Nee je hebt zo'n T5 niet voor niksquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als ik een 850 T-5 koop gaat het me heeel wat meer elke maand kosten iig. Is het me nu nog niet waard. Vooral omdat ik nu meer kilometers maak en met die auto doe ik waarschijnlijk niet rustig aan op de snelweg
Ik houd wel van lekker doorrijden op de snelweg, vooral als het allemaal niet zoveel lawaai maakt en een stuk comfortabeler is dan nu. Oftewel ik ben dan een linkerbaanhanger.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee je hebt zo'n T5 niet voor niksal merk ik wel dat vaak het idee dat het kan ook al heel leuk en fijn is. En ik dus niet elke keer heel hard hoef op de snelweg ofzo.
Zeker doorrijden is wel lekker. Maar ik hoef niet elke keer 160 ofzo zegmaarquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik houd wel van lekker doorrijden op de snelweg, vooral als het allemaal niet zoveel lawaai maakt en een stuk comfortabeler is dan nu. Oftewel ik ben dan een linkerbaanhanger.
Laatst met de AX op de A30 rond half 2/2 uur.. Bij Ede er op gegaan, voet helemaal naar beneden en pas weer losgelaten bij Barneveld waar de snelweg ophield. Lekker snel thuis
Nou 130 vind ik maar niks in mijn auto.. Ga ik liever gelijk door voor wat meer. Zit meestal tussen de 100 en de 110. Lekker zuinigquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zeker doorrijden is wel lekker. Maar ik hoef niet elke keer 160 ofzo zegmaarmaar 130 is toch wel het minimum meestal ja.
In mijn auto is 130 nog heerlijk relax cruisenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nou 130 vind ik maar niks in mijn auto.. Ga ik liever gelijk door voor wat meer. Zit meestal tussen de 100 en de 110. Lekker zuinig
Zou t niet weten om eerlijk te zijn.. Maar het lawaai is wel stukken erger. Daarnaast scheelt het toch maar een paar minuten geloof ik.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In mijn auto is 130 nog heerlijk relax cruisen
Is je verbruik ineens veel meer ook dan bij 130?
Lawaai is wel irritant vind ik. Het is zo vermoeiend..kom je gebroken de auto uit.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zou t niet weten om eerlijk te zijn.. Maar het lawaai is wel stukken erger. Daarnaast scheelt het toch maar een paar minuten geloof ik.
Ja mooi ding !quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:08 schreef FalleNk810i het volgende:
Mijn verbruik is sowieso beter rond de 110 als op 130, dan zit ik toch al over de 3000 toeren dacht ik.
Pic van de bumper voor degene die het interesseert haha
[ afbeelding ]
Owja, en Rain-x ofzo is echt tof op je ruit.
[ afbeelding ]
Haha thanks, ruitenwissers bijna niet aangehad, enkel als je niet hard genoeg rijd of het te zacht regent..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja mooi ding !
Zo dan dat werkt goedmooi spul.
Inderdaad.. Ik heb 100 pk en mijn auto kan volgens sommigen 200+ (al is bij mij bij 180 de koek wel op, 170 op LPG, waarschijnlijk door de veel bredere banden die ik nu heb.) maar ik rijd zelden 160+.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zeker doorrijden is wel lekker. Maar ik hoef niet elke keer 160 ofzo zegmaarmaar 130 is toch wel het minimum meestal ja.
Ik rij juist op de binnenwegen vaak rustig omdat het daar toch niet opschiet, al is een sprintje vanaf een rotonde naar de 80 soms wel even lekker om voor je gevoel het tempo erin te houden. Op de snelweg rij ik in de drukte meestal rustig en gewoon met de vlotte stroom mee, jagen heeft dan toch geen zin...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee je hebt zo'n T5 niet voor niksal merk ik wel dat vaak het idee dat het kan ook al heel leuk en fijn is. En ik dus niet elke keer heel hard hoef op de snelweg ofzo.
...maar met dit soort omstandigheden gaat het gas erop en de CC op 170quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Zo, bumper is binnen!
Wat zijn 130km wegen toch heerlijk. Zeker in Zeeland, zo rustig daar haha.
Je moet even before en after pics schieten in het daglichtquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:08 schreef FalleNk810i het volgende:
Mijn verbruik is sowieso beter rond de 110 als op 130, dan zit ik toch al over de 3000 toeren dacht ik.
Pic van de bumper voor degene die het interesseert haha
[ afbeelding ]
Owja, en Rain-x ofzo is echt tof op je ruit.
[ afbeelding ]
Wat een verschilquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.. Ik heb 100 pk en mijn auto kan volgens sommigen 200+ (al is bij mij bij 180 de koek wel op, 170 op LPG, waarschijnlijk door de veel bredere banden die ik nu heb.) maar ik rijd zelden 160+.
Had ook rain-x, en een keer collega's mee op de terugweg de dag nadat we waren wezen stappen.. Klaagden ze dat ik de ruitenwissers niet aan had terwijl je de druppels zo'n beetje van het raam af zag vliegen..![]()
Fallen, de 1.4 16V verbruikt bij 80 1:12.5, bij 130 1:10.5 (4000rpm)
Scheelt nogal..
De Astra van mijn moeder was in Duitsland een stuk zuiniger als dat ie normaal gesproken is. (geloof dat m'n pa 1:17 had gehaald terwijl ie normaal ongeveer 1:16 verbruikt.. 1.4 120pk benzine.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik rij juist op de binnenwegen vaak rustig omdat het daar toch niet opschiet, al is een sprintje vanaf een rotonde naar de 80 soms wel even lekker om voor je gevoel het tempo erin te houden. Op de snelweg rij ik in de drukte meestal rustig en gewoon met de vlotte stroom mee, jagen heeft dan toch geen zin...
[..]
...maar met dit soort omstandigheden gaat het gas erop en de CC op 170. Fuck dat verbruik
.
[..]
Je moet even before en after pics schieten in het daglicht.
110 en 130 scheelt bij iedereen wel in het verbruik hoor. Alleen bij de één iets meer dan bij de ander. Bij mij is het ook wel fors. Maar ach, who cares. Als ik de (theoretische) 1.000km op een tank haal ben ik tevreden. Alles erboven is winst
Eronder: pech hebben en hopen dat ik er plezier van heb gehad
. Scheelt dat ik tegenwoordig veel woon/werk rij, dus dan zit doorjakkeren er niet in. Da's al beter voor je verbruik (behalve die files dan).
Dat Rain-X ken ik trouwens niet, wat is dat voor spul? Trekt dat geen waas over je ruit?
Dat valt toch wel mee? Mijn verbruiksmeter staat bij 80@5 op ongeveer 4l/100km en bij 130@5 op minimaal 6,5l/100km.quote:
Da's geen heel stuk zuiniger toch? Wel iets, maar dat kan ook gewoon komen doordat ie nu een constant snelwegtempo rijdt. En als je niet continue met 150+ loopt te knallen, kun je in Duitsland best aardige cijfers halen ja.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De Astra van mijn moeder was in Duitsland een stuk zuiniger als dat ie normaal gesproken is. (geloof dat m'n pa 1:17 had gehaald terwijl ie normaal ongeveer 1:16 verbruikt.. 1.4 120pk benzine.
Ik moet eigenlijk weer wat nieuwe Rain-x bestellen trouwens..
mwah, hij kwam toch wel iets van 100 km verder op 1 tank.. Als je daarnaast bedenkt dat de Astra hier in NL haast alleen maar 80 en 100km/u N-wegen ziet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Mijn verbruiksmeter staat bij 80@5 op ongeveer 4l/100km en bij 130@5 op minimaal 6,5l/100km.
[..]
Da's geen heel stuk zuiniger toch? Wel iets, maar dat kan ook gewoon komen doordat ie nu een constant snelwegtempo rijdt. En als je niet continue met 150+ loopt te knallen, kun je in Duitsland best aardige cijfers halen ja.
Toen we zaterdag naar huis reden (via de A6 en A7) heeft de CC continue aan gestaan. Maar we gebruiken hem alleen als de weg rustig is, anders gaat de begrenzer erop. En op 130 (op de teller). Die twee tot drie minuten winst zijn het mij niet waard om veel meer te gebruiken. De benzine is mij daar veel te duur voor (en met die prijzen die we in Amsterdam zagen waren we blij dat we hem thuis vol gegooid hadden... Zat gewoon 12 cent per liter verschil in...)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is ook zeker lekker inderdaad. For some reason gebruik ik mijn CC nooit
Ja misschien valt het ook wel mee. Ik kijk er zelf nooit naar dus ik zou ook het verschil bij mijn auto niet weten tussen het verbruik bij 80 en bij 130. Zal ongetwijfeld ook zoiets zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Mijn verbruiksmeter staat bij 80@5 op ongeveer 4l/100km en bij 130@5 op minimaal 6,5l/100km.
[..]
Da's geen heel stuk zuiniger toch? Wel iets, maar dat kan ook gewoon komen doordat ie nu een constant snelwegtempo rijdt. En als je niet continue met 150+ loopt te knallen, kun je in Duitsland best aardige cijfers halen ja.
Maar zou zo'n 6e versnelling wel goed passen bij je motor dan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 23:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De Astra van mijn moeder was in Duitsland een stuk zuiniger als dat ie normaal gesproken is. (geloof dat m'n pa 1:17 had gehaald terwijl ie normaal ongeveer 1:16 verbruikt.. 1.4 120pk benzine.
Ik moet eigenlijk weer wat nieuwe Rain-x bestellen trouwens..
Actaeon, Daarom mis ik die 6e versnelling ook zo enorm..
Denk het wel. De versnellingsbakratio's zijn op dit moment al vrij kort voor een 5-bak naar mijn idee(ik kan b.v. max 75 in 2) Ik denk dat als je er een 6e versnelling aan toevoegt ook de 5e iets korter zou kunnen zodat je hem bij 80 al in de 6 kan zetten en hij dan 1500 rpm draait. (draait nu al ruim 2000 rpm in 5 bij 80. )quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja misschien valt het ook wel mee. Ik kijk er zelf nooit naar dus ik zou ook het verschil bij mijn auto niet weten tussen het verbruik bij 80 en bij 130. Zal ongetwijfeld ook zoiets zijn.
[..]
Maar zou zo'n 6e versnelling wel goed passen bij je motor dan?
Zou je niet teveel wegzakken in je toeren dan met een 6e versnelling zegmaar?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:31 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Denk het wel. De versnellingsbakratio's zijn op dit moment al vrij kort voor een 5-bak naar mijn idee(ik kan b.v. max 75 in 2) Ik denk dat als je er een 6e versnelling aan toevoegt ook de 5e iets korter zou kunnen zodat je hem bij 80 al in de 6 kan zetten en hij dan 1500 rpm draait. (draait nu al ruim 2000 rpm in 5 bij 80. )
Maar om nou nog 1000,- ofzo uit te geven aan een 6bak in een auto van 5000,- heeft niet veel nut.
Lijkt mij niet, ja alleen in de 6e versnelling wellicht, waardoor ik misschien terug moet schakelen tijdens het inhalen, maar dat doe ik nu ook al.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zou je niet teveel wegzakken in je toeren dan met een 6e versnelling zegmaar?
Ja dat bedoel ik inderdaad. Oh als je het nu al doet maakt het niet echt uit natuurlijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, ja alleen in de 6e versnelling wellicht, waardoor ik misschien terug moet schakelen tijdens het inhalen, maar dat doe ik nu ook al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |