abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117420760
Eva ook niet, maar die was van mei. Dus vandaar mijn advies. In de winter is een muts sowieso wel fijn, hoe oud ze ook zijn.
pi_117421096
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 13:12 schreef Vanyel het volgende:
Dot is van februari, maar zij hield goed haar temperatuur dus die had na een week ofzo binnen al geen muts meer.
Hier ook. Midas heeft een week op de kinderafdeling gelegen en daar was het warm dus had hij geen muts op. Daarna alleen nog als we naar buiten gingen (en Midas is van januari dus daarna lag er ook echt sneeuw en zo).

Tummytub vond ik helemaal niks maar doordat ik geen kraamzorg had weet ik eigenlijk ook amper hoe ik zo'n ding moet gebruiken....
pi_117421196
Nou, ik heb toch verlof, dus ga binnenkort maar eens even wat extra mutsjes kopen :s)
pi_117421304
tummytub is hier veel gebruikt. Sofie is er nog best lang in gegaan. Ze vond t heerlijk.
*poef* nu is het weg
  zondag 30 september 2012 @ 13:47:22 #205
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_117421486
Hier was de tummytub geen succes, Saar vond het helemaal niks. Wat daarentegen een heel groot succes en fijne uitkomst was, is een badzitje als deze O+:

pi_117421981
En dat was hier geen succes ;)
Ik heb hem een aantal keer gebruikt maar vond het helemaal niks.
  zondag 30 september 2012 @ 14:15:31 #207
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117422320
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:47 schreef twentemeisje het volgende:
Hier was de tummytub geen succes, Saar vond het helemaal niks. Wat daarentegen een heel groot succes en fijne uitkomst was, is een badzitje als deze O+:

[ afbeelding ]
Vanaf wanneer kan je die eigenlijk gebruiken? E.lin is gek op het badje (en op de emmer én op de douche én op het grote bad ;), watermonstertje O+) maar de standaard is eigenlijk nét iets te hoog voor mij. Zo'n badzitje heb ik al in huis en volgens mij is het voor mij daarmee makkelijker E. in bad te doen. Ze is nu bijna 9 weken, kan 't dan al?
  zondag 30 september 2012 @ 14:17:42 #208
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_117422379
Wij hebben dat badzitje dat Twentemeisje post ook. Ik heb er zelfs een speciaal matrasje voor zodat beebje lekker zacht kan liggen :D
Echt ideaal, ook als hij met zijn broers in het grote bad gaat!

Tummytub nooit gehad en nooit gemist.
.... met gevoel voor drama....
  zondag 30 september 2012 @ 14:19:09 #209
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_117422420
Soesa, het kan vanaf dag 1. Je baby ligt gewoon, net als bijvoorbeeld in de Maxi Cosi.
pi_117422472
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 10:25 schreef Suikertante het volgende:
Je wil ook niet weten hoeveel tegenstrijdige adviezen ik (nu al) van mijn vriendinnen krijg. Vind het wel een opluchting eigenlijk: kan dus lekker zelf uitzoeken wat wij fijn vinden en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. :)
Zo is het, laat je niet gekmaken door al die losgeslagen moeders (inclusief al hun moederhormonen ;) )
Whatever...
  zondag 30 september 2012 @ 14:20:31 #211
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117422474
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:19 schreef Kersjes het volgende:
Soesa, het kan vanaf dag 1. Je baby ligt gewoon, net als bijvoorbeeld in de Maxi Cosi.
Ja, dat is ook eigenlijk zo :). Mooi! Dan gaan we dat vanavond eens proberen!

Ik had trouwens de tub ook niet gemist als we 'm niet hadden gekregen denk ik. Het voegt voor ons niet echt iets toe, badje/grote bad of douche is zoals ik al zei net zo prima!
  zondag 30 september 2012 @ 14:22:35 #212
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_117422542
Wat hier trouwens echt onmisbaar is en vrijwel dagelijks flink gebruikt wordt: de draagdoek O+
Voor tips 'n tricks, zie het draagdoekentopic.
pi_117422677
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2012 14:22 schreef Kersjes het volgende:
Wat hier trouwens echt onmisbaar is en vrijwel dagelijks flink gebruikt wordt: de draagdoek O+
Met een linkje! Topicreeks: Draagdoeken
pi_117422839
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2012 14:22 schreef Kersjes het volgende:
Nooit gebruikt, nooit gemist. Het geld van een dure antropodingese draagdoek inclusief uitleg in de zak gehouden.
Whatever...
  zondag 30 september 2012 @ 14:36:02 #215
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_117422933
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nooit gebruikt, nooit gemist. Het geld van een dure antropodingese draagdoek inclusief uitleg in de zak gehouden.
:D Dat is wel heel erg kort door de bocht Spanky! Ik heb de mijne te weinig gebruikt maar ga dat bij een deel 2 zeker veel vaker doen. Niets antropodinges aan! Voor veel moeders is het een echte life saver een draagdoek, huilbabies, krampbabies, refluxbabies maar ook gewone babies vinden het heerlijk.
pi_117422992
Die uitleg is gratis als je op fok zit dat scheelt :D Genoeg die gratis langskomen of die filmpjes voor je willen maken :) En mocht je de doek niet willen kopen voor je het een kans hebt gegeven is de doek ook altijd wel te leen bij iemand *O* Met 2 kinderen vond ik het nog meer onmisbaar dan bij alleen 1, laat staan bij 3 zoals kersjes heeft O+ O+
pi_117423069
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:36 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:D Dat is wel heel erg kort door de bocht Spanky! Ik heb de mijne te weinig gebruikt maar ga dat bij een deel 2 zeker veel vaker doen. Niets antropodinges aan! Voor veel moeders is het een echte life saver een draagdoek, huilbabies, krampbabies, refluxbabies maar ook gewone babies vinden het heerlijk.
Ik lat hier als nuchtere man maar af en toe eens een tegengeluid horen. SOwieso is elke baby moeilijk, get-over-it. Die van ons sliep twee jaar lang niet goed. Vervelend, maar dat is het dan. JE kunt overal een stickertje op plakken, fijn hoor. Het boeit niet, zolang jij maar goed voor je kind zorgt.

Als jij je geholpen voelt met zo'n doek, ga je gang. Ik geef alleen aan dat ik het onzin vind en het nooit heb gemist. Ons kind ook niet, ze is kerngezond en gelukkig. En misschien vinden andere babies het geweldig, die van ons wilde geen draagzak. Eigenlijk wilde die al vanaf 3 maanden zelf lopen...

Mijn idee is eigenlijk dat het enige wat je ECHT fout kan doen te weinig liefde en aandacht geven is. Alle andere zaken zijn randverschijnselen.
Whatever...
pi_117423143
Ja dat spreekt voor zich.
Echter is het wel heel handig om het topic eens door te nemen mocht je de interesse wel hebben.
En hoe weet je dat jullie baby het niet wilde je zegt net dat jullie het nooit hebben gebruikt?
Iets afkraken wat je geen kans hebt gegeven is natuurlijk wel erg makkelijk :)
  zondag 30 september 2012 @ 14:45:26 #219
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_117423243
Ik zou er zo af en toe ook nog wat eten in gooien Spanky ;). Ik vind het ook een beetje een open deur je reactie. Natuurlijk moet iedereen doen wat voor hem/haar/hun goed voelt. Maar dat wil niet zeggen dat alles dat daar buiten valt maar gelijk dikke flauwekul is toch?
pi_117423512
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:45 schreef twentemeisje het volgende:
Ik zou er zo af en toe ook nog wat eten in gooien Spanky ;). Ik vind het ook een beetje een open deur je reactie. Natuurlijk moet iedereen doen wat voor hem/haar/hun goed voelt. Maar dat wil niet zeggen dat alles dat daar buiten valt maar gelijk dikke flauwekul is toch?
je hebt gelijk. Maar ik ben gewoon wat allergisch voor dat extreme gemoeder. Niets is goed genoeg, hun kindje is de hoop van de wereld en het beste wat er is. En moeten daarom ook als een god op aarde verzorgd worden. Het syndroom van: als ik dan maar het aller-aller-beste doe/koop is dan nit goed genoeg maakt me een beetje misselijk.

Nou, kindjes zijn gewoon kindjes. Die hebben liefde en aandacht nodig en inderdaad wat eten. Ze zijn niet de redding van de wereld maar gewoon nieuwe mensjes. En ja, ik vind ze ook best schattig hoor.

Wij hebben trouwens wel eens een draagdoek geprobeerd maar te veel gedoe., WIj hadden een ander draagding en dat werkte prima, alleen dochterlief wilde sowieso nooit hange/liggen. Ze wilde zelf lopen/kruipen enz. En toen ze dat nog niet kon was het een gefrustreerde baby. Als ze niet alles kon volgen was het niet leuk en dus gillen.
Whatever...
pi_117424023
Dat zijn statements die jij zelf vasthangt aan draagdoeken / dragers
Dat allerbeste doen en kopen link jij aan een draagdoek, niet wij.
En er zijn ook tientallen dragers die even fijn zijn als een draagdoek daar zeggen wij niets negatiefs over.

Ik koop een doek en geen kinderwagen terwijl andere dat als een statussymbool zien.
Zonder een stokke a 1500 euro hoor je er op plekken niet bij, so be it denk ik dan ik draag omdat ik dat ervaar als onmisbaar en ik een kinderwagen niet een wenteltrap op krijg om boomtoppen te bekijken.

En als je dan toch die draagdoek of drager wilt gebruiken is het heel handig om eens een kijkje te nemen in het topic, niets meer en niets minder dan dat. :D
pi_117424184
Is dat niet waar dit hele topic om draait. Wat vind je zelf wel handig, en wat niet. ieder geeft aan wat hij/zij zelf fijn vond, en wat een ander ermee doet moet ie helemaal zelf weten. fles/borst, wagen/doek, tummytub/badje deken/slaapzak etc etc.
*poef* nu is het weg
pi_117425120
Ach zo zweert iedereen weer bij wat anders. Hetgeen wat je echt nodig hebt kan je makkelijk online vinden (google maar op baby uitzet) en kan men je bij het CB ook wel vertellen. Verder is het gewoon uitzoeken wat voor jou het beste werkt. Ik kreeg zoveel van mn moeder van wat ze nog had liggen. Veel is niet gebruikt hier want dat vond ik niks. Terwijl zij er veel gebruik van heeft gemaakt. Laat je ook niet gekmaken door alles wat er maar te koop is, de winkels spelen er handig op in dat kooplustige moeders (veel) meer uitgeven dan nodig is. Er is zoveel spul wat niet perse nodig is..
pi_117425585
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:32 schreef Vicky het volgende:
En heel veel hydro's.. Ik hou van.die dingen...
Misschien riep iemand het al, maar niet strijken die dingen! Wat je schoonmoeder ook zegt >:)
Dan drogen ze niet meer!
Zolang er was is, is er leven.
pi_117425770
Huh? Is dat zo? nog nooit van gehoord.. Moet zeggen dat ik dat ook echt iets nutteloos vind om te strijken. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')