloton ook met zulke 'dit zagen we allang'-uitspraken zou komen als Froome betrapt wordt.
In the coolest little capital of the world
  maandag 3 juni 2013 @ 20:21:42 #17
56724 Wombcat
rent wiel
pi_127373744
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

We zullen zien, ik denk het niet.

[..]

Het ligt eraan hoe je het brengt. Zoals ik zeg, als je gewoon vertelt dat Santambroggio een bizarre stap vooruit heeft gezet afgelopen winter, je laat even een statistiekje zien van z'n cqranking (http://www.cqranking.com/men/asp/gen/rider.asp?riderid=700), dan heeft een rechtzaak weinig grond lijkt me.

Zelfs als je begint over geruchten over de Mantova-zaak kunnen ze je weinig maken. Zolang je maar niet expliciet zegt: Santambroggio gebruikt doping.
Of eens nagaan of je wat VAMs van 'm kunt opduikelen en zien of daar een plotselinge progressie in zit.

Overigens:
in de Wielerrevue van april stond een staatje met de W/kg van een aantal recente beklimmingen:
Vuelta 2012, Rodriguez, Lagos de Covadonga; 6,55
Vuelta 2012, Contador, Bola del Mundo; 5,6
Tirreno 2013, Froome, Prato di Tivo; 5,93
Tour 1995, Pantani, Alpe d'Huez; 7,1
Tour 2004, Armstrong, Alpe d'Huez; 6,53
Tour 2009, A. Schleck, Tourmalet;5,9
Tour 1996, Riis, Hautacam; 6,64

Rodriguez :o
Wel vreemd het verschil tussen Armstrong en Pantani op de Alpe trouwens. Volgens mij reden die vrijwel dezelfde tijd (1 sec verschil volgens Wikipedia), hoe kan er dan zo'n verschil in vermogen per kg zitten?
in a crowd you lose humanity
pi_127373850
Wikipedia tijden kloppen niet. Snelste beklimmingen op de Alpe:

__ ALPE D'HUEZ, ALL-TIME TOP 100 LIST part I

___ 13.8 km, 8.11 %, 1119 m

___ - 37:00
_1. Marco Pantani ___________ ITA | 36:50 | 1995
_2. Marco Pantani ___________ ITA | 36:55 | 1997

___ 37:00 - 37:29
_3. Marco Pantani ___________ ITA | 37:15 | 1994

___ 37:30 - 37:59
_4. Lance Armstrong _________ USA | 37:36 | 2004
_5. Jan Ullrich _____________ GER | 37:42 | 1997

Pantani was dus 46 seconden sneller.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:26:55 #19
56724 Wombcat
rent wiel
pi_127374036
Dat verklaart al wat, maar dan nog, vind ik het verschil in vermogen wat groot. Nou is Pantani lichter, dus die moet relatief meer fiets meezeulen per kilo lichaamsgewicht (dus per kg iets meer vermogen moeten hebben dan Armstrong om dezelfde tijd te fietsen).
in a crowd you lose humanity
pi_127374354
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:26 schreef Wombcat het volgende:
Dat verklaart al wat, maar dan nog, vind ik het verschil in vermogen wat groot. Nou is Pantani lichter, dus die moet relatief meer fiets meezeulen per kilo lichaamsgewicht (dus per kg iets meer vermogen moeten hebben dan Armstrong om dezelfde tijd te fietsen).
Er zit ook nogal wat tijd tussen, zijn fietsen niet lichter geworden in die tijd?

Voor de rest; wat zijn de bronnen van die W/kg? Sommige berekeningen (SPT / [Centraal] La Vuelta a España 2012 #19 Hoek de meelopers neer) slaan gewoon nergens op. Voor de rest is het een subjectieve aangelegenheid, en speelt de methode die je gebruikt een rol. Ook is die W/kg van bijvoorbeeld Rodriguez op een beklimming van 26 minuten; relatief kort.

Wat betreft W/kg berekeningen (en meer) kan ik het twitteraccount @ammattipyoraily aanraden, dat is een beetje dé guru op dit moment :).
pi_127374651
Die Fin is inderdaad goed. Portoleau is ook een autoriteit op dat gebied. Zijn berekeningen van de afgelopen Giro:

http://www.alternativedit(...)-tour-d-italie-2013/

Santambrogio dus 6,45 W/kg op Jafferau. Lekker. Nibali over de 44 klimminuten van de tijdrit haalde dus ongeveer 6.2 W/kg, even kort door de bocht zou hij daar in de Tour van 2004 tweede geworden zijn in de klimtijdrit naar Alpe. Maar gelukkig rijden we tegenwoordig zoveel trager.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:43:54 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127374947
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:38 schreef Ereinion het volgende:
Maar gelukkig rijden we tegenwoordig zoveel trager.
Ja, er is een mentaliteitswijziging en in de breedte rijden ze cleaner dan 10 jaar geleden. Benieuwd hoe lang men dat nog gaat volhouden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_127375180
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:45 schreef Szura het volgende:
Riccò :') :') :')
Stiekem wel een baas _O_

Gewoon zonder angst bedorven bloed je aderen in spuiten _O_
pi_127375576
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, er is een mentaliteitswijziging en in de breedte rijden ze cleaner dan 10 jaar geleden. Benieuwd hoe lang men dat nog gaat volhouden.
Toch leek dit bij vlagen daadwerkelijk het geval de afgelopen tijden. Maar nu ze weten hoe door de mazen van het biopaspoort te glippen, het teruggelopen aantal controles en het voorspelbaarder worden ervan, introductie van nieuwe dopingproducten, en het uitblijven van zeer voordehandliggende maatregelen als retroactief testen, zwaarder straffen (niet in de laatste plaats de dubieuze teamdokters), anti-dopingbudget vanuit de teams vragen, etc. etc. beleven we weer hoogtijdagen.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:56:08 #25
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_127375682
Het wordt echt tijd dat ze die dokters met vuile handen uit het peloton gaan weren
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:58:21 #26
14505 OProg
A Life in Music
pi_127375829
quote:
15s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Toch leek dit bij vlagen daadwerkelijk het geval de afgelopen tijden. Maar nu ze weten hoe door de mazen van het biopaspoort te glippen, het teruggelopen aantal controles en het voorspelbaarder worden ervan, introductie van nieuwe dopingproducten, en het uitblijven van zeer voordehandliggende maatregelen als retroactief testen, zwaarder straffen (niet in de laatste plaats de dubieuze teamdokters), anti-dopingbudget vanuit de teams vragen, etc. etc. beleven we weer hoogtijdagen.
En niet onbelangrijk, de renners weten zelf ook dat ze als ze het niet doen gewoon kansloos zijn tegen bepaalde 'goed gesoigneerde' ploegen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 3 juni 2013 @ 21:07:51 #27
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127376396
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, er is een mentaliteitswijziging en in de breedte rijden ze cleaner dan 10 jaar geleden. Benieuwd hoe lang men dat nog gaat volhouden.
Huh, waar haal je dat vandaan?
  maandag 3 juni 2013 @ 21:08:02 #28
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127376410
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Szura het volgende:
Het wordt echt tijd dat ze die dokters met vuile handen uit het peloton gaan weren
Dan komen er gewoon andere dokters. Strengere straffen helpen ook weinig, want men gaat er vanuit dat men niet wordt gepakt. Je krijgt het niet weg en je gaat het zelfs nooit onder controle kunnen houden. Veel meer dan het beperken van excessen, gaat men nooit bereiken.

Landen als Nederland die nu met het vingertje staan te wijzen, gaan daar echt helemaal niets mee bereiken, nooit of te nimmer. Frankrijk en Duitsland hebben dat ook eens geprobeerd. Met als gevolg dat Frankrijk gewoon geen groot wielerland meer is en grotendeels pelotonvulling is geworden (al beginnen ze stilletjes aan terug "mee te doen" en dan weten we allemaal wat we bedoelen met meedoen). En Duitsland.... tja, dat is helemaal een marginaal wielerland geworden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_127376522
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dan komen er gewoon andere dokters. Strengere straffen helpen ook weinig, want men gaat er vanuit dat men niet wordt gepakt. Je krijgt het niet weg en je gaat het zelfs nooit onder controle kunnen houden. Veel meer dan het beperken van excessen, gaat men nooit bereiken.

Landen als Nederland die nu met het vingertje staan te wijzen, gaan daar echt helemaal niets mee bereiken, nooit of te nimmer. Frankrijk en Duitsland hebben dat ook eens geprobeerd. Met als gevolg dat Frankrijk gewoon geen groot wielerland meer is en grotendeels pelotonvulling is geworden (al beginnen ze stilletjes aan terug "mee te doen" en dan weten we allemaal wat we bedoelen met meedoen). En Duitsland.... tja, dat is helemaal een marginaal wielerland geworden.
Laten we wel wezen, het zijn natuurlijk wel een groepje dokters die veel kennis hebben. Als je die weet uit te schakelen scheelt dat wel wat natuurlijk. Dan komen er onervaren dokters of van andere sporten en heb je wat meer kans om nog meer renners te pakken.
pi_127376661
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dan komen er gewoon andere dokters. Strengere straffen helpen ook weinig, want men gaat er vanuit dat men niet wordt gepakt. Je krijgt het niet weg en je gaat het zelfs nooit onder controle kunnen houden. Veel meer dan het beperken van excessen, gaat men nooit bereiken.

Landen als Nederland die nu met het vingertje staan te wijzen, gaan daar echt helemaal niets mee bereiken, nooit of te nimmer. Frankrijk en Duitsland hebben dat ook eens geprobeerd. Met als gevolg dat Frankrijk gewoon geen groot wielerland meer is en grotendeels pelotonvulling is geworden (al beginnen ze stilletjes aan terug "mee te doen" en dan weten we allemaal wat we bedoelen met meedoen). En Duitsland.... tja, dat is helemaal een marginaal wielerland geworden.
Maar op basis waarvan kom je hier mee? Omdat fucking Di Luca en Santambrogio positief testen? :') Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een heel deel van het peloton op een cleane manier de sport bedrijft, maar dat er absoluut nog tientallen renners zijn die dit niet doen. En dan blijf je inderdaad met dit soort berichten komen.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:11:58 #31
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_127376663
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dan komen er gewoon andere dokters. Strengere straffen helpen ook weinig, want men gaat er vanuit dat men niet wordt gepakt. Je krijgt het niet weg en je gaat het zelfs nooit onder controle kunnen houden. Veel meer dan het beperken van excessen, gaat men nooit bereiken.

Landen als Nederland die nu met het vingertje staan te wijzen, gaan daar echt helemaal niets mee bereiken, nooit of te nimmer. Frankrijk en Duitsland hebben dat ook eens geprobeerd. Met als gevolg dat Frankrijk gewoon geen groot wielerland meer is en grotendeels pelotonvulling is geworden (al beginnen ze stilletjes aan terug "mee te doen" en dan weten we allemaal wat we bedoelen met meedoen). En Duitsland.... tja, dat is helemaal een marginaal wielerland geworden.
Je moet ergens beginnen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:13:31 #32
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127376764
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Maar op basis waarvan kom je hier mee? Omdat fucking Di Luca en Santambrogio positief testen? :') Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een heel deel van het peloton op een cleane manier de sport bedrijft, maar dat er absoluut nog tientallen renners zijn die dit niet doen. En dan blijf je inderdaad met dit soort berichten komen.
dan doel je op een deel van de 700 prof renners?
pi_127377027
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dan doel je op een deel van de 700 prof renners?
Zolang Sky grote rondes kan domineren geloof ik dat er gedoped wordt.
pi_127377060
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dan doel je op een deel van de 700 prof renners?
Klopt. En op dat aantal denk ik dus dat tientallen renners nog steeds gebruiken. En of dat er nou 50 of 90 zijn, is natuurlijk lastig in te schatten.
pi_127377091
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:58 schreef OProg het volgende:

[..]

En niet onbelangrijk, de renners weten zelf ook dat ze als ze het niet doen gewoon kansloos zijn tegen bepaalde 'goed gesoigneerde' ploegen.
Plus dat in deze tijd juist blijkt hoe erg dopeurs beloond worden. Als je ziet hoe een Hamilton opnieuw kan binnenlopen met z'n boekje, en dat zet je tegenover een Bram de Groot... Tja.
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dan komen er gewoon andere dokters. Strengere straffen helpen ook weinig, want men gaat er vanuit dat men niet wordt gepakt. Je krijgt het niet weg en je gaat het zelfs nooit onder controle kunnen houden. Veel meer dan het beperken van excessen, gaat men nooit bereiken.

Landen als Nederland die nu met het vingertje staan te wijzen, gaan daar echt helemaal niets mee bereiken, nooit of te nimmer. Frankrijk en Duitsland hebben dat ook eens geprobeerd. Met als gevolg dat Frankrijk gewoon geen groot wielerland meer is en grotendeels pelotonvulling is geworden (al beginnen ze stilletjes aan terug "mee te doen" en dan weten we allemaal wat we bedoelen met meedoen). En Duitsland.... tja, dat is helemaal een marginaal wielerland geworden.
Je kan er wel een maatregel uitpakken en zeggen dat dat niet dé oplossing zal zijn, maar het gaat hier juist om een pakket aan maatregelen die het probleem eventueel voor een deel zouden kunnen oplossen.
pi_127377102
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Zolang Sky grote rondes kan domineren geloof ik dat er gedoped wordt.
Er is ook absoluut geen sprake van OF er gedoped wordt, want dat zal altijd blijven gebeuren, in elke sport, maar op welke schaal dat gebeurt.
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 21:18:57 #37
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_127377106
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klopt. En op dat aantal denk ik dus dat tientallen renners nog steeds gebruiken. En of dat er nou 50 of 90 zijn, is natuurlijk lastig in te schatten.
Ik vrees dat dit een te lage inschatting is.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:19:01 #38
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127377114
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klopt. En op dat aantal denk ik dus dat tientallen renners nog steeds gebruiken. En of dat er nou 50 of 90 zijn, is natuurlijk lastig in te schatten.
oeffff, ik denk dus dat er tientallen clean zijn van die 700 :X
pi_127377189
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Er is ook absoluut geen sprake van OF er gedoped wordt, want dat zal altijd blijven gebeuren, in elke sport, maar op welke schaal dat gebeurt.
Oh, daar ben ik van overtuigd. Daar is de overheersing van Sky voor mij het overtuigende bewijs voor. Dat er nog idioten rondlopen die veel te opvallend doperen is waarschijnlijk maar een klein aandeel.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:23:57 #40
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127377490
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Maar op basis waarvan kom je hier mee? Omdat fucking Di Luca en Santambrogio positief testen? :') Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een heel deel van het peloton op een cleane manier de sport bedrijft, maar dat er absoluut nog tientallen renners zijn die dit niet doen. En dan blijf je inderdaad met dit soort berichten komen.
Euhm... het verleden? Er zijn nauwelijks grote namen in de na-oorlogse wielergeschiedenis te vinden die niet aan de doping zaten. En natuurlijk de talrijke vorige keren dat men beweerde dat de excessen tot het verleden behoorden en dat het nu anders is. Opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw werd zoiets aangehaald en elke keer waren er indicaties dat het nu wel echt, echt, echt zo was.

Doet me denken aan die vrouwen die constant door hun man in elkaar worden geramd maar steeds terugkeren omdat hij nu echt wel gaat ophouden. Die geloven ook in sprookjes. Als je iets van betekenis wil winnen, dan kan je dat niet clean. Punt uit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_127377504
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik vrees dat dit een te lage inschatting is.
Noem maar wat willekeurige cijfers. Het kunnen er idd ook 200 zijn. Het was maar voor mij om aan te geven dat ik er van overtuigd ben dat het merendeel het niet doet.

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oeffff, ik denk dus dat er tientallen clean zijn van die 700 :X
Ik denk niet dat het zo erg gesteld is. Er zijn sowieso al flink wat teams die ik sowieso nergens van verdenk, dus dan gaat het eerder de richting op van wat ik zei.
pi_127377768
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Noem maar wat willekeurige cijfers. Het kunnen er idd ook 200 zijn. Het was maar voor mij om aan te geven dat ik er van overtuigd ben dat het merendeel het niet doet.

[..]

Ik denk niet dat het zo erg gesteld is. Er zijn sowieso al flink wat teams die ik sowieso nergens van verdenk, dus dan gaat het eerder de richting op van wat ik zei.
En daarbij denk ik dat bij de verdachte teams het merendeel ook niet gebruikt, alleen de toppers. Op zich zit ik ook wel op die lijn, maar de hele essentie is of je belangrijke wedstrijden kan winnen zonder doping. En dat durf ik niet te zeggen (is ook onmogelijk te zeggen natuurlijk).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 juni 2013 @ 21:27:54 #43
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_127377778
quote:
15s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:28 schreef OProg het volgende:
Het hangt er vanaf wie er vooraf aan de Giro en in de eerste etappe's getest zijn denk ik. Ik gok zo dat Vini redelijk weinig heeft gedaan in de Giro zelf en dat alles in de aanloop is geweest. Dus ik denk zo dat hij gewoon de pech heeft in de eerste etappe een controle te hebben gehad toen het nog net op te sporen was.
dat verklaart ook waarom hij alleen maar slechter ging fietsen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 3 juni 2013 @ 21:31:00 #44
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127377992
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Noem maar wat willekeurige cijfers. Het kunnen er idd ook 200 zijn. Het was maar voor mij om aan te geven dat ik er van overtuigd ben dat het merendeel het niet doet.

[..]

Ik denk niet dat het zo erg gesteld is. Er zijn sowieso al flink wat teams die ik sowieso nergens van verdenk, dus dan gaat het eerder de richting op van wat ik zei.
ik denk juist dat het in het amateur wielrennen juist erger is geworden op dopinggebied, waar ze vroeger maar wat aan rotzooide, hebben ze nu begeleiding van verzorgers en dokters.
pi_127378098
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik denk juist dat het in het amateur wielrennen juist erger is geworden op dopinggebied, waar ze vroeger maar wat aan rotzooide, hebben ze nu begeleiding van verzorgers en dokters.
Dat is op zich toch beter. Dan riskeren ze minder hun gezondheid. Maar in het amateur wielrennen zonder controles heb je natuurlijk ook de grootste idioten rond hebt lopen. Net zoals bij fitness, alleen daar valt het net even wat meer op .
pi_127378156
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Euhm... het verleden? Er zijn nauwelijks grote namen in de na-oorlogse wielergeschiedenis te vinden die niet aan de doping zaten. En natuurlijk de talrijke vorige keren dat men beweerde dat de excessen tot het verleden behoorden en dat het nu anders is. Opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw werd zoiets aangehaald en elke keer waren er indicaties dat het nu wel echt, echt, echt zo was.

