abonnement Unibet Coolblue
pi_117309043
Na intensief ( :+ ) overleg met een andere babyn00b bedacht dat een centraal topic met algemene vragen voor aankomende nieuwe ouders wel handig zou zijn. Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren! :)

Ik heb al een paar vraagjes voor de aftrap:

Moet ik voor mijn pasgeboren baby een winterjas hebben? Of is een vest met mutsje in de kinderwagen onder een deken al warm genoeg?

Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wel wat flesjes in huis halen?

Moet je voor in de box ook een dekentje hebben? Of ligt een baby normaal gesproken gewoon 'los' te slapen in de box?

[ Bericht 1% gewijzigd door Spees_Eend op 27-09-2012 12:54:02 ]
  donderdag 27 september 2012 @ 12:50:14 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117309111
quote:
Moet ik voor mijn pasgeboren baby een winterjas hebben? Of is een vest met mutsje in de kinderwagen onder een deken al warm genoeg?
Lijkt me nog al afhangen van het weer he....
pi_117309153
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 12:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Na intensief ( :+ ) overleg met een andere babyn00b bedacht dat een centraal topic met algemene vragen voor aankomende nieuwe ouders wel handig zou zijn. Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren! :)

Ik heb al een paar vraagjes voor de aftrap:

[*]Moet ik voor mijn pasgeboren baby een winterjas hebben? Of is een vest met mutsje in de kinderwagen onder een deken al warm genoeg?

[*]Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wel wat flesjes in huis halen?

[*]Moet je voor in de box ook een dekentje hebben? Of ligt een baby normaal gesproken gewoon 'los' te slapen in de box?
- Winterjas ligt niet heel fijn denk ik. Warm, zacht vest + mutsje en dekentje is veel fijner! Of zo'n compleet pak, zoals bijv. het berenpak van H&M (je hebt ook soortgelijke pakken zonder oren ;)). Als het echt vriest en sneeuwt zul je niet echt lang buiten gaan lopen dus volgens mij is bovenstaande dan warm genoeg.

- Flesjes zijn zeker handig. Als de baby bijv. niet meteen goed aanhapt kan je kolven en flesje geven. Ik heb iig op dag 3 al een x flesje gebruikt. Sowieso kun je vanaf 4 weken gaan oefenen met het geven van een flesje.

- Voor in de box is een wikkeldekentje erg handig. Helemaal in de winter is het anders wel fris! Dekentje geeft ook geborgenheid :).

Leuk idee, Spees_Eend!
pi_117309195
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 12:51 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Winterjas ligt niet heel fijn denk ik. Warm vest + mutsje en dekentje is fijn! Of zo'n compleet pak, zoals het berenpak van H&M.

Flesjes zijn zeker handig. Als de baby niet meteen goed aanhapt kan je kolven en flesje geven.

Voor in de box is een wikkeldekentje erg handig. Helemaal in de winter is het anders wel fris! Dekentje geeft ook geborgenheid :).

Leuk idee, Spees_Eend!
Thanx voor je antwoorden ^O^ dus dáár zijn die wikkeldekens voor. Ik zag ze op de site van de Hema net, maar wist niet zo goed waar die voor waren. Leek een beetje op een badcape maar dan net niet
pi_117309348
Nice!!

Wat trek je een baby allemaal aan als hij/zij net geboren is en je gaat naar huis?
  donderdag 27 september 2012 @ 12:59:15 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117309350
Ik heb daar wel ook badcapes voor gebruikt Spees_Eend. :Y Prima voor net even een laagje extra.
***
  donderdag 27 september 2012 @ 12:59:54 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117309370
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 12:59 schreef Mineola het volgende:
Nice!!

Wat trek je een baby allemaal aan als hij/zij net geboren is en je gaat naar huis?
Dat hangt er een klein tikje van af wanneer de baby geboren wordt. :Y

Is het buiten 33 graden dan kan een rompertje met een omslagdoek genoeg zijn, maar dan moet je niet de airco in je auto op 19 graden zetten. ;)
***
pi_117309407
Solly goed punt! Baby's ETA is half november.
  donderdag 27 september 2012 @ 13:04:14 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117309474
De vuistregel is altijd één laagje meer dan jijzelf.
Dus als jij tegen die tijd met je kleren aan en een jas naar buiten zou gaan, dan dus bij de baby nog een dekentje over de cosy heen.
En binnen dus romper met lange mouwen, sokjes die hoog vallen (vond ik althans altijd wel het lekkerst voor ze, broekje (van wat dikker trico, sweater dikte bijv.) en truitje. En dan jasje en dekentje.

Zo zou ik het doen.
***
pi_117309576
Wat een handig topic. Moet ik maar goed in de gaten houden
pi_117309603
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
De vuistregel is altijd één laagje meer dan jijzelf.
Dus als jij tegen die tijd met je kleren aan en een jas naar buiten zou gaan, dan dus bij de baby nog een dekentje over de cosy heen.
En binnen dus romper met lange mouwen, sokjes die hoog vallen (vond ik althans altijd wel het lekkerst voor ze, broekje (van wat dikker trico, sweater dikte bijv.) en truitje. En dan jasje en dekentje.

Zo zou ik het doen.
Idd.

Ligt ook aan je kindje trouwens. Mijnes ;) is van 31 juli maar kon zich niet meteen goed op temperatuur houden. Zij had aan bij het verlaten van het ziekenhuis:
Romper, jumpsuit, vestje, dekentje en zo'n Snoozebaby maxi cosi deken. Ik had alleen een jurkje aan!
pi_117309718
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 12:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb daar wel ook badcapes voor gebruikt Spees_Eend. :Y Prima voor net even een laagje extra.
Goeie. Die moeten we (volgens de kraamlijst) toch twee in huis hebben.

Fijn die vuistregel over de temperatuur, vuistregels zijn handig voor beginners :)
pi_117310495
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 12:51 schreef Tante_Soesa het volgende:

- Flesjes zijn zeker handig. Als de baby bijv. niet meteen goed aanhapt kan je kolven en flesje geven. Ik heb iig op dag 3 al een x flesje gebruikt. Sowieso kun je vanaf 4 weken gaan oefenen met het geven van een flesje.

Ik zou als er geen noodzaak is er toch iets langer mee wachten i.v.m. de techniek :Y
Ik zou zeker wachten tot de 6 tot 8 weken.
pi_117311133
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:39 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik zou als er geen noodzaak is er toch iets langer mee wachten i.v.m. de techniek :Y
Ik zou zeker wachten tot de 6 tot 8 weken.
Langer wachten kan idd altijd. Mij werd door de lactatiekundige verteld dat het met 4 weken al kon. Ze drinkt nu prima uit beide :)!
pi_117311269
Ik had in de Maxicosy een voetenzak. Daar lag Daan in vanuit het ziekenhuis. Met een gewoon setje. Dat was dan eind december en niet te koud. Was het kouder had ik nog een vestje aangedaan.

Flesje kun je wel aanschaffen. Alleen niet teveel, want sommige kinderen zijn eigenwijs qua speen/fles..

Box hebben we nooit gebruikt om te slapen. In de woonkamer lag de kleine in de reiswieg. En die was hetzelfde opgemaakt als de wieg.
Maar een wikkel/omslagdoek is ook handig voor nachtvoedingen, dat ze lekker warm&knus ingepakt blijven.
pi_117311354
Hoe maak je een baby?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_117311675
Een jasje of dikke vest met mutsje is wel fijn voor de winter. Mijn zoon had in de lente ook een vest met mutsje op de eerste paar dagen trouwens. Flessen zitten al bij de gratis dozen van prenatal en etos. 2 is genoeg en mocht je flesvoeding gaan geven kan je altijd meer aanschaffen tegen die tijd.
bij mijn zoon heb ik niks in de box gehad, hij had het vaak al warm enkel in zn romper of zomeroutfit. (hete lente) Maar krijg nu een winterkind dus heb zo'n superzachte badcape aangeschaft voor in de box. Wikkeldeken moet ik ook nog hebben ergens. die neem je ook mee naar het consultatiebureau trouwens! (althans, hier is dat wel) Je moet nl je baby van tevoren uitkleden daar en dan wikkel je het in zo'n doek tot je aan de beurt bent.
pi_117312969
Ik O+ vuistregels!

En wikkeldekens, ik dacht inderdaad ook al dat die dingen van de Hema gewoon een soort handdoeken waren, maar dat zijn het dus niet, goed om te weten! Ik heb dus zo'n ding van Prénatal, en vroeg me al af waarom de ene kant van handdoekstof was en de andere niet :@

Flesjes, ik heb er een paar uit die gratis pakketten inderdaad, dat is dus voldoende? Moet je ook meteen een flessenuitkook-systeem hebben dan of kan dat ook op een andere manier, bijvoorbeeld in een pannetje (of waterkoker???) met heet water?

Verder heb ik dit ding van DPAM gekocht, met name omdat het er bijzonder lekker uitziet, maar waar/wanneer gebruik je dit? In de maxicosi als voetenzak (eerlijk gezegd weet ik niet of er van die gaten voor de riempjes in zitten)? In de box? In de kinderwagen in plaats van een dekentje en een lakentje? En mag dit dan wel voor ienieminie baby's?

pi_117313168
Van dat flessen uitkoken/steriliseren heb ik een tijdje terug ook aan een aantal mensen gevraagd, en eigenlijk zei iedereen dat een magnetronsterilisator wel ideaal is. Water koken kan ook, werkt ook prima, maar het is wel bewerkelijker en dat word je snel zat. Ik heb toen even naar het mega aanbod op Marktplaats gekeken, en voor 5 of 7 euro heb ik er eentje van Avent gekocht. Scheelt best weer wat, want je hebt zoveel nodig!
pi_117313213
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 14:58 schreef Mineola het volgende:

Flesjes, ik heb er een paar uit die gratis pakketten inderdaad, dat is dus voldoende? Moet je ook meteen een flessenuitkook-systeem hebben dan of kan dat ook op een andere manier, bijvoorbeeld in een pannetje (of waterkoker???) met heet water?
Wij hadden een Philips Avent flessensteralisator. Superhandig; flesjes even wassen, in die bak zetten, wat water erbij en even in de magnetron. Uitkoken met heet water is dan niet meer nodig.



Alleen moet je dan niet de magnetron op de grill-stand zetten, want dan smelt alles aan elkaar vast zoals wij hebben ondervonden :@
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_117313415
haha idd niet op de grill stand zetten. :P Ik heb ook sterilisator voor in de magnetron. Ideaal dingetje.Spenen kunnen daar ook bij, die deed ik ook elke dag ff mee steriliseren met de flesjes.
pi_117313429
:D !!

Ik heb die van tommee tippee, zelfde principe, ideaal :Y

Maar gewoon uitkoken kan ook natuurlijk :)
pi_117313545
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wij hadden een Philips Avent flessensteralisator. Superhandig; flesjes even wassen, in die bak zetten, wat water erbij en even in de magnetron. Uitkoken met heet water is dan niet meer nodig.

[ [url=http://r.kelkoo.com/r/nl/11205523/100450823/162/162/http%3A%2F%2Fwww.kijkshop.nl%2Fdata%2Fproducten%2F440x440%2F47209_132977_1.png/vxtg31MZCpBSP338Vy3k92o42dA83O2NMbP1F_ZxGa0-]afbeelding[/url] ]

Alleen moet je dan niet de magnetron op de grill-stand zetten, want dan smelt alles aan elkaar vast zoals wij hebben ondervonden :@
Oeh, fijn om te horen. Die hebben wij via MP aangeschaft laatst.
pi_117313875
Wij gebruikten zakken van medela in de magnetron om uit te koken.
*poef* nu is het weg
pi_117314194
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 14:58 schreef Mineola het volgende:
Ik O+ vuistregels!

En wikkeldekens, ik dacht inderdaad ook al dat die dingen van de Hema gewoon een soort handdoeken waren, maar dat zijn het dus niet, goed om te weten! Ik heb dus zo'n ding van Prénatal, en vroeg me al af waarom de ene kant van handdoekstof was en de andere niet :@

Flesjes, ik heb er een paar uit die gratis pakketten inderdaad, dat is dus voldoende? Moet je ook meteen een flessenuitkook-systeem hebben dan of kan dat ook op een andere manier, bijvoorbeeld in een pannetje (of waterkoker???) met heet water?

Verder heb ik dit ding van DPAM gekocht, met name omdat het er bijzonder lekker uitziet, maar waar/wanneer gebruik je dit? In de maxicosi als voetenzak (eerlijk gezegd weet ik niet of er van die gaten voor de riempjes in zitten)? In de box? In de kinderwagen in plaats van een dekentje en een lakentje? En mag dit dan wel voor ienieminie baby's?

[ afbeelding ]
Zitten geen gaten in voor in de maxocosi ;)

Heerlijk om in te liggen in de box, of in het ledikant... Of in de kinderwagen..kan ook opengeritst als kleed :)
pi_117314820
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:24 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij gebruikten zakken van medela in de magnetron om uit te koken.
Ik ook!
  donderdag 27 september 2012 @ 16:04:51 #27
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_117315448
Flessen mogen toch ook gewoon in de afwasmachine? :@
A grand adventure has begun.
pi_117317131
Die worden vaak niet warm genoeg :)
  donderdag 27 september 2012 @ 16:45:06 #29
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_117317308
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:12 schreef Gerberaatje het volgende:
:D !!

Ik heb die van tommee tippee, zelfde principe, ideaal :Y

Maar gewoon uitkoken kan ook natuurlijk :)
ik had een merkloos ding, van de prenatal ofzo, geen ide emeer eigenlijk waar ik die heb gekocht, maar werkte prima.
  donderdag 27 september 2012 @ 16:53:04 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_117317678
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 12:51 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]
Flesjes zijn zeker handig. Als de baby bijv. niet meteen goed aanhapt kan je kolven en flesje geven. Ik heb iig op dag 3 al een x flesje gebruikt. Sowieso kun je vanaf 4 weken gaan oefenen met het geven van een flesje.

Ik denk niet dat het verstandig is om bij drie dagen al een flesje te gaan promoten om eerlijk te zijn. Als je graag wilt dat het kindje wel goed gaat aanhappen zijn er betere manieren!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 27 september 2012 @ 16:58:18 #31
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117317878
"vroegah" steriliseerde ik gewoon in een pannetje kokend water. en dan op een schone theedoek laten drogen. Ze worden er niet mooier van, je flessen. en niet droog laten koken. :X maar werkt op zich prima. en later deed ik de flessen idd in de vaatwasser en de spenen alleen nog even koken.

bestaan die kolfzakjes eigenlijk nog? :o bedenk me nu dat ik een kolfsysteem had waar je zakjes aan kon hangen en dan zo hup de vriezer in. :D

jeetje. dat was ik helemaal vergeten. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117317979
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:04 schreef Keshet het volgende:
Flessen mogen toch ook gewoon in de afwasmachine? :@
Ja hoor, deden wij ook. Maar eens in de zoveel dagen alles in die zakken in de magnetron dan was het weer ok.
*poef* nu is het weg
  donderdag 27 september 2012 @ 17:00:12 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_117317983
Ja, dat bestaat nog ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117318148
Goed topic! ^O^ (en erg nodig :@ :P )
pi_117318184
Als het echt koud is gewoon lekker een warme kruik onderin de wagen doen. En altijd iets op het koppie doen als het koud is, 30% van de warmte verdwijnt via hoofd en hals.
Whatever...
pi_117318224
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
De vuistregel is altijd één laagje meer dan jijzelf.
Dit ga ik zo niet aan mijn vriend vertellen. Die loopt in de winter nog in tshirts rond als het sneeuwt buiten :')

Fijn zo'n vragentopic!! Ga ik zeker volgen :)
Sarcasme. Herken het.
pi_117318774
quote:
4s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:53 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het verstandig is om bij drie dagen al een flesje te gaan promoten om eerlijk te zijn. Als je graag wilt dat het kindje wel goed gaat aanhappen zijn er betere manieren!
Uiteraard. Ik promoot ook niets hoor (er wordt een vraag gesteld waar ik antwoord op geef, met gebruikmaking van mijn ervaringen) maar ons kindje had een nacht panisch lopen huilen vanwege honger en niet kunnen aanhappen dus ik was erg blij met die flesmogelijkheid. Het was overigens in overleg met een lactatiekundige. Hopelijk nu genoeg genuanceerd :).
  donderdag 27 september 2012 @ 17:26:38 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117318982
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:06 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Dit ga ik zo niet aan mijn vriend vertellen. Die loopt in de winter nog in tshirts rond als het sneeuwt buiten :')

Fijn zo'n vragentopic!! Ga ik zeker volgen :)
:D

Het is ook wel een hele brede vuistregel, maar ik vond het wel prettig om er even aant e denken als ik stond te twijfelen.
Eigenlijk hadden die van mij dan twee laagjes aan, want ik draag ook vrijwel nooit een hemd zeg maar.
***
pi_117319121
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:21 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Uiteraard. Ik promoot ook niets hoor (er wordt een vraag gesteld waar ik antwoord op geef, met gebruikmaking van mijn ervaringen) maar ons kindje had een nacht panisch lopen huilen vanwege honger en niet kunnen aanhappen dus ik was erg blij met die flesmogelijkheid. Het was overigens in overleg met een lactatiekundige. Hopelijk nu genoeg genuanceerd :).
Ja maar het is niet iets om aan te raden of te beslissen zonder lactatiekundige :)
  donderdag 27 september 2012 @ 17:38:11 #40
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_117319375
Er staat toch dat het in overleg met een lk was! What's the problem?! :?
Tante soesa geeft hier haar ervaring aan en in haar situatie was het dus handig dat ze idd een flesje in huis had.
Je weet toch niet hoe het gaat lopen als je bv wilt geven, misschien heb je het flesje nooit nodig, misschien wel en dan is het wel handig als je er vast eentje in huis hebt.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_117319595
Nogmaals, ik praat vanuit mijn ervaring. Ik zeg niet dat iemand in zo'n situatie een flesje moet gebruiken maar dat IK dat heb gedaan. Ik heb die nacht zelfs het noodnummer van de vk/lk gebeld om hulp te vragen. Ik was en ben erg blij dat ik dat toen kon doen en als iemand mij dus nu vraagt of het handig is een flesje in huis te hebben is mijn antwoord: ja. Het is ieders verantwoordelijkheid om daar zelf keuzes in te maken. Duidelijk zo?
pi_117319679
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nogmaals, ik praat vanuit mijn ervaring. Ik zeg niet dat iemand in zo'n situatie een flesje moet gebruiken maar dat IK dat heb gedaan. Ik was en ben erg blij dat ik dat toen kon doen en als iemand mij dus nu vraagt of het handig is een flesje in huis te hebben is mijn antwoord: ja. Het is ieders verantwoordelijkheid om daar zelf keuzes in te maken. Duidelijk zo?

_O_
  donderdag 27 september 2012 @ 17:47:35 #43
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_117319700
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nogmaals, ik praat vanuit mijn ervaring. Ik zeg niet dat iemand in zo'n situatie een flesje moet gebruiken maar dat IK dat heb gedaan. Ik heb die nacht zelfs het noodnummer van de vk/lk gebeld om hulp te vragen. Ik was en ben erg blij dat ik dat toen kon doen en als iemand mij dus nu vraagt of het handig is een flesje in huis te hebben is mijn antwoord: ja. Het is ieders verantwoordelijkheid om daar zelf keuzes in te maken. Duidelijk zo?

^O^
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_117319751
:') ik zeg nergens dat er een probleem is, ik vind het prima als iemand dat doet met een lactatiekundige en zich er goed bij voelt.. Ik vind het alleen geen advies om zomaar te doen ZONDER lactactiekundige.

Waarom mag ik die mening dan niet delen als dat mijn ervaring is.

Maar dan stel ik het anders. Mijn ervaring is dat een lactatiekundige het advies geeft om niet voor de 6 a 8 weken een flesje te geven, dit omdat dit niet erg handig is voor de techniek.
pi_117319914
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:48 schreef Pvoesss het volgende:
:') ik zeg nergens dat er een probleem is, ik vind het prima als iemand dat doet met een lactatiekundige en zich er goed bij voelt.. Ik vind het alleen geen advies om zomaar te doen ZONDER lactactiekundige.

Waarom mag ik die mening dan niet delen als dat mijn ervaring is.

Maar dan stel ik het anders. Mijn ervaring is dat een lactatiekundige het advies geeft om niet voor de 6 a 8 weken een flesje te geven, dit omdat dit niet erg handig is voor de techniek.
Ok. Mijn lactatiekundige dacht daar anders over en het gaat hier prima met de drinktechniek. Zo zie je dat ook de experts allemaal iets anders zeggen soms. Heel verwarrend voor een verse moeder of moeder to be. Vandaar dit topic.
pi_117320017
Ja maar ik zeg daar ook niets over..

Het is gewoon zonde dat een kind de borsttechniek kwijt raakt.
En die kans is er als je snel een flesje geeft. Er zijn andere mogelijkheden zoals fingrfeeden of met een cup. Dus ja flesjes zijn handig maar ik zou het bij borstvoeding niet zo snel gebruiken. :)
pi_117320045
Oeh, leuk, een reltopic! :+

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:58 schreef debuurvrouw het volgende:

jeetje. dat was ik helemaal vergeten. :D
Nou, dat dus. Ik zit hier helemaal mijmerend te lezen. Wat is dat allemaal lang geleden. :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_117320055
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:56 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar ik zeg daar ook niets over..

Het is gewoon zonde dat een kind de borsttechniek kwijt raakt.
En die kans is er als je snel een flesje geeft. Er zijn andere mogelijkheden zoals fingrfeeden of met een cup. Dus ja flesjes zijn handig maar ik zou het bij borstvoeding niet zo snel gebruiken. :)
Ok!
pi_117320285
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:44 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nogmaals, ik praat vanuit mijn ervaring. Ik zeg niet dat iemand in zo'n situatie een flesje moet gebruiken maar dat IK dat heb gedaan. Ik heb die nacht zelfs het noodnummer van de vk/lk gebeld om hulp te vragen. Ik was en ben erg blij dat ik dat toen kon doen en als iemand mij dus nu vraagt of het handig is een flesje in huis te hebben is mijn antwoord: ja. Het is ieders verantwoordelijkheid om daar zelf keuzes in te maken. Duidelijk zo?

Zo heb ik het ook opgevat. Het is dus handig en mogelijk noodzakelijk om flesjes in huis te hebben. Vanzelfsprekend ga ik wel proberen om zonder te doen, omdat ik hoop borstvoeding te kunnen geven.
  donderdag 27 september 2012 @ 18:03:23 #50
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117320312
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:56 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar ik zeg daar ook niets over..

Het is gewoon zonde dat een kind de borsttechniek kwijt raakt.
En die kans is er als je snel een flesje geeft. Er zijn andere mogelijkheden zoals fingrfeeden of met een cup. Dus ja flesjes zijn handig maar ik zou het bij borstvoeding niet zo snel gebruiken. :)
dus jou advies is wel of geen flesje kopen?

Want daar gaat het om.

We mogen verdulleme wel een disclaimer boven aan het topic.

' kan tegenstrijdige informatie bevatten, doe wat goedvoelt voor jezelf. No babies where harmed during opbringing.'
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117320368
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:56 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar ik zeg daar ook niets over..

Het is gewoon zonde dat een kind de borsttechniek kwijt raakt.
En die kans is er als je snel een flesje geeft. Er zijn andere mogelijkheden zoals fingrfeeden of met een cup. Dus ja flesjes zijn handig maar ik zou het bij borstvoeding niet zo snel gebruiken. :)
Prima, geef jij je mening over hoe het anders kan toch? T_S post haar ervaring, ik kon daar wat mee, omdat ik me meer herken in haar situatie en hoe zij erin stond. Een ander zal misschien juist meer hebben aan jouw opmerking. Niemand overboord :D we zijn allemaal oud en wijs genoeg om uit alle genoemde opmerkingen en tips ons voordeel te doen en eruit te pikken waar we wat mee kunnen.
pi_117320402
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:03 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dus jou advies is wel of geen flesje kopen?

Want daar gaat het om.

We mogen verdulleme wel een disclaimer boven aan het topic.

' kan tegenstrijdige informatie bevatten, doe wat goedvoelt voor jezelf. No babies where harmed during opbringing.'
:D.
pi_117320404
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:02 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook opgevat. Het is dus handig en mogelijk noodzakelijk om flesjes in huis te hebben. Vanzelfsprekend ga ik wel proberen om zonder te doen, omdat ik hoop borstvoeding te kunnen geven.
En ik dus ook!!!

Edit: en ik ben graag voorbereid dus ik vind het een geruststellend idee om een flesje en melkpoeder in huis te hebben, just in case.
pi_117320475
Dan is mijn advies om geen flesjes te kopen.
En te gaan fingerfeeden of cupfeeden :)

Ook als je kunstvoeding gaat bijvoeden hoef je zo niet bang te zijn dat de techniek verloren gaat.
  donderdag 27 september 2012 @ 18:10:52 #55
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117320617
Nou, mijn advies zou zijn wél een flesje te kopen, én een speen. Er komt al zoveel nieuw op je af, na een wanhopige 4 nachten niet slapen wil je niet nog een krijsend kind die niet wil aanhappen, weinig plasluiers heeft en dat t ook nog zondag is. :+

Beter ermee verlegen dan erom verlegen is mijn insteek. Het is niet de personificatie van satan de fles. Mijnese hebben fles en borst probleemloos naast elkaar gebruikt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117320685
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:05 schreef Mineola het volgende:

[..]

En ik dus ook!!!

Edit: en ik ben graag voorbereid dus ik vind het een geruststellend idee om een flesje en melkpoeder in huis te hebben, just in case.
Had ik ook. Of naja, zo'n pakje kant en klaar voeding had ik in huis. We hebben die bewuste nacht een klein beetje daarvan op een theelepeltje gedaan en aan de dame gegeven. Toen was ze even stil (want maagje was wat gevuld) en ben ik gaan kolven. Die gekolfde melk dus met flesje gegeven.
pi_117320980
Okee, ik gooi er even een nieuwe in. Geen idee of jullie hier een goed antwoord op kunnen geven, maar let's change the subject :+ .

Als je een hond hebt, wordt wel eens geadviseerd om hem aan een luier van de baby te laten ruiken om te zorgen dat hij went aan de baby. Geldt een dergelijk advies ook voor een poes? Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen / deze voorkomen?
pi_117321209
Nee dat kan je zo niet voorkomen.
Volgens het ene verhaal is het een placenta om op te eten dan weer een luier.
En die gevoelens kunnen ze dus wel hebben, gewoon al goed duidelijk maken van te voren dat ze niet in box enzo mogen zou ik wel doen. Katten liggen graag warm en dus bij baby's
pi_117321436
Ja, ik heb nu ballonnen in de wieg liggen en dat werkt prima. Maar die gaan straks weg uiteraard :7 dus straks als de beeb er is wordt het sowieso goed opletten. Poes heeft er een handje van om met koud weer op je hoofd te gaan zitten dus een warm babyhoofd zal dan ook wel aantrekkelijk zijn.
pi_117321557
Ow nou Spees daar heb ik wel een antwoord op als kynologiekenner :+ (voor wat betreft de honden dan)

Ik heb hier zelf ook drie katten rond rennen, maar verwacht daar geen problemen mee aangezien ze niet jaloers zijn. Dus daar heb ik geen antwoord op.

V.w.b. de hond:

Er gaan ontzettend veel fabels in de rondte (trek internet open want het staat er bol van!) over wat je moet doen om een hond vertrouwd te laten raken met de nieuwe baby. Inderdaad aan een poepluier laten ruiken of zelfs van te laten eten .. HEt enige wat je de hond hiermee leert mijn inziens is dat ie voortaan de hele vuilnisemmer om mag spitten, op zoek naar de poepluier.

De baby midden in de kamer leggen op een kleedje .. Nou ja, je kunt het zo gek niet bedenken.

Mijn visie hierop (waar is de disclaimer :+ ):

- Het shirt wat ik tijdens de bevalling draag en waar het kindje op komt te liggen direct na de geboorte (tenzij het een KS wordt, dan gaat die vlieger niet op), krijgt de hond in haar bench. Daar zit de geur op van de baby waar de hond op deze manier snel vertrouwd mee kan raken.

- Leg NOOIT je baby op een kleedje op de grond zodat de hond er vrijelijk aan kan snuffelen. De hond is een roedeldier en zal de baby als onderste in de rang beschouwen (da''s de meest kwetsbare plek in een roedel). Pas vanaf een jaar of 10-12 zal een kind in staat zijn om een plek als roedelleider te verkrijgen. Tot die tijd zal de hond het kind dus altijd als lagere in de rang zien. Jij als roedelleider bent er verantwoordelijk voor dat de hond duidelijk weet dat zijn rang lager is als dat van je kind.
Sowieso is het hier zo, omdat wij katten hebben, dat de hond onder de katten staat. Ook katten behoren tot de roedel.

- Het is erg belangrijk om de hond op een positieve manier te laten kennis maken met het nieuwe gezinslid. Misschien wil de hond de baby likken en enthousiast kwispelen omdat het wel erg interessant is allemaal. Likken is infeite sociaal gedrag, tenzij de hond melkresten weg likt, dat moet je dus even goed bekijken.

- Al in een vroeg stadium van de zwangerschap zou je een hond af moeten leren om op de bank of op bed te liggen, als dat nu al gebeurt. Ga dat niet in de laatste week voor je UD af leren want dan ben je er rijkelijk te laat mee. Verder is het heel belangrijk om de hond een vaste plek te geven in de kamer, op een behoorlijke afstand van b.v. de box. Bij het commando ''plaats'' (of wat jij dan ook gebruikt) moet een hond direct naar zijn plaats gaan. Als dat nu nog niet het geval is: Flink oefenen! Dit is ook het veilige plekje waar de hond zich terug kan trekken. Misschien heb je die al gecreeerd voor de hond. Zo niet: zeker doen!

- Bij de eerste ontmoeting tussen baby en hond, houd je zelf de baby op de schoot of op je arm. De hond zit of staat naast je. Zorg er altijd voor dat je weg kunt lopen of kunt gaan staan, mocht de hond opspringen of vreemd reageren op de baby. Reageer niet met correctie of angst als de hond het kindje in het gezicht likt. Vind je dit niet prettig, leid de hond dan rustig af en laat hem snuffelen. Voorkom dat je de hond straft, want anders zal hij straf gaan associeren met de baby.

- Zorg altijd voor een positieve reactie, leid de hond af als hij te ruw is en ga zelf staan. Probeer de kennismaking zo leuk mogelijk te maken, met b.v. wat lekkers!

- Geef de hond iets lekkers als je met de baby de kamer in komt.

- Ook een hele belangrijke: Laat het kraambezoek ook aandacht geven aan de hond voordat ze langs hem heen direct naar het kindje lopen.

- Oefen met het wandelen naast de wandelwagen.

- Leer de hond in een vroeg stadium van je zwangerschap aan dat er soms ook even geen aandacht is voor de hond.

- Geef de hond b.v. een gevulde kong of een bezigheidsding als je de beeb uitgebreid gaat verzorgen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)
Wellicht dat je contact op kunt nemen met een gedragsdeskundige van een kynologenvereniging in jouw buurt, als jou dat een prettiger en zekerder gevoel geeft :)
pi_117321572
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, ik heb nu ballonnen in de wieg liggen en dat werkt prima. Maar die gaan straks weg uiteraard :7 dus straks als de beeb er is wordt het sowieso goed opletten. Poes heeft er een handje van om met koud weer op je hoofd te gaan zitten dus een warm babyhoofd zal dan ook wel aantrekkelijk zijn.
Dat heb ik ook gedaan n.a.v. tip in Zwanger en geboorte topic .. Werkt perfect :D
pi_117321684
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Ow nou Spees daar heb ik wel een antwoord op als kynologiekenner :+ (voor wat betreft de honden dan)

Ik heb hier zelf ook drie katten rond rennen, maar verwacht daar geen problemen mee aangezien ze niet jaloers zijn. Dus daar heb ik geen antwoord op.

V.w.b. de hond:

Er gaan ontzettend veel fabels in de rondte (trek internet open want het staat er bol van!) over wat je moet doen om een hond vertrouwd te laten raken met de nieuwe baby. Inderdaad aan een poepluier laten ruiken of zelfs van te laten eten .. HEt enige wat je de hond hiermee leert mijn inziens is dat ie voortaan de hele vuilnisemmer om mag spitten, op zoek naar de poepluier.

De baby midden in de kamer leggen op een kleedje .. Nou ja, je kunt het zo gek niet bedenken.

Mijn visie hierop (waar is de disclaimer :+ ):

- Het shirt wat ik tijdens de bevalling draag en waar het kindje op komt te liggen direct na de geboorte (tenzij het een KS wordt, dan gaat die vlieger niet op), krijgt de hond in haar bench. Daar zit de geur op van de baby waar de hond op deze manier snel vertrouwd mee kan raken.

- Leg NOOIT je baby op een kleedje op de grond zodat de hond er vrijelijk aan kan snuffelen. De hond is een roedeldier en zal de baby als onderste in de rang beschouwen (da''s de meest kwetsbare plek in een roedel). Pas vanaf een jaar of 10-12 zal een kind in staat zijn om een plek als roedelleider te verkrijgen. Tot die tijd zal de hond het kind dus altijd als lagere in de rang zien. Jij als roedelleider bent er verantwoordelijk voor dat de hond duidelijk weet dat zijn rang lager is als dat van je kind.
Sowieso is het hier zo, omdat wij katten hebben, dat de hond onder de katten staat. Ook katten behoren tot de roedel.

- Het is erg belangrijk om de hond op een positieve manier te laten kennis maken met het nieuwe gezinslid. Misschien wil de hond de baby likken en enthousiast kwispelen omdat het wel erg interessant is allemaal. Likken is infeite sociaal gedrag, tenzij de hond melkresten weg likt, dat moet je dus even goed bekijken.

- Al in een vroeg stadium van de zwangerschap zou je een hond af moeten leren om op de bank of op bed te liggen, als dat nu al gebeurt. Ga dat niet in de laatste week voor je UD af leren want dan ben je er rijkelijk te laat mee. Verder is het heel belangrijk om de hond een vaste plek te geven in de kamer, op een behoorlijke afstand van b.v. de box. Bij het commando ''plaats'' (of wat jij dan ook gebruikt) moet een hond direct naar zijn plaats gaan. Als dat nu nog niet het geval is: Flink oefenen! Dit is ook het veilige plekje waar de hond zich terug kan trekken. Misschien heb je die al gecreeerd voor de hond. Zo niet: zeker doen!

- Bij de eerste ontmoeting tussen baby en hond, houd je zelf de baby op de schoot of op je arm. De hond zit of staat naast je. Zorg er altijd voor dat je weg kunt lopen of kunt gaan staan, mocht de hond opspringen of vreemd reageren op de baby. Reageer niet met correctie of angst als de hond het kindje in het gezicht likt. Vind je dit niet prettig, leid de hond dan rustig af en laat hem snuffelen. Voorkom dat je de hond straft, want anders zal hij straf gaan associeren met de baby.

- Zorg altijd voor een positieve reactie, leid de hond af als hij te ruw is en ga zelf staan. Probeer de kennismaking zo leuk mogelijk te maken, met b.v. wat lekkers!

- Geef de hond iets lekkers als je met de baby de kamer in komt.

- Ook een hele belangrijke: Laat het kraambezoek ook aandacht geven aan de hond voordat ze langs hem heen direct naar het kindje lopen.

- Oefen met het wandelen naast de wandelwagen.

- Leer de hond in een vroeg stadium van je zwangerschap aan dat er soms ook even geen aandacht is voor de hond.

- Geef de hond b.v. een gevulde kong of een bezigheidsding als je de beeb uitgebreid gaat verzorgen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)
Wellicht dat je contact op kunt nemen met een gedragsdeskundige van een kynologenvereniging in jouw buurt, als jou dat een prettiger en zekerder gevoel geeft :)
Wow, thanx voor je super uitgebreide advies ^O^
Ik was misschien niet zo duidelijk, maar ik heb zelf geen hond. Maar de mensen hier die wel een hond hebben zijn vast blij met alle tips!
  donderdag 27 september 2012 @ 18:59:02 #63
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117322297
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, ik heb nu ballonnen in de wieg liggen en dat werkt prima. Maar die gaan straks weg uiteraard :7 dus straks als de beeb er is wordt het sowieso goed opletten. Poes heeft er een handje van om met koud weer op je hoofd te gaan zitten dus een warm babyhoofd zal dan ook wel aantrekkelijk zijn.
onze katten lagen ondanks folie, balonnen en weet ik wat tóch steeds in de kinderwagen. }:| tot baby geboren was. kat springt, ziet baby terwijl hij springt, hij balanseert met een Dafuq! face op de rand en heeft het nooit meer gedaan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 27 september 2012 @ 19:00:52 #64
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117322359
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:03 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dus jou advies is wel of geen flesje kopen?

Want daar gaat het om.

We mogen verdulleme wel een disclaimer boven aan het topic.

' kan tegenstrijdige informatie bevatten, doe wat goedvoelt voor jezelf. No babies where harmed during opbringing.'
_O_

goed gezegd!

handig ook, nieuwe vraag in bold.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 27 september 2012 @ 19:04:30 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_117322493
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:57 schreef Moonah het volgende:
Oeh, leuk, een reltopic! :+

[..]

Nou, dat dus. Ik zit hier helemaal mijmerend te lezen. Wat is dat allemaal lang geleden. :o
Ik heb nog wel dat duik in je weeen boek van je, wil je nog weten wat er op je lijstje stond om mee te nemen naar het ziekenhuis :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 27 september 2012 @ 19:06:12 #66
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_117322563
Als een baby van 10 maanden al 3 weken verkouden is, is dat normaal. Moet je een dokter raadplegen? al vraag ik me af wat hij aan een verkoudheid kan doen. :?
Verder is hij fit en weinig aan te merken, behalve die eeuwige loopneus, de ene dag meer dan de ander.
Tips? of is het van voorbijgaande aard zo'n lange verkoudheid en normaal?
Rayen 2½ jaar!
pi_117322616
Sofie is ongeveer de hele winter vorig jaar verkouden geweest. Zijn we voor naar de huisarts geweest, maar het was een kwestie van uitzitten.
*poef* nu is het weg
pi_117322637
Normaal. De mijne had het maanden maar is er spontaan vanaf gekomen uiteindelijk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117322863
Als je twijfelt altijd huisarts bellen! Beter voor jan doedels bellen/langskomen dan dat je er te laat bij bent. Ik heb ook al 2x bij de dokter gezeten en was achteraf niks aan de hand, maar ik was iig gerustgesteld dat er echt niks was. (1x hield hij niks binnen ivm ziekzijn en 1x was hij van de trap gestuitert :S)
En voor de mensen die niet weten wel/geen fles in huis te halen: Je krijgt bij de gratis boxen van prenatal en etos een fles! En in de kraamweek krijg je heel veel hulp van de kraamverzorgster, die je alles kan vertellen over borstvoeding/flesvoeding en hoe ermee om te gaan als bv niet wil lukken ed. Mocht het echt niet lukken (wat bij mij dus het geval was, mijn zoon moest met spoed aan de kunstvoeding want hij had dus al 3 dagen niks binnen gekregen bleek later) dan kunnen ze er desnoods een lactatiedeskundige bijhalen. Mijn adies dus: bewaar die flessen, koop een flessenragger en een pakje kunstvoeding voor het geval dat en als het niet nodig blijkt is t ook prima. Ik moest trouwens met een spuitje en mn vingers aanmodderen met bijvoeden maar heb het na een week maar opgegeven want er kwam bij mij echt gewoon niks uit. Toen was ik erg blij dat ik een fles had staan! :)
pi_117322912
Ik heb nog wel geen baby maar al wel een dummy-vraag.

Bij welke temperatuur doe je je baby een mutsje op? Zowel dik als dun. Hier (Noorwegen) hebben baby's ook 's zomers een mutsje op, dus bij een graad of 20. Pas bij warmere temperaturen gaan die af. Het lijkt mij erg onprettig voor de baby (je warme niet kwijt kunnen bij warm weer), dus vroeg me af wat de 'norm' is in NL :)
pi_117322979
Oei geen idee. Ik heb maar een dag of 2 de muts gebruikt want het was 30 graden ofzo. Nu met de winter denk ik dat het aftasten wordt.. Met 20 graden hoeft het niet lijkt mij, tenzij er een koude wind waait ..?
  donderdag 27 september 2012 @ 19:18:36 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_117323116
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb nog wel geen baby maar al wel een dummy-vraag.

Bij welke temperatuur doe je je baby een mutsje op? Zowel dik als dun. Hier (Noorwegen) hebben baby's ook 's zomers een mutsje op, dus bij een graad of 20. Pas bij warmere temperaturen gaan die af. Het lijkt mij erg onprettig voor de baby (je warme niet kwijt kunnen bij warm weer), dus vroeg me af wat de 'norm' is in NL :)
Ligt eraan. Bij pasgeboren baby's hebben ze de muts juist op om warmte vast te houden natuurlijk. Hier een kind wat graag een muts op heeft en eentje die dat niet heeft. Dat was ook al echt op babyleeftijd duidelijk. Dan gewoon zorgen voor minder lang in de kou :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117323552
Ik ga mijn ervaring delen wbt flesjes en poeder :)

Ik heb 1 doosje kant en klaar poeder zakjes in huis gehaald omdat ik las (hier op fok) dat het handig zou zijn om voor de zekerheid in huis te hebben.
Toen we uit het zhk thuis waren op zondag was de kraam er, ze keek mee met de bv en gaf hele goede tips! maar snachts was het huilen...vreselijk huilen en heel onrustig. Flesje hebben we niet gegeven (dacht er eigenlijk toen niet aan gek genoeg)
Toen de kraam terug was in de ochtend zei ze dat als onze baby weer zo onrustig is dat we wel 30cc (denk ik) konden geven van de flesjes..de nacht kwam en ja het was weer heel erg huilen, flesje gemaakt en daarvan dronk ze hooguit 10cc! ze bleef dus onrustig...
Het lag bij ons niet aan de honger / te weinig melk (borstvoeding) maar misschien kraampjes, wennen aan buiten de buik zijn enzovoort.(inmiddels geef ik 10 maanden bv)

Lang verhaal maar flesjes + poeder in huis hebben betekend niet meteen mislukking van BV. Die ene moeder heeft ze wel thuis en geeft 2 jaar bv en de andere had geen flesjes en poeder thuis en is na 1 week gestopt...

:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 28 september 2012 @ 09:40:12 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117343045
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb nog wel geen baby maar al wel een dummy-vraag.

Bij welke temperatuur doe je je baby een mutsje op? Zowel dik als dun. Hier (Noorwegen) hebben baby's ook 's zomers een mutsje op, dus bij een graad of 20. Pas bij warmere temperaturen gaan die af. Het lijkt mij erg onprettig voor de baby (je warme niet kwijt kunnen bij warm weer), dus vroeg me af wat de 'norm' is in NL :)
is dat niet ook meer vanwege de antroposofische insteek dat je het hoofdje dient te beschermen zolang de fontanel nog niet dicht is? (iets met kwade invloeden enzo?) ik had (of heb, eigenlijk) hele warme kinderen. dus die lagen met dikke plofkoppen in de wagen. die hadden al vrij snel geen muts meer op. mijn neefje die pas geboren is heeft áltijd een muts op. koukleum :{w :P
kwestie van voelen en inschatten en afwegen. als t nekje warm is, is het goed. (ik was veel meer van de warme sokjes enzo, die pootjes waren aldoor maar zo koud.)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117366980
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wij hadden een Philips Avent flessensteralisator. Superhandig; flesjes even wassen, in die bak zetten, wat water erbij en even in de magnetron. Uitkoken met heet water is dan niet meer nodig.

[ [url=http://r.kelkoo.com/r/nl/11205523/100450823/162/162/http%3A%2F%2Fwww.kijkshop.nl%2Fdata%2Fproducten%2F440x440%2F47209_132977_1.png/vxtg31MZCpBSP338Vy3k92o42dA83O2NMbP1F_ZxGa0-]afbeelding[/url] ]

Alleen moet je dan niet de magnetron op de grill-stand zetten, want dan smelt alles aan elkaar vast zoals wij hebben ondervonden :@
De mevrouw van het intakegesprek van de kraamhulp vertelde me dat je de flessen vóór ingebruikname een keer moet uitkoken in bijv een pannetje water. Daarna gewoon wassen (sopje of in de afwasmachine). Dat zijn blijkbaar de 'nieuwe' regels, steriliseren hoeft niet meer.

(Sterker nog: je mag de melk gewoon aanmaken met lauw/warm water uit de kraan. Stond ik ook van te kijken).
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:38:26 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_117367050
Nouja, dat gewoon kraanwater mag, vind ik niet raar: beter gecontroleerd dan bronwater.

Lauw/warm zou ik zelf niet snel doen omdat ik hier een boilertje heb, als je de kraan genoeg gebruikt zal het wel meevallen met bacteriegroei misschien?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117367262
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:38 schreef Troel het volgende:
Nouja, dat gewoon kraanwater mag, vind ik niet raar: beter gecontroleerd dan bronwater.

Lauw/warm zou ik zelf niet snel doen omdat ik hier een boilertje heb, als je de kraan genoeg gebruikt zal het wel meevallen met bacteriegroei misschien?
Zoiets zal het wel zijn ja? Heb zelf nog niet eens over bacteriegroei nagedacht, stond er überhaupt van te kijken dat je het flesje dus niet hoeft op te warmen in de magnetron of met een flessenwarmer ofzo. Voor ons was het wel erg handige info overigens, stond nog in dubio of ik een flessenwarmer moest kopen of niet :+
pi_117367368
Wij moesten bar le duc gebruiken want loden leidingen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_117367503
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:44 schreef Vicky het volgende:
Wij moesten bar le duc gebruiken want loden leidingen.
Gelukkig hebben we die hier niet :) Neem aan (hoop in ieder geval) dat ze daar wel rekening mee houden. Lekker advies geven ze anders :+
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:52:59 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_117367804
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:44 schreef Vicky het volgende:
Wij moesten bar le duc gebruiken want loden leidingen.
Dan inderdaad wel handig ja :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117368465
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:30 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja maar het is niet iets om aan te raden of te beslissen zonder lactatiekundige :)
Pfoe, en toch kun je maar beter wat flesjes in huis hebben. Wij moesten onze dochter gaan bijvoeden, gelukkig hadden we de spullen al liggen. Ze heeft overigens bijna tot haar 2e gedronken uit de borst. De bijvoeding was puur om haar niet te ver in gewicht te laten teruggaan na een week of twee.

Kortom: wel handig om in huis te hebben, ookal ga je het misschien niet gebruiken. Overigens ga je dat dan toch wel weer als er gekolfd zou gaan worden. Dus onze flesjes zijn ondanks borstvoeding flink gebruikt.
Whatever...
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:20:34 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_117369196
En ik zou naast flesjes ook benodigdheden voor fingerfeeden in huis halen of een cupje voor cupfeeden :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117369302
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:20 schreef Troel het volgende:
En ik zou naast flesjes ook benodigdheden voor fingerfeeden in huis halen of een cupje voor cupfeeden :)
Dat is alleen voor als je borstvoeding gaat geven/wilt gaan geven, toch?
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:23:42 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_117369348
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat is alleen voor als je borstvoeding gaat geven/wilt gaan geven, toch?
Als je geen borstvoeding wilt gaan geven zou ik zelf die moeite niet nemen nee ;) Maar hier dus wel ervaring met snel een flesje en vervolgens helemaal geen borst meer willen drinken, dus bij de tweede heb ik het ook anders aangepakt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117369445
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Als je geen borstvoeding wilt gaan geven zou ik zelf die moeite niet nemen nee ;) Maar hier dus wel ervaring met snel een flesje en vervolgens helemaal geen borst meer willen drinken, dus bij de tweede heb ik het ook anders aangepakt ;)
Ah, ok. Ik kende de termen finger- en cupfeeden niet, dus denk, check even :)
pi_117369769
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:06 schreef Spanky78 het volgende:

Pfoe, en toch kun je maar beter wat flesjes in huis hebben. Wij moesten onze dochter gaan bijvoeden, gelukkig hadden we de spullen al liggen.
Daarvoor haal ik een cupje of gebruik ik gewoon een beker. :)
Een beker kan je ook prima gebruiken voor cupfeeden en iedereen heeft een eetlepeltje in huis en vingers :) Ik zeg alleen maar dat wat troel al zegt als je echt heel graag borstvoeding wil geven zou ik het risico niet nemen
pi_117369988
Een spuitje om te fingerfeeden kost 10 cent ofzo? Bij de apotheek. Dus als je graag bv wilt geven en bang bent dat je moet bijvoeden kun je dat ook van te voren halen.
Ik heb bij mijn eerste zo'n 4 weken met die methode bijgevoed tot hij goed kon drinken nadat ik bij een lactatiekundige geweest was.
Dat is misschien ook handig om van te voren uit te zoeken als je borstvoeding wil geven, een lactatiekundige. Gewoon een telefoonnummer bij de hand hebben voor het geval dat.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_117370023
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:30 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Daarvoor haal ik een cupje of gebruik ik gewoon een beker. :)
Een beker kan je ook prima gebruiken voor cupfeeden en iedereen heeft een eetlepeltje in huis en vingers :) Ik zeg alleen maar dat wat troel al zegt als je echt heel graag borstvoeding wil geven zou ik het risico niet nemen
Ieder mag het zelf weten. Maar een paar flesjes in huis hebben is echt geen slecht idee. wij waren er iig blij mee. Want het was al druk genoeg net na die bevalling.

Ik ben helemaal voor borstvoeding geven als het lukt, maar ik ben erg tegen de borstvoedingsmaffia.
Whatever...
pi_117370098
Vinger voeden aka Fingerfeeding

Vingervoeden lijkt veel meer op borstvoeding dan voeden met een fles op borstvoeding lijkt. Bij het vingervoeden moet de baby zijn tongetje laag houden en voorbij zijn kaakje laten uitsteken, het mondje moet wijd open en het kaakje moet naar voren komen. Hoe groter de vinger die je gebruikt, hoe beter. Dus een pink gebruiken om te vingervoeden is geen goed idee. Daarbij lijkt de beweging van kaak en tong op wat de baby bij het drinken aan de borst moet doen.

Cupfeeding


Cupvoeden, en vergelijkbare hulpmiddelen als een lepel bijvoorbeeld, kan gebruikt worden om een baby te voeden die nog niet aan de borst drinkt of moeite heeft met het drinken uit de borst.
pi_117370195
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ieder mag het zelf weten. Maar een paar flesjes in huis hebben is echt geen slecht idee. wij waren er iig blij mee. Want het was al druk genoeg net na die bevalling.

Ik ben helemaal voor borstvoeding geven als het lukt, maar ik ben erg tegen de borstvoedingsmaffia.
De kans is gewoon aanwezig dat een flesje voor problemen kan zorgen. Dit is te voorkomen door deze en is ook te gebruiken met kunstvoeding.
Zo kan je later makkelijker weer terug gaan naar de borst en rustig het aanleggen oefenen zonder dat de techniek verloren gaat.
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:41:20 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_117370322
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ieder mag het zelf weten. Maar een paar flesjes in huis hebben is echt geen slecht idee. wij waren er iig blij mee. Want het was al druk genoeg net na die bevalling.

Ik ben helemaal voor borstvoeding geven als het lukt, maar ik ben erg tegen de borstvoedingsmaffia.
Het heeft helemaal niets met een maffia te maken. Een ieder moet voor zichzelf kiezen wat hij wil, maar voor iemand die zelf heel graag borstvoeding wil geven, kan het onverstandig zijn om je kindje de fles te geven.

Je hoort mij echt niet zeggen dat je per se borstvoeding moet geven, echt niet. Dat beslis je lekker zelf. Maar als je het doet, dan zijn dat de tips.

(Hell, ik heb laatst een goede vriendin van me bejubeld om een kunstvoedingssenseoachtigapparaat, ik ben helemaal niet van de borstvoedingsmaffia :( )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117370435
Lezen aub. Mijn dochter heeft bijna twee jaar borstvoeding gehad. Maar die flesjes in huis hebben is erg prettig als het toch nodig is. je hoeft ze niet te gebruiken hoor. Ik vind sowieso kunstvoeding te veel werk. Sta je daar om 5 uur s ochtends in de keuken te pielen met een lepeltje :(
Whatever...
pi_117370628
Dat hoeft ook.helemaal niet Spany.. Wij maakten de flessen voor 24 uur klaar. Even.opwarmen en klaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_117370669
Maar dat hoeft dus niet nodig te zijn, dat is alles wat wij zeggen.
Een flesje kan risico's mee brengen en zo heb je gewoon geen verwarring tussen speen en tepel en moeilijkheden als je het voeden voort wil zetten.En of je er nu borstvoeding of kunstvoeding in doet om tijdelijk mee bij te voeden maakt mij niet uit. :)
pi_117370893
Wij kregen een spuitje voor het fingerfeeden van de kraam. Flesje hadden we omdat dat in een van die pakketten zat. Nu natuurlijk een lading flesjes van sofie.

Tip voor de flesvoeding: een waterkoker die ingesteld kan worden op temperatuur. 40 graden was ideaal voor de flesjes.
*poef* nu is het weg
pi_117371665
Leuk topic, hoop dat t niet ontaardt in n bv vs kv discussie ;) .

Ik heb nu bij mijn tweede sock ons ontdekt. Soort oversokjes die ervoor zorgen dat babysokjes de hele dag (ja, echt!) om babyvoetjes blijven zitten. Briljant werkelijk. Te koop bij Prenatal.
  vrijdag 28 september 2012 @ 22:05:48 #97
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117371734
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:04 schreef Bleie het volgende:
Leuk topic, hoop dat t niet ontaardt in n bv vs kv discussie ;) .

