abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 april 2013 @ 07:38:50 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_125747961

Welkom in hét centrale topic voor alle productinformatie, aanbiedingen, Zweden, nieuws enz... Ook zijn er meerdere medewerkers aanwezig die je graag verder helpen.

quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W.

Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
Culinaire toppers van IKEA
quote:
TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In deze folder vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.

Tarieven voor normaal transport:
0 - 50kg > transport 29.- | etagekosten 10.-
50 - 100kg > transport 39.- | etagekosten 20.-
100 - 300kg > transport 59.- | etagekosten 30.-
300 - 500kg > transport 79.- | etagekosten 40.-
En elke volgende staffel van 200 kilo is +20.-
De voorwaarden bij IKEA Delft kunnen afwijken.

Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:
IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT
Met de nieuwe IKEA Card ligt alles binnen handbereik. Vanaf nu hoef je grote bedragen niet meer in één keer te betalen maar kan je met de IKEA Card in termijnen afrekenen. Je kan er kortom eenvoudig en voordelig mee winkelen bij alle IKEA vestigingen.
quote:
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag:

Koopzondagen
IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur.
IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur.
IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.

Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
quote:
Vragen?

Anna staat iedere dag voor je klaar!

En als Anna het niet weet, vraag je het hier aan één van de medewerkers!
De nieuwe Stockholmcollectie *O* *O* *O*
http://www.ikea.com/nl/nl(...)tockholm_collection/
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125756823
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:08 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Een combimagnetron is dieper dan de bovenkast diep is.

De UTDRAG afzuigkap is "nieuw". De vorige versie (volgens mij redelijk gelijk) was de LUFTIG BF325. Misschien dat je daar wel wat informatie over kunt vinden?
Thanks!
Ben gisterenavond langs geweest en een offerte opgemaakt. Ze vertelde gewoon van die korting die 1 mei ingaat, en dat dat gewoon verrekend word omdat de offerte een maand geldig is. Wel netjes!
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_125758885
Weet er iemand toevallig of een ondiepe plank voor een bovenkastje ook achter in een diep keukenkastje past?
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:24:27 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125759619
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Weet er iemand toevallig of een ondiepe plank voor een bovenkastje ook achter in een diep keukenkastje past?
Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar ik weet dat ik in mijn Ikea onderkastje idd een ondiepe plank (ik gok van een bovenkastje) heb zitten.... maar dat is spul wat al >15 jaar oud is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125760127
Hallo allemaal, vanochtend heb ik gebeld met Ikea en jawel hoor de "keukenactie - korting" is een landelijke actie vanaf 1 mei !!
pi_125760859
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Weet er iemand toevallig of een ondiepe plank voor een bovenkastje ook achter in een diep keukenkastje past?
Zou kunnen, als daar ook gaatjes zitten voor n plankdrager. Afmetingen moeten natuurlijk gelijk zijn :)
pi_125770309
Iemand hier ervaringen met de Ikea betaalservice? Zit eraan te denken een bank te kopen en deze dan in 12x te betalen. Als ik het dus goed begrijp betaal ik het aankoopbedrag, zonder rente, zolang ik maar altijd, netjes op tijd betaal?
I see peas of green, red roses too....
  vrijdag 26 april 2013 @ 18:49:50 #8
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125770768
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 18:38 schreef Greenpeas het volgende:
Iemand hier ervaringen met de Ikea betaalservice? Zit eraan te denken een bank te kopen en deze dan in 12x te betalen. Als ik het dus goed begrijp betaal ik het aankoopbedrag, zonder rente, zolang ik maar altijd, netjes op tijd betaal?
Ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt. Zie hier: www.ikea.com/ms/nl_NL/IKEA_card.html

Er is nu dus wel een actie gaande, waarbij je in zes maanden je meubels kunt betalen zonder rente te betalen, maar niet over een periode van 12 maanden.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125770972
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 18:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt. Zie hier: www.ikea.com/ms/nl_NL/IKEA_card.html

Er is nu dus wel een actie gaande, waarbij je in zes maanden je meubels kunt betalen zonder rente te betalen, maar niet over een periode van 12 maanden.
Wel bij de Ikea in Barendrecht. :P

Lijkt allemaal wel heel 'makkelijk' ik krijg een bank, betaal elke maand netjes het geld en zolang ik netjes blijf betalen hoef ik geen rente te betalen. Ergens lijkt er een addertje onder het gras te verstoppen.
I see peas of green, red roses too....
  vrijdag 26 april 2013 @ 18:59:43 #10
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125771168
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 18:54 schreef Greenpeas het volgende:

[..]

Wel bij de Ikea in Barendrecht. :P
Ah, okee! :)

quote:
Lijkt allemaal wel heel 'makkelijk' ik krijg een bank, betaal elke maand netjes het geld en zolang ik netjes blijf betalen hoef ik geen rente te betalen. Ergens lijkt er een addertje onder het gras te verstoppen.
Ik denk dat dat addertje hieruit bestaat, dat heel veel mensen er stomweg niet in slagen om iedere maand netjes aan hun aflossingsverplichting te voldoen. En díe mensen zullen in dat geval waarschijnlijk wel wat extra's moeten gaan betalen. ;)

Maar inderdaad, als je er in slaagt om netjes elke maand te betalen, dan hoef je geen rente te betalen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125771434
En anders is de rente maar 68 euro op 1000 euro lenen, n heel jaar...
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:06:43 #12
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125771493
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:05 schreef JohnB52 het volgende:
En anders is de rente maar 68 euro op 1000 euro lenen, n heel jaar...
Is toch weer 68 euro. Die besteed ik persoonlijk liever ergens anders aan.
Maar dat ligt aan mij, ik ben nou eenmaal mordicus tegen kopen-op-afbetaling (tenzij voor een huis of bedrijfsinvestering).
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125771536
Ik ben dr ook op tegen, ooit eens gedaan, maar niet nog een keer!

Zonde van je geld, pas wat kopen als je het geld ervoor hebt :)
pi_125771593
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Is toch weer 68 euro. Die besteed ik persoonlijk liever ergens anders aan.
Maar dat ligt aan mij, ik ben nou eenmaal mordicus tegen kopen-op-afbetaling (tenzij voor een huis of bedrijfsinvestering).
Vriendin van me deed dat vroeger. PC gekocht op afbetaling, ding was al naar de klote voordat ie afbetaald was :')
Tap tap tap
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:11:23 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125771676
Volgens mij besteed je geld wat je hebt anders dan geld wat je niet hebt.

Maar goed, als je kinderen op de grond zitten omdat je ex de bank meegenomen heeft en je kunt alleen een Klippan op afbetaling kopen... Tsja, wat doe je dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:11:54 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_125771697
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:11 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij besteed je geld wat je hebt anders dan geld wat je niet hebt.

Maar goed, als je kinderen op de grond zitten omdat je ex de bank meegenomen heeft en je kunt alleen een Klippan op afbetaling kopen... Tsja, wat doe je dan?
Naar een weggeefwinkel :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:13:06 #17
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125771749
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vriendin van me deed dat vroeger. PC gekocht op afbetaling, ding was al naar de klote voordat ie afbetaald was :')
Dat is dus één van die bekende nadelen van kopen-op-afbetaling. En hetzelfde kan je natuurlijk overkomen met meubilair, hoewel ik hier weer de kanttekening bij plaats dat de klantenservice van Ikea doorgaans prima is, dus bij Ikea zal het risico van voortijdig-stuk-gaan-mar-nog-niet-afbetaald wel meevallen. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:15:26 #18
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125771847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:11 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij besteed je geld wat je hebt anders dan geld wat je niet hebt.
Uiteraard. Maar feit blijft dat je mensen hebt die zelfs van een minimuminkomen kunnen sparen, èn mensen met drie-keer-modaal die in de schuldhulpverlening terechtkomen. ;)

quote:
Maar goed, als je kinderen op de grond zitten omdat je ex de bank meegenomen heeft en je kunt alleen een Klippan op afbetaling kopen... Tsja, wat doe je dan?
Fok!kers Helpen Fok!kers! ^O^
Nee, serieus, uiteraard is dat een vervelende situatie en ik kan mij zeer goed voorstellen dat je in een dergelijk 'nood'geval inderdaad bij uitzondering gebruik maakt van kopen op afbetaling.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125772715
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:11 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij besteed je geld wat je hebt anders dan geld wat je niet hebt.

Maar goed, als je kinderen op de grond zitten omdat je ex de bank meegenomen heeft en je kunt alleen een Klippan op afbetaling kopen... Tsja, wat doe je dan?
Kijken op marktplaats
pi_125773355
Moet je ook maar de mogelijkheid hebben om het op te halen..
En dan is het ook nog maar de vraag hoelang je er iets aan hebt etc.
Ik snap wel dat mensen soms een uitzondering maken :)
Dan is een klippan op afbetaling een stuk goedkoper :Y
pi_125775217
de klippan op afbetaling moet je ook ophalen.

en waar een wil is is een weg. ik heb als student ook eens een bank vervoert zonder auto/hulp.
met een karretje en een hele wandeltocht.
pi_125783967
Hou toch op zeg :') Als iemand hier gebruik wil maken van de IKEA betaalservice en hier vraagt om ervaringen ga dan niet met z'n allen de moraalridder spelen (wat ook totaal niks met de vraag te maken heeft trouwens). Open daarvoor een leuk topic in WGR.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 28 april 2013 @ 12:24:16 #23
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_125824503
Wij zijn van plan om een ikea bank te kopen, een karlstad of een ektorp.
Mijn man vindt de ektorp leuker en ik neig meer naar de karlstad.
We denken aan een driezitter met losse voetenbank of een tweezitter met chaiselongue.

Ik vraag dus naar ervaringen van mensen die deze bank hebben.
  zondag 28 april 2013 @ 12:46:33 #24
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_125825033
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:24 schreef baniekje het volgende:
Wij zijn van plan om een ikea bank te kopen, een karlstad of een ektorp.
Mijn man vindt de ektorp leuker en ik neig meer naar de karlstad.
We denken aan een driezitter met losse voetenbank of een tweezitter met chaiselongue.

Ik vraag dus naar ervaringen van mensen die deze bank hebben.
Ik heb wel eens "gehoord" dat de Ektorp last kan hebben van doorzittende/zakkende kussens. (Ik vind persoonlijk de Karlstad leuker, terwijl wij in de kamer een Ektorp hebben staan, die inderdaad doorzakt)
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_125825416
Je kunt volgens mij niet normaal op de Ektorp zitten, alleen onderuit hangen en liggen :P ik heb zelf liever een stevigere bank.
Tap tap tap
pi_125825482
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:24 schreef baniekje het volgende:
Wij zijn van plan om een ikea bank te kopen, een karlstad of een ektorp.
Mijn man vindt de ektorp leuker en ik neig meer naar de karlstad.
We denken aan een driezitter met losse voetenbank of een tweezitter met chaiselongue.

Ik vraag dus naar ervaringen van mensen die deze bank hebben.
Ik heb de karlstad bank en het enige wat ik soms heb is dat de kussens wat verschuiven. Dus je kussens waar je op zit, maar ook die waar je tegenaan hangt. Je moet ze soms ff goed leggen.

Maar verder is deze bank al 4 jaar oud, intensief gebruikt en nog echt niet doorgezeten of wat dan ook. Hij bevalt ontzettend goed. Ik heb een 3zitter + chaislongue aan elkaar.
  zondag 28 april 2013 @ 13:20:50 #27
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_125825932
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 13:01 schreef CherryLips het volgende:
Je kunt volgens mij niet normaal op de Ektorp zitten, alleen onderuit hangen en liggen :P ik heb zelf liever een stevigere bank.
Klopt! Het is echt een hangbank.
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_125827135
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 13:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb de karlstad bank en het enige wat ik soms heb is dat de kussens wat verschuiven. Dus je kussens waar je op zit, maar ook die waar je tegenaan hangt. Je moet ze soms ff goed leggen.

Maar verder is deze bank al 4 jaar oud, intensief gebruikt en nog echt niet doorgezeten of wat dan ook. Hij bevalt ontzettend goed. Ik heb een 3zitter + chaislongue aan elkaar.
Je kan klittenband aan de onderkant maken, dan schuift ie minder.
pi_125832636
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 14:03 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Je kan klittenband aan de onderkant maken, dan schuift ie minder.
Oh ja kan, maar op zich valt het nu wel mee. Ik weet nu waardoor t kwam. Eerst lekker zitten en dan onderuit schuiven schuift dat kussen. Dus dat doe ik niet meer :)
  maandag 29 april 2013 @ 13:33:53 #30
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_125863414
Ik ben om, het wordt de ektorp. Nu op marktplaats kijken voor een bank!
Volgende probleem; mijn man is allergisch voor veren en de oudere versie van de ektorp heeft veren kussens.
Ik stuur nu mailtjes om te vragen en een bank is al afgevallen door de veren kussens. Hij was verder perfect!
De mensen hadden ook de kassabon niet meer en geen ikea family pas gebruikt dus dat schoot niet op helaas. Anders kan je de kussens ruilen.
Vanaf wanneer zijn die vervangen door de andere vulling?
pi_125877728
Heeft Ikea dit jaar ook de blokken cocosgrond?
  maandag 29 april 2013 @ 23:11:28 #33
3185 Adelante
To let it go now
pi_125885466
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:33 schreef baniekje het volgende:
Ik ben om, het wordt de ektorp. Nu op marktplaats kijken voor een bank!
Volgende probleem; mijn man is allergisch voor veren en de oudere versie van de ektorp heeft veren kussens.
Ik stuur nu mailtjes om te vragen en een bank is al afgevallen door de veren kussens. Hij was verder perfect!
De mensen hadden ook de kassabon niet meer en geen ikea family pas gebruikt dus dat schoot niet op helaas. Anders kan je de kussens ruilen.
Vanaf wanneer zijn die vervangen door de andere vulling?
Waarom koop je niet gewoon een nieuwe bank bij IKEA, met garantie en goede kussens :?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_125885525
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:33 schreef baniekje het volgende:
Ik ben om, het wordt de ektorp. Nu op marktplaats kijken voor een bank!
Volgende probleem; mijn man is allergisch voor veren en de oudere versie van de ektorp heeft veren kussens.
Ik stuur nu mailtjes om te vragen en een bank is al afgevallen door de veren kussens. Hij was verder perfect!
De mensen hadden ook de kassabon niet meer en geen ikea family pas gebruikt dus dat schoot niet op helaas. Anders kan je de kussens ruilen.
Vanaf wanneer zijn die vervangen door de andere vulling?
Huh? Waar?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_125885774
quote:
Ja die, dank je. Gek, het zoeken moet in dit geval op naam en niet op potgrond, potaarde, aarde, grond, etc.
pi_125885818
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:33 schreef baniekje het volgende:
Ik ben om, het wordt de ektorp. Nu op marktplaats kijken voor een bank!
Volgende probleem; mijn man is allergisch voor veren en de oudere versie van de ektorp heeft veren kussens.
Ik stuur nu mailtjes om te vragen en een bank is al afgevallen door de veren kussens. Hij was verder perfect!
De mensen hadden ook de kassabon niet meer en geen ikea family pas gebruikt dus dat schoot niet op helaas. Anders kan je de kussens ruilen.
Vanaf wanneer zijn die vervangen door de andere vulling?
Het eeuwig-omruilrecht geldt toch alleen voor verpakte artikelen?
pi_125885915
Maar je hebt toch gewoon garantie op de kussens ?
Al moet je dan misschien hele bank inleveren.
  maandag 29 april 2013 @ 23:23:35 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125886043
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 23:20 schreef ddx het volgende:
Maar je hebt toch gewoon garantie op de kussens ?
Al moet je dan misschien hele bank inleveren.
Garantie betekent ook dat je ze na x jaar mag ruilen omdat je de nieuwe eigenaar bent die allergisch voor veren is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125886080
Dat niet, maar wel als ze ingezakt zijn ;)
pi_125886222
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 23:24 schreef ddx het volgende:
Dat niet, maar wel als ze ingezakt zijn ;)
Veren zakken altijd in en moeten weer opgeschud worden. Dus nee, dat is geen reden tot omruilen.
pi_125886357
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 23:24 schreef ddx het volgende:
Dat niet, maar wel als ze ingezakt zijn ;)
Maar waarom dan die IKEA Family pas? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_125886410
Daar heb je niets aan nee (zou wel makkelijk zijn, hoef je bonnetjes niet te bewaren)
Ik reageerde alleen op Teslynd.
pi_125886561
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 23:32 schreef ddx het volgende:
Daar heb je niets aan nee (zou wel makkelijk zijn, hoef je bonnetjes niet te bewaren)
Ik reageerde alleen op Teslynd.
Oh ik dacht dat jij de andere koper van de bank was ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_125886607
Nee ik heb al een Ektorp :) (waarvan ik pas de bekleding netjes onder garantie heb omgeruild omdat die verkleurd was)
pi_125887197
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 23:32 schreef ddx het volgende:
Daar heb je niets aan nee (zou wel makkelijk zijn, hoef je bonnetjes niet te bewaren)
Ik reageerde alleen op Teslynd.
Helaas worden je aankopen NIET vastgelegd op je ikea-pas.
  dinsdag 30 april 2013 @ 08:28:30 #46
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_125891490
Wat betreft het ruilen van de kussens; ik heb op diverse plekken gelezen dat mensen hun veren kussens ruilden voor de nieuwere uitvoering omdat de veren kussens uitzakten.
En jammer dat je aankopen niet worden vastgelegd op je Ikea-pas.
Is dat een privacy dingetje?
pi_125892397
Ja, dat mag niet volgens privacy-wetgeving.

Ze kunnen wel vastleggen hoeveel gratis koffie er geschonken wordt, maar niet of jij 7x per week komt.
pi_125895437
Hi! Ik ben verliefd op het Alex ladenblok en wil deze inderdaad graag combineren met zo'n tafelblad. Opbergruimte O+ Heeft iemand ervaring met dit ladenblok (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50192822/) en lopen de laden een beetje soepel of zijn ze juist heel stroef? Ik ben een beetje bang voor de stevigheid en de bruikbaarheid enzo. Iemand die dit weet?
pi_125909390
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 april 2013 10:51 schreef PaarsBeestje het volgende:
Hi! Ik ben verliefd op het Alex ladenblok en wil deze inderdaad graag combineren met zo'n tafelblad. Opbergruimte O+ Heeft iemand ervaring met dit ladenblok (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50192822/) en lopen de laden een beetje soepel of zijn ze juist heel stroef? Ik ben een beetje bang voor de stevigheid en de bruikbaarheid enzo. Iemand die dit weet?
Ik heb de kleine variant daarvan. De laden lopen soepel en ik vind het een heel degelijk ding.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 30 april 2013 @ 20:13:02 #50
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_125916246
Al iets meer bekend over de introductiedatum voor de METOD-serie in NL?
pi_125916508
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:13 schreef mol_air het volgende:
Al iets meer bekend over de introductiedatum voor de METOD-serie in NL?
Vorige week in de winkel wist een oud-collega me nog geen specifiek moment te vertellen :{
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_125917378
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:06 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb de kleine variant daarvan. De laden lopen soepel en ik vind het een heel degelijk ding.
Oh goed om te lezen! Bedankt voor je reactie :* Binnenkort dan maar naar de Ikea!
  dinsdag 30 april 2013 @ 20:30:31 #53
3185 Adelante
To let it go now
pi_125917544
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:13 schreef mol_air het volgende:
Al iets meer bekend over de introductiedatum voor de METOD-serie in NL?
Juni 2014
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:09:50 #54
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_125923650
quote:
Juni 2014
Noooo! (nieuwbouwhuis wordt waarschijnlijk q1 2014 opgeleverd en hoopte een METOD erin te kunnen zetten...)
pi_125926031
Dan kan je m toch ergens anders kopen? Duitsland of België?
pi_125926153
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:09 schreef mol_air het volgende:

[..]

Noooo! (nieuwbouwhuis wordt waarschijnlijk q1 2014 opgeleverd en hoopte een METOD erin te kunnen zetten...)
Heb je het METOD-assortiment al bekeken op de Deense en/of Noorse site?
En ermee gewerkt in hun homeplanner?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:01:01 #57
3185 Adelante
To let it go now
pi_125926703
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:48 schreef JohnB52 het volgende:
Dan kan je m toch ergens anders kopen? Duitsland of België?
Duitsland zit wel eerder in de roll-out, Belgie niet.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:18:50 #58
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_125927611
quote:
Heb je het METOD-assortiment al bekeken op de Deense en/of Noorse site? En ermee gewerkt in hun homeplanner?
Wel bekeken, nog niet in de planner. Kan dat laatste al dan? Ik kon het zo snel nog niet vinden.

Edit: lijkt via de Deense website wel te kunnen.
pi_125930599
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:18 schreef mol_air het volgende:

[..]

Wel bekeken, nog niet in de planner. Kan dat laatste al dan? Ik kon het zo snel nog niet vinden.

Edit: lijkt via de Deense website wel te kunnen.
Af en toe is het even goed kijken wat ze nou bedoelen, maar het is mij gelukt om een keuken te plannen in de Deense versie ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_125930608
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:01 schreef Adelante het volgende:

[..]

Duitsland zit wel eerder in de roll-out, Belgie niet.
Wanneer is Duitsland aan de beurt dan?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:36:18 #61
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_125933072
Ik zie alleen de aangekondigde 20cm en 100cm kastjes niet...
pi_125938726
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:36 schreef mol_air het volgende:
Ik zie alleen de aangekondigde 20cm en 100cm kastjes niet...
20cm staat er wel tussen. Maar die 100cm brede kasten heb ik ook niet gevonden :?

En ik heb wel echt de 30 en 50cm brede kasten gemist :{
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_125952613
ik ben opzoek naar een ikea vitrine kastje die aan de muur wordt gehangen.

lijkt op dit:

(Östhamra)
maar dan 120cm en transparante schuifdeurtjes met handgrepen.

iemand enig idee?
pi_125953269
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:07 schreef loecje het volgende:
ik ben opzoek naar een ikea vitrine kastje die aan de muur wordt gehangen.

lijkt op dit:
[ afbeelding ]
(Östhamra)
maar dan 120cm en transparante schuifdeurtjes met handgrepen.

iemand enig idee?
Ik weet volgens mij welke je zoekt, maar kom ff niet op de naam. Volgens mij is die wel uit het assortiment trouwens...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:25:21 #65
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125953406
Iemand toevallig deze in huis?
Hoe ver komen die van de muur af?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60075295/
pi_125953409
GRIMLE?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_125953471
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:25 schreef Bartjebart het volgende:
GRIMLE?
[ afbeelding ]
ja dat is hem :D

dat hij uit het assortiment was vermoede ik al. maar met de naam kan ik misschien 2ehands nog wat vinden.
al ben ik bang dat ze moeilijk te vinden zijn :(

[ Bericht 8% gewijzigd door loecje op 01-05-2013 20:36:08 ]
pi_125961768
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:25 schreef amaranta het volgende:
Iemand toevallig deze in huis?
Hoe ver komen die van de muur af?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60075295/
Niet in huis. Wel een paar keer gelezen dat het koord altijd doorzakken zal.
Je kan beter gordijnrails voor aan het plafond kopen.
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:01:52 #69
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_125962886
quote:
20cm staat er wel tussen. Maar die 100cm brede kasten heb ik ook niet gevonden En ik heb wel echt de 30 en 50cm brede kasten gemist
Ik dacht dat de METOD in 20, 40, 60, 80 en 100 zou komen?
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:45:30 #70
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_125965279
Morgen voor het eerst naar ikea Eindhoven. Ben benieuwd of daar nog leuke koopjes zijn te scoren!
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_125967409
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:01 schreef mol_air het volgende:

[..]

Ik dacht dat de METOD in 20, 40, 60, 80 en 100 zou komen?
Ja dat klopt (dat is wat IKEA aangaf inderdaad). Maar nu heb ik een passtuk van 15cm in mijn geplande METOD keuken. Terwijl ik bij FAKTUM een kastje van 40 kon vervangen voor 50 en dan maar 5cm passtuk nodig heb...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:11:51 #72
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_125970043
Mijn eerste Ikea-hack uitgevoerd bij het bouwen van een Expedit:

  donderdag 2 mei 2013 @ 10:10:31 #73
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_125971464
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:11 schreef Khadgar het volgende:
Mijn eerste Ikea-hack uitgevoerd bij het bouwen van een Expedit:

[ afbeelding ]
Die is leuk!
Mooi gedaan! ^O^
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:20:15 #74
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_125971715
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:10 schreef baniekje het volgende:

[..]