Doet me denken aan die vrouwen die constant door hun man in elkaar worden geramd maar steeds terugkeren omdat hij nu echt wel gaat ophouden. Die geloven ook in sprookjes.
Ach ik geloof niet in sprookjes, laat ik 1 ding voorop stellen. Daar volg ik het wielrennen al te lang voor. Ik zie echter wel andere dingen t.o.v. twintig en tien jaar terug. Ja, er valt nog altijd flink door de mazen van het net te glippen, natuurlijk, maar tegelijkertijd worden de renners die opvallend presteren er vaak ook gelijk uitgehaald (zie bijv. een Di Luca en Santambrogio). Daarnaast was het 10 jaar geleden onmogelijk dat renners onderling openlijk andere renners gingen beschuldigen. Dat zie ik nu heel vaak gebeuren. Al tijdens de Giro las ik op Twitter regelmatig berichten van renners dat het peloton bepaalde renners, en dat wees toen al erg in de richting van Vini Fantini, niet geloofde. In 1999 werd Bassons, die hetzelfde deed, het leven nog zuur gemaakt.

Om dan nu in dezelfde categorie als die periodes te plaatsen, dat gaat me wat te ver.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 03-06-2013 21:51:56 ]
  maandag 3 juni 2013 @ 21:49:00 #47
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127379395
Bassons had geen Twitter. Het is iets simpeler om even een "lees tussen de regels" insinuatie op het web te gooien dan om alles expliciet te gaan toelichten in een interview. Als zo'n Kittel in een interview even met naam en toenaam Sky, Astana en Saxo gaat beschuldigen, dan wordt die even hard uitgekotst.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:49:52 #48
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127379456
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ach ik geloof niet in sprookjes, laat ik 1 ding voorop stellen. Daar volg ik het wielrennen al te lang voor. Ik zie echter wel andere dingen t.o.v. twintig en tien jaar terug. Ja, er valt nog altijd flink door de mazen van het net te glippen, natuurlijk, maar tegelijkertijd worden de renners die opvallend presteren er vaak ook gelijk uitgehaald (zie bijv. een Di Luca en Santambrogio). Daarnaast was het 10 jaar geleden onmogelijk dat renners onderling openlijk andere renners gingen beschuldigen. Dat zie ik niet heel vaak gebeuren. Al tijdens de Giro las ik op Twitter regelmatig berichten van renners dat het peloton bepaalde renners, en dat wees toen al erg in de richting van Vini Fantini, niet geloofde. In 1999 werd Bassons, die hetzelfde deed, het leven nog zuur gemaakt.

Om dan nu in dezelfde categorie als die periodes te plaatsen, dat gaat me wat te ver.
Waarschijnlijk is die verandering ten behoeve van het imago van de sport, anders lopen er teveel sponsoren weg en krijgt iedereen minder geld en voor minder geld is iedereen doodsbang in de sport.
pi_127379695
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bassons had geen Twitter. Het is iets simpeler om even een "lees tussen de regels" insinuatie op het web te gooien dan om alles expliciet te gaan toelichten in een interview. Als zo'n Kittel in een interview even met naam en toenaam Sky, Astana en Saxo gaat beschuldigen, dan wordt die even hard uitgekotst.
Mocht Kittel in het peloton n.a.v. die uitspraken worden uitgekotst, dan hadden we dat al lang geweten denk ik. Die hele ploeg is namelijk zo anti-doping als het maar zijn kan en ze schromen de uitspraken niet, dus dat hadden we dan ook wel geweten.
pi_127379786
Het is ondertussen wel overduidelijk dat de UCI vooral de struisvogelpolitiek toepast, want vanuit die gasten komt geen enkele inititiatief tot verandering of revolutionaire methoden of voorstellen om gebruik terug te dringen...

En dat zelfs EPO-gebruikers nog genoeg wedstrijden kunnen rijden zonder betrapt te worden, is al aardig kwalijk... Maar ja, dat blijven de conflicterende belangen van overkoepelende organisaties en dopingjacht, het is niet rendabel om je grote sterren proberen te betrappen... Het is efficienter om gewoon allemaal heel hard te roepen dat die kale Keniaan straks écht een exponent van een nieuwe generatie is!
Jack does it in real time...
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 21:59:17 #51
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_127380073
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:54 schreef DeeBee het volgende:
Het is ondertussen wel overduidelijk dat de UCI vooral de struisvogelpolitiek toepast, want vanuit die gasten komt geen enkele inititiatief tot verandering of revolutionaire methoden of voorstellen om gebruik terug te dringen...

En dat zelfs EPO-gebruikers nog genoeg wedstrijden kunnen rijden zonder betrapt te worden, is al aardig kwalijk... Maar ja, dat blijven de conflicterende belangen van overkoepelende organisaties en dopingjacht, het is niet rendabel om je grote sterren proberen te betrappen... Het is efficienter om gewoon allemaal heel hard te roepen dat die kale Keniaan straks écht een exponent van een nieuwe generatie is!
Dat is natuurlijk niet alleen bij het wielrennen zo. Dat is bij iedere sport. Vaak nog wel erger. Bij het voetbal en tennis wordt natuurlijk helemaal nooit iemand gepakt die enige status heeft.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_127380120
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:54 schreef DeeBee het volgende:
Het is efficienter om gewoon allemaal heel hard te roepen dat die kale Keniaan straks écht een exponent van een nieuwe generatie is!
Behoorlijk off topic, maar over kale Kenianen gesproken: ik kwam er laatst achter dat deze baas niet meer onder ons is ;( Ook echt raar verhaal.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Samuel_Wanjiru
pi_127380154
Dat renners die opvallend presteren kort daarna betrapt worden gebeurt wel vaker natuurlijk. De CERA-periode is de duidelijkste, waar Sella, Riccò, Piepoli, Kohl en Schumacher ineens vlogen, en korte tijd daarna betrapt werden. Maar om dat nou als bewijs te zien dat dat een schone periode was? Er zijn uit het verleden tal van voorbeelden te vinden van rijzende sterren geweest die even snel weer instorten (wat te denken van Santi Perez, die misschien wel de beste prestaties ooit leverde). Daarnaast zijn er natuurlijk ook genoeg renners die opvallend presteren die niet betrapt worden. Denk aan de wonderbaarlijke transformaties die Froome, Wiggins en Porte, Cobo 2 jaar terug, Rodriguez die op zeer late leeftijd grote progressie in lange beklimmingen en tijdritten maakt, of zijn bloedbroeder Moreno. De lijst kan je nog pagina's langer maken. Nu was Santambrogio nog wel buitencategorie qua ongeloofwaardigheid, maar Di Luca was nou ook niet zo wenkbrauwfronsend deze Giro, eigenlijk alleen door zijn verleden. En waarom zijn eigenlijk al die Colombianen en types als Majka niet even onverwacht?

Als je naar de afgelopen Giro kijkt, dan moet je vaststellen dat van de top-10 je zelfs volgens de meest conservatieve schatting moet constateren dat minimaal 5 (Nibali, Scarponi, Niemiec, Santambrogio, Pozzovio) doping hebben gebruikt, dat zorgt voor weinig vertrouwen voor de rest.

In 2010 was ik nog wel redelijk positief over de richting waarin het peloton zich begaf. Toen zag je ineens in de Giro en Tour dat de toppers eigenlijk constant onder de 6W/kg zaten, soms fors. De laatste twee jaar lijkt die verbetering echter volledig ongedaan, sterker nog, ik heb het vermoeden dat we weer in een nieuwe wapenwedloop zijn beland. Er zijn wel eens eerder korte schrikperiodes geweest waar het peloton even schoner is (zoals 1999, met bekende uitzonderingen), maar dat duurt nooit lang. Ik denk dat die verbetering die we een tijdje terug dachten te zien ook niet meer was dan een korte onderbreking.

Op dopinggebied schat ik zelf dat het peloton weer ongeveer op het niveau 2007/2009 zit. Misschien niet zo verschrikkelijk als in de periode 1991-2006, maar verre, verre van schoon. Misschien dat er een paar ploegen proberen wat verandering te brengen (hoewel dat ook 80% PR is), als er maar genoeg grote ploegen zijn zonder scrupules (en die zijn er, of gelooft hier iemand in Katusha, Astana, Lampre, Cannondale, om maar wat makkelijke slachtoffers te noemen), dan komt het decennia oude dilemma weer terug: meedoen of irrelevant worden.
  maandag 3 juni 2013 @ 22:00:36 #54
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127380160
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:54 schreef DeeBee het volgende:
Het is ondertussen wel overduidelijk dat de UCI vooral de struisvogelpolitiek toepast, want vanuit die gasten komt geen enkele inititiatief tot verandering of revolutionaire methoden of voorstellen om gebruik terug te dringen...

En dat zelfs EPO-gebruikers nog genoeg wedstrijden kunnen rijden zonder betrapt te worden, is al aardig kwalijk... Maar ja, dat blijven de conflicterende belangen van overkoepelende organisaties en dopingjacht, het is niet rendabel om je grote sterren proberen te betrappen... Het is efficienter om gewoon allemaal heel hard te roepen dat die kale Keniaan straks écht een exponent van een nieuwe generatie is!
Als je kijkt naar het verleden is het juist de UCI die initiatief heeft genomen, van urine naar bloedcontroles en van bloed naar het paspoort. ik denk dat ze ook wel weten dat het gewoon niet waterdicht is.
Wat je nu ziet is dat ze die controle's in andere sporten gaan toevoegen om daar de geloofwaardigheid te behouden, bijvb in het voetbal of tennis.
Verder denk ik dat in het voetbal de meeste doping wordt gebruikt, omdat die de zwakste controle's hebben.
pi_127380252
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet alleen bij het wielrennen zo. Dat is bij iedere sport. Vaak nog wel erger. Bij het voetbal en tennis wordt natuurlijk helemaal nooit iemand gepakt die enige status heeft.
Ow, ja dat is zeker waar. Wat dat betreft is de UCI niet eens het slechtste bezig, maar ja, zelfs hun beleid is niet echt om trots op te zijn... En soms zijn ze ook wat traag met verbeteringen, al is het wel lastig, want er is altijd minder geld beschikbaar voor controle en onderzoek, dan er is onder gebruikers voor gebruiken en maskeren...

Maar ik denk trouwens dat het in geen enkele sport is, zoals het zou moeten zijn. Iedereen doet maar 'zo-zo' aan controle...

quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:00 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Behoorlijk off topic, maar over kale Kenianen gesproken: ik kwam er laatst achter dat deze baas niet meer onder ons is ;( Ook echt raar verhaal.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Samuel_Wanjiru
Ja, eeuwig zonde, die man was aardig talentvol! Over Keniaanse hardlopers gesproken, die hebben ook wel wat aan geloofwaardigheid ingeboet bij mij, nadat onlangs een hele rits ook op allerlei producten betrapt werd... :') _O-
Jack does it in real time...
pi_127380255
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:35 schreef Steven184 het volgende:
kristoframon twitterde op maandag 03-06-2013 om 19:34:26 First I thought something was wrong with my camera, but now I realise I simply caught 'the decisive… http://t.co/6RxOOjHbZT reageer retweet
Edit:

Damned: Instagram foto's doen het hier niet.
Je moet de directe link naar de foto uit de bron halen;

pi_127380528
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:01 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ow, ja dat is zeker waar. Wat dat betreft is de UCI niet eens het slechtste bezig, maar ja, zelfs hun beleid is niet echt om trots op te zijn... En soms zijn ze ook wat traag met verbeteringen, al is het wel lastig, want er is altijd minder geld beschikbaar voor controle en onderzoek, dan er is onder gebruikers voor gebruiken en maskeren...

Maar ik denk trouwens dat het in geen enkele sport is, zoals het zou moeten zijn. Iedereen doet maar 'zo-zo' aan controle...

[..]

Ja, eeuwig zonde, die man was aardig talentvol! Over Keniaanse hardlopers gesproken, die hebben ook wel wat aan geloofwaardigheid ingeboet bij mij, nadat onlangs een hele rits ook op allerlei producten betrapt werd... :') _O-
Voordeel van die Kenianen is natuurlijk dat ze meeste van de tijd amber traceerbaar zijn en dan ineens weer opduiken bij een grote marathon. Alleen dan jammer dat er dan zo'n figuur alles uit de school gaat klappen en er ook nog een paar gepakt worden. Vroeger zou niemand zo'n Keniaan verdacht hebben inderdaad. Ik denk ook dat doping daar ook wat later is gekomen en dat ze vroeger ook gewoon op echt talent wonnen. Aan de andere kant is die onderlinge competitie daar natuurlijk niet mals. Maar een paar van hen mogen naar de OS natuurlijk, terwijl ze een dozijn podiumkandidaten hebben.
pi_127380696
Het 'probleem' in landen als Kenia, is ook dat de verhouding risk - reward compleet scheef is, want doping kan je onderscheiden in de toch al niet misselijke concurrentie en zelfs een heel succesvolle carriere en leven opleveren als je wat prijzen meepakt. Het minieme risico om betrapt te worden, nemen ze dan wel op de koop toe, want tsja, als dopingzondaar is het leven in Kenia nog steeds zwaar, want dat is het normaal ook al...

Maar wat out of competition controles in Iten enzo zou ik ook wel eens willen zien, vooral met al die buitenlandse atleten die daar wekenlang verblijven... :P
Jack does it in real time...
pi_127380793
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:08 schreef DeeBee het volgende:
Het 'probleem' in landen als Kenia, is ook dat de verhouding risk - reward compleet scheef is, want doping kan je onderscheiden in de toch al niet misselijke concurrentie en zelfs een heel succesvolle carriere en leven opleveren als je wat prijzen meepakt. Het minieme risico om betrapt te worden, nemen ze dan wel op de koop toe, want tsja, als dopingzondaar is het leven in Kenia nog steeds zwaar, want dat is het normaal ook al...

Maar wat out of competition controles in Iten enzo zou ik ook wel eens willen zien, vooral met al die buitenlandse atleten die daar wekenlang verblijven... :P
Gewoon een undercover controleur die ook in de omgeving gaat 'trainen' en die dan uurtje later ineens voor de hut staat zou wel episch zijn :D

Waarom denk je trouwens dat veel mensen op eilanden en ver afgelegen gebieden trainen...
  maandag 3 juni 2013 @ 22:10:50 #60
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127380867
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:00 schreef Ereinion het volgende:
Dat renners die opvallend presteren kort daarna betrapt worden gebeurt wel vaker natuurlijk. De CERA-periode is de duidelijkste, waar Sella, Riccò, Piepoli, Kohl en Schumacher ineens vlogen, en korte tijd daarna betrapt werden. Maar om dat nou als bewijs te zien dat dat een schone periode was? Er zijn uit het verleden tal van voorbeelden te vinden van rijzende sterren geweest die even snel weer instorten (wat te denken van Santi Perez, die misschien wel de beste prestaties ooit leverde). Daarnaast zijn er natuurlijk ook genoeg renners die opvallend presteren die niet betrapt worden. Denk aan de wonderbaarlijke transformaties die Froome, Wiggins en Porte, Cobo 2 jaar terug, Rodriguez die op zeer late leeftijd grote progressie in lange beklimmingen en tijdritten maakt, of zijn bloedbroeder Moreno. De lijst kan je nog pagina's langer maken. Nu was Santambrogio nog wel buitencategorie qua ongeloofwaardigheid, maar Di Luca was nou ook niet zo wenkbrauwfronsend deze Giro, eigenlijk alleen door zijn verleden. En waarom zijn eigenlijk al die Colombianen en types als Majka niet even onverwacht?

Als je naar de afgelopen Giro kijkt, dan moet je vaststellen dat van de top-10 je zelfs volgens de meest conservatieve schatting moet constateren dat minimaal 5 (Nibali, Scarponi, Niemiec, Santambrogio, Pozzovio) doping hebben gebruikt, dat zorgt voor weinig vertrouwen voor de rest.

In 2010 was ik nog wel redelijk positief over de richting waarin het peloton zich begaf. Toen zag je ineens in de Giro en Tour dat de toppers eigenlijk constant onder de 6W/kg zaten, soms fors. De laatste twee jaar lijkt die verbetering echter volledig ongedaan, sterker nog, ik heb het vermoeden dat we weer in een nieuwe wapenwedloop zijn beland. Er zijn wel eens eerder korte schrikperiodes geweest waar het peloton even schoner is (zoals 1999, met bekende uitzonderingen), maar dat duurt nooit lang. Ik denk dat die verbetering die we een tijdje terug dachten te zien ook niet meer was dan een korte onderbreking.

Op dopinggebied schat ik zelf dat het peloton weer ongeveer op het niveau 2007/2009 zit. Misschien niet zo verschrikkelijk als in de periode 1991-2006, maar verre, verre van schoon. Misschien dat er een paar ploegen proberen wat verandering te brengen (hoewel dat ook 80% PR is), als er maar genoeg grote ploegen zijn zonder scrupules (en die zijn er, of gelooft hier iemand in Katusha, Astana, Lampre, Cannondale, om maar wat makkelijke slachtoffers te noemen), dan komt het decennia oude dilemma weer terug: meedoen of irrelevant worden.
Dan meet je dus maar 1 categorie van doping, de prestatiebevorderaars per dag.
misschien richten ze nu meer op het hele seizoen met het dopingplan dan op dagzeges.
pi_127380894
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:09 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Gewoon een undercover controleur die ook in de omgeving gaat 'trainen' en die dan uurtje later ineens voor de hut staat zou wel episch zijn :D

Waarom denk je trouwens dat veel mensen op eilanden en ver afgelegen gebieden trainen...
Menchov gaf bij zijn where-abouts ook gewoon aan dat hij in de grootste uithoek van Rusland aan het trainen was :P
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 22:18:04 #62
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_127381362
Wijze woorden van Clement op Radio 1 nu.
pi_127381444
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:18 schreef Slobeend het volgende:
Wijze woorden van Clement op Radio 1 nu.
Nee man. De enige die hier zinnige dingen over zegt is Robin Haasse. En Nadal en Xavi.
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 22:22:28 #64
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_127381678
Clement gaat los op de journalistiek. :D
pi_127381944
Clement heeft altijd goede teksten. Eén van de intelligentste profrenners als je het mij vraagt.
  maandag 3 juni 2013 @ 22:27:45 #66
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_127381999
Wat zei Clement dan?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 3 juni 2013 @ 23:49:32 #68
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_127386548
Dank!

Gesprek bevestigt vooral dat organisatoren en vele volgers nog steeds hun kop in het zand steken.

Is Mustafa Sayar trouwens nog steeds niet betrapt? :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_127386930
quote:
Positivo Mauro Santambrogio della Vini Fantini e voci sulla positività di Nibali ?

Il ciclista italiano Mauro Santambrogio è risultato positivo all’Epo ad un controllo antidoping effettuato a Napoli il 4 maggio al termine della prima tappa del Giro d’Italia. Il test e’ stato disposto dall’Uci e la positività è stata riscontrata dal laboratorio di Roma. E’ il secondo ciclista positivo della Vini Fantini dopo Di Luca. Il ciclista lombardo aveva vinto la 14.ma tappa da Cerbera a Bardonecchia.

Santambrogio ha vinto la tappa di Bardonecchia davanti a Vincenzo Nibali che poi ha vinto il Giro, ma in queste ore ci sono voci anche sulla possibile positività del vincitore del Giro di quest’anno all’ Epo in una delle tappe della prima metà del Giro 2013, ancora i tutti controlli antidoping fatti al Giro 2013 non sono ancora resi noti, e una sorpresa è dietro l’ angolo.

http://ilnostrograndecicl(...)ositivita-di-nibali/
Komt er op neer dat er in Italië ook geruchten zijn dat Nibali positief zou zijn.
  maandag 3 juni 2013 @ 23:58:26 #70
14505 OProg
A Life in Music
pi_127386942
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:49 schreef 4-elements het volgende:

Is Mustafa Sayar trouwens nog steeds niet betrapt? :P
We moesten met Gabrovski ook tot half juli wachten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_127387130
Misschien het gerucht van Vayer?

festinaboy twitterde op zaterdag 25-05-2013 om 19:31:04 The Giro Organizer should wait a little bit before giving Nibali the price money. Really. Hang on ! reageer retweet
Hij zegt dat 'an event will arrive'. Klinkt een beetje een probleem bij heel Astana, aangezien hij over het sterke collectieve rijden van Astana zegt 'answer soon. Not complicated to understand except to be blind.'.
pi_127387190
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:02 schreef Ereinion het volgende:
Misschien het gerucht van Vayer?

festinaboy twitterde op zaterdag 25-05-2013 om 19:31:04 The Giro Organizer should wait a little bit before giving Nibali the price money. Really. Hang on ! reageer retweet
Hij zegt dat 'an event will arrive'. Klinkt een beetje een probleem bij heel Astana, aangezien hij over het sterke collectieve rijden van Astana zegt 'answer soon. Not complicated to understand except to be blind.'.
Zal idd wel om de opmerkingen van Vayer gaan.
pi_127387297
VincenzoNibali twitterde op maandag 03-06-2013 om 23:45:00 Essere competitivi non è mai facile, ma se non riuscirò più ad esserlo non sarà un problema come non lo è mai stato prima. Vado a testa alta reageer retweet
pi_127387525
Zou natuurlijk wel erg triest zijn voor het greintje geloofwaardigheid die de (Italiaanse) wielersport nog heeft, zeker bij het grote publiek.
pi_127387583
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:06 schreef wimderon het volgende:
VincenzoNibali twitterde op maandag 03-06-2013 om 23:45:00 Essere competitivi non è mai facile, ma se non riuscirò più ad esserlo non sarà un problema come non lo è mai stato prima. Vado a testa alta reageer retweet
En hij zegt...?
pi_127387588
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:06 schreef wimderon het volgende:
VincenzoNibali twitterde op maandag 03-06-2013 om 23:45:00 Essere competitivi non è mai facile, ma se non riuscirò più ad esserlo non sarà un problema come non lo è mai stato prima. Vado a testa alta reageer retweet
Vertaling?
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 4 juni 2013 @ 00:15:35 #77
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_127387613
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:14 schreef debeterebob het volgende:
Essere competitivi non è mai facile, ma se non riuscirò più ad esserlo non sarà un problema come non lo è mai stato prima. Vado a testa alta
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:14 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Vertaling?
Mijn Google Translate zegt:

"Being competitive is never easy, but if I can not be more to not be a problem as it has never been before. I'm going to head up"

of

"Concurrerend zijn is nooit gemakkelijk, maar als ik niet meer kan zijn om een probleem omdat het nooit eerder is geweest niet. Ik ga aan het hoofd van"
pi_127387623
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:12 schreef Columbiafan het volgende:
Zou natuurlijk wel erg triest zijn voor het greintje geloofwaardigheid die de (Italiaanse) wielersport nog heeft, zeker bij het grote publiek.
Ja de grote helden Di Luca en Santambrogio zijn al (weer) gevallen. Binnenkort weer eens een keertje Scarponi en een zeg Pellizotti of Pozzovivo. Gaat hard zo ineens :D
pi_127387728
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:15 schreef Pino112 het volgende:

[..]

[..]

Mijn Google Translate zegt:

"Being competitive is never easy, but if I can not be more to not be a problem as it has never been before. I'm going to head up"

of

"Concurrerend zijn is nooit gemakkelijk, maar als ik niet meer kan zijn om een probleem omdat het nooit eerder is geweest niet. Ik ga aan het hoofd van"
Hij zegt dus zoiets dat concurrerend zijn moeilijk is, maar als het hem niet meer zal lukken, dan is dat geen probleem. Hij kan zijn hoofd hoog houden.

Beetje een vreemde uitspraak. Kan een slap verhaal zijn omdat hij betrapt is. Het kan ook een poging zijn om aan te geven hoe clean hij is ('zelfs als de rest dope gaat gebruiken en ik niet meer kan winnen in de toekomst, dan is dat geen probleem, winnen is nooit mijn enige doel geweest, ik kan mijn hoofd omhoog houden').
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:24:02 #80
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_127387847
Mooi dit, dikke vinger voor de mensen die in het Giro topic weer alles goed zaten te praten. Als iets te mooi is om waar te zijn is het 99,9% van de tijd ook zo. :)

Santambrogio kon niet uitblijven, wachten op Nibali, Kangert en de Colombiaantjes.
Edit: Oh en de Polen natuurlijk ook.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_127387885
Maar goed dat dit niet tijdens een hoofdakt is gebeurd.
pi_127387928
Nou ja, voorlopig hebben we een uitspraak van Vayer, een gerucht van een website dat misschien gewoon een herhaling is van die uitspraak van Vayer, en een raadselachtige tweet. Het kan best op niets uitlopen natuurlijk.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:27:12 #83
56724 Wombcat
rent wiel
pi_127390754
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:02 schreef Ereinion het volgende:
Misschien het gerucht van Vayer?

festinaboy twitterde op zaterdag 25-05-2013 om 19:31:04 The Giro Organizer should wait a little bit before giving Nibali the price money. Really. Hang on ! reageer retweet
Hij zegt dat 'an event will arrive'. Klinkt een beetje een probleem bij heel Astana, aangezien hij over het sterke collectieve rijden van Astana zegt 'answer soon. Not complicated to understand except to be blind.'.
Je zou bijna denken dat ze bij Sky het onderzoek van Armstrong heel goed hebben gelezen en maar wat belletjes naar de UCI hebben gedaan, want dat ze bij Astana harder rijden dan Sky, kan natuurlijk niet.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:43:05 #84
40566 Ericr
Livewrong
pi_127390958
Uitspraak van Vayer was voor de bekendmaking van de positieve test van Santambrogio. Nibali heeft gewoon recht op nog wat meer prijzengeld nu Santambrogio een ritoverwinning is kwijtgeraakt. Die komt Nibali toe.

Mocht Nibali toch gepakt worden dan kunnen ze beter Astana gelijk uit de WT gooien.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:56:10 #85
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_127391174
Oud stukje dat werd gelinkt:

TheRaceRadio twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 08:39:48 Rumors of more positives to come. Did the new EPO test play a role in the latest positives? http://t.co/vf8AGzuZKr reageer retweet
quote:
New EPO test could help stamp out microdosing
by Shane Stokes at 5:47 PM Sunday, February 03, 2013

Far better window of detection available

The practice of microdosing tiny amounts of EPO in order to evade detection could be stamped out by a new process which has been developed by researchers, with the MAIIA test showing much greater sensitivities in pinpointing those who have used the drug.

A new paper published in the Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports has shown that in subjects given microdoses, the sensitivity of the test was 100% for at least twelve hours after an injection. Approximately thirty percent of plasma samples still exceeded the 99.9% passport threshold a full 72 hours after the substance is used in that way.

Aside from far greater sensitivity than what is currently in place, the dipstick nature of the test means that it is also much faster to perform.

Jakob Morkeberg was the lead researcher on the project and believes that the test could prove very important in fighting doping in sport. “With a little more validation, I think we have a good alternative to the implemented tests for EPO,” he told VeloNation. “The PMI [percentage of migrating isoforms – ed.] variances that are build into the passport model are not that robust due to the relatively low number of control subjects from which the variances are derived. Nevertheless, these 'preliminary findings' are encouraging, based on the small dosages detected.”

Both Floyd Landis and Thomas Frei gave evidence in the past that with current EPO testing, it’s possible to inject the substance late at night and, by drinking plenty of water, be fully clear of the danger of detection by the time the testers call the next morning.

That meant that the standard EPO test has a real limitation, but the newer approach would be far better at snagging riders in that situation.

Morkeberg, who is based out of the Copenhagen Muscle Research Centre, was involved in implementing the internal testing programme used by Team CSC several years ago. He has been working hard to try to stamp out blood doping.

He said that the protocol for the research paper had cycling in mind. “I replicated a administration regime that could take place in the lead up and during a Grand Tour; relative small dosages in the lead up, and then micro/masking dosages during the GT,” he said.

It is not yet clear when the new test will be implemented, but it seems it will be a valuable addition to the fight against doping.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 juni 2013 @ 09:13:30 #86
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_127391519
http://www.sbs.com.au/cyc(...)897/one-step-forward

quote:
So here we are again, another Giro d'Italia positive, another Italian, and another from the same Pro Continental team, Vini Fantini-Selle Italia.

A couple of weeks ago it was Danilo Di Luca who fell foul to the drug testers, this week it's the turn of team mate Mauro Santambrogio, who won the 14th stage of the first Grand Tour of the season.

There was the usual opprobrium from all quarters, as there was with Di Luca. It's a rising chorus when you add the immediate responses published to social media.

"Of course I am not happy, but I am not even surprised," said Giro d'Italia race organiser Michele Acquarone to TuttobiciWeb.it. "The nice thing is that the group is rebelling. The peloton is no longer accepting these things."

And for the second time in as many weeks we read the same old lamentations coming from Vini Fantani boss, Luca Scinto, who was apparently "distraught" with the situation.

“Everything’s finished, the whole project is finished,” Scinto told Tuttobiciweb.it. “What do you want me to tell you, I’m distraught, I’m ruined. I defended him like no other rider before because from (the Giro start in) Naples there were awful rumors about him going around the peloton.

“I didn’t want to believe them and on more than one occasion I had a face-to-face with him. He told me, ‘It’s only jealousy, Luca, calm down. But you can’t keep asking me these questions because they’re offensive'.

“What can I say? We’re distraught, myself and Angelo (Citracca, the team manager), because we know perfectly well it’s a mortal blow.”

Two weeks ago Scinto sounded like this: “I’m devastated. I never wanted Di Luca in the team. We have built our group on the sacred values of cycling and made the mistake of complying with a request, expressed many times, by our main sponsor ... who asked us to have faith in an athlete who was a dear friend of his.”

In the aftermath of the announcement we are hearing that just about everyone in the Giro peloton and organisation suspected Santambrogio of doping.

Sorry, but I'm calling BS on Luca Scinto, and here's why.

We published a link to the Santambrogio news article on our Facebook page and the comments came fast and furious. Surprisingly one of them was made by Huon Salmon-Genesys Wealth Advisers boss, Andrew Christie-Johnson.

It's rare that a team boss sticks his head above the parapet of the peloton, but as Aquarone said, there is less acceptance of the status quo these days.

"We raced this team in Kumano (Japan) just days ago. They managed to talk themselves out of a random test on the last stage. Said they would miss their flights home," Christie-Johnson wrote.

"Eight hours later we had tea with them prior to their departure from Japan. Didn't seem in any rush then.

"Seemed very wrong that the Japan drug testers just took their (Vini Fantini-Selle Italia) rider off the random list for the stage and swapped it to another rider from another team, especially in light of what's just happened."


Christie-Johnson later added: "This team should have their license withdrawn."

I agree with Christie-Johnson, Vini Fantini-Selle Italia should have its licence revoked, but not on the basis of two positive tests in just a couple of weeks, but because Scinto thinks we're stupid enough to believe his crocodile tears.

This is also a good moment for the International Cycling Union to show its apparently new colours. Sack the team immediately and start asking some hard questions of the race organisers in Japan.
:')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_127391790
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_127391867
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:56 schreef Mani89 het volgende:
Oud stukje dat werd gelinkt:

TheRaceRadio twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 08:39:48 Rumors of more positives to come. Did the new EPO test play a role in the latest positives? http://t.co/vf8AGzuZKr reageer retweet
[..]

Dat zou wat zijn, CERA all over again. Al kwamen de èchte toppers er toen mee weg (al was Riccò misschien wel een echte topper toen).
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:37:11 #90
14505 OProg
A Life in Music
pi_127391978
quote:
Gilbert: 'Geen doping nodig voor succes'
De positieve dopingtest van Giro-revelatie Mauro Santambrogio heeft tot heel wat verontwaardiging in het peloton geleid. Ook de Belgische wereldkampioen Philippe Gilbert reageerde dinsdag ontstemd op het nieuws over zijn Italiaanse collega.

'Vandaag train ik in Frankrijk want ik wil het slechte nieuws in de Gazetta dello Sport niet lezen als ik pauze neem voor een koffie. Het geval Santambrogio is onwerkelijk!', twitterde de renner van BMC. 'Als je succesvol wilt zijn, is het simpel. Je moet hard trainen, minder eten en meer rusten. Je hebt geen doping nodig, alleen heel wat motivatie.'


[ Bericht 0% gewijzigd door OProg op 04-06-2013 09:44:00 ]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:39:16 #91
40566 Ericr
Livewrong
pi_127392024
Gilbert :') 1 van de minst geloofwaardige renners allertijden.
pi_127392132
Eigenlijk hebben we meer 'matennaaiers' als Bernhard Kohl, Michael Rasmussen en Floyd Landis nodig, anders blijft het risico klein.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 09:44:21 #93
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_127392156
Gilbert :') Heb 'em nog nooit zo in paniek gezien als toen met de vraag van Erik Dijkstra. :')
pi_127392335
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:44 schreef Slobeend het volgende:
Gilbert :') Heb 'em nog nooit zo in paniek gezien als toen met de vraag van Erik Dijkstra. :')
Nah joh, hij kon gewoon de woorden 'minder eten' even niet meer herinneren in het Nederlands. Dat is immers hoe je tegenwoordig een klassieker wint, gewoon een boterhammetje minder.
pi_127393832
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:42 schreef Felagund het volgende:
Eigenlijk hebben we meer 'matennaaiers' als Bernhard Kohl, Michael Rasmussen en Floyd Landis nodig, anders blijft het risico klein.
Dat werkt ook neit, zie bijv Armstrong.

Stel, het is echt de individuele sporter die pakt, dus geen teampreparatie, misschien als er financiele consequenties aan een positieve test hangen de sporter minder snel geneigd is het risico te nemen.
Hoewel, als nu twee nerds weer op epo worden gepakt, zijn ze nu betrapt op het gebruik van epo of omdat de maskerende middelen (met onvoldoende kennis) fout zijn toegediend?
pi_127394851
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
Maar goed dat dit niet tijdens een hoofdakt is gebeurd.
:D
pi_127394896
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:42 schreef Felagund het volgende:
Eigenlijk hebben we meer 'matennaaiers' als Bernhard Kohl, Michael Rasmussen en Floyd Landis nodig, anders blijft het risico klein.
Alleen Landis naaide er echt mensen bij toch? Meest effectieve methode blijft gewoon de dopingdokters viseren, maar als types als Scarponi en Visconti dan 3 maanden schorsing krijgen en alleen maar beter gaan rijden... De Mantova-zaak ook een redelijke doofpot lijkt te worden... En hoe zit het met die Spanjaard zowel doping verspreidde als verantwoordelijk was voor de testen tijdens de Vuelta?

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat werkt ook neit, zie bijv Armstrong.

Stel, het is echt de individuele sporter die pakt, dus geen teampreparatie, misschien als er financiele consequenties aan een positieve test hangen de sporter minder snel geneigd is het risico te nemen.
Hoewel, als nu twee nerds weer op epo worden gepakt, zijn ze nu betrapt op het gebruik van epo of omdat de maskerende middelen (met onvoldoende kennis) fout zijn toegediend?
Nou dat werkte wel, uiteindelijk is de almachtige Armstrong ten val gebracht en zonder Landis was dat denk ik niet gebeurd.
pi_127394997
Haha, minder eten en hard trainen en heel wat motivatie, er is toch nog kans voor mijzelf als profrenner als ik dat zo lees!