Ik heb nu bij mijn tweede sock ons ontdekt. Soort oversokjes die ervoor zorgen dat babysokjes de hele dag (ja, echt!) om babyvoetjes blijven zitten. Briljant werkelijk. Te koop bij Prenatal.
die zag ik laatst ook ja, bij K-dootje in Drachten. Briljante vinding zeg! Het werkt dus echt?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117372357
Ik heb ze ook gekregen, maar uiteindelijk maar 2 keer gebruikt, ik vond het zelf veel te strak zitten om het voetje.
De sokjes gingen inderdaad niet uit, dus het werkt wel.
Mijn sokken tip zijn de sokjes van het Kruidvat; Bambino, die blijven heel goed zitten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_117372819
Ik heb die sok dingen ook, maar zaten hier niet te strak. Heel veel gebruikt in het begin, helaas zijn ze nu te klein.
pi_117372844
Ja idd, bambino sokjes van de kruidvat. Nooit gehad dat er sokjes zomaar uitgingen.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 28 september 2012 @ 22:30:26 #101
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117373044
Oh grappig dat die Bambinosokjes nog steeds de beste zijn! :D dat waren ze 13 jaar geleden ook al!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117373128
Nja, wat vond ik nu verder handig; heeel veel rompertjes, je kunt er niet genoeg hebben. En geen babypakjes, want dat gaat maar in de knoop. Ons kind was zo beweeglijk dat ze dr benen druit kreeg en als een soort van zeemeermin in de knoop kwam in een pijp.. aaaww
Whatever...
pi_117373149
En heel veel hydro's.. Ik hou van.die dingen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_117373159
Je hebt zo ook in verschillende maten he, die sock-ons, Xanteh, dus je kan misschien nog een groter paar halen.
En tja, ik vond het gewoon strak, je zag verder geen sporen in de huid ofzo, het was mijn gevoel erover.

Ja, die Bambinosokjes, niemand die verwacht dat Kruidvatsokken het beste zijn toch? :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 28 september 2012 @ 22:33:57 #105
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_117373207
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:32 schreef Vicky het volgende:
En heel veel hydro's.. Ik hou van.die dingen...
zeker! zeer handig, en nu bij nummer drie nog steeds niet versleten!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 28 september 2012 @ 22:34:04 #106
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117373211
Oh en voetloze broekjes! Ik had truitjes met losse broekjes en die met voetjes schoten van hun kontjes als ze hun beentjes strekten.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117373245
Ik baal dat de bambino sokjes niet meer in sofie dr maat zijn. Ik kan nu geen sokken vinden die net zo fijn zijn.
*poef* nu is het weg
pi_117376075
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:33 schreef oeke het volgende:
Je hebt zo ook in verschillende maten he, die sock-ons, Xanteh, dus je kan misschien nog een groter paar halen.
En tja, ik vond het gewoon strak, je zag verder geen sporen in de huid ofzo, het was mijn gevoel erover.
Ah ok, dat wist ik niet :) Had ze namelijk gekregen van een vriendin als kraamcadeau.
  zaterdag 29 september 2012 @ 01:24:49 #109
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_117379110
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh en voetloze broekjes! Ik had truitjes met losse broekjes en die met voetjes schoten van hun kontjes als ze hun beentjes strekten.
Inderdaad, geen voeten aan de broekjes! Mijn oudste 2 hadden veel te grote voeten voor die dingen. De schattige kleine minisokjes die ik tijdens de zwangerschap wel kreeg hebben ze dan ook nooit aan gehad.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 29 september 2012 @ 08:30:44 #110
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_117381362
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:34 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik baal dat de bambino sokjes niet meer in sofie dr maat zijn. Ik kan nu geen sokken vinden die net zo fijn zijn.
primark heeft fijne babysokken
pi_117381436
Bij de mijnesen gaan ook de Bambinosokjes binnen een half uur uit, ik gebruik nu nog steeds de kleine maat sock ons, en vind ze niet te strak zitten.

Bij de oudste had ik, zeker als pyjama, wel pakjes met voeten, vond ze toen heel handig (zij is van september, dus vooral in de wintermaanden gebruikt). Bij de jongste heb ik ze dan weer bijna niet gebruikt.

Oh, en in het babykamertopic ging het nogal uitgebereid over dekentjes: die gebruik ik dus bijna nooit. Alleen de eerste paar weken, als ze nog niet bewegen. Daarna gaan ze bij mij 's nachts het hele bed door, dus zouden ze niets hebben aan een dekentje. Ik heb dus vier-seizoenenslaapzakjes (bij de oudste van Littlecompany, nu van Puckababy, maar die van Littlecompany vond ik fijner), waarin ze het hele jaar in een romper + pyjama liggen. Of als het echt heel warm is, in alleen een romper.
pi_117381449
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 08:30 schreef Marrije het volgende:

[..]

primark heeft fijne babysokken
weet je hoe ver dat fietsen is :P
*poef* nu is het weg
  zaterdag 29 september 2012 @ 08:45:00 #113
258612 nytar
boys boys boys
pi_117381469
kniekousen blijven ook goed zitten trouwens!
pi_117381493
Dus als je baby in een slaapzak slaapt dan gebruik je dus geen lakentje/dekentje meer? Net als dat ik zelf ga kamperen dus eigenlijk?
pi_117381634
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 08:47 schreef Mineola het volgende:
Dus als je baby in een slaapzak slaapt dan gebruik je dus geen lakentje/dekentje meer? Net als dat ik zelf ga kamperen dus eigenlijk?
Je hebt speciale slaapzakjes. In een gewone slaapzak moet er nog wel een dekentje over.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  zaterdag 29 september 2012 @ 09:15:29 #116
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_117381711
Mijnessen sliepen/slaapt dubbelop. Slaapzak en deken.
Ik heb/had koukleumen,vooral 's nachts. Oudste heeft het tegenwoordig warm.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_117381724
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:05 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Je hebt speciale slaapzakjes. In een gewone slaapzak moet er nog wel een dekentje over.
Die is nieuw voor mij. Nog nooit speciale slaapzakjes gezien eigenlijk.
pi_117381792
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:05 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Je hebt speciale slaapzakjes. In een gewone slaapzak moet er nog wel een dekentje over.
En wat zijn die zogenaamde speciale slaapzakken dan?
Want die ik had waren prima zonder deken en gewoon winterproof :Y
pi_117381795
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:17 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Die is nieuw voor mij. Nog nooit speciale slaapzakjes gezien eigenlijk.
Is een soort van 4 seizoenen slaapzak.

Dan kun je de binnenkant eruit ritsen als het warmer word!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117381806
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:25 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

En wat zijn die zogenaamde speciale slaapzakken dan?
Want die ik had waren prima zonder deken en gewoon winterproof :Y
Ja mijne hebben ook altijd prima geslapen in een gewone winterslaapzak met romper lange mouw en pyjama. Die lagen (Matthias nog steeds) ook boven de deken!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117381809
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:26 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Is een soort van 4 seizoenen slaapzak.
[ afbeelding ]
Dan kun je de binnenkant eruit ritsen als het warmer word!
Maar dan kun je toch net zo makkelijk dikkere en dunnere slaapzakken kopen?
pi_117381817
Ja precies ik koop altijd een zomer en een winter slaapzak. :D
pi_117381818
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:27 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Maar dan kun je toch net zo makkelijk dikkere en dunnere slaapzakken kopen?
Ja maar van wat ik begrijp is dit voor kindjes die zonder deken slapen dan. Lekker warm ofzo!

Ik heb het nut ook nooit gesnapt hoor. En als je kijkt wat ze kosten :X
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117381834
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:28 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja maar van wat ik begrijp is dit voor kindjes die zonder deken slapen dan. Lekker warm ofzo!

Ik heb het nut ook nooit gesnapt hoor. En als je kijkt wat ze kosten :X
Puur marketing dus :D
pi_117381842
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:30 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Puur marketing dus :D
Denk het. Is ook zo'n onzekere nieuwe moeder die heb ik nodig aankoop ;)
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117381914
OK, dus op termijn (vanaf welke maat ongeveer?) een winter/zomerslaapzak en een dekentje erover.
Maar is die slaapzak nou voor warmte of tegen woelen? Ik las iets over niet meer stil liggen en dus in slaapzak, maar dan blijft dat dekentje erover toch ook niet liggen?
pi_117381929
Precies een deken over een slaapzak moeten doen is onzin :D
Gewoon een lekkere warme slaapzak is meer dan genoeg, en 4 seizoenen is leuk maar niet broodnodig :D
pi_117381949
Die van ons hebben altijd in een slaapzak geslapen, vonden ze heerlijk. De jongste van ruim twee ligt er nog in. Die wil sinds kort ook onder de deken, maar dat is omdat grote zus dat ook doet.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_117381994
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:28 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja maar van wat ik begrijp is dit voor kindjes die zonder deken slapen dan. Lekker warm ofzo!

Ik heb het nut ook nooit gesnapt hoor. En als je kijkt wat ze kosten :X
Dat hangt natuurlijk wel van je huis af. De mijne blijft prima liggen onder dekens, maar slaapt ook in een slaapzak. En in de winter dus een winterslaapzak en dekens/dekbed. Zo'n 4-seizoenen slaapzak zou hier dus best een oplossing zijn geweest, als ze niet onder d'r dekens was blijven liggen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117382013
Maar een 4 seizoenen slaapzak is niet dikker dan een goede winterslaapzak :D
Dat is echt een gevalletje marketing.
pi_117382027
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:51 schreef Pvoesss het volgende:
Maar een 4 seizoenen slaapzak is niet dikker dan een goede winterslaapzak :D
Dat is echt een gevalletje marketing.
Oh hm.. Ik ging er vanuit dat het hetzelfde principe was als een 4-seizoenen dekbed.. Dan is het stom :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117382050
Oh ja dat is het ook hoor.
Dus je kan het wintergedeelte er uit ritsen en hebt een zomer gedeelte over.
Maar tesamen zijn ze dus niet dikker :)
pi_117382062
Ik vond de slaapzak zoals hierboven afgebeeld wel dikker als de gemiddelde winterslaapzak. Sofie heeft daarin nooit meer dan een romper lange mouwen aangehad, en het werd best koud op dr kamertje.
nu slaapt ze in een hele dunne slaapzak onder een dekentje. We willen haar laten wennen aan een dekbedje, maar mevrouw gaat er op/naast liggen. Ze had steeds van die hele koude voetjes en beentjes, dus nu leert ze wel onder een dekentje slapen, maar als ze erop gaat liggen dan ligt ze niet helemaal bloot. Want als het aan haar ligt trekt ze ook dr pyjamabroek zelf uit.
*poef* nu is het weg
pi_117383146
Doordat je meer laagjes hebt, is het volgens mij wel warmer dan alleen een winterslaapzak. Bovendien vind ik het handig dat-ie zo veelzijdig is: bij zowel zomer- als winterdeel kunnen de mouwen eraf. Ik vind het nu echt nog te warm voor het winterdeel, maar wil wel mouwen. Ik ken geen andere slaapzakken die dat hebben.

En ja, ze zijn duur, maar ze gaan ook lang mee. Die van mijn oudste kwam van mijn zus, daar hadden al twee kinderen van haar twee jaar in geslapen, en de mijne heeft er ook nog twee jaar mee gedaan. Toen was-ie wel op, dus nu een nieuwe, maar dit is ook de enige die hij nodig zal hebben zolang hij in een slaapzak ligt. Bovendien heb ik deze cadeau gekregen ;) , dus nog nooit betaald voor slaapzakken.
pi_117383228
Wij hebben een (tweedehands) 4 seizoenenslaapzak. Hij slaapt nu nog in de zomerversie maar daar kan ik dus ook nog mouwen en de winterslaapzak aan ritsen. Geen idee of het handig is trouwens, dat zal van de winter blijken.
pi_117383407
Al mijn slaapzakken die ik heb zowel de zomer als de winter slaapzakken hebben de mogelijkheid om de mouwen er af te halen. ^O^ (Op uitzondering van deze maar dat is de cosleep slaapzak ) Ik heb trouwens ook normale slaapzakken die wel laagjes hebben en ook met afritsbare mouwen. Het is maar net of je er naar kijkt in de winkels ;)
pi_117383476
Ik ontdek net dit topic! Ik ga snel lezen! O+
pi_117385637
Zo, bijgelezen. Ben nu bijna nog blijer dat ik geen behoefte heb om bv te geven :') Maar ik zal toch mijn borsten bij de hand houden, je weet maar nooit :+

Een vraagje over inbakeren. Ik werd er verliefd op bij dat cheesy boekje met babygami.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Later las ik dat het vooral wordt gedaan bij baby's die moeilijk rustig worden. Is het af te raden om zomaar te gaan inbakeren?
pi_117386209
Niet zelf gaan klooien met inbakeren idd. Helemaal als daar geen reden voor is. En al helemáál niet volgens de methoden uit dat boekje. Ik weet weinig over inbakeren, maar weet wel dat er achterin achterlijke draagmethoden en -foto's staan. Kinderen met gezicht naar voren in de doek en zo. Ik heb daardoor iig niet zoveel vertrouwen in dat boek. Mocht je m nog willen dan heb ik m wel voor je. Duik van de week toch even de zolder op.
pi_117386283
Ik ben gaan inbakeren omda ik 2 dameshad die heel onrustig sliepen en zichzelf alleen maar wakkermaaiden. Ik heb geen bakerdoeken oid gebruikt, ik ben gaan bakeren met hydrofiele luiers en lakentjes.

Ik heb rr destijds op verzoek een filmoje van gemaakt.


Deze manier van inbakeren heb ik in het ziekenhuis geleerd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_117386376
Nou nee dank je, je hebt het niet echt aangeprezen haha :D
Ik wist ook niet dat met het gezicht van je af in de doek niet goed was, maar als het niet slim is in te bakeren als er geen reden voor is dan is het boekje ook niet zo praktisch natuurlijk. 't ziet er wel lief uit.

Dan heb ik nu het filmpje van Becky! Die grote zus! O+
pi_117387578
quote:
4s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:53 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het verstandig is om bij drie dagen al een flesje te gaan promoten om eerlijk te zijn. Als je graag wilt dat het kindje wel goed gaat aanhappen zijn er betere manieren!
Volgens mijn lactatiekundige was mijn kind niet dom en kon af en toe een fles totaal geen kwaad (met 8 dagen).
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_117391399
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 08:47 schreef Mineola het volgende:
Dus als je baby in een slaapzak slaapt dan gebruik je dus geen lakentje/dekentje meer? Net als dat ik zelf ga kamperen dus eigenlijk?
hangt ervanaf hoe koud het is. Wij hebben slaapzakjes voor winter en zomer gehad, die winterdingen zijn met dikke lange mouwen.. In de zomer zelfs een keer gewoon in de romper gelegd, maarja, het was dan ook 30+ graden.
Whatever...
pi_117391434
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 13:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Volgens mijn lactatiekundige was mijn kind niet dom en kon af en toe een fles totaal geen kwaad (met 8 dagen).
Je hebt idd domme en slimme baby's. :P
pi_117392237
Zo, twaalf hydrofielluiers binnen. Kom ik daar de oorlog mee door of is twaalf nog maar een begin? :7
  zaterdag 29 september 2012 @ 16:33:41 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117392338
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Zo, twaalf hydrofielluiers binnen. Kom ik daar de oorlog mee door of is twaalf nog maar een begin? :7
doe er nog maar een paar ;)

je hebt er zo 5 in gebruik, beetje spugen en je hebt iedere avond een hydrofielwasje...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117392433
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:33 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

doe er nog maar een paar ;)

je hebt er zo 5 in gebruik, beetje spugen en je hebt iedere avond een hydrofielwasje...
OK, ik ben overtuigd ;)
Oh en mijn baby (in buik) heeft nu 100x per dag de hik. Is dat normaal, zo vaak? :@

Edit: ok, 100 x per dag is overdreven :+ maar wel iets van 8 x per dag gedurende 20-30 minuten
pi_117392732
Check, Puck had continue de hik.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117392976
Midas had ook vaak de hik. Zowel in als uit de buik.
  zaterdag 29 september 2012 @ 17:20:29 #151
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_117393935
Hier ook. Een van de dingen waar ik zo blij mee was toen de kinderen er uit waren. Dat eeuwige gehik niet meer :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_117394023
Okee da's duidelijk, 't is dus normaal :7 . Ja, ik vind het na een tijdje ook wel wat vervelend worden, de hele tijd 'getik' op dezelfde plaats.
  zaterdag 29 september 2012 @ 18:27:03 #153
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117396116
de eerste keer dat Eli in de buik de hik had, dacht ik dat hij een epileptische aanval had oid :@ schrok me wild. :@
was dus heel blij dat hij snel daarna weer normaal bewoog.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 29 september 2012 @ 20:47:24 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_117401699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:58 schreef debuurvrouw het volgende:
"vroegah" steriliseerde ik gewoon in een pannetje kokend water. en dan op een schone theedoek laten drogen. Ze worden er niet mooier van, je flessen. en niet droog laten koken. :X maar werkt op zich prima. en later deed ik de flessen idd in de vaatwasser en de spenen alleen nog even koken.

Ik kook het nu nog gewoon uit in een pannetje. Klein beetje azijn erbij. Alles ziet er hier nog als nieuw uit...

Om sokjes op de plaats te houden kun je ook een dikke haarelastiek om het enkeltje doen (zo'n badstoffen ding).

Ik heb ongeveer 15 hydrofielluiers. Ik heb nog nooit een wasmachine met alleen maar hydrofielwas gehad :N
Nu heb ik ook geen grote spugers gehad. Maar ik denk dat je met 12 al een heel eind komt en mocht je toch een grote spuger hebben, dan heb je zo een paar pakken bij laten halen ;)

Ow en de hik: ik dacht altijd dat mijn kinderen aan het tikken waren dan aan de binnenkant totdat iemand zei dat het de hik was :@
pi_117402366
Chris was ook hikkerig, pas 4 maand na de bevalling was het niet meer dagelijks..

Hydrofielen heb ik 25 van, en heb ze ooit eens allemaal op gehad. Maar dat was in de tijd zonder droger ;)

Heb ik van die warmbloedige kinders trouwens?
De enige keer dat Chris echt zo'n dikke slaapzak nodig had, met mouwen was bij mijn ouders in de winter. Daar was het rond de 5-8 graden op de babykamer.. Verder alleen gevoerde slaapzakken zonder mouwen gehad.
pi_117402879
Ligt misschien ook aan wat eronder zit? Dot heeft altijd alleen een romper aan. We zijn net over op de winterslaapzak, maar wel zonder romper.
Niet dat het per se superkoud is op haar slaapkamer, maar wij zijn ook over op het winterdekbed omdat die ander de koud was, dus...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_117403342
Ik vind het nu ook wel lastig hoor, wat aan in bed enzo. Als ik dr nu al te warm aankleedt hoe moet dat dan als het echt heel koud gaat worden. Het scheelt dat ze het nu wel aan gaat geven.

[ Bericht 14% gewijzigd door kaatjejannie op 29-09-2012 21:30:28 ]
*poef* nu is het weg
pi_117403898
Hier nu lange mouwen romper en een dunne slaap zak..soms doe ik ook een laken over haar heen, het is 17 graden in onze slaap kamer!
We hebben het alle 3 heel snel warm hier..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117404894
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:17 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik vind het nu ook wel lastig hoor, wat aan in bed enzo. Als ik dr nu al te warm aankleedt hoe moet dat dan als het echt heel koud gaat worden. Het scheelt dat ze het nu wel aan gaat geven.
Nja, de eerst 9 maanden is het wel echt belangrijk, dan zijn ze erg gevoelig voor onderkoeling en oververhitting enzo. Daarna kan hun lichaam veel beter omgaan met een beeetje wisselingen.
Whatever...
pi_117406002
Ik weet 't. Inmiddels is Sofie alweer bijna 2.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 29 september 2012 @ 23:38:03 #161
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117409500
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:37 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

OK, ik ben overtuigd ;)
Oh en mijn baby (in buik) heeft nu 100x per dag de hik. Is dat normaal, zo vaak? :@

Edit: ok, 100 x per dag is overdreven :+ maar wel iets van 8 x per dag gedurende 20-30 minuten
hik is (zo begreep ik ooit) een teken van groei. En ze nemen ook slokjes vruchtwater. Ik vond het echt superschattig die hikjes O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117409765
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 23:38 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

hik is (zo begreep ik ooit) een teken van groei. En ze nemen ook slokjes vruchtwater. Ik vond het echt superschattig die hikjes O+
Oh dan groeit ie in ieder geval goed! Ik vond de hikjes ook best grappig, maar als het een hele lange tijd op dezelfde plek doorgaat, gaat het een beetje irriteren! Zou het fijner vinden als ie tegelijkertijd heen en weer zwemt ;)
  zaterdag 29 september 2012 @ 23:59:06 #163
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117410236
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 23:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh dan groeit ie in ieder geval goed! Ik vond de hikjes ook best grappig, maar als het een hele lange tijd op dezelfde plek doorgaat, gaat het een beetje irriteren! Zou het fijner vinden als ie tegelijkertijd heen en weer zwemt ;)
ik voelde vanaf 36 weken ofzo gewriemel "onderin" mijn buik. Echt irritant eigenlijk. (Bij mijn derde) toen hij geboren was bleek ie een notoire duimer! Ik herkende in zijn gedrag toen het gevoel alsubegrijptwatikbedoel. Leuk! Mijn tweede had de eerste drie maanden nog steeds veel de hik trouwens. Ook herkenbaar. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117412857
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 20:47 schreef Asyniur het volgende:
Ow en de hik: ik dacht altijd dat mijn kinderen aan het tikken waren dan aan de binnenkant totdat iemand zei dat het de hik was :@
Ik ook! :D Dacht dat ik gewoon een heel ritmische baby had, aangezien 'ie zo goed op de maat bleef tikken :+
  zondag 30 september 2012 @ 08:20:38 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_117415389
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 01:34 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ook! :D Dacht dat ik gewoon een heel ritmische baby had, aangezien 'ie zo goed op de maat bleef tikken :+
Wij hebben ook gewoon ritmische baby's. Die van ons waren heus niet aan het hikken maar gewoon netjes in de maat aan het drummen ;)
  zondag 30 september 2012 @ 08:36:17 #166
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117415466
Kleertjes met capuchon zien er schattig uit, maar zijn nutteloos. Ga zelf maar eens met een hoodie in bed liggen! Ik snap dan ook niet waarom het gemaakt wordt. Ja, ik had enkele vestjes met capuchon voor ventje gekocht :P

Koop ook een paar grote omslagdoeken. Om een of andere reden had ik er maar eentje klaarliggen, een tje die veel te klein was ook nog. Terwijl je ze zo vaak gebruikt. Binnen en buiten. Naar het cb bij omkleden. Voor inbakeren.
M.i. hoeven het niet van die overpriced dingen te zijn met overal uitsparingen, of zo' bakerzak , maar dat is persoonlijk.

[ Bericht 36% gewijzigd door Aventura op 30-09-2012 08:47:00 ]
  zondag 30 september 2012 @ 08:42:56 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117415511
Owja flesje, in de kraamweek viel mijn kleintje zo veel af, dat we moesten bijvoeden met zowel kv als gekolfde melk. Dat ging met een grote brede spuit, die wij van de kraam kregen (zij verzocht ons later om deze voor haar te vervangen - gewoon te koop bij de apotheek). Hij dronk daarna trouwens al heel snel uit een flesje. Die tepel-speenverwarring lijkt me ook onzin. Tenminste, om deze als waarheid te verkondigen. Ja het zal voorkomen, zal meer aan de baby liggen dan. Anyway ja, ik zou wel aanraden om een flesje in huis te hebben voor je weet maar nooit.
  zondag 30 september 2012 @ 08:45:38 #168
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117415530


[ Bericht 100% gewijzigd door Aventura op 30-09-2012 08:46:21 ]
pi_117415546
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 08:36 schreef Aventura het volgende:
Kleertjes met capuchon zien er schattig uit, maar zijn nutteloos. Ga zelf maar eens met een hoodie in bed liggen! Ik snap dan ook niet waarom het gemaakt wordt. Ja, ik had enkele vestjes met capuchon voor ventje gekocht :P
Wij hadden heel veel hoodies. Als ze lag, legden we de capuchon netjes onder/rond haar hoofd. Dan geen nare bobbel, maar wel een extra lekker laagje in de nek en rond het hoofd.
Als ze echt naar bed ging, ging de bovenste laag sowieso uit, dus maakte t niet uit.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 30 september 2012 @ 08:51:41 #170
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117415576
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 08:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wij hadden heel veel hoodies. Als ze lag, legden we de capuchon netjes onder/rond haar hoofd. Dan geen nare bobbel, maar wel een extra lekker laagje in de nek en rond het hoofd.
Als ze echt naar bed ging, ging de bovenste laag sowieso uit, dus maakte t niet uit.
Dat deed ik ook wel, maar knul vond dat niet zo fijn. En ik vond het gewoon een tikje onhandig.
In de categorie 'onhandig' vind ik ook spijkerbroekjes vallen. Ik kreeg ze veel cadeau. Vanaf maat 62 al! Zo'n broekje is veel te stug en ligt echt niet lekker. Knul droeg het eerste half jaar alleen zachte broekjes en leggings. Ook veel handiger bij verschonen.
pi_117416551
Spijkerbroekjes van name it zijn wel lekker zacht en ik was er fan van juist. Ieder zijn voorkeuren.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117416651
Je wil ook niet weten hoeveel tegenstrijdige adviezen ik (nu al) van mijn vriendinnen krijg. Vind het wel een opluchting eigenlijk: kan dus lekker zelf uitzoeken wat wij fijn vinden en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. :)
  zondag 30 september 2012 @ 10:56:29 #173
381212 Gulara
From the future
pi_117417207
Handig topic! Als jarenlange lurker is het toch wel even tijd voor een opfriscursusje met zwangerschapsvergeetachtigheid.

Dus ook maar even een domme (die bestaan heul niet, toch :@ ) vraag.
Zo'n tummytub hè, heeft dat een hele grote meerwaarde? Redelijk subjectief natuurlijk.
Maar hoe lang past zo'n krummel er eigenlijk in? Is een badje bij die hele kleintjes om een bepaalde reden onhandig?
  zondag 30 september 2012 @ 11:02:08 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_117417310
Ik vond het geen meerwaarde hebben en gebruikte gewoon een schone emmer :P

Badje vond ik wel praktisch, maar het geklungel met leeg laten lopen vond ik niets, en sommige badjes hebben een raar afvoersysteem waardoor je ze niet op de grond kunt zetten, wat voor later weer niet handig is (of je moet er een grote plug op maken die je ook voor vakantie gebruikt).
Het voordeel van zo'n standaard is dat het beter voor je eigen rug is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 30 september 2012 @ 11:02:14 #175
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_117417316
H&M heeft ook geweldige spijkerbroekjes O+


Rienk had hem aan op dag 2 O+ O+

En TummyTub hebben we niet gehad. Rienk ging planken in bad, dus had de kraam de hare gepakt, maar dat was ook niks. Gewoon mee onder de douche vond ie heerlijk :Y
Jelte vond het bad wel goed genoeg, maar gaat nu ook gewoon mee onder de douche. We hebben het bad voor beide nog geen 20 keer gebruikt :N
Veel te veel gedoe..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_117417360
Wij hebben het badje nooit gebruikt. Ja, in de zomer om peuter en kleuter in de tuin te laten spelen. Hier allebei dus in de Tub en ze vonden het echt veel en veel fijner dan het badje. Lekker helemaal in het water.
Met een meidenkwartet
  zondag 30 september 2012 @ 11:05:06 #177
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_117417384
Ik vond een tummytub ideaal met Larissa. Ze was en is een onrustig meisje, en ik vond het doodeng om haar in mijn eentje in bad te doen. Met de Tummytub durfde ik het wel, omdat ze dan in een bepaalde houding erin zat, en niet veel kanten op kon.
Je kan ook kijken naar alternatieven, een emmer inderdaad ofzo, die je later voor iets anders kan gebruiken.
Maar zoveel kost zo'n ding niet en je kan ze denk ik ook genoeg op marktplaats/rommelmarkten vinden ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zondag 30 september 2012 @ 11:05:58 #178
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117417411
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:02 schreef Vlindur het volgende:
H&M heeft ook geweldige spijkerbroekjes O+

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2012/J01%2000606%2076214%2016%200080%203.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Rienk had hem aan op dag 2 O+ O+

En TummyTub hebben we niet gehad. Rienk ging planken in bad, dus had de kraam de hare gepakt, maar dat was ook niks. Gewoon mee onder de douche vond ie heerlijk :Y
Jelte vond het bad wel goed genoeg, maar gaat nu ook gewoon mee onder de douche. We hebben het bad voor beide nog geen 20 keer gebruikt :N
Veel te veel gedoe..
Dat broekje heeft de knul vandaag ook aan. Maar dat is geen echte jeans :P
  zondag 30 september 2012 @ 11:08:28 #179
381212 Gulara
From the future
pi_117417467
Bedankt dames! En de emmertip, briljant! Buiten dat ik liever niet van alles dubbel aanschaf hebben we ook niet zo veel ruimte. Ik ga eens kijken of ik em idd ergens goedkoop tweedehands op de kop kan tikken.
  zondag 30 september 2012 @ 11:09:44 #180
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_117417508
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 11:05 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat broekje heeft de knul vandaag ook aan. Maar dat is geen echte jeans :P
Spijkerbroeken zijn er in verschillende soorten. Dit is voor mij gewoon een spijkerbroekje 8-)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_117417537
Hier de tummytub bij beide jongens veel gebruikt. Wij vonden het makkelijk en de jpngens werden er rustig van.
  zondag 30 september 2012 @ 11:12:13 #182
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117417561
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:08 schreef Gulara het volgende:
Bedankt dames! En de emmertip, briljant! Buiten dat ik liever niet van alles dubbel aanschaf hebben we ook niet zo veel ruimte. Ik ga eens kijken of ik em idd ergens goedkoop tweedehands op de kop kan tikken.
Zeker doen! Marktplaats is een punica oase aan goedkoop en prima babyspul, er staat zoveel op dat je zowel het beste kunt kiezen als een goede prijs kunt krijgen. Wij hebben echt al enorm veel geld bespaard ondertussen hierdoor :)
  zondag 30 september 2012 @ 11:15:30 #183
381212 Gulara
From the future
pi_117417625
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 11:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Zeker doen! Marktplaats is een punica oase aan goedkoop en prima babyspul, er staat zoveel op dat je zowel het beste kunt kiezen als een goede prijs kunt krijgen. Wij hebben echt al enorm veel geld bespaard ondertussen hierdoor :)
Ik woon niet in Nederland. -O- Maar zeker de moeite waard om de lokale MP eens in de gaten te houden, Thanks!
  zondag 30 september 2012 @ 11:23:13 #184
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_117417785
En eigenlijk.. Kinderwagens staan er ook prima 2e hands.. Wij hebben hem nieuw gekocht, maar onze duowagen kwam mooi van Marktplaats. De buggy is ook nieuw, maar ik had met bonnen en een fout van hun mooi 40 euro korting.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 30 september 2012 @ 11:31:47 #185
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117417987
Wij hebben ook een kinderwagen via Marktplaats gekocht. Een mooie Quinny met maxi cosi erbij (autostoel), reiswieg, voetenzak en nog 10 accessoires voor in totaal 250 euro. Nog super netjes!
  zondag 30 september 2012 @ 11:46:56 #186
381212 Gulara
From the future
pi_117418324
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Wij hebben ook een kinderwagen via Marktplaats gekocht. Een mooie Quinny met maxi cosi erbij (autostoel), reiswieg, voetenzak en nog 10 accessoires voor in totaal 250 euro. Nog super netjes!
Ja zulke deals vallen hier een beetje tegen helaas. Maar ik ga het maar eens in de gaten houden.

Kwam trouwens wel een 'maxi cosi' tegen. Met als extra functie dat je je kind in de gordel en al eruit kan halen en dan als een soort heuptasje te dragen is. :')
pi_117418412
En ik zou dan net een maxi cosi weer niet van marktplaats afhalen. Die dingen zijn alleen echt veilig als er niks mee gebeurd is. En iemand kan wel zeggen dat er niks mee is, maar het is dan wel een kwestie van vertrouwen.
Ik had de eerste wel tweedehands, maar dan van iemand die ik ken. Dus wist zeker dat er niks mee gebeurd was.
*poef* nu is het weg
  zondag 30 september 2012 @ 11:55:56 #188
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117418559
Ik vertrouwde het stelletje van wie we het gekocht hebben wel.

Gulara, waar woon je ergens? Misschien is er in jouw land idd wel een vergelijkbare site, zoals Kapaza in België :)
pi_117418714
Maar dat het vertrouwen onterecht is kom je pas achter bij een ongeluk.
Ik zou het ook niet doen, een klein onzichtbaar scheurtje kan het hele ding al onbruikbaar maken.
Het is iets waar je het leven van je kind mee kan redden dan liever meer geld kwijt en zeker weten veiliger. :)
  zondag 30 september 2012 @ 12:03:22 #190
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_117418759
Onze Groep 0+ (0-9 kilo) stoel is ook tweedehands. Maar inderdaad van bekenden overgenomen.

Een autostoel (en zeker de 0+ stoel) moet je zien als een helm. Als er een ongeluk mee is gebeurd is de kans op een breuk in de schaal groot. Bij een volgende klap gaat hij kapot. En dan zit dus jouw kind daar in! :X
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_117418788
Al is het maar een mini botsing tegen een paaltje de schade kan al gedaan zijn.
Bij elke botsing en kleine probleempjes met een auto moet je de stoeltjes al vervangen. :Y
  zondag 30 september 2012 @ 12:14:38 #192
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117419055
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 08:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wij hadden heel veel hoodies. Als ze lag, legden we de capuchon netjes onder/rond haar hoofd. Dan geen nare bobbel, maar wel een extra lekker laagje in de nek en rond het hoofd.
Als ze echt naar bed ging, ging de bovenste laag sowieso uit, dus maakte t niet uit.
mijnese spuugden veel, en dat liep dan zo charmant aan twee kanten die capuchon in. En dingen met een kraagje vond ik ook pas leuk nadat er wat nek aangegroeid was. Zitten ze zo met dat overhempie en de kraag over hun oren :')

Maar verschilt dus per kind. Ik vond een capuchon niks, van die dikke 'Echte' jeans ook niet. Maar die dunne broeks van Hennes met tailletricot heel fijn.

(Zelf een paar extra truien was ook fijn, ik heb echt menig dag met een spuugstreep op m'n rug gelopen :X ff niet gemerkt dat ze 'overgelopen' waren.of zo een hydrofiel als supermancape) maar wellicht ben ik uitzondering met mijn hyperlactatie.

Volgens mij zwerft er hier op het forum nog een foto van mijn kleine in een gele Curver emmer, :D en superbesparing want er hoeft maar een klein plonsje water in. baby erbij, water tot de rand :7
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 30 september 2012 @ 12:39:21 #193
381212 Gulara
From the future
pi_117419661
Was het ook niet van plan. Zelfs niet voor die leuke heuptasfunctie! :+

En Spees_Eend, in Australië is er gumtree als lokale marktplaats. Maar vooralsnog nog weinig handigs gezien. Veel of te duur of niet mijn smaak, en dan bedoel ik ook echt wandelwagens met beertjes. *ril* Er zijn grenzen!
Wel een ontzettend leuke Facebookpagina met kleertjes gevonden. *O*

Maar sort of ontopic:

Zomerhoedjes! Heeft er iemand dé tip?
pi_117419704
Hier gewoon van die visserhoedjes van de H&M.
pi_117419724
Iets met een touwtje om te voorkomen dat ze hem aftrekken.
En iets wat een flapje heeft zodat het zorgt voor zon uit de oogjes en zon uit de nek.
Deze is wel heel tof:
pi_117420104
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2012 08:20 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Wij hebben ook gewoon ritmische baby's. Die van ons waren heus niet aan het hikken maar gewoon netjes in de maat aan het drummen ;)
Dat he? :D

Tummytub is idd zoiets waar ik wisselende verhalen over hoor. Mij lijkt het wel fijn O+ Maar ja, is afwachten of de beeb dat ook vindt. Heb gelukkig badje, standaard & tub gekregen van een vriendin, dus dat scheelt.



Ik denk dat ik maar alvast een baby drumstel aan ga schaffen :+

Door die hoedjesvraag ga ik twijfelen over de mutsjes: hoeveel van die dingen heb je er nou echt ongeveer nodig? Beeb wordt begin november geboren als het goed is, dus dan is het wel al wat kouder.
pi_117420215
Coco, ik denk toch wel een stuk of 3/4.
Sowieso de eerste dagen voor het warm houden van je kindje, want hij verliest de meeste lichaamswarmte via zijn hoofdje. Dus dat mutsje heeft ie ook binnen op. Die worden een keer vies doordat ze in de box een beetje afschuiven en ze dan uiteraard net een beetje spugen ofzo.
Maar ook voor buiten. Eva is bijna anderhalf en daar heb ik nu ook een muts en wanten voor gekocht voor de winter.
En dan is het nog afhankelijk van wat jij wilt? Bij iedere outfit een matching mutsje of een paar basickleuren die overal bij kunnen?
pi_117420318
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:01 schreef danic het volgende:
Coco, ik denk toch wel een stuk of 3/4.
Sowieso de eerste dagen voor het warm houden van je kindje, want hij verliest de meeste lichaamswarmte via zijn hoofdje. Dus dat mutsje heeft ie ook binnen op. Die worden een keer vies doordat ze in de box een beetje afschuiven en ze dan uiteraard net een beetje spugen ofzo.
Maar ook voor buiten. Eva is bijna anderhalf en daar heb ik nu ook een muts en wanten voor gekocht voor de winter.
En dan is het nog afhankelijk van wat jij wilt? Bij iedere outfit een matching mutsje of een paar basickleuren die overal bij kunnen?
Oh nee, matching mutsjes is iets waar ik me totaal niet druk over kan maken :D

Heb nu een witte, grijs/wit gestreepte en eentje gekregen met groen/oranje figuurtjes. Als het hoofdje van de beeb maar warm is :) Alleen vroeg ik me idd af in hoeverre ze vies/vuil worden. En blijkbaar zijn ze dus ook voor binnen. Dat had ik me nog geen moment eerder gerealiseerd. Dan heb je er idd al wat meer nodig :Y
pi_117420348
In het begin voor binnen. Het eerste mutsje wordt direct na de geboorte bij het aankleden opgezet en dan is het hoofdje nog niet helemaal schoon. Die kan dus gelijk de was in erna.
pi_117420519
Dot is van februari, maar zij hield goed haar temperatuur dus die had na een week ofzo binnen al geen muts meer.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_117420760
Eva ook niet, maar die was van mei. Dus vandaar mijn advies. In de winter is een muts sowieso wel fijn, hoe oud ze ook zijn.
pi_117421096
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 13:12 schreef Vanyel het volgende:
Dot is van februari, maar zij hield goed haar temperatuur dus die had na een week ofzo binnen al geen muts meer.
Hier ook. Midas heeft een week op de kinderafdeling gelegen en daar was het warm dus had hij geen muts op. Daarna alleen nog als we naar buiten gingen (en Midas is van januari dus daarna lag er ook echt sneeuw en zo).

Tummytub vond ik helemaal niks maar doordat ik geen kraamzorg had weet ik eigenlijk ook amper hoe ik zo'n ding moet gebruiken....
pi_117421196
Nou, ik heb toch verlof, dus ga binnenkort maar eens even wat extra mutsjes kopen :s)
pi_117421304
tummytub is hier veel gebruikt. Sofie is er nog best lang in gegaan. Ze vond t heerlijk.
*poef* nu is het weg
  zondag 30 september 2012 @ 13:47:22 #205
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_117421486
Hier was de tummytub geen succes, Saar vond het helemaal niks. Wat daarentegen een heel groot succes en fijne uitkomst was, is een badzitje als deze O+:

pi_117421981
En dat was hier geen succes ;)
Ik heb hem een aantal keer gebruikt maar vond het helemaal niks.
  zondag 30 september 2012 @ 14:15:31 #207
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117422320
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:47 schreef twentemeisje het volgende:
Hier was de tummytub geen succes, Saar vond het helemaal niks. Wat daarentegen een heel groot succes en fijne uitkomst was, is een badzitje als deze O+:

[ afbeelding ]
Vanaf wanneer kan je die eigenlijk gebruiken? E.lin is gek op het badje (en op de emmer én op de douche én op het grote bad ;), watermonstertje O+) maar de standaard is eigenlijk nét iets te hoog voor mij. Zo'n badzitje heb ik al in huis en volgens mij is het voor mij daarmee makkelijker E. in bad te doen. Ze is nu bijna 9 weken, kan 't dan al?
  zondag 30 september 2012 @ 14:17:42 #208
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_117422379
Wij hebben dat badzitje dat Twentemeisje post ook. Ik heb er zelfs een speciaal matrasje voor zodat beebje lekker zacht kan liggen :D
Echt ideaal, ook als hij met zijn broers in het grote bad gaat!

Tummytub nooit gehad en nooit gemist.
.... met gevoel voor drama....
  zondag 30 september 2012 @ 14:19:09 #209
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_117422420
Soesa, het kan vanaf dag 1. Je baby ligt gewoon, net als bijvoorbeeld in de Maxi Cosi.
.... met gevoel voor drama....
pi_117422472
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 10:25 schreef Suikertante het volgende:
Je wil ook niet weten hoeveel tegenstrijdige adviezen ik (nu al) van mijn vriendinnen krijg. Vind het wel een opluchting eigenlijk: kan dus lekker zelf uitzoeken wat wij fijn vinden en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. :)
Zo is het, laat je niet gekmaken door al die losgeslagen moeders (inclusief al hun moederhormonen ;) )
Whatever...
  zondag 30 september 2012 @ 14:20:31 #211
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117422474
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:19 schreef Kersjes het volgende:
Soesa, het kan vanaf dag 1. Je baby ligt gewoon, net als bijvoorbeeld in de Maxi Cosi.
Ja, dat is ook eigenlijk zo :). Mooi! Dan gaan we dat vanavond eens proberen!

Ik had trouwens de tub ook niet gemist als we 'm niet hadden gekregen denk ik. Het voegt voor ons niet echt iets toe, badje/grote bad of douche is zoals ik al zei net zo prima!
  zondag 30 september 2012 @ 14:22:35 #212
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_117422542
Wat hier trouwens echt onmisbaar is en vrijwel dagelijks flink gebruikt wordt: de draagdoek O+
Voor tips 'n tricks, zie het draagdoekentopic.
.... met gevoel voor drama....
pi_117422677
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2012 14:22 schreef Kersjes het volgende:
Wat hier trouwens echt onmisbaar is en vrijwel dagelijks flink gebruikt wordt: de draagdoek O+
Voor tips 'n tricks, zie het draagdoekentopic.
Met een linkje! Topicreeks: Draagdoeken
pi_117422839
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2012 14:22 schreef Kersjes het volgende:
Wat hier trouwens echt onmisbaar is en vrijwel dagelijks flink gebruikt wordt: de draagdoek O+
Voor tips 'n tricks, zie het draagdoekentopic.
Nooit gebruikt, nooit gemist. Het geld van een dure antropodingese draagdoek inclusief uitleg in de zak gehouden.
Whatever...
  zondag 30 september 2012 @ 14:36:02 #215
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_117422933
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nooit gebruikt, nooit gemist. Het geld van een dure antropodingese draagdoek inclusief uitleg in de zak gehouden.
:D Dat is wel heel erg kort door de bocht Spanky! Ik heb de mijne te weinig gebruikt maar ga dat bij een deel 2 zeker veel vaker doen. Niets antropodinges aan! Voor veel moeders is het een echte life saver een draagdoek, huilbabies, krampbabies, refluxbabies maar ook gewone babies vinden het heerlijk.
pi_117422992
Die uitleg is gratis als je op fok zit dat scheelt :D Genoeg die gratis langskomen of die filmpjes voor je willen maken :) En mocht je de doek niet willen kopen voor je het een kans hebt gegeven is de doek ook altijd wel te leen bij iemand *O* Met 2 kinderen vond ik het nog meer onmisbaar dan bij alleen 1, laat staan bij 3 zoals kersjes heeft O+ O+
pi_117423069
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:36 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:D Dat is wel heel erg kort door de bocht Spanky! Ik heb de mijne te weinig gebruikt maar ga dat bij een deel 2 zeker veel vaker doen. Niets antropodinges aan! Voor veel moeders is het een echte life saver een draagdoek, huilbabies, krampbabies, refluxbabies maar ook gewone babies vinden het heerlijk.
Ik lat hier als nuchtere man maar af en toe eens een tegengeluid horen. SOwieso is elke baby moeilijk, get-over-it. Die van ons sliep twee jaar lang niet goed. Vervelend, maar dat is het dan. JE kunt overal een stickertje op plakken, fijn hoor. Het boeit niet, zolang jij maar goed voor je kind zorgt.

Als jij je geholpen voelt met zo'n doek, ga je gang. Ik geef alleen aan dat ik het onzin vind en het nooit heb gemist. Ons kind ook niet, ze is kerngezond en gelukkig. En misschien vinden andere babies het geweldig, die van ons wilde geen draagzak. Eigenlijk wilde die al vanaf 3 maanden zelf lopen...

Mijn idee is eigenlijk dat het enige wat je ECHT fout kan doen te weinig liefde en aandacht geven is. Alle andere zaken zijn randverschijnselen.
Whatever...
pi_117423143
Ja dat spreekt voor zich.
Echter is het wel heel handig om het topic eens door te nemen mocht je de interesse wel hebben.
En hoe weet je dat jullie baby het niet wilde je zegt net dat jullie het nooit hebben gebruikt?
Iets afkraken wat je geen kans hebt gegeven is natuurlijk wel erg makkelijk :)
  zondag 30 september 2012 @ 14:45:26 #219
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_117423243
Ik zou er zo af en toe ook nog wat eten in gooien Spanky ;). Ik vind het ook een beetje een open deur je reactie. Natuurlijk moet iedereen doen wat voor hem/haar/hun goed voelt. Maar dat wil niet zeggen dat alles dat daar buiten valt maar gelijk dikke flauwekul is toch?
pi_117423512
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:45 schreef twentemeisje het volgende:
Ik zou er zo af en toe ook nog wat eten in gooien Spanky ;). Ik vind het ook een beetje een open deur je reactie. Natuurlijk moet iedereen doen wat voor hem/haar/hun goed voelt. Maar dat wil niet zeggen dat alles dat daar buiten valt maar gelijk dikke flauwekul is toch?
je hebt gelijk. Maar ik ben gewoon wat allergisch voor dat extreme gemoeder. Niets is goed genoeg, hun kindje is de hoop van de wereld en het beste wat er is. En moeten daarom ook als een god op aarde verzorgd worden. Het syndroom van: als ik dan maar het aller-aller-beste doe/koop is dan nit goed genoeg maakt me een beetje misselijk.

Nou, kindjes zijn gewoon kindjes. Die hebben liefde en aandacht nodig en inderdaad wat eten. Ze zijn niet de redding van de wereld maar gewoon nieuwe mensjes. En ja, ik vind ze ook best schattig hoor.

Wij hebben trouwens wel eens een draagdoek geprobeerd maar te veel gedoe., WIj hadden een ander draagding en dat werkte prima, alleen dochterlief wilde sowieso nooit hange/liggen. Ze wilde zelf lopen/kruipen enz. En toen ze dat nog niet kon was het een gefrustreerde baby. Als ze niet alles kon volgen was het niet leuk en dus gillen.
Whatever...
pi_117424023
Dat zijn statements die jij zelf vasthangt aan draagdoeken / dragers
Dat allerbeste doen en kopen link jij aan een draagdoek, niet wij.
En er zijn ook tientallen dragers die even fijn zijn als een draagdoek daar zeggen wij niets negatiefs over.

Ik koop een doek en geen kinderwagen terwijl andere dat als een statussymbool zien.
Zonder een stokke a 1500 euro hoor je er op plekken niet bij, so be it denk ik dan ik draag omdat ik dat ervaar als onmisbaar en ik een kinderwagen niet een wenteltrap op krijg om boomtoppen te bekijken.

En als je dan toch die draagdoek of drager wilt gebruiken is het heel handig om eens een kijkje te nemen in het topic, niets meer en niets minder dan dat. :D
pi_117424184
Is dat niet waar dit hele topic om draait. Wat vind je zelf wel handig, en wat niet. ieder geeft aan wat hij/zij zelf fijn vond, en wat een ander ermee doet moet ie helemaal zelf weten. fles/borst, wagen/doek, tummytub/badje deken/slaapzak etc etc.
*poef* nu is het weg
pi_117425120
Ach zo zweert iedereen weer bij wat anders. Hetgeen wat je echt nodig hebt kan je makkelijk online vinden (google maar op baby uitzet) en kan men je bij het CB ook wel vertellen. Verder is het gewoon uitzoeken wat voor jou het beste werkt. Ik kreeg zoveel van mn moeder van wat ze nog had liggen. Veel is niet gebruikt hier want dat vond ik niks. Terwijl zij er veel gebruik van heeft gemaakt. Laat je ook niet gekmaken door alles wat er maar te koop is, de winkels spelen er handig op in dat kooplustige moeders (veel) meer uitgeven dan nodig is. Er is zoveel spul wat niet perse nodig is..
pi_117425585
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:32 schreef Vicky het volgende:
En heel veel hydro's.. Ik hou van.die dingen...
Misschien riep iemand het al, maar niet strijken die dingen! Wat je schoonmoeder ook zegt >:)
Dan drogen ze niet meer!
Zolang er was is, is er leven.
pi_117425770
Huh? Is dat zo? nog nooit van gehoord.. Moet zeggen dat ik dat ook echt iets nutteloos vind om te strijken. :P
pi_117426485
Hier zie je! En iedereen verklaarde mij voor gek dat ik die dingen ongestreken, maar gevouwen terug in de kast gooide na hun eerste wasje.

Ga me daar een beetje alle hydrofielen zitten strijken hee :N .. Heb wel wat beters te doen :D
pi_117426740
Ik strijk ook nooit iets hoor. Ik gooi meestal wel van alles in de droger, en dan komt het er vaak gekreukt uit, wat ik dan doe, dan gooi ik het voor 10-15 minuten erin, dan is de kreuk eruit en kan ik het gewoon even met de hand een beetje gladstrijken verder en dan ophangen. Werkt prima.
Mijn schoonmoeder strijkt alles. En dat vond ik altijd enorm irritant (ik heb daar een jaartje gewoond) want dan had ik weer eens niets in de kast hangen en dan zij ze van: "ja ik moet het alleen nog even strijken." en een week later lag het nog op de strijkstapel. Dus ik heb op een gegeven moment maar zelf mijn kleding van die stapel afgepakt.
Maar met alles bedoel ik ook alles. Ondergoed, pyjama's, sokken, belachelijk vond ik dat.
pi_117426797
Ik strijk werkelijk niks en koop ook geen kleren die ik moet strijken, omdat ik daar een gruwel hekel aan heb. Als vent iets gestreken moet hebben mag ie dat mooi zelf doen :Y) (maar gelukkig denkt die er hetzelfde over O-) )
pi_117426831
Ik strijk ook maar moet wel. Heb geen droger en alles blijft supergekreukt na wasje draaien. sokken ed strijk ik dus echt niet! :D Strijk alleen bovengoed zeg maar. Dus broeken en blouses. En in de zomer tshirts. Mn mand vult nu al rapper dan ik m leeg krijg.. Ga echt geen rompers en hydrofielluiers ed strijken. benne gek, geef mezelf dr alleen maar meer werk mee. :P
pi_117432514
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:53 schreef Dinus het volgende:

[..]

Misschien riep iemand het al, maar niet strijken die dingen! Wat je schoonmoeder ook zegt >:)
Dan drogen ze niet meer!
De mevrouw van de kraamintake zei dat ik er toch in ieder geval een paar moest strijken. Om onder het hoofdje te leggen. Ik was eerst namelijk ook totaal niet van plan om die dingen te strijken :+
pi_117432698
Ik dacht dat we er 10moesten strijken en in een plastic zak bewaren. Die waren dan voor de bevalling. Het strijken is dat tegen beestjes volgens de kraam.
  zondag 30 september 2012 @ 19:13:56 #232
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117433280
Ik streek de hydrofielen één keer, vlak voordat baby kwam. Daarna was de roulatiesnelheid zo hoog dat strijken niet meer loonde voor een nette kast. (Buiten dat ik gewoon geen tijd meer had voor strijken)

Nog over een draagdoek. Dat had voor mij niet gewerkt. Voelde me al zo verbonden en verantwoordelijk voor dat kleine wezen dat een drager me benauwde. Ik had die fysieke afstand van een wandelwagen echt nodig. Dat ze oook voor vervoer van me afhankelijk waren kon mij echt maar de keel grijpen. (Nou had ik wel een 'foute drager' maar mijn kind is inmiddels 13) ik was dus heel blij met mijn kinderwagen en altijd een bedje bij. Ik trooste wanneer het huilde, heb t uren bij me gedragen, maar aan me vastgeknoopt was echt niks voor mij.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 30 september 2012 @ 19:53:03 #233
30252 Soempie
Procreating
pi_117434976
Ik heb de draagdoek gebruikt, zodat ik mijn handen vrij had in huis. Ik kon in het begin helemaal niet goed stilzitten en als m'n kindje dan bij me in slaap viel of gedragen wilde worden, dan kon ik niks beginnen. Buiten nam ik wel altijd de wandelwagen en ik heb de draagdoek dan ook niet lang gebruikt in huis.

En nu heb ik een drager besteld, omdat ik graag wil wandelen in het bos of langs het strand. En hij wordt me te zwaar om de hele wandeling te tillen of op m'n nek te zetten. De buggy kan er niet goed rijden. Nu kan hij kleine stukjes aan mijn hand lopen en lekker klooien in het zand en als ik dan nog een eindje door wil kan ik hem makkelijker tillen. Voor mij is het praktische nut vooral belangrijk.

Dus bij mij is het precies andersom. Zonder die vrijheid had ik me benauwd gevoeld. Maar ik kan me goed voorstellen wat je bedoelt, dat wel. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 30 september 2012 @ 20:01:34 #234
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117435323
Hydrofielen na het wassen meteen ophangen. Dan blijven ze best glad. Dat van beestjes lijkt me onzin. Of tenminste, misschien zitten er zonder strijken inderdaad nog micro-organismen in. De volgende vraag is dan: hoe kan dat nou kwaad?
  zondag 30 september 2012 @ 20:24:50 #235
30252 Soempie
Procreating
pi_117436469
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 08:47 schreef Mineola het volgende:
Dus als je baby in een slaapzak slaapt dan gebruik je dus geen lakentje/dekentje meer? Net als dat ik zelf ga kamperen dus eigenlijk?
Wij hebben hier al een tijdje een slaapzak en een laken/ dekentje. De slaapzak voor het geval hij het dekentje wegmoffelt 's nachts en het dekentje om te voorkomen dat hij gaat draaien of staan in bed voor het in slaap vallen. Anders mag ik tig keer naar boven lopen om hem weer neer te leggen. :')

Als ik alle antwoorden zo lees schieten mensen nog niet veel op met dit topic. :+ :D Wel handig om verschillende mogelijkheden te kunnen overwegen, maar uiteindelijk kijk je toch naar wat het best werkt voor jullie.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 30 september 2012 @ 20:26:45 #236
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117436604
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:24 schreef Soempie het volgende:

[..]

Als ik alle antwoorden zo lees schieten mensen nog niet veel op met dit topic. :+ :D Wel handig om verschillende mogelijkheden te kunnen overwegen, maar uiteindelijk kijk je toch naar wat het best werkt voor jullie.
Dat bedacht ik mij ook net :D.
  zondag 30 september 2012 @ 20:28:23 #237
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117436700
Dat is de enige echte waarheid. Dat, en het feit dat Bambinosokjes de beste zijn ;)
  zondag 30 september 2012 @ 20:28:53 #238
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117436731
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:28 schreef Aventura het volgende:
Dat, en het feit dat Bambinosokjes de beste zijn ;)
Amen!
  zondag 30 september 2012 @ 20:32:35 #239
30252 Soempie
Procreating
pi_117436985
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:28 schreef Aventura het volgende:
Dat is de enige echte waarheid. Dat, en het feit dat Bambinosokjes de beste zijn ;)
:D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 30 september 2012 @ 20:35:38 #240
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117437189
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:24 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wij hebben hier al een tijdje een slaapzak en een laken/ dekentje. De slaapzak voor het geval hij het dekentje wegmoffelt 's nachts en het dekentje om te voorkomen dat hij gaat draaien of staan in bed voor het in slaap vallen. Anders mag ik tig keer naar boven lopen om hem weer neer te leggen. :')

Als ik alle antwoorden zo lees schieten mensen nog niet veel op met dit topic. :+ :D Wel handig om verschillende mogelijkheden te kunnen overwegen, maar uiteindelijk kijk je toch naar wat het best werkt voor jullie.
nou ja, ik kwam daar pas later achter, dat het puur is waar jíj je goed bij voelt, niet een algemeen geldende opvoedregel. Dit te weten had mij een hoop 'waar is de gebruiksaanwijzing?' Gescheeld. Dus de mama's in spe hebben dan best wat hieraan denk ik dan. Je kan kiezen waar jij je goed bij voelt en niks is in die zin raar. En dát lijkt me ook fijn om te weten. Dat je je niet laat imponeren door alle moederkennis maar leert te pakken wat bij jezelf past.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 30 september 2012 @ 20:43:50 #241
30252 Soempie
Procreating
pi_117437720
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 20:35 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou ja, ik kwam daar pas later achter, dat het puur is waar jíj je goed bij voelt, niet een algemeen geldende opvoedregel. Dit te weten had mij een hoop 'waar is de gebruiksaanwijzing?' Gescheeld. Dus de mama's in spe hebben dan best wat hieraan denk ik dan. Je kan kiezen waar jij je goed bij voelt en niks is in die zin raar. En dát lijkt me ook fijn om te weten. Dat je je niet laat imponeren door alle moederkennis maar leert te pakken wat bij jezelf past.
Dit probeerde ik met die twee zinnen ook te zeggen, inderdaad. Wat dat betreft is het een waardevol topic om ideeën op te doen en je te beseffen dat er niet 1 manier is.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_117443986
Eva slaapt in een slaapzak en verder geen beddengoed. Ja, een molton en een hoeslaken.

De tummytub hebben we 1x geprobeerd, maar vonden we niets. Het badje misschien 10x. Dat staat nu bij opa en oma. Eva ging in het begin met papa onder de douche en al heel snel in zon zitje als tm postte, heerlijk vond ze dat.

We hebben een beco en die wel 2x gebruikt denk ik, maar ik wil hem straks met mini wel meer gaan gebruiken. We zijn niet van plan een duowagen te kopen. Ik heb wel een beetje hetzelfde als buuf, heel de dag tegen me aan zou ik niet prettig vinden. Buuf omschrijft het goed.
pi_117444240
Leuk topic *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_117444480
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:43 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dit probeerde ik met die twee zinnen ook te zeggen, inderdaad. Wat dat betreft is het een waardevol topic om ideeën op te doen en je te beseffen dat er niet 1 manier is.
Zo zie ik het ook. Vind het fijn om verschillende meningen en ervaringen te lezen en daaruit te halen wat bij mij past en wat mij aanspreekt.
Als het aan de babywinkelverkopers lag kocht ik de hele winkel leeg, en hoewel mijn gezonde verstand mij daarvan al wel weerhoudt, vind ik het ook weer niet nodig om op alle fronten het wiel opnieuw uit te vinden. Er zijn al genoeg dingen aan zo'n baby die ik toch echt zelf moet uitzoeken. Voor de rest schakel ik graag de ervaringsdeskundigen in.
  zondag 30 september 2012 @ 22:38:18 #245
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_117445628
Tummytub heb ik bij nummer 1 heel erg veel gebruikt. Hij vond het erg fijn en bleef lekker rustig drijven. Bij nummer 2 nauwelijks gebruikt. HIj vond het ook fijn maar ging spetteren en ronddraaien en zelfs staan en afzetten.
pi_117445721
Hehe, wij hadden ook een mooi badje met alles erop en eraan. Exact 10x gebruikt. toen de kraamhulp er was en nog een paar keer erna. Daarna altijd samen onder de douche, vond ze veel leuker. Dat badje had dus eigenlijk niet ghoeven :)
Whatever...
pi_117446566
Wij hebben de douche in bad, dus onhandig, dus zelden tot nooit met kind doucheb. Maar ik vraag me dan af he, hoe doe je dat?! Want die paar keer dat ik het deed glibberde ze bijna uit mn handen, kon ik slecht haartjes wassen, waren voornamelijk de ruggetjes onder de straal(omdraaien ging niet, want glibber). En toen Noah wat groter werd ging hij zich ook afzetten tegen de douchewand en vloogie bijna de badkamer door. En toch hoor ik iedereen erover dat het zo fijn is..

Je merkt trouwens wel dat ik badkindjes heb, ondertussen zijn ze allebei bang voor de douche
Lotte!
Noah!
  zondag 30 september 2012 @ 22:55:25 #248
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117446957
Ik kon dat ook niet Linda! Zeker met wat jij zegt, niet lekker fris kunnen wassen maar ook: hoe doe je dat na t douchen? Sta ik daar te druppelen in m'n nakie, moet dat kind droog en in de kleren hoe dan? Toen nummer twee en drie kwamen was ik al blij als ik zelf ff rustig kon douchen, laat staan het hele spectakel met glibberige baby en bovengenoemde druppelende naaktheid :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117447226
Ik trok die paar keer thuis een badjas aan en bij mn moeder gewoon een handdoek om. Maar waar laat je het kind terwijl jij je uitkleed, hoe maak je het flesje schuim open, hoe was je jezelf met een baby op je arm...zoveel vragen :D ik vond het wel heel lief om met zo`n pasgeboren baby dat als een aapje aan je vast zit te douchen. Maar handig..uberhaupt niet
Lotte!
Noah!
pi_117447610
Vantevoren moet je gewoon niet zoveel kopen, elke baby en moeder is anders.
Ik heb ook een draagdoek, maar nooit echt gebruikt. Wij wandelen nooit zomaar eigenlijk, en met boodschappen doen of in een pretpark ben ik blij met m'n wagen, prop hem altijd helemaal vol.
Bij de eerste gebruikte ik heel snel dat badzitje, maar die heb ik uitgeleend aan een buurvrouw en nu mis ik hem nog niet bij m'n dochter van twee maanden.
Zij vind gewoon badderen wel prettig en ik ben er denk ik ook handiger in geworden.
Vantevoren alles binnen handbereik zetten is nu echt een routine geworden.
Als je bv gaat geven en het lukt niet heb je vast wel een flesje in zo'n babydoos gekregen en anders stuur je je man ff naar het kruidvat.

Enige wat ik alleen altijd vind. Koop geen dure spullen als het niet nodig is. Huismerkvoeding is even goed en de helft goedkoper en zwitsal wast echt niet beter als andere zeep.
pi_117450011
Goed topic! Had ik een jaar of vier geleden ook wel handig gevonden :P
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_117450304
Wij hebben ook een tummytub en die is alleen gebruikt toen de kraamverzorgster er was. Ze heeft me ook laten zien hoe ik met de kleine kon douchen (ze heeft zelfs foto's gemaakt tijdens het douchen O+) en dat doe ik nog steeds. Vind het vervelend om te slepen met de tummytub. Aangezien ik altijd alleen ben als ik met haar ga douchen zet ik het wipstoeltje met handdoek klaar in de douche. Ik kleed mezelf uit en daarna de kleine, leg haar op het verschoningskussen en smeer haar in met zeep (douche staat ondertussen al aan om lekker warm te worden) En tijdens het douchen draag ik zelf een strak shirtje zodat ze niet weg glibbert. Als ze klaar is zet ik haar in het stoeltje en douche zelf snel even. Daarna neem ik haar weer mee terug naar de slaapkamer en kleed haar aan.

En in het begin vond ik het ook moeilijk, je krijgt zoveel adviezen en tegenwoordig kan je zoveel kopen en uiteindelijk gebruik je veel spullen niet. Het is alsof de markt inspeelt op de onzekerheden die je hebt als je je eerste kindje krijgt.
  maandag 1 oktober 2012 @ 00:30:10 #253
381212 Gulara
From the future
pi_117451979
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 23:48 schreef Xanteh het volgende:
Wij hebben ook een tummytub en die is alleen gebruikt toen de kraamverzorgster er was. Ze heeft me ook laten zien hoe ik met de kleine kon douchen (ze heeft zelfs foto's gemaakt tijdens het douchen O+) en dat doe ik nog steeds. Vind het vervelend om te slepen met de tummytub. Aangezien ik altijd alleen ben als ik met haar ga douchen zet ik het wipstoeltje met handdoek klaar in de douche. Ik kleed mezelf uit en daarna de kleine, leg haar op het verschoningskussen en smeer haar in met zeep (douche staat ondertussen al aan om lekker warm te worden) En tijdens het douchen draag ik zelf een strak shirtje zodat ze niet weg glibbert. Als ze klaar is zet ik haar in het stoeltje en douche zelf snel even. Daarna neem ik haar weer mee terug naar de slaapkamer en kleed haar aan.

En in het begin vond ik het ook moeilijk, je krijgt zoveel adviezen en tegenwoordig kan je zoveel kopen en uiteindelijk gebruik je veel spullen niet. Het is alsof de markt inspeelt op de onzekerheden die je hebt als je je eerste kindje krijgt.
Nadat ik vanacht droomde dat ik een glibberende zeepbaby bijna liet vallen, vind ik dit wel een briljante tip.
Van het wipstoeltje had ik wel bedacht, maar het vooraf inzepen en het t-shirt, super handig! ^O^
  maandag 1 oktober 2012 @ 03:30:59 #254
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_117453394
Ik maakte de wastafel op als een soort bedje. Grote badlaken erin, daaroverheen grote handdoek en dan omslagdoek. Mezelf uitkleden, dan kleine uitkleden, samen douchen (wat is dat alweer lang geleden zeg!) zeep vond ik zo klein meestal nog niet nodig, kleine in wastafel leggen in omslagdoek wikkelen, mezelf in badjas of snel afdrogen toen ze wat ouder was en daarna het hele pakketje uit de wastafel vissen. Meestal was ze dan praktisch droog als ik in haar kamer kwam met haar.
En hoe ouder hoe minder glibberig vond ik. Tot de leeftijd waarop ze gevaarlijk gingen draaien en wiebelen in mijn armen daarna gingen ze in bad.
Met de oudste hadden we alleen een douche en gebruikten we het badje en de tub heel veel. Met de jongste een bad en douchen we in bad en door het grote bad nauwelijks het badje en de tub gebruikt.

Draagdoek O+ geweldig! Ben er echt fan van.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_117453656
Wasbak ja. Hier maar 1 handdoek onder de omslagdoek, maar dat is een lekker wiegje. Onze badkamer is heel warm, dus.was perfect.
Glibberen vond ik altijd wel meevallen. Maar meestal waren we samen, dus kon de droge de kleine aanpakken voor het afdrogen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_117455379
Tummy tub hebben die van pns bijna niet ingezeten. Alleen in erge geval van onder de poep ff snel. Hier gaan ze altijd mee onder de douche. Eerst met 1 van ons en sinds ze alleen goed kunnen zitten zitten ze los in de douche cabine. Matthias en Leander vinden douchen heerlijk en kunnen er uren onder staan/zitten. Bij Matthias gebruiken we de douche ook nog wel eens als ie zichzelf in de weg zit.
Badje hebben we hier alleen bij de oudste gehad, die vond het heerlijk.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 1 oktober 2012 @ 09:45:54 #257
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117455504
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 06:52 schreef Vanyel het volgende:
Wasbak ja. Hier maar 1 handdoek onder de omslagdoek, maar dat is een lekker wiegje. Onze badkamer is heel warm, dus.was perfect.
Glibberen vond ik altijd wel meevallen. Maar meestal waren we samen, dus kon de droge de kleine aanpakken voor het afdrogen.
Dat durf ik echt niet! :o wij hebben sws een vrij wijde ondiepe wasbak, maar ik vond ze ook veel te bewegelijk daarvoor! Ik heb één keer, tijdens het douchen, mijn rustige, 10 weken oude baby op het midden van ons brede bed laten liggen terwijl ik me snel ging douchen. Kom terug na 5 minuten. kind weg! :o :'( nu ik het typ voel ik nog de paniek van toen. Was ie dus van t bed gevallen. :x Lag op z'n dooie gemakkie op de grond. Maar aan de andere kant dan waar ik binnenkwam.Niet gehuild, niks gehoord en ik had de deur open.

Superbizar. Maar ik ging daarna op zeker geen babies in de wastafel leggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door debuurvrouw op 01-10-2012 09:59:01 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 1 oktober 2012 @ 09:47:20 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117455534
Ik legde Sasha in de wasmand. :D Dikke handdoek eronder, dikke handdoek eroverheen. O+

***
  maandag 1 oktober 2012 @ 10:00:02 #259
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117455794
Ach gos! O+

Wij hebben ook een kleine badkamer trouwens. Kindinwasmand had op de overloop moeten staan. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117455835
Kind in de wasbak kan hier ook niet. Onze kraan kan je aan doen door de hendel omhoog te drukken. Als ze met de beentjes bewegen tikken ze zo de kraan aan. Hier deed ik als ik alleen was gewoon in de wipstoel.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117456627
Als ik alleen douche met Daan, dan was ik heb op de commode alvast. Dan hoef je onder de douche alleen nog even lekker na te spoelen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:31:48 #262
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117498681
Wow, tijdje niet gekeken en we zitten op pagina 6 :o
Zat me gisteren tijdens de pufclub nog iets af te vragen over de bevalling. Als je in het ziekenhuis bevalt, krijg je dan zo'n ziekenhuispakje aan á la One Born Every Minute? Of lig je half naakt omdat ze toch de hele tijd moeten voelen? Of neem je zelf 'bevalkleding' mee? Ik gok zelf het laatste, en zat te denken aan een joggingbroek en lang t-shirt. Een trui zal wel te warm zijn lijkt me.

Oh en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:35:15 #263
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117498789
bij een gewone poliklinische bevalling hou je je eigen kleding aan. ik zou wel nieuwe kleding meenemen en warme sokken. je kan nl koude voeten krijgen en dat is niet fijn tijdens de bevalling :+
ik zou eerder een warm vest meenemen dan een trui. vest gaat makkelijker uit.

qua toucheren heb ik bij beide kids geen pijn gehad daarvan. bij eli is 3 of 4 keer getoucheerd, bij aviva 1 keer. (was al voedig ontsloten toen de vk kwam :+ )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:38:56 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117498875
Idd schone kleren voor jezelf mee. Extra ondergoed. Warme sokken is idd een supertip en idd zorgen dat je laagjes aan kan. Een vest is makkelijker dan een trui lijkt me idd, wat Davinia zegt.
***
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:40:11 #265
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117498903
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow, tijdje niet gekeken en we zitten op pagina 6 :o
Zat me gisteren tijdens de pufclub nog iets af te vragen over de bevalling. Als je in het ziekenhuis bevalt, krijg je dan zo'n ziekenhuispakje aan á la One Born Every Minute? Of lig je half naakt omdat ze toch de hele tijd moeten voelen? Of neem je zelf 'bevalkleding' mee? Ik gok zelf het laatste, en zat te denken aan een joggingbroek en lang t-shirt. Een trui zal wel te warm zijn lijkt me.

Oh en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mocht lekker m'n eigen kleding aan. Had een nachthemd en vestje aan. Nachthemd had boven knoopjes (kan open tot m'n navel) die ik open knoopte toen E. er was zodat ze én op mijn blote huid lag én meteen kon aanhappen (wat ze niet deed, maar goed). Broek lijkt mij niet zo handig ivm toucheren en rommel (bloed, slijm, vruchtwater).

Toucheren zal denk ik per persoon verschillen, hier deed 't geen pijn
pi_117499381
Ik had eigen kleding aan totdat ik een ruggeprik kreeg, dan krijg je wel zo'n charmant ziekenhuispakje wat van achter helemaal open is.
Ik had overigens absoluut geen last van kou of koude voeten.. ik heb nog nooit zo warm gehad als tijdens de bevalling, dacht dat ik elk moment kon ontbranden ;)
En hier ook geen (extra) pijn bij toucheren; wat ongemakkelijk gevoel misschien, maar niet echt pijnlijk.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:02:37 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117499568
Ik heb bij mijn ruggeprik gewoon mijn eigen nachthemd aan mogen houden hoor. Kreeg pas zo'n operatieding aan toen ik naar de OK moest voor de placenta.

Wellicht ten overvloede: als je kleding meeneemt om na de bevalling aan te trekken: je past dan nog niet in je oude kleding.....
pi_117499624
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 03:30 schreef Saffier het volgende:
Ik maakte de wastafel op als een soort bedje. Grote badlaken erin, daaroverheen grote handdoek en dan omslagdoek. Mezelf uitkleden, dan kleine uitkleden, samen douchen (wat is dat alweer lang geleden zeg!) zeep vond ik zo klein meestal nog niet nodig, kleine in wastafel leggen in omslagdoek wikkelen, mezelf in badjas of snel afdrogen toen ze wat ouder was en daarna het hele pakketje uit de wastafel vissen. Meestal was ze dan praktisch droog als ik in haar kamer kwam met haar.
En hoe ouder hoe minder glibberig vond ik. Tot de leeftijd waarop ze gevaarlijk gingen draaien en wiebelen in mijn armen daarna gingen ze in bad.
Met de oudste hadden we alleen een douche en gebruikten we het badje en de tub heel veel. Met de jongste een bad en douchen we in bad en door het grote bad nauwelijks het badje en de tub gebruikt.

Draagdoek O+ geweldig! Ben er echt fan van.
Zo deed ik het ook. Maar mijn tip: krukje onder de douche ^O^ Paar euro bij de Ikea en geen geglibber. Baby op zijn rug op schoot tijdens het wassen, overdwars bij de achterkant wassen en zitten tegen je aan bij het "haren" wassen. Ideaal, geen geglibber en rustig inzepen. Daarna in de wastafel. Nu hij wat groter is droog ik hem direct af en leg ik hem daarna in de badcape op de grond, ben ook bang dat hij uit de wasbak kukelt. Speeltje erbij en hij vind het machtig interessant om te kijken hoe mama doucht :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:10:18 #269
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117499817
Oh goeie tips van de warme sokken en de knoopjes, niet aan gedacht.
Kyara, daar ging ik inderdaad niet vanuit, was het maar zo'n feest :+
pi_117499837
Oh, en is de briljante tip dat een volgepoepte romper niet over het hoofd hoeft maar ook naar beneden uit kan al langs geweest? Er is al eens eerder zo'n topic geweest en daar kwam het voorbij, gouden tip ^O^

Verder zijn capuchonnetjes inderdaad leuk maar stomvervelend en pakjes met voeten onhandig.

Bij het maken van een flesje had ik er steeds last van dat bij het schudden het poeder in de speen kwam en dan het gaatje verstopte. Nu doe ik dat kleine dekseltje waarmee je de fles lekvrij kunt vervoeren er in bij het schudden, werkt als een trein.

De Ikea verkoopt van die dunne matjes die je op het matrasje legt, dan is niet bij iedere spuug- of doorlekbeurt het matras heel vies. En de co-sleeper is echt de uitvinding van de eeuw ook wat mij betreft.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_117500077
Hier ook mijn eigen kleding aangehad bij de ziekenhuisbevallingen (mijn snoopy big-shirts :P )
Na de bevalling heb ik een nachtvest met knoopjes voor aangedaan, ivm de borstvoeding. En dan een joggingbroek erbij de keer dat ik direct naar huis mocht.

Dat gevoelig zijn, Tsja. Bij nr 2 heb ik de vk grondig vervloekt bij het toucheren tijdens de bevalling. Maar dat kwam omdat ze heel actief probeerde de ontsluiting te helpen.. En bij gewoon toucheren voelde ik het ook wel goed :{

Neem ook wat te snacken mee naar het ziekenhuis voor papa, die heeft niet altijd tijd om van de kamer te gaan, maar moet wel blijven staan. En een handvol kleingeld voor het parkeren en de koffie/snoep automaat ;)
pi_117500247
Phff hier heeft het toucheren bij alle 3 heel erg pijn. De weeen gingen er zelfs even van weg blijven. Gelukkig hadden ze dat zelf ook door en hebben ze dat maar zo min mogelijk gedaan!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117500323
Of je chipknip opladen voor de snoep en parkeerautomaten!
oh en verkleed je meteen als je in het bed gaat liggen. Ik had mijn gewone tshirt nog aan en toen gingen ze ineens infusen aanleggen en toen wist ik niet hoe ik me moest verkleden, dus ben maar bevallen in mijn gewone tshirt :')
pi_117500841
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow, tijdje niet gekeken en we zitten op pagina 6 :o
Zat me gisteren tijdens de pufclub nog iets af te vragen over de bevalling. Als je in het ziekenhuis bevalt, krijg je dan zo'n ziekenhuispakje aan á la One Born Every Minute? Of lig je half naakt omdat ze toch de hele tijd moeten voelen? Of neem je zelf 'bevalkleding' mee? Ik gok zelf het laatste, en zat te denken aan een joggingbroek en lang t-shirt. Een trui zal wel te warm zijn lijkt me.

Oh en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier al een nachthemd met knoopjes voorzien. Lijkt me wel zo handig dat je niet telkens je broek naar beneden hoeft te doen tijdens controles :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117500939
En ook nog een vraagje:

Ik ben van plan om borstvoeding te geven (hopelijk lukt dit ook) maar tot nu toe zijn mijn borsten nog niet echt veel groter geworden (één cupmaat). Ik heb dus nog geen borstvoedingbh's voorzien omdat ik nog twijfel aan de maat. Groeien je borsten nog flink door net voor of na de bevalling of kan ik nu al kijken voor bh's in het maatje dat ik nu heb?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:03:06 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117501122
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:52 schreef -Lise- het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh, heb even opgezocht wanneer je precies uitgerekend bent, maar kan me voorstellen dat dat even schrikken is... Op zich ben je wel min of meer uit de ergste gevarenzone nu qua vroeggeboorte, maar wel couveuse etc. En voor je gevoel ben je er vast ook nog lang niet klaar voor!

Bij mij vertrouwde ze het niet omdat ik heel erg veel harde buiken had, 15-20 per uur. En dat al gedurende ongeveer 10 uur en ook redelijk pijnlijk. Inmiddels zijn ontsluitingsweeën en blaasontsteking uitgesloten, dus nu is het advies gewoon rustig aan doen en in de gaten blijven houden.
pi_117501365
Neen idd SE.
Ben nu 32w4d, dus zou toch echt wel graag hebben dat hij nog tot 36/37 weken blijft zitten.
Het rare is dat mijn lichaam helemaal geen tekenen heeft gegeven dat ik het rustiger aan moest doen dus het was een donderslag bij heldere hemel.
De gynaecoloog heeft nu medicijnen voorgeschreven (Utrogestan) die ik moet nemen als het erger zou worden.
Maar tot nu toe voelde ik erg weinig van die premature contracties (ok, soms had ik wel eens harde buiken maar ik dacht dat dit wel normaal was voor deze termijn) dus geen idee wanneer de tijd 'rijp' zou zijn om die medicijnen te halen. Afwachten maar én veel rusten idd!
Hopelijk blijft jouw jongetje ook nog even in z'n nestje :)
pi_117501479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:56 schreef -Lise- het volgende:
En ook nog een vraagje:

Ik ben van plan om borstvoeding te geven (hopelijk lukt dit ook) maar tot nu toe zijn mijn borsten nog niet echt veel groter geworden (één cupmaat). Ik heb dus nog geen borstvoedingbh's voorzien omdat ik nog twijfel aan de maat. Groeien je borsten nog flink door net voor of na de bevalling of kan ik nu al kijken voor bh's in het maatje dat ik nu heb?

Bij mij werden ze na de bevalling nog een maat groter dan daarvoor. Tijdens de stuwing wel 4 geloof ik :') Maar dat gaat weer voorbij. Ik heb twee goedkope, weinig flatteuze voedingsbh's gekocht, een maat groter dan ik had voor de bevalling. Toen de borstvoeding heenmaal liep en ik wist op welke maat ik uitkwam heb ik die ingeruild voor betere en mooiere exemplaren. Ik vond het in ieder geval heel fijn om tijdens de stuwing een bh's te kunnen dragen, zonder kon ik niet slapen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_117501537
Ik zou gewoon nu eentje halen die past bij de hema of het kruidvat ofzo.
En dan kan je iig de eerste periode die aan.

Mijn borsten worden overigens kleiner wanneer ik borstvoeding geef :D
pi_117501956
Hema gaat maar tot E geloof ik. Idioot vond ik dat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:46:11 #281
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117502550
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:30 schreef Clubsoda het volgende:
Hema gaat maar tot E geloof ik. Idioot vond ik dat.
ik vind t in grote maten echt fijner om een 'goeie' bh te hebben. Dat verschil merk je echt. Ipv een monoboob twee borsten en niet de sluiting in je nek ipv onder je schouderbladen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117502730
deze zijn niet goedkoop, maar wel goed. En je kan dus ongeveer 1.5 cupmaat groeien in deze bh's

http://www.mamamea.nl/voedingsbhHotmilkCake
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:56:33 #283
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117502910
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:51 schreef Skoap het volgende:
deze zijn niet goedkoop, maar wel goed. En je kan dus ongeveer 1.5 cupmaat groeien in deze bh's

http://www.mamamea.nl/voedingsbhHotmilkCake
Oh wauw! Die zijn zelfs mooi! In 'mijn tijd' had je witte of zwarte met flappen dawast. (Of nou ja, enigzins betaalbaar enzo)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117502958
Ik ben beide keren in een gewoon shirt bevallen, had ook geen tijd om me in het zh nog eens rustig te gaan omkleden...Na de bevalling shirt uit, baby bloot-op-bloot en aanleggen O+ .

De eerste keer hadden we trouwens ook een losse euro nodig voor de rolstoel in het zh (de vk had ons gelukkig getipt), dus dat kan ook handig zijn. En inderdaad iets te eten en drinken voor je partner.

Verder had ik bij de tweede een bevalplan, wat mj ontzettend veel rust gaf. Zijn genoeg voorbeelden van te vinden op internet. Ze hebben zich er ook goed aan gehouden, wat echt heel prettig was.

Over bh's: ik heb het vrijwel volledig gedaan met hema-bh's; ook met stuwing werden ze bij mij niet groter dan cup C/D, dus dat was prima te doen. Ik sliep er niet mee trouwens, dat deed ik met een dubbele hydrofiel onder me. Maar dat verschilt erg per persoon.
pi_117503064
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:46 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik vind t in grote maten echt fijner om een 'goeie' bh te hebben. Dat verschil merk je echt. Ipv een monoboob twee borsten en niet de sluiting in je nek ipv onder je schouderbladen.
Ik ook, maar die zijn dan meteen ook zoveel duurder. En omdat ik nog niet zeker wist of de borstvoeding zou lukken en je niet weet op welke maat het uitkomt, vind ik 50 euro voor een degelijke bh weer een beetje jammer. Uiteindelijk had ik twee flodders voor 30 euro bij Otto, maar dat ging ook maar tot F.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:04:34 #286
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117503187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik ook, maar die zijn dan meteen ook zoveel duurder. En omdat ik nog niet zeker wist of de borstvoeding zou lukken en je niet weet op welke maat het uitkomt, vind ik 50 euro voor een degelijke bh weer een beetje jammer. Uiteindelijk had ik twee flodders voor 30 euro bij Otto, maar dat ging ook maar tot F.
Ik droeg ze tijdens mijn zwangerschap al als 'meegroei' bh. De stuwing niet meegerekend ben ik aardig constant gebleven vanaf een maand of 7 zwangerschap denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:04:47 #287
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117503196
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Neem ook wat te snacken mee naar het ziekenhuis voor papa, die heeft niet altijd tijd om van de kamer te gaan, maar moet wel blijven staan. En een handvol kleingeld voor het parkeren en de koffie/snoep automaat ;)
Hier werd papa volledig verzorgd door het ziekenhuis.

Informeer ook even bij het ziekenhuis voor een dag- of weekparkeerkaart als je langer moet blijven, kan best veel schelen (zeker met het in- en uitrijden, hoef je niet steeds opnieuw te betalen).
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:12:30 #288
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_117503493
Dextro werd mij aangeraden voor tijdens de bevalling.

En oh, zeg even tegen je man dat HIJ zn ringen af moet doen. Ik scheen nogal hard te knijpen 8-) Dus wellicht is dat ook een tip voor jullie mannen ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:24:01 #289
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117508883
ooh en dingen die je moet regelen als je niet getrouwd bent, zoals erkenning en gedeeld gezag
en verzekeringen, is je ongeboren kind al wel of niet meeverzekerd op je begrafenis polis.
en niet vergeten je kind aan te melden bij je zorgverzekering

en tummytub zat hier toen in het kraampakket, nu weer heb ik begrepen, en hij vondt het heerlijjk
ben benieuwd wat deze ervan gaat vinden.
W
Z
E
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:30:09 #290
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117509176
Ik heb kort geleden een uitvaartverzekering afgesloten, maar om mijn kind mee te kunnen verzekeren had ik een naam en geboortedatum nodig. Ik ga er dus vanuit dat dat pas kan als hij geboren is? Leek er ook op dat kinderen tot 18 automatisch meeverzekerd zijn, maar dat moet ik maar even goed uitzoeken als hij er eenmaal is. Zorgverzekering is idd erg belangrijk, de termijn om je kind aan te melden is ondertussen wel bij wet verlengd omdat er veel mensen na een paar dagen met een mega ziekenhuisrekening werden geconfronteerd.
pi_117509345
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Zorgverzekering is idd erg belangrijk, de termijn om je kind aan te melden is ondertussen wel bij wet verlengd omdat er veel mensen na een paar dagen met een mega ziekenhuisrekening werden geconfronteerd.
De termijn om aan te melden bij de zorgverzekering was altijd al vrij ruim. Die mega-ziekenhuisrekening komt doordat ziekenhuizen soms al op de dag van geboorte beginnen te declareren, wat vervolgens weer automatisch verwerkt en afgewezen wordt door de zorgverzekeraars omdat ouders nou eenmaal wat tijd nodig hebben om hun kindje aan te melden en de verzekeraar vervolgens even nodig heeft om de aanmelding te verwerken.
pi_117509844
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb kort geleden een uitvaartverzekering afgesloten, maar om mijn kind mee te kunnen verzekeren had ik een naam en geboortedatum nodig. Ik ga er dus vanuit dat dat pas kan als hij geboren is? Leek er ook op dat kinderen tot 18 automatisch meeverzekerd zijn, maar dat moet ik maar even goed uitzoeken als hij er eenmaal is. Zorgverzekering is idd erg belangrijk, de termijn om je kind aan te melden is ondertussen wel bij wet verlengd omdat er veel mensen na een paar dagen met een mega ziekenhuisrekening werden geconfronteerd.
je ongeboren kind is automatisch meeverzekerd. vanaf de geboorte hanteren de verschillende maatschappijen verschilende termijnen. bij mijn verzekering moest je binnen 3 maanden aanmelden, deed je dat niet dan niet meeverzekerd en als je dan later alsnog wilde meeverzekeren hebben ze recht op een gezondheidsverklaring mbt het kind in kwestie.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:46:44 #293
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117509935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:45 schreef simmu het volgende:

[..]

je ongeboren kind is automatisch meeverzekerd. vanaf de geboorte hanteren de verschillende maatschappijen verschilende termijnen. bij mijn verzekering moest je binnen 3 maanden aanmelden, deed je dat niet dan niet meeverzekerd en als je dan later alsnog wilde meeverzekeren hebben ze recht op een gezondheidsverklaring mbt het kind in kwestie.
Duidelijk, thanx!
pi_117620797
Babykleertjes van tevoren wassen.

Met wasmiddel zonder kleur- en geurstoffen en sowieso zonder wasverzachter? Of wasmiddel boeit-niet-of-er-kleur-of-geurstoffen inzitten en sowieso zonder wasverzachter? Of wasverzachter mag wel, maar dan zonder geur- en kleurstoffen?

Hoor namelijk weer allerlei tegenstrijdige berichten :+
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:13:31 #295
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117620926
ik was sowieso niet met wasverzachter. en volgens mij heb ik de kleertjes gewoon gewassen met dat wat ik altijd gebruikte.
Pas laatst viel me op wat een rood vlekkencircus mijn jongste was :o op zijn pasgeborenfoto.en nu nog, dus ik was nu wel met Neutral. :D
gewoon voor de zekerheid zou ik dat doen, met de kennis van nu. enzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:16:25 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_117621003
Hier zijn de babykleertjes gewassen met Neutral, zonder wasverzachter (dat gebruik ik hoe dan ook nooit).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:18:07 #297
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117621044
Goeie, dat wilde ik ook nog vragen! Denk dat ik voor de zekerheid ook start met neutral.
pi_117621066
Wasverzachter is hoe dan ook killing voor alle gekleurde kleding. Met wat azijn in het spoelbakje wordt je was ook zacht en de kleuren blijven langer mooi. :Y
(werk in een kledingwinkel)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:20:12 #299
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117621099
En azijn mag denk ik wel hè met babykleding?
pi_117621140
even een tip voor flesvoedende moeders/vader : niet schudden maar tussen 2 handen rollen ! Geen schuim in de fles en wel goed door elkaar. Scheelt veel lucht in de baby ;)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_117621273
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:20 schreef Spees_Eend het volgende:
En azijn mag denk ik wel hè met babykleding?
Jep!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')