Zowel Fiat als Iveco busjes gereden.. Wat een klote wagens zijn dat zeg... Ik reed nog liever in een van de afgetrapte Sprinters als zo'n ding, en dat terwijl die stukken nieuwer waren..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:18 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ooit uberhaupt een Fiat "bedrijfsbus" gereden?
Dan ga ik liever op de bakfiets. Die is stukken functioneler!
Ik vind die trend van tegenwoordig van die enorme zwarte voorkant echt lelijk... Ik zie dat bij een heleboel merken terug komen...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:17 schreef spenky het volgende:
Zo, Spenky krijgt zaterdagochtend zn nieuwe waggie. Die moet zuiniger zijn
[ afbeelding ]
ik heb er juist nog extra voor gekozenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik vind die trend van tegenwoordig van die enorme zwarte voorkant echt lelijk... Ik zie dat bij een heleboel merken terug komen...
Ik vind zo'n A1/A3 meer iets wat me leuk lijkt om 1 x in te rijden maar meer ook niet dan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zowel Fiat als Iveco busjes gereden.. Wat een klote wagens zijn dat zeg... Ik reed nog liever in een van de afgetrapte Sprinters als zo'n ding, en dat terwijl die stukken nieuwer waren..
Vooral die fiat, daar moest ik gewoon scheef op de stoel zitten door de plaatsing van de pedalen t.o.v. de stoel..
Overigens, als ik nu een nieuwe praktische auto moest kiezen, zou het OF een lange Caddy(mijn favoriet onder de "kleine" busjes), een Transit, of mijn favoriet: de Crafter L worden.
De oude Transit's waren al absurd zuinig: Mij is het wel eens gelukt om 1000 km op 1 tank te rijden, en dan was 500 km ook nog eens plankgas op de autobahn (130 km/h ) De crafter was echt een zuiplap, was een extra lange en verhoogde, net geen 3500kg en een 2.5TDI met (als ik goed herinner) 120 pk.. Was opzich redelijk vlot voor zo'n grote en zware bus, maar het verbruik! 1:5 a 1:6 gemiddeld was vrij normaal..
Leuke auto's trouwens, die A1's.. 1.2 TSI?
Zelf al eens in mogen rijden, is opzich wel een leuk scheurijzertje die je lekker kan hoeken.
OF is het gezichtbedrog en is het een A3? Op het eerste gezicht lijkt hij namelijk niet erg groot, en meer een A1 als een A3, maar ik keek net nog eens, en nu twijfel ik.
Nice!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:17 schreef spenky het volgende:
Zo, Spenky krijgt zaterdagochtend zn nieuwe waggie. Die moet zuiniger zijn
[ afbeelding ]
Stauw je die helemaal vol met kaas op een plankje?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel een fijn autootje. Mijn is zwart metallic.
Het gaat mij niet om het contrast, dat vind ik juist altijd wel mooi. Maar ik vind het zo'n enorm "blok". (hetzelfde in die doblo hierboven...)quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:11 schreef Rauw. het volgende:
ik vind het ook mooi. Mag best wat meer contrast zitten in zo'n auto...
De nieuwe Civic heeft het ook, kan hij best hebben!
Stouwen bedoel je?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:19 schreef spenky het volgende:
Stauw je die helemaal vol met kaas op een plankje?
Blauwe bedoel je?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Stouwen bedoel je?
Alleen blouwe kaas dan hé?
Geniaal juist dat two tone.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik vind die trend van tegenwoordig van die enorme zwarte voorkant echt lelijk... Ik zie dat bij een heleboel merken terug komen...
Ik maak ook nog wel eens wat kilometers in zo'n ding. Maar dan in het wit. En met het logo van de baas er op .quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel een fijn autootje. Mijn is zwart metallic.
Wat voor tankinhoud heeft die dan? Ik vul 'm voor 73.- Euro.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik maak ook nog wel eens wat kilometers in zo'n ding. Maar dan in het wit. En met het logo van de baas er op .
Tanken doe ik onder werktijd bijna alleen bij Texaco, want pasje van die lui. Record staat op 199,- en dat was toen de diesel nog 1,35 kostte
zal wel een busje zijn geweest, een (oud) collega heeft het ooit voor elkaar gekregen om 100 liter diesel te tanken in 1 Sprinter.. met de huidige brandstofprijs zal dat c.a. 147,- zijn geweest..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat voor tankinhoud heeft die dan? Ik vul 'm voor 73.- Euro.
Vind de 35-40 liter euro 95 die ik tank al vervelendquote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
zal wel een busje zijn geweest, een (oud) collega heeft het ooit voor elkaar gekregen om 100 liter diesel te tanken in 1 Sprinter.. met de huidige brandstofprijs zal dat c.a. 147,- zijn geweest..
Ik heb NOG geen problemen met de 45-50 liter aan LPG die ik tank..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind de 35-40 liter euro 95 die ik tank al vervelend
Zo'n trekhaak zou me dan weer niks boeien. Superhandig om te hebben. M'n volgende auto krijgt er zeker eentje.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, ja maar zo zijn er nog wel meer zaken
Een trekhaak bijvoorbeeld, best handig.. maar zo'n bonk staal achter je bumper?
Of 20 cm ruimte tussen de wielen en wielkastrand en een ballonbanden, ook best handig. Maar ziet er niet uit.
Nee, wel ooit zo'n Iveco-unit. En Transits enzo. Mijn conclusie: al die auto's zijn te klein voor lange mensen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:18 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ooit uberhaupt een Fiat "bedrijfsbus" gereden?
Dan ga ik liever op de bakfiets. Die is stukken functioneler!
Ik word sowieso liever nergens dood in gezien Maar inderdaad, het ding is intens lelijk. Als je echter geen 'busje' wil maar wel zes man wil vervoeren, is 't een prima functionele auto. En de tweedehands aanschaf kost je een scheet en drie knikkers, omdat niemand die dingen wil hebben. Dus wat dat betreft kan het een heel slimme aankoop zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:30 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik had een collega die zo'n ding aangeschaft had gewoon omdat hij praktisch was... Ik zou er nog niet dood in gezien willen worden...
Ik zit op 16/15 (zomer/winter). Rijdt prima en is nog betaalbaar inderdaad. En doorrijden doe ik sowieso welquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:02 schreef Goddelijker het volgende:
Ik rij ook op 14/15 inch (winter/zomer).
Die banden zijn tenminste nog een beetje te betalen. En ik kan er toch lekker mee doorrijden, geen probleem.
Ben je de 60 al gepasseerd ofzo?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:16 schreef Goddelijker het volgende:
En van 18 inch met hele platte banden wordt je ook niet vrolijk, elke keer naar de tandarts omdat je tanden eruit trillen.
Nee, maar het moet allemaal wel een beetje comfortabel blijven.quote:
Heb je wel eens gereden met zo'n setup trouwens?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zo'n trekhaak zou me dan weer niks boeien. Superhandig om te hebben. M'n volgende auto krijgt er zeker eentje.
En ballonbanden: tsja. Het ziet er niet uit, maar ze kleven bijna net zo goed als 19" ultraplatte banden. Alleen zijn ze ook nog eens een stuk goedkoper en comfortabeler. Een middenweg is leuk, maar ik snap het best wel als mensen nog met 14 of 15 inch blijven rijden.
Zelfde vraag geld voor jouquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:16 schreef Goddelijker het volgende:
En van 18 inch met hele platte banden wordt je ook niet vrolijk, elke keer naar de tandarts omdat je tanden eruit trillen.
Neequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Heb je wel eens gereden met zo'n setup trouwens?
Natuurlijk lever je comfort in, maar je krijgt er veel voor terug
Kijk daar heb je het probleem al haha.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nee
Punt is vooral dat ik er misschien veel voor terug krijg, maar op dit moment prioriteiten moet stellen, en m'n auto 'pimpen' er niet één van is. Dus zo lang dat niet aan de orde is, ga ik ook niet proefrijden, ga ik hooguit jeuk van krijgen.
Mijn auto moet gewoon probleemloos km's kunnen vreten.
En de mate waarin er verlaagd wordt!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:08 schreef Rauw. het volgende:
Is een beetje hetzelfde verhaal als verlagen van auto's... Veel mensen haten en zeiken erover dat het waardeloos is en nergens op slaat tot je natuurkundig word, dan is er ineens wel begrip.
Ik voel alles, en hij is nog niet eens verlaagd hahaquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:20 schreef spenky het volgende:
Lekker juist van die grote velgen met dunne band, dan voel je teminste nog wat van het wegdek.. En dan nog beetje strak geveerd. top
Maar ik zeg ook niet dat het keihard wordt hè. Ik zeg alleen dat je comfort inlevert als je grotere velgen koopt en dus plattere banden hebt. De veerweg in de band is simpelweg korter.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het probleem al haha.
Maar goed, ja zo heeft iedereen zijn prioriteiten.
Slap excuus.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:29 schreef Goddelijker het volgende:
Leuk die grote velgen, maar als je altijd moet fileparkeren is het altijd extra opletten.
Ook verlagen is leuk, maar ik woon in een stad, met 524674 verkeersdrempels, dus dat is ook geen succes als je elke keer zowat stil moet staan om er overheen te kunnen.
Ik ga mijn auto ook niet verlagenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het probleem al haha.
Maar goed, ja zo heeft iedereen zijn prioriteiten.
[..]
En de mate waarin er verlaagd wordt!
Je kan prima je auto verlagen zonder dat je ergens problemen krijgt maar toch de voordelen hebt van een verlaagde auto.
[..]
Ik voel alles, en hij is nog niet eens verlaagd haha
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:29 schreef Goddelijker het volgende:
Leuk die grote velgen, maar als je altijd moet fileparkeren is het altijd extra opletten.
Ook verlagen is leuk, maar ik woon in een stad, met 524674 verkeersdrempels, dus dat is ook geen succes als je elke keer zowat stil moet staan om er overheen te kunnen.
Dit dus haha, het is niet het 1 of het ander. Er zijn heel veel mogelijkheden.quote:
Over heel veel dingen zijn de meningen heel kort door de bocht op Fok.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:52 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[..]
Dit dus haha, het is niet het 1 of het ander. Er zijn heel veel mogelijkheden.
Maar je moet niks uiteraard maar de meningen zijn af en toe zo kort door de bocht hier
Ja, dat is waar. En wanneer dat niet zo is dan is het vaak TLDRquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Over heel veel dingen zijn de meningen heel kort door de bocht op Fok.
TLDR?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. En wanneer dat niet zo is dan is het vaak TLDR
Ik wel, en mis dat klein beetje extra comfort niet.. Sowieso is onze Astra sport met z'n 18" velgen nog behoorlijk comfortabel..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Heb je wel eens gereden met zo'n setup trouwens?
Natuurlijk lever je comfort in, maar je krijgt er veel voor terug
[..]
Zelfde vraag geld voor jou
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:52 schreef Goddelijker het volgende:
Jullie hebben me overtuigd, ga mn auto verlagen en 19" er onder gooien.
Inderdaad, hooguit 17"..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:53 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
(past niet eens onder een 206 trouwens)
onde een A1 zitten ook 18 inch.. Dus moet onder een 206 toch ook wel passen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, hooguit 17"..
Overigens, dat opletten bij stoepranden valt opzich ook nog wel mee.. (en dan heb je ook nog eens banden met velgprotector.. )
Tja, onder een Ibiza past maar met moeite 18" en dan moet je al hele platte banden nemen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:56 schreef spenky het volgende:
[..]
onde een A1 zitten ook 18 inch.. Dus moet onder een 206 toch ook wel passen?
zoals:
[ afbeelding ]
Lol, t ziet er nog niet eens heel raar uit qua verhouding auto~wielen haha.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:56 schreef spenky het volgende:
[..]
onde een A1 zitten ook 18 inch.. Dus moet onder een 206 toch ook wel passen?
zoals:
[ afbeelding ]
jaa en dan zijn het nog 19inch op het plaatje ook..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:40 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Lol, t ziet er nog niet eens heel raar uit qua verhouding auto~wielen haha.
Verder is het een gedrocht
Rollen jonge!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:53 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
(past niet eens onder een 206 trouwens)
Je moet ook niet wassen met Dreft!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:36 schreef FalleNk810i het volgende:
Lekker weertje om de auto te wassen, maar hij is weer schoon!
Wat schuimt dreft belachelijk veel zeg:o
Ja, wax laag moest er af dus vandaar. Morgen polijstenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je moet ook niet wassen met Dreft!
Ah, dan begrijp ik 't.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, wax laag moest er af dus vandaar. Morgen polijsten
Dat ziet er echt heel mooi uit!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:47 schreef FalleNk810i het volgende:
Vandaag de auto dus gepolijst (door iemand van het Audi forum) en nieuwe deurstrips en interieurfilter gemonteerd.
Was wel nodig.
50/50
[ afbeelding ]
oud en nieuw filter, bah!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reflectieshot
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Filter uit elkaar haha.
[ afbeelding ]
Opritje
[ afbeelding ]
Liever dat Fokkers het zeggen dan mensen met hun volle verstand.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:26 schreef FalleNk810i het volgende:
En ja zijn mercedes velgen, haters:p
Thanks man!quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:08 schreef Rauw. het volgende:
Ziet er goed uit op die wielen! Nog geen last van bandenvreten bij inveren?
Haha, ja tis ook wel uitlokken he op zo'n forum dit soort dingenquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:09 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Liever dat Fokkers het zeggen dan mensen met hun volle verstand.
Als ik het me goed herinner, zitten er nu 19" banden onder de auto, maar die 15/14 die we op de Yaris hadden, reden ook goed hoor...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zo'n trekhaak zou me dan weer niks boeien. Superhandig om te hebben. M'n volgende auto krijgt er zeker eentje.
En ballonbanden: tsja. Het ziet er niet uit, maar ze kleven bijna net zo goed als 19" ultraplatte banden. Alleen zijn ze ook nog eens een stuk goedkoper en comfortabeler. Een middenweg is leuk, maar ik snap het best wel als mensen nog met 14 of 15 inch blijven rijden.
Ja, de winterbanden voor de Auris waren een stukje duurder dan die van de Yarisquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:02 schreef Goddelijker het volgende:
Ik rij ook op 14/15 inch (winter/zomer).
Die banden zijn tenminste nog een beetje te betalen. En ik kan er toch lekker mee doorrijden, geen probleem.
Ik zou best graag weer een trekhaak willen... Dat was het enige puntje wat we misten op de nieuwe auto dus die moet er nog onder. Maar het wordt waarschijnlijk wel weer een afneembare. Op de Yaris moest dat (anders zat hij voor het nummerbord), maar als ik die trekhaak op de Starlet zie, hoef ik zo'n bonk roest niet op m'n Auris!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Een trekhaak bijvoorbeeld, best handig.. maar zo'n bonk staal achter je bumper?
Huh, jij hebt 19''?quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, zitten er nu 19" banden onder de auto, maar die 15/14 die we op de Yaris hadden, reden ook goed hoor...
Ik meende dat het 205-19-nog-iets was... Maar ik kan me vergissen want ik heb de maten in februari opgezocht voor de winterbanden... Daarna heb ik die getallen weg gegooid want ik heb ze niet meer nodig (ik geef bij Profile gewoon aan dat ik twee nieuwe banden moet voor het volgende seizoen en die worden dan netjes op tijd besteld en liggen er dan onder na de bandenwissel )quote:
Jij hebt volgens mij geen enkel idee waar je t over hebt hahaquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik meende dat het 205-19-nog-iets was... Maar ik kan me vergissen want ik heb de maten in februari opgezocht voor de winterbanden... Daarna heb ik die getallen weg gegooid want ik heb ze niet meer nodig (ik geef bij Profile gewoon aan dat ik twee nieuwe banden moet voor het volgende seizoen en die worden dan netjes op tijd besteld en liggen er dan onder na de bandenwissel )
Ja, maar die garage weet toch ook niet dat die vriendin dat nooit gebruikt. Die denkt: Kapot>afkeur APK>maken>goedkeuring APK.quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, de ideale klant om geld aan te verdienen
Vriendin van me moest vandaag ook voor onderhoud en APK. Stelmotortje van de koplampen was kapot waardoor de automatische hoogteregeling het niet meer deed. Ze heeft die auto nu twee jaar en het nog nooit gebruikt. Ze gaat de auto oprijden. Advies garage: vervangen. Motortje kost 100 euro ex arbeid (en misschien wel ex btw). Mijn advies: sloop dat stelwieltje eruit en laat de lampen één keer goed afstellen, dan ben je klaar en kom je ook door de APK. Dat gaat ze nu dus ook doen.
Wat ik jammer vind, is dat een garage dat niet bedenkt en voorstelt, maar gewoon iemand voor minimaal 150 euro de boot in zou laten gaan.
Soms gaat gemak voor de euro'squote:Op maandag 15 oktober 2012 08:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, de ideale klant om geld aan te verdienen
Hmm, dat doet onze garage gelukkig niet... Toen we de starlet kochten, deed het motortje van de achterruitwisser het niet. Advies van de garage: niets aan doen, tenzij je hem wilt gebruiken en dan kun je beter zelf achter zo'n motor aan. Uiteindelijk heeft m'n partner via de sloop een nieuw (gebruikt) motortje gevonden en hem ingebouwd...quote:Vriendin van me moest vandaag ook voor onderhoud en APK. Stelmotortje van de koplampen was kapot waardoor de automatische hoogteregeling het niet meer deed. Ze heeft die auto nu twee jaar en het nog nooit gebruikt. Ze gaat de auto oprijden. Advies garage: vervangen. Motortje kost 100 euro ex arbeid (en misschien wel ex btw). Mijn advies: sloop dat stelwieltje eruit en laat de lampen één keer goed afstellen, dan ben je klaar en kom je ook door de APK. Dat gaat ze nu dus ook doen.
Wat ik jammer vind, is dat een garage dat niet bedenkt en voorstelt, maar gewoon iemand voor minimaal 150 euro de boot in zou laten gaan.
Precies . Anders rij je wel de meest asociaal gepimpte Auris van Nederland, denk ikquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jij hebt volgens mij geen enkel idee waar je t over hebt haha
205-19-.. is iets wat niet mogelijk is.
[ afbeelding ]
En aangezien jij een yaris/auris of andere kleinere toyota hebt lijkt me 19 inch niet normaal
Kom op, hoe vaak wordt zoiets nou gebruikt? Ik vind het wel, juist bij 'onwetende' chauffeurs, netheid vanuit de garage om te zeggen wat er kapot is en om alternatieven te bekijken. Ze heeft namelijk wel aangegeven dat ze niet eens wist dat het erop zat, en het dus nooit gebruikt. Ik verwacht dan van een garage dat ze mee denken en niet alsnog zomaar vervangen.quote:[..]
Ja, maar die garage weet toch ook niet dat die vriendin dat nooit gebruikt. Die denkt: Kapot>afkeur APK>maken>goedkeuring APK.
Het enige wat ik weet is die 205... Want dat was namelijk zo'n stuk groter dan die 145 en 155 die ik onder de Yaris had liggenquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jij hebt volgens mij geen enkel idee waar je t over hebt haha
205-19-.. is iets wat niet mogelijk is.
[ afbeelding ]
En aangezien jij een yaris/auris of andere kleinere toyota hebt lijkt me 19 inch niet normaal
Ik gebruik dat ding dagelijks...quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Kom op, hoe vaak wordt zoiets nou gebruikt? Ik vind het wel, juist bij 'onwetende' chauffeurs, netheid vanuit de garage om te zeggen wat er kapot is en om alternatieven te bekijken. Ze heeft namelijk wel aangegeven dat ze niet eens wist dat het erop zat, en het dus nooit gebruikt. Ik verwacht dan van een garage dat ze mee denken en niet alsnog zomaar vervangen.
Ach, zelf wat nadenken of aangeven kan toch ook.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Precies . Anders rij je wel de meest asociaal gepimpte Auris van Nederland, denk ik
[..]
Kom op, hoe vaak wordt zoiets nou gebruikt? Ik vind het wel, juist bij 'onwetende' chauffeurs, netheid vanuit de garage om te zeggen wat er kapot is en om alternatieven te bekijken. Ze heeft namelijk wel aangegeven dat ze niet eens wist dat het erop zat, en het dus nooit gebruikt. Ik verwacht dan van een garage dat ze mee denken en niet alsnog zomaar vervangen.
Haha dat idee had ik alquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Het enige wat ik weet is die 205... Want dat was namelijk zo'n stuk groter dan die 145 en 155 die ik onder de Yaris had liggen
Gebruik dat nooitquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:08 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik gebruik dat ding dagelijks...
Als ik de 360 af ga, heb ik hem graag veel verder staan dan "standaard" (dus een instelling waarmee ik eventuele tegenliggers zou verblinden) vanwege die domme hazen die altijd willen oversteken als jij er net langs komt... Als ik m'n koplampen op z'n verst heb staan + groot licht, kan ik sneller zien of er een haas langs de kant van de weg zit (die reeën zie je niet, die komen vanuit de sloot...) Overdag staat hij juist erg dichtbij, aangezien je hem dan niet nodig hebt voor verlichting, maar meer om gezien te worden. Als het erg mistig is, zet ik hem ook op dichtbij wanneer ik niet op de 360 zit.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Sommige mensen niet. En zij gaf dus al aan dat ze 'm niet gebruikt.
En mag ik vragen waar je 'm dagelijks voor gebruikt? Loop je elke dag te sleuren met 100kg kofferbakgewicht ofzo? Anders lijkt 't me overbodig. Ik gebruik 'm alleen als achterbank + kofferbak vol liggen, anders niet. Standaardinstelling wijst dan nog voldoende richting de grond zonder mensen te verblinden.
Voor een auto kenner wel. Punt zit er hier vooral in, dat haar verteld is dat voor de APK, dat ding moet werken. Dat neemt ze dan aan. Wat ze niet weet, is dat een workaround ook kan werken. Voor zowel de APK als het feit dat ze die optie nooit gebruikt. De garage weet dat wel, en het zou chique zijn dat te vertellen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ach, zelf wat nadenken of aangeven kan toch ook.
Als ik een Z3 zou kopen zou ik voor de 6inlijn gaan en niet de 1.9.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
Hi, ik zoek raad. Ik moet en zal een Z3, nu zijn er prima 1,9's te vinden maar het liefste een 6 cilinder maar dan wordt het al wat lastiger.
Nadeel van een 6 cilinder is dat hij meer zuipt en duurder is qua aanschaf, voordeel de motor en hij is wat mooier (achterkant) en als ik dan niet te veel afwijk qua budget zit de auto boven de 100K km.
Nu is er een Z3 2,8 van iemand die ik ken, die er niet vanaf moet maar ik zou deze kunnen overnemen voor 10K, dit is 2,5 boven budget. Voordeel, ik vertrouw deze man, auto is goed onderhouden (inclusief NAP en volledig onderhoudsboekje aanwezig), 2de eigenaar en niet geimporteerd, heeft maar 70K gereden, mooie velgen en vooral, de auto is zwart met een lichtbruine cabriokap.
Zal ik dan die 2,5 extra betalen of is de 1,9 ook top? Of is een Z3 met iets meer dan 100K aan km's ook een goed idee ipv 70 of 80K aan km's. En, stel ik wil er over vier jaar vanaf, maakt het dan nog veel iet uit welke ik nu kies?
Inderdaad. Eigenlijk zou een (vaste) garagist, zeker voor een niet auto kenner, het karakter van een soort trusted advisor moeten hebben.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Voor een auto kenner wel. Punt zit er hier vooral in, dat haar verteld is dat voor de APK, dat ding moet werken. Dat neemt ze dan aan. Wat ze niet weet, is dat een workaround ook kan werken. Voor zowel de APK als het feit dat ze die optie nooit gebruikt. De garage weet dat wel, en het zou chique zijn dat te vertellen.
Je kunt iets natuurlijk niet aangegeven of erover nadenken, als je het simpelweg niet weet. Dan vertrouw je op de garage.
Ik ben in elk geval blij dat mijn garage altijd probeert mee te denken naar de beste oplossing qua prijs/kwaliteit.
Ja... En ik vertrouw mijn Toyota garage, want daar hebben ze me nooit iets proberen aan te smeren zonder alternatief te bieden... Toen onze Yaris ineens een raar geluid begon te maken, zeiden ze dat dat de dynamo was die aan het slijten was. Toen werd ook gelijk gezegd dat hij best nog een aantal kilometers mee kon gaan en dat een nieuwe best prijzig was. Dus we hebben er nog 3 jaar mee gereden totdat hij (natuurlijk midden in de nacht halverwege Groningen en Appingedam) er totaal mee ophield.... En die motor van de achterruitwisser in de Starlet. En de 11-polige stekker van de trekhaak die (bleek na 2 jaar) het niet deed (en gratis is gemaakt).quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk zou een (vaste) garagist, zeker voor een niet auto kenner, het karakter van een soort trusted advisor moeten hebben.
Dat zou wel fijn zijn, ja. Helaas zijn er nog veel garages die denken: dat levert een half uur werkloon op plus provisie over de aangeschafte onderdelen...kassa!quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk zou een (vaste) garagist, zeker voor een niet auto kenner, het karakter van een soort trusted advisor moeten hebben.
Als je perse een Z3 wil, zou ik absoluut voor de zespitter gaan. Een 1.9 is een beetje alsof je een Ferrari koopt met maar 200pk erin. Leuk, maar je hebt er net niets aan.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
Hi, ik zoek raad. Ik moet en zal een Z3, nu zijn er prima 1,9's te vinden maar het liefste een 6 cilinder maar dan wordt het al wat lastiger.
Dank, ben al bijna tien jaar vlieft op de Z3 en ik ben behoorlijk overtuigd van de 6 cilinder maar qua prijs worden dan een hoop auto's interessantquote:Op maandag 15 oktober 2012 11:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
Als je perse een Z3 wil, zou ik absoluut voor de zespitter gaan. Een 1.9 is een beetje alsof je een Ferrari koopt met maar 200pk erin. Leuk, maar je hebt er net niets aan.
10k zou ik er echter nooit op stuk slaan, dat kan veel goedkoper. Voor 10k koop je al bijna een goede Z4!
Kijk maar eens op gaspedaal.nl, genoeg Z3's in prima conditie tot 9k. En daar kun je dan nog ruimschoots vanaf pingelen.
Gezien de crisis is het een kopersmarkt. Aanbod voldoende dus je hoeft echt niet te veel te betalen!
Dat inderdaad. Sowieso kijk ik altijd gewoon naar de onderhoudshistorie en hoe de auto behandeld is. En niet zozeer naar de km-stand. Sowieso de mensen die denken dat een auto als ie de 100k gepasseerd is spontaan uit elkaar dondertquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:21 schreef Rauw. het volgende:
Ik ben zelf meer een fan van auto's die iets meer gelopen hebben als een ton met een goede staat van onderhoud en dergelijke.
Ik koop liever een auto met 120.000/130.000km op de klok dan een met 90.000km op de klok. Waarom? Simpel.
Dan zijn de meeste slijtageonderdelen zijn dan al 1 of 2 keer vervangen, de snaar/ketting is gedaan/gecontroleerd rond de 100.000 en de auto zou niet meer bijzonder veel afschrijven op kilometers. (zoals dat bij 99.999km tot 100.000 km gebeurd bijvoorbeeld.
Auto's worden gebouwd om praktisch nooit kapot te gaan, dus ik snap dat blindstaren op kilometers niet echt. Met goed onderhoud en een hoop liefde kan zo'n ding met gemak een mensenleven mee.
Tja, dan was m'n Yaris al twee keer uit elkaar gedonderd.... En de Starlet zou op weg zijn naar z'n derde keer...quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:13 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Sowieso kijk ik altijd gewoon naar de onderhoudshistorie en hoe de auto behandeld is. En niet zozeer naar de km-stand. Sowieso de mensen die denken dat een auto als ie de 100k gepasseerd is spontaan uit elkaar dondert
Probeer eens uit zou ik zeggen! Wel een reserve accu + kabels bij de hand houdenquote:Op maandag 15 oktober 2012 16:16 schreef JDude het volgende:
Zeg, hoe lang kan ik de gemiddelde autoradio op laag volume aan houden zonder dat ik straks niet meer kan starten?
63, all risk bij Unive. 24 jaar, 3 schadevrije jaren(heb nu 2 jaar een eigen auto) voor een 2003 Seat Ibiza met 74kw(100PK)quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat betalen jullie eigenlijk aan verzekering op dit moment en waar? Ik heb WA+, maar loop met een schadevrij jaar of vijf toch nog tegen bijna 60 euro premie per maand aan, da's me wat te gortig. Zit via een tussenpersoon bij ASR.
Dat leek me duidelijk. Niet echt modellen waaraan men een ode zou brengen.quote:
Nja het leek me vrij duidelijk dat het enigszins sarcastisch wasquote:Op maandag 15 oktober 2012 17:12 schreef D. het volgende:
[..]
Dat leek me duidelijk. Niet echt modellen waaraan men een ode zou brengen.
Tenminste, onder autoliefhebbers
Dat nam ik aan, maar er zijn mensen...quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Nja het leek me vrij duidelijk dat het enigszins sarcastisch was
Ja die zijn er maar ik denk niet hier onder autoliefhebbersquote:
Smaken verschillen he, dus zeg nooit nooitquote:Op maandag 15 oktober 2012 17:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja die zijn er maar ik denk niet hier onder autoliefhebbers
Klopt en gelukkig maar anders wordt het saaaaaaaaaaaaaiquote:Op maandag 15 oktober 2012 17:24 schreef D. het volgende:
[..]
Smaken verschillen he, dus zeg nooit nooit
38, wa, 1 schadevrij jaar, bij united insurance, tussending van klap wat weer tussending is van volgens mij delta lloydquote:Op maandag 15 oktober 2012 17:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat betalen jullie eigenlijk aan verzekering op dit moment en waar? Ik heb WA+, maar loop met een schadevrij jaar of vijf toch nog tegen bijna 60 euro premie per maand aan, da's me wat te gortig. Zit via een tussenpersoon bij ASR.
Moet je wel nu een verzekering hebben die je wanneer je maar wilt kunt opzeggen. Of net in de goede termijn zitten nuquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Okay, ik ben dus echt reteduur uit .
Zo maar eens m'n autopapieren gaan opduikelen en wat nieuws gaan fixen.
45 euro per maand voor de type R (200pk)quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat betalen jullie eigenlijk aan verzekering op dit moment en waar? Ik heb WA+, maar loop met een schadevrij jaar of vijf toch nog tegen bijna 60 euro premie per maand aan, da's me wat te gortig. Zit via een tussenpersoon bij ASR.
Jaa ik geloof inderdaad dat het zoiets is. Maar ik weet het ook niet precies....quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's een hele goed. Is het tegenwoordig niet zo dat je sowieso voor een jaar verzekert en dat de boel daarna per maand opzegbaar is?
Jezus, en dat voor All-risk?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:49 schreef Rauw. het volgende:
[..]
45 euro per maand voor de type R (200pk)
24 jaar oud, 5 schadevrije jaren.
Kun je toch een keer lekker van uit eten gaan.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Doe ik ook niet. Neem de basis plus wat extra omdat ik diefstal en ruitdekking enzo toch wel prettig vind. Auto is nog net iets te veel waard om dat risico zelf te nemen. En inzittenden doe ik puur omdat ik het chique vind, mocht er een keer iets gebeuren. Voor die vijf tientjes per jaar ga ik dat risico niet nemen. Maar verder... morgen maar eens een offerte opvragen en de boel regelen. Toch een mooi besparingspuntje van ruim 250 euro per jaar.
Dan kun je onderhand de hele voorraad van de lokale Mac kopenquote:
Wacht voor je een fout beeld krijgt. Ik kom er, echt waar, ook bijna nooit Sowieso die langs de weg niet omdat je dan altijd de snelweg af moet en nog een stukje moet rijden. Dus onderweg beter een tankstation. Of een La Place oid als ik meer tijd heb.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Whehehe.
Ik kom nagenoeg nooit bij de Mac. Alleen als ik écht écht écht geen mogelijkheid heb om een broodje ofzo ergens te kopen. Maar meestal is stoppen bij een tankstation sneller dan langs de Mac rijden, dus kies ik dan voor die optie. Ergo: ik zou het je niet kunnen zeggen
Neeee ik ben geen petje ik draag niet eens petjes.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jaja. Volgens mij heb jij gewoon een privéparkeerplaats bij de Macs hier in de buurt
Hhaha ja dat is wel een goede motivatie ja heb jij ook geen eigen parkeerplaats dan?quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hard blijven werken voor je eigen oprit . Dat doe ik ook
Zo groot is onze garage helaas niet.. Staat 1 binnen en 2 netjes op de oprit..quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:05 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik heb ook een eigen oprit haha, althans mn ouders dan:p
Maar onze 3 auto's staan altijd binnen..
Best wel ja:pquote:
Over petjes gesproken.. Gisteren was ik bij de Volvo Klassieker Beurs in Nieuwegein. Naast de McDonalds. Daar stond de lokale Nissan tjoeningsclub geloof ik op het parkeerterrein. Primera's met te grote velgen enzo. Enkele tientallen meters verder stond het vol met klassieke Volvo's.. Mooi contrastquote:Op maandag 15 oktober 2012 20:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Neeee ik ben geen petje ik draag niet eens petjes.
Had ik maar een privéparkeerplaats bij m'n huis trouwens.
En niet te hoeven krabben in de winterquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:14 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Best wel ja:p
Is wel heerlijk elke morgen in een droge niet bevroren auto stappen:p
Haha lol.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Over petjes gesproken.. Gisteren was ik bij de Volvo Klassieker Beurs in Nieuwegein. Naast de McDonalds. Daar stond de lokale Nissan tjoeningsclub geloof ik op het parkeerterrein. Primera's met te grote velgen enzo. Enkele tientallen meters verder stond het vol met klassieke Volvo's.. Mooi contrast
Jawel, want woon onderaan een dijk dus als t hard vriest of sneeuwd kan je de dijk niet opkomen door de gladheid en moet je m op de dijk parkeren als je geen zin hebt om 's ochtends heel de afrit de vegen en of strooien hahaquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:25 schreef H-D het volgende:
[..]
En niet te hoeven krabben in de winter
Aaaah. Dat is wel weer minder. Dat heb ik dan weer niet maar wel altijd krabben in de winter. En als ik na 20.00 thuis kom van wat dan ook altijd zoeken naar plekquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:29 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jawel, want woon onderaan een dijk dus als t hard vriest of sneeuwd kan je de dijk niet opkomen door de gladheid en moet je m op de dijk parkeren als je geen zin hebt om 's ochtends heel de afrit de vegen en of strooien haha
Nee jonge, ik hoor gewoon bij het plebs. Ik kwam nog bij de gemeente en zei tegen die bitch dat ik een dikke Bimmerwagon reed en dus een VIP-spot met grote securityneger wilde maar ze liep keihard naast d'r patta's en wilde me niets geven jonge!quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:57 schreef H-D het volgende:
[..]
Hhaha ja dat is wel een goede motivatie ja heb jij ook geen eigen parkeerplaats dan?
Whahahahahahahaha ik lag even dubbelquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nee jonge, ik hoor gewoon bij het plebs. Ik kwam nog bij de gemeente en zei tegen die bitch dat ik een dikke Bimmerwagon reed en dus een VIP-spot met grote securityneger wilde maar ze liep keihard naast d'r patta's en wilde me niets geven jonge!
.
Hmm wil je wel hier blijven wonen eigenlijk of wil je wel een keer verhuizen?quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Effect bereikt
Neh, de tijd dat ik een eigen oprit kan betalen is er nog niet, dat duurt nog wel 10 jaar op z'n minst. En een appartement met privéparkeergarage, dat komt voor m'n 60e niet
Joe hef aa pee-em.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm wil je wel hier blijven wonen eigenlijk of wil je wel een keer verhuizen?
Je mag ook dmen als je liever niet hier neer zet
Dat was voor ons een van de druppels die de emmer deed overlopen en waardoor we naar een nieuw huis gingen zoeken... Vier parkeerplaatsen voor de deur, rijtje van 4 huizen, waarvan de beide hoekhuizen een grage + oprit hadden en toch nooit plek om de auto voor de deur neer te zetten. En dit was in Assen... (die eikels van de straat tegenover ons (T-splitsing) met hun eigen garage + oprit zetten hun tweede auto altijd op 1 van die plekken tegen over ons, de twee hoekhuizen hadden ook beide twee auto's die op 1 van die 4 parkeerplaatsen stonden, en onze andere buren hadden ook 2 auto's (en geen eigen oprit, net als wij)...)quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:31 schreef H-D het volgende:
[..]
Aaaah. Dat is wel weer minder. Dat heb ik dan weer niet maar wel altijd krabben in de winter. En als ik na 20.00 thuis kom van wat dan ook altijd zoeken naar plek
Ik wil ook een garage met opritquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat was voor ons een van de druppels die de emmer deed overlopen en waardoor we naar een nieuw huis gingen zoeken... Vier parkeerplaatsen voor de deur, rijtje van 4 huizen, waarvan de beide hoekhuizen een grage + oprit hadden en toch nooit plek om de auto voor de deur neer te zetten. En dit was in Assen... (die eikels van de straat tegenover ons (T-splitsing) met hun eigen garage + oprit zetten hun tweede auto altijd op 1 van die plekken tegen over ons, de twee hoekhuizen hadden ook beide twee auto's die op 1 van die 4 parkeerplaatsen stonden, en onze andere buren hadden ook 2 auto's (en geen eigen oprit, net als wij)...)
We hebben nu ook wel een garage en daar zou wel een auto in passen... Maar dan moeten we hem wel heel erg opruimen... Dus staat de auto gewoon op de oprit en als het gaat vriezen, tja, dan moeten we raam even afdekken en de ruitenwissers omhoog zetten... Ik denk niet dat we toestemming zouden krijgen voor een carport (zou ik best willen...)
Hmm, over de garage opruimen gesproken, ik denk dat we nog even een keer naar de stort gaan en dan wil ik eigenlijk eindelijk eens die aanhanger voor de winter binnen hebben staan...
Dat zou wel een briljante uitvinding zijn jaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zou graag een carport willen heb wel een oprit mja dan staat de zomerauto alsnog buiten.
Zijn er niet een soort opklap carports ofzo van 1,5 meter hoog? Een mobiele garage ofzo voor weenig.
Dat is het betere werkquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tja deze oprit is 4 meter breed en 20 meter lang en er staan 3 auto's dus het zal wel passen.
Scherp. Je kunt er misschien, mits vergunning, zelf eentje bouwen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Partytent is vierkant en meestal minimaal 4 meter breed.
Dat zullen mijn ouders wel leuk vinden maar dat geld steek ik liever in een fatsoenlijke sleutelschuurquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Scherp. Je kunt er misschien, mits vergunning, zelf eentje bouwen?
Goed punt ja.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat zullen mijn ouders wel leuk vinden maar dat geld steek ik liever in een fatsoenlijke sleutelschuur
Je weet dat ik die sig. al enige tijd heb? Ik heb 'm trouwens niet eens zelf bedacht maar vond 'm wel geniaalquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat komt doordat jij van die waardeloze signatures schrijft, dan haken mensen af
Hmm terwijl dit altijd het leukste topic van Fok was imoquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daarom is het ook al een tijdje rustig hier
Ja is het nog steedsquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:02 schreef FalleNk810i het volgende:
Is het toch nog steeds?
Zijn wel veel nieuwe vaste mensen laatste tijd, heel veel mensen afgehaakt..?
Owja, morgen een S4 achterbumper ophalen
Ja, vult inderdaad wat mooier op.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja is het nog steeds
Nicee! Eigenlijk zou je S4 uitlaatstukken moeten doen.
Monsterd en Cherrylips zie ik inderdaad haast nooit meer hier..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:02 schreef FalleNk810i het volgende:
Is het toch nog steeds?
Zijn wel veel nieuwe vaste mensen laatste tijd, heel veel mensen afgehaakt..?
Owja, morgen een S4 achterbumper ophalen
Dan moet je eigenlijk zo'n 1.8T'tje in je vooronder lepelenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, vult inderdaad wat mooier op.
Maar goed, dat heeft geen prioriteit. S4 bumper eigenlijk ook niet maar ze zijn zo zeldzaam dat ik deze niet kan laten liggen
Zou leuk zijn inderdaad, of de v6 biturboquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan moet je eigenlijk zo'n 1.8T'tje in je vooronder lepelen
Ja ook leukquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Zou leuk zijn inderdaad, of de v6 biturbo
Haha ehh nee heb ik niet?:pquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja ook leuk
Just to be sure: jijnhebt ook mijn accountwijziging meegekregen? XD
Ik PM jequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:16 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha ehh nee heb ik niet?:p
In ieder geval niet mobile..
Doe je dan de rest van de auto binnenkort ook? Anders is 't zo zonde. Zie je vaak... mensen met een M3-voorbumper en daarna niks meer... geen skirt of achterbumper ofzo. Dat staat zo schraal...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:02 schreef FalleNk810i het volgende:
Is het toch nog steeds?
Zijn wel veel nieuwe vaste mensen laatste tijd, heel veel mensen afgehaakt..?
Owja, morgen een S4 achterbumper ophalen
Waarschijnlijk weggejaagd door de overdaad aan testosteron?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Monsterd en Cherrylips zie ik inderdaad haast nooit meer hier..
Natuurlijk, er moet toch iemand de schuld krijgen..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:39 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb het natuurlijk altijd gedaan
De overdaad aan 's deed me zulks al vermoeden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik wil ook een garage met oprit
For the record: ik heb gewoon een nieuwe account maar ik was dus eerst degene die bovenaan deze pagina postte
Tuurlijk, want hij kan het natuurlijk niet gaan toegeven dat hij het zelf gedaan heeft!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:39 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb het natuurlijk altijd gedaan
Ah. Vandaar.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 07:48 schreef JDude het volgende:
[..]
De overdaad aan 's deed me zulks al vermoeden.
Zij reed!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:01 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Tuurlijk, want hij kan het natuurlijk niet gaan toegeven dat hij het zelf gedaan heeft!
S4 is wat subtieler achter, dus dat zal zonder S4 skirts en voorbumper niet raar staan. En zo wel dan wacht ik lekker met monteren tot ik het andere spul ook heb.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Doe je dan de rest van de auto binnenkort ook? Anders is 't zo zonde. Zie je vaak... mensen met een M3-voorbumper en daarna niks meer... geen skirt of achterbumper ofzo. Dat staat zo schraal...
[..]
Waarschijnlijk weggejaagd door de overdaad aan testosteron?
Ja, maar dat wil nog niet zeggen dat zij hem kapot heeft gemaakt! Dan zou ik zeker ook onze dynamo van de Yaris kapot hebben gemaakt omdat ik toen toevallig reed....quote:
Ja!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil nog niet zeggen dat zij hem kapot heeft gemaakt! Dan zou ik zeker ook onze dynamo van de Yaris kapot hebben gemaakt omdat ik toen toevallig reed....
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:45 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
S4 is wat subtieler achter, dus dat zal zonder S4 skirts en voorbumper niet raar staan. En zo wel dan wacht ik lekker met monteren tot ik het andere spul ook heb.
Zo, bumper is binnen!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in.
Dan kan je lekker 150quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Zo, bumper is binnen!
Wat zijn 130km wegen toch heerlijk. Zeker in Zeeland, zo rustig daar haha.
Haha, nee heb gewoon netjes 130 gereden. CC aan en relaxen.quote:
Dat is ook zeker lekker inderdaad. For some reason gebruik ik mijn CC nooitquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:20 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, nee heb gewoon netjes 130 gereden. CC aan en relaxen.
En t stuk dat ik veel rij is het niet .. A28 tussen Harderwijk en Zwolle.. Scheelt dat ik de laatste tijd toch loop te slipstreamen bij vrachtwagensquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Zo, bumper is binnen!
Wat zijn 130km wegen toch heerlijk. Zeker in Zeeland, zo rustig daar haha.
Heb je nog steeds je AX of heb je je plannen voor een andere auto toch doorgezet?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En t stuk dat ik veel rij is het niet .. A28 tussen Harderwijk en Zwolle.. Scheelt dat ik de laatste tijd toch loop te slipstreamen bij vrachtwagens
Rij nogsteeds de AX.. Uit kostenoverweging is dat nog het verstandigst.. Moet maar kleine goedkope klusjes daar aan uitvoerenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heb je nog steeds je AX of heb je je plannen voor een andere auto toch doorgezet?
Jaa dat scheelt wel natuurlijkquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Rij nogsteeds de AX.. Uit kostenoverweging is dat nog het verstandigst.. Moet maar kleine goedkope klusjes daar aan uitvoeren
Als ik een 850 T-5 koop gaat het me heeel wat meer elke maand kosten iig. Is het me nu nog niet waard. Vooral omdat ik nu meer kilometers maak en met die auto doe ik waarschijnlijk niet rustig aan op de snelwegquote:
Nee je hebt zo'n T5 niet voor niks al merk ik wel dat vaak het idee dat het kan ook al heel leuk en fijn is. En ik dus niet elke keer heel hard hoef op de snelweg ofzo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als ik een 850 T-5 koop gaat het me heeel wat meer elke maand kosten iig. Is het me nu nog niet waard. Vooral omdat ik nu meer kilometers maak en met die auto doe ik waarschijnlijk niet rustig aan op de snelweg
Ik houd wel van lekker doorrijden op de snelweg, vooral als het allemaal niet zoveel lawaai maakt en een stuk comfortabeler is dan nu. Oftewel ik ben dan een linkerbaanhanger.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee je hebt zo'n T5 niet voor niks al merk ik wel dat vaak het idee dat het kan ook al heel leuk en fijn is. En ik dus niet elke keer heel hard hoef op de snelweg ofzo.
Zeker doorrijden is wel lekker. Maar ik hoef niet elke keer 160 ofzo zegmaar maar 130 is toch wel het minimum meestal ja.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik houd wel van lekker doorrijden op de snelweg, vooral als het allemaal niet zoveel lawaai maakt en een stuk comfortabeler is dan nu. Oftewel ik ben dan een linkerbaanhanger.
Laatst met de AX op de A30 rond half 2/2 uur.. Bij Ede er op gegaan, voet helemaal naar beneden en pas weer losgelaten bij Barneveld waar de snelweg ophield. Lekker snel thuis
Nou 130 vind ik maar niks in mijn auto.. Ga ik liever gelijk door voor wat meer. Zit meestal tussen de 100 en de 110. Lekker zuinigquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zeker doorrijden is wel lekker. Maar ik hoef niet elke keer 160 ofzo zegmaar maar 130 is toch wel het minimum meestal ja.
In mijn auto is 130 nog heerlijk relax cruisenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nou 130 vind ik maar niks in mijn auto.. Ga ik liever gelijk door voor wat meer. Zit meestal tussen de 100 en de 110. Lekker zuinig
Zou t niet weten om eerlijk te zijn.. Maar het lawaai is wel stukken erger. Daarnaast scheelt het toch maar een paar minuten geloof ik.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In mijn auto is 130 nog heerlijk relax cruisen
Is je verbruik ineens veel meer ook dan bij 130?
Lawaai is wel irritant vind ik. Het is zo vermoeiend..kom je gebroken de auto uit.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zou t niet weten om eerlijk te zijn.. Maar het lawaai is wel stukken erger. Daarnaast scheelt het toch maar een paar minuten geloof ik.
Ja mooi ding !quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:08 schreef FalleNk810i het volgende:
Mijn verbruik is sowieso beter rond de 110 als op 130, dan zit ik toch al over de 3000 toeren dacht ik.
Pic van de bumper voor degene die het interesseert haha
[ afbeelding ]
Owja, en Rain-x ofzo is echt tof op je ruit.
[ afbeelding ]
Haha thanks, ruitenwissers bijna niet aangehad, enkel als je niet hard genoeg rijd of het te zacht regent..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja mooi ding !
Zo dan dat werkt goed mooi spul.
Inderdaad.. Ik heb 100 pk en mijn auto kan volgens sommigen 200+ (al is bij mij bij 180 de koek wel op, 170 op LPG, waarschijnlijk door de veel bredere banden die ik nu heb.) maar ik rijd zelden 160+.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zeker doorrijden is wel lekker. Maar ik hoef niet elke keer 160 ofzo zegmaar maar 130 is toch wel het minimum meestal ja.
Ik rij juist op de binnenwegen vaak rustig omdat het daar toch niet opschiet, al is een sprintje vanaf een rotonde naar de 80 soms wel even lekker om voor je gevoel het tempo erin te houden. Op de snelweg rij ik in de drukte meestal rustig en gewoon met de vlotte stroom mee, jagen heeft dan toch geen zin...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee je hebt zo'n T5 niet voor niks al merk ik wel dat vaak het idee dat het kan ook al heel leuk en fijn is. En ik dus niet elke keer heel hard hoef op de snelweg ofzo.
...maar met dit soort omstandigheden gaat het gas erop en de CC op 170 . Fuck dat verbruik .quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Zo, bumper is binnen!
Wat zijn 130km wegen toch heerlijk. Zeker in Zeeland, zo rustig daar haha.
Je moet even before en after pics schieten in het daglicht .quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:08 schreef FalleNk810i het volgende:
Mijn verbruik is sowieso beter rond de 110 als op 130, dan zit ik toch al over de 3000 toeren dacht ik.
Pic van de bumper voor degene die het interesseert haha
[ afbeelding ]
Owja, en Rain-x ofzo is echt tof op je ruit.
[ afbeelding ]
Wat een verschilquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.. Ik heb 100 pk en mijn auto kan volgens sommigen 200+ (al is bij mij bij 180 de koek wel op, 170 op LPG, waarschijnlijk door de veel bredere banden die ik nu heb.) maar ik rijd zelden 160+.
Had ook rain-x, en een keer collega's mee op de terugweg de dag nadat we waren wezen stappen.. Klaagden ze dat ik de ruitenwissers niet aan had terwijl je de druppels zo'n beetje van het raam af zag vliegen..
Fallen, de 1.4 16V verbruikt bij 80 1:12.5, bij 130 1:10.5 (4000rpm )
Scheelt nogal..
De Astra van mijn moeder was in Duitsland een stuk zuiniger als dat ie normaal gesproken is. (geloof dat m'n pa 1:17 had gehaald terwijl ie normaal ongeveer 1:16 verbruikt.. 1.4 120pk benzine.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik rij juist op de binnenwegen vaak rustig omdat het daar toch niet opschiet, al is een sprintje vanaf een rotonde naar de 80 soms wel even lekker om voor je gevoel het tempo erin te houden. Op de snelweg rij ik in de drukte meestal rustig en gewoon met de vlotte stroom mee, jagen heeft dan toch geen zin...
[..]
...maar met dit soort omstandigheden gaat het gas erop en de CC op 170 . Fuck dat verbruik .
[..]
Je moet even before en after pics schieten in het daglicht .
110 en 130 scheelt bij iedereen wel in het verbruik hoor . Alleen bij de één iets meer dan bij de ander. Bij mij is het ook wel fors. Maar ach, who cares. Als ik de (theoretische) 1.000km op een tank haal ben ik tevreden. Alles erboven is winst Eronder: pech hebben en hopen dat ik er plezier van heb gehad . Scheelt dat ik tegenwoordig veel woon/werk rij, dus dan zit doorjakkeren er niet in. Da's al beter voor je verbruik (behalve die files dan).
Dat Rain-X ken ik trouwens niet, wat is dat voor spul? Trekt dat geen waas over je ruit?
Dat valt toch wel mee? Mijn verbruiksmeter staat bij 80@5 op ongeveer 4l/100km en bij 130@5 op minimaal 6,5l/100km.quote:
Da's geen heel stuk zuiniger toch? Wel iets, maar dat kan ook gewoon komen doordat ie nu een constant snelwegtempo rijdt. En als je niet continue met 150+ loopt te knallen, kun je in Duitsland best aardige cijfers halen ja.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De Astra van mijn moeder was in Duitsland een stuk zuiniger als dat ie normaal gesproken is. (geloof dat m'n pa 1:17 had gehaald terwijl ie normaal ongeveer 1:16 verbruikt.. 1.4 120pk benzine.
Ik moet eigenlijk weer wat nieuwe Rain-x bestellen trouwens..
mwah, hij kwam toch wel iets van 100 km verder op 1 tank.. Als je daarnaast bedenkt dat de Astra hier in NL haast alleen maar 80 en 100km/u N-wegen ziet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Mijn verbruiksmeter staat bij 80@5 op ongeveer 4l/100km en bij 130@5 op minimaal 6,5l/100km.
[..]
Da's geen heel stuk zuiniger toch? Wel iets, maar dat kan ook gewoon komen doordat ie nu een constant snelwegtempo rijdt. En als je niet continue met 150+ loopt te knallen, kun je in Duitsland best aardige cijfers halen ja.
Toen we zaterdag naar huis reden (via de A6 en A7) heeft de CC continue aan gestaan. Maar we gebruiken hem alleen als de weg rustig is, anders gaat de begrenzer erop. En op 130 (op de teller). Die twee tot drie minuten winst zijn het mij niet waard om veel meer te gebruiken. De benzine is mij daar veel te duur voor (en met die prijzen die we in Amsterdam zagen waren we blij dat we hem thuis vol gegooid hadden... Zat gewoon 12 cent per liter verschil in...)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is ook zeker lekker inderdaad. For some reason gebruik ik mijn CC nooit
Ja misschien valt het ook wel mee. Ik kijk er zelf nooit naar dus ik zou ook het verschil bij mijn auto niet weten tussen het verbruik bij 80 en bij 130. Zal ongetwijfeld ook zoiets zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Mijn verbruiksmeter staat bij 80@5 op ongeveer 4l/100km en bij 130@5 op minimaal 6,5l/100km.
[..]
Da's geen heel stuk zuiniger toch? Wel iets, maar dat kan ook gewoon komen doordat ie nu een constant snelwegtempo rijdt. En als je niet continue met 150+ loopt te knallen, kun je in Duitsland best aardige cijfers halen ja.
Maar zou zo'n 6e versnelling wel goed passen bij je motor dan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De Astra van mijn moeder was in Duitsland een stuk zuiniger als dat ie normaal gesproken is. (geloof dat m'n pa 1:17 had gehaald terwijl ie normaal ongeveer 1:16 verbruikt.. 1.4 120pk benzine.
Ik moet eigenlijk weer wat nieuwe Rain-x bestellen trouwens..
Actaeon, Daarom mis ik die 6e versnelling ook zo enorm..
Denk het wel. De versnellingsbakratio's zijn op dit moment al vrij kort voor een 5-bak naar mijn idee(ik kan b.v. max 75 in 2) Ik denk dat als je er een 6e versnelling aan toevoegt ook de 5e iets korter zou kunnen zodat je hem bij 80 al in de 6 kan zetten en hij dan 1500 rpm draait. (draait nu al ruim 2000 rpm in 5 bij 80. )quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja misschien valt het ook wel mee. Ik kijk er zelf nooit naar dus ik zou ook het verschil bij mijn auto niet weten tussen het verbruik bij 80 en bij 130. Zal ongetwijfeld ook zoiets zijn.
[..]
Maar zou zo'n 6e versnelling wel goed passen bij je motor dan?
Zou je niet teveel wegzakken in je toeren dan met een 6e versnelling zegmaar?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:31 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Denk het wel. De versnellingsbakratio's zijn op dit moment al vrij kort voor een 5-bak naar mijn idee(ik kan b.v. max 75 in 2) Ik denk dat als je er een 6e versnelling aan toevoegt ook de 5e iets korter zou kunnen zodat je hem bij 80 al in de 6 kan zetten en hij dan 1500 rpm draait. (draait nu al ruim 2000 rpm in 5 bij 80. )
Maar om nou nog 1000,- ofzo uit te geven aan een 6bak in een auto van 5000,- heeft niet veel nut.
Lijkt mij niet, ja alleen in de 6e versnelling wellicht, waardoor ik misschien terug moet schakelen tijdens het inhalen, maar dat doe ik nu ook al.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zou je niet teveel wegzakken in je toeren dan met een 6e versnelling zegmaar?
Ja dat bedoel ik inderdaad. Oh als je het nu al doet maakt het niet echt uit natuurlijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, ja alleen in de 6e versnelling wellicht, waardoor ik misschien terug moet schakelen tijdens het inhalen, maar dat doe ik nu ook al.
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:11 schreef Marco001 het volgende:
pff fijn.. Net weer een velg beschadigd..
Was even weg, en toen ik terugkwam stond er een vrachtwagen van een bekende groningse meubelzaak in de straat.. Kon er net langs, maar kwam daarbij wel heel even met 1 velg tegen de stoep.
inderdaad, hoorde de velg gewoon langs de rand schuren..quote:
Mwah, was opzich nog wel ruimte voldoende, had aan de andere kant namelijk nog zeker een cm of 10..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:09 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik had niet eens geprobeerd om er langs te rijden, best wel te verwachten als je het toch doet!
@ piet_piraat: ik had gisteravond geen daglicht tot mijn beschikking dus moest t maar even zo:p
Beetje wel ja. Helemaal omdat ik er anders altijd zo goed in ben: Taxibusjes van 2.05m breed over een brug van (op het smalste stukje) 2 meter breed besturen wil prima. Nog nooit schade mee gehad.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:13 schreef FalleNk810i het volgende:
Dan is t aardig lomp van je haha, neemt niet weg dat t zonde is van je velgen
Omdat de mijne nog steeds niet rijdt onderdelen zijn in bestelling en mag het morgen ophalen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom is het hier zo stil met dit heerlijke weer?
Ik vind het zo eng om te zien hoe snel dat stijgt. In een half jaar van 131xxx naar 144xxx hierquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:24 schreef Goddelijker het volgende:
Omdat druk met andere dingen.
Van de week mijn auto op de 143.000 zetten waarschijnlijk, gaat snel!
Is ie alquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:34 schreef Goddelijker het volgende:
Voor je t weet gaat ie richting de 200.000...
.. Komt iig aardig in de richting. Kilometers vretenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:34 schreef Goddelijker het volgende:
Voor je t weet gaat ie richting de 200.000 225.000...
Ik heb mijn auto februari 2010 gekocht, hij heeft in totaal een maand of 6-7 stilgestaan, maar alsnog gestegen van 200.000 naar 300.000.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik vind het zo eng om te zien hoe snel dat stijgt. In een half jaar van 131xxx naar 144xxx hier
Remvloeistof van de Seat hoeft maar eens in de 5 jaar te worden vervangen... (al is de mijne nog nooit vervangen waarschijnlijk, maar nog wel goed.) dus wat voor auto rij jij dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah, allemaal van die kmvreters hier! Ik zit nog onder de twee ton
Van 't weekend gaan er als 't goed is nieuwe schijven en blokken op aan de achterkant (voorkant is al gedaan) en ook nieuwe remvloeistof want die is al zeker twee jaar niet vervangen. Dan is ie weer fris voor de winter . Met de winterbanden wacht ik nog wel even, daar is het me echt nog te warm voor.
Een BMW. Maar sowieso wordt altijd een bepaalde termijn geadviseerd en die is ivm condensvorming in de vloeistof bij mijn weten twee jaar. En de BC geeft het nu ook aan, dus dan wordt het wel eens tijdquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Remvloeistof van de Seat hoeft maar eens in de 5 jaar te worden vervangen... (al is de mijne nog nooit vervangen waarschijnlijk, maar nog wel goed.) dus wat voor auto rij jij dan?
thanks voor de reminder; binnenkort een afspraak maken voor eind november.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:11 schreef FalleNk810i het volgende:
Mijn winterbanden gaan morgen gemonteerd worden om de standaard velgen
Dan kunnen ze er in ieder geval onder wanneer het echt tijd ervoor is!
Even kijken wat het weer doet... Gelukkig kan ik zo bellen en heel snel een afspraak maken als het moet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
thanks voor de reminder; binnenkort een afspraak maken voor eind november.
Welke bandentoko? Johan de Vries(waar ik ook de auto laat onderhouden) heeft het tijdens de wisselperiode vaak erg druk.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:40 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Even kijken wat het weer doet... Gelukkig kan ik zo bellen en heel snel een afspraak maken als het moet.
Profile in Farmsum. Meestal bel ik wel ruim van te voren zodat we op zaterdag morgen kunnen wisselen. En dan gaan we bijv. even naar de Karwei of naar de stad of naar de stort met de andere auto. Maar nooit meer dan twee weken van te voren.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Welke bandentoko? Johan de Vries(waar ik ook de auto laat onderhouden) heeft het tijdens de wisselperiode vaak erg druk.
Elke bandentoko denk ik he hahaquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Welke bandentoko? Johan de Vries(waar ik ook de auto laat onderhouden) heeft het tijdens de wisselperiode vaak erg druk.
Ah, vaak genoeg geweest met taxi's. Zijn wel aardige mensen daar, die het inderdaad vaak niet extreem druk hebben.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Profile in Farmsum. Meestal bel ik wel ruim van te voren zodat we op zaterdag morgen kunnen wisselen. En dan gaan we bijv. even naar de Karwei of naar de stad of naar de stort met de andere auto. Maar nooit meer dan twee weken van te voren.
Volgens mij komt er ook een nieuwe bandenboer hier. Waar vroeger Autocenter Heyendaal zat. Of was je toen nog niet hier?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik laat m'n banden altijd één keer om de velg leggen en wissel daarna altijd gewoon zelf, tot er weer nieuwe banden op moeten
kan ook, maar wij hebben niet echt de ruimte om 12 banden + velgen op te slaan hier, en die garage doet het voor 15,- (geloof ik) per jaar per set.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik laat m'n banden altijd één keer om de velg leggen en wissel daarna altijd gewoon zelf, tot er weer nieuwe banden op moeten
Uiteraard, maar dan moeten ze wel om je velg liggenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik laat m'n banden altijd één keer om de velg leggen en wissel daarna altijd gewoon zelf, tot er weer nieuwe banden op moeten
Ja klopt als je even tijd neemt om te zoeken kun je vaak wel een mooie deal vinden,quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die ken ik wel ja. Maar dan nog... online shoppen loont vaak veel meer. Al moet je dat alleen voor de banden doen, en niet voor alles. Heb ze ooit eens laten balanceren bij een toko bij m'n werk in de buurt... dat was echt prutwerk. Kon ik een maand laten bij m'n vaste garage opnieuw laten doen
Mja, punt is vooral dat je op de echte baggermomenten met gladheid en sneeuw je auto moet kunnen laten staan. Als dat kan, kun je prima uit de voeten zonder winterbanden. Heb ik ook jaren gekund; tegenwoordig echter niet meer.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja klopt als je even tijd neemt om te zoeken kun je vaak wel een mooie deal vinden,
Maar ik koop geen winterbanden, voor die paar km die ik nog rij.
Remmen kun je toch ook controleren door de velg heen? Beetje gluren en kijken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:43 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan moeten ze wel om je velg liggen
Dat gaat vanmiddag gebeuren, kijk dan wel wanneer ik ze dan wissel!
Wissel t ook liever zelf, kan ik gelijk de remmen even controleren, wielkasten en bende schoonmaken
Niet de achterste remblokjesquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, punt is vooral dat je op de echte baggermomenten met gladheid en sneeuw je auto moet kunnen laten staan. Als dat kan, kun je prima uit de voeten zonder winterbanden. Heb ik ook jaren gekund; tegenwoordig echter niet meer.
[..]
Remmen kun je toch ook controleren door de velg heen? Beetje gluren en kijken.
Ja precies. Tegenwoordig kan ik dat juist weer wel eerst ook een tijd niet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, punt is vooral dat je op de echte baggermomenten met gladheid en sneeuw je auto moet kunnen laten staan. Als dat kan, kun je prima uit de voeten zonder winterbanden. Heb ik ook jaren gekund; tegenwoordig echter niet meer.
[..]
Remmen kun je toch ook controleren door de velg heen? Beetje gluren en kijken.
Gewoon er tussenin, een goede band.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat zijn je eisen? Wil je geniale kleefkracht of supereco?
Dat zat er dik in .quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Gewoon er tussenin, een goede band.
Jup, Falken is een goed merk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:45 schreef Goddelijker het volgende:
Ik vind dit wel mooie banden
Vredestein SPORTRAC 3 195/55 R15 85V
Goodyear 195/55 R15 85V EfficientGrip
Alleen kosten ze gewoon 80-90 euro p/band in mijn maat...
Falken is ook wel een aardig merk dacht ik? Dat aardig mee komt met de echte bekende merkbanden?
Eerst komende zomer maar eens vragen wat mijn garage er voor vraagt, voor een leuk paar banden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, Falken is een goed merk.
Wil zelf als deze banden af zijn er een setje Falken Ziex omleggen, alleen de goedkoopste in mijn maat zijn al snel ruim 100,- en de Hi-fly's die er nu onder zitten waren 75,-
Da's geen gekke prijs voor een 206 van die leeftijd, moet ik zeggen. Ik zou voorquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:32 schreef Marco001 het volgende:
Dat, of de Hornbach ofzo.
Lol, mijn pa wil een nieuwe Corsa, hele mooie full option(echt full option: Leer, parkeersensoren en achteruitrijcamera o.a.) gezien, Demo auto maar dat bedrijf wil 4000,- voor zijn 206 geven.. een 206 uit 2006 met nog net geen 2 ton(180.000 ofzo) op de teller.. OOk nog eens een vrij basis 1.4 G3..
Word dan zeer waarschijnlijk dus die corsa, ook al is die niet zijn kleur(wil een witte, dit is een donkerblauwe.. )
Dat vinden wij dus ook, helemaal omdat hij al tegen de 2 ton aanzit. Voor 5k zou ik denk ik ook liever VAG kopen, heb je wel een wat oudere, maar ook mooiere auto(Ibiza)quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 02:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's geen gekke prijs voor een 206 van die leeftijd, moet ik zeggen. Ik zou voor
5k wel iets anders kopen (want dat is de nieuwe verkoopprijs).
In dezelfde klasse, van ongeveer hetzelfde bouwjaar?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Voor ¤5000 kun je iets veel leukers kopen dan een Ibiza
Te groot, zwaar en onzuinig. (en een BMW zal er hier nooit komen.. )quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Koop gewoon een oude 7-serie voor dat geld
Ik heb er weer nieuwe schijven en blokken op zitten, kan veilig de winter door
Inderdaad. Veel leuker.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Koop gewoon een oude 7-serie voor dat geld
Ik heb er weer nieuwe schijven en blokken op zitten, kan veilig de winter door
En vele malen duurder! Niet iedereen wilt een 2 ton, benzine slurpende vlaggenschip kopen.quote:
Ik rijd sinds een jaar of 2 ook met Pirelli's cinturato. Als je grip verliest gaat dat min of meer geleidelijk, wat een voorspelbaar weggedrag geeft.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zat er dik in .
Ik heb Pirelli P7 Cinturato. Over het algemeen tevreden over. Bij droog presteren ze prima en bij nat eigenlijk ook. Kwam vorig jaar ook goed uit de ADAC/ANWB-test. Je kunt bochten en rotondes prima vlot nemen... ik krijg eerder last van het gewicht van de auto dat me de bocht en stoel uit duwt dan dat de banden het echt niet trekken. En qua slijtage: ze zitten er nu zo'n 20k onder en als ik ze zo gauw even bekijken moeten ze zeker nog 20-30k mee kunnen. Wat dat betreft prima tevreden dus
En niet iedereen wil een klein, zuinig en licht dingetje kopen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:01 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
En vele malen duurder! Niet iedereen wilt een 2 ton, benzine slurpende vlaggenschip kopen.
Oke, jij je zin, weet je in ieder geval zeker dat je euro's gaan rollen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En niet iedereen wil een klein, zuinig en licht dingetje kopen.
Het gaat er niet om of ik mijn zin krijg. Het was om aan te geven dat het louter een mening was. Dus ik snap niet waarom je zo aanvallend/aangevallen reageert.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:21 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Oke, jij je zin, weet je in ieder geval zeker dat je euro's gaan rollen.
Dat was toch ook niet serieus man het ging er gewoon om dat, mocht je dat willen, je voor 5k een hele leuke ander soort auto kon kopen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:28 schreef dester_martijn het volgende:
Doe niet zo serieus man, ik val je helemaal niet aan. Alleen als iemand over een Corsa begint vind ik het een beetje overbodig om een 7-serie in de groep te gooien, met bovengenoemde argumenten van mij.
Waar hij waarschijnlijk niets aan heeft.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat was toch ook niet serieus man het ging er gewoon om dat, mocht je dat willen, je voor 5k een hele leuke ander soort auto kon kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |