abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juni 2013 @ 20:58:21 #26
14505 OProg
A Life in Music
pi_127375829
quote:
15s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Toch leek dit bij vlagen daadwerkelijk het geval de afgelopen tijden. Maar nu ze weten hoe door de mazen van het biopaspoort te glippen, het teruggelopen aantal controles en het voorspelbaarder worden ervan, introductie van nieuwe dopingproducten, en het uitblijven van zeer voordehandliggende maatregelen als retroactief testen, zwaarder straffen (niet in de laatste plaats de dubieuze teamdokters), anti-dopingbudget vanuit de teams vragen, etc. etc. beleven we weer hoogtijdagen.
En niet onbelangrijk, de renners weten zelf ook dat ze als ze het niet doen gewoon kansloos zijn tegen bepaalde 'goed gesoigneerde' ploegen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 3 juni 2013 @ 21:07:51 #27
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127376396
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, er is een mentaliteitswijziging en in de breedte rijden ze cleaner dan 10 jaar geleden. Benieuwd hoe lang men dat nog gaat volhouden.
Huh, waar haal je dat vandaan?
  maandag 3 juni 2013 @ 21:08:02 #28
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_127376410
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Szura het volgende:
Het wordt echt tijd dat ze die dokters met vuile handen uit het peloton gaan weren
Dan komen er gewoon andere dokters. Strengere straffen helpen ook weinig, want men gaat er vanuit dat men niet wordt gepakt. Je krijgt het niet weg en je gaat het zelfs nooit onder controle kunnen houden. Veel meer dan het beperken van excessen, gaat men nooit bereiken.

Landen als Nederland die nu met het vingertje staan te wijzen, gaan daar echt helemaal niets mee bereiken, nooit of te nimmer. Frankrijk en Duitsland hebben dat ook eens geprobeerd. Met als gevolg dat Frankrijk gewoon geen groot wielerland meer is en grotendeels pelotonvulling is geworden (al beginnen ze stilletjes aan terug "mee te doen" en dan weten we allemaal wat we bedoelen met meedoen). En Duitsland.... tja, dat is helemaal een marginaal wielerland geworden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_127376522
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dan komen er gewoon andere dokters. Strengere straffen helpen ook weinig, want men gaat er vanuit dat men niet wordt gepakt. Je krijgt het niet weg en je gaat het zelfs nooit onder controle kunnen houden. Veel meer dan het beperken van excessen, gaat men nooit bereiken.

Landen als Nederland die nu met het vingertje staan te wijzen, gaan daar echt helemaal niets mee bereiken, nooit of te nimmer. Frankrijk en Duitsland hebben dat ook eens geprobeerd. Met als gevolg dat Frankrijk gewoon geen groot wielerland meer is en grotendeels pelotonvulling is geworden (al beginnen ze stilletjes aan terug "mee te doen" en dan weten we allemaal wat we bedoelen met meedoen). En Duitsland.... tja, dat is helemaal een marginaal wielerland geworden.
Laten we wel wezen, het zijn natuurlijk wel een groepje dokters die veel kennis hebben. Als je die weet uit te schakelen scheelt dat wel wat natuurlijk. Dan komen er onervaren dokters of van andere sporten en heb je wat meer kans om nog meer renners te pakken.
pi_127376661
quote:

[..]

Maar op basis waarvan kom je hier mee? Omdat fucking Di Luca en Santambrogio positief testen? :') Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een heel deel van het peloton op een cleane manier de sport bedrijft, maar dat er absoluut nog tientallen renners zijn die dit niet doen. En dan blijf je inderdaad met dit soort berichten komen.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:11:58 #31
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_127376663
quote:

[..]

Je moet ergens beginnen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:13:31 #32
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127376764
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Maar op basis waarvan kom je hier mee? Omdat fucking Di Luca en Santambrogio positief testen? :') Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een heel deel van het peloton op een cleane manier de sport bedrijft, maar dat er absoluut nog tientallen renners zijn die dit niet doen. En dan blijf je inderdaad met dit soort berichten komen.
dan doel je op een deel van de 700 prof renners?
pi_127377027
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zolang Sky grote rondes kan domineren geloof ik dat er gedoped wordt.
pi_127377060
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Klopt. En op dat aantal denk ik dus dat tientallen renners nog steeds gebruiken. En of dat er nou 50 of 90 zijn, is natuurlijk lastig in te schatten.
pi_127377091
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:58 schreef OProg het volgende:

[..]

En niet onbelangrijk, de renners weten zelf ook dat ze als ze het niet doen gewoon kansloos zijn tegen bepaalde 'goed gesoigneerde' ploegen.
Plus dat in deze tijd juist blijkt hoe erg dopeurs beloond worden. Als je ziet hoe een Hamilton opnieuw kan binnenlopen met z'n boekje, en dat zet je tegenover een Bram de Groot... Tja.
quote:

[..]

Je kan er wel een maatregel uitpakken en zeggen dat dat niet dé oplossing zal zijn, maar het gaat hier juist om een pakket aan maatregelen die het probleem eventueel voor een deel zouden kunnen oplossen.
pi_127377102
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Zolang Sky grote rondes kan domineren geloof ik dat er gedoped wordt.
Er is ook absoluut geen sprake van OF er gedoped wordt, want dat zal altijd blijven gebeuren, in elke sport, maar op welke schaal dat gebeurt.
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 21:18:57 #37
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_127377106
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klopt. En op dat aantal denk ik dus dat tientallen renners nog steeds gebruiken. En of dat er nou 50 of 90 zijn, is natuurlijk lastig in te schatten.
Ik vrees dat dit een te lage inschatting is.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:19:01 #38
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127377114
quote:

[..]

oeffff, ik denk dus dat er tientallen clean zijn van die 700 :X
pi_127377189
quote:

[..]

Er is ook absoluut geen sprake van OF er gedoped wordt, want dat zal altijd blijven gebeuren, in elke sport, maar op welke schaal dat gebeurt.
Oh, daar ben ik van overtuigd. Daar is de overheersing van Sky voor mij het overtuigende bewijs voor. Dat er nog idioten rondlopen die veel te opvallend doperen is waarschijnlijk maar een klein aandeel.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:23:57 #40
67640 SaintOfKillers
pi_127377490
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Euhm... het verleden? Er zijn nauwelijks grote namen in de na-oorlogse wielergeschiedenis te vinden die niet aan de doping zaten. En natuurlijk de talrijke vorige keren dat men beweerde dat de excessen tot het verleden behoorden en dat het nu anders is. Opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw werd zoiets aangehaald en elke keer waren er indicaties dat het nu wel echt, echt, echt zo was.

Doet me denken aan die vrouwen die constant door hun man in elkaar worden geramd maar steeds terugkeren omdat hij nu echt wel gaat ophouden. Die geloven ook in sprookjes. Als je iets van betekenis wil winnen, dan kan je dat niet clean. Punt uit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_127377504
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik vrees dat dit een te lage inschatting is.
Noem maar wat willekeurige cijfers. Het kunnen er idd ook 200 zijn. Het was maar voor mij om aan te geven dat ik er van overtuigd ben dat het merendeel het niet doet.

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oeffff, ik denk dus dat er tientallen clean zijn van die 700 :X
Ik denk niet dat het zo erg gesteld is. Er zijn sowieso al flink wat teams die ik sowieso nergens van verdenk, dus dan gaat het eerder de richting op van wat ik zei.
pi_127377768
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Noem maar wat willekeurige cijfers. Het kunnen er idd ook 200 zijn. Het was maar voor mij om aan te geven dat ik er van overtuigd ben dat het merendeel het niet doet.

[..]

Ik denk niet dat het zo erg gesteld is. Er zijn sowieso al flink wat teams die ik sowieso nergens van verdenk, dus dan gaat het eerder de richting op van wat ik zei.
En daarbij denk ik dat bij de verdachte teams het merendeel ook niet gebruikt, alleen de toppers. Op zich zit ik ook wel op die lijn, maar de hele essentie is of je belangrijke wedstrijden kan winnen zonder doping. En dat durf ik niet te zeggen (is ook onmogelijk te zeggen natuurlijk).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 juni 2013 @ 21:27:54 #43
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_127377778
quote:
15s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:28 schreef OProg het volgende:
Het hangt er vanaf wie er vooraf aan de Giro en in de eerste etappe's getest zijn denk ik. Ik gok zo dat Vini redelijk weinig heeft gedaan in de Giro zelf en dat alles in de aanloop is geweest. Dus ik denk zo dat hij gewoon de pech heeft in de eerste etappe een controle te hebben gehad toen het nog net op te sporen was.
dat verklaart ook waarom hij alleen maar slechter ging fietsen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 3 juni 2013 @ 21:31:00 #44
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127377992
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

[..]

ik denk juist dat het in het amateur wielrennen juist erger is geworden op dopinggebied, waar ze vroeger maar wat aan rotzooide, hebben ze nu begeleiding van verzorgers en dokters.
pi_127378098
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik denk juist dat het in het amateur wielrennen juist erger is geworden op dopinggebied, waar ze vroeger maar wat aan rotzooide, hebben ze nu begeleiding van verzorgers en dokters.
Dat is op zich toch beter. Dan riskeren ze minder hun gezondheid. Maar in het amateur wielrennen zonder controles heb je natuurlijk ook de grootste idioten rond hebt lopen. Net zoals bij fitness, alleen daar valt het net even wat meer op .
pi_127378156
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Euhm... het verleden? Er zijn nauwelijks grote namen in de na-oorlogse wielergeschiedenis te vinden die niet aan de doping zaten. En natuurlijk de talrijke vorige keren dat men beweerde dat de excessen tot het verleden behoorden en dat het nu anders is. Opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw werd zoiets aangehaald en elke keer waren er indicaties dat het nu wel echt, echt, echt zo was.

Doet me denken aan die vrouwen die constant door hun man in elkaar worden geramd maar steeds terugkeren omdat hij nu echt wel gaat ophouden. Die geloven ook in sprookjes.
Ach ik geloof niet in sprookjes, laat ik 1 ding voorop stellen. Daar volg ik het wielrennen al te lang voor. Ik zie echter wel andere dingen t.o.v. twintig en tien jaar terug. Ja, er valt nog altijd flink door de mazen van het net te glippen, natuurlijk, maar tegelijkertijd worden de renners die opvallend presteren er vaak ook gelijk uitgehaald (zie bijv. een Di Luca en Santambrogio). Daarnaast was het 10 jaar geleden onmogelijk dat renners onderling openlijk andere renners gingen beschuldigen. Dat zie ik nu heel vaak gebeuren. Al tijdens de Giro las ik op Twitter regelmatig berichten van renners dat het peloton bepaalde renners, en dat wees toen al erg in de richting van Vini Fantini, niet geloofde. In 1999 werd Bassons, die hetzelfde deed, het leven nog zuur gemaakt.

Om dan nu in dezelfde categorie als die periodes te plaatsen, dat gaat me wat te ver.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 03-06-2013 21:51:56 ]
  maandag 3 juni 2013 @ 21:49:00 #47
67640 SaintOfKillers
pi_127379395
Bassons had geen Twitter. Het is iets simpeler om even een "lees tussen de regels" insinuatie op het web te gooien dan om alles expliciet te gaan toelichten in een interview. Als zo'n Kittel in een interview even met naam en toenaam Sky, Astana en Saxo gaat beschuldigen, dan wordt die even hard uitgekotst.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:49:52 #48
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127379456
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ach ik geloof niet in sprookjes, laat ik 1 ding voorop stellen. Daar volg ik het wielrennen al te lang voor. Ik zie echter wel andere dingen t.o.v. twintig en tien jaar terug. Ja, er valt nog altijd flink door de mazen van het net te glippen, natuurlijk, maar tegelijkertijd worden de renners die opvallend presteren er vaak ook gelijk uitgehaald (zie bijv. een Di Luca en Santambrogio). Daarnaast was het 10 jaar geleden onmogelijk dat renners onderling openlijk andere renners gingen beschuldigen. Dat zie ik niet heel vaak gebeuren. Al tijdens de Giro las ik op Twitter regelmatig berichten van renners dat het peloton bepaalde renners, en dat wees toen al erg in de richting van Vini Fantini, niet geloofde. In 1999 werd Bassons, die hetzelfde deed, het leven nog zuur gemaakt.

Om dan nu in dezelfde categorie als die periodes te plaatsen, dat gaat me wat te ver.
Waarschijnlijk is die verandering ten behoeve van het imago van de sport, anders lopen er teveel sponsoren weg en krijgt iedereen minder geld en voor minder geld is iedereen doodsbang in de sport.
pi_127379695
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bassons had geen Twitter. Het is iets simpeler om even een "lees tussen de regels" insinuatie op het web te gooien dan om alles expliciet te gaan toelichten in een interview. Als zo'n Kittel in een interview even met naam en toenaam Sky, Astana en Saxo gaat beschuldigen, dan wordt die even hard uitgekotst.
Mocht Kittel in het peloton n.a.v. die uitspraken worden uitgekotst, dan hadden we dat al lang geweten denk ik. Die hele ploeg is namelijk zo anti-doping als het maar zijn kan en ze schromen de uitspraken niet, dus dat hadden we dan ook wel geweten.
pi_127379786
Het is ondertussen wel overduidelijk dat de UCI vooral de struisvogelpolitiek toepast, want vanuit die gasten komt geen enkele inititiatief tot verandering of revolutionaire methoden of voorstellen om gebruik terug te dringen...

En dat zelfs EPO-gebruikers nog genoeg wedstrijden kunnen rijden zonder betrapt te worden, is al aardig kwalijk... Maar ja, dat blijven de conflicterende belangen van overkoepelende organisaties en dopingjacht, het is niet rendabel om je grote sterren proberen te betrappen... Het is efficienter om gewoon allemaal heel hard te roepen dat die kale Keniaan straks écht een exponent van een nieuwe generatie is!
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')