Die is leuk!
Mooi gedaan! ^O^
En supermakkelijk om te doen. Gewoon bouwen zoals altijd en als je een plankje weglaat een half deuveltje gebruiken in plaats van een hele. Even netjes aantikken zodat ie een beetje verdwijnt en klaar.
pi_125971797
Een mega-letterbak! Leuk O+
Tap tap tap
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:28:37 #76
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_125971945
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:23 schreef CherryLips het volgende:
Een mega-letterbak! Leuk O+
Als je even je best doet kun je dat inderdaad doen: de plankjes die je over hebt kun je natuurlijk prima ergens anders inschuiven. En met de upgrades die Ikea zelf heeft kom je een aardig eind in de buurt!
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:31:57 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125974070
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:43 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Niet in huis. Wel een paar keer gelezen dat het koord altijd doorzakken zal.
Je kan beter gordijnrails voor aan het plafond kopen.
Thanx, maar dat gaat niet. Daar zijn de gordijnen niet geschikt voor.
(En ja, ik kan er gordijnhaken aan maken, maar ze zijn op maat, dus dan hou ik een stuk raam over aan de onderkant).
Ik zoek dus een roede die zo dicht mogelijk op de muur hangt.
pi_125976400
je kan niet gewoon de bevestigingsbuisjes inkorten? die tussen de muur en de roede?
met deze haakjes http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80212201/ kan je bijna elke ikea gordijnroede geschikt maken voor je gordijnen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:09:53 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125977413
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:11 schreef Khadgar het volgende:
Mijn eerste Ikea-hack uitgevoerd bij het bouwen van een Expedit:

[ afbeelding ]
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:23:38 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125977946
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:39 schreef loecje het volgende:
je kan niet gewoon de bevestigingsbuisjes inkorten? die tussen de muur en de roede?
met deze haakjes http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80212201/ kan je bijna elke ikea gordijnroede geschikt maken voor je gordijnen.
Nee, het is echt een rare roede. Ik maak er zo een foto van.
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:24:53 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125977996
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:11 schreef Khadgar het volgende:
Mijn eerste Ikea-hack uitgevoerd bij het bouwen van een Expedit:

[ afbeelding ]
Gaaf! :Y
***
  donderdag 2 mei 2013 @ 14:06:14 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125979314
Zo dus. De dwarse, waar dus de roede op rust, kan niet worden ingekort.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125979435
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn roede zit zo bevestigd. En dan kan je dus de stok + houder zo ver mogelijk naar achter schuiven, zo dicht mogelijk tegen de muur.
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:02:36 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125988488
Jep, maar die vindt meneer lelijk.
pi_125988524
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:02 schreef amaranta het volgende:
Jep, maar die vindt meneer lelijk.
Oh dat dacht ik ook, maar eigenlijk nu ze hangen valt me dat heel erg mee :o
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:24:20 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125989141
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh dat dacht ik ook, maar eigenlijk nu ze hangen valt me dat heel erg mee :o
hmm oke. Dan toch overwegen.
pi_125989264
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

hmm oke. Dan toch overwegen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de laatste foto zie je het enige wat je eigenlijk echt lelijk kan vinden. Alleen daar heb je dus weer een kapje voor wat je er overheen kan doen en dan is het netjes afgewerkt. Ik heb mijn gordijnen nooit dicht, dus ik drapeer ze altijd zo dat er een plooi precies voor/overheen zit.
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:29:48 #88
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125989326
Ja het zijn de slaapkamer gordijnen van de kamers van de kinderen. Ze hangen sws niet tegen het plafond. Dus moet toch even kijken.
Bedankt hoe dan ook voor je fotos !
pi_125996808
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:06 schreef amaranta het volgende:
Zo dus. De dwarse, waar dus de roede op rust, kan niet worden ingekort.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een zelfde situatie gehad. Heb beide roede aan elkaar verbonden met een stukje elektra buis wat toevallig precies paste. Daarna op 10 cm van beide eindes een gat geboord. Ook nog een gat in het midden. Bij de bouwmarkt vond ik een setje met afstandhouders, waaronder 6 zwarte van 2 cm. Dus uiteindelijk in het plafond gaatje geboord, plugje er in. Daarna afstandhouder, roede en een lange schroef.
Eén lus van het gordijn op het stukje van 10 cm de rest er tussen.

Die lelijke beugels heb ik in de oud ijzer bak gegooid. Alles zit nu veel steviger en beter vast.
Jeroentje.
pi_125999999
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:39 schreef loecje het volgende:
je kan niet gewoon de bevestigingsbuisjes inkorten? die tussen de muur en de roede?
met deze haakjes http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80212201/ kan je bijna elke ikea gordijnroede geschikt maken voor je gordijnen.
Daar heb ik zo nu en dan naar staan kijken. Die knijpertjes spreken voor zich, maar wat is de bedoeling van die haakjes?
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:06 schreef amaranta het volgende:
Zo dus. De dwarse, waar dus de roede op rust, kan niet worden ingekort.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de gordijnen lang genoeg zijn, toch rails aan het plafond en hakenlint tegen de bovenrand van het gordijn (laten) naaien. En anders zoeken naar gordijnstangen die een kortere afstand hebben.
pi_126002260
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:16 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Daar heb ik zo nu en dan naar staan kijken. Die knijpertjes spreken voor zich, maar wat is de bedoeling van die haakjes?

[..]

Als de gordijnen lang genoeg zijn, toch rails aan het plafond en hakenlint tegen de bovenrand van het gordijn (laten) naaien. En anders zoeken naar gordijnstangen die een kortere afstand hebben.
die haakjes gebruik je volgens mij om de knijpertjes aan op te hangen.
aan de glijdoppen van de kvartal. of aan ringen op deze manier http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40224098/ (zonder de clips die ernaast liggen)
pi_126002656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:51 schreef loecje het volgende:

[..]

die haakjes gebruik je volgens mij om de knijpertjes aan op te hangen.
aan de glijdoppen van de kvartal. of aan ringen op deze manier http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40224098/ (zonder de clips die ernaast liggen)
Dit zijn andere haakjes, deze zijn wel te volgen. Maar ik vraag me af of ze wel sterk genoeg zijn. En heb je dan niet veel haakdingetjesruimte tussen je gordijn en roede/koord?
Ik heb nog de haakjes van de eerste link liggen.
pi_126002981
het is mij bij de ikea uitgelegd dat de haakjes nog aan de klemmetjes moesten om ze aan de gordijnroede op te hangen.
dat dingetje wat je bovenaan de klemmetjes ziet was voor de staalkabel.

ik heb zelf deze haakjes niet, dus geen idee hoe het nu precies zit.
pi_126003891
http://www.ikea.com/nl/nl(...)omset/20132_kiro06a/

Beetje verwarrend. De focus van de pagina lijkt te liggen op het middelgedeelte wat het eiland vormt. Maar de prijs heeft betrekking op de gehele keuken volgens mij.

Daaronder zie ik wel het werkblad los te koop voor maar 39 euro, maar je kan er geen drager los voor kopen.

Ik heb al een keuken, wat ik wil is een dergelijk 'eiland' erbij plaatsen.

Weet iemand of je dat gedeelte uit bovenstaande link los kan kopen in de winkel?
pi_126003967
In de winkels hangen zulke dingen te hoog om te kunnen zien hoe het precies in elkaar zit.

Andere vraag: zijn er vaste uren waarop je chatten kan?
  donderdag 2 mei 2013 @ 23:52:12 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126006040
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 23:15 schreef VacaLoca het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl(...)omset/20132_kiro06a/

Beetje verwarrend. De focus van de pagina lijkt te liggen op het middelgedeelte wat het eiland vormt. Maar de prijs heeft betrekking op de gehele keuken volgens mij.

Daaronder zie ik wel het werkblad los te koop voor maar 39 euro, maar je kan er geen drager los voor kopen.

Ik heb al een keuken, wat ik wil is een dergelijk 'eiland' erbij plaatsen.

Weet iemand of je dat gedeelte uit bovenstaande link los kan kopen in de winkel?
Volgens mij is het gewoon een 60 of 80 cm brede ondiepe onderkast, en daarnaast een 60 cm ladenblok.

En dan dus een werkblad erop en voor de mooi nog wat bedekkingspanelen en plinten er tegenaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_126006852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 23:16 schreef Teslynd het volgende:
In de winkels hangen zulke dingen te hoog om te kunnen zien hoe het precies in elkaar zit.

Andere vraag: zijn er vaste uren waarop je chatten kan?
Volgens mij de tijden waarop het telefoonnummer bereikbaar is; tot 20:00 uur
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126007056
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 23:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon een 60 of 80 cm brede ondiepe onderkast, en daarnaast een 60 cm ladenblok.

En dan dus een werkblad erop en voor de mooi nog wat bedekkingspanelen en plinten er tegenaan.
Aha, thanks! Dat ladenblok is idd sowieso hetzelfde, overige gedeelte beetje twijfel maar met die onderdelen kan je het dus iig zelf neerzetten voor circa ¤500.

Werkblad en kastjes zijn ongeveer zelfde als dat van mijn keuken, dus zou mooi kunnen worden. Paar barkrukjes en heb mooi multifunctionele plek (extra ruimte koken, hangplek feestjes, eettafel)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 00:21:46 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126007298
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:16 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Aha, thanks! Dat ladenblok is idd sowieso hetzelfde, overige gedeelte beetje twijfel maar met die onderdelen kan je het dus iig zelf neerzetten voor circa ¤500.

Werkblad en kastjes zijn ongeveer zelfde als dat van mijn keuken, dus zou mooi kunnen worden. Paar barkrukjes en heb mooi multifunctionele plek (extra ruimte koken, hangplek feestjes, eettafel)
Wel even met een Ikea-medewerker van de keukenafdeling het lijstje opstellen, want ik betwijfel of er wel een 80 cm breed bedekkingspaneel is, dus dan zou het een 60 cm breed ondiep kastje moeten zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_126007687
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:16 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Aha, thanks! Dat ladenblok is idd sowieso hetzelfde, overige gedeelte beetje twijfel maar met die onderdelen kan je het dus iig zelf neerzetten voor circa ¤500.

Werkblad en kastjes zijn ongeveer zelfde als dat van mijn keuken, dus zou mooi kunnen worden. Paar barkrukjes en heb mooi multifunctionele plek (extra ruimte koken, hangplek feestjes, eettafel)
Wat je nodig hebt:
1x 60cm brede onderkast (hier met 3 laden, kan ook met een deur en planken of 2 draadmanden).
1x 80cm brede ondiepe onderkast. Inrichting met bijvoorbeeld 3 laden of 2 planken.
1x 186cm werkblad
4x bedekkingspaneel onderkast (bedekkingspanelen achterzijde zelf op maat zagen)
1x bedekkingspaneel bovenkast 76cm
4x UTBY poten. Eiland moet vastgezet worden aan de vloer ivm omvallen.
2x FAKTUM poten om de plint vast te zetten.
2x plint, 220cm lang
3x set handgrepen
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 3 mei 2013 @ 00:33:44 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126007748
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:31 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat je nodig hebt:
1x 60cm brede onderkast (hier met 3 laden, kan ook met een deur en planken of 2 draadmanden).
1x 80cm brede ondiepe onderkast. Inrichting met bijvoorbeeld 3 laden of 2 planken.
1x 186cm werkblad
4x bedekkingspaneel onderkast (bedekkingspanelen achterzijde zelf op maat zagen)
1x bedekkingspaneel bovenkast 76cm
4x UTBY poten. Eiland moet vastgezet worden aan de vloer ivm omvallen.
2x FAKTUM poten om de plint vast te zetten.
2x plint, 220cm lang
3x set handgrepen
Oh slim, een bedekkingspaneel bovenkast voor de achterkant van het 80 cm deel O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_126007786
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh slim, een bedekkingspaneel bovenkast voor de achterkant van het 80 cm deel O+
Huh? Nee... Die komt aan de zijkant van de ondiepe kast. Aan de achterkant komen 2x bedekkingspaneel onderkast
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 3 mei 2013 @ 00:36:06 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126007832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:35 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Huh? Nee... Die komt aan de zijkant van de ondiepe kast. Aan de achterkant komen 2x bedekkingspaneel onderkast
Oh... my bad, logisch ook :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_126007876
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh... my bad, logisch ook :@
Het bedekkingspaneel bovenkast is 76cm lang, die hoef je dus alleen maar in de lengte op maat te maken, zaagsnede onder het werkblad en je bent klaar. :)
De bedekkingspanelen voor de achterkant (en linkerzijde diepe onderkast) moet je dus wel zelf op maat zagen, maar als het slim aangepakt wordt zie je de zaagsneden amper.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 3 mei 2013 @ 00:39:35 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126007928
Afhankelijk van de deurtjes die je kiest (en dus het materiaal waarmee je moet werken) heb ik gemerkt dat dat niet altijd even makkelijk is, zo'n bedekkingspaneel mooi zagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_126008396
Hmz, naja eerst even kijken wat er van budget over blijft als rest van woning ingericht is. Iig goed om te weten dat IKEA een optie is, al zij het dat je zelf nog beetje aan slag moet. Ben zelf niet zo'n klusser maar heb wel familie die het als vak hebben.
pi_126008502
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 00:57 schreef VacaLoca het volgende:
Hmz, naja eerst even kijken wat er van budget over blijft als rest van woning ingericht is. Iig goed om te weten dat IKEA een optie is, al zij het dat je zelf nog beetje aan slag moet. Ben zelf niet zo'n klusser maar heb wel familie die het als vak hebben.
Is dit dan geen optie:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00116996/
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:30:35 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126015234
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 2 mei 2013 22:16 schreef Teslynd

En anders zoeken naar gordijnstangen die een kortere afstand hebben.
Dat was dus het plan. Daarom vroeg ik ook hoe ver die ijzerdraadconstructie van de muur kwam.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 18:36:36 #109
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_126030978
Mooi weer vandaag, dus dacht ik... lekker rustig in de Ikea! :D

Gescoord:

17 bakkies voor restjes en andere troepjes, voor maar 3.80 euro? DEAL.

4 van deze:


en deze:

Voor een eurootje per stuk vind ik het gewoon heel leuke en mooie glaasjes. O+

En... een handdoekenrekje:


Dik tevreden weer met de aankopen. Ikea O+

Jammer alleen dat er van de Stockholm-serie in Utrecht niet veel te zien was. Geen kroonluchter te zien en die mooie groene vazen zijn kennelijk al uitverkocht (gelukkig al ééntje - die hoge - van bij een vorige poging gescoord).

Jammer ook van die groene fluwelen bank - de kleur is nèt een beetje teveel neigend naar blauwig-groen (turquois) zodat-ie niet in mijn inrichting past. Helaas. De mosgroene Karlstad-bank komt qua kleur (veel) dichter in de buurt, maar helaas is die weer niet verkrijgbaar in fluweel.
Ach... goed voor de knip, dat wel. ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door HetKlusKonijn op 03-05-2013 18:53:14 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 3 mei 2013 @ 18:39:02 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_126031068
Hoe hoog is dat rekje?
Het lijkt erop dat als je een leuk stofje tussen de dwarsliggers spant maal 3, dat je een een iniminikamerverdeler hebt :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 3 mei 2013 @ 18:41:21 #111
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_126031134
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:39 schreef Troel het volgende:
Hoe hoog is dat rekje?
Het lijkt erop dat als je een leuk stofje tussen de dwarsliggers spant maal 3, dat je een een iniminikamerverdeler hebt :+
Het is maar een klein rekje, maar errug handig in zowel de keuken als de badkamer vind ik. Inklapbaar - dat is handig.
85 cm hoog op z'n hoogste punt.

En kost geen drol, als-ie lelijk wordt, gaat-ie weer weg. ~O>
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_126034431


7cm vanaf de wand :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126050080
Jeroentje.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 09:03:00 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126050106
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_126050509
_O- _O- _O-
pi_126051433
Tot wanneer loopt het tuinassortiment bij Ikea? Ik wil graag een Solvinden tafellamp maar volgens de chatmedewerker wordt die niet meer geleverd omdat het seizoen al bijna ten einde is. De lamp staat op de site als een nieuw artikel.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zaterdag 4 mei 2013 @ 11:03:35 #117
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_126051505
Tot het op is.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 11:55:36 #118
3185 Adelante
To let it go now
pi_126052446
Heb nog een witte SOLVINDEN tafellamp in verpakking. Interesse? 8-)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 4 mei 2013 @ 12:24:29 #119
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126053107
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 10:59 schreef Cyan het volgende:
Tot wanneer loopt het tuinassortiment bij Ikea? Ik wil graag een Solvinden tafellamp maar volgens de chatmedewerker wordt die niet meer geleverd omdat het seizoen al bijna ten einde is. De lamp staat op de site als een nieuw artikel.
Shit die wil ik ook nog :o zijn die dingen al bijna op? Ik moet nog aan m'n balkon beginnen man, hoe kan het seizoen nou al voor ijsheiligen afgelopen zijn?
Tap tap tap
  zaterdag 4 mei 2013 @ 12:26:11 #120
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126053148
Ik zie het, bij alle drie ikea's in de omgeving niet meer op voorraad. Wat een gezeik.
Tap tap tap
pi_126053271
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 12:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Shit die wil ik ook nog :o zijn die dingen al bijna op? Ik moet nog aan m'n balkon beginnen man, hoe kan het seizoen nou al voor ijsheiligen afgelopen zijn?
Nou ja het is al jaren bekend dat IKEA start in februari met de verkoop van tuinmeubelen en -accessoires en dat veel van deze artikelen eenmalig ingekocht worden.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 4 mei 2013 @ 12:33:58 #122
62419 CherryLips
chocoholic
pi_126053342
Dit is mijn eerste balkon/tuin dus bij mij is dat niet bekend :P
Tap tap tap
  zaterdag 4 mei 2013 @ 13:14:05 #123
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_126054226
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 12:31 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nou ja het is al jaren bekend dat IKEA start in februari met de verkoop van tuinmeubelen en -accessoires en dat veel van deze artikelen eenmalig ingekocht worden.
Logisch ook eigenlijk... het is gewoon pech hebben dat we dit jaar een "lente" hebben gehad waarin het in maart nog -20 is geweest en niemand z'n pet al stond naar het "buitenseizoen".
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_126055479
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:55 schreef Adelante het volgende:
Heb nog een witte SOLVINDEN tafellamp in verpakking. Interesse? 8-)
Ja! :) Wat vraag je ervoor?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_126059366
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 13:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Logisch ook eigenlijk... het is gewoon pech hebben dat we dit jaar een "lente" hebben gehad waarin het in maart nog -20 is geweest en niemand z'n pet al stond naar het "buitenseizoen".
Voor mij is het niet logisch, omdat je af en toe zo'n tuinfolder krijgt en het (als je op het juiste moment kijkt) ook op de site staat. Maar misschien staat er wel in de grote of kleine folder dat het om eenmalige inkoop en korte periode gaat. Kan me daar alleen niets van herinneren.
pi_126064143
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 12:31 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nou ja het is al jaren bekend dat IKEA start in februari met de verkoop van tuinmeubelen en -accessoires en dat veel van deze artikelen eenmalig ingekocht worden.
Bij (oud) medewerkers misschien maar ik ga als klant zijnde echt niet in de gaten houden welke winkel wanneer welke seizoen begint en eindigt. Ikea zou in dit geval kunnen vermelden dat het gaat om een tijdelijk assortiment in plaats van het nieuw te noemen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 mei 2013 @ 18:52:39 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_126064377
Geel en witte gerbera's zijn ingeslagen :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 4 mei 2013 @ 19:26:37 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126065559
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 4 mei 2013 @ 19:28:04 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126065622
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:45 schreef Cyan het volgende:

[..]

Bij (oud) medewerkers misschien maar ik ga als klant zijnde echt niet in de gaten houden welke winkel wanneer welke seizoen begint en eindigt. Ikea zou in dit geval kunnen vermelden dat het gaat om een tijdelijk assortiment in plaats van het nieuw te noemen.
Maar je vindt het niet raar dat het kerstassortiment nu niet in de winkel ligt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_126066411
alsof bij andere winkels het zomer/tuin assortiment altijd aanwezig is.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 19:49:05 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126066525
Dat spul gaat niet voor niets in de loop van de zomer overal zwaar in de aanbieding, en Ikea lijkt wat dat betreft wat beter in te kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:36:14 #132
3185 Adelante
To let it go now
pi_126069047
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:03 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ja! :) Wat vraag je ervoor?
15 euro inclusief verzenden :?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_126069362
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:45 schreef Cyan het volgende:

[..]

Bij (oud) medewerkers misschien maar ik ga als klant zijnde echt niet in de gaten houden welke winkel wanneer welke seizoen begint en eindigt. Ikea zou in dit geval kunnen vermelden dat het gaat om een tijdelijk assortiment in plaats van het nieuw te noemen.
Het is toch ook nieuw?

Bij de tuincentra staan er ook niet het hele jaar tuinmeubelen en bij de bouwmarkten ook niet...
pi_126160732
Kortgeleden was er een actie voor gratis verfstalen van Flexa. Kan het niet meer vinden. Was dat bij Ikea of bij een ander bedrijf?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 07:54:52 #135
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_126160801
Bij Ikea hebben ze geen Flexa, ik denk dat het Gamma moet zijn geweest!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:04:48 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_126160878
Nee, dat was wel bij IKEA, stond in dat magazine volgens mij :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:16:17 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_126161001
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:04 schreef Troel het volgende:
Nee, dat was wel bij IKEA, stond in dat magazine volgens mij :)
True, in het magazine :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_126192105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 07:54 schreef morgane het volgende:
Bij Ikea hebben ze geen Flexa, ik denk dat het Gamma moet zijn geweest!
Gaat niet om eigen verf, maar dat je drie staaltjes (briefkaartformaat) gratis krijgt. Is normaal een euro of zo. Maar als je het gratis krijgt,heb je geen gedoe met betaling (laten) regelen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:04 schreef Troel het volgende:
Nee, dat was wel bij IKEA, stond in dat magazine volgens mij :)
't Kost normaal ¤ 3,50 per staaltje, incl. verzendkosten. Toch wel duur, want met één zo'n kaartje kan je de lichtval in de kamer niet goed zien.
quote:
Bedankt allemaal. Dacht dat het in een e-mail stond, vandaar dat ik voor niets zocht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Teslynd op 08-05-2013 02:21:42 ]
pi_126192295

Leuk! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126193687
Hoe werkt het eigenlijk als je een bank besteld die niet in magazijn aanwezig is?
Wordt die door transportbedrijf geleverd en hoe lang duurt dat dan?
pi_126194276
Ja.
Je bestelt je bank in de winkel en bespreekt gelijk het moment van afleveren.
Afhankelijk van het model wordt deze gemaakt op bestelling (a) of in een distributiemagazijn (b) verzameld.
Vanuit de fabriek/het magazijn gaat de bank naar een transportbedrijf in Sliedrecht en zij nemen contact om het aflevermoment te bevestigen.

Levertijden bij (a) zijn volgens mij +/- 4 weken, bij (b) zou het met 2 weken te doen moeten zijn.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126194534
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:23 schreef Bartjebart het volgende:
Ja.
Je bestelt je bank in de winkel en bespreekt gelijk het moment van afleveren.
Afhankelijk van het model wordt deze gemaakt op bestelling (a) of in een distributiemagazijn (b) verzameld.
Vanuit de fabriek/het magazijn gaat de bank naar een transportbedrijf in Sliedrecht en zij nemen contact om het aflevermoment te bevestigen.

Levertijden bij (a) zijn volgens mij +/- 4 weken, bij (b) zou het met 2 weken te doen moeten zijn.
Ah dank je wel. Leveren ze ook op 1 hoog of moet ik hem zelf de trap op duwen? :D
pi_126194775
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ah dank je wel. Leveren ze ook op 1 hoog of moet ik hem zelf de trap op duwen? :D
Dat kan. Wellicht dat daar wel kosten voor in rekening gebracht worden.
Het "normale" transport voor artikelen die niet standaard in IKEA winkels op voorraad gehouden worden is, als het goed is, vrachtkostenvrij
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126196743
Heeft iemand ervaring met de Tidafors 3 zits?
En dan in de uitvoering Dansbo middenbruin.
Alvast hartelijk dank.
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:24:21 #146
175369 Studiotje
Kleuterjuf
pi_126198496
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:01 schreef klotezooi het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Tidafors 3 zits?
En dan in de uitvoering Dansbo middenbruin.
Alvast hartelijk dank.
De bank: Ja, de kleur nee. Maar dat ding is veelste groot joh. Stof gaat snel hangen (kan ook aan de stof liggen) en is gewoon lomp. Zit wel lekker maar je zakt er wel in weg.
pi_126204155
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:51 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Gaat niet om eigen verf, maar dat je drie staaltjes (briefkaartformaat) gratis krijgt. Is normaal een euro of zo. Maar als je het gratis krijgt,heb je geen gedoe met betaling (laten) regelen.

[..]

[..]

Bedankt allemaal. Dacht dat het in een e-mail stond, vandaar dat ik voor niets zocht.
't Is ¤ 3,50 per staalje, incl. verzendkosten.
pi_126204160
ging fout
pi_126204170
Weer IKEA geweest voor ons huis. Wat mooi ledlampen gehaald op een railing etc, maar dat eten wauw wat slecht OPNIEUW. Elke keer aan de dunne kak van het eten van ze, cola die nieteens smaakt naar cola maar naar staal ofzo? In ieder geval eet ik er nooit meer, oja ijsje wat je kan pakken is nieteens met melk maar met water ofzo? Smaakt in ieder geval totaal niet naar een echt softijsje.
pi_126204545
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:01 schreef klotezooi het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Tidafors 3 zits?
En dan in de uitvoering Dansbo middenbruin.
Alvast hartelijk dank.
ja, die heb ik, wat wil je weten?
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:29:44 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_126205345
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 02:21 schreef MolFan het volgende:
Weer IKEA geweest voor ons huis. Wat mooi ledlampen gehaald op een railing etc, maar dat eten wauw wat slecht OPNIEUW. Elke keer aan de dunne kak van het eten van ze, cola die nieteens smaakt naar cola maar naar staal ofzo? In ieder geval eet ik er nooit meer, oja ijsje wat je kan pakken is nieteens met melk maar met water ofzo? Smaakt in ieder geval totaal niet naar een echt softijsje.
Nou, ik denk dat het toch echt aan jou ligt :)
Ik eet regelmatig bij de IKEA en behalve dat het soms al lauw is voordat je bij je tafeltje bent omdat het te druk is in het restaurant, ben ik nog nooit ziek geworden van het eten, gemerkt dat de cola raar smaakt of dat het ijs met water gemaakt is. Waar denk je dat melk voor het grootste gedeelte uit bestaat trouwens :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126205911
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 06:29 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

ja, die heb ik, wat wil je weten?
Ik bedoelde de 2 zits sorry.
Maar maakt niet uit, hoe bevalt hij jou?
Blijft hy lang stevig?
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_126209315
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 02:21 schreef MolFan het volgende:
Weer IKEA geweest voor ons huis. Wat mooi ledlampen gehaald op een railing etc, maar dat eten wauw wat slecht OPNIEUW. Elke keer aan de dunne kak van het eten van ze, cola die nieteens smaakt naar cola maar naar staal ofzo? In ieder geval eet ik er nooit meer, oja ijsje wat je kan pakken is nieteens met melk maar met water ofzo? Smaakt in ieder geval totaal niet naar een echt softijsje.
Ik denk dat je er meer mee bereikt door bij ikea zelf een klacht in te dienen dan hier je diarree los te laten ;)
pi_126215726
Ik vind de ijsjes juist wel lekker. O+ Tuurlijk is er beter ijs, maar voor 50 cent vind ik het een prima ijsje.
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:19:52 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126216558
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:57 schreef Myraela het volgende:
Ik vind de ijsjes juist wel lekker. O+ Tuurlijk is er beter ijs, maar voor 50 cent vind ik het een prima ijsje.
En dat geldt ook voor de rest van het eten.... ik ben met man en kind bij de Mac meer kwijt dan bij Ikea, en kwalitatief doet het niet onder voor de Mac.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:54:49 #156
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_126220566
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat geldt ook voor de rest van het eten.... ik ben met man en kind bij de Mac meer kwijt dan bij Ikea, en kwalitatief doet het niet onder voor de Mac.
dit
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:46:54 #157
100412 mefke79
komt goed!
pi_126226147
Gaat de lengtemaat 220 cm voor beddengoed er uit? En weet iemand of de dekmatrassen in die lengte dan ook nog in de uitverkoop komen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_126227944
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 09:07 schreef klotezooi het volgende:

[..]

Ik bedoelde de 2 zits sorry.
Maar maakt niet uit, hoe bevalt hij jou?
Blijft hy lang stevig?
Ik vind hem heerlijk! Hij voldoet qua stevigheid aan mijn eisen voor dat geld. Ik heb hem nu een half jaartje (met poef) en ik vind het een fijne bank, maar het is wel echt een plof/hangbank, geen lekker-rechtop-zit-bank!
I had a signature once. It was awful.
pi_126230396
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:33 schreef baniekje het volgende:
m, het wordt de ektorp. Nu op marktplaats kijken voor een bank!
Volgende probleem; mijn man is allergisch voor veren en de oudere versie van de ektorp heeft veren kussens.
Ik stuur nu mailtjes om te vragen en een bank is al afgevallen door de veren kussens. Hij was verder perfect!
De mensen hadden ook de kassabon niet meer en geen ikea family pas gebruikt dus dat schoot niet op helaas. Anders kan je de kussens ruilen.
Vanaf wanneer zijn die vervangen door de andere vulling?
dat zou ik ook wel willen weten... dat is echt het enige nadeel van de ektorp..die veertjes.
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:17:08 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126232849
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:46 schreef mefke79 het volgende:
Gaat de lengtemaat 220 cm voor beddengoed er uit? En weet iemand of de dekmatrassen in die lengte dan ook nog in de uitverkoop komen?
Dat hoop ik niet eigenlijk... dat die 220 lengte eruit gaat.
Hoe kom je daarbij trouwens?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:18:12 #161
100412 mefke79
komt goed!
pi_126232911
Leandra, Danic had zoiets gehoord in Barendrecht vandaag, die moest nl een nieuw matras in 220. En dat was een van de laatsten...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:19:34 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126232999
Shoot :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:21:53 #163
100412 mefke79
komt goed!
pi_126233142
Nou ja, dat dus. Want er was al niet veel keuze in 220, maar nog wel iets en betaalbaar. Als het zo is ga ik nog snel effe wat hoeslakens scoren.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:22:53 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126233181
Die zijn idd perfect, en goedkoop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:33:45 #165
244933 trovey
Nachtoele
pi_126233718
Ik was gisteren in Hengelo, benieuwd hoe lang die verbouwing daar nog duurt...ze zijn al zeker een jaar bezig. :')
Ach, ik zou het eigenlijk wel moeten weten...voor Zwolle is de planning nu 2014....benieuwd waar ze in 2014 mee komen als einddatum. :+

Enfin, wel de zomerspullen gevonden waarvoor ik kwam....en nog een beetje meer. :@ _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:36:55 #166
3185 Adelante
To let it go now
pi_126233870
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:18 schreef mefke79 het volgende:
Leandra, Danic had zoiets gehoord in Barendrecht vandaag, die moest nl een nieuw matras in 220. En dat was een van de laatsten...
220 gaat er volledig uit, bedden, matrassen en hoeslakens.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:37:21 #167
3185 Adelante
To let it go now
pi_126233892
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:33 schreef trovey het volgende:
Ik was gisteren in Hengelo, benieuwd hoe lang die verbouwing daar nog duurt...ze zijn al zeker een jaar bezig. :')
Ach, ik zou het eigenlijk wel moeten weten...voor Zwolle is de planning nu 2014....benieuwd waar ze in 2014 mee komen als einddatum. :+

Enfin, wel de zomerspullen gevonden waarvoor ik kwam....en nog een beetje meer. :@ _O-
Zwolle is gepland voor eind 2014.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:37:39 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_126233914
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:36 schreef Adelante het volgende:

[..]

220 gaat er volledig uit, bedden, matrassen en hoeslakens.
Balen! Inslaan dus.
Enig idee waarom?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:39:22 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126234009
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:36 schreef Adelante het volgende:

[..]

220 gaat er volledig uit, bedden, matrassen en hoeslakens.
Waarom in hemelsnaam?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_126234014
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:33 schreef trovey het volgende:
Ik was gisteren in Hengelo, benieuwd hoe lang die verbouwing daar nog duurt...ze zijn al zeker een jaar bezig. :')
Ach, ik zou het eigenlijk wel moeten weten...voor Zwolle is de planning nu 2014....benieuwd waar ze in 2014 mee komen als einddatum. :+

Enfin, wel de zomerspullen gevonden waarvoor ik kwam....en nog een beetje meer. :@ _O-
Planning is juli zag ik :)
Maar de verbouwing verplaatst zich wel. Eerst beneden (najaar 2012) en nu dan boven
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:41:22 #171
244933 trovey
Nachtoele
pi_126234155
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:39 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Planning is juli zag ik :)
Maar de verbouwing verplaatst zich wel. Eerst beneden (najaar 2012) en nu dan boven
Dus ik heb kans om de volgende keer me geen weg te hoeven banen door de plastic tunnels? *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:44:25 #172
3185 Adelante
To let it go now
pi_126234363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:37 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Balen! Inslaan dus.
Enig idee waarom?
Aziatische markt is booming, paar lange Europeanen tellen niet meer bij mega inkoop orders. IKEA is voor the many. Helaas. -O-
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:44:40 #173
244933 trovey
Nachtoele
pi_126234381
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 19:46 schreef loecje het volgende:
alsof bij andere winkels het zomer/tuin assortiment altijd aanwezig is.
Dat verklaart wel waarom ik eind augustus/begin september nooit de buiten/balkonspullen vond die ik wilde hebben. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_126234642
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:44 schreef Adelante het volgende:

[..]

Aziatische markt is booming, paar lange Europeanen tellen niet meer bij mega inkoop orders. IKEA is voor the many. Helaas. -O-
Als dat de reden is, waarom zijn er dan onlangs wel dekbedden en zo in Nederlandse maten gekomen? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:55:32 #175
100412 mefke79
komt goed!
pi_126235102
Vraag ik me dan ook af Bartjebart. En ik vind het ook wel kwalijk dat ze me daar niets van gezegd hebben die drie maanden terug dat ik de matrassen kocht. Maar goed, inslaan dus.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:55:50 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126235131
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:48 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als dat de reden is, waarom zijn er dan onlangs wel dekbedden en zo in Nederlandse maten gekomen? :?
Mwah, alleen de breedte is een Nederlandse maat, qua lengte is die 2 meter voor NL dekbedden behoorlijk achterhaald.

Maar het blijft vreemd, want juist bij bedden en beddengoed heeft Ikea zich altijd aangepast aan de lokale markt.
In Duitsland zijn de kussenslopen groter dan hier.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:59:27 #177
3185 Adelante
To let it go now
pi_126235360
IKEA heeft zich altijd aangepast aan de Europese markt, omdat die de grootste was. Helaas, ook hier telt Europa steeds minder mee. ;(
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_126235407
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, alleen de breedte is een Nederlandse maat, qua lengte is die 2 meter voor NL dekbedden behoorlijk achterhaald.

Maar het blijft vreemd, want juist bij bedden en beddengoed heeft Ikea zich altijd aangepast aan de lokale markt.
In Duitsland zijn de kussenslopen groter dan hier.
Helaas zijn de kussenmaten in Nederland ook groter geworden dan ze altijd al waren... :{
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:02:18 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126235533
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Helaas zijn de kussenmaten in Nederland ook groter geworden dan ze altijd al waren... :{
Het zijn nu standaard Nederlandse maten geworden, en in Duitsland zijn het standaard Duitse maten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_126235620
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zijn nu standaard Nederlandse maten geworden, en in Duitsland zijn het standaard Duitse maten.
Ja dat boeit me niks... Ik heb al jaren de oude, niet Nederlandse, maten. Dus kussens bijkopen of een nieuw dekbedovertrek zit er niet meer in...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:04:40 #181
16715 Mylene
*schatje*
pi_126235690
H&M heeft dekbedovertrekken tot 220cm.

http://www.hm.com/nl/subd(...)924331#Nr=4294922063
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:04:56 #182
100412 mefke79
komt goed!
pi_126235710
Maar toch he, dat afschaffen van die 220 gaat ze ook populariteit kosten in hun thuisland zou je zeggen, de Zweden zijn gemiddeld genomen nog langer dan wij. En ik ben niet eens extreem lang, maar een 200 cm is toch echt te kort voor me.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_126235935
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:04 schreef Mylene het volgende:
H&M heeft dekbedovertrekken tot 220cm.

http://www.hm.com/nl/subd(...)924331#Nr=4294922063
Duurdere merken zoals ze bij bijv de Bijenkorf verkopen ook.
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:10:18 #184
16715 Mylene
*schatje*
pi_126236035
H&M Home is wel goed spul, gaat langer mee dan de kleding. Tenminste, mijn ervaring. En in de sale kun je ook altijd leuk scoren uit de home collectie.
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:11:21 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126236112
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:04 schreef Mylene het volgende:
H&M heeft dekbedovertrekken tot 220cm.

http://www.hm.com/nl/subd(...)924331#Nr=4294922063
Ze hebben bijna overal dekbedovertrekken tot 220, dat is geen probleem.
Betaalbare matrashoezen van 90 of 180 bij 220 zijn wel lastig te vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:15:14 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126236342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:03 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja dat boeit me niks... Ik heb al jaren de oude, niet Nederlandse, maten. Dus kussens bijkopen of een nieuw dekbedovertrek zit er niet meer in...
Ik zou gewoon kussens nieuwe maat bijkopen en diegene gebruiken die ik bij die dekbedhoes nodig heb.

Zo doe ik dat eigenlijk al jaren, want ik heb niet alleen Ikea dekbedhoezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:17:04 #187
100412 mefke79
komt goed!
pi_126236444
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze hebben bijna overal dekbedovertrekken tot 220, dat is geen probleem.
Betaalbare matrashoezen van 90 of 180 bij 220 zijn wel lastig te vinden.
dat ja. En zeker als je eigenlijk graag eens iets anders dan wit zou willen...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:19:44 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126236579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:17 schreef mefke79 het volgende:

[..]

dat ja. En zeker als je eigenlijk graag eens iets anders dan wit zou willen...
Wat dat betreft is een dekmatras wel een uitkomst, want om een 180x220 dekmatras passen wel stretch hoeslakens van 180x200 ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:22:50 #189
100412 mefke79
komt goed!
pi_126236739
Echt Leandra? Nog nooit geprobeerd. Wij hebben wel een dekmatras, maar dat is maar 200cm lang. Daar moeten we ook nog eens wat op verzinnen om dat fatsoenlijk vast te zetten. We vonden het dekmatras voor de 220cm veel te duur (was er of in een hele dunne kwaliteit of in de dikste en dan was het dekmatras meteen 299).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:37:06 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126237539
Yep, ik heb er meestal een stretch 180x200 matrashoes omheen zitten.
Dat stukje lengtetekort kun je wel overbruggen doordat een dekmatras veel dunner is, om een gewoon matras zou me dat niet lukken.

Ik heb de dekmatras er gewoon los op liggen trouwens, die blijft prima liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:42:04 #191
100412 mefke79
komt goed!
pi_126237806
Ik denk dat dat ook het probleem is bij ons, we hebben em onder een hoeslaken 180/220 liggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:46:15 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126238056
Dan toch nog proberen een dekmatras van 180x220 voor weinig te scoren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 mei 2013 @ 22:55:59 #193
100412 mefke79
komt goed!
pi_126241964
Als ze goedkoper worden dan overwegen we een ander dekmatras. Of we gaan ons bezinnen op een mogelijkheid om het ding vast te leggen op de onderliggende matrassen. Nu schuift ie langzaam naar beneden, niet fijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 mei 2013 @ 22:57:43 #194
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_126242056
Waar ik gewoon benieuwd naar ben is het volgende:

Zijn er meerdere hier die regelmatig (ik 1 keer in de 2 dagen) op Ikea.nl en dan bij vestigingen bij de aanbiedingen kijken? Mij valt op dat de prijzen tussen verschillende Ikea vestigingen voor hetzelfde product sterk kunnen verschillen. (soms gewoon meer dan 50 procent). Ook zitten er vaak leuke en scherpte aanbiedingen tussen!

Ben benieuwd of ik niet de enige ben.
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 23:07:30 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126242662
Ik kijk niet eens per 2 dagen, maar ik kijk wel vaak bij de diverse ikea's naar de aanbiedingen, om te beginnen bij de Ikea's in m'n standaard bezoekroutine (Amersfoort, Utrecht, Delft), en als er iets prijzigs nodig is dan wil ik Duiven en Amsterdam ook wel eens in m'n check meenemen.

Maar idd, er zijn soms enorme prijsverschillen ook op de aanbiedingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 mei 2013 @ 23:08:44 #196
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_126242745
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 23:07 schreef Leandra het volgende:
Ik kijk niet eens per 2 dagen, maar ik kijk wel vaak bij de diverse ikea's naar de aanbiedingen, om te beginnen bij de Ikea's in m'n standaard bezoekroutine (Amersfoort, Utrecht, Delft), en als er iets prijzigs nodig is dan wil ik Duiven en Amsterdam ook wel eens in m'n check meenemen.

Maar idd, er zijn soms enorme prijsverschillen ook op de aanbiedingen.
Oké, ben dus niet de enige die dat doet! Ik heb afgelopen week een paar leuke dingen in Delft bemachtigd!
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 23:09:08 #197
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_126242766
Vraag me alleen wel soms af of echt alle aanbiedingen daadwerkelijk op de site staan.
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_126242875
Wij gaan altijd naar de Ikea in Hengelo, maar die verbouwing daar mag wel eens afgelopen zijn idd, duurt wel erg lang. En op het moment is het écht overal een zooitje.

Vorige week zaterdag via de snelle route dit schilderij voor boven het bed gescoord :)

  woensdag 8 mei 2013 @ 23:11:39 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126242904
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 22:55 schreef mefke79 het volgende:
Als ze goedkoper worden dan overwegen we een ander dekmatras. Of we gaan ons bezinnen op een mogelijkheid om het ding vast te leggen op de onderliggende matrassen. Nu schuift ie langzaam naar beneden, niet fijn.
Dit is trouwens wel apart in dit verhaal....

In Utrecht zouden er komende week een hele voorraad binnen moeten komen van 180x220
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/availability/50156032/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_126243028
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 23:11 schreef Sylvana het volgende:
Wij gaan altijd naar de Ikea in Hengelo, maar die verbouwing daar mag wel eens afgelopen zijn idd, duurt wel erg lang. En op het moment is het écht overal een zooitje.

Vorige week zaterdag via de snelle route dit schilderij voor boven het bed gescoord :)

[ afbeelding ]
Alleen de showroom is aan het verbouwen?!
De markethall is net klaar.
Maar als ze dat gelijktijdig hadden gedaan hadden ze de boel beter helemaal dicht kunnen gooien :{
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126243094
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 23:13 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Alleen de showroom is aan het verbouwen?!
De markethall is net klaar.
Maar als ze dat gelijktijdig hadden gedaan hadden ze de boel beter helemaal dicht kunnen gooien :{
Ja, nouja, veel dingen in de showroom waren afgezet, smalle paadjes, veel werkzaamheden op verschillende plekken iig.
pi_126244159
Kwam dit filmpje net tegen over wat boekenkast meubels van In-House.


Zo een soort opstelling op 1:05 vind ik wel tof, maar ga daar geen 2500 a 3000eurie voor betalen. Zat ff te kijken of dit van die BILLY planner een beetje fatsoenlijk in elkaar kan draaien. Heeft er iemand nog leuke tips hiervoor?

Kan ik van die kast ook dat onderste deel er afhalen?

Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
  woensdag 8 mei 2013 @ 23:44:29 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:36:45 #204
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_126280905
Jeej, vandaag 2 locksta stoelen gekocht. 1 blauw en 1 groen voor op het balkon (ook al zijn ze volgens mij niet voor buiten).
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:10:35 #205
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_126310783
Weet iemand of de ikea buitenverlichting Soltunet geschikt is voor 220 volt of voor zwakstroom?



http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90211343/
pi_126311650
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:10 schreef Stiemie het volgende:
Weet iemand of de ikea buitenverlichting Soltunet geschikt is voor 220 volt of voor zwakstroom?

[ afbeelding ]

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90211343/
Als ik de montagehandleiding zo zie moet dit aangesloten worden op 220 (230)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:30:38 #207
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_126311763
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 17:27 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als ik de montagehandleiding zo zie moet dit aangesloten worden op 220 (230)
Ah dus toch! Mijn technisch inzicht was helaas niet zo groot dat ik dat uit de handleiding begreep :P
Bedankt!
pi_126314498
quote:
NEDERLANDS
BELANGRIJK!
Laat de installatie uitvoeren door een elektricien. De lamp moet vast in het elektrasysteem worden geïnstalleerd. Sluit de stroom af voor met de installatie begonnen wordt. Verschillende materialen vereisen verschillende soorten beslag. Kies daarom altijd schroeven en pluggen die geschikt zijn voor het materiaal.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:07:38 #209
244933 trovey
Nachtoele
pi_126318314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:37 schreef Adelante het volgende:

[..]

Zwolle is gepland voor eind 2014.
Ja, en daarvoor zou het in 2013 al klaar zijn :P .....ze blijven onderhandelen met de gemeente en ik zie nog geen enkele activiteit op de plek waar ze zouden komen te staan....de buurman ernaast probeert wel zijn kantoorruimte kwijt te raken door met de Ikea te schermen. :') Overigens zou er ook een apart afrit komen vanaf de A28...ook nog geen enkel activiteit gezien wat daar op lijkt. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_126319488
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:07 schreef trovey het volgende:

[..]

Ja, en daarvoor zou het in 2013 al klaar zijn :P .....ze blijven onderhandelen met de gemeente en ik zie nog geen enkele activiteit op de plek waar ze zouden komen te staan....de buurman ernaast probeert wel zijn kantoorruimte kwijt te raken door met de Ikea te schermen. :') Overigens zou er ook een apart afrit komen vanaf de A28...ook nog geen enkel activiteit gezien wat daar op lijkt. :P
Er stond afgelopen week een kraan met een container met 'Ikea' erop. Om te meten voor de paal met de naam erop ofzo...

Edit: Linkje erbij: http://www.destentor.nl/r(...)essenpoort-1.3804776
pi_126319528
waarom een aparte afrit? de afrit zit zo ongeveer voor de deur van de geplande ikea...
  zaterdag 11 mei 2013 @ 00:54:59 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126334588
Ja, en Zwolle heeft nog niet genoeg afritten langs de A28 :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:27:29 #213
244933 trovey
Nachtoele
pi_126342236
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:29 schreef loecje het volgende:
waarom een aparte afrit? de afrit zit zo ongeveer voor de deur van de geplande ikea...
Om de problemen die Ikea in Hengelo heeft voor te zijn zegt de gemeente. :P Schijnt regelmatig voor te komen in Hengelo dat er files op de afrit staan.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:28:40 #214
244933 trovey
Nachtoele
pi_126342281
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:28 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Er stond afgelopen week een kraan met een container met 'Ikea' erop. Om te meten voor de paal met de naam erop ofzo...

Edit: Linkje erbij: http://www.destentor.nl/r(...)essenpoort-1.3804776
Leuk, maar die hangt er nu dus niet meer. :') Complete stilte nu. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_126343014
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Om de problemen die Ikea in Hengelo heeft voor te zijn zegt de gemeente. :P Schijnt regelmatig voor te komen in Hengelo dat er files op de afrit staan.
Regelmatig is de afrit bij IKEA Hengelo afgesloten geweest om die reden...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:09:40 #216
244933 trovey
Nachtoele
pi_126343716
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:49 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Regelmatig is de afrit bij IKEA Hengelo afgesloten geweest om die reden...
Dat bedoel ik. :P Zwolle wil dat voor zijn. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_126348611
dan heeft het toch alsnog geen nut om 100meter verderop nog een afrit te plaatsen?

het kruispunt bij hessenweg/nieuwleusenerdijk is in de spits al wel behoorlijk druk. maar dat komt niet door de afrit, die kant van het kruispunt is vrij rustig.
ik verwacht eerder problemen bij de omliggende wegen en de A28 waar nu al teveel files staan.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 22:48:14 #218
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_126368024
Wauw, die donkerbruine Trysil-kast is mooi... Als ik later groot ben.... O+
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30236030/
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_126368066
Hey die hadden ze laatst nog niet.
Tap tap tap
pi_126382773
Kan iemand mij misschien vertellen of het bedekkingspaneel Rubrik echt een roestvrij stalen voorkant heeft, of dat dit enkel een roestvrij stalen kleur ander materiaal is?

Het gaat om dit paneel: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10141815/
pi_126382833
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:42 schreef Nessajah het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen of het bedekkingspaneel Rubrik echt een roestvrij stalen voorkant heeft, of dat dit enkel een roestvrij stalen kleur ander materiaal is?

Het gaat om dit paneel: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10141815/
"Magnetische dekzijde; ook te gebruiken als ophangbord." als het plastic is met een kleurtje kan het dan magnetisch zijn? :?
pi_126382881
Nou ja, het zou ook bijvoorbeeld een magnetische verflaagje o.i.d. kunnen zijn.... ik weet het niet, vandaar mijn vraag :)
pi_126383050
Productomschrijving
Belangrijkste onderdelen: spaanplaat, melamine folie, ABS (kunststof)
Voorkant: roestvrij staal


De kans dat de voorkant van rvs is, is zeer groot ;)
pi_126383139
Dan ga ik er maar vanuit dat het inderdaad RVS is, bedankt! :)
pi_126383161
Het ís RVS...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 14 mei 2013 @ 18:49:52 #226
240395 Greenpeas
Oppergroen
pi_126489015
Een aantal weken terug had ik het briljante idee een bank op krediet te kopen. Ik heb uiteindelijk maar besloten dit niet te doen. Nu ben ik van plan de bank gewoon "normaal" te kopen.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09840432/#/S39840440

Heeft iemand hier een idee hoe deze bank geleverd word en hoe makkelijk deze te vervoeren is? Ik neem aan dat de bank op de bekende Ikea manier in elkaar gezet moet worden maar ik zit meer met het feit hoe we hem het beste kunnen vervoeren. Ik heb de beschikking over een VW Polo, een Ford Focus en een Ford Focus Station, zou dit genoeg zijn om alle onderdelen in een keer te kunnen vervoeren?

Ook eventuele ervaringen over de bank zijn van harte welkom. ;)
I see peas of green, red roses too....
pi_126489200
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:49 schreef Greenpeas het volgende:
Een aantal weken terug had ik het briljante idee een bank op krediet te kopen. Ik heb uiteindelijk maar besloten dit niet te doen. Nu ben ik van plan de bank gewoon "normaal" te kopen.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09840432/#/S39840440

Heeft iemand hier een idee hoe deze bank geleverd word en hoe makkelijk deze te vervoeren is? Ik neem aan dat de bank op de bekende Ikea manier in elkaar gezet moet worden maar ik zit meer met het feit hoe we hem het beste kunnen vervoeren. Ik heb de beschikking over een VW Polo, een Ford Focus en een Ford Focus Station, zou dit genoeg zijn om alle onderdelen in een keer te kunnen vervoeren?

Ook eventuele ervaringen over de bank zijn van harte welkom. ;)
Heb je deze tekst gezien als je voorraad informatie vraagt:
quote:
Alleen op bestelling leverbaar bij IKEA Barendrecht (Rotterdam)
Dat wil zeggen dat ze de bank in de winkel niet op voorraad houden, maar altijd met 2 tot 3 weken (normaal gesproken gratis) bij je thuisbezorgen. Geen gedoe met auto's dus.

Verder vind je onder "montagehandleidingen" de montageinstructies. Hatske handig!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 14 mei 2013 @ 18:57:12 #228
240395 Greenpeas
Oppergroen
pi_126489278
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:55 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Heb je deze tekst gezien als je voorraad informatie vraagt:

[..]

Dat wil zeggen dat ze de bank in de winkel niet op voorraad houden, maar altijd met 2 tot 3 weken (normaal gesproken gratis) bij je thuisbezorgen. Geen gedoe met auto's dus.

Verder vind je onder "montagehandleidingen" de montageinstructies. Hatske handig!
Ah ok.

Ik nam aan dat de bank bij de winkel geleverd zou worden als je hem wilde bestellen :) Super. Bedankt!
I see peas of green, red roses too....
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:31:30 #229
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_126508210
Hoe kan de Hemnes bed zwartbruin 180x200 cm bij Ikea haarlem nou weer van 229 euro voor 125 euro zijn!? Dat is toch wel hééél goedkoop!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:39:19 #230
3185 Adelante
To let it go now
pi_126509018
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:31 schreef Grijsbaard het volgende:
Hoe kan de Hemnes bed zwartbruin 180x200 cm bij Ikea haarlem nou weer van 229 euro voor 125 euro zijn!? Dat is toch wel hééél goedkoop!
Zal wel uit het assortiment gaan en dan moet het op.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:44:27 #231
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_126509484
Trouwens, Ik wil heel graag een boxspring van de ikea, maar weet niet of ik de aukra of atna als bodemmatras moet nemen! Lastig dit!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:44:46 #232
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_126509527
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:39 schreef Adelante het volgende:

[..]

Zal wel uit het assortiment gaan en dan moet het op.
Ja, maar waarom wel in Haarlem en niet ergens anders?
pi_126509961
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:44 schreef Grijsbaard het volgende:

[..]

Ja, maar waarom wel in Haarlem en niet ergens anders?
Elke vestiging bepaalt zelf of, wat en hoeveel ze gaan afprijzen.
Dit omdat lokaal bekeken wordt hoe goed of slecht een artikel loopt en het niet handig is om een artikel landelijk af te prijzen, maar in een aantal vestigingen dusdanig goed verkoopt dat ze hun voorraad ook zonder afprijzing kunnen uitverkopen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:49:48 #234
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_126510044
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:49 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Elke vestiging bepaalt zelf of, wat en hoeveel ze gaan afprijzen.
Dit omdat lokaal bekeken wordt hoe goed of slecht een artikel loopt en het niet handig is om een artikel landelijk af te prijzen, maar in een aantal vestigingen dusdanig goed verkoopt dat ze hun voorraad ook zonder afprijzing kunnen uitverkopen.
Okee, sorry, want ik weet dat je dit al een keer gezegd hebt.. had ik dus kunnen weten!

Hoop wel dat iemand mij advies kan geven voor een boxspring :)
pi_126510429
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:49 schreef Grijsbaard het volgende:

[..]

Okee, sorry, want ik weet dat je dit al een keer gezegd hebt.. had ik dus kunnen weten!

Hoop wel dat iemand mij advies kan geven voor een boxspring :)
Huh? Oh zo was het niet bedoeld hoor :@
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:56:27 #236
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_126511239
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:52 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Huh? Oh zo was het niet bedoeld hoor :@
Weet ik, maar nu je het zei, kwam het me zo bekend voor! :P (dus is allemaal maar positief richting mij.. Ik had even beter en logischer moeten nadenken).
  woensdag 15 mei 2013 @ 09:17:25 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126521167
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:55 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Heb je deze tekst gezien als je voorraad informatie vraagt:

[..]

Dat wil zeggen dat ze de bank in de winkel niet op voorraad houden, maar altijd met 2 tot 3 weken (normaal gesproken gratis) bij je thuisbezorgen. Geen gedoe met auto's dus.

Verder vind je onder "montagehandleidingen" de montageinstructies. Hatske handig!
En dan wordt hij dus ook gratis bezorgd?
Dus als de ene Ikea hem gewoon op voorraad heeft, en de ander hem alleen op bestelling kan leveren dan ben je goedkoper uit als je hem bij de op bestelling Ikea koopt, want dan hoef je geen boedelbak te huren en te slepen?

Handig :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_126548884
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 09:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan wordt hij dus ook gratis bezorgd?
Dus als de ene Ikea hem gewoon op voorraad heeft, en de ander hem alleen op bestelling kan leveren dan ben je goedkoper uit als je hem bij de op bestelling Ikea koopt, want dan hoef je geen boedelbak te huren en te slepen?

Handig :D
Over het algemeen is dat assortiment in alle vestigingen hetzelfde en geldt dit alleen bij een aantal banken, werkbladen op maat, keukenfronten en wellicht een aantal onderdelen apparatuur.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 16 mei 2013 @ 15:15:03 #239
3185 Adelante
To let it go now
pi_126583944


Eerste Pinksterdag open :')
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_126584035
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:15 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Eerste Pinksterdag open :')
wat zal het daar druk zijn :{w
pi_126614331
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:15 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Eerste Pinksterdag open :')
Ik denk dat het nog niet eens zo'n hele gekke zet is...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 17 mei 2013 @ 01:52:04 #242
364404 arachide.
mamachide
pi_126619377
Als iets uit de collectie is, is het dan nog wel verkrijgbaar? ;( Ik zoek de manstad bank, in het beige, ik wilde hem graag nieuw omdat hygiene enzo. HÅLP
#TeamMiley
pi_126635938
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 01:52 schreef arachide. het volgende:
Als iets uit de collectie is, is het dan nog wel verkrijgbaar? ;( Ik zoek de manstad bank, in het beige, ik wilde hem graag nieuw omdat hygiene enzo. HÅLP
Heeeele kleine kans dat er een vestiging is die nog voorraad heeft. Maar ik zou er geen rekening mee houden...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 18 mei 2013 @ 09:03:39 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_126667002
Iemand die weet of de koelkast afsluiter nog terugkomt in het assortiment? Was volgens mij patrull serie
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_126667339
Laatst een nieuwe keuken besteld bij Ikea vanwege de kortingsactie. Ik had een mooie keuken gemaakt met een combi magnetron, blijkt dat die niet meer leverbaar is. De combi magnetrons worden vervangen voor nieuwe modellen in dezelfde stijl als de ovens. En ik vond die Nutid MWC6 met die weg te drukken knopjes nu juist zo mooi!
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_126671712
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 09:35 schreef liquid-orange het volgende:
Laatst een nieuwe keuken besteld bij Ikea vanwege de kortingsactie. Ik had een mooie keuken gemaakt met een combi magnetron, blijkt dat die niet meer leverbaar is. De combi magnetrons worden vervangen voor nieuwe modellen in dezelfde stijl als de ovens. En ik vond die Nutid MWC6 met die weg te drukken knopjes nu juist zo mooi!
Wel raar dat ze die uberhaubt nog verkocht hebben want volgens mij is die "officieel" al uit het assortiment sinds februari...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126680131
Ja, je kan hem in de planner nog steeds in je keuken stoppen.
Nu heb ik een losse oven en magnetron. Ook geen straf, want de combi-magnetron was wel erg klein van binnen. Brood erin bakken ging al lastig worden.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 17:31:05 #248
244933 trovey
Nachtoele
pi_126680635
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:15 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Eerste Pinksterdag open :')
Als je gillend gek wil worden......
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  † In Memoriam † zondag 19 mei 2013 @ 22:51:35 #249
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126744939
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:51 schreef lady-wrb het volgende:
http://link.marktplaats.nl/674712330

is dit idd een ps lamp? of heeft dit een andere naam?
Nee... Het is een KNAPPA, winkelwaarde was zo'n 20.-
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † zondag 19 mei 2013 @ 22:59:26 #251
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126745057
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee... Het is een KNAPPA, winkelwaarde was zo'n 20.-
dank je wel!
  maandag 20 mei 2013 @ 00:07:03 #252
3185 Adelante
To let it go now
pi_126749221
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Als je gillend gek wil worden......


Lekker rustig met klassieke muziek naar IKEA :+
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_126749296
Wat een leuke ruiten langs de roltrap! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126749396
Zit er eigenlijk kras garantie op laminaat van IKEA? ;(
Ze kunnen niet eens tegen wieltjes van een loopstoel van een baby :')
  maandag 20 mei 2013 @ 00:13:39 #255
244933 trovey
Nachtoele
pi_126749555
quote:
6s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:07 schreef Adelante het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lekker rustig met klassieke muziek naar IKEA :+
Ligt er maar aan wat ze spelen. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 20 mei 2013 @ 00:23:27 #256
3185 Adelante
To let it go now
pi_126750053
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:08 schreef Bartjebart het volgende:
Wat een leuke ruiten langs de roltrap! :D
plakplastic :+
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 20 mei 2013 @ 00:23:45 #257
3185 Adelante
To let it go now
pi_126750070
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zit er eigenlijk kras garantie op laminaat van IKEA? ;(
Ze kunnen niet eens tegen wieltjes van een loopstoel van een baby :')
baby's killen alles, daar kan niets tegen, behalve opvoeding :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_126750202
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:23 schreef Adelante het volgende:

[..]

plakplastic :+
En dat verkoopt IKEA niet eens zelf :o
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126756157
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:23 schreef Adelante het volgende:

[..]

baby's killen alles, daar kan niets tegen, behalve opvoeding :7
;( en het ligt er pas 8 maanden ;( :')
In onze vorige woning lag het er 5 jaar van Ikea en nagenoeg krasloos ;(
  maandag 20 mei 2013 @ 09:09:29 #260
35189 Troel
scherp en bot
pi_126756202
Het is niet voor niets dat loopstoelen afgeraden worden ;) (alleen is dat vanwege de heupjes van de baby gok ik en niet vanwege de krassen). Maar wacht maar totdat het van die loopauto's worden (die IKEA zelf verkoopt) of de autootjes (IKEA autootjes) waarmee je NAAST je mat (IKEA) gaat spelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126756585
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 09:09 schreef Troel het volgende:
Het is niet voor niets dat loopstoelen afgeraden worden ;) (alleen is dat vanwege de heupjes van de baby gok ik en niet vanwege de krassen). Maar wacht maar totdat het van die loopauto's worden (die IKEA zelf verkoopt) of de autootjes (IKEA autootjes) waarmee je NAAST je mat (IKEA) gaat spelen.
Dit is ons 2e kind en bij ons vorige huis hadden we dezelfde loopstoel alleen ander laminaat (zelfde serie, andere kleur) en daar geen enkel krasje ;(
Maarja gewoon pech en over half jaartje maar laminaat vervangen
pi_126757429
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 09:41 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dit is ons 2e kind en bij ons vorige huis hadden we dezelfde loopstoel alleen ander laminaat (zelfde serie, andere kleur) en daar geen enkel krasje ;(
Maarja gewoon pech en over half jaartje maar laminaat vervangen
Of het melden bij de IKEA klantenservice en kijken wat zij voor je kunnen doen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 20 mei 2013 @ 15:53:04 #263
399717 rres
Awesomeness
pi_126768697
"IKEA Delft sluit restaurant wegens drukte

Wegens topdrukte heeft IKEA Delft maandag het restaurant gesloten. De mededeling werd continu omgeroepen om het winkelend publiek te waarschuwen.

Dit meldt Omroep West. De lokale zender sprak met Den Haag FM-medewerker Marcel Scheffers die al vroeg bij de meubelgigant was om een dvd-kastje te halen. 'Om 10.45 uur zaten we te eten in het restaurant toen de boel in een keer werd afgesloten', aldus Scheffers. 'Het was verschrikkelijk druk!'

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-wegens-drukte.dhtml
I am a kingdom overthrown..
pi_126769081
Het restaurant in Utrecht gaat bijna 3x zo groot worden. Vraag me af hoe dat er dan uit gaat zien. Het is nu bar ongezellig in het verbouwingsjaar.
  maandag 20 mei 2013 @ 18:36:31 #265
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_126775729
Heeft Ikea boxsprings? Zie ze niet op de site.
  maandag 20 mei 2013 @ 19:12:11 #266
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_126777327
ja staan bij matrassen volgens mij
pi_126783270
Heeft iemand ervaring met de besteksets? Is dat prima materiaal om mee te starten?
  maandag 20 mei 2013 @ 21:00:36 #268
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_126783453
Ik heb fornuft bestek. Prima om mee te beginnen!
pi_126783466
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:57 schreef Mathijz het volgende:
Heeft iemand ervaring met de besteksets? Is dat prima materiaal om mee te starten?
Ik gebruik al jaren een bestekset van IKEA en mijn vader ook trouwens.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126783621
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:36 schreef Che_ het volgende:
Heeft Ikea boxsprings? Zie ze niet op de site.
Dat zijn de matrasbodems :)
pi_126797076
Voor HetKlusKonijnen: ik herinner me dat Ikea/Utrecht de bak met onderdeeltjes weer heeft.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 02:23:36 #272
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_126797245
Vanavond naar Breda voor een nieuwe Besta kast.

Met de family-pas deze week 10% korting op alle onderdelen en laten we nu een paar weken geleden besloten hebben om van het vacantiegeld een nieuwe voor in de woonkamer te kopen!
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_126797946
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:57 schreef Mathijz het volgende:
Heeft iemand ervaring met de besteksets? Is dat prima materiaal om mee te starten?
Jup.Volgens mij heb ik ook Fornuft. Ook al jaren. (ondertussen ook sola erbij,en je merkt wel degelijk verschil... maarja... sola..)

En Bonus gebruiken we op de BSO waar ik werk.
pi_126798945
Wij hebben het Dragon-bestek, geloof ik. Is prima, maar ik ben wel aan het rondkijken naar iets mooiers (en dat in combinatie met enigszins betaalbaar, is nog best lastig).
  dinsdag 21 mei 2013 @ 15:04:07 #275
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_126810714
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:03 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Dat zijn de matrasbodems :)
De Atna is in Amsterdam en Utrecht afgeprijsd!
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:24:53 #276
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_126851455
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 01:56 schreef Teslynd het volgende:
Voor HetKlusKonijnen: ik herinner me dat Ikea/Utrecht de bak met onderdeeltjes weer heeft.
*O* *O* *O*
Man wat baalde ik toen die bak weg was. Ik zat er altijd in te graaien voor handig blikwerk.
Blij dattie weer terug is!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:43:34 #277
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_126857016
Nooooo, de Ikea Trysil-garderobekast past niet in mijn slaapkamer door de schuine daken :'( :'(
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30236030/
Zo mooi :'(
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:45:07 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_126857074
Kan je niet de achterkant afschuinen dan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:37:35 #279
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_126859499
Afschuinen? Ben niet zo bekend met van die meubel-trucs, maar denk niet dat er wat handigs van te maken is.
Hier een soort 3D-model van mijn kamer, schuin dak wat irritant nagemaakt maar lijkt me wel duidelijk.

Deur naast de kast is de normale deur, andere deur met ramen is voor balkon.
De Trysil is 154cm breed terwijl de kast die ik nu heb zo'n 95cm is, had me daarop verkeken ;(
Door de breedte zit de Trysil tegen dat schuine dak aan + blokkeer ik de deur, tegen het schuine dak zelf aan verlies ik allemaal ruimte erachter, en dat raam + stuk balkondeur blokkeren is ook dom...
Een andere oplossing is wel de kastdeuren naar mijn bed toe, dan heb ik links een soort woon/studeerruimte en rechts een wat afgesloten slaapruimte, maar dan wordt het ook zo vaag...

Maar dit is wat te Ikea-offtopic :P
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:50:09 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126860148
Kun je hem niet op de plek van je TV zetten?
Dus dat je slaap en woongedeelte omdraait?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:25:42 #281
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_126861878
Nee helaas, is een symmetrische kamer.
Denk dat ik maar moet wachten tot ik een eigen appartement heb waar die wel past.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:59:48 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_126863416
Maak anders even een topic aan in K&W Wonen met dezelfde vraag, wellicht dat er nog wat mensen zijn met ideetjes :) Niet geschoten... ;)

(Hoeveel ruimte heb je bijvoorbeeld nog achter je bed?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126866532
quote:
7s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:45 schreef Troel het volgende:
Kan je niet de achterkant afschuinen dan?


Zo heb ik de kast afgeschuind. En afhankelijk van hoe handig je zelf bent moet je dus nog wel de zijkanten stevig maken. Ik heb hoekprofielen aan de boven/zijkant zitten, want die zitten bij mij niet in het zicht. Wat jij evt. zou kunnen doen is ze aan de binnenkant zetten dwars door de achterplaat heen.

De deur zelf is wat lastiger, want deze zal wel open gaan naar het schuine gedeelte toe of niet?
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:24:16 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_126919168
't Zijn schuifdeuren ;)

Maarre ik dacht dus aan de achterkant :) Dus zeg maar de achterbovenkant over de gehele lengte een stuk eraf zodat hij achter het bed zou kunnen ofzo, maar je de voorkant intact kan houden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126925983
Als je het bed langs de lange muur zet (met stukje onder het raam), kan de kast breder.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:25:31 #286
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_126933705
Lief dat jullie meedenken, maar het gaat hem niet worden :'(
Het 3d-model is misschien niet heel duidelijk, maar het past gewoon niet zonder de normale deur of een raam+deel van balkondeur te blokkeren.
Ik ga ook niet een kast van 200 euro kopen en dan die mishandelen om hem in mijn slaapkamer te laten passen, ik wacht sowieso al een tijdje op een eigen appartement maar dat kan nog wel ff duren.
Was ook toevallig, mijn vader bood opeens aan om een nieuwe kast te halen (die ik nu heb is door een incident, eh... deurloos) maar het past gewoon niet :(.
Ik wacht toch maar liever tot de Trysil gewoon past dan hem te verminken.
Wel bedankt voor het meedenken in ieder geval.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50245793/#/70245792
Deze is ook wel mooi en zou net passen trouwens, maar voor dezelfde prijs vind ik de Trysil toch echt veel luxer ogen, ook met die laden onder en zo...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_126973513
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 09:41 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dit is ons 2e kind en bij ons vorige huis hadden we dezelfde loopstoel alleen ander laminaat (zelfde serie, andere kleur) en daar geen enkel krasje ;(
Maarja gewoon pech en over half jaartje maar laminaat vervangen
over welk laminaat gaat dit?
aangezien ik ook aan het orienteren ben voor laminaat
pi_126988794
-
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:36:52 #289
344469 Amsel
zonder t
pi_126991115
Moet ik voor het Besta Boas TV-meubel nou echt helemaal naar Gent rijden? Waarom verkopen ze die nou niet (meer) in Nederland? :{
pi_126991425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:37 schreef MacorgaZ het volgende:
Afschuinen? Ben niet zo bekend met van die meubel-trucs, maar denk niet dat er wat handigs van te maken is.
Hier een soort 3D-model van mijn kamer, schuin dak wat irritant nagemaakt maar lijkt me wel duidelijk.
[ afbeelding ]
Deur naast de kast is de normale deur, andere deur met ramen is voor balkon.
De Trysil is 154cm breed terwijl de kast die ik nu heb zo'n 95cm is, had me daarop verkeken ;(
Door de breedte zit de Trysil tegen dat schuine dak aan + blokkeer ik de deur, tegen het schuine dak zelf aan verlies ik allemaal ruimte erachter, en dat raam + stuk balkondeur blokkeren is ook dom...
Een andere oplossing is wel de kastdeuren naar mijn bed toe, dan heb ik links een soort woon/studeerruimte en rechts een wat afgesloten slaapruimte, maar dan wordt het ook zo vaag...

Maar dit is wat te Ikea-offtopic :P
Op welke site heb jij dit 3d-ontwerp gemaakt? Als ik vragen mag :o
  zaterdag 25 mei 2013 @ 18:23:00 #291
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_126992741
Ik ben op zoek naar eetkamerstoelen. Weet iemand of het in theorie mogelijk is om een HENRIKSDAL hoes op een HARRY stoel te doen? :?
pi_126994406
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:23 schreef Mishu het volgende:
Ik ben op zoek naar eetkamerstoelen. Weet iemand of het in theorie mogelijk is om een HENRIKSDAL hoes op een HARRY stoel te doen? :?
In theorie én in praktijk wel wel aangezien de hoes voor HENRIKSDAL velen malen ruimer is dan de HARRY stoel breed is. Of het heel mooi is, is een tweede...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:04:00 #293
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_127002498
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:48 schreef GrenadeV het volgende:

[..]

Op welke site heb jij dit 3d-ontwerp gemaakt? Als ik vragen mag :o
Floorplanner, werkt op zich wel handig maar om het helemaal goed te krijgen (ook met de muurdikte enzo) is wat irritant.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_127015855
Muurdiktes kan je daar gewoon aanpassen. Schuine wanden werken idd niet goed. Ik gebruik floorplanner dan ook nooit voor 3d.
pi_127015893
Heeft iemand een Tidafors bank/fauteuil staan toevallig en kan me wat vertellen over de kwaliteit?
pi_127016660
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 10:52 schreef Heaven7 het volgende:
Heeft iemand een Tidafors bank/fauteuil staan toevallig en kan me wat vertellen over de kwaliteit?
Ff zoeken in de afgelopen topics. Kan me herinneren dat daar al een keer naar gevraagd is.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 27 mei 2013 @ 11:04:39 #297
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_127059240
Kunnen die ikea voedselopbergers gewoon in de vriezer allemaal? Ja toch?
pi_127067606
Urgh. moet je nou begane grond wel of niet meetellen voor de transportservice?



Ik woon dus op de 2e etage. (mijn onderbuurman dus op de begane grond+1e etage).

Hoeveel betaal ik dan voor een gewicht van 500kg?

79+(44x2) = 167
Of
79+(44x3) = 211?

Anna zegt weer iets totaal anders:

Anna zei:De tarieven voor levering zijn:
o tot 50 kg: 29.-
o 50 - 100 kg: 39.-
o 100 - 300 kg: 59.-
o 300 - 500 kg: 79.-
o per 200 kg extra wordt 20.- extra in rekening gebracht.
o etagetoeslag 11.- per etage

Dus is het dan 79 + 2x 11 = 101 euro?"???

Wat klopt er nou niet?

[ Bericht 33% gewijzigd door athlonkmf op 27-05-2013 16:01:33 ]
pi_127069497
Etage of woonlaag?
Begane grond is eerste woonlaag (of bergingen), eerste verdieping is tweede woonlaag.
  maandag 27 mei 2013 @ 17:19:52 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_127071948
Als je op de derde woonlaag woont, zit je op de 2e etage en betaal je volgens Anna dus 2 keer 11 euro, terwijl je in het staatje naar mijn idee 2 keer 44 euro zou betalen :P

Alhoewel je uit het staatje niet kan opmaken over het voor elke etage geldt of gewoon voor het feit dat ze een trap op moeten (of een lift)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127072729
Het was altijd zo (sinds deze tarieven, 2 jaar geleden) dat je 44 euro moet betalen puur voor dat gewicht en dat de etage dan niet meer uit maakt.

En volgens mij moet je in deze niet uitgaan van wat Anna zegt.

Wat je nog zou kunnen doen is Anna vragen of je kunt chatten... vraag je het aan iemand van de landelijke klantenservice.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')