Gilbert. :')

Een positive van Nibali zou ik ergens wel genot vinden, niet vanwege de bullshit die het wielrennen dan weer over zich heen krijgt, maar wel om gewoon te laten zien dat het nog steeds ingebakken in het peloton zit en belachelijke prestaties terecht vraagtekens oproepen...
Jack does it in real time...
pi_127395397
Minder eten, die heeft 'ie van Froome gejat die elke avond met honger naar bed gaat. Angstvallig zoeken naar een alternatieve verklaring voor de effecten van de meest gangbare dope :').
pi_127395630
1 Nibali
2 Evans
3 Uran
4 Scarponi
5 Betancur
6 Niemiec
7 Majka
8 Intxausti
9 Santambroggio
10 Pozzovivo
11 Pellizotti
if you ain't cheating you ain't trying
pi_127395751


'Yell for Cadel!'
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 juni 2013 @ 11:52:53 #102
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_127396221
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:35 schreef Moonlighter het volgende:
1 Nibali
2 Evans
3 Uran
4 Scarponi
5 Betancur
6 Niemiec
7 Majka
8 Intxausti
9 Santambroggio
10 Pozzovivo
11 Pellizotti
Waarom Cadel niet en de niet-betrapte andere renners wel? :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:59:36 #103
14505 OProg
A Life in Music
pi_127396408
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waarom Cadel niet en de niet-betrapte andere renners wel? :+
Omdat die zijn imago en PR net iets beter op orde heeft. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_127396874
Evans rijdt al een jaar of 8, 9 constant in de top 10. Hij is dan ook al zeer ervaren in hoe hij de dopingtesten kan manipuleren. De kans dat hij dan nu nog gepakt wordt zie ik als miniem.
if you ain't cheating you ain't trying
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:03:24 #105
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_127398210
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:18 schreef Moonlighter het volgende:
Evans rijdt al een jaar of 8, 9 constant in de top 10. Hij is dan ook al zeer ervaren in hoe hij de dopingtesten kan manipuleren. De kans dat hij dan nu nog gepakt wordt zie ik als miniem.
Net zoals Kloden, de teflon dopeur.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 14:50:10 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127402259
The garden will remain fertile. According to La Gazzetta dello Sport, the UCI is about to announce a Russian cyclist tested positive for doping at the Giro.
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 14:51:22 #107
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_127402298
Dat moet haast wel Trofimov zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:00:34 #108
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127402641
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dat moet haast wel Trofimov zijn.
defeet is iig sponsor af
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:10:47 #109
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_127403031
Of Belkov. Dan was het juichen van betancourt wel op zijn plek.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_127403726
thijszonneveld twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 14:58:46 Een Spaanse ex-renner zegt over Sanchez dat de Guardia Civil hem beschermt omdat zijn vader een GC is. reageer retweet
thijszonneveld twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 14:59:47 In eerste instantie identificeerde de Guardia Civil Sanchez als klant van Fuentes, daarna werd hij uit het onderzoek geschrapt. reageer retweet
thijszonneveld twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 15:09:35 In de Ronde van België werd Sanchez' ploeggenoten te verstaan gegeven dat ze niet voor hem mochten rijden. reageer retweet
edekker1970 twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 15:26:05 @thijszonneveld Absoluut niet waar. Was er toevallig zelf bij. reageer retweet
pi_127403819
Erik Dekker doelt zeker op dat hij ploegleider was tijdens de Ronde van Belgie en niet dat hij erbij was toen LLS naar Fuentes ging? :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_127403952
Reactie van Dekker is al weer verwijderd :D
pi_127404211
thijszonneveld twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 15:40:59 @edekker1970 Was niet bij de ploegbespreking Erik. reageer retweet
pi_127404305
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:42 schreef j0rdiiii het volgende:
thijszonneveld twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 15:40:59 @edekker1970 Was niet bij de ploegbespreking Erik. reageer retweet
:D
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_127405026
Doping _O_
pi_127405630
Thijs _O_
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_127405722
Dekker komt er trouwens mooi onderuit zo. Boogerd heeft bekend. Iedereen weet dat Dekker hetzelfde deed maar die zegt niks en mag zijn baantje houden.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 16:27:57 #118
40566 Ericr
Livewrong
pi_127405990
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:20 schreef Stansfield het volgende:
Dekker komt er trouwens mooi onderuit zo. Boogerd heeft bekend. Iedereen weet dat Dekker hetzelfde deed maar die zegt niks en mag zijn baantje houden.
Belkin doet er ook weinig aan. Had dan gelijk de bezem er doorgehaald en iedereen er uit gekwakt waar een dopinggeur aan hangt maar dat nooit heeft bekend. Ook al had dat eigenlijk al plaats moeten vinden toen Blanco vorm werd gegeven.
pi_127406006
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:20 schreef Stansfield het volgende:
Dekker komt er trouwens mooi onderuit zo. Boogerd heeft bekend. Iedereen weet dat Dekker hetzelfde deed maar die zegt niks en mag zijn baantje houden.
En zo houden we met z'n allen de omerta in stand.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_127409279
Het verhaal van Thijs Zonneveld uit de NRC van vandaag:
quote:
De Spaanse wielrenner Luis León Sánchez wordt verdacht van het gebruik van doping. Werkgever Blanco heeft onvoldoende bewijs voor ontslag.
Ook al wint hij, Blanco wil van Sánchez af

Het was een zege die voelde als een nederlaag. Toen Luis León Sánchez vorige week zondag de koninginnenrit van de Ronde van België won – na een solo van veertig kilometer – werd er bij de teamleiding van Blanco vooral gezucht, gesteund en gevloekt. Dat hij het Blanco-shirt droeg was al erg genoeg, dat hij er ook won was dubbel zo erg.

Eerder zei een Blanco-ploegbaas het al: „Luis León is een probleem.” Dat is niet veranderd. Integendeel. Blanco heeft, onder leiding van Richard Plugge, alles geprobeerd van hem af te komen. Ze zijn met elkaar verstrengeld in een wurggreep waaruit ontsnappen onmogelijk lijkt.

Terug naar de basis van het probleem: het contract dat Sánchez in augustus 2012 tekent. Dat bindt hem voor drie jaar aan – destijds – Rabobank, voor circa 2,6 miljoen euro. Ploeg blij, Sánchez blij. Maar niet lang na zijn contractverlenging valt zijn naam in het Usada-rapport: hij zou zijn begeleid door de Italiaanse dopingarts Michele Ferrari.

Blanco, dat hoofdsponsor Rabobank heeft verloren en schoon schip wil maken, start een intern onderzoek – niet alleen naar Sánchez’ band met Ferrari, ook naar zijn connecties met twee Spaanse dopingartsen: Eufemiano Fuentes en Jesús Losa. De twijfels over Sánchez rijzen als NRC eind januari schrijft dat hij klant zou zijn geweest bij Fuentes, onder deschuilnaam Huerto, nummer 26. Van Huerto worden drie bloedzakken gevonden in de vriezer van Fuentes.

De identiteit van Huerto (letterlijke vertaling: tuin – als verwijzing naar de streek rond zijn geboortestreek Murcia) kan worden afgeleid uit afgeluisterde telefoongesprekken in het politiedossier van Operación Puerto. Fuentes spreekt in de verslagen tweemaal met compagnon Ignacio Labarta over Huerto. Vooral het tweede gesprek tijdens de Ronde van Catalonië, op 15 mei, is van belang.

Fuentes: „Huerto heeft me gebeld, Om te zeggen dat...”

Labarta: „Ja, ze vertelden me dat.”

Fuentes: „... hij 25 seconden te laat was bij de start.”

Uit het wedstrijdverslag van persbureau EFE blijkt dat het Sánchez was die te laat arriveerde op het startpodium van de proloog. Dit wordt bevestigd door de perschef van de koers en zijn ex-ploegleider Manolo Saíz. Sánchez zou wegens een materiaalprobleem te laat zijn verschenen aan de start. Ook de Guardia Civil trekt de conclusie dat Sánchez schuil gaat achter Huerto, zo blijkt uit bladzijde 190 uit document 77 van het eerste deel van het dossier van de originele Guardia Civil-documenten van Operación Puerto.

Blanco zet Sánchez op non-actief. De teamleiding verzamelt informatie en confronteert hem met de feiten tijdens een gesprek in Amsterdam, in bijzijn van advocaten. Sánchez ontkent alles. Hij zegt dat hij geen doping heeft gebruikt en geen klant was bij Fuentes. Verder tonen zijn advocaten documenten uit het dossier van Operación Puerto die identiek zijn aan de documenten die de Blanco-ploeg heeft ingezien – maar dan met één verschil: de naam van Luis León Sánchez staat er niet in. De conclusie die de Guardia Civil trok in de eerste versie van het dossier is geschrapt in de volgende versie.

Volgens diverse Spaanse ex-renners is dat gebeurd omdat Sánchez’ vader in dienst is van de Guardia Civil. Eén van hen zegt: „De Guardia Civil is een sekte in de geest van Franco. Een kind van een andere Guardia Civil is speciaal in die rangen. Waarschijnlijk heeft iemand Luis León uit het onderzoek geschrapt om die reden: ze onderzoeken niet in elkaars families.”

Hoe het ook zij: Blanco heeft ineens juridisch gezien geen poot meer om op te staan. Maar behalve dopinggebruik ontkent Sánchez óók dat hij te laat kwam op het startpodium van de proloog van de Ronde van Catalonië. Dat schuurt: in oude persberichten, terug te vinden op internet, staat dat Sánchez wel degelijk te laat kwam. Verder worden er in het artikel in deze krant verschillende bronnen opgevoerd die die lezing bevestigen.

Maar als Blanco die bronnen contacteert weten sommigen ineens van niets meer. De perschef van de Ronde van Catalonië lijdt plotseling aan geheugenverlies en de Duitse ex-renner Erik Zabel (die op de bewuste dag na Sánchez startte en tegen ploegleiders van de Spaanse Movistar-ploeg zou hebben verteld dat hij aan de kant moest stappen omdat Sánchez te laat kwam aanstormen) zegt het niet zeker te weten. Blanco heeft aanwijzingen dat Sánchez liegt, maar dat is arbeidsrechtelijk niet genoeg om hem uit de ploeg te zetten.

Er ontstaat een status quo. Sánchez blijft ontkennen, Blanco stelt hem niet op. De ploeg hoopt op een doorbraak in het Italiaanse proces rond de praktijken van dokter Ferrari, of het Spaanse proces rond Operación Puerto. Blanco bidt dat aanklagers in het Puerto-proces het voor elkaar krijgen om het DNA van de bloedzakken te matchen met dat van Sánchez, maar die hoop vervliegt als de Spaanse rechter verbiedt om de bloedzakken te gebruiken voor bewijsgaring. Steun van de internationale wielerunie UCI of de Spaanse wielerbond krijgt Blanco evenmin.

Ook van andere ploegen komt weinig steun. Ze snappen niet dat Blanco een van zijn beste renners niet gebruikt. En Katjoesja stelt Ángel Vicioso, die ook met Fuentes in verband wordt gebracht, gewoon op?

De ploegleiding van Blanco zit met de handen in het haar, zeker als Sánchez dreigt met een arbitrageprocedure bij de UCI. Hij wil koersen, en volgens Nederlands arbeidsrecht heeft hij recht op werk. De optie om hem een programma vol kermiskoersen en C-wedstrijden te geven is juridisch onmogelijk. In overleg met de arbiter van de UCI wordt een programma samengesteld waarin beide partijen zich kunnen vinden. Sánchez maakt zijn rentree in de Ronde van België en zal daarna onder meer de Vuelta a España rijden. Maar Blanco stelt hem niet op in de Tour de France – dat is publicitair te explosief. De officiële reactie van Blanco-manager Richard Plugge luidt: „Luis Léon rijdt de wedstrijden zoals we hebben bekendgemaakt en verder geven we geen commentaar.”

En dus stelt de ploeg Sánchez vanaf dat moment weer op, al is het allerminst van harte. Sánchez’ ploeggenoten in de Ronde van België krijgen van de ploegleiding te horen dat ze zich niet hoeven op te offeren voor diens kansen – hoe goed hij ook rijdt. Zijn aanwezigheid wordt gedoogd, maar daar houdt het ook meteen mee op. Dat hij de laatste etappe wint is niet het resultaat van teamwork; Sánchez doet het allemaal zelf.

Een toekomst heeft Sánchez niet bij Blanco. De liefde is over, maar er is een contract wat beide partijen tot elkaar verdoemt. Het meest waarschijnlijke scenario is dat Blanco zijn contract eind dit jaar afkoopt, en dat hij met een zak geld vertrekt.
pi_127410688
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:03 schreef TheArt het volgende:
Het verhaal van Thijs Zonneveld uit de NRC van vandaag:

[..]

Ik snap dit soort juichende artikelen op hun site dan niet helemaal;
http://www.blancoprocyclingteam.com/teamnews?id=36954
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:48:09 #122
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_127410717
De enige "professional" in hun team gaan ze eruit gooien? Lekker dan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:52:46 #123
56724 Wombcat
rent wiel
pi_127410894
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:59 schreef OProg het volgende:

[..]

Omdat die zijn imago en PR net iets beter op orde heeft. :')
En hij heeft bij allemaal betrouwbare ploegen gereden: Saeco, Mapei, Telekom, Lotto en BMC. Van die ploegen verdenk je toch niemand?
in a crowd you lose humanity
pi_127412469
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:03 schreef TheArt het volgende:
Het verhaal van Thijs Zonneveld uit de NRC van vandaag:

[..]

Lastige situatie voor Blanco.
Zijn er geen TV beelden of foto's van die proloog? :P
pi_127412583
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:51 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Nah joh, hij kon gewoon de woorden 'minder eten' even niet meer herinneren in het Nederlands. Dat is immers hoe je tegenwoordig een klassieker wint, gewoon een boterhammetje minder.
Linkje?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 juni 2013 @ 19:45:15 #126
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_127412781
als ze microdosis EPO op kunnen sporen gaan ze de vorige tour dan ook hertesten? :~
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_127412890
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:37 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Lastige situatie voor Blanco.
Zijn er geen TV beelden of foto's van die proloog? :P
Ze kunnen toch gewoon wat dope in zijn bidon stoppen :P
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:50:30 #128
56724 Wombcat
rent wiel
pi_127413043
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:45 schreef rubbereend het volgende:
als ze microdosis EPO op kunnen sporen gaan ze de vorige tour dan ook hertesten? :~
Waarom alleen de vorige? Kunnen ze toch beter de afgelopen 8 jaar doen?
Als ze een beetje opschieten, dan kunnen bij de ploegenpresentatie van de tour nog de 8 nieuwe tourwinnaars gehuldigd worden.
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 juni 2013 @ 19:53:01 #129
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_127413160
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom alleen de vorige? Kunnen ze toch beter de afgelopen 8 jaar doen?
Als ze een beetje opschieten, dan kunnen bij de ploegenpresentatie van de tour nog de 8 nieuwe tourwinnaars gehuldigd worden.
:D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_127413274
Geduld mensen, het is nog een aantal paar weken tot de Tour. Normaal gesproken barst er 1 of 2 dagen voor de Tour nog een bom.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:15:10 #131
14505 OProg
A Life in Music
pi_127414107
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En hij heeft bij allemaal betrouwbare ploegen gereden: Saeco, Mapei, Telekom, Lotto en BMC. Van die ploegen verdenk je toch niemand?
Gewoon persoonlijke PR goed op orde blijkbaar. Net als Voigt bijvoorbeeld. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:53:07 #132
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_127416215
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:55 schreef TargaFlorio het volgende:
Geduld mensen, het is nog een aantal paar weken tot de Tour. Normaal gesproken barst er 1 of 2 dagen voor de Tour nog een bom.
Dat weten ze altijd wel mooi te plannen inderdaad :')
pi_127423782
Deze week wordt Trofimov nog gepakt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:15:09 #134
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127424390
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:53 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dat weten ze altijd wel mooi te plannen inderdaad :')
een verhaal van 1990 ofzo :')
pi_127424410
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:35 schreef Moonlighter het volgende:
1 Nibali
2 Evans
3 Uran
4 Scarponi
5 Betancur
6 Niemiec
7 Majka
8 Intxausti
9 Santambroggio
10 Pozzovivo
11 Pellizotti
Jammer dat Gesink afgestapt is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:24:19 #136
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127424863
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:03 schreef TheArt het volgende:
Het verhaal van Thijs Zonneveld uit de NRC van vandaag:

[..]

ik vraag me nog steeds af, hoe je erbij komt dat maar een klein deel van de sporters gebruikt?
  woensdag 5 juni 2013 @ 08:56:18 #137
56724 Wombcat
rent wiel
pi_127430877
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:15 schreef OProg het volgende:

[..]

Gewoon persoonlijke PR goed op orde blijkbaar. Net als Voigt bijvoorbeeld. :)
Voigt is idd ook zo iemand
in a crowd you lose humanity
  woensdag 5 juni 2013 @ 09:39:31 #138
14505 OProg
A Life in Music
pi_127431806
quote:
'Grootste dopingzaak uit sporthistorie VS op komst'
De organisatie van de Major League Baseball, de hoogste Amerikaanse honkbalcompetitie, zal binnenkort de schorsing bekendmaken van ongeveer 20 spelers die zich schuldig hebben gemaakt aan doping. Onder hen zouden zich vedettes bevinden als Alex Rodriguez en Ryan Braun, meldt de sportzender ESPN.

De affaire rondom de Biogenesis-kliniek in Miami wordt nu al bestempeld als het grootste dopingschandaal uit de Amerikaanse sportgeschiedenis. Tony Bosch, de in diskrediet geraakte oprichter van de kliniek, zou deze week een overeenkomst hebben bereikt met de MLB om openheid van zaken te geven over zijn cliënten.

ESPN heeft van ingewijden begrepen dat Rodriguez, Braun en een aantal andere honkballers op de nominatie staan voor schorsingen tot 100 wedstrijden. Aan de lengte van de schorsing ligt niet alleen doping ten grondslag, maar ook eerdere ontkenningen van de spelers dat ze klant waren van Biogenesis.

Bosch zou de komende week rond de tafel gaan zitten met vertegenwoordigers van de MLB. Binnen twee weken zouden de schorsingen moeten worden aangekondigd. De namen van 20 spelers zijn bij de organisatie al wel bekend, maar de lijst zou door Bosch nog onder ede moeten worden toegelicht.
*O*
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_127431864
quote:
De organisatie van de Major League Baseball, de hoogste Amerikaanse honkbalcompetitie, zal binnenkort de schorsing bekendmaken van ongeveer 20 spelers die zich schuldig hebben gemaakt aan doping. Onder hen zouden zich vedettes bevinden als Alex Rodriguez en Ryan Braun, meldt de sportzender ESPN.

De affaire rondom de Biogenesis-kliniek in Miami wordt nu al bestempeld als het grootste dopingschandaal uit de Amerikaanse sportgeschiedenis. Tony Bosch, de in diskrediet geraakte oprichter van de kliniek, zou deze week een overeenkomst hebben bereikt met de MLB om openheid van zaken te geven over zijn cliënten.

ESPN heeft van ingewijden begrepen dat Rodriguez, Braun en een aantal andere honkballers op de nominatie staan voor schorsingen tot 100 wedstrijden. Aan de lengte van de schorsing ligt niet alleen doping ten grondslag, maar ook eerdere ontkenningen van de spelers dat ze klant waren van Biogenesis.

Bosch zou de komende week rond de tafel gaan zitten met vertegenwoordigers van de MLB. Binnen twee weken zouden de schorsingen moeten worden aangekondigd. De namen van 20 spelers zijn bij de organisatie al wel bekend, maar de lijst zou door Bosch nog onder ede moeten worden toegelicht.
Mocht dit waar zijn, maar 100 wedstrijden dat is niks :')
pi_127431882
Dat is ongeveer 1 jaar schorsing?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_127431883
Ow spuit 11
pi_127431936
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 09:42 schreef Felagund het volgende:
Dat is ongeveer 1 jaar schorsing?
quote:
Elk seizoen bestaat voor elk team uit 162 wedstrijden en begint doorgaans op de eerste zondag in april en eindigt op de eerste zondag in oktober. De nacompetitie (weg naar de World Series) vindt vervolgens in oktober en soms november plaats. Tussen de twee competities worden dezelfde regels gehanteerd met uitzondering van de aangewezen slagman regel. Deze wordt in de American League wel gehanteerd, in de National League niet. Wanneer twee teams uit verschillende competities tegen elkaar spelen, een zogenaamde interleague play wordt de regelgeving van het thuisspelende team gehanteerd.
Ploegen spelen ongeveer om de dag, soms twee keer in 24 uur.
pi_127433708
Zware tijden voor Mart. Eerst het wielrennen, nu MLB. En die andere liefde, de NBA, zal ook nog wel een keer aan bod komen. -O-
pi_127434251
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Zware tijden voor Mart. Eerst het wielrennen, nu MLB. En die andere liefde, de NBA, zal ook nog wel een keer aan bod komen. -O-
Was paar maanden geleden een speler uit de NBA betrapt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_127435234
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Zware tijden voor Mart. Eerst het wielrennen, nu MLB. En die andere liefde, de NBA, zal ook nog wel een keer aan bod komen. -O-
Ja en dan vooral dat DWDD met vakantie is, dus hij kon niet uitgenodigd worden voor een uitzending na de positieve plas van Santambroggio en nu alweer niet na dit debacle.
En dan komt de tour de france er ook nog eens aan. Snik

Wat een pech, arme drommel
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:45:52 #146
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_127437705
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 11:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja en dan vooral dat DWDD met vakantie is, dus hij kon niet uitgenodigd worden voor een uitzending na de positieve plas van Santambroggio en nu alweer niet na dit debacle.
En dan komt de tour de france er ook nog eens aan. Snik

Wat een pech, arme drommel
geen verzonnen huilverhalen meer dat hij bedreigd wordt :P
grappig toen Boogerd er zat: nee eigenlijk reageren de meeste mensen positief, ik heb iig niets geks meegemaakt
pi_127444135
quote:
Minderjarigen fraudeerden in gokschandaal rond doping
Gokken op dopingfraude minder eerlijk dan gedacht

Door Steven van der Jagt en Dirk-Jan Hoek • woensdag 5 juni 2013, 13:39

Er blijkt een duistere kant te zitten aan het recent ontdekte Italiaanse dopinggokschandaal, waarbij deelnemers geld inzetten op de uitkomst van dopingzaken. Veel gokkantoren maken voor de distributie van gokformulieren en prijzengeld gebruik van minderjarige koeriers.

De leeftijd van de werknemers loopt uiteen van 13 tot 17 jaar. Het gaat om jongeren die na schooltijd in hun woonplaats deelnemerslijsten en prijzengeld bezorgen en inzet ophalen. Op schoolpleinen en voetbalvelden worden zij geronseld door vertegenwoordigers uit de dopingfraude-gokindustrie.

De kinderen worden op schaamteloze wijze uitgebuit. Van de tonnen aan inzet die ze vervoeren zien ze zelf weinig terug. Overuren worden zonder toeslag uitbetaald. Kilometerdeclaraties worden nooit uitgekeerd. Giovanni Fabrizio (15): “Ik heb drie jaar voor deze organisatie gewerkt zonder één cent pensioen op te bouwen. Er is geen regeling voor kinderopvang en van een fietsenplan hebben ze nog nooit gehoord.”

Gelukkig groeit het bewustzijn over de misstanden. Paolo Donnadoni, directeur van de stichting PIGDAD (Pulire Il Gioco D’Azzardo Doping, Italiaans voor Schoon Dopinggokken): “Bij ons werken alleen volwassenen onder goede arbeidsvoorwaarden. Dat betaalt zich uit in winnende klanten en tevreden personeel. Zo tonen wij aan dat het ook mogelijk is op een eerlijke en duurzame manier te gokken.”
In the coolest little capital of the world
pi_127444204
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:56 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Haha is dat van De Speld toevallig?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_127444359
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Haha is dat van De Speld toevallig?
;)
In the coolest little capital of the world
pi_127444806
quote:
Giovanni Fabrizio (15): “Ik heb drie jaar voor deze organisatie gewerkt zonder één cent pensioen op te bouwen. Er is geen regeling voor kinderopvang en van een fietsenplan hebben ze nog nooit gehoord.”
Wat moet een 15 jarige met kinderopvang? Het is zelf een kind. En pensioen bouw je ook nergens op met die leeftijd.
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:38:44 #151
194695 franklop
Fran knock
pi_127445948
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wat moet een 15 jarige met kinderopvang? Het is zelf een kind. En pensioen bouw je ook nergens op met die leeftijd.
speld is een site met satirische berichten
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:37:07 #152
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127450796
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 09:45 schreef poiuytr het volgende:

[..]

[..]

Ploegen spelen ongeveer om de dag, soms twee keer in 24 uur.
Gelukkig bestaat een wedstrijd vooral uit enkele uren staan wachten om te zien of er nog iets te beleven valt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_127450874
quote:
12s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:38 schreef franklop het volgende:

[..]

speld is een site met satirische berichten
:@
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 juni 2013 @ 12:20:22 #154
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_127477449
inrng twitterde op donderdag 06-06-2013 om 12:09:47 Already provisionally suspended from April for EPO use, Alexander Serebryakov has another EPO A sample positive from February reageer retweet
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_127477575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:20 schreef heywoodu het volgende:
inrng twitterde op donderdag 06-06-2013 om 12:09:47 Already provisionally suspended from April for EPO use, Alexander Serebryakov has another EPO A sample positive from February reageer retweet
:D
Blijkbaar is de test voor EPO toch flink verbeterd.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_127477763
Ja, opvallend veel renners betrapt op EPO de laatste tijd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_127478757
Zal wel met die microdoses te maken hebben.
pi_127478790
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:30 schreef Felagund het volgende:
Ja, opvallend veel renners betrapt op EPO de laatste tijd.
Toch lijken dat wel de renners die net even wat meer risico nemen met hun EPO-gebruik. Bij gasten als Nibali en Froome is het risico wsl nog een stuk verder geminimaliseerd dan bij mannen als deze Serebryakov, Santa en Di Luca.
pi_127478947
quote:
Reanalysis of 2012 sample uncovers second positive EPO test for Serebryakov

Two months after the UCI announced that the Russian rider Alexander Serebryakov had tested positive for EPO in an out of competition test carried out on March 18th, the governing body has announced that the analysis of an earlier sample from last season has once again shown the presence of the banned drug.

It announced today that the re-analysis of a sample originally taken on February 21st 2012 had revealed traces of the substance. The laboratory involved, the WADA-accredited Cologne lab, is understood to be using a more sensitive test this year and this explains why a previously-negative test has thrown up a red flag.

“This reanalysis, carried out in accordance with new WADA technical documents concerning the identification of EPO, revealed the presence of EPO in the rider's sample,” stated the UCI.

It has told the second year professional of the new positive, which will also be considered by the Russian Cycling Federation when it hears his case.

Serebryakov turned pro with Team Type 1 last year and was the winner of the TD Bank Philadelphia International Championship, as well as ten other races. He clocked up stage wins in the Tours of Korea, China and Hainan plus the Tour of Taihu Lake, and the points gained earned him a contract with the Euskaltel Euskadi team.

This season he was 22nd in Scheldeprijs and 14th in the GP Pino Cerami, but the two separate offences mean that he could be facing a very length suspension from the sport.

It remains to be seen if the UCI will reanalyse past samples from other riders with the new test, which can help detect microdosing.

www.velonation.com
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:20:44 #160
40566 Ericr
Livewrong
pi_127479065
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:10 schreef Chiappucci het volgende:
Zal wel met die microdoses te maken hebben.
Geeft wel te denken, als dit een trend is dan volgen waarschijnlijk nog wel wat meer positieve gevallen. Zou bijna THEFXR gelijk geven dat wielrennen helemaal niet cleaner is geworden maar zolang sommige renners een zeer forse teruggang zien in hun prestaties lijkt het er toch op dat niet iedereen het nog aandurft om de spuit te zetten.

Voor het Nederlandse wielrennen maakt het ook niet zoveel uit. Met of zonder doping wordt er net zoveel (of weinig) gewonnen.

Vraag me wel steeds meer af wat voor dopingprogramma de beste ploegen momenteel hebben als ze allerlei pakhazen zonder al teveel moeite voor kunnen blijven.
pi_127479226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:17 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Hier kots ik dus op, dat selectieve hertesten.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:28:23 #162
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_127479334
Lijkt dat renners ofwel niet meer durven te gebruiken, betere programma's heeft of brutaal die extra spuit zet.

Zou mij niks verbazen als de gemiddelden deze tour weer zelfde zullen zijn als 2008/09.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_127480754
quote:
13s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hier kots ik dus op, dat selectieve hertesten.
Eens, maar geld he.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 juni 2013 @ 14:52:36 #164
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_127482730
quote:
13s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hier kots ik dus op, dat selectieve hertesten.
ze zijn pas bezig met februari te hertesten blijkbaar :P geduld
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:39:28 #165
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127484310
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:20 schreef Ericr het volgende:

[..]

Geeft wel te denken, als dit een trend is dan volgen waarschijnlijk nog wel wat meer positieve gevallen. Zou bijna THEFXR gelijk geven dat wielrennen helemaal niet cleaner is geworden maar zolang sommige renners een zeer forse teruggang zien in hun prestaties lijkt het er toch op dat niet iedereen het nog aandurft om de spuit te zetten.

Voor het Nederlandse wielrennen maakt het ook niet zoveel uit. Met of zonder doping wordt er net zoveel (of weinig) gewonnen.

Vraag me wel steeds meer af wat voor dopingprogramma de beste ploegen momenteel hebben als ze allerlei pakhazen zonder al teveel moeite voor kunnen blijven.
Het ligt er aan wat jij onder cleaner verstaat, van wel naar niet gebruiken? dat is nogal zwart/wit of aan/uit, daartussen liggen veel grijstinten.
Ik heb het iig nooit meegemaakt dat mensen minder drugs of zelfs van de drugs afstappen, altijd onder behandeling.
Als product x uit het verleden 10% gaf en het mag nu niet meer gebruikt worden en het kan gedetecteerd worden, dan zoekken ze naar andere producten die nog niet te ontdekken zijn.
kan best dat product y dan maar 1 a 2% geeft, dus moeten er nog andere producten bij om aan bijvb 5% te komen.
Rasmussen gebruikte in 2007, 7 producten (althans wat hij heeft toegegeven).
Het kan ook zijn dat ze nu 10 producten gebruiken om op hetzelfde niveau te komen.
pi_127486984
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze zijn pas bezig met februari te hertesten blijkbaar :P geduld
"It remains to be seen if the UCI will reanalyse past samples from other riders with the new test, which can help detect microdosing." Daaruit maak ik niet op dat ze structureel aan het hertesten zijn. Wie weet, maar er is geen enkele aanwijzing dat ze dat nu gaan doen (althans, ik zie de aanwijzingen niet).
pi_127487230
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:20 schreef Ericr het volgende:

[..]

Geeft wel te denken, als dit een trend is dan volgen waarschijnlijk nog wel wat meer positieve gevallen. Zou bijna THEFXR gelijk geven dat wielrennen helemaal niet cleaner is geworden maar zolang sommige renners een zeer forse teruggang zien in hun prestaties lijkt het er toch op dat niet iedereen het nog aandurft om de spuit te zetten.

Voor het Nederlandse wielrennen maakt het ook niet zoveel uit. Met of zonder doping wordt er net zoveel (of weinig) gewonnen.

Vraag me wel steeds meer af wat voor dopingprogramma de beste ploegen momenteel hebben als ze allerlei pakhazen zonder al teveel moeite voor kunnen blijven.
Toch als ik een Clement of Gesink zie rijden, van wie ik wel geloof dat ze clean zijn, dat zijn nog altijd wel subtoppers in hun gebied. En ik zou niet weten waarom het er niet veel meer zijn. Dat was in de dopingtopjaren onmogelijk.

Ik denk dat het grote verschil t.o.v. een decennium geleden in de brede meerderheid zit. Waar vroeger de grote meerderheid gebruikte om niet na 50 km gelost te worden, denk ik dat er nu een grote groep is die dit niet doet omdat dit niet nodig is. Vroeger kon iedereen gewoon gebruiken, zonder gepakt te worden, en daardoor moest iedereen ook gebruiken als je ook maar een klein beetje mee wilde doen. Nu kunnen alleen de mensen die het zeer professioneel aanpakken gebruiken en word je niet verplicht te gebruiken als je een beetje mee wil doen.

Wel denk ik dat de dalende trend in dopinggebruik een halt toe is geroepen en dat er nu weer een stijgende trend is.
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:16:43 #168
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_127487406
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Toch als ik een Clement of Gesink zie rijden, van wie ik wel geloof dat ze clean zijn, dat zijn nog altijd wel subtoppers in hun gebied. En ik zou niet weten waarom het er niet veel meer zijn. Dat was in de dopingtopjaren onmogelijk.

Ik denk dat het grote verschil t.o.v. een decennium geleden in de brede meerderheid zit. Waar vroeger de grote meerderheid gebruikte om niet na 50 km gelost te worden, denk ik dat er nu een grote groep is die dit niet doet omdat dit niet nodig is. Vroeger kon iedereen gewoon gebruiken, zonder gepakt te worden, en daardoor moest iedereen ook gebruiken als je ook maar een klein beetje mee wilde doen. Nu kunnen alleen de mensen die het zeer professioneel aanpakken gebruiken en word je niet verplicht te gebruiken als je een beetje mee wil doen.

Wel denk ik dat de dalende trend in dopinggebruik een halt toe is geroepen en dat er nu weer een stijgende trend is.
^O^
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:58:54 #169
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127488572
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Toch als ik een Clement of Gesink zie rijden, van wie ik wel geloof dat ze clean zijn, dat zijn nog altijd wel subtoppers in hun gebied. En ik zou niet weten waarom het er niet veel meer zijn. Dat was in de dopingtopjaren onmogelijk.

Ik denk dat het grote verschil t.o.v. een decennium geleden in de brede meerderheid zit. Waar vroeger de grote meerderheid gebruikte om niet na 50 km gelost te worden, denk ik dat er nu een grote groep is die dit niet doet omdat dit niet nodig is. Vroeger kon iedereen gewoon gebruiken, zonder gepakt te worden, en daardoor moest iedereen ook gebruiken als je ook maar een klein beetje mee wilde doen. Nu kunnen alleen de mensen die het zeer professioneel aanpakken gebruiken en word je niet verplicht te gebruiken als je een beetje mee wil doen.

Wel denk ik dat de dalende trend in dopinggebruik een halt toe is geroepen en dat er nu weer een stijgende trend is.
Als je kijkt naar Armstrong, die officeel nooit positief bevonden is en zijn laatste jaar 2010 was, wat zou er daarna veranderd moeten zijn in de testen dat zogenaamd het gros clean rijdt? Het enigste wat ik weet is dat de UCI het aantal bloedcontroles drastisch heeft verlaagd terwijl de teams hetzelfde zijn betalen voor diezelfde bloedcontroles.
Vanwege het niet protesteren van alle teams hier tegen, lijkt mij dat er gewoon door gedoped wordt.
Het zou nl logisch zijn dat je als clean team hier wel tegen protesteerd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gcontroles-UCI.dhtml
minder testen is minder pakkans, betekent niet dat renners minder gebruiken, het lijkt wel zo vanuit een marketing standpunt, slim voor het grote publiek, maar "kom op" daar trappen wij toch niet in.
pi_127488885
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Als je kijkt naar Armstrong, die officeel nooit positief bevonden is en zijn laatste jaar 2010 was, wat zou er daarna veranderd moeten zijn in de testen dat zogenaamd het gros clean rijdt?
Ik denk dat dat juist als een van de (vele) redenen aangeduid kan worden dat er nu weer een opgaande trend is (al denk ik dat de meeste teams Armstrong er niet voor nodig hadden om daar achter te komen. Maar in de beginjaren van het biologisch paspoort moest je toch wel wat voorzichtiger zijn, omdat je nog niet wist hoe het precies gebruikt ging worden). Armstrong heeft pijnlijk duidelijk gemaakt aan de hele wereld dat het biologisch paspoort prima te verslaan is. In die jaren zelf denk ik dat het gebruik van doping wel verminderd was mede dankzij het biologisch paspoort.
quote:
Het enigste wat ik weet is dat de UCI het aantal bloedcontroles drastisch heeft verlaagd terwijl de teams hetzelfde zijn betalen voor diezelfde bloedcontroles.
Vanwege het niet protesteren van alle teams hier tegen, lijkt mij dat er gewoon door gedoped wordt.
Het zou nl logisch zijn dat je als clean team hier wel tegen protesteerd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gcontroles-UCI.dhtml
minder testen is minder pakkans, betekent niet dat renners minder gebruiken, het lijkt wel zo vanuit een marketing standpunt, slim voor het grote publiek, maar "kom op" daar trappen wij toch niet in.
Tja dat is gissen natuurlijk. Maar het hele idee is dat er nu gerichter getest wordt. Dus als een Argos merkt dat ze zes keer zo weinig getest worden (ik noem maar wat), en het totaal aantal testen is drie keer zo laag, dan kan het dus zijn dat andere teams dubbel zo veel getest worden. Dan zou ik wel snappen dat Argos niet klaagt. Overigens klaagt een Argos juist vaak genoeg over bepaalde zaken. Verder weten wij alleen wat er in de media gebeurt, maar voor een team is het veel logischer om intern te klagen. Want als iemand van een team zich bijvoorbeeld in de media zo zou uiten als jij hier doet, of eigenlijk zelfs zoals de meesten inclusief ondergetekende hier doen, dan is dat nogal slecht voor het imago van het wielrennen en daarmee voor hun eigen team. Dus als schoon team zit je constant in een spagaat.
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:15:52 #171
56724 Wombcat
rent wiel
pi_127489001
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik denk dat dat juist als een van de (vele) redenen aangeduid kan worden dat er nu weer een opgaande trend is (al denk ik dat de meeste teams Armstrong er niet voor nodig hadden om daar achter te komen. Maar in de beginjaren van het biologisch paspoort moest je toch wel wat voorzichtiger zijn, omdat je nog niet wist hoe het precies gebruikt ging worden). Armstrong heeft pijnlijk duidelijk gemaakt aan de hele wereld dat het biologisch paspoort prima te verslaan is. In die jaren zelf denk ik dat het gebruik van doping wel verminderd was mede dankzij het biologisch paspoort.
In 2008/2009 werd ook minder hard gereden bergop. Nog niet dusdanig dat je zeker kon weten dat het schoon werd, maar de extremen waren er wel uit. Nu gaat het steeds weer sneller.

Dus daarom kun je prima aannemen dat er idd minder werd gebruikt in die periode.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:16:51 #172
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127489026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik denk dat dat juist als een van de (vele) redenen aangeduid kan worden dat er nu weer een opgaande trend is (al denk ik dat de meeste teams Armstrong er niet voor nodig hadden om daar achter te komen. Maar in de beginjaren van het biologisch paspoort moest je toch wel wat voorzichtiger zijn, omdat je nog niet wist hoe het precies gebruikt ging worden). Armstrong heeft pijnlijk duidelijk gemaakt aan de hele wereld dat het biologisch paspoort prima te verslaan is. In die jaren zelf denk ik dat het gebruik van doping wel verminderd was mede dankzij het biologisch paspoort.

[..]

Tja dat is gissen natuurlijk. Maar het hele idee is dat er nu gerichter getest wordt. Dus als een Argos merkt dat ze zes keer zo weinig getest worden (ik noem maar wat), en het totaal aantal testen is drie keer zo laag, dan kan het dus zijn dat andere teams dubbel zo veel getest worden. Dan zou ik wel snappen dat Argos niet klaagt. Overigens klaagt een Argos juist vaak genoeg over bepaalde zaken. Verder weten wij alleen wat er in de media gebeurt, maar voor een team is het veel logischer om intern te klagen. Want als iemand van een team zich bijvoorbeeld in de media zo zou uiten als jij hier doet, of eigenlijk zelfs zoals de meesten inclusief ondergetekende hier doen, dan is dat nogal slecht voor het imago van het wielrennen en daarmee voor hun eigen team. Dus als schoon team zit je constant in een spagaat.
Het grote plaatje draait altijd om hetzelfde en dat is geld.
De UCI verdient bakken met geld en geven dan excuus dat ze geen geld meer hebben om meer te testen, ze hebben zat geld alleen maken ze het vrij voor andere zaken.
Zelfs de verdiensten van de voorzitter blijven geheim.
Het is gewoon een corrupt spel, waar dopintesten maar ondergeschikt zijn.
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:19:40 #173
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127489093
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:15 schreef Wombcat het volgende:
Dus daarom kun je prima aannemen dat er idd minder werd gebruikt in die periode.
Of er werd gewoon anders gebruikt. De piek ligt wat lager, maar je houdt 'm langer vol. Gewoon wat parameter-aanpassingen zodat het minder opvalt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:20:08 #174
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127489100
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In 2008/2009 werd ook minder hard gereden bergop. Nog niet dusdanig dat je zeker kon weten dat het schoon werd, maar de extremen waren er wel uit. Nu gaat het steeds weer sneller.

Dus daarom kun je prima aannemen dat er idd minder werd gebruikt in die periode.
Ik denk eerder dat het een testperiode voor het bloedpaspoort, daarna wisten ze de grenzen steeds verder op te rekken. Er zijn er ook niet veel positief gevondne op dat paspoort en ze geven ook ooit aan op welke waarde je dan positief wordt bevonden.
Verder vraag ik mij af, hoe sommige erbij komen als een renner van een schorsing afkomt, daarna altijd maar clean rijd?
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:20:48 #175
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127489113
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:19 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Of er werd gewoon anders gebruikt. De piek ligt wat lager, maar je houdt 'm langer vol. Gewoon wat parameter-aanpassingen zodat het minder opvalt.
Juist, topsnelheid is maar 1 parameter.
pi_127489323
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het grote plaatje draait altijd om hetzelfde en dat is geld.
Ik ben het met je eens dat dat een zeer belangrijke rol speelt. Ook managers (Spekenbrink, Vaughters) van zogenaamde clean teams, volgens jou allemaal dopeurs, zijn het met je eens :o.
quote:
De UCI verdient bakken met geld en geven dan excuus dat ze geen geld meer hebben om meer te testen, ze hebben zat geld alleen maken ze het vrij voor andere zaken.
Zelfs de verdiensten van de voorzitter blijven geheim.Het is gewoon een corrupt spel, waar dopintesten maar ondergeschikt zijn.
Als je het hebt over gebrek aan transparantie, daar zijn we het opnieuw allemaal mee eens. McQuiad zegt dat de UCI relatief het meest geld uitgeeft aan de bestrijding van doping (geloof ik wel als je het aantal testen vergelijkt met dat in andere sporten), maar waarom geven ze dan niet meer transparantie?
pi_127489362
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:19 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Of er werd gewoon anders gebruikt. De piek ligt wat lager, maar je houdt 'm langer vol. Gewoon wat parameter-aanpassingen zodat het minder opvalt.
Er vanuitgaande dat doping gebruikt wordt om een competitive edge te creëren over de concurrentie, dan zou je als deze stelling klopt veel langere demarrages moeten zien. Dat er drie bergen voor het einde al -gecontroleerd- aangevallen werd, en dat tempo vervolgens heel lang volgehouden kan worden. In algemene zin is dat mij zeker niet opgevallen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:31:35 #178
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127489385
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Er vanuitgaande dat doping gebruikt wordt om een competitive edge te creëren over de concurrentie, dan zou je als deze stelling klopt veel langere demarrages moeten zien. Dat er drie bergen voor het einde al -gecontroleerd- aangevallen werd, en dat tempo vervolgens heel lang volgehouden kan worden.
Hij bedoelt meer een 3 wekelijkse TDF tov een 1 dags koers
pi_127489488
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het een testperiode voor het bloedpaspoort, daarna wisten ze de grenzen steeds verder op te rekken. Er zijn er ook niet veel positief gevondne op dat paspoort en ze geven ook ooit aan op welke waarde je dan positief wordt bevonden.
Verder vraag ik mij af, hoe sommige erbij komen als een renner van een schorsing afkomt, daarna altijd maar clean rijd?
Wie stelt dat in dergelijke algemene zin?

Bij sommigen zie je dat ze een stuk minder presteren, dat is een indicatie dat ze of gestopt zijn, of een stuk minder risico zijn gaan nemen in hun dopinggebruik (Millar, Basso, Cunego en eigenlijk ook Contador in bepaalde mate). Low risk = low reward.

Het even goed blijven presteren na afloop van een serieuze dopingschorsing staat in mijn optiek gelijk aan een positieve test wat betreft zekerheid van dopinggebruik (Valverde, Scarponi, Visconti etc).
pi_127489551
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hij bedoelt meer een 3 wekelijkse TDF tov een 1 dags koers
Dus jij denkt dat SOK denkt dat er in die jaren 2008-2010 meer in een TDF gebruikt werd en minder in klassiekers in vergelijking met jaren ervoor? Dat zou me tegenvallen van SOK :P.
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:39:03 #181
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127489558
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wie stelt dat in dergelijke algemene zin?

Bij sommigen zie je dat ze een stuk minder presteren, dat is een indicatie dat ze of gestopt zijn, of een stuk minder risico zijn gaan nemen in hun dopinggebruik (Millar, Basso, Cunego en eigenlijk ook Contador in bepaalde mate). Low risk = low reward.

Het even goed blijven presteren na afloop van een serieuze dopingschorsing staat in mijn optiek gelijk aan een positieve test wat betreft zekerheid van dopinggebruik (Valverde, Scarponi, Visconti etc).
Zet dat stoppen nu maar uit je hoofd, waar de meeste kijken naar doping als een lichtknop, kijk ik er naar als een dimmer.
Stoppen betekent geen contract=werkeloos=krantenwijk doen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:40:44 #182
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127489600
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat SOK denkt dat er in die jaren 2008-2010 meer in een TDF gebruikt werd en minder in klassiekers in vergelijking met jaren ervoor? Dat zou me tegenvallen van SOK :P.
Dat ligt er net aan wat het doel van de ploeg is, Sky richt zich nu steeds meer op de grote rondes en laat veel andere koersen links liggen.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 18:40:58 #183
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_127489610
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zet dat stoppen nu maar uit je hoofd, waar de meeste kijken naar doping als een lichtknop, kijk ik er naar als een dimmer.
Stoppen betekent geen contract=werkeloos=krantenwijk doen.
Thomas Dekker is het niet met je eens.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 18:42:07 #184
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_127489634
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat ligt er net aan wat het doel van de ploeg is, Sky richt zich nu steeds meer op de grote rondes en laat veel andere koersen links liggen.
Dat is natuurlijk niet zo. Ze hadden een nieuwe manier van toewerken naar de klassiekers bedacht, dat dat niet echt heeft gewerkt wil niet zeggen dat ze die koersen links hebben laten liggen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_127489661
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zet dat stoppen nu maar uit je hoofd, waar de meeste kijken naar doping als een lichtknop, kijk ik er naar als een dimmer.
Stoppen betekent geen contract=werkeloos=krantenwijk doen.
Tja, dat kan je natuurlijk denken, ik kan niet bewijzen dat dat niet zo is. Sommigen hebben wel een dusdanig spectaculaire terugval in prestaties dat ze wel erg slecht bezig zouden zijn met hun doping als ze nog steeds gebruikten. Dan denk ik, als je toch gebruikt en je kan wereldtop zijn met gebruik, gebruik dan iets minder zodat je niet gepakt wordt maar nog steeds subtop bent. In plaats van veel minder gebruiken, zodat je prestaties weinig voorstellen, maar je wel het risico loopt voor het leven geschorst en paria te zijn. Dat laatste lijkt me een onlogische keuze, maar ja daar kan ik jou waarschijnlijk niet van overtuigen :P.
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:45:26 #186
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127489703
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Er vanuitgaande dat doping gebruikt wordt om een competitive edge te creëren over de concurrentie, dan zou je als deze stelling klopt veel langere demarrages moeten zien. Dat er drie bergen voor het einde al -gecontroleerd- aangevallen werd, en dat tempo vervolgens heel lang volgehouden kan worden. In algemene zin is dat mij zeker niet opgevallen.
Het was een voorbeeld van hoe iets anders kan zijn, niet wat ik ervan denk. Er wordt anders gedopeerd, binnen enkele jaren zullen we weten hoe en waar, zullen we de indicatoren herkennen en vaststellen dat die nu weg zijn en dat het dus cleaner is. Wat niet het geval is, want er is uiteraard weer wat anders aan het spelen op de achtergrond.

Wie weet zeggen we binnen enkele jaren wel dat het duidelijk properder is omdat we niet meer van die waanzinnige openingsuren zien.

Als het cleaner is dan in pakweg 2003, dan is het naar mijn mening hooguit gedaald van 85% naar 65% en komt het niet eens in de buurt van redelijk clean. En ik lig daar ook niet wakker van, want ik volg het wielrennen al 25 jaar en het is altijd zo geweest en het zal altijd zo zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_127489709
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat ligt er net aan wat het doel van de ploeg is, Sky richt zich nu steeds meer op de grote rondes en laat veel andere koersen links liggen.
Sky was er in die jaren nog niet. Daarbij was het juist US Postal die dit in extreme mate ging doen, uit een periode waarin het volgens jou volgens SOK minder gebeurde.
pi_127489787
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:45 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het was een voorbeeld van hoe iets anders kan zijn, niet wat ik ervan denk. Er wordt anders gedopeerd, binnen enkele jaren zullen we weten hoe en waar, zullen we de indicatoren herkennen en vaststellen dat die nu weg zijn en dat het dus cleaner is. Wat niet het geval is, want er is uiteraard weer wat anders aan het spelen op de achtergrond.

Wie weet zeggen we binnen enkele jaren wel dat het duidelijk properder is omdat we niet meer van die waanzinnige openingsuren zien.

Als het cleaner is dan in pakweg 2003, dan is het naar mijn mening hooguit gedaald van 85% naar 65% en komt het niet eens in de buurt van redelijk clean. En ik lig daar ook niet van wakker, want ik volg het wielrennen al 25 jaar en het is altijd zo geweest en het zal altijd zo zijn.
Zou kunnen, maar ik volg het patroon dat jij beschrijft en inderdaad een terugkerend patroon is juist niet. Mijn stelling is dat het in deze jaren minder clean aan het worden is dan in voorgaande jaren, maar dat die voorgaande jaren cleaner zijn dan de decennia daarvoor.
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:55:22 #189
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127489961
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja, dat kan je natuurlijk denken, ik kan niet bewijzen dat dat niet zo is. Sommigen hebben wel een dusdanig spectaculaire terugval in prestaties dat ze wel erg slecht bezig zouden zijn met hun doping als ze nog steeds gebruikten. Dan denk ik, als je toch gebruikt en je kan wereldtop zijn met gebruik, gebruik dan iets minder zodat je niet gepakt wordt maar nog steeds subtop bent. In plaats van veel minder gebruiken, zodat je prestaties weinig voorstellen, maar je wel het risico loopt voor het leven geschorst en paria te zijn. Dat laatste lijkt me een onlogische keuze, maar ja daar kan ik jou waarschijnlijk niet van overtuigen :P.
er zijn er genoeg die positief gestest hebben, waarvan jullie dachten, tering, zo slecht en dan toch nog op doping.
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:55:57 #190
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127489979
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar ik volg het patroon dat jij beschrijft en inderdaad een terugkerend patroon is juist niet. Mijn stelling is dat het in deze jaren minder clean aan het worden is dan in voorgaande jaren, maar dat die voorgaande jaren cleaner zijn dan de decennia daarvoor.
Als ik de top 10 van de Tour van 2010 bekijk, staan er daar toch bijzonder weinig tussen bij wie ik geen bedenkingen heb en tussen 11 en 20 wordt het niet veel beter. Dus wat betekent cleaner dan?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:58:47 #191
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127490064
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Thomas Dekker is het niet met je eens.
Hij rijdt nu in een B-team, lekker verdienen is dat.
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:00:46 #192
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127490130
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja, dat kan je natuurlijk denken, ik kan niet bewijzen dat dat niet zo is. Sommigen hebben wel een dusdanig spectaculaire terugval in prestaties dat ze wel erg slecht bezig zouden zijn met hun doping als ze nog steeds gebruikten. Dan denk ik, als je toch gebruikt en je kan wereldtop zijn met gebruik, gebruik dan iets minder zodat je niet gepakt wordt maar nog steeds subtop bent. In plaats van veel minder gebruiken, zodat je prestaties weinig voorstellen, maar je wel het risico loopt voor het leven geschorst en paria te zijn. Dat laatste lijkt me een onlogische keuze, maar ja daar kan ik jou waarschijnlijk niet van overtuigen :P.
Vergeet niet dat wielrenners eigenlijk gek zijn, waarbij het niet veel uitmaakt of de dope slecht voor hun gezondheid is, daar denken ze later pas aan, als het te laat is.
pi_127490151
jarnogm twitterde op donderdag 06-06-2013 om 18:34:59 vandaag het oude wielrennen gezien.. sinkewitz die op de eerste klim iedereen strak uit het wiel rijd.. vervolgens 180 alleen op kop rijd reageer retweet
jarnogm twitterde op donderdag 06-06-2013 om 18:36:08 en de pech heeft dat de laatste 35km afdaling waren.. want nu werd ie nog gepakt doordat er 5 teams samen werkten.. reageer retweet
:')
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 19:03:30 #194
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_127490204
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hij rijdt nu in een B-team, lekker verdienen is dat.
Garmin is een B-team? :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:05:24 #195
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127490265
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Sky was er in die jaren nog niet. Daarbij was het juist US Postal die dit in extreme mate ging doen, uit een periode waarin het volgens jou volgens SOK minder gebeurde.
Us Postal was gewoon een hele brutale ploeg, waarbij ze figuurlijk zeiden "fuck you, you can't catch us"
volgens mij is bruyneel ook van de aardbodem verdwenen, ik kwam nog wel dit tegen.
http://www.wielerflits.nl(...)eld-verbruggen-.html
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:09:47 #196
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127490383
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Garmin is een B-team? :')
ik bedoelde B prestaties
en dan ook nog met Jonathan Vaughters, die americano's zijn altijd zo hypokriet als de pest.
al komt het in 2030 uit, maar ze dopen gewoon minder om mee te kunnen komen, betekent niet dat ze clean zijn.
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:11:09 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127490429
ik stel een nieuwe controle voor, na een rustdag in de TDF, alle armen controleren op naaldsporen :+
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:16:40 #198
56724 Wombcat
rent wiel
pi_127490604
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Us Postal was gewoon een hele brutale ploeg, waarbij ze figuurlijk zeiden "fuck you, you can't catch us"
volgens mij is bruyneel ook van de aardbodem verdwenen, ik kwam nog wel dit tegen.
http://www.wielerflits.nl(...)eld-verbruggen-.html
Bruyneel was volgens mij nog wel in beroep gegaan tegen zijn straf. Maar sinds december of zo al niets meer van hem gehoord. Blij toe overigens.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:22:21 #199
56724 Wombcat
rent wiel
pi_127490772
Deze uitspraak van Heintje in dat artikel trouwens:
quote:
Als je iemand 215 keer controleert en hij is altijd negatief, dan zit het probleem allereerst in die test zelf. Nou, daar ben ik niet voor verantwoordelijk. Ik vraag me sowieso af wat ik persoonlijk aan het dopingprobleem had kunnen doen.
_O-
Wat een plaat heb je dan voor je kop.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:55:23 #200
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127491999
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:22 schreef Wombcat het volgende:
Deze uitspraak van Heintje in dat artikel trouwens:

[..]

_O-
Wat een plaat heb je dan voor je kop.
Thomas Weisel

pi_127493815
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bruyneel was volgens mij nog wel in beroep gegaan tegen zijn straf. Maar sinds december of zo al niets meer van hem gehoord. Blij toe overigens.
Hij was toch bezig met een boek?
Niet dat ik iets van de inhoud verwacht of hoop
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:39:06 #202
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127494091
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hij was toch bezig met een boek?
Niet dat ik iets van de inhoud verwacht of hoop
zou strafbaar gesteld moet worden, profiteren van je overtredingen/misdrijven dmv een boek/interview
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 juni 2013 @ 09:03:46 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_127509763
inrng twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 08:59:46 Nikita Novikov (Vacansoleil-DCM) provisionally suspended by UCI following A-sample test for Ostarine, an experimental pharmaceutical reageer retweet
http://www.uci.ch/Modules(...)MTI2Mjc%26LangId%3D1
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:08:05 #204
40566 Ericr
Livewrong
pi_127509834
Top dat aankoopbeleid van Vacansoleil. Ook top dat honderdzesendertigste rangs renners hun toevlucht zoeken tot experimentele middelen.Het is dan wel een jonge renner maar wat moet je eigenlijk met zo'n renner die waarschijnlijk nooit veel meer dan pelotonvulling wordt?
pi_127509916
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:03 schreef heywoodu het volgende:
inrng twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 08:59:46 Nikita Novikov (Vacansoleil-DCM) provisionally suspended by UCI following A-sample test for Ostarine, an experimental pharmaceutical reageer retweet
http://www.uci.ch/Modules(...)MTI2Mjc%26LangId%3D1
Buitenlandse renners hoefden het dopingconvenant zeker niet te tekenen?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_127510129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:08 schreef Ericr het volgende:
Top dat aankoopbeleid van Vacansoleil. Ook top dat honderdzesendertigste rangs renners hun toevlucht zoeken tot experimentele middelen.Het is dan wel een jonge renner maar wat moet je eigenlijk met zo'n renner die waarschijnlijk nooit veel meer dan pelotonvulling wordt?
Novikov was wel degelijk een heel groot talent. Reed echter bij de profs voorlopig, mede door blessures, geen deuk in een pakje boter.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:33:32 #207
40566 Ericr
Livewrong
pi_127510320
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Novikov was wel degelijk een heel groot talent. Reed echter bij de profs voorlopig, mede door blessures, geen deuk in een pakje boter.
Wat een renner gedaan heeft in de Ronde van Ouagadougou boeit niet zoveel als je eenmaal bent toegetreden tot het prof peloton. Zoveel 'grote talenten' die op jonge leeftijd veelbelovend zijn maar bij de profs nooit veel meer dan een waterdrager worden.
pi_127510359
En als je gelijk betrapt wordt bij de profs, zijn die resultaten bij de junioren ook geen ene flikker waard wat mij betreft, want die zijn waarschijnlijk ook geprepareerd behaald, om jezelf in de kijker te rijden...
Jack does it in real time...
pi_127510529
Vacansoleil... |:(
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_127511038
theboz91 twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 09:09:15 @inrng at Aosta in 11' we called him Schwarzenegger. A massive Russian who was out climbing the climbers. Crashed x2 on a descent, still won reageer retweet
romainbardet twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 09:19:20 Novikov, brute épaisse qui écrasait avec arrogance les courses U23 en 2011 positif. (1/2) reageer retweet
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_127511689
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:33 schreef Ericr het volgende:

[..]

Wat een renner gedaan heeft in de Ronde van Ouagadougou boeit niet zoveel als je eenmaal bent toegetreden tot het prof peloton. Zoveel 'grote talenten' die op jonge leeftijd veelbelovend zijn maar bij de profs nooit veel meer dan een waterdrager worden.
Niet zo smalend doen. Ik kan me dan meer vinden in de reactie van Deebee dan in die van jou. Resultaten van de beloften zeggen wel degelijk wat omdat het een indicatie geeft van talent. Dat het er bij de één later wel uitkomt en bij de ander niet doet daar verder niets aan af.
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 10:54:27 #212
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_127512583
Het houdt voorlopig niet op he :'(
pi_127512650
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:54 schreef Momo... het volgende:
Het houdt voorlopig niet op he :'(
Ach dat zal nooit ophouden. Buiten dat het nu om Vacansoleil gaat en de zoektocht naar een nieuwe sponsor daardoor nóg moeilijker gaat worden, ben ik er eigenlijk wel blij mee.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:01:18 #214
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_127512808
Rujano zullen ze nu ook wel niet meer opstellen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_127513043
-O- -O- -O-
pi_127513110
Vacansoleil weet hun renners wel uit te zoeken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_127513552
Vacansoleil stop daarmee!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:28:45 #218
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_127513749
Vacansoleil. :W
pi_127513756
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:23 schreef TheArt het volgende:
Vacansoleil stop daarmee!
:D
pi_127514097
IamtheSecretPro twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 09:10:49 Nikita Novikov . Never heard of her. reageer retweet
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_127514114
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:22 schreef TheArt het volgende:

[..]

Niet zo smalend doen. Ik kan me dan meer vinden in de reactie van Deebee dan in die van jou. Resultaten van de beloften zeggen wel degelijk wat omdat het een indicatie geeft van talent. Dat het er bij de één later wel uitkomt en bij de ander niet doet daar verder niets aan af.
Ik vind het weldegelijk jammer dat je zelfs van de resultaten bij beloften niet meer 'blind' kan uitgaan dat ze op basis van talent zijn behaald... Want ik zou het toch fijn vinden als de meeste jongens op dat niveau / aan het begin van hun carriere (nog) niet voor het dopingdilemma zijn komen te staan, maar dit voorbeeld laat denk ik toch ook een andere kant zien helaas...

Vacancesoleil is verder wel intens ongelukkig met het aantrekken van die renners, al blijft het wel erg zuur dat de ploeg met de gevolgen blijft zitten, ook al dopeert een individu zich. Wil niet zeggen dat het slim is om Rujano of Mosquera aan te gaan trekken, nadat er zo'n overduidelijke zweem om ze heen hing, maar bij zo'n jongen als Novikov kan je moeilijk gelijk aan doping denken bij goede resultaten bij de beloften, als je hem daarop scout...
Jack does it in real time...
pi_127514411
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik vind het weldegelijk jammer dat je zelfs van de resultaten bij beloften niet meer 'blind' kan uitgaan dat ze op basis van talent zijn behaald... Want ik zou het toch fijn vinden als de meeste jongens op dat niveau / aan het begin van hun carriere (nog) niet voor het dopingdilemma zijn komen te staan, maar dit voorbeeld laat denk ik toch ook een andere kant zien helaas...

Vacancesoleil Vacansoleil is verder wel intens ongelukkig met het aantrekken van die renners, al blijft het wel erg zuur dat de ploeg met de gevolgen blijft zitten, ook al dopeert een individu zich. Wil niet zeggen dat het slim is om Rujano of Mosquera aan te gaan trekken, nadat er zo'n overduidelijke zweem om ze heen hing, maar bij zo'n jongen als Novikov kan je moeilijk gelijk aan doping denken bij goede resultaten bij de beloften, als je hem daarop scout...
Verbetering was hard nodig.

--

Nouja, er gingen over Novikov al best wat geruchten rond toen hij nog bij de beloften reed. Meerdere renners die met hem reden zagen niet echt de meeste betrouwbare renner in hem. Dus met het aantrekken van een dergelijke renner neem je een risico.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_127514559
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Vacancesoleil is verder wel intens ongelukkig met het aantrekken van die renners, al blijft het wel erg zuur dat de ploeg met de gevolgen blijft zitten, ook al dopeert een individu zich. Wil niet zeggen dat het slim is om Rujano of Mosquera aan te gaan trekken, nadat er zo'n overduidelijke zweem om ze heen hing, maar bij zo'n jongen als Novikov kan je moeilijk gelijk aan doping denken bij goede resultaten bij de beloften, als je hem daarop scout...
Je vergeet Ricco nog :') Westra geloof ik ook niks meer van. Wat mij betreft de meest dubieuze ploeg in het hele peloton op dit moment. Opdoeken graag.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:19:39 #224
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127515302
Eigenlijk zou er de komende weken nog eentje van Vacansoleil moeten worden gepakt. Niet om Vacansoleil te kloten, maar gewoon om te zien hoeveel die MPCC nu eigenlijk voorstelt. Gaat een ploeg echt omwille van een onderling afspraakje niet starten in de Tour?

Er is nog een levensgroot verschil tussen de Dauphiné laten vallen of de Tour.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:27:18 #225
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127515538
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:35 schreef DeeBee het volgende:
En als je gelijk betrapt wordt bij de profs, zijn die resultaten bij de junioren ook geen ene flikker waard wat mij betreft, want die zijn waarschijnlijk ook geprepareerd behaald, om jezelf in de kijker te rijden...
dat is waar de doping is toegenomen tov 10 jaar geleden.
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 12:29:20 #226
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_127515597
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is waar de doping is toegenomen tov 10 jaar geleden.
Bron?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:29:39 #227
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127515611
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Bron?
mijzelf
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 12:30:26 #228
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_127515638
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

mijzelf
Oh, nee, dan ben ik overtuigd.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:31:09 #229
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127515661
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Oh, nee, dan ben ik overtuigd.
je wilt het in de lamme krant zien staan ,met lamme journalisten, nee, dat zal overtuigen,lol
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 12:32:10 #230
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_127515696
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je wilt het in de lamme krant zien staan ,met lamme journalisten, nee, dat zal overtuigen,lol
Die hebben er dan nog enigszins onderzoek naar gedaan. Jij roept maar wat.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:33:18 #231
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127515745
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Die hebben er dan nog enigszins onderzoek naar gedaan. Jij roept maar wat.
nee, ik roep niet zomaar wat, ik geniet altijd van jullie verbazing, als er een b renner weer eens positief test.
pi_127515854
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, ik roep niet zomaar wat, ik geniet altijd van jullie verbazing, als er een b renner weer eens positief test.
Je bent anders nog nooit met iets aantoonbaars gekomen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 12:38:22 #233
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_127515912
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, ik roep niet zomaar wat, ik geniet altijd van jullie verbazing, als er een b renner weer eens positief test.
Om even terug te komen op je opmerking van net. Ik ben serieus wel benieuwd waar je het op baseert dat er bij de junioren meer doping wordt gebruikt dan 10 jaar geleden. Enige kans dat ik daar nog een fatsoenlijk antwoord op krijg?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:14:07 #234
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127516958
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Om even terug te komen op je opmerking van net. Ik ben serieus wel benieuwd waar je het op baseert dat er bij de junioren meer doping wordt gebruikt dan 10 jaar geleden. Enige kans dat ik daar nog een fatsoenlijk antwoord op krijg?
het onderzoek werd gestart omdat Carlo Bomans met gans de Belgische selectie met het bondsbusje alle renners inclusief junioren persoonlijk naar Dr. Mertens voerde om altijd een verboden ozon

uit
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-uit-Rotselaar.dhtml
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:15:09 #235
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127517001
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:36 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Je bent anders nog nooit met iets aantoonbaars gekomen.
anders waren die renners ook gelijk gepakt, ik ben de dopingjager zelf niet, he
pi_127517203
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

anders waren die renners ook gelijk gepakt, ik ben de dopingjager zelf niet, he
Dus 110% ongeloofwaardig voor ons, aangezien er niets controleerbaar is.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_127517221
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het onderzoek werd gestart omdat Carlo Bomans met gans de Belgische selectie met het bondsbusje alle renners inclusief junioren persoonlijk naar Dr. Mertens voerde om altijd een verboden ozon

uit
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-uit-Rotselaar.dhtml
grappig.. vijf posts eerder zei je dit:
quote:
je wilt het in de lamme krant zien staan ,met lamme journalisten, nee, dat zal overtuigen,lol
en nu haal je zelf een quote aan uit de krant van een of andere anonieme brief, waaruit bovendien in niets blijkt dat er nu meer doping wordt gebruikt bij junioren dan tien jaar geleden.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:47:42 #238
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_127518199
Van het amateurwielrennen is bekend dat er veel gebruikt wordt, bij de profs, waarom dan niet bij de jeugd?

Gister Jose of Boogerd ook nog verhaaltje over Boeckmans die tijdens de befaamde parijs - nice ook hard bergop ging voor een sprinter. Daarna nooit meer geëvenaard. Moest toch aan de woorden van Verhoeven denken.

Edit: ging over toegenomen ten opzichte van. Zat de jeugd 10 jaar geleden al niet bijhoorlijk massaal aan de dope? Kon dat nog toenemen? http://hetiskoers.nl/2012(...)gen-de-profcarriere/

[ Bericht 34% gewijzigd door 0ne_of_the_few op 07-06-2013 13:53:49 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:06:43 #239
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_127518820
Zag laatst nog een mooie juniorenkoers uit 1996:


De Italianen laten lachend het hele peleton achter en worden 1,2, 3 en 4. De nummer 4 (Bettini) is trouwens de enige die later echt doorbrak, de rest flopte finaal in het profpeleton. (Ok Figueras haalde nog enkele aardige resultaten)

Een andere junior verklaarde later dat het hotel van die Italianen een grote apotheek was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mani89 op 07-06-2013 14:12:52 ]
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_127519004
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:06 schreef Mani89 het volgende:
Zag laatst nog een mooie juniorenkoers uit 1996:


De Italianen laten lachend het hele peleton achter en worden 1,2, 3 en 4. De nummer 4 (Bettini) is trouwens de enige die later echt doorbrak, de rest flopte finaal in het profpeleton. (Ok Figueras haalde nog enkele aardige resultaten)

Een andere junior verklaarde later dat het hotel van die Italianen een grote apotheek was.
Figueras heeft nog wel wat leuke uitslagen gereden. Die andere twee waren drama inderdaad.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:15:26 #241
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_127519078
Ik had hem al ge-edit inderdaad.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_127519102
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:15 schreef Mani89 het volgende:
Ik had hem al ge-edit inderdaad.
Damned, geninja'd. :+
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:48:29 #243
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127520201
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:06 schreef Mani89 het volgende:
Zag laatst nog een mooie juniorenkoers uit 1996:


De Italianen laten lachend het hele peleton achter en worden 1,2, 3 en 4. De nummer 4 (Bettini) is trouwens de enige die later echt doorbrak, de rest flopte finaal in het profpeleton. (Ok Figueras haalde nog enkele aardige resultaten)

Een andere junior verklaarde later dat het hotel van die Italianen een grote apotheek was.
Die hadden geen doping gebruikt joh, gewoon een hoogtestage en wattagemeters
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:59:00 #244
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127520636
Sgambelluri won nog een Giro-rit, dat is toch geen totale flop.

-edit-
En reed zelfs nog eens top 10 in de Giro, dat was ik alweer vergeten. Al bij al een renner die gelijkwaardig was aan Figueras.

Het waren ook geen juniores.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_127524567
Bettini heeft ook wel een goede dokter gehad, hele carriere niet in opspraak geraakt?
- verwijderd door admin -
pi_127524697
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:27 schreef groenen het volgende:
Bettini heeft ook wel een goede dokter gehad, hele carriere niet in opspraak geraakt?
Vlak voor het WK is hij wel een keer verdacht bevonden, ik weet niet meer waarover dat precies ging. Hij zat natuurlijk ook bij Mapei, die zijn ondanks hun prestaties niet heel verdacht geraakt. Tenminste niet met concreet bewijs.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:10:11 #247
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127526224
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:20 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dus 110% ongeloofwaardig voor ons, aangezien er niets controleerbaar is.
we zijn hier niet in de rechtbank, he
pi_127526997
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:30 schreef Felagund het volgende:

[..]

Vlak voor het WK is hij wel een keer verdacht bevonden, ik weet niet meer waarover dat precies ging. Hij zat natuurlijk ook bij Mapei, die zijn ondanks hun prestaties niet heel verdacht geraakt. Tenminste niet met concreet bewijs.
Beetje zelfde verhaal als bijvoorbeeld Evans en Sastre. Wel bij verdachte ploegen gereden, maar niet zelf serieus in opspraak geraakt, behalve in 2007 dan vlak voor het WK in Stuttgart.
pi_127595913
Serena Williams en Nadal winnen RG, en Froome wint de Dauphiné.

Tot zover het schone sporten :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 9 juni 2013 @ 22:00:21 #250
56724 Wombcat
rent wiel
pi_127599311
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Serena Williams en Nadal winnen RG, en Froome wint de Dauphiné.

Tot zover het schone sporten :')
Zaterdag een stukje van de finale gekeken. In de voorbeschouwing op Eurosport zei Marcelle Mesker dat Venus Williams de eerste van de powertennisters was. Goh, waar zou dat nou door komen, denk ik dan.
in a crowd you lose humanity
  zondag 9 juni 2013 @ 22:19:51 #251
40566 Ericr
Livewrong
pi_127600485
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Serena Williams en Nadal winnen RG, en Froome wint de Dauphiné.

Tot zover het schone sporten :')
En Bolt mocht de prijzen uitreiken bij de mannen :') Ook al zo'n toonbeeld van schone sport. Maar goed dat de altijd brandschone Gatlin hem deze maand heeft verslagen .

9:58 :')
  zondag 9 juni 2013 @ 22:22:39 #252
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127600633
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:20 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dus 110% ongeloofwaardig voor ons, aangezien er niets controleerbaar is.
ja, dat is met alles, zelfs met armstrong, 300x clean getest.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 juni 2013 @ 22:23:37 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_127600711
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:19 schreef Ericr het volgende:

[..]

En Bolt mocht de prijzen uitreiken bij de mannen :') Ook al zo'n toonbeeld van schone sport. Maar goed dat de altijd brandschone Gatlin hem deze maand heeft verslagen .

9:58 :')
Liever iemand vol zooi 9.58 zien rennen dan iedereen clean en finales van OS en WK's die gewonnen worden in 9.93 ofzo ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_127600724
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:19 schreef Ericr het volgende:

[..]
9:58 :')
Toch was dat moment zo geniaal. _O_

Net zoals het wielrennen geniaal was in de jaren '90.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 9 juni 2013 @ 22:33:52 #255
335993 PoezeligDing
Pozeldiwong
pi_127601359
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Serena Williams en Nadal winnen RG, en Froome wint de Dauphiné.

Tot zover het schone sporten :')
Runner up kwam toch ook in de spreekkamer van Luis Garcia del Moral?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  zondag 9 juni 2013 @ 22:36:16 #256
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127601495
wat ik niet snap, waarom zijn er geen negers in het wielrennen? die hebben toch altijd een sportlichaam
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 juni 2013 @ 22:37:00 #257
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_127601542
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:36 schreef THEFXR het volgende:
wat ik niet snap, waarom zijn er geen negers in het wielrennen? die hebben toch altijd een sportlichaam
Omdat die er wel zijn :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 9 juni 2013 @ 22:37:28 #258
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127601573
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Omdat die er wel zijn :)
aan de top niet
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 juni 2013 @ 22:38:32 #259
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_127601643
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

aan de top niet
Tja, bij de werponderdelen in de atletiek ook niet echt (ok wijsneuzen, kom er maar in met Walcott die ineens uit het niks Olympisch kampioen speerwerpen werd), bij het zwemmen op een uitzondering (Cullen Jones en Alia Atkinson schieten me te binnen) na ook niet. Niks bijzonders aan denk ik.
Bij het schaatsen op Davis na ook niet, bij de andere wintersporten ook zelden behalve misschien wat duwers bij het bobsleeën.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 9 juni 2013 @ 22:40:00 #260
56724 Wombcat
rent wiel
pi_127601722
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tja, bij de werponderdelen in de atletiek ook niet echt (ok wijsneuzen, kom er maar in met Walcott die ineens uit het niks Olympisch kampioen speerwerpen werd), bij het zwemmen op een uitzondering (Cullen Jones en Alia Atkinson schieten me te binnen) na ook niet. Niks bijzonders aan denk ik.
Denk dat er in Afrika ook nauwelijks aan wielrennen wordt gedaan. De infrastructuur is daar toch wat minder.
Schaatsen doen ze er ook amper, om maar een ander voorbeeld te noemen.
in a crowd you lose humanity
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 juni 2013 @ 22:41:55 #261
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_127601832
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Denk dat er in Afrika ook nauwelijks aan wielrennen wordt gedaan. De infrastructuur is daar toch wat minder.
Schaatsen doen ze er ook amper, om maar een ander voorbeeld te noemen.
Inderdaad. Hardlopen is in principe doodsimpel om mee te beginnen, en in de armste landen zelfs noodzakelijk. Ik herinner me een verhaal over Niyonsaba die ruim 2 jaar geleden nog bijna dagelijks naar de markt rende voor melk :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_127601883
Bobsleeën weer wel.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 9 juni 2013 @ 22:43:12 #263
335993 PoezeligDing
Pozeldiwong
pi_127601901
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Inderdaad. Hardlopen is in principe doodsimpel om mee te beginnen, en in de armste landen zelfs noodzakelijk. Ik herinner me een verhaal over Niyonsaba die ruim 2 jaar geleden nog bijna dagelijks naar de markt rende voor melk :)
En die kwam terug met slagroom? ;)
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  zondag 9 juni 2013 @ 22:43:19 #264
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127601909
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tja, bij de werponderdelen in de atletiek ook niet echt (ok wijsneuzen, kom er maar in met Walcott die ineens uit het niks Olympisch kampioen speerwerpen werd), bij het zwemmen op een uitzondering (Cullen Jones en Alia Atkinson schieten me te binnen) na ook niet. Niks bijzonders aan denk ik.
Bij het schaatsen op Davis na ook niet, bij de andere wintersporten ook zelden behalve misschien wat duwers bij het bobsleeën.
De vergelijking slaat nergens op, wielrennen staat op de zomerspelen en dan ga jij een vergelijking trekken met de winterspelen.
Voor het overgrote deel heersen de negers in zomerspelen
  zondag 9 juni 2013 @ 22:43:19 #265
40566 Ericr
Livewrong
pi_127601910
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Denk dat er in Afrika ook nauwelijks aan wielrennen wordt gedaan. De infrastructuur is daar toch wat minder.
Schaatsen doen ze er ook amper, om maar een ander voorbeeld te noemen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ronde_van_Burkina_Faso

Grootste overwinning van Tjallingii uit zijn carriere.

Maar veel Afrikaanse wegen zijn hooguit goed voor een mountainbike, geen feest om daar met een racefiets overheen te jagen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 juni 2013 @ 22:44:18 #266
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_127601969
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Bobsleeën weer wel.
Ja maar dan ook voornamelijk de "duwers" denk ik, wat vaak ook sprinters uit de atletiek zijn, en dat zijn dan vaak weer negers :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 9 juni 2013 @ 22:44:27 #267
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127601981
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Inderdaad. Hardlopen is in principe doodsimpel om mee te beginnen, en in de armste landen zelfs noodzakelijk. Ik herinner me een verhaal over Niyonsaba die ruim 2 jaar geleden nog bijna dagelijks naar de markt rende voor melk :)
en toch worden hardlopers uit die landen ook op doping betrapt, je zet het neer of ze naturel lopen
  zondag 9 juni 2013 @ 22:45:26 #268
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127602035
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:43 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

En die kwam terug met slagroom? ;)
_O-
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 juni 2013 @ 22:45:59 #269
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_127602063
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

De vergelijking slaat nergens op, wielrennen staat op de zomerspelen en dan ga jij een vergelijking trekken met de winterspelen.
Voor het overgrote deel heersen de negers in zomerspelen
Kano? Boogschieten? Zwemmen? Badminton? Paardensport? Schermen? Hockey? Turnen? Roeien? Zeilen? Schieten? Tafeltennis? Gewichtheffen? Heersen de negers daar allemaal?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 juni 2013 @ 22:46:47 #270
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_127602120
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en toch worden hardlopers uit die landen ook op doping betrapt, je zet het neer of ze naturel lopen
Dat doe ik helemaal niet. Ik zet het neer alsof het cultureel logischer is dat mensen daar eerder aan hardlopen doen dan aan meer "elitaire" sporten, en dat lijkt me niet geheel vreemd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 9 juni 2013 @ 22:48:00 #271
40566 Ericr
Livewrong
pi_127602197
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en toch worden hardlopers uit die landen ook op doping betrapt, je zet het neer of ze naturel lopen
Volgens mij wil jij dat er uit lezen. Hij geeft alleen maar aan dat in de meeste Afrikaanse landen de stap naar de loopsport een stuk makkelijker is dan naar welke sport ook.

Veel landen moeten kinderen kilometers (zonder ontbijt) naar school lopen. Dan zullen er ook kinderen zijn die dan maar een stuk gaan rennen. Kweekvijver voor lopers is in ieder geval beter dan voor sporten waar je een investering moet doen voordat je er aan begint.
  zondag 9 juni 2013 @ 22:48:13 #272
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127602222
Wat een stereotyperingen zeg... :')

'Negers' heersen ook niet in gewichtheffen, terwijl ze toch zo sterk zijn veelal als je er nog even wat cliches uitbraakt... :|W
Jack does it in real time...
pi_127602254
Froome leefde tot zijn 22ste in Afrika...
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 juni 2013 @ 22:51:48 #275
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_127602426
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:48 schreef DeeBee het volgende:
Wat een stereotyperingen zeg... :')

'Negers' heersen ook niet in gewichtheffen, terwijl ze toch zo sterk zijn veelal als je er nog even wat cliches uitbraakt... :|W
Taekwondo, worstelen en judo volg ik niet, maar op die gigantische Fransman na (maar dat is geen mens, dat is een beest) heb ik daar op de OS ook niet heel veel negers (vind het toch beter klinken dan "zwarten" of "kleurlingen" ofzo :') ) gezien volgens mij, in elk geval niet genoeg om te zeggen dat ze overheersen :+

En dat zijn toch ook best wel sporten waar je kracht nodig hebt lijkt me.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 9 juni 2013 @ 22:51:58 #276
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127602436
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Froome leefde tot zijn 22ste in Afrika...
ha, dat wist ik helemaal niet
  zondag 9 juni 2013 @ 22:52:15 #277
40566 Ericr
Livewrong
pi_127602457
Negers zouden toch ook goed moeten kunnen roeien of kanoën. In veel landen gaan ze in gare bootjes het water op tussen de krokodillen, nijlpaarden en andere listige dieren. Misschien de Holland Acht maar eens vol stoppen met wat genaturaliseerde Afrikanen die voorheen leefden van de visserij. Roeien of kanoën voor hun leven kunnen ze in ieder geval al.
pi_127603735
Trouwens Bauge is toch wel een fenomenale wielrenner.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 9 juni 2013 @ 23:26:53 #279
40566 Ericr
Livewrong
pi_127604440


Major Taylor, zo'n beetje uit de tijd van Jaap Eden. Was best wel een baas in zijn tijd, jammer genoeg in obscuriteit gestorven.
pi_127604492
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Kano? Boogschieten? Zwemmen? Badminton? Paardensport? Schermen? Hockey? Turnen? Roeien? Zeilen? Schieten? Tafeltennis? Gewichtheffen? Heersen de negers daar allemaal?
Die Zuid-Afrikaanse baas bij het roeien _O_
pi_127604604
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:52 schreef Ericr het volgende:
Negers zouden toch ook goed moeten kunnen roeien of kanoën. In veel landen gaan ze in gare bootjes het water op tussen de krokodillen, nijlpaarden en andere listige dieren. Misschien de Holland Acht maar eens vol stoppen met wat genaturaliseerde Afrikanen die voorheen leefden van de visserij. Roeien of kanoën voor hun leven kunnen ze in ieder geval al.


Olympisch kampioen en tevens eindbaas _O_
pi_127610150
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zaterdag een stukje van de finale gekeken. In de voorbeschouwing op Eurosport zei Marcelle Mesker dat Venus Williams de eerste van de powertennisters was. Goh, waar zou dat nou door komen, denk ik dan.
Marcella Mesker:
http://nos.nl/audio/43723(...)ij-schone-sport.html
:')
  maandag 10 juni 2013 @ 09:51:23 #283
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127611021
quote:
Ze weet nauwelijks iets van tennis af, is al 25 jaar uit de tenniswereld en dan nog een mening durven te geven dat het schoon is, flikker op, leugenaars!!
  maandag 10 juni 2013 @ 09:58:19 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_127611180
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ze weet nauwelijks iets van tennis af, is al 25 jaar uit de tenniswereld en dan nog een mening durven te geven dat het schoon is, flikker op, leugenaars!!
Dat ze niets van tennis af weet klopt natuurlijk niet helemaal maar ik vind het sowieso dom als commentatoren of journalisten iets beweren op basis van aannames ipv feiten.
  maandag 10 juni 2013 @ 10:13:26 #285
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127611523
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat ze niets van tennis af weet klopt natuurlijk niet helemaal maar ik vind het sowieso dom als commentatoren of journalisten iets beweren op basis van aannames ipv feiten.
wat weet ze dan van tennis af? ik bedoel in de zin van het huidige tennis
  maandag 10 juni 2013 @ 10:18:52 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_127611638
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat weet ze dan van tennis af? ik bedoel in de zin van het huidige tennis
Iemand die zelf prof is geweest en daarna commentator van dezelfde sport kan je natuurlijk niet als een nitwit afschilderen.
pi_127611796
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat weet ze dan van tennis af? ik bedoel in de zin van het huidige tennis
Ze is wel een babbelaar natuurlijk, Siemerink zal ook wel het nodige gedacht hebben bij een paar van haar uitspraken gisteren maar ze is geen n00b oid
pi_127611963
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Taekwondo, worstelen en judo volg ik niet, maar op die gigantische Fransman na (maar dat is geen mens, dat is een beest)
Riner ja. Decosse is natuurlijk ook negroïde.
pi_127612220
quote:
"It's a positive test for the Tour de France," he said. "I'll do everything to win it as well. We've good reason to be confident with such a great team."
http://www.bbc.co.uk/sport/0/cycling/22834186

Wat een troll die Froome. _O-
Jack does it in real time...
pi_127612522
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:44 schreef DeeBee het volgende:

[..]

http://www.bbc.co.uk/sport/0/cycling/22834186

Wat een troll die Froome. _O-
Of deze:
quote:
“I don’t feel like I’ve hit my best form yet. It’s been good but not like I’ve been absolutely flying yet,” Froome said.
Over jezelf praten in termen die in het peloton altijd gebruikt worden voor mensen die op de top van hun dopingprogramma zitten :').
pi_127612565
quote:
99s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Of deze:

[..]

Over jezelf praten in termen die in het peloton altijd gebruikt worden voor mensen die op de top van hun dopingprogramma zitten :').
_O-
  maandag 10 juni 2013 @ 10:59:14 #292
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127612589
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

Iemand die zelf prof is geweest en daarna commentator van dezelfde sport kan je natuurlijk niet als een nitwit afschilderen.
Dat is het nu juist, dat je een prof bent geweest, wil nog niet zeggen dat je goed bent als commentator.
Door haar uitspraak zet ze zich wel neer als nitwit, het gaat in tennis om miljoenen dollars en hier wordt altijd gezegd dat geld de motivatie is voor doping.
pi_127612852
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat is het nu juist, dat je een prof bent geweest, wil nog niet zeggen dat je goed bent als commentator.
Door haar uitspraak zet ze zich wel neer als nitwit, het gaat in tennis om miljoenen dollars en hier wordt altijd gezegd dat geld de motivatie is voor doping.
Eens, Marcella Mesker heeft echt bizar weinig kennis van zaken.

Maar sowieso, een Yvonne van Gennip zal ook zeggen dat doping in het schaatsen wel meevalt, juist omdat ze uit het wereldje komt. Geldt ook voor veel ex-voetballers. Je wil je eigen prestaties niet in discrediet brengen.
  maandag 10 juni 2013 @ 11:12:20 #294
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127612939
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Eens, Marcella Mesker heeft echt bizar weinig kennis van zaken.

Maar sowieso, een Yvonne van Gennip zal ook zeggen dat doping in het schaatsen wel meevalt, juist omdat ze uit het wereldje komt. Geldt ook voor veel ex-voetballers. Je wil je eigen prestaties niet in discrediet brengen.
Dat is het nu juist, ze komen uit het wereldje en zitten er niet meer in, maar wel doen alsof je huidige kennis van zaken hebt en in jouw sport valt de doping reuze mee of het is helemaal schoon.
Als een soort van danny nelissen, zit er niet meer in en is zelfs nog journalist geworden, dat zijn juist de vijanden van de renners.
pi_127614478
Ook maar in het dopingtopic dan :P

http://www.lequipe.fr/Cyc(...)pas-du-partir/377583

Rolland mocht dus niet in starten in de Dauphiné ivm zijn cortisonen-level..
pi_127615097
Zal wel niks aan gedaan worden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 10 juni 2013 @ 12:35:27 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_127615139
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat is het nu juist, dat je een prof bent geweest, wil nog niet zeggen dat je goed bent als commentator.
Door haar uitspraak zet ze zich wel neer als nitwit, het gaat in tennis om miljoenen dollars en hier wordt altijd gezegd dat geld de motivatie is voor doping.
Ik zeg toch niet dat ze gelijk heeft
  maandag 10 juni 2013 @ 12:47:47 #298
14505 OProg
A Life in Music
pi_127615507
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Yvonne van Gennip zal ook zeggen dat doping in het schaatsen wel meevalt
Yvonne van Gennip, die met hulp van huisarts Karsten de tot de nok geprepareede Ossies wist te verslaan op de OS 1988. _O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 10 juni 2013 @ 12:58:35 #299
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127615824
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:11 schreef Marcoss het volgende:
Ook maar in het dopingtopic dan :P

http://www.lequipe.fr/Cyc(...)pas-du-partir/377583

Rolland mocht dus niet in starten in de Dauphiné ivm zijn cortisonen-level..
gewoon 2 jaar, het is ook gewoon doping
pi_127616224
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:47 schreef OProg het volgende:

[..]

Yvonne van Gennip, die met hulp van huisarts Karsten de tot de nok geprepareede Ossies wist te verslaan op de OS 1988. _O_
Is daar nooit weer opnieuw ingedoken voor bewijzen? Het is toch altijd bij hele kleine geruchten geweest.
  maandag 10 juni 2013 @ 13:20:44 #301
14505 OProg
A Life in Music
pi_127616558
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:11 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Is daar nooit weer opnieuw ingedoken voor bewijzen? Het is toch altijd bij hele kleine geruchten geweest.
Nee. Want tot 1992 had de KNSB niet eens een antidopingbeleid en enige vorm van controle buiten wedstrijden om. Maar wat wel zeker uit de archieven dat ze in Oost Duitsland wel op en top geprepareerd waren.

Dus die schoon verslaan in net zo ongeloofwaardig als schoon in de absolute topjaren van de EPO een wielerwedstrijd winnen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')