Hier ook. Midas heeft een week op de kinderafdeling gelegen en daar was het warm dus had hij geen muts op. Daarna alleen nog als we naar buiten gingen (en Midas is van januari dus daarna lag er ook echt sneeuw en zo).quote:Op zondag 30 september 2012 13:12 schreef Vanyel het volgende:
Dot is van februari, maar zij hield goed haar temperatuur dus die had na een week ofzo binnen al geen muts meer.
Vanaf wanneer kan je die eigenlijk gebruiken? E.lin is gek op het badje (en op de emmer én op de douche én op het grote badquote:Op zondag 30 september 2012 13:47 schreef twentemeisje het volgende:
Hier was de tummytub geen succes, Saar vond het helemaal niks. Wat daarentegen een heel groot succes en fijne uitkomst was, is een badzitje als deze:
[ afbeelding ]
Zo is het, laat je niet gekmaken door al die losgeslagen moeders (inclusief al hun moederhormonenquote:Op zondag 30 september 2012 10:25 schreef Suikertante het volgende:
Je wil ook niet weten hoeveel tegenstrijdige adviezen ik (nu al) van mijn vriendinnen krijg. Vind het wel een opluchting eigenlijk: kan dus lekker zelf uitzoeken wat wij fijn vinden en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Ja, dat is ook eigenlijk zoquote:Op zondag 30 september 2012 14:19 schreef Kersjes het volgende:
Soesa, het kan vanaf dag 1. Je baby ligt gewoon, net als bijvoorbeeld in de Maxi Cosi.
Met een linkje! Topicreeks: Draagdoekenquote:Op zondag 30 september 2012 14:22 schreef Kersjes het volgende:
Wat hier trouwens echt onmisbaar is en vrijwel dagelijks flink gebruikt wordt: de draagdoek![]()
Voor tips 'n tricks, zie het draagdoekentopic.
Nooit gebruikt, nooit gemist. Het geld van een dure antropodingese draagdoek inclusief uitleg in de zak gehouden.quote:Op zondag 30 september 2012 14:22 schreef Kersjes het volgende:
Wat hier trouwens echt onmisbaar is en vrijwel dagelijks flink gebruikt wordt: de draagdoek![]()
Voor tips 'n tricks, zie het draagdoekentopic.
quote:Op zondag 30 september 2012 14:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nooit gebruikt, nooit gemist. Het geld van een dure antropodingese draagdoek inclusief uitleg in de zak gehouden.
Ik lat hier als nuchtere man maar af en toe eens een tegengeluid horen. SOwieso is elke baby moeilijk, get-over-it. Die van ons sliep twee jaar lang niet goed. Vervelend, maar dat is het dan. JE kunt overal een stickertje op plakken, fijn hoor. Het boeit niet, zolang jij maar goed voor je kind zorgt.quote:Op zondag 30 september 2012 14:36 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Dat is wel heel erg kort door de bocht Spanky! Ik heb de mijne te weinig gebruikt maar ga dat bij een deel 2 zeker veel vaker doen. Niets antropodinges aan! Voor veel moeders is het een echte life saver een draagdoek, huilbabies, krampbabies, refluxbabies maar ook gewone babies vinden het heerlijk.
je hebt gelijk. Maar ik ben gewoon wat allergisch voor dat extreme gemoeder. Niets is goed genoeg, hun kindje is de hoop van de wereld en het beste wat er is. En moeten daarom ook als een god op aarde verzorgd worden. Het syndroom van: als ik dan maar het aller-aller-beste doe/koop is dan nit goed genoeg maakt me een beetje misselijk.quote:Op zondag 30 september 2012 14:45 schreef twentemeisje het volgende:
Ik zou er zo af en toe ook nog wat eten in gooien Spanky. Ik vind het ook een beetje een open deur je reactie. Natuurlijk moet iedereen doen wat voor hem/haar/hun goed voelt. Maar dat wil niet zeggen dat alles dat daar buiten valt maar gelijk dikke flauwekul is toch?
Misschien riep iemand het al, maar niet strijken die dingen! Wat je schoonmoeder ook zegtquote:Op vrijdag 28 september 2012 22:32 schreef Vicky het volgende:
En heel veel hydro's.. Ik hou van.die dingen...
De mevrouw van de kraamintake zei dat ik er toch in ieder geval een paar moest strijken. Om onder het hoofdje te leggen. Ik was eerst namelijk ook totaal niet van plan om die dingen te strijkenquote:Op zondag 30 september 2012 15:53 schreef Dinus het volgende:
[..]
Misschien riep iemand het al, maar niet strijken die dingen! Wat je schoonmoeder ook zegt![]()
Dan drogen ze niet meer!
Wij hebben hier al een tijdje een slaapzak en een laken/ dekentje. De slaapzak voor het geval hij het dekentje wegmoffelt 's nachts en het dekentje om te voorkomen dat hij gaat draaien of staan in bed voor het in slaap vallen. Anders mag ik tig keer naar boven lopen om hem weer neer te leggen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 08:47 schreef Mineola het volgende:
Dus als je baby in een slaapzak slaapt dan gebruik je dus geen lakentje/dekentje meer? Net als dat ik zelf ga kamperen dus eigenlijk?
Dat bedacht ik mij ook netquote:Op zondag 30 september 2012 20:24 schreef Soempie het volgende:
[..]
Als ik alle antwoorden zo lees schieten mensen nog niet veel op met dit topic.![]()
Wel handig om verschillende mogelijkheden te kunnen overwegen, maar uiteindelijk kijk je toch naar wat het best werkt voor jullie.
Amen!quote:Op zondag 30 september 2012 20:28 schreef Aventura het volgende:
Dat, en het feit dat Bambinosokjes de beste zijn
quote:Op zondag 30 september 2012 20:28 schreef Aventura het volgende:
Dat is de enige echte waarheid. Dat, en het feit dat Bambinosokjes de beste zijn
nou ja, ik kwam daar pas later achter, dat het puur is waar jíj je goed bij voelt, niet een algemeen geldende opvoedregel. Dit te weten had mij een hoop 'waar is de gebruiksaanwijzing?' Gescheeld. Dus de mama's in spe hebben dan best wat hieraan denk ik dan. Je kan kiezen waar jij je goed bij voelt en niks is in die zin raar. En dát lijkt me ook fijn om te weten. Dat je je niet laat imponeren door alle moederkennis maar leert te pakken wat bij jezelf past.quote:Op zondag 30 september 2012 20:24 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wij hebben hier al een tijdje een slaapzak en een laken/ dekentje. De slaapzak voor het geval hij het dekentje wegmoffelt 's nachts en het dekentje om te voorkomen dat hij gaat draaien of staan in bed voor het in slaap vallen. Anders mag ik tig keer naar boven lopen om hem weer neer te leggen.![]()
Als ik alle antwoorden zo lees schieten mensen nog niet veel op met dit topic.![]()
Wel handig om verschillende mogelijkheden te kunnen overwegen, maar uiteindelijk kijk je toch naar wat het best werkt voor jullie.
Dit probeerde ik met die twee zinnen ook te zeggen, inderdaad. Wat dat betreft is het een waardevol topic om ideeën op te doen en je te beseffen dat er niet 1 manier is.quote:Op zondag 30 september 2012 20:35 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, ik kwam daar pas later achter, dat het puur is waar jíj je goed bij voelt, niet een algemeen geldende opvoedregel. Dit te weten had mij een hoop 'waar is de gebruiksaanwijzing?' Gescheeld. Dus de mama's in spe hebben dan best wat hieraan denk ik dan. Je kan kiezen waar jij je goed bij voelt en niks is in die zin raar. En dát lijkt me ook fijn om te weten. Dat je je niet laat imponeren door alle moederkennis maar leert te pakken wat bij jezelf past.
Zo zie ik het ook. Vind het fijn om verschillende meningen en ervaringen te lezen en daaruit te halen wat bij mij past en wat mij aanspreekt.quote:Op zondag 30 september 2012 20:43 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dit probeerde ik met die twee zinnen ook te zeggen, inderdaad. Wat dat betreft is het een waardevol topic om ideeën op te doen en je te beseffen dat er niet 1 manier is.
Nadat ik vanacht droomde dat ik een glibberende zeepbaby bijna liet vallen, vind ik dit wel een briljante tip.quote:Op zondag 30 september 2012 23:48 schreef Xanteh het volgende:
Wij hebben ook een tummytub en die is alleen gebruikt toen de kraamverzorgster er was. Ze heeft me ook laten zien hoe ik met de kleine kon douchen (ze heeft zelfs foto's gemaakt tijdens het douchen) en dat doe ik nog steeds. Vind het vervelend om te slepen met de tummytub. Aangezien ik altijd alleen ben als ik met haar ga douchen zet ik het wipstoeltje met handdoek klaar in de douche. Ik kleed mezelf uit en daarna de kleine, leg haar op het verschoningskussen en smeer haar in met zeep (douche staat ondertussen al aan om lekker warm te worden) En tijdens het douchen draag ik zelf een strak shirtje zodat ze niet weg glibbert. Als ze klaar is zet ik haar in het stoeltje en douche zelf snel even. Daarna neem ik haar weer mee terug naar de slaapkamer en kleed haar aan.
En in het begin vond ik het ook moeilijk, je krijgt zoveel adviezen en tegenwoordig kan je zoveel kopen en uiteindelijk gebruik je veel spullen niet. Het is alsof de markt inspeelt op de onzekerheden die je hebt als je je eerste kindje krijgt.
Dat durf ik echt niet!quote:Op maandag 1 oktober 2012 06:52 schreef Vanyel het volgende:
Wasbak ja. Hier maar 1 handdoek onder de omslagdoek, maar dat is een lekker wiegje. Onze badkamer is heel warm, dus.was perfect.
Glibberen vond ik altijd wel meevallen. Maar meestal waren we samen, dus kon de droge de kleine aanpakken voor het afdrogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow, tijdje niet gekeken en we zitten op pagina 6![]()
Zat me gisteren tijdens de pufclub nog iets af te vragen over de bevalling. Als je in het ziekenhuis bevalt, krijg je dan zo'n ziekenhuispakje aan á la One Born Every Minute? Of lig je half naakt omdat ze toch de hele tijd moeten voelen? Of neem je zelf 'bevalkleding' mee? Ik gok zelf het laatste, en zat te denken aan een joggingbroek en lang t-shirt. Een trui zal wel te warm zijn lijkt me.
Oh enIk mocht lekker m'n eigen kleding aan. Had een nachthemd en vestje aan. Nachthemd had boven knoopjes (kan open tot m'n navel) die ik open knoopte toen E. er was zodat ze én op mijn blote huid lag én meteen kon aanhappen (wat ze niet deed, maar goed). Broek lijkt mij niet zo handig ivm toucheren en rommel (bloed, slijm, vruchtwater).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toucheren zal denk ik per persoon verschillen, hier deed 't geen pijn
Zo deed ik het ook. Maar mijn tip: krukje onder de douchequote:Op maandag 1 oktober 2012 03:30 schreef Saffier het volgende:
Ik maakte de wastafel op als een soort bedje. Grote badlaken erin, daaroverheen grote handdoek en dan omslagdoek. Mezelf uitkleden, dan kleine uitkleden, samen douchen (wat is dat alweer lang geleden zeg!) zeep vond ik zo klein meestal nog niet nodig, kleine in wastafel leggen in omslagdoek wikkelen, mezelf in badjas of snel afdrogen toen ze wat ouder was en daarna het hele pakketje uit de wastafel vissen. Meestal was ze dan praktisch droog als ik in haar kamer kwam met haar.
En hoe ouder hoe minder glibberig vond ik. Tot de leeftijd waarop ze gevaarlijk gingen draaien en wiebelen in mijn armen daarna gingen ze in bad.
Met de oudste hadden we alleen een douche en gebruikten we het badje en de tub heel veel. Met de jongste een bad en douchen we in bad en door het grote bad nauwelijks het badje en de tub gebruikt.
Draagdoekgeweldig! Ben er echt fan van.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow, tijdje niet gekeken en we zitten op pagina 6![]()
Zat me gisteren tijdens de pufclub nog iets af te vragen over de bevalling. Als je in het ziekenhuis bevalt, krijg je dan zo'n ziekenhuispakje aan á la One Born Every Minute? Of lig je half naakt omdat ze toch de hele tijd moeten voelen? Of neem je zelf 'bevalkleding' mee? Ik gok zelf het laatste, en zat te denken aan een joggingbroek en lang t-shirt. Een trui zal wel te warm zijn lijkt me.
Oh enHier al een nachthemd met knoopjes voorzien. Lijkt me wel zo handig dat je niet telkens je broek naar beneden hoeft te doen tijdens controlesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:52 schreef -Lise- het volgende:
[..]Oeh, heb even opgezocht wanneer je precies uitgerekend bent, maar kan me voorstellen dat dat even schrikken is... Op zich ben je wel min of meer uit de ergste gevarenzone nu qua vroeggeboorte, maar wel couveuse etc. En voor je gevoel ben je er vast ook nog lang niet klaar voor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij vertrouwde ze het niet omdat ik heel erg veel harde buiken had, 15-20 per uur. En dat al gedurende ongeveer 10 uur en ook redelijk pijnlijk. Inmiddels zijn ontsluitingsweeën en blaasontsteking uitgesloten, dus nu is het advies gewoon rustig aan doen en in de gaten blijven houden.
Bij mij werden ze na de bevalling nog een maat groter dan daarvoor. Tijdens de stuwing wel 4 geloof ikquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:56 schreef -Lise- het volgende:
En ook nog een vraagje:
Ik ben van plan om borstvoeding te geven (hopelijk lukt dit ook) maar tot nu toe zijn mijn borsten nog niet echt veel groter geworden (één cupmaat). Ik heb dus nog geen borstvoedingbh's voorzien omdat ik nog twijfel aan de maat. Groeien je borsten nog flink door net voor of na de bevalling of kan ik nu al kijken voor bh's in het maatje dat ik nu heb?
ik vind t in grote maten echt fijner om een 'goeie' bh te hebben. Dat verschil merk je echt. Ipv een monoboob twee borsten en niet de sluiting in je nek ipv onder je schouderbladen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:30 schreef Clubsoda het volgende:
Hema gaat maar tot E geloof ik. Idioot vond ik dat.
Oh wauw! Die zijn zelfs mooi! In 'mijn tijd' had je witte of zwarte met flappen dawast. (Of nou ja, enigzins betaalbaar enzo)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:51 schreef Skoap het volgende:
deze zijn niet goedkoop, maar wel goed. En je kan dus ongeveer 1.5 cupmaat groeien in deze bh's
http://www.mamamea.nl/voedingsbhHotmilkCake
Ik ook, maar die zijn dan meteen ook zoveel duurder. En omdat ik nog niet zeker wist of de borstvoeding zou lukken en je niet weet op welke maat het uitkomt, vind ik 50 euro voor een degelijke bh weer een beetje jammer. Uiteindelijk had ik twee flodders voor 30 euro bij Otto, maar dat ging ook maar tot F.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik vind t in grote maten echt fijner om een 'goeie' bh te hebben. Dat verschil merk je echt. Ipv een monoboob twee borsten en niet de sluiting in je nek ipv onder je schouderbladen.
Ik droeg ze tijdens mijn zwangerschap al als 'meegroei' bh. De stuwing niet meegerekend ben ik aardig constant gebleven vanaf een maand of 7 zwangerschap denk ik.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ook, maar die zijn dan meteen ook zoveel duurder. En omdat ik nog niet zeker wist of de borstvoeding zou lukken en je niet weet op welke maat het uitkomt, vind ik 50 euro voor een degelijke bh weer een beetje jammer. Uiteindelijk had ik twee flodders voor 30 euro bij Otto, maar dat ging ook maar tot F.
Hier werd papa volledig verzorgd door het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Neem ook wat te snacken mee naar het ziekenhuis voor papa, die heeft niet altijd tijd om van de kamer te gaan, maar moet wel blijven staan. En een handvol kleingeld voor het parkeren en de koffie/snoep automaat
De termijn om aan te melden bij de zorgverzekering was altijd al vrij ruim. Die mega-ziekenhuisrekening komt doordat ziekenhuizen soms al op de dag van geboorte beginnen te declareren, wat vervolgens weer automatisch verwerkt en afgewezen wordt door de zorgverzekeraars omdat ouders nou eenmaal wat tijd nodig hebben om hun kindje aan te melden en de verzekeraar vervolgens even nodig heeft om de aanmelding te verwerken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Zorgverzekering is idd erg belangrijk, de termijn om je kind aan te melden is ondertussen wel bij wet verlengd omdat er veel mensen na een paar dagen met een mega ziekenhuisrekening werden geconfronteerd.
je ongeboren kind is automatisch meeverzekerd. vanaf de geboorte hanteren de verschillende maatschappijen verschilende termijnen. bij mijn verzekering moest je binnen 3 maanden aanmelden, deed je dat niet dan niet meeverzekerd en als je dan later alsnog wilde meeverzekeren hebben ze recht op een gezondheidsverklaring mbt het kind in kwestie.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb kort geleden een uitvaartverzekering afgesloten, maar om mijn kind mee te kunnen verzekeren had ik een naam en geboortedatum nodig. Ik ga er dus vanuit dat dat pas kan als hij geboren is? Leek er ook op dat kinderen tot 18 automatisch meeverzekerd zijn, maar dat moet ik maar even goed uitzoeken als hij er eenmaal is. Zorgverzekering is idd erg belangrijk, de termijn om je kind aan te melden is ondertussen wel bij wet verlengd omdat er veel mensen na een paar dagen met een mega ziekenhuisrekening werden geconfronteerd.
Duidelijk, thanx!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:45 schreef simmu het volgende:
[..]
je ongeboren kind is automatisch meeverzekerd. vanaf de geboorte hanteren de verschillende maatschappijen verschilende termijnen. bij mijn verzekering moest je binnen 3 maanden aanmelden, deed je dat niet dan niet meeverzekerd en als je dan later alsnog wilde meeverzekeren hebben ze recht op een gezondheidsverklaring mbt het kind in kwestie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |