Zowel Fiat als Iveco busjes gereden.. Wat een klote wagens zijn dat zeg... Ik reed nog liever in een van de afgetrapte Sprinters als zo'n ding, en dat terwijl die stukken nieuwer waren..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:18 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ooit uberhaupt een Fiat "bedrijfsbus" gereden?
Dan ga ik liever op de bakfiets. Die is stukken functioneler!
Ik vind die trend van tegenwoordig van die enorme zwarte voorkant echt lelijk... Ik zie dat bij een heleboel merken terug komen...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:17 schreef spenky het volgende:
Zo, Spenky krijgt zaterdagochtend zn nieuwe waggie. Die moet zuiniger zijn
[ afbeelding ]
ik heb er juist nog extra voor gekozenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik vind die trend van tegenwoordig van die enorme zwarte voorkant echt lelijk... Ik zie dat bij een heleboel merken terug komen...
Ik vind zo'n A1/A3 meer iets wat me leuk lijkt om 1 x in te rijden maar meer ook niet dan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zowel Fiat als Iveco busjes gereden.. Wat een klote wagens zijn dat zeg... Ik reed nog liever in een van de afgetrapte Sprinters als zo'n ding, en dat terwijl die stukken nieuwer waren..
Vooral die fiat, daar moest ik gewoon scheef op de stoel zitten door de plaatsing van de pedalen t.o.v. de stoel..
Overigens, als ik nu een nieuwe praktische auto moest kiezen, zou het OF een lange Caddy(mijn favoriet onder de "kleine" busjes), een Transit, of mijn favoriet: de Crafter L worden.
De oude Transit's waren al absurd zuinig: Mij is het wel eens gelukt om 1000 km op 1 tank te rijden, en dan was 500 km ook nog eens plankgas op de autobahn (130 km/h) De crafter was echt een zuiplap, was een extra lange en verhoogde, net geen 3500kg en een 2.5TDI met (als ik goed herinner) 120 pk.. Was opzich redelijk vlot voor zo'n grote en zware bus, maar het verbruik! 1:5 a 1:6 gemiddeld was vrij normaal..
Leuke auto's trouwens, die A1's.. 1.2 TSI?
Zelf al eens in mogen rijden, is opzich wel een leuk scheurijzertje die je lekker kan hoeken.
OF is het gezichtbedrog en is het een A3? Op het eerste gezicht lijkt hij namelijk niet erg groot, en meer een A1 als een A3, maar ik keek net nog eens, en nu twijfel ik.
Nice!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:17 schreef spenky het volgende:
Zo, Spenky krijgt zaterdagochtend zn nieuwe waggie. Die moet zuiniger zijn
[ afbeelding ]
Stauw je die helemaal vol met kaas op een plankje?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel een fijn autootje. Mijn is zwart metallic.
Het gaat mij niet om het contrast, dat vind ik juist altijd wel mooi. Maar ik vind het zo'n enorm "blok". (hetzelfde in die doblo hierboven...)quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:11 schreef Rauw. het volgende:
ik vind het ook mooi. Mag best wat meer contrast zitten in zo'n auto...
De nieuwe Civic heeft het ook, kan hij best hebben!
Stouwen bedoel je?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:19 schreef spenky het volgende:
Stauw je die helemaal vol met kaas op een plankje?
Blauwe bedoel je?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Stouwen bedoel je?
Alleen blouwe kaas dan hé?
Geniaal juist dat two tone.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik vind die trend van tegenwoordig van die enorme zwarte voorkant echt lelijk... Ik zie dat bij een heleboel merken terug komen...
Ik maak ook nog wel eens wat kilometers in zo'n ding. Maar dan in het wit. En met het logo van de baas er opquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel een fijn autootje. Mijn is zwart metallic.
Wat voor tankinhoud heeft die dan? Ik vul 'm voor 73.- Euro.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik maak ook nog wel eens wat kilometers in zo'n ding. Maar dan in het wit. En met het logo van de baas er op.
Tanken doe ik onder werktijd bijna alleen bij Texaco, want pasje van die lui. Record staat op 199,- en dat was toen de diesel nog 1,35 kostte
zal wel een busje zijn geweest, een (oud) collega heeft het ooit voor elkaar gekregen om 100 liter diesel te tanken in 1 Sprinter.. met de huidige brandstofprijs zal dat c.a. 147,- zijn geweest..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat voor tankinhoud heeft die dan? Ik vul 'm voor 73.- Euro.
Vind de 35-40 liter euro 95 die ik tank al vervelendquote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
zal wel een busje zijn geweest, een (oud) collega heeft het ooit voor elkaar gekregen om 100 liter diesel te tanken in 1 Sprinter.. met de huidige brandstofprijs zal dat c.a. 147,- zijn geweest..
Ik heb NOG geen problemen met de 45-50 liter aan LPG die ik tank..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind de 35-40 liter euro 95 die ik tank al vervelend
Zo'n trekhaak zou me dan weer niks boeien. Superhandig om te hebben. M'n volgende auto krijgt er zeker eentje.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha, ja maar zo zijn er nog wel meer zaken
Een trekhaak bijvoorbeeld, best handig.. maar zo'n bonk staal achter je bumper?![]()
Of 20 cm ruimte tussen de wielen en wielkastrand en een ballonbanden, ook best handig. Maar ziet er niet uit.
Nee, wel ooit zo'n Iveco-unit. En Transits enzo. Mijn conclusie: al die auto's zijn te klein voor lange mensen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:18 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ooit uberhaupt een Fiat "bedrijfsbus" gereden?
Dan ga ik liever op de bakfiets. Die is stukken functioneler!
Ik word sowieso liever nergens dood in gezienquote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:30 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik had een collega die zo'n ding aangeschaft had gewoon omdat hij praktisch was... Ik zou er nog niet dood in gezien willen worden...
Ik zit op 16/15 (zomer/winter). Rijdt prima en is nog betaalbaar inderdaad. En doorrijden doe ik sowieso welquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:02 schreef Goddelijker het volgende:
Ik rij ook op 14/15 inch (winter/zomer).
Die banden zijn tenminste nog een beetje te betalen. En ik kan er toch lekker mee doorrijden, geen probleem.
Ben je de 60 al gepasseerd ofzo?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:16 schreef Goddelijker het volgende:
En van 18 inch met hele platte banden wordt je ook niet vrolijk, elke keer naar de tandarts omdat je tanden eruit trillen.
Heb je wel eens gereden met zo'n setup trouwens?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zo'n trekhaak zou me dan weer niks boeien. Superhandig om te hebben. M'n volgende auto krijgt er zeker eentje.
En ballonbanden: tsja. Het ziet er niet uit, maar ze kleven bijna net zo goed als 19" ultraplatte banden. Alleen zijn ze ook nog eens een stuk goedkoper en comfortabeler. Een middenweg is leuk, maar ik snap het best wel als mensen nog met 14 of 15 inch blijven rijden.
Zelfde vraag geld voor jouquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:16 schreef Goddelijker het volgende:
En van 18 inch met hele platte banden wordt je ook niet vrolijk, elke keer naar de tandarts omdat je tanden eruit trillen.
Neequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Heb je wel eens gereden met zo'n setup trouwens?
Natuurlijk lever je comfort in, maar je krijgt er veel voor terug
Kijk daar heb je het probleem al haha.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nee
Punt is vooral dat ik er misschien veel voor terug krijg, maar op dit moment prioriteiten moet stellen, en m'n auto 'pimpen' er niet één van is. Dus zo lang dat niet aan de orde is, ga ik ook niet proefrijden, ga ik hooguit jeuk van krijgen.
Mijn auto moet gewoon probleemloos km's kunnen vreten.
En de mate waarin er verlaagd wordt!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:08 schreef Rauw. het volgende:
Is een beetje hetzelfde verhaal als verlagen van auto's... Veel mensen haten en zeiken erover dat het waardeloos is en nergens op slaat tot je natuurkundig word, dan is er ineens wel begrip.
Ik voel alles, en hij is nog niet eens verlaagd hahaquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:20 schreef spenky het volgende:
Lekker juist van die grote velgen met dunne band, dan voel je teminste nog wat van het wegdek.. En dan nog beetje strak geveerd. top
Maar ik zeg ook niet dat het keihard wordt hè. Ik zeg alleen dat je comfort inlevert als je grotere velgen koopt en dus plattere banden hebt. De veerweg in de band is simpelweg korter.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het probleem al haha.
Maar goed, ja zo heeft iedereen zijn prioriteiten.
Slap excuus.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:29 schreef Goddelijker het volgende:
Leuk die grote velgen, maar als je altijd moet fileparkeren is het altijd extra opletten.
Ook verlagen is leuk, maar ik woon in een stad, met 524674 verkeersdrempels, dus dat is ook geen succes als je elke keer zowat stil moet staan om er overheen te kunnen.
Ik ga mijn auto ook niet verlagenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:27 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het probleem al haha.
Maar goed, ja zo heeft iedereen zijn prioriteiten.
[..]
En de mate waarin er verlaagd wordt!
Je kan prima je auto verlagen zonder dat je ergens problemen krijgt maar toch de voordelen hebt van een verlaagde auto.
[..]
Ik voel alles, en hij is nog niet eens verlaagd haha
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:29 schreef Goddelijker het volgende:
Leuk die grote velgen, maar als je altijd moet fileparkeren is het altijd extra opletten.
Ook verlagen is leuk, maar ik woon in een stad, met 524674 verkeersdrempels, dus dat is ook geen succes als je elke keer zowat stil moet staan om er overheen te kunnen.
Dit dus haha, het is niet het 1 of het ander. Er zijn heel veel mogelijkheden.quote:
Over heel veel dingen zijn de meningen heel kort door de bocht op Fok.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:52 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[..]
Dit dus haha, het is niet het 1 of het ander. Er zijn heel veel mogelijkheden.
Maar je moet niks uiteraard maar de meningen zijn af en toe zo kort door de bocht hier
Ja, dat is waar. En wanneer dat niet zo is dan is het vaak TLDRquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Over heel veel dingen zijn de meningen heel kort door de bocht op Fok.
TLDR?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. En wanneer dat niet zo is dan is het vaak TLDR
Ik wel, en mis dat klein beetje extra comfort niet.. Sowieso is onze Astra sport met z'n 18" velgen nog behoorlijk comfortabel..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Heb je wel eens gereden met zo'n setup trouwens?
Natuurlijk lever je comfort in, maar je krijgt er veel voor terug
[..]
Zelfde vraag geld voor jou
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:52 schreef Goddelijker het volgende:
Jullie hebben me overtuigd, ga mn auto verlagen en 19" er onder gